Skip to content


       Szűrés lista

Orbán kezében a budapesti tömegközlekedés sorsa

Nagy a csend BKV-ügyben ... Tarlós István és a BKK dolgoznak a különböző javaslatokon, hogyan lehetne megmenteni a budapesti tömegközlekedést, de a dilemma a következő: olyan nagy szarban van a budapesti tömegközlekedés, hogy a megmentéséhez pénz kellene, mégpedig nagyon sok pénz, viszont Orbán éppen a közlekedést említette ama négy terület között, ahonnan 600-700 milliárdot kívánnak megspórolni.

Tavaly mutattuk be a BKV helyzetét, az ábrákból jól látható, hogy nincs egyetlen egy olyan területe sem a BKV-nak, ami ne lenne szétrohadva. A Demszky-örökség: az infrastruktúra cseréje 460 milliárdba, a teljesen elöregedett járműpark cseréje pedig 260 milliárdba kerülne.
Már régen nem arról van szó, hogy sürgősen kellene 1000 új autóbusz ... ez csak a jéghegy csúcsa. 2011-re nézve a BKV összkiadása 130 milliárd, de a tervezett összes bevétel csak 100 milliárd. Honnan lesz meg ez a hiányzó 30 milliárd?


A tervek:
- állam tulajdonában álló Nemzeti Közlekedési Holding, amely 50%-os tulajdont kapna a BKK-ban (Budapesti Közlekedési Központban).
- a budapesti közlekedéssel kapcsolatos döntések a BKK, az elővárosi közlekedést érintő ügyek pedig a Nemzeti Közlekedési Holding hatáskörébe tartoznának.
- a tulajdonrészéért cserébe a kormánynak át kellene vállalnia a BKV 77 milliárd forintos közvetlen banki adósságát és a központi költségvetésben rögzített 32 milliárdos normatív támogatáson, valamint a 16 milliárdos fogyasztói árkiegészítésen felül további 17-19 milliárd forintnyi plusz forrást kellene folyósítania az elmaradt járműcserékre és a leromlott infrastruktúra javítására.
-  fővárosi buszközlekedés működtetésére új céget hoznának létre, a Budapesti Autóbusz Zrt.-t és a leromlott járműpark megújítása érdekében megkezdené a buszvonalak versenyeztetését, az üzemeltetési többletköltséget a jelenlegi felére, évi 5-6 milliárd forintra csökkentenék.
- A kedvezményes bérleteket, valamint az ingyenesen utazókkal járó költségeket (az úgynevezett fogyasztói árkiegészítést) sem kompenzálja teljesen az állam a fővárosnak, "ma 9800 forintba kerül egy BKV bérlet. Ha megnézzük, mennyi a diákbérlet ára, és ehhez mennyit ad az állam fogyasztói árkiegészítésként, majd a kettőt összeadjuk, kiderül, hogy kétezer forintot nem fizet ki senki. Ezt pedig annak kellene állnia, aki a BKV-t kedvezményadásra kötelező törvényt megalkotta" - nyilatkozta Vitézy.
- a 6 év alatti és 65 év feletti utasoknak járó - 100 százalékos kedvezmények eltörlését, és az 50 százalékos kedvezménymérték bevezetését.
- közösségi közlekedést sorolják a kedvezményes, 5 százalékos áfakulcs alá, mivel a 25 százalékos áfakulcsa a legmagasabb az unióban.

A tervek Matolcsy és Orbán előtt vannak, kíváncsian várjuk, hogy mi fog kisülni belőle. De nagyon sok pénzről van szó ...

Címkék: budapest bkv

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr872659901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nurrddin 2011.02.14. 13:30:15

a 65 év fölötti ingyen utazáshoz nem fognak nyúlni... ezt akár borítékolni is merem

Nurrddin 2011.02.14. 13:33:40

ja és azt is borítékolom, hogy demszkáj a 20 éves tombolását követően hajszál görbülés nélkül fog nyugdíjba menni

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2011.02.14. 13:33:41

Ha tologatják a pénzt ide-oda, attól biztos jobban fog menni. Vagy ha mégse, legalább az érzet megvan, hogy csináltak valamit.

Petrow 2011.02.14. 13:36:30

@Nurrddin: Igen, kb. az első látható és érezhető tett lenne az ország sz@rból való kirángatására - tehát nem fogják megtenni.
Már azt is csodálom, hogy:
- egyáltalán nyomtatásban napvilágot látott egy ilyen ötlet
- a kedves maszopos ellenzék nem csapott rá, mint gyöngytyúk a takonyra

snorbi 2011.02.14. 13:40:55

@Nurrddin:
Én is ettől félek, pedig nagyon egyetértek vele. Ha kell is fizetniük majd a 65 fölöttieknek, az majd valami jelzésértékű összeg lesz, pl. 90%-is kedvezményes bérlet.

Viszont a 6 év alattiak megsarcolásával nem értek egyet, ezzel nagyrészt megint a dolgozó embereket szívatják (ilyen korú gyereke gondolom leginkább a 25-40 éves embereknek van).

eszkep 2011.02.14. 13:45:05

@Nurrddin: A szükség nagy úr, egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy megmarad. Azt persze borítékolhatjuk, hogy az Index-en mekkora nyivákolás lesz, emiatt...

