Skip to content


       Szűrés lista

Megírtuk, elolvasták, interpellációban megkérdezték

Néha összejönnek a dolgok, és megy minden mint a karikacsapás.

Május 23-án jelent meg hazai vasútfelújítási bizniszről a posztunk.
Négy nap múlva válaszolt a kérdéseinkre a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő.
Június 3-án az egyik parlamenti képviselő, interpellációt írt a miniszternek a témában.
Június 6-án, a plenáris ülésen meg is válaszolta az államtitkár. Persze okosabbak nem lettünk, de azért mégis ... van még remény a parlamenti demokráciában :-)


ELNÖK:
Tisztelt Országgyűlés! Vágó Gábor, az LMP képviselője, kérdést kíván feltenni a nemzeti fejlesztési miniszternek: "2,5 milliárd/kilométerrel robog a vasútmutyi?" címmel. Vágó Gábor képviselő urat illeti a szó.

VÁGÓ GÁBOR (LMP): Tisztelt Államtitkár Úr! Tisztelt Ház! Nagyon nem lenne szerencsés, ha az előző ciklusok - természetesen soha nem bizonyítható - autópálya-mutyijai, völgyhíddal, síksági alagutakkal, ebben a ciklusban a vasútra költöznének. Ennek sajnos számos jelét mutatja a legújabb, botrányosnak látszó döntés, miszerint megemelik a Szajol-Püspökladány vasútvonal felújítására allokált keretet. Összehasonlításképp: az immár 2,5 milliárd forint/kilométer környékére tornászott költségek a hasonló horvát felújítás tízszeresére rúgnak.

Vajon mi indokolja ezeket a lépéseket? Készült-e a projekthez olyan költség-haszon elemzés, mely bizonyítja, hogy megéri ezen a szakaszon emelt sebességűre, 160 kilométer/órásra átépíteni a pályát, vállalva a tetemes többletköltségeket? Ha létezik ilyen, azt kérjük azonnal nyilvánosságra hozni, például a NIF Zrt. honlapján. Addig is nehezen elhihető ennek indokoltsága, tudva, hogy a tehervonatok ezt a sebességet nem tudják kihasználni, a távolsági vonatoknál pedig nem valószínű, hogy jelentős menetidő-javulást lehet elérni az ütemes menetrend kereteit megtartva. Mi indokolja az egyébként nem alacsony mérnökár túllépését, illetve azt, hogy a mérnökár alatt vállalkozó cégek a versenyből kizárásra kerültek? Nem került veszélybe emiatt az EU-támogatás?

A megnyugtató válaszok különösen fontosak lennének ebben az esetben, ahol sajnos elég sok jel mutat arra, hogy baráti cégcsoportok kifizetése zajlik, részben az EU-s forrásokat igénybe véve. Várom tisztelettel az államtitkár úr válaszát, mert ezt a kérdést tisztázni kell, hogy ne járjanak önök is úgy, mint az elmúlt nyolc év mutyista kormányai. Köszönöm a szót. (Taps az LMP padsoraiból.)

ELNÖK:
Megadom a szót Fónagy János államtitkár úrnak.

DR. FÓNAGY JÁNOS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár:
Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! A Szajol-Püspökladány vasútvonal fejlesztéséről szóló projekt kivitelezésére irányuló támogatási kérelem átdolgozása jelenleg folyamatban van a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nél. A véglegesített kivitelezési költségekre átdolgozott dokumentáció két-három héten belül elkészül. Ezt követően a bírálatra benyújtott támogatási kérelem természetesen nyilvános lesz, kérésére a NIF illetékes munkatársai a képviselő úr számára is eljuttatják. E dokumentáció része többek között a megvalósíthatósági és forgalmi tanulmány, továbbá a költség-haszon elemzés is.

Az előzetes vizsgálatok alapján a projekt megtérülése a megnövekedett költségekkel is biztosított, támogatása nem kerül veszélybe. A kiadások megnövekedését a magasabb minőségi szintet megkövetelő szabványok és a hatékonyabb építési technológia alkalmazása okozza, melyek hatása leginkább szembetűnő módon, a nyíltvonali pálya- és felsővezeték-építési munkák költségeinél jelentkezik.

A gazdasági körülmények megváltozásai is indokolják a költségnövekedést. A forint jelentős árfolyammozgása, az alvállalkozói kör pénzügyi nehézségei, a bankgaranciához és hitelekhez való nehezebb hozzáférés, a kevésbé jól felmérhető kockázatok megjelentek a vállalási árakban.

A költségek növekedése mellett problémát jelentett az is, hogy a közbeszerzési eljárás folyamán az ajánlattevők egy része az ajánlati felhívásban közölt feltételeknek nem tudott eleget tenni, ezért kizárásuk elkerülhetetlen volt. Az eljárás keretein belül ugyanakkor csak így biztosítható, hogy a munkát valóban az arra leginkább alkalmas vállalkozó végezze el, és gátat szabhassunk a képviselő úr által is említett mutyizásnak.
 

Köszönöm a figyelmüket. (Szórványos taps a kormánypárti padsorokból.)


Ez a válasz majdnem olyan csodálatosa mint amikor bemesélték, hogy azért drágult a Margit híd felújítása a kétszeresére, mert nőtt az acél világpiaci ára ...

A franciák eközben gőzerővel folytatják a meglévő TGV-vonalak bővítését, a 300 km-es Párizs - Strasbourg vonalat 4 milliárd euróból építették meg, ebből 800 millió euró maguk a TGV szerelvények. Vagyis a 300 km 3,2 milliárd euró ... igaz, ott nem 160 km/óra a sebesség, hanem 320 km/óra. Biztosan meg fogják magyarázni, hogy az új pálya építése nem olyan drága és bonyolult, mint a meglévő felújítása, és nem összehasonlítható, hogy a franciák 5 évig építették a vonalat, hogy 78 ezer tonna acélt használtak fel és 64 millió köbméter föld mozgattak el...

A Közgép amúgy szépen jön fel: Tárnok–Székesfehérvár vasútvonal felújítása, M43-as autópálya, M0-ás bővítése, záhonyi vasútfelújítás, M3-as folytatása, szolnoki gyaloghíd ...

Bár még mindig nem tudjuk, ki vagy kik a Közgép tulajdonosai, aki már tavaly 2 milliárd forint osztalékot vettek fel, hiába írta a NIF, hogy a "NIF Zrt. minden egyes ajánlattevő és alvállalkozó tulajdonosi körét megvizsgálja", a 2 vasútfelújítási tender megnyerése után a Közgép kettéválasztotta az elnöki és a vezérigazgatói posztot, és "nagy meglepetésre" Nyerges Zsolt szolnoki ügyvédet nevezték ki az elnöki posztra. Nyerges neve akkor lett országosan ismert, mikor Fellegi Tamás eladta az 52%-os tulajdonrészét az Infocenter.hu Média Befektetési Zrt-ben (Heti Válasz, Lánchíd Rádió, Class FM).

Nyerges amúgy Simicska Lajos legközvetlenebb munkatársa.

Címkék: fidesz parlament közgép

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr232990973

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán: "Jogunk van elkergetni a kormányt!" 2011.06.20. 14:30:51

Lassan mondja, hogy mindenki megértse! (2008. március)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CyberPunK 2011.06.20. 11:09:39

Fordítanék:

DR. FÓNAGY JÁNOS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Csak. :)

minimalista 2011.06.20. 11:18:24

Totális véletlenek kivédhetetlen láncolata!
Csak nem megint szegény állambácsi jár rosszul a külső körülmények megváltozása miatt?!

Hogy-hogy nem senki nem kívánja nyilvánosságra hozni a tulajdonosi hátteret, csak az biztos, hogy offshore cégen keresztül lapátolják ki a hasznot a cégből.

Apropó, offshore!
" Amellett viszont annál nehezebb szó nélkül elmenni, hogy ugyanezen módosító javaslat eközben lényegében eltörli azokat a 2010 januárjában hatályba léptetett szabályokat, melyek magánszemélyeket korlátoznak abban, hogy jövedelmüket off shore helyszínekre vagy cégekbe menekítsék. A folyamatban lévő javaslatok tehát, ha a nyilvánosság elől elbújtatva is, de eközben direkt legalizálni próbálják hazai adózók jövedelmének adóparadicsomokba történő menekítését."
hazaeshaladas.blog.hu/2011/06/17/ujranyilo_adozasi_kiskapuk_megis_kinek_az_erdeke

Az offshore adó eltörlése, adóamnesztia, stb. pusztán az átláthatóság és adóbevételek növelése érdekében! Micsoda véletlenek, már megint!

És a szépségtapasz a végére egyenesen Fónagy úr szájából, a költségek növekedésének egyik indokaként:
" A kiadások megnövekedését a magasabb minőségi szintet megkövetelő szabványok és a hatékonyabb építési technológia alkalmazása okozza"
Ezen teljesen lefagytam! A hatékonyabb építési technológia költségnövekményt okoz!!
Hatékonyabb=drágább! :D

Transylvanianmixedgrill 2011.06.20. 11:22:52

@CyberPunK:

Megmagyaráznék:

DR. FÓNAGY JÁNOS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár= háttérben gondos spin-doktorok és kommunikációs szakemberek által előre megírt, az ő esetében a nemzeti fejlesztési minisztérium nevében írt szövegek, válaszok parlamenti felolvasója.

minimalista 2011.06.20. 11:25:39

Azt elfelejtettem megemlíteni, hogy minden tiszteletem Vágóé, megtette, amit lehet!
Sajnálatos tény, hogy egy parlamenti (ellenzéki) képviselő sem tehet semmit, pl. a cég tulajdoni hátterének feltérképezése érdekében.
Kérheti bíróságtól az adatok kiadását, ami pár éven belül akár kötelezheti is erre a céget, majd a cég az esetleges szankciók teljes körű hiányának biztos tudatában, három év távlatából mindenkit pofán röhögve egyszerűen megtagadhatja azt.
Csodás...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.06.20. 11:37:37

Az is érdekes pl, hogy a fransziák az Isztrián olcsóbban mint mi és gyorsabban képesek autópályát építeni???

