Skip to content


       Szűrés lista

2015. decembere?

Sajnos az élet felülírja azt az elméletemet, miszerint mindig 4 évre vagyunk a 4-es metrótól.

A BKV ugyanis felbontja az Alstrom-szerződést, új tendert kell kiírni (x hónap), ha megvan a győztes (y hónap) akkor az legyártja az új prototípus metrókocsit (z év), melyet majd elbírál az NKH (w hónap) és a zöld jelzés után indulhat a gyártás (q hónap).

A x+y+z+w+q egyenlőre egy totál ismeretlen egyenlet, de azt tudjuk, hogy az Alstrom 2006-ben nyerte meg a metrókocsi tendert, és sikerült a BKV-val együtt 4 évet elpöcsölni. (Az Alstom 22, egyenként öt kocsiból álló szerelvény szállítását vállalta az M2-es vonalra, további 15, egyenként négy kocsiból álló automata szerelvényét pedig az M4-es vonalra. Az új metrókocsikat 2008 májusára kellett volna legyártani, de az első szerelvény csak 2009 januárjában érkezett meg.)

Ja, és voltunk olyan nagylelkűek, hogy a nem is létező metrószerelvények árának a felét már kifizettük - előre. Cirka 30 milliárd ... hiába, ha egyszer így volt megírva az a fránya szerződés, meg ugye ott szerepel az a világbajnok "vis major" kitétel.
 
Az új helyzet kapcsán György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes elmondta, hogy a főváros mindent megtesz, hogy a beruházáshoz elnyert támogatás ne vesszen el, de sietni kell, hogy befejezzék a munkát a 2015. decemberi határidőig. A szabálytalan közbeszerzések miatt már így is elestünk 53 milliárd forinttól és az utolsó órákat éljük ahhoz, hogy a beruházás befejezése ne veszítse el a teljes realitását. Sokkal rosszabb helyzetben vagyunk, mint júniusban.


Vicces, amikor egy 6 (?) éve zajló metróépítés kapcsán a "siet" szó hangzik el.

Nézzük, mi is a "rossz helyzet". Jelezném, ha ez összejönne, akkor ezt nehezen lehet majd felülmúlni ... "jelentős időbeli csúszás", "többletfizetési kötelezettségek", "az uniós finanszírozási szerződések feltételeinek megsértése", "több évig tartó pereskedés".

1. A legrosszabb verzió szerint a BKV-nak ki kell fizetnie a teljes szállítási árat (247 millió euró), sőt károkozás miatt még csaknem ugyanennyit (215 millió euró).

2. Új tender esetén legkorábban 63 hónap múlva közlekedhetnek új szerelvények az M2-es vonalon, míg az M4-es kocsikat legfeljebb 58 hónap múlva állíthatják sínre.

3. Előállhat az a helyzet is, hogy az új pályázat alapján kiválasztott szállító is legyártja a kocsikat, miközben a bíróság esetleges kedvezőtlen döntése nyomán az Alstom-szerelvényeket is át kell venni.

4. Az új tender kiírásához igazolni kellene a pénzügyi fedezetet, ami uniós források nélkül bajosan lehetséges.

A legrosszabb verzió forintosítva: 127 milliárd bünti az Alstromnak + a 181 milliárd EU-s támogatás elvesztése = 308 milliárd forint bukta. Ja, és természetesen az újonnan megrendelt metrókocsikat is ki kell fizetni.

Nyáron ezt mondta a VEKE:
"Hogyha nem tudjuk 2015-ig átadni a 4-es metrót és az összes pénzügyi és jogi lezárását a projektnek megcsinálni, az azt jelenti, hogy a 4-es metró teljes uniós támogatása leveszik. Ráadásul ez nem 2015-ben lesz majd aktuális, hanem vélhetően az Európai Bizottság már most, 2010-11-ben bizony nagyon kritikus és kemény kérdéseket fog feltenni. A járműtender bukása miatt a mostani, vagy leginkább a következő városvezetésnek kell azt tudnia igazolni, hogy bizony van realitása a projekt időben való befejezésének."

Szóval 2015. decembere. Talán. Ha sietnek. De lehet, hogy szerelvények nem is lesznek.

Szerintem nyugodtan adjunk hozzá még pár évet, és akkor talán éppen hogy kész lesz a 2020-as csepeli olimpiáig.

Az 4-es metró új szlogenje inkább legyen ez: "10 kilométer, 10 megálló, 10 év alatt".

Semmi baj, legalább kiderült, hogy metrót nem tudunk építeni. Kicsit drága mulatság volt/van/lesz megbizonyosodni erről ...
 
Negyedannyi pénzből negyedannyi idő alatt Budapest összes villamosvonalát fel lehetett volna újítani, hogy ne 15 km/h legyen az átlagsebesség, hanem valódi gyorsvillamosok közlekedjenek. Az 1000 új busz, ami évek óta a fő siránkozás tárgya (Hahó! Jön a tél!) meglenne 50 milliárdból. Igaz, abból elég nehéz lenyúlni pár milliárdot ....

Címkék: budapest bkv metró

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr522385682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.10.20. 13:46:25

@molnibalage:

Ezt igaz? Még a részecskegyorsító is olcsóbb? Hát ezeknek semmi sem szent?!

