Skip to content


       Szűrés lista

Heim Péter megfelezné a rokkantnyugdíjasok számát

Nagyon csípem ezt a Heim Pétert, őszintén és mellébeszélés nélkül szokta megmondani a véleményét. Mint a Századvég Gazdaságkutató Zrt. alapítója (az Aegon Alapkezelőnek volt a vezérigazgatója, sokszor idézték a véleményét, például itt és itt), hivatalosan nem áll kapcsolatban a kormánnyal, de nem hivatalosan ki szokták kérni a véleményét, így egyáltalán nem mindegy, hogy egy kormányhoz közel álló gazdaságkutató mit is gondol.


A Népszabinak adott interjút, szép hosszút, egy részlet:


– Az adócsökkentéstől várt megtakarítás nagyságrendje alapján ön szerint sem lehet a letisztult formájában megvalósítani az egykulcsos szja rendszert.

– Ahhoz a kiadási oldalon is drasztikus beavatkozásra van szükség: reálértéken be kell fagyasztani lényegében az összes kiadási főösszeget, kivéve a rendvédelmet és az egészségügyet. Már idén hozzá kell nyúlni a rokkantnyugdíjas ellátáshoz, és a 400 ezer rokkantnyugdíjas felét ki kell küldeni a rendszerből…

– Hová küldené őket?

– A fele valószínűleg munkanélküli lesz, a másik fele most is dolgozik, csak feketén. Be kell vezetni továbbá a közösségi közlekedésben e-ticket rendszert a potyautasok kiszűrésére, és el kell törölni a kedvezményeket. Ha mindezeket meglépi a kormány, lesz fedezete a drasztikus adócsökkentésnek.

– A rokkantnyugdíj-rendszer átalakítására a hátralévő 3 hónap biztos nem elég.

– De a folyamatot most el lehet kezdeni, hogy a jövő év végére le lehessen zárni.


Heim Péter sajnos rossz számból dolgozik, mert 800 ezer rokkantnyugdíjas van (Szlovákiában 70 ezer), valószínűleg arra gondolt, hogy 400 ezer rokkantnyugdíj van a nyugdíjkorhatár alatt.

Egészen pontosan 375 ezeren vannak, a rokkantnyugdíjuk átlagban 69 992 forint, ez  összesen havi 26,5 milliárd forint, vagyis évente 318 milliárd, így ennek megfelezése valóban tekintélyes megtakarítás - lenne.

Ha ehhez hozzátesszük, hogy a tavalyi évre a 4,5 millió adózóból 800 ezer ember egyáltalán nem fizetett adót ...

De hogy Orbán mit tervez, az csak egy ember tudja - Orbán Viktor.

Címkék: válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr902362784

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Omnipotens titánok 2010.10.12. 11:27:20

Heim "Omnipotens" Péter legutóbbi interjújában végre megmondta a tutit...„…Már idén hozzá kell nyúlni a rokkantnyugdíjas ellátáshoz, és a 400 ezer rokkantnyugdíjas felét ki kell küldeni a rendszerből…”A helyzet az, h...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.10.12. 09:15:35

Ezzel csak egy gond van: a korhatárt betöltött rokkantsági nyugdíjashoz nem tud nyúlni, attól már nem lehet elvenni az ellátását.

Az viszont jogos, hogy a majd' 400ezer rokkantnyugdíjas nagy részét én behívnám egy alapos orvosi felülvizsgálatra, és véletlenül sem oda, ahol korábban szakvéleményt adtak róla.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.10.12. 09:16:10

nocsak! FÖÖÖÖÖRSZT :))))

Jim Raynor 2010.10.12. 09:18:04

@Seduxen:

mintha rémlene egy régi dakota közmondás, miszerint "buzi aki elsőzik..." :D :D

2010.10.12. 09:23:49

És mi lesz ezekkel az emberekkel? Jó, tegyük föl, hogy csaltak, és teljesen munkaképesek... de hol vannak azok a munkahelyek, amelyek majd alkalmazzák őket? Vagy menjenek lopni, ha nem akarnak éhendögleni?

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.10.12. 09:30:53

@csernaja obca: Ijj, de egy ontokonlovo erveles! Tehat akinek sikerult csalni es lopni, az folytassa csak batran, mert hat mostmar ugyis mindegy. Brillians gondolatmenet! (remelem nem sertodsz meg egy kis csipos ironiatol, nem bantani akarlak.) Valoszinuleg igy is erted, mire gondolok. Nem kell agyonmagyarazni.

leila begin 2010.10.12. 09:32:23

@csernaja obca: Valójában nem a rendszer szűrése a nehéz, hanem a munkahelyek teremtése feladat.

De aki nem dolgozik, ne is egyék. (Már aki tényleg tud)

Homeoffice 2010.10.12. 09:32:56

@Seduxen: @Jim Raynor:

Jó reggelt Náczikok!
Engem spec ez a mondata jobban érdekel:)
"Be kell vezetni továbbá a közösségi közlekedésben e-ticket rendszert a potyautasok kiszűrésére, és el kell törölni a kedvezményeket."

kovacskoko 2010.10.12. 09:33:49

@csernaja obca: Lesz egymillió új munkahely, nem tudtad? :) Amúgy tényleg fel kellene számolni végre a potyautas-mozgalmat. Roki-ügyben is, meg a tömegközlekedésben is.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.10.12. 09:34:07

"Összevonás alá eső, például egyéni vállalkozásból, munkaviszonyból, őstermelői tevékenységből vagy ingatlan bérbeadásból származó jövedelemről mintegy 4,4 millióan vallottak az adóhatóságnak, közülük csaknem 800 ezren nem fizettek adót az adójóváírásnak és az adókedvezményeknek köszönhetően.
Utóbbi tétel összesen 485 milliárd forintra rúgott,..."

www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=461191&place=kepnelkulivezeto3

Seduxen (már NEM dr.) 2010.10.12. 09:45:34

@Gunther: nicsak a "beteg" is megérkezett :))))

@Jim Raynor: nyasgem :)))

Homeoffice 2010.10.12. 09:48:21

@Seduxen:

KHmm..
Éppen a rokkantkártyámat váltottam ki:)))

eszkep 2010.10.12. 10:07:26

Szerintem nem tévedés a 400 ezer (esetleg nőtt a számuk a 375 ezres adathoz képest), hisz akik már elérték a nyugdíjkorhatárt nyilvánvalóan nem lehet "küldeni a rendszerből".

