Skip to content


       Szűrés lista

Felnyomhatod a munkahelyedet a Fidesznél. Oszt' csókolom.

A 16%-os egykulcsos adó bejelentése után már pontosan lehetett látni, hogy bizony a bruttó 300 ezer forint alatt kereső gyermektelen munkavállalók rosszabbul fognak járni. Nem csak mi, hanem rengetegen mondták, hogy ez így azért nem egészen fair ...
De a Fidesz leszarta lepöccintette a jogos kritikákat. Egy kicsit persze megértem a helyzetüket, az elmúlt 1 évről sok mindent nem tudnak felmutatni (a szimbolikus jelentőségű ügyek mellett), így mindenképpen keresztül kellett vinniük az egykulcsos adót.

Erről van szó:
(Adóék: a teljes munkaerőköltségnek összesen hány százalékát vonja el az állam különböző adók és járulékok formájában,a munkavállaló és a munkaadó terheket egyaránt beleértve.)


Mi volt a Fidesz reakciója ezekre?
"Senki nem járhat rosszabbul az új adórendszerrel!"


Matolcsy György, 2010. november 25:


"A helyzet az, hogy jövőre senki nem fog több adót fizetni, senki nem jár rosszabbul. A gyermekeseknél nyilvánvaló, hogy emelkedik a nettó bérük. A gyermeket nem nevelőknél valóban van olyan bérsáv, amelynél csökkenne a nettó bér 1-5 ezer forint körül. Ezt a versenyszférában a béremelkedés kiegyenlíti majd.

A közszférában pedig 1 és 5 ezer forint közötti veszteség lenne akkor, ha nem történne nominális béremelés, és az állam nem lépne közbe. De az állam közbelép. Mindenkinek, akinek jövőre csökkenne a nettó bére, az állam annyi pluszösszeget ad, amellyel „nullára”, tehát az idei szintnek megfelelően kipótolja az összeget."

 
A közszférában -állítólag- megemelték a béreket, erre 25 milliárdot adott az állam, a magánszféra ügyében pedig úgy kalkuláltak, hogy ha megemelik a minimálbért, akkor ezt majd a többi bért is megemeli.

Matolcsy: "Statisztikailag bizonyítható tapasztalat, hogy az átlagos béremelés rendre magasabb a minimálbér-emelésnél. Ezért állítom, hogy a versenyszférában sem csökken senkinek a nettó bére jövőre."

No, ez az ember a nemzetgazdasági miniszterünk ... nem hittem volna, hogy nosztalgiával gondolok egyszer Veres Janira.

Az Országos Érdekegyeztető Tanácsban (OÉT) tavaly év végén kötött bérmegállapodásnak három eleme volt:
- a minimálbér 6,1 százalékkal nő
- a garantált bérminimum pedig 5 százalékkal nő
- 4-6 százalékos béremelés

Csak az a bökkenő, hogy ez az utóbbi pont csak ajánlás ... a megállapodás szövegében benne is van, hogy "a helyi bértárgyalásokon a szociális partnerek vegyék figyelembe a vállalkozások verseny-, jövedelemtermelő és költségviselő képességét, valamint kiemelt szempontként kezeljék a foglalkoztatás biztonságát, illetve javítását."

Február elején minden munkavállaló megkapta a 16%-os adókulccsal számított "új" bérét. Elképesztő sztorikat lehetett olvasni, volt olyan, akinek éppen annyival csökkentették a bruttó fizetését, hogy az új adókulccsal számolva a nettó fizetése pont ugyanakkor legyen, mint 2010-ben. Na, ez valóban kibaszás a köbön.

A Napi Gazdaság számolt egy kicsit:
4,4 millióan készítenek adóbevallást. 3,74 millióan keresnek 250 ezer forint és négymillióan 333 ezer forint alatt. Ezek közül körülbelül 1 millió embernek nincs gyermeke ÉS bruttó 300 ezer forintnál kevesebbet keres. 1 millió ....

Na mármost, ezt -nagyon remélem- kiszámolta tavaly Matolcsy is. Ha nem, akkor nagyon nagy bajok vannak. Ha viszont kiszámolták, akkor egyúttal le is szarták.

Igen ám, de 1 millió csalódott ember az 1 millió csalódott szavazó, valamit tenni kell.

Beismerni, hogy elkúrtuk? Kizárt.
Javítani az adórendszeren? Azzal beismernénk, hogy elkúrtuk, lásd az előbbi pontot.
De mit tegyünk akkor?


És megszületett a csodálatos megoldás:
Követeljük a magánszektortól, hogy emeljék a béreket (mu-ha-ha), a Zemberek megnyugtatására, hogy a kormány meghallgat minden panaszt, hozzunk létre egy Bérmonitoring Bizottságot, ahová betelefonálhatnak a Zemberek.

Kitalálták, megcsinálták és már működik is. Ilyenkor nem sokat pöcsölnek.
 
A Bizottság vezetője Rogán Antal lett, aki szerint "elképzelhető, hogy állami oldalon hanyagság vagy időhúzás miatt nem tartották be az OÉT-ülésen hozott döntést. A kormány és a Fidesz-KDNP képviselőcsoportja nyomást fog gyakorolni a magánszférában is azért, hogy a béremelési ajánlásban foglalt bérfejlesztést végrehajtsák."

Lázár János meg egyenes azt nyilatkozta, hogy "vagy segíteni kell a vállalkozásoknak, vagy nyomást kell gyakorolni rájuk, világossá téve, hogy a béremelést nem tudják megúszni."

Kedves, ugye? Vagy-vagy.

Rogán ugyanis azt gondolja, hogy a OÉT ajánlása béremelésről az nem is "ajánlás", és a köcsög magáncégek szabotálják a megállapodást. "Több olyan információ is eljutott hozzájuk arról, amely szerint ezt a megállapodást messze nem mindenhol hajtották végre teljes mértékben."

Sok ész nem kell hozzá, és még politikusnak sem kell ahhoz lenni, hogy belássuk, hogy a magánszférában nem az állam dönti el, hogy kinek mennyi a fizetése. Sőt, olyan sincs, hogy kötelező fizetésemelés. Én például 3 éve egy forint fizetésemelést sem kaptam, még inflációkövetőt sem. Hívhatom Rogán Tónit?

Persze a nagy alkotmányozásban olyan dolgok, mint munkahelyek, és bérek másodlagos dolgok... Teljesen egyetértek a Mandiner bloggal, a fő prioritásnak a munkahelynek kellene lennie, nem az Alkotmánynak. Életek, sorsok, egzisztenciák múlnak azon, hogy meglegyen, megmaradjon a munkahely, amivel adót termelsz az államnak, ahelyett, hogy segélyt kapnál az államtól.

Ilyen körülmények között fenyegetni, beszólni a magánszektornak nem éppen egy bölcs húzás ... bár kétségkívül fideszes.
 
De a demagógia mindig olcsóbb, mint gondolkozni, vagy belátni és kijavítani a tévedést, így tegnaptól ingyenes, zöld számon felhívható a Bérmonitoring Bizottság, és el lehet mondani, hogy a köcsög munkáltatóm nem emelte a béremet.

Tegnap felhívtam őket (06-80-205-204), tényleg ott ülnek a hölgyek, és nagyon kedvesen vette fel a telefont: "Bérmonitoring Bizottság, miben segíthetek?"

Gratulálok Tóni, bazdmeg, a magyarok imádnak feljelentgetni, remek húzás ...


A Bérmonitoring Bizottság célja:

2011. február 16-án a Fidesz és a KDNP frakció Bérmonitoring Bizottságot hozott létre azzal a céllal, hogy a köz- és a magánszférában megvizsgálják, teljesültek-e az Országos Érdekegyeztető Tanács decemberi ülésén született bérmegállapodások. Az OÉT-en a felek megállapodtak abban, hogy a minimálbér 6,1 százalékkal, a garantált bérminimum pedig 5 százalékkal fog idén emelkedni. Ajánlásként 4-6 százalékos bruttó béremelést is megfogalmaztak azzal, hogy ez elsősorban az alacsony és középkeresetűek béremelésével jöjjön létre. Napvilágot láttak azonban olyan esetek is, hogy a béremelések nem, vagy csak részben történtek meg, így vannak olyan állampolgárok, akiknek kevesebb lett a fizetésük idén a tavalyi bérükhöz képest.


"Napvilágot láttak estek" ... anyám borogass, ezek de hülyék.
Azt hittem, a Gyurcsány-féle áfakommandó volt a mélypont, de Fidesz tudott újat mutatni.