Nurrddin 2011.02.14. 13:58:29

az a gond, és ezt jól látja a fidesz is, hogy ha szavazatot kell vásárolni, így vagy úgy, azt elsősorban a nem aktívak közül lehet venni, ugyanis az aktív réteg lényegesen elkötelezettebb, ergo akkor is van esély a voksára, ha esetleg még pár tenyérnyit lenyúzunk róla

senkinek ne legyenek ábrándjai, voksokban fogják mérni az összes intézkedést, minden egyéb mellékes
melyik változtatás mennyit fog szám szerint levonni, esetleg hozzáadni a potenciális voksszámhoz
minden egyéb csak másodlagos

zrobasé 2011.02.14. 13:59:37

ne a zemberekkel fizetessék meg ! semmitsenem !

Marcellusca 2011.02.14. 14:07:17

@zrobasé: EZAAAAZ!!! :)
Ingyen kenyér, ingyen sör, ingyen lóf@sz! :)))

De, magyar seggbe magyar lóf@szt! :DDDD

jozicsenko 2011.02.14. 14:16:33

@Marcellusca (I'm happy): hagy legyek nacionalista: minden seggbe magyar lófaszt!

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.02.14. 14:20:03

@jozicsenko: Az már a soviniszta. A nacionalista a magyar seggbe magyar lófaszt. :P

Sz.M. 2011.02.14. 14:25:01

Az ingyenes utazás megszüntetése országos szinten sem ártana. Mondom ezt úgy hogy nagyszüleim és apám is 65 év feletti, és nem mondják azt hogy nekik az jár.
(Egyébként jól tudom hogy az összes uniós 65 év feletti állampolgár is ingyen utazik?)
A buszcsere meg...most mondjam azt hogy a 4-es metróból hány buszt, trolit, villamost, beléptetőrendszert lehetett volna?
Remélem valamit tudnak kezdeni vele, de valamiért úgy érzem hogy ez is csak maszatolás lesz.
Apropó, figyeltétek a Viktor beszédét?
Figyelemreméltóan semmitmondó volt.
Ahogy Hofi mondta: -Figyelték? Milyen hosszan mondta! És milyen keveset!

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.14. 14:39:24

szerintem se törlik el az ingyenes bérletet... kérdezzétek csak meg az MSZP-t a 13. havi eltörlésértől... a nyugdíjasok nem felejtik el az ilyesmit:) ráadásul mivel belőlük 3 millió van, rendszeresen szavazó polgárból pedig 4 millió, így nem nehéz kitalálni, h 1-1 választásokkor kiknek is kell elsősorban ígérni és kiknek kell az óhaját lesni.

tehát majd bevezetnek egy amolyan 90%-os kedvezményű bérletet nekik, amolyan látszatintézkedésként, h lám, eltörültünk az ingyenességet.... persze majd írnak a budapesti nyugdíjasoknak egy Orbán-random levelet, h mennyire sajnáljuk, de most a Hazáról van szó, így a "veszteség" elenyésző lesz.

a 6 év alattiaknál pedig csak még inkább megnehezítenék a gyerekvállalást, ami ugye most nemzeti kérdés papíron.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.14. 14:42:06

ja igen, a legfontosabb, mielőtt ezt meglépnék: létrehoznak erre is egy külön bizottságot, h legyen munkája néhány derék kádernek....:)
bizottságot létrehozni a probléma megszüntetése helyett ősi magyar politikus szokás:)

butab 2011.02.14. 15:04:20

Szerintem simán ki kéne rúgni mindenkit, a BKV-nál, aki magasabb beosztásba van mint egy buszsofőr, oszt máris spórolnánk jó pár milliárd forintot , és szerintem senkinek nem tűnne fel... :)

kej 2011.02.14. 15:16:27

nagy valószínűséggel áfát sem fognak csökkenteni. a benzin magas jövedéki adóját is csak ellenzékben 270 ft körüli benzinárnál tudták követelni. minden fillér jól jön a lyukas zsebbe

mim 2011.02.14. 15:17:21

Bizotságot azért hoznak létre, hogy ne a főnök legyen a hibás. És a bizotságok logikája, hogy ha elbukik, akkor senki sem hibás, hiszen nincs kollektív inkomptencia - vagy lustaság/ szándékos zátonyra futtatás.

bandika gazdája 2011.02.14. 15:27:40

@zrobasé: Mindent a zemberek fizetnek te jóembör! Szerinted a zállamnak honnan van pénze ha nem a zemböröktől?!

Nurrddin 2011.02.14. 15:30:43

@kej: na ja
ha bent ülnék a parlamentben, minden nap lejátszanám felvételről szíjpeti márciusi jövedéki adó csökkentő követeléseit; miszerint a magas üzemanyagárak gúzsba kötik a magyar gazdaságot
(ami mellesleg igaz is, akkor is igaz volt, és most is iaz, de ma már nem olyan fontos.....)