(Azok az idióták miért nem loptak a részecskegyorsító építéséből?!)

eszkep 2010.10.20. 13:49:32

@lyken: "Vicces, hogy a Csalagút építése kevesebbre jön ki mint a 4-es metró."

Látom az igazmondás nem az erősséged... Csak nem szoci szavazó vagy?
hu.wikipedia.org/wiki/Csatorna-alag%C3%BAt#K.C3.B6lts.C3.A9ge

molaris 2010.10.20. 13:50:19

Illés tudhat valamit. Anno kitették még a pártból is, most meg ?
Jön- megy, tesz- vesz, intézkedik!
Nem piskóta pali.

Sátán meg a Jocó 2010.10.20. 13:52:17

@lyken: "Vicces, hogy a Csalagút építése kevesebbre jön ki mint a 4-es metró."

ööö, kifejtenéd, kérlek?

lyken 2010.10.20. 13:52:53

@eszkep: Bocs, a szépséged miatt majdnem kivételt tettem, de sajnos nem állok le senkivel Trollisztánból.

eszkep 2010.10.20. 13:56:05

@zero: Ezt már én is keresem, de még nem találtam infót róla.

eszkep 2010.10.20. 13:57:15

@lyken: Akkor miért nem a kapcsolat.hu-n kommentelsz?
Ott garantáltan mindenki egyetért veled, mert a többieket bannolják.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.10.20. 14:00:59

@eszkep:

"Az LHC építése mintegy 3 milliárd euróba került. Ehhez jön hozzá a mérőkészülékekre költött 780 millió euró."
www.vg.hu/kozelet/vg_online/gazdasag_-_kulfold/080909_lhc_238891

Seduxen (már NEM dr.) 2010.10.20. 14:04:00

@molnibalage: "Az egyik a világ legnagyobb és legfejlettebb tudományos mérőeszköze és műszerparkja" - na végre valaki megtalálta a legmagasztosabb jelzős szerkezetet a mi - talán soha el nem készülő - 4-es metrónkra :)))))))

Inner Circle 2010.10.20. 14:06:01

Mint budapesti közlekedő, azt is megemlíteném, hogy a 4-es metró miatt van évek óta lezárva ill. korlátozva néhány abszolút jelentéktelen hely a városban (Gellért tér, Műegyetem rakpart, Kálvin tér, Keleti stb.), és hogy ezek miatt hány ezer órát ácsorogtunk és hány ezer liter üzemanyagot pöfékeltünk el azóta, az elég rémisztő. Nagyon hozzávetőlegesen, ha mondjuk 2000 autó - beleértve a buszokat is - napi 5 percet áll ill. késik, az = 10.000 perc / nap = kb. 150 óra / nap, 54.750 óra / év, négy év alatt 219.000 óra, ami kis híján 10.000 nap, vagyis uszkve harminc év, buszokkal együtt átlagosan két utast számolva egy autóra, hatvan év. Vagy mondhatjuk, hogy 438.000 munkaóra, az átlagbért meg nem tudom, mennyi; mindössze 1000 forinttal számolva, 438 millió Ft. És ha egy autó alapjáraton 1 litert fogyaszt egy óra alatt, akkor 219.000 liter üzemanyaggal lettünk szegényebbek, ez végülis nem is olyan sok, csak 72 millió Ft. No, ez igazán aprópénz a milliárdokhoz képest, este mindjárt jobb kedvvel állok majd be a dugóba.

lyken 2010.10.20. 14:08:14

@eszkep: Sajnos nem ütöm meg az ottani szintet. Azt mondták nem vagyok még elég sötét, jöjjek ide tanulni tőled.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.10.20. 14:10:23

@eszkep: Kérném, hogy inflációs rátával és árfolyamváltozással számolja ki valaki, hogy az akkori X Font az ma mennyi Forint. Addig ez tárgytalan.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.10.20. 14:13:45

@Seduxen: Öööö, azt nem a metróra értettem. :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.10.20. 14:15:57

@Inner Circle: Én már többször is megkérdeztem, hogy ezekkel a költségekkel ki kalkulált. Ha ezek sem lennének, már akkor is a soha meg nem térülő kategória lett volna. Hát még így...

lyken 2010.10.20. 14:19:14

@Sátán meg a Jocó: Akkori árfolyamon számolva a Csalagút kilométerenként ~39.2 mrd ft-ra jön ki. A 4-es metró már most 40 felett jár. És valljuk be, nem tenger alatt megy.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.10.20. 14:22:39

@lyken:

Hű, de régi poszt ..talán nem is igaz! :-)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.10.20. 14:24:21

Most vidultok, de amikor 2011-ben az legeslegújabb válságadót a 4-es metró miatt RÁNK vetik ki, mert már nem marad megadózandó vállalat, nem lesz ennyire vicces ...

eszkep 2010.10.20. 14:27:45

@molnibalage: Ha megnézed az összeget tökmindegy, milyen szorzóval számolsz és milyen inflációs rátával. Árfolyamot tetszőleges időponthoz az mnb.hu-ról lehet lekérdezni.

eszkep 2010.10.20. 14:29:29

@lyken: Első feladat gyanánt támaszd alá a Csalagútas sztoridat...

eszkep 2010.10.20. 14:31:08

@Inner Circle: Bizony, ez is egy szempont!
Viszont nézd a jó oldalát. Ha megnyitják ezeket a helyeket a közlekedés előtt, mindenki el lesz alélva, milyen jól lehet Budapesten közlekedni... :-)

eszkep 2010.10.20. 14:32:32

@zero: Azért szerintem nem mernél velem erre fogadni egy fél literes ágyas áfonyás pálinkában.

