Skip to content


       Szűrés lista

A nemzet egészének áldása lehet

A nándorfehérvári diadal tiszteletére július 22-e emléknappá nyilvánítása érthető ötlet, mert bár az erőltetetten múltbanézős vonalat erősíti, legalább van realitása.

A KDNP-s Michl Józseffel viszont nagyon elrepült a kismadár, mikor teleírta a fejléces papírt.

Címkék: abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr462874346

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Pár nap 2011.05.08. 22:12:12

Pár napra kiteszem a lábam a blogról, és máris le vagyok maradva - nem könnyű a fizetetlen másodállásos sajtós élete :-). Közben a következő linkek érkeztek: 1. Újabb egyházi munkaszüneti napot akar a KDNP: hvg.hu/itthon/20110503_nagyboldogasszony...

Trackback: Nagyboldogasszony ünnepe munkaszüneti nap lesz 2011.05.03. 15:46:38

Mehetünk körmenetre. Veszélyben a Szabadság-szobor is....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszkep 2011.05.03. 14:16:15

Laspalmas, most az összes dologról, amely személy szerint NEKED nem tetszik, posztot fogsz írni. Ez rendben lenne, csak akkor miért ez a blog címe?
Azért, mert neked nem tetszik ez az ötlet, másoknak még tetszhet. A poszt amúgy azért is fölösleges, mert úgysem fogják megszavazni.

dr. Aullah 2011.05.03. 14:21:10

Tudtommal ez még mindig egy blog és arról írnak, ami ŐKET zavarja.

Viktus 2011.05.03. 14:23:17

Augusztus 20-án sabbat lesz így pótolnák a tutit a dolgozó népnek :P

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.05.03. 14:24:07

@eszkep: Szerintem is faszság. Mármint a törvénymódosító javaslat!
Amúgy szerintem nem a te tiszted eldönteni, hogy laspalmas miről ír posztot.

AkinekSemmiSemTetszik 2011.05.03. 14:26:55

Nem ezekkel a felesleges dolgokkal kellene foglalkozniuk. A munkaszüneti nappal kitörölheti a hátsóját az, akinek nincs munkája.

asmodean 2011.05.03. 14:27:27

Nem akarok hülyeséget mondani, de mintha több országba is tartanák ezt az ünnepnapot.
Hogy egy KDNP-s ilyen indítványt nyújt be azért nem meglepő, ezért keresztény demokraták.
Az indoklás ... hát azon lenne mit csiszolni ja.

eszkep 2011.05.03. 14:27:38

@Aullah: Ez igaz, de a mai nap színvonala alapján lehetne akár bagatell.kotozkodes.blog.hu is a cím...

Elftárs 2011.05.03. 14:32:10

Szerintem még 4-5 nemzeti ünnepnap simán belefér, úgyis elvesznek valami 5 napot éves szinten a fizetett szabadságokból. Nem?

dr. Aullah 2011.05.03. 14:33:06

@eszkep: Figy, nem szólhat minden nap, minden hír a fidesz balfaszkodásairól... akkor az lenne a baj. (nem lenne baj)

Marcellusca 2011.05.03. 14:33:22

@eszkep: Nem tetszik? Nem olvasod!
(Valahogy) Megleszünk nélküled. Is.

DArchAngel 2011.05.03. 14:35:45

Elfér még egy szabadnap, de azért remélem ez a zseniális, keresztény ember gondolt a kieső GDP-re is. Amúgy meg: gumicsont.

a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2011.05.03. 14:37:20

Az a marhaság, hogy két munkaszüneti nap között 5 nap van. Igaz, nyáron legalább az iskolás dolgokba nem kavar bele a várható hétvégeátrendezés.

eszkep 2011.05.03. 14:38:42

@Marcellusca: Muhaha! Nem okozom meg neked ezt az örömöt!

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2011.05.03. 14:38:53

NAgyboldogasszony napja, bizony sok európai országban fizetett ünnep.Sok helyen Nagypéntek is fizetett ünnep, és még lehetne sorolni.

Mi ezzel a baj? KDNP, a név kötelez, leírta, majd elutasítják, tudja ezt ő is, legalább felmutathat valamit munka címén.

Ennél nagyobb bajunk sose legyen.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.03. 14:39:05

Kurva jó, végre egy jó hír a Vastagbőrön!

Remélem emellett azt is keresztülviszik, hogyha hétvégére esik egy állami ünnep, akkor az előtte lévő pénteket megkapjunk szabadnapnak, ahogy ez több EU-s országban működik .

eszkep 2011.05.03. 14:39:55

@Elftárs: "úgyis elvesznek valami 5 napot éves szinten a fizetett szabadságokból. Nem?"
Ezt, így ebben a formában hol olvastad?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.03. 14:40:45

@anti_troll:

Ha ilyen fene nagy keresztények, akkor mi a helyzet december 24-el? Az miért nem állami ünnep?
Jézus születésének napján még dolgozhat a magyar délután 2 óráig?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.05.03. 14:43:25

@zero: Az angoloknál a rákövetkező hétköznapot.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.03. 14:43:39

@eszkep:

Mellesleg nálunk van talán a legkevesebb állami ünnepnap ...(márc.15, aug.20, okt.23 és újév + húsvét + pünkösd + Mindenszentek + karácsony)

asmodean 2011.05.03. 14:45:28

@zero: Azt honnan veszed, hogy dec 24-én van Jézus születés napja???

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2011.05.03. 14:45:29

@zero:
Pontosan erről van szó: Javasol valamit, amiről tudja hogy úgyse lesz belőle semmi.

Fingot reszel, szokás szerint, mindenki, mindenféle szinten.

Ezért írtam pl a Nagypénteket, de igazad van a dec 24-el kapcsolatban. Szlovákiában pl Vízkereszt is ünnep....

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.03. 14:45:59

@eszkep:

Tényleg nem nagyképűségből mondom, de én vagyok a blog egyik szerkesztője.

De természetesen tudom, hogy rengetegen elalélnak a cukormázas nosztalgiázástól, és bejön nekik ez a gyorsan legyünk nagyon magyarok tempó.

Nemsokára gondolom majd olvashatjuk a javaslatot Húshagyókedd munkaszüneti nappá nyilvánításáról, hogy mindenki méltóképpen és mulatsággal ünnepelje a napot, mikor utoljára húst ehet....

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2011.05.03. 14:46:16

eu összehasonlításban még így is kevés munkaszüneti napunk van. ráadásul a hétvégére eső ilyen napokat nem kompenzálják, nem úgy, mint boldogabb helyeken. nagyboldogasszony napja igenis lehetne ünnepnap - mivel évszázadokon át az is volt.

eszkep 2011.05.03. 14:47:00

@DArchAngel: Ami a kieső GDP-t illeti, ez pont a szabadságolási csúcsszezonban van. Nálunk pl. több éves tapasztalat, hogy ha inkább van egy két hetes leállás ebben az időszakban, még javít is a hatékonyságon. (Egyébként az EU-s országokban is ez a gyakorlat.)

zrobasé 2011.05.03. 14:50:32

@eszkep: örömöt szerzünk, bánatot okozunk

bandika gazdája 2011.05.03. 14:52:42

Az miért nem vastagbőr, ahogy Gyurcsány őrjöngött május 1.-én? A Fidesz újra a nyakunkba fogja szabadítani mint most az Mszp Orbánt, és akkor annyi nekünk. (Már így is!) Nekem a hideg futkosott a hátamon, és csakis Hitlerre tudtam gondolni! Az nem baj ugye?

eszkep 2011.05.03. 14:58:47

@laspalmas: "bejön nekik ez a gyorsan legyünk nagyon magyarok tempó."

Nem tudom, hogy a "nosztalgiázás", hogy jön össze a "legyünk nagyon magyarok" vonulattal, mert két teljesen más dologról van szó, azt meg pláne nem értem, hogy jön ide? De ha már szóba került: már' bocsánat, de ha valaki "nagyon magyar akar lenni", az hadd tehesse már meg Magyarországon szabadon. Azt sem értem, hogy az általad felhozott "Húshagyókeddes" példa hogy jön ide, mert pl. Angliában sokkal többen tudják, mi az a Shrove Tuesday. Visszatérve a "magyarkodáshoz", az miért zavar téged????

eszkep 2011.05.03. 15:00:37

@bandika gazdája: "Az miért nem vastagbőr, ahogy Gyurcsány őrjöngött május 1.-én?"

Na pl. az egy sokkal "szórakoztatóbb" és a blog címéhez sokkal jobban illő poszt lett volna. Annak az embernek minden megnyilvánulása kész vicc, de hétvégén sikerült magát felülmúlnia... :-)

eszkep 2011.05.03. 15:05:41

@zero: Én úgy tudom, hogy az EU-ban a középmezőnyben vagyunk., Otthon megnézem, itt valamiért nem jön be a CIA - The World Factbook.

Molenaaar 2011.05.03. 15:06:44

Ez nagyon tetszik. Meg vagyok elégedve. Szerintem kell a magyarkodás. Nekem jó és az olyanokat bosszantja akik folyton engem bosszantanak. :) 1:1
A vármegyétől sem kellett volna visszalépni. Már alig várom, hogy bemondja a metró a Széll Kálmán tér nevét és remélem a szovjet hősök emlékműve helyére visszakerül az ereklyés zászló.
Ez nem irónia, tényleg így gondolom.

A valódi baj, hogy tényleg nem lesz belőle semmi. Akkor meg minek? Akkor tényleg foglalkozzanak az "ország megmentésével" vagy valamivel, aminek materiális haszna van.

Marcellusca 2011.05.03. 15:08:27

@zrobasé: Haggyadmán! :)))

Maj' megmagyarázza, mint a déli harangszót. :D

bandika gazdája 2011.05.03. 15:09:32

@eszkep: Szerintem nem vicces! Ha láttad, rémisztő! Nekem csakis Hitler járt az eszemben!

Marcellusca 2011.05.03. 15:13:25

@eszkep: Mer' a viktorkád meg szíjjájtópetike megnyilvánulásai nem azok, mi?

Pölö a ma reggeli, hogy nem azért kérik ki a 16-17 évesek véleményét a szociális f@szság kapcsán, mert 2014-ben már választópolgárok lesznek, hanem azért, mert kíváncsiak a felelősséggel, a jövőjükre gondoló tinik véleményére is.
MUHAHAHA!!!
A huszonévesek zöme sem tud felelősséggel gondolkodni!!!!

DArchAngel 2011.05.03. 15:14:00

@Molenaaar: De akkor sírna ám az arcod, ha az orosz kormány bedózeroltatná a magyar katonák emlékművét a Donba, mi? Kettős mérce rulez. Szerinted azoknak nagyobb kedvük volt itt megdögleni?
@eszkep: Igen, de ilyen mérvű javaslathoz szoktak (kellene) valamilyen hatástanulmányt csinálni. Mert ez így olyan, mintha én a haverokkal ötletelnék a kocsmában, aztán másnap már törvény lenne belőle a nemzeti 2/3 áldásával.

Penya64 2011.05.03. 15:17:35

Ó jee! Kicsiny varosom polgija a boron!

Marcellusca 2011.05.03. 15:29:14

@DArchAngel:
"Mert ez így olyan, mintha én a haverokkal ötletelnék a kocsmában, aztán másnap már törvény lenne belőle a nemzeti 2/3 áldásával. " - Mé'? Nem így működik már egy éve? :D

2011.05.03. 15:33:42

Ez nem gáz, Németországban is sok helyen ünnepnap. Ezen kívül fel lehetne venni Jézus mennybemenetelét is (június 2 most épp) és az Úrvacsora napját is (idén június 23).

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.03. 15:37:46

@triumphator:

Szerintem meg majd ha normálisan meg lehet élni az országban, anyagiak és hétköznapok/biztonság tekintetében is, akkor majd lesz minek örülni az állami ünnepeken. Addig csak olyanok, mint a kis gyufaáruslány karácsonya.
Mindenesetre a hétvégére eső napok kompenzálása fontosabb lenne, mint újak kreálása.

Secnir 2011.05.03. 15:37:57

háááát...
...ööööö....
nemtom.
annyiban jogos az észrevétel, hogy Máriát mind a katolikusok, mind az iszlám tiszteli. Az izraeliták természetesen ismerik, de nem ünneplik. A protestánsok szintén nem ünneplik. Egyedül a katolikusok.
Ámde.
Azonban.
Azt tudni kell, hogy pont ezen a napon ment mennybe, az kétséges, mivel a Bibiliában még utalás sincs arra, hogy meghalt-e (megszülte Jézust, meg a hét testvérét, oszt ment a dolgára, többé nem volt rá szükség). Miért pont aug. 15., miért nem jan. 16. kedd? vagy október első szombatján? még az apokrif iratok sem tesznek róla említést, pedig az időben közelebb állt hozzá, mint a Biblia.

de ha már itt tartunk ötletelés szinten, akkor legyen munkaszüneti nap minden évben a BL.döntő napja is.