Jim Raynor 2010.10.12. 10:07:27

@Gunther:

ja, gondoltam, hogy az "okmányirodából" kommentelsz..... :D

eszkep 2010.10.12. 10:08:37

@Gunther: No igen, de ezt hazánkban nem lehet meglépni. Egyrészt a hazai nyugdíjasok többsége agyhalott, másrészt azt add össze, mit összesiránkozna az MSZP...

Homeoffice 2010.10.12. 10:10:07

@Jim Raynor:

Persze!
gyorsan kidobtam az infós nénit az utcára, mert bloghiányom volt.)))))

Jim Raynor 2010.10.12. 10:11:31

@eszkep:

"másrészt azt add össze, mit összesiránkozna az MSZP..."

hát kell nekünk foglakoznunk egy ilyen törpepárttal? :D :D siránkozzanak csak.....

eszkep 2010.10.12. 10:12:05

"De hogy Orbán mit tervez, az csak egy ember tudja - Orbán Viktor."
Mondjuk ideje lenne hírforrásnak áttérni a hirado.hu-ra, vagy esetleg az origo-ra, nem csak Index-ből tájékozódni, ami azért elég messze áll az objektív hírszolgáltatótól...
A hirado.hu-n nem csak azt lehet ti. elolvasni mit mondott ez meg az, hanem megnézni a videót, mit is hogy TÉNYLEG mit mond. Azt lehet tudni mit akar, a nyitott kérdés, honnan akar spórolni (csak azért nyitott kérdés ez is, mert még nem biztos a költségvetési benyújtásáig.)

eszkep 2010.10.12. 10:12:57

@Jim Raynor: A törpepárt egy dolog, de 3 millió agyhalott zombi, amikor összesen van 8 millió szavazásra jogosult?

Homeoffice 2010.10.12. 10:15:24

@eszkep:

MOst miért bántod az idős emberek zömét?
Ők épitették fel nekünk ezt az országot így.:)))))
(KÖSZÖNJÜK)

eszkep 2010.10.12. 10:16:04

Azért a blogban illett volna kifogásolni ezt a mondatot: "a 400 ezer rokkantnyugdíjas felét ki kell küldeni a rendszerből"

Ez helyesen így szólt volna: "a 400 ezer rokkantnyugdíjas ellátásra való jogosultságát felül kell vizsgálni, a potyautasokat ki kell küldeni a rendszerből".
Vagy esetleg Heim Péter orvos is, és kapásból el tudja dönteni ki az aki ténylegesen jogosult az ellátásra?

eszkep 2010.10.12. 10:18:06

@Gunther: Már kifejtettem a véleményemet itt a Vastagbőrön az "idős emberek zöméről". Volt is belőle nagy vita. Álláspontom természetesen jottányit sem változott.

picur3ka 2010.10.12. 10:33:14

@csernaja obca:

Mit szolnal a bortonhoz egy kis segelycsalas cimen?

Homeoffice 2010.10.12. 10:37:41

@csernaja obca:

Nincs munka?
NAh akkor kérem szépen. Lapát, ásó zsák elő, aztán neki szemetet szedni, patakokat rendbehozni.
:)

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2010.10.12. 10:41:34

@Gunther: @eszkep: Ti tisztességes idős embert még nem láttatok? Olyat aki végigdolgozta az életét és még most is dolgozik ahogy tud, mert nem az államtól várja a segítséget? Vagy ez csak a szokásos agyatlan propagandaszöveg amit szajkóztok?

Az pedig külön eszkep-nek szól az agyhalottakról: Nem a ringyó kurva anyádról kell mintázni az öregeket te szarházi, látom a jobboldali propagandaszöveg szépen termeli a hozzád hasonló selejteket.

Gratulálok nektek, a jobbos droid blogon körbeszophatjátok egymást, hogy mekkora ászok vagytok. Hajrá! Azért remélem amikor eléritek a nyugdíjkorhatárt titeket is csak az árokba rúg valaki oszt el vagytok intézve, mert ugye minden hatvanx-év feletti semmirekellő és csaló.

Homeoffice 2010.10.12. 10:44:49

@Valahol Máshol:

Egyrészt Én csak ténymegállapitást mondtam.
Másrészt mi meg sem éljük a nyugdíjkorhatárt.

leila begin 2010.10.12. 10:48:00

@Gunther: Harmadrészt nem lesz nyugdíj, amit megélhetünk.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.10.12. 10:49:16

@eszkep: Akkor lövesd le a szüleidet,ha még élnek.

rolika 2010.10.12. 10:49:34

@Valahol Máshol: A legnagyobb naivitás azt gondolni, hogy a mai fiataloknak lesz egyátalán nyugdíjuk, nemhogy nyugdíjkorhatáruk.
Egyébként szép hozzászólás, díszedre válik...

