Skip to content


       Szűrés lista

A főpolgármester-helyettes a "város beteg emberéről"

A BKV a Főváros saját tulajdonú nagyvállalata. A BKV éves költségvetése olyan 130 milliárd forint. A bevett forma egy ilyen vállalat működtetésére, hogy az utasok, a tulajdonos és az állam állják a költségeket 1/3-1/3-1/3 arányban. De Budapesten nem ez a helyzet. Az állami normatív támogatás 32 milliárd forint + 17 milliárd árkiegészítés. A jegy és bérletbevétel 51 milliárd forint. És ennyi. A főváros nem ad egy forintot sem saját cége működtetésére.
A BKV szakszervezetei ezért augusztus elején feljelentették a tulajdonost: "a főváros 2002 óta semmilyen működési támogatást nem ad, a normatív állami támogatás bevezetésével egyidejűleg az önkormányzati működési támogatás megszűnt."
Az évi hiányzó 20-30 milliárd forint meg hozzácsapódik a BKV gigantikus hiányához, amit  valakinek egyszer konszolidálni kell (a tippem: a zemberek fogják). Önnek van erre 100-130 milliárd forintja?

1990-ben, mikor Demszky megkezdte munkáját, 10 forint volt egy vonaljegy. Most 320 forint. Csodálatos grafika az elmúlt 20 évről. (Összehasonlításként: A taxisblokád közvetlen előzménye az volt, hogy az MDF-kormány 1990. október 25-én 65 százalékos benzináremelést jelentett be. A benzin ára átlagosan így 64 forintra emelkedett.)

Ezután olvassuk el, mit mondott Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ), a főpolgármester-helyettes. Tudom, hogy kampány van, de egyik nap Bőhm András sírdogál, most meg Ikvai-Szabó vakítja az embereket az utóbbi idők legpofátlanabb mondataival ... hát mi folyik Budapesten?!
 


"A BKV ugyan működőképes, "becsületes" modellben működik, ám nincs, aki kifizesse a megrendelt szolgáltatások teljes költségét."

A BKV cseppet sem "működőképes", mikor évi 20-30 milliárddal nő a hitelállománya. A teljes járműparkja elavult, mivel az elmúlt 20 évben nem fordítottak szinte semmit járműcserére, pályafelújításra. A szolgáltatást a tulajdonos, vagyis a Főváros rendeli meg, de nem fizet érte semmi!

"Ma a BKV a város beteg embere, akivel szembenézni sem könnyű."

20 év csodálatos munkája érett be, jó reggelt kívánunk Ikvai-Szabó úr!

"Azért nem rendezett a BKV finanszírozása, mert a legtöbb Pest megyei település nem fizeti ki a rá eső részt, pedig a HÉV-et és az autóbuszjáratok egy részét a közigazgatási határon túliak, az agglomerációból bejárók is használják."

Ehhez nehéz bármit is hozzáfűzni ... A gaz agglomeráció a hibás, ki más lenne? Biztos ezért épít Demszky egy "belvárosi metrót", ha nem fizetnek érte a köcsögök, ne is használják! Amúgy sokat nem kellett keresni, például: "A budaörsi önkormányzat jövőre is több százmillió forintot fizet a BKV-nak a budaörsi járatok üzemeltetéséért."
Ikvai-Szabó! Tudod kik nem fizetnek a BKV-ért, pedig naponta rengetegen használják? A 65 éven felüliek. Az ő utazásaikat ki finanszírozza? Senki. Csak Budapesten 330 ezer 65 éven felüli ember lakik. És ingyen utaznak, nem tudjuk hányan, nem tudjuk hányszor, nem tudunk semmit. Az ő utazásaikat ki finanszírozza? A BKV a két szép szemük a koruk miatt ingyen utaztatja őket.

"A BKV-ból regionális szolgáltatót kellene csinálni, mert a hiányt évek óta csak a főváros és a kormány fizeti ki."

Ez a sok feltételes mód ... ha ennyire tudjátok mit KELLENE, akkor mi volt az akadálya, hogy megcsináljátok? Milyen hiányt fizet a főváros? Tessék már tételesen felsorolni!

"Utalva arra, hogy több városházi politikus korábban "szocialista nagyvállalatként" jellemezte a főváros közlekedési cégét, azt mondta, a helyzet ennél rosszabb: "a BKV maga a tovább élő szocializmus". Ugyanakkor nem a napvilágra került bűnügyek miatt van rossz pénzügyi helyzetben a BKV, hanem a nem rendezett finanszírozás miatt. A bűnügyekben legfeljebb egymilliárd forint körüli lehet a kárérték, miközben a BKV ennél lényegesen nagyobb adósságot "termel" minden évben."

És ezzel Ikvai-Szabó elköszönt az újságíróktól, többet már nem találkoznak, "mivel pihenni akar, mert az utóbbi hónapokban olyan teher nehezedett rá és Demszky Gábor főpolgármesterre, hogy attól szinte "szétestek".

De nem kell aggódani, mivel "stabil és kiszámítható költségvetéssel veheti át Budapest kulcsait a következő városvezetés."

Micsoda vastagbőr ... te jó ég!
 
Ikvai-Szabó cimbije, a Horváth "van egy jó hírem" Csaba sem akart lemaradni, ő is nyilatkozott.


Közel négy év főpolgármester-helyettesség után miért most jutott eszébe a zöld Budapest?

Ha emlékszik a munkásságomra, a második kerület polgármestereként sok olyan feladatot végeztem el, ami zöldebbé tette a városrészt. Fővárosi léptékben is kidolgoztam egy olyan stratégiát, amely zöld parkká varázsolná a Moszkva teret.

Ebből mondjuk nem lett semmi…

Még a szomszédos kerületek támogatását is bírta a program, ami hat és fél milliárd forintból megvalósítható. Csak a forrásokat szippantották el olyan nagyberuházások, mint a csepeli szennyvíztisztító vagy a négyes metró. Ha megválasztanak, az egyik legelső feladatom lesz a Moszkva tér rendbetétele. Az én feladatom főpolgármester-helyettesként egyébként a humán területen adódott, városüzemeltetéssel nem foglalkoztam.
(...)

