Skip to content


       Szűrés lista

Bajnai mégis ügyes volt, Matolcsy úr?

Avagy a "Hogyan csináljunk/tunk segget a szánkból" tanfolyam x-ik leckéjét sikerült ma bemutatnia a Fidesznek a parlamentben.

Történt, hogy az országgyűlés gazdasági bizottságának ülésén Matolcsy bemutatta úgynevezett helyzetértékelő beszámolóját a tavalyi költségvetés végrehajtásáról szóló törvény általános vitájának szerves részeként.

A szocik megköszönték és éljeneztek, a fideszesek értetlenkedtek és magyarázkodtak, az újságírók meg gondolom betegre röhögték magukat a karzaton. A 166 oldalas dokumentumnak ugyanis az a lényegi mondanivalója, hogy Bajnaiék mindent jól csináltak, az IMF-hitelre tényleg szükségünk volt, és az "Út a munkához" program is hasznos volt. Vagyis pont az ellentetjét írták le Orbánék annak, mint amit eddig mondtak.

 

Az összefoglalás vélhetően titokban készült, legalábbis erre utal, hogy még Rogán Antal, a gazdasági bizottság elnöke is meglepődött rajta.

"Egy megalapozatlan gazdaságpolitikának a következményeit követjük nyomon a 2009. évben a tervezéstől a zárásig bezárólag" - igyekezett először rutinból összefoglalni a tartalmát, majd a nevetés csillapodtával így korregált: "Attól még nem értünk egyet azzal, ami 2009-ben történt, mert megcsináljuk annak a reális beszámolóját."

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr122295163

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Pénzt már nem, cikket még lopnak a szocik 2010.09.14. 15:52:58

Egy olvasónk hívta fel a figyelmünket az alábbiakra, a cikket a képek szerkesztésén kívül változtatás nélkül közöljük:Tisztelt 10ker!Szinte napi rendszerességgel olvasom a kerületi hírportálokat, kivétel nélkül. A mai nap a helyi szocialista pártlap in...

Trackback: „Nehogy már az én pénzemből mentsék meg a hiteleseket!” - olvasói vélemény 2010.09.14. 14:42:17

Sefi barátom sörözés közben anyázott nekem egy sort, hogy miért mentik meg a jelzáloghiteleseket. Mondtam neki, inkább írja meg ide, de hagyjon békén sörözni. Íme meglehetősen sarkos véleménye, melyet amolyan vitaindítóként illesztünk be. A reakciókat ...

Trackback: Gazdasági ovisok a Parlamentben 2010.09.14. 14:40:32

A Gazdasági Bizottság a Parlamentben ismét egy parádés bohózatot mutatott be. - Az előző kormány a gazdasági lehetőségek határai mentén jól végezte a munkáját. - Ki írta le ezt a szemen szedett hazugságot? És hol van ez leírva? - Az Önök...

Trackback: A forradalom győzelme 2010.09.14. 13:26:55

Kedves Pentések, kedves Pentésnők, tisztelt Szelényeink, Matláfok! Engedjék meg, hogy a Hanarvekényési Pörge-mörge részéről így elpüfélhessem Önöknek a Hanarveknyésiek szívből jövő sunyáit, nincs fennakadás a magyar kormány és a Nemzetközi Valutaalap (...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

derelyegrádi szellem 2010.09.14. 14:46:10

@Seduxen:

Igen azt kapargatom én is.

Matolcsy annyit mondott, hogy az IMF hitelre szükség volt. Igen szükség volt rá. Az is jól eleveníted fel, viszont a kurva ügyes Bajnai, meg még gazdasági miszterként azt mondta, csak tv -ban fogjuk nézni a válságot, tehát nincs szükségünk rá. Tehát ki is csinált segget a szájából?

Az korábban sem volt a fidesz részéről vita téma, hogy IMF hitelre abban helyzetben már szükség volt (különben államcsőd), azért ekézték gyurcsányékat (egyébként okkal) hogy odáig jutottunk. Most meg mindennek a negatív következményeit kell viselnünk, nem utolsó sorban 8.000 milliárd forintot viszafizetni 3 év alatt.

Én nem látom itt azt a nagy ellentmondást. Illetve egyet látok. Most hirtelen nagyon ügyes lett a poszt szerint ez a bajnai, de miért is? Mert el tudta költeni a felvett 17 milliárd eurot? Nagy fegyvertény bazmeg.

Visszafizetni talán egy kicsivel nehezebb lesz...

derelyegrádi szellem 2010.09.14. 14:50:01

@Seduxen:
.. ami pont annyi lesz remélem, mint ahány évesek lettetek most ti...

szkeptikus vagyok 2010.09.14. 15:05:24

Akárhogy is nézzük ez óriási blama a Fidesz nyálverői számára, akik éveken át ennek ellenkezőjét szugerálták bele a zemberekbe. A zemberek nagy része eddig is csak annyi tematikus támogatást kapott a Fidesztől, hogy azért élünk rosszabbul, mert a Bajnai és a Gyurcsány...(stb.), És a nép most sem fogja bújni a jelentést (hogy ezt hogy is kell érteni), hanem kapacitált szomszédjaik röhögőgörcse közepett kell otthon a tükörbe nézniük, és megmagyarázniuk maguknak, hogy akkor most mi is történt?
A Fidesz cumija az őszintesége, és hogy áttételesen be kell ismerniük, hogy a neoliberális gazdaságpolitika és látványos nagyotmondásokkal (Viki) tarkított liberális gazdaságpolitika között nincs akkora különbség, mint ahogyan azt a zemberek szerették volna elhinni.

soniq 2010.09.14. 15:09:36

Ebben mi is az új? Évekig tartó elkúrás és látványpolitizálás után nem maradt más lehetőség, mint felvenni egy, az ország teljesítőképességéhez képest rekordméretű hitelt hogy ne menjünk csődbe. A költségvetés év közben teljesen szétcsúszott, fiskális élénkítésre nem volt lehetőség, mert nyakig úsz(t)unk az adósságban (amelyből 20 milliárd eurót jövő évtől pengethetünk). A Fidesz tudomásom szerint sosem mondta azt, hogy nem volt szükség az IMF-hitelre.

Bajnai meg Oszkó elérte, hogy ne menjünk csődbe, hát ez tényleg világbajnok teljesítmény. Oszkó részéről egyébként rendes volt, hogy bevállalta a dolgot, fejest ugrott a szartengerbe és kitartott; Bajnai viszont gazdasági miniszterként évekig aktív részese volt a faszkodásnak. A konvergencia-programot (amit 2004 óta toldoznak-foldoznak az elvtársak) pedig sem tavaly, sem azelőtt egy évben nem sikerült tartanunk, gyakorlatilag ez szűkítette le a Fidesz mozgásterét végletesen (jövőre már tényleg küldik a niggereket hogy seggbebasszanak minket ha nem tartjuk a kitűzött hiánycélt). Úgyhogy én azért árnyalnám ezt a "Bajnaiék mindent jól csináltak" dolgot.