Sőt, el is lehet küldeni nekik az adatokat:


Mi fog változni, ha felnyomod a munkáltatódat? Semmi az égvilágon. Oszt' csókolom, lehet visszamenni dolgozni.

Rogán Tóni azért még a végén befenyegetett:
"Egyelőre a nyilvánosság kényszerítő erejét szeretnék felhasználni. Ha ez nem lesz elegendő, akkor vannak ötleteink."

Ebben biztosan vagyunk.
 
Mi is szeretnénk segíteni, ezért a mai napon a Vastagbőr blog létrehozta a Hülyeségmonitoring Bizottságot. Mivel az elmúlt időben, ígéretük ellenére nagymértékben elharapódzott a politikusok hülyeségeiknek a száma és mennyisége, így szeretnénk kérni, hogy ha Ön hülye politikussal és/vagy politikus hülyeségével találkozik, kérjük jelezze a hulyesegmonitoring@indamail.hu emailcímre. Zöld számot nem tudunk adni, de azt megígérjük, hogy a Vastagbőr teljes stábja (vagyis mindketten) napi 24 órában fogja nézni az emailfiókot.

Csak azt tudjuk ígérni, amit Rogán Tóni:
"Egyelőre a nyilvánosság kényszerítő erejét szeretnék felhasználni. Ha ez nem lesz elegendő, akkor vannak ötleteink."

Címkék: politika fidesz válság abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr792677398

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Új munkahelyek és költségcsökkentés 2011.02.24. 08:11:05

  Öles léptekkel haladunk az egymillió új munkahely megteremtése felé. 290 hely már biztosan megvan. Az engem egy cseppet sem zavar, hogy ez a 290 munkahely a kormányzatnál van. Na jó, volt ugyan olyan ígéret, hogy olcsóbb államot hoznak létr...

Trackback: Döntsük már el 2011.02.22. 19:30:20

A Magyar Kommunista Munkáspárt 5606 szavazatot, az összes leadott szavazat 0,09%-át szerezte meg a 2010-es országgyűlési választásokon. Életkoruknál fogva a magyar választópolgárok nagy része első kézből rendelkezik tapasztalatokkal arról, miért működé...

Trackback: Bér/Bér-es ügynök jelenti 2011.02.22. 18:12:18

Na végre!  Már azt hittem sosem indul el a bérkommandó, de végre elkészült a honlapjuk és már zöld számuk is van. Egyet viszont nem értek, ha semmilyen konkrét adatot nem kérnek, honnan tudják, hogy melyik munkaadó nem teljesítette az egyébké...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.02.22. 23:34:42

A poén az, hogy az új adórendszer a családi adózást is beleértve gyakorlatilag a gyermekvállalási kedvet rontja. A gyerekre ugyanis nem befektetésként néznek a dolgozó emberek, főleg nem az van, hogy most vállal gyereket egy fiatal házaspár, mert hogy ettől anyagilag x év múlva jobb lesz majd. Viszont ha úgy látják, hogy napi anyagi gondjaik vannak, az nehezíti a gyermekvállalást. Na de nézzük mi is van? A pályakezdők, és azon belül a diplomás pályakezdők is a rosszul járók között vannak többségben, ma a pályakezdés huszonéves korra tehető diplomásoknál a közepére, amikor már a gyermekvállalás szóba jöhet. Viszont mivel romlott az új adórendszerrel a helyzetük, érvényesülhet, hogy a napi anyagi gondok miatt nem vállalnak gyereket. Ellenben a 35-45 évesek már keresnek úgy, hogy gyerek nélkül is jól járnak az adórendszerrel, ők viszont már többnyire túllépték a gyermekvállalási kort. Egyébként még azt is hozzáteszem, hogy nehezítik az előre látó, takarékoskodó gyermekvállalást is, amikor fiatalok előre akarják összegyűjteni a pénzt gyermekvállalással járó nagyobb kiadásokra, hiszen a családi adókedvezmény már csak utána jár, ha a gyerek megvan.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.02.22. 23:35:14

@Ironfist: Milyen igaz....
Majd ha te is elqrod miniszterelnökként, akkor téged is fel akarnak majd akasztani, és ellened is hőbörögnek. Addig sajnos legfeljebb néhány troll szól be keményebben, ami nem ugyanaz.

Szóval a te qrva országozásod bizony QQ nem más.

diesel12 2011.02.22. 23:39:51

Én abszolút negatívan látok mindent. Semmit sem csinálnak ezek sem, csak látszat, hülye intézkedéseket. Nem baj ha valakinek tízezerrel kevesebb a fizetése, de ők 600ezerért bérelnek autót a frakcióvezetőnek. Állampolgárság-szarság a határonkívüliekkel(nem őket illetem a jelzővel, hanem az ügyet), alkotmányba Istent(Úristen!!!) és sok ehhez hasonló hülyeség. De konkrét dolog nem történik. Annak idején a Bokrosnak nekimentek mint az állat, hát lehet most nem itt tartanánk. De mindegy. MIndent lerombolnak mindent újjáépítenek. Nyomoznak, holott leszarom mi volt tegnap, egyszer valaki már ezek közül arról beszéljen mi lesz holnap? Mikor vehetnek a fiatalok lakást? MIkor lesznek törleszthető hitelek? Mikor fizet be mindenki minden(befizethető) adót, járulékot? Mikor lesz a kórház végre kórház és nem egy lepukkant szar épület, amiben készpénz nélkül dögcédulád is lehet? Mikor lesz elkezdve a cigánykérdés megoldása? Csak hitegetnek, beszélnek a nagy semmiről. Közben meg ugyanazt a szart folytatják mint az elődeik. Miért halad most jó irányba Magyarország? Mert most Orbán a vezír? Aki vakul hisz bennük és nem csak a másik oldal gyűlölete miatt, az mit lát? Mi a jobb? De konkrétan? Hol van lakástámogatás? Hol van bölcsőde? Miért csak bezárnak és leépítenek? Miért nem építenek?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.02.22. 23:43:23

@sajtoskenyér:
Az egykulcsos adót 98-2002 között kellett volna bevezetni, kiadáscsökkentéssel kombinálva, mert akkor szárnyalt a gazdaság. Nem itt tartanánk. Érdekes, hogy a mindenkori kormányoknak csak akkor jut eszébe a reform szó, ha már a szakadék szélén állunk.

Én is az egykulcsos adórendszer híve vagyok alapvetően. Hogy miért? Mert a jól képzett munkaerő itthon tartását segíthetné hosszútávon. Éppen ezért mondom, hogy jó ideje be kellett volna vezetni. Szerintem ha fellendülési időszakban vezetik be, a minimálbér adómentességének eltörlésével és a hozzá kapcsolódó adójóváírás megszüntetésével, akkor 5 éven belül a legalacsonyabb bérű réteg is jobban járna, mert a gazdaság húzóágazatai tudnának fejlődni azzal, hogy nem szívnák el olyan mértékben a legjobb munkaerőt más országok. De a mostani bevezetésnél szerintem is az időzítős volt a rossz.

Ironfist 2011.02.22. 23:43:40

@TaTa86.:
Nem. Az én kurva országozásom csak általános trollkodás akart lenni, de ugye ennek megértéséhez némi "ájkjú" is szükségeltetik... Viszont ez tényleg csak egy random szólás volt, semmi egetrengető... te meg ezen kapod fel a vizet? És szólogatsz be olyat, amit nem is tudod, hogy mit jelent? És még van képed trollnak nevezni magad? Jó ég, hová süllyed az internetes troll társadalom, ha ilyen embereket fogad be :D

Ironfist 2011.02.22. 23:45:48

@Zabalint:

Hát tudod, sok mindent megtettek az első kormányzásuk idején is, csak a nép nem emlékszik rá. Ennek eredményeképp még egyszer odakerülhettek

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.02.22. 23:46:23

@diesel12: Tessen magába tekingetni a NERtársnak, de hirtelen, mielőtt mi tesszük meg!
"Aki bennünk nem bízik, az önmagában sem bízik,
Aki önmagában sem bízik, az a mi fényes jövőnkben sem bízik,
Aki a mi fényes jövőnkben sem bízik, az áruló."