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.10.12. 10:50:36

Jó elképzelés az e-ticket rendszer bevezetése, mondhatnám azt is, hogy na végre. Csak nem önmagában, ahhoz, hogy a jegy- és bérlet-árak normalizálódjanak, át kell alakítani az egész BKV-t (bocs, most csak arról beszélek, a többiről nincs infóm). Ehhez viszont fel kell számolni a durva korrupciót (a korrupciót nem lehet teljesen felszámolni, de a pofátlan pénzkinokiadobozolást meg lehet akadályozni), hogy beálljon egy egészséges szintre.

eszkep 2010.10.12. 10:53:39

@Valahol Máshol: Természetesen láttam már „tisztességes idős embert”. Sajnos törpe minoritást képeznek. A többi parazita féreg, aki eladta az unokái jövőjét 19000 Forintért 2002-ben, a 2 Forintos kenyér bűvöletében, beleértve a „ringyó kurva anyádat”.
Ráadásul buták is, így könnyen manipulálhatóak. Azt se tudják pl. mit jelent a „reálértéken befagyasztani” kifejezés.
Azért látom te is elég primitív vagy, nem csak a „ringyó kurva anyád”…

eszkep 2010.10.12. 10:54:18

@Tigeri: Ők a törpe minoritást képezik, beleértve a 94 éves nagymamámat is. Sosem szavaztak szocikra (korában komcsikra).

eszkep 2010.10.12. 10:56:14

@rolika: Valóban igen nívós hozzászólást sikerült blogtársunknak összeröttyenteni... :-)
Sok ma a suttyó, pedig nincs is Index-es link.

Homeoffice 2010.10.12. 10:57:34

@pszicho pete:

Többször irtam, hogy Én is megreformálnám a BKV-t.
Platós IFA
Az kell a magyarnak, meg marhavagonok.
Minek ide korszerű rendszer? Hipermodern buszok vonatok?
Azért hogy a rendkivül kultúrált magyar lakosság szétverje két napalatt?
Ugyebár a bekamerázás nemmegy.
Ugyebár a randalírozók rongálók falfestők megnevelése nem megy.
Szóval jöhetnek a PLatós Ifák....
Ezenfelül a BKV és MÁV kérdésben az szóljon bele ha lehet aki minden hónapban a LEGÁLIS fizetéséből megveszi a bérletét.
Lehet hogy offoltam de ez megint kikivánkozott belőlem.

eszkep 2010.10.12. 10:59:14

@leila begin: Elvileg, ha magánnyugdíjpénztár tag vagy lesz nyugdíjunk, másrészt viszont kérdéses az értéke. Pont tegnap néztem: jobban jártam volna, ha azt a pénz berakom egy ingatlanalapba!

eszkep 2010.10.12. 11:00:01

@Gunther: "Platós IFA
Az kell a magyarnak, meg marhavagonok."

Ez mennyire EU-konform megoldás? :-)

eszkep 2010.10.12. 11:01:47

@Gunther: "Ezenfelül a BKV és MÁV kérdésben az szóljon bele ha lehet aki minden hónapban a LEGÁLIS fizetéséből megveszi a bérletét."
Szó se róla, nem kevés embernek a BKV bérlet ára kiteszi a fizetésének 10%-át! (vagy még többet is...)

Homeoffice 2010.10.12. 11:02:06

@eszkep:

LOL
Szerinted a hipermodern buszok lehányva hugyozva firkálva szétverve stb... két nap után EU-konformok lesznek?

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.10.12. 11:04:21

Az egyike szomszéd is rokkantnyugdíjas,a 35 év kor különbség ellenére simán versenyt
fűnyírózunk,három hete már nem látni, mert elment dolgozni...a másik tavaly év végén a szocik is próbálkoztak valamivel mert sokat behívtak felülvizsgálatra ,hogy-hogy nem zömében a tényleg jogosultakat sikerült kiválasztani...ja meg volt olyan aki megkapta a 80-85 rugót és aszongya ,hogy nem e kaphatná még mellé a segélyt amit eddig is kapott...

Homeoffice 2010.10.12. 11:05:21

@eszkep:

Tudod..erre szokták mondani a belvárosi nagyokosok,hogy ha kevés a fizetés, el is lehet onnan menni...

eszkep 2010.10.12. 11:09:42

@Gunther: Kérdezzük meg az ombucmant, aki alkotmányellenesnek minősítette a kamerát a buszokban... USA-ban ("a demokrácia fellegvárában") egyébként vannak kamerák a buszokban.

eszkep 2010.10.12. 11:11:35

@Gunther: No igen... Ugyanezek a nagyokosok baromira meglepődnének, ha nem kapnának a boltban kenyeret hazafelé, mert az utolsó pékség is bezárt.

jozicsenko 2010.10.12. 11:19:31

@Valahol Máshol:
gratulálok, hogy megint hülye vagy és hozod a klasszikus baloldali rettegő kórképét...

tudod, hányan élnek a valódi nyugdíjas korhatár felett? fogalomtar.eski.hu/index.php/F%C3%A1jl:Korfa_Magyarorszag_2009.JPG

gyors, sacc számolás a fenti képre: kb 2,5 millió ember él, aki 60 évnél idősebb, de talán ha 2-2,1 millió ember, aki 65 évnél idősebb: a jelenlegi nyugdíjkorhatár 65 év, ugye...

vagyis, te @&# védesz kb fél-egymillió olyan embert, akinek büdös a munka

és mi tartunk el...

mégegyszer, hogy az egybites agyad is megértse: nem minden nyugdíjast akarunk munkára fogni, hanem a potyautasokat! ha nem érted meg, mi a különbség, próbálj meg adózni és utána megnézni, mire megy el a pénzed...

ui: a blogmotor játszik velem, ha ez dupla lenne, kitörlitek? kösz!