Marcellusca 2010.09.14. 15:09:52

@Seduxen:
@derelyegrádi szellem:
Az a röhely az egész posztban, hogy Rogánéknak ilyen, egyszerű, paraszti ésszel (lásd: Sedu! :D) levezethető dolog sem jut eszükbe, hogy megvédjék mondandójuk lényegét.

Csak továbbra is fújják a süket dumájukat. :)
És hebegnek, habognak, oszt', jól belesülnek. :D

Szittyós Feri 2010.09.14. 15:12:39

Aki még egyszer le meri írni azt hogy "zemberek", azt megkeresem és megbaszatom a pónilovammal.

szkeptikus vagyok 2010.09.14. 15:14:20

@Szittyós Feri: akkor legyen naridroid. Az mégis jobban kifejezi az egyszerűségüket.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.14. 15:15:42

@derelyegrádi szellem: azért meg lennék lepődve, ha H. György 30 évet kapna...

UI: Tisztelt Központi Nyomozó Főügyészség! Megragadnám az alkalmat, hogy gyorsan jelezzem, hogy lassan 31 éves leszek, szóval ha ez szimpatikusabb szám, akkor kéretik a leendő bíróval egyeztetni a H. Györgynek kiutalandó évek számának pontossága végett...

@Marcellusca: mivan-mivan-mivan? Kit nevezel te parasztnak? :))))

Homeoffice 2010.09.14. 15:17:39

@Szittyós Feri:

A pónilovadnak küldöm Sz. Péter kormányszóvivő Úr lakáscímét....:)

Szittyós Feri 2010.09.14. 15:18:03

@szkeptikus vagyok: te sem a többsejtűek rendjébe tartozol, ha jól sejtem.

Homeoffice 2010.09.14. 15:19:00

@Seduxen:

Szerintem verekedni akar... Szerintem:))))

derelyegrádi szellem 2010.09.14. 15:22:15

@Marcellusca:

Hát ha ez így van, akkor az viszont tényleg siralmas, mert még fantázia se kell hozzá (lásd Sedu :-)), egyszerűen fel kell mondani a sima valóságot.

Meg atán az se lett volna hátrány, ha Matolcsy előre összehívja a frakció hangadóit, aztán elmondja nekik, mit is akar másnap mondani. Akkor talán rájön mindeki, hogy bizony itt nincs semmi különös, az IMF hitel akkor már tényleg kellett, és amikor mindennek az mszpés padsorok tapsolnak, akkor visszakérdezni: Most minek tapsolnak, annak hogy oda kormányozták az országt hogy csak egy 20 milliárd euros azonnali kölcsönnel lehetett az államcsődtől megmenteni? Vagy annak, hogy ezt sikerült 6 %-os kamattal felvenni, miközben Pakisztán!!! 2 %-ra kapott ugyanazoktól? Mert ezeknek nem nagyon van mit....

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.14. 15:23:02

@Noname Cowboy: mé baszdmeg, azt hitted a mandinerre írkálsz? :))))

@Gunther: szerintem is! nagyon kinyílt a csipája, csak egyszer találkozzak vele, elkapom, mint sárgát a napalm...

derelyegrádi szellem 2010.09.14. 15:24:38

@Seduxen:

Én meg azon, ha a 18 évesek 30 évesek lennének. Bár lehet, hogy Erzsébetvárosban mindeki 12 évesen születik...Ott bármi előfordulhat.. :-)

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.09.14. 15:25:41

@Seduxen: facebook-on is érdemes körülnézni. De legalább meg lehet nyugodni, minden a legnagyobb rendben, mindenhol a legtapasztaltabb, legmegfelelőbb emberek húzzák kifelé a szarból az országot.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.14. 15:26:30

@derelyegrádi szellem: ja, hogy így értetted.

Tisztelt Ügyvéd Úr! Fogalmazzon pontosabban, mert ez nagyon félreérthető volt.

Azért a 18 év is erős lenne, nem? Jó, hogy több "cuslágnyi" tételt sikított el a drága embör, de azért annyit csak nem kap, nem? Vagy igen? :)))))

derelyegrádi szellem 2010.09.14. 15:28:43

@Gunther:

Ott angellandon ez általános. Nézz rá szanyikapitányra. :-))

derelyegrádi szellem 2010.09.14. 15:30:39

@Seduxen:

Annyit nem. De egy erős 10-12 év kinéz neki.

Homeoffice 2010.09.14. 15:31:35

@Seduxen:

:)))))))
Marcellnek nem rá fáj a foga....
Tudod..Egy asszony illata:))))))))))))))

kavinton 2010.09.14. 15:33:04

Kíváncsi leszek az év végi Vastagbőr díj jelölteire.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.09.14. 15:33:19

@Seduxen: Csak nappal? Vagy egy éjszaka is benne van?

derelyegrádi szellem 2010.09.14. 15:35:40

@kavinton:

Ez írd fel, mert elfelejted....:-)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.14. 15:51:13

@Noname Cowboy: "Tölts egy teljes napot Nagy Anna kormányszóvivővel". Abban szerintem az iccaka is benne van :)))))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.14. 15:52:03

@Gunther: én úgy tudtam, hogy Budai "ártatlanságvéDelme" Bettira fájt a foga Marcellnek, és NEM Lendvai Ildikóra, de lehet, hogy rosszul emlékszek :))))

kavinton 2010.09.14. 15:55:08

@derelyegrádi szellem: Az a baj, hogy a nagy Narancsos forradalom minden mozzanata Vbőr jelöltes. Igazából sajnálom is a szerkesztőket. Hogy is fognak kiválasztani 1 egész éves építési törmelékből, akarom mondani sittből annyi jelöltet amiből már lehet választani? Szerintem nagyon nehezen tudnak majd szelektálni. Ami marad az pedig rengeteg.

derelyegrádi szellem 2010.09.14. 15:57:58

1/2 Off

Csak a szokásos régi bolsevista tempó. Mint is mondtak Szilvásyék? Az UD zrt emberei betörtek az NBH szervereibe, ott kutakodtak meg még adatokat is loptak (emiatt még feljelentést is tettek!!!!), és ehhez képest:

"Bizonyára emlékeznek rá, hogy azzal riogattak, hogy itt számítástechnikai rendszerekbe betörtek és fontos információkat vittek el. Kiderült, hogy aki betört, azt a Nemzetbiztonsági Hivatal (NBH) foglalkoztatta, és ezt a személyt Szilvásy György mutatta be a Nemzetbiztonsági Hivatalnak” – mondta a zárt ülés utáni sajtótájékoztatóján Demeter Ervin.