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.20. 11:38:03

szerintem, ha ennyivel olcsóbban dolgoznak mind a francia mind a német és a japán gyorsvasútépítő cégek, akkor érdemes lenne nekik kiadni a munkát.
persze csak akkor, ha a költségvetésnek fontos az, hogy jó munkát olcsón, határidőre kapjon az állam.

én azt hiszem egyik adófizető sem sértődne meg, ha azt mondanák nekik:
- kedves polgárok, sajnos nem tudunk magyar munkaerőnek munkát biztosítani minimálbérért, mert a magyar offshore cégeket nem tudjuk megfizetni, ezért egy külföldi céget vagyunk kénytelenek a magyar vasút felújításával, akik majd a szükséges fizikai munkaerőt magyarországról alkalmazzák a minimálbér kétszereséért, ezért ők fele annyi pénzért tudták elvállalni a kivitelezést.

:)

jozicsenko 2011.06.20. 11:41:30

tehát, franciaországban:
300 km vasút vonattal együtt 3,2 mrd Euróért
300 km vasút vonat nélkül 2,4 mrd Euróért
1 km vasút 8 millió Euró
1 km vasút 2,16 mrd Ft
amiért ők 320-as tempót igérnek

naakkor
1. a metróért miért is kérnek ennyit? :-)
2. a magyar vasutat miért is nem ők építik? :-))

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.06.20. 11:47:25

@jozicsenko: Hehe! Mert nálunk ezért az árét nincs benne a baksis! Meg mert nálunk teljesen speciális szabvány miatt spec gépekkel spec építést igényel és ezért legalább 2x szorzó alkalmazása javasolt :)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.06.20. 11:55:04

"Nyerges amúgy Simicska Lajos legközvetlenebb munkatársa."
Ezzel az egy mondattal az én kérdéseim meg lettek válaszolva, köszönöm.

Viktus 2011.06.20. 11:55:30

Ez van ez Magyarország ...

lyken 2011.06.20. 11:57:46

Hamarosan kénytelenek lesznek visszarakni a vasfüggőnyt, különben nem marad otthon senki.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.06.20. 12:00:00

Egyébként meg TGV...phejj, az is valami? Olcsót, gyorsan, jót építeni, az nem teljesítmény, kurva drágán idejétmúlt rakás szart összehozni és a látszatra sem adva szétlopni a projektet és még az arcot is felfújni hozzá, na az teljesítmény! Magyarország én így szeretlek!

Viktus 2011.06.20. 12:07:45

A NER vasút egyébként biztos jobb lesz a TGV-nél !

Mourinho már nem a király 2011.06.20. 12:18:59

@csizsikpizsik: persze, ha minden rendben van azt könnyű lepapírozni. Nade ha ki kell emelni pár milliárdot. ez az igazi művészet :D
Nade ma is tanultam valami újat. Hatékonyabb = drágább. Asszem át kell írni 1-2 közgazdasági tankönyvet is.

minimalista 2011.06.20. 12:19:14

Egy kis játék a jegyárakkal...

TGV: Paris-Lille - 220 km, menetidő: 1 óra, másodosztályú jegyár: 56 EUR ( 41 EUR a kedvezményes időszakban!), azaz 15000/10865 Ft (265 Ft/EUR)
www.tgv-europe.com/en/train-ticket/results?rfrr=RechercheEnCours_body_click%20here&hid=1EET

MÁV: Kecskemét-Győr - 232 km, menetidő: 3 óra 36 perc, másodosztályú IC jegyár: 4600/5000 Ft
elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xsl2/uf

Francia minimálbér: 1365 EUR (361.725 Ft)
Magyar minimálbér: 294 EUR (78.000 Ft)

Marcellusca 2011.06.20. 12:26:39

@minimalista: Őőőő, izé, szóval: 4,6-szor többet keresnek (min. bér), 3-szor többe kerül a jegy és nálunk 3,5-szer több ideig tart az út?

A tököm akar TGV-zni! :D
Itthon legalább gyönyörködhetek a tájban, míg ottan csak úgy elsuhannak a fák. :DDDD

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.20. 12:29:43

Azér ilyen drága,mer a Józsi aszonta,fel kéne újítani a házat meg kéne egy új kocsi.Meg a gyereknek is kéne vakami nehogymár a lézerjani fiának több legyen.
Amúgy nem értünk mi ehhez.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2011.06.20. 12:31:03

Azért kerül 2.5 milliárd forintba egy kilométer, mert aranyból van, hogy megelőzzék a sínrepedést! Csak be van foncsorozva! Vasszínűre!

Apafarkas 2011.06.20. 12:31:42

Rokonom él kint Franciánál. Autó nélkül teljesen elvan, mindenhová eljut, olyan a közösségi közlekedés színvonala.
Egyébként nem tudom, mit csodálkoztok. Várható volt valami hasonló nagyberuházás, mert milliárdokat mégsem lehet nokiás dobozban lopni, mert ahhoz kicsit sok lenne.
Valamiből meg finanszírozni kell a pártszervezetek működését is. Mennyivel olcsóbb volna ezeket a milliárdokat tisztán kifizetni a pártoknak, mert úgy átlátható lenne, így meg lopott pénz.

tryclops 2011.06.20. 12:32:05

@jozicsenko: Majdem jó, csak a kiindulási számod rossz, kétszer vontad le a szerelvények árát:

300 km vasút vonattal együtt 4 mrd Euróért
300 km vasút vonat nélkül 3.2 mrd Euróért
1 km vasút 10.6 millió Euró
1 km vasút 2.8 mrd Ft

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.20. 12:36:27

"a munkát valóban az arra leginkább alkalmas vállalkozó végezze el"

A haverok cégei :D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.20. 12:38:14

@ColT: Ööö nem,akit a haverok cégei megbíznak mint al-al -alvállalkozókat.a haverok cégei csak a pénzt veszik fel.

Viktus 2011.06.20. 12:40:47

@Tigeri:

A munka végeztével meg a bebuktatott alvállalkozókat elkergeti a TEK, ha mennének felszedni a síneket. :P

redsea 2011.06.20. 12:41:50

Nem hiszem, hogy olyan nagy ember a Nyerges Úr, mint ami a fenti számokból következne.
Tavaly mögöttem ült barátnőjével a Bécs-Nizza repülőjáraton (lehet, hogy éppen a francia vasútépitést mentek tanulmányozni :D), business classon, ahol olyan ritka a magyar, mint a fehér holló, hiszen a többség örül, hogyha economy classra futja, aki meg igazán nagy ember, az magángéppel közlekedik. Mivel ott nem ismertem fel, az elkapott beszélgetés foszlányok alapján feltörekvő benzinkút tulajdonos vállalkozónak hittem, aki el akarja kápráztatni az asszonyt.
Ezeknek a hireknek az alapján valóban Simicska jobbkeze/előretolt embere a leginkább életszerü verzió. Remélem nem áldozzák be, mert normálisnak tünt.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.20. 12:47:49

@Viktus: És megtudják milyen rendes a viktor,mert akár fejbe is lövethette volna őket.:))

minimalista 2011.06.20. 13:04:12

@Marcellusca:
Röviden és tömören: igen!
Sőt, kevéssé frekventált útvonalakon még olcsóbb a jegy, egy barátom most járt kint Franciaországban (az óceán mentén valahol), mutatta a TGV jegyét, km-enként kb. ugyan annyiba került, mint itthon az IC, pislogtam is nagyokat...

Ha ennyire szeretsz nézelődni ajánlom figyelmedbe a Kecskemét- Lakitelek személyvonat járatait: 30 km/h átlagsebesség, folyamatos "buckák" a síneken - nem elég, hogy a tájból mindent látsz, az út egyben egy igazán "megrázó" élményt is biztosít! :D

zrobasé 2011.06.20. 13:15:19

ó, hogy ez milyen egy komcsilibsibolsizsidó fészek...nem tudjátok megérteni, hogy erről is gyurcsány tehet ?!
vagy sir a szátok mi, mert most már a komcsik nem tudják tömni magukba a pénzeket, ugye ?
vonyiccsatok csak, ebből is látszik, hogy a fidesz jól csinálja ! és még vagy 20 évig fogja is !
és amig a bruttó-nettó-dettó államadóság nem megy 50% alá, addig mindenkinek kussolás van, panelprolik !
:)

Marcellusca 2011.06.20. 13:38:49

@minimalista: Ó, illen "csodálatos" vonalakat én is tudok. :)
Pölö: Mezőtúr - Orosháza - Mezőhegyes (főleg a második fele) vagy Orosháza - Szentes- Kiskunfélegyháza.
Élmény, apukám, egy élmény! :D
Ja, és ezek kispirossal!!!

Jakab Andor 2011.06.20. 14:11:45

Engem is megihletett a Vastagbőr, sokat gondolkodtam Szajol - Püspökladányról.

161 milliárd forintért minden szajoli és püspökladányi lakás helyére újat lehetne építeni, méghozzá 22,3 millió forintosat. A két település közé, 400e Ft / nm áron 67 km hosszú luxusházat lehetne építeni. Ha ennek van értelme, akkor megőrültem.

Bővebben is megírtam:

jakabandor.blog.hu/2011/06/01/magyar_vasut_felujitas_az_europai_unioban

Köszönjük Vastagbőr, a téma már a Parlamentben! Az első kormányzati reakció Hírcsárdába illő volt, de 3 héten belül normális választ is ígértek. Nagyon kiváncsi vagyok, mi lesz a vége.

pandacsökiboborján 2011.06.20. 14:15:03

én meg most foglaltam repjegyet Weeze-Düsseldorf reptérről Butapestre kb. 1400km (bár magyar számítás szerint akár 3687km is lehet) oszt csak 29.99 ercsi volt.
ezért nem kell Magyarországon dolgozni. Fizessen adót ezeknek a ...

gramercy 2011.06.20. 14:20:45

www.railjournal.com/newsflash/french-sign-huge-high-speed-ppp-concession-1236.html

THE presidents of French Rail Network (RFF) and Vinci, Mr Hubert du Mesnil and Mr Xavier Huillard, have signed a 50-year Euros 7.8bn concession to fund, design, build, operate and maintain a new 302km high-speed line from Tours to Bordeaux.

organza 2011.06.20. 14:22:15

Jönnek a kínaiak, már megszületett a kormányszintű megállapodás, nekik megéri majd itt nagysebességű vasutat tervezni és építeni.

