Skip to content


       Szűrés lista

Egy újabb nagyszabású terv: Várkabin

Kedden volt az Országházban az ELSŐ BUDAPESTINFO NAP 2011, a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ (BTSZK) szervezésében megrendezett Budapesti Turisztikai konferencia.

Beszéltek mindenféléről, de a nap nyertese dr. Budai Zoltán lett, az ötletgazda Budai és Barta Tanácsadó Kft. igazgatója, aki beharangozta az egyelőre Várkabin elnevezésű budapesti lanovka terveit.

Bár már most lehet sejteni, hogy az életben nem fog elkészülni, pláne nem magántőkéből, azért nézzük meg, mi szépet álmodtak az ötletgazdák a felújításra váró Vár, és az omladozó Várbazár mellé, a Világörökség közepébe.

Szóval: A tervek szerint drótkötélpálya kötné össze a pesti oldalt a Vigadótól indulva a Budai Várral. A 30 fős kabin kb. 500 méter távolságot tenne meg a Vigadó és a Várbazár között, mintegy 40 méter szintkülönbséget legyőzve, az út 5-10 percet venne igénybe, a tervezett viteldíj pedig 5 euró körül alakulna. Az ötletgazdák magyar mérnökök, a kabint a sílifteket gyártó Doppelmayr Seilbahn fogja megalkotni Budapest számára, testre szabva, egy felső nyitott "terasszal", melyre az alsó zárt térből lehet felmenni lépcsőn. A beruházás Budai bevallása szerint akár 8 hónap alatt kivitelezhető lenne.

Az Indexnek elmondta, hogy egyelőre a Várkabin műszaki tervei készültek el, az engedélyeztetési tervek majd csak akkor, ha a négy lehetséges nyomvonal közül (idén nyáron) kiválasztották a legjobbat.

Az első hírek szerint a beruházás becsült költsége 6-8 milliárd forint. Budai Zoltán elmondta, hogy ez az összeg a teljes, második szakasszal bővített pályára vonatkozik. A kabint ugyanis a Várból továbbvinnék a Gellérthegyre.

Hozzátette: készítettek egy közvéleménykutatást a külföldi turisták körében, akiknek nagyon tetszik a terv, és a tervezett 5 eurós menetdíjnál többet is fizetnének érte. A menetdíj mellett azt is tervezik, hogy a Várkabint üzemidőn kívül exkluzív rendezvényeknek is kiadják. Közölte: a pesti Dunakorzó és a Várhegy közötti szakasz kiépítése becslés szerint 2-2,5 milliárd forintba, a Gellérthegyig tartó 2. szakasz pedig 3-3,5 milliárd forintba kerül majd. A beruházást teljes egészében magántőkéből tervezik, Budai szerint nem számítanak sem állami, sem önkormányzati, sem uniós pénzre.

A 30 férőhelyes Várkabin a tervek szerint negyedóránként fordul majd, és az üzleti terv szerint 330 napot üzemel majd egy évben (nagy szél vagy árvíz idején nem).

No, számoljunk egy kicsit:

- 8 milliárdért megépítik, durván 1.400 a jegy --> tehát kicsivel több mint 5,7 millió utas után már termeli is a nyereséget

- Évi 330 nap, napi mondjuk 14 óra nyitvatartás. Negyedóránként fordul, az napi 56 út, tehát optimistán tele kabinokkal számolva 1.680 utas/nap. Így 3.393 nap, vagyis úgy 9 év és 3 hónap alatt visszahozza az árát, és elkezd nyereséget termelni.

Őszinte leszek, számomra egyáltalán nem életszerű, hogy Magyarországon egy magyar befektető ennyit várjon a hasznára, ennyi idő alatt csak költsön a bérekre, működtetésre, karbantartásra stb. Ordas nagy kamunak tűnik a dolog, pont mint a többi eddig látott nagyívű fejlesztés volt...... Kis idő eltelik, sok pénz eltűnik, aztán a projektre csak egy betemetetlen gödör emlékeztet, de az évekig.

Az elképzelés komolyságát jelzi amúgy az is, hogy Budai a Várkabin létjogosultságát két példával támasztotta alá: a barcelonai Montjuic Cable Car-ral és a szingapúri Jewel Cable Car-ral.

Mutatom mindkettőt.

Barcelona:

 

Szingapúr:

 

Van némi különbség a magyar helyszínhez képest, nem?

Hopp, majdnem elfelejtettem, a látványtervek:


(képek: Index, budaiesbarta.hu)

 

Budai Zoltán a projekt indoklásaként kifejtette, hogy ma már a turisták szinte csak élményt akarnak, alig valaki kel útra a megismerés szándékával. A turistának tehát élményt kell adni - vonta le a következtetést, majd arra a helyzetmegállapításra jutott, hogy Budapest híján van a modern kornak megfelelő élményelemeknek, mi több, nincsenek igazi turisztikai termékek. És amik vannak, azokat sem köti össze megfelelő infrastruktúra. Tapasztalatok szerint szintén növekszik a kereslet az úgynevezett panoráma pontok iránt - így Budai. Ezt kívánná pótolni egyben a Budapest View névre hallgató projekt. A névadás mögött egy felmérés áll, melyben turistákat kérdeztek: mi lenne a legtalálóbb név az új infrastruktúra számára. Arról nem szólt az országházi előadás, hogy a fővárosiakat is megkérdezték volna a kötélpálya nevéről.

Most itt a lehetőség, hogy mindenki elmondhassa véleményét, és/vagy szavazzon a dologról.

Címkék: budapest abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr742970025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zrobasé 2011.06.09. 14:15:54

ha ez az izé a rakpart szintjéről indulna, akkor a tartókötelek nem zavarnák egy csöppet a hajóforgalmat ? mert a látványképből nekem azt tűnt fel, hogy éppenhogycsak a viz felett (3-5m kb) futna a kötél...

CyberPunK 2011.06.09. 14:22:24

A menetdíj mellett azt is tervezik, hogy a Várkabint üzemidőn kívül exkluzív rendezvényeknek is kiadják.

Ezt a bevétel valahogy kimaradt a számolásból.

Másrészt ebben mi a vastagbőr?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.06.09. 14:29:14

@CyberPunK:

Légy konstruktív, számold ki azt is belekalkulálva.

Világörökségbe, panorámába belerondítani egy ilyen rondasággal, érvelésünket két abszolút inkompatibilis példával alátámasztva.....hm...lehet, hogy tényleg tök normális?

leila begin 2011.06.09. 14:29:42

Csinálnának egy gyaloghidat, egyszerűt, szépet, nem Finta-féle őrületet úszó plázával.

CyberPunK 2011.06.09. 14:31:56

@laspalmas: Most komolyan káromkodjak? Panoráma? Micsoda, a retkes belváros? Világörökség? Omlik szét az egész. Ezt aztán nagyon nehéz elbaszni.

