Skip to content


       Szűrés lista

Csabi és a másé, meg a csalán

Horváth Csaba ingyenbékávéja kevés (vagy éppen már túl sok...) volt a budapestieknek, nem őt választották meg főpolgármesternek. Most előállt egy, a maga ördögi módján zseniális ötlettel Tarlós hátbaszúrására. Ezzel négy év múlva kitűnően lehet majd kampányolni, bármi is lesz a végkifejlet.

Ha Tarlós és a Fidesz rábólint: "Az én ötletem volt!"
Ha nemet mondank rá: "Én megpróbáltam!"

A kikosarazott kérő csapdát állít a feleség kezét elnyert boldog férjnek, avagy Horváth Csaba egyik előterjesztése a Fővárosi Közgyűlés december 15-i ülésére:

 

Remélem egy tökös jogász felnyomja az MSZP-t diszkrimináció miatt az ombudsmannál, elvégre miért csak a fővárosi lakáshiteleseket akarják megmenteni?

Címkék: budapest mszp pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr122505887

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A munkanap szabadsága 2010.12.11. 09:17:53

mese!?Atyafiak, ma reggel éreztem valami olyat, amilyet régen nem! Tudniillik, hogy fel kell kelni! No nem azért, mert kávét vinnék a párocskámnak az ágyba. Nem, azért, hogy ledolgozzam szent karácsony estéjének napját!Ez valami ördögtől való fertelmes...

Trackback: Okoska antalkodásai 2010.12.10. 09:49:53

meseAtyafiak, egymás után állnak ki a csepürágók, és magasztalják az önön általuk gerjesztett vihar fellegeinek jövöre nézvést kecsegtető alászállását! Íme előállott a kicsiny, ám annál harciasabb gyalog, hogy béálljon a dicsőítök és megmondó politikus...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Aullah 2010.12.10. 09:12:32

Már a BKVnál sem értettem, hogy miért csak azok, akik ott laknak. Ez viszont még ennél is gusztustalanabb. Mintha csak budapest létezne. EZ EGY BAROMARCÚ!

martonx 2010.12.10. 09:13:32

Én albérletben lakok 4 fős családommal, mert:
1. nincs pénzem még lakáshitelre sem
2. ha nagyon erőlködnék talán lenne egy másfél szobás panelra, de több eszem van annál minthogy ezért 30 évre adósrabszolgává tegyem magamat.

Engem miért nem akar megmenteni senki? Valahogy nem tudom a sok hülyét a bedőlő lakáshiteleikkel sajnálni. Vállalták a deviza hitellel járó kockázatot, ők is el tudnak költözni albérletbe, ha minden kötél szakad.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.10. 09:16:10

'palmas: diszkriminatív nem lehet, már csak azért sem, mert a főv. közgyűlés rendelete nem állapíthat meg jogot, vagy kötelezettséget a fővároson kívül. szóval ezzel a részével nincs gond.

én inkább arra lennék nagyon kíváncsi, hogy ebben a témában VAN -e rendeletalkotási joga a fővárosnak?

Roltii 2010.12.10. 09:18:29

nagyon sajnálom a devizahiteleseket, de tényleg....de egy kibaszott fillért ne költsenek az adómból a megmentésükre. Én józan voltam, nem vettem fel hitelt a semmire, miért engem szopatnak?!
Molnár Csabika meg menjen a jó büdös....

Paradigma 2010.12.10. 09:26:13

Miért nem a bankok ellen lép fel a tisztelt politikus, hogy ne emelgethessék kényükre- kedvükre a kamatot egyoldalú szerződésmódosításokkal(!!!)? Akkor a forintgyengülés sem tenne be annyira. Mert annyit nem gyengült, hogy megduplázódjanak ez miatt a törlesztőrészletek. Parasztvakító köcsög.

kamasuka 2010.12.10. 09:26:46

@martonx:
Mennyit fizetesz az albérletért?
Nem volna olyan konstrukció, amelyben a törlesztőrészlet megegyezik az általad havonta fizetett bérleti díjjal? Mert mivel így is úgy is fizetsz, akkor legalább lenne saját lakásod, és az albérleti díj helyett ugyanazt fizethetnéd törlesztőként, ráadásul az a tiéd lenne 1x, és volna mit ráhagynod a gyerekeidre.

gidabiga 2010.12.10. 09:31:40

engem, mint vidéki munkanélkülit miért nem akar megmenteni senki sem?
nekem elég lenne a munka is mentőövként.
( szerencsére semmilyen hitelem nincs )

leila begin 2010.12.10. 09:33:28

Ez ugyanolyan gagyi és értelmetlen ötlet, mint az ingyen BKV. Csabi keresi a fogást a különböző társadalmi csoportokon, így próbál magának hátteret kialakítani. Erre Tarlós még egy sóhajt se fog kiengedni magából.

Max. 2010.12.10. 09:33:31

Beterjesztem a kolbászból kerítést, az ingyen sört és 13. és 14. és 15. és stb. havi bért és nyugdíjat. Ha nemet mondtok rá, akkor bizony a durva anyátokat, én csak az emberek javát akartam, ti bezzeg....

Roltii 2010.12.10. 09:35:11

@kamasuka:
hadd válaszoljak: nincs olyan konstrukció, hiszen tudható, hogy a svájci frank szépen mászik felfelé, ez így működik. A forint alapú hitel még mindig rosszabb, ráadásul ne felejts el egy dolgot:
ha neked valami elromlik a lakásodban, akkor azt te fizeted, te szívsz vele, márpedig 15-20 éves futamidejű hitelnél nem keveset fogsz már költeni magára a lakásra, mi pedig semmit!

Még egy konstrukció van: megvenni hitelre és kiadni...viszont így más lakja le a szép lakásodat, ami szintén nem túl pozitív...

A lényeg, hogy ez a törlesztő = albérlet rohadtul nem igaz, még Bp-n sem...

ui: 20 éves futamidőnél nyugodtan lehet számolni 1-2 év munkanélküliséggel manapság, véleményem szerint a legtöbb ember rohadt felelőtlenül vesz fel hitelt, és nem szeretném én megsegíteni őket a saját hülyeségükért...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.10. 09:39:22

@Paradigma: "Miért nem a bankok ellen lép fel a tisztelt politikus, hogy ne emelgethessék kényükre- kedvükre a kamatot egyoldalú szerződésmódosításokkal(!!!)?" - na ezzel nem leszek népszerű, de akkor is leírom: a hazai pénzintézetek pontosan annyit engednek meg maguknak, amennyit a jogszabályok HAGYNAK nekik. Sz'al én nem tudom teljesen elítélni a bankokat. Ha végre valamelyik kormány venné a fáradtságot, és komolyan a faszára akarna lépni a bankoknak, akkor a lehetőség adott lenne: módosítani a vonatkozó jogszabályokat.

Halkan jegyzem meg, hogy a bankos problémának a megoldását ne ettől az agyilag egy molylepke szintjén álló "művigyoromat szponzorálta eddigi főnököm és példaképem: Sky-kapitány" horváth csabikától várd. Én erre a faszira 2 db vasgolyót sem bíznék, mert az egyiket tönkrebaszná, a másikat meg elhagyná :)))

eszkep 2010.12.10. 09:40:55

Már az első bekezdés is egy vicc, újabb remek példa, hogy a szocik és szavazóik alacsonyabb rendő lények. (A homo sapiens sapiens mindenképpen túlzott dicsérő jelző lenne rájuk nézve, hisz agyi kapacitásuk esetleg a neandervölgyiekét éri el. Százalékot legalábbis nem tudnak számolni...)

A kormány megalakult 2010.05.29-én. Az EUR árfolyama ekkor 273,33 Ft volt
Ma az EUR árfolyama 277,75 Ft...

(Persze a ballib médiában azért kéthetente "bedől a forint...)
Ráadásul most már MNB deviza középpel kell számolni a devizahitelesek árfolyamkülönbözetét és nem vételivel. Melyik kormány miatt is nőtt a devizahitelesek terhe???

Innentől kezdve a többi marhasággal kár is foglalkozni.

eszkep 2010.12.10. 09:42:11

@gidabiga: "engem, mint vidéki munkanélkülit miért nem akar megmenteni senki sem? "

Mert statisztikai tény, hogy Budapesten a legnagyobb a szoci suttyók aránya.

eszkep 2010.12.10. 09:45:04

@Paradigma: "Miért nem a bankok ellen lép fel a tisztelt politikus, hogy ne emelgethessék kényükre- kedvükre a kamatot egyoldalú szerződésmódosításokkal(!!!)?"

Apropó, bankok!
Mennyi is a CHF alapú lakáshitelek kamata? 5,25-5,5%?
Mennyi is a svájci alapkamat? 0,25%

IdomitottFoka 2010.12.10. 09:46:09

@kamasuka: Egyrészt az albérleti díja rendszerint kevesebb a törlesztőrészleténél egy olyan lakásnak, amit megvenne az ember. Másrészt a hitelkonstrukciók mostanában nem olyan megengedőek mint a svájci frankos lázban, jelentős önrész és komolyabb hitelképesség kell egy lakáshitelhez ezért ebbe belevágni felkészülést (előzetes, tervezett megtakarítást) igényel. Az már csak hab a tortán, hogy ezt a jelenlegi link gazdasági helyzetben kellene megvalósítani.

eszkep 2010.12.10. 09:49:33

@eszkep: Azt viszont tényleg nem értem a FIDESZ kommunikációjában, hogy amikor ilyen baromságokat mondanak, miért nem szembesítik a szocikat a valósággal és alázzák le őket a sárga földig??

terensz szpenszer 2010.12.10. 09:54:08

@eszkep: mert nincs rá szükség: minden 45-nél nagyobb iq-val rendelkező ember tudja. Aki meg nem annak hiába is magyaráznák.

eszkep 2010.12.10. 09:54:20

@Roltii: A CHF valóban erősödik az EUR övezethez képest, de az sem 50%-al...

CHF árfolyam 2010.05.28-án: 191,17 ft
CHF árfolyam ma: 212,98 ft

DArchAngel 2010.12.10. 09:55:59

Bassza meg! Munka kellene az embereknek, nem további égből esett pénz. A fél ország elvárja, követeli, hogy legyen eltartva, az ilyen barmok meg adják alá a lovat. A szüleim, a munkatársaim, becsületesen dolgozó barátaim mikor kapnak végre valamit? Vagy a felelős gondolkodásért és a munkáért szar se jár, csak újabb adó??!

Roltii 2010.12.10. 09:56:53

@eszkep: persze hogy nem, de amikor volt a nagy lakáshitel láz, akkor tudható volt, hogy nem fog ilyen alacsony maradni... Meg azt is lehetett tudni előre, hogy a bankok büdös gecik, mert ebben az országban bármit megtehetnek. Pont a szoci kormány alatt lehetett tudni, hogy túl sok korlát nem lesz, fidesznél én még remélek, de nem bízok benne:D Úgyhogy lakáshitelt majd max valamelyik szomszéd országban veszek fel, itthon biztos hogy nem.

@DArchAngel: egyetértek.

Marcellusca 2010.12.10. 10:45:56

"Remélem egy tökös jogász felnyomja az MSZP-t diszkrimináció miatt az ombudsmannál, elvégre miért csak a fővárosi lakáshiteleseket akarják megmenteni?" - Ezzel, Kedves L'Palmas, az én agyvizemet nyomtad fel!
Csabika, mint főv.-i képviselő, a Főv.-i közgyűlésnek adott be egy indítványt (arra majd a későbbiekben kitérek :D), ugyanezt megteheti bármely falu/város képviselője!

Úgyhogy nem kellett volna ez a diszkriminációs hülyeség a végére.

Szerintem. :)

Viktus 2010.12.10. 10:46:04

@Aullah:

Szerintem meg elég okosan tologatja a matchboxot, és a következő választásosdin még esélyes is lehet. A budapesti aszfaltparasztot bizony ilyenekkel megfogja biza, akik a panelblokk határán túl nem látnak ... ez kb. ugyanaz a kategória, mint a vidéki butaparaszt akiért kell a különvonat a szárnyvonalakon stb.

Megszivtam 2010.12.10. 10:58:05

@DArchAngel: Így igaz !

A becsületes dolgozók és adófizetők csak újabb pofonokat kapnak, amikor a link embereket támogatják.

Ezt hívják kontraszelekciónak. És 40+20 év kitartó rombolásának sajnos van kitörölhetetlen eredménye.

Ilyenkor eszembe jut, hogy mekkora marhaság a tücsök és a hangya meséje.
Ha valaki jár párizsban, akkor menjen el a temetőbe és mondja meg Lafontaine-nek, hogy lóf@sz a seggébe !

reKorrekt 2010.12.10. 11:02:36

@eszkep: No igen. Ha csak árfolyam befolyásolná a törlesztőt, nem szólnék egy qrva szót sem, mert akkor a ~34 helyett fizetnék 42-t. De érdekes módon 47-et kell fizetnem. Most akkor ki is az igazi hunyó? "Tudjukki".

gidabiga 2010.12.10. 11:06:35

@DArchAngel:

valami ilyesmiről írtam feljebb.
egyetértek.

Marcellusca 2010.12.10. 11:10:03

@DArchAngel: +1 egyetértő! :)

@Seduxen: Rossz helyre címezted, Szemétmocsokfotelnáczifaszista! :))))))))))))

martonx 2010.12.10. 11:22:20

@kamasuka: Konstrukció éppen lenne, de nulla önerővel öngyilkosság 30 évre hitelt felvenni. Képtelen vagyok bármennyit is félretenni önerő összegyűjtésére.
Arról nem is beszélve, hogy adott havi pénzért, sokkal jobb albérletet kapsz, mint amilyen lakást.
Ráadásul így ha menni kell ebből az országból/városból, akkor megyünk.
Megvalósítom a nyugati életformát, kis keleti szépséghibákkal persze, de sokkal szarabbul érezném magam, ha 30 évre előre kellene látnom a jövőt, és folyton gyomorideggel olvasnám a gazdasági híreket.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.10. 11:24:44

@Marcellusca: jó helyre címeztem te gecire idegesítő figura :)))

dr. Aullah 2010.12.10. 11:26:43

@Viktus: Szerencsére addigra a szavazótáboruk egy része kihal. Bunkó lennék? Nem. Inkább csak szeretném, ha rend lenne végre.

martonx 2010.12.10. 11:28:16

@IdomitottFoka: tökéletesen igazad van. Jelenleg kellemes negyedben kertes házat bérelek, amit soha esélyem sem lenne megvenni.
Ha az albérleti díjamat lakáshitelre fordítanám, akkor azért egy másfél szobás panelt kapnék a 8-dik emeleten 30 év befizetései után. És ezt hagyjam a gyerekeimre?
Akkor már inkább a taníttatásukra költöm a pénzem, és reménykedek benne, hogy vagy jobbra fordul itt a helyzet, vagy idejében kimennek külföldre, és majd valahogy eltartják a szüleiket is.

