Skip to content


       Szűrés lista

A főpolgármester-helyettes a "város beteg emberéről"

A BKV a Főváros saját tulajdonú nagyvállalata. A BKV éves költségvetése olyan 130 milliárd forint. A bevett forma egy ilyen vállalat működtetésére, hogy az utasok, a tulajdonos és az állam állják a költségeket 1/3-1/3-1/3 arányban. De Budapesten nem ez a helyzet. Az állami normatív támogatás 32 milliárd forint + 17 milliárd árkiegészítés. A jegy és bérletbevétel 51 milliárd forint. És ennyi. A főváros nem ad egy forintot sem saját cége működtetésére.
A BKV szakszervezetei ezért augusztus elején feljelentették a tulajdonost: "a főváros 2002 óta semmilyen működési támogatást nem ad, a normatív állami támogatás bevezetésével egyidejűleg az önkormányzati működési támogatás megszűnt."
Az évi hiányzó 20-30 milliárd forint meg hozzácsapódik a BKV gigantikus hiányához, amit  valakinek egyszer konszolidálni kell (a tippem: a zemberek fogják). Önnek van erre 100-130 milliárd forintja?

1990-ben, mikor Demszky megkezdte munkáját, 10 forint volt egy vonaljegy. Most 320 forint. Csodálatos grafika az elmúlt 20 évről. (Összehasonlításként: A taxisblokád közvetlen előzménye az volt, hogy az MDF-kormány 1990. október 25-én 65 százalékos benzináremelést jelentett be. A benzin ára átlagosan így 64 forintra emelkedett.)

Ezután olvassuk el, mit mondott Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ), a főpolgármester-helyettes. Tudom, hogy kampány van, de egyik nap Bőhm András sírdogál, most meg Ikvai-Szabó vakítja az embereket az utóbbi idők legpofátlanabb mondataival ... hát mi folyik Budapesten?!
 


"A BKV ugyan működőképes, "becsületes" modellben működik, ám nincs, aki kifizesse a megrendelt szolgáltatások teljes költségét."

A BKV cseppet sem "működőképes", mikor évi 20-30 milliárddal nő a hitelállománya. A teljes járműparkja elavult, mivel az elmúlt 20 évben nem fordítottak szinte semmit járműcserére, pályafelújításra. A szolgáltatást a tulajdonos, vagyis a Főváros rendeli meg, de nem fizet érte semmi!

"Ma a BKV a város beteg embere, akivel szembenézni sem könnyű."

20 év csodálatos munkája érett be, jó reggelt kívánunk Ikvai-Szabó úr!

"Azért nem rendezett a BKV finanszírozása, mert a legtöbb Pest megyei település nem fizeti ki a rá eső részt, pedig a HÉV-et és az autóbuszjáratok egy részét a közigazgatási határon túliak, az agglomerációból bejárók is használják."

Ehhez nehéz bármit is hozzáfűzni ... A gaz agglomeráció a hibás, ki más lenne? Biztos ezért épít Demszky egy "belvárosi metrót", ha nem fizetnek érte a köcsögök, ne is használják! Amúgy sokat nem kellett keresni, például: "A budaörsi önkormányzat jövőre is több százmillió forintot fizet a BKV-nak a budaörsi járatok üzemeltetéséért."
Ikvai-Szabó! Tudod kik nem fizetnek a BKV-ért, pedig naponta rengetegen használják? A 65 éven felüliek. Az ő utazásaikat ki finanszírozza? Senki. Csak Budapesten 330 ezer 65 éven felüli ember lakik. És ingyen utaznak, nem tudjuk hányan, nem tudjuk hányszor, nem tudunk semmit. Az ő utazásaikat ki finanszírozza? A BKV a két szép szemük a koruk miatt ingyen utaztatja őket.

"A BKV-ból regionális szolgáltatót kellene csinálni, mert a hiányt évek óta csak a főváros és a kormány fizeti ki."

Ez a sok feltételes mód ... ha ennyire tudjátok mit KELLENE, akkor mi volt az akadálya, hogy megcsináljátok? Milyen hiányt fizet a főváros? Tessék már tételesen felsorolni!

"Utalva arra, hogy több városházi politikus korábban "szocialista nagyvállalatként" jellemezte a főváros közlekedési cégét, azt mondta, a helyzet ennél rosszabb: "a BKV maga a tovább élő szocializmus". Ugyanakkor nem a napvilágra került bűnügyek miatt van rossz pénzügyi helyzetben a BKV, hanem a nem rendezett finanszírozás miatt. A bűnügyekben legfeljebb egymilliárd forint körüli lehet a kárérték, miközben a BKV ennél lényegesen nagyobb adósságot "termel" minden évben."

És ezzel Ikvai-Szabó elköszönt az újságíróktól, többet már nem találkoznak, "mivel pihenni akar, mert az utóbbi hónapokban olyan teher nehezedett rá és Demszky Gábor főpolgármesterre, hogy attól szinte "szétestek".

De nem kell aggódani, mivel "stabil és kiszámítható költségvetéssel veheti át Budapest kulcsait a következő városvezetés."

Micsoda vastagbőr ... te jó ég!
 
Ikvai-Szabó cimbije, a Horváth "van egy jó hírem" Csaba sem akart lemaradni, ő is nyilatkozott.


Közel négy év főpolgármester-helyettesség után miért most jutott eszébe a zöld Budapest?

Ha emlékszik a munkásságomra, a második kerület polgármestereként sok olyan feladatot végeztem el, ami zöldebbé tette a városrészt. Fővárosi léptékben is kidolgoztam egy olyan stratégiát, amely zöld parkká varázsolná a Moszkva teret.

Ebből mondjuk nem lett semmi…

Még a szomszédos kerületek támogatását is bírta a program, ami hat és fél milliárd forintból megvalósítható. Csak a forrásokat szippantották el olyan nagyberuházások, mint a csepeli szennyvíztisztító vagy a négyes metró. Ha megválasztanak, az egyik legelső feladatom lesz a Moszkva tér rendbetétele. Az én feladatom főpolgármester-helyettesként egyébként a humán területen adódott, városüzemeltetéssel nem foglalkoztam.
(...)

Hogy kritizálhatja az elmúlt éveket, ha az ön pártja részt vett Budapest irányításában?


Ez konkrétan nem így van, az MSZP az elmúlt 16 évben nem vezette a fővárost. Demszky Gábor főpolgármester vezette, a végső döntések az ő kezében voltak.

És a helyetteseinek mi maradt?

A főpolgármester-helyettesek a segítői, akik a keze alá dolgozhatnak. De a végső szó mindig a főpolgármesteré, rajta kell számon kérni a Budapesten folytatott politikát.
(...)

Azért a Hagyó Miklós felügyelte BKV ügyeit nehezen lehet megkerülni. Önnek, jelöltként, mi a terve a közlekedési vállalattal?


Csupán arra van szükség, hogy a közösségi közlekedés három szereplője, a kormány, a főváros és az utas között megfelelő arányú legyen a finanszírozási munkamegosztás. Ma az utasok csak a menetdíj negyven százalékát fizetik. A fennmaradó részt az állam és az önkormányzat teszi hozzá.

Ki tegyen bele több pénzt?

2009-re sikerült elérni, hogy a kormány és a főváros szerződött arról, hogy nem engedik újratermelődni a BKV veszteségét. A felek vállalták, hogy inflációkövetővé teszik a támogatásukat, cserébe a BKV évente húszmilliárdot költ az utazási kényelem növelésére. Ezek után lehet bevezetni, hogy az utasnak csak az infláció mértékével növekvő jegyárakat kelljen kifizetnie.
(...)

Hány szocialista polgármesteri címmel lenne elégedett a választás után?


A realitás az, hogy 13 kerület és a főpolgármesteri poszt, amire számítunk.


Szerencsére emlékszünk, hogy ki találta ki 2006-ban a szuperfőpolgármester-helyettesi posztot, teljhatalommal és pontosan definiált hatáskörrel ... ugye Csabikám?! Mintha te lettél volna az egyik ilyen szuper-helyettes ...

Címkék: budapest választás bkv

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr752266734

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Miért van tömeg a tömegközlekedési járműveken? 2010.09.03. 10:53:55

Szeptember elseje van, ma kezdődik az iskola, ezzel párhuzamosan véget ér a munkahelyi szabadságolások korszaka is. Akik gyakran veszik igénybe a tömegközlekedést, azok emlegetik ilyenkor, hogy vége van a jó világnak, megint zsúfoltság van a metrón, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kyncza 2010.09.03. 08:42:41

horváth "izraeli zászló kitűzős" csaba! Kurva anyádat!!!!

jozicsenko 2010.09.03. 08:44:57

"2009-re sikerült elérni, hogy a kormány és a főváros szerződött arról, hogy nem engedik újratermelődni a BKV veszteségét."

ezt lefordítom magyarra: Bajnai aláírt egy biankó csekket, amit majd Orbán fizet ki

de Demszky írja/írta be az összeget

és b.szik egy fillérrel is kiegészíteni a fizetéskor: mint amikor a kuplerájban leül mellém az ügyeletes szélesvállú rendeli a köröket, tudva hogy én már nem fizetem ki (ő sem), de valaki helyettem majd igen...

arlequin 2010.09.03. 08:53:10

ezt a horváth csabát megismertetném egy tükörrel. igaz, csak szakaszosan. először adnék neki egy kisebb szilánkot, hogy a többit ki tudja szedni a képéből.
a végén pedig ez a mondat mindent visz:
"A realitás az, hogy 13 kerület és a főpolgármesteri poszt, amire számítunk."
?!? a realitás az, hogy számítanak?!
remélem azért megérti miket mond...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.09.03. 08:56:28

@arlequin: Heheheh 13 kerületi polgármesteri poszt! Na az baszna be! Nem mintha a fidesszel jól járnának a kerületek.

trojka 2010.09.03. 09:01:42

@kyncza:
szerintem is...duplán...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.03. 09:03:15

@arlequin:

A választások előtt azt mondták, hogy 50 egyéni győzelemre számítanak ...és 2 lett belőle :-)

arlequin 2010.09.03. 09:18:46

@zero: hát ha ezt a 13-at leosztom 25-el, akkor csak valamilyen félember fog bejutni. bár drága horváth urat elnézvén... neki sikerülhet ;-)

jozicsenko 2010.09.03. 09:19:37

@zero: 50 egyéni győzelem :-)) még mindig vigyorgok

bár ami itt érdekes, az a média maszatolása:
- a fidesz megőrizte az erejét
- az lmp visszaesik (?? hogy mérik?? a választások elött az mdf mellé tették, oszt láttuk az eredményt)
- a kétfarkút csak pesten mérik, elérte a 2%-ot...
- a jobbik hanyatlik/szétesik/összeomlik, stb
- az mszp-ről nem láttam csak semmi értelmeset

vagyis: hova lettek a szavazók? mármint %osan? mert az az érzésem, hogy a média megint maszatol, a megrendelőktől függően jobbra vagy balra: a jobbikot el kell ásni, ahogyan az lmp-t is, mert ugye a fidesz/mszp miattuk bukhat majd...

eszkep 2010.09.03. 09:23:34

Remek poszt, újabb tételes példák, hogy az MSZP alsóbbrendű szavazói nem érik el az átlagos Homo sapiens sapiens (köznapi nyelven: Homo sapiens) minimálisan elvárható szellemi színvonalát), hisz ilyen marhaságokat csak ők képesek bevenni:

- "Azért nem rendezett a BKV finanszírozása, mert a legtöbb Pest megyei település nem fizeti ki a rá eső részt, pedig a HÉV-et és az autóbuszjáratok egy részét a közigazgatási határon túliak, az agglomerációból bejárók is használják."
Hogy ezt ki meri ejteni a száján és ezt valaki bevesz, egyszerűen tragédia...