A parlamenti albizottság fideszes elnökének közlése szerint ezt a személyt az NBH „rendszeresen foglalkoztatta, és több alkalommal jelentős összegeket fizetett neki”. Az ülésen – ahol meghallgatták Szilvásy Györgyöt, a polgári nemzetbiztonsági szolgálatokat irányító volt tárca nélküli minisztert, a volt miniszter maga is megerősítette, hogy ő mutatta be a Nemzetbiztonsági Hivatalnak ezt a személyt."

Nahát Gyuri....

gyilkos fűegér 2010.09.14. 16:00:58

@Seduxen:

Végre valóra válthatom régi álmom:
Beleverhetem a Fidesz szájába! :-D

derelyegrádi szellem 2010.09.14. 16:09:08

@kavinton:

Az építési törmeléket Mesterházy Atek mondta, mintegy freudi elszólásként. Idézem:

"Amikor romokról beszél (mármint Orbán, m.t.) azt ajánlom nézze meg jobban azokat a romokat, és látni fogja, hogy az építési törmelék." Ahhha! Ilyen jókat mond ez az Atek.

Neked tényleg jó lenne egy kavinton......vagy egy szemüveg....

Ateknek meg valami polgári állás, mittudomén egy éjjeliőri egy építőanyag telepen, és akkor talán megjegyezné, mi a különbség az építőanyag (feltehetőleg ezt akarta mondani ez félkegyelmű), meg az építési törmelék (sitt) között.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.09.14. 16:09:40

a rogán s tóni hova lett?

én már várom, hogy mikor ismerik be, hogy: meghalt mátyás, oda az igazság! és ünneplik meg nemzeti biliárdverseny keretében születésének 119. évfordulójától kezdve évenként azt a bizonyos dicsőséges napot mikor a kis Jézus (khm) hason más a világra eljöve. (5 év kivételével, amikor már az ország egész népe éltette. persze az elmaradtakat egyben kell megünnepelni, a rákosi mezőre átkeresztelt (pardon: kikeresztelt) kegyhelyen pedig énekeljen valami leépült, drogos, buzi, szakadt külföldi sztár, előttük meg valami leépült, drogos, buzi, szakadt magyar sz(t)a'r mert olyan még úgysem fordult elő.. legyen még: varasánusz haver orgonáljon, koós kislányozzon, kokó kommentáljon, stohl vezessen, és erre a napra kapjon amnesztiát a teljes politikai elit és teljes amnéziát a nép..)

Talon 2010.09.14. 16:11:47

Nyomjátok a linkeket az elmúlt évekből, ahol a FIDESZ fejesek szájából elhangzott az, ami ebben a dolgozatban benne van. Ne gyertek azzal, hogy miden értelmes ember tudta, hogy fel kell venni a hitelt, és ez az egyetlen lehetőség, mert én úgy emlékszem, hogy Viktor a válságot is radikális adócsökkentéssel oldotta volna meg. De lehet, hogy mást mondott, mint amit gondolt? Csak nem? Hazudott éjjel és nappal? Ő aki sohasem?

derelyegrádi szellem 2010.09.14. 16:15:31

@Talon:

Én megvárlak. Nyomjad. Várom.

Ez nem egy "dolgozat", hanem a zárszámadási törvény indoklása te szerencsétlen.

Homeoffice 2010.09.14. 16:27:49

@derelyegrádi szellem:

Nem indoklás, hanem indokolás:)
Ha jól tudom, van különbség:)))))))))

derelyegrádi szellem 2010.09.14. 16:30:35

@Talon:

addig is egy kis olvasnivaló az elmúlt évekről:

"A kormánybiztos kifejtette: a vizsgálat tárgyát 12, elsősorban tanácsadó cég szerződése képezi. Ezek az elmúlt években 636 darab szerződésen keresztül bruttó 12 milliárd forinthoz jutottak, amelyből kilencmilliárd megbízási, tanácsadási díjra ment el. A kilencmilliárd forint közpénzből – tájékoztatása szerint – csaknem nyolcmilliárdot négy cég – a Telkes Csoport, az IFUA Horváth&Partners Kft., a Develor Tanácsadó Zrt. és a Deloitte Tanácsadó Zrt. között osztottak el.

A szerződések közös eleme a központilag szervezett alkalmazás, az indokolatlanul magas díjazás, a teljesítési dokumentáció részbeni vagy teljes hiánya, ugyanazon munka többszöri állami megrendelése és kifizetése, az arra hivatott állami apparátus helyett magáncégek indokolatlan igénybevétele, valamint indokolatlan továbbképzések „aranyárban”, előkelő szállodában, luxustréningeken"

Talon 2010.09.14. 16:31:22

@derelyegrádi szellem: Te véded a FIÚKAT azzal, hogy ők már akkor is megmondták, hogy az IMF hitelt fel kellett venni, nem volt más megoldása a kormánynak..stb. De tévedsz, inkább arról beszéltek, hogy Bajnai kisGyurcsány hazaáruló korruptszemétlibás monnyon le. Arra a kérdésre, hogy mi a válság megoldása azt mondták, hogy adócsökkentés, gazdaságélénkítés. Tehát ha máshogy emlékszel, nyomjad a linkeket.

Azt viszont nem értem, hogy mit kezdesz szerencsétlenezni. Gondoltam, hogy vitázunk normálisan. De ha neked így jobb: Szerencsétlen csak az anyád lehetett, amikor gyereket várt és te érkeztél.

Talon 2010.09.14. 16:36:26

@derelyegrádi szellem: Nem értem, hogy ezzel miért jössz most? Engem nem kell meggyőzni arról, hogy mi történt az elmúlt 8 évben. Világos volt, mint a nap, a szociknak menniük kell, sok minden miatt, ezek közül az egyik amire fennt utalsz.

De ha mindig úgy vitatunk meg egy témát, hogy azt mondjuk, hogy nem baj, hogy a mi emberünk hazudik, hiszen a tietek is ezt csinálta, akkor a vita parttalan és következmény nélküli lesz. Pontosan úgy, ahogy most történik.

2010.09.14. 16:50:42

"Most mondja Sajókám, hát mik vannak.....!"
Nem lehetséges, hogy a Matolcsyt megvakuzták a fekete öltönyösök?

derelyegrádi szellem 2010.09.14. 17:02:06

@Talon:

Nekem a mondanivalóddal nem megértési gondjaim voltak. Változtalanul várom azokat linkeket, amik arról tanúskodnak, hogy a FIÚK azt mondták, akkor abban helyzetben nem kellett az IMF hitel. (Bajnaitól van egyébként ilyen) Ne olyat amiben azt ekézik, hogy miért kell. Miért jutottunk oda, hogy megint újabb hitelt kell felvenni. Ez nagy különbség, így ez előbbire várnék. Vitázni onnatól kezdve tudunk róla. Addig nem. És akkor se, ha harmadszor is elmagyarázod, ami elsőre is világos volt. (azt részt leszámítva, ami összkeveri az adócsökkentés kérdését az IMF hitel felvételével)

Az anyázást most elengedem.