Hogy kritizálhatja az elmúlt éveket, ha az ön pártja részt vett Budapest irányításában?


Ez konkrétan nem így van, az MSZP az elmúlt 16 évben nem vezette a fővárost. Demszky Gábor főpolgármester vezette, a végső döntések az ő kezében voltak.

És a helyetteseinek mi maradt?

A főpolgármester-helyettesek a segítői, akik a keze alá dolgozhatnak. De a végső szó mindig a főpolgármesteré, rajta kell számon kérni a Budapesten folytatott politikát.
(...)

Azért a Hagyó Miklós felügyelte BKV ügyeit nehezen lehet megkerülni. Önnek, jelöltként, mi a terve a közlekedési vállalattal?


Csupán arra van szükség, hogy a közösségi közlekedés három szereplője, a kormány, a főváros és az utas között megfelelő arányú legyen a finanszírozási munkamegosztás. Ma az utasok csak a menetdíj negyven százalékát fizetik. A fennmaradó részt az állam és az önkormányzat teszi hozzá.

Ki tegyen bele több pénzt?

2009-re sikerült elérni, hogy a kormány és a főváros szerződött arról, hogy nem engedik újratermelődni a BKV veszteségét. A felek vállalták, hogy inflációkövetővé teszik a támogatásukat, cserébe a BKV évente húszmilliárdot költ az utazási kényelem növelésére. Ezek után lehet bevezetni, hogy az utasnak csak az infláció mértékével növekvő jegyárakat kelljen kifizetnie.
(...)

Hány szocialista polgármesteri címmel lenne elégedett a választás után?


A realitás az, hogy 13 kerület és a főpolgármesteri poszt, amire számítunk.


Szerencsére emlékszünk, hogy ki találta ki 2006-ban a szuperfőpolgármester-helyettesi posztot, teljhatalommal és pontosan definiált hatáskörrel ... ugye Csabikám?! Mintha te lettél volna az egyik ilyen szuper-helyettes ...

Címkék: budapest választás bkv

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr152266734

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Miért van tömeg a tömegközlekedési járműveken? 2010.09.03. 10:53:55

Szeptember elseje van, ma kezdődik az iskola, ezzel párhuzamosan véget ér a munkahelyi szabadságolások korszaka is. Akik gyakran veszik igénybe a tömegközlekedést, azok emlegetik ilyenkor, hogy vége van a jó világnak, megint zsúfoltság van a metrón, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ikarus 2010.09.03. 11:21:21

namost akkor magánkézbe adni a bkvt? vagy maradjon csak önlormányzati és sose lesz olyan jó, mint egy magán? mert hát ugye közszolgálati.... vagy nyissuk vissza a lepukkant 5 fős szárnyvonalakat, mert az jár a népnek, holott busszal is lehetne olcsóbban, vagy most akkor vattafák van? ezek se túl következetesek és semmi sem lesz más, mint Gáborka alatt.... kár is remélni :)
7-es és 8-as metrót a népnek!

Marcellusca 2010.09.03. 11:21:23

@Seduxen: Őőőőő, izé, háááááááát ........ :DDDDDDDDDDD

ON

Marcellusca 2010.09.03. 11:23:09

@CyberPunK: Hehe!

Mán éppen ajánlani akartam. :DDDD

ampelmann 2010.09.03. 11:23:57

@eszkep: ez az agglomeracios dolog erdekes. aki bejar mas telepulesrol BKV-val (Budakeszi, Nagykovacsi, Solymar, Budaors... stb.) akkor az megveszi a BKV berletet es atszall nagy valoszinuseggel masik jaratra is!
20 ev tapasztalatbol mondom...

Szoval horvath csabika - ÍGY CSUPA KISBETUVEL!!! - elemhet a sunyi budos piocsaba ikvaszabo izraelita pajtasaval mondjuk telavivba es ott tuzogetheti ki az izraeli szazlot. mondjuk egy 2 meteres zaszlorudra egymas vegbelebe tomkodve!

Fuj de utalom ezeket a mocskos libsi bibsiket! Irtanám oket mint doomban a szornyeket!

becike4 2010.09.03. 11:24:59

@Erich von Däniken: Az a piacgazdaság,hogy a városvezetésnek nevezett köztörvényes bűnözők szétlopják a közcélokra beszedett adóbevételeinket,baszod alássan?

is 2010.09.03. 11:25:00

@zulu: az igazsag az, hogy bizonyos termekek ara mar a 80-as evekben fel- vagy teljesen szabadaras lett, masok viszont 1990-ben meg hatosagi arasak voltak, szocialista tamogatassal. a gazar es a BKV-jegy ez utobbi volt. demagog, kozgazdasagtanhoz nem erto, populista erv a ket csoport arvaltozasat osszehasonlitani. 1980-as arakbol indulva mar lehet mervadobb osszehasonlitast csinalni.

altalaban is Vastagbor adatait mindig csak szorakoztataskent kell ertekelni, fingja nincs semmilyen osszefuggesrol, vaktaban kelti a hangulatot veluk, arra kell neki.