Le_Penseur 2011.06.20. 14:22:29

"Az első nagy közmunkaprojekt az új debreceni stadion építése lesz, amelyen 4000 közmunkás fog dolgozni, a munkát pedig 1300, szolgálatba visszahívott rendőr fogja szervezni és felügyelni. "
Ott nem számít a hatékony technológia? A vasutat is lehet kézzel építeni, nem csak stadiont, meg víztározót! Vagy lehet, hogy 2011-ben nem kubikosokkal kellene kézzel építtetni? A fene se érti! :-)
www.xtimeline.com/__UserPic_Large/5282/ELT200805230654360309088.JPG

spontan · http://erdekessegek.info 2011.06.20. 14:22:56

Az előző kormány elszáll, a lopás megmarad.

Indriq 2011.06.20. 14:27:23

Fel lehet fogni másképp is. Örüljetek, hogy nem a dupláját kéri el.
Fónagy/Nyerges/Simicska jó ember volt... le is lövethette volna a gyereket....

Egyszerűen szégyen, és a gáz, hogy még mindig tapsolnak ezeknek az emberek.

Jakab Andor 2011.06.20. 14:27:30

@organza: Inkább, mint az eddigi bagázs. Inkább építsenek kínai cégek, ha nekünk csak drágábban sikerül vasútvonalat felújítani, mint luxusházat építeni.

pandacsökiboborján 2011.06.20. 14:32:14

apropó ennyi pénzből nem lehetne Siemens mágnesvasutat építeni? Az amúgy is no speed limit,meg a sínt sem lehet ellopni,mert alég magasan van...

Indriq 2011.06.20. 14:36:37

@pandacsökiboborján: És mégis hogy képzeled? Mit tudnának akkor ellopni?

sanyix 2011.06.20. 14:38:52

Ha jól számolom:
-franciáknál 2,8 milliárd forint/km vadi új 320km/h (ásással, a nyomvonal tervezésével, töltések építésével
- nálunk 2,5 milliárd forint/km egy meglévő vonal felújítása 160 km/h-ra.

Nyilvánvaló hogy minden rendben van :DD

Peetee 2011.06.20. 14:43:41

Tehát összegzem:

Aki túl olcsó, azt kizárják. - Ergo nem marad mutyipénzre, tehát nem tárgyalnak vele.
A fővállalkozóval olyan szerződés lett kötve, ami szerint mindenféle indokokra hivatkozva megemelheti az árat. - Azt hiszem kivétel nélkül minden magyar kisvállalkozó szeretne így szerződni az állammal. Azonban a legtöbbnek csak a csőd marad, miután évekig nem fizetik ki a kormányhivatalok az elvégezett munkákat pl. panelfelújítások (2008as számlák vannak még bent).
A világpiaci árak változása nem érinti a franciákat, akik 320km/h-ra képes luxuskategóriás utazást biztosítanak 2,65milliárd Foirnt /km áron, mi meg valami sz@rt építünk 2.5ért.

Még 1 kis töltelék: 20éve indult az első Intercity Bp-Miskolc között. Akkor 1óra és 47perc volt a menetidő. Ma ugyanez 2óra és 3perc! Eltelt 20év. Lehet elgondolkodni, miért is tartunk itt...
megsúgom: a politikai korrupció orbitális méretei.

Jakab Andor 2011.06.20. 14:44:41

@Indriq:

"És mégis hogy képzeled? Mit tudnának akkor ellopni?"

Erre van konstruktív javaslatom. Azt az indítványt teszem, hogy a Paks bővítésére szánt 3000 milliárd forintot a Fidesz tegye el teljes egészében. Ez fejenként csak 300 000 Ft kiadást jelent nekünk, ők pedig akkor szerintem nem mondhatják, hogy csóróságra kényszerülnek. 3000 milliárd forint szerintem nem megalázóan kevés a Fideszes uraknak.

Cserébe azt kérjük, hogy a vasút, autópálya és az összes többi dolog viszont ne lopás legyen. Az egész lopás dologra nem is kellene időt pazarolniuk. Onnantól az egész hókuszpókuszt kérjük mellőzni, és normálisan dolgozni azon, ami igazából a dolguk lenne. Gazdaság, oktatás, egészségügy, ilyesmi.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.20. 14:47:40

@Le_Penseur: mi más? foci.

az összes szarfaszú focistát és az őket futtató, belőlük élő gecit agyon kellene verni, a focidrukkereket pedig ingyenes közmunkára vezényelni a stadionépítéshez.

magyarország legjobb jellemrajza a magyar foci
(szart nem ér, nem értenek hozzá, sokat lehet vele keresni, sok pénzt lehet beleölni amiből sokat lehet lopni, és ezeket a dilettáns majmokat isteníti a sok birka)

nem lehetne közmunkában a csatornázást, a közműhálózatot, víz, gát, elektromos rendszerek, iskolákban WC az elmaradott területeken, stb megvalósítani? mi a bánatos lófaszért kell a közmunkásokat privát üzleti vállalkozások segítésére használni?

ha már sportot akarnak támogatni, miért nem olyan sportot választanak ami nemzetközi sikereket hoz, nem pedig közröhej tárgya?
igen, tudom, a király és a slep focibuzi.

flora.a 2011.06.20. 14:48:49

Nem tudom, mi ez a rácsodálkozás. El kell menni a Közlekedési múzeumba, a falon nagy betűkkel ki van írva, hogy már 150 éve is ez ment, a keleti vasút megépítése volt a valaha megejtett legnagyobb vasúti korrupciós ügy az országban (még a nagyban). Érdekes, de egy betűtt nem írtak arról, hogy bárkit is felelősségre vontak volna - már akkor SEM. Tanulság: a politikusok tanulnak a múltból!

dannyrose 2011.06.20. 14:49:46

nem lehet ezeket így összehasonlítani. Ott egy jó állapotban lévő vasúti pályát fejlesztenek föl 160-ról 320-ra, nálunk egy teljesen lepusztult évtizedek óta elhanyagoltat 60-80-ról 160-ra. Ha megnézitek a franciát 10%-ban támogatja az EU, a többit az állam fizeti (SNCF, önkormányzatok, kormányzat, stb...) nálunk 85%-ot az EU és 15%-ot az állam. Ergo nekünk nyolcadannyiba kerül, de tudom én, hogy könnyebb pesszimista szemmel cikket írni. Vasúti pályafelújítást filléres alapon nézni nagy hiba.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.06.20. 14:53:47

@Apafarkas: pedig mekkora poén lenne, hogy a fónagy irodája elé beparkolna a platós teherautó és egy gecinagy nokiás kartondobozt ledaruznának róla, amiben van cirka 60-100 milliárd ropogós húszezresekben, oszt a jómunkásemberek elkezdenék tuszkolni befelé a minisztérium ajtaján :)

Jakab Andor 2011.06.20. 14:57:22

@dannyrose:

"Ergo nekünk nyolcadannyiba kerül, de tudom én, hogy könnyebb pesszimista szemmel cikket írni. Vasúti pályafelújítást filléres alapon nézni nagy hiba."

Ez vicc? Írónia, vagy komolyan írod? Tehát azért oké, hogy többe kerül, mint a luxusház építés, mert nem "az emberek" pénze, hanem az EU finanszírozza? Szerinted nem fogják az ilyen mentalitású ÉLŐSKÖDŐKET úgy kidobni az Európai Unióból, hogy a lábuk nem éri a földet?

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.06.20. 14:58:33

@Peetee: én nem értem, mi a problémád. 20 év alatt csak ment tönkre a máv-infrastruktúra, teljesen normális, hogy ma lassab az ic mint 20 éve.
:)

csárli hárper 2011.06.20. 15:00:17

van itt lóvé gyerekek!:)

pandacsökiboborján 2011.06.20. 15:04:23

@dannyrose: ezt mond meg a német , holland stb. adófizetőknek,akiknek a tökük tele van a majom,korrupt kelei és déli országokból.
Te nem az államtitkárságon dolgozol?

Jakab Andor 2011.06.20. 15:05:20

@dannyrose: Szerinted mikor lesz végképp teljesen tele a töke a franciáknak és németeknek abból, hogy a saját vasútjaikat kifizetik maguknak, kifizetik a miénket is, de abból sem építjük meg, és még mi trollkodunk ott, hogy ez nem az ő dolguk, hanem ez a mi dolgunk?

Mérges 1234 2011.06.20. 15:10:02

@dannyrose:

Tök mindegy ki fizeti, geci nagy lehúzás.

Pár éve volt cikk, hogy a XIV-kerületben, felfestettek az IKEANAL egy nyilat, meg egy elsőbségadás táblát kibasztak, hogy a garázsból kihajtva vissza lehessen fordulni,

Ez a művelet 8 millió forint volt.

És azt is meg tudták magyarázni

Az álami pénzek felhasználási hatrékonyásga majd egy nagyságrendel rosszabb, mint az egyéné, a baj csak az, hogy az álamnak nincs is pénze, csak az egyénnek van, akitől beszedik és elbasszák.

Különben most jöttem rá azért Magyarország ez, mert itt bármit meg lehet magyar ázni......

Döbbenet, Nemzethalál................................

Soha nem lesz vége, én pl. tök jól élek, van k jó fizetésem, lakásom, kocsim, hitelem egy fillér sem, de megtakarításom annál több, és ennek ellenére nem látom be, hogy ebben az országban lehet hosszú távon élni.

Kéne kölköt vállalni, de ebben az országban, semmi, de semmi perspektíva nincs.