Penya64 2011.05.03. 15:38:14

@DArchAngel: Meg nem volt idom elolvasni a posztot, de polginak remes.
Keress ra a kemma.hun hogy katolikus iskola tata

Secnir 2011.05.03. 15:40:53

@dollarpapa:
"Ezen kívül fel lehetne venni [...] az Úrvacsora napját is (idén június 23)."

hááát
igen. eljön az az idő, amikor majd benézünk a nagyobb házak ablakán június 23-án, és szomorúan bólogatunk, és azt mondjuk fiainknak:
-nézd, ott vacsorázik az úr...

asmodean 2011.05.03. 15:41:50

@Secnir: Ennyi erővel nyugodtan kérdezheted, hogy miért pont dec 25. annak se sok köze van a Bibiliához.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.03. 15:42:56

@eszkep:

"ha valaki "nagyon magyar akar lenni", az hadd tehesse már meg Magyarországon szabadon"

Egész nyugodtan. Csak ne legyen államilag kötelező. Nem mintha nem lennék magyar, csak mindig is utáltam a rámkényszerített dolgokat.
A vallásosság nem a templombajárás gyakoriságától, a gyász nem a könnycseppek számától, és a hazaszeretet nem a kokárda méretétől függ.

Secnir 2011.05.03. 15:46:23

@asmodean:
ja, ezen se' gondolkodtam még el...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.03. 15:47:14

@bandika gazdája:
@eszkep:

Nézzetek HírTV-t, ott még mindig Gyurcsány a téma...
Engem addig nem nagyon érdekel, amíg nincs pozícióban (vagy annak közelében), hogy döntéseket hozzon, mondjuk Veres Jankóval karöltve.

bandika gazdája 2011.05.03. 15:48:39

@laspalmas: Ezzel az utolsóval szó szerint egyetértek!

GGG77 2011.05.03. 15:59:20

@DArchAngel: + 1 kieső napot nem érez meg a gazdaság, még ötöt se nagyon.

Inkább az a gáz, hogy egy újabb egyházi ünnepet ülnénk meg egy (állítólag) szekuláris államban.

sárkányfő 2011.05.03. 15:59:44

könyörgöm, valamelyik posztban vessétek már össze az állam hivatalos levelezős kamu akcióit azzal, hogy ők maguk, a fidesz hogy reagáltak Hoffmann partizánakciójára... tök kikészültek, és hirtelen elkezdtek szakmai szempontokkal jönni :D kettős mérce immáron a fideszen belül, pompás :)

www.fn.hu/belfold/20110503/hoffmann_megint_kiverte_biztositekot/

bandika gazdája 2011.05.03. 16:00:01

@laspalmas: De lesz pozicióban ha a buta emberek beveszik, hogy ő miket őrjöng össze! Ezek meg csak segítik a hülyeségükkel! Ő már csak tudja milyen 50 ezer forintból élni! Jééézusom! Egyébként meg (már) nem nézem!

tryclops 2011.05.03. 16:02:09

Szerintem meg az összes többi nap legyen munkaszüneti. Akkor még én is megszavazom a kétharmadot. :)

csicsrricsi 2011.05.03. 16:03:40

aki szerint ez az indoklás normális, az nem normális :)

nézzétek már meg, hogy milyen szokott lenni egy törvény indoklása, könyörgöm. hát kurvára nem ilyen. ilyen indoklást egy agyalágyult 10 éves hülyegyerek ír, nem egy felnőtt ember, nem egy értelmiségi, és főleg nem egy politikus. ha az mszp ilyen indoklásokat írt volna anno a hülye törvényeihez, lekaparta volna minden ember a bőrt az arcáról. most meg a sok hibbant droid örül neki. lehangoló.

csicsrricsi 2011.05.03. 16:07:21

ráadásul nem azért kellene munkaszüneti napot tartani, mert egy ipse 580 millió éve a szent eszemfaszomnak ajánlott valamit, hanem mondjuk valami értelmes, és mindenkinek fontos dolog miatt.

2011.05.03. 16:08:48

@GGG77: Most komolyan, ki a faszt zavarna plusz egy-két szabadnap? Én örülnék neki, lehet pihenni.

Május 1 proletár ünnep, a többi szabadnapból három az, ami történelmi, a többi egyházi. Mellesleg attól hogy szabadnap nem kötelező ünnepelni!

Hogy lehettek ilyen korlátoltak? A vastagbőr posztok 90%-val egyet tudok érteni de ezzel nem.

Secnir 2011.05.03. 16:08:59

@csicsrricsi:
látod, ott a fejlécben:
"Önálló Indítvány"

tehát nem beszélte meg előtte sem zsoltival sem viktorral.

2011.05.03. 16:11:53

Kár hogy a Kiegyezésnek nincs dátuma, azt kéne csak igazán ünnepelni. Az elmúlt 500 évben más ünneplésre méltó nem történt.

reKorrekt 2011.05.03. 16:15:44

Ebben én sem érzem annyira a vastagbőrt. Bár hívő ugyan nem vagyok, de a Regnum Marianum azért elég sokat mond/jelent számomra (és kellene jelentenie mindenkinek e országban).

Kurt S. Earp 2011.05.03. 16:18:47

@laspalmas: " Mindenesetre a hétvégére eső napok kompenzálása fontosabb lenne, mint újak kreálása." pontosan, jól beszél hölgyem, ahogyan azt mások is megemlítették fentebb. Szerbiában 2 munkaszüneti nap követi most Május 1.-ét. Az ősbalkánon. Csak mi vagyunk ilyen felvilágosult, zsugori balfaszok itt anyugatalvégen, Európa szívében, mert összeomlana az ország, ha a népek otthon néznék a Battlestar Galacticát, büdös zokniban, az ágyból, hétköznap.
De nekem ez a javaslat akkor is tetszik, pedig a Semjén lőjük le a védett énekesmadarakat Zsolt vezette virtuális KDNP-t kiröhögöm és templomokat is csak rajzolni meg fotózni szeretem, de ebben igaza van ennek a Michl nevű keresztény úrnak. Egyetértek vele. Így tehát eszkeppel is. Ez utóbbit nagyon kínosnak tartom.
Most ki leszek tiltva vagy menjek a kurvanyámba?

2011.05.03. 16:23:36

@Kurt S. Earp: Szívemből szóltál.

DArchAngel 2011.05.03. 16:23:38

@Secnir: Inkább a másnapja :)
@GGG77: Nemrég olvastam, hogy a kiadott királyi esküvő napja mekkora kiesést okoz az angol gazdaságnak. Ezért kellene valami kimutatás.

Kurt S. Earp 2011.05.03. 16:24:21

@csicsrricsi: "aki szerint ez az indoklás normális, az nem normális :)"
Egy hívő keresztény embernek az indoklás tökéletesen érthető és egy hívő keresztény orsz,gy. képviselő ilyen indoklással ad be javaslatot az adott témában.
Ez persze nem jelenti azt, hogy én megtiltanám önnek, hogy röhögjön rajta, csak felhívom a figyelmét a szempontpuska szakszerű használatára.

Kurt S. Earp 2011.05.03. 16:27:11

@dollarpapa: Örülök ha bárkivel-bármiben egyetértek. Ez ebben az országban ha két idegen közös véleményen van, az ritka kincs, egy valóságos nemzeti együttműködés, szinte már forradalom.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.03. 16:31:11

@sárkányfő:

off:
Nézd, ez olyan dolog, hogy Viktor ugye bejelentette, hogy megkérdőíveznek minket, hogy megsegítsék-e a hiteleseket. Ehhez képest hónapok óta hallani, hogy dolgoznak a devizahietelseket megmentő csomagon, és ma jött a hír, hogy Rogán 20 milliónál húzná meg a határt. Hát ilyen őszintén megy ez, én már fel sem veszem :))

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.03. 16:34:33

@dollarpapa:

Nem tragédia, legalább nincs egyhangúság :)

bandika gazdája 2011.05.03. 16:39:38

@laspalmas: 20 millió alatt vagy fölött? Vajon mikor jönnek rá a devizahitelesek (is) hogy le vannak szarva?!

2011.05.03. 16:42:06

@bandika gazdája: Miért kéne rajtuk segíteni? Váltsák át forintra és ütemezzék úgy, hogy bírják a részleteket. Azért kisegíteni őket állami pénzből mert kockáztattak nem etikus (moral hazard). Amikor nyertek vele nem siettek befizetni a nyereséget.

Ironfist 2011.05.03. 16:45:36

Úgy bírom, hogy a vallásszabadságban (aha...) folyamatosan erőltetik ezt, hogy márpedig mindenkinek kereszténynek kell lennie...

Stenonis 2011.05.03. 16:49:55

Én szívesen ünneplem Tündér Ilonát... :)
Mivel a pogány magyarokat csak árukapcsolással tudták téríteni. Így lett a magyarok Nagyboldogasszonyából Szűz Mária...
Ha a Mária-kultusz legmélyére ásunk, akkor megtaláljuk Íziszt (Mária) és a fiát Hóruszt (Jézus).
Hiába no, a keresztények is csak hozott anyagból dolgoztak...

bandika gazdája 2011.05.03. 16:50:03

@dollarpapa: Nálunk a családban nincs ilyen gond, mert a gyerekek bírják (még). De aki elvesztette a munkáját, az szerinted legyen hajléktalan? Az a gond, hogy Magyarországon nincs normális bérű bérlakás. Épp ma döbbentem meg hirdetéseken, tudod, hogy egy vidéki nagyvárosban mennyibe kerül lakásbérlés?! Többe mint a franktörlesztés! Vagy szerinted ha nekem meg neked van hol lakni, akkor a többi már nyugodtan dögöljön meg gyerekestől? Elég ha a kisebbségnek lesz ingyen lakás? (Had szedjék szét elemeire!)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.03. 16:50:54

@dollarpapa:

"Magyar részről ez négy törvényt jelentett (1867. évi XII., XIV., XV. és XVI. törvénycikk), amiket 1867. március 20-án fogadott el az egy hónappal korábban alakult magyar országgyűlés."

Aztán még:
- 1568. január 6-13.: a tordai országgyűlés kimondta a lelkiismereti és vallásszabadságot
- 1978. január 6.: a Szent Korona hazaérkezése
, de a kettő között is rengeteg dolog történt, bármit lehet ünnepeltetni.....
Csak ne Szent Pál napját és ne április 11-ét, ha szabad kérni az illetékesektől :))))

bandika gazdája 2011.05.03. 16:57:59

@Ironfist: Ki mondta neked, hogy mindenkinek kereszténynek kell lenni?! Isten ments!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.03. 17:00:41

@reKorrekt:

Értem, hogy mire gondolsz, de mivel én református vagyok, a lerombolt templom több érzelmet vált ki belőlem.

Secnir 2011.05.03. 17:05:02

@Ironfist:
"Úgy bírom, hogy a vallásszabadságban (aha...) folyamatosan erőltetik ezt, hogy márpedig mindenkinek kereszténynek kell lennie..."

nem.
a Kotmány alapján, ami úgy kezdődik, hogy "Nemzeti Hitvallás" csak az a kötelező, hogy vallásos legyél. Nincs megkötve a kezed.
Imádkozhatsz a Soha Ki Nem Fogyó Söröskrigli Eljöveteléhez is, csak legyen benne hited.
(én legalábbis minden este megpróbálom. Néha működik, de tudom, hogy az asszony becsap, mert nem magától töltődik újra, hanem Ő tölti tele. Lehet, hogy benne is hinnem kellene, mint a keresztyényeknek a Cűzmáriában?)

Marcellusca 2011.05.03. 17:14:50

@laspalmas: Én április elsejére gondoltam. :DDDD

2011.05.03. 17:21:03

@bandika gazdája: Véletlenül sem erre gondoltam. A tipikus devizahitel 20év futamidejű. Váltsa át forintra, akkor lesz egy tőkeösszege, a tőkeösszeget pedig ütemezze át 24-28 éves hitelre úgy, hogy a törlesztét meg tudja fizetni.

A kisebbségnek nem hogy lakást hanem segélyt sem adnék. Sem a pozitiv sem a negativ diszkriminációnak nem vagy barátja. Ha valakit pozitivan diszkriminálunk az a többiekkel szemben negativ diszkrimináció. Az US-ban is vita van ebből (affermative action).

2011.05.03. 17:22:33

@laspalmas: Azért a kiegezés egy hosszabb folyamat volt. Mondjuk Jóska koronázását mégsem lenne illő ünnepelni, szóval az a dátum sem ok, március 20 pedig közel van 15-höz.

A tordai ötlet tetszik!