Akkor nem győzlek meg. Azt viszont megjegyzem, hogy ott éppen nem egy füllentésről van szó (az is volt vég nélkül, pl IMF hitel ügyben is, nem mutatjuk meg a szerződést mert nincs is, nem nyúlunk hozzá, csak azért kell hogy ne kelljen, stb), hanem egy szervezettnek tűnő 12.000.000.000,-Ft-os lopásról, ami azért nem ugyanaz.

jozicsenko 2010.09.14. 17:04:18

@derelyegrádi szellem: jaja, ki kellett segíteni a zibojkát, mert az almás gyerek kitúrta volna...

erre kiderül, hogy maga szivási et. küldte dolgozni a hekkert? :-)))
hehhehhehehehehe, igen, ezt vártam: ősöreg bolsevik trükkök, hogy a fidesz miért nem ezekkel élni...

2010.09.14. 17:11:29

Nem vagyok megepve.
Teccetek volna előrehozott választásokat csinálni, akkor most nem lenne Fidesz abszolút, sőt már az idei költségvetést is ők rakták volna össze.

Ja, hogy otthon teccetek ülni a fotelban?

Lehet, hogy mégis érdemes lett volna megemleínteni a segget, mint szívni újfent 4 éven keresztül?

Marcellusca 2010.09.14. 17:16:38

@Seduxen: Ahogy mongya. Jól emlékezik! :)))

Günther sokat "szórakozott" tennap. :)
Túl sok agysejtje halt el. :)))
Egy, a kettőből. :D

derelyegrádi szellem 2010.09.14. 17:22:57

@jozicsenko:

Ez hecker nem azt csinálta ott (azt maga az NBH vette fel, engedély nélkül, és adta oda ibolykának szintén a jogszabályokat arcon köpve, aki nyilvánosságra hozta szintúgy jogtalanul). Ahogy én tudom, neki más dolga volt ott, mégpedig fontos, mert rendszeresen találkozott Szilvásyval, meg egyéb vezető szocikkal.

A csávó nem csekély díját viszont az NBH fizette ki. Közpénzből persze, miből másból.

Ebben az ügyben lesznek még "érdekességek", ha hecker úr nem halálozik el azelőtt (mondjuk öngyilkos akar lenni, és otthon is találják), hogy az ügyészek megkérdeznék tőle, mit is csinált ő egész pontosan.

Talon 2010.09.14. 17:34:04

@derelyegrádi szellem: Akkor engedd meg, hogy hagy foglaljam össze az ügyet, ahogyan én látom. A FIÚK szerint a Gyurcsány - Bajnai gazdaságpolitika maga volt a tragédia, egyes lépéseiben és összeségében, mondták eddig (nyilván ez egyébként csak azért nem igaz, mert nem volt koherens gazdaságpolitika). Gondolom ebben egyetértünk. Ehhez képest a fenti "dolgozat" némiképp árnyaltabban fogalmaz, mondjuk szöges ellentétben áll vele, mert azt modja, hogy lényegében nem volt más gazdaságpolitika lehetséges, mint amit a Bajnai megvalósított. És itt jön a kérdés, amire a posztoló utal: Hazudtak vagy nem tudták, amit most előadnak?

Nem fogok veled vitába szállni arról, hogy miért került sor az IMF hitel felvételére, mert nyilvánvaló, hogy a Gyurcsány féle "gazdaságpolitka" az oka, nyilván a válság is rátett, de a fő ok az előbbi.

Én csak az erkölcsi magasságokat nem értem, mert nincs indok azt gondolnia a FIDESZnek sem, hogy ők felssőbbrendűek, mert nem hazudnak. Ez ostobaság, egy politikus ezt egész egyszerűen nem tudja kivitelelezni.

A normális/helyes reakció az lenne, hogy ha fekete -fehér reláció helyett árnyaltabban fogalmaznának, de ez Magyarországon ma nem hoz elég szavazatot, ebből van az égés. És ha ahelyett, hogy aránylag sokan elmodanák, hogy FIÚK ez égő volt, elkezdjük mentegetni őket, akkor a helyzet nem fog megváltozni.

MNOP 2010.09.14. 17:35:18

nincs ebben semmi szenzáció, nagyjából tudtuk,
Bajnaiék nagyjából helyrekalapálták, amit az előtte lévő 6-7 évben elkúrtak. A teljes kép érdekében ezt is megemlítettem volna...

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2010.09.14. 17:40:28

@laspalmas:

Ha a Petykó Adrienn ügyről írtok egy cikket, akkor itt van a Deloitte Könyvizsgáló Asszisztens állás hírdetése. Egy pályakezdő állás. Frissen végzett egyetemistáknak van kitalálva.

web.uni-corvinus.hu/%7Ekarrier/deloitte_audit_assistant.pdf

regression 2010.09.14. 17:43:13

@Talon: A fekete/fehér reláció a politika sajátossága, még nem láttam országot ahol ezen felülemelkedtek volna. Nagyjából összefoglalva, Gyurcsány elkúrta, Bajnai-Oszkó fantáziátlan de becsületes iparosmunkával megmentette a pillanatnyi összeomlástól, Orbán-Matolcsy pedig... öö.... ők még nem találták ki mit csináljanak :)

regression 2010.09.14. 17:46:18

@jvizkeleti: Már a neve is jelezte, hogy kezdő pozíció. Asszisztens.

derelyegrádi szellem 2010.09.14. 17:48:50

@Talon:

nem értesz.engem. Én ezeket a linkeket kérem tőled. Nem lehet méltánytalen kérés mert TE kérted.

Idézet következik TŐLED:

"Nyomjátok a linkeket az elmúlt évekből, ahol a FIDESZ fejesek szájából elhangzott az, ami ebben a dolgozatban benne van. Ne gyertek azzal, hogy miden értelmes ember tudta, hogy fel kell venni a hitelt, és ez az egyetlen lehetőség..."

Ha a duma helyett megérkeznek végre ezek a linkek akkor tudunk vitát is folytani, addig nem.

Várom.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.09.14. 17:52:02

@derelyegrádi szellem:

Gyorsan csak, mert sajna nem érek rá.
Először is leszögezném, hogy szerintem nem volt ügyes Bajnai (szimpatikus sem, de ez legkevésbé sem számít), a cím olyan iróniaféleség akart lenni, hogy eddig fikázták, ahol érték, most elkészítették róla ezt a bűbájnyál jelentést.