OmegaMale 2010.10.20. 14:32:47

@zero: Csak aláírták valakik azokat a rohadt szerződéseket, érdemes lenni ott kezdeni a nézelődést a zsé után. Hűtlen kezelés, sikkasztás, vesztegetés, zsarolás valszeg minimum alapos gyanúval megáll bármikor... A vállalatok jönnek-mennek, de az emberek megmaradnak. Komolyan kéne már egy lista, hogy egy-egy ebmer hozzávetőleg mekkora kárt okozott az országnak... Többször bebizonyosodott, hogy amikor kattan a bilincs, énekelni kezdenek a madárkák, mindjárt előkerülnek a haverok, meg a drága játékok...
Eddig legyintettünk rájuk, mondván, egy-két ember teljes vagyona is smafu, hogy az okozott kárt megtérítse. A történések alakulása alapján én már azon az állásponton vagyok, hogy sok kicsi sokra megy.

OmegaMale 2010.10.20. 14:34:20

@Inner Circle: Nem is beszélve a környezetkárosításról, ami emiatt követekezett be.

S.O.A. 2010.10.20. 14:37:07

A CSSC (Csepel Space Center) rakéta összeszerelő csarnokkal, két indítóállvánnyal, vezérlőközponttal már rég készen lenne ennek a négyes-kriptának az árából.

Viccen kívül: belegondolni is félelmetes, hogy mi minden lehetne csak a négyes metró alagútjának árából építeni (jó 10 völgyhidat, az előző apparátus fejével gondolkodva)...

Inner Circle 2010.10.20. 14:39:54

@eszkep: mint mikor az ember pörgeti a feje fölött a pórázon a kutyát, és amikor kérdőre vonják, azt feleli:
- Azért csinálom, hogy jó legyen neki.
- De hát mi ebben neki a jó?
- Amikor leteszem!
(Én már kezdek szédülni, lassan már nem bánnám, ha letennének.)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.20. 14:39:56

Szerbeknek meg 2015-re ígérik az EU-csatlakozást. Eljön 2015. Nekünk 4es metró nem lesz, nekik meg még mindig vízum kell egy rakat uniós országba. Mindig van lejjebb.

S.O.A. 2010.10.20. 14:40:07

@OmegaMale: egyet értek. És innen üzennék Papcsák vérbírónak:
1 db Hagyó és 1 db Zuschi É-DES-KE-VÉS!!!

Seduxen (már NEM dr.) 2010.10.20. 14:41:22

@Rettegő: khm, mi tagadás nagyobb halra fáj a nácziakok foga, mi?

türelem drága tezsvíreim, meg kell alapozni azokat a koncepciós pereket :)))))

Inner Circle 2010.10.20. 14:45:13

Mivel úgyis SZJA-átalakulások időszakát érjük, a 308 milliárd buktához érdekes adalék, hogy (ha minden igaz) 2,5 millióan fizetnek SZJA-t, így ez fejenként 123.200.- Ft-ot jelent, vagyis egy éven keresztül minden SZJA-t fizetőnek havonta egy tízezresbe' fájna a bohóckodás a legrosszabb esetben.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.10.20. 14:49:37

@eszkep: Szeritnem fajlagos költségről lehet szó. A Csalagút nem 10 km. Legyünk hiperprimívek, én nem értek az árfolyamokhoz és valutához, meg inflációhoz és egyéb közgazdasági mágiához.

1 font legyen 320 HUF. 6 millárd Font az 1920 milliárd. Ezért fúrtak KÉT alagutat és egyéb kisegítő járatokat kb. 51,5 km-et. Fajlagos ár 37 millárd / km.

A 4-es játékmetró Alstom faszság néklül kúszott fel 550 - 600 milliárd tájára. Km-kénti ár 60 milliárd. Még, ha két alagutat fúrnának - mennyit fúrtak - akkor is drágább, nemhogy egyért...

Ha kivonod a jármű beszerzést, akkor is nevetségesen drága. Igen, építenek állomásokat is, de azér a Csalagút után egy kibaszott városi metró építése mitől is olyan drága és körülményes? A Csalagút épületgépészete és menekülési lehetőségeinek kialakítása sem két fillér és nem egy infrastruktúrával ellátott város közepén fúrtak és nem okozott közlekedési káoszt egyes helyeken 3-5 évig.