Viktus 2010.12.10. 11:47:26

@Aullah:

Na és? a Fidesz tábor majd fele is ugyanaz a típus csak Gyurcsányban csalódtak, és most Orbántól várják a csodát ...

Kicsit Karcos 2010.12.10. 11:50:57

@eszkep: no, ezzel teljesen egyetértek, én is unom már a forintbedőlésről szóló permanens nyavalygást. Sőt nem is így mondanám, az MSZP, az Index és társaik mintha kimondottan élvezkednének azon, ha 0,000003 százalékot romlik a forint bármelyik valutához képest, a valóságban pedig sem a szomszédainkhoz, sem az euróhoz képest nem változott a "szakértői" kormányhoz képest az árfolyam a svájci frank erősödéséről meg tényleg nem tehet a kormány.

Csak olyan hangerővel visítanak állandóan, hogy ennek árnyékéban a bankok gátlástalanul emelik a törlesztőrészleteket jóval az árfolyam- és kamatváltozás felett.

Az ország hitelképessége miatt is olyan sírás megy, mintha bárki is tudna akár egyetlen esetet is az ország 1115 éves történelméből, amikor nem fizettük ki az állam valamelyik külső adósságát.

Nem kérdés, hogy keményen a bankok, hitelminősítők és a velük együtt szakmányban ajvékolók tökére kell lépnünk. Az eszközön lehet vitatkozni, de a cél szerintem teljesen hasznos és indokolt.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.12.10. 12:03:48

Szvsz, Tarlós a színvonalasabb fideszesek közé tartozik, valószínűleg meg fogja oldani.

Paradigma 2010.12.10. 12:28:33

@Seduxen: Én is annyit engedek meg magamnak, meg mindenki más. De miért engedik ezt meg a jogszabályok? A szerződés attól szerződés, hogy ami benne van, az mindkét félre kötelező, az én olvasatomban. Kivéve a banki hitelszerződések. Ott van joga az egyiknek változtatgatni rajta, ha nem mennek jól a dolgai. Vicc.

@eszkep: Ez meg a másik fele.

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2010.12.10. 12:44:44

@eszkep: és kinek a dolga lenne a munkahely teremtés?
hm?
mert úgyebár bevan ígérve, hogy lesz munkahely
de miből lesz megvalósítva?

fokabacsi 2010.12.10. 13:04:50

Nem vagyok agresszív ember, de ezt a Szabócsabát egy szívlapáttal nagyon szájon tudnám vágni!

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.10. 13:09:04

@Paradigma: "Ott van joga az egyiknek változtatgatni rajta, ha nem mennek jól a dolgai." - pontosabban CSAK az egyiknek van joga változtatni rajta :))) És az NEM Te vagy :((

Fogalmazzunk úgy, hogy erős a banki lobby :) Ez így absz PC :)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.10. 13:10:05

@fokabacsi: "de ezt a Szabócsabát egy szívlapáttal nagyon szájon tudnám vágni!" - na és akkor mit tudnál csinálni még a HORVÁTH csabával, mi? :)))))))

2010.12.10. 13:41:08

És a devizahiteltelenek miért ne kapjanak vissza nem térítendőt? ;-)
Jajj, de tele van már a faszom ezzel az olcsó demagógiával... nem kilakoltatási moratórium meg segélyalap kell ide, hanem szabályozni kell a banki tevékenységet. Példul hitelkamat ne lehessen a betéti kamat 1,5x-esénél nagyobb. A mondva csinált költségeket (számlavezetési díj, szerződésmódosítási díj stb) felejtsék el egyszer és mindenkorra, meg satöbbi.

Roltii 2010.12.10. 13:41:57

@Paradigma:
nem csak a banki szerződésekre igaz ez... A mobilcégeknél ugyanez van, a hűségszerződés csak téged köt, nekem pl a Pannon anno simán megszüntette a másodperc alapúságot és a hálózaton belüli ingyenes hívásátirányítást is, pedig hűségnyilatkozatom volt...Mondták, hogy felmondhatom 15 napon belül, ha nincs hűségnyilatkozatom...qrva anyjukat azt...
De ez szerintem bármelyik szolgáltatóra (telefonos és nem telefonosokra) is igaz Magyarországon ma...

BigBlueI 2010.12.10. 13:59:34

"Ráadásul most már MNB deviza középpel kell számolni a devizahitelesek árfolyamkülönbözetét és nem vételivel. Melyik kormány miatt is nőtt a devizahitelesek terhe???"

Ez hol van konkrétan leírva?

dr. Aullah 2010.12.10. 14:04:41

@Sörömpőőr: Persze, de akkor nem lennének kifizetve a bankok és nem tehetnének zsebre olyan extraprofitot, amilyen sehol máshol a világon.

Énbagoly 2010.12.10. 14:20:38

A bankokat kellene szabályozni, méghozzá rendesen. Mert máshol nem tehetik meg azt, amit ebben az országban.

De erre a paprikajancsira meg nem érdemes odafigyelni. Eddig csak hülyeségeket hallottam tőle.

Agyalap 2010.12.10. 14:33:58

Szerintem meg hadd menjen ez a projekt. Az is igaz, hogy a következő hónapban szerintem már én is fizetésképtelen lennék...
A szocik ötlete valahol megint Leninhez nyúl vissza. Hadd kapjanak a közösből, akiknek nincs. A kis hiba mindössze az vele, hogy sok barom nem fizeti a közüzemi számláját (bár megtehetné), majd amikor már nagyon szorít a cipő, a társaságok elengedik a tartozás felét.

Hát a jó kurva anyjukat. Minkettőjüknek.

Agyalap 2010.12.10. 14:34:57

természetesen mindkettőjüknek

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.10. 15:08:31

"Remélem egy tökös jogász felnyomja az MSZP-t diszkrimináció miatt az ombudsmannál, elvégre miért csak a fővárosi lakáshiteleseket akarják megmenteni?"
Meg ha jól emléxem, volt néhán akció a devizahitelesek mellett....

Másik. A kormányzat tétlensége? Ha bárki más mondaná, még oké, de ne egy maszopos!

Paradigma 2010.12.10. 15:42:44

@Seduxen: Ennél azért mélyebbek az összefonódások, de igazad van, legyünk píszik:)

@Roltii: Sajnos igazad van és még szélesíthetnénk is a palettát, ha jól körülnéznénk ez ügyben.

Johnny336 2010.12.10. 15:49:24

Elegem van már a devizahitelesek megmentéséből.
Van nekem is hitelem, forintalapú, mert nem mertem bevállalni az árfolyamkockázatot. Ezzel mindenki tisztában kellett, hogy legyen.
Én most nem szopok, nekem az elején volt magasabb a törlesztőm, mint a frankosoknak - de most legalább nem duplázódott meg.
Felnőtt emberek meghoztak egy döntést anno - vállalják a következményeket. Miért kell mások pénzéből finanszírozni azokat, akik felelőtlenek voltak?!
Most lehet mondani, hogy dögöljek meg...

Avatar 2010.12.10. 16:00:09

>>Ha Tarlós és a Fidesz rábólint: "Az én ötletem volt!"
Ha nemet mondank rá: "Én megpróbáltam!"<<

Mennyivel szebb stratégia volt az, hogy "én tudom, hogy mi húzná ki az országot a szarból, de nem mondom meg, mert akkor a kormány megvalósítaná..." :)

dr. Aullah 2010.12.10. 16:28:03

@Johnny336: Teljesen egyetértek. Olvasgattam az agy"károsultak" blogját. Mennyi szerencsétlen ember... gondolom te is olvastad.

Agyalap 2010.12.10. 16:42:24

@Aullah: Melyik ez a csoda - én is beleolvasnék, bár nekem is CHF hitelem van :)

dr. Aullah 2010.12.10. 16:48:16

@Agyalap: hitelkarosultak.blog.hu/
Mostanában már nem nagyon írnak durvákat, mert nem mernek, de régebben volt egy két olyan, hogy beszarás :D

probajanos 2010.12.10. 18:21:34

4 év múlva (ha a fidesz által művelt gazdaságpolitika bejön), a kutyát nem fog érdekelni, hogy a devizahitelesek milyen helyzetben voltak 2010-ben, és hogy Kósa, meg Szijjártó a balfaszkodással hányszor lökött 10 forintot az euró árfolyamán.

Ha nem, akkor meg úgyis baszhatjuk. Meg a fidesz is a választási esélyeit. De remélem bejön.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.12.10. 18:23:51

OFF!

Kedves Laspalmas!

Miután (bevallottan alpári módon) megkérdőjeleztem egy korábbi posztban (vastagbor.blog.hu/2010/11/16/2011_ben_is_marad_a_lyukasztos_jegyrendszer#more2452079)
egy 25 éves kölök kompetenciáját és moderáltál, kíváncsi lennék mit szólsz ehhez:

index.hu/belfold/budapest/2010/12/10/rejtely_az_uj_vonalkodos_bkv-jegyek_korul/

ON

uniplet 2010.12.10. 18:29:36

Ezmekkorageci...
Nyóc év alatt eccersejutott eszedbe te szarházi véglény.
Hogy kakálj sünt.
Tökéletes cím.
Más fas.....

jani888 2010.12.10. 18:30:58

A fuldokló mindig kapálódzik. De most nem húz le magával másokat.

2010.12.10. 18:33:07

@Johnny336: Én nem bántom, ha megmentik őket. Csak ne vissza nem térítendővel! Legyen futamidőkonverzió, vagy forintosítsák a tartozásukat, vagy mittudomén, de az a gondolat egy kicsit sem tetszik, hogy aki felvette a devizahitelt fürdőszobafelújítása, azt kitömje a kúrmány vissza nem térítendővel, én meg, akinek a fejére esik a negyven éve felragasztott csempe, mert nem mertem húsz évre eladósodni devizában ilyen hülyeségért, én meg még egy lófaszt se kapjak a seggembe.

uniplet 2010.12.10. 18:34:45

Sőt, vegyük bele azt is, hogy akitől elvették, annak adják vissza a kérót.
Tuti nyerés 4 év múlva.

2010.12.10. 18:44:57

@Megszivtam: Miért lenne marhaság a tücsök és hangya meséje? Lám, aki hitelből fényűzött, megszopta a faszt és most jól kilakoltatják, aki meg szorgalmasan dolgozott és netán valamennyit fel is halmozott, annak a feje még mindig a víz felett van. Szerintem rendben van az a mese.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2010.12.10. 19:05:34

Holnap beterjesztem hogy minden magyar férfi állampolgárnak alanyi jogon jár 10 millió forint és egy príma nő. Nőknél ugyanaz csak férfival. Ha nem fogadják el akkor pedig duzzogok hogy lám lám így veszik semmibe az én emberek jobbulását okozó javaslataimat.

fokabacsi 2010.12.10. 19:19:25

@Sörömpőőr:" én meg még egy lófaszt se kapjak a seggembe." Nem beszélünk csúnyán !
Paci fütyi a popódba! Na látod, így mindjárt más!

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.12.10. 19:23:38

@Sörömpőőr: A nagy faszt van rendben!!

A Tücsök egész nyáron húzta a Hangya fülébe, aki a tél közeledtével baszta kifizetni!

Ismerős? Egyet mondok: Megyeri híd.

turcsány karcsi elvtárs 2010.12.10. 20:03:22

"...elvégre miért csak a fővárosi lakáshiteleseket akarják megmenteni?"
mert ott több a fajti. nem igaz, csabi?

Hoppázó Beléndek 2010.12.10. 20:08:36

@TaTa86.: oximoron. mármint a színvonal meg a fidesz egy mondatban.

ez a csabi meg kussoljon, mert még megcsinálják. lassan meg kéne érteni,h a ki a nagyobb kommunista versenyben senki nem nyerhet baz!

2010.12.10. 20:08:55

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.: Érdekes megközelítés... de akkor ebből tulképp az jön ki, hogy aki tartozik, az fizessen és kussoljon, nem? ;-)

pakesz (törölt) 2010.12.10. 20:09:43

alomszep otlet

pont olyan mint
- ne legyen ingatlanado
- ne legyen vizitdij
- ne legyen tandij a felsooktatasban

ugyebar azert tudjuk hogy apolasi dij az van, illetve meg az ovodaban is van "onkentes hozzajarulas"

pakesz (törölt) 2010.12.10. 20:10:31

@Sörömpőőr: "Én nem bántom, ha megmentik őket. Csak ne vissza nem térítendővel! "

ugorj neki meg egyszer benne van ez a szo hogy tér...

akkor most mi van? 2010.12.10. 20:30:08

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.:

Felmerül a kérdés, mi köze is van a BKK ifju titánjának a BKV vonalkódos jegyéhez?

dzéta 2010.12.10. 20:54:34

Boldoggá tesz, hogy nem vagyok Budapesti. Köszönöm a szüleimnek, az ő szüleiknek és az összes felmenőmnek.
uff

isssti 2010.12.10. 21:18:18

A szeme sem áll jól a liberálbolsijának...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.12.10. 21:27:38

hat ilyen az, amikor a fagyi visszanyal..:-)

undoritonak undorito, dehat a fidesztol ezt latta nyolc evig..:-)

Húsleves 2010.12.10. 21:40:30

@Kicsit Karcos:
"Nem kérdés, hogy keményen a bankok, hitelminősítők és a velük együtt szakmányban ajvékolók tökére kell lépnünk. Az eszközön lehet vitatkozni"
Én szöges cipőt javaslok :)

Nem vagyok fideszes 2010.12.10. 21:46:07

Hihetetlenül demagóg, mérhetetlenül populista, totálisan megvalósíthatatlan marhaság, mint a fityisz összes dumája 2002 óta.

Tanult tőlük, nagyon helyes. Kapják vissza kamatostul ugyanazt, amik ők csináltak.

Yasashi Tanuki 2010.12.10. 21:50:29

Sőt a hajléktalanoknak is nyújtsanak hitelt amiből olyan lakást vehetnek, aminek a törlesztőjét majd az alapból fizetik.