MrOne-Two 2011.05.03. 17:31:45

@bandika gazdája: Igen az allam fizesse ki azokat akik meggondolatlanul hitelt vettek fel? ezt most jol ertem? azzal a nemegeszen 2 millio embernek az adojabol aki azt rendszeresen fizeti? nem gondolod ezt kicsit ocsmanysagnak? most nem akarok beszolni de a kapitalizmus arrol szol hogy mindenki a sajat erdeket nezve probal ervenyesulni, penzt keresni es megelni. en milyen alapon varjam el az allamtol hogy hulye voltam, felvettem 50m-os hitelt, amit elherdaltam, es cserebe koveteljem, hogy mentsen meg??? atyauristen...

ucsacsu 2011.05.03. 17:33:56

Még eléggé visszafogta magát, javasolhatott volna erre a napra zenés táncoskörmenetet a hazánk határa mentén. Milyen jó,hogy merünk ilyen kicsik lenni.A tömjén lőne nekünk madoort az ünnep alkalmából, meg is főzné biztos a keresztényi,felebaráti szeretettből.

bandika gazdája 2011.05.03. 17:38:45

@MrOne-Two: Nem úgy gondoltam, hogy fizesse ki az állam helyettük! Lehessen nekik átütemezni INDOKOLT ESETBEN! (Pld. ha bezárt a munkahelye.) Egyébként meg biztos, hogy mindenki kapitalizmust akart? Csak azzal ne gyere, hogy a szocializmus nem vót jó. mert eladósodott az ország! (Mer' azóta nem mi?!)

MrOne-Two 2011.05.03. 17:45:51

@bandika gazdája: indokolt esetben? azt ki donti el hogy mi a indokolt eset? ilyet normalis ember nem tesz meg... abbol botrany lenne de meg mekkora, a kossuth terre nem ferne be annyi ember aki ez ellen tiltakozna... igen nem mindenki akar kapitalizmust ez jogos... legyel szives akkor mondani egy olyan penzugyi, allami rendszert ami fenntarthato hosszu tavon :O

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.05.03. 18:07:26

igaza is van!
mit kell jönni folyton a bolsevik mentalitással?

bandika gazdája 2011.05.03. 18:08:14

@MrOne-Two: Kína szép lassan megy át! A saját szakmámból tudom, hogy egy házat nem úgy újítunk fel, hogy leromboljuk, a lakókat kibasszuk az ég alá, eladjuk a telket, aztán veszünk hitelből egy új telket és építünk egy új házat, aki túléli annak van hol lakni. Előbb felújítjuk egyik felét, aztán a másikat, addig is van hol lakni. A kezdetekkor volt ez elkúrva. Csakhát akkor nem jártak volna ilyen jól egy páran! Nem én festékeztem be Antall szobrát, de bárki tette egyetértek. Ami a devizahiteleseket illeti, elvileg igazatok van! De miért engedték meg nekik, hogy erőn felül eladósodjanak?! Nem hiszed el, de volt olyan kb. 10 évvel ezelőtt, hogy azt mondtam a fönőknek én ennek a családnak erre a házra nem adok árajánlatot, mert tönkre fognak menni bele, az én kezem ne legyen benne! Senki sem figyelmeztette őket. A szomszéd nagyot épített, ők is ... Jött a következő vállalkozó, belevágott, elfogyott a pénz otthagyta őket. Szerződés persze nuku. Vették fel a következő kölcsönt, futottak a pénzük után. Száz ilyet mutatok neked! Nem mondta nekik a bank, hogy erre a jövedelemre ekkora házra nem kapsz ennyi hitelt! Vagy nem lizingelhetsz autót, mert van már egy lakáshiteled! Na mindegy! Nektek is igazatok van valahol, de ezek szerencsétlen "egyszerű" emberek voltak, honnan tudták volna, hogy ez veszélyes. Adták! Hányszor lehülyézték a tesómat, hogy nem vesz fel hitelt, hanem házgyáriban lakik! Most neki tartalékja van, akik meg lehülyézték kilakoltatás előtt állnak! Ők meg elférnek az egy gyerekükkel!

kej 2011.05.03. 18:34:31

@eszkep: baszod drága, nem hallottad az eligazításon, hogy egységesen 20 nap fizetett szabi jár majd, az eddigi rendszer szerint ahol az életkorral és a munkában töltött idővel nőtt a szabadság mértéke?

trojka 2011.05.03. 18:42:30

Most már sejtem hogy miért lesznek az érettségi tételekböl (magyar) kitiltva az Ady és a Jozsef Attila versek ("kegyelmeséktöl hazahozta vacsoráját").

2011.05.03. 18:57:39

A Fidesz -KDNP május elsejét ugyanúgy nagy ívben lesz*rta,mint a munkásokat,és érdekeiket.
OV inkább II.János Pál boldoggá avatását választotta,ergo az augusztus 15 elfogadása is sanszos.

Alf (törölt) 2011.05.03. 19:01:46

Na most magyarázd el ennek az arcnak, hogy szükség van a Tűzraktérre is...

trojka 2011.05.03. 19:11:10

@éberség elvtársak: Ember, nálunk már a rabszolgákat munkásoknak nevezik? Valamikor...még emlékszem...nagyon halványan...de lehet, hogy az sem az volt...

Molenaaar 2011.05.03. 19:27:37

@DArchAngel: Nem kettős mérce, mert azt csak ugyanazon dolog mérése esetében lehetne számonkérni.
Az hogy a ruszkik idejöttek és "megdöglöttek" akármit is csináltak, kiérdemli a katonai kegyeletet. Pont. De nehogymá' főváros szimbolikus terén kelljen ünnepelnem őket, mint felszabadító hősök!

Gondolom a magyar katonák emlékművére sem a "sztálini diktatúra ellen harcoló hős magyar vitézek örök dicsőségéül" felirat van vésve Moszkva egyik főterén. Ha mégis, nem fogok felszisszenni ha áthelyezik és a táblát lecserélik, ígérem.

redriot77 2011.05.03. 20:21:56

Big Happy Woman Day, fcuk yeah! Gimme now! :DD

reccs 2011.05.03. 20:28:05

@bandika gazdája: "De miért engedték meg nekik, hogy erőn felül eladósodjanak?! "

Na látod, én most a tesód helyzetében vagyok, mert mérlegeltem a kockázatot meg a várható jövőmet. Más is megteheti, én se vagyok közgazdász. Miért járna kisdedóvó minden felelőtlen felnőttnek? Hogy mindenki rászokjon a felelőtlenségre, mert akármilyen hülye valaki, úgyis megmentik?

9mmPara 2011.05.03. 20:28:35

@Secnir: a dec. 25-26-nak az lehet a szimbolikus alapja, hogy a téli napforduló környékére esik. Amikor a legmélyebb a sötétség, de épp meg bír születni az, aki elhozza a világosságot, stb. Kicsit kilóg a pogány napimádó lóláb, de ezzel kell beérnünk.
Mondjuk, ami keresztelődő pogány őseinket illeti, ennyivel is könnyebb volt letolni a torkukon az új vallást.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.03. 20:36:24

Miért lenne baj ez a 15.-e? Azon csodálkozok, hogy nem megy a hungaristázás.

@9mmPara: Elég sok pogány vallásból merítettek a keresztény ünnepek, szokások.

csillámpóni 2011.05.03. 20:40:20

Én viszont a nemzet egészének áldására munkaszüneti nappá minősíteném március 13.-át, L. Rod Steward, a Diabetika jóságos megalapozójának szülinapját, továbbá Soha Napját, a napot, amikor a Rácz Sikló végre elkészül. De komolyan. én pl. nem bánnám, ha ez ügyben történne már valami végre.

csillámpóni 2011.05.03. 20:42:57

Továbbá április 8.-át, a napot, amin Tudós-Takács János először csókolt kezet leendő nejének.

MSammer6 2011.05.03. 20:46:33

Nem csak a javaslat érdekes, hanem a benyújtó is. Hőn szeretett polgármesterünk pl. nagyon szeretett volna egyházi iskolát csinálni, igaz 2 évvel ezelőtt megígérte a szülőknek, hogy nem szüntetik meg a Fazekast. Majd miután kiderült, hogy kb. 10 gyerek iratkozna be az új intézménybe a Püspök Úr visszalépett... A polgármester reakciója: " a hangos többség elnyomta a csendes kisebbséget (- nálam ez a demokrácia -) illetve: egyesek nem akarják velünk elgörgetni a köveket Krisztus sírjáról"...Gyönyörű, nem? Szóval ez a mély vallásosság érthetővé teszi a javaslatot.

sergei 2011.05.03. 20:48:24

Mit kell mindenért nyekeregni? Ez nagyon is jó dolog. A liberális kormányzás alatt éppen eléggé el volt tiporva minden nemzeti gondolat. Azért van szükség nemzeti ünnepnapokra, hogy az emberek közösségnek érezzék a nemzetet. Óriási bizalmi deficit van ma itthon, és nagyon sokmindenen segítene, ha nem így lenne. Ez (többek között) ezen is segít.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.05.03. 21:00:16

@eszkep: Húúú, még mennyi gyönyörű egyházi ünnep van a naptárban! Meg mennyi elmebeteg és képmutató keridömi elmebeteg elvtárs!
@éberség elvtársak: Miért, mire számítottál? Amikor egy református elmegy a pápához kézcsókra, az azért eléggé kifejezi az illető "mély" vallásosságát és egyáltalán, a halvány lila segédfogalom hiányát is a hitéről! :))

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.05.03. 21:02:43

Én meg állampolgárként indítványozom, hogy feb. 12. is legyen munkaszüneti nap.

lyken 2011.05.03. 21:05:09

Őőőő... Szeretném, ha a tolerancia jegyében mostantól Ros Hasana mindkét napja, Hanukka mind a nyolc napja és Peszach mind a 8 napja nemzeti ünnep és munkaszüneti nap lenne. Népem tórája és Holt-tengeri tekercsei szolgáltak alapul a katolikus és az ógörög keresztény bibliáknak. Ezeket a Biblia is tartalmazza(aki ellövi a kakukktojást, az vendégem egy tetszőleges politikus woodoo bábújára és egy 18-as kötőtűre), tehát szent meggyőződésem, hogy egységünk ilyetén történő kinyilvánítása csakis a nemzet egészének áldásává lehet.
Köszöntem a lehetőséget.

kacsa! 2011.05.03. 21:09:14

Támogatom!
Továbbá szerintem az eddigi történelem során valamennyi KDNP-s bohóc valamennyi hőstettének (=mikor virágillatút fingott) dátumát államnemzeti ünneppé és egyben munkaszüneti nappá kellene nyilvánítani! Egyúttal a munkanélküliség kérdése is megoldódna!!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.05.03. 21:10:19

@Elftárs: Csökkentik a szabadnapok számát? Végre! Fasz kivan azzal, hogy aki 55 éves, gyakorlatilag két hónapot nyaral. És kurvára meg vannak lepve, ha nem szeretik felvenni az ötveneseket sehová.

Mindenkinek 20 nap fizetett, a többi megállapodás szerint fizetetlen.

spinat 2011.05.03. 21:13:39

én már pünkösdröl sem igen tudom, hogy mit kéne ünnepelni. Gondolom mivel a polgárok kb 10%-a gyakorló keresztény (és ezek 90%-a nyugdíjas), nagy jelentösége lesz ennek az ünnepnek.
Ám mivel az összes keresztény ünnep valami még régebbi pogány ünnep koppintása, ezért ezek több mint 2000 éves hagyományok. Épp most ünnepeltük a tavaszt és a termékenységet.

popocatepetl 2011.05.03. 21:17:50

@DArchAngel: Vajon Moszkva közepén van és egy önkényuralmi jelkép virít a tetején?

Trollbamondás 2011.05.03. 21:18:10

Ez a fél százalékos nyúlvadász-párt még létezik egyáltalán?

Dr. Bélus___ 2011.05.03. 21:18:24

@dollarpapa: Hehehe... Vicces vagy. :P Ugye nem gondolod komolyan, hogy 20->24 év működhet? Te öcsém még életedben nem hallottál a kamatos kamatról; tudod ha mondjuk a törlesztőt 10%-kal le akarod vinni, akkor nem elég a futamidőt 10%-kal felvinni, sőtt, még 20%-kal sem (az lenne ugye a 20->24 év). És a bajbajutottaknak nem 10%, hanem 50% kéne... kb...
Kapaszkodj: a sok bajbajutott azért jutott bajba, mert KIZÁRT olyan alacsony törlesztő, h ki tudja fizetni. Van ugyanis a havi kamat, ami alá nem lehet menni, sőt azt el sem lehet érni, hisz akkor örökkön örökké fizet. Nyilván a 100 éves futamidő szintén nem műxik. Na most ha Pityuka a kamatot sem tudja fizetni, akkor mi lesz?

popocatepetl 2011.05.03. 21:19:13

@kacsa!: Ettől miért oldódna meg a munkanélküliségi kérdés? Bohóc.

tgery77 2011.05.03. 21:19:37

A nándorfehérvári javaslatról. Egyetértek, gyakorlatilag minden napra juthatna dicső emléknap, de 1 megjegyzés: a déli harangszó NEM a nándorfehérvári diadal emlékére szól.

Dirty Harry 2011.05.03. 21:31:25

@sergei: én pl egyéni vállalkozóként akkor érezném inkább közösségnek ezt a nemzetet, ha nem lenne olyan, hogy "elvárt adó" (tudod, amit akkor is be kell fizetni, ha nem volt bevételem/kivétem, továbbá minden év eleji "adócsökkentés" után növekszik egy kicsit). Az egyházi eredetű ünnepnapokat meg leszarom, nem vagyok hívő - ezzel talán vagyunk még páran így az országban.

bandika gazdája 2011.05.03. 21:32:48

@reccs: Jó, de valahol lakni kell! Az albérlet sem olcsóbb mint a törlesztés!