namitirok ernő

Ironfist 2011.02.22. 23:47:40

@namitirok:
Ezt nem a Virág elvtárs mondta? ^^

ani36 2011.02.22. 23:47:46

Én hallottam olyan indokot, hogy azt a pénzt, amit a nagyfizetésűeknél otthagytak az adókedvezménnyel, majd a gyerekeikre fogják költeni, és ezzel növelik a fogyasztást, ezáltal munkahelyek teremtődnek, mert ha el lehet adni a boltban a gyerekruhát, akkor majd a varrónőnek, aki megvarrja, lesz állása, stb. És ez logikusnak is tűnik, és bizonyos jövedelemhatárig - mondjuk bruttó 350 ezerig - talán igaz is. De arról nem szoktak statisztikákat közzétenni, és nem is igen lehet, hogy a valóban magas jövedelemmel rendelkezők a jövedelmüknek egyre nagyobb százalékát költik el külföldön. Mert Bécsben olcsóbb bevásárolni - a bécsi Spar áruház árszinvonala ugyanis alacsonyabb, mint a budapestié...-, hogy az Adrián olcsóbb nyaralni, mint a Balatonon, és még a benzin is olcsóbb mindenütt, mint nálunk... Szóval végülis majd kiderül, hogy eredményez-e vmilyen szektorban bármiféle forgalomnövekedést a gyerekesek megtámogatása, mondjuk megnő-e a babazsúr-szervezők forgalma, mert nagyobb lesz rá a kereslet?
A "húzzunk el külföldre" megint egy olyan téma, amiről nem irnak statisztikákat, mert szintén nehéz számszerűsiteni. De Angliában nemigen van már olyan panzió, étterem, ahol ne kelet-európaiak szolgálnának ki. Nagy részük után rendes tb-t fizetnek a kinti munkaadók, de van, aki itthon fizeti be maga után. Nettó 300-400 ezer magyar forintban a bér, és a 20-30 év közötti korosztályból nagyon sokan kimennek. Ha pedig valami jobb képzettsége van a fiatalnak, mondjuk számítógépes szakértelme, akkor ennél sokkal többet kereshet, igaz, őket itthon is elég jól megfizetik. Az, hogy ezek a fiatalok visszajönnek-e valaha, nagy kérdés. Én már hallottam szülőtől, hogy "majd belerokkantam lelkileg, amikor mindkét fiam kiment pincérnek, de ha haza akarnának jönni, én rugdosom vissza őket..." - és eleve arra készülnek, hogyha elérik a saját nyugdijkorhatárukat, akkor kimennek ők is Angliába, és segitenek unokát nevelni - láttam komoly számitásokat, miszerint ha itthon eladják-kiadják a lakást, az bevétel ugye, a magyar nyugdijacskájuk nagyon pici lesz, de majd ők nevelik odakinn az unokát, és a fiatalok megkeresik ketten az egymillát, és mennyivel jobban jönnek ki, mintha itthon élnének... Amikor itt demográfiáról elmélkednek a tudósok, akkor azt is meg kéne jósolni, hogy kinek is nevelik ezek a nagyfizetésű, nagy adókedvezménnyel megtámogatottak a gyerekeikből majdan képződő munkaerőt? Angliának?

a-kis-herceg 2011.02.22. 23:50:48

@diesel12: @ani36: nyugi nertársak. még egy kicsit nélkülözni kell. már csak egy kicsit. de aztán a gyümölcsöket is élvezhetjük...

most akartok kiszállni a Kánaán felé félúton??? türelem harcban állunk a gazdaság frontján. már vannak kisebb sikereink...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.02.22. 23:55:42

@Ironfist: "Az én kurva országozásom csak általános trollkodás akart lenni"
Na, akkor örülök, hogy megértetted, mi a különbség közted, és Gyurcsány között.

"Viszont ez tényleg csak egy random szólás volt, semmi egetrengető... te meg ezen kapod fel a vizet?"
Nem kaptam fel a vizet. Akkor máshogy szoktam írni. Több benne a "qrvaanyád". Itt meg egy sem volt. :D

"Jó ég, hová süllyed az internetes troll társadalom, ha ilyen embereket fogad be :D"
Még csak padawan vagyok. XD

Gyalogfenyő (törölt) 2011.02.22. 23:56:05

@ani36: "... majd a gyerekeikre fogják költeni, és ezzel növelik a fogyasztást, ezáltal munkahelyek teremtődnek, mert ha el lehet adni a boltban a gyerekruhát, akkor majd a varrónőnek, aki megvarrja, lesz állása,"

Biztos :) Én azt látom, hogy a különböző baba- és gyerekruhák leginkább másodkézből kerülnek a gyerekekre. És van, akinek még az is nehézséget okoz, hogy second hand üzletekből vásároljon.

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.02.22. 23:57:42

@a-kis-herceg: @Ironfist:
"Ugyan, kit csaptunk be? Magunkat? Mi tudjuk, miről van szó. A közvéleménykutatókat? Azok örülnek, hogy plecsni van a mellükön. A széles tömegeket? Azok úgyse esznek se narancsot, se citromot, de boldogok, hogy velünk ünnepelhetnek. Az imperialistákat? Ühüm, azoknak alaposan túljártunk az eszén. Nem szeretnék most a helyükben lenni! Kiadtuk a jelszót: legyen egyszeri, jelentős adócsökkentés! És lett . Mi nem ígérgetünk a levegőbe, a-kis-herceg."

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.02.22. 23:59:35

@a-kis-herceg:
Áh, ne politizáljunk. Nézzük, mi lesz az ebéd.
Tarhonya.
Nem ehetjük meg az aranytyúkot. Pedig egyszer már én is megkóstolnám, a fene egye meg!

Nem tarhonya, rizsa!

a-kis-herceg 2011.02.23. 00:09:14

"Ma már úgy vagyok vele, hogy nem látok túl nagy különbséget a kávéházi apostol világmegváltó eszméi s egy új kormányprogram között."

"A kormány az a testület, ami mindig megtartja, amit ígér. Ha pénzt ígér, azt is megtartja."

(Karinthy Frigyes)

Jurganov 2011.02.23. 00:27:54

@pretender: itt a blogon oly sokan említik a vizitdíjat, meg, hogy vissza lehetett igényelni 20 alkalom után. valóban, bár az egy icipici szépséghibája a dolognak, hogy vissza lehetett igényelni 20 alkalom után amikor EGY orvosnál jártál. vagyis ha voltál 19x a fogászaton, 19x a belgyógyon, 19x röntgenen és így tovább, akkor fizettél 3x19x300=17100 forintot amit nem tudtál visszaigényelni senkitől. szóval lehet itt arra emlékezni, hogy " vissza lehetett igényelni" de akkor pontosan révedjünk a múltba.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2011.02.23. 02:33:51

Két felvetésem van. A poszt szerint az érintett 4 millióból 1 milliónak nincs gyereke. És hánynak van csak 1 gyereke abból a 3 millából, akinek van? Mert ott a két szülő közül az egyik szintén szopóágon van, hiszen csak az egyik szülő veheti igénybe a kedvezményt. Tehát valószínűleg nem csak 1 millió szavazót érint ez a szerencsétlen malőr.

A másik: a magánszféra híven követi a Párt utasítását, a sok szerencsétlen kap 5% béremelést, és boldogan ugyanannyit kereshetnek, mint tavaly. Ugyanannyi nettó ellenében viszont az idén több adót kell befizetniük, tehát 1 millió (vagy több) szorgos polgár fog elgondolkodni a nemzeti együttműködés rendszerének építése közben azon, hogyan is nevezték az elmúlt években azt, amikor a bruttó fizetésemelése után egy kanyi fillért sem látott. Az én emlékezetem szerint adóemelésnek nevezték. Szóval szerintem még jobban jár a nemzeti ügyek kormánya, ha a magánszféra nem emeli meg a béreket, mert akkor legalább fel lehet mutatni mint bűnbakot a vállalkozókat.

Szép lassan mindenki szégyenpadra kerül az országban. Na mindegy, egypár százezer ember azért örül most a nagyarányú adócsökkentésnek, amit a táltos vezér megígért.

