Skip to content


       Szűrés lista

Ennyire féltik az egészségünket

Egy hónap kellett hozzá, hogy az NGM naiv, háromlépcsős dohánydrágító javaslata hamvába haljon.

Kedvenc alkotmánybíró-jelöltünk, Balsai édes óvatlansággal (vagy magabiztos nemtörődömséggel?) kikotyogta, hogy egészséges, és bizony rendszeres edzésben lévő gyanakvásunk most sem vezetett félre. Természetesen nem véletlenül nem emelik mégsem már nyártól, aztán januártól és jövő júliustól megint a cigaretta és a dohánytermékek jövedéki adóját, és megvolt az oka annak, hogy a pénzügyi törvénycsomag hétfő esti zárószavazása előtt órákkal ő személyesen benyújtotta az erről szóló zárószavazás előtti módosítót, amiről egyébként roppant vicces módon senki (még ő sem!!!) nem tudja ki és miért írta.

A hivatalos indoklás a szokásos rizsa:


"A dohányfogyasztás mutatószámainak változása alapján a dohánytermékek adóztatásának szerkezeti átalakításában hosszú távú stratégia kialakítása szükséges. Cél, hogy az azonosan káros termékek azonos mértékben adózzanak. Ennek a gondolatnak a mentén a cigaretta és a fogyasztási dohány vegyes adójának értékarányos részét csökkenteni, mennyiségi alapú összetevőjét növelni, egyben adóterhelésüket közelíteni szükséges. Ezért szükséges a stratégiai célokkal ellentétes hatást kiváltó törvényjavaslat visszavonása. (Összefügg a 13 . ponttal)"

 

Balsai Indexnek adott válasza sokkal őszintébben hangzik:

"A dohánylobbi erősebb volt"

Ennyi.
Vagyis mennyi vajon?

Kicsit azért cikinek érzem, hogy az Orbán miniszterelnök úr által vezetett fülkeforradalmi kétharmados kormány nagyhangon "kipaterolja" az IMF-et, heves "kokikat és sallereket oszt" Brüsszelben, aztán szép csendben lefekszik a dohányiparnak...

Címkék: gazdaság fidesz abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr693046761

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nemzeti konzultáció a dohányzásról 2011.07.07. 23:19:31

stLight.options({ publisher:'18355ba4-a04c-4a33-a76f-847aadfc0f80', onhover:false });Click Here for PollOnline SurveyConjoint Analysis | Polls | Mobile Surveys | Feedback TabView MicroPoll Adjátok tovább, akinek csak tudjátok! Remélhetőleg egymillió s...

Trackback: Néhány értelmes gondolat a chipsadóról 2011.07.07. 16:10:51

A Fidesz a megszokott ötleteléssel fogott bele a hamburgeradó, amiből (lobbihatásra?) chipsadó/ ropiadó lett. A dolog abszurditását mutatja, hogy míg itt az egészségre hivatkozik a kormány, addig a pálinkafőzés adómentesítése a kormány "szabadságh...

Trackback: Ennyire féltik az egészségünket 2011.07.07. 16:06:43

Egy hónap kellett hozzá, hogy az NGM naiv, háromlépcsős dohánydrágító javaslata hamvába haljon.

Trackback: Ütős dohányzástilalom születetett - a parlamentben is tilos! 2011.07.07. 15:23:02

Kerényi János, akarom mondani Simon Zoltán képviselőnek komoly kérdés lesz, hogy hol tud mostantól háborítatlanul rágyújtani a Parlamentben. A jelek szerint a dohányzás-lobbi csak egy pártokon átívelő kiskoalíciót tudott befolyásolni, amely a KDNP...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GGG77 2011.07.07. 12:21:26

@Lecso (F*ck the Shit): Ráadásul ennek a gennyládának kb 10 Ft lehet.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.07.07. 12:22:49

Ki mennyit kapott, hogy az ismeretlen forrásból behulló módosító átmenjen?
Neveket, vizsgálatot ...

Chipsadót keresztülverik, a dohányipar meg megveszi őket kilóra?
Pfej ... szemét egy banda.

Nagyon fasza az Index-es cikk, szépen összeszedett ... 250 milliárd jön be a cigi után adóból, de 350 milliárd megy a dohányzás okozta eü kiadásokra, vagyis évi 100 milliárdot bukunk.

De lesz chipsadó 15-20 milliárdért, hogy ne vásároljunk egészségtelen terméket ... de a cigit vegyük, mert jól tejel az államnak?