Beleszámolni nem tudom, tekintettel arra, hogy nem vagyok tisztába annak az árával.

leila begin 2011.06.09. 14:33:44

@laspalmas: Világörökség: vagy hoznák rendbe a Várkert bazárt és kapcsolnák be a Vár forgalmába, vagy egyáltalán, rendeznék az egész Várat könyvtárostul, Honvéd főparancsnokságostul, mindenestül. Ez az ötlet olyan, mint a terek átnevezése, lényegi bajokat nem old meg, felszínes parasztvakítás.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.06.09. 14:39:14

@CyberPunK:

Neked a léghajóhotel is tetszik? Mert akkor hagyjuk abba, ízlésekről felesleges vitatkozni.

Az meg aranyos, hogy tőlem hiányolod a beleszámolást, majd beismered, hogy konkrétumok nélkül nem megy :))

Kicsi Kacsa 2011.06.09. 14:41:48

Merjünk nagyot álmodni?
Miért csak 1 drótkötél és kabin van? Miért nem jó a sok kicsi sokra megy elv? Pesti megállóban ugye lesz lift a mozgáskorlátozottaknak, babakocsisoknak? Nem lenne egy elb*szott ötlet, de nem hinném, hogy akkora truváj lenne, hogy ezért csődülnének ide a turisták.
Mi van a Rácz fürdő és Gellérthegy közti lanovkával? Az smafu?

ui: kapcsoljátok már ki ezt a vacak időkorlátot, az ember nem tud így érdemlegesen kommunikálni :(

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.06.09. 14:44:43

Engem csak az indítószint utáni kiemelés érdekelne, a belvárost, a látképet a világörökséget meg minden egyéb mást leszarok. :D

Kicsi Kacsa 2011.06.09. 14:48:48

Az utolsó kép nem Budapest. Vagy odébb tolták a Margitszigetet?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.06.09. 14:50:54

@leila begin:

Szerintem is úgy kéne, hogy rendbehozni az egészet, MAJD jöhetnek a fejlesztések, amik plusz vonzerőt jelentenének a turistáknak.
Sikló helyett meg egy szuper gyaloghíd kéne, ötleteket sok helyről lehet meríteni. Pl.
vizpartifejlesztesek.blog.hu/2011/04/30/a_vilag_legextremebb_hidjai

Seduxen (már NEM dr.) 2011.06.09. 14:51:12

Nekem csak az lenne a kérdésem, hogy erre a "lanovkára" jó lesz majd a BKV-bérlet, mert akkor szívesen kipróbálnám, de majd' 1500.-Ft-ot azért sajnálnék rá. köszönöm!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.06.09. 14:52:57

@Kicsi Kacsa:

"Az utolsó kép nem Budapest."

A két sikló sem egyforma a látványterven belül. Hát ennyire veszik komolyan a projekt projekt részét az ötletgazdák :)

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.06.09. 14:54:51

az urbanistán már számolgattunk páran.

két dolog derült ki:

1. a beruházó által megadott adatokkal kivitelezhetetlen és baromira nem térül meg.
2. vannak nemzetközi példák pont ilyen folyó feletti cuccokra (de azok is inkább sífelvonó jellegűek) azok viszont kb. 3-4 mrd-ba kerülnek, és jóval egyszerűbben megtérülnek.

egyébként építészetileg valami förtelem és elég dilettáns mind a látványterv, mind pedig az induló-érkező pontok kiválasztása.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.06.09. 14:58:06

@Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/: ne kekeckedjél már: monumentális Viktor szobrok kitárt karjai fogják tartani a kábeleket, valahogy így:

www.kepfeltoltes.hu/view/110609/szobor_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Secnir 2011.06.09. 14:58:49

ahol a síkságon tudnak alagutat építeni, ott el tudom képzelni a lanovkát is a Duna felett 30m-es szintkülönbséggel...
...amúgy a tervek megvannak, kivitelező megvan, mostmár jöhetett az ötlet is...

GGG77 2011.06.09. 15:00:08

Ez még nagyobb baromság, mint a Tabánba kitalált Borfalu.

A VÁRBAZÁRT HOZZÁTOK RENDBE, SEGGFEJEK!!!

kyncza 2011.06.09. 15:00:28

Amíg nem az adófizetők pénzéből megy, azt csinálnak, amit akarnak, tőlem a Dunába is önthetik.
De az tényleg gyanús kicsit, h vki. 10évre előre befeketet olyanba, amit 10év után tuti felújítani is kell majd...nem tudom, hány ember van a világon, aki nem sajnálna ilyenre eldurrantani pár milliárdot. Ja, a mi politikusaink pl. :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.06.09. 15:02:08

Indexen nagyon jó kommentek vannak :))

"5. A fentieken kívül nincs bajom a megoldással, bár azt megjegyezném, hogy akik ezt a modernitás csimborasszójának fogják fel, azok tévednek. Londonban is egy kurva nagy kerék épült fel a Temze partján nem pedig a Towert kötötték össze a mellette lévő hadihajóval, a Big Bannel vagy a Shell épülettel...."

GGG77 2011.06.09. 15:03:05

@kyncza: "Amíg nem az adófizetők pénzéből megy, azt csinálnak, amit akarnak, tőlem a Dunába is önthetik."
A Dunába felőlem is önthetik. De a városban, ahol én is élek, és imádom nehogy már azt építsen mindenki, amit és ahová akar.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.06.09. 15:03:42

Másik gyöngyszem xD

"MekkMester

Újsághír, 2078.12.08.
Ma végre átadták a KabinSiklót! Mint az ismeretes, a sorozatos kormányváltások miatt késett az engedélyezési eljárás, és a Hungarian Green Attack radikális környezetvédő csoport sorozatos szabotázsakciói is késleltették a kivitelezést.
A beruházó elmondta, hogy az összköltség 2011-es áron - mint ismeretes ekkor fogant meg az ötlet -, 3896 milliárd forint volt. Mindenesetre megérte, hisz bebizonyosodott, hogy lehet ebben a hányatott sorsú országban nagyot álmodni!
Mint azt illetékesektől megtudtuk, azért is nagy nap a mai, mert a Siklókabin átadásával egyidőben finiséhez érkezett a 4-es METRO beruházása is. Ha nem jön közbe semmi, akkor már csak 3 évet kell várni, és a világszínvonalú jármű utasokat fog szállítan a Mao tér(volt Etele tér), és a Csoda Van Csak pályaudvar (volt Keleti) között."

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.06.09. 15:03:49

@GGG77: a várbazárba nem véletlenül tört bele eddig mindegyik kormány bicskája.

túl sok pénz kell rá, túl kevés haszon vehető ki belőle.
a magántőkének nem éri meg, közpénzből meg húzós lenne, ráadásul most senkinek nincs pénze.

a közmunkások között meg kevés az épületszobrász meg a műemlékvédelmi szakmérnök.

GGG77 2011.06.09. 15:04:21

@laspalmas: "nem pedig a Towert kötötték össze a mellette lévő hadihajóval, a Big Bannel vagy a Shell épülettel...."