Pl.
~"gazdaságélénkítő intézkedésekre a kormánynak nem volt lehetősége" vs. "A Pénzügyminisztérium optimizmusát azonban mindez nem érintette: még szeptember 30-án is 3 százalékos növekedéssel számolt 2009-re. A "Beindultunk" kampány ekkor még azt hirdette, hogy dübörög, sőt, egyenesen szárnyal a gazdaság. Gyurcsány Ferenc október 6-án kijelentette, hogy Magyarországot nem érinti a globális pénzügyi krízis, és "a válság apostolainak" nevezte a Fidesz vezetőit, mert kétségbe vonták ezt az állítását. Veres János pénzügyminiszter ekkor még szükségtelennek tartotta, hogy a kormány garantálja a teljes lakossági betétállományt. Egy nap alatt a kormány mégis eljutott odáig, hogy szükség van erre a lépésre.

A kormány végül kénytelen volt szembenézni a problémákkal, egyik napról a másikra születtek ötletek, átfogó programot azonban nem terjesztettek az Országgyűlés elé. Látszatintézkedésekkel nem lehetett orvosolni az ország finanszírozási problémáit, az államcsőd elkerülése érdekében pedig a kormány a Nemzetközi Valutaalaphoz kényszerült fordulni, hogy az oldja meg helyette a problémát. A hitelfelvétellel így egyszerűen a lakosságra hárította a válság okozta terheket, illetve a bankok megsegítésére fordította volna a felvett hitel jelentős részét. "
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=124768
""A szocialistáknak nincs más ötletük, csak hiteleket felvenni. A miniszterelnök pedig elegáns megoldásnak nevezi, hogy az IMF-hitel törlesztése az ő hivatali idejének lejártával kezdődik: a pénz az övé, a gond a miénk." "
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=130067

Saját magukat röhögtetik ki, hogy a korábbi támadásokkal ellentétben cukormázaznak.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.09.14. 18:19:35

Akárki akármit mond, a hét poénja és egyben vastagbőre Mesterházy beszólása, miszerint vállalni kell a következményeket, ha valaki a kampányban hazudik!
Ezen vinnyogva röhögtem. Hasonlított egy kicsit egy zárt osztályban felcsendülő nevetésre..

derelyegrádi szellem 2010.09.14. 18:33:17

@laspalmas:

Én is gyors leszek. Olvasd ezt át még egyszer, a két idézetet is. Majd konvertáld rá a indoklásra, és rá fogsz jönni magad mellett beszélsz el.

CSak pl.

""A szocialistáknak nincs más ötletük, csak hiteleket felvenni. A miniszterelnök pedig elegáns megoldásnak nevezi, hogy az IMF-hitel törlesztése az ő hivatali idejének lejártával kezdődik: a pénz az övé, a gond a miénk." "

Az így van. Gazdaságirányítási öltletük nincs, nem is volt, ezért oda jutottunk, hogy amikor nagy baj lett, hitelt kellett felvenni az IMF-től IS. Ez nem vonja kétségbe azt, hogy akkor már tényleg nem votl más megoldás az összeomlás elkerülése érdekében.

Az sem magát hitel felvételét nevezi feleslegesnek abban helyzetben már, hanem a MÓDJÁT bírálja (joggal egyébként) hogy Gyurcsányék úgy vesznek fel hitelt, hogy nekik pont a költés jut csak, a következőknek meg kizárólag a visszafizetés gondja. Tehát nem a hitelfelvétel akkor már valóban szükséges voltát vitatta a fidesz, hanem a meglehetősen undorító MÓDJÁT.

A jelentésnek nevezett indoklást én tartom bűbájnyálnak, ténymegállapítások vannak benne. Ami közül az egyik, hogy abban a helyezetben (ami egyébként ő okozott nagyrészt a szoci kormány nem tehett mást, mint hogy hitelt vesz fel, és ezt meg is tette.

Ha alaposan végigolvasod, abban nagyon súlyos terhelő megállapítások vannak, persze nem újságok, meg kampányszónoklatok szóhasználatával, meg fordulataival. A zárszámadási törvény indoklása egy másik műfaj.

A vastagbőr inkább az, hogy ezt a szocik megtapsolták. Azt, hogy semmiféle elképzelésük nem volt, 6-7 év alatt elkúrták az egészet, nem kicsit, nagyon., és nem maradt más mint IMF hitelt felvenni, és az végre sikerült nekik. Kurva nagy eredmény, ez sikerült még Pakisztánnak is Harmadannyiért. :-)

derelyegrádi szellem 2010.09.14. 18:35:52

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.:

:-))

Attinak nagy hete volt, ez is fasza volt tőle:

"Amikor romokról beszél (mármint Orbán, m.t.) azt ajánlom nézze meg jobban azokat a romokat, és látni fogja, hogy az építési törmelék."

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.09.14. 18:45:28

"Attól még nem értünk egyet azzal, ami 2009-ben történt, mert megcsináljuk annak a reális beszámolóját."
Ez fáj, nagyon fáj! (Ezért nem akarok pártpolitikus lenni...)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.14. 18:54:05

"Bajnaiék mindent jól csináltak, az IMF-hitelre tényleg szükségünk volt, és az "Út a munkához" program is hasznos volt."
Ja, az IMF-hitelre tegyük hozzá, azért volt szükség, mert egy büdös fitying tartaléka sem volt az országnak... miért is... mert 2006-ban dübörgött a gazdaság?

Amúgy meg nem szégyen elismerni a másik fél esetleges jó döntéseit (ha voltak). Ebben is nyithatna végre a kormány új korszakot a politikában. Lehetne más a politika, érteni.

arlequin 2010.09.14. 19:05:27

@derelyegrádi szellem:
az "sitt"
jót röhögtem rajta. de.
bajnaiék ügyesek voltak. de hogy miben? nadrágszíjhúzásban?
NAGY dicsőség.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.14. 19:33:49

@derelyegrádi szellem: Ja. A szarvárból maradt, amit Ferike elkezdett felhúzni.

kranführer 2010.09.14. 20:43:19

Szoci fényező poszt a vastagbőrön. Tényleg kifordult a világ a sarkából...

2010.09.14. 21:10:19

Ha ezt Gyurcsány meglátja, tuti kiesik a parlament ablakán a röhögéstől. Nesze nektek, fülkeforradalom! Ezek után már csak azt szeretném megkérdezni, hogy ha az őszi helyhatósági választásokon a zemberek nem szavaznak a fideszre, akkor azt lehet-e népszavazásként értelmezni és le fog-e mondani az aszaltszilvafejű? Hát persze hogy nem. Itt marad a nyakunkon, mint ahogy Gyurcsány is itt maradt. Itt tényleg már csak az segíthet, ha valaki a válogatás nélkül a Dunába lövi ezt az egész rohadt neokapitalista hazaáruló politikai elitet. :-(

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.09.14. 21:24:44

estét népek :)
jót vigyorogtam ezen, de hozzá kell tennem, hogy csak azért, mert poén a dolog, amolyan igazi fityiszes lúzerség.