Nyomják fel 1000 forintra a cigi árát, kevesebb lesz az adóbevétel, de sokkal kevesebb is lesz az egészségügyi kiadás, és nem fog meghalni évente 28 ezer ember a dohányzás miatt.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.07.07. 12:24:46

könnyebb meló, mint a dubaji :)

gauche caviar 2011.07.07. 12:27:37

lefekszik..?
örömmel pucsít be és vihogva olajozza be a saját seggét...
illetve, nem a sajátját, hanem a lakosságét.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.07.07. 12:28:38

@gauche caviar:

ajajj, most megyek ebédelni, de véletlenül elképzeltem ezt a jelenetet ...

Darkwill · http://vilagokarca.blog.hu 2011.07.07. 12:29:13

"az erről szóló zárószavazás előtti módosítót, amiről egyébként roppant vicces módon senki (még ő sem) nem tudja ki és miért írta" ez mindent el is mond azokról akik odabent ülnek...

Legközelebb olyan törvénymódosítás kellene, h mindegyik azonnal átvonul az egyik fegyházba! Ahogy nézem kivitelezhető... :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.07.07. 12:31:30

@zero:

Tényleg szeretnél egy fideszes többségű vizsgálóbizottságot, ami hónapokig teszetoszáskodna azon, hogy miért szavazták meg az embereik az emberük által aláírt módosítót? :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.07.07. 12:34:20

@zero:

"2004-ben az aktív és passzív dohányzás konzervatív becslés alapján 379-397 milliárd forint kiadást okozott a költségvetésnek. Ugyanabban az évben az állam a dohánytermékek jövedéki adójából (183,9 milliárd) és áfájából (73,9 milliárd) összesen 257,8 milliárd forint bevételre tett szert, azaz több mint 120 milliárddal kevesebbet, mint amennyit állampolgárai dohányzása miatt elköltött."

vs.

"A dohányzás következményeként Magyarországon 18 percenként meghal egy ember, ami évente 28 000 emberéletet jelent. Évente több mint 2500 passzív dohányos hal meg cigarettafüst következtében. Tavaly Budapesten minden harmadik óvodás volt passzív dohányos."

GGG77 2011.07.07. 12:37:13

@gauche caviar: Feje alapján azt még ingyen is. :)

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.07.07. 12:37:31

@zero: szép elmélet.

ezzel szemben a gyakorlat a fekete és csempész cigik soha nem látott méretű piacát hozná el.

a keleti és déli határok mentén már nem is nagyon tartanak magyar cigit a boltokban, mer minek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.07. 12:38:14

@zero:

Ez nagyon jól hangzik --- és nagyon jó volna, ha így működnének a dolgok ---, de nem így van/lesz.

Minél inkább emelik a dohánytermékek adóját, annál magasabb lesz a dohánytermék-feketekereskedelem. A legutóbb, mikor a vágottdohány kiemelten magas adóemeléséről szó volt, olvastam valahol (valami fődohányterméktanácsos nagyokostól --- most nem keresem vissza), hogy f*snak tőle, hogy beindul a vágottdohány feketekereskedelem (is). Ha mindenféle csempészett szemetet fognak szívni az emberek, attól egészségesebbek nem lesznek, csak az adóbevételek fognak csökkenni. Egy húsz-harminc-akárhány éve dohányzó vén bagóst egy adóemelés nem fog levenni a szerről, legfeljebb feketén veszi meg a cuccot és nem fizet utána adót :-[

ü
bbjnick

teefau 2011.07.07. 12:42:13

Adót spórolunk praktikák kezdőknek: ha úgy érzed hogy ennél egy kis csokit szívj el helyette egy cigit, ha innál egy kis cukros üdítőt lökj le egy kis házi pálinkát...mindent az egészséges magyar nemzetért...

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2011.07.07. 12:44:37

megint az lesz hogy, a dohányosok meg a nemdohányosok ugyanazokat a sablonos szövegeiket fogják elpufogtatni :S

NYJetsTD 2011.07.07. 12:51:14

Ezek után csak remélni tudom, hogy a seggbekúrás lobbi nem fog megerősödni...

mim 2011.07.07. 12:53:12

Nekem a fedősztori a legproblémásabb (forrás: Index.hu):
"A javaslat azonban az utolsó pillanatban érkezett, a pénzügyi törvénycsomag hétfő esti zárószavazása előtt órákkal, és nem találtunk olyan képviselőt, az azt előterjesztő Balsait is beleértve, aki tudná, ki írta és miért a javaslatot."
Lelki szemeim előtt már ninja kommandósok osonnak a parlamenti folyosókon, akik alattomosan ülések előtt hozzátesznek ezt-azt a beadványokhoz illetve javaslatokhoz, amiket majd a résztvevők olvasatlanul elfogadnak mert a.) az időbeosztás fontosabb mint a törvénykezés b.) mert olyan jámborak, hogy nem feltételeznek érdemleges eltéréseket egy utolsó percben beadott dokumentumban.