- "A BKV-ból regionális szolgáltatót kellene csinálni, mert a hiányt évek óta csak a főváros és a kormány fizeti ki."
Arcátlan hazugság!

- "az MSZP az elmúlt 16 évben nem vezette a fővárost. Demszky Gábor főpolgármester vezette, a végső döntések az ő kezében voltak."
És a Fővárosi közgyűlés mégis mi a fenét csinál, he?

- "A realitás az, hogy 13 kerület és a főpolgármesteri poszt, amire számítunk."
Muhaha! Elég kemény anyagot szívhat a gyerek, ha ennyire elszakadt a realitásoktól...

Arról már ne is beszéljünk, hogy azok magyarázzák a bizonyítványt, akiknek 20 évük volt a BKV tönkretételére, majd kitalálják, hogy az agglomeráció(?!?!?!) hibás a BKV állapotáért. Agyamat eldobom! Persze olyat nem olvastam, hogy elismerik, "esetleg" ők is egy "picit" hibásak lennének.

CyberPunK 2010.09.03. 09:28:00

@eszkep: Én azért vigyáznék az MSZP szavazók fikázásával, lehet, hogy pár év múlva ugyanez lesz a vélemény a Fidesz szavazókról is.

eszkep 2010.09.03. 09:33:46

"(Összehasonlításként: A taxisblokád közvetlen előzménye az volt, hogy az MDF-kormány 1990. október 25-én 65 százalékos benzináremelést jelentett be. A benzin ára átlagosan így 64 forintra emelkedett.)"

Esetleg Göncz Árpád "pártfüggetlen" akkori nyilatkozatát is idézni lehetne. Érdemes lenne megkeresni!

eszkep 2010.09.03. 09:34:24

Említs hasonló kaliberű példákat legyél szíves.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.09.03. 09:35:10

@eszkep:
Ez az Ikvai tipikus példája a pofátlan, kétbalkezes nímandoknak. Alig van olyan mondat amiben nincs egy csúsztatás vagy nettó hazugság. Pl. az utasok csak 40%-át fizetik?? baszod az utasoknak 33%-át kellene fizetniük, tudod 1/3 jegybevétel, 1/3 tulajdonos (budapesti önkormányzat), 1/3 állami támogatás. A bkv-t ha jól emlékszem Megyó kormánya konszolidálta, a főváros pedig azóta semmilyen szinten nem végzi el a feladatait (MENEDZSMENT) a céggel kapcsolatban. És emlékszem hogy Ikvai is milyen nagy mellénnyel és stílusban nyilatkozgatott még a szar kiborulás a előtt, mondanom sem kell nem úgy mint aki nincs döntési helyzetben...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.03. 09:37:58

@eszkep:

Az utóbbi hónapok legkeményebb hazugságai ...ilyenkor az "újságíró" miért nem kérdez bele?
Nyugaton az ilyen nyilvánvaló hazugságokat ott helyben ízekre szedik ....

CyberPunK 2010.09.03. 09:41:42

@eszkep: Majd önkormányzati választás után. Elnézve az eddigi teljesítményt elég rossz érzésem van.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.03. 09:42:22

"És ezzel Ikvai-Szabó elköszönt az újságíróktól, többet már nem találkoznak, "mivel pihenni akar, mert az utóbbi hónapokban olyan teher nehezedett rá és Demszky Gábor főpolgármesterre, hogy attól szinte "szétestek". " - azt hiszem fején találtad a szöget! Én is ezt kívánom neked, meg az összes telibekúrt fővárosi politikusnak is: naaaagyon-naaaagyon hosszú "pihenést". Olyan 8-10 ÉVnyit.

eszkep 2010.09.03. 09:47:02

@DexterMorgan78/Séfbácsi: "A bkv-t ha jól emlékszem Megyó kormánya konszolidálta, a főváros pedig azóta semmilyen szinten nem végzi el a feladatait (MENEDZSMENT) a céggel kapcsolatban."
Igen, ez 2003-ban történ. A jelenlegi adósságállományt azóta "szedték össze".

eszkep 2010.09.03. 09:47:54

@CyberPunK: megint csak a pofád nagy, de nem tudsz konkrétumot mondani? Tudom, ebben nagymenő vagy.

eszkep 2010.09.03. 09:51:30

@zero: ".ilyenkor az "újságíró" miért nem kérdez bele?"

Igen, ez számomra is érthetetlen. Persze a magyar sajtóról ne legyenek illúzióink.

CyberPunK 2010.09.03. 09:51:44

@eszkep: Szövegértés megvan? Azt írtam, hogy LEHET, hogy kiderül (a jövőben), erre te itt nekem böfögsz olyanokat, hogy konkrétum (jelenben)?

De tudod mit, nesze:
- cafetéria adózásának azonnali megszüntetése
- azonnali nagyarányú adócsökkentés
- két héten belül nagyobb közbiztonság

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.03. 09:53:01

... azért Horváth Csabi is keményen nyomja.

"Ha emlékszik a munkásságomra, a második kerület polgármestereként sok olyan feladatot végeztem el, ami zöldebbé tette a városrészt. Fővárosi léptékben is kidolgoztam egy olyan stratégiát, amely zöld parkká varázsolná a Moszkva teret." -"emlékszik a munkásságára". ez már alapból a GIGALOL kategória. Volt olyan?

"Ha megválasztanak, az egyik legelső feladatom lesz a Moszkva tér rendbetétele." - hm, kitől is hallottuk ezt legutóbb... ha jól rémlik, ugyanolyan tenyérbemászó pofája volt az illetőnek, mint Neked Csabikám.

"Ez konkrétan nem így van, az MSZP az elmúlt 16 évben nem vezette a fővárost. " - ez ugye különösen a fővárosi közgyűlésre igaz, ahol az elmúlt 20 évben MINDIG többségben volt a szadesz, és sosem voltatok a koalíciós partnerei, ugye? Te Csabikám, lassan le kellene jönni a pokemonról, mert úgy látom durvul a helyzet...

"Csupán arra van szükség, hogy a közösségi közlekedés három szereplője, a kormány, a főváros és az utas között megfelelő arányú legyen a finanszírozási munkamegosztás. Ma az utasok csak a menetdíj negyven százalékát fizetik. A fennmaradó részt az állam és az önkormányzat teszi hozzá." - tehát ha jól értem, akkor szerinted potom 800 Ft-ba kellene kerülnie egy vonaljegynek, és 24500.-Ft-ba egy havi bérletnek. Meg a Te jó kurva anyádat!

"A felek vállalták, hogy inflációkövetővé teszik a támogatásukat, cserébe a BKV évente húszmilliárdot költ az utazási kényelem növelésére." - ja persze, a bkv-s vezérek utazási kényelmének növelésére, így gondolod? (új ajjudi, béjemvééé, meg effélék).

eszkep 2010.09.03. 09:53:27

@zero: Nyugaton az ilyen nyilvánvaló hazugságokat ott helyben ízekre szedik ....

A CNN Gyurcsány interjúja mókás volt. Rögtön átment "makiba", amikor nem "alákérdeztek".

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.09.03. 09:54:52

@eszkep:
Egyébként tényleg az a durva hogy a fővárosi ügyekből rendszeresen kihagyjuk mostanság a Szabadság híd felújítását is a sok szar között. Ki emlékszik hogy mennyi csúszott az átadás, a hídelemek egy részének ellopása valamelyik örizetlenül hagyott külvárosi telepen, a "díszkivilágítás" kivitelezése, tavaly Aug 20-ra kipótlása, majd újra leszerelése....és ez csak ami kapásból szembe jut. Ennyi dilettáns balfaszt mint a maszopszadesz koalicíó, egyszerűen nem hiszem hogy lehet überelni. Tényleg ha Tarlóséknak sikerül ezt alulmúlni, akkor nem tudom mit fogok gondolni...

suski 2010.09.03. 09:55:11

"Ma az utasok csak a menetdíj negyven százalékát fizetik. A fennmaradó részt az állam és az önkormányzat teszi hozzá."

"A főváros nem ad egy forintot sem saját cége működtetésére. "

Most akkor melyik önkormányzatra gondol Csabika? A budaörsire?? A kerületiekre???

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.09.03. 09:56:10

@Seduxen:
Ikszlábú biciklisnadrágban futó Jani:D Ugye eltaláltam..:)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.03. 09:56:26

@DexterMorgan78/Séfbácsi: a villamosok találkozóit se felejtsd el :))))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.03. 09:57:52

@DexterMorgan78/Séfbácsi: tudom, hogy aljas volt, mert halottról (szadesz) jót, vagy semmit, de nem tudok ez ellen tenni, még mindig mosolyt csal az arcomra, ha eszembe jutnak a szarógalambok...

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.09.03. 09:58:46

@Seduxen:
Na igen és a gumicicám ami szinte bántja a szemem, a fővám téri megálló kivitelezése, ja és a max 5 hónap után hetek óta nem működő vadonatúj mozgólépcsők. Talán azok is átcímkézett kínai gyártmányok??

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.03. 10:00:35

ha Marcellusca befutna, ehun -e a maszop - egyik - új szóvívője. (a másik Török "ne gyújtsák fel a hazámat" Zsóóóti).

Ha BudaiBettikét sokan sunázták volna, akkor sz'tem ez a Kormos Kata is megérne egy patront

index.hu/belfold/2010/09/02/gerillaszovivoje_lesz_az_mszp-nek/

off befejezve

eszkep 2010.09.03. 10:02:22

@CyberPunK: Ezek közül melyik szerinted az "aranyköpés", én egeytlen idézetet sem látok:

"- cafetéria adózásának azonnali megszüntetése"
Kérdezd meg BAroso-t miért várják el a 3%-os jhiánycélt,amikor az egész EU-ban 6-7%?

"- azonnali nagyarányú adócsökkentés"
Híreket szoktál olvasni?

- két héten belül nagyobb közbiztonság
Bár ez nem egy kategória fenti idézettel, de tényleg szerencsétlen nyilatkozat volt. Mindazonáltal a ballib médiában napok óta meg a siránkozás, hogy a tolvajok ellen eljárás indul. (Micsoda "nonszensz" mi?) Lásd. Vastagbőr posztot is.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.03. 10:04:54

Amúgy ez elképesztő:
1 .2003-2010 között összehoztak kb. 100 milliárd hiányt a BKV-nak
2. 20 év alatt nem valósítottak meg 500 milliárdnyi járműcserét, pályarekonstrukciót.