Béla Bácsi 2011.02.23. 02:46:17

@sajtoskenyér: Én meg azt mondom, hogy nem esik ki semmi, mert mindenki, vagy majdnem mindenki be fogja fizetni az alacsony mértékű adót. (Tetszik ismerni a zsidó mondást: "Sűrű fillér jobb, mint a ritka forint!") A Gyurcsány-kormány "igazságos" adótarifáit pont az elit maga nem fizette be a legkevésbbé sem, a kisvállalkozók meg a 15%-ért vásárolható fiktív számlákkal operáltak. Most az új rendszer gyakorlatilag értelmetlenné teszi a csalást, mert azért a fránya 1%-ért nem éri meg. El kell indulni a helyes irányba, ez csak az első lépés, ha bejáródik, lehet finomítani a részleteken. Addig vitatkozhatunk itt, míg megkékül a fejünk a "tökéletes" és "igazságos" adórendszerről, a valóság az az, hogy behajthatatlan volt és behajthatalan marad a régi formában. Ronald Reagant ugyanilyen hévvel támadták az USA-ban anno az "adócsökkentése" miatt, ugyanez volt a vaker, hogy a gazdag jól jár (a fene a rohadt belét!) a szegény meg szétszívja és a végkifejlet mégis az lett, hogy soha nem látott prosperitást hozott az országra, a Gyurcsány-kormányra emlékeztető szocio-liberális beállítottságú, patthelyzetbe került Carter adminisztráció után. (Áldják is a nevét még haló porában is!) A "szegényekre" most ne térhet ki ez a tervezet, mert teszik ismerni a magyart, ha lenne egy küszöbhatár, ami alatt méltányosságból kisebb kategóriával adóztatnának meg valakit, masnap a fél ország abba a kategóriába tartozna. Papíron. A nyugdíjakat nem "vették el" (azt megtették a manyupok a nevetséges költség elszámolásaikkal, a kockázat során "eltűnt" befizetésekkel, de bearanyozva az "állami kifizetési garanciával". Tetszik ismerni a mondást: más faszával verni a csalánt?) A gonosz Zorbán-kormány mérhetetlen gonoszságában nem tett mást, mint a kockázat viselése fejében a magyar állam "portfóliójához" csatolt ezeket az alapokat. Magyarul semmi nem változott, nem lettek kifacsarva az utolsó kuncogó krajcárkák szegény öreg mamókák reszkető ujjai közül, csupán a zállam, ha a magánpiacon kölcsönt akat felvenni, akkor van neki egy pár milla "colateral"-je, azaz jótálló vagyontárgya jogg kamatfeltételek kicsikarásához. Ezek a lépések mindannyiunk, adófizetők érdeke is, hiszen nem mindegy, hogy a befizetett adóforintjaink kamatként külföldi bankok zsebébe vándorolnak, vagy helyette lízing kamatként úgyszintén külföldi bankok zsebébe vándorolnak, de legalább boldoggá tesznek egy "biztonságos" Audi S8-assal egy országgyűlési képviselőt és egy alföldi város polgármesterét. :))

Beer Ninja 2011.02.23. 06:47:10

Továbbra is nyugdíjakat csökkentenék. Most tudtam meg, hogy feleségem nagymamája 10 év (!) munkaviszony után 90.000-et kap kézhez.
Nekem 4 év munka alatt 1000 Ft-tal nőtt a fizetésem. Reálértéken olyan 20% csökkenés. Nyugdíjam már nem is lesz... Nem a 3 millió szavazattal rendelkező nyugdíjast kellene végre ajnározni. Amíg ezt nem rakják rendbe, addig szinte mindegy melyik párt mit (nem) csinál a gazdaságban.
Önmagában pedig az 1 kulcsos adó nem rossz dolog. Gyermektelen fiatalként nem is háborgok ezen. Azzal szúrnak ki igazán, akinek a gyereke már felnőtt, most kb. bruttó 200-250-et keres jó 30-35 év munkaviszony után, aztán mégis jó nagyot csökken a fizetése (pl. tanárok és egyéb diplomás közalkalmazottak, a magánszféráról nem is beszélve).

dr. Aullah 2011.02.23. 07:03:42

@Jurganov: Hadd kérdezzem meg... mi a faxért járna valaki 19x a fogászaton, 19x a belgyógyon, 19x röntgenen. Értem én, hogy extrém esetet akartál kiemelni, de elég nevetséges.

Kisruszki 2011.02.23. 07:57:07

volvo6067

Úgy van ahogy írod. Több hozzászólásodat is elolvasva. A Fidesz sem volt semmi az elmúlt pár évben, ezt is tudja mindenki. Tény h. Viktor jót akar, de valahogy mindig elb@...k. A kommunikációjukról nem is beszélve. Ami tény, hogy faszságokat beszélnek, na meg persze mellé. Bérek. Mindenkinek az fáj a legjobban ha a zsebében kotorásznak. Nekem is, neked is. Nagyon nagy hiba volt ezt így kihozni, hogy nem számoltak utána. Utólag ezt erőszakosan kompenzálni még pár száz ezer szavazat mínusz. Azt meg én hadd döntsem el, hogy tudok-e adni béremelést vagy sem, nem pedig Rogán fiam mondja már meg mi a tuti. Szerintem már megérett ez a nép, meg-meg is érdemelné h. akár Viktor akár valaki más kiálljon és azt mondja. Innentől kezdve nem dakota nyelven beszélünk, hanem megmondjuk a frankót pl. hogy szarból várat építeni nem igen lehet ezért nem lesz mindenkinek jó. Azt sem ártana elmondani h. nem lehet mindenkinek minden ingyen mert egy ilyen kis ország nem engedheti meg magának. MSZP most azt próbálja visszaadni amit 8 éven át kaptak, de álljanak már ki mindkét oldalon és mondják meg a frankót. Fidesz mondja azt, hogy elbasztuk, kapkodtunk, MSZP meg azt, hogy csináljuk a fesztivált, de ez sosem lesz, ezek csak politikusok.
Ááááá a Volán meg Máv dolgot ne is mond. Elkezdtem számolgatni az utazások alapján és azt kaptam h. a kedvezmények értéke cirka 120 Mrd Ft. Na erre varrjál gombot. Nem akarom bántani a nyugdíjasokat de van aki igénybe sem veszi és van aki meg csutkára kihasználja. Ezt én korlátoznám heti, havi vagy éves szinten egy utazási számot állapítanék meg, de ebből sem lesz semmi. NEM ENGEDHETI MEG MAGÁNAK AZ ORSZÁG!!! TETSZIK EZT HALLANI ODAFENT?

eszkep 2011.02.23. 08:04:12

Zero rossz direktívákat kaptál!
Vedd tudomásul, hogy "száz alkalmazottból 85 bukik az új szja-szabályokkal".
index.hu/gazdasag/magyar/2011/02/23/szaz_alkalmazottbol_85_bukik_az_uj_szja-szabalyokkal/

eszkep 2011.02.23. 08:06:42

@a-kis-herceg: "ahogy nőnek viktorunk gyerekei, úgy nő majd a kedvezményhez kötött gyerek kor is"
Muhaha... honnan az info? Várjuk a inket!

eszkep 2011.02.23. 08:07:41

Apropó, hol van az a géniusz, aki azt állította, hogy 15000-el csökkent nettó a fizetése és amikor jeleztem, hogy ez matematikai lehetetlenség, elkezdte megmagyarázni?

eszkep 2011.02.23. 08:09:59

"Elképesztő sztorikat lehetett olvasni, volt olyan, akinek éppen annyival csökkentették a bruttó fizetését, hogy az új adókulccsal számolva a nettó fizetése pont ugyanakkor legyen, mint 2010-ben"

Mondjuk akinek ekkora fos munkahelye van, az nyugodtan fordulhatna munkaügyi bírósághoz, sokat nem veszíthet...

eszkep 2011.02.23. 08:16:41

Az viszont örvendetes, hogy zero iderakta ezt a táblázatot, legalább látszik, hogy az adóék görbéje így már hasonlatos a Visegrádi országokéhoz viszonyítva, a járulékokat magasak még. Az SZJA problémával kapcsolatban a Vastagbőrön még nem hangzott el, hogy jövőre kivezetésre kerül a szuperbruttó.

eszkep 2011.02.23. 08:23:03

@dr. dodó: "Továbbra is nyugdíjakat csökkentenék."
Én is. Drasztikusan...

"Most tudtam meg, hogy feleségem nagymamája 10 év (!) munkaviszony után 90.000-et kap kézhez."
Ez viszont "urban legends". Legkevesebb 20 év munkaviszony kell öregségi nyugdíjhoz. Korkedvezményes nyugdíjhoz 25 év (ebből néhány fegyveres testületnél lejöhet még pár év különösen "frekventált" beosztásban). Ezalatt csak rokkantnyugdíj képzelhető el, de az más történet.

a-kis-herceg 2011.02.23. 08:36:02

@Zigomer Trubahin: "szerencsétlen malőr" :)))

az arányos és igazságos adórendszerre gondolsz::) amikor mindenki jól fog járni, mert mindenkinek jól KELL járni. mert mindenkit megvédünk... mert amit mi csinálunk és a 2/3 akart az ez, és csak jó lehet...

ha a dolgozó jól akar járni... JÁRJON JÓL!!! ... ott van neki a járda.

hoplita 2011.02.23. 08:44:45

@eszkep:

"..... Legkevesebb 20 év munkaviszony kell öregségi nyugdíjhoz...."