MrOne-Two 2011.05.03. 21:36:13

@reccs: teljesen egyetertek

@bandika gazdája: mi az mar hogy az altalanos emberi hulyeseget a kicsit is elorelatoan gondolkozokkal fizettessek meg? itt nem azon van a hangsuly, hogy ki mi meg hogyan jutott idaig... maga az elv gusztustalan. ne az en adombol fizesse ki a kormany azokat akik felelotlenul belevagtak a hitelbe, hogy majd ugyis vissza tudom fizetni, mert most eppen futja a fizetesembol, meg ugyse fog ingadozni a frank arfolyam stb. stb.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.05.03. 21:37:38

@Dirty Harry: :)) Na de ilyent mondani! Ebben a "nagyon vallásos" országban! :)

2011.05.03. 21:41:25

@Bélus___: Te viszont azt nem számold bele, hogy az eredeti hiteléből amit pl 20 évre vett fel már letelhetett 4-6-8 év is akár. A jelenlegi hitelét lezárják és a lezárás utáni tartozás lesz az új hitel tőkeösszege, kvázi kiváltják egy új hitellel a régit. bukik rajta az ügyfél? Igen. Ezt az egyet nem lehet megspórolni. Amiben az állam segíthet: előtörlesztési díj kötelező elengedése és középárfolyamon történő devizaváltás.

Ami még működhet és volt is róla szó: fix törlesztő forintban, a hitel marad devizaalapon és a futamidő változik dinamikusan. Mivel a futamidő biztos nő itt is az ügyfél szív, hiszen tovább fizeti a kamatot.

2011.05.03. 21:43:35

Azt már sokan sok helyen leírták, hogy mi lett volna a hitelezésre a jó stratégia.

Hitelösszeg: 25M ft.

Havi törlesztő frank alapon A forint.
Havi törlesztő forint alapon B forint.

Havi nyereség: B-A. Ennek az összegnek a felét kellett volna tartós megtakarítási számlán félretenni.

Nádasi Balázs 2011.05.03. 21:53:52

Az indoklásból különösen az a szép, hogy Szűz Mária Mennybemenetelének napja. Nagyon helyes, hogy két ekkora hatalmas tévedésből is dogma lett, mert így legalább jót lehet nevetni az emberek hiszékenységén is túlmutató elbűvölő ostobaságán.

en.wikipedia.org/wiki/Almah

Az eredeti szövegben héberül volt írva, hogy fiatal lány, ami jelölhette azt is, hogy szűz; 13 évesen a lányok többsége még az. A görög fordításban az eredeti szót rosszul, tévesen fordították szűznek, és ez került át a latin, majd az összes többi fordításba. Tehát úgy lett valakiből szűz, hogy az egyik fordító nem ismerte a szó jelentését.

Másfelől, semmelyik kortárs író és evangélista (kortárs: 150-200 évvel későbbi is) nem ír arról, hogy Mária mennybe ment volna, ezt az IV. század környékén kezdték el terjeszteni görög legendák és apokrif iratok.

en.wikipedia.org/wiki/Assumption_of_Mary

A legenda annyira hihetőnek tűnt a buzgó és fanatikus, csodaváró és csodahívő keresztények számára, hogy mindenki elfogadottnak tekintette; végül a nácibarát XII. Pius 1950-ben kihirdette november elsején, mint dogmát, hogy Szűz Mária Mennybe ment. Addig csak azt hitték róla, hogy mennybe ment.... XII. Pius egyszerűen cask idejét érezte, hogy most már ideje valami népszerűt is tennie. Innentől kezdve dogma, még egy szent a politeista katolikus szekta égi pantheonján. Brian életének híres sorai jutnak eszembe: "Már megbocsáss, nem akarok indiszkrét lenni, de te szűz vagy?" "Nem akarsz indiszkrét lenni? Hát akkor mit kérdezel, ha az akarsz lenni??"

www.youtube.com/watch?v=Zjz16xjeBAA

wovbagger 2011.05.03. 21:57:26

július 7-én van a szülinapom, az nem lehetne ünnepnap? aznap úgysem szoktam dolgozni...

lyken 2011.05.03. 22:01:55

@Nádasi Balázs: Mózes szarvai is így keletkeztek Michelangelo szobrán. A héber/arám eredetiben még dicsfény van. A szeptuaginta fordításban legalább 8 ilyen hiba fordul elő, amit aztán a latinra fordításnál is átvettek és azóta mennyei mannaként isszák. Ahelyett, hogy nyelnének egyet és kiadnák a javított verziót, félrefordítások nélkül. Csakhát az ciki lenne így majd kétezer év után.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.05.03. 22:04:54

Én úgy vagyok a vallási jelképekkel, hogy ha nem is használnak, nem is ártanak. A munkaszüneti napokat pedig szeretem.

Pl. sokkal jobban kijönnék napi 6-7 óra munkával. Így csökkentenénk a munkanélküliséget is. Remélem, olvassa valami egyéni indítványozó ezeket a kommenteket.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.05.03. 22:09:45

@Nádasi Balázs: :) Rossz vagy! Ezek meg kretének! :)) Igaz LÓMAIAK!

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.05.03. 22:13:57

De én Zen hívő vagyok és magasról szarok a katolikus ünnepekre. Buddha ünnep is lesz? Vagy Görög húsvét, vagy valami zsidó ünnep: Ha már felemelkedünk, emelkedjünk rendesen, Allah szakállára mondom!

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.05.03. 22:18:58

@laspalmas: "Nemsokára gondolom majd olvashatjuk a javaslatot Húshagyókedd munkaszüneti nappá nyilvánításáról, hogy mindenki méltóképpen és mulatsággal ünnepelje a napot, mikor utoljára húst ehet..." Gondolj bele, ha most Hofi élne... Szétszedné ezeket az elvtársakat - is!
A hús nélküli egészséges életmódra akarnak csak bennünket felkészíteni. Sportosak az elvtársak! Erre mondta Hofi anno: "Na, gyere, mesélj, mit tudsz?"

misc · http://misc.blog.hu 2011.05.03. 22:23:14

karácsony kivételével töröljék má' el az összes ünnepnapot.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.03. 22:59:11

@RAMBO: Az megvan, hogy 55 évesen már nagykorúak a gyerekeid, és idősek a szüleid, meg te sem vagy már az a vasember?

Normális élethez meg semmi joga senkinek, nem?

JumboJet 2011.05.03. 22:59:31

@bandika gazdája: Gyurcsány meg a Fideszt szabadította a nyakunkba. Sok történelmi bűne közül, kétségtelenül ez a legnagyobb.

JumboJet 2011.05.03. 23:10:26

Ti meg vagytok őrülve, barátaim, mind! :)
Éltem Németországban (sokminden miatt nem lett a kedvenc helyem), de az óriási királyság, hogy szinte a létező összes vallási ünnep munkaszüneti nap - úgy, hogy természetesen a németek többségének sincs fingja se a fele eredetéről, leszarják azok is, minek van, szimplán örülnek neki, oszt jónapot -, alapból 5 v 6 hétről indul a szabi, és állandóan szemináriumokra járnak, legalábbis a Boschnál. Ezek, barátim, a hétköznapok harmadában sem dolgoznak, a német gazdaság meg köszöni szépen, jól van. :)
Értem én, persze, hogy gáz ez a KDNP-s faszkalap, de legalább azokon a dolgokon röhögjünk jóízűen, ami végsősoron jó nekünk! Ennyi vidámság jár ebben politikai fertőben, nem?

bridgeman 2011.05.03. 23:14:13

@eszkep: A helyzet az, hogy itt, Magyarországon napi 24 órában magyarok vagyunk: ezen a nyelven beszélünk, tévézünk, rádiózunk, ezen a nyelven vesszük a kenyeret, magyar vidék vesz minket körbe. Szóval nem kell ezt túllihegni, sőt, az, hogy valaki magyar, az itt Hegyeshalomtól Záhonyig kb semmi információt nem hordoz. Itt magyarnak lenni természetes, mint a levegő.

Viszont ha valaki _nagyon_ magyar: minden második mondata a magyarság megőrzéséről, küldetéséről/védőszentjéről szól, azzal valami baj van. Mondjuk hogy magyar identitásában bizonytalan. Vagy van egy alternatív magyarságdefiníciója, na az is baj. Itt például - ahogy mondták másik is - a katolikusoknak Mária Magyarország védőszentje, de a magyarok más vallású/ateista/agnosztikus többsége magasról szarik rá.

Exxit 2011.05.03. 23:21:30

Pár éve a KDNP megígérte, hogy december 24. is munkaszüneti nappá teszik! Persze akkor még csak 0%-os ellenzéki párt voltak. Most már valahogy nem akarják, hogy kormányzati tényező lett belőlük!!
Ha növelni akarják a munkaszüneti napok számát, csak tessék, nem bánom milyen címen teszik!!

Viszont!
Most, hogy el akarják venni a minden dolgozónak járó alapszabadság nagy részét, nehezen képzelhető el, hogy egy ilyen intézkedést keresztül lehessen verni a FIDESZ-en!!

Tényleg a családok nagy barátja a KDNP, mit szól ahhoz, hogy ezek után kevesebbet lehetünk a családunkkal??

31/48 2011.05.03. 23:26:29

@Molenaaar: teljesen egyetértek. :)

bridgeman 2011.05.03. 23:52:50

@lyken: Peszach, mert Eszter könyve apokrif

troll ellenpólus · http://trollhitvallas.blog.hu/ 2011.05.03. 23:56:10

Jók ezek a posztok, legalább látjuk, mi az, ami máig botránykő a ballib szekértábor szemében. A keresztényi érzület, a magyar nemzeti múlt, a nemzet összetartozását erősítő ünnepek... Milyen kár, hogy nem jött be Magyar Bálint elvtárs egykori programja - ha sikerült volna eltörölni a kötelező történelemoktatást, most azt sem tudnák a fiatalabb olvasók, ki volt Szent István király. Szép kis baloldali, SZDSZ-MSZP-s utópia, kár, hogy a nemzeti együttműködés rendszerében a szemétdombról lassan a pöcegödörbe tessékelik át az elvtársakat, és mire a jogi eljárások lezárulnak, a wellnessbörtönök is megszűnnek ám...

Ironfist 2011.05.04. 00:02:21

@Megszívtuk-Waze:
A sátánisták mikor kapnak Anton Szandor LaVey napot?

Amidazophen 2011.05.04. 00:21:40

Én nagyon szivesen ünnepelném a mennybemenetelt, még aug. 15-én is, vagy amikor eljön az ideje - ha az egész kdnp-s bagázs velük együtt menne a menybe. Meg a csatlósaik.

(Nem olvastam el az összes előző beirást, ha valakiével egybecseng, elnézést kérek tőle.)

davidmoyes 2011.05.04. 00:29:01

Kár, hogy nem Szt. Istvántól származik, hogy Magyarország Szűz Mária hereditása, hanem Könyves Kálmántól. Ha ugyanis ő ezt nem deklarálja, a Pápa kizsebelt volna a középkorban...

v2peti 2011.05.04. 00:29:12

Nem tetszik? Menj át Szlovákiába! Ott a következő egyházi ünnepek vannak az idehaza is ünnepelteken kívül: Nagypéntek, Szent Cirill és Metód ünnepe, Hétfájdalmú Szűz Mária ünnepe - igaz, pünkösdhétfő nem ünnep, de összességében 15 ünnepük van, a mi 10-ünkkel szemben, talán ezért kevesebb ott a szabadság, mint nálunk, de erről a M.T. módosítói mélyen hallgatnak!

Vagy menj át Ausztriába: Ott az itt megszokotton kívül a következő egyházi ünnepek vannak:
Vízkereszt, Áldozócsütörtök, Úrnapja, Nagyboldogasszony, Szeplőtelen fogantatás.

Flúgatlan 2011.05.04. 00:43:48

Katolikus vagyok, Máriát is tisztelem, de ez egy hülye javaslat.

Minek munkaszünet egy ilyen ünnephez, ami mindenképp másodlagos Karácsony, Húsvét és Pünkösd mögött? OK, emlékezzünk meg róla, de mit javít ezen a munkaszünet? Főleg, hogy ott van a közelében aug. 20., amikor az indítvány indoklásában szereplő események nagy részét szintúgy megünnepli, akinek ez jelent valamit.

A katolikusokon kívül másnak nem jelent aug. 15. semmit. (Vagy amit jelent, azt beleértjük aug. 20-ba.) Semmi kedvem hozzá, hogy az én általam tartott ünnep bárkit is idegesítsen.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.04. 00:49:29

Mekkora gáz már, hogy ennyi keresztény ünnep van odahaza. Már a pünkösd is sok volt nekem.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.04. 00:52:41

Errefele csak a nagypéntek van pluszban. Se nov. 1. , se pünkösd. Viszont a 8 ünnepnap a fixen nyolc, kivéve az idei esküvőt, meg a jövő évi Queen Jubilee-t. Ha hétvégére esne egy ünnep, akkor utána kiadják szabadnapként.