Ez összesen 600 milliárd forint.

Majd ezt az egészet átadják Tarlósnak, ők meg elmennek nyugdíjba, pihenni és pecázgatni ...

esef 2010.09.03. 10:06:20

@zero:
Kimaradt egy pont. Nem 13 kerület, hanem 13. kerület. Nem mindegy...
A nyugdíjasok ingyen utaztatását meg tudjuk be úgy, hogy az állam a támogatással kifizeti helyettük.

CyberPunK 2010.09.03. 10:06:37

@eszkep: Kérdezi a nyavaja, én csak azt mondom amit igérgettek itt.

Jogos, azt nem mondták, hogy kinek. :)

Viszont azt hiszem befejezem a veled való társalgást, unom az "imhotep" szövegelést.

arlequin 2010.09.03. 10:09:41

@Seduxen: ezekbe az általad felsorolt ordító hazugságokra már nem is akartam időt pazarolni, de köszi. ;-DD
a másik dolog, egyszer már említettem itten:
"halottról jól, vagy semmit"
(De mortuis nil nisi bene. tükörfordítása: Halottakról semmit hacsaknem jól)
az eredeti, nem pedig "jót".
olyan ez mint a "ha megdobnak kővel, dobd vissza kenyérrel", miszerint ez utóbbi Jézus tanítása. csak hát ilyen nincs a bibliában...
a któ szép lyeány, szegénykémet megrontja a közeg...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.09.03. 10:14:00

@zero: Ja! Aztán majd mutogatnak a Tarlósékra úgy mintha az egész nem is az Ő saruk lenne!

arlequin 2010.09.03. 10:16:35

@CyberPunK:
OFF

valaki lesz oly kedves és bevezet eme rejtelmesen setét misztériumba amit az

"imhotep"

takar? köszönöm.
ON

Furamadár 2010.09.03. 10:20:23

Megelőzőm Bélánkat:

Baszod....

Ezek már totálisan hülyék?

CyberPunK 2010.09.03. 10:22:16

@arlequin: Múmia c. filmben a tömeg ezt skandálva jött szolgálni az újjáéledt főpapot (ő volt Imhotep), amolyan zombiseregként. Ahogy a nyuggerek mszp-znek és a mostani divatban sokan fideszeznek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.03. 10:25:31

Ez hülye. Most akkor beteg ember, vagy működőképes? Mert szerintem kurvára nem működőképes.

A másik, hogy nekem se sok kedvem van fizetni BP helyett a BKV-t, amikor évi 2x járok Pestre. Sokkal szívesebben adóznék mondjuk azoknak az utaknak a felújítására, amiken mondjuk a kocsim futóművét baszom szét hazafele menet.

"Ha megválasztanak, az egyik legelső feladatom lesz a Moszkva tér rendbetétele."
Ezt 1990 óta nem kevesen mondták, de a Moszkva téren ha jól tudom, semmi nem változott :D

A megoldás egy része szerintem is az lenne, hogy a főváros is fizesse a BKV-t. Mondjuk így, hogy Sky elment, remélhetőleg valami értelmesebb ember kerül a helyére.

A nyugdíjasok utazási kedvezménye meg sztem nagyjából rendben van, szerintem elég bajuk van a BKV-jegyek fizetése nélkül is. Na persze gondolok az idősekre, nem a kamunyugdíjasokra (ld. még "Gesztesi" címszó alatt).

Erich von Däniken 2010.09.03. 10:26:00

'1990-ben, mikor Demszky megkezdte munkáját, 10 forint volt egy vonaljegy. Most 320 forint.'

Ennél nagyobb demagógiát bazmeg! 1990-ben 1,80 volt egy kefír, most 70.

ghalleck 2010.09.03. 10:26:25

"Ugyanakkor nem a napvilágra került bűnügyek miatt van rossz pénzügyi helyzetben a BKV, hanem a nem rendezett finanszírozás miatt. A bűnügyekben legfeljebb egymilliárd forint körüli lehet a kárérték, miközben a BKV ennél lényegesen nagyobb adósságot "termel" minden évben."

CSAK EGYMILLIÁRD? NOSZA, TISZTELT VÁROS-ÉS BKV-VEZETŐK, NYÍLJANAK MEG IZIBE A TÁRCÁK, VISSZA AZT AZ EGYMILLIÁRDOT A CÉGKASSZÁBA, DE IZIBE! MOST LEHET BIZONYÍTANI!

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.03. 10:26:45

@arlequin: ha nem láttad a Múmia c. hállivújdi szuperprodukciót, akkor hiába magyarázzuk :)))

Erich von Däniken 2010.09.03. 10:27:39

És 1990-ben 8 forint volt egy mozijegy Pesten, most 1100. Erről is biztos Demszky tehet.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.03. 10:27:42

@esef:

Az állami támogatás mindenképpen jár ...akkor erre mindent rá lehet húzni. :S

freddynemkrueger 2010.09.03. 10:28:08

@arlequin: Nem kellene ennyire okostojáskodni, a magyar nyelvben így honosodott meg, hogy halottakról jót vagy semmit. Nem ez az egyetlen mondás, ami a tükörfordításától eltérően terjedt el, például a rossz az, aki rosszra gondol eredetiben úgy hangzott, hogy szégyellje magát, aki rosszra gondol.

okostojgli (törölt) 2010.09.03. 10:28:18

Mit kell itt hisztizni, jön Tarlós Bubu és egycsapásra megoldódik minden probléma.

gramercy 2010.09.03. 10:28:20

nincs itt semmi problema: meg kell emelni a jegy es berletarakat

az autosok kb. 5-600 milliard forint erejeig finanszirozzak a tomegkozlekedest, mikozben egy uj suzuki swift afaja kb. 500 ezer forint, amortizacioja pedig kb. havi 20.000 forint

ehhez kepest egy bkv. berlet megvan ~10.000 forintbol

ez nem eleg

NapiTér 2010.09.03. 10:28:48

Na akkor egy másik mai Horváth Csaba friss-ropogós - BKV jövője, hajléktalanok stb

greenpolis.wordpress.com/2010/09/03/fopolgarmester-jelolti-zoldinterjuk-iv-horvath-csaba-mszp/

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.03. 10:29:55

@Erich von Däniken: zero-tól nem áll távol a demagógia (bocs zero!), ettől elvonatkoztatva a Te általad példaként felhozott mozijeggyel, illetve kefírrel ellentétben van egy nagy különbség.

A BKV menetjegyeinek ÁRÁT a Fővárosi Közgyűlés határozza meg.

(ettől függetlenül épeszű ember nem gondolhatja, hogy az lenne a normális, ha 10.-Ft. lenne egy vonaljegy, meg 3.60 egy kiló kenyér.)

eszkep 2010.09.03. 10:29:57

@arlequin: Köszönöm, ezt én is kérni akartam. :-)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.09.03. 10:30:15

Az egyik ismerősöm mondását szeretném idézni:

"Valakit ideje lenne már véresre verni ebben az országban, mert amíg ez nem lesz meg, addig itt nem lesz rend."

Kezdhetnénk mondjuk ezekkel!!!

Amúgy Moszkva tér... Haha, ezt már mintha Kóka elvtárs is megígérte volna. Hogy elkészült akkor is!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.03. 10:30:35

@eszkep: "Mindazonáltal a ballib médiában napok óta meg a siránkozás, hogy a tolvajok ellen eljárás indul. "
Nem szoktak ők ehhez hozzá, hogy valaki számonkérje őket :D

gramercy 2010.09.03. 10:31:03

@eszkep: te meg a homo habilis-t se

eszkep 2010.09.03. 10:31:16

@zero: "Majd ezt az egészet átadják Tarlósnak, ők meg elmennek nyugdíjba, pihenni és pecázgatni ... "
Majd hallgasd meg, mit nyilatkoznak "nyugdíjból" FÉL ÉV múlva, hogy Tarlós még nem rendezte a BKV helyzetét!

c 2010.09.03. 10:31:54

Szerintem nagyon egyszerű a képlet.
Az elmúlt 20 évben a pénzeket - a hatalmas vízfej mellett - nem buszok megvásárlásra költötték, hanem mindenféle tanácsadókra akik megszakértették, hogy mit kéne a BKV-nak csinálnia/vennie.
Egy nagy szocreál vállalat, olyan mint a MÁV. Már régen ki kellett volna b.szni a dolgozók felét (nem a busz/mozdonyvezetőt, szerelőt). A zavarosban könnyű nagy pénzeket lehalászni.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.03. 10:32:02

@Erich von Däniken:

A mozi is önkormányzati tulajdonú cég ..?

Minden évben durván infláció felett volt az áremelés, és sokkal több jegybevétel mint az 1/3 ...csupán ennyi a lényeg, de dobjál még be 3-4 példát nyugodtan.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.03. 10:33:00

@Seduxen:

Kitől nem áll távol egy csipetnyi demagógia ...?! :-))

eszkep 2010.09.03. 10:33:44

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Megjegyzem a Szabadság hidat 1986-ban hamarabb megépítették, mint (több, mint) 100 évvel később felújították!

Jason Bourne 2010.09.03. 10:34:16

őszintén nem értem minek kell ilyen életképtelen cégeket mint a bkv meg a máv személyszállítási része életben tartani... mindenki sír, h elavult, koszos drága stb., mellette még rengeteg állami pénzt kell belepumpálni. ha legalább nullszaldós lenne...

el kell törölni az összes kurva kedvezményt mindenkitől, akkor talán lenne pénz a normális üzemeltetésre.

vagy a másik megoldás: fel kell számolni az összes ilyen pénzszivattyú céget és ha van rá igény majd alakulnak maszek cégek.

timshel 2010.09.03. 10:34:50

"A realitás az, hogy 13 kerület és a főpolgármesteri poszt, amire számítunk."

Szerintem arra gondolhatott, hogy
A realitás az, hogy 13. (tizenharmadik) kerületi polgármesteri poszt, amire számítunk.

Így reális. Talán. Tehát "csak" egy kicsit mondott nagyot, nem vész.

Egyébként az egész MSZP-ről az a benyomásom, hogy teljesen talaját vesztette, felszívódóban van és már csak az alja-maradéka próbál megragadni valahogy az egyébként is mocskos pikszisben.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.03. 10:35:26

"2006-ban a prágai BKV 497 millió koronát (kb. 4,9 milliárd forintot) kap az államtól, Prága önkormányzatától 5,4 milliárd koronát (kb. 54 milliárd forintot), EU-s forrásokból 111 millió koronát (1,1 mrd forintot). Saját bevételük 3,4 milliárd korona (34 mrd Ft), így összesen 94 mrd forintos a bevételi oldal, amit 2006-ban a kiadások 1 milliárd forintnyi koronával haladtak meg. 2006-ban Prágában a havi bérlet ára jóval alatta (460 korona, kb. 4600 Ft) volt a budapestinek, a két órányi utazásra szóló jegy pedig mindössze 200 Ft körül volt."