Pedig baromi jól nézett volna ki, ismerve London domborzati viszonyait. :D

Kurt S. Earp 2011.06.09. 15:06:56

Igennel szavaztam.
Kell a pénz.
Meg lehet csinálni nagyon szépen, nem zavaróan.
Természetesen amikor ekészül nagyon ronda lesz és zavaró.
Nagyjából 3958,5 városházi-kerületi-hatósági korrupciós ügy fog kipattanni már az engedélyeztetési szakaszban.
Az az öt tized szeretném ha az én nevemhez kötődne srácok, kéne egy kis zsé, mert felújítjuk a házat. Mindegy kit kell leszopni, jövök!
Segget nyalni is tudok!
Köszi!

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.06.09. 15:07:12

@laspalmas: azért vannak ott kommentek a másik oldalról is. Azokból is szemezgess kicsit. ;D

kyncza 2011.06.09. 15:10:18

@GGG77: hát nem akarlak elkeseríteni, de mint normális, 7köznapi, adózó polgárt, Téged fognak utoljára megkérdezni, hogy akarsz-e ilyet, vagy nem...

zrobasé 2011.06.09. 15:15:13

@Seduxen: ezigen...egy ilyen ügyes grafikust bármikor tudnék alkalmazni :D

lyken 2011.06.09. 15:17:01

Szerintem jó ötlet. A megtérülés nálam 8-12 évre jön ki, szerintem esélytelen, hogy ilyenbe valaki pénzt tegyen. Ha EU-s pénzt pályáznak(szerintem fognak), akkor valóban rentábilis lehet. Azt azért ne felejtsük el, hogy hiába termel évi 3 milliós bevételt. Az üzemeltetési költségek(energia, bérek, karbantartás, stb.) rögtön elviszik a bevétel 60%-át. Az elképzelhető, hogy adót nem fizetnek éveken át, mivel az építkezést leköltségelik.
A belerondítani a világörökségi képbe dologhoz:
- A várbazár szerintem már eléggé belerondított.
- Párizsban ugyanez volt a reakció, mikor felhúzták az Eiffel tornyot. Aztán az üvegpiramisra ugyanez volt a reakció.
A történelem egyszerűen ismétli önmagát.

UI: A makovec keze nincs benne véletlenül ebben is? Mer' akkor még megeshet, hogy rájuk erőltetnek egy 90%-os EU-s támogatást.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2011.06.09. 15:20:43

Úgy van meg rá a magánbefektetők pénze, mint a sávolyi motorpályára....

Elindulnak majd nagy pofával, szétvernek pár közteret, aztán elkezdenek kuncsorogni 10-15 milliárd állami támogatásért.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.06.09. 15:21:03

@zrobasé: kuss bazze, nincs fotóbolt a gépemen, ezt a remekművet Paint-el csináltam :DD

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.06.09. 15:23:43

@Seduxen: amúgy ez egy jó fotóbolt téma :D Este lehet csibészkedek egy kicsit.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2011.06.09. 15:26:15

Tegye fel a kezét az, aki azért megy Barcelonába, mert egy jót akar lanovkázni.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.06.09. 15:50:04

@Dr. Morcz: Berlinbe sem azért járok, hogy a TV-toronyba liftezgessek 2-3 órás várakozási idővel, és mégis néha fel szoktam menni. Őrület!

david28 2011.06.09. 15:55:25

„Budai szerint nem számítanak sem állami, sem önkormányzati, sem uniós pénzre.”
Nem számítanak, de fognak kapni. Mint mindenki, akinek valamelyik kormánypárti rokona érdekelt egy ilyen projekt hegesztésében. De ha ezeknek egy kikúrt lift kell, amiben fényezhetik a faszukat, akkor legyen nekik. Had örüljenek. Építsenek égig érő palotát a tetején szélkerékkel, és akasszák fel rá magukat. Cirkusz az egész világ, de itt nálunk parádéznak a legnagyobb bohócok.

Secnir 2011.06.09. 16:04:58

@lyken:
"UI: A makovec keze nincs benne véletlenül ebben is? Mer' akkor még megeshet, hogy rájuk erőltetnek egy 90%-os EU-s támogatást."
nincs benne. ezért nem fog megvalósulni.
legalábbis Országos Viktor kormányzása alatt...

jozso929 2011.06.09. 16:16:13

Engem az érdekelne hogy az induló és a fogadó terület hogy kerül a magáncég tulajdonába? Szinte értéktelen területekről van szó, mint Duna korzó meg Várhegy :)

Tapmancs 2011.06.09. 16:18:37

Én is igennel szavaztam. Mert csináljanak már valamit, mindegy hogy mit.

Wendiii · http://hivataliagyhalal.blog.hu 2011.06.09. 16:19:43

@laspalmas: Nem tudom írta-e már valaki, de a fenti kalkuláció annyiban biztos, hogy sántít, hogy nem számoltad bele a fenntartási költséget. Így még több idő.

hardenberg 2011.06.09. 16:35:38

@Seduxen: ÁÁÁÁ.....Ez fájt. ))) Igazi extrém élményturizmus az lenne, ha oroszrulett-lanovkát készítenének, amely előre nem láthatóan valószínűséggel szakadna a Dunába, pl a renitens, havonta lezavart nemzetikonzultációkban részt nem vevő zembereknek, akkor lenne rá állami pénz is bőven.
Az egész ötlet úgy marhaság, ahogy van! 5 perces himbálózásért elcsúfítani a budai oldalt (Pestnek már mindegy úgyis).

2011.06.09. 16:37:35

Felesleges megtérülési időben gondolkodni,mert egyszer csak jön a nagy megvilágosodás,miszerint a lanovka turizmus jelenti az ország felemelkedéséhez vezető következő utat (lásd fogturizmus),így lesz magyarázat egy újabb állami támogatásra is.

lyken 2011.06.09. 16:38:17

@Secnir: "nincs benne"
Nem létezik. Még a zalkotmányban is benne van. Skandallum!

@Tapmancs: "Én is igennel szavaztam. Mert csináljanak már valamit, mindegy hogy mit."
Csak óvatosan ezzel a hozzáállással. A fidesz kétharmad is így alakult ki, aztán most az egész ország cumizza.

halar 2011.06.09. 16:42:41

sztem meg kurva jó. sokkal jobb mint a legutóbbi biciklisnek elnevezett gyalogpláza a dunán

hardenberg 2011.06.09. 16:45:20

@hardenberg: na helyesen, kicsit másnapos vagyok...

ÁÁÁÁ.....Ez fájt. ))) Igazi extrém élményturizmus az lenne, ha oroszrulett-lanovkát készítenének, amely előre nem láthatóan, de nagy valószínűséggel szakadna időnként a Dunába, pl. amikor renitens, havonta lezavart nemzetikonzultációkban részt nem vevő zemberek élményturistáskodnának. Akkor lenne rá állami pénz is bőven!
Az egész ötlet úgy marhaság, ahogy van!
Tekintetes Úrral értek egyet: Ami modern az rossz! Vesszen a modernség! Vesszen a haladás! Vesszen a Nyugat! (de erre a szarra biztos nincs semmi szükség).