Ezek után mond, hogy nem egy kikúrt szar az egész. Csak számíts arra, hogy először röhögök, aztán elhajtalak a jó édes... Szóval oda...

jozicsenko 2010.10.20. 15:08:15

tudjátok mi a szép? hogy 50 mrdért a buszparkot, talán még ennyiért a villamosokat, trolikat lehetne venni

s a hazai ipart lehetne támogatni -lesz.rom, hogy széles gábor mennyivel lesz gazdagabb, de tényleg: anno a ganz is jól járt az ipar felpörgetésével, s weisz manfréd is - no meg az a pár ezer munkavállaló is, akiknek munkát adott

persze brüsszelből erőből elküldenének minket a fenébe (és egymást váltaná merkel, sárközy és a többi fejes, akik a SAJÁT Iparukat fejlesztenék belőle)

csak nekünk jutott olyan balf.sz ballib banda, akik a saját (=hazai) ipar fejlesztéséből azonnal holokausztot és nácikat látnak

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.10.20. 15:19:02

@jozicsenko: De tudod miért? Miert Tel Avivból vagy NY-ból ez a parancs érkezett!
Ajvékolni kell. Mindenhol nácikat látni minden bokorban.

jozicsenko 2010.10.20. 15:33:00

@Noname Cowboy: tudod ezzel csak takaróznak: aki a hazait segíti, az A NÁCIIIIII

persze, mert b.szik fizetni (lefizetni) az elvtársakat

avagy: a strabagot hányszor büntették meg? sokszor
kizárták egyszer is a közbeszerzésekből? egyszersem (vagy mit ért, ha igen?)
folyamatosan kapott megrendeléseket, nem véletlenül lett az egyik párt gúnyneve ugye Strabag Demokraták Szövetsége...

pont ez van a Bouyges nevű szép francia céggel: rendelkezésre állásért kifizetünk nekik 30 év alatt 600+ mrd Ft-ot, de az M5nek csak max a 40%a mienk
Megyó miért repült? -kétlem hogy azért mert úúúútaellágazóódáshoz ért: inkább mert nem tejelt a megfelelő helyre: szumma: kilóra megvették az mszp/szdsz vezérkarát a cimborák ny-on: takarózni persze messze azzal a legegyszerűbb, ha nácit kiáltanak -láttuk hova jutottak a "nácik": a parlamentbe a jobbik...

reKorrekt 2010.10.20. 15:33:45

@zero: Akkor ez érdekelni fog: The Walking Dead - 1x01 [PREAiR - Eng - P2P]
;)

jozicsenko 2010.10.20. 15:36:38

@Noname Cowboy: jajj, eltünt a kommentem, sajnos

a lényeg: a náci vagyol csak egy ocsmány takaró: a strabagot folyamatosan megbízták, a bouyges évi huszonmilliárdot kap "rendelkezésre állás"-ért, stb: a ballib vezetőket a ny-i cégek megvették kilóra

persze messze a legjobb, ha a kritikákra előveszik az antiszemita kártyát: ne kérdezd, náci vagy! ne nézz ide, náci vagy! ne érdeklődj, náci vgy!

nem b.sszák mg az elvtársak: nem náci vagyok: adófizető!!!!

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.10.20. 15:38:51

@jozicsenko: Értem én!! :D Én is a hazait támogatom. De beszélsz egy kibaszott közgazdásszal a belső gazdaság élénkítéséről, akkor azt kezdi el sipákolni, hogy a belső gazdaság felpörgetése egyenesen ördögtől való. Mert aztán ilyet nem lehet. Mert a tankönyv x. oldalán ez áll. Amit egy gyöpösödött faszkalap írt!.
Akinek nem inge ne vegye magára.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.10.20. 15:45:44

Höhö, és majd amikor kiírják az új metrótendert, ki fogja megnyerni? Na ki? Bingó! Az Alstom. Miért is? Mert ők tudják majd a legrövidebb határidővel szállítani a szerelvényeket, hiszen egy részük már le is van gyártva.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.10.20. 15:48:08

@jozicsenko: Tudod a legnagyobb baj, hogy ez az eszement szocializmus és az azt liberalizmus kiölte az emberekből az egészséges nacionalizmust. Anélkül pedig egy ország működésképtelen.

jozicsenko 2010.10.20. 15:55:36

@Noname Cowboy: tudom, sajnos - a "legszebb" példa, amikor 2006 augusztusában ( a jobbik még sehol nem volt, őszöd sem volt, se tv-ostrom, szóval "nácihordák" seholsem voltak) egy öttusázó olimpikont megtámadtak, mert magyar zászló volt nála! magyar zászlóért! nem bukarestben, nem felsőtrencsényben, nem a belgrádi partizán fociklub háza elött: itthon, a fővárosban

bár valszeg ezért is buktak most ekkorát: van az a minimális hazaszeretet, amit illene tisztelni, nem gúnyolni...

MNOP 2010.10.20. 15:57:41

úgyis két páylaudvart köt össze és a szerelvények úgyis megvannak már. Stadlereket a metróba! vonatokat kell közlekedtetni benne, agromerációtól agromerációig,

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.10.20. 16:03:12

@Noname Cowboy: Idiótákól több van. Nácikból kevés. Az utóbbiból szökőévenként látok, az előbbiből nap mint nap...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.10.20. 16:05:24

@molnibalage: Hát igen. Én is hasonlóképpen látom.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.10.20. 16:06:14

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Őt ki kell tiltani róla, úgy kell kinírni a tendert, hogy ez előző bukott szereplő nem vehet részt benne.