Magyarázni lehet, de a szar szar marad.....

kerdesek05 2011.06.20. 15:13:14

pártok elszáll, lopás megmarad

fatia-negra 2011.06.20. 15:14:24

@csizsikpizsik: voltak kérdések? ugye viccelsz....

kikérem magamnak a feltételezést hogy a fides LOPNA... ez már más kategória...

fatia-negra 2011.06.20. 15:15:25

@kerdesek05: nyugi ez most meg fog szűnni,
soha többet nem hallasz ilyen "ügyekről"...

média tulajdon+média törvény stb... titkosítva lesz minden...

fatia-negra 2011.06.20. 15:16:44

@Jakab Andor: a vége? megmondjam?

hogy a köz meg lesz rövidítve, nem csak "enynivel" hanem soxor ennyivel is...

a zország meg megy csődbe és polgárháborúba

molaris 2011.06.20. 15:18:03

Qrwára nem értem!!!
Ezen mit lehet csodálkozni????
Ez itten Magyarisztán!

Itt már csak így mennek a dolgok, legyen a kormány ballib disznók gyülekezete, vagy az összefogás szemete!!

Izo 2011.06.20. 15:21:15

Nem jósolok nagy jövőt az LMP-nek. Az egyik nap azon ajvékolnak, hogy nem támogatják eléggé a tömegközlekedést (a budaörsi úti buszsáv megszüntetése kapcsán), a másik nap meg azon, hogy a fővárost a legnagyobb vidéki várossal összekötő vasútvonalat minek kell 160 km/h sebességűre kiépíteni. Menjenek haza, és majd ha kitalálták, hogy mit is akarnak, akkor jöjjenek vissza.
Off. A TGV-t nem kell sajnálni a franciáktól. Az az Alstom gyártja a 300-400-zal hasító vonatokat, amelyik nem bír biztonságos fékrendszert csinálni.

molaris 2011.06.20. 15:21:29

Bocs, de tudjátok mi az a supernatans?
A felülúszó- magyarul. Ez különben a tudományban használatos, de a mindennapiban is megállja a helyét!

Nos nálunk is mindig a szar kerül legfölülre!!

Pistie 2011.06.20. 15:23:50

Jó cikk. A végéről kimaradt: képviselő úr az államtitkár válaszát elfogadja? -Nem fogadom el.
<A parlament szavaz>
A fideszes képviselők igen szavazatával (mert a többi le van ...-va) a parlament az államtitkár válaszát elfogadta.

dr. trafik nomac 2011.06.20. 15:24:23

@dannyrose: Egy izes kommunista hozzaallas. A maset lehet lopni...

joszip 2011.06.20. 15:25:51

Az érdekelne, hogy az EU mit szól, az lehet mérvadó, bár a korrupció ott is megvan. De ennyire ordító nem lehet a dolog, mint amilyennek tűnik; jelen pillanatban úgy érzem, menekülni kell innen. Nem azért, mert korrupció van. Hanem mert közben szart kapunk. Bazmeg legalább közben mágnesvasút épülne, jobban elviselném a lopást is.

elwood 2011.06.20. 15:26:40

mindenesetre kb. 1500000 embernek teljesen kielégítő magyarázata van:
"emúnyoccé"

és most úgyis ők döntenek

molaris 2011.06.20. 15:26:42

@Izo:
Na ja!- ott könnyű, mert nem a mieink bíráljál el.
Ha az ittenieken múlna, a Vosztok 2 Kajla kutyával még mindig kilövésre várna. Hacsak, a rutinos eftássak nem tudnák, hová kell csöppenteni egy kis "olajat", hogy mozduljon a gépezet.

Mégis. Szerintetek, mennyi esik le Tarlóskáéknak, ha mégis futni fognak a kocsik??????????

Jakab Andor 2011.06.20. 15:27:25

@Izo:

Nem a franciáktól sajnálom. Azt sajnálom, hogy nálunk -ugyanannyiért- nem az van. Hidd csak el, tökéletes a fékje, egyébként nem tudnának vele 320 km/h sebességgel utazgatni. A TGV fékrendszere egészen kiváló, bár elképzelhető, hogy bizonyos magyar szabványoknak nem felel meg. Ajánlom figyelmedbe, ha egyszer Európában jársz, próbáld ki a vonatozást, meg fogsz lepődni, 2011-ben milyen klassz dolog az ott.

fatia-negra 2011.06.20. 15:27:33

@joszip: az eu lexarja....

ez a TE PÉNZED...

majd kivetnek rád ingatlanadót, kis birságolás +parkolódíjak +válságadókon megfizeted....

ki lop? CSAK-A-FIDES

az egypártrendszernek is van előnye... könnyű megjegyezni, nem lehet eltéveszteni...

molaris 2011.06.20. 15:28:51

@joszip:
Attól függ ki és mennyit kap a bizniszből.
Ott is pízecskére hajtanak. Összenő, ami összetartozik.

fatia-negra 2011.06.20. 15:29:20

@Jakab Andor: nálunk szigorúbbak az előírások...
a fékre... a MEGLÉVŐ meg RÁNK ROHADHAT...

de tényleg... ez a kettősség mindenben meg van

pandacsökiboborján 2011.06.20. 15:31:26

@Izo: én meg nem jósolok nagy jövőt a Fidesznek...ha az LMP nem támogatná a cigányokat,egész szipmatikus párt lenne.
Csak a gyengébbek kedvéért:nem a vasúttal van a baj,hanem azzal, hogy egy CIA fedőcég is olcsóbban kivitelezné ezek szerint.

Izo 2011.06.20. 15:32:39

@Jakab Andor: Ironikus akartam lenni, de úgy látszik nem ment át.

Dr. No 2011.06.20. 15:36:46

Pontosítanék: Nyerges Zsolt csak részben Simicska Lajos legközvetlenebb munkatársa, egyben legjobb tanítványa is, aki lassacskán túlnő mesterén

dannyrose 2011.06.20. 15:37:51

2008 2009 környékén az előző kormányzat lenyomta az árakat az infrastruktúrafejlesztésekben. Sorra mentek csődbe a nagyvállalatok, Szeviép, Viadom, Vegyépszer, az ő sorukban az alvállalkozók százai mentek csődbe. Világgazdsasági válság alatt egymás alá ígértek a cégek, hogy valamilyen közbeszerzést megkapjanak. Az az igazság, hogy a médiának könnyebb megírni, hogy valami milyen drága, arra sokkal többen ugranak, sokkal többen olvassák. Felelőtlenség ez. Én a magyar vállalkozóktól nem sajnálom a pénzt.

Jakab Andor 2011.06.20. 15:38:24

@Izo: :) Bocs, akkor megint árnyékra vetődtem. Mostanában mindig ez van: olvasom a legújabb hírt, és kiderül, hogy Hírcsárda. És fordítva: biztos vagyok benne, hogy álhír, aztán kiderül, hogy a fenéket, tényleg komoly.

Izo 2011.06.20. 15:40:01

@pandacsökiboborján: Az a baj, hogy ész nélkül vagdalkoznak. A "Miért ilyen drága?" természetesen helyénvaló kérdés, a "Miért kell 160?" érthetetlen - legalábbis egy tömegközlekedést támogató párttól.
Nem én találtam ki, idézem: "Készült-e a projekthez olyan költség-haszon elemzés, mely bizonyítja, hogy megéri ezen a szakaszon emelt sebességűre, 160 kilométer/órásra átépíteni a pályát, vállalva a tetemes többletköltségeket?"

Viktus 2011.06.20. 15:41:20

@Le_Penseur:

Ahm, és a nyugi rendőr mit csinál nézi a taliga tologatókat? lesz előtte kőműves gyorstalpaló is?

Mérges 1234 2011.06.20. 15:41:28

@dannyrose:

Senki nem sajnálná azt a pénzt, ha ebből legalább 200-300 ezer Forintos fizetésű dolgozók építenék a vasútat.

Ehelyett, minimálbéres vagy az alatti határon túliak fogják megcsinálni, miközben valakik milliárdokkal gazdagodnak.

Arról nem beszélve, hogy ennyi pénz valószinűleg soha a büdös életben nem térül meg, soha semmilyen tekintetben.

Jakab Andor 2011.06.20. 15:41:46

@dannyrose:

Akkor meg kell kérdezni a német és francia adófizetőket, hogy ők sajnálják-e a pénzüket a magyar vállalkozóktól. Jó ötletnek tartják-e azt, ahogyan ez a közbeszerzés lezajlott. Mi a véleményük arról, hogy a magyar vállalkozóknak drágábban sikerül a vasútfelújítás, mint a házépítés. Mégis csak az ő pénzük.

Mérges 1234 2011.06.20. 15:43:37

"Akkor meg kell kérdezni a német és francia adófizetőket, hogy ők sajnálják-e a pénzüket a magyar vállalkozóktól. Jó ötletnek tartják-e azt, ahogyan ez a közbeszerzés lezajlott. Mi a véleményük arról, hogy a magyar vállalkozóknak drágábban sikerül a vasútfelújítás, mint a házépítés. Mégis csak az ő pénzük."

Ne aggódj, ha sokat verik itt az asztalat, hamar meg is fogják kérdezni, hogy mennyi az annyi???

De amúgy ez nemzektközi pályázat volt???? Vagy nem???

Jakab Andor 2011.06.20. 15:45:35

@Doubledecker:

2004-ben "vállaltuk", hogy legalább a transzeurópai vonalakat felújítjuk. Azóta itt elvileg itt is Európa van, az a cél, hogy legalább átvonatozás szintjén valami hasonló legyen itt is. Ezt a "vállalást" teljesítjük is, hiszen lényegében ők fizetik.

Az összeg irracionalitását nem lehet megmagyarázni azzal, hogy nem mi fizetjük. Annál undorítóbb az eszetlenül magas összeget védeni. Onnantól nyíltan így hangzik: ne hőzöngjetek, nem a magyarok pénzét lopjuk, az EU pénzét lopjuk. Ezen be fognak rágni.

Mérges 1234 2011.06.20. 15:48:03

" Ezen be fognak rágni."

Rágjanak, én nem bánnám.

Bár fura világ ez, mindig csak az adófizetőn csattan az ostor, soha de soha nem a politikuson, pedig csattanhatna.

Le_Penseur 2011.06.20. 15:49:03

@Viktus: A nyugdíjas rendőrök mind kiváló magasépítő, mélyépítő, vízügyes szakember, akiknek gyakorlatuk van több ezer főt megmozgató építkezések megszervezésében és lebonyolításában! :-D

Jakab Andor 2011.06.20. 15:49:13

@Doubledecker:

"De amúgy ez nemzektközi pályázat volt???? Vagy nem???"