4600 ft-os bérlettel nem ment csődbe Prága, érdekes ...

Homeoffice 2010.09.03. 10:35:40

Basszák meg a BKVNÁL!
Egy VESZTESÉGES CÉGNÉL HOGYAN LEHET PRÉMIUM MEG JUTALOM?
Ugyanis az irodistáknál vannak ám!

eszkep 2010.09.03. 10:36:00

@zero: Amikor előkerülnek az ekkora barmok, mint Erich von Däniken vagy gramercy , mindig megnézem, hogy kaptatok-e Index-es linket. És igen, kaptatok! :-)

Homeoffice 2010.09.03. 10:37:14

Ide kéne hozni egy északi vagy német topmenedzsergárdát.
Azok megoldanák.

eszkep 2010.09.03. 10:37:14

@gramercy: Álláspontom újabb bizonyítéka Erich von Däniken hozzászólása.
A tudatlanság ezen foka már fájdalmas lehet...

gramercy 2010.09.03. 10:38:16

@Jason Bourne: egyetertek

budapesten akkor mukodott utoljara jol a tomegkozlekedes, amikor privat cegek voltak, abban az idoszakban amire a sok konzervativ konnyes szemekkel tekint vissza

nakerem, a boldog bekeidok versenyzo tomegkozlekedesi cegeit tessek visszaallitani, bkv-t, mavot, malevot, mahartot meg minden egyebet privatizalni kell a picsaba

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.03. 10:39:03

@Jason Bourne:

A BKV szakszervezet azért sír, mert 25 (!!!) buszt kiszervezett a BKV alvállalkozóknak.

Az utasok szempontjából teljesen érdektelen, hogy a busz az BKV-s vagy alvállalkozós, viszont az alvállalkozós busz tiszta, jól karbantartott, a sofőr nem sztrájkol .... ezek nem elhanyagolható különbségek ....

A buszos ágat el kellene adni, a főváros megrendeli a szolgáltatást, a buszos cég meg szolgáltat. Ha nem jár a busz, lerobban, netán sztrájkolnak, a főváros nem fizet. Ennyi. Nem is lenne semmi fennakadás ...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.03. 10:39:09

@zero: "egy csipetnyi" - hűha, remélem főzésnél a "csipetnyi só" kitételt nem UGYANÍGY kezeled, mert akkor a Te húslevesedből sem ennék :))))))

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.09.03. 10:40:15

@eszkep: :D akkor nem értem miért kellett felújítani egy alig 24 éves hidat:P

Erich von Däniken 2010.09.03. 10:40:43

@zero: Állítólag ebben az országban 20 évvel ezelőtt arról döntöttek, hogy ruszkik haza, szocializmus konyec, éljen a piacgazdaság. Lehet persze, hogy rosszul emlékszem.

De ezt a vitát már százezerszer tízmillióan lefolytatták. Két hónapja voltam Belaruszban, ahol egy városi buszjegy 100 rubel (hat forint). Lukasenkót ide!

Gyulimali 2010.09.03. 10:41:24

Tehát, akkor, ha jól számolom, végre a legfrissebb adatokkal:
- a BKV üzemeltetése évente 130 Mrd HUF-ba kerül,
- A jegyárbevétel 52 Mrd HUF
- A finanszírozási arányok a BKV - állam - Budapest viszonylatban: 1/3 - 1/3 - 1/3
Ezek szerint:
- 52Mrd x 3 = 156 Mrd HUF
- 156 Mrd - 130 Mrd = 26 Mrd HUF. (Ez 65 MHUF/busz árfolyamon 400 új buszra lenne elég, azaz 3 év alatt a BKV ÖSSZES busza vadiúj lehetne)
Vagy, tekinthetjük úgy is, hogy egy instant, kb. 8%-os árcsökkentés esetén lehetne nullszaldós a BKV.
Mondja el nekem valaki, hogy mi itt a gond???
(Tehát, ha Budapest, mint TULAJDONOSa a BKV-nek tartaná magát a 2003-as megállapodáshoz, akkor tulajdonképpen semmi gond nem lenne ma a BKV-vel!!!)
Ja, és mindezt tekintsük úgy, hogy az egész számítás a mai gyakorlatilag szétlopott, velejéig korrupt BKV-re igaz!

Erich von Däniken 2010.09.03. 10:43:54

@eszkep: kicsit bővebben ki tudod fejteni, vagy az összetett mondatok meghaladják a szellemi kapacitásod? Az árakkal vitatkozol? Esetleg cáfolod az álíltásom, vagy simán tagadod?

Jason Bourne 2010.09.03. 10:44:09

ez a horvát a legviccesebb arc... most olvasom hogy emelné a jegyárakat. eddig nem az volt a jó híre hogy dijmentes lesz a bkv?
egyszerre tud hinni valamiben meg annak az ellenkezőjében is. (duplagondol by orwell)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.03. 10:44:38

@Erich von Däniken:

A budapesti tömegközlekedésben hol van a piacgazdaság? Hol a verseny?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.09.03. 10:44:57

@eszkep: Nyugi! A bloggokat olvasva ebben az országban olyan ferde gondolkodású emberek vannak, hogy sikítani tudnék, amivel alapvetően nem lenne baj, csak ne adna lépten nyomon hangot a mondandójának.

Na ezekből lesznek a politikusok, ha lehetőséghez jutnak...

Erich von Däniken 2010.09.03. 10:46:28

Mellesleg az az érzésem, hogy eszkep kommentelő meggyőződéses Munkáspárt-szavazó és Thürmer képe van az ágya felett :)

Ami önmagában nem baj, de miért osztja az ilyen az észt közgazdaságtanból..?

eszkep 2010.09.03. 10:47:12

@DexterMorgan78/Séfbácsi:
Öööö... "Nyomdahiba"!
Természetesen 1896-ról van szó.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.03. 10:47:34

@Jason Bourne:

a szocik amúgy zseniálisak, az nem számít, hogy 9 millió ember röhög rajtuk, míg 1 millió ember rájuk szavaz ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.03. 10:48:19

Csudálatos lesz a Erich von Däniken vs. Eszkep meccs, hozok gyorsan egy kávét ....

arlequin 2010.09.03. 10:49:15

@CyberPunK: köszi, beugrott...

@freddynemkrueger: ó. én kérek elnézést... neked nyilván mindegy. legyen neked. a fejedben meg honosodjék csak tovább a téveszme. grats!

Artie 2010.09.03. 10:54:08

@eszkep: Bezzeg a fidesz-szavazók! Azok az értelem csúcsai.

Egyszer össze kéne számolni, hogy hányszor írták már le itt, hogy "a fideszre szavaztam, de nem erre számítottam".

Jó reggelt!

Netuddki. 2010.09.03. 10:55:49

"Csodálatos grafika az elmúlt 20 évről."

A Wikipédiában a képen mi lehet a BKV-s bögrére írva?
A képen csak annyi látszik ...uk a várost. XD (pl. Fuvarozz, Szállítj, Átbassz, ...)

Jason Bourne 2010.09.03. 10:55:56

@zero:
vagy pedig a cégek fizetnének az önkorminak, hogy használhatják az infrastruktúrát, bár nem biztos hogy a magyar fizetések mellett ki lehetne kalkulálni olyan jegyárakat hogy ez így működjön...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.09.03. 10:56:35

Mondjuk a taxisblokádot idekeverni elég erőltetett. Az évek folyamán folyamatosan növő árakat nem lehet összehasonlítani egy egyszeri 65%-os drágulással. Másrészt meg a BKV jegyek nem sokkal nőttek az infláció felett (átlag egy kiló kenyér ára is hasonló utat futott be, csak abban a választék miatt van szórás), inkább tényleg az a gond, hogy a főváros nem tette hozzá a részét + az utóbbi évek korrupciói se segítettek.

Horváth meg tényleg hülye.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.09.03. 10:58:14

@kovi1970: Volt egy olyan BKV-s szlogen, hogy "Mozgásba hozzuk a várost".

Netuddki. 2010.09.03. 10:59:03

@Artie: "Egyszer össze kéne számolni, hogy hányszor írták már le itt, hogy "a fideszre szavaztam, de nem erre számítottam".

Mér' van olyan fidesz szavazó aki beismeri? XD
Max. azt szokták mondani, hogy ilyen rövid idő alatt senki nem tudott volna még érdemi dolgot csinálni. :(

Marcellusca 2010.09.03. 10:59:37

Hehe!
Nem szoktam nézni, hogy ki jegyzi a posztot, de most egyből rájöttem, hogy Zero. :)

Megen előjött a Nyugger-fóbiája. :))))))))))))))))))))))))

Jason Bourne 2010.09.03. 11:01:16

@zero:
szocialista csökevény a bkv meg a máv is.

az még jobb lenne ha a személyszállító cégek fizetnének a befolyt jegyárból díjat, mert használhatják az infrastruktúrát és szolgáltathatnak. bár ilyen jegyárakat nem biztos hogy össze lehetne hozni a magyar fizetések mellett. bili-kéz-belelóg

eszkep 2010.09.03. 11:01:21

@Erich von Däniken: Áruld már el legyél szíves, mi az összefüggés a mozik árképzése és egy 100% fővárosi működtetésű cég között??? Válaszodban térjél ki arra is, hogy a BKV-t az állam legutóbb konszolidálta és minden évben kap állami támogatást, viszont a főváros saját közlekedési vállalatának működését nem hajlandó finanszírozni!
Válaszodban arra is térjél ki, hogy - mint az ismeretes - Magyarországon immár több,mint 20 éve piacgazdaság van, így a magánkézben lévő mozik nyilvánvalóan nem kapnak állami dotációt és az esetleges adósságukat sem rendezi helyettük senki, sőt, összes működési költségük kb. 80%-át a jegybevételekből kell fedezniük (a többi a reklámbevétel).
EGYÁLTALÁN említs már meg bármiféle hasonlóságot is a magánkézben lévő mozik és a fővárosi tulajdonban lévő BKV pénzügyi finanszírozása között!!!

ifrance 2010.09.03. 11:03:13

megy itt a kekeckedés ezzel a 13 kerülettel. a valóság az, hogy Zero hibázott a copy-paste alkalmazása során, és lemaradt a pont. az idézet helyesen: "A realitás az, hogy a 13. kerület és a főpolgármesteri poszt, amire számítunk."
ebből az egyikre -lássuk be- tényleg van esélyük

eszkep 2010.09.03. 11:04:02

@Artie: Én a Jobbikra szavazta, de amit eddig vártam a FIDESZ-től azzal nagyjából meg vagyok elégedve. Sőt, hogy nem feködtek le az IMF-nek, kellemesen csalódtam. (Hosszú távon remek "kontrollcsoport" lesz Románia, akik viszont igen. Ráadásul úgy, hogy ott 6.5%-os (vagy 7 volt az utolsó "licit"? nem is tudom) hiánycélt engedtek!!!