amit mondanak, az helytálló, és szerintem nem mondd ellen a régebbi kommunikációjukkal, csak a szokásos fityiszes kommunikációs lúzerség jött elő, ami már védjeggyé vált náluk. sikerült úgy kommunikálniuk valamit, hogy nemcsak az ellenkezője is kiolvasható belőle, mint amit közölni akarnak, hanem valójában ha az ellenkezőjét szeretnék elmondani annak amit közölni akarnak, akkor azt pontosan ezekkel a szavakkal lehetne legjobban előadni :)

szerencsétlenek kénytelenek elismerni, hogy amit a bajnai "korszak" tett az úgy volt jó ahogy tette, mert más lehetőséget nem hagyott a politikai, gazdasági környezet, ennél többet és mást senki nem tehetett volna. no de ezt nem így kellene kommunikálni, mert ez szakmai leismerésnek hangzik.
ezt lehetett volna úgy kommunikálni, hogy a bajnai "korszak" tettei az európai unió és az imf kényszerének eredményeként születtek meg, mert a bajnai kormány behódolt a kényszernek és átadta az ország irányítását idegen erőknek.
persze eddig monmdjuk a jobbik igazát erősítették volna, nem túl jól jönne :)
de lehetne így folytatni: nem tették meg azokat a lépéseket melyeket a nemzet érdeke, az emberek élete megkövetel, azaz nem álltak szembe az imf-el és az unioval, miként azt a fityisz megtett.
innen kezdve a dícséret ócsárlássá válik és a jobbik is le van kezelve.
persze ehhez meg ész kellene... ami mint látható a fityisz kommunikációjából évek óta, nincs.

f.m.j. 2010.09.14. 21:46:24

Én nem bírok ki még 4 évet így, komolyan... már a legutóbbi négyet is csak azért bírtam ki, mert itt kommentelhettem az utolsó kétévet :):)
és nem ért az egész lószart se, a fidesz nem tanult semmit, tudtuk, hogy fikarcnyival se jobb, vagy másabb az mszp-nél....
életünk végéig szopóágon, azt húzta a planétásmadár :)

Kartal (rezervált) 2010.09.14. 23:46:18

@csernaja obca: @f.m.j.: úgy látom eléggé egy hullámhosszon vagyunk.

@arlequin: miután minden más lehetőséget kimerítettek, elkezdtek logikusan gondolkodni...

@derelyegrádi szellem: amiből ő alá építették a színpadot, hogy bikicsunájt énekeljen rajta, mi?

2010.09.15. 06:28:14

@f.m.j.: Sokan mások sem tudnak még négy évet várni. Példul a vidéki tartós munkanélküliek, akiknek a hétköznapi betevő is gond. Fel kellene végre ébrednie a politikusoknak: az eredeti tőkefelhalmozás korszaka véget ért, le vannak osztva a kártyák, most már nem lehet többet lopkodni, nincs miből, el van lopva az állami vagyon, sőt, már az ország hitelkerete is ki van merítve, és az is el van lopva. Slussz, akinek jutott, annak jutott, akinek nem jutott, az hoppon maradt. Most már el kell kezdeni DOLGOZNI, különben itt elszabadul a pokol.

nestrot10 2010.09.15. 07:31:15

ELSZÓLTÁK MAGUKAT A SZAR FIDESZESEK?

OmegaMale 2010.09.15. 08:03:49

Csak annyi az észrevételem, hogy volt itt egy kormányzó erő és a vonzáskörzete, aki majdnem csődbe vitte az országot, akkor szakértő és hazafi volt mindegyik. Aztán egy szép napon rájöttek, hogy már csak az IMF hitel és némi *önmegtartóztatás* az egyetlen módja, hogy még a következő választásokig valahogy elnapolják a csődöt (ugyanis hitelből hitelt nem lehet rendezni). Gondoljatok bele, ez az őszödi beszéd óta, vagyis 2006, a megválasztásuk éve óta csak a túlélésre játszottak, az egyensúlyt elveszítve, kezükkel időnkét a pofára esést meggátolva botladoztak. Amit lehetett, pénzzé tettek és amikor a levegőt is eladták maguk körül (és körülöttünk lévőt is!!!), akkor megtették azt, amit mindenki megtesz, ha elfogy körülötte a levegő: ha ott a lélegeztető gép, bekapcsol a túlélési ösztön (emlékszik mindenki, általános suliban még tanították biológia órán, hogy önszántából senki nem tud megfulladni, vészhelyzetben egy idő után levegőt *fogsz* venni, akár van, akár nincs...).

A cikkvben szereplő jelentésben le van írva, hogy az mszp BG-vel az élén sikeresen megtette azt,. amit egy kényszerpályán mozgó kormány megtehet: engedelmeskedett a fizikai törvényszerűségeknek. A szakértői kormány felfogta, hogy innen nincs visszaút és mivel nem vállalták volna az államcsőd társadalmi és politikai következményeit, így belekapaszkodtak a mentőövbe és a lakossági pénzcsapokon zártak pár fordulatot (a folyamatosan kiderülő ügyek egyértelműen jelzik, hogy a spórolást nem magukon és a haverokon kezdték, hanem a társadalmon). Szakértői munkásságukat milliárdos összértékű felmondhatatlan haveri szerződések és 2010-re kreatívan értelmezett költségvetési lyukak övezik.
Az, hogy nem hagyták bedőlni az országot, ami a saját hibájukból került oda, ahol van, nem jelenti azt, hogy értenek a dolgukhoz. Illetve pont ehhez értenek: az erőforrásokat felélni, baráti kezekre játszani és aztán csőd szélén külső segítséggel vegetációs szintre menni, aztán lelépni...Utánuk a vízözön.
A szociknak a csőd elkerülése a siker, emiatt ne tapsoljuk már meg őket (még akkor sem, ha csak ennyi telik tőlük) !
A beszámoló arról szólt, hogy elkerültük a csődöt. Hurrá. Cserébe kilátástalan uzsorakölcsön helyzetbe kerültünk, ahol egy pengeélen táncolunk. A bukott rezsim kutyái még mindig közöttünk csaholnak, visszahúzva minket abba a mocsárba, amit ők csináltak nekünk.

Reagálva a címre: Bajnai tényleg ügyes volt, igazi balek módjára elvitte a balhét, az IMF letett elé egy dobozt egy gombbal amit meg kellett nyomnia és Ő megnyomta, ezzel a vezérlést az IMF kezébe adta. Gratulálok, jól megcsináltál minket!

fokabacsi 2010.09.15. 08:24:15

@nestrot10: Elszólták magukat a szar bolsevisták ! Tönkretették eladósították az országot, és még büszkék rá, hogy annyira sikerült kiemelni magunkat, legalább az orrunk azért kint van a szarból !! Az a kretén aki ezt nem tudja felfogni, befoghatja a pofáját !! Nem vagyok fidesz hívő de aki őket szarozza, az egy rohadt tolvaj internácionálét éneklő köcsög !

fokabacsi 2010.09.15. 08:29:05

@OmegaMale: Annak örülök, hogy vannak itt értelmes emberek is ! Köszi , a hozzászólásodat !