Persze az ALSTOM aztán eladja másnak a fosát, és azzal a végén még idejön. Minden ilyen lehetőséget a tenderben ki kell zárni. Én spec. a csehektől vennék Siemens licenszű metrót. Biztos, hogy nem német árakon adják...

kej 2010.10.20. 16:12:06

azért azt nem hittem volna, hogy lesz még egy főpolgármester (ráadásul jobboldali, igazhitű, aki a bűnös várost visszavezeti a nemzettest egészébe), aki azzal kampányolhat két ciklust is, hogy a négyes metró márpedig elkészül. arról nem is szólva, hogy az eredeti tervek valamikor a 60-as éve közepén, végén már készen voltak, ez a mostani nyomvonal pedig csupán egy pofon annak a bizonyosnak

Kicsit Karcos 2010.10.20. 16:13:42

Pont jó a dátum, addig kijön Hagyó Miki is, és kezébe veszi az irányítást, vagyis biztosan kész lesz a határidőig. Sokat segítene még persze, ha lenne 200 000 + 1 liberális, akik a bázist adnák alája. Nincs idő kísérletezgetni, Tarlósnak pl. semmi gyakorlata nincs metróépítésben, Demszkynek meg van vagy 20 éves, és Hagyónak is jópár. Bízzuk szakemberekre a dolgot.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.10.20. 16:14:59

@molnibalage: hogyan tiltanád ki őket? Érdekelne :D

Továbbá a balfaszul megkötött szerződések miatt SEM nevezném az Alstom termékeit fosnak. Most nem fogok hosszabban belemenni a miértekbe, nem attól nincs metrónk, mert az Alstom szar. ;D

@MNOP: igen ez tök egyszerű dolog. A Flirt bizonyára pont befér az űrszelvénybe, meg biztosan egyszerű a 25 KV-ot levinni az alagútba. :D A többit nem is részletezem. :D

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.10.20. 16:20:30

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Oh hát kitiltani egyszerű! Ilyet tudnak a legtöbbe az elftársak. A többieket milyen indokkal zárták ki? Igazából ALSTOM-ot is kellett volna csípőből. De hát a pénz nagy úr. Az csinálja akit többet tol a döntéshozók zsebée. S mint tudjuk OV és csapata inkább Merkel párti. Tehát Siemens lesz a nyerő! :D

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.10.20. 16:21:42

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Ja 25kV-ot levinni könnyű!! De felhozni! Húh az kibaszott nehéz ügy! :D:D:D

Flak 2010.10.20. 16:23:50

Hát ez a szép Budapest. Sokan azt mondják hogy ez termeli a legtöbb hasznot az ország javára. De van olyan érzésem is hogy a legtöbb kárt is. Csak azt nem értem kik azok a fővárosiak akik ezt a balfácán Demszkyt újra és újra megszavazták amikor nyilvánvaló volt hogy a város egyre mélyebbre süllyed.
Én a 4-es metrót be sem fejezném, úgy hagynám hogy van és valami másra hasznosítanám (ha más nem a balliberális hazaáruló patkánykormány múzeuma lehetne), felépíteni befejezni többe kerül mint befejezni. Bár lehet hogy ez is rossz megoldás. Na igen, ez tényleg nagy művészet, amihez csak az MSZP/SZDSZ ért: valamit úgy elkezdeni, hogy véletlenül se lehessen jól kijönni belőle (mármint az állam szmszögéből nézve) és soha ne legyen megnyugtató megoldás. ezek mind hazaárulók, jobb helyeken nem is kérdés hogy felelősségre vonják őket.

Flak 2010.10.20. 16:25:08

@Flak: felépíteni befejezni többe kerül mint befejezni - akarom mondani befejezni, felépíteni többe kerül mint félbehagyni. :)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.10.20. 16:31:05

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Úgy írják ki a tendert, hogy a többieknek ne legyen lehetőségük.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.10.20. 16:33:47

@Noname Cowboy: ja értem. Pedig ha a Metrovagonmas tejelt volna. Lenne ám olyan metrónk! De olyan! :D

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.10.20. 16:41:48

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Az ALSTOM miért nem képes portolni egy kibebaszott meglévő típusát? Ezzel az erővel a ruszkik is tudtak volna metroszererlvényeket gyártani.
Ne megyünk naívak. A pályázatok mindig homályos feltételekt szabnak. Amik teljesülése mindig kemény vita tárgya. Tehát valaki erősebben lobbizott, hogy az ővét fogadják el. Ezek azért kemény pénzekbe kerülnek. Mindkét fél hallgat. Sőt a kiesők is mert Ha pofáznak nem szabnak rájuk esetleges tendert.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.10.20. 16:47:59

@Noname Cowboy: a ruszkik tudtak volna, mert amióta metrókat gyártanak, nagyjából ugyanazon a műszaki színvonalon vannak. ;D Az Alstom a legnagyobb cég, amely metrókocsikat gyárt. Olyan hű de erősen szerintem nem kellett lobbizniuk. Másfelől viszont igazad van, ami a feltételeket illeti. Homályosak.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.10.20. 17:17:55

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Nekem van egy olyan tippem, hogy a már legyártott szerelvények EU-s ország metróján fognak majd megjelenni üzemben...