Közbeszerzési pályázat volt.

A NIF külön hangsúlyozza, hogy 85% EU finanszírozás. A megtérüléssel kapcsolatos vita teljesen meddő, de nem ezért, hanem azért, mert 2004-ben a döntés a transzeurópai vonalak felújításáról megtörtént. Ezt tehát csinálni kell, és ennek alapvetően mindenki örül is, és az EU pedig finanszírozza is. Ennek örülni kell. Ezért lenne jó, ha az Orbán kormány ügyelne, nehogy az EU ránk borítsa az asztalt.

elwood 2011.06.20. 15:50:00

nem kell aggódni, nem szólnak érte
az EU pénzből felújított csárdába meghíták az EU delegációt az átadásra.
a konyha nem üzemelt, hozták a kaját máshonnan, lógtak a villanykábelek a plafonból, szartak bele

ők is csak hivatalnokok

megnyutató, hogy a lopott pénz igaz magyar emberekhez kerül

Jakab Andor 2011.06.20. 15:50:26

@Doubledecker:

"Rágjanak, én nem bánnám."

Attól függ, mennyire. Én nem örülnék, ha az elsők között Magyarországot zárnák ki az Európai Unióból. Ahogy a dolgok haladnak, ez sajnos nem esélytelen.

Viktus 2011.06.20. 15:50:31

@Le_Penseur:

Egyébként ennyi közmunkás mit fog csinálni? helyben kezdenek neki betonyt keverni kis betonkeverőkkel, és feltaligázzák? :D na az sem egy Allianz sportaréna lesz ... :D

dannyrose 2011.06.20. 15:52:06

@Doubledecker: ilyen beruházást csak megfelelő hatástanulmánnyal lehet elfogadtatni az európai bizottságnál, amely bizony a sokat emlegetett német és holland adófizetőket képviseli, ők rábólintottak a projektre. Mi is belefizetünk az EU kasszájába, mi is elfogadjuk a pénzelosztást irányító szabályokat. Mi mikor szólnánk bele valaha is német vagy holland közbeszerzésbe? Egész Európának érdeke, hogy kelet felé jó minőségű vasútvonal álljon rendelkezésrer, a németek kaszálják az ilyen beruházásokon a legnagyobbat, mert piacot nyit nekik keleten. Ne legyünk már ennyire naivak.

Mérges 1234 2011.06.20. 15:57:15

@Jakab Andor:

" Ahogy a dolgok haladnak, ez sajnos nem esélytelen."

Ez így van de én régóta mondom, és talán igaz is, hogy itt "vér" nélkül semmi nem fog változni.

Amíg mindig csak éppen annyira rossz, hogy azért még elviseéhető, addig nem lesz változás.

Ha nagyon csunyán beszopjuk (persze én is akkor, sőt mivel nekem van megtakarításom, van mit vesztenem is), akkor talán hosszú évek alatt kialakulhat valami új rend, de addig, nem mindig lesz valami kibuvó..

Lássuk a Görögöket, csak tolják magul elptt a szart, de mindhiába...

fehso2 2011.06.20. 16:00:10

Azért a műszaki tartalmat is látni kellene!

Pl. Az építéshez milyen és mennyi ágyazati anyag kell? Ez ugye vulkáni kő. Nálunk sok helyen nincsen, hozni kell messziről. Lehet nagy összeg a szállítás is.
Pályaépítő géplánc dolgozik a vonalon? Pár éve láttam ilyet, Ausztriából bérelték. Ott is csak 1 db van belőle.
....
Persze tuti, hogy a pénz egy részéből jól járnak egyesek, de ahogy általában, mindenki csak okoskodik a Parlamenttől a blogig, azt se tudva miről beszél.

pandacsökiboborján 2011.06.20. 16:07:29

@Izo: fogalmam sincs mennyien utaznak arrafelé és nem is érdekel,de ennyi pénzből ezt összehozni?!
Ezek a cégek évekig támogatták ezeket a nyomrultakat,most kapják meg a jóváírás egy részét...
Nézem itt a Hír tv(ez is csak addig volt nézhető amíg ellenzékben voltak) a Közgép szinte az egyetlen komoly hirdetőjük.
Lehet rugózni a részleteken ,de azt hiszem mindenki számára egyértelmű, miről van szó.
Közben meg az orvosok fizetésemelésére nincs pénz. Menjen a k. édes anyjába az összes tahó Fideszes, és vigyen magával még egyet.

blah 2011.06.20. 16:08:08

a hatékonyabb drágább? ez jó... :)
Amúgy a Közgép köztudottan fidesz közeli cég, van benfentes ismerősöm és ha hinni lehet neki akkor még ennek a szarjankó Matolcsynak is van benne érdekeltsége. Szóval a tulajdonosi kört kb soha nem fogják közzé tenni.

Jakab Andor 2011.06.20. 16:09:13

@dannyrose:

"Mi mikor szólnánk bele valaha is német vagy holland közbeszerzésbe?"

Amikor a Közgépnek lenne értelme elindulni valamelyik európai ország közbeszerzési pályázatán, mert lenne a nullánál nagyobb esélye nyerni. Persze ahhoz nem ártana, ha például olcsóbban tudnák megoldani, mint a luxusház építést, mert így nem versenyképes.

"Egész Európának érdeke, hogy kelet felé jó minőségű vasútvonal álljon rendelkezésrer, a németek kaszálják az ilyen beruházásokon a legnagyobbat, mert piacot nyit nekik keleten."

Nem fogadom el, hogy Németország érdeke az, hogy a vasútfelújítás drágább legyen, mint minden szajolinak és püspökladányinak venni egy 22 milliós házat. Ez nekik sem érdekük. Annak tényleg örülnek, ha itt sem 77 km/h sebességgel közlekednek a vonatok, mert megszokták, hogy náluk 320 km/h. Erre sem azt mondanám, hogy "érdekük", hanem jó fejek, Inkább hálásnak kellene lennünk, hogy segítenek infrastruktúrát fejleszteni, nem pedig ellopni a pénzüket és azt mondani, hogy semmi közük hozzá, mi folyik itt.

Ne legyünk naivak: ebben egyetértek. Ez a dolog vállalhatatlan és tarthatatlan. Orbán és a Fidesz éppen azzal nyert választásokat, hogy azt ígérte: véget vet az ilyen mutyiknak. Most pedig ugyanúgy megy tovább, ahogy eddig. Ne legyünk naívak: ez éppen olyan tarthatatlan, és ugyanolyan felháborító, mint az elmúlt 8 évben.

Ha ezen nem változtatunk, összedől az ország. Az elszámoltatási kormánybiztos csip-csup viccügyeivel nem tudják elterelni a figyelmet, mert az ilyen korrupció mint ez, mint a köröshegyi völgyhíd és az M6 alagutak kiszúrják az ember szemét. Ezek megmagyarázhatatlan dolgok.

tocibacsi 2011.06.20. 16:11:42

@minimalista: és menniy kocsival? Menetidő / óra, Költség Ft/EUR, Táv / km?
Összességében 2.5 óra kocsival a 2 városközpont (google maps) viszont pályadíjjal együtt is fele költség kb...
@Izo: csatlakozom... hülye LMP...
De mondjuk a TGV témához annyit, hogy ott végig zárt a pálya, nagyon nincs miért megállnia... a fékrendszerükkel meg a magyar metrónál az a baj, hogy csak 1 körös, nem redundáns... attólmég működhet jól.

Link Elek 2011.06.20. 16:12:54

gengsztervaltas, tolvajforradalom, patkanyinvazio

laci_52 2011.06.20. 16:13:23

@fehso2: A műszaki tartalomtól függetlenül nonszensz, hogy a vasút kilométerenként drágábban épüljön, mint az autópálya!

sanyix 2011.06.20. 16:13:26

@dannyrose: Ez nem jó minőségű vasútvonal. 160 km/h 2011-ben lófasz. 1960-as évek szint. Még a csicska angoloknál is 200 km/h-s vonalak voltak a 80-as években...

sanyix 2011.06.20. 16:14:56

@sanyix: meg nemtudom miért kéne ennek örülni. Ha nem lopnának ennyi pénzből mondjuk 240 km/h-s pályát lehetne építeni, na annak már tényleg jelentősebb hatása lenne.

Viktus 2011.06.20. 16:17:19

@fehso2:

Na igen az meg köztudott, hogy Franciaországban minden sarkon van egy vulkáni kőbánya :P ott szállítani sem kell , mert olyan szerencsések, hogy közvetlenül csak átlapátolják :D

Jakab Andor 2011.06.20. 16:18:47

@laci_52: Pláne, hogy nem vasút építés, hanem felújítás. Telket például csak nem kell az egész vonalon kisajátítani.

Németh András 2011.06.20. 16:21:31

@fatia-negra:
de láttál te mág olyan égő metrókocsit ami nem állt meg?
na ugye :D

Jakab Andor 2011.06.20. 16:22:40

@sanyix: a TGV pedig 320 km/h. 161 milliárd forintért ÚJ HÁZ építhető Szajol - Püspökladány közé, nem vasút.

fehso2 2011.06.20. 16:23:03

@laci_52:
Nem tűnik drágábbnak.

fehso2 2011.06.20. 16:24:50

@Viktus: Sajnos lehet, hogy náluk olcsóbb. Ennyi.

pandacsökiboborján 2011.06.20. 16:28:32

@fehso2: hát azt írták,hogy átépíték,tehát kő már helyben van. Mennyi a kő tonnája? 5 millió forint? Honnan hozzák bakker a holdról?

Viktus 2011.06.20. 16:30:31

@fehso2:
Jah sajnos a Föld bolygón szinten mindenhol minden olcsóbb, mindent olcsóbban állítanak elő csak itt van Hungária fekete lyuk, és itt minden sokkalta drágábban lehet ...

hiénaf1 2011.06.20. 16:31:04

@fehso2: Nem importáljuk az ágyazatul szolgáló köveket. Andezit, vulkanikus kőzet, bazalt. Ezek itthon is vannak, minek hozatnának?