Ironfist 2011.05.04. 00:54:31

@tildy:):
Ez van, keresztény történelemmel bíró ország vagyunk.
Azonban kezd tényleg kicsit sok lenni.

Béci91 2011.05.04. 01:28:27

@Ironfist: belehalsz egy ünnepnapba? Nem azt mondták, hogy kötelezően menj templomba, ünnepeld meg és társai... Bezzeg amikor a szabadságokat csökkentették akkor gondolom sírtál...

gabest1 2011.05.04. 04:09:15

Ezeknek nincs jobb dolguk, mint a múltba révedni? Valami haladóbb szellemű dologgal kéne ünnepnapot "gyártani", például amikor először lesz pozitív a költségvetés mérlege, na azt megünnepelné mindenki.

nu pagagyí 2011.05.04. 05:30:16

Csak kizárólag a munkanélkülieknek legyen ez munkaszüneti nap.

Exxit 2011.05.04. 06:31:18

@tildy:): "Ha hétvégére esne egy ünnep, akkor utána kiadják szabadnapként. "

Ezt a részt is ajánlanám a törvényhozók figyelmébe!! (figyelembe véve a tavalyi, és az idei évet)

nemstatikus 2011.05.04. 07:34:12

Szűz Brigitta napját javasolnám munkaszüneti ünnepnapnak. Azt a napot, amikor elveszítette szüzességét. Azért is kedves számomra az a nap, mert történetesen én is akkor veszítettem el.

fokabacsi 2011.05.04. 07:37:01

Ronda hazudós volt az a kecske! :-))

chjn 2011.05.04. 07:48:21

aki hívő, annak oké. aki nem, az vegye figyelembe, hogy aug 15. szorosan aug 20-hoz kötődik. egyébként: nyugodtan dolgozzatok 15-én, én szabadságon leszek...

V mint... 2011.05.04. 07:52:22

Május 29-e a szülinapom.Azt hiszem nem kell többet mondanom.

csoko20 2011.05.04. 07:54:30

Ria, ria Szűz Mária!!!

A végén még a vasárnapi mise is kötelező lesz!

gorcsev54 2011.05.04. 08:02:11

@dollarpapa: A május 1. Nem "proletár" ünnep és szinte a világ minden táján ünnep, sőt idén vasárnap volt és pl. Skóciában hétfőn munkaszüneti nap volt, vasárnap helyett.

thinker_ 2011.05.04. 08:09:40

@zero: keresztény tanítás szerint Jézus születésnapja dec 25.

gorcsev54 2011.05.04. 08:16:44

@troll ellenpólus: Ha ezek az ünnepek annyira erősítenék az "összetartást" akkor a jó keresztények nem taposnák el egymást a bevásárlóközpontokban meg mindenhol És különben sem értem miért "baibsi "meg akármi aki megkritizál egy másik hülyeséget.(én mint jobbos szavazó azt mondom állandóan mocskolódásról beszélnek , egyesek és közben folyamatosan mocskolódnak .)

don brada · http://www.sajatwebsite.hu/ 2011.05.04. 08:25:12

1. A KDNP lassan az elmúlt 21 év legnagyobb politikai karikatúrájává degradálja magát.

2. Egy bigott, vérkatolikus emléknapot keresztény ünnepként aposztrofálni unintelligens, tipikus katolikus arrogancia.

QM 2011.05.04. 08:37:42

Na de Úraim! A KáDéjeNPé az tudja, hogy min van Isten áldása, és min nincs. Forródrótjuk van a Szentlélekhez. Mint tudjuk a vasárnapi munkán nincs Isten áldása.Ezen, meg az egész nemzet áldása lehet. Úgy törvényt hozni ma m.o.-n hogy ne legyünk tisztában vele, hogy van-e áldás rajta, vyg nincs. Nagy felelőtlenség lenne, így az Űrkorszakban.

fokabacsi 2011.05.04. 08:37:45

@don brada: Nem kötelező! Nem Marxizmus!
@csoko20: Neked nem! Te úgyis jobban érzed magad a kocsmában.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.05.04. 08:45:17

Szeretném munkaszüneti nappá nyilvánítani a következőket:
Vízkereszt napja, jégtörő Mátyás, húshagyó kedd, hamvazó szerda, Sándor József Benedek, virágvasárnap, Nagycsütörtök, Nagypéntek, Nagyszombat, fagyosszentek, Szent Péter napja, Márton nap, Katalin kopog karácsony tocsog, mind a 4 advent vasárnapja.
Hirtelen ennyi.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.05.04. 08:46:48

Nem ertem mi a baj ezzel.
A nemeteknek, osztrakoknal, lengyeleknel sokkal tobb a vallasi vonatkozasu munkaszuneti nap.

chjn 2011.05.04. 08:50:13

egyebekben nem értem, mi itt a probléma. miért is téma ez itt a vastagbőrön?????????????

csoko20 2011.05.04. 08:52:40

@fokabacsi: Nem kötelező? Egy 2/3-os törvényt nem kötelező betartani? :) Hát, akik meghozták azoknak nem is! ;) Az ő vállaltaiknak nem kell leállni, vagy bérpótlékot fizetni...

Csak a magam nevében beszélek, de valóban jobban érzem magam egy sörkertben, teraszon, vagy a hétvégi kertben mint a templomban.
Vagy akkor legyen október 31. is ünnep, nem csak katolikusok vannak ebben az országban!!!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.04. 08:57:19

engem csak az zavar, hogy sosem tudom mikor milyen nap van és hanyadika, szóval állandóan szopok ezek miatt a munkaszünetes ünnepek miatt a bevásárlással :)

egyébként egyházi ünnepeket sosem értettem minek állami ünneppé tenni. aki akarja mert vallásos, az ünnepelje meg oszt jóvan. akit meg nem érdekel, az szarjon rá oszt puszi.

a másik az újév meg szilveszter amit nem értek mi a fasz szükség van rá... bár én a születésnapot és a névnapot sem igen értem minek emiatt duhajkodni.
aztán van még az óvodai ballagási buli, az általános iskolai ballagási buli, meg a házassági évforduló amit nem igen értek. mi az ünneplendő teljesítmény abban, hogy valakinek az a neve, hogy béla, vagy hogy október 4.-én született, sikerült neki iskolaéretté lenni, vagy elvégeznie a nyolc általánost.
a házasságkötés megünneplése meg olyasmi, mint ha megünnepelné valaki a börtönbe vonulása napját. :)
ja igen bevonulóbuli, meg szabadulóbuli. ezek is nagyon nagy és ünneplésre okot adó teljesítmények.

adjanak 15 nappal több fizetett szabadságot mindenkinek, amit max összefüggően 3 napban vehet ki, oszt jóvan. majd kiveszi amikor ünnepelni akar oszt kész :)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.05.04. 08:58:35

@ColT: ha a normális élet alatt azt érted, hogy 52*2 hétvégi nap = 104 munkaszüneti nap + 5 fizetett ünnepnap + 20 szabadnap = 129 szabadnapod van egy évben, ami 365 napból áll, azaz minden harmadik napodon nem dolgozol, akkor szerintem ehez ezután is jogod lesz.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.05.04. 09:02:10

@Yooha: Legyen még a Szent György, a Szent Mihály és a Péter, Pál is ünnepnap, akkor legalább se ki se be nem lehet legelni hajtani az állatokat és az aratást se lehet megkezdeni. Ja, és a lucaszék-készítés miatt Luca napja is.

szerjóska 2011.05.04. 09:02:36

le a katkódiktatúrával!
ha itt lenne Fonóferi, a munkásvezír, azt mondaná, Jézusúristen, no pasarán!

ráadásul minden katkónak illene tudnia, hogy a Mariska-kultusz cigánybetegség, Portugáliától a Tékozló Görögcigányok Hellászáig húzódó kórság. a Balkánon is baba Mária-imádónak lenni, és kifordított szemekkel hallucinálni. Fatima, Tourdes, Bosznia. ajánljátok fel szépséges szívemet Oroszhon üdvéért... takarodj, cigány Oroszhontól! (ja, Karol Vojtollah bezzeg felajánlotta, hogy pörögne, mint a dervis a mennyei sapka a kobakján). imádni csak Istent lehet, a saját vallásotokat sem ismeritek, fattyak.

egyszóval mi a jó magasságos Isten magasságos faszáért kell nekünk cigányszokásokat átvennünk folyton, hát nem azt írja a Spiegel, hogy rühelli a cigányt a magyar? háhh, mondjuk gyanús, hogy a kis faskó ultracsoportok olasz (!) nevek mögül küldik, hogy "igenis van cigánybűnözés!". ja öcsém, azt csinálod épp.

egyébként a tordai vallás- és lelkiismereti béke ünnepnapja inkább élvezné a nemzet egészének áldását. a kiegyezést meg bizony márc15-én kéne ünnepelni, ahogy okt23-án a kádári konszolidációt. csak ehhez még kisgyerek nép ez, cigánynépek langy szívű sihederje, Mariska kell neki meg nemzeti eszmék. zselé, napszemdzsó meg szieszta is kéne, mi?

(ja, majd el felejtettem, a nemzeteteket is megbaszhatjátok nackó, XIX. században ragadt, világháborúból nem tanult, ocsmány kis koboldok. a nemzet legjobb esetben egy viszonyrendszer, amihez az egyszerű, de hazafias érzelmekkel telt satukám igazodni képes, és ezzel mégse lesz annyira faszparittya. feltéve, hogy satukáim nem verik az ocsmány kis falloszuk szurkát a viszonyrendszer szövetébe, ami bizony megeshetik.
de a nemzet nem valami különleges, élő-lélegző entitás, még csak nem is közösség, csak kváziközösség, semmi másra nem jó, mint Trianon ébrentartásához. szóval nosza, rohanjátok le Cicót, izé Ficót, aztán csumpeddáró, többet ne halljam ezt a nemzeteskedő álszent kamu szart.)

csoki!

Seduxen (már NEM dr.) 2011.05.04. 09:04:27

@laspalmas: "Nemsokára gondolom majd olvashatjuk a javaslatot Húshagyókedd munkaszüneti nappá nyilvánításáról, hogy mindenki méltóképpen és mulatsággal ünnepelje a napot, mikor utoljára húst ehet.... " - ez esetben a fizetés előtti 2 hét folyamatosan munkaszüneti nap lehetne... :(((

b46 2011.05.04. 09:07:00

Azzal, hogy legyen még egy munkaszüneti nap-főleg nyáron- én is egyetértek,,de ha jól tudom nálunk vallásszabadság van, és nem biztos, hogy minden hittel kapcsolatos ünnepnek a katolikus valláshoz kellene kapcsolódnia. Nekem jobban tetszene egy olyan ünnep amikor a vallásszabadságot ünnepelhetné minden hívő ember békében.

Alterix 2011.05.04. 09:10:40

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Az osztákok, lengyelek zöme katolikus és nem úgy mint nálunk. Az itthoni 60 valahány % nagyrésze csak meg van keresztelve, esetleg bérmálva oszt' jónapot!
A németeknél meg más-más tartományban elkülönülten is tartanak munkaszüneti napokat. Ott speciel ünneplik a reformáció napját is.

Nyílván Ausztriában, Nyugat-Németországban nem volt kommunista elnyomás. De nálunk 1990-ben volt egy rendszerváltás, a KDNP kormányban is volt, de akkor nem nagyon pedzegették. Még 1998-2002-ben sem. Ilyen ez a 2/3....

chjn 2011.05.04. 09:16:21

egyebekben nem értem, mi itt a probléma. miért is téma ez itt a vastagbőrön?????????????

csoko20 2011.05.04. 09:28:27

@chjn: Talán mert pofa kell ahhoz, hogy valaki egy egyszemélyes "önálló" inditvány által egy katolikus ünnepet erőltessen egy egész országra.
Olyan ez mint régen november 7-e. /Bár ez annyiban faszább, hogy jobban örülök egy szabadnapnak augusztusban, mint novemberben, persze amíg nem lesz kötelező a körmenet/

chjn 2011.05.04. 09:36:46

@csoko20: nem tudom, h önálló-e, v nem. ön sem. nemn bánnám, ha több ünnep lenne, rámeröltetnének még egy párat. akinek nem tetszik, mehet dolgozni.

bátor nyúl 2011.05.04. 09:42:05

SZEKULÁRIS ÁLLAMOT AKAROK!

reKorrekt 2011.05.04. 09:50:42

@davidmoyes: nem Szent Lászlóra gondoltál véletlenül?

reKorrekt 2011.05.04. 09:54:52

@davidmoyes: Amúgy Istvántól származik, de László rögzíttette először írásban. Ha jól tudom akkor konkrétan utólag "belehamisíttatta" egy történeti kódexbe hogy mi Mária országa vagyunk, így az akkori Vicarius Christi (Servus Servorum Dei - lol) nagyjából nem tehette rá a kezét az országra (az Úr nevében).

usernev 2011.05.04. 10:08:01

Az én szememben az a legidegesítőbb, hogy ráerőszakolják a Keresztény egyházat olyan emberekre akiket ez nagyon nem érdekel. Addig tolerálom csak a vallást, amíg békén hagynak vele. Most meg azt látom, hogy Szeretett Vezérünk folyamatosan tolja az egyházat, csak nem egészen világos mire jó ez az egész, ha nem a feudalizmust akarja visszahozni. Nem először ment el Vatikánba nyalizni pedig még csak nem is katolikus. A háttérben vannak olyan dolgok is amik nem kaptak széles körű publicitást, de abból is az derül ki, hogy igyekeznek egyre több pénzt és hatalmat adni a papok kezébe. Én nem akarom és nem hiszem, hogy az ország nagyobbik fele lenne hithű katolikus és az Ő érdekükben lenne. Ott van pl. az is, hogy a gyermekvédelmet hatalomra kerülésük óta próbálják ellehetetleníteni. Igyekeztek minden pénzt elvonni tőle, csak hát a nagyobbik részét nem sikerült, mert alapítványi pályázati pénzeket nem lehet olyan könnyen másra elkölteni. Hónapok óta nem fizetnek rendesen a gyermekvédelemben dolgozóknak és most fogták magukat és átadták az egyháznak. A papok mióta értenek a gyermekneveléshez? Mi lesz azokból az árvákból, intézetis gyerekekből akikre ráerőltetik a vallást? És persze mit csinálnak azok akiknek a szakmájuk a gyermekvédelem? Ha nincsenek megkeresztelve nem is dolgozhatnak tovább? Kezdem nagyon utálni ezt az egészet.
És ha tovább tolják erőszakosan a vallást, akkor az lesz a vége a keresztény-nem keresztény ellentétek fölerősödnek, teret kap a vallási fanatizmus és lesz még egy ok amiért utálhatjuk egymást.
Csak egyre tudok gondolni, ez ügyben is az a vezérelv: Oszd meg és uralkodj!