(A varsói Alstom-szerelvényekkel már utaztam többször, és nekem tetszettek, habár a varsói metróról egyébként is igen jó benyomásaim voltak mindig is...)

turcsány karcsi elvtárs 2010.10.20. 17:21:04

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: ha hihetünk a pletykáknak, az oroszok megcsinálták volna a teljes 4-es metrót szerelvényekkel együtt az államadósságuk terhére. a nagy pénzeket meg lehetett vna buszok cseréjére vagy más értelmes dologra költeni. szerintem előbbre lennénk és még így is lehet, h metrovagonmas szerelvények fognak futni. (ugye a siemens mellett még ők esélyesek)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.10.20. 17:30:34

@no-night: nekem az a tippem, hogy az új pályázatot is megnyerik, és akkora orvosolják a fék -és vezérlési problémákat. A pénzt ami az Alston-nál marad, meg szépen benyelik. Miért ne tennék? :D

MNOP 2010.10.20. 17:35:17

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/:
Igen, egyet is értenék, ha európa nagyvárosaiban sem lenne ez megoldva. Ott vonattal a külvárosból be lehet menni a metróalagútban.
Apropó, emlékszel, amikor az esztergomi vonatok elmentek a Batthyányi térig, a hév alagútban? Nos, akkor miről is beszélünk???
Én vallom, hogy nemcsak a metróalagútban kellene vonatnak mennie de hévsineken is, amiket összeköthetnének a vasúti vonalakkal...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.10.20. 17:59:13

@MNOP: Európa nagyvárosaiban, lásd a legjobb példát Karlsruhe-ban létezik az általad körülírt úgynevezett átjárható rendszer. Ott a villamos a belvárosban 750 V egyenfeszültség alatt hagyományos villamos, majd a nagyvasúti pályára érve 15 KV váltóáram alatt pedig schnellbahn lesz. Ez tök jó dolog, A négyes metró tendereztetésénél szó volt erről, majd el lett vetve. De azért az nem olyan egyszerű dolog, mint ahogy leírod, hogy a Desiro bement a HÉV alagútba. :D A dezső dízelmotorvonat, és az egy kényszer szülte megoldás volt. (Északi összekötőt cserélték épp) Ahhoz, hogy az általad felvázolt rendszert meg lehessen valósítani, nem elég egy hajtány és hopp, már a HÉV-re is bejár a metró. Más biztosítóberendezések, más feszültségek, máshonnan vett áram, és még egy halom dolog szükséges, és lássuk be. Amíg kis hazánk egy viszonylag egyszerű járműbeszerzést képtelen lebonyolítani a kettes vonalra (Varsóban majdnem ilyen Alstom kocsik járnak az ugyanilyen orosz metrókra tervezett háromsínes pályán), addig ne ábrándozzunk átjárható rendszerekről. Mert fölösleges. ;D

Grafithuszar 2010.10.20. 18:08:07

Ahh tragikomédia az egész. Most őszintén, szerintetek melyik lesz előbb? Euró vagy 4-es metró? Szeirntem mindekettőnek legalább 10 év kell még... és ekkor még optimista voltam

2010.10.20. 18:14:07

Jajj már megint ez a metrókocsi-ügy. Szerintem örökre nyakunkon maradnak ezek az öreg csotrogány szovjet metrókocsik, persze most nekem lehet ugrani hogy jó az, meg hogy az is elmegy, de valamiért az emberek többsége például manapság már nem favorizálná a Ford T-Modellt mint személyautót, vagy a Volán társaságok sem indítanak már járatokat a jó öreg Faros becenevű Ikarussal. Ha meg valamikor metrókocsikat lehetett volna cserélni akkor az most lett volna, és nekem senki ne jöjjön azzal hogy gonosz franciák mert nem ők írták ki a pályázatot. Meg különben is, Magyarország a tömegközlekedés hazája lehetne, tulajdonképpen volt is már nem egy kísérlet metrókocsik gyártására de az sem volt jó (finoman fogalmazva): hg.hu/cikk/design/10616-sosemvolt-metrocsodaink

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.20. 18:19:19

Basszameg, melyik elmeroggyant kötött ilyen szerződést? Ez minek minősülhet? Sikkasztás? Hűtlen kezelés?
Idióta banda... Ezt kenje valaki a Fideszre...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.20. 18:22:40

Az unió előtt mekkora égés lesz, hogy egy kibaszott 10km metrót nem tudunk megépíteni időre...

...pedig még Klados Mester is itt van, a "hatalmas szakértelmével" :D

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.10.20. 18:23:16

@Bermuda: így van. Nem hiszem, hogyha nem dilettánsok kötötték volna a szerződéseket az Alstom-mel, akkor a tesztciklus után derült volna ki hogy:
-alacsony a metró
-nem megfelelő a fékrendszer
-biztonsági rendszer hiányosságai (áramkimaradás, vagy vészhelyzet esetén nincs működő fék, nyithatatlan ajtók a reteszelés folytán)
+ számtalan olyan dolog, amit nem most az utolsó pillanatokban kellett volna észleli, majd sírni utána.

Nevetséges...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.10.20. 18:46:18

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Azt is leírtam. Aki az előző tendert bukta, nem vehet részt. Ebben nincs nevesítés...

Az sem nevesítés, hogy az előző tenderek bukott cégtől semmi sem használható.

Ennyi. A többit meg szüljék meg a jogászok, hogy a műszaki tartalom harmonizáljon a joggal.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.10.20. 18:46:38

@lyken: a Csalagút szerintem kicsit off.
A Wolfram|Alpha szerint egy 1985-ös angol font ma 10 fontot ér.
A Wikipedia szerint 4,65 milliárd 1985-ös angol fontba került átadásakor a Csalagút.
Az mai angol fontban számítva 46,5 milliárd.
Átváltva 14.6 trillió forint (jelenlegi árfolyamon)
Km-enként tekintve ez 290 milliárd HUF/km
Persze lehet, hogy tévedek.
A 4-es metró az még ezalatt van. De szerintem mire elkészül, addigra a teleport már elavulttá teszi.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.20. 18:59:32

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Ennyi... análfűrészt a szerződést megkötőknek...
...igen, annak is, aki aláírta.