Gonosz Repülőmókus 2010.10.12. 11:29:29

@Gunther: "Ezenfelül a BKV és MÁV kérdésben az szóljon bele ha lehet aki minden hónapban a LEGÁLIS fizetéséből megveszi a bérletét."
Na meg esetleg az, aki évente x millió adót befizet, hogy az ilyen deficites cégeket életben tartsák és legyen a sok lógósnak (is) mivel utaznia. Meg azoknak, akik az európai szinten is pofátlan benzinárak mellett autóval járnak, amely árban nem kevés adó van azért, hogy pl. az ilyen sok milliárd deficitet termelő cégek vezéreinek minden évben ki lehessen ossztani a megfelelő mennyiségű sikerdíjat meg végkielégítést. Röviden: nem csak az fizeti meg az árát a tömegközlekedésnek, aki azzal utazik, hanem mindenki, aki adót fizet.

yda 2010.10.12. 11:34:45

A baj ott van, hogy 45% -munkaképes és ideje megtanulní ,hogy ha itt nincs munkám akkor veszem a cucom és megyek tovább,csak a szocialista maradvány meg szokta,hogy ahol születtem ott is halok meg.Ezt elkel felejteni és oda menni ahol a meg élhetés biztosítva van.Fletovics megmondta akinek nem tetszik elhúzhat.

yda 2010.10.12. 11:38:02

Bocsánat nem tudtam ,hogy Valahol Máshol agydaganatos!

eszkep 2010.10.12. 11:38:09

@Anthony-Mourinho a király-: Mondjuk az ellenzék igazán eldönthetné, hogy túl gyors a törvényalkotó munka, vagy épp ellenkezőleg. Mert a két kommunikáció így egyszerre kicsit gáz...

eszkep 2010.10.12. 11:39:24

@yda: Szerintem a "Valahol Máshol" azt jelenti, hogy Észak-Koreában építi a kommunizmust és onnan kommentel.

Homeoffice 2010.10.12. 11:39:36

@Anthony-Mourinho a király-:

Ezt is összerakhatták egy hétvége alatt négyen...

Gonosz Repülőmókus 2010.10.12. 11:43:13

@Gunther: Úgy látom, hogy te is azok közé a Gyurcsányi látásmóddal megáldott emberek közé tartozol, akik szerint az átlagmagyar kb. 3-400000 Ft nettó fizetést kap, és a havi 10-20e Ft plusz kiadás az semmi. Elmondom, hogy a budapesti tömegközlekedés, mert egyelőre közösségi közlekedésnek nemigen nevezném, az átlagfizetéshez képest az egyik legdrágább (ha nem a legdrágább) Európában, de abszolút értékben is meglehetősen drága. Csak összehasonlításként:
Róma vonaljegy (75 perces) 1 Euró, napijegy 4 Euró.
Bécs: vonaljegy 1,8-2,2 Euró, napijegy 5,7 Euró
Budapest vonaljegy 320-400 Ft (1,14-1,4 Euró), napijegy 1550 Ft (5,5 Euró)
És azért a római és bécsi fizetéseket ne hasonlítsuk a budapestihez. Sem az itteni benzinárakat.
És akkor közlekedjen a magyar...

Homeoffice 2010.10.12. 11:43:59

Egyébként nem hülye ez a VIktor
HA ekkora mértékű lesz a családi kedvezmény, ÉS bevezetik a hivatásos anyaságot, akkor sokan megengedhetik maguknak, hogy egy kereső tartsa el a családot. (ehhez kell az anyaságkép erősítése mai fiatal nőknél (úgy értve hogy nemcsak a karrier, meg a kurvaizmus a menö..))
AKKOR máris megvan az egy millió munkahely.

Kiráj vagyok bazmeg 2010.10.12. 11:44:54

@csernaja obca: Szerintem lőjük őket a Dunába. A románok is rábasznak, mi is jól járunk.

Gonosz Repülőmókus 2010.10.12. 11:45:32

@yda: Nem agydaganatos, hanem Alzheimer kóros. Ő ugyanis a magyar nyugger archetípusa.

Kiráj vagyok bazmeg 2010.10.12. 11:45:53

@Kiráj vagyok bazmeg: Vagy ez nem fér bele a demokratikus jogállamba?

Rejtett Változós Elmélet 2010.10.12. 11:47:35

Sajnos pár évvel ezelőtt ez volt versenysport: rokkantnyugdíjaztatni magukat olyan fiatalon, amilyen fiatalon csak lehet. A nyugdíj pont annyi, amennyit egy betanított munkás keres vidéken, egyszerűbb tehát nem dolgozni. mMellette esetleg feketén melózni plusz pénzért mindig lehet.
Ugyan ez a korai nyugdíjba menetel is, rengetegen (vissza)éltek vele.
Újra kell vizsgálni az eleve kirívó eseteket első körben ( 30 éves, pár év munkaviszony, olyan település, ahol több ilyen korú is erre hivatkozva nem dolgozik stb), munkába állítani őket ( közmunka, árvíz/katasztrófa megelőzés/szemétszedés/mezőgazdaság/betanított munka- aki ilyen "visszatérőt" alkalmaz, kapjon adókedvezményt ,ilyesmik). Majd második körben a többiek vizsgálata ( addigra talán már folyik be adóbevétel az elsőkörösök munkábaállításából, így nem mi fizetjük a költségeket.
Sürgősen belevágni.

Homeoffice 2010.10.12. 11:48:56

@Gonosz repülőmókus:

MUHAHAHAHA
LOLLER
Inkább nem mondom ela fizumat. (mondjuk nem kevés annyira de azért azt a 3-400 at oszd el 2-3 mal:)))
Az asszonnyal együttesen nem keresünk nettó 260 at....
Mi vagyunk olyan lúzerek hogy megvesszük a bérletet.
Míg sokan 3-500 nettóval diákbérlettel mászkálnak.
NO?

Varjúdombi mesék 2010.10.12. 11:49:16

@eszkep: @Tigeri: Törpe minoritás legalább olyan hülye szószaporítás,mint az elsőrendű prioritás,a bacon szalonna,a La Manche csatorna,a beinvesztál,az eldeformál,az azúrkék,ki disszidál,kiexportál. OFF

eszkep 2010.10.12. 12:00:59

@Varjúdombi mesék: Tán' cáfolni kívánod azt a tényt, hogy az MSZP szavazóbázisa döntően a nyugdíjasokból áll?