bandika gazdája 2011.02.14. 15:33:44

Isten bizony nem értem, hogy a ynugdíjasoknak mi a f...nak kell utazgatni?! Én nagyvárosban lakom, de sose utazgatok! Ha fáj a lábam, itthon maradok vagy megyek a kisbótba, ha nem fáj besétálok a piacra! (Félóra oda, fél óra ott, fél óra vissza! Van időm nem?) Egy nyugger, aki néhány napja múlt 65:

kej 2011.02.14. 15:35:29

@Nurrddin: bíznak a kognitívisszonanciában:)))

off, de szerintem ez hatalmas: "Orbán Viktor szerint a magánszektorban sem fordulhat elő, hogy az egykulcsos adó hatására fizetéscsökkenés legyen tapasztalható. Ezt a problémát a miniszterelnök közlése alapján akciócsoportok orvosolják majd."

komolyan. ennek az embernek van a való élettel legalább egy kicsit is összhangban lévő felvetése? hogy gondolja? a párt központi bizottsága berendeli, megdorgálja, kirúgja azoknak a cégeknek/multiknak/bankoknak a vezetőit akik árat/díjat emelnek a gazdasági teszetoszaságuk(és akkor még nagyon finoman fogalmaztam) miatt? vagy majd megparancsolja a gáznak a határon, hogy hiába emel árat a gazprom, erre a 93 ezer négyzetkilométerre csak a korábbinál is olcsóbban jöhet be? vagy mégis, hogy gondolja?

eh. balfaszok.

kej 2011.02.14. 15:37:05

@bandika gazdája: például azért, mert anyám csepelen lakik, de ha vásárolni akar, akkor jobb esetben egy, rosszabb esetben kettő-három tömegközlekedési eszközre kell szállnia. ugyanígy, ha vasárnap templomba megy. és sorolhatnám. (remélem egyébként, hogy irónia volt, s akkor én kérek elnézést)

fokabacsi 2011.02.14. 15:38:23

@bandika gazdája: Azért tartós tejet már ne vegyél azon a piacon ! Nem biztos, hogy sokáig húzod.
És vastag könyvnek se állj neki! :-)))

bandika gazdája 2011.02.14. 15:40:44

@kej: Ne mondd már, hogy Csepelen nincs bolt meg templom! Ha nincs, építsetek egy kis kápolnát! Még mindig olcsóbb!

kej 2011.02.14. 15:42:39

@bandika gazdája: bármilyen meglepő, csepel nem csak a lakótelepből áll, van egy kertvárosi része. ha pedig tecsóba, vagy madaras tecsóba, vagy plusszba akar menni, akkor bizony közlekedik. de tudod mit, te csak járjál gyalog a 20 kilós cekkerekkel

bandika gazdája 2011.02.14. 15:44:50

@fokabacsi: Te is jókor szólsz! Most fogtam egy két kötetesbe! (A tartós tejet útálom, házi tejet veszek ótómatából - nálunk ilyen is van - igaz, három, négy buszmegállónyira! Viszpnt hűtőben 3-4 napig eláll!) Biciklivel vagy télen gyalog megyek tejért!!!

bandika gazdája 2011.02.14. 15:48:40

@kej: Vegyél neki egy bevásárlókocsit, nekem kettő is van, de tudod mit? Ha Anyukád Tecsóban vagy Plussssszban vásárol, akkor vegyél neki egy valag buszjegyet! A Tecso nekem is messze van, de nem baj, mert úgyis leszarom! Szemetet a kukában is találok, azért nem adok pénzt! Tesco tápot még a kutyáimnak sem adok! (A grízestésztával is jobban járnak! Jobban is szeretik.)

kej 2011.02.14. 15:51:00

@bandika gazdája: így látatlanban is csak gratulálni tudok a fennkölt stílusodhoz. nem szeretnék a szomszédod lenni.

bandika gazdája 2011.02.14. 15:56:20

@kej: A stílusért elnézést! Ebben igazad van! A szomszédokkal jóban vagyunk! Nagyon aranyosak!

zrobasé 2011.02.14. 16:01:17

ahogy szijártusz plácius peterus mondta egyik napon :
ne a zemberekkel fizetessék megfele !
A vastagbőrék megint a manyup, izé mszp szekerét tolja
Vastagbőrék megint bebizonyitották, hogy a szolidáris érzékük egyenlő a levitézlett mdf pártagságának számával
Kun János is megmondta már, hogy ingyen bkv-volán-máv-gáz-viz-parizer-kaviár-hús járjon mindenkinek és a haza fényre derül !
3,60-as kenyeret ! de azt se a zemberek fizessék !
Itt az idő ! Vastagbőrék is szervezzék újjá a blogot ! Erre felkérhetnék Bayer és/vagy Huth urat !

bandika gazdája 2011.02.14. 16:07:29

@kej: Én sem azért mondtam, hogy bántsalak! Anyukádnak meg segítsél cipekedni! Én is ezt tettem tavalyig, de akkor sajnos meghalt. Szia!

csárli hárper 2011.02.14. 16:19:08

@Marcellusca (I'm happy): és a matolcsyné férjét kérte fel hogy kivezesse az országot a bajból!
nekünk annyi.....

zrobasé 2011.02.14. 16:24:12

@Marcellusca (I'm happy): ki nem hagytam volna ! viccelsz ?! Útat mutatott a Miniszterelnök Úr ! Minden szava arany-állitmány volt ! Végre konkrétumokat is kaptam ! Itt az idő ! Szervezzük újjá a mindent !

Alapvető élelmiszer 2011.02.14. 16:28:48

@purga: Pedig el fogják törölni.
Nem a nyuggerek a leghűségesebb szavazók (khm, ennek okaiba ne menjünk bele). Megadják a határontúliaknak a szavazati jogot és máris kisebbségben lesz a nyögdíjas-társadalom.