Énbagoly 2010.10.20. 19:02:31

Na most a kommentek elolvasása nélkül csak annyi, hogy ezt vidékiként különösen irritáló olvasni. Mert azért nem lakik mindenki Pesten, de ez a metrós ügy nem csak a pestiek pénzéből megy. Ráadásul már megint irreálisan drágán. Közben meg nálunk a téli fagyban, a rendesen fűtött busz is illúzió sokszor.
Különben meg ennél az ügynél amit lehet, azt elcsesztek.

2010.10.20. 19:07:39

Na tessék. Pont mint a Nemzeti színházzal. Azt is félbehagyták, bármi áron, csak hogy ne úgy legyen, ahogy a maszop akarta. Oszt még évekig ment a szájtépés, hogy mi legyen a gödörrel?

kuki123 2010.10.20. 19:34:06

@zero: @lyken:

Na ezen szartok be:

index.hu/tech/2010/10/19/elkeszult_a_hoover-hid/

és olcsóbb mint a margit felújjítása,

2010.10.20. 19:37:14

Hajhaj, szegény Demszky, szegény szdsz, szegény mszp, hogy átverték őket holmi szélhámosok, SEMMIRŐL SE TUDTAK. Amig a fidesz át nem vette a hatalmat, épült a metró, nem? most meg 2015? és azolimpia??????
Le kéne forgatni a Kontroll kettőt Predatorokkal a kihalt alagútakban, Terminátoros filmek is jól mutatnának, nem? Nos, sztem ez az ország már bele esett a szakadékba, csak még nem ért talajt. Azt nem értem, a Demszkyt miért hagyják békén? Nekem senki ne mondja, hogy semmiről se tudott.

Anti Anyag (törölt) 2010.10.20. 20:07:19

Csak a metró miatt évekre le lehetne ültetni Demszkyt és az SZDSZ akkori vezérkarát.

lyken 2010.10.20. 20:28:40

@volánrulz: Én ezen már tegnap. Margit híd felújításakor ment a szöveg Demszky részéről az Info rádióban, hogy üvegzseb, meg hogy projekt honlap lesz saját domain alatt, ahol részletesen publikálnak minden számlát és határidőt. Na azóta is csinálják.

lyken 2010.10.20. 20:32:02

@Gerusz: 94-ben adták át,(10 év átlagát véve se releváns a differencia, gondolom) de ha az adataid helytállóak akkor tényleg helytelen volt a hivatkozás.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.21. 02:18:46

@csernaja obca: Nim biztos, hogy azért, hiszen mai politikusaink szeretnek az előttük elkezdett, majd alattuk befejezett dolgokkal úgy nyomulni, hogy "ők csinálták".
A maszop különösen (autópályák, amik a faszt se érdeklik, mert nem járok a környékükön sem).

Fityiszék jól tennék, ha ezzel arcoskodnának,hogy alattuk lett metró, meg Nemzeti.
Ja persze, ha az előző banda nem egy rommá baszott gazdaságot hagy itt. Meg ilyen idióta szerződéseket. Gatulálok.

hatesz 2010.10.21. 08:40:21

Pedig volt idö, amikor még simán leköröztük Európát......

"Az 1870 nyarán megalakult Közmunkatanács első városrendezési elgondolásában a sugárút, mint adottság már szerepel és még abban az évben meghatározták a pontos vonalvezetését, három szakaszra történő felosztását. Elkészült a vonatkozó rendezési terv és a költségvetés, majd az Országgyűlés 1870. decemberében jóváhagyta a megvalósítást. A Közmunkatanács kezdettől fogva ellenezte felszíni kötöttpályás tömegközlekedés létesítését a sugárúton. Balázs Mór javaslata nyomán egyre inkább egy földalatti vasút létesítésnek gondolata foglalkoztatta a Közmunkatanácsot. A földalatti vasútra kidolgozott koncepcióra a Siemens és Halske cég 1894-ben készített tervet, melyet a Közmunkatanács elfogadott azzal a feltétellel, hogy az építés csak akkor kezdhető meg, ha 1896-ra, a millenniumi ünnepségekre elkészül."

"A budapesti Millenniumi Földalatti Vasút a kontinens első földalatti vasútjaként 1896. május 2-án került a nagyközönség használatába, és nagyobb fennakadások nélkül szolgál ma is. "

Èrtitek, azt monda a Közmunkatanács, hogy 96-ra kész kell hogy legyen, ezek a hülyék meg tartották a határidöt...

jozicsenko 2010.10.21. 09:09:56

@hatesz: tehát százhúsz éve huszonhat év alatt lett kész

az ötlettől az átadásig

nálunk már most 40 évnél tartanak és még hátravan min 5-6...

gyönyörűűűűűűűűűűűűűűű

vomit 2010.10.21. 09:37:07

@jozicsenko: olvasd meg egyszer. a siemens 1894-ben keszitett tervet, elfogadtak es 1896 majusba mar mukodott.

telkoe 2010.10.21. 10:15:43

Ma mar megint nem kell kave..