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.15. 08:39:01

'reggelt!

Marcellusca, ezt főleg Neked:

index.hu/belfold/2010/09/14/papcsak_polipszeru_osszefonodasokat_fedezett_fel/

biztos olvassa Papcsák a 'bőrt, és belátta, hogy igazad van, és feljelentéseket kell tennie :))))

és Háccs 2010.09.15. 08:53:35

az igazi vastagbőr:

"Az Orbán-kormány hivatalba lépését követő napokban nevezték ki Petykó Zoltánt a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnökének. A minisztériumi fejcserék a Fidesz kipróbált gazdasági emberének 27 éves lányát is helyzetbe hozták. Szeptemberben Petykó Adrienn lett a Vidékfejlesztési Minisztérium költségvetési főosztályának a vezetője. Adrienn eddig könyvvizsgáló asszisztensként dolgozott."

index.hu/belfold/2010/09/14/az_nfu_uj_vezerenek_lanya_asszisztensbol_foosztalyvezeto_lett/

Homeoffice 2010.09.15. 09:08:17

@Marcellusca:

Kettőből???? Olyan sokból?:)))))))

jágör68 2010.09.15. 09:21:54

Éljen a magyar kapitalizmus!
Állítólag 30 milliárd EUR van az MNB- nél devizatartalékként, de semmire sincs pénz az országban. Mindenütt 10- 20 fillérs spórolások, minden másodpercben.
Nem vagyok közgazdász, de az tuti biztos, hogy itt valami nagy disznóság van.
Nem lehet ennyi pénz az egyik zsebbe, miközben a másik meg kifordítva is üres.

twitter.com/hangthebankers

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.15. 10:01:49

Mi van LUSTA BANDA, ma nem lesz új post? :)))

zeregély 2010.09.15. 10:27:04

a 100 nap-értékelőből lehet tudni, hoy a miniszterelnök szereti használni rejtő jenőt, így most is őt lehet segítségül hívni, aki egyszer azt írta az egyik főhőséről, hogy kialakult nézete volt a kérdéses dologról, de ezt a nézetét ő a maga részéről nem osztotta...:)

cyberlolita40001 2010.09.15. 10:27:58

ezt hívják nagy népi cuminak, amit mindenki bevett, illetve a mindenkivel is óvatosan bánnék, mennyi is, 56%-os volt áprilisban a részvételi arány. és a maradék? remélem egyikőtök sem okoskodik itt úgy, hogy el sem ment szavazni, mert az jobb, ha befogná a pofáját. no, de ennek a 56%-nak a 2/3-a nyalta be ezt a nagy népi cumit, mert a napnál is világosabb, hogy amit a Bajnai-kormány csinált, az jó, hasznos és eredményes volt, ha tetszik, ha nem. és ezzel igazából csak itt, a Balkánon van baj, mert ha más csinálja, az már csak fos lehet-alapon. büszkék lehetünk magunkra, magyar barátaim, nagyon büszkék, ügyesen irtjuk itthon egymást a maroknyi földünkért. szedjük már össze magunkat és ne utáljuk el a az ország eredményeit- akármelyik nyomorultnak sikerült jót tennie. ez igaz a mostaniakra is. one family.

arlequin 2010.09.15. 10:34:27

@greybull: nem is tudtam, hogy néha téged is meglátogat a múzsa ;-)))

@Seduxen: szevasz xanax! hogy ityeg fityeg?

@jágör68: bizony-bizony, érdekes dolog ez. dehát nem tudom igazából mennyi van ott, de állítólag nagyon sok. viszont a jegybank csak nevében magyar. szívében agyar.

Homeoffice 2010.09.15. 10:37:02

@cyberlolita40001:

Mielőt nekiállsz Bajnai (egyébként valamilyen szinten valós) eredményeit dicsőíteni, megkérdezném, hogy melyik kormány volt az amelyik ide vitte az országot?
Abban Gordon is benne volt nyakig.
Itt VÉGRE egyszer arra kéne rájönni, hogy a kormány nem az az intézmény amelyik mindent ki tud fizetni úgy, hogy az adócsalás már szint sport M-on.
Ha nem lenne ezernyi szándékos kikapu (Számlás ,ekhós, minimálbéres blabla munkavállaló)
és azt be is fizetnék an épek, akkor lehetne itt adót csökkenteni.
Ha nem lenne itt mutyihegy, meg sikkasztásorgia, akkor lehetne itt adót csökkenteni.
Ha nem lenni itt 800 000 rokkantnyugdíjas, akiket el kell tartani annak a 1,7 millió baromnak ,akkor lehetne itt adót csökkenteni.
BAZZEG
És még úgy néz ki, hogy a bedőlt hiteleseket is az ÉN adómból támogatják????????
Anyátok P*csáját

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.15. 10:37:37

@arlequin: szevasz bolond! köszönöm kérdésed, "ityeget" :)))))

arlequin 2010.09.15. 10:45:48

@Gunther: még nem dőltünk be. ;-D mellesleg adót én is fizetek. nem is keveset. még alkalmazottam is van!
@Seduxen: na azért! légy jó ha tudsz, különben a fejedre húzom a szenteltvizes vödröt...

z666 2010.09.15. 10:46:03

@cyberlolita40001:
"...mert a napnál is világosabb, hogy amit a Bajnai-kormány csinált, az jó, hasznos és eredményes volt.."
Egyértelmű, hogy az élősködő urainknak (nemzetközi bankárok - milyen finoman fogalmaztam) számára hasznos és eredményes volt a tevékenységük. A Gyarmat lakói viszont még nagyobb nyomorba süllyedtek.
De hát tköztudott, hogy mi többezer éve náczi nemzet vagyunk, ezért már régen el kellett volna pusztulnunk...

@cyberlolita40001, te meg vagy idióta vagy, vagy cinkostárs, vagy te vagy gyurcsótány...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.15. 10:58:27

@arlequin: "még alkalmazottam is van!" - háztartási? :)))

Homeoffice 2010.09.15. 11:06:52

@Seduxen:

Dehogy..Biztonsági Őr. Neve: Fido:))))))))

arlequin 2010.09.15. 11:07:35

@Seduxen: is. a gyerek porszívózik, a lány sepreget, az asszony helyett pedig mos a gép... ;-)))

Samott 2010.09.15. 11:17:17

index.hu/gazdasag/magyar/2010/09/15/az_onkormanyzati_valasztasokig_jegelik_a_koltsegvetest/

Deja vu? "Amit meg lehetett csinálni az elmúlt egy hónapban, azt megtettük. Amit az azt megelőző hónapokban titokban meg lehetett csinálni úgy, hogy nehogy a választási kampány utolsó heteiben előkerüljenek olyan papírok, hogy mire készülünk, azt megtettük. Úgy őriztük a titkot, hogy miközben tudtuk, és ti is tudtátok, hogy ha el fog jönni a választási győzelem, utána nagyon neki kell állni, hogy soha ilyen problémánk nem volt. Úgy őriztük a politikai egységet tavaly nyár óta, és mögötte mondjuk a szakmapolitikai egységet, mint soha az elmúlt években. Vagy talán sose."