Marcellusca 2010.09.03. 11:06:24

@arlequin:
@Noname Cowboy:
Nem jól értelmezitek a mondandóját. :)

Tudjátok, az az idióta szokás, hogy nem tunnak a pöstiek normálisan beszényi.
Ha megkérdezik, hogy melyik kerületben lakik, kapásból rávágja: Tízenháromban.

Na, szóval Horváth Csabika is csak azt mondta a kérdésre, hogy mennyi esélyük van?
Tizenháromban.
Azaz a 13-dikban. :)))))))))))))))))))))))))))))))

Igaz, Günther? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

2010.09.03. 11:07:00

@Erich von Däniken: A tény az, hogy 1990 óta kb, 10,7-szeresükre nőttek a fogyasztói árak, a BKV vonaljegy meg ennél jóval durvábban drágult.

suski 2010.09.03. 11:07:16

@gramercy: "minden egyebet privatizalni kell a picsaba "

ja mint a repteret meg a malévot, mi? Világbotrány, hogy Ferihegy makkoscipôs ( láttam) új urai nem tudják megoldani töbszöri figyelmeztetés után sem a reptér bizontságát, úgyhogy most kizártak a schengeni zónából. A végén mindkét privát cégért az állam fog helytállni, roppant érdekes módon.

Homeoffice 2010.09.03. 11:07:23

@Marcellusca:

:)))
Igaz, bezony:))))))
Látom maradandó élmény az átszavazásom:)))

br · http://www.szalaiannamaria.net 2010.09.03. 11:10:01

@Gunther: A csúcsvezetőknél egyáltalán nem indokolt, persze.

Viszont a közép és felsővezetői rétegnél igen. Képzeld el a fordítottját: nincs prémium meg jutalom senkinek: akkor nem tudod jutalmazni a kiemelkedő teljesítményt az éppenhogyhoz képest és még szarabb lesz az egész cég.

A kulcs itt nem a prémiumon van, hanem azon hogy teljesítményalapon adják és ne automatikusan és haveri alapon.

karolyist 2010.09.03. 11:12:04

A jövőnket felélő nyuggerektől ideje lenne megvonni az ingyenes utazást.

Fizessen az átlagnyugger a 97e ft-jából jegyet! Egy minimálbéres tud?

ampelmann 2010.09.03. 11:13:42

@kyncza: szivembol szoltak e veretes szavak! Csatlakozom!

Homeoffice 2010.09.03. 11:13:58

Ott sem tartom indokoltnak.
Ugyanis, HA ekkora veszteséget produkál egy cég, akkor egyszerűen nincs keret rá.
Jó, persze... megoldják, meg ösztönözni kell a népeket, de azért az egész BKV a pofátlanság teteje..

eszkep 2010.09.03. 11:14:07

@suski: Igazad van. És azt sem felejtsük el, hogy jelen körülmények között nem is lehetne privatizálni, hisz, ki az az eszement, aki megvásárol egy ilyen szinten veszteséges vállalatot?

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.03. 11:14:35

Beszálhatna már végre a Nokia is a BKV finanszírozásba, hiszen idáig is "házi beszállító" volt.
Szertetnék végre emelt díjas sms-ben jegyet venni a BKV-NOKIA piros százhetvenhármason.

Marcellusca 2010.09.03. 11:15:39

@zero: Mán vót erről szó, hogy miért nem. :)
Tudod, élő mikrofon-állványok. :)))

Mint ma reggel Demcsák Zsuzsika Pokornival szemben.
(Az orvosi eset, hogyha meglátom Pokornit /is/ egyből rámtör a hányinger? :D)

Ennyiben csípem Kálmán Olgát.
Addig nyüstöli a riportalanyt, amíg az nem válaszol a feltett kérdésre. :D

is 2010.09.03. 11:19:29

itt mindenki ugy koveteli a fovaros 40 milliardjat, mintha az nem adopenz lenne, hanem a mennybol hullana ala. az is a Te adod, illetve az egesz orszage. es az allami tamogatas is adopenz, az is valakinek az adoja. 100%-ot a Zemberek fizetnek, ebbol fizessen 33%-ot, aki kozvetlenul hasznalja, 33%-ot fizessen az, akinek a varosaban megy a cucc (az autosok pl.), 33%-ot meg mindenki egy nagy kalapban (aki mashol lakik, de mivel mas varosokban is van, igy tipikusan a falusiak dobjanak be meg penzt Bp tomegkozlekedesere, cserebe kapnak csatornat meg villanyt a kis falvakba).

az kovetlje egyebkent az ado szetosztasat, aki maga az osszes adojat rendben befizeti, es mindent szamlara intez, hogy a szolgaltatoja is szepen befizesse az adojat.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.03. 11:20:42

@Marcellusca: "Addig nyüstöli a riportalanyt," - szívesen lennél a riportalanya, hogy "nyüstölhessen", mi? :))

pakesz (törölt) 2010.09.03. 11:20:59

a HEV -vel tenyleg komoly gondok vannak...
azert is passzoltak le a MAV -nek :)))

amugy meg hogy a fovaros tamogassa? igaz, de akkor adjak vissza a fovarosnak ott beszedett adot rendesen
es pl a dizel AFA tartalmarol miert nem enekeltunk?

ikarus 2010.09.03. 11:21:21

namost akkor magánkézbe adni a bkvt? vagy maradjon csak önlormányzati és sose lesz olyan jó, mint egy magán? mert hát ugye közszolgálati.... vagy nyissuk vissza a lepukkant 5 fős szárnyvonalakat, mert az jár a népnek, holott busszal is lehetne olcsóbban, vagy most akkor vattafák van? ezek se túl következetesek és semmi sem lesz más, mint Gáborka alatt.... kár is remélni :)
7-es és 8-as metrót a népnek!

Marcellusca 2010.09.03. 11:21:23

@Seduxen: Őőőőő, izé, háááááááát ........ :DDDDDDDDDDD

ON

Marcellusca 2010.09.03. 11:23:09

@CyberPunK: Hehe!

Mán éppen ajánlani akartam. :DDDD

ampelmann 2010.09.03. 11:23:57

@eszkep: ez az agglomeracios dolog erdekes. aki bejar mas telepulesrol BKV-val (Budakeszi, Nagykovacsi, Solymar, Budaors... stb.) akkor az megveszi a BKV berletet es atszall nagy valoszinuseggel masik jaratra is!
20 ev tapasztalatbol mondom...

Szoval horvath csabika - ÍGY CSUPA KISBETUVEL!!! - elemhet a sunyi budos piocsaba ikvaszabo izraelita pajtasaval mondjuk telavivba es ott tuzogetheti ki az izraeli szazlot. mondjuk egy 2 meteres zaszlorudra egymas vegbelebe tomkodve!

Fuj de utalom ezeket a mocskos libsi bibsiket! Irtanám oket mint doomban a szornyeket!

becike4 2010.09.03. 11:24:59

@Erich von Däniken: Az a piacgazdaság,hogy a városvezetésnek nevezett köztörvényes bűnözők szétlopják a közcélokra beszedett adóbevételeinket,baszod alássan?

is 2010.09.03. 11:25:00

@zulu: az igazsag az, hogy bizonyos termekek ara mar a 80-as evekben fel- vagy teljesen szabadaras lett, masok viszont 1990-ben meg hatosagi arasak voltak, szocialista tamogatassal. a gazar es a BKV-jegy ez utobbi volt. demagog, kozgazdasagtanhoz nem erto, populista erv a ket csoport arvaltozasat osszehasonlitani. 1980-as arakbol indulva mar lehet mervadobb osszehasonlitast csinalni.

altalaban is Vastagbor adatait mindig csak szorakoztataskent kell ertekelni, fingja nincs semmilyen osszefuggesrol, vaktaban kelti a hangulatot veluk, arra kell neki.

Marcellusca 2010.09.03. 11:25:59

@Seduxen: Nem ollan hüjjje Ű. :)
Próbájjad csak!
Vagy félsz, hogy nem fog menni? :DDDD

Thresher 2010.09.03. 11:26:39

Ilyen hírek mellett nem nehéz pécsi lokálpatriotának lenni! :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.03. 11:30:26

@is:

nem is szeretnénk okosítani ilyen nagy tudású kommentelőket, mint te.

ampelmann 2010.09.03. 11:31:37

@Erich von Däniken: maradtal volna ott a hulyesegeddel!!! 20 eve sajnos IRANYITOTT RENDSZERVALTAS tortent, es ezeket a komcsi tetveket nem aggattak fel lampavasra! Tudod? Menjel beloruszba b+!

ampelmann 2010.09.03. 11:33:22

@Marcellusca: Sunáznád Kálmánt mi? :)

7esbusz 2010.09.03. 11:35:20

Félreolvastátok. Úgy értette, hogy a 13. kerület lesz az amire számítanak......

eszkep 2010.09.03. 11:37:54

@Erich von Däniken: "Mellesleg az az érzésem, hogy eszkep kommentelő meggyőződéses Munkáspárt-szavazó és Thürmer képe van az ágya felett :)"

Megoszthatnád velünk, ezt miből gondolod?

eszkep 2010.09.03. 11:39:07

@Erich von Däniken: "Állítólag ebben az országban 20 évvel ezelőtt arról döntöttek, hogy ruszkik haza, szocializmus konyec, éljen a piacgazdaság. Lehet persze, hogy rosszul emlékszem."

Egyébként ez hogy a fenébe jön a témához???

Homeoffice 2010.09.03. 11:42:59

@eszkep:

Mert komcsi vagy bazzze!:)))))))))

sz4sz4 2010.09.03. 11:44:38

@Thresher:
bama.hu/baranya/kozelet/buszbotrany-12-millardos-hutlen-kezelessel-gyanusitjak-a-vezerigazgatot-325601

"Vádemelési javaslattal zárta le a nyomozást a pécsi buszeladások ügyében a Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság. A büntetőeljárás még tavaly júniusban indult a pécsi polgármester, Dr. Páva Zsolt feljelentése alapján.

A nyomozók műszaki, gazdasági, és könyvszakértőket rendeltek ki, megvizsgálták az ügy gazdasági eseményeit, ezek eredményei alapján hallgatták ki gyanúsítottként a Pécsi Közlekedési Zrt. vezérigazgatóját. Az igazgató az eljárás során egyszer sem tett vallomást, ellene 1,2 milliárd forint, jogi minősítés szerint különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntett elkövetése a gyanú. A büntetőeljárás továbbiakban az ügyészségen, majd a bíróságon folytatódik."

Öreg Sam 2010.09.03. 11:44:42

Későn jöttem,zsidózni lehet már?