Orbán csak addig bánik velük kedvesen, amíg szükség volt rájuk. Lásd a múltkori kiszólást, mely szerint a nyugdíjkassza nem adhat ki többet, mint amennyit a jelenlegi aktívaktól beszed. És ebben teljesen igaza van.

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2011.02.14. 16:29:20

Nem mintha értenék hozzá, de ebben az országban eddig is ezt csinálta szinte mindenki, olyan dolgokba pofázott bele, amihez nem nagyon ért, úgyhogy:
- A különböző ágazatok beszerzését egységesíteni
- A sok vezetőt (már aki manager, úgy vezető) kirúgni a faszba, túl sok van belőlük
- Az éjszakain tökfölöslegesen utazó, illetve a bejáratoknál sertepertélő ork-sereget kirúgni a fenébe (egyrészt simán lehet utazni jegy nélkül is, max. nem tudják garantálni a biztonságomat, vagyis ha nem ők, akkor egy másik jegy nélkül utazó cigány megbökköd, mondjuk ha van jegyed, akkor is, szóval nem csinálnak semmit), helyettük első ajtós felszállás és beléptetőkapuk (az orkok havi költségéből szerintem ki lehetne fizetni az erre felvett hitel részleteit), ezzel ráadásul a rosszabb arcú ellenőr-állományt is le lehetne csökkenteni
- utazási élményt növelni: csöveseket, bozseváló c-kategóriás utastársakat hamar leb*szni a járműről (mondjuk ezek nagy része az 1. ajtós felszállásnál amúgy is kiesik a pixisből, de a villamosok nincsenek bevédve, oda mehetnének mondjuk orkok)
- az előbbihez kapcsolódóan: járművek tisztítása. Tudom, ez költség, viszont ha okosan megcsináltatnák a hajléktalanokkal, cserébe ők ingyen utazhatnának, a remizben alhatnának, kapnának fürdési lehetőséget, csak a járműveket kellene tisztán tartani, az szerintem már nekik is nagy segítség, meg nekünk is, mert nem érezzük őket, nem ingerlik a szemet, és még a járművek is tisztábbak lennének, ráadásul Tartós álma is megvalósulhatna a hajlékonyakkal kapcsolatban, amennyiben egy jó részük eltűnne az utcáról, akiknek ez felér egy második lehetőséggel is akár
- új, környezetbarát járművek beszerzése (mondjuk gázosakat, ami olcsóbb, mint a gázolaj), szerintem a lecsökkent szervízköltség és a megspórolt üzemanyag hosszú távon simán visszajön (1 évet nem mondanék talán, de szerintem hamar), nem is beszélve a közérzetről
- jegyárakat sürgősen lejjebb engedni, hogy az utasok visszaszokjanak a jegy- és bérletvásárlásra
- kutyaólakat bezárni, minek bevonni egy 3. felet is az értékesítésekbe, amikor ott vannak a pénztárak, ja, és felülvizsgálni, ki hagyta jóvá ezeknek a működését, mert ez szerintem egy botrány, pénztárak mellett ilyeneket üzemeltetni

Na dobjátok a lecsónakvalót...

Secnir 2011.02.14. 16:40:00

miért van az, hogy amikor meghallom azt, hogy:
-Holding
-tulajdonrészt kap
-hatáskör
akkor ezekből azonnal a pénz talicskával történő kitologatására gondolok?
(személy szerint nem tudok az elmúlt húsz évből egy nyereséges Holdingot sem)

Marcellusca 2011.02.14. 16:45:00

@Secnir: Mer' náczi vagyol, baze! :)))

Ennek is a Gyurcsány meg a Demszky a zoka! :D

Marcellusca 2011.02.14. 16:46:07

@ezittenkéremmagyarország: Hát, ezen besírtam. :)

"...matolcsyné férjét kérte fel..." - gigaLOLvaze!!!

bandika gazdája 2011.02.14. 16:47:45

@Secnir: Attól fúgg, kinek a nyereségére gondolsz!

terensz szpenszer 2011.02.14. 20:15:42

Ez semmi, a Vona má' megin' abban a fasisztanáciantiszemita ruhadarabban ment be a parlamentbe, aminek még a nevét leírni is törvénysértő.
Ilyet szól a hülye mszp: "nyilas házfoglalás" . Bakker, ezeknek tényleg van valami mentális problémájuk. Nyilas házfoglalás, az eszem megáll. Bezzeg a dávid-csillagos kitűző az rendben van, mi? Anyátok. Na, sebaj, majd szólnak Guszti bának, oszt majd jól elsikálja.

CDX 2011.02.14. 20:17:07

tényleg ne a zemberekkel fizettessék meg, ne a szegedi vagy győri emberekkel pl.
Megoldás: kedvezményeket megszüntetni, bérlet árát a duplájára emelni, aztán csókolom.

Kell kaja,Ibrahim? 2011.02.14. 20:45:24

@pszicho pete:
Vissza 20 évet!
Ha visszakeresed az akkori "direkt"kedvezményeket,meg fogsz lepődni!