Gonosz Repülőmókus 2010.10.12. 12:02:43

@Gunther: Oké, oké. Nem gondoltam komolyan. Egyébként én is kb. ebbe a fizetési kategóriába esem, csak van mellé 3 gyermekem. Sokáig megvettem a bérletet, mert úgy gondoltam, hogy az is olyan mintha a boltban vásárolnék: ki kell fizetni az árát, mert ha nem az lopás. Az elmúlt néhány év eseménye, többek között a BKV-nál tapasztalható milliárdos mutyik miatt éreztem úgy nem olyan régen, hogy ezekbe a szemetekbe a lehető legkevesebb pénzt kell invesztálni, mert annyival kevesebbet tudnak ellopni. Ezért lettem én is nyugger, legalábbis ami a bkv-t illeti.
Az adófizetéssel is kb. így vagyok az utóbbi időben. Ennek ellenére nem keveset tolok be a közösbe.

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.10.12. 12:02:55

@Gunther: Ennyi erővel tök fölösleges az utcák takarítása, a szemét elszállítása, vagy akár enni is, mert úgyis mindig koszos lesz/megtelik a szemetes/éhes leszel. A buszok takarítása is tök fölösleges lenne, mert úgyis koszos lesz. Gondolom otthon sem takarítasz, mert úgyis koszos lesz a lakás.

A bérletet még munkanélküliként is megvettem sokáig, pedig a munkanélküli járandóságom kb. 25%-át tette ki, ami kurvára nem kevés. Aztán felemelték az árát, és én ugyanazok között a koszos csövesek, hangosan ordibáló cigányok és utolsó alja-bunkó ellenőrök között utaztam továbbra is, lyukas harmónikájú, beázó, a kipufogó gázt utastérbe engedő, lerobbanó, fékhibás buszokon. Fizető utasként engem zaklattak a legtöbbet, én éreztem magam irritálva, mert az ellenőr nyilván rajtam kérte számon a dokumenteket, a cigányokon nem, max. még a hajláktalant zikálta, hogy leszálljon, de azt se vitték túlzásba. Miközben hagyó és a komplett fővárosi slepp még vígan kapta a nokiás dobozokat, vagyis nem hogy pénzt adott volna bele, de még ki is vett. Közben az utasok állták az egész BKV költségvetés 45%-át, a többit a magyar állam. Számold ki, ez mennyi, mindazért a szarért, amit az ember nap mint nap tömegközlekedés címszóval a nyakába kap.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.10.12. 12:04:52

@Gunther: " MOst miért bántod az idős emberek zömét?
Ők épitették fel nekünk ezt az országot így.:)))))
(KÖSZÖNJÜK) "
magadnak köszönhetsz mindent! Baromarcúkám - az idősek egyáltalán nem így építettek! Amit te most látsz és amiért ugatsz, azt éppen hogy ti romboltátok le és silányítottátok ilyenné. Mit köszönsz? hülyegyerek! Azt figyeld inkább, hogy milyen a munkamorálod? Azt nézd meg mennyi munka után, mennyit kap a nyugdíjas és hogy nincs már aki fizessen neki... Eszement barom hisztis pupákok! Szétvertetek mindent - becsaptatok mindenkit, elcsaltátok az összes járulékotokat és még számon kéritek azt a rombolást, amit a privatizációk és magánosítások, meg a kárpótlások során a zsebetekbe tömtetek... Hülye! Meg ne szoptassalak? Feneked ki tudod magadtól törölni? WC-t le szoktad húzni magad után? Dolgoztál életedben valamiért, vagy a csalásból és kizsákmányolásból meggazdagodott apád adta alád a nagy hisztis mellényedet? Undorító vagy!

Gonosz Repülőmókus 2010.10.12. 12:07:53

@Varjúdombi mesék: Szvsz a La Manche csatorna kifejezést nem gondolom helytelennek, lévén nem magyar szó, hanem egy név, annak a bizonyos csatornának a neve. A bacon szalonna már határeset, mivel az inkább egy feleslegesen átvett szó, de egy jól meghatározott szalonnafajtát jelent nálunk. Nem hiszem, hogy erre nincs megfelelő magyar név egyébként.
Szerintem sokkal hülyébb túlragozása a dolognak az ilyen: a tegnapi nap folyamán. Vazze: tegnap.
A többivel azért egyetértek.

Homeoffice 2010.10.12. 12:09:36

@pszicho pete:

Jó oké
Vegyünk egy új gépparkot.
DE
MInden lejárónál automata fegyveres biztonsági őrök legyenek. (Nem 130 centis nők.)
Nem szállhatsz fel ha nincs jegyed bérleted.
Ha rongálsz, Busz megáll. Tag repül.
Nekem megfelelne, mert nincsen félnivalóm:)

Varjúdombi mesék 2010.10.12. 12:13:11

@eszkep: Nem,sőt egyetértek.Sajnos a 2002-es választást is sikerült eldönteniük 19000 Ft-os eygszeri nyugdíjkiegészítéssel. Tudom,mert a rokonságunkban is volt olyan aki kijelentette,hogy őt nem érdekli a fiatalok,meg a jövő,mert lehet egy éven belül meghal-ma is él-,de a 19000 ft akkor jól jönne.
A törpe minoritás,mint kifejezést fikáztam:a minoritás=kisebbség ennél fogva törpe.Ugyanolyan értelmetlen kifejezés,mint az írt elsőrendű prioritás,vagy az erkölcsi moralitás,helyileg hol van stb..Pleonazmus.

Homeoffice 2010.10.12. 12:15:22

@térfél:

Khmm
Apám katona volt. Már meghalt. Köszöni jól van.
Legális munkahelyem van, befizetek mindent. És dolgozom.
Ma éppen szabadságon vagyok. Tegnap 11 órát melóztam kb holnap is annyit fogok. Mintahogy a héten végig.
Köszönöm szépen, szobatiszta vagyok már lassan 29 éve.
Szoptatni nem kell, úgysem érnék Önhöz, mivel elfogna az undor.
Egyébként köszönöm kedves szavait. Viszont kivánom.