Homeoffice 2010.09.03. 11:45:18

@eszkep:

Szerintem kezdjed el énekelni ..
"Gyere ki a HÓÓÓÓRAAAAA, Egy SzóóóóóóRAAAAAA!":)))))

ampelmann 2010.09.03. 11:50:16

@Ásómaci: nyuszi vagy McFly? :)))
@eszkep: Miert nincs igaza? :)))))
@Öreg Sam: Azt mindig lehet... :)

Kivlov 2010.09.03. 11:53:24

Amúgy meg teljesen mind1, hogy 1/3-1/3-1/3 lenne a helyes finanszírozás, mivel a főváros is az állam.
Ergo most is betesz az állam 49 misit. Igaz a 86 helyett. Plusz az emberek 51et tolnak, 43 helyett. (és még szidják a bliccelőket.)

Az egész céget fel kéne számolni és teljesen új alapokon megindítani.

Kivlov 2010.09.03. 11:53:56

@Öreg Sam:
lehet. retkes nagyorrú, féreg bagázs. büszke lehet magára, ki ezekre szavazott 20 éven át...

Thresher 2010.09.03. 11:54:14

@sz4sz4: Most aztán jól alám pörköltél baszomalássan....

Mellesleg a balhé is a szocik alatt kezdődött, de itt legalább egy-két embert picsán rúgnak...

átlátó 2010.09.03. 12:05:58

A kenyér se a régi már...gyorsítokkal kelesztik a tésztát, nincs kovászolás. Pedig ennek az ára is volt vagy 3.60 Ft és kilónként. Továbbá az Ikvai úrról emlékezzünk csendesen és ugyanígy tegyünk egy haldoklóval is. A Horváth úrra gondolok konkrétan.

eszkep 2010.09.03. 12:10:05

@ampelmann: "Miert nincs igaza? :)))))"
Nincs.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.03. 12:12:59

Ennyire demagóg, retardált faszkalap hogy lehet valaki? Húsz éve 10 forint volt a buszjegy... a kenyér is olcsóbb volt, mint most. Mi több, a CHF-Forint árfolyam is kicsit másképp alakult. De tudom, még a bécsi kutyaszarért is Demszky a felelős! :D

Jerome de la Essex 2010.09.03. 12:17:24

Ezek után ha az egész eddigi felső-vezetést nem csukják le, akkor tényleg elmehetnek a narancsosok is a halál vérvörös...

Ez kb már kimerít minden BTK beli fogalmat! Nem lehet ezek után senkit sehova lecsukni? sky-nek meg szobrot nem? na persze! Rohadt mocskos tróger brigád, 20 év alatt az egyébként is elcseszett fővárost sikerült Bukarest szintjére zülleszteni! Szép volt gábor a kurva anyád!

becike4 2010.09.03. 12:20:09

Nem,a Demszky nem felelős semmiért,maximum politikailag,ŐmondtaAkkor ki a jó kurva anyja a felelős,ha tudott róla,hogy mi folyik a városházán,akkor azért,ha nem tudott róla,pláne.

záporjózsi 2010.09.03. 12:21:57

"A bevett forma egy ilyen vállalat működtetésére, hogy az utasok, a tulajdonos és az állam állják a költségeket 1/3-1/3-1/3 arányban."
Na idáig olvastam el. Milyen bevett forma?
- Hány EU + Svájc + Norvégia + Izland városban van tömegközlekedés?
- Ezek közül hány alkalmazza az 1/3-os finanszírozást?
- Azok az összes utaskm, utasszám, stb. hány %-át adják?
- Miért nem lehetett utánanézni?
- Hányszor kell még ezt leírni?!

Valószínűleg utána azt elemzi, hogy a cég üzemeltetésére a főváros egy vasat sem ad. Na ez igaz és tekintettel az adósságállományra és az éves adósság-növekedésre itt egy falka van elásva...

Marcellusca 2010.09.03. 12:29:41

@Öreg Sam: Olyan későn jöttél, hogy lemaradtál/megelőztek. :D

Bootsman64 2010.09.03. 12:29:56

Miért nem fizetnek a nyuggerek? Reggel már 5:20-kor ott rodeóznak a húzós banyamobillal a BKV-n és nem tudsz közlekedni tőlük!
Vegyen jegyet -bérletet basszus, én miért nem utazhatok ingyen? Ugyanez megy vonaton, volánbuszon, múltkor utaztam vidékre vonaton, csak nekünk volt teljes árú jegyünk, és még én adjam át a helyem, egy nagy f....... Valaki már foglalkozhatna a keresőkkel is!!!!

solesz · www.index.hu 2010.09.03. 12:42:41

Nem értem ezt a piacgazdaság-BKV összevetési problémát.
Miért nem lehet összehasonlítani a kettőt egymással?
Mert van mögötte állami támogatás?

mert a 10 forint mögött mennyi állami támogatás volt?
a 10Ft vs. 320Ft állítás bár igaz, de tényleg demagóg szaga van.

véleményem szerint, ha a kiinduló ár mögötti támogatás és a mostani közötti támogatás arányaiban ugyanannyi, akkor a piaci körülményeket figyelembe lehet venni. Mivel a gázolaj, az áram, a bérköltség, a járműfenntartási költségek piaci tényezőkön múlnak.

a fenti okfejtés természetesen néhány alapproblémára nem ad választ, sem megoldást (mintahogyan mondjuk maga a poszt sem...).
ilyen pl.: milyen modellt kell alkalmazni ma budapesten a tömegközlekedés finanszírozására, milyen kedvezménykört kell megállapítani, hogyan kell felépíteni a szervezetet, hogyan kell gyakorolni a tulajdonosi felügyeletet, beavatkozás, bérlimit, prémium limit, stb.

ha a város nem a közvetlen nyereségesség okán üzemelteti a tömegközlekedést akkor ki fizetnie kellene a BKV-n nyert előnyök bevételeiből. Turisztika->szállás->étterem->stb.származó -->iparűzési adó. ez csak egy példa.

2010.09.03. 12:50:09

Szóval 800 Ft-os jegyár mellett lenne 0 szaldós a BKV (ha csak ebből lenne bevétele). Ez miért is annyira jó? Lehetne ezt még rosszabbul csinálni? Habár tömegközlekedésnek hívják, ez csak annyiból igaz, hogy a buszok, villamosok tömve vannak csúcsidőben, de ettől valamiért mégis drágább, mint a nem tömegközlekedés. Érdekes módon egy autóba csak egy plussz ember kell a vezető mellé és már sok esetben olcsóbb, mint a BKV, de 4 emberrel már az összes költséget figyelembe véve olcsóbb lenne hosszabb távon. Egyedül az egyvonalas hosszú távú utazásoknak lehet létjogosultsága, illetve a metrózásnak, de ez meg a BKV hülyesége, hogy 2 megálló ugyanannyiba kerül, mint ha végigutazok az egész fővároson. (Ezek szerint a havi bérlet még kevesebbet hoz, de gondolom a biztos bevétel jobb, mint a bliccelésre játszó "egyjegyes" utas.)

arlequin 2010.09.03. 12:53:38

@zero: persze, hogy te adj megoldást. egyfajta beszélő tükörré kell váljál és ilyeneket mondani a belenézőnek:

"te vagy a legszebb az egész földkerekségen!"

vagy vmi ilyesmi...

teisfiambluetooth 2010.09.03. 12:55:03

BKV, milliárdok? Haha hamarosan nagyot néz mindenki. Nagyobb vihar van készülőben...

Anno a ferihegyi repülőteret Gyurcsány Ferenc testvér úgy privatizálta, hogy a vevő beletehette a szerződésbe, ha a repteret használó legnagyobb társaság (MALÉV) megszűnik, eltűnik vagyis nem használja tovább (és nem fizet a használatért) a repteret, akkor a magyar államnak VISSZA KELL VÁSÁROLNIA a repülőteret. Ez 500-700 Mrd Ft. testvéreim az úrban...

Mikor Bajnaiék meglátták a szerződést csak nyeltek nagyokat.
Mikor Orbánék is megláthatták pislogtak, mint ponty a szatyorban...

Sakk-Matt. A magyar állam kénytelen milliárdokat beletolni a MALÉV-ba mert ha az eltűnik, akkor egyszerűen nincs pénz visszavásárolni a repteret. Akkor költségvetés KO, vége end, hasoncsúszás IMF-hez, 240 Ft / sváci frank...
Közben az úniós szabályok szerint nem lehet támogatni hazai cégeket...

Vágjátok mi van / lesz itt hamarosan? Gyurcsányéknak már kevés egy hazai bírósági tárgyalás. Akkora szart kavartak, hogy az már az EU-ra is fröcsög rendesen.

Kíváncsi leszek mikor borul ki a bili.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.09.03. 13:10:30

zero, éltél vagy élhettél volna már (netán éltek 'nevedben' közeli hozzátartozóid) urambocsá élsz valamiféle korhoz kötött kedvezménnyel (hitel, 'szocpol', valami)? tudod: korhoz kötött kedvezményes belépő állatkertbe, vidámparkba, kedvezményes utazás majdnem tetszőlegesen kiválasztott belföldi uticéllal és vissza.. vagy kaptál zizegő cukorkát a korod miatt a népliget kivilágítatlan részein columbo bácsitól? volt és van diákigazolványod, amivel másokhoz képest jelentős kedvezménnyel utazhattál/utazhatsz (ihatsz); pedig még nincs is mögötted pár évtizednyi munkaviszony, mint a nagyjából nem csak általad ingyenélőknek beállított nyugdíjasoknak? ..

óvatosabban kéne puffogtatni ezt a nyugdíjasok=nekikalaptalanulmindeningyenvan mélyértelmű, ostoba frázist. mert a végén pamela felébred és az 'álombéli' nyugdíjasok (egy része, mint a mostani fiataloknak) talán mégis úgy gondolja, hogy felesleges megfeszülni azért, hogy jobb legyen a következő generációknak (mert ők tényleg azért küzdöttek - aki persze küzdött /többen voltak ilyenek mint ma/). "ezeknek?!"

nem kell egyébként ingyen utazás (orrba-szájba biztos nem); jellemzően ritkán használják is ki akik valóban rászorulnának bármiféle támogatásra(, mert állati módra elkoptak a munkában). jelenleg egy emlékeztető az egész, hogy "szavazzon az állam.. izé.. tudják melyik pártra". megpróbálják megvenni az embereket pesten - mi ebben az újdonság? sikerül is sokakat. ez sem meglepő.

nincs a közeledben olyan nyugdíjas, aki utazhatna ingyen, de mégsem? mondjuk olyan akinek még mindig nem fizették ki a málenkij robotot, a békekölcsönt, az értelmetlen családi tragédiákat, 56-ot, a rákövetkező emberarcú szocializmust (fejj de rusnya képe volt), a kártérítési papírokat legalább névértéken? az, hogy dolgoztak olyan körülmények között is azért, hogy fel tudják nevelni(!) a gyerekeiket(! - mert többet is, pedig a helyzet a mostaninál pocsékabb volt - és 95%-uk nem lett csirkefogó.. - most is ilyen jó az arány? ..) úgyis: megfizethetetlen!