Fell Bandi 2011.02.14. 21:24:10

@Nurrddin: a 65 év felettiek ingyenjegyének ügyében nem vitatkozunk, demszkáj viszont annyi rossz fát tett tűzre, hogy valaki úgyis felnyomja - ha más nem, akkor ÉN (tele van a fiókom ellene szóló bizonyítékokkal, de szerintem vagyunk így pár tucatnyian) Várd csak ki a végét, sokan számolgatják itt az elévülési időpontokat. A vén geci végbélrákosnak lőttek, busásan megfizet a lopott milliárdokért..

2011.02.14. 21:40:07

Jajj, de unom már ezt a békávés gumicsontot! Mi van a fidesz szupertitkos gazdasági programjával? Mikor válogathatok már egymillió üres állás közül az expresszben? Hol késik az elszámoltatás. Lebuktatták a filozófusokat, oké ÉS MÉG? Látszatintézkedésekkel szúrják ki a szemünket, és közben pofátlanul folytatják a gyurcsányi politikát, menjenek a fenébe!

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.02.14. 21:57:14

@Hajszás Láncos: Mi van a fidesz szupertitkos gazdasági programjával?

Az annyira szupertitkos, hogy még ők is csak ötletelgetnek rajta.

Pofonegyszerű a képlet: hozz valami új sarcot, nevezd el reformnak vagy átalakításnak, nyomasd, hogy "nem a zemberek fizetik meg", mond azt, hogy te csak megvéded őket, a droidok ütemesen tapsolnak és éljeneznek. Akinek meg nem tetszik az kussoljon és.. fizessen, mint mindig. Nagyjából ennyire számítok.

A szart átlapátolják egy másik halomba, megy majd a pénzügyi parasztvakítás a számokkal, ami ideig óráig működik is, majd persze megint ránkomlik az egész, mert becsapni csak a kétmilliós hívők tömegét lehet, az egész világot sajnos nem.

2011.02.14. 22:06:24

@Valahol Máshol: Orbánnak mindig ez volt a módszere, ő találta fel a szándékosan alultervezett inflációt is, a munkaerőpiaci helyzetet pedig úgy oldotta meg, hogy a fiatalokat bedugta az egyetemre, hogy "legyen minden haramadik magyar diplomás", holott tudván tudta, hogy nem kell ennyi. De amíg az egyetemen seggeltek, addig is verhette a tamtamot, hogy nem nőtt a munkanélküliség. Mindig is egy álszent gonosz kis törpe volt, telve hatalomvággyal, de a hatalommal élni sosem tudott, csak visszaélni. Meg a nagy büdös nemzeti hályogkovácsolás megint, és közben az örszág bölcsének szerepében tetszeleg magának, pedig csak egy szar bazári majom ő. akinek a felcsúti focicsapatban volna a képességeihez méltó helye, nem a miniszterelnöki bársonyszékben.

Horizont 2011.02.14. 22:43:00

@Valahol Máshol: @Hajszás Láncos:
Fiúk, fiúk azért ne felejtsétek már el, hogy az előző 8 évben nem Orbán volt a főnök!
Már saját magamnak is hihetetlen, hogy soha nem szavaztam rá, soha nem csíptem az elmúlt 21 évben, kivéve amikor anno a Hősök terén beszélt (egy másik Orbán:D) és mégis úgy tűnik mintha védenem, pedig nem!(pláne, hogy csökkent a fizetésem is) Csak próbáljunk már azért a nagy gyűlölködésben, köpködésben normálisak maradni, és nem emlékezetkiesést szimulálni!

Intizar 2011.02.14. 22:45:12

@Sz.M.: Nos, AHOGY a négyes metrót intézgették, az valóban a disznóság csimborasszója. De erősen kitartok amellett, hogy ennek a városnak rég az ötödik, hatodik metróvonalat kellene építenie, nem buszokat szaporítani odafönt. Ha már valamit, akkor villamost és prolibuszt.

Kosinva 2011.02.14. 22:58:33

Nem akarok bunkó lenni, de ha a főváros kap tömegközlekedése helyrerakására pénzt, a többi nagyobb város is kap? Például nem csak a budapesti BKV áll szarul, csak megkell nézni a pécsi PK Zrt.-t.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.02.14. 23:08:18

OFF:

Az egy húron pendülők...

Mandiner: A közlekedés más útvonalon nem biztosítható

Kettős Mérce: Súlyos hiba lenne betiltani a melegfelvonulást

Fent és lent: Betiltott melegfelvonulás

A blogok függetlenek..........................................................................................................................................................................

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.02.14. 23:10:42

@Horizont: Sorry, de semmiféle emlékezetkiesés nincs. Pontosan visszaemlékezem, hogy ellenzékben miként köpködtek meg verték a mellüket, hogy ők a megoldás. Meg is kapták a forradalmi kétharmadot..és? Egyelőre nagyon is döcög a gépezet, mert semmiféle határozott irány nincs, csak ötletelgetés, meg a látványpolitika. Nincs itt semmiféle felejtés, csak ők nagyon reklámozták saját zsenialitásukat, de eddig az előre várható hatalomkoncentrációs, mindent az uralmam alá hajtok "führeri" politikán túl semmit sem láttunk.

Egy gyors esti példa: Ellenzékként még szargyártó petike is megkérte a kormányt, hogy azonnal csökkentse az üzemanyag adótartalmát, mert "ne a zemberek fizessék meg". Most mire várnak a hatalom édes melegében? A négyszáz forintos benzinárra?