Marcellusca 2010.09.03. 11:25:59

@Seduxen: Nem ollan hüjjje Ű. :)
Próbájjad csak!
Vagy félsz, hogy nem fog menni? :DDDD

Thresher 2010.09.03. 11:26:39

Ilyen hírek mellett nem nehéz pécsi lokálpatriotának lenni! :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.03. 11:30:26

@is:

nem is szeretnénk okosítani ilyen nagy tudású kommentelőket, mint te.

ampelmann 2010.09.03. 11:31:37

@Erich von Däniken: maradtal volna ott a hulyesegeddel!!! 20 eve sajnos IRANYITOTT RENDSZERVALTAS tortent, es ezeket a komcsi tetveket nem aggattak fel lampavasra! Tudod? Menjel beloruszba b+!

ampelmann 2010.09.03. 11:33:22

@Marcellusca: Sunáznád Kálmánt mi? :)

7esbusz 2010.09.03. 11:35:20

Félreolvastátok. Úgy értette, hogy a 13. kerület lesz az amire számítanak......

eszkep 2010.09.03. 11:37:54

@Erich von Däniken: "Mellesleg az az érzésem, hogy eszkep kommentelő meggyőződéses Munkáspárt-szavazó és Thürmer képe van az ágya felett :)"

Megoszthatnád velünk, ezt miből gondolod?

eszkep 2010.09.03. 11:39:07

@Erich von Däniken: "Állítólag ebben az országban 20 évvel ezelőtt arról döntöttek, hogy ruszkik haza, szocializmus konyec, éljen a piacgazdaság. Lehet persze, hogy rosszul emlékszem."

Egyébként ez hogy a fenébe jön a témához???

Homeoffice 2010.09.03. 11:42:59

@eszkep:

Mert komcsi vagy bazzze!:)))))))))

sz4sz4 2010.09.03. 11:44:38

@Thresher:
bama.hu/baranya/kozelet/buszbotrany-12-millardos-hutlen-kezelessel-gyanusitjak-a-vezerigazgatot-325601

"Vádemelési javaslattal zárta le a nyomozást a pécsi buszeladások ügyében a Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság. A büntetőeljárás még tavaly júniusban indult a pécsi polgármester, Dr. Páva Zsolt feljelentése alapján.

A nyomozók műszaki, gazdasági, és könyvszakértőket rendeltek ki, megvizsgálták az ügy gazdasági eseményeit, ezek eredményei alapján hallgatták ki gyanúsítottként a Pécsi Közlekedési Zrt. vezérigazgatóját. Az igazgató az eljárás során egyszer sem tett vallomást, ellene 1,2 milliárd forint, jogi minősítés szerint különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntett elkövetése a gyanú. A büntetőeljárás továbbiakban az ügyészségen, majd a bíróságon folytatódik."

Öreg Sam 2010.09.03. 11:44:42

Későn jöttem,zsidózni lehet már?

Homeoffice 2010.09.03. 11:45:18

@eszkep:

Szerintem kezdjed el énekelni ..
"Gyere ki a HÓÓÓÓRAAAAA, Egy SzóóóóóóRAAAAAA!":)))))

ampelmann 2010.09.03. 11:50:16

@Ásómaci: nyuszi vagy McFly? :)))
@eszkep: Miert nincs igaza? :)))))
@Öreg Sam: Azt mindig lehet... :)

Kivlov 2010.09.03. 11:53:24

Amúgy meg teljesen mind1, hogy 1/3-1/3-1/3 lenne a helyes finanszírozás, mivel a főváros is az állam.
Ergo most is betesz az állam 49 misit. Igaz a 86 helyett. Plusz az emberek 51et tolnak, 43 helyett. (és még szidják a bliccelőket.)

Az egész céget fel kéne számolni és teljesen új alapokon megindítani.

Kivlov 2010.09.03. 11:53:56

@Öreg Sam:
lehet. retkes nagyorrú, féreg bagázs. büszke lehet magára, ki ezekre szavazott 20 éven át...

Thresher 2010.09.03. 11:54:14

@sz4sz4: Most aztán jól alám pörköltél baszomalássan....

Mellesleg a balhé is a szocik alatt kezdődött, de itt legalább egy-két embert picsán rúgnak...

átlátó 2010.09.03. 12:05:58

A kenyér se a régi már...gyorsítokkal kelesztik a tésztát, nincs kovászolás. Pedig ennek az ára is volt vagy 3.60 Ft és kilónként. Továbbá az Ikvai úrról emlékezzünk csendesen és ugyanígy tegyünk egy haldoklóval is. A Horváth úrra gondolok konkrétan.

eszkep 2010.09.03. 12:10:05

@ampelmann: "Miert nincs igaza? :)))))"
Nincs.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.03. 12:12:59

Ennyire demagóg, retardált faszkalap hogy lehet valaki? Húsz éve 10 forint volt a buszjegy... a kenyér is olcsóbb volt, mint most. Mi több, a CHF-Forint árfolyam is kicsit másképp alakult. De tudom, még a bécsi kutyaszarért is Demszky a felelős! :D

Jerome de la Essex 2010.09.03. 12:17:24

Ezek után ha az egész eddigi felső-vezetést nem csukják le, akkor tényleg elmehetnek a narancsosok is a halál vérvörös...

Ez kb már kimerít minden BTK beli fogalmat! Nem lehet ezek után senkit sehova lecsukni? sky-nek meg szobrot nem? na persze! Rohadt mocskos tróger brigád, 20 év alatt az egyébként is elcseszett fővárost sikerült Bukarest szintjére zülleszteni! Szép volt gábor a kurva anyád!

becike4 2010.09.03. 12:20:09

Nem,a Demszky nem felelős semmiért,maximum politikailag,ŐmondtaAkkor ki a jó kurva anyja a felelős,ha tudott róla,hogy mi folyik a városházán,akkor azért,ha nem tudott róla,pláne.

záporjózsi 2010.09.03. 12:21:57

"A bevett forma egy ilyen vállalat működtetésére, hogy az utasok, a tulajdonos és az állam állják a költségeket 1/3-1/3-1/3 arányban."
Na idáig olvastam el. Milyen bevett forma?
- Hány EU + Svájc + Norvégia + Izland városban van tömegközlekedés?
- Ezek közül hány alkalmazza az 1/3-os finanszírozást?
- Azok az összes utaskm, utasszám, stb. hány %-át adják?
- Miért nem lehetett utánanézni?
- Hányszor kell még ezt leírni?!

Valószínűleg utána azt elemzi, hogy a cég üzemeltetésére a főváros egy vasat sem ad. Na ez igaz és tekintettel az adósságállományra és az éves adósság-növekedésre itt egy falka van elásva...