Számomra az is érdekes, hogy egy adminisztrációs hibának elkönyvelt törvényt véglegesnek állítanak be. Balsai úr nem tud azonnal beadni egy módosítást módosító javaslatot?

Kiváncsian várom a ninja/ kém történeteket illetve paródiákat, amikben a beadott dokumentumokat valójában a szomszédos országok szervezetei illetve a szuperhatalmak szerkesztik, majd azokat a jóhiszeműen eljáró hazai politikusok benyújtják.

Mighty 2011.07.07. 12:58:09

Magyarországon névtelenül lehet módosító indítványt beadni egy bizottságnak? Mi a here van itt kérem szépen? Balsai úr meg nem emlékszik, ki adta be? Na ne röhögtessen már... Ha ilyen szar az emlékezőtehetsége semmi keresni valója nincs a közéletben.

mim 2011.07.07. 12:59:44

@Mighty: Balsai úr adta be, csak elhatárolódik a saját nevében beadott csomag módosítástól. Már ha jól értem.

reKorrekt 2011.07.07. 12:59:50

@zero: Fogadjunk hogy nem cigizel. Majd ha megduplázzák a fizetésem, akkor tőlem mehet az 1000 forintos cigi. Annyira unom már hogy a nyugathoz hasonlítjuk/igazítjuk az árainkat, de basszus a fizetésünk a harmada mint kint!

qwertzu 2011.07.07. 13:03:36

@mim: Nyilván valaki Balsai kezébe adta a megírt módosító indítványt, majd a szemébe nézett és közölte, hogy ez lesz a végleges verzió. Erre Balsai némán káromkodott egyet, aztán mivel mást nem tehetett, ment, megszavazta, majd hülyeségeket nyilatkozott a sajtónak, mert értelmesen nem lehet elmagyarázni, hogy mi történt.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2011.07.07. 13:06:23

Naftalinban úszó rákos tüdőket kéne mutogatni óriásplakátokon, Tibor, élt 42 évet felirattal, megölte: a dohányzás, három árva gyermeke sosem fog rágyújtani alcímmel minden utcasarkon - az esetleg ellenhatna valamit. De van egy egyszerűbb megoldás is: nem költeni 350 milliárdot smoking related eü kiadásokra. Várólista, kapacitáscsökkentés, dohányzással kapcsolatos megbetegedések gyógyításának részben vagy egészben fizetőssé tétele.

Nurrddin 2011.07.07. 13:07:20

@zero: "Nyomják fel 1000 forintra a cigi árát, kevesebb lesz az adóbevétel, de sokkal kevesebb is lesz az egészségügyi kiadás, és nem fog meghalni évente 28 ezer ember a dohányzás miatt. "

nem lesz számottevően kevesebb a dohányos, de a csempészet nagyon be fog indulni...
kell is a lé a főként cigány kézben lévő cigarettaelosztóknak...

qwertzu 2011.07.07. 13:09:08

@cserepj: Aki pedig úgy kap tüdőrákot, hogy soha egy szál cigit se szívott el, az dögöljön meg?

dr. Aullah 2011.07.07. 13:11:30

Már rég be kellett volna tiltani a cigit. Semmi előnye nincs (se annak aki szív, se senki másnak), hátránya meg rengeteg... ráadásul a többi embert is mérgezi közben. Aki dohányzik, az hülye és/vagy akaratgyenge.

Ehhez meg mást nem nagyon lehet mondani. Elég ránézni a képére...
""A dohánylobbi erősebb volt" - adott magyarázatot Balsai István a zárószavazás előtti módosítót benyújtó parlamenti alkotmányügyi bizottság fideszes elnöke"

Ezzel gyakorlatilag azt mondta, hogy van az a pénz.... le lehet fizetni.

Secnir 2011.07.07. 13:14:01

"A dohánylobbi erősebb volt" = megkaptam a tizest zsebbe. a BAT-tól is és a Philip Morristól is. Bemutatóra szóló részvény formájában.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2011.07.07. 13:14:10

@qwertzu:

Nyilván a várólistán előre kerülhetnének ezek az esetek. Az ő esetükben viszont inkább a régi lakások radongáz koncentrációját kellene csökkenteni, például aktív szellőzőrendszerek beépítésével. A radon folyamatosan szivárog a földből, ha rossz a lakás padlózatának szigetelése, vagy akár mikrorepedések vannak, amiken átszivárog a lakás levegőjébe, az olyan kockázati szint, mintha 2-3 doboz cigit elszívna valaki.