Szóval hagyjuk ezt az emlékezzünk maszlagot, Orbán pont ezt akarja, nézz hátrafelé mindig, így mehetsz seggel a jövőbe.

Amúgymeg emlékezzünk.. elszámoltatás???? Öööööö, nos az sem áll sehogy. Nem, nem koncepciós perekre gondolok poltpeti levezénylésével, hanem valódi, magától bármely normális jogi közegben megálló elszámoltatásra. Eddig csak boszorkányüldözést látok, de a szokásos vakításnak ez is megteszi.

Szóval bocs, nem felejtek, de azért picit aggódom, hogy megint jön négy elbaszott év amikor meg kell fizetnünk valamit, miközben háromszáz díszfasz ismét zsírosra hízik ott a Duna partján.

doxi2 (törölt) 2011.02.14. 23:13:59

Kéne még egy buszsáv, meg egy bicikli, meg egy rolli, meg egy mongolidióta sáv. Hogy rohadna meg a sok forgalmász hülye. Miért kell a szellemi fogyatékosoknak gyorsabban közlekedni, mint akinek autója van?

choko 2011.02.14. 23:30:35

...végre...akkor Felcsút-Bp-Debrecen között lesz a 5-ös metro...azt még el tudom képzelni, hogy a határontúl lesz a végállomás...

vén krampusz (törölt) 2011.02.14. 23:44:33

Remélem megszűnik az ingyenes utazás, amit kezdettől fogva parasztvakitásnak tartottam. Remélem a BKV vízfeje is megszűnik. Iszonyatosan jól keresnek ott az emberek, na persze nem a prolik akik kint vannak az utcán, vagy a garázsokban bütykölnek. Most fordult elő először hogy nem volt fizetésemelés!!!! Más szektorokban ez szinte ismeretlen fogalom, nekem pl. 10 év alatt egy alkalommal volt valami minimális. A BKV-soknak évente, meg ruhapánz, meg pulykapénz, a főnököknek, titkárnőiknek 150 %-os prémium.... Általában már a csoportvezető sem vesz részt a fizikai melóban, az irodából irányítja a "termelést" és el lehet képzelni hány beosztás van még felette... Remélem a buszt pikk-pakk kiszervezik, és mellesleg a sztrájkveszély is megszűnne. Én még a trolit is kiadnám vállalkozásba.

choko 2011.02.14. 23:44:54

@Secnir:
:-))))))...jól gondolod...
...viszont egy cégnek miért kellene nyereségesen működnie "mindenképp"? Magyarországon nincs sok lehetőség az adócsökkentésre...vagy "eltűnik" a cég néhány hónapos működés után és új néven megjelenik ismét a gazdaságban...vagy offshore-megoldást választják!

gaffel 2011.02.14. 23:56:17

most ezzel a tervvel tulajdonképpen mi a gond? remélem megvalósul.

nemcsak a szaros bkv járatokat de a mávot is áutszorszolnám

Horizont 2011.02.15. 00:04:48

@Valahol Máshol:
"miközben háromszáz díszfasz ismét zsírosra hízik"
Ez minálunk errefelé 4 évente meg is történik, és ahogy a jelek mutatják ez így is marad.
Azt meg már meg kéne tanulni, hogy más dolog az ellenzékiség és más dolog a kormányrúdnál állni. Nálam meg az MSZP nyitogatja ellenzékként a bicskát a zsebemben, mert bármit is mondanak hányingerkeltő a hiteltelenségük miatt. Orbán nekem nagy meglepetést nem okozott végigkísérve politikai életútját, fordulóit, köpönyegváltásait. Most a mozgásterét csak a pénztárca szabályozza ami üres. Ennek az országnak itt lesüllyedve a sárba, szarba egy Jobbik kellett volna a legdurvább radikalizmusával, olyannal ami tán nem is volt soha neki élőben,mára meg egy mellényben csúcsosodik ki. Itt már a vezetés részéről nem lenne helye a pátyolgatásnak, buksi simogatásnak, tessék- lássék megszorításnak. Mindent vagy semmit. Lehet, hogy esnének el a csatamezőn, de áldozatok nélkül nem érünk el semmit. Egyoldalú áldozathozatallal sem.Meg ezzel a ciróka-maróka játékkal sem jutunk előbbre.Ma sem mondott semmit Orbán. Hát bravó neki, aztán ne is csodálkozzon semmin. Mi sem.

Professzor Käosz 2011.02.15. 01:07:39

Menjenek gyalog! Mit zsarolnak-nyafognak.

Professzor Käosz 2011.02.15. 01:10:02

Picifijú ehhez Orbán. Az alattállók passzolják a főnöknek a labdát.

A megoldásom a szokásos kétszázezehbe kerül.

--Behrooz-- · http://caffedream.blogspot.com/ 2011.02.15. 01:49:35

@CDX: Aha, ez tényleg okos megoldás(nem), nem is tudom miért nem jutott még senkinek eszébe....

Professzor Käosz 2011.02.15. 02:35:09

én pl. egyszer bicikliztem egy nagyvárosban. nem ajánlgatni akarom, a világért sem.
volt egy saját bringám meg néha egy kölcsön bicaj. a saját sem volt rossz, de az klasszikus volt.
a kölcsön bicajnak viszon szuper kicsi kerekei voltak. :D na az nagyon hepi volt. sajnos valaki - később - ellopta.