Marcellusca 2010.09.03. 12:29:41

@Öreg Sam: Olyan későn jöttél, hogy lemaradtál/megelőztek. :D

Bootsman64 2010.09.03. 12:29:56

Miért nem fizetnek a nyuggerek? Reggel már 5:20-kor ott rodeóznak a húzós banyamobillal a BKV-n és nem tudsz közlekedni tőlük!
Vegyen jegyet -bérletet basszus, én miért nem utazhatok ingyen? Ugyanez megy vonaton, volánbuszon, múltkor utaztam vidékre vonaton, csak nekünk volt teljes árú jegyünk, és még én adjam át a helyem, egy nagy f....... Valaki már foglalkozhatna a keresőkkel is!!!!

solesz · www.index.hu 2010.09.03. 12:42:41

Nem értem ezt a piacgazdaság-BKV összevetési problémát.
Miért nem lehet összehasonlítani a kettőt egymással?
Mert van mögötte állami támogatás?

mert a 10 forint mögött mennyi állami támogatás volt?
a 10Ft vs. 320Ft állítás bár igaz, de tényleg demagóg szaga van.

véleményem szerint, ha a kiinduló ár mögötti támogatás és a mostani közötti támogatás arányaiban ugyanannyi, akkor a piaci körülményeket figyelembe lehet venni. Mivel a gázolaj, az áram, a bérköltség, a járműfenntartási költségek piaci tényezőkön múlnak.

a fenti okfejtés természetesen néhány alapproblémára nem ad választ, sem megoldást (mintahogyan mondjuk maga a poszt sem...).
ilyen pl.: milyen modellt kell alkalmazni ma budapesten a tömegközlekedés finanszírozására, milyen kedvezménykört kell megállapítani, hogyan kell felépíteni a szervezetet, hogyan kell gyakorolni a tulajdonosi felügyeletet, beavatkozás, bérlimit, prémium limit, stb.

ha a város nem a közvetlen nyereségesség okán üzemelteti a tömegközlekedést akkor ki fizetnie kellene a BKV-n nyert előnyök bevételeiből. Turisztika->szállás->étterem->stb.származó -->iparűzési adó. ez csak egy példa.

Robi, a hód 2010.09.03. 12:50:09

Szóval 800 Ft-os jegyár mellett lenne 0 szaldós a BKV (ha csak ebből lenne bevétele). Ez miért is annyira jó? Lehetne ezt még rosszabbul csinálni? Habár tömegközlekedésnek hívják, ez csak annyiból igaz, hogy a buszok, villamosok tömve vannak csúcsidőben, de ettől valamiért mégis drágább, mint a nem tömegközlekedés. Érdekes módon egy autóba csak egy plussz ember kell a vezető mellé és már sok esetben olcsóbb, mint a BKV, de 4 emberrel már az összes költséget figyelembe véve olcsóbb lenne hosszabb távon. Egyedül az egyvonalas hosszú távú utazásoknak lehet létjogosultsága, illetve a metrózásnak, de ez meg a BKV hülyesége, hogy 2 megálló ugyanannyiba kerül, mint ha végigutazok az egész fővároson. (Ezek szerint a havi bérlet még kevesebbet hoz, de gondolom a biztos bevétel jobb, mint a bliccelésre játszó "egyjegyes" utas.)

arlequin 2010.09.03. 12:53:38

@zero: persze, hogy te adj megoldást. egyfajta beszélő tükörré kell váljál és ilyeneket mondani a belenézőnek:

"te vagy a legszebb az egész földkerekségen!"

vagy vmi ilyesmi...

teisfiambluetooth 2010.09.03. 12:55:03

BKV, milliárdok? Haha hamarosan nagyot néz mindenki. Nagyobb vihar van készülőben...

Anno a ferihegyi repülőteret Gyurcsány Ferenc testvér úgy privatizálta, hogy a vevő beletehette a szerződésbe, ha a repteret használó legnagyobb társaság (MALÉV) megszűnik, eltűnik vagyis nem használja tovább (és nem fizet a használatért) a repteret, akkor a magyar államnak VISSZA KELL VÁSÁROLNIA a repülőteret. Ez 500-700 Mrd Ft. testvéreim az úrban...

Mikor Bajnaiék meglátták a szerződést csak nyeltek nagyokat.
Mikor Orbánék is megláthatták pislogtak, mint ponty a szatyorban...

Sakk-Matt. A magyar állam kénytelen milliárdokat beletolni a MALÉV-ba mert ha az eltűnik, akkor egyszerűen nincs pénz visszavásárolni a repteret. Akkor költségvetés KO, vége end, hasoncsúszás IMF-hez, 240 Ft / sváci frank...
Közben az úniós szabályok szerint nem lehet támogatni hazai cégeket...

Vágjátok mi van / lesz itt hamarosan? Gyurcsányéknak már kevés egy hazai bírósági tárgyalás. Akkora szart kavartak, hogy az már az EU-ra is fröcsög rendesen.

Kíváncsi leszek mikor borul ki a bili.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.09.03. 13:10:30

zero, éltél vagy élhettél volna már (netán éltek 'nevedben' közeli hozzátartozóid) urambocsá élsz valamiféle korhoz kötött kedvezménnyel (hitel, 'szocpol', valami)? tudod: korhoz kötött kedvezményes belépő állatkertbe, vidámparkba, kedvezményes utazás majdnem tetszőlegesen kiválasztott belföldi uticéllal és vissza.. vagy kaptál zizegő cukorkát a korod miatt a népliget kivilágítatlan részein columbo bácsitól? volt és van diákigazolványod, amivel másokhoz képest jelentős kedvezménnyel utazhattál/utazhatsz (ihatsz); pedig még nincs is mögötted pár évtizednyi munkaviszony, mint a nagyjából nem csak általad ingyenélőknek beállított nyugdíjasoknak? ..