Viktus 2011.06.20. 16:31:15

@pandacsökiboborján:

A legjobb vulkáni kőzet Izlandon van :P

egyszerüen 2011.06.20. 16:32:43

hahahaha
Megszavaztátok 2/3-al ugyhogy tessék tapsikolni hogy ezek ügyesebben lopnak mint gyurcsányék. Egyik kutya másik eb, csak az egyik narancsba van bujtatva a másik meg talán szegfüvel takarodzik??

Lehet osztani az észt hogy haladás van meg miegymás, nekem csak pár kérdésem lenne a kedves Fonagy urhoz vagy mondjak inkább elvtársat?? egy brancs

azt mondja:
A kiadások megnövekedését a magasabb minőségi szintet megkövetelő szabványok és a hatékonyabb építési technológia alkalmazása okozz

Most öszintén, már alapbol szarul akartuk megépiteni?? Én abba a hitbe voltam ha valamit csinálok az legyen jo, hogy ne kelljen hozzányulni pár évig (mondjuk ezt kétlem hogy nem lesz baj ott se.

Azt mondja:
A gazdasági körülmények megváltozásai is indokolják a költségnövekedést ....
Láttuk a lánchidnál mikor kifizették a manit, aztán a melosok meg egy nagy turot kaptak, ugyanez lesz itt is. Vagy drágább lesz a lézeres AUDI 8-as??
Mégis honnan veszi ezt az áfolyamnövekedést??
honnan hozzuk a nyersanyagot?? mennyivel növkednek a szállitások?? stb stb
vagy elöször kiviszük külföldre a sineket, majd ott megveszi valaki és utána onnan veszük ??
Komolyan nem értem. Amugy meg ha EU pénzből megy akkor azt azt jelenti hogy többet ér
A melohelyünkön ilyen volt mikor megterveztünk valamit ki kellett számolni mennyi lesz leadtuk az igényt az amcsinak hogy ennyi dollár lesz, majd fél év mulva mikor jött a dollár akkor meg lehetett örülni ha a forint gyengült mert többet ért ugyanaz a dollár

Azt mondja:
Az eljárás keretein belül ugyanakkor csak így biztosítható, hogy a munkát valóban az arra leginkább alkalmas vállalkozó végezze el, és gátat szabhassunk a képviselő úr által is említett mutyizásnak.

Na ja , jo drága lesz, még a nyugatiak is olcsobban épitenek mint mi, pedig az élőmunkaerö vagy az 5x-be kerül. Megsugom ott is van lopás, csak ott lobbinak hivják és mivel nem lopnak nagyot igy az egyszerü állampolgár szemet huny.
Nálunk meg talicskával tolják ki a pénzt. Ha kevés veszünk fel hitelt és tolunk többet a hülye adofizető meg majd törleszt mig bele nem gebed

Mi a turoért 2-3-4x-be többe kerül nálunk egy épités mint nyugaton?? Mi a turonak kell vagy 5 allválalkozoi láncot csinálni aztán az 5 lánc nem kapja meg a pénzt
1 fönök van aztán ö fizet annak aki tényleg dolgozik

Ide gyökeres változás kell és Lázár kell ki a képviselői mutyi ellen?? Alig várom hogy huzzhassak innen mint a vadliba.
Komolyan birkák vagyunk, meg fejöstehenek.

Ebből a Mutyibol még gyurcsány is kap mibe fogadjak. Előttünk játszák a halálos ellenséget a hátérbe meg együtt mulatnak a mi pénzünk kárára.

Nem baj ez lett megszavazva, pedig én tudtam hogy minden ott lesz ahol volt

pandacsökiboborján 2011.06.20. 16:35:35

@Viktus: Meg Viktor nagyúr papájának bányájában...

Izo 2011.06.20. 16:45:24

Mivel szemlátomást Vágó Gábort sem érdeklik különösebben a számok (hasonlóan Orbánhoz), gondoltam segítek neki egy kicsit. Íme:
Szajol - Püspökladány: 67 km
120 km/h-val az út 0,55833 óra (33,5 perc)
160 km/h-val az út 0,41875 óra (25,125 perc)
Egy úton a megtakarítás 0,13958 óra (8,375 perc)
Tegyük fel, hogy egy nap 5000 utas jár arra. Erről fogalmam sincs egyébként, csak tippelek. Nem tudom, kinek mennyire jött le, hogy ez a szakasz a Budapest-Debrecen vonal része.
Ha ezt a számot elfogadjuk, akkor egy évben 1,825 millió utas jár arra.
Ha az mind a fentebb kiszámolt idővel (kb. 8 perc) hamarabb jut el a céljához, akkor egy év alatt 254 ezer órával kevesebb időt töltenek az emberek utazással.
Itt jön a másik becslés, mert forintosítani kell az időmegtakarítást. (Az idő pénz, tartja az ősi zsidó mondás. :-) ) Én egy órai megtakarítást egy órai átlagos jövedelemmel számoltam, ami most olyan 1250 Ft körül van. (210000 Ft/hó, 168 óra)
Így az jön ki, hogy egy év alatt 317,5 millió Ft a megtakarítás.
A pluszban megítélt támogatás 24 milliárd Ft.

Ezek szerint ez 75 év alatt térül meg! Megéri? Lehet vitatkozni, van miről.

Pár észrevétel:
1. Közel sem biztos, hogy ezek a számok helytállóak, bár szerintem a nagyságrend stimmel.
2. Halvány fogalmam sincs, hogy ezek a megtérülési mutatók autópályánál hogy alakulnak.
3. Szerintem minimum így kellene kinézni egy vitaindítónak a parlamentben, nem így, ahogy a képviselő úr mondja: "a távolsági vonatoknál pedig nem valószínű, hogy jelentős menetidő-javulást lehet elérni."
4. Végülis nem azt igérték meg, hogy nem lopnak, csak azt, hogy a szocikat elszámoltatják.

Izo 2011.06.20. 16:52:07

@Izo: 5. Ha csak a 15%-át kell kifizetni, akkor részünkről 11 év a megtérülés, ez már kicsit jobban hangzik.

pandacsökiboborján 2011.06.20. 16:53:01

@Izo: ez nem teljesen igaz,mert a pestről hazautazó diákok ennyivel több időt tölthetnek kocsmában,ami ugye tetemes plusz bevétel lehet az államnak.
szerintem ilyesmi érvek mozgathatják ezeket a kiadásokat.
apropó:új szerelvények lesznek,amik tudnak 80-nál többet is menni?

Németh András 2011.06.20. 16:56:37

@Izo: nekem úgy rémlik a történet hogy a plusz 24 milliárd nélkül is 160-as lett volna a pálya. vagy nem így volt? és ne csak a 24 milliárdot oszd el hanem a teljes százvalahány (majd kétszáz) millárdot. Úgy már több száz év a megtérülési idő.

Sőt ha minden igaz nem is azzal van a gond hogy kell-e hanem hogy kell-e ennyiért? Vagy lehetne-é valahogy árában is csinálni.

Marcellusca 2011.06.20. 16:58:02

@Izo: Az az általad számolt 8 perc - jó esetben - arra lesz elég, hogy az utasok elérjék a csatlakozást. :)))

Izo 2011.06.20. 17:00:30

@pandacsökiboborján: "ez nem teljesen igaz,mert a pestről hazautazó diákok ennyivel több időt tölthetnek kocsmában". Bocs, de ezt csak terelésként tudom értelmezni. Te hogy forintosítanád az időmegtakarítást?

pandacsökiboborján 2011.06.20. 17:06:02

@Izo: nem tudom ,de személyenként ilyen pici megtakarítás gyakorlatilag elhanyagolható,főleg ha mondjuk a csatlakozásoknál(ami igen jól szervezett a MÁV-nál) ugyanúgy elbukja. De pár évi orvosbérelemést biztos megér.

fatia-negra 2011.06.20. 17:09:23

@laci_52: ez NEM ÉPÜL !!!!!!!!!! .... .... ... .... ez FELÚJÍTÁS....

bár tudom nálunk az drágább...

Izo 2011.06.20. 17:12:44

@Németh András: Nem tudom, én az interpellációt ("megéri ezen a szakaszon emelt sebességűre, 160 kilométer/órásra átépíteni a pályát, vállalva a tetemes többletköltségeket?") úgy értelmeztem, hogy (többek között) ezért kellett a plusz pénz. Ezért is számoltam a plusz pénz - plusz sebesség figyelembe vételével. Igaz, azzal hogy hitelt adok ennek a mondantnak saját véleményemnek (össze-vissza beszél a képviselő) mondok ellent. :-) Dehát kinek van ideje mindennek utána nézni?

fatia-negra 2011.06.20. 17:14:12

@Izo: mi a lóf@szt gondoltok az EU pénzről.... az kiééééé? ?????

tudtad hogy amit befizetünk azt kapjuk vissza???? attól hogy nüansznyival többet kapunk attól alapvetően szintén a mi adóforintunk....

azt se kell herdálni.....

Jakab Andor 2011.06.20. 17:19:54

Hagyjátok már a megtérülést! Nem lényeges ebben a fázisban. A 161 milliárd forint ÖSSZEG a rossz. Akkor is rossz, ha egy hónap alatt megtérül, akkor is rossz, ha soha nem térül meg. Messze, sokkal több, mint amennyibe ennek kerülnie kellene. Minden más lényegtelen ehhez képest.

Az összeg a rossz, túl magas, Nonszensz magas.

Izo 2011.06.20. 17:20:12

@pandacsökiboborján: "személyenként ilyen pici megtakarítás gyakorlatilag elhanyagolható"
Ezek szerint egy fillért sem szabadna költeni a nagyobb sebességű pálya kiépítésére?
Vedd figyelembe, hogy a teljes Budapest-Debrecen viszonylatban (240 km) már fél óra a nyereség, ami már talán nem az elhanyagolható kategória. Szajol-Püspökladány egy része az egésznek, nyilván előbb-utóbb az egész vonalat felújítják.