Gonosz Repülőmókus 2010.10.12. 12:18:53

@pszicho pete: "Ennyi erővel tök fölösleges az utcák takarítása, a szemét elszállítása, vagy akár enni is, mert úgyis mindig koszos lesz/megtelik a szemetes/éhes leszel. A buszok takarítása is tök fölösleges lenne, mert úgyis koszos lesz. Gondolom otthon sem takarítasz, mert úgyis koszos lesz a lakás."
Azért ez meglehetősen rossz érv. A kettő nem ugyanaz. Ha valamit rendeltetésszerűen használnak, akkor is elromlik, bepiszkolódik egy idő után. De azért egészen más, ha valamit szétbasznak, összefirkálnak, összetörnek és a normál takarítás/karbantartás cikluson felül még milliókat (milliárdokat) kell a károk helyrehozására költeni.
Ezzel az erővel Gunther azt is visszakérdezhette volna, hogy te meg otthon berúgod az ajtódat, odaszarsz a szoba közepére, összefirkálod a falat?
A baj az, hogy az emberek többsége normális, és az ilyen dolgokat csak egy elenyésző kisebbség csinálja. A liberális söpredék pedig teljesen tönkretette a magyar emberek gondolkodását, így már nem mernek/akarnak igazából semmi tenni ez ellen, azon kívül, hogy még többet fizetnek a kártalanításra. Sőt, az ilyen mocsokhoz valamennyire hozzászokik az ember és már sokszor észre sem veszi.

Gonosz Repülőmókus 2010.10.12. 12:23:37

@térfél: Szólj az orvosodnak, hogy erősebb nyugtatót írjon fel, mert súlyosbodtak a tünetek...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.10.12. 12:40:28

@Gunther: Ott a pont te vérnáczi!+ugyanezek legyenek az éjszakai buszokon is.
@eszkep: Ne legyél hülye!Én sem akartam kinyírni a nagyanyámat,csak mert fideszes volt.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.10.12. 12:41:43

@térfél: Ketteske!Ha így folytatja,visszük a gumiszobába!

wolframkarbid 2010.10.12. 12:46:02

Heim Péter for prezident!

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.10.12. 12:46:29

@Gunther: Egyetértek! Ez hozzá tartozik :). Első ajtós felszállás, aki nem odavaló, nem szállhat fel, és a vezetőnél is lehessen jegyet venni. A metrónál beléptetőkapuk, buszokon kamera, graffitiseket agyonverni a filctolluk belével vagy a festékszóró porlasztókupakjával, jegy nélküli és kulturálatlanul viselkedő emberek eleve fel sem szállhatnak, és minden metróállomáson min.2 ember beszél angolul legalább a személyzetben. 1 órás jegyek, nyitott pénztárak mindenhol (mennyire ir- és szürreális a legypénztárak mellett kutyaólaztatni???). És engem a biztonsági emberek sem zavarnak a járműveken, ha véletlenül 1-1 troll bekeveredik az utasok közé, sőt, az sem zavarna, ha adott esetben 1-2 nevelőmaflást eleresztenének a rászolgáló elemekre.

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2010.10.12. 12:51:17

Én is kedvelem a Heim Pétert, de bírom, amikor másoktól veszi át az ötleteit, ld. e-ticketing, ezt konkrétan tudom. Nem mintha ez olyan egyszerű lenne (beruházási kts.) és mindent megoldana. De persze ettől még szükséges. Az e-ticketing leginkább Bp-en hoz bevételt.

Másrészt a rokkantak esetében a szerzett jogokat nem tudja elvenni, a felülvizsgálat most is működik, de akinek az állapota végleges, attól jogerős határozatot nem igen lehet kidobni csak úgy.

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2010.10.12. 12:54:16

A rokkantnyugdíjazás egyfajta szociális megoldás volt. Az is egy jó kérdés mi lesz ezekkel az emberekkel, ezt előre nem látjuk. Nő a munkanélküliség...szociális ellátások száma is nőni fog. De nem tudom pontosan hogy képzeli el, hogy a nyugdíjkorhatár alattiakat miként veszi ki a rendszerből. Csak azokat tudja, akinek állapota nem végleges, és még szigorít a feltételeken. Tehát ezt jobban meg kell csócsálni.

eszkep 2010.10.12. 13:05:49

@Varjúdombi mesék: "A törpe minoritás,mint kifejezést fikáztam:a minoritás=kisebbség ennél fogva törpe."
Valóban, igazad van. Így terjedt el valamiért a magyarban. Ez olyan, mint a beton talpfa :-)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.10.12. 13:23:52

@dr. Oláh Péter Balázs: komplex képet akkor kapnánk, ha arról rendelkeznék információval, hogy a rokkantnyugdíjasok közül hányan tartoznak a különböző rokkantsági csoportokba. Ugyanis a III. rokkantsági csoportban (67%-os munkaképesség-csökkenés) a delikvens legálisan dolgozhat, igaz vagy csökkentett munkaidőben, vagy a megrokkanása előtti munkabérénél kevesebb összegért. Érdekesebb a helyzet a II. rokkantsági csoportban, mert az - papíron - 100%-ban munkaképtelen, tehát nem dolgozhat. Akiknek az állapota nem végleges, ott ugye az esedékes felülvizsgálaton - ha szigorítják - meg lehet szüntetni az ellátást, de akinek "végleges" az állapota, szerintem ott is van erre lehetőség. Csak a "körmére kell" nézni (akár tanúkkal is bizonyítva), hogy ő bizony - igaz feketén - de teljes munkaidőben mondjuk tetőfedő, vagy nehéz fizikai munkát végez, és akkor kitenni az ellátotti körből.

Amúgy ezt a manapság oly' közkedvelt minden rokkantnyugdíjas csaló vélekedést én óvatosabban kezelném, majd' 1 évtizednyi rálátásom van a dologra, és a kép ennél sokkal árnyaltabb.