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2011.05.04. 10:23:55

Olvasva a trackback-et... amerikai népszava... pfejj de egy gusztustalanság.

Amúgy pedig nem értem mi a probléma !!! Kaptunk jövő évtől +1 munkaszüneti napot, ráadásul nyáron. Aug. 15-20 között van 4 nap még szabadságnak is simán kivehető.
1. Augusztus 15. Nagyboldogasszony napja egyébként számos európai országban munkaszüneti nap.
2. Magyarországon többségében... hangsúlyozom: T Ö B B S É G É B E N római katolikus felekezetű keresztények élnek. (Én evangélikus vagyok, de ez mindegy is). Már baj az is, ha a kormány végre egyszer a többségnek kedvez és nem mindenféle jöttment kisebbségnek ?!
3. Kapunk +1 munkaszüneti napot, b**i aki ennek nem örül.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.04. 10:31:20

@csabapayne: Nos számoljunk, hány keresztény magyar ünnep van. Eddig. És rengeteg olyan katolikus van, aki már nem lenne az (nem egyszerű kikerülni, mindig rajtam marad, mint egy billog, hogy megkereszteltek) , engem spec zavar az ennyi keresztény ünnep.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2011.05.04. 10:34:13

@tildy:):
Lehet akármikor felekezetet váltani. És számomra augusztus 15 is csak annyit fog jelenteni, hogy még egy nap, amikor lehet pihenni.

Alterix 2011.05.04. 10:37:22

@csabapayne: Annak a nagy többségnek pusztán elenyésző része veszi komolyan a vallást. Kik járnak ma templomba? Leginkább nyugdíjas mamák. Nekik minden nap szabadnap!

Ha a munkavállalók nagy részét megkérdezed, minek örülne jobban: +1 szabadnapnak vagy kevesebb adónak, járuléknak szerinted mit válaszolnának???

Dobtak egy ünnepnapot a népnek alamizsnának...

DArchAngel 2011.05.04. 11:21:30

@Molenaaar: Miért kellene ünnepelni őket? Amúgy értelek, nagyjából igazad van, csak kicsit mindig felkapom a vizet, ha erről van szó, mert az emberek nagyon hajlamosak mindent feketén-fehéren látni.
@popocatepetl: Ha egyszer mi nem jutottunk el odáig. A csillag a Vörös Hadsereg jelképe is. Persze nekünk nincsenek jó emlékeink vele kapcsolatban, de engem még sehol sem zavar annyira.

Marcellusca 2011.05.04. 11:24:17

@csabapayne: Biztos vagy te abban, hogy VALÓDI többségnek kedvez?
A lakosság 51,9%-a római katolikus.
Papíron.
Valójában ennek töredéke a VALÓDI hívő.

hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g#Felekezeti_megoszl.C3.A1s

Ironfist 2011.05.04. 11:39:41

@Béci91:
Mit szólsz be? Bántottalak én téged? És téged meg gondolom nem zavarna, ha innentől kezdve lenne egy kötelezően ünnepnapként számontartott nap, teszem azt Mohamed futása megünneplésére...

@chjn:
Az első hozzászóló is ezen kötekedett, egy bizonyos eszkep. De ha nem tűnt volna fel, ez nem közérdekű, objektív hírcsatorna, hanem eg MAGNÁNBLOG, ahová az írói azt tesznek fel, amit jónak látnak. Ha nem tetszik, ne olvasd! Nem kötelező ugyanis.
És egyebekben rohadtul nevetséges, mikor valaki kérdez valamit, és utánarak két sor kérdőjelet.

@usernev:
"Az én szememben az a legidegesítőbb, hogy ráerőszakolják a Keresztény egyházat olyan emberekre akiket ez nagyon nem érdekel. Addig tolerálom csak a vallást, amíg békén hagynak vele. "

/agree

"Én nem akarom és nem hiszem, hogy az ország nagyobbik fele lenne hithű katolikus és az Ő érdekükben lenne."
A nagy része meg van keresztelve, és sokan hisznek is valamiféle istenben, de nem járnak se templomban, és a többség szerintem a bibliát sem olvasta (én meg se vagyok keresztelve, és olvastam, hát mit ne mondjak, elég unalmas, de annál véresebb mese).

@csabapayne:
"2. Magyarországon többségében... hangsúlyozom: T Ö B B S É G É B E N római katolikus felekezetű keresztények élnek. "
Szerinted, hangsúlyozom S Z E R I N T E D. Ugyanis, mint kicsit feljebb említettem, meg usernev is, az emberek többsége magasról tojja le a vallást, meg az egyházat, hiába hisznek magukban valamiben.

usernev 2011.05.04. 11:56:09

Az emberek szeretik elfelejteni mennyi jót tettek értünk a vallások. Háborúk, elnyomás, tudatlanság, inkvizíció, egyházi adók, boszorkány égetés stb. Ez persze mind olyan amire az ember szívesen felteszi az életét és büszke lesz rá, nosza ünnepeljük meg.
Meg aztán érdekes demokráciai felvetés, hogy a többség (52% már többség ha a szigorúan a számokat nézzük, bár szerintem ez max. a vallásos emberek halmazán belül igaz, nem az egész lakosságra nézve, és egyébként is csak a nagykorúakra van értelme ilyet számolgatni) elnyomhatja a kisebbséget. Ez az orbáni út. Aztán van az a demokrácia amikor a kisebbség érdekeit is figyelembe veszik, hogy a többség érdekét úgy juttatják érvényre, hogy a kisebbség se szenvedjen hátrányt.
Ja igen, most olvasom, hogy a zsombói iskolát átjátszották a papoknak, balhé is lett belöle.

chjn 2011.05.04. 12:02:15

@Ironfist: kedves ironfist. szeretme azokat az hozzászólásokat, hogy ha nem tetszik, lehet menni szlovákiába. akkor minek lehet posztokat felrakni, ha ne is írjanak?
a kérdőjelekre vonakozó jelzésedet köszönöm, felesleges valóban az egynél több kérdőjel. úgy, mint a te hozzászólásod a kérdőjelekhez. furcsa: magánbloghoz hozzászolni nuku, de a kérdőjel fontos téma.
részemről OFF

Ironfist 2011.05.04. 12:14:42

@chjn:
Mondatkezdő szót, tulajdonnevet nagybetűvel írunk. Mellesleg nem azért hívom fel a figyelmet az ordító helyesírási hibákra, mert terelni akarok, hanem mert rossz nézni.

Nem tudom, ki írt olyat, hogy menj Szlovákiába.

"akkor minek lehet posztokat felrakni, ha ne is írjanak?"

Nem azért a húsz fillérért, de pont te kérdőjelezted meg a post egészét, hogy ez most minek ide? Írni lehet, de hadd döntse már el a szerkesztő, hogy mit rak fel a saját blogjára! Az a megjegyzésed, hogy magánbloghoz nem szabadna hozzászólni, az erőteljes ferdítés, és leszel szíves nem ferdítgetni többet, mikor velem beszélsz, és nem idézni tőlem olyamit, amit nem mondtam, jó?

Ironfist 2011.05.04. 12:28:13

@usernev:
Két jópofa mondás van a demokráciáról:
1.- A demokrácia a többség rémuralma a kisebbség felett.
2.-A demokráciának többről KÉNE szólnia, mint arról, hogy két farkas, és egy bárány arról vitatkozik, hogy mi legyen vacsorára.

chjn 2011.05.04. 13:30:49

@Ironfist: kedves ironfist.

bár nem akartam már írni, mégis, a felvetéseidre nem állom meg, h ne válaszoljak.

jellemzően kis betűvel írok. függetlenül attól, hogy mondat elején, tulajdonnév stb.
így gyorsabb az írás.

"Nem tudom, ki írt olyat, hogy menj Szlovákiába. " gy. f. arra, hogy akinek nem tetszik ... akkor lehet menni sk-ba.

"Nem azért a húsz fillérért, de pont te kérdőjelezted meg a post egészét, hogy ez most minek ide? Írni lehet, de hadd döntse már el a szerkesztő, hogy mit rak fel a saját blogjára! Az a megjegyzésed, hogy magánbloghoz nem szabadna hozzászólni, az erőteljes ferdítés, és leszel szíves nem ferdítgetni többet, mikor velem beszélsz, és nem idézni tőlem olyamit, amit nem mondtam, jó?"
nem állt szándékomban, hogy bármit is feltételezzek rólad, vagy másról, ill. "ferdítsek" stb. nem is állt szándomban tőled idézni, szerintem nem is tettem. ha mégis így tűnt volna: nem állt szándékomban. azért van poszt, hogy írjak, véleményt fejezzek ki, kérdezzek, megkérdőjelezzek stb.
a szerző dönt, mit rak fel, az én döntésem, én mit írok. még ha megkérdőjelezem a poszt értelmét a vastagbőrön.
a hangnemed azonban erősen kifogásolható, kérlek, ebben a hangnemben velem nem. nem vagyok a gyereked, akinek azt mondhatod, hogy "amikor velem beszélsz...". mivel minősítettél engem, én azt a tisztelet kérheted, amelyet mások iránt tanusítod.
kár, hogy nem az ügy érdemére koncentráltál.

Molenaaar 2011.05.04. 14:40:31

@DArchAngel:
A szovjet emlékmű felirata miatt használtam az ünnepelni szót. A szó szerint felirat:

„Dicsőség a felszabadító szovjet hősöknek!" És ugyanez cirill betűkkel. 1945

Bécsben is van egy emlékmű, amit szintén véd a nemzetközi jogi "sérthetetlenség". Ott nincs felirat, de a hivatalos elnevezés: az elesett szovjet katonák emlékműve. Egyébként a bécsiek az ismeretlen fosztogató szobrának nevezik. :)

Ironfist 2011.05.04. 15:04:56

@chjn:
"nem vagyok a gyereked, akinek azt mondhatod, hogy "amikor velem beszélsz..."."

Miért, csak a gyerekemnek mondhatok ilyet? Nem. És ne vedd magadra, ha velem beszél bárki, senkitől nem tűröm, hogy ferdítsenek, és idézzenek olyat, amit nem mondtam.

"mivel minősítettél engem, én azt a tisztelet kérheted, amelyet mások iránt tanusítod.
kár, hogy nem az ügy érdemére koncentráltál."

Nem is értem, mit mondtál ezzel.

"jellemzően kis betűvel írok."
Ahogy mondod: ez jellemez.

trojka 2011.05.04. 18:56:29

A "nemzet egészének áldása lehet"-ne, ha a nemzet egyáltalán tudna arrol, hogy mikor és mi is volt a nándorfehérvári diadal. (már, ha annak nevezhetjuk). Ez a "kapisztrancsi jani", ha igy hívták, azzal a román hunvald jancsival összeálltak, hogy elpáholják az iszlamistákat, (obama most tervezi, hogy kituntesse oket) állitolag ott volt valami bin ládás is. amikor gyöztek a román-albán-horvát -roma felkelok, a cár csaopatait visszakergették regensburgba, ahol szép heléna fogadta öket. (többen meg is kapták). Na hulye uraimék, ennyi elég volt a török elleni történelemböl? Mert ha ma ebben a szerencsétlen hazában ennél értelmesebben tud válaszolni talán 40 százalék (sajnos, magyar) akkor én hamut öntök a fejemre. Uraim! Elöbb oktatni kellene a magyar történelmet, hogy minden magyar állampogár ismerje, utána kellene mindenféle unnepségeket és évfordulokat szervezni! Ja,hogy minél tobb unnepség, anná több lehetöség a nagyképu pofázásra? igy már értem...

chjn 2011.05.04. 20:59:39

@Ironfist:
kedves ironfist

"ha velem beszél bárki, senkitől nem tűröm, hogy ferdítsenek, és idézzenek olyat, amit nem mondtam."
nem ferdítettem, nem idéztem.
"De ha nem tűnt volna fel, ez nem közérdekű, objektív hírcsatorna, hanem eg MAGNÁNBLOG, ahová az írói azt tesznek fel, amit jónak látnak. Ha nem tetszik, ne olvasd! Nem kötelező ugyanis."
tehát miről is írtál? ha nem tetszik, ne olvasd. ez az a sugallat, hogy segítesz, ezt értelmezni? jaj, inkább ne. kérlek, ne!

hiszen a ferdítésekből elég!