Kicsit Karcos 2011.06.09. 17:01:26

Menő az ötlet, és egy ilyesmi dolog nagyon dobna Budapesten. A panoráma meg nem lesz semmivel csúnyább, mint a várból, hiszen nem a leomlott vakolatot nézi az ember a magasból, hanem áttekint.

Természetesen a 6-8 milliárd nagyrésze önkormányzati, állami meg EU-s segílyke lesz így vagy úgy, hiszen a pályázatoknak többnyire éppen az a lényege, hogy piacképtelen ötletek megvalósulhassanak a piacképes cégek befizetéseiből évi ezermilliárdos nagyságrendben.

Az 5 ejró az olyan ár, hogy segílyke nélkül garantálja a buktát, miközben a turisták 80%-a pont leszarja, hogy 5 vagy 15 ejróért mehet egy kört az egyik nevezetességen. Ugyanennyi egy félórás gondolázás is Velencében, míg az 5 ejró az egy pofa sör ára, amire másnap már nem is emlékszik.

blogsámán 2011.06.09. 17:03:52

@Wendiii: Viszont az is igaz, hogy a teljes, azaz mindkét szakasz beruházási értékét vette alapul a kalkuláció, míg arról nem volt szó, hogy az 5 euro minek az ára. Ha csak az első szakaszra eső úté, akkor máris egyenesben vagyunk.
Az persze egészen biztos, hogy ha meg is épül egy ilyen, akkor nem 100%-ban saját pénzből. Valszeg az ötletgazdák úgy gondolkodnak, hogy 2,5 Mrd-ból ki lehet hozni a megépítés első fázisát. Befektetőkhöz, bankhoz elmennek úgy, hogy 3 milliárdból ki lehet hozni a dolgot, amiből a már most meglévő tervek 200 milliót érnek. Befektetőnek keresnek egy balekot, aki elismeri a terveket 200 millióért, és hajlandó még min. 300 milliót betenni a projektbe. A bank látva a min. 500 millió Ft önerőt, amiből 200 a terv, 2-2,5 Mrd ft hitelt fog adni (mert felé 3 Mrd-ra van árazva a projekt), tehát a megépítés finanszírozása megoldott lesz a bankhitelből. Az ötletgazdák így minimális befektetéssel (pár ember pár hónapos munkája) 40%-os tulajdonosai lesznek a projektnek, kapnak a befektetőtől 300 millió Ft-ot, amit eltapsolhatnak, és innentől nekik úgy is jó, ha megépül, és úgyis jó, ha nem. Ha még támogatást is kapnak rá, az talált pénz. Persze az arányok változhatnak, de hogy az ötletgazdák így gondolkodnak, arra mérget vennék. Ha igazán vastag a bőr, akkor például ragaszkodhatnak ahhoz is, hogy többségi tulajdonban maradjanak. Na akkor aztán tuti keresztet vethet a befektető a pénzére.

Kicsit Karcos 2011.06.09. 17:10:28

@blogsámán: kétségtelen, adja magát a dolog, hogy behúzósba' építsék meg / építsenek újabb gödröket.

Megnéztem egyébként a cég honlapját, rendes referenciáik vannak 2005 óta, nem frissen alakult projektcég vagy hasonló.

molaris 2011.06.09. 17:23:28

Makovecz most Makón építi a fürdőt, jó barátja a szoci polgimester bábáskodása mellett. Az ötlet akkor merült fel, amikor a város lett a "legvirágosabb város". / Polgimesterné virágban utazik./ No, a város lakossága kapálódzott a 3,5 milliárd ellen(ez egy mágikus összeg), de kénytelen volt lenyelni. A várható belépőjegyár miatt, sok magyar nem lesz benne! Meg különben is, Makovecz épített már Makón, azóta a józanabbak távolságtartással viszonyulnak e névhez.

Itt is valami hasonlót látok. Pénznyelő, koppintott ötlet az idegeneknek. És amennyiben van egy kis politikai hátszelük, el is kezdik. A gyaloghíd mellett!!
Aztán, hogy elkészül- e? Talán az unokám majd megtudja.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.06.09. 17:25:10

@david28:

Nekem is ez ugrott be elsőre...hogy nem számítanak rá, nem számítanak rá.....jé de meg fognak lepődni, mikor lóvét kapnak xD

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2011.06.09. 17:26:42

"Budai Zoltán a projekt indoklásaként kifejtette, hogy ma már a turisták szinte csak élményt akarnak, alig valaki kel útra a megismerés szándékával."

Szerintem pedig élmény van bőven. Esténként a Rákóczi út összes kapualjában hajléktalan tömegek; este kirajzó, "naptól cserzett bőrű", zsebükben késsel, karddal született "vanegycigid" típusú humanoid lények, éjjel-nappal járó csilivili villamoson keresztbe hányó, dajdajozó Földmindennemzete; a békávé ellenőrök és a vendéglátó iparban tevékenykedő szolgáltatóipari munkások (vendéglátás) alig várják, hogy olyasvalaki kerüljön a karmuk közé, aki nem beszéli a nyelvünket.

Kész kalandpark.

Akinek ennél több kell az hülye.

Baldrick68 2011.06.09. 17:36:56

Valóban ez a dolog így karcsú.
Akkor lenne valami teteje ha nagyobb lenne a szállító kapacitás.
A barcelonai képen látszik hogy több kabin van a kötélpályán, ha folyamatosan megy és több kabin van akkor jóval nagyobb a szállító kapacitás és nagyobb a lehetséges bevétel.
Persze az még mindíg kérdés hogy lesz-e rá elegendő fogyasztó.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.06.09. 18:11:14

Lanovka, mi?
Miféle élmény kell a turistának még Budapesttől? Van bunkó ellenőr, gyulladó buszok és metrók mindenfelé, (extrémeknek javasolt a MÁV szolgáltatásait is igénybe venni) nuku idegennyelvű tájékoztatás, túlszámlázás, kosz, mocsok, omladozó Vár, stb. Ha ez nem élmény nem tudom mi lehet az...

Uniplet 2011.06.09. 18:20:13

@laspalmas: A fél vároldalt egy garázs miatt, már úgy is lebontották, mit nekünk egy lyuk az oldalában? De sokkal tökösebbek lettek volna, ha a Dunán hosszában tervezik meg.
Nincs ezekben kurázsi.