óvatosabban kéne puffogtatni ezt a nyugdíjasok=nekikalaptalanulmindeningyenvan mélyértelmű, ostoba frázist. mert a végén pamela felébred és az 'álombéli' nyugdíjasok (egy része, mint a mostani fiataloknak) talán mégis úgy gondolja, hogy felesleges megfeszülni azért, hogy jobb legyen a következő generációknak (mert ők tényleg azért küzdöttek - aki persze küzdött /többen voltak ilyenek mint ma/). "ezeknek?!"

nem kell egyébként ingyen utazás (orrba-szájba biztos nem); jellemzően ritkán használják is ki akik valóban rászorulnának bármiféle támogatásra(, mert állati módra elkoptak a munkában). jelenleg egy emlékeztető az egész, hogy "szavazzon az állam.. izé.. tudják melyik pártra". megpróbálják megvenni az embereket pesten - mi ebben az újdonság? sikerül is sokakat. ez sem meglepő.

nincs a közeledben olyan nyugdíjas, aki utazhatna ingyen, de mégsem? mondjuk olyan akinek még mindig nem fizették ki a málenkij robotot, a békekölcsönt, az értelmetlen családi tragédiákat, 56-ot, a rákövetkező emberarcú szocializmust (fejj de rusnya képe volt), a kártérítési papírokat legalább névértéken? az, hogy dolgoztak olyan körülmények között is azért, hogy fel tudják nevelni(!) a gyerekeiket(! - mert többet is, pedig a helyzet a mostaninál pocsékabb volt - és 95%-uk nem lett csirkefogó.. - most is ilyen jó az arány? ..) úgyis: megfizethetetlen!

Maestro 2010.09.03. 13:16:19

"stabil és kiszámítható költségvetéssel veheti át Budapest kulcsait a következő városvezetés." ez nem hazugság, nincs pénz, szar meg van sok, ezt mindenki tudja, stabilan megvan, és kiszámítható is.

pakesz (törölt) 2010.09.03. 13:23:45

@zero: hat pedig nagyon ugy tunik, hogy titeket okositani kell...

el kellene olvasnotok pl. hogy a fovaros amikor a HEV -vel kapcsolatos penzeket be akarta vasalni, akkor pont Budaorssel peldalozott...
az hogy ti meg ilyen szovegkornyezettel irtatok le, az hazugsag (na jo nem az hanem nem teljes kifejtese az igazsagnak...)

www.origo.hu/itthon/20080424-bkv-agglomeracio-beszallnake-a-koltsegekbe-a-megyei-telepulesek.html
...
Az érintett megyei önkormányzatok viszont ezt visszautasítják, és nem akarnak fizetni. "Nincs ilyen kötelezettségünk" - jelentette ki az [origo] kérdésére Szente Kálmán, Solymár polgármestere. "Előbb a BKV-n belül kellene rendet csinálni" - üzente a pilisborosjenői polgármester, Küller János.
...
"A helyközi közlekedés biztosítása állami feladat" - szögezte le Gémesi György (KDNP-MDF), Gödöllő polgármestere. A HÉV üzemeltetését 1990-ben örömmel átvállalta a főváros, azaz a BKV, tehát köteles működtetni - tette hozzá Gémesi, aki a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke is. "A BKV működését nem tette rendbe a főváros, és most az önkormányzatok elé tartja a markát" - mondta, és a BKV körüli eseményeket "felháborító kuplerájnak" nevezte.
...
"Kedves egészségükre", "Biztos megvan rá az okuk" - reagáltak a polgármesterek az [origo] kérdésére, hogy vajon miért ad mégis pénzt a BKV-nak néhány önkormányzat. "Természetes, hiszen másként nem lenne közösségi a közlekedés" - indokolta meg Turai István, Törökbálint polgármestere a település BKV-nak adott évi 130 millió forintját. Miközben a nem fizető települések polgármesterei közül többen az alacsony színvonalra panaszkodtak, Turai örült annak, hogy Törökbálinton nemrégiben két új buszjárat is indult.
...
Budaörs évente több mint 200 millió forintot ad a BKV-nak, amellyel szerződést kötött. A polgármester, Wittinghoff Tamás (MSZP-SZDSZ) szerint enélkül is járna busz Budaörsre, de biztosan sokkal ritkábban. A pénzt azért teszi le minden évben a város, hogy még a fővárosinál is jobb színvonalú szolgáltatáshoz jusson.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.03. 13:27:01

@pakesz:

"A helyközi közlekedés biztosítása állami feladat" -

Ez nem így van? Vagy Miskolc is fizet a MÁV-nak, mert megy oda vonat?

sz4sz4 2010.09.03. 13:29:15

@Thresher: dehogy, félreértesz, nem alád akartam pörkölni, csak mivel Te dobtad be Pécset, gondoltam bedobom ezt a témához részben kapcsolódó hírt.
Pécsi vagyok.

záporjózsi 2010.09.03. 13:37:01

@zero: Miskolcra országos közforgalmú vasút megy, Gödöllőre az országos közforgalmú vasút mellett helyi érdekű (több önkormányzat területén működő helyi) vasút.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.09.03. 13:38:01

Azért azt nem mondhatjátok,hogy 90-óta nem történt semmi újítás a Moszkva-téren.
Lett egy mekdonác,meg felújították a Trombitás éttermet és kibővült egy pizzázóval.

ampelmann 2010.09.03. 13:40:32

@fogsunder: Osztom velemenyed! 110%-ban!

teisfiambluetooth 2010.09.03. 13:42:30

@zero:
Én egy reggeli gazdasági rádió műsorban hallottam, de eddig sem beszéltek a levegőbe és nem mondhatni róluk, hogy a FIDESZ seggét nyalják, úgyhogy sajnos valószínűleg igaz. :(

Mzee3000 2010.09.03. 13:44:14

Horváth Csaba egy pofátlan, hazug, köcsög szélhámos. A II. kerületben laktan a szüleim, így nagyon jól tudom mit tett érte. Konkrétan semmit. DE MÉGIS! Engedélyek tömkelegét adta ki, hogy beépítsék irodákkal és társasházakkal a kerületet, a 15%-os beépítettségi szabályokra fittyet hányva. KÖSZÖNJÜK, EBBŐL NEM KÉRÜNK!