Maestro 2010.09.03. 13:16:19

"stabil és kiszámítható költségvetéssel veheti át Budapest kulcsait a következő városvezetés." ez nem hazugság, nincs pénz, szar meg van sok, ezt mindenki tudja, stabilan megvan, és kiszámítható is.

pakesz (törölt) 2010.09.03. 13:23:45

@zero: hat pedig nagyon ugy tunik, hogy titeket okositani kell...

el kellene olvasnotok pl. hogy a fovaros amikor a HEV -vel kapcsolatos penzeket be akarta vasalni, akkor pont Budaorssel peldalozott...
az hogy ti meg ilyen szovegkornyezettel irtatok le, az hazugsag (na jo nem az hanem nem teljes kifejtese az igazsagnak...)

www.origo.hu/itthon/20080424-bkv-agglomeracio-beszallnake-a-koltsegekbe-a-megyei-telepulesek.html
...
Az érintett megyei önkormányzatok viszont ezt visszautasítják, és nem akarnak fizetni. "Nincs ilyen kötelezettségünk" - jelentette ki az [origo] kérdésére Szente Kálmán, Solymár polgármestere. "Előbb a BKV-n belül kellene rendet csinálni" - üzente a pilisborosjenői polgármester, Küller János.
...
"A helyközi közlekedés biztosítása állami feladat" - szögezte le Gémesi György (KDNP-MDF), Gödöllő polgármestere. A HÉV üzemeltetését 1990-ben örömmel átvállalta a főváros, azaz a BKV, tehát köteles működtetni - tette hozzá Gémesi, aki a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke is. "A BKV működését nem tette rendbe a főváros, és most az önkormányzatok elé tartja a markát" - mondta, és a BKV körüli eseményeket "felháborító kuplerájnak" nevezte.
...
"Kedves egészségükre", "Biztos megvan rá az okuk" - reagáltak a polgármesterek az [origo] kérdésére, hogy vajon miért ad mégis pénzt a BKV-nak néhány önkormányzat. "Természetes, hiszen másként nem lenne közösségi a közlekedés" - indokolta meg Turai István, Törökbálint polgármestere a település BKV-nak adott évi 130 millió forintját. Miközben a nem fizető települések polgármesterei közül többen az alacsony színvonalra panaszkodtak, Turai örült annak, hogy Törökbálinton nemrégiben két új buszjárat is indult.
...
Budaörs évente több mint 200 millió forintot ad a BKV-nak, amellyel szerződést kötött. A polgármester, Wittinghoff Tamás (MSZP-SZDSZ) szerint enélkül is járna busz Budaörsre, de biztosan sokkal ritkábban. A pénzt azért teszi le minden évben a város, hogy még a fővárosinál is jobb színvonalú szolgáltatáshoz jusson.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.03. 13:27:01

@pakesz:

"A helyközi közlekedés biztosítása állami feladat" -

Ez nem így van? Vagy Miskolc is fizet a MÁV-nak, mert megy oda vonat?

sz4sz4 2010.09.03. 13:29:15

@Thresher: dehogy, félreértesz, nem alád akartam pörkölni, csak mivel Te dobtad be Pécset, gondoltam bedobom ezt a témához részben kapcsolódó hírt.
Pécsi vagyok.

záporjózsi 2010.09.03. 13:37:01

@zero: Miskolcra országos közforgalmú vasút megy, Gödöllőre az országos közforgalmú vasút mellett helyi érdekű (több önkormányzat területén működő helyi) vasút.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.09.03. 13:38:01

Azért azt nem mondhatjátok,hogy 90-óta nem történt semmi újítás a Moszkva-téren.
Lett egy mekdonác,meg felújították a Trombitás éttermet és kibővült egy pizzázóval.

ampelmann 2010.09.03. 13:40:32

@fogsunder: Osztom velemenyed! 110%-ban!

teisfiambluetooth 2010.09.03. 13:42:30

@zero:
Én egy reggeli gazdasági rádió műsorban hallottam, de eddig sem beszéltek a levegőbe és nem mondhatni róluk, hogy a FIDESZ seggét nyalják, úgyhogy sajnos valószínűleg igaz. :(

Mzee3000 2010.09.03. 13:44:14

Horváth Csaba egy pofátlan, hazug, köcsög szélhámos. A II. kerületben laktan a szüleim, így nagyon jól tudom mit tett érte. Konkrétan semmit. DE MÉGIS! Engedélyek tömkelegét adta ki, hogy beépítsék irodákkal és társasházakkal a kerületet, a 15%-os beépítettségi szabályokra fittyet hányva. KÖSZÖNJÜK, EBBŐL NEM KÉRÜNK!

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.09.03. 13:46:50

@ampelmann: én pedig a te véleményedet osztom közel 91%-ban! :-)

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.09.03. 13:46:55

@Tigeri:
:D Én kérek elnézést:) És mindezt Csabi saját kezűleg végezte el ráadásul:)

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.09.03. 13:47:41

@teisfiambluetooth:
Akkor ebben az esetben nem áll fent a szándékos károkozás hűtlen kezelés stb.. meg ilyenek?

ampelmann 2010.09.03. 13:48:36

@Tigeri: Trombitas etterem jo, de az a buzerans pizzazo elvette a normalis kerthelyseget! Pedig de jo is a Trombi!!! Moszkva teret meg mondjuk lepadloszonyegezhetne mar vegre valaki :)))

ampelmann 2010.09.03. 13:51:44

@Tigeri: de a hambi nem is olyan jo csalamades mint az ora alatt volt :D

ampelmann 2010.09.03. 13:54:04

@Mzee3000: áááá egy mocsok féreg ez a horvath csaba! ugy utallom azt a tetves vigyort a pofajan! egy ket kiehzett milf meg raizgul hogy milyen sármos. terdre elotte es melytorok!
de szajba taposnam!!!!

karandas 2010.09.03. 13:57:20

Nagy a baj a BKV-nál, ha Univerzális Kocsis Jóelvtárs alatt sem változott semmi...

pakesz (törölt) 2010.09.03. 14:01:55

@zero: nezd...
rakjak at a MAV-nak es kesz
akkor nem fogjak azt mondani, hogy a fovaros mennyi penzt kap a zallamtol

amugy meg nem javitottad a ferditesedet ki :(
egyertelmu, ott van egy csomo onkormanyzat akiket megkinaltak befizetesi lehetoseggel es abbol Budaors fizetett be a legtobbet, de a tobbi nem...
ugy illett volna azt a reszt kifejteni, hogy reszletesen leirod, hogy ki mennyit fizetett be az agglomeracios telepulesek kozul...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.03. 14:07:44

@pakesz:

Körbetelefonálom mindjárt az összes agglomerációs települést, ahová jár BKV, egy pillanatot kérek ....

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.09.03. 14:09:38

@ampelmann: Rég jártam arrafelé,az étteremben meg több mint 20 éve.Még kicsi voltam.
Legutóbb apám meg a bátyám jártak ott az is több,mint 20 éve volt.Akkor már volt valami újítás.
Hallottam ,ahogy apám meséli anyámnak:Bemegyünk,a pincérek lerángatták rólunk a kabátot.
Megláttuk az árakat,ittunk egy-egy kólát.:))
@DexterMorgan78/Séfbácsi: Gondolom sok köze nem volt hozzá,de a lényeg,hogy történt valami a Moszkva téren.:))

solesz · www.index.hu 2010.09.03. 14:13:06

@zero: azt nem várom, hogy megoldást adjál, valószínüleg a témához nálad jobban értőknek sem sikerült... :)
de azt azért várnám, hogy ha bedobsz egy 10-320 Ft-os 130 MrdHUF-os - ez utóbbiban nem is vagyok biztos, hogy jó szám - akkor ehhez valami iránymutatást is adnál, ha nem is megoldást.

teoretikus kérdés: lehet, hogy még ezzel járunk a legjobban ami most van, és bármi más megoldás több problémát okoz...?

Thresher 2010.09.03. 14:21:36

@sz4sz4: Ja bocs...de mondjuk "nekünk" úgy van busz-botrányunk, hogy közben jóval több mint elvislehető a tömegközlekedés...azért nem mindegy!

Thresher 2010.09.03. 14:25:30

@Bootsman64: Nem az bosszantó hogy a nyugdíjasok ingyen utaznak, hanem az, hogy tömegesen pont akkor, amikor elve a legnagyobb az utasforgalom. Nem értem mi van mindig nekik 7-9 óra között, akkor friss csak a cékla, vagy akkor rendel csak orvos?

pakesz (törölt) 2010.09.03. 14:34:07

@zero: nezzuk!!!
- is leirta neked hogy a BKV jegy az hatosagi aras volt, mig te az akkori piaci aras termekkel hasonlitottad ossze azt hogy mennyivel is nott
- zaporjozsi leirta neked, hogy az 1/3 1/3 1/3 az butasag, hogy miert is nem neztel utana..
- pakesz leirta neked hogy az agglomeracios telepulesek ki mennyit fizetett, ott az origo-rol a link

a pakesz mester altal emlitett utan bennehagyni a legdurvabban fizeto agglomeracios hozzajarulasat de nem emliteni meg tobbinek a hozzaallasat az nem korrekt, raadasul nem is kellene korbetecsizned, hiszen az altalam elokeresett cikkben le van irva...

amugy ha feligazsagok alapjan akarod csinalni nem gond :)

jozicsenko 2010.09.03. 14:41:22

@zero: jaja, visszajövök és megy a fight? ez tetszik!

asszem bontok egy sört is...

@Öreg Sam: még ne vigyük el ebbe az irányba :-))

@eszkep: biztos hogy akkor választották meg demszkyt...
eltelt 20 év, a csajok már nem bámulják meg, csak csókolommal köszönnek, a sör se olyan mint akkor volt, a szomszéd csajt már a postás se kivánja, szóval öregszünk, no

és közben qrva drága a metrójegy...

pakesz (törölt) 2010.09.03. 14:42:16

@Thresher: a multkor felszallt a vegallomas utan egy nyugdijas hazaspar reggel 8kor, es latvanyosan szenvelegtek, gondoltam odamegyek es megadom a tanacsot, hogy nekik van idejuk, miert nem elobb a masik iranyba szallnak fel, nem eri meg az a 10 perc?

Thresher 2010.09.03. 14:45:40

@pakesz: Nem tisztem basztatni azokat, akiknek tényleg reggel adott időpontot az orvos, de felbassza a hütővizemet, hogy tömegesen szállnak le nyuggerek a nyanyatankkal a helyi piacon... Nem veszik észre hogy 9 után nincsenek sokan, és a helyeket se kell már levadászni?

Tényleg csak a friss cékla lehet a megoldás...

jozicsenko 2010.09.03. 14:48:01

@Robi, a hód: a 800 Ft-os jegyár mellett is lett volna fénymásoló vizsgálat 16 millióért, a nyugdíjas öregasszonyokat akkor is 200 millió Ft-tal küldték volna újra kielégítve haza, a négyes metró akkor is 500 mrd felett ketyegne, a ruhákat akkor is valami jóbarát tervezte volna, amit a másik cimbora sz.r műszálból 3*os árakon varrattott volna meg, stb

az szdsz maga a korrupció, megyó elismerte 7 éve, bele is bukott azonnal

remélem most demszky, kuncze, pető, bauer és a többiek is...