Légy erős, nem így van.
20 évvel ezelőtt úgy intéztek ezer-tízezerszám nyugdíjakat, hogy szinte egy nap munkaviszony sem volt mögötte...
Én magam, itt a kisvárosi környezetemben ismerek tucatszám olyan hetveneseket, akinek egy fillér sem járna semmilyen jogcímen és már valóban a 90-100 ezres határt ostromolja a nyögdíjuk.
Ellenpéldaként ott van apám, 44 év után most van 65 ezre......mert rosszkor ment nyugdíjba, az utolsó 7 évét kényszervállalkozóként kellett lehúznia és csak a minimálbér után tudta fizetni a tébét.
Elképesztő ellentmondások és igazságtalanságok vannak a rendszerben.....csak éppen szarik rá minden kormány.

zrobasé 2011.02.23. 09:37:40

egyszeri, nagyarányú adócsökkentés
mindenki jól jár...aki meg mégse, annak meg könyebb lesz kitölteni az adóbevallását
a benzinár megfojtja az embereket
nem kell adóemelés, az szocialista tempó
eltűnnek a szocik, vége a pénzszórásnak, lesz itt mindenre pénz

sajtoskenyér 2011.02.23. 09:43:23

Béla Bácsi 2011.02.23. 02:46:17

Bélabá! Az érvelésed jó, úgy gondolod, hogy kevesebb adót az emberek szívesebben fizetnek be. Oké, de ettől még az adójóváírás pár év múlva megszűnik, és közel sem biztos, hogy a magánszféra emelni tudja a bérszínvonalat, vagyis tovább csökkenhetnek a fizetések. Miközben a jövedelmi olló, az alacsony és magas keresetűek, alkalmazottak és vezető beosztásúak közti bérkülönbség többszöröse a mai európai átlagnak, és többszöröse a Reagan-kori USA -nak. Ergo az összehasonlításod kissé akadémikus, de optimista.

atila68 (törölt) 2011.02.23. 10:28:03

"a bruttó 300 ezer forint alatt kereső gyermektelen munkavállalók rosszabbul fognak járni"

Szerintem ez így nem igaz, egyszerűen ideáig mi voltunk kedvezményezett helyzetben, amit most bebuktunk mint közalkalmazott az ötven százalékos béremelést.

Ironfist 2011.02.23. 10:38:35

@TaTa86.:
Tudom mi a különbség köztem meg Gyurcsány közt. Szélesebb a hátam :D

@Béla Bácsi:
Na, bazmeg, ez már megint zsidózik...

@namitirok:
Nem csaptunk be senkit, viszont elnézést, de ez az ítélet...

@eszkep:
Vedd tudomásul, hogy te retardált vagy.

dr. pretender 2011.02.23. 11:00:56

@Jurganov: jó, akkor pontosan révedjünk a múltba: a kérdést szabályozó 4/2007 Kormányrendelet szerint a háziorvosi és a járóbeteg-ellátást (benne a fogászatot) kell külön számítani a 20-20 alkalomnál, azaz maximum 2*20*600=12000 Ft-ot kellett volna fizetned évente. Ergo a fogászat, a belgyógy és a röntgen mind EGY kategóriába esett volna, nem pedig külön. Asszem még mindig én jártam közelebb a valósághoz :D

Squid 2011.02.23. 11:33:23

@eszkep: "Mondjuk akinek ekkora fos munkahelye van, az nyugodtan fordulhatna munkaügyi bírósághoz, sokat nem veszíthet..."

Jaj annyira vártalak már...

Nézzük a mai magyar realitást a változatosság kedvéért:

Több mint 1 millió munkanélküli van jelenleg parlagon az árokásótól a 2-3 diplomás topmanager szintig. Ennek az oka a válság, és a válság kezelésének legegyszerűbb módja a leépítéssel kezelt költségcsökkentés.

Aki éppen nem munkanélküli az örül, hogy nem az és a seggét a földhöz veri, hogy nem kell munkát keresnie. Ebből következően amit te nagyszájjal lepöccintettél az a fent említett mai magyar valóság, aminek a része sajnos, hogy a munkaadók azt csinálnak amit akarnak a munkavállalókkal. Megtehetik hiszen minden üres helyre száz vagy több munkanélküli vár (alsó hangon) akik kevesebbért is bevállalják csak legyen miből megélniük.

Szerinted ki a halál faszának fog eszébe jutni fizetésemelésért bepróbálkozni ilyen helyzetben, amikor csont nélkül kivágnak ha a témát feszegeted aztán mehetsz munkanélkülinek? És itt szeretném még megjegyezni, hogy miért a Zemberek menjenek utána a csökkentett fizetésüknek?? Hiszen van egy nemzetgazdasági miniszterünk, aki hatástanulmányokon és felméréseken keresztül totálisan képben kéne legyen arról a józan paraszti ésszel felfogható tényről, hogy 300k Bruttó nem kifejezetten átlagos fizu?

Bár attól várni bármit aki 250milliárddal elméri a költségvetést nem tudom mi a szart várunk??

Bár gondolom erre is van frappáns válaszod.

Beer Ninja 2011.02.23. 11:59:57

@eszkep: Nagyinak úgy jött össze a 10 év munkaviszonya, hogy anno a 7 gyereket 7 év munkának számolták el, és volt 3 év valós munkaviszonya. Nem tudom mikor volt a nyugdíjazása, de erre kapja ma is a ma már 90.000 Ft-ot kézhez. Durva!

Naneee 2011.02.23. 12:06:32

És volt valami olyan is (ha jól emléxem), hogy amennyiben megözvegyültek, akkor megkaphatták a házastársuk nyugdíját. (részét) Vagy valami ilyesmi......

Ironfist 2011.02.23. 12:07:13

@dr. dodó:
Máspedig, ha eszkep mondja, akkor ilyen nincs, és ezt vedd tudomásul! :D

hoplita 2011.02.23. 12:10:54

@derelye vágó:
Ja....
Alig pár százezer embernek ad megélhetést ez a szegmens....oda se neki.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2011.02.23. 12:31:27

@Béla Bácsi: "Én meg azt mondom, hogy nem esik ki semmi, mert mindenki, vagy majdnem mindenki be fogja fizetni az alacsony mértékű adót. (...) a kisvállalkozók meg a 15%-ért vásárolható fiktív számlákkal operáltak. Most az új rendszer gyakorlatilag értelmetlenné teszi a csalást, mert azért a fránya 1%-ért nem éri meg."

Sokadszor látom már ezt az érvet, és egyszerűen nem hiszek a szememnek. Lehet, hogy ez újdonság a számotokra, de a jövedelmek után nemcsak SZJA-t kell fizetni. Havi nettó 100 ezer Ft kifizetése után az idén is 82 ezer, 200 ezer Ft után 213 ezer Ft adót és járulékot kell összesen befizetni a költségvetésbe, tehát továbbra is sokkal-sokkal inkább megéri 15%-ért számlát venni. Egyébként ezt a jelenséget ("adóék") mintha a poszt is említette volna.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.02.23. 12:40:53

Fasse tuggya nálunk is elég rég volt emelés max. cafetéria emelkedett.De ha nem megy a bolt mire emeljen egy vállalat?

Jurganov 2011.02.23. 13:00:42

@pretender: a hivatalnoknéni mondta ezt anno, és nem csak nekem hanem senkinek sem fizettek vissza akivel beszéltem, holott csak a gyógyszerírás miatt legalább 4x12 vizitdíjat kellett kifizetnünk, és ez az összeg anno sokkal nagyobb terhelést jelentett mint ma, bár ma sem kevés. szóval de, kicsit mellé. bár az is lehet, hogy egyszerűen csak trükkösen fogalmazták meg, vagy volt valami belső utasítás, de nálunk nem erőltették nagyon a visszafizetést, sőt.
@Aullah: igazad van, elnézést. mielőtt annyira nevetnénk, akkor mondok konkrét adatokat. évi 4x12 gyógyszerírás (csak szakorvos írhatta ki, akkor is csak egy hónapra), 8x háziorvos ( a beutaló miatt, ami nélkül nem fogadott a szakorvos, a kerek 20-akat levontam), 4x háziorvos ( ha beteg), és 3x házi ill szakorvos ( felülvizsgálat miatt). na most ez mennyi is? 60-66. a felülvizsgálatot ki is hagyom, maradjon kerek 60. az 18k, csak vizitdíj-amiből egy forintot sem lehetett visszakapni. ki volt ez találva, csak így visszaemlékezve már baromi egyszerű és csudajó dolognak tűnik, főleg ha nem voltál benne szopóágon :)
@dr. dodó: dr.dodó most tudta meg, hogy a felesége nagymamájának 90.000 nyugdíja van.
-MENNYIIIIII???
van pár munkatársam aki 200 k nettót kap, napi fél óra munkáért ( meg persze mert jófej a főnökkel). úgyhogy én a fizetéseket csökkenteném. vagy egyszerűen csak legyen rajta több adó :) hülye.
btw, ha annyira sajnálod tőle akkor mondd le a nyugdíját és tartsd el te. amennyiben nem tudod, csak egyszerűen szeretnél valakibe belerúgni akkor nem szóltam :)
@Ironfist: bár úgy tűnik, hogy te is ahhoz a generációhoz, gondolkodásmódhoz, stb tartozol akikből amint meglátják leírva, hogy zsidó azonnal kiváltódik az a pavlovi reflex, hogy be kell vauzni és védeni kell szegény zsidókat. szomorú. amúgy ez egy nagyon régi mondás, és tényleg a zsidókhoz kötik. szal beszoptad, de sebaj, leírtam párszor azt a szót, hogy zsidó-szóval sipákolhatsz kicsit :)