Horizont 2011.06.09. 18:40:46

Istenem!Ez hiányzik pont Budapestnek?Pont ez? Mire számíthatunk még?
"nem számítanak sem állami, sem önkormányzati, sem uniós pénzre."
Na, na, na! Itt mi már nem hiszünk senkiben és semmiben!
Kíváncsi lennék arra, hogy a műemlékvédelemmel foglakozó szakemberek közül hányan kerültek infarktus közeli állapotba a hír hallatán és a tervrajzok láttán? Mert az a "beszállópálya" a várfalban csodálatos!!
"Budapest híján van a modern kornak megfelelő élményelemeknek"
Hahahahaha és még egy csomó alapvető dolognak. Legfőképpen normális vezetőknek vagyunk híján:)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.06.09. 18:42:15

@Uniplet:

"Várgarázs final station, good bye!" xD

CyberPunK 2011.06.09. 18:44:38

@laspalmas: Nem, engem az zavart, hogy erről a bevételről semmit se tudsz, de azért számolsz a megtérüléssel. :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.06.09. 18:51:13

@CyberPunK:

Szerinted ha én betervezem, hogy megnyerem a lottóötöst, tuti úgy is lesz? Hát ilyen ez a rendezvényre bérbeadás :)

Mondjuk a jegybevétel is....amúgy nemhogy megtérülni, de megépülni sem fog a cucc :)

CyberPunK 2011.06.09. 18:53:34

@laspalmas: Akkor ezek szerint számoljuk fel az összes vállalkozást, mert úgyse lesz vevő? :)

gramercy 2011.06.09. 19:16:51

ezzel az a baj, hogy józanabb és egyben szükséges modern projektektől veszik el az emberek kedvét

tudi 2011.06.09. 19:22:52

Látványosságnak látványosság lenne, de előtte még rendbe kéne hozni az egész várost, hogy a turistákat ne kiégő metrók, meg lerobbanó buszok, mocsok, csövesek, meg lejmoló nemzetiségiek fogadják.

majomkutya 2011.06.09. 20:44:23

@laspalmas: HEHE! :)
Amúgy baromság ez az egész, amit ezek itt kitaláltak és elcsúfítaná a belvárost.
Nem lehetne Budapesten lépni a turistáktól, ha a város annyira rendbe lenne szedve, mint Prága és olyan ésszerűen lenne működtetve. Megjegyzem, hogy ennyi pénzből, amennyiből a várkabint meg akarják csinálni rendbe is lehetne tenni az egész tágabban értelmezett belvárost.
Aki meg szenzációra vágyik nézze meg ezeket:
Vízzel működő (a fölsőt megtöltik a patak vizével, ami fölhúzza az alsót, amelyik leér, abból a vizet beengedik az óceánba) "vonat" Angliában:
www.youtube.com/watch?v=zYuHj8-2184
Már bőven több, mint 100 éves, én utaztam rajta nagyon jó volt.
A másik kedvencem, a fa felépítményű Man szigeti több, mint 100 éves hegyi vasút:
www.youtube.com/watch?v=txb2ROUtoaI
Ezen is marha jó volt utazni, pedig nem volt olcsó. Autentikus, szenzációs, mert azt lehet látni, hogy mennyire vigyáznak arra, ami az övék. Jelzem: a sziget déli részébe a mai napig gőzmozdonyok húzzák a szerelvényeket és nem csak a turisták kedvéért, hanem sok helyi azzal jár be a fővárosba dolgozni is. Északi irányba pedig a hegyi vonathoz hasonló fa felépítményű elektromos vonattal. És Man sziget Európa egyik legbarátságosabb, legkulturáltabb állama, ahol valóban "erős a gazdaság és nagy a jólét".
Szétbaszni a világörökség részét drótkötélpályával és üvegkabinokkal szerintem kurvára nem szenzációs, hanem barbár cselekedet.
Ahogyan Londonban a London eye-t is annak tartom.
Bocsánat, hogy bő lére eresztettem, csak előjöttek a jó emlékek:)

f.m.j. 2011.06.10. 06:21:29

hát ez beszarás...
megkérdezték mit szólnának a KÜLFÖLDI utasok, kit érdekel? a budapestieket kellett volna, nem?
Oltári ronda, baromi drága, és rohadtul lenyúlás szaga van, bűzlik, mint az ázott kutya szaros szőre :)

f.m.j. 2011.06.10. 06:23:48

@CyberPunK: ésszerűen kéne, nem? ez minden, csak nem az

f.m.j. 2011.06.10. 06:41:45

mivel jobb ez a kormány, mint az előző
csak abban van különbség, hogy kinek adnak el valamit
tessék: www.mindennapi.hu/cikk/tarsadalom/fordulat-kinaiake-lesz-a-liszt-ferenc-repuloter/2011-06-09/3923

ferenckovacs · www.ferenckovacs.com 2011.06.10. 06:41:56

"Őszinte leszek, számomra egyáltalán nem életszerű, hogy Magyarországon egy magyar befektető ennyit várjon a hasznára, ennyi idő alatt csak költsön a bérekre, működtetésre, karbantartásra stb."

Pedig hidd el hogy van. Egy szálloda építése egy magyar üdülő helyen mondjuk 2-2,5Mrd Ft megtérülési idejét nagyon nehezen számolható, de kb. 12-16 év. Az az igazság, hogy nem minden magyar kisstílű és csak a gyors meggazdagodás érdekli, az igazán nagyok távlatokba gondolkodnak és hiszem hogy úgy általában a magyarok képesek erre csak leszoktattak minket róla.

Mondjuk semmi közöm a cikkben szereplő fazonhoz meg az ötleteihez :) általában egyet értek a cikkeitekkel, de a fenti megállapítással most nem.

Nervus 2011.06.10. 06:58:44

Szerintem valahol máshol jó lenne. Itt és így nem.

f.m.j. 2011.06.10. 07:53:04

@ferenckovacs: "az igazán nagyok távlatokba gondolkodnak"
egy ilyet mutass itt

eszkep 2011.06.10. 07:55:35

Városkép szempontjából egy rossz viccnek vagyok kénytelen értékelni az ötletet, éppen ezért nem is tartok a megvalósítástól. Olyan "sikertörténet szaga van, mint a királyi palota melletti gödör, akarom mondani parkoló...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.06.10. 10:42:29

OFF:
Na lecsaptott a hatóság!
www.napi.hu/magyar_gazdasag/lecsapott_az_adohivatal_etolajjal_uzemeltette_autojat_egy_szakacs.486114.html
Azért erre bassza meg réárnek! Nincs más bűn amit üldözni lehetne????

Leriel 2011.06.10. 11:14:58

Csak szóljatok Mézga Gézának, hogy ne felejtse el kinyitni az ablakot, amikor Köbüki ideteleportálja ezt a csodát!

Sand Lover 2011.06.10. 11:23:06

Az egyik „ötletgazda”, Budai Zoltán az első Orbán-kormány alatt volt helyettes turisztikai államtitkár, Matolcsy nevezte ki.
Amúgy meg voltam Barcelonában, a lanovkán is utaztam. Emlékeim szerint _nem_ a város kellős közepén helyezkedik el, tönkretéve a panorámát, hanem a Montjuic hegyre megy fel; kb. mintha a Rácz Fürdőből menne a Gellért-hegyre. Az összehasonlítás erősen sántít.
Arról nem is beszélve, hogy amint elfogy a beruházók pénze, a költségeket rálőcsölik az adófizetőkre.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.06.10. 11:36:32

"- Több egyeztetésen már túlvagyunk, de a neheze még hátra van. Meg kell győznünk mindenkit, hogy ez a várkabin nem befolyásolja Budapest látképét. A drótkötélpálya ugyanis nagyobb távolságban nem látszik és mindössze egyetlen kabin közlekedik rajta. Tehát nem úgy kell elképzelni, mint a János-hegyi libegőt - magyarázta Budai Zoltán, az ötletgazda Budai és Barta Kft ügyvezetője. "
www.blikk.hu/blikk_aktualis/libego-lesz-a-duna-felett-2054726/