Professzor Käosz 2011.02.15. 02:58:34

no látom akkor a jövőkép hiányzik:
jan.1.,febr.11.,márc.25.,ápr.8.,máj.24.,jún.15., júl.6.,22.,aug.15.,16.,22.,szept.8.,12.,okt.8.,24.,dec.8.

ezek egyelőre nemzeti ünnepek.

Capra 2011.02.15. 06:11:38

Ez már régen el lett cseszve. Én elővenném az elmúlt 2o év összes igazgatóját, igazgatóhelyettesét, polgármestereket. Aztan azt mondanám nekik, hogy srácok, vagy összedobjátok az elsikkasztott magánvagyonotokból a hiányzó 72o milliárdot vagy mind mentek Recskre követ törni addig életek végéig. koka jani, gyurcsany, csanyi maris minimum 1oo milliarddal tudna hozzjárulni a dologhoz. Es ez csak 3 ember''''

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.15. 06:58:48

BP adhatna a BKV-ba tetemes mennyiségű pénzt. Máris érdekesebb lenne a dolog.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.15. 06:59:57

@Capra: Jó javaslat! Szerintem támogatná az utazóközönség.
Felelősség nélküli ország? Ott van egy sikkasztásgyanús szerződés? Ki írta alá? Na ő a felelős... kurva egyszerű...

bandika gazdája 2011.02.15. 07:34:19

@Horizont: Nagyon jól beszéltél! Minthacsak én mondtam volna, pedig én nagyon okos vagyok!!! :)

mese-mese-meskete 2011.02.15. 07:43:50

Nem tudsz disztingválni Capra. Kóka Jani és Gyurcsány nem elsikkasztotta a pénzt, hanem termelt és abból lett még nem politikusként vagyona. Csányi már érdekesebb, mert ő mint az egyetlen állami bank feje szerzett később vagyont kicsit érthetetlen módon.
Orbán azonban soha, egyetlen percig nem dolgozott, csak politizált. 20 év alatt összehozott 5 gyereket, a felesége így elég hosszú igeig gyesen volt. Ketten hogy a túróba hoztak össze annyit, hogy fél Tokaj, Alcsút, Felcsút az övék, nem is beszélve arról a százmillás rózsadombi villájukról?!

zsitva 2011.02.15. 08:09:39

1./ Odáig stimmel, hogy az utasok betesznek 50 milliárdot + az állam betesz évente 50 milliárdot. De mennyit tesz be a főváros a saját cége működésébe? Miért más szerszámával (államéval) akarják a csalánt birizgálni amikor a saját szerszámukat elő sem veszik?
2./ Az állam húzza ki a sz@ból a főváros helyi közlekedését? Ok. Húzza ki. De akkor ugye a másik 105 város helyi közlekedését is nagyrészt az állam fizesse:
3./ Feltaláljuk a szocializmus 2-őt ?

nu pagagyí 2011.02.15. 08:23:37

Nem hinném, hogy tetszett volna a fijuknak, ha Demszky, a közlekedés magáncégekhez kiszervezésével szerette volna megoldani a BKV problémáját, pedig az tényleg liberális megoldás lett volna. Úgy tűnik, most hogy az állam mindenhatóságát hírdető bandájé lett a hatalom, teljesen liberálisak lettek. Gondolom megvannak már a nyertes cégek.
Amúgy az irány nem rossz. Világos, hogy csak akkor lépünk előre, ha nem az állam, vagy az önkormányzat akar vállalkozni az emberek helyett. Azért, a hatalmon levők cinikus hozzáálását elnézve van olyan gondolatom, hogy az egészből oligarchia építgetés lesz, a tőkét pedig az emberek fogják összedobni a bulihoz.

J.W. Booth 2011.02.15. 08:40:53

Ebben mi az új?
Eddig is minden az ő kezében volt, és még vagy 3 évig lesz is.

Isten óvja az országot tőle.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.15. 08:42:34

@Hajszás Láncos: A maszopnak meg lett volna ideje akár az elbaszott orbáni oktatáspolitikát - a sok egyetemistát - rendberakni, hiszen 2002-ben lehetett volna egy nagy felvételi reform.
Ahhoz képest később hoztak egy olyan felvételis szabályozást, hogy egy jobb éretségivel akárki bekerül. Meg is látszik.

Egyáltalán, a BKV-t is lett volna idejük rendbetenni.

Most azért ha megnézed, egy 8 éves szarhalmot nem olyan pár hét rendberakni, még akkor sem, ha a jelenlegi kormány teljesen feddhetetlen, kompetens személyekből állna (és még ez is hibádzik).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.15. 08:43:48

@mese-mese-meskete: "Kóka Jani és Gyurcsány nem elsikkasztotta a pénzt, hanem termelt és abból lett még nem politikusként vagyona. "

Aztán amikor politkus lett, akkor már sikkasztott is. Ferikét azért nem véletlen hívták be a bíróságra.

Janika meg kurvára nem termelt semmit, annak már az apja is újgazdag volt.