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.09.03. 13:46:50

@ampelmann: én pedig a te véleményedet osztom közel 91%-ban! :-)

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.09.03. 13:46:55

@Tigeri:
:D Én kérek elnézést:) És mindezt Csabi saját kezűleg végezte el ráadásul:)

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.09.03. 13:47:41

@teisfiambluetooth:
Akkor ebben az esetben nem áll fent a szándékos károkozás hűtlen kezelés stb.. meg ilyenek?

ampelmann 2010.09.03. 13:48:36

@Tigeri: Trombitas etterem jo, de az a buzerans pizzazo elvette a normalis kerthelyseget! Pedig de jo is a Trombi!!! Moszkva teret meg mondjuk lepadloszonyegezhetne mar vegre valaki :)))

ampelmann 2010.09.03. 13:51:44

@Tigeri: de a hambi nem is olyan jo csalamades mint az ora alatt volt :D

ampelmann 2010.09.03. 13:54:04

@Mzee3000: áááá egy mocsok féreg ez a horvath csaba! ugy utallom azt a tetves vigyort a pofajan! egy ket kiehzett milf meg raizgul hogy milyen sármos. terdre elotte es melytorok!
de szajba taposnam!!!!

karandas 2010.09.03. 13:57:20

Nagy a baj a BKV-nál, ha Univerzális Kocsis Jóelvtárs alatt sem változott semmi...

pakesz (törölt) 2010.09.03. 14:01:55

@zero: nezd...
rakjak at a MAV-nak es kesz
akkor nem fogjak azt mondani, hogy a fovaros mennyi penzt kap a zallamtol

amugy meg nem javitottad a ferditesedet ki :(
egyertelmu, ott van egy csomo onkormanyzat akiket megkinaltak befizetesi lehetoseggel es abbol Budaors fizetett be a legtobbet, de a tobbi nem...
ugy illett volna azt a reszt kifejteni, hogy reszletesen leirod, hogy ki mennyit fizetett be az agglomeracios telepulesek kozul...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.03. 14:07:44

@pakesz:

Körbetelefonálom mindjárt az összes agglomerációs települést, ahová jár BKV, egy pillanatot kérek ....

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.09.03. 14:09:38

@ampelmann: Rég jártam arrafelé,az étteremben meg több mint 20 éve.Még kicsi voltam.
Legutóbb apám meg a bátyám jártak ott az is több,mint 20 éve volt.Akkor már volt valami újítás.
Hallottam ,ahogy apám meséli anyámnak:Bemegyünk,a pincérek lerángatták rólunk a kabátot.
Megláttuk az árakat,ittunk egy-egy kólát.:))
@DexterMorgan78/Séfbácsi: Gondolom sok köze nem volt hozzá,de a lényeg,hogy történt valami a Moszkva téren.:))

solesz · www.index.hu 2010.09.03. 14:13:06

@zero: azt nem várom, hogy megoldást adjál, valószínüleg a témához nálad jobban értőknek sem sikerült... :)
de azt azért várnám, hogy ha bedobsz egy 10-320 Ft-os 130 MrdHUF-os - ez utóbbiban nem is vagyok biztos, hogy jó szám - akkor ehhez valami iránymutatást is adnál, ha nem is megoldást.

teoretikus kérdés: lehet, hogy még ezzel járunk a legjobban ami most van, és bármi más megoldás több problémát okoz...?

Thresher 2010.09.03. 14:21:36

@sz4sz4: Ja bocs...de mondjuk "nekünk" úgy van busz-botrányunk, hogy közben jóval több mint elvislehető a tömegközlekedés...azért nem mindegy!

Thresher 2010.09.03. 14:25:30

@Bootsman64: Nem az bosszantó hogy a nyugdíjasok ingyen utaznak, hanem az, hogy tömegesen pont akkor, amikor elve a legnagyobb az utasforgalom. Nem értem mi van mindig nekik 7-9 óra között, akkor friss csak a cékla, vagy akkor rendel csak orvos?

pakesz (törölt) 2010.09.03. 14:34:07

@zero: nezzuk!!!
- is leirta neked hogy a BKV jegy az hatosagi aras volt, mig te az akkori piaci aras termekkel hasonlitottad ossze azt hogy mennyivel is nott
- zaporjozsi leirta neked, hogy az 1/3 1/3 1/3 az butasag, hogy miert is nem neztel utana..
- pakesz leirta neked hogy az agglomeracios telepulesek ki mennyit fizetett, ott az origo-rol a link

a pakesz mester altal emlitett utan bennehagyni a legdurvabban fizeto agglomeracios hozzajarulasat de nem emliteni meg tobbinek a hozzaallasat az nem korrekt, raadasul nem is kellene korbetecsizned, hiszen az altalam elokeresett cikkben le van irva...

amugy ha feligazsagok alapjan akarod csinalni nem gond :)

jozicsenko 2010.09.03. 14:41:22

@zero: jaja, visszajövök és megy a fight? ez tetszik!

asszem bontok egy sört is...

@Öreg Sam: még ne vigyük el ebbe az irányba :-))

@eszkep: biztos hogy akkor választották meg demszkyt...
eltelt 20 év, a csajok már nem bámulják meg, csak csókolommal köszönnek, a sör se olyan mint akkor volt, a szomszéd csajt már a postás se kivánja, szóval öregszünk, no

és közben qrva drága a metrójegy...

pakesz (törölt) 2010.09.03. 14:42:16

@Thresher: a multkor felszallt a vegallomas utan egy nyugdijas hazaspar reggel 8kor, es latvanyosan szenvelegtek, gondoltam odamegyek es megadom a tanacsot, hogy nekik van idejuk, miert nem elobb a masik iranyba szallnak fel, nem eri meg az a 10 perc?