"A drótkötélpálya ugyanis nagyobb távolságban nem látszik " :))))))))

Tapmancs 2011.06.10. 12:28:41

@laspalmas: Most mi olyan vicces? :) Egy kábelt párszáz m távolságból már tényleg nehéz észrevenni.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.06.10. 13:02:21

@Noname Cowboy: nincs. nem emlékszel: két hét alatt rendet ígértek, és lett rend. most már csak ilyen ügyek maradtak... :))))

Secnir 2011.06.10. 15:07:40

mondjuk amikor először elolvastam a hírt, erős izgalmamban úgy olvastam:
Várbörtön épül

bandika gazdája 2011.06.10. 19:02:02

@Noname Cowboy: De van! Letiltottak a nyugdíjamból kemény 6750 forintot, mert mikor az anyám haldoklott elfelejtettem befizetni a környezetszennyezési adót az anyukám derítője után! Kíváncsi vagyok a több százmilliós adótartozást hogy csinálják ha ilyen szigorú az adóhatóság. Amúgy leszarom, csak arra válaszoltam, hogy azt kérdezted nincs más dolguk? :-)

Kicsit Karcos 2011.06.10. 19:39:37

@f.m.j.:

"Európai hídfőállást építene ki Budapesten a HNA-csoport. (...) A Budapestre most is repülő Hainan légitársasággal együtt nyolc légicéget tömörítő HNA holding lapértesülések szerint Demján Sándorral közösen lépne be a tulajdonosok közé (...) A HNA mögött ott áll Soros György is, aki 18,6 százalékos részvénycsomaggal rendelkezik az ernyőszervezetként is működő Grand China Airlines Holdingban.

index.hu/gazdasag/magyar/2010/10/27/soros_es_demjan_kozosen_vinne_a_malevot/

Nem változott semmi, ugyanúgy osztják a részvényt a fajtik a fajtiknak, mint eddig, csak most nem Csillag a miniszter, hanem Fellegi, a vevő pedig ugyanúgy Soros, Demján és társaik.

A kajmán gazdasági maffia szokásos módszere, amikor határon belüli vagy túli bibsivel alkudik meg a miniszter bibsi az ország vagyonáról. Persze HT-bibsivel a legjobb, most is milyen jól hangzik, hogy Kínával üzletel a kormány, miközben most is a "magyar származású" Soros bátyánk van a háttérben, csak ezúttal sarló-kalapácsos kínai ancúgban, nem pedig a mongol vegyipar vagy az amerikai álom jelképeivel.

Le lehet ezt persze PC-ül is írni, de ez a lényege.

vomit 2011.06.10. 20:14:11

off kicsit:
svajci parlamenti kepviselok eppen be akarnak nyomakodni a bilderberg tanacskozasra
Bombshell: Swiss Parliamentarians to Force Way Into Bilderberg
www.infowars.com/bombshell-swiss-parliamentarians-to-force-way-into-bilderberg/

f.m.j. 2011.06.11. 08:00:58

@Kicsit Karcos: értem... hát, semmi jóra nem számítok. Mindegy kinek adnak el, "zsidónak először, meg görögnek" esetleg kínainak
van egy magyarországi reptér, és meg se próbáljuk MI jól működtetni, hogy nekünk virágozzon,
eladni, eladni, eladni, ennyit tudnak a mi kis árulóink
tényleg kurvaország
ne csodálkozzunk, ha így bánnak velünk, mi engedjük meg, mi kínálkozunk fel...

Horizont 2011.06.11. 11:11:06

Orbán mondta:
"Egy ponton terjesztem ki a kétharmados törvények körét: a gazdasági törvények terén. És nem csinálok titkot abból, hogy ebben a vonatkozásban megkötöm a következő kormány kezét. És nemcsak a következőét, hanem a következő tízét is"
Az minimum 40 év!! Hej de magabiztos Orbán úr!

"Visszatértünk a pénzügyi piacokra, ahol nincsenek politikai előírások. Másként fogalmazva egy fűtött istállóból kimentünk a szabadba, ahol hideg van és metsző szél. De ilyen a szabadság" - fogalmazott."
Szerintem MINKET kihajtottak az istállóból, ők pedig pártállástól függetlenül benn maradtak, és jól érzik magukat rajtunk röhögve!Szabadság pedig nincs!
inforadio.hu/hir/belfold/hir-439628

bandika gazdája 2011.06.11. 11:39:40

Bocsi, hogy megkérdezem, de még meddig rágódtok ezen a faszságon?!

f.m.j. 2011.06.11. 12:03:53

@bandika gazdája: mit akarsz, csak 83 komment van, és szombat..., ráérünk :)
amúgy meg minden faszság ami itt történik, nem?

bandika gazdája 2011.06.11. 13:01:13

@f.m.j. : De, csak itt nincs miről beszélni, mert ez a baromság nincs is! Van viszont sok gyalázatos dolog amin meg nem rágódunk, pedig kellene! Na mindegy! Szia!

Horizont 2011.06.11. 13:48:33

@bandika gazdája: Nem lehet ezt már rágóizommal bírni.......

bandika gazdája 2011.06.11. 15:35:29

@Horizont: Téged megértelek, mert el vagy keseredve! A hozzád hasonlók helyzetén kellene rágódnunk nem ilyen hülyeségeken!

Horizont 2011.06.11. 15:58:36

@bandika gazdája:
Miért milyen a hozzám hasonlók helyzete?:)))
Nem az elkeseredésem a nagyobb, hanem a dühöm.
A tehetetlen dühöm.

bandika gazdája 2011.06.11. 18:31:09

@Horizont: Azt hittem szomorú vagy valamilyen helyzet miatt! Dühöngeni kár. mert semmit sem változtat a dolgokon!

Horizont 2011.06.11. 18:48:19

@bandika gazdája:
Pedig jó lenne ha valami változtatna a dolgokon, mert nagy lesz a baj. Magam miatt már nem is dühöngenék, de a fiatalokért igen:((( Valahol csak van felelősségünk még nekünk is, hogy idáig jutottunk, jutott ez az ország! Régen úgy működött a világ, hogy az anyukámnak jobb lett mint a nagymamámnak volt, nekem meg jobb lett mindkettőjüknél, és itt meg is szakadt a természet rendje, mert az én gyerekeimnek nem lett jobb mint nekem volt, sőt.....

bandika gazdája 2011.06.11. 20:48:47

@Horizont: Én sajnos reménytelennek látom a helyzetet. Ez van.

guma 2011.06.11. 22:48:07

@bandika gazdája: @Horizont:

Vörösmarty szobrát kordon veszi körül. A kordonon belül munkások, rendőrök, szakemberek.