"Nem is értem, mit mondtál ezzel."
igazad van. sajnos két dolgot egyszerre akartam írni. itt a jó verzió:
azt a tisztelet kérheted, amelyet mások iránt tanúsítod.
kár, hogy nem az ügy érdemére koncentráltál.
magáért beszél.

""jellemzően kis betűvel írok."
Ahogy mondod: ez jellemez."
kedves ironfist. kezdesz személyeskedni. tartózkodj ettől.
hogy személyeskedő hangnemben másokhoz szólsz, ez valóban jellemez. és minősít. téged.
ám ettől a te kis életed nem lesz jobb. hidd el. csak az történik, hogy még lejjebb süllyedsz. ez a legkevésbé neked jó. tényleg. csak egyszerűen még kevésbé vesznek komolyan, mint előtte. tudod: ahogy az erdőbe bekiabálnak...
egyébként, ha a helyesírás a vesszőparipád az érdemi dolgok helyett, csak hogy tudjál belekötni értelmes érvelés helyett, hát ez is magáért beszél (vagy inkább ellened..?!)

hadd idézzek:
"Ahogy mondod: ez jellemez"

ismerős?

bubika23 2011.05.04. 21:14:34

@Ironfist:
Szia!
Ma vagyok először a kommentelők között. De lehet, hogy utoljára is. Végignéztem a chjn-el folytatott beszélgetésedet, és be kell látnom: ez nem az én világom. Ahogy te másokkal (és másokról) beszélsz, az az, amit Magyarországban sohasem szerettem: a szűk látókörű, másokat vádoló, a saját hibát nem látó "honfitársak". Ezért tartunk itt. Szerintem chjn semmi extrát nem mondott. Esetleg kicsit mellényúlt a fogalmazásában. De amit te magadnak megengedtél, az a minősíthetetlen kategóriába tartozik.
Chjn szerintem azt akarta mondani, hogy "már a post-ot sem lehet kritizálni?" Erre te mindjárt ferdítéssel stb. vádolsz. Pedig azt írtad - nézz csak utána - hogy

Ha nem tetszik, ne olvasd! Nem kötelező ugyanis.

Hogy ezzel konkrétan mit is akartál mondani, azt te tudod. Nekem egyértelmű, és szerintem másoknak is.
Jó lenne, ha a stílusodat kicsit átgondolnád.

Köszönöm.

Ironfist 2011.05.04. 22:19:51

Nem az én hibám, ha nem fogtok fel egyes dolgokat. Így jártatok.

chjn 2011.05.05. 07:56:31

@Ironfist: igen, így jártunk. lehet, hogy jobb így mindenkinek.

Kodomo 2011.05.05. 09:03:35

Augusztus 15.?! De hát az nem egy holokauszt emléknap?

fokabacsi 2011.05.05. 09:32:05

@Kodomo: Ne igyál előre a medve bőrére! :-))

kormányzó 2011.05.05. 10:45:59

Meglehetősen értelmiséginek látszotok.Rugóztok egy plusz szabadnapon?Minek?Netán a Szocialista Munka Hőse címre pályáztok?Kifaszt zavar hogy tovább alhat reggel? Húgyagyúak! Amíg egymás önérzetét basztatjátok egy ingyen szabadnap miatt,a Nagy Keresztény Kormány láncfűrésszel darabolja a jogaitokat! Marhák!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.05. 11:05:29

@RAMBO: Ja, csak tudod a gyerek nem feltétlen hétvégén betegszik meg, és a hivatalos ügyeidet sem feltétlen hétvégén intézed.
Nem beszélve arról, hogy el szeretnél menni rokonokat látogatni, ha messze laknak, vagy felásni a kertet, vagy kifesteni a házad, akármi.
És 50 év felé az embernek KURVA SOK dolga tud lenni.
Én még csak 30 vagyok, de akad 50-es kollega 2 gyerekkel, meg azt is tudom, hogy nekem 25 évesen mennyi szaladgálnivalóm volt a mostanihoz képest.

Ja meg hát vedd azt is, hogy a munkaadók sem szoktak szentek lenni, ha a munkavállalók basztatásáról van szó. Illene rendre tanítani őket.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.05.05. 11:48:24

@ColT: Te kevered a gyerek után fizetett betegállományt a fizetett szabadsággal. (43 éves vagyok, három gyerekkel.)

Semmi kifogásom az olyan munkaerővel szemben (van nálunk ilyen) aki szeret 2 hónapot síelni, meg 1 hónapot nyaralni, és néha dolgozni. Amelyik napokra elvállala feladatot, azokra a napokra fizetünk neki. Amikor otthon marad, nem fizetünk. Ez így korrekt.

A munkaadónak miért kellene fizetnie (20-25 napnál többet), hogy neked kertet kell ásnod otthon???

A munkaadók "rendre tanításán" mit értesz? Azt, hogy az ötvenes munkavállalóik szociális segélyezését oldják meg AZON FELÜL, hogy fizetik utánuk a különféle járulékokat (pillanatnyilag többet, mint amennyi adót ő fizet)?

trojka 2011.05.05. 20:28:41

@Kodomo: Na és? majd kideritik, hogy ez a Hunyadi, vagy hogy is hívják (Jank Szibinyián), meg az a pap (Kapistráncius) tulajdonképpen izraeliták voltak, tehát jogos az unneplés. amugy meg, nem vetted még észre, hogy lassan minden naptári nap a holokauszt émléknapja? A kutyát sem érdeklik a Hazáért elhunyt magyar hösök! (még ma sem!)

lyken 2011.05.05. 20:46:49

@ColT: A munkaadó azért fizet, hogy X munkát végezz el Y pénzért. Ha ez a munkavállalónak nem felel meg, akkor el kell menni máshova. A cég nem azért van, hogy munkahely legyen. A cég egyetlen célja, hogy profitot termeljen a tulajdonosának. Azért, hogy a cég létrejöjjön, valaki a saját tőkéjét kockáztatta. Akkor is, ha ezt a munkavállalók nem hajlandóak tudomásul venni és inkább szociális intézménynek tekintik a foglalkoztatót.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.06. 09:11:29

@RAMBO: @lyken: Van ilyen, hogy morál, meg emberiesség.
Nekem pl. kurvára elegem van az elüzletiesedett, személytelen világból, amiben élünk.

Mondom ezt úgy, hogy magamtól nem szoktam szabadságra menni, mert nincs miért, általában úgy zavarnak el :D

"A cég egyetlen célja, hogy profitot termeljen a tulajdonosának. "
Ha nem lenne bizonyos dolgokban korlátozva, akkor sokkal embertelenebb viszonyok lennének itt is. Már manapság is megy az, hogy ha lebetegszel, kirúgnak. Hát biztos jó lenne, ha az ilyesmi még törvényes lenne. Lásd még Munkahelyi Terror blog.

Másik oldal, hogy ha egy cég kellően seggfej módra bánik a munkaváűllalóival, akkor nem fog munkaerőt találni. Pl. a győri Nokiához és az egerszegi Flexhez is mindenhonnan visznek munkaerőt, mert a helyieknek elegük lett az ott dúló korrektségből.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.05.06. 09:23:00

@ColT: Nem, ne így gondolkozz. A mi cégünk nem seggfej az alkalmazottaival. Nem is ölünk a profitért, sőt, az alkalmazottaink bónusza megelőzi a tulajdonosok osztalékát. Van olyan beosztottam, aki (éveken át) többet keres, mint én, a fő tulajdonos, és ügyvezető.

Ezzel együtt nem hiszem azt, hogy csak a munkahely feladata lenne megtenni mindent a melósért. Pl. fizetni egy csomó pénzt neki azért, mert otthon szeretne maradni. Erre hoztam példát, hogy aki csak szakaszosan akar dolgozni, megteheti. De nem teljes fizetésért, csak annyiért amennyiért megdolgozik.

Mielőtt Rogán "Faszfej" Antal kitalálta a kommandót, amint bejelentették az adóváltozást meghirdettük, hogy kevesebbet senki nem fog keresni - mert nem szopatjuk a munkavállalókat, csak azért, mert Matolcsy "Matekbólegyes" György hülye a kivonáshoz. De én is kirúgnám azt, akinek éves szinten 30 nap szabija van vagy hónapokat beteg, mert helyette kapok 15 évvel fiatalabbat, aki 10 nappal többet dolgozik. És nem érdekel, hogy mi van a kertjével. Én fizetést adok - ő munkát. Úgy nem cserélünk, hogy én fizetést adok, ő meg otthon kertet ás.

Ez nem embertelen. Mit szólnál, ha kifizetnél egy színházjegyet, de éppen nincs kedvük a színészeknek ma előadni. Bocs, ma nincs show - de köszi a pénzt. Nem hiszem, hogy ez így fair lenne.

lyken 2011.05.07. 09:54:29

@ColT: Nézd, ahol korábban dolgoztam, ott átlagon felül fizették az embereket, nyomták a juttatásokat, kellemes légkört teremtettek. Mikor 2008-ban szolidaritási adó miatt csökkentek a fizetések, a cég átvállalta a dolgozóktól. Ennek hatására az emberek szárnyaltak minden téren. Lehet persze szar körülményeket is termeteni, csak akkor az alkalmazottak rosszul fognak teljesíteni.
Mindettől függetlenül amit leírtam igaz. X pénzért Y munka. Ha túl sok a rohangálnivaló, akkor meg létezik a fizetésnélküli szabadság intézménye.

mpsith 2011.05.08. 17:16:55

Én vegyes érzelmekkel fogadom az ötletet. Egyrészt ateistaként gyűlölöm az olyan elnyomó és logikátlan vallásokat mint a keresztény. (tudós és boszorkányégetések, tudatlanság, önmegtartóztatás, fundik, kreacionizmus, az emberek akaratuk ellenére való megkeresztelése, stb) Viszont nem lenne rossz egy plusz szünetnap.

De összegezve inkább mégis elvetném ezt a javaslatot.(ha én lennék a k.e.) Egy mikoropárt javaslata, amit csak azért karolt fel a Viktátor hogy megnyerjen magának egy vallást. Az EU előtt az összes magyar embert jobboldalinak, nacionalistának -nem fasiszta értelemben (bár kitudja :D)- vallásosnak, és családcentrikusnak akarnak beállítani. Annak ellenére, hogy a magyar az egyik legmegosztottabb nép a világon, és annak ellenére hogy az ország nagy része megvan keresztelve, mi vagyunk az EU egyik legkevésbé vallásosabb országa. (szerencsére)

fokabacsi 2011.05.08. 18:58:14

@mpsith: Mikor voltál kötelezve, hogy vallási szertartáson vegyél részt? ha nem kötelező mehetsz dolgozni! Ha neked nem tetszik az ünnep. Ez olyan dolog, mint az, hogy jóérzésű ember nagypénteken nem eszik húst! A zsidó bolsik gondoskodtak arról, hogy megosztottak legyünk. De már nő az a nemzedék akiket nem lehet könnyen megvezetni!

fokabacsi 2011.05.08. 19:07:23

@RAMBO: Mielőtt nagyon elragadtatnád magadat, hogy lehet az, hogy az osztrák munkaadó ad dupla fizetést, és mégsem megy tönkre?! Ja lehet, hogy nem akar milliárdos lenni három év alatt!? És a személyautója nem A6-os? Itt a háromfős "cégek" vezetői is úgy akarják mutatni, hogy "fut a szekér" ! Közben az jön ki, hogy "fenn az ernyő nincsen kas! Ki merem azt jelenteni, hogy a duplája fizetés sem lenne kevés. És egy nap ünnepen szarakodnak.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.05.08. 19:57:28

@fokabacsi: azt sem tudod, mennyit fizetünk, de szerinted a duplája sem lenne kevés. Meg még plusz egy ünnepnap. Na ezért vagyunk még mindig kommunista ország.

fokabacsi 2011.05.08. 20:18:31

Milyen a cégautód, és hány éves? ha már ennyire fel vagy háborodva?! Mennyi minimálbéres "alkalmazottad" van?!

szekularisfigyelo · http://szekularisfigyelo.blog.hu 2011.05.08. 22:04:08

@asmodean: Hogy@GGG77: ne. _Katolikus_ országokban (ahogyan a nagypénteket is). A protestánsok az ilyesmit bálványimádásnak tartják.
@Elftárs: Ott a pont!
@zero: A 25. a születésnap, de akkoriban a napot naplementétől naplementéig számolták. Azaz naplementéig nyugodtan dolgozhatsz :-)
@bátor nyúl: Én is :-)

Persze lehet örülni az újabb szabadnapnak, dehát a dolog arról szól (bizonyítja, hogy ezzel egy időben éppen csökkenteni készülnek a szabadnapok számát), hogy a katolikus lobbi a hatalmát mutassa és megszilárdítsa azáltal, hogy mindenki az ő ünnepeikhez igazodik.