Húsleves 2010.12.10. 21:52:32

"Ha Tarlós és a Fidesz rábólint: "Az én ötletem volt!"
Ha nemet mondank rá: "Én megpróbáltam!""

Pedig nagyon egyszerű a válasz.

Drága Csabika!
Anyukád elfelejtette neked mondani abban a korban, amikor még volt remény a valóság kérgi reprezentációjának megjelenésére a buksidban, hogy az a pénz, amit te szét akarsz osztogatni, nem a fán terem, nem a nyuszi tojja, hanem az is a mi pénzünk. Gyurcsány Feri bácsi pedig kicsit pongyolán így fogalmazott: "az államnak nincs pénze...". Nem tette hozzá, hogy az "önkormányzatnak nincs pénze...", mert elfelejtette, hogy rettenetesen hülye vagy.

Yasashi Tanuki 2010.12.10. 21:54:04

@Lófasz Hadnagy: "Hihetetlenül demagóg, mérhetetlenül populista, totálisan megvalósíthatatlan marhaság, mint a fityisz összes dumája 2002 óta."

A fityisz csak beszélt róla, de Medgyesy et. sajnos be is tartotta az ígéreteket az utolsó bötűig.

A baj, csak az, hogy a pártok nem egymásnak adják vissza, hanem a végén mindig az adófizető állampolgár állja a cechet. Persze ha te nem esel ebbe az egyre ritkább állampolgári kategóriába akkor megértem a véleményed.

emzse3 2010.12.10. 22:05:24

Roltii :
"ha neked valami elromlik a lakásodban, akkor azt te fizeted, te szívsz vele, márpedig 15-20 éves futamidejű hitelnél nem keveset fogsz már költeni magára a lakásra, mi pedig semmit!"
Ez nem igaz teljesen, hiszen az albétletet abban az állapotban kell visszaadni ahogy átvetted4
Magyarul: Ha valamit "leleaksz" az fel kell újítani!

"A lényeg, hogy ez a törlesztő = albérlet rohadtul nem igaz, még Bp-n sem..."
Hát..... az én albim 60e /hó volt, az újpesti 3 szobás full felújított lakás + kész panelprogramos tömbben lévő 70nm-es kecó havi törlesztője kb. 65e. Az igaz, h 40% volt a beugró nem 0 vagy 10.....
De nyilván van olcsóbb, valamivel kisebb lakás. Az tuti, h az albi az örök rabszolgaság....

"ui: 20 éves futamidőnél nyugodtan lehet számolni 1-2 év munkanélküliséggel manapság, véleményem szerint a legtöbb ember rohadt felelőtlenül vesz fel hitelt, és nem szeretném én megsegíteni őket a saját hülyeségükért... "
Mi csak akkor kerülnénk xarba, ha mindketten egyszerre lennénk munkanélküliek...
És ha te pl 10 évig fizeted az albit én meg a lakást, akkor neked nem lesz semmid, nekem van egy fél lakásom, amit ha pénzzé is kell tenni esetleg, akkor is van 6-7M cash, ha neked ki kell jönni az albiból kezdheted felújítani a FŐBÉRLŐD LAKÁSÁT, hogy a szerződésnek megfelelően tudj lelépni.... hát ...te tudod....

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.12.10. 22:09:19

Tarlós 94 ben az SZDSZ szineiben nyert csak szólok.

Scala 2010.12.10. 22:10:37

Ide OFF, de BEST EVER a Mal Zrt. kapcsán:
www.a100leggazdagabb.hu/index.php?m=person&nID=3

A HOBBI!!!!!!!!!
;-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.12.10. 22:10:49

@emzse3: és persze létezik hitelbiztosítási konstukció is arra az esetre ha munkanélküli lennél egy időre...

Dr Kangörény 2010.12.10. 22:14:01

Jól látom, most fellélegeztek az eszkep féle agyatlan fidesztrollok, hogy éppen nem a főnökeik rablásai vannak porondon és itt gyűltek össze egymás faszát szopni?

Baromarcúak a lakáshitelekbe a viktor nevű köztörvényes rabló vitte bele azokat, akiket most itt fikáztok. Vagyis azokat gyalázzátok, akik elhitték, amik a gerinctelen fideszes gecik hazudtak.

Yeto 2010.12.10. 22:24:05

@Megszivtam: LaFontaine üzeni, hogy az a hárommillió hangya, amelyik hajlandó eltartani hétmillió tücsköt, az megérdemli!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.12.10. 22:38:25

megoldás Magyarországon:
30%áfa
1000ft egy doboz cigi
400 a benzin literje
5000a tiszta alkohol literje.
ezekből mindent lehetne fizetni egyéb adó nem kell

martonx 2010.12.10. 22:48:54

@emzse3: értem amit mondasz, te is értsd meg, hogy vannak emberek, akiknek nincs 40% önerejük egy panelért, pláne ha ugyanannyi pénzért kertes házban is lakhatnak. :-)
Az albérlet felújítás meg egy baromság, vagy csak téged szívattak meg vele. Több albérletben laktunk már, sehol nem kellett még kifesteni sem, amikor leléptünk.
Tegye fel a kezét az, akinek az albérletezése végén több százezerért magának kellett felújítania az albérletet! :-D

martonx 2010.12.10. 22:50:24

@Kangörény_: no, pont az ilyenek miatt jó a szűrés gomb.

Kicsit Karcos 2010.12.10. 22:52:34

@Gyurma73: jó ötlet.

30% áfa: mindenki rendel külföldről kenyérsütő gépet, meg minden mást is, és elég lesz tejet árulni offline Magyarországon.

1000ft egy doboz cigi: majd áttér a dohányosok fele vágott dohányra, mint már eddig is sokan

400 a benzin: Kárpátalján pedig 150, vagyis 50 liter pont 12500 Ft.-tal kevesebb, azaz úgy 200kmen belülről már mindenki oda fog átjárni tankolni, a többiek meg a Délvidéken tankolnak 300-ért, a budapestiek meg Szlovákiában 350-ért, amikor átugranak 20%-os áfáért nagybevásárolni.

5000a tiszta alkohol literje: az is jó ötlet, azt már ki sem fejtem, miért.

egyéb adó nem kell: egyetértek, minek, ha a jövedékiből sem folyik be egy fillér sem.

Ezt az utat amúgy nem próbáltuk még?

KCB 2010.12.10. 22:58:39

Azt hittem már előzetesbe van.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.12.10. 23:18:39

@akkor most mi van?: Áh!! Semmi...

"A BKK fogja előkészíteni és végrehajtani a főváros közlekedési stratégiáját, integráltan irányítja és felügyeli a budapesti közlekedési ágazatokat (különösen a közúti és a közösségi közlekedést), megrendeli és finanszírozza a közösségi és a közúti közlekedési közszolgáltatásokat, fejleszti a város közlekedését, érvényesíti az esélyegyenlőség, a fenntarthatóság, illetve a gyalogos- és kerékpáros közlekedés szempontjait."

@Sörömpőőr: Majdnem.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.12.10. 23:47:28

@akkor most mi van?: Hoppá! Elfelejtettem megjelölni a forrást!

www.hirextra.hu/2010/10/27/a-bkk-hajtja-vegre-a-kozlekedesi-strategiat/

"Tarlós István (Fidesz-KDNP) főpolgármester korábban már jelezte: a BKK-t Vitézy Dávid, a Városi- és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) 25 éves szóvivője irányíthatja majd."

akkor most mi van? 2010.12.10. 23:47:41

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.:

Nem látom ezt a pontot:

"megszabja, hogy a BKV milyen formátumú jegyet állíttasson elő"

Nem vagy te kicsit fóbiás?

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.12.11. 00:01:46

@akkor most mi van?:
Isten ments, hogy egy ilyen ártatlan sihedernek köze is lenne bármihez, ami kapcsolódik ezekhez a piszkos dolgokhoz!!

Eszednél vagy?? Hiszen ez csak egy gyerek!!

Rwindx 2010.12.11. 00:15:05

Ez pontosan ugyanolyan ordenáré baromság mint az ingyen BKV, pedig még igénybe is vehetném ha véletlenül szarba kerülnék.

"Ingyen pénzt mindenkinek", kb ez a mottója ennek a nulla IQ-jú baromnak. Persze hogy beledöglünk azt magasról leszarja, vagy fel sem fogja. Valaki röhögje már ki hivatalosan is, és zárják egy megfelelő helyre, esetleg lépjen be a Kétfarkú Kutya Pártba, akkor mindenki helyén fogja kezelni...

@Kangörény_:
Te nagyon szerény vagy amikor a tudásodat kell csillogtatni. Én például azért vettem lakást amiért az emberek jó része is: így döntöttem kb a 7. albérlet után, nem pedig azért mert a Patás szemmel vert. LOL

dr kíváncsivagyok 2010.12.11. 00:20:08

Egy fővárosi főpolgármester-helyettes ugyan miként avatkozhatna be más települések belügyeibe ?! ( Az utolsó , sunyi mondatra reagálva !)

Táskás Tóni 2010.12.11. 00:30:04

@Rwindx: Nem ingyen pénzt akar Horváth Csaba , hanem visszatérítendő, gondolom kamatmentes segítséget. Sajnos a fidesz és az oligarchái a barom előre eltervezett görögválságozás és mnyp-i lenyúlás okán és segítségével shortolnak és eszükbe sem jutnak a hitelesek. Állást állásra halmoznak a fidesz képviselők ,úgyhogy escape haverod nyugodtan fordulhatna pl Rogánhoz állásért, neki kb 4 pozicióval van több, mint más normális embernek. Ki gondolná, hogy egy olyan seggel annyi lovat meg lehet ülni, vagy éppen ezért sikerült 16 milliárd adósságot csinálni az V.kerületben 4 év alatt?

Táskás Tóni 2010.12.11. 00:35:58

@Kicsit Karcos: Ezt az utat éppen most vezeti be a delejes ember és a jobb keze. A különadók kb ilyen mértékűek a többi országéhoz képest, már amelyik bevezette. Befektetőkre senki ne számítson , majd itt belterjesen paszírozzuk a szart és vegetálunk.

félemelet 2010.12.11. 01:05:50

Frissdiplomás voltam, amikor először láttam Horváth Csaba arcát egy óriásplakáton. Semmit nem tudtam az ipséről, sosem láttam korábban, de csak ennyi merült fel bennem a láttán: dzsíííz, ekkora ősgennyes ábrázatot, a velejéig szar jellem ilyen esszenciális rajzolatát egy emberi arcon! zsigeri undort éreztem... Aztán, jópár éve ennek az arcnak a gennyessége már nem ígéret, hanem bizonyíték.

Ha egyetlen karakterben kellene összegyúrni mindent, amit gyűlölünk az elcseszett politikusainkban, akkor Horváth Csabán semmit nem kellene gyúrnunk. Mondom, ősesszencia...

Horváth Csaba létezése amúgy személy szerint nekem az a dolog, ami a legpesszimistábbá tesz a jövőt - már, a politikai jövőt... - illetően. Pár éve még hihettük, hogy szép lassan majd csak kifut az MSZP-ből a véncsont "komenista" generáció, és majd csak jön pár naivan becsületes ábrázatú fiatal. Ám itt ez a H.Cs. ... Idegesítően fiatal még, 20 éve tuti van a politikában... újabb elcseszett 20 év vár ránk balról... mert ne legyenek illúzióink: ez egy végtelenül szívós típus, gyakorlatilag kiirthatatlan...

félemelet 2010.12.11. 01:12:11

Önkínzó gyönyörködésből bekukkantottam H.Cs. honlapjára. Odass! :-D :
"Az egykor katonatiszt, anyai nagyapám hagyatéka apám szavaival cseng egybe: „Csabikám, te mindig maradj tisztességes, ne fogadj el senkitől semmit, ne hagyd, hogy megkörnyékezzenek. Segíts másokon, de csak önzetlenül, ne várj viszonzást!”

Tök érdekes, mennyire hasonlít egy szociopata önreflexió nélküli ömlengése a végtelen cinizmushoz.... :-D

Táskás Tóni 2010.12.11. 01:16:37

@félemelet: Ezek szerint nem egyre"gerjedünk".Nekem Szíjgyártó cinikus félmosolya, Orbán rángatózása, Matolcsi buzi kéztartása és kényeskedő finomkodása, Rogán gűlű szemei és undorítóan kiemelkedő "elegáns " megjelenése, Kósa butakivagyisága és a többi öreg és fiatal a jobboldali gárdában-ami persze már régen elnyerte a komcsi párt címet - min elkeserítő.És akkor a beszédeiket és az intézkedéseiket és a cinizmusukat és a folyamatos hazugságaikat még nem is említettem.

Táskás Tóni 2010.12.11. 01:19:09

@félemelet: Bezzeg szegény delejes ember csap pofonokat kapott a papától ,ha nem sikerült az MSZMP pártgyűlés. Ő bezzeg jó gyerekké vált , eladta a székházat és vett a papának bányát.

Scala 2010.12.11. 01:22:20

@félemelet: tökéletesen egyetértek! És élvezet volt olvasni a hsz-t. :-)))

Táskás Tóni 2010.12.11. 01:22:24

@félemelet: Ja, és bezzeg a Tömjén, még rágondolni is rossz.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.12.11. 01:25:10

@martonx: Azért sok csúsztatás van ebben a dologban. Nem akarok a pénztárcádban turkálni, de... Úgy csinálsz, mintha spanyol viaszt találtad volna fel, miközben szerintem csak a saját pillanatnyi kényelémed miatt döntöttél a stratégiád mellett.
Nem tudom mennyiért bérelsz lakást, de kellemes helyen, kertes házat, biztos, hogy iszonyatosan drágán. Jóhelyen levő panelt 1,5 szobával tudod mennyiért vágnak jelenleg hozzád? Akár 7 millióért. Ne mond már, hogy tudsz évekig, évtizedekig bérelni kertes házat jóhelyen,, de közben csak 30 év alatt nyögnél ki 7 milliót..

Amit mondasz, az autósügyre emlékeztet engem. Konkrétan arra, hogy én jó helyen lakom és a család minden évben nyaralni megy. Persze, szerencsénk is volt sokszor, de. Emellett a városban kb utoljára cseréltük le a kocsit. A panelok körül már autócsodák állnak, mi meg még akkoris Wartburggal szenvedtünk. Új autó esélytelen volt. nem azért, mert lehetetlen lett volna kifizetni, csak egyszerűen nem hülye amcsik vagyunk, ahol az autó jelkép..fontosabb volt számunkra a jó környezet és a nyaralás stb. Aztán később használt autós piacon meg szégyelltük a pofánkat, és nagyon rossz érzés volt csórónak lenni. Miközben hangsúlyozom, totál jó környéken élünk, a házunk marha sokat ér és nyaralunk. A sok észlény meg csakazért is megveszi hitelre az új kocsit, ezzel van tele a panelparkoló is.Nyaralni kölyköket nem viszik le, kis lakásban élnek, de a lényeg: van szuper új autó..