Jakab Andor 2011.06.20. 17:28:43

@pandacsökiboborján:

"személyenként ilyen pici megtakarítás gyakorlatilag elhanyagolható"

Ez az 1 vonalszakasz 161 milliárd. Tízmillióval osztva 16 100 Ft / fő, beleértve a munkanélkülieket, csecsemőket, nyugdíjasokat, mindenkit. Elhanyagolhatónak nem nevezném, pláne, hogy ugyanez zajlik minden vonalszakaszon, minden autópálya építésnél és mindenütt, ahol sok pénz van. Az olajozással kezdődött, aztán az infrastruktúra fejlesztés következett, és még jön az energetika: MVM, Paks. Ez a korrupció, nem a filozófus pályázatok.

fatia-negra 2011.06.20. 17:31:28

@Jakab Andor: a TÍZSZERES az még nem is olyan rossz... magyarisztánban...

a 16 ezer Ft/fő pedig nagyon méltányos ár... csak enynit lopnak a bácsik?

van egy javallattom. mindenki fizesse be ezt a 16ezer forintot a fides számlájára és ne kezdjenek semmibe...

valami nekem azt sugja, hogy sokkal többet bukunk ezen a "biznicen" mint az a párszáz rongyos milliárd

pandacsökiboborján 2011.06.20. 17:33:53

@Izo: életemben nem jártam arra és nem is fogok,még szerencs,hogy nem az én pénzemből újítják fel a teles hálózatot! Te hülye vagy, vagy benne vagy a bizniszben? 30km felújításértért 160 000 millió forint? ráadásul annyival bír majd menni ,mint egy ócsak suzuki.

Izo 2011.06.20. 17:40:33

@Jakab Andor: Még a választások előtt kérdeztem egy Fidesz-hívő ismerősömet, hogy mégis honnan lesz több pénz? Azt mondta, hogy a korrupció megszüntetéséből. (Itt nagyon szörnyülködött, hogy mennyi pénzt ellopnak.) Valaki arról is megkérdezhetné a kormányt, eddig mennyi pénzt spóroltak a korrupció megszüntetésével?

Táskás Tóni 2011.06.20. 17:45:54

@egyszerüen: Fónagy nagyon "okos" ember. Ő név szerint tudja, hogy ki az alkalmas személy, hát a Simicska. Szegény annyit szenvedett Josip és Kaya miatt, még idegösszeroppanása is volt neki.
Meg az Apeh-ben is olyan szar volt éjszaka adatokat megsemmisíteni, ami a fidesszel kapcsolatos, az ellenfélről meg csak gyűjteni... Nagy valószínűséggel nem fogunk a korrupciós listán lejjebb jutna, de fölfelé még minden esélyünk meg van rá,

Jakab Andor 2011.06.20. 17:48:36

@Izo: Az ijesztőbb az, hogy tényleg megpróbálják kibűvészkedni mindenféle konkrétan eszement lépéssel, nehogy valamit is megszorításnak kelljen nevezni. Így jönnek az ilyen képtelenségek, mint a hamburgeradó, amivel egyrészt nem oldanak meg semmit, másrészt elzavarják vele a befektetőket.

sárkányfő 2011.06.20. 17:52:44

off:
"Amint véget ér a magyar EU-elnökség, politikailag elszigeteljük Magyarországot, teljes mértékben"

Ezt maga a kis Szlovénia miniszterelnöke mondta személyesen egy informális háttérbeszélgetésen, csak kikerült a hangfelvétel: index.hu/kulfold/2011/06/20/a_szloven_miniszterelnok_elszigetelne_magyarorszagot/

Csak úgy közlöm, hogy Magyarország ma kb. hasonló pozícióban van mint annak idején Meciar Szlovákiája. Full nemzetközi elszigetelődés. A nemzetközi megítélésünk nem romlott, hanem megszűnt. Nincs, vége. A dolgoknak következménye van. Nem lehet az asztal közepére szarni büntetlenül. Pláne nem minden nap.

púdó 2011.06.20. 18:00:39

Én tudom honnan lesz az a sok - sok milliárd.
Keressétek meg guglin a BÉRKALKULÁTOR 2012 -t.
Január elsején én leszek az első aki fegyvert ragad.

fatia-negra 2011.06.20. 18:00:52

@sárkányfő:

1. én is elhatárolódok a magyar kormánytól. mexakítok minden diplomáciai és egyéb kapcsot

2. szlovénia mit pattog??? hadat üzenni, és romániának is... a magyar nemzet dicsőségére törnek, ez nem maradhat megtorlatlanul
induljanak a tankok...

Táskás Tóni 2011.06.20. 18:01:09

@sárkányfő: Egyetértek Szlovéniával, anélkül hogy hazaárulónak érezném magam. Sőt azt tartom hazaárulónak, aki ill. akik ezt a szart Mo-on egy év alatt összehordták.

fatia-negra 2011.06.20. 18:02:02

@sárkányfő: melllesleg mi aza a szlovénia? azt se tudjuk hol van... egy pattanás európa seggén. mi meg a nóbeldíjasok NAGYORSZÁGA... miénk a tudás a dicséség és a hatalom...

EXO 2011.06.20. 18:03:28

@sárkányfő: A nemzetközi elszigetelődés látszatát a baloldali média kelti, aminek eléggé fáj, hogy európa országainak 80%-ban jobboldali fordulat következett be(már csak 4 szoci kormány van a 27-ből vajon miért?) és mivel otthon nem bírnak már komoly erőket mozgósítani, ezért jelenleg a leghatékonyabb nyomásgyakorlási módszernek a nemzetközi közvéleményezés tűnik..

Jakab Andor 2011.06.20. 18:03:54

@púdó:

"Január elsején én leszek az első aki fegyvert ragad."

Én megszorításokat követelek:

jakabandor.blog.hu/2011/06/20/megszoritasokat_kerunk

pandacsökiboborján 2011.06.20. 18:09:52

@fatia-negra: már csak vagy 15 tankunk van,de az se érne el a határig. Magyarországot nem kell elszigetelni,mert egy jelentéktelen kis félbalkáni ország,akiről 3 dolog jut az emberek eszébe: Gulasch, Puskas, Sziget festival oszt jó napot.

HencegőLajos 2011.06.20. 18:16:38

Idegbeteg vagyok ettől a sok lopástól.

Táskás Tóni 2011.06.20. 18:17:30

@EXO: Tényleg nem szívesen jelennek meg Orbán társaságában az eu országok vezetői és elég sokan visszamondták az ideutazást, inkább mennek Lo-ba. A te magyarázatod pedig a fidesz magyarázata.

EXO 2011.06.20. 18:19:58

@Táskás Tóni: Én azzal teljesen egyet értek, hogy az RTl-nek beszólhatnak, ha Alekosz faszát mutogatják a jóerkölcs nevében.
Emellet a BKV-s százmilliók visszavételére, plusz az aránytalan tanácsadói szerződések visszavételére si pozitívnak gondolom.
A kettős állampolgárság teljesen jogos, a szerb és román rendszer is ilyen, akármennyire is sír a franciák ep képviselője
A rendőrök németországban is 60 évig dolgoznak. A 32 éves kommandósnyugdíjas pedig teljesen jogosan felháborító.
Teljesen jogos, hogy ne a segíly legyen már magasabb, és ne a cigók exponenciális szaporulatát finanszírozzák az ország pénzéből. Igenis azokból lehet naygobb eséllyel olyan államolgárokat faragni, akiknek a szülei is munkával járultak a társadalokmhoz. Azokból hogy lesz munkaerő, akik a szüleiket se látták dolgozni, viszont segélyt kapnak gyerekért, amit elisznak, és egyik napróla másikra élnek.
A szociális kártya teljesen jogos

Az LMP egyes kérdései rendkívül demagógak annak fényében, hogy az EU minden vesenyképes országára jellemző, hogy a segély/nyugdíj nem haladja meg az előtte lévő állapotban volt kereset 60%-át. Egy országot ismerünk ahol 95%-volt, ez az állam mára a rekordcsődkockázatoka döntögeti, és a Portugálok,Spanyolok,Olaszok sincsenek jól, náluk is rekordmértékűek a gazdaság nyugdíajterheti.
Angolszász országoknál pedig tipikusan 30-40%!, pedig kurva gazdagnak tűnnek.... szerintem inkább sokkal szigorúbba gazdálkodnak mint mi, meg sokkal nagyobb része megy a pénznek K+F-re, befektetésre mint nálunk.
Rokon USA-ban lakik, az átlagkereset ott kb 50ezer dollár évente, ő mennyiből jön ki? 17 ezerből. Egy évre!
Mondjuk itt nyilván figylembe kell venni, hogy a kisnyugdíjasok a gázdíjak, és az emelkedő élelmiszeárak miatt már néha a fagyhalál szélén vannak.
Egyszerűen egy állam nem engedheti meg, hogy a jövőjét elosztogassa. Most jöhettek azzal, hogy az állam nem egy cég, az embereknek élniük kell valamiből,de az állam politika, ami nem hatékoyn , és mindent támogat segélyez, csakazétis alapon működik, azt szocializmusnak nevezték, és megbukott.
Egy állam egyszerűen nem engedheti meg, hogy a költségvetési hiánya minden éveb nagyobb legyen mind a gazdasági növekedés. Ez egy olyan hatékonysági szabály, ami nélkül hosszú távon csőd következik.
Átmenetileg fennálhat pld: a gazdaság stimulálására,
de az hogy tartósan a GDP arányos növekedés és költségvetési hiány különbsége negatív, az azt jelenti, hogy nem hatékoyn amit tezsnek, elbaszzák a pénzt, és csőd felé robogunk. Ez volt minden évben 2002-től. Egy hatékony gazdasági stimulációnak már 2-3év utána látszania kellet volna a növekedésen, ehhez képest az 2004-től kezdve folyamatosan csökkent a hiány fenntartása ellenére: egyszerűen a legjobb szándékot feltételezve is nem értettek ahhoz hogy mit csinálnak.
Az ilyen poltiika pedig nem folyatódhat, mert ha mindig szétosszuk ami van, és nem növeljük vele a gazdaságot, akkor az nem növekedésbe, hanem megszerításab és elmaradásba vezet állandóan.