Thresher 2010.09.03. 14:45:40

@pakesz: Nem tisztem basztatni azokat, akiknek tényleg reggel adott időpontot az orvos, de felbassza a hütővizemet, hogy tömegesen szállnak le nyuggerek a nyanyatankkal a helyi piacon... Nem veszik észre hogy 9 után nincsenek sokan, és a helyeket se kell már levadászni?

Tényleg csak a friss cékla lehet a megoldás...

jozicsenko 2010.09.03. 14:48:01

@Robi, a hód: a 800 Ft-os jegyár mellett is lett volna fénymásoló vizsgálat 16 millióért, a nyugdíjas öregasszonyokat akkor is 200 millió Ft-tal küldték volna újra kielégítve haza, a négyes metró akkor is 500 mrd felett ketyegne, a ruhákat akkor is valami jóbarát tervezte volna, amit a másik cimbora sz.r műszálból 3*os árakon varrattott volna meg, stb

az szdsz maga a korrupció, megyó elismerte 7 éve, bele is bukott azonnal

remélem most demszky, kuncze, pető, bauer és a többiek is...

@Tigeri: jaja, és a kutyák&galambok számát emelték 50%kal!!!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.09.03. 15:14:39

@Thresher: Ebben tök igazad van.Reggel 8-tól délután 2-ig bőven van idő kimenni a piacra.

Thresher 2010.09.03. 15:27:23

@Tigeri: Azt még hozzátenném, hogy engem is úgy neveltek, hogy adjam át a helyem az idősebbeknek, amit én megoldok azzal, hogy át se kell nekik adnom, mivel le se ülök.... 24 évesen a délceg testemmel ne sírjon a szám izületi problémák miatt, tiszta sor....

De van olyan, hogy fiatalság ide vagy oda, egész nap rohangálok mint a mérgezett egér, nap végére már geci fáradt vagyok, ha meleg volt akkor meg még talán izzadt is, és ilyenkor se ülhetek le nyugodt szívvel, mert tuti hogy akkor jön oda hozzám egy idősebb illető, aki szorgalmasan győzköd arról, hogy ha nem kap helyet, akkor meghal.... Természetesen neki is pont du. 4-5 óra között kell visszajönni a temetőből...

De most komolyan: Mit csinálnak a 60 év felettiek 7-9, és 16-17 óra között? Mert hogy akkor vannak a legnagyobb számban a tömegközlekedési eszközökön. Kezd ebből urbanlegend lenni:D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.09.03. 15:37:51

@Thresher: Annak idején a munkatársam panaszkodott,hogy a buszra felszállás után:Tessék már beljebb menni fiatalember.Jó de hova?Max fellöksz egy másik kisnyugdíjast.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.09.03. 15:40:55

@Thresher:
Szerintem egy titkos konspiráció nyomára bukkantál:) Ezekben az időpontokban vannak azok a találkozók a különböző metróvonalak mentén, amiken szeánszot tartanak, megidézik a szocializmust a férfiak VOR öltönybe öltöznek, a nők otthonkába bújnak és Aradszkyt hallgatnak, miközben Smuck Andor legszebb beszédeiből idéznek. Később lekerülnek a naftalinszagú ruhák, utána fejet hajtanak Kádár koponyája előtt. Hogy mit csinálnak meztelenül?? Na azt mindenki fantáziájára bízom:D

Thresher 2010.09.03. 15:47:05

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Én is csak valamilyen tikos, a szabadkőműveseket megszégyenítő akciót tudok elképzelni! Biztos tele vannak ügynökökkel, olyan álnevekkel mint "Háromhatvan", "Aczél" vagy "Májusegy"

Amit mi meg nyanyatanknak hívunk, abban sok huncut dolog belefér... pl egy pajzsgenerátor, vagy egy széf tele műsorújsággal, és 2 centis kitüntetésekkel.

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.09.03. 15:48:56

Ikvai-Szabó? A jó kurva anyádat! Komolyan, el kellene fogni a csávót, és ráragasztani a 151-es csepeli buszjáratra, a 28-as villamosra, vagy a 24-esre, mert fingja nincs, mi a faszról beszél.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.09.03. 15:53:39

@Thresher:
De az is lehet hogy T-34-es alkatrészeket csempésznek valamilyen elhagyatott gyártelepre, ahol aztán összeszerelik őket, majd amikor Szanyi kapitány kiadja a parancsot harcba indulnak vele a demokrácia védelméért:)

Thresher 2010.09.03. 15:57:56

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Aki meg nem tud hegeszteni, az csinál csipkét a lánctalpakra.

derelyegrádi szellem 2010.09.03. 16:07:04

Ikvainak agyára ment már az ivás.

Felrója, hogy az agglomerációs települések nem fizetnek. A főváros fizet bazmeg? Ugye nem. Tehát az probléma, hogy budaörs nem fizet (pedig oda még HÉV se megy, talán két kék busz), de az nem, hogy a szolgáltatásokat megrendelő budapest se a megrendelt szolgátatásért. Hülye-e vagy?

"A BKV-ból regionális szolgáltatót kellene csinálni, mert a hiányt évek óta csak a főváros és a kormány fizeti ki."

Tényleg? A főváros mikor fizetett a BKV-nak utoljára? Mikor?

És kapcsolódjon be Horváth "kihúzottszem " Csaba is. Ő arról beszél így 20 év után is, hogy mit szeretne csinálni. Újra megígéri azt, amit már egyszer megígért, és általa is elismerten nem teljesített. Ez a csávó egy vicc. Egy nagyon rossz vicc.

Ami közös bennük az az, hogy mindeketten úgy beszélnek, mintha nem ők vezették volna a várost. Ami végül is igaz is, mert nem vezették Budapestet, csak fosztogatták.

kranführer 2010.09.03. 18:19:35

Megoldás: ikvai-szabót összekötni horváthcsabikával, cipő a dunapartra, cél, tűz...