@Tigeri: jaja, és a kutyák&galambok számát emelték 50%kal!!!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.09.03. 15:14:39

@Thresher: Ebben tök igazad van.Reggel 8-tól délután 2-ig bőven van idő kimenni a piacra.

Thresher 2010.09.03. 15:27:23

@Tigeri: Azt még hozzátenném, hogy engem is úgy neveltek, hogy adjam át a helyem az idősebbeknek, amit én megoldok azzal, hogy át se kell nekik adnom, mivel le se ülök.... 24 évesen a délceg testemmel ne sírjon a szám izületi problémák miatt, tiszta sor....

De van olyan, hogy fiatalság ide vagy oda, egész nap rohangálok mint a mérgezett egér, nap végére már geci fáradt vagyok, ha meleg volt akkor meg még talán izzadt is, és ilyenkor se ülhetek le nyugodt szívvel, mert tuti hogy akkor jön oda hozzám egy idősebb illető, aki szorgalmasan győzköd arról, hogy ha nem kap helyet, akkor meghal.... Természetesen neki is pont du. 4-5 óra között kell visszajönni a temetőből...

De most komolyan: Mit csinálnak a 60 év felettiek 7-9, és 16-17 óra között? Mert hogy akkor vannak a legnagyobb számban a tömegközlekedési eszközökön. Kezd ebből urbanlegend lenni:D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.09.03. 15:37:51

@Thresher: Annak idején a munkatársam panaszkodott,hogy a buszra felszállás után:Tessék már beljebb menni fiatalember.Jó de hova?Max fellöksz egy másik kisnyugdíjast.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.09.03. 15:40:55

@Thresher:
Szerintem egy titkos konspiráció nyomára bukkantál:) Ezekben az időpontokban vannak azok a találkozók a különböző metróvonalak mentén, amiken szeánszot tartanak, megidézik a szocializmust a férfiak VOR öltönybe öltöznek, a nők otthonkába bújnak és Aradszkyt hallgatnak, miközben Smuck Andor legszebb beszédeiből idéznek. Később lekerülnek a naftalinszagú ruhák, utána fejet hajtanak Kádár koponyája előtt. Hogy mit csinálnak meztelenül?? Na azt mindenki fantáziájára bízom:D

Thresher 2010.09.03. 15:47:05

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Én is csak valamilyen tikos, a szabadkőműveseket megszégyenítő akciót tudok elképzelni! Biztos tele vannak ügynökökkel, olyan álnevekkel mint "Háromhatvan", "Aczél" vagy "Májusegy"

Amit mi meg nyanyatanknak hívunk, abban sok huncut dolog belefér... pl egy pajzsgenerátor, vagy egy széf tele műsorújsággal, és 2 centis kitüntetésekkel.

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.09.03. 15:48:56

Ikvai-Szabó? A jó kurva anyádat! Komolyan, el kellene fogni a csávót, és ráragasztani a 151-es csepeli buszjáratra, a 28-as villamosra, vagy a 24-esre, mert fingja nincs, mi a faszról beszél.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.09.03. 15:53:39

@Thresher:
De az is lehet hogy T-34-es alkatrészeket csempésznek valamilyen elhagyatott gyártelepre, ahol aztán összeszerelik őket, majd amikor Szanyi kapitány kiadja a parancsot harcba indulnak vele a demokrácia védelméért:)

Thresher 2010.09.03. 15:57:56

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Aki meg nem tud hegeszteni, az csinál csipkét a lánctalpakra.

derelyegrádi szellem 2010.09.03. 16:07:04

Ikvainak agyára ment már az ivás.

Felrója, hogy az agglomerációs települések nem fizetnek. A főváros fizet bazmeg? Ugye nem. Tehát az probléma, hogy budaörs nem fizet (pedig oda még HÉV se megy, talán két kék busz), de az nem, hogy a szolgáltatásokat megrendelő budapest se a megrendelt szolgátatásért. Hülye-e vagy?

"A BKV-ból regionális szolgáltatót kellene csinálni, mert a hiányt évek óta csak a főváros és a kormány fizeti ki."

Tényleg? A főváros mikor fizetett a BKV-nak utoljára? Mikor?

És kapcsolódjon be Horváth "kihúzottszem " Csaba is. Ő arról beszél így 20 év után is, hogy mit szeretne csinálni. Újra megígéri azt, amit már egyszer megígért, és általa is elismerten nem teljesített. Ez a csávó egy vicc. Egy nagyon rossz vicc.

Ami közös bennük az az, hogy mindeketten úgy beszélnek, mintha nem ők vezették volna a várost. Ami végül is igaz is, mert nem vezették Budapestet, csak fosztogatták.

kranführer 2010.09.03. 18:19:35

Megoldás: ikvai-szabót összekötni horváthcsabikával, cipő a dunapartra, cél, tűz...

Higany 2010.09.03. 19:44:00

Ikvai-Szabó azzal a kijelentésével is szépítgette a szívemben bérelt helyét, amikor benyögte, hogy a csepeli szennyvíztisztító végül nagyon drága lett, és drasztikus díjemelésre van szükség, hogy az emberekben tudatosuljon, hogy a szolgáltatásért fizetni kell.
Persze azt már nem tette hozzá, hogy azért került többe, mert az EU-nak nem tetszett, hogy pofátlanul lopunk és nem adott annyi pénzt.

arlequin 2010.09.03. 19:54:56

@Conv:
még nem láttamoztad a ***legújabb*** SP-ihlette versemet.
itt:
vastagbor.blog.hu/2010/09/03/schmitt_pal_letrehozta_a_schmitt_pal_erdemermet#comment-form
még a végén megsértődöm.

***csak itt, csak most, csak neked!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.09.03. 20:13:07

már is meglesem, köszönöm, hogy szóltál. :)

én schmittet olyannyira utálom, hogy nagyon a róla szóló írásokat sem olvasom el :)
megvan róla a magam személyes, jól megalapozott tapasztalati véleménye, ami szerint ez az ember annyit sem érdemel, hogy egy pillantást vessen rá bárki, annyit sem ér, hogy földet rugdossanak rá, ha feldobja a talpát.

arlequin 2010.09.03. 20:46:47

@Conv: annyit mindenki érdemel. ha kell magam dobok testére rögöt. de nem kívánom halálát. együtt vagyunk a szószban. ő csak derékig, nekünk nyakig és hullámzik...

guma 2010.09.03. 20:56:26

@Conv:

Ne túlozz! A földet mindenki megérdemli!

Többivel nem vitatkozom........

guma 2010.09.03. 20:58:02

@arlequin:

Ha így folytatód még kiadnak. DDDD

turcsány karcsi elvtárs 2010.09.03. 23:32:44

@Seduxen: budaibettikén nem látszódott annyira az, ami kormos katánál is elég nyilvánvaló.
szóval lehet kevesebben kormoznák ki :)
mondjuk szebb látvány mint nyakó v mesterházy fajti :))

Don Blasius 2010.09.03. 23:36:47

@arlequin:
Lehet, hogy lemaradt egy pont? Esetleg a XIII. kerületre számítanak megint? :))

Don Blasius 2010.09.03. 23:47:16

@zero:
Így működik sok normális nagyvárosban is. Kb. 1/3-os megoszlás; állam, város, utas. Na itt Pesten ez úgy működik, hogy majdnem a felét fizeti az utas, a többit az állam, a főváros meg lefelejti a részét.

Ja meg persze a bliccelők miatt van minden! :)))

OmegaMale 2010.09.06. 12:26:19

@is: "33%-ot fizessen az, akinek a varosaban megy a cucc (az autosok pl.), "

Ve-he-he, barátom, hol élsz Te? Azok fizessék ki a közlekedésedet, akik a saját autójuk fenntartása mellett még az államábácsinak is elég jelentős bevételt hoznak? (Divatos hőbörgés, hogy merazautósok,meg biciklizzen mindenki meg békávézzon. Ha két hétig visszaesne jelentősen a tankolás, bedőlne a költségvetés az elmaradó jövedékiadó kiesés miatt... bezzeg akkor sem akarnál több adót fizetni, ha ki tudnál golyózni egy ilyen szinte korlátlanul terhelhető bevételi forrást...)

Ha senki nem járna autóval, hanem mindenki bkv-val, akkor végül ki fizetné a 33%-ot a Te elképzelésed szerint ??? Jól végiggondoltad.

A BKV a jelenlegi állapotában és szervezeti formájában olyan magas szállított utasszám mellett lenne önfenntartó (a jelenlegi viteldíak mellett!!!), aminek súlya alatt egy-két óra alatt összerogyna, mint ahogy erre már volt példa (villamos leáll, metró leáll stb.). Innen is látszik, hogy ebben a formában életképtelen.

Ha azt hiszed, hogy a helyi szolgáltatásokat helyi lakosoknak kell fizetni, akkor próbáld ki, hogy mi történne akkor, ha egy 1000-es lélekszámú falu működési költéségét az ott adót befizetők (ok, legyen mondjuk 5-600 fő) fizetnék!!! Hamar megutudnák a Hozzád hasonló okosok, hogy mi az *öngöndoskodás*. Könnyű mindig a más zsebében keresni a megoldást!

A bkv-t fizesse *mindenki*, aki használja! A szocialista csökevény céget fel kell számolni és az arra érdemes emberekből (kezelő és kiszolgáló állománynak a munkamorállal és a képességekkel jól álló fele) az alapoktól újraszervezni. A sikkasztókat és pénzcsapolókat igazságszolgáltatás elé vinni és pikk-pakk ki fog derülni, hogy hova tűnik el a sok zsé. Kit érdekel, hogy ISZ szerint *csak* 1 Mrd körüli összeg tűnik el *náluk* !!! Még jó, hogy a sikkasztót kérdezik arról, hogy mennyi hiányzik!!!

trojka 2010.09.06. 16:43:13

Kedves Barataim.
Tudom, hogy semmi köze az egeszhez, de szeretném a segitségeteket kérni. a Lenti-Zajdában szolgálo sorkatonák találkozot szerveznek 2011-ben,a zajdai laktanyában. szeretnénk, ha minel többen összejönnénk, ezért kérjuk,hogy aki érdekelt, vagy ott szolgált, vagy tud olyanrol, a GOOGLE LENTI KATONASAG honlapot keresse fel. Segitsegetek elöre is köszönjuk.
Zajdai Obsitosok Klubja

záporjózsi 2010.09.07. 09:38:52

@Don Blasius: Az utas Pesten közvetlenül a kiadások kb. harmadát fedezi. Ettől még megismétlem: a harmadolás NEM elterjedt.

záporjózsi 2010.09.07. 09:39:52

@OmegaMale: Ha az autósok olyan szervezettek, tegyék meg két hétig. Mondjuk január 2. és 3. hetét javaslom.

süti beállítások módosítása