Egy öreg bácsika megszólít egy rendőrt:
-Mi lesz itt, fiam?
-Megy a szobor, jön helyette egy Viktor
-Kár lenne, hiszen csak egy nevet kellene változtatni rajta.
...-Vörösmarty-ból Vörös Viktor
-Jó, jó, de hátul ki van írva: "Hazádnak rendületlenül"
-Itt tényleg csak egy betűt kellene változtatni.
-"Hazudnak rendületlenül"!

bandika gazdája 2011.06.12. 05:19:26

@guma: @Horizont: Amikor az úgynevezett rendszerváltás volt 90-ben, a családom kurvára örült! Mindenki lelkesen ment szavazni. Én mondtam, hogy nyugtával dícsérjétek a napot, de letorkoltak. Azt hitték, hogy most majd jön Svájc meg Ausztria. Két hónap alig telt el, már látszott hogy valami van a palacsintában. Anyukám nem is ment el többet. Én 94-ben még elmentem (utána állt össze az SZDSZ az MSZP-vel) Öcsém még próbálkozik. Pesszimista voltam, mert kb. olyan felelősségrevonás volt mint most. (Csak akkor a nemzeti vagyont is szétosztották köztük meg a multik között.) De bevallom, azt azért még én sem gondoltam, hogy ide süllyedünk. Nézzétek meg a Jobbikot, hogy a MIÉP-ről ne is beszéljek! Game ower.

guma 2011.06.12. 07:57:24

@bandika gazdája: mennyire igazad van... :(

én azt gondoltam a következő nemzedék sokkal okosabb lesz nálunk, hiszen az ő ajtajuk tárva-nyitva lett és csak kíváncsiság, akarat, szorgalom kell, hogy szerezzenek tudást és hasznosítsák.
tapasztalom, hogy rengeteg értelmes, okos emberke lett valóban - de a szenny és a butaság sokkal erősebben, elemi erővel lepi el a köztudatot.
szajkóznak hülyeséget gátlástalanul, hogy magukat és tetteiket mentsék.
szeretik mantrázni a 40 év alatt felélt vagyont - közben pedig ebből él ma is az ország és ezt adták el fillérekért maguknak, és lettek milliomos milliárdosok...
végig sem gondolják pl a legfrissebb a nyugdíjak visszamenőleges elvételét (miközben hiába tisztelem és szeretem a szintén milliárdos sportolói, művészi oldalra öntik tovább minden ok nélkül a milliárdokat, tartják fenn a kivételezett ellátásukat, adózásukat).

sehol sem olvastam, hogy ez ugyan olyan állami szerződés mint a bankok felé az ország adóssága!
egy adós pedig nem válogathat, hogy melyiket akarja fizetni!

na nem húzom magam fel. nem folytatom. undorodom, hogy ilyen kétszínű beszéd teret nyert...

Kicsit Karcos 2011.06.12. 13:01:11

@f.m.j.: az egész történelem során mindig az ilyen központi helyekért mentek a legnagyobb harcok, mint amilyenek a (légi)kikötők. Mi nem harcolunk érte, mert az állam rossz gazda. Tudnám, akkor milyen fantáziát lát a repülőtérben például Soros György, ha ennyire rossz üzlet egy Európa közepén fekvő repülőtér üzemeltetése, mint amilyennek a negyedéves mérlegek mutatják. "Az állam rossz gazda" - biztosan ezért jönnek vásárolni kínai állami vállalatok repülőteret, osztrák állami vasutak magyar vasutat.

A budai várral ugyanez a helyzet, bár ott az ideológia csak annyi, hogy a budai vár világháborús védői, mártírai, hősi halottai rasszisták, fasiszták és antiszemiták voltak elsősorban, utána meg hazaárulók. A vár középkori csökevény, a koronának pedig a padláson a helye, mint halljuk két angol királyi esküvő iránti áhítat között.

Ezzel együtt a vár panorámájának intenzív hasznosítását jó ötletnek tartom, csak a nemzetközi szintű "örökségvédelem" jelszónak ki kellene terjednie az ilyen projektek vaskos lefölözésére, ami fedezetet ad az állagmegóvásnak, ami elsőrangú üzleti érdekünk is az esztétikai szempontokon túl.

Meg kell nézni a horvátokat, olaszokat, milyen leleménnyel hasznosítják történelmi-földrajzi adottságaikat, és hogy rúgják seggbe azt, aki bele akar köpni a levesbe, ld. a horvát tengerpart mellett végigküldött dózert vagy az olasz putrifelszámolási programot.

Az a baj, hogy ha a várból nem (sem) tudunk pénzt csinálni, akkor az is el fog putrisodni. Egy ilyen lanovkát teljesen jól meg lehetne csinálni, és az ilyenek hozzák a pénzt is, meg a turistát is, ha jó a kivitelezés és az üzleti modell.

bandika gazdája 2011.06.12. 15:43:59

@Kicsit Karcos: Egyetértek, de úgysem lesz belőle semmi, csak szófosás az egész! (Mint minden.) Maximum az új Népstadiont hiszem el, mert a focira mehet a pénz számolatlanul.

trojka 2011.06.12. 16:11:25

Csak hadd építsék azt a lanovkát! Legalább lesz honnan kidobálni öket!

lyken 2011.06.13. 11:22:17

Érik az új post: index.hu/belfold/2011/06/13/navracsics_letrejohetnek_kozigazgatasi_birosagok/

Navracsics a közigazgatásról: "Itt sokkal nagyobb szerepe van az altruizmusnak, az önzetlenségnek, a csapatmunkának, annak, hogy az ember ne a saját, hanem a nemzet érvényesülését tekintse elsődlegesnek. Ezért azt is megkockáztatom, hogy a közigazgatási munka erkölcsileg magasabb rendű, mint az üzleti világ"

Kivel önzetlenség? Magával? Azt máshogy hívják.

InTheGajd 2011.06.13. 18:58:21

@Noname Cowboy: Én is várom már zero cikkét erről :)

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.06.13. 20:35:45

@lyken: A vezetést megválasztják mondjuk 12 évre, leváltásukhoz minimum kétharmados szavazati arány szükséges.... valami hasonlóra számítok az ügyben.

f.m.j. 2011.06.13. 20:59:19

@bandika gazdája: egy dologban tévedsz, az igaz, hogy ez a kabin még nem is létezik, de el fognak rá költeni egy pár millát, mire kitalálják, hogy mégse köll, hidd el, egy pár ember meg fog ezen gazdagodni... ez a vérlázító...
olyan lesz mint a kormányzati negyed, hány millárd is hiányzik, kinek a zsebei tömődtek? ki tudja, meg ki számolja igaz?

Marcellusca 2011.06.14. 11:47:16

@Viktus: Van itt pééééééz. :(

Mijaf@sznak neki ekkora "ház"? Miből fogja fenntartani? (Ha nem közpénzből fizetik azt is.)
És mi lesz/lett a volt házával/lakásával (amennyibel volt)? Eladja, mert az a lóvé tiszta nyereség.

Nem, nem vagyok irígy!
Csak bosszant, hogy miközben azt fröcsögik, hogy "azelmútnyócév", visszamenőlegesen vesznek el járandóságot, aközben milliókat/milliárdokat szórnak el mindenféle f@szságra.

"Sok kicsi ...."