Az egész "rendszer" rákfenéje szerintem abban van, hogy az orvosi szakvélemény lehet VÉGLEGES IS. Na ha ezt az opciót kivennék a Tny.-ből, már sokkal előrébb lennénk. Mert tegyük fel, hogy adott egy 40 éves pacák, aki megkente a dokit egy III. csoportú VÉGLEGES rokkantságért. Azt többet orvosi bizottság - elvileg - nem látja, és élhet, mint marci hevesen.

Homeoffice 2010.10.12. 13:40:00

@Seduxen:

De komoly itt valaki....:)))

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2010.10.12. 13:49:26

@Seduxen: Igen ez is árnyalja a kérdést. Pl.a rokkantsági járadék esetén nyugodtan lehet dolgozni, hiába 100% mkcs.
rokkantnyugdíjas, "A keresı tevékenységet nem folytat, vagy keresete, jövedelme legalább 30 százalékkal alacsonyabb az egészségkárosodást megelızı négy naptári hónapra vonatkozó keresete, jövedelme havi átlagánál, (akinek az egészségkárosodása a szolgálati idejét megelızıen keletkezett, annak az igénybejelentés idıpontját megelızı négy naptárihónapra vonatkozó keresetét kell vizsgálni)."
További változás, hogy már egészségkárosodás van és nem munkaképességcsökkenés, és mások a százalékok is. A fenti idézet az új rendszerre igaz (ekkor szerezhet jogosultságot-akár munka mellett is), de tudtommal a 100 mkcs. csökkent is dolgozhat, de van ez a 3 hónapos korlát.

A jogosultság megszűnik:

"Mikor szőnik meg keresıtevékenység folytatása miatt a rokkantsági nyugdíjra
jogosultság?

Abban az esetben szőnik meg a rokkantsági nyugdíjra jogosultság, ha a nyugdíjas hat egymást
követı hónapra vonatkozó bruttó keresetének havi átlaga meghaladja a rokkantsági nyugdíj
összegének kétszeresét, illetve a mindenkori kötelezı legkisebb munkabér (minimálbér)
összegét. A jogosultság fennállásának elbírálásánál az EGT tagállamban, illetıleg
szociálpolitikai vagy szociális biztonsági egyezmény hatálya alá tartozó szerzıdı
államban végzett keresıtevékenységet és az ott szerzett keresetet, jövedelmet is
figyelembe kell venni. Ezzel kapcsolatban a nyugdíjasnak bejelentési kötelezettsége van,
aminek elmaradása esetén az esetleges jogalap nélkül kifizetésre kerülı nyugellátás teljes
összegének visszafizetésére kötelezhetı.
ONYF 3515-006. A tájékoztató a 2010. január 1-jén hatályos jogszabályoknak megfelelıen készült.
3
A vizsgálat során hat egymást követı hónap alatt elért keresetet, jövedelmet kell figyelembe
venni. A rokkantsági nyugdíjra való jogosultság tehát nem szőnik meg, ha a keresı
tevékenység egymást követıen hat hónapon át nem áll fenn.
Ha a rokkantsági nyugdíjban részesülı személy egyéni vállalkozói tevékenységet folytat, és a
nyugdíja keresıtevékenység miatti megszüntetésének feltételei bekövetkeznek, köteles azt tíz
munkanapon belül – a nyugdíjfolyósítás törzsszámára hivatkozással – bejelenteni a
nyugdíjfolyósító szervnek.
A nyugdíjasra irányadó öregségi nyugdíjkorhatár betöltése hónapjának elsı napjától a
rokkantsági nyugdíjat a rokkantság megszőnésére vagy a nyugdíjasként elért kereset összegére tekintettel megszüntetni nem lehet."

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.10.12. 13:50:03

@Seduxen: az a fura, hogy ismerek olyant, akinek mindkét lába le van vágva, az egyik térd alatt, a másik térd felett, és tavaly behívták felülvizsgálatra, hogy jogosult-e a rokkant nyugdíjra .
Szerintem arra számítottak, hogy pullban kinövesztette a lábát így hatvan év felett :)
Szóval nem igen értem mi alapján adnak valakinek végleges rokkantságot :)

szmoker (Homo Trollicus) 2010.10.12. 13:53:08

39 éves katonazenész (trombitás) sem ne menjen korengedményes nyugdijba he hö.
Oszt többet kap mint én fizetést, és mellette dolgozik okosba.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.10.12. 13:57:22

@dr. Oláh Péter Balázs: ööö, igaz, elfelejtettem, hogy 2006 tavasza óta "egy-két" dolog megváltozott :))))

Elolvasva amit írsz a jogosultság megszűnéséről: az egész ott van kiherélve, hogy bejelentett BRUTTÓ átlagkeresettel számol. Na ez általában a MUHAHAHA kategória.

@Conv: tudod Te hány ilyen szakvéleményt láttam korábban? Megszámlálhatatlanul sokat.

Amitől igazán kibuktunk: nem egy, nem két olyan ügyünk volt, hogy a faszi rokkantsági nyugdíjat kért, elment felülvizsgálatra, kapott 50%-os munkaképesség-csökkenést, így elutasították a kérelmét. Nem telt bele 1-2 hónap, és befutott az özvegyi nyugdíj és árvaellátás iránti kérelem. Biztosan makk egészséges volt. Ilyenkor mindig késztetést éreztünk, hogy visszaküldjük a szakvéleményt az orvosoknak, hogy nem akarják felülvizsgálni a korábbi álláspontjukat?

turcsány karcsi elvtárs 2010.10.12. 15:41:05

ismerős révén van rálátásom erre a rokkantnyugger témára.
jelenleg az megy a felülvizsgálatokon, h az igazi rokkantakkal szívóznak (olykor a megalázó bánásmódot is elérve), míg a borítékos faszfejeknek sima az út. itt is alapos biliborogatásra lenne szükség (amit már a bkv-nál sem mertek végigcsinálni), és jópár orvosi karrier derékba törne.
csak a szokásos, állami cégekre jellemző korrupció...