Nina Skye 2010.09.15. 11:22:59

akkor most indul a CopyCat a Bajnai modus alapjan , amit majd szivbaj nelkul adnak el uj programnak, ejj-ejj az a torulkozo, az mar a bedobas hataran van, eszlelni kellene, hoyg visszanyalt az a fagyi

arlequin 2010.09.15. 11:27:48

@Gunther: a kutya neve 'Csendes', bár az egyik haver egyszerűen 'Gyilkos'-nak nevezi. mitagadás arra is hallgat... ;-)

Dr. No 2010.09.15. 13:19:38

Ha a jelentés nem mond ellent az eddigi Fidesz-kommunikációnak, akkor mitől jöttek zavarba a fideszes képviselők?
a. Nem jöttek zavarba.
b. Nem akartak zavarba jönni. Ezért nem is jöttek zavarba.
c. A zavaró tényezők az építési törmelék között vannak.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.09.15. 15:46:01

Hoppá, mondaná erre Kálmán bácsi. Az igazság előbb-utóbb kiderül...

jágör68 2010.09.15. 16:20:47

Az igazság az, hogy hülyék iratták ezt a tanulmányt.
Hogy lehet ilyen lazán elsiklani amellett, hogy miért is kellett 20 milliárd EUR hitelt felvenni????!!!
Tessék csak a 280-as középárfolyammal beszorozva forintostíani...
Mert hitelből kb óvodás miniszterekkel, kormányfővel, bölcsis államtitkárokkal is működtethetnénk az országot....
De qrva ügyesek voltak, azta! Az adófizetők nevében vagy 50 évre eladósítottak minket- nem beszélve arról, hogy 50%- ban minimum miattuk kellett hitelt felvenni...
Idióta fidexnek meg tanulnia kéne még a "kommunikációt".
Persze legalább nem batizbandi tréningjeire megy el óránként 50.000 Ft, mint a Nagy Kommunikátor és Válságkeltő- Kezelő alatt

derelyegrádi szellem 2010.09.15. 17:23:17

Mindenkinek javaslom, hogy ha nem is szokott, ma ruházzon be egy Magyar Nemzetre.

A meglehetősen hosszú cikk címe, ami miatt érdemes:

"Szervezetten adott tanácsok"

12 mlliárd forintról, meg némi apróról szól. Végére elfog a várandós hányinger bárkit...

Akinek voltak még illúzióik (pl Oszkó kapcsán) azt meg különösen, mert néhány nagyon "érdekes" szerződést a Deloitte Tanácsadó Kft részéről nem más írt alá, mint Oszkó Péter. Meg Simor András.

Csak kedvcsinálónak egy eset pl a NIF-től:

A NIF kiképzetetett dolgozói közül az egyik tanácsadó céggel 26 emberét "stratégiatervezőnek" pár millióért, majd tanácsadói szerződést kötött ugyazzal tanácsadó céggel...Na mire? Igen, stratégiatervezésre. A 26 kiképzett saját stratégiatervező ellenére a startégiatervezést tanácsadó cég végezte, aki előtte kiképzett neki 26 darabot.

És ez csak egy csepp tengerben, oylanok tömkelegével, hoyg kétszer ugyanaz a cég ugyanazzal megbízva, persze kétszer kifizetve, (a kétszeri megbízás sem volt elég viszont ahhoz, hogy a tejesítésnek legalább nyomait találják)

Tényleg ssak még egyet, mert ez annyira szép: 2009-ben az Országos Rendőr Főkapitányság (!) kötött egy tanácsadó szerződést (vélhetően Draskovics utasítására) az IFUA tanácsadó céggel. Projectmenedzsmentre! Ki is fizették a több mint 9 milliós díjat. Majd volt egy belső ellenőrzés, ahol a nyilván nem beavatott belső ellenőr megtalálta aszerződést meg a kifizetést, és keresete a tanácsadói anyagot. Nem találta, gondolta, hogy csak valami olyasmi lehet, hogy elvesztették, lekavarták, de hát rend a lelke mindennek, írt a IFUÁnak, hogy küldjék meg, mert nem találja. Erre az IFUA írásban elismerte, hogy nem is készítettek semmit, és visszautalta az átvett díjat. És akár hiszitek, akár nem, Magyarország bűnüldözési csúcsszervénél ezzel el is volt intézve minden, senki nem kérdezte meg a szerződés kötőjét, mi volt ez, meg azt sem aki teljesítés nélkül aláírta teljesítési igazolást és utasítást adott a díj kifizetéséről. A tanácsadó cég meg még nem is tagadja, hogy teljesítés nülkül simán eltette a 9 millkót. Nyilván ez természetes volt náluk, ha az állammal álltak szerződésben.

Olvassátok el, bazmeg ilyenek Kolumbiában vagy Kongóban nem történhetnek....

Avatar 2010.09.15. 19:01:05

@jágör68: "Persze legalább nem batizbandi tréningjeire megy el óránként 50.000 Ft, mint a Nagy Kommunikátor és Válságkeltő- Kezelő alatt "
Nem bizony, mert most majd Rákay Philipet fogják tömni zsével helyette. Nekünk ettől persze semmivel nem lesz jobb...
fideszfigyelo.blog.hu/2010/01/11/onkormanyzati_milliok_rakay_philip_cegenek

szerjóska 2010.09.16. 16:22:28

mindig elfelejtitek h az ország eladósodása 1983-ban kezdődött és azóta (csak, és kizárólag) a túlélésre játszunk. 1983 óta a magyar költségvetés legnagyobb problémája, hogy hitelből két dolgot fizetünk: fogyasztást és a korábbi hitelek árát. 1983 óta senki senkinek az sikerült érthetően és világosan a nép tudomására hozni, hogy más faszával verjük a csalánt, de ezért az örömért cserébe a másik meg hülyére sokkolja a golyóinkat nagyfeszültségű árammal. de mi csakazértis költjük a másik pénzét, még ha így minden árát minimum kétszer vagy inkább százszor-ezerszer kell megfizetnünk. nem fogyaszthatunk hitelből, mert úgy járunk, mint az "írjamáfel" csávó az ismerős kocsmában - nem elég h eladósodott, még alkesz is lett, meg a végén jól össze is verték.

szerjóska 2010.09.16. 16:23:41

senkinek az=senkinek sem, csak elkúrtam.

fokabacsi 2010.09.17. 07:03:18

Banánköztársaság ! Csak az a baj, hogy azt a banánt mi szopjuk !! Akinek megvolt , van a havi 2-8 milliócskája annak ez nem gond !

süti beállítások módosítása