Na Azért ha nem is ilyen durván, a leírtak alapján Te is hasonlót csinálsz. Nem baj, de szvsz nem is követendő. Gazdagabb embereknél jöhet jól ki ez a dolog. Egy panelban is totálisan kellemesen lehet élni, nem szégyen az és igenis sokat számít, hogy a tiéd. Ha Te egyedül keresed a pénzt-a leírtak alapján így gondolom- akkor mi van, ha neked nem lesz állásod? Kölykök irány árvaház, te meg csövezel?
Mondom, ez a módszer gazdagéknál és nyugaton működhet. Nem lesz hajléktalan ott az ember, akkor se, ha két évig nincs munkájuk. Szerény lakás bérét fogják tudni fizetni. De itt, te biztos nem.

Amúgy egyetértek abban veled, hogya devizahiteleseken nincs mit sajnálni. Engem ki sajnált, mikor nem nyertem a lottón? Mert be kell látni, szerencsejátékoztak a devizások. röhej, hogy most elvárják a támogatást! Az, akinek volt esze és inkább biztos , de többnek tánő hitelt vett fel, az dögöljön meg? Rohadjon meg, mert volt esze, a hülyéket meg húzzák ki a bajból?
Úgyhogy tény, a devizahiteleseken nincs mit sajnálni. De a lakásbérléses rendszer uhgyanolyan kockázatos játék, sőt még rosszabb, mint a deviza.

A túlélés egyszerű: ész kell hozzá és nem elhamarkodott döntés. A hitel nem Mikulás, de sajnos szükség van rá.Akinek van tartaléka, az devizával kockáztathat, akinek nincs, az fogcsikorgatva fizet többet, de biztosabb formában. És jó dolog a kertes ház, de...jobb egy panelben lakni, nyaranta meg egy potom 4-5 milliós nyaralóban nyaraltatni a gyerekeket. De fent is már hoztak konkrét számokkal példát. 10 év múlva neki lesz saját lakása, felszabadul havi 60 ezer pénz. Te tíz év múlva ott vagy, mint ma, csak ha peched van még rosszabbul élsz, nem tudsz magadnak félretenni nyugdíjra(mert neked állam már nem fog fizetni ;) stbstb.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.12.11. 01:58:04

@sanche: "A sok észlény meg csakazért is megveszi hitelre az új kocsit, ezzel van tele a panelparkoló is.Nyaralni kölyköket nem viszik le, kis lakásban élnek, de a lényeg: van szuper új autó.."

Amcsiban így hívják:
Nigger rich.

belekotty 2010.12.11. 01:59:40

@Yeto: "LaFontaine üzeni, hogy az a hárommillió hangya, amelyik hajlandó eltartani hétmillió tücsköt, az megérdemli!"

- Ez jó demagóg volt. A kb 3 millió gyerek és tanuló az adott, a 2.5 millió valóban nyugdíjaskorú szintén. Marad másfélmillió "tücsök", amiből durván 400-500 ezer tutira szükséges közalkalmazott, tanár, rendőr, stb. Úgy hogy a rokikkal, felesleges adminisztrátorokkal munkanélküliekkel marad 1 millió valódi "tücsök".

belekotty 2010.12.11. 02:03:00

@ingenium rusticus : Bizony, egyetértek. Én 300 ezres autóval nyomulok és családi házam van a 3as6árh1en, ami bőven 100 milla felett van. Röhögök azokon akik BMW-t és Mercedest tartanak Kaszásdűlőn. Az autó eszköz, a lakás pedig az otthonod.

belekotty 2010.12.11. 02:07:47

@Yasashi Tanuki: "A fityisz csak beszélt róla, de Medgyesy et. sajnos be is tartotta az ígéreteket az utolsó bötűig." - Amiben a D209 ügy vastagon benne volt, mert Megyó abban a helyzetben már nem mert a választási igéreteit nem betartani. Holott az akkor kabinet főnöke, aki később PM államtitkár volt, Katona Tamás már akkor figyelmeztetett hogy az tarthatatlan. Lett is belőle 2003-ban olyan ikerdeficit hogy csak recsegett. Valaki kiszámolta, hogy kb 7000 milliárd ment el jóléti intézkedésekre a 8 évben! 13. havi nyugdíj, közalkalmazotti emelés, 13. havi juttatás, lakáshitel támogatás, no meg a magánnyugdíjpénztárak.

batman1971 2010.12.11. 02:09:34

@Kicsit Karcos: miért dobálozol adatokkal, ha nem nézel utána? a térségbeli valutákhoz képest a kormányváltás óta a forint cca 5-8%-al alulteljesít. Valóban ehhez kell nézni és nem az euro-hoz vagy a CHF-hez.

Rwindx 2010.12.11. 02:09:37

off
@sanche:
"Mert be kell látni, szerencsejátékoztak a devizások. röhej, hogy most elvárják a támogatást!"

Ez egy durva tárgyi tévedés az írásodban ugyanis senki nem várja el az anyagi támogatást, csak jogbiztonságot várnak el. Az hogy a poltikusok mit pofáznak össze erről, az részletkérdés. A többi része a te dolgod. úgy élsz ahogy akarsz, de ne várd el másoktól is hogy ugyanúgy akarjanak élni ahogy te szerinted jó.

A hülyézéshez meg annyit hogy a devizahitel önmagában, jelen pillanatban még mindig olcsóbb mint a forinthitel azoknak is akik a válság előtt vették fel (talán 250-es CHF-nél lesz egál ideiglenesen, egyszer kiszámoltam). Azok szoptak be akik feszesen vették fel a hitelt, nekik nem lett volna szabad devizahitelt adni, de ők valójában forinthitelt sem tudtak volna felvenni.

on

gitáros 2010.12.11. 02:14:11

@eszkep:
Alacsonyabbrendű ám a kedves családod, picim.

Ettől még, bár HCs hozzávetőlegesen a "fasz" kifejezéssel jellemezhető leginkább, de speciel az a javaslat pont annyira demagóg baromság, mint a mindenkori ellenzék viselkedése nagy általánosságban. Mondjuk az általad oly imádott csürhéé nyóc éven keresztül...

batman1971 2010.12.11. 02:20:22

@belekotty: - "Ez jó demagóg volt. A kb 3 millió gyerek és tanuló az adott, a 2.5 millió valóban nyugdíjaskorú szintén. Marad másfélmillió "tücsök", amiből durván 400-500 ezer tutira szükséges közalkalmazott, tanár, rendőr, stb. Úgy hogy a rokikkal, felesleges adminisztrátorokkal munkanélküliekkel marad 1 millió valódi "tücsök". "

Na te sem ismered a számokat, ezért elmesélem:
3M nyuddíjas ebből 600e korkedvezményes (60%-a rokkantny)
1,8M 18év alatti
0,4 18 feletti tanuló
0,4 gyes+tartós betegállomány
3,5M alkalmazott (ebből 8-900e állami Mávval BKVval eü-vel oktatással stb)
0,4 munkanélküli.
A többi nem stat adat: magánvállalkozó (nem bejelentett), segélyen élő stb - 0,5M
Vagyis a tücskök száma: cca: 2M (+ a felesleges 2-300e állami)

(KSH adat)

Rwindx 2010.12.11. 02:40:33

@batman1971:
Pénznem: 2010.05.28 MNB HUF-> 2010.12.10 MNB HUF | eltérés %-ban HUF-hoz képest | eltérés az EUR-hoz képest
HRK: 37.62 -> 37.55 | +0.18% | -1.32%
CZK: 10.65 -> 11.05 | +3.6% | -2.1%
PLN: 68.61 -> 67.49 | +1.65% | -0.15%
EUR: 273.33 -> 277.5 | +1.5% | -1.5%

Persze ez most csak két lokális (vég)pont, de ugye megint éppen "be van döntve" a HUF. Én nem látok 5-8%-okat.

bandigyerek 2010.12.11. 04:58:23

@Gyurma73: aha, és a fél ország külföldön venne mindent, és annyi bevétel sem lenne mint most. jó ötlet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.11. 05:23:13

@Táskás Tóni: Attól még, hogy neked nem szimpik a Fityiszesek, a szocik ugyanyolan undirítóak. Max. annyi derült ki, hogy a jobbos banda sem jobb. Csöbör, vödör.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.11. 05:30:42

Mondjuk ez a hitelfelvétel tényleg érdekes.
Engem is hülyének néznek, hogy nincs csillivill új autóm, stb., meg miért nem veszek fel a lakásomra felújításhoz hitelt...
...aztán belegondolok, hogy a munkahelyem még annyra sem stabil, mint a forintárfolyam, meg hogy másikat nem könnyen találok (folyamatosan keresek úgyis), szóval hiányzik a francnak havi plusz több tízezer Ft kiadás!

Autóm, plazmatévém, nyaralásom... ...majd lesz, ha megengedhetem magamnak. Egyenlőre örülök, hogy a saját kérómban lakok, és nem viszi el a fejem fölül senki.

félemelet 2010.12.11. 05:33:28

@Táskás Tóni:

Oké, Szíjjártó prostituált - de amúgy egy komoly értelmi képességekkel rendelkező pali.
Oké, Orbán valóban egy tanyasi Elvis - de minden hülyeségét figyelembe véve sem pusztán egy korrupt hímpáva.
Oké, Matolcsy fura figura, de ez önmagában még nem jellemhiba.
Oké, Rogán, az ex-Szíjjártó kezd mostanában visszaesni a hajdani szerepébe - de egy amúgy teljesen normális figura, akit a nyilvánvaló korrupción túl azért más dolgok is ambicionálnak.
Oké, Kósa egy olykor bosszantó blöffmester - de amúgy máskor meg vannak jó villanásai, őt sem csak a lopás érdekli.

Horváth Csaba egy a fentiektől lényegileg eltérő embertípus. A fentebbiek minden hibájuk ellenére bírnak egyfajta természetes emberi, élőlényszerű jelleggel - H.Cs. nem... ő egy furán üres és élettelen portréja egy ijesztően stílustiszta és megvetendő jellemtípusnak.

esef 2010.12.11. 06:45:26

@Gyurma73:
'oszt azt tudod-e, hogy miért hagyta ott Tarlós a szadeszt?

@Prof. William:
Ne legyél kirekesztő! A homokosok mit kezdenének egy jó nővel? (már amíg a keresztény alkotmányunk nem tiltja be a buzulást...)

Indriq 2010.12.11. 06:56:13

Ahogy elnézem, némelyik ember itt még abba is belekötne, ha a rák ellenszerét találná meg a pacák.
A fityeszeseknek felhívnám a figyelmét, amíg HCS tervét fikázzák mint a disznó, addig a NEMZETVEZETŐ első akciótervében a lakáshitelmegmentést istenítették, pedig az ugyanez volt pepitában. Jó dolog az elvakultság (én is gyakorlom) de azért néha álljunk meg.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.12.11. 07:13:01

nekem az a gyanúm, a maszop annyira tudta, hogy esélytelenek a főpógi választáson, hogy szándékosan egy hülyét küldtek a harcba, aki ha leamortizálódik, hát leamortizálódik, nem kár érte.

Id. Lencsés István 2010.12.11. 07:31:41

Ez egy hír! Nálunk is sok a csapadék. Orbán már fontolgatja a Lipótmezőn, vagy a Vérmezn szállásoljon el.

Hugo Chávez venezuelai államfő azt tervezi, hogy átmenetileg egy sátorból irányítja majd országát, az elnöki palotába pedig ideiglenesen a közelmúlt hatalmas esőzései miatt hajléktalanná vált további családokat költöztet.

A dél-amerikai országban egy évtizede nem voltak olyan hatalmas esőzések, mint az elmúlt hetekben, s a természeti katasztrófa harmincnál is több ember életét követelte, több mint százezren pedig kénytelenek voltak elhagyni otthonaikat.

martonx 2010.12.11. 07:36:24

@sanche: pont ez a vicc az egészben. Ahogy megkeresed az olcsó lakást, úgy meg lehet keresni az olcsó és jó albérletet is. Főleg ha már a sokadikban laksz, és tapasztalt vagy. Hidd el, egy hajszállal kerül többe az albérletem mint egy 1,5 szobás panel albérlet ára.
Nem olvastál figyelmesen. 4 fős a családunk, két kereső felnőtt, két gyerek. Volt olyan, hogy 2-3 hónapra munkanélküli voltam, nem dőlt össze a világ. Sőt az asszony GYES-en van jelenleg.
És jól mondod valóban nem érezzük rosszul magunkat, nyaranta elő-elő fordul egy-egy nyaralás.
Nem is mondtam, hogy szégyen panelban élni, csak próbáld ki egyszer a kertes házat.
Én panelban nőttem fel, aztán a sors úgy hozta, hogy egyszer csak kertes házban találtam magam, és mióta gyerekeink is vannak pláne látom, milyen életminőségbeli különbség van panel és kertes ház között.
Ettől függetlenül a kertes ház, panel ház inkább hitvita, ebbe nem akarok belemenni.
Arról pedig nem tehetek, hogy a szülők nem tudnak segíteni pár rongyos millióval az önerőben (bizony 25% önerő alatt nem tudsz lakáshitelt felvenni).
Márpedig képzeld el vannak olyan emberek, akiknek nem tudnak a szülei segíteni. Még csak annyival sem, hogy pár évig otthon laksz meló mellett, hogy összegyűjts 1-2 milliót.
Na ekkor mit csinálsz? Igyekszel kihozni a helyzetből a maximumot.
Egyébként nem látok a jövőbe, ahogy te sem. 10 éves távlatokban, kérem ne tegyünk elhamarkodott nyilatkozatokat, addig még rengeteg minden történhet.
Nyugdíjban, deviza hitelesekben tökéletesen egyetértünk, képzeld még rakok is félre, úgyhogy lesz nyugdíjam nekem is, csakúgy mint a lakáshiteleseknek :-)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2010.12.11. 07:57:37

Ez az ötlet nem zseniális, hanem kispályás. A demagógia legalja.