A megoldás az lenne, ha a vallási ünnepeket sima szabadsággá konvertáljuk, meghatározunk x napot, amiről a munkavállaló szabadon dönthet, és ha hithű katolikus, akkor nyugodtan kiveheti szabadnapjait nagypénteken, húsvét hétfőn, úrnapján, pünkösdkor, aug. 15-én, dec. 8-án, stb.

mpsith 2011.05.08. 23:01:33

@fokabacsi: És igen, inkább mennék dolgozni, mit hogy részt vegyek egy vallási szertartáson. Amúgy egy jó érzésű ember ESZIK nagypénteken húst.(vagy ha nem is, azt nem vallási indok miatt) Amúgy meg tipikus sötét szélsőjobbos hozzáállás mindent a zsidókra kenni.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.08. 23:25:55

@fokabacsi:

bízom benne én is is, hogy felnő az a nemzedék akiket nem lehet megvezetni.

és mindenféle vallási fanatikust, meg a vallásokat a helyén fogja kezelni. hülyeként és meseként.

fokabacsi 2011.05.09. 06:45:36

@mpsith: Itt ezzel a hozzászólással kiállítottad magadról a bizonyítványt. Te senkit ne szélsőségezz. Nincs alapod rá, mint a hozzászólásod is bizonyítja.

fokabacsi 2011.05.09. 06:47:55

"és mindenféle vallási fanatikust, meg a vallásokat a helyén fogja kezelni. hülyeként és meseként."
Mint Conv-ot.

trojka 2011.05.09. 12:27:11

@mpsith: Ez nem érzés, hanem vallás dolga. Nagyanyám például husvéti böjtben nem evett hust. Ö tudta. Én nagypénteken nem eszem hust, tehát ezek szerint nem vagyok joérzésu ember. a mohamedánok nem esznek disznohust, tehát nem joérzésu emberek. amugy érdekes szelektálás-aki más vallásu, vagy hisz valamiben, az akassza fel magát. csakhogy ez nem ilyen egyszeru. De Te azért egyél nyugodtan nagypénteken husit, ha már nem bírsz ki egy napot. amugy tudod, a kutyát is böjtöltetik legalább egyszer egy héten, hogy méregtelenedjen a szervezete. Probáld ki! hátha segit rajtad!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.09. 12:36:58

@trojka:
ez a jóérzésű ember duma fókabácsitól ered: "jóérzésű ember nagypénteken nem eszik húst!"
nem biztos, hogy azt támadtad meg akit kellett volna ez esetben :)
szóval elmondod neki is, hogy nem szép dolog ez a "aki más vallásu, vagy hisz valamiben, az akassza fel magát" téma? :)

fokabacsi 2011.05.09. 13:01:13

@trojka: Ugyan, hagyd! Én szűrtem őket! Ez olyan dolog, hogy ha kulturált vagyok, akkor, ha bemegyek egy templomba akkor ott kultúremberként viselkedem! Velük szemben ilyen elvárásom nincs ! De vannak a cigányok, és hasonlók (tisztelet a 3-5% kivételnek) akik buták mint a bolsik. Na ilyenekkel nem beszélek.

trojka 2011.05.09. 17:39:08

@Conv: Na, tényleg lehet, hogy mellé nyultam, de én nem azt mondom, hogy "joérzésu ember péneteken nem eszik hust". söt, azt is leirtam, hogy CSAK nagypénteken nem eszem hust. Ugy gondolom, ehhez mindenkinek joga van -eldönteni, hogy mikor mit eszik. Ha vallásosságbol nem eszik akkor azért, ha undorbol, akkor azért. Kulönben meg, kár is erröl vitázni. Én alig várom husvétkor, hogy eljöjjön a vasárnap és jol tele egyem magam fött sonkával és fött tojással. A sonkának nagyon szeretem a zsíros részét is. (természetesen tormával!) Persze, csak egy hátso csulökre tellik, de arra "kiböjtölunk".

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.09. 17:52:27

@trojka: és ez normális hozzáállás

én nem vagyok vallásos, nem nagyon igazodok ezekhez a dolgokhoz, egyszerűen amikor a szervezetem úgy igényli, van, hogy napokig csak zöldséget eszek, máskor meg rá nem bírok nézni és sonkát eszek sült oldalasra pakolt marhapörkölttel :)
nyáron amikor baszott melegek vannak, például el tudok élni napokig hideg gyümölcslevesen, húst egyáltalán nem kívánok.

mpsith 2011.05.09. 18:23:06

@trojka: Ezt, hogy egy jóérzésű ember eszik húst nagypénteken, csak válaszként írtam fokosbacsi üzenetére. Ezzel csak azt akartam kifejezni, hogy szerintem nincs értelme nagypénteken nem enni húst, és hogy ha fokosbacsi is csak úgy a saját véleménye alapján kijelenti hogy egy jóérzésű ember nem eszik húst nagypénteken, akkor én is had reagálhassak az én szempontom szerint. (Mondjuk, így utólag visszagondolva nem volt túl jó ötlet.) De attól még nem utálom a vallásosokat. (max a fundikat)

@fokabacsi: Ha te nem akarod hogy szélsőséginek nevezzelek, ne viselkedj úgy mint egy szélsőségi. Amúgy meg én is kérdezhetném, hogy te meg milyen jogon bírálsz engem. Jah és nyugodj meg, a hozzászólásaiddal te is elég szép képet festettél magadról.

fokabacsi 2011.05.09. 19:11:44

@mpsith: Nektek vörösöknek mindenki "szélsőség" aki meg mer szólalni, és nem egyezik a véleménye a ti véleményetekkel! Gondoljátok van aki még beveszi ezt a dumát?
Most olvastam ezt a verset:
Dzsida Jenő:Köszönöm Istenem az édesanyámat!

Amig ő véd engem, nem ér semmi bánat.
Körülvesz virrasztó áldó szeretettel,
Értem éjjel-nappal dolgozni nem restell.
Áldott teste, lelke csak érettem fárad,
Köszönöm Istenem az édesanyámat!
Köszönöm a lelkét, melyből reggel, este
imádság száll Hozzád, gyermekéért esdve.
Köszönöm a szivét, mely csak értem dobban
itt e földön senki sem szerethet jobban! -
Köszönöm a szemét, melyből jóság árad,
Istenem köszönöm az édesanyámat!
Te tudod, Istenem - milyen sok az árva,
Aki oltalmadat, vigaszodat várja.
Leborulva kérlek: gondod legyen rájuk,
Hiszen szegényeknek nincsen édesanyjuk!
Vigasztald meg őket áldó kegyelmeddel,
Nagy-nagy bánatukat takard el, temesd el!
Áldd meg édesanyám járását-kelését,
Áldd meg könnyhullatását, áldd meg szenvedését!
Áldd meg imádságát, melyben el nem fárad,
Áldd meg két kezeddel az édesanyámat!
Halld meg jó Istenem, legbuzgóbb imámat:
Köszönöm, köszönöm az édesanyámat!

Na tí ilyet nem ismertek. Pedig aki nem tud hinni, embernek sem számít!
Ti a zsidó "flozófusokat" hiszitek!
Tegyétek , ha ez jó nektek.
Én meg oda teszlek benneteket ahová valók vagytok.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.09. 19:51:07

@fokabacsi: természetesen aki a keresztény istenben nem tud hinni úgy gondoltad igaz? :)

vagy ha a másik 4 világvallás istenében és a sok kicsi vallás istenében hisz attól már embernek számít?
vagy ezek már nem, ahogyan azok sem akik nem hisznek semmilyen istenben? :)

szerintem meg aki ilyen vallási fanatikus, az is embernek számít, csak nem túl értelmesnek. legyen szó bármilyen vallásról.

mpsith 2011.05.09. 20:11:45

@fokabacsi: 1. Lehet hogy baloldali vagyok, de a komcsikat se szeretem túlságosan. 2. Épp te kezdted ezt, én csak válaszoltam, és kiálltam a véleményem mellett. 3.Nem hiszek semmiféle zsidó filozófust, mert mint már mondtam nem vagyok vallásos. 4. ,,Én meg oda teszlek benneteket ahová valók vagytok. " Ezen pontosan mit értesz? 5. Ugye egyáltalán nem szélsőjobbos tulajdonság minden baloldalit kommunistának beállítani.

fokabacsi 2011.05.09. 20:35:14

1. A "baloldal" ból elég volt! Okádásig! 1917 óta megmutathatták volna mit tudnak! Nem tették! Elég volt! Ennyi! 2.? 3. aki nem hisz semmiben embernek se számít. 4. Meg van a véleményem. 5. Jobboldaliakat folyamatosan fasisztázzátok, szélsőségesezitek! Mennyivel vagytok különbek? Azért mert szélsőbalozgatni szélsőségezni én is tudok!? Pedig én nem is vagyok tolvaj hazug csaló mutyizó mindent tönkretevő cuccilista! Akkor ezután én is minden "baloldalit" szélsőséges , szélsőbalos sötét barom"-nak fogok hívni! Több okom lenne rá!

mpsith 2011.05.09. 20:56:38

@fokabacsi: 1. És a jobboldal? Horty meg a többi hozzá hasonló? És az se jobb éppen amit most az Orbán művel az országgal, plusz én elviekben vagyok baloldali, vagyis a baloldali a politikai nézetem. Nem támogatom túlzottan egyik magyar baloldali pártot sem,mert a színvonaluk tényleg elég alacsony.(de még így is magasabb mint mondjuk a fideszé vagy a jobbiké) 2. Ebben a pontban erre válaszoltam:,,Nektek vörösöknek mindenki "szélsőség" aki meg mer szólalni, és nem egyezik a véleménye a ti véleményetekkel!" 3.Ez egy kicsit pontatlan megfogalmazás, mert abba is hihetsz hogy vannak UFO-k meg hogy a kedvenc focicsapatod nyerni fog, de ha ezt vallási alapon értetted, akkor sajnos azt kell mondanom hogy te nem vagy ember. 4. ok 5. Mi (legalább is én) csak az olyan jobboldaliakat tekintünk szélsőségesnek, akik fanatikusan nacianolaisták, vallásmániások, és fasiszták. Jah és képzeld én se vagyok tolvaj.

fokabacsi 2011.05.10. 08:52:58

@mpsith: Ne gyere már megint a Horthival! Egy szétrabolt országot tett rendbe, amikor a magyar iparnak világhíres volt! Kandó és ganz mozdonyok jártak Olaszországtól Dél Amerikáig! Aztán jött a kedves Roosenfeld manó meg a többi hulladék , és 89-re beborult az egész! Vallásosnak lenni, hinni valamiben nem kötelező! Nem írja elő a pártbizottság! Te egy vörös majom vagy! És ilyenből egyszer és mindenkorra elég volt! Horthy kornányzónak, volt 17 éve! A vörös mocsoknak meg 55! Lófütyi a csipátokba!

mpsith 2011.05.10. 15:33:54

@fokabacsi: Kb. A negyedére válaszoltál annak amit írtam. Gondolom kiakadtál az első mondatnál és anélkül hogy továbbmentél volna, rögtön elkezdtél írni egy sértegető és részben primitív választ. (tipikus szélsőjobb) Erre nem tudok érdemlegesen válaszolni, csak annyit hogy végső soron horti rontottal el az egész országot. Jah és még mindig nem vagyok vörös. +ne vedd egybe a baloldalt és a szélsőbalt.

fokabacsi 2011.05.10. 19:56:39

@mpsith: Nem, hanem utálok gépelni, és a kisunokámmal bicikliztünk a 4,4 kilométerre levó óvodába, és nem itt élek a neten.
A másik: elegem volt az életemből 40 évet végighazudozó vörösökből! Hogy miért? Az életemből 40+12 évet végighazudoztak! Ennyi volt! Elég! Torkig vagyok!

trojka 2011.05.10. 20:27:41

@fokabacsi: Igen, ez egy gyönyöru vers. Azt hiszem Anyák Napjára el is hangzott vagy a TV-ben, vagy a rádioban. Ezt hallgatva elszorul az ember torka pláne, ha már nincs Édesanyja. Az olyan mocsadékokat meg, mint az is, aki ezen a napon megutötte és leköpte az édesanyját (hírek) hát, rábíznám a népharagra...

mpsith 2011.05.10. 20:52:50

@fokabacsi: Ok, értem. De mondtam hogy én se szeretem a vörösöket. A bal meg a szélsőbal különbözik.

süti beállítások módosítása