Higany 2010.09.03. 19:44:00

Ikvai-Szabó azzal a kijelentésével is szépítgette a szívemben bérelt helyét, amikor benyögte, hogy a csepeli szennyvíztisztító végül nagyon drága lett, és drasztikus díjemelésre van szükség, hogy az emberekben tudatosuljon, hogy a szolgáltatásért fizetni kell.
Persze azt már nem tette hozzá, hogy azért került többe, mert az EU-nak nem tetszett, hogy pofátlanul lopunk és nem adott annyi pénzt.

arlequin 2010.09.03. 19:54:56

@Conv:
még nem láttamoztad a ***legújabb*** SP-ihlette versemet.
itt:
vastagbor.blog.hu/2010/09/03/schmitt_pal_letrehozta_a_schmitt_pal_erdemermet#comment-form
még a végén megsértődöm.

***csak itt, csak most, csak neked!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.09.03. 20:13:07

már is meglesem, köszönöm, hogy szóltál. :)

én schmittet olyannyira utálom, hogy nagyon a róla szóló írásokat sem olvasom el :)
megvan róla a magam személyes, jól megalapozott tapasztalati véleménye, ami szerint ez az ember annyit sem érdemel, hogy egy pillantást vessen rá bárki, annyit sem ér, hogy földet rugdossanak rá, ha feldobja a talpát.

arlequin 2010.09.03. 20:46:47

@Conv: annyit mindenki érdemel. ha kell magam dobok testére rögöt. de nem kívánom halálát. együtt vagyunk a szószban. ő csak derékig, nekünk nyakig és hullámzik...

guma 2010.09.03. 20:56:26

@Conv:

Ne túlozz! A földet mindenki megérdemli!

Többivel nem vitatkozom........

guma 2010.09.03. 20:58:02

@arlequin:

Ha így folytatód még kiadnak. DDDD

turcsány karcsi elvtárs 2010.09.03. 23:32:44

@Seduxen: budaibettikén nem látszódott annyira az, ami kormos katánál is elég nyilvánvaló.
szóval lehet kevesebben kormoznák ki :)
mondjuk szebb látvány mint nyakó v mesterházy fajti :))

Don Blasius 2010.09.03. 23:36:47

@arlequin:
Lehet, hogy lemaradt egy pont? Esetleg a XIII. kerületre számítanak megint? :))

Don Blasius 2010.09.03. 23:47:16

@zero:
Így működik sok normális nagyvárosban is. Kb. 1/3-os megoszlás; állam, város, utas. Na itt Pesten ez úgy működik, hogy majdnem a felét fizeti az utas, a többit az állam, a főváros meg lefelejti a részét.

Ja meg persze a bliccelők miatt van minden! :)))

OmegaMale 2010.09.06. 12:26:19

@is: "33%-ot fizessen az, akinek a varosaban megy a cucc (az autosok pl.), "

Ve-he-he, barátom, hol élsz Te? Azok fizessék ki a közlekedésedet, akik a saját autójuk fenntartása mellett még az államábácsinak is elég jelentős bevételt hoznak? (Divatos hőbörgés, hogy merazautósok,meg biciklizzen mindenki meg békávézzon. Ha két hétig visszaesne jelentősen a tankolás, bedőlne a költségvetés az elmaradó jövedékiadó kiesés miatt... bezzeg akkor sem akarnál több adót fizetni, ha ki tudnál golyózni egy ilyen szinte korlátlanul terhelhető bevételi forrást...)

Ha senki nem járna autóval, hanem mindenki bkv-val, akkor végül ki fizetné a 33%-ot a Te elképzelésed szerint ??? Jól végiggondoltad.

A BKV a jelenlegi állapotában és szervezeti formájában olyan magas szállított utasszám mellett lenne önfenntartó (a jelenlegi viteldíak mellett!!!), aminek súlya alatt egy-két óra alatt összerogyna, mint ahogy erre már volt példa (villamos leáll, metró leáll stb.). Innen is látszik, hogy ebben a formában életképtelen.

Ha azt hiszed, hogy a helyi szolgáltatásokat helyi lakosoknak kell fizetni, akkor próbáld ki, hogy mi történne akkor, ha egy 1000-es lélekszámú falu működési költéségét az ott adót befizetők (ok, legyen mondjuk 5-600 fő) fizetnék!!! Hamar megutudnák a Hozzád hasonló okosok, hogy mi az *öngöndoskodás*. Könnyű mindig a más zsebében keresni a megoldást!

A bkv-t fizesse *mindenki*, aki használja! A szocialista csökevény céget fel kell számolni és az arra érdemes emberekből (kezelő és kiszolgáló állománynak a munkamorállal és a képességekkel jól álló fele) az alapoktól újraszervezni. A sikkasztókat és pénzcsapolókat igazságszolgáltatás elé vinni és pikk-pakk ki fog derülni, hogy hova tűnik el a sok zsé. Kit érdekel, hogy ISZ szerint *csak* 1 Mrd körüli összeg tűnik el *náluk* !!! Még jó, hogy a sikkasztót kérdezik arról, hogy mennyi hiányzik!!!

trojka 2010.09.06. 16:43:13

Kedves Barataim.
Tudom, hogy semmi köze az egeszhez, de szeretném a segitségeteket kérni. a Lenti-Zajdában szolgálo sorkatonák találkozot szerveznek 2011-ben,a zajdai laktanyában. szeretnénk, ha minel többen összejönnénk, ezért kérjuk,hogy aki érdekelt, vagy ott szolgált, vagy tud olyanrol, a GOOGLE LENTI KATONASAG honlapot keresse fel. Segitsegetek elöre is köszönjuk.
Zajdai Obsitosok Klubja

záporjózsi 2010.09.07. 09:38:52

@Don Blasius: Az utas Pesten közvetlenül a kiadások kb. harmadát fedezi. Ettől még megismétlem: a harmadolás NEM elterjedt.

záporjózsi 2010.09.07. 09:39:52

@OmegaMale: Ha az autósok olyan szervezettek, tegyék meg két hétig. Mondjuk január 2. és 3. hetét javaslom.