Walter Melone (törölt) 2010.12.11. 08:12:22

Ez kb az amit a fidesz akart a nemzeti eszközkezelővel nagyban.

nem kell minden hitelest megmenteni sztem, de populizmusban versenyezni ha lehet még veszélyesebb.

Phrascarica 2010.12.11. 08:15:36

@Gyurma73: "30%áfa" ezt sajna nem lehet meglépni az EU tagságunk miatt, mivel 25% az már a plafon, a többivel egyetértek, bár a benzin nemsokára eléri ezt a szintet, ha így haladunk 2011 március elejére meglesz!

Phrascarica 2010.12.11. 08:17:27

@hunocska: ha esik az eső az a baj, ha nem az a baj :)

Senkifia 2010.12.11. 08:37:12

@Johnny336: egyetértek. Nekem svájci frank alapú a hitelem. Kb most kezd annyi lenni a törlesztőrészletem, mint amennyi lett volna 2 éve,ha forintba veszem fel. És azóta picit romlott a forint is ugye. Tehát nem állok sokkal szarabbul,mint ha forint lenne a hitel. Az egyedüli probléma max egy újabb gazdasági világégés. Na ezért is akarnám csökkenteni a futamidőmet,hogy hamarabb túl legyek rajta. Sajna euróra nem tudom átváltani(lévén az euró mégiscsak valamivel stabilabban rángatózik,mint a CHF :)),mivel devizára nem jegyezhetnek már be jelzálogot. Viszont forintra nem szívesen váltanám,mert egyrészt hirtelen realizálódna a 60 ft-os árfolyamveszteség, és emellett forinttal se fenékig tejfel,mint már mondtam :)
Szóval maradok a CHF-nél. Miközben teljesen egyetértek Veled,miszerint nem mentőövek,meg hasonlók kellenének a devizahiteleseknek(mint ahogy ingyen BKV sem:)),hanem gazdasági környezet,hogy stabilizálódjon a forint mondjuk 170-és 190 között,,apropó CHF(álmodik a nyomor :)), munkahelyek,és megfelelő fizetések,hogy az emberek fizethessék a hitelüket,ha már felvették.

Senkifia 2010.12.11. 08:40:41

@sagia77: nem az ötlet maga a zseniális,hanem a háttér-szándék :) Hogy ha valami hasonlót csinál az önkorm.,akkor learathatja horvát-ingyenbékávé-csaba a babérokat,ha nem csinál semmi hasonlót,és jó sokan elbukják a hitelt meg a házat,lehet mondani a köv. választáson:bezzeg én meg akartam menteni az embereket,csak EZEK nem hagyták :)

Arcturus 2010.12.11. 08:48:40

"Az ország hitelképessége miatt is olyan sírás megy, mintha bárki is tudna akár egyetlen esetet is az ország 1115 éves történelméből, amikor nem fizettük ki az állam valamelyik külső adósságát."

És? Attól még be lehet dőlni.

"Nem kérdés, hogy keményen a bankok, hitelminősítők és a velük együtt szakmányban ajvékolók tökére kell lépnünk. Az eszközön lehet vitatkozni, de a cél szerintem teljesen hasznos és indokolt."

Ha csak Magyarország lép a tökükre, akkor semmit nem ér. Kivonulnak és nem lesz munka, mert nem lesz hitel. Pláne nem olcsó. Tehát akkor megint csak menne a nyifogás, hogy de magasak a kamatok. Ha minden ország egyformán lépne a tökükre, akkor az érne valamit.

"tökéletesen igazad van. Jelenleg kellemes negyedben kertes házat bérelek, amit soha esélyem sem lenne megvenni"

Hát igen, el is érkeztünk mindennek a gyökeréhez: az emberek döntő többsége virtuálisan jobban él, mint amit valóban megengedhet magának.

"és kinek a dolga lenne a munkahely teremtés? hm? mert úgyebár bevan ígérve, hogy lesz munkahely de miből lesz megvalósítva?"

A munkahely teremtés ugyanúgy az állampolgárok dolga, nem az államé. Az eredeti terv, mi szerint csökkenteni kellene a bürokráciát (söralátét méretű bevallás pl.) az nagyon jó. Adócsökkentés rizikós.

"A bankokat kellene szabályozni, méghozzá rendesen. Mert máshol nem tehetik meg azt, amit ebben az országban."

A bankok rendszabályozása nem segítene igazából semmit.

Az a probléma, hogy nincs elég szakképzett munkaerő és munkabírás, mi közben az elvárások az életszínvonallal szemben magasak. E mellé jönnek még a magyar nép undorító ügyeskedési és fegyelmezetlenségi problémái, valamint a szocialista-nomád keverék elmeszerkezet. Ezekből MINDEN levezethető, ami most van.

Arcturus 2010.12.11. 08:51:15

@Arcturus: Ja, és még kihagytam a másik fontos elemet: a történelmi hagyatékot.

Senkifia 2010.12.11. 08:54:32

@Énbagoly: Valóban. Itt bruttó kb félmilla jövedelemre simán adott a ráfáz bank 100ezer svájci frankot,kolozsvári haverék ketten kb ugyanennyit keresnek,ott a max amit fel tudtak volna venni 25ezer euro. Mert ott az állam, ill a román PSZÁF úgy tesz,mintha létezne,és próbálja védeni(viszonylag sikeresen) az alulinformált embereket a saját hülyeségüktől, és az ezt kihasználó surmó pénzintézetektől. Ezért nem is értek egyet azzal,amit itt nyomat az okosak egy része(nekem bezzeg nincs hitelem, akinek van az dögöljön meg,mé' volt hülye,csak ő a hibás, felelőtlen deviza hitelesek ...stb),mert az alulinformált devizahiteles Mari nénik része a felelősségben az kb 30-35%. A maradék 65-70en meg nyugodtan osztozzon az állam, aki hagyta,hogy a bank "pápápápá... nem kell jövedelemigazolás", 24hónapos késleltetett karácsonyi kölcsön plazmára...vedd fel,me' odaadom" stb felkiáltással szórja ki a hiteleket, most meg jöjjenek,hogy jaaa há ennek nincs jövedelme,hogy visszafizese...na akkó' elszedjük a házát...és a pénzintézetek, akiket az állam hagyott,hogy ezt tegyék....
A "törvényesen" működő Pr***dentről pl már nem is beszélve, akinél csak azért csökkent 250-430%ról a THM 69%ra, mert már túl nagy volt a médiabotrány,meg a felháborodás. De ez azért még mindig uzsorakamat. Amire van törvény. Ezek mégis működhetnek. És úgy,hogy a legcsóróbbak konyhapénzét szedik el. És nagyon rövid időintervallumok alatt nagyon sok százmilliót szedtek be az emberektől. És ezt az állam hagyja. Gondolom jó helyre fizetnek az ilyenek, és azért.
Szóval ilyenek mellett azért ne feledkezzünk meg se az állam, sem a pénzintézetek felelősségéről.

Arcturus 2010.12.11. 08:54:44

@Arcturus: Konkrétan itt pl. azt értem, hogy

1. az ország túl kicsi ahhoz, hogy erős legyen,
2. nagy az államadósság a történelme miatt,
3. a történelme során számtalanszor volt elnyomás (török, osztrák, szovjet, stb.), amikor menő volt az, aki ügyeskedéssel és csellel átveri az ő fölötte álló hatalmat. a rendszerváltás után magunkra maradtunk, más átverni való, nagyobb entitás nem maradt az államon kívül, így hát azt cselezzük

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.11. 08:56:27

@Viktus: Csodát? Nem. Csak annyit, hogy ne csináljanak annyi nyilvánvaló baromságot és gyak. leplezetlen lenyúlást.

Arcturus 2010.12.11. 08:57:20

@Senkifia: "mert az alulinformált devizahiteles Mari nénik része a felelősségben az kb 30-35%. A maradék 65-70en meg nyugodtan osztozzon az állam, aki hagyta,hogy a bank "pápápápá... nem kell jövedelemigazolás", 24hónapos késleltetett karácsonyi kölcsön plazmára..."

Igen, ennek kapcsán mondom azt, hogy a magyar ember egyszerűen buta. Ez van. Részben azért, mert amúgy is (nomád elme), részben azért, mert még nincs száz éves hagyománya a kapitalista demokráciának (szocialista elme).

öcsi55 2010.12.11. 09:16:32

Szégyen az országnak,hogy ezzel bohoccal foglalkozunk!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.11. 09:17:42

@emzse3: Ha nem vagy fasz, akkor ez kb. 3-4 évente egy lakásfestés és pár apróbb javítás. Mi a rabszolgaság? A saját lakás vásárálása szar feltételekkel. Ma nincs jó feltétel ehhez. Mellesleg kivel? Veszek egy házat egy nővel, akik akármikro leléphet? Aha...

Senkifia 2010.12.11. 09:21:38

@Arcturus: ezzel a nomád elmével kissé vitatkoznék :) ne sértegessük egymást ha nem muszáj :)
A nomádokban már jó sok szláv,germán,héber,meg isten tudja milyen vér van keveredve.Ja hogy ezek is nomádok voltak? és akkor a német is balfasz? neem, akkor inkább a második,azzal egyetértek. Nagyon sikeresen el lettek hülyítve a 40 év cucilizmus alatt.Kezdve attól,hogy "Felejts el mindent,ami a határon kívűlre szorult.10 millió magyar van,és pont,a többi az román,szerb,stb", és befejezve azzal,hogy "Te ne gondolkodj, úgyse értesz semmihez,majd rákosi,kádár,vagy az épp aktuális elintézi helyetted.Nincs szükséged gazdasági,pénzügyi,semmilyen kapitalista ismeretre,mindent elintézünk helyetted". És most látszik igazán,milyen szépen beért ez az egész.
Most meg győzikesóval meg maunikával hülyítik ,butítják tovább azt,akit lehet. És 20-30 év múlva majd rácsodálkozhatunk,hogy aztaa...ezek a magyarok milyen buták.
Nagy úr az információ,és még nagyobb aki kezelni,torzítani,használni tudja. Akin meg használják, az szép lassan, de biztosan lebutul.
Szóval a nomádságnak ,így 1000 év után, ehhez már semmi köze.
"Mindig ilyen volt. Apró khánok
révén minden igának barma.
Sohase harcolt harcot végig,
csak némán és gyáván kavarta..."

http://hu.wikisource.org/wiki/A_hőkölés_népe

joszip 2010.12.11. 09:27:11

Egyszerűbbet tudok. Kilakoltatási moratórium, ezzel egyidőben a főváros ajánlja fel a bankoknak, hogy megvásárolják a követelésüket 80%-os értékben (válság van, kérem, a bank sem szent tehén). Az érintett lakásokra elidegenítési tilalom, kamatmentes hitelből kifizethető x év alatt, vagy időt adni eladásra (kisebbre és/vagy olcsóbbra való cserével). Ez utóbbit is lehetne koordinálni, hiszen ami az egyiknek megfizethetetlenné vált, az a másiknak pont jó lehet.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.11. 09:31:41

@sanche: 1,5 szobában 2-3 gyerek fővárosi panelban vs. kertesház? Bocs, de az utóbbu a nyerő. Ja, és albérlettel könnyen költözöl. A lakás itthon ma gyakorlatilag röghözköt...

nu pagagyí 2010.12.11. 09:34:45

@sagia77: Csaba csak formába öntötte a Fidesz demagóg igéretét a devizahitelesek megmentésére. Mi nem tetszik?

Alex6 2010.12.11. 09:38:10

Hehehe, ez egy óriási vicc. Az MSZP-ben már egy valamire való jogász sincs? Még ha komolyan is gondolja, legalább arra ügyelhetett volna, hogy értelmezhető és végrehajtható legyen a fos tervezete.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.11. 09:40:50

@sanche: A vége is röhejes amit írsz. A tisztességes lakókörnyezetet évi 1 hétben élvezhetik? És szeritned ez a jó? Megalol...

Jaffar 2010.12.11. 09:43:37

Akik nem tudják fizetni a hiteleiket, azok menjenek albiba, de nehogymá ök kapjanak állami támogatást, mert nem bírják fizetni a hiteleiket. Mire fel? Adják el, cseréljék kisebbre. Önhibájukon kívül? Miért is? Amikor a szerzödést aláírták, akkor miért nem olvasták el, értelmezték, hogy mit is írnak alá. Vagy netalántán a saját lakás is megjár állampolgári jogon manapság?
Egy ismerösöm Ausztriában 40.000€-t fizetett be kaucióként egy 76nm-es új bérlakásra, ami államilag támogatott és így "csak" havi 540€-t fizet + rezsi (ha kiköltözik a 40000€ persze visszajár). Mindez Bécsben a 22.-ik kerületben, szal még csak nem is a belváros, mert ott 2szer ennyibe fájna. Az osztrák lakosság több, mint fele albiban lakik (igaz, ott más az albi rendszer, mint nálunk), pedig ök aztán tényleg jobban élnek. Inkább az államnak egy olyan koncepciót kellene kidolgoznia, ahol a lakás bérlést (hosszútávon) biztosítanák, ahogy azt szerte Európában. Ehelyett meg lenyúlják a mnyp-ban tartott lóvét és elherdálják. Változás semmi, tök ugyanaz, mint amit a szocik csináltak, söt...........

Senkifia 2010.12.11. 09:54:53

@Jaffar: azzal,hogy "sőt"még várjunk azért pár évet... ballibéket elég nehéz überelni :D

Arcturus 2010.12.11. 10:00:13

@molnibalage: "1,5 szobában 2-3 gyerek fővárosi panelban vs. kertesház? Bocs, de az utóbbu a nyerő. Ja, és albérlettel könnyen költözöl. A lakás itthon ma gyakorlatilag röghözköt... "

Mindössze 2-3 évet kell várnod és nem tudsz majd onnan dolgozni járni, mert a közlekedés lesz nagyon drága.

Táskás Tóni 2010.12.11. 10:40:03

@ColT: Ebben nincs vita, egyetértek.Ezért felesleges és nem is igazságos Horváth Csabát ekézni, hiszen a populista ígéretekből az ellenzéki 8 év alatt a fidesz ba..a tele a padlást, most pedig itt impotenskednek. Horváth Csaba semmivel sem mond többet, mint a fidesz "megmentjük a devizahiteleseket" szlogenje, vagy pl az 1 millió munkahely. Mondjuk ez utóbbit a fidesz be is váltja, kb 1 millió munkahely lesz összesen 10 éven belül, ha így folytatják.

Táskás Tóni 2010.12.11. 10:42:46

@nu pagagyí: Miközben a fidesz éppen a 13 év megtakarítását költi ,vagyis megcsinálta a reformok reformját , amit az emberek embere 1 perc alatt aláír.