Homeoffice 2011.02.23. 13:10:14

@eszkep:

Szerintem most következik a sokadik menetünk SZJA szempontjából.
Igaz, hogy kivezetik a szuperbruttót.
Ezenfelül megszűnik az adójóváírás is, ami ugyebár a kisebb keresetüek számára ÚJABB nettó bércsökkenés.
Számold ki:)

Homeoffice 2011.02.23. 13:17:40

Itt lehet számolgatni

adohirek.hu/berkalkulator/berkalkulator.php

Nah kihoztam a kövit.
1 gyermek. Bruttó 150 kereset (nem az én adataim)
2010 119 415
2011 127 570
2012 118 710

Seduxen (már NEM dr.) 2011.02.23. 13:20:57

@Gunther: triviális bruttó-nettó államadósságon alapuló funkcionális zsindexballib vízibivalybőrbe varrt szerkétoló analfabéta csinálta azt a honlapot; "miértagyurcsótányjobbvolt" - jeligére, szóval nem kell komolyan venni. biztos hazudnak! :)))))

Homeoffice 2011.02.23. 13:21:00

@Gunther:

Monológomat folytatva...

Bruttó 600 000 ft 0 gyermek:

2010 316 660
2011 374 075 (!!!)
2012 387 035 (!!!)
Ehhez nincs hozzáfűznivalóm.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.02.23. 13:25:01

@Gunther: bezzeg ezek már a Te adataid, mi? :))))

Homeoffice 2011.02.23. 13:25:20

@Seduxen:

Te tudod a legjobban hogy nem:)

zrobasé 2011.02.23. 13:26:22

mindenki jól fog járni !
egyszer...valahol máshol...

Homeoffice 2011.02.23. 13:40:26

@laspalmas:

Az adatok alapján bruttó 227 000 ftig buknak 2011ről 2012 re az egy gyermekesek. (igaz ott már 100 ft csak.)
Ezenfelül 2010hez képest is csak 5000 ft a bérnövekmény

Seduxen (már NEM dr.) 2011.02.23. 13:41:31

@Tigeri: jobban, mint téged kisköcsög :))))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.02.23. 13:44:32

@Seduxen: Jaja,meg a rebiszes Marcell haverodat is biztos jól megfizetik.:))

Seduxen (már NEM dr.) 2011.02.23. 13:50:34

@Tigeri: tudod a pénz sem minden: sokkal többet jelentett az, amikor 2006 őszén széjjelbaszhattuk a fejedet viperával, meg kilőhettük a satnya szemedet gumilövedékkel, mindezt büntetlenül :)))))

Marcellusca 2011.02.23. 14:04:33

@Tigeri: Mivanmivanmivan? :)))

Tudod, kiskötsög, nem kellett volna ott lenni, vagy a felszólításra el kellett volna húzni haza, de qrva gyorsan! :DDDD

Jurganov 2011.02.23. 14:05:04

@Seduxen: satnya szemedet. ez qrva jó :D

Ironfist 2011.02.23. 14:08:08

@Jurganov:
Szopta az anyád, mikor nem nyelt le téged. Leszarom a zsidókat, kurva magasról. Nem értem ugyan, hogy miért utálják őket egyesek, de ha ennyi eszük van csak, akkor hajrá, én ugyan nem szólok bele. Egyszerűen csak lereagáltam, hogy ez a fasz bélabácsi már megint csak azért tolja ide az arcát, hogy zsidózzon egy jót - ti. engem is állandóan lezsidóz a buzija. Úgyhogy nem tudom miért kell védeni egyből akihez csak hozzászólok, vagy ezzel Bélabácsit minősíted le, hogy nem tud megszólalni se magától, vagy engem minősítesz fel, hogy akinek én beszólok, az 8 napon túl gyógyul? Szóval, az, hogy bélabácsira reagálok, az nem egyenlő a náczult agyadban feltörekvő gondolattal, hogy a hülyelibsivédiahazaárulózsidókat, hanem egyszerűen csak sikerült belepofáznod valamibe, amihez semmi közöd nincs. Beszoptad.

Béla Bácsi 2011.02.23. 14:22:10

@Zigomer Trubahin: Hát igen, ebben igazad van. Magyarországon brutálisak a befizetendő bérjárulékok. Annak ellenére, hogy mindenki a gennyes multikat szidja, valójában minden dolgozó zsebébe kerülő egy forint bér nekik három forintjukba kerül! Megfordítva a logikát: a dolgozó kitermel magának három forintot és mielőtt még egyáltalán meglátná, a zállam élből lerántja a kétharmadát. (És utána még pofátlanul megkeresett jövedelemként kezeli és SZJA-val súlytja! A VAT-ről meg ne is beszéljünk!) Ennek ellenére az egykulcsos rendszer egy irányból jól mutat, de ahogy Virág elvtárs mondta: "forradalom van, elvtársak!"

Jurganov 2011.02.23. 14:22:29

@Ironfist: úgy gondolom ideje lenne valami durvább nyugtatót szedned :) nem ilyen durván bevauzni, így elsőre.
erre: (Tetszik ismerni a zsidó mondást: "Sűrű fillér jobb, mint a ritka forint!")
válaszoltad:@Béla Bácsi:
Na, bazmeg, ez már megint zsidózik...
engem nem különösebben izgat, hogy épp milyen levélváltást folytattok, de ebből eléggé kitűnt, hogy nem nagyon fogtad meg a hozzászólása lényegét.persze lehet, hogy tévedek és megértetted amit írt-csak valami oknál fogva ilyen furmányosan válaszolsz rá.
még egy dolog, te írtad eszkep-nek:"Vedd tudomásul, hogy te retardált vagy. "-ez eléggé igaz jelenleg rád is.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.02.23. 14:22:37

Ezen a blogon nincs anyázás. Akinek nem tetszik.....

Ironfist 2011.02.23. 14:26:07

@laspalmas:
Láttam én már mást is anyázni, azért gondoltam, hogy lehet. De ha nem, hát nem.

@Jurganov:
"nem ilyen durván bevauzni, így elsőre."

Jaj, tényleg, te vagy a finomanbeszélő troll.

"még egy dolog, te írtad eszkep-nek:"Vedd tudomásul, hogy te retardált vagy. "-ez eléggé igaz jelenleg rád is."

Aha, akkor mit foglalkozol velem?

Seduxen (már NEM dr.) 2011.02.23. 14:27:09

@Jurganov: tartottam tőle, hogy valaki besértődik, vagy zokon veszi - ezek szerint nem :) - (főleg, aki 2006 őszén tényleg ott volt), bár bánom is kicsit, hogy ezzel vicceltem, de valami frappánsat kellett Tigerinek írnom :))))

meg is lepődtem, hogy senki nem küldött el a faxba :)

@laspalmas: ez kinek szól(t) Főnökasszony? :)))

Seduxen (már NEM dr.) 2011.02.23. 14:31:32

@Ironfist: közben már rájöttem... mi a faszért nem olvasok, mielőtt kérdezek, adná magát a jogos felvetés :)))

Ironfist 2011.02.23. 14:33:21

@Seduxen:
Ennyi :P

Mondjuk azt nem értem, hogy engem lezsidózni, zsidóbérencezni szabad, de ha visszanyázok, az már baj.