Horizont 2010.10.21. 10:44:59

@kisherceg79:
A lököttek:DDD
De a szöveg nagyoooon jó!! Érvényes volt, van, lesz:)

picur3ka 2010.10.21. 11:01:28

@Kicsit Karcos:

Jaj, de hulye vagy! Szetrohogom magam.

picur3ka 2010.10.21. 11:13:51

@jozicsenko:

Nem, 1894-ben fogadtak el a tervet, ugy, hogy 96-ra elkeszul.

picur3ka 2010.10.21. 11:55:12

@zero:

Ezt beleszamoltad?

'

Sürgősen fel kell újítani a 2-es metróvonalon közlekedő metrókocsik felújítását, mivel azok plusz futásteljesítményt már nem bírnak ki - közölte Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke.

A probléma amiatt válik most aktuálissá, hogy a BKV felmondta az Alstommal kötött szerződését, így a 40 éves Ev típusú szovjet szerelvényeknek várhatóan még évekig futniuk kell. A felújítás azon kívül, hogy három milliárd forintba kerül, nagy helyigényű és plusz munkaerőt is igényel. Ugyanakkor az idő szorít, hiszen „van olyan szerelvény, amely már csak pár ezer kilométert futhat, ezt a futásteljesítményt átlagosan egy hónap alatt teljesítik” - hívta fel a figyelmet Gulyás Attila.'

Mondja a hirszerzo

z666 2010.10.21. 16:03:12

Már egy évtizede mindig 3-4 évre vagyunk a 4-es metrótól. Most ez 5-6 évre növekedett...
Szerintem már nem fogjuk megérni...

Ceterum censeo, demszkyt ki kell végezni!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.10.22. 01:18:41

@z666: Nem csak őt.MÁr lassan én is itt tartok.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.10.22. 01:20:31

Amúgy nem tudom elértük e már a várható költségek felét,de ha eddig nem költöttek...bocsánat költöttünk rá 300-400 milliárdnál többet,egyszerűen abba kéne hagyni az építkezést!

Kicsit Karcos 2010.10.22. 01:56:53

@Tigeri: a 4-es metró megépítéséhez mindig 4 év és 400 milliárd forint hiányzik, bár ha tényleg 5 az a 4 év, akkor lehet, hogy fél ropi pluszt is bele kell még tenni:) Na nem az egész nyomvonalba, hanem abba a kiheréltbe, ami lett belőle. Ezek a számok olyan sokkal nem térhetnek már el a majdani ténylegestől, 1-2 tétel lóg csak, pl. a 30 milliárd, amit az Alstomnak fizettünk a semmiért, meg valami 180 milliárd lehet még kérdéses, hogy vissza kell-e fizetni az EU-nak. Én nem aggódnék, Kladosnál jó kezekben van a szakmai irányítás, Atkárinál a pénzügyi, reméljük, Tarlós meg valahogy tudja majd pótolni Budapest vőlegényét a politikai irányításban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.10.22. 16:55:13

@Kicsit Karcos: Miért is lenne jó? Semmiféle késést nem hozott be 1-1,5 év alatt a metró ,sőt...
Erről persze nem feltétlen Klados tehet. Egyébként ennyi erővel és is vezethettem volna az építést, mert a metró úgy épült, mintha senki nem vezette volna az egészet....

pakesz (törölt) 2010.10.23. 00:59:13

az lenne az erdekes kerdes hogy ez is a targyalas reszet kepezi vagy nem...

amugy Orban hibaja egyertelmu
meg kell valtoztatni a szabalyt, hiszen EGYERTELMU hogy az a kocsi az jo(ha mashol is megy!!!) csak van nehany ocska szar szabaly amit jo balkani orszagkent eroltetnek

amugy a 4es metronal a sok okos ne okoskodjon meg hasonlitson...
valo igaz hogy draga, de mashol nem luxusmodon csinaljak meg a dolgokat...
meg azt is latni kell hogy EUs talalt penz miatt beleszuszakolnak minden kapcsolodot amit lehet...
lopni is lopnak de nem annyit...

amugy szemely szerint engem az bantott, amikor a 173e 2 azaz KETTO megalloval kevesebbet all meg a Kelet Bosnyak tavon mint a leendo fold alatti piszlicsare villamos...
aztan az erveles a legjobb... hogy hat 2 allomast kihagyni a vasutgepeszet/foldtan/eszemfaszom engedelyezese miatt NEM LEHET

itt lep be ujra hogy ott van Orban, nekem mindegy hogy mit csinal, akar elvitettetheti az olombanyaba is a vasutgepeszeti igazgatot, de ne legyen ott megallo es kesz...

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.10.23. 15:35:57

@lyken: Wikipediáról vettem, ott '85-ös fontban volt megadva a költség.

Zorg a Rettenetes · http://musicanta.blog.hu 2010.10.23. 18:28:01

@Gerusz: Nem hinném, hogy 10%-os átlagos inflációs ráta terhelte volna az elmúlt 25 évben a fontot, márpedig a 10szeres különbség pont ezt jelentené...

trojka 2010.10.23. 19:40:44

ezek többet tudnak, mint mi...szerintuk lesz 2015 decembere...

süti beállítások módosítása