2010.12.11. 10:46:15

Engem ne mentegessen senki. Felvettem a hitelt, tisztában voltam a kockázataival. Nekem egyetlen kérésem van, amit a Fidesz sem teljesített. Hosszú távú, kiegyensúlyozott politikát folytatni, a piac működésére pedig nemzetközileg elfogadott szabályrendszert megalkotni. Jogászként ne próbáljon szembemenni Nobel-díjas közgazdászprofesszorok által leírt tanokkal. Ez kerül nekem sokba, nem a CHF árfolyama.
Ja, a nagy pofájú forinthiteleseknek üzenem, akik nem akarnak szolidaritást vállalni azokkal a devizahitelesekkel, akiknek tényleg ellehetlenült a törlesztési lehetőségük, hogy tényleg nem kell ezt vállalniuk. Csak a költségvetésből fizetett állami kamattámogatást csengessék már vissza egy alapba és a továbbiakban fizessék a piaci forinthitel kamatait.

Táskás Tóni 2010.12.11. 10:51:29

@félemelet: Na és Smittpalibá, kb olyan szinten van a bedobott vallásosságával , mint Horváth Csaba a nagyapós dumájával. Csak az a különbség, hogy az előbbit a focista bunkó rakta a nyakunkba , méghozzá KE-i posztra , az ország első embere a nyálgép emberek embere. Szíjgyártó Rogán Kósa Matolcsi megmondóemberek, az Orbánban pedig csak az izgága bizonyítási vágy munkálkodik, ami mostanság kicsit sokba kerül Mo-nak.

Táskás Tóni 2010.12.11. 10:55:24

@esef: Miért hagyta ott Tarlós a szadeszt? Nem volt elég biztos az irányultságában?Tarlósnak amúgy "jó" a dumája, szerinte Orbán szellemi önkielégítést végzett, amikor azt mondta, hogy a nemzet visszakapta a fővárosát.Élő adásban sikerült ezt a Tarlósnak benyögni, remek.

Táskás Tóni 2010.12.11. 10:58:45

@Viktus: Orbántól azért várják a csodát ,mert Orbán megígérte a csoda" elhozatalát." Vagy mégsem bír delejes emberi képességekkel? Hoppá , ez aztán a pofáraesés mindenkinek.

2010.12.11. 11:01:19

Amikor kicsi voltam, anyukám így tanított: "addig nyújtózkodjál, amíg a takaród ér". A nagymami hozzá tette: "de lehetőleg addig se, tegyél félre nehezebb napokra is!" Apukám azt mondta: "ne szokjál rá se italra, se kábítószerre, se dohányra!" A nagypapi meg azt magyarázta: "hitelt felvenni csak olyan dologra szabad, ami aztán hasznot hajt, mégpedig több hasznot, mint amennyi a hitel kamata." Én okos kisfiú voltam, és megfogadtam a tanácsokat, nem is vagyok bajban! (...még, ameddig még van munkahelyem.)
A többiekre pedig a darwini evolúció-elmélet vonatkozik. Zabáljanak zsírosdeszkát, és törlesszék a sznobomobilokat meg az ikea bútort, meg a plazmatévét! Úgy kellett, úgy kellett, káposztába hús kellett! :-p

Táskás Tóni 2010.12.11. 11:04:59

@öcsi55: Igaz Horváth egy bohóc ,csak az a baj, hogy a fidesz és kormány pedig egy kész cirkusz. Új és egyre meglepőbb számokat adnak elő Mo porondján.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.11. 11:34:40

@Arcturus: Bírom az ilyen nostredanusi vénákkal megáldottakat. 2001 óta a BKV bérlet ára kb. a 3-szorosa lett. Az infláció nem volt ekkora. A Volán is ennyivel drágább. A benzin már nem lehet sokkal drágább.

Az új fővárosi cég kommunikéje szerint most nem is lesz áremelés.

Másegyéb?

(Egyébként BP-n is vannak kertvárosias részek....)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.11. 11:42:52

@Kilo166: Nobel díjas emberek is mondtak már hatalmas ostobaságokat...

Biztos sok nagy navű "szakember" dolgozott a jenki bankpiacon. Ezek hozták össze azt a gyönyörű helyzetet, ami miatt a fél világ szopik lassan 2 éve. Pedig egy intelligensebb átlagember is belátta volna azt, hogy nevetséges légvárakra építkeztek.

Nagy ennyit a közgazdasági díjakról és elismerésekről. Igen, fingom nincs a pénzilág működéséről. Azt viszont tisztán látom, hogy elkúrták, és senki kurvaokos nem verte a tamtamot hogy mi a lófaszt képzelnek egyes "szakemerek"...

2010.12.11. 12:13:23

@molnibalage: A légvárakról mindig utólag mondják, hogy az volt. A dotkom, a hitelek másodlagos piaca esetében lett nagyon sok "okos" ember. Voltak ellenzői, de még mindig a média az úr. De mondhatnám azt is, hogy van itt még lufi. A környezetvédelem, a médiapiac, az internet kereskedelmi és hirdetési piaca. Lesz itt még pukkanás.
Ja, és ne felejtsük el idesorolni a magyar gazdaságot, ami 2011 második felétől, de legkésőbb 2012 elején fog összeomlani.

Táskás Tóni 2010.12.11. 12:36:56

@Kilo166: Na és akkor mi van , ha 2014-ig kihúzza a magyar gazdaság, az sem segít rajtunk . Ámokfutó fidesz kormány és a delejes ember és a jobbkeze.

2010.12.11. 12:41:31

@molnibalage: A válság így is-úgy is bekövetkezett volna. A hitelekkel csak megpróbálták besöpörni a szőnyeg alá. Mindenki úgy csinált, mintha minden rendben volna... de ezt sem lehet a végtelenségig. Sajnos a kapitalizmus válságról válságra bukdácsol. Mindig is így volt, ezután is így lesz. Ezt már Marx és Kongratyev is feltárták műveikben.

2010.12.11. 13:55:32

@Táskás Tóni: Mitől húzná ki addig? A költségvetés folyamatos hiánnyal van tervezve. 2010-ben az IMF-t lőtték ki, 2011-ben a mnyp-ket akarják eltörölni. Remélem egy tervezési hiba miatt megszüntetik a kötelező állampapírvásárlási kötelezettséget is és végre a pénztár csinálhat nekem magasabb hozamokat is pl. keleti nyersanyag és energetikai kötvényekkel. Vajon 2011-ben ki fog magyar állampapírt venni? Vagy a lakossági bankbetétek lesznek a fedezet?

probajanos 2010.12.11. 14:14:15

@Gyurma73:
"30% áfa"

Ne zavarjon meg az a tény, hogy az európai unióban a maximális áfa kulcs 25%.
Tudom, lépjünk ki.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.12.11. 14:23:49

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.:

Szia!

Kihaénnem-levélre frappáns választ kapott az újságíró :) Hogy a vonalkód minek, azt nem tudom.
És igen, a stílusra finnyásak vagyunk.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.12.11. 14:36:47

@kíváncsivagyok:

Ő sehogy, nem is róla szól az a mondat. De az MSZP sehol máshol nem terjesztett be ilyet .
Amúgy meg honnan szedjen Tarlós bácsi 7,5 milliárdot?

emzse3 2010.12.11. 14:42:35

molnibalage:
"Ha nem vagy fasz, akkor ez kb. 3-4 évente egy lakásfestés és pár apróbb javítás."
Ok. Komplett lakás festése 200-300 e. Ft, + az "apró". Ez 10-12 év alatt mennyi is...?
"Mi a rabszolgaság? A saját lakás vásárálása szar feltételekkel. Ma nincs jó feltétel ehhez. Mellesleg kivel? Veszek egy házat egy nővel, akik akármikro leléphet? Aha... "
Ok. Ezzel a hozzáállással a büdös életben nem lesz lakásod mert igaz, h nem lép le a nő a részével, viszont egész életedben tömöd a főbérlőd zsebét. Te tudod....

pj02 2010.12.11. 14:46:53

@emzse3:
"Ez nem igaz teljesen, hiszen az albétletet abban az állapotban kell visszaadni ahogy átvetted
Magyarul: Ha valamit "leleaksz" az fel kell újítani!"
Mondjuk ez sokban függ attól, hogy milyen bérleti szerződést írsz alá.
De nem jellemző, hogy egy bérbeadó bármit felújítatna az albérlőjével, azon kívül, ami az albérlő hanyagsága, vagy gondatlansága miatt megy tönkre. A "természetes kopás" fedezetére ott a kaució, ha a felújítás költsége meghaladja azt, akkor a főbérlő "így járt".

"A lényeg, hogy ez a törlesztő = albérlet rohadtul nem igaz, még Bp-n sem..."
Nem bizony, mert a törlesztő sokkal magasabb, mint az albérlet.
Budapesten egy 20 milliós piaci értékű lakást 70 ezer forintért lehet bérelni (most még sokkal kevesebbért).
Ha 20 millió hitelt akarsz felvenni (tegyük fel, hogy nulla önerőre kapnál), akkor azért 140 ezret fogsz fizetni, 20 évig.

"Hát..... az én albim 60e /hó volt, az újpesti 3 szobás full felújított lakás + kész panelprogramos tömbben lévő 70nm-es kecó havi törlesztője kb. 65e. Az igaz, h 40% volt a beugró nem 0 vagy 10....."
És azt a pénzt hozzávetted a 65 ezres törlesztődhöz, amit a 40% önerő hozna állampapírban, vagy bankbetétben (vagy akár, hosszú távú megtakarításokban, pl részvényben, befektetési alapokban)?
Nem hinném, pedig akkor kijönne, hogy alsó hangon 100 rugó az az összeg, amibe neked most a lakhatásod kerül (rezsi nélkül), szemben a 60 ezres albérlettel.

"És ha te pl 10 évig fizeted az albit én meg a lakást, akkor neked nem lesz semmid, nekem van egy fél lakásom, amit ha pénzzé is kell tenni esetleg, akkor is van 6-7M cash, ha neked ki kell jönni az albiból kezdheted felújítani a FŐBÉRLŐD LAKÁSÁT, hogy a szerződésnek megfelelően tudj lelépni.... hát ...te tudod.... "
Semmit nem kell felújítani egy főbérlő lakásán. Ha nagyon szétbarmolod, maximum a kauciót bukod.

És azt vedd még hozzá, hogy 20 év múlva lehet, hogy lesz neked egy lakásod, amiért kifzetted a piaci értékének a 180-200%-át (önerő, plusz törlesztés), aki pedig albérletben lakik, az (ha megtehetné, azaz lenne elég jövedelme, hogy a hitelt fizesse) simán összespórolja ugyanazon idő alatt a a lakás piaci értékét, azaz 20 év múlva egy éppen olyan lakást fog tudni venni, mint a tied, amiért te 20 év alatt az értékének a dupláját kifizetted.
Ő az albérleti díjat bukja el, te pedig a bankhitel után fizetett kamatot, meg azt az önerőd adott időszaki (kamatos kamattal számított) hozamát. Ez pedig értékben sokkal magasabb, mint a 20 év alatt fizetett albérleti díj.

Egy dolgot érdemes lenne megérteni:
Ha albérletben laksz, akkor csak használati jogot szerzel a lakásra, míg ha megveszed, akkor a használati jogon felül tulajdonosi jogokat is szerzel.
Közgazdasági nonszensz, hogy egy szélesebb jogkört biztosító jogviszony (a tulajdonlás) olcsóbb lehet, mint a szűkebb jogkört biztosító bérleti jogviszony.
Nem az.
Ha mindent (elmaradt hasznot, kamatfizetést, időről időre jelentkező felújítási költséget) összeszámolsz, az albérlet költsége kb 10-15%-kal olcsóbb, mint az albérlet költsége.
Főleg olyan brutális kínálati piacon, mint a budapest lakáspiac, ahol a lakásokat éves szinten a piaci értékük 3%-5,5%-ának megfelelő bérleti díjért lehet kiadni.

Lakást csak érzelmi okok miatt szabad venni: azért mert beleszeretsz a lakásba, vagy a helybe. És lehetőség szerint kp-ban, mert úgy a legolcsóbb.
Üzleti alapon lakást vásárolni nem érdemes, a (lakó) ingatlannál rosszabb befektetés pillanatnyilag (2003óta) nincs.

emzse3 2010.12.11. 14:47:54

martonx :

"értem amit mondasz, te is értsd meg, hogy vannak emberek, akiknek nincs 40% önerejük egy panelért, pláne ha ugyanannyi pénzért kertes házban is lakhatnak. :-)"
Ok. Akkor is biztosabb ha sajátra törekszel, mert ha bármitörténik, az utcán találod magad semmi nélkül, viszont ha el is kell adni mondjuk a félig kifizetett kecót akkor legalább van valamid.
"Az albérlet felújítás meg egy baromság, vagy csak téged szívattak meg vele. Több albérletben laktunk már, sehol nem kellett még kifesteni sem, amikor leléptünk.
Tegye fel a kezét az, akinek az albérletezése végén több százezerért magának kellett felújítania az albérletet! :-D"
Szerződésfüggő. Én az elmúlt 3 évben csak olyan normális lakásokat találtam ahol ez feltétel volt.

emzse3 2010.12.11. 14:58:47

Szinte mindenben egyetértenék veled, ha a világ boldobgabbik felén laknánk, nem itt. Nálunk nincsenek olyan kialakult, stabil közgazdasági-társadalmi viszonyok hosszú távon mint amikre hivatkozol. A Nagyjábóli mai viszonyokat vetítetted ki 20 évre előre. Mo-n így tervezni - azt kell mondjam, sajnos - vicc kategória, avagy tintapacából való jóslás....
(Gondolj csak bele, mit ajánlottál volna uebben a kérdéskörben nekem 1990-ben, és mi jött volna be abból....)
Szóval nehéz okosnak lenni mostanában mert bármi megtörténhet meg az elenkezője is.
Asszem a lakhatási biztonságom + a pillanatnyi jó vétel lehetősége megért egy kis kamatveszteséget, szvsz...

emzse3 2010.12.11. 14:59:47

Az előzőm válasz pj02-nek!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.11. 15:14:48

@Kilo166: Áruld már el, hogy úgy általában az ingatlan befektetés esetén miért hiszi azt, és miér szajkózza a sok brika, hogy az a tuti? Miért lenne rá állandó kereslet jó áron? Mert az egész erre a nevetséges feltételezésre alapult. Vicc.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.11. 15:16:47

@Kilo166: És arra szintén mi a garancia, hogy állandó növekedés lesz? Én is 30%-ot nyertem tavaly, csak sajon az én bektetése mértékét nézve nevetségesen kis összeg. Viszon mi a garancia arra, hogy mikor 10-szer annyi van bent nem bukom a 30%-ot...?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.11. 15:20:04

@emzse3: Nem. Kb. addig nem lesz, amíg meg nem nősülök és nem lesz gyerek. Vagy akkor sem. A mai világban az, hogy egy helyre kösd le magad egyszerűen tarthatatlan. Ha meló megszűnik és menni kell, akkor a lakás miatt képtelenség. Azt adhatod el áron alul a hitelekkel terhelt szarodat és 0-ról építhetsz fel megint mindent.