Marcellusca 2011.06.14. 14:12:06

@Seduxen: Úgy néz ki, hogy ma SEM lesz. :(((

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.14. 14:26:11

@Seduxen: @Marcellusca: Pedig ahogy elnézem,már teljes az állatkert.:))

Seduxen (már NEM dr.) 2011.06.14. 14:29:38

@Tigeri: így van, legutolsónak befutott a legnagyobb állat is :DDD

Marcellusca 2011.06.14. 14:29:45

@Tigeri: Most, hogy Te is megjöttél ... :D

Nem-e-é-e lehet-e, hogy meg-e jelentek-e náluk a fekete Q7-esek? :DDDD

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.14. 14:51:57

@Seduxen: @Marcellusca: :))))
Én a cirkusz igazgatója vagyok.Össze kéne söpörnötök a lócitromot a porondon,mert még bohócnak is gyengék vagytok.:))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.14. 14:54:37

@Marcellusca: Mit kerestek volna ott a cigánygyilkosok? Különben is ők Nissannal jártak.Ja....

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.14. 15:06:02

@Seduxen: @Marcellusca: Ez is azt bizonyítja milyen jól dolgozik forradalmi kormányunk.
Azelőtt volt napi két poszt.Most meg kétnaponta egy és egy részük elég erőltetett.:))

zrobasé 2011.06.14. 15:12:50

posztmentesség tipp 1.: még nem jött meg a pártközpontból az utasitás
posztmentesség tipp 2.:eszkep megszerezte a blogot, és épp most irányitja át az orbanviktor.hu-ra
posztmentesség tipp 3.:zeroék belátták, hogy ez igy nem mehet tovább, és az egész blogot felajánlották az államadósság-kezelő alap számára

Seduxen (már NEM dr.) 2011.06.14. 15:12:59

@Tigeri: "Össze kéne söpörnötök a lócitromot a porondon" - részemről OK, itt dolgozok a Kossuth-tér közelében, csak azt mondd meg, hogy melyik kapunk tudok bejutni :DDDD

Marcellusca 2011.06.14. 15:26:21

@Tigeri: @zrobasé: Közbe' meg a FB-on nyomják a hülye linkeket. :D

Gyanús, nagggyon gyanúúúús. :DDD

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.14. 15:36:13

@Seduxen: Ez kényes kérdés.Az épület miatt óvatosan kell eljárni.Viszont az ott lévő szemét a legdurvább fajtából való.
@zrobasé: A választ itt látod:@Tigeri: Vagy kezdek eszkepesedni.....

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.14. 15:44:47

@Noname Cowboy: Bazz!Láttam,hogy rabszíjon vezették!A büdös rohadt kurva anyjukat azt.
Milliárdos csalónak rohadt gyilkosnak jogai vannak,de 130 liter használt étolaj az a nyolcadik főbűn!

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.06.14. 15:46:35

@Tigeri: A milliárdos mocskos költségvetési csalók meg vígan lubickolnak a többszázmilliós villáik medencéjében! :(

Seduxen (már NEM dr.) 2011.06.14. 15:58:17

@Tigeri: egészen véletlenül - másodállásban - van egy veszélyes hulladékot hasznosító cégem, szóval tudom, hogy eme veszélyes hulladék ártalmatlanítására a B-típusú "ciklon" a legjobb szer :DDD

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.14. 16:08:24

@Seduxen: Náczi!!!....Jut eszembe Gunter haveroddal mi van mostanában?

Horizont 2011.06.14. 17:10:15

@Kurt S. Earp:
Azt a rohadt életbe mi megy itt! Én is moderálom magam. Nem elég, hogy az nekünk embereknek szar itt, már az állatoknak is az lesz! Vadászni az elvtársak is nagyon szerettek! Úgy látszik ez megmaradt! Annyira fel vagyok háborodva ezen, hogy szavakat se találok! Lassan semmink se marad, ami szép és jó. Csak a szar marad!

@Marcellusca: nem gondolom, hogy egy volt Köztársasági elnöknek egy panel garzont kéne adni a 8. kerültben. De ez azért túlzás. "Öt szoba, 265 négyzetméter, belső lift, fűtött kocsibeálló, központi porszívó a Normafánál". Már röhögni sincs erőm, se kedvem. Fűtött kocsibeálló?? Van akinek fűtött lakás se jön össze. Hányan fagytak meg a saját otthonukban? De még ha adják is, miért nem lehet szerényebb Sólyom is? Csak úgy magától, valami belső indíttatásból kifolyólag.........

Marcellusca 2011.06.14. 17:40:22

@Horizont: Erre/ezekre utaltam én is.

Horizont 2011.06.14. 17:43:58

@Marcellusca: ismétlés a tudás anyja... vagy az apja:)

bandika gazdája 2011.06.14. 18:01:04

@Kurt S. Earp: Nekem meg vadászhatnékom támadt!

elektromotor 2011.06.14. 18:15:23

@bandika gazdája: Egyetértek Veled! Remek lenne erre a célra a magyar gyártmányú "gepárd"! Egyrészt a hazai ipart támogatnánk, és meg lehetne szabadulni néhány fél hülye "politikustól" ! :-)))

zsoltix 2011.06.14. 19:13:38

OFF: ''41 millió 186 ezer forint érkezett keddig az Összefogás az Államadósság Ellen Alapba - tájékoztatott honlapján a nemzetgazdasági tárca. (...) Eddig 418 ezren utaltak pénzt az alapba.'' www.hirado.hu/Hirek/2011/06/14/15/Tobb_mint_41_millio_forint_az_allamadossag_elleni.aspx 41186000/418000 = 98,5 Ft/fõ. És ebben benne van a plébános 1 millája is. :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.14. 19:28:16

@zsoltix:
és a kormánytagok és fityiszes képviselők milliói is benne vannak, gondolom :)

bandika gazdája 2011.06.14. 19:34:56

@Conv: Már kérdezni akartam, hogy mi történt veled. Komolyan hiányoztál. Ha csak hallgatni akarsz, az oké, (mostanában én is "leritkultam") de olyan rossz volt azt hinni, hogy beteg lehetsz! Ne mondd meg! Fő, hogy megvagy! Szia!

zsoltix 2011.06.14. 20:27:45

@Conv: Akkor a maradék 417738 befizetõre nem jutna semmi, még ez a százforintos átlag se :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.14. 20:31:26

@bandika gazdája:
vagyok :) szia :)

@zsoltix:

dehát, akkor szerinted a fityiszes képviselők nem is fizettek bele semmit a nyenyi a ner és a viktor szellemében?

zsoltix 2011.06.14. 21:35:32

@Conv: Valamennyit biztos, különben dádá lenne, ha kiderül, hogy nem:)

Gyani · http://skypesuli.hu/ 2011.06.14. 21:48:08

Valaki megint jó gazdag lesz:))

Marcellusca 2011.06.15. 09:09:56

@Horizont: Én igazából arra a 3-ra lennék kíváncsi, amiket nem fogadott el.
Mert, a tegnapi híradások szerint, csak a 4. felajánlottat fogadta el.

süti beállítások módosítása