AcidJazz 2011.02.15. 09:21:10

@pszicho pete: Abszolút egyetértek! Mondjuk megnéznék egy felmérést (ha lenne) hogy mennyivel több ember vásárolna mondjuk 6k2ért havibérletet.
Az időalapú jegyet meg minden további nélkül el lehetne kezdeni (ha részlegesen is)bevezetni. Ugye ha metrózol ott az automata rányomtatja az időt, a villamoson rányomtatja az időt. Ha átszálsz akkor azért egy 8 általánost végzett is le tudja olvasni, hogy 14:50+1óra akkor belül vagy vagy nem vagy belül.

havi 2011.02.15. 13:14:51

@jet set:
www.blikk.hu/blikk_aktualis/demszky-munkat-keres-2029409?nocache
20-év Semmi nem váltózik! +20+20+20 csak az igéretek tömege

Tersi 2011.02.15. 15:59:54

Énszerintem meg a BKV mellé csapják oda a MÁV-ot is, úgy tudom hogy a MÁV-nak 1990 óta nincs nyitó mérlege - ezt például azért nem ártana elkészíteni...BKV-nek van? :)

2011.02.15. 17:43:56

@ColT: fidesz politika = maszop politika. Teljes mértékben! A viktátor nem egész egy év alatt már százszor elárulta az összes ígéretét és szólamát, amit 2006 óta mantrázik, takarodhat ő is gyurcsány után a süllyesztőbe. És nem érdekel a hátra mutogatás. Ha nem tudja megvalósítani a programját, amivel egy éve hitegetett, akkor lehet lemondani, kurva unalmas már ez a "de a gyurcsány is..." kezdetű mellébeszéd.

lombardo 2011.02.15. 21:55:50

@AcidJazz: plusz lehetne nagyobbal rányomtatni a könnyebb (=gyorsabb) leolvashatóság kedvéért. Igaz, ehhez le kéne cserélni a berendezéseket, de erre gondolhattak volna előbb is. Ezt a kiskarakteres nyomtatást eleve régen (20 éve :D ), a régi típusú jegyek miatt találták ki, amiken ott volt a kilenc számjegy a piros lyukasztók miatt (mondjuk most is ott van a buszok miatt, de igazából nem fontos). Persze lehetne egy előre felnyomtatott táblázatot is kitölttetni a kezelő automatával, ami csak beikszelné a megfelelő rubrikákat a szélén. Így az ellenőrnek sem menne el a kedve az egésztől.

(Egyébként menjenek a fenébe a "nincs több metró" szemétségükkel, amikor is éjszaka nem engedik le az embert az utolsó metróhoz, csak mert a két agyalágyult - az egyik, aki fent van, a másik, aki a hangosbemondón rikoltozik - nem tudja eldönteni, hogy most akkor már elment-e az utolsó metró vagy még nem. A menetrendek be nem tartásáról már ne is beszéljünk. Ez most csak eszembe jutott, mivel a múlt héten újfent felbosszantottak vele.)

Rocko- 2011.02.15. 22:02:08

"fővárosi buszközlekedés működtetésére új céget hoznának létre, a Budapesti Autóbusz Zrt.-t és a leromlott járműpark megújítása érdekében megkezdené a buszvonalak versenyeztetését, az üzemeltetési többletköltséget a jelenlegi felére, évi 5-6 milliárd forintra csökkentenék."
változatlanul nem hiszem, hogy ha egy adott busz üzemeltetése X forintba kerül, akkor az alvállakozó X forint alá tud menni, hiszen ez a minimum, és erre jön rá az ő nyeresége is.

turcsány karcsi elvtárs 2011.02.16. 16:04:01

@Rocko-: az alvállalkozó azért tud majd alámenni mert minimálbéren tartja a dolgozókat, nem lesz cafeteria, pulykapénz, egyéb juttatások. nem lesznek feleslegesen tébláboló irodisták, kis-közép-nagyfőnökök és mert nem fogja hagyni, h kilopják a segge alól a céget. ja, meg nem lesznek minden szir-szarra sztrájkoló köcsögök sem.

persze az impotens állam is rendet vághatna a saját portáján, csak az "valamiért" nem megy, inkább kiszerveznek mindent a haveri köröknek, hogy amit eddig ki kellett lopniuk szegénykéknek, eztán legálisan rakhassák zsebre.

Rocko- 2011.02.16. 23:21:36

@turcsány karcsi elvtárs: noja. állami cégként növeljük a feketegazdaságot. igazán jó ötlet.

Noname Watanabe 2011.02.24. 10:49:02

Faszomat a nyugdíjasokba... ha 18 év alatt nem lehet szavazni, akkor 65 fölött, meszes aggyal se lehessen!

fokabacsi 2011.02.24. 14:15:33

@Wilbur Nárcisz-11 Swain: Te , honnan jön ez ide? Ennyi ésszel te szoktál szavazni? Hány éves vagy? IQ-ról hallottál- e már valamit?

Noname Watanabe 2011.02.24. 19:23:47

@fokabacsi: Trotli, talán ha a nyögdíjasok - kiknek mindenki nyalja az ülepét - nem utazgatnának ingyé', kisebb lenne a hiány a békávé változott hercegnél. Persze a nyugger taták-nyanyák kedvezményeit nem szabad megnyirbálni, mert akkor a protkós vénségek majd a másik pártra szavaznak....

De minek is magyarázok...

süti beállítások módosítása