Egyszer láttam egy csinos számítást. Mellesleg mi a difi aközött, hogy bankot tömöd és nem a főbérlőt? HA rendezett körülmények között lehet hosszútávon bérlőként élni, akkor nem sok szól a saját lakás mellett perpillanat. Az albi részlete olcsóbb. A maradék pénzt is be lehet feketni és jó estben hozama lesz. A lakáshitel a jelek szerint csak felele mehet...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.11. 15:21:59

@pj02:

"Ő az albérleti díjat bukja el, te pedig a bankhitel után fizetett kamatot, meg azt az önerőd adott időszaki (kamatos kamattal számított) hozamát. "

Meg azt, hogy a lakás miatt lényegében nem tud mozdulni semerre, ha nagyon kellene.

Roltii 2010.12.11. 15:26:06

albérletet nem nagyon szoktak felújítani, egyszerűen nem kell. Ha pedig valami a kopásból eredően elromlik, azt a főbérlő kötelessége kicseréltetni/megjavíttatni (pl bojler vagy sütő).
Arról nem beszélve, hogy ha nem új építésű lakást veszel, akkor ott nagyon csúnya dolgok figyelhetnek be (pl tetőfelújítás lakónként x százezer ft).
Ha csak albérleted van, sokkal mobilisabb vagy, és nem vagy a törlesztés börtönébe zárva.

@emzse3:
"Ok. Akkor is biztosabb ha sajátra törekszel, mert ha bármitörténik, az utcán találod magad semmi nélkül, viszont ha el is kell adni mondjuk a félig kifizetett kecót akkor legalább van valamid."
nem, sajna ez nem igaz. Mert nem Te adod el, hanem a bank árverezi el a haveroknak, és simán előfordulhatsz, hogy bukod a lakásod de még mindig marad tartozásod (mint az autóknál). Kéne egy rendes szabályozás persze, hogy ez ne történjen meg, de aki felvett lakáshitelt, azoknak sajna a feltételek hasonlóan néznek ki, és én ezért tartom felelőtlennek őket, nem kicsit. Felvettek sokan annyi hitelt, amennyit épp kitudtak fizetni, na ilyet nem szabad. Ha lesz lakáshitelem csak úgy indulok neki, hogy lesz legalább 1 év tartalékom és ha x a törlesző, akkor 2x-et is kitudjak fizetni ha úgy alakul. Mondjuk jelenleg önerőm sincs (nem is lesz egy darabig:D). Sajna 28 évesen egy jól fizető állásból még nagyon nem lesz lakás:(

2010.12.11. 15:41:58

@molnibalage: Fogalmam nincs. Az ingatlanbefektetésnek megközelítőleg van egy biztos hozama, de nehezen tehető likviddé, valamint most már kalkulálandó kockázatnak számít az államosítás is.

pj02 2010.12.11. 15:48:31

@emzse3:

"Nálunk nincsenek olyan kialakult, stabil közgazdasági-társadalmi viszonyok hosszú távon mint amikre hivatkozol."
De, most már vannak. Van egy viszonylag széles fizetőképes kereslet a lakóingatlanokra, a bérletekre, és van ehhez mért kínálat.
Van megfizethető hitellehetőség is.

"A Nagyjábóli mai viszonyokat vetítetted ki 20 évre előre. Mo-n így tervezni - azt kell mondjam, sajnos - vicc kategória, avagy tintapacából való jóslás...."
Ezek a viszonyok gyakorlatilag 5-6 éve változatlanok, és a még középtávon sem változnak.
De bármiféle -negatív irányú- változásról is beszélünk, mindenféleképpen az albérlet a kedvezőbb megoldás, hiszen sokkal mobilabb mint a tulajdonlás.

"Gondolj csak bele, mit ajánlottál volna uebben a kérdéskörben nekem 1990-ben, és mi jött volna be abból...."
Azért a mai viszonyok mindenben másak, mint az 1990-esek.

"a lakhatási biztonságom"
Ezt sokan ismételgetik fő érvként a tulajdonlás mellett, de kérdezem: ismer akárki olyan példát (mondjuk az elmúlt 10 évből), akinek, amikor megszünt az albérlete, akkor nem talált magának másikat, és az utcára került?

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.12.11. 16:42:29

Rájöttem! Ez a hapsi teljesen úgy mosolyog, mint ahogy Jokert szokták ábrázolni. Csabikám, légy rá nagyon büszke!

2010.12.11. 16:58:27

Albérlet vagy hitel témához: a különbség a felhalmozott javak mennyisége. A hitel lakásban otthon vagy, a saját limlomjaiddal, amelyek mennyisége könnyen teherautónyivá is hízik pár év alatt. Az albiban viszont vendég vagy két-három bőröndnyi cuccal, hogy ha menni kell, lehessen. Életvitel kérdése... Tulképp a tulajdon sem korlátoz, ha nagyon muszáj költözni, meg lehet azt csinálni, hogy kiadja az ember, és abból a pénzből meg albérel másutt, ahol épp munkát kap. Már ha olyan a munkája, ami miatt sokat kell költözni. Mondjuk egy kőművesnek sokat kell, mindig oda, ahol az építkezések vannak. Egy atomtudósnak viszont sosem kell, dolgozhat vagy a KFKI-ban vagy a Műegyetemen, másutt nincs kutatóreaktor, ha vesz egy lakást a Kosztolányi Dezső térnél, akkor azzal minden lehetséges esetre felkészült.

fokabacsi 2010.12.11. 18:05:39

@neccharisnyás útonálló: Szerintem meg a lányok mosolyognak így az út mellett. Gyalogsági ásóval hogy letörölném a képéről ezt a hülye vigyorgást!

bandika gazdája 2010.12.11. 19:22:36

Demszky mé nem csinálta meg vazze?!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.12.11. 20:13:43

@fokabacsi:
Hát, kettőnk közül, azt csak te nézed, szal nem tudlak ebben megerősíteni. Mindenesetre roppant zavaró. Kb. mint Kormai Misztika művésznő photoshoppolt kényszervigyora azokon a Jobbikos plakátokon.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.11. 20:52:27

@Sörömpőőr: Nem gyűjtök limlomokat. Ha most ebben a pillanatban elmennék itthonoról a cuccom 80%-a a ruhán és a számítógépem + cuccai lennének...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.11. 21:02:33

@Sörömpőőr: Amikor albérletben laktam, akkor is sok cumóm volt, mondjuk a nagy része filléres számítógépalkatrész, amit ha kell, ott is hagyok, mert úgyis csak eladtam volna.
Bútorok nem az enyémek voltak sosem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.11. 21:06:13

@neccharisnyás útonálló: Csak Joker egy kissé kattant zseni, ez meg egy sötét senki. :D

2010.12.11. 21:12:58

@molnibalage: így is lehet élni... de nem mindenki él így. Nekem példul van egy pianínóm meg egy harmonikám, bő háromszáz könyvem (kb. a fele szakkönyv a munkámhoz), jópár szerszámom (fogók, reszelők, kalapácsok, csavarhúzók, villáskulcsok, amit nem lehet kölcsönzőből kihozni, ha kell), osztán van televízióm, dvd-m pártucat lemezzel, egy tucat szobanövényem... szerintem mindebben még semmi extrém nincs, de azért ha nagy hirtelen el kellene költöznöm, nem biztos, hogy minden beleférne egy kombi volgába. :-) Viszont a megszokott életvitelemhez hozzátartoznak ezek a dolgok. Ezért vagyok letelepedve, a helyett, hogy városrészről-városrészre költözgetnék. No meg azért, mert a nagymamamák nem élnek örökké.

2010.12.11. 21:20:11

@ColT: Nem tudom, lehet hogy én foglalkozok túl sok mindennel, de éppen most határoztam el, hogy kiárusítok a vaterán, és alig tudtam egy tucatnyi nélkülözhető tárgyat összeszedni a két szoba összkomfortból. Még a varrógép is hiányozna... pedig nem vagyok szabó, csak éppen az utóbbi 5 évben farmert nem tudtam venni, amiből föl ne kellett volna hajtani. Itthon a saját gépemmel megcsinálom ripsz-ropsz, a boltban fizetni kellene érte! És az ilyesmi ritkán de rendszeresen kellő dolgokból gyorsan több köbméternyi tud összejönni.

Roltii 2010.12.11. 22:53:44

@Sörömpőőr: levisbe megcsinálják ingyen is:D (szerintem még jópár helyen). Ha választanom kell, hogy otthon egy varrógép foglalja a helyet, vagy évente fizetek 1000 ft-ot egy nadrág felvarrásért, akkor az utóbbi...

Roltii 2010.12.11. 22:54:52

@Sörömpőőr: meg a költözéshez még: nem városrészek közötti költözésről beszélünk, hanem ha tényleg el kell húzni az országból, akkor egy lakás 15 év hitellel nem fog hátráltatni...sajnos egyre valószínűbb forgatókönyv ez így a 30hoz közelítve...

emzse3 2010.12.11. 23:52:16

Roltii
@emzse3:
"nem, sajna ez nem igaz. Mert nem Te adod el, hanem a bank árverezi el a haveroknak, és simán előfordulhatsz, hogy bukod a lakásod de még mindig marad tartozásod"
Hamarabb is el lehet adni még piaci áron mint hogy a bank árverezne..

"Sajna 28 évesen egy jól fizető állásból még nagyon nem lesz lakás:("
Ezek szerint még fiatal vagy. Ha esetleg a párod - akivel közösen vesztek lakást mert egy embernek tényleg nehéz - szintén dolgozik úgy már tudtok komoly öszeget félretenni. Há, lehet, h 2-3 évig nem mentek Hawaiira hetyegni, de összejöhet a beugró.
Innetől kezdve kicsit hitvitának érzem ezt a dolgot. Én úgy érzem jól magam ha a sajátomban lakhatok. Te albiban érzed jól magad, a te döntésed... (Megjegyzem van egy saját lakásom is a közösön kívül amit a szüleimtől örököltem. Jó érzés, h van. Azt az én gyermekem is örökli. A tied mit fog?? Nem lenne neki is jó érzés, h nem a 0-ról indul?)

2010.12.12. 08:42:21

@Roltii: Csakhogy én nem a levisben vásárolok farmert 15000-ért, hanem az angolturiban 1500-ért, és ott nem csinálják meg. :-p A varrógép meg túl sok helyet nem foglal, elvan a padláson, nem kér enni. Ha el kell húzni az országból, szépen bezárom, és ha külföldön meggazdagodtam, van hova hazajönnöm, és kiélveznem,

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.12. 09:29:58

@Sörömpőőr: WTF? Én soha olyan farmert nem tudtam vanni, ami nem hosszú rám... Minden farmert méretre kell szabni. Anyám megcsinálja. Ha nem, akkor marad a szabó...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.12. 09:32:37

@Sörömpőőr: Könyvem nekem is van, de nem sok. Egy része úgymond a faterral közös. Azoknat nem vinném el. Szerszám szintén nincs, azok is a fateréi. Az ami hiányozna, ha barkácsolni kellene.

TV-m nincs. Minek? Ha kell, akkor ott a számítógép és tuner kártya vagy mittomén még milyen megoldás. Ha bútorozott lakásba megyek, akkor meg úgyis lesz...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.12. 09:33:30

@Roltii: Annyi embertől hallotam már ezt. Többnyire csak a szájuk járt. Kint sincs nagyon sok munkalehetőség és inkább hazainak adják.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.12. 09:35:18

@emzse3: Szüleimmel élek, nem vagyok pézszóró, nagy lábon élő. Kb. 2,3 milla jött össze egyedül 2 év alatt + egyéb megtakarítás.

Namármost, ha ilyen "spórólos" üzemmódban jön össze ennyi, akkor egyedül mikor is lesz lakás? Kb. soha. A faszom se akar úgy hitelte felvenni, hogy nincs biztonsági háló. Az alaból + 1,5 -2 év. Azért nehogy már 35 évesen költözzek el otthonról...

2010.12.12. 10:03:23

@molnibalage: Hát jó, persze, amíg valaki rokonnál lakik, addig működik a közösködés. Csak itt a kérdés úgy volt feltéve, hogy albiba vagy hitelbe érdemesebb-e különköltözni? Márpedig egy saját háztartásba mindenből saját kell. Nem lehet csak úgy átbuszozni a városon apuhoz, ha nagy hirtelen kell egy lyukat fúrni a falba egy új polcnak, vagy valami... ;-) Tunerkártyám volt, de köszönöm, nem kérek belőle. A számítógép zúg-búg, a monitor kicsi, a hangszórók komolytalanok, a távirányítás béna... inkább vettem 3500 Ft-ért egy használt nagyképernyős tévét a vaterán, és béke van.

2010.12.12. 10:05:26

@molnibalage: 1,15M megtakarítás/év? Ne viccelj már, az nem rossz! Sokaknak az egész évi nettója nincs ennyi, és akkor még egy fillért nem költöttek magukra.

fokabacsi 2010.12.12. 13:54:35

@neccharisnyás útonálló: Nooo! Nem gondoltam volna , hogy beleszerelmesedtél ebbe a hülye stricibe .Miért nem javasolta ezt a Demcckinek? Megtehette volna!?!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.12. 14:40:33

@Sörömpőőr: Én is így vagyok, felőlem különböző dufihelyeken állhat évekig valami, amí valami idióta el nem viszi... Most adtam el 4-5db 486-os procit, 100Ft/db... ...aki a kicsit nem becsüli... 2 sör kijött belőle ingyé' :)

marhaszív 2010.12.12. 15:04:23

ez a horváth nem pederaszta véletlenül. úgy bazsalyog, mint akit baszni visznek.