2010.10.12. 16:21:16

A rokkantnyugdijat elsösorban bedolgozott évhez kötném, mondjuk 30 év bedolgozott idö lenne az alsóhang.Másodsorban egészségi állapothoz, és rögtön lemenne ez a szám 150-200 ezerre. Aki pedig feketén vagy a rokkant nyugdij mellett dolgozik, attól elvenni és visszatenni a szocik által oly sokszor emlegetett munka világába.Mert az nem rokkant, hanem sumák.

Rwindx 2010.10.12. 17:33:55

Támogatom amit mond, csak nem érzem elég bátornak.

trojka 2010.10.12. 18:05:14

Egyszer, (régen volt) egy cigány családnál voltunk ellenörzésen, ahol egy tizennyolc éves "lány" volt a meghallgatott. Amikor kérdeztuk, mi a foglalkozása, azt válaszolta: rokkantnyugdíjas. Megdöbbent képemet látva, hozzátette: "van valami kifogása ellene, ne csodálkozzon, végezze a munkáját". (majd kicsattant az egeszsegtöl). ezzel ellentétben van egy ismerösöm, minden baja van, alig él, 20 százalék nyugdíjat kap. férje szintén rokkantnyugdíjas, ha a gyerekeik nem támogatnák, éhen halnának. hosszu évtizedeken keresztul dolgoztak becsuletesen. O.K. de akkor miért nem nézik meg, hogy valojában ki az igazi rokkant, és ki a "summanto".

Agyalap 2010.10.12. 18:13:32

Ez jó! Hajrá Heim!

Horizont 2010.10.12. 18:14:12

Nem fűzök ehhez nagy reményt, nem fogják már megcsinálni vagy nem is tudják megcsinálni. Ez a hajó már elment.... Jó régen!

tudi 2010.10.12. 18:17:06

Szimpatikus ember ez a Heim Péter, remélem meglépik.

Presszós Laci 2010.10.12. 18:19:07

Heim úr biztos cigánygyűlölő...

Disznó Úr 2010.10.12. 18:54:46

@trojka: Pontosan ezt szerettem volna mondani. Van rokkantnyugdíjas ismerősöm, akit időnként visszahívnak ellenőrzésre, hátha kinőtt a lába és elmúltak a szervi bajai. Ezzel szemben a fiatal cigányok egy része roki-nyugi a jól bevált "idegi alapon".

Persze ez nem csak cigányprobléma, sokan tényleg szociális okból menekültek ide, akár jobb meggyőződésük ellenére. Sajnos ennek ellenére ezen tényleg változtatni kell, de nem csak ezen, hanem a hihetetlen nagyságrendet képező segélyezési rendszeren is. Egyelőre nem látom az akaratot, de ne legyek türelmetlen...

trojka 2010.10.12. 19:22:27

@Disznó Úr:
Életedben sem fogod meglátni az akaratot, legyél akárhány éves...

Bee-zony 2010.10.12. 20:51:19

Van benne élősködés, nem vitás; viszont ha 400k (vagy akár 200k) rokkantnyugdíjastól elveszik azt a pénzt, amiből eddig éltek, akkor milyen megélhetési forrásuk lesz helyette? Semmilyen? Lesz 400k hajléktalan? Az aztán betesz a közbiztonságnak; nem lesz semmi vesztenivalójuk, és lopni, rabolni, gyilkolni fognak, és az tényleg megélhetési bűnözés lesz. Ezt végiggondolta az az agytröszt?
Így ennek a spórolásnak lenne a legnagyobb (k)ára.
Gyorsan és radikálisan felezünk = halálra ítélve, de szabadon engedve.
Ezt a horror-húzást nem szabad meglépni, mert messze többet árt, mint használ.
Fokozatos szigorítás kell, hogy ne fájjon se egyszerre nagy rokkant(osított)-tömegnek, se azoknak, akik szeretnék ha lenne közbiztonság.
Valamint hol vannak azok a munkahelyek, ahol a csökkent képességűek dolgozni tudnak?
1 db 55 éves rokkantnyugdíjas ismerősöm van, és tudom róla, hogy ha nem kepja meg a rokkantnyugdíját, akkor pénzügyileg vége van, mert munkát aligha talál, amikor ez az egészségeseknek is gond, és mehet hajléktalanszállóra, vagy az utcára; ami aztán betenne a rozoga egészségének... Ha ezt a kialakított rendszert gyorsan megváltoztatják, az társadalmi tömegkatasztrófát jelent.
Ésszel kéne ezt, nem pedig gyorsan.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.12. 21:30:44

A kamurokik kiszórása teljesen jó ötlet. Az e-ticket is.

Viszont a nyugdíjasok utazási kedvezménye más kérdés. Majd ha meg lehet egy nyugdíjból élni, akkor.
Esetleg lehetne életkorhoz kötni, vagy úgy, hogy ha dolgozik valahol, akkor nem utazik ingyen.

Pénzügyi szempontok alapján nézve tulajdonképp akkor az egész egészségügyet, nyugdíjellátást meg lehetne szüntetni, és akkor lenne pénz - de moralitás is van a világon.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.12. 21:32:42

@csernaja obca: És akkor majd én tartsam el őket? Ha valaki tényleg rokkant, azzal semmi baj nincs, hogy kap rokkantsági nyugdíjat. Ezért van ugyanis az államszervezet (meg sok másért).

De csalókat semmi kedvem nincs eltartani.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.12. 21:34:37

@laspalmas: Ja, ennek a behajtása sem hülyeség azért... Meg aztán ott vannak a nagyhalak, akik kurvára nem fizetnek annyit, amennyit kéne nekik...

süti beállítások módosítása