A 2006-os átkúráshoz és ahhoz képest, hogy 2008-ban nekünk kellet először nemzetközi segílyt kérni, az, hogy van néhány kissebb jellegű balfaszság, de a költségvetést fenntratható pályára állítják. A mostani balfaszságok vs a totális átbaszással és elkúrással nem egyeztethető össze.

Nem birom elképzelni, hogy valakik milyen lelkülettel kívánhatjáka a szocikat hatalomba és védik még őket most is, amikor a Veres a választások előtt nem engedte, hogy összeállítást készítsnek a költségvetésről, nyiltan ezért, mert "befolyásolná a választásokat", beígértek mindent, aztán 2006 nyarán megmondták, hogy ítt mégse lesz jóléti fordulat. Ez naygon nyílvánvaló átkúrás volt

fatia-negra 2011.06.20. 18:20:01

megmonták... kis többség kislopás, 2/3 nagyfelhatalmazás: NAGYLOPÁS

megvan a kassza, a kasszaőrzők SZÖVETSÉGE vigyáz rá...

Jónagy: "gátat szabhassunk a képviselő úr által is említett mutyizásnak"
:)))))
ez nem mutyizás... ez maffia bűncselekmény. a szervezett bűnözés csúcsa...
ez nem mutyi, kikéri magának

Viktus 2011.06.20. 18:20:57

@EXO:

Na jah mondjuk inkább az a kérdés, hogy majd azok után mi jön ... gyakorlatilag ez az un. jobboldal is ugyanúgy fog kifingani mindenfele.

@Táskás Tóni:

21 év ...

EXO 2011.06.20. 18:24:04

@Táskás Tóni: Kb baloldaliak, meg azok akiknek fáj a kettős állampolgárság és a hasonló problémakörök(franciák)
ez szinte kb olyan dolog, hogy vannak néger orvosok... a tévébe :)
Attól még hogy mit mutogat az a forrás amit te olvasol, nem kell feltétlenül hinni

Viktus 2011.06.20. 18:27:37

@EXO:

Merkel elég nagy komcsi pl. :P

Táskás Tóni 2011.06.20. 18:32:21

@pandacsökiboborján: A 12 milliárdos terrorelhárítónak álcázott magánhadsereg is nagyon beégett. Thaiföldről kiszabadítottak egy bűnöző huszonéves fiút, aki önmagát rabolta el és váltságdíjat kért. Hajdúék beszopták , órákig tárgyaltak magyarul!!!!!!!!! Thaiföldön, majd a gyerek öncsonkítás nélkül kisétált a "fogságból" és hazahozták. Lehet, hogy a 15 tank többet ér?

Táskás Tóni 2011.06.20. 18:35:57

@Viktus: Ha jól tudom, eddig nem akartak minket elszigetelni. Igen, a szart 21 év alatt hordták ide, de másokkal megetetni csak most akarja a fidesz. Nagy kár az EU elnökségért.

Táskás Tóni 2011.06.20. 18:40:45

@EXO: A szavazati jog nekem is fog fájni. Aki itt akar szavazni, jöjjön haza, dolgozzon itt és fizessen itt adót.A szlovákok nagy része bezzeg nem akar Mo-on szavazni, jól érzik magukat Szlovákiában és nem kérnek a magyar állampolgárságból sem. Bezzeg a mélyen vallásos válófélben lévő Tőkés. Ő is Mo-on fog kikötni valami jó pozícióban , mint a kurvapecér stallonefilmes Andy Vajna

Viktus 2011.06.20. 18:49:11

@Táskás Tóni:

Kit érdekel a szigetelés? Fico is ilyesmi volt, mint Orbán a über demokrata Ferinket meg nem szigetelték csak körbe röhögték, amikor pénzért ment kerül-fordul kuncsorogni. A Fico meg Szlovákia meg minta államocska volt évekig.
A nagy politikában a pénz meg a gazdaság számít ... ha jó a gazdaság játszhatná Viki is a kisführert a kutyát nem érdekelné.

hüjeliba 2011.06.20. 19:22:51

@dannyrose:
Igenis össze lehet hasonlítani.
Egy két nyomsávos vasúti pálya töltéskorona szélessége 8-10m körüli a tetején. Az magyar pályaszakasz eredetileg 120-as volt , de ma csak néhol lehet ilyen tempóval haladni.
Ahhoz hogy 160-ra emeld a tempót a nem kell új töltést építeni, minimális korrekciót kell rajta végrehajtani. Vízelvezetést kell felújítani.
Ami új, az a komplett biztonsági (előrejelző) rendszer és a sin pálya maga, felső-vezeték rendszer csere és felújítás. Ezen felül bizonyos szakaszokon a szintbeli kereszteződések megszüntetése a feladat, ha egyáltalán van ilyen valahol.
Nincs szükség telkek kisajátítására, hiszen a nyomvonal a 100m védőtávon belül marad.
Ezzel szemben a 160 ról-320-ra váltani sokkal bonyolultabb.
Az összes pályaívet korrigálni kell, (sokkal nagyobb ívű kanyar kell) a pálya emelkedése, lejtése 3% alatt van, sokkal nagyobb töltések , több földmunka és műtárgy kell.
A sínek anyaga, rögzítése sokkal kifinomultabb technológiát igényel, nem beszélve a hatványozottan drágább pályabiztonsági rendszerekről. Az új nyomvonal nem mindenhol fér bele a meglévő védőtávolságba, területet kell vásárolni hozzá.
Ráadásképp az se felejtsük el hogy a hazai pálya az alföldön van.
A mélyépítési ,nyomvonalas építkezések nagyon jól összemérhetők egymással hiszen nagyságrendekkel kevesebb szakma és technológia vesz részt benne mint egy társasház vagy kórház építésekor.
Ami a lopást illeti itt nem a mi adófizetőink pénzét lopják el hanem az EU adófizetőiét. Ha az EU nem kifogásolta meg hogy itt 2,5mrd/km a pálya ára és erre ad 2,15 mrd/km -ként akkor azt el kell költeni, mert ha kiderül, hogy olcsóbban is kijön, legközelebb nem kapunk ennyit.
Nyilván lesz ebből pártpénz ,meg magánzsebbe tömés bőven ,de remélem jut belőle a költségvetésnek is.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.06.20. 19:36:39

Amúgy ennyi pénzből lehet, hogy nem 67 km vasútvonalat, hanem 130 km-t is fel lehetne újítani, ha nem tennének bele mindenféle műtárgyat a projektbe.

Először csináljuk meg az a rohadt vasútpályát, hogy a vonat ne 40 km/h-val menjen, ha ez megvan, akkor utána lehet mindenféle csicsás állomást meg egyebeket építeni ....

Viktus 2011.06.20. 20:00:38

@zero:

Na még az új csodaszép állomásokat is sajnálod a csövesektől? :O

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2011.06.20. 20:07:36

@Izo: talán akkor lenne igaz a 75 év, ha ezen idő alatt egy kurva petákot sem kéne rákölteni. viszont mivel 75 év alatt Magyarisztánban minimum ennyit rá köll, ezért újraindul a 75.

Viktus 2011.06.20. 20:20:59

@a fene tudja még:

Na ja a színesfém kihelyezés helyből veszélyes sport :D

Béla Bácsi 2011.06.20. 20:37:44

@EXO: " Egy hatékony gazdasági stimulációnak már 2-3év utána látszania kellet volna a növekedésen, ehhez képest az 2004-től kezdve folyamatosan csökkent a hiány fenntartása ellenére: egyszerűen a legjobb szándékot feltételezve is nem értettek ahhoz hogy mit csinálnak"
:))) Ne mondd mááá! Ezt a "szakértői kormányra" mondod? :))))

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2011.06.20. 20:39:34

@Viktus: a haveroknak attól függetlenül is kell némi felújítási meló :)
meg azért lássuk be, 75 év alatt valóban kell rákölteni.

egyszerüen 2011.06.20. 20:42:54

Nem mindegy hogy a vonat 100-al vagy 150-el megy?? Ugyse fog menni 160-al a büdés életbe
majd mennek 110-el

Annak külön örülök hogy nincs semmi égető baj van pénz debreceni stadionra és van pénz ilyen baromságokra. Az életszinvonal magas a munkanélküliség meg szinte nincs is

dr. trafik nomac 2011.06.20. 22:00:24

@EXO: "költségvetést fenntratható pályára állítják.: Egy igaz kommunista szavai. MNYP, IMF hitel felvet!, adonoveles, iskola bezaras, korhaz bezaras... (csak ami kapasbol eszembe jut)

dannyrose 2011.06.21. 08:22:13

@hüjeliba: hát, hogy az alépítményhez részben kell csak hozzányúlni az nem egészen igaz. A töltéskoronát a teljes szakaszon cserélni kell. A pálya lehet, hogy az Alföldön megy keresztül, de abba beletartozik a hortobágyi nemzeti park is.
Nem lehet 100 méteren belül építkezni, ezért nincsenek ott házak, nem kell kisajátítás. Nem létezik ma Magyarországon település, ahol ezt a törvényt betartanák.

dannyrose 2011.06.21. 08:28:27

@zero: kedves zero, ebből látszik, hogy nem értesz hozzá. Műtárgyat nem azért tesznek bele, mert úgy van kedvük, hanem mert 160 kmes sebességnek feltétele, hogy bizonyos forgalmú kereszteződéseknél külön szintű legyen. Pályaudvart meg azért újítanak fel, mert hiába újítod fel a pályát, attól még az utas nem szokik vissza, ha lekoszlott a váróterem. Ezt több beruházásba felosztani hülyeség, mert drágább lenne és a nagy részét nem lehetne eu-ból finanszírozni.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2011.06.21. 11:20:33

@Izo: azt akarják, hogy ésszerűen támogassák a tömegközlekedést. ha meg is értetted volna, amit az LMP írt, akkor rájönnél, hogy TELJESEN felesleges azon a vonalon 160-ra emelni a sebességhatárt, mert olyan sűrűn járnak a vonatok, hogy a gyakorlatban sohasem fognak 160-nal menni. A különbözetből pedig 2 város villamosforgalmát lehetett volna megoldani.
Plusz szó nélkül hozzávágtak 20 milliárdot a Közgéphez, miközben a rendőröket fele ennyiért szívatják.

süti beállítások módosítása