Béla Bácsi 2011.02.23. 14:33:24

@sajtoskenyér: Igen, (sajnos?) igyekszem optimista lenni! :) Néha úgy érzem, hogy más sem maradt már, csak azoptimizmus... (Tetszik ismerni a régi viccet, hogy az optimista meg a pesszimista beszélgetnek. Mondja a pesszimista: "Na ez már olyan szar, hogy ennél szarabb már nem is lehet!" Rászól az optimista: "Dehogyis nem!") Komolyra fordítva a szót: a bérolló probléma nem pusztán magyar jelenség, az egész világon ez figyelhető meg. Kezd is megtelni a töke mindenkinek vele, a lenini gyengébb láncszemek (észak-afrikai országok) már forronganak, de még az USA-ban is már egy hete az utcákon tüntetnek Wisconsinban (hasonló ügyben). Ezzel tulajdonképp túl is lépnénk a vita keretein (majdhogy nem metafizikai szférába) és én nem szeretem keverni a szezont a fazonnal. Ez egy más probléma, nagyon súlyos probléma és valószínű megér egy blogot a feldolgozása! :)))

Jurganov 2011.02.23. 14:40:30

@Ironfist: "Mondjuk azt nem értem, hogy engem lezsidózni, zsidóbérencezni szabad,"-én voltam?
"de ha VISSZAnyázok, az már baj. "-én anyáztalak?
ez a valóságban úgy hangzana, hogy: amikor engem lezsidóznak, zsidóbérenceznek akkor ideges leszek és leanyázok bárkit aki hozzám szól. vagy ilyesmi.

fokabacsi 2011.02.23. 14:41:13

@Ironfist: Ha zsidóznak nyugodtan magyarozd vissza. Egyébként sem értem miért baj az, ha valakiről azt mondják, hogy zsidó, vagy sváb, vagy cigány ? Ha nem az aminek írják helyesbítsen ! Csak sajnos sokszor a szellemi színvonal ott tart mint a "jósnőnek" sok milliót kifizető "választópolgár" és egy olyan szavaz ! Annyi ésszel?!

Ironfist 2011.02.23. 14:51:50

@Jurganov:
Nem, ez a valóságban úgy hangzik, hogy te zsidóbérencezel, csak burkoltan, és ha erre érthető módon reagálok, akkor te tovább mosolyogsz, hogy te egy csúnya szót nem mondtál, ergo nem vagy troll. Pedig ennél nagyobb provokálást nem nagyon láttam még.

@fokabacsi:
Mi az, hogy magyarozzam vissza? Ez most úgy hangzott, mintha én zsidó lennék, és sértésnek szánnám azt, hogy "te magyar!"

"Egyébként sem értem miért baj az, ha valakiről azt mondják, hogy zsidó, vagy sváb, vagy cigány ?"
Talán mert
1.-Nem vagyok zsidó
2.-Az ilyen fajta, aki a gyűlölettől szinte köpi azt, hogy "Te zsidó/zsidóbérenc" az eleve sértésnek szánja. És engem ne sértegessen!
3.-Származás alapján én sem értem miért baj a cigányra cigányt mondani, a zsidóra zsidót. De gondolom te sem örülsz annak, hogy ha nem vagy elég jobbos, akkor a még nálad is jobboldalibbak elkezdenek cigányozni zsidózni, meg komcsizni téged, vagy te igen?

hoplita 2011.02.23. 14:56:42

@fokabacsi:
Durva, mi...?
Belegondolva......akárklalampárvinettu placentája is elballaghatna voksolni, ugyanott lennénk.

dr. pretender 2011.02.23. 14:56:54

@Jurganov: Akkor a "hivatalnoknéni" nem ismerte a jogszabályt, aki meg nem fizette ki, az meg jogszabályba ütköző módon cselekedett. Nézd meg nyugodtan magát a rendeletet. Világosan kiderül belőle.
Csak nem te is olyan dolgokról osztod az észt, amit csak mások elmondásából ismersz? Ne hagyd, hogy a tudás csökkentse a magabiztosságod és az arroganciád :DD

hoplita 2011.02.23. 14:59:44

@Ironfist:
Neked nem szabad, mer' ződ a hasad..:))

Ironfist 2011.02.23. 15:03:04

@hoplita:
Tudom, én nem tetszem itt, tehát nekem semmit nem szabad :P Különben is, hogy képzelem? :D

Jurganov 2011.02.23. 15:10:55

@pretender: a hit sosem hagy el, a valóság pedig sosem hátráltat :) amiket leírtam az édesanyám khmm..."életútja". tudom, mert volt amikor nekem is kellett mennem vele, nem is egyszer. és a hivatalba, a pógár jenőhöz is én vittem be a cetliket, stb. amit ott leírtam az megtörtént, adok mondjuk 10% +/- t a dolgoknak azért mert régen történt, de mivel ma is kb ue a helyzet ( gyóccerírás, kötelező vizsgálat , stb-így annyira nagyot nem tévedhettem).
"Akkor a "hivatalnoknéni" nem ismerte a jogszabályt..." erre meg annyit mondanék, hogy elvileg törvény van rá (volt?), hogy áthozhatsz a határon egy csík cigit. egy pm-es belső utasítás szerint el kell(ett) venni mindenkitől ami egy bontott dobozon felül volt nála. és elvették (most is elveszik, csak nem tudom, hogy megváltozott-e a tv azóta). nem tőlem, mindenkitől aki próbálta áthozni a határon a törvényben megengedett mennyiséget. ez az egész 100%-ban igaz.
@Ironfist: hallod, neked nagyon durva lelki defekted van. én burkoltan zsidóbérenceztelek? omg, kéne egyet dugnod, vagy ilyesmi.

Ironfist 2011.02.23. 15:13:35

@Jurganov:
Miért, ez mi volt akkor? Pártsemleges csevely a Duna szintjéről?
"úgy tűnik, hogy te is ahhoz a generációhoz, gondolkodásmódhoz, stb tartozol akikből amint meglátják leírva, hogy zsidó azonnal kiváltódik az a pavlovi reflex, hogy be kell vauzni és védeni kell szegény zsidókat."

Jurganov 2011.02.23. 15:26:00

@Ironfist: te hogy fogalmaztad volna meg azt, hogy egy hosszabb hozzászólás egy mondatos, lényegtelen részének, egyetlen szavába kötsz bele, ráadásul úgy, mintha valami bűncselekmény lenne? olyan ez mintha a postban "emeljék a béreket (mu-ha-ha)" abba kötnék bele, hogy muhaha és, hogy kinevetik a dolgozó embereket meg egyéb sületlenségek. és igen, most is tartom azt, hogy valami gond van az olyanokkal akik azonnal ráugranak ha leírva látják, hogy zsidó, vagy cigány szavak egyikét, tökéletesen függetlenül a szövegkörnyezettől.

Ironfist 2011.02.23. 15:31:27

@Jurganov: Énmondjuk nem "vauztam" volna be a helyedben eleve, ha nem hozzád lett szólva. Nem tudhattad, miért írtam, azt sem tudhattad, mennyi mindent olvastam el, és értettem meg a szöveg többi részéből, de csak bele"vauztál"
Ennyi erővel menj oda valakihez, akit épp egy cigány késel meg, és ha azt mondja, hogy basszameg, akkor köss bele abba, hogy hogy beszél.

"és igen, most is tartom azt, hogy valami gond van az olyanokkal akik azonnal ráugranak ha leírva látják, hogy zsidó, vagy cigány szavak egyikét, tökéletesen függetlenül a szövegkörnyezettől."

Én meg igen, most is tartom azt, hogy pontosan ugyanannyira semmi közöd nincs hozzá, hogy másnak mit írok, mint akkor volt, amikor be"vauztál"

dr. pretender 2011.02.23. 15:32:37

@Jurganov: ezt értem, de akkor lehet, hogy nem a jogalkotót kell szidni, hanem a végrehajtóit :)
Ha meg valami fontos (pl. évi 60 vizitdíjat akarnak veled kifizettetni), akkor tényleg meg kell nézni a jogszabályt és odatenni az orruk alá, és panaszt tenni a hivatal vezetőjénél írásban.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.02.23. 15:37:09

@Jurganov: @Ironfist: Uraim! Abba ne hagyják, egy élmény, csak így tovább :))))

Jurganov 2011.02.23. 15:43:05

@Ironfist: igazad van, én kérek elnézést. privátban leveleztetek, és én... ja nem is, egy blogon, a témához kapcsolódó hozzászólás egy szavába kötöttél bele és amikor szóvátettem akkor jött a "nyelt volna le inkább".és még én vagyok a hibás. értem.
@pretender: az, hogy jogalkotói vagy jogalkalmazói szinten történt-e a baki, vagyis, hogy úgy volt-e mint amit leírtam a cigis példámnál( hivatalosan lehetett hozni, a valóságban nem), vagy tényleg mari néni nem értelmezte jól a jogszabályt nem tudom, annyira már nem is számít már, kellemesen régen volt :) és lehet, hogy igazad van, de nekem ez maradt meg :)

Jurganov 2011.02.23. 15:47:48

@Seduxen: egyre inkább kijön az, hogy milyen rutinos .....vitázó, így azután félek, hogy le fog győzni e szópárbajban.

dr. pretender 2011.02.23. 15:51:12

@Jurganov: Eredeti kérdésünk az volt, hogy hogy van pofája a fidesznek így kommunikálni az adóátrendezésről, amikor a vizitdíj miatt népnyúzást, sőt genocídiumot kiabáltak....
Meg kell mondani, ha szerintük az állami redisztribúcióval a felső-középosztályt kell támogatni, nem pedig azt hazudni, hogy "mindenkinek jó lesz", meg hogy "nem csökkenhet senki bére". Ez az, amitől felfordul az ember gyomra, hogy ennyire hülyének néznek mindenkit.