2010.12.12. 15:12:20

@ColT: No, én azért ennyire nem vagyok elvetemült, ami nagyon hasznavehetetlen azt kipörgetem vagy kidobom. De van egy csomó holmi, amit nem lehet. Példul a fényképezőgép. Jó ha egy évben kétszer-háromszor kiviszem az ajtón, tulképp bőven tudnám nélkülözni... de azért jó, hogy van. Vagy a kalapács. Évente kb. egyszer verek szöget a falba, de milyen ciki lenne olyankor a szomszédokhoz futkosni, hogy adjanak már kölcsön egyet, mert nekem nincs. Aztán itt a dugóhúzó. Egy-két üveg bort fogyasztok évente... kell a dugóhúzó is. Aztán itt az oszcilloszkóp. Két és fél éve nem kapcsoltam már be, mert nem nagyon hoznak már olyan munkát, amihez kell, de ki tudja, lehet, hogy holnap beesik valaki a hóna alatt egy Color Starral hogy javítsam meg, és jól lehúzhatom 20e-re érte. :) Az efféle limlomok száma a végtelenhez konvergál. Tulajképp mindegyik nélkülözhető volna... el lehet élni egy 2x3 méteres remetebarlangban is egy szőrös deszkából ácsolt priccsen... sőt, akár a fára is vissza lehet mászni... de én azért szeretnék egy bőröndnyi cuccal élni. Persze, nyáron, két-három hétig jó poén a kempingezés, de életvitelszerűen, évekig csavarogni az elég kilátástalan.

Roltii 2010.12.12. 15:19:28

@Sörömpőőr: az az otthon, ahol asszonnyal lakunk és ott van pár cuccunk. Nem a cuccok mennyisége számít. Én nem szerelek tv-t, nem kell otthonra szkóp:D
Otthonos simán lehet egy albérlet is, nem tudom miért kell leegyszerűsítened egy ágyra vagy valami. Egy albiban is ellakhatsz évekig nem értem ezt az egy bőröndös dolgot. Rohadt sok cuccunk van, és nem is költözünk túl gyakran (mostani helyünkön biztos maradunk még vagy 2 évet). Viszont ahogy más is mondta, simán eltudok húzni külföldre, legalábbis az ingatlan nem fog idekötni.
Valaki írta, hogy külföldön nincs sokkal több munka, meg hogy csak urban legend, na annak üzenem, hogy nem így van. Külföldön sincs kolbászból a kerítés, ott is albérletben fogok lakni, ott is használt autóm lesz, viszont kevesebb stressz, nem kell idegeskedni azon, hogy mi lessz ha, mert egyszerűen ott jobb a létbiztonság.

Roltii 2010.12.12. 15:21:53

@Sörömpőőr: én is csak eccer vettem farmert a levisben, engem se győzött meg:D De úgy vagyok vele, hogy hajlandó vagyok valamire többet áldozni, ha az tényleg jó. Pl cipőben egyértelműen megéri a drágábbat venni, nekem simán visszahozza az árát azzal, hogy tovább bírja. Sajna farmerben nem ez a tapasztalat, úgyhogy marad a Dream és társai, ha meg kell fizetni a felvarrásért, akkor kell, ez van, benne van az árában. Turkálós ezerötszázas szintre meg ne süllyedjünk már le:D
Apropó múltkor láttam a körúton: használt afrikai ruha...ez már a vég kezdete, komolyan mondom...

2010.12.12. 15:57:04

@Roltii: Nekem semmi kifogásom a levis farmer ellen, simán megveszem, ha épp az kerül a kezembe a turiban. Bár múltkor éppen Denimet vettem. Ahogy így elnézem, egyszer nem volt még kimosva. Valószínűleg jól benézte valaki a méretet, aztán pár évig szuttyongatta, végül odaadta a vöröskeresztnek, és most az enyim lett 1500-ért. Nyilván a kitérdelt, kopott rongyokat én se veszem ott meg, azt vigyék afrikába a niggereknek. De az új vagy alig használt márkás göncöket simán. Havonta egyszer rászánok egy fél órát, hogy átnézem a cuccokat, és mostanra már odáig jutottam, hogy a fehérneműn kívűl mindenem onnan van. Még a cipőim is. Az 50e-s goiservarrott hegymászóbakancstól a veszkócsizmán át a fekete öltönycipőig minden van. Igaz, jópár alkalommal el kell menni, mire méretben állapotban és dizájnban is megfelelő darab akad a horogra, de ilyenkor télen úgysem lehet semmi okosabbat csinálni a délután négy órai sötétben és hóviharban.
Persze, egy albiban is el lehet lakni, de ha már rohadt sok cuccod van és nem költözöl túl gyakran, akkor már elvesztetted a legfőbb előnyét: azt, hogy ha megszűnik a munkahelyed vagy valami, akkor illa berek, nádak-erek, továbbállj. Külföldre meg akkor is el lehet húzni, ha van ingatlanod, miért ne lehetne? Kikapcsolod a villanyt, lezárod a gázt meg a vizet, bekulcsolod az ajtót, és elmész. Mi történhet? Max megunja a bank, hogy nem fizetsz, és elárverezi. Ha már külföldön vagy, mit számít?
Külföldön van munka, de csak trógli munka. Az, amit itt a románok csináltak: kőműveskedés, meg ilyesmi. Az irodai nothing-to-do-job-okra külföldön is túljelentkezés van. Egy csótányos társbérletben lakó szobafestő vagy wc pucoló viszont idehaza is lehetsz, ahhoz nem kell dublinba menni. A nyugalom meg belülről jön. Én példul idehaza sem idegeskedek túl sokat. Minek? Ha minden kötél szakad, bármikor elmehetek Dublinba wc-pucolónak. De valami mindig akad. Most még állásom is van. Mellette fusizgatok a tévékkel, ócskáskodok a vaterán, néha "uzsorázok" (bár az én uzsorám olcsóbb, mint bármelyik banki kölcsön :)), nincs sok tartalékom, de egy dublini buszjegyre való azért akad. :-)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.12.12. 16:35:29

Mekkora tuskó ez a Tarlós! :))

"Évtizedes hagyományt fejez be a Fővárosi Önkormányzat. Tizenöt éve ugyanis minden december 25-én csaknem ezer nyugdíjas szórakozhatott a Vígszínházban, a számlát Demszky Gábor minden alkalommal a főpolgármesteri keretből állta. Tarlósék nem szerveznek ilyet: állítólag nem tudták, hogy volt ilyen korábban."
www.stop.hu/articles/article.php?id=789434

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.12.12. 16:37:58

@neccharisnyás útonálló:

Szerintem a filmekben mosolyognak így a farkasemberek, mikor érzik, hogy mindjárt átváltoznak, és akkor elfut a bárányka.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.12.12. 17:19:58

@neccharisnyás útonálló:

nem konkrétan, ez ilyen sablonelem, amit gyakran látni :)

Horizont 2010.12.12. 18:03:41

@laspalmas: A jobb és baloldal kommunikációjától a falat tudom kaparni! Természetesen nem kötelező Tarlósnak meg,- és betartani amit Demszky csinált (még jó:D).De ki kell állni és érthetően, értelmesen meg kell mondani, erre nincs pénz, nem futja,nekünk ez nem tetszik, ettől az évtől nem tartunk ilyent, a dolgozóknak is le kell mondani sok mindenről, bármi normálisat !! Ennyi! De ez a szöveg, hogy nem tudták, hogy ez létezik? Szánalmasak tudnak lenni isten bizony!

pj02 2010.12.12. 19:08:57

@molnibalage:

" Azért nehogy már 35 évesen költözzek el otthonról..."

Ha rám halgatsz, albérletbe költözöl, mielőtt saját lakást veszel.
Egy dologra marha jó: megtudod, hogy mik az igényeid egy saját tulajdonú lakással kapcsolatban: szükséged-van e arra, hogy legyen erkélyed, jó-e a földszint, vagy emeleti kell, a wc legyen külön-e a fürdőtől vagy nem, étkező kell-e, ilyesmik.
A lehető legnagyobb bukó az, hogyha 20-30 évre bevállalsz egy hitelt egy olyan lakásért, és egy év múlva rájössz, hogy mégsem szeretsz benne élni.

Horizont 2010.12.12. 19:43:06

@pj02:
Az igényeket erőteljesen behatárolja a pénztárca:)
Mindenkinek 20 éves korára külön kéne költöznie anyucitól, lánynak, fiúnak, mert az lenne az egészséges:) Ezt is behatárolja a pénztárca!

2010.12.12. 21:35:20

@Horizont: pedig nem mond butaságot, és van, ami pénzbe sem kerül. Mint példul az emelet. Vagy a lakókonyha/főzőfülke/amerikai konyha kérdés. Vagy hogy keleti vagy nyugati tájolású legyen-e? Utcára néző vagy gangra néző? Előkertes vagy utcafrontos? Ember legyen a talpán, aki erre mind előre tudja a választ...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.12. 23:06:32

@laspalmas: Á, biztos nem voltak ott :D

@Horizont: Á, ez őszinteséget igényelne, az szerintem már egyik oldalnak sem megy, olyan szinten beléjük ivódott a mismásolás :D
Ezen már csak a golyó segít!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.13. 10:00:52

@pj02: Pontosan ez terv. 28 éves leszek és nem voltam 1,5 hétnél tovább el otthonról...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.13. 10:08:32

@Sörömpőőr: Csak nagyon speciálisak a körülmények.

Olcsó a hobbim. Elég hozzá a számítógépem. Lényegében áramköltségesn a szórakozásom elég nagy része letudva. . Egy ideig még nőzni sem nőztem. A nő a legdrágább dolog az életemben. :)

Amúgy sem élek nagylábon, azt is otthon élem részben. Sportolásom is olcsó. Röplabdázok volt egyetemi haverokkal, bringe - ősrégi, sima montim van - és néha kajakozok a Dunán. Erről sajnos le kell mondani, ha felköltözök Pestre... :(

Lényegében volt fél év, amikor kaján és sörön kívül semmire sem költöttem.

Bejött pár alkalmmi vagy váratan kiadás, ezek még rontják az összképet. Pl. ruhatár újítás új számítógép (suma 220 k, monddjuk azóta se költötte rá egy fillért se...), bőkezű nászajándék a legjobb barátomnak, zárcsere 40k-ért, stb. Így jött össze ennyi. :)

Joe.UK 2010.12.13. 12:08:27

@Roltii: "Valaki írta, hogy külföldön nincs sokkal több munka, meg hogy csak urban legend, na annak üzenem, hogy nem így van."

De sajnos most igy van. Nincs munka, ami van arra inkabb helyieket vesznek fel. Erre felenk legalabbis ez van mar vagy 2 eve (Anglia).

pj02 2010.12.13. 15:06:27

@molnibalage:

"és néha kajakozok a Dunán. Erről sajnos le kell mondani, ha felköltözök Pestre... :("

Már miért kéne?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.13. 22:06:17

@pj02: Mert itthon ez annyi, hogy 5 perc készülés után 5 perc alatt lent vagyok bringával. (Szigetszentmiklós) A fővárosból ez több, mint 1 óra lenne csak le, ha minden pöccre jön. (Legalábbis ahol tervezem az albérletet.)

2010.12.13. 22:34:22

@molnibalage: attól függ, hol lakol. Példul itt a Gubacsi hídnál van egy csomó jó kis sporttelep, és a Soroksári Dunaág nagyon kellemes, békés hely az evezésre. A lakások sem drágák erre.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.14. 09:00:37

@Sörömpőőr: Nem maga az evezés a lényeg. A környezet. Nézd meg a Google Earth-*tal és nézd meg a fotókat is.

Perillustris 2010.12.14. 12:37:28

Devizahitelesként sem támogatom a "mentést". Inkább teremtsenek olyan gazdasági környezetet, melyet a piac erősebb forinttal hálál meg. Mondjuk a május eleji 180 forintos CHF-árfolyam első célként meg is felel. Véget kell vetni a moratórimnak, és elindítani a kényszerű vándorlást a nagyobb lakásokból a kisebbekbe. Szinte teljesen áll az ingatlanpiac, a tartozások egyre nagyobbak lesznek (előbb-utóbb már a közös költséget sem fogják fizetni az eladósodottak, így bedöntve a társasházak költségvetését). Megismétlem, azoknak, akik elszámolták magukat, és most csak az állami döntés miatt maradhattak eddigi lakásukban, át kell költözniük egy kisebbe. Ha buknak ezen, azt nekik kell lenyelniük, s élvezni, hogy legalább a rezsi költségük alacsonyabb lett.

2010.12.14. 14:52:42

@molnibalage: ne viccelj már, a Soroksári Dunaág szupervedregényes! Nem kell ehhez nekem google, szoktam arra sétálni. Csendes, békés, horgászmentes, nagyon sokan eveznek arra.

@Perillustris: Szerintem meg aki nem tudja a hitelt fizetni, annak a lakásáról le kell választani egy-két szobát "komfort nélküli önkormányzati szükséglakásnak", és beköltöztetni egy pár szűkölködő cigány-családot, rothadó lábú alkoholosta hajléktalant. Ez segítené a társadalmi asszimilációt. De az is lehet, hogy egyből megtalálnák a pénztárcájukat, és befizetnék rendesen a tartozásaikat. Mert azért amíg a 360 Ft-os benzinnel furikázni van pénz, addig nem olyan nagy itt a baj, csak legfeljebb a fizetési hajlandóság hiányzik! Minek törlesszenek, ha úgyse rakják ki őket? Sok szerencsétlen rászoruló hiteles inkább spekulál a pénzzel a tőzsdén vagy a valutapiacon! Közös költség dittó. Jópáran merő rosszindulatból nem fizetik.

Perillustris 2010.12.14. 16:05:59

@Sörömpőőr: Ez a módszer kétségtelenül hatékonyabb lenne, részemről oké. ;)

Valóban. Cigire, benzinre, egyéb - nem feltétlenül szükséges - jószágra mindig van pénz.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.14. 21:31:02

@Sörömpőőr: Miért, én mit mondtam? Csak nem mindegy, hogy melyik szakasza. Dunaharsztinál kezdőik, de pont Szigetszentmiklósnál a legszebb és legszövevényesebb a nádes és egyéb más.

2010.12.14. 21:59:04

@Perillustris: meg 100 Ft-os percdíjjal távfecsegni: "már itt vagyok a buszon! A harmadik megállónál. Mindjárt ott vagyok." De persze minimum 30e Ft-os kamerás, színes kijelzős sznobtelefonon ám, nem akármin... erre persze van.

süti beállítások módosítása