Béla Bácsi 2011.02.23. 15:57:21

@Jurganov: Jókat somolygok itt, hogy beleléptél a szarba. Teljesen felesleges megpróbálni emberi, értelmes hangon beszélni Vasököllel, nem érti és nem is akarja érteni. Valami hihetetlen kéjjel tölti el az omline gyűlölködés, kötözködés. Tourette-szindrómás: esze ágában sincs odafigyelni miről van szó, vagy hogy lehetne megoldást találni egy probléma felvetésre. Ő csak boldogan szitkozódik, hülyéz, trágárkodik... Már többen ájánlották neki az orvosi segítséget (hiába). Én csak ignorálom.
Sok sikert, ha folytatni akarod, hogy beismerje, hogy nem azt mondtad, amit ő állít és abbahagyja a hülyegyerek szövegelését! NOMEN EST OMEN!

dr. pretender 2011.02.23. 15:58:09

@Béla Bácsi: azért ezt a bérdolgot számold át még egyszer :D a munkaadó költsége a bruttó béred 128,5%-a.

Béla Bácsi 2011.02.23. 16:12:42

@pretender: Ja. Nem vagyok benne teljesen a képben beismerem. De akkor is szemét mennyiségű az elvonás. Gondolj csak bele: ezek szerint 228 megtermelt forintból élből 128 a zállamé, a maradék 100-ból "csak" 15-öt vesz már el a kedves kormányszerv, a maradék 85-el elmehetsz a boltba, ahol is 25%-os ÁFA-val 63Ft 75 fillér ami értéket magadénak mondhatsz. Tehát vissza az én egyenletemhez: megtermelsz (valójában ennek a dupláját!) 228,50 Ft-ot és kapsz érte 63,75Ft értéket. Tehát a megkeresett béredből (számoljunk szerény duplát kell hozzál a fizetésedhez aránnyal) 128,50 a gaz tőkésé, 164,75 a zállamé, 63,75 Ft meg ezé az icirpicirié. Nem rossz. Még a zUSA-ban is vegyünk egy max 32%-os elvonási kulcsot a SZJA-ban és 8% ÁFA-t, a vállalkozók bérköltsége meg 15-20%-a bruttó bérnek. Az amerikaiak kismiskák a magyarokhoz!

hoplita 2011.02.23. 16:18:24

@Gunther:
A náczitévén már meg is interjúvolták ezt a fityiszes patkányt...vagy faszfejet.?
Vagy mindkettő....?

Anyám...és ezek ugatnak.
Egy kis tömegbelövősdit hiányolt a kis fülkeforradalmár.

NewWay 2011.02.23. 17:35:11

"4,4 millióan készítenek adóbevallást. 3,74 millióan keresnek 250 ezer forint és négymillióan 333 ezer forint alatt. Ezek közül körülbelül 1 millió embernek nincs gyermeke ÉS bruttó 300 ezer forintnál kevesebbet keres. 1 millió"

A Vastagbőr már megint demagóg és csúsztat!

Igen, 1 millióan keresnek kevesebbet bruttó 300 ezernél, és gyerektelenek?
És ebből hányan vannak minimálbéren? mondjuk 500 ezren?

Ez csak azért fontos, mert aki minimálbért keresett, annak a minimálbér emelése miatt emelkedett a nettója, ha nem is sokkal!

NewWay 2011.02.23. 17:36:46

Nekem amúgy nagyon tetszik a posztban található grafikon.

A HU 2010-nél sokkal szebb a HU 2011-es görbe, és szépen közelít a Visegrádi átlaghoz.

dr. pretender 2011.02.23. 18:23:40

@Béla Bácsi: szerintem még egyszer vegyük át :D
100 Ft a BRUTTÓ fizetésed, ez a munkáltatódnak 128,5 Ft-ba kerül. Ebből 28,5 megy az államkincstárba, 100 pedig papíron neked. Ebből adózol te.
Viszont te nem 100 Ft után adózol, hanem a szuperbruttó miatt 127 Ft után, azaz 127*16%= 20,32 Ft az szja és ezen felül fizetsz (jelenleg) 10% nyugdíjjárulékot és összesen 7,5% tb-t, de ezeket már csak a 100Ft-hoz viszonyítják, tehát ez összesen még -17,5 Ft.
Azaz a munkáltatódnak 128,5 Ft költsége van a béred miatt, te meg csak 100-20,32-17,5=kb. 61 Ft-ot kapsz kézhez. Persze ez egy hiányos modell, mert nincs benne az adójóváírás, adókedvezmény stb. Mivel én ezekre nem vagyok jogosult, az én fizetésemet jól lemodellezi :D

dr. pretender 2011.02.23. 18:28:47

@NewWay: Egészen pontosan 60236 Ft-ról 60600 Ft-ra. Biztos repesnek az örömtől.

a-kis-herceg 2011.02.23. 18:34:35

@pretender: azaz a fizetésed fele rögtön az államé. ehhez jön +illetékek+ forgalmi +vagyoni típusú adók (kommunális, telek, idegenforg stb) +jövedéki

azaz ebből áll össze a 82%-os dániai szintű adózás (ketten vagyunk elsők EU ban)

és pont olyan szép szolgáltatásokat is kapunk. gondolja
-az utakra
-az ingyenes egészségügyre
-a nagyszerű közbiztonságra
-a színvonalas oktatásra stb

mindamellett hogy ezt mind teljesen ingyen és magas színvonalon kapod
a közműfejlesztésre sem kell és az autópálya használatra sem kell már külön fizetned... pl.

+ bizonyára horribilis nyugdíjra leszel cserébe jogosult 100 éves korod után...

dr. pretender 2011.02.23. 18:42:01

@a-kis-herceg: ezzel nem tudok vitatkozni.
(és mivel nemzetietlen g.ci vagyok, én már semmilyen nyugdíjra nem vagyok jogosult az államtól)

vö. "mindenki jól jár"

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.02.23. 22:56:13

@Marcellusca (I'm happy): @Seduxen: Amatőrök azalatt én a viktorral meg fecóval boroztam.:))
Nemiiis.Otthon néztem a tévét.Mondjuk akkor még a "szemkilövetőkkel"voltam.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.02.23. 22:58:22

@Seduxen: @Marcellusca (I'm happy): Asszony rájött már,hogy azért mindig sötétben szeretkeztek,mert impotensek vagytok és a gumibottal csináljátok?:))

Noname Watanabe 2011.02.24. 10:33:38

Affenét kell ennyit nyivákolni a fidesz töketlenkedésén... emeljék meg a minimálbért, oszt csókolom.... Ha adómentes lenne az alacsony kereset, a kis-magyar-nyomorgó-BMW-s vállalkozó lenyelné a különbözetet; hülye lenne többet fizetni a "bunkó prolinak".

Ha idén nem emelkedik a minimálbér, a fidesz elmehet a picsába. Én meg a kétfarkú kutya pártra szavazok ezentúl.

Béla Bácsi 2011.02.24. 17:11:19

@pretender: Igen, így van. Ahogy mondtam, én nem teljesen vagyok benne a képben, de nagyjából én is a hatvan FT körüli értékhez jutottam el, ami durván a fele a gaz kapitalista költségének. Én mondjuk fűszereztem még a megtermelt érték-kifizetett bér aránypárral (a fáma szerit kétszeres-háromszorosát kell megtermeld a kifizetett bérednek) Így jutottam el a 256 Ft megtermelt érték- hatvanvalahány Ft vásárlóerő aránypárhoz. Ígyis-úgyis kb. negyedét hagyják meg neked, mint amit megtermeltél. Ja és még az ÁFA-val még durván negyedét elveszik annak, ami egyszer már majdnem a tied volt!

süti beállítások módosítása