2011.07.07. 13:14:25

azért én mindig vigyorgok, hogy "kétharmadnyit" ezek így be tudtak füröszteni, és még mindig megvan a "troll sereg kemény magja". Nohát, a híres fegyelmezett frakcióban hirtelen nem tudják ki adta be módosítót NÉVTELENÜL??????? PARLAMENTBEN????. DE szerintem azt se tudják miről szavaznak. Robotok.

@bbjnick: jó, de mire van a rendőrség? Az APEH? a baj az, mint pl az adónál. Tudni lehet, hogy a kkv 2/3 feketén - szürkén - minimálbéren foglalkoztat, mégse csinál semmit az APEH :):) vajh miért? csak nem korrupció? :):) Ha most elkezdeni leírni egy A! papírra hogy hány olyan céget tudok, ahol nem tisztán adják a fizut, tele lenne. És ez csak én vagyok :):):)

off
láttátok ezt:
index.hu/belfold/budapest/2011/07/07/hallgat_alstom-ugyben_a_hatosag/
Hallgat a hatóság. Na, hát megmondtam, :):) Vissza lehet keresni minden kommentem :):) Basszus, az a hatóság, amelyik a 40éves ruszki rohadványokat engedélyezi :):):) Név szerint nyilvánosságra kéne hozni, ki voltak, akik nem engedélyezték az "ALSTOMOT". Érdekes dolgok derülnének kik.
on

Secnir 2011.07.07. 13:15:40

...és amikor Balsai alkotmánybíróként leszavaz egy Fideszes alkotmánymódosítást vagy törvényt, mit fog a Fidesznek mondani?
-Az LMP-s lobbi erősebb volt...

Apafarkas 2011.07.07. 13:18:58

@zero: én megadóztatnám azokat a passzív dohányos ovisokat...meg úgy általában a passzív dohányosokat...micsoda dolog már az, hogy jövedéki adó nélkül szívja a füstöt csak úgy?! Javasolnám egy átalány-jövedéki adót mindenkire, aki valaha lehetett passzív dohányos szituációban!

2011.07.07. 13:20:34

on
Érdekes dolhokat művel a billentyűzetem :) "MEgváltoznak" a betűk. Lehet, hogy a médihatóság már a billentyűzetben van?"
off

Nurrddin 2011.07.07. 13:40:09

@zero: ezek meg milyen adatok? konzervatív becslés?
ezeket úgy lehet bizonyítani, ahogy az ellenkezőjüket is
vajon a belváros hány embert visz el közvetve évente? a 173-as busz egy gázfröccse vajon hány szál cigivel ér fel?
jövedéki adót a 7-es buszra!

mikor fog bárki is azon sopánkodni, hogy jelen pillanatban a magyar fizikai melósok egészségmegőrzése körülbelül a kísérleti patkányok közérzete után következik a fontossági sorrendben?

tíz éve még teljesítménytúrákat futottam, nem gyalogoltam, futottam a 40-50-eseket... az ellenőrző pontokon rendszeresen elszívtam egy fél cigit
általában második-harmadik legjobb időkkel végeztem, nálam csak egy másik sima, meg láncdohányos futott jobban...
ezzel nem azt mondom, hogy a ciginek semmi köze az erőnléthez, vagy az egészséghez, de ez nagyon alkati kérdés is
az a 28 ezer cigi nélkül is hektikás lett volna, ezt garantálom, de ha bagózott, akkor már tuti hogy attól adta be a kulcsot...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.07. 13:52:41

@zero: @Belpo:

Jó, lehet mondani, hogy a fináncok vessenek véget a csempészetnek, a rendőrök vessenek véget a bűnözésnek... Nyilván, nem fogunk tudni minden doboz cigarettára vagy minden csomag dohányra egy fináncot ráállítani. És a csempészetet a kereslet gerjeszti! Minél drágább a dohányáru, annál többen fogják vállalni a rizikót, a profit reményében. Ha nem lenne kereslet, nem lenne csempészet sem. És minden dobozon vagy csomagon többszáz forintot bukik az állam! Ne gondolja azt senki, hogy az egészségünk megőrzése itt a tét: számolnak az urak és próbálják optimalizálni a bevételt.

ü
bbjnick

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.07.07. 13:59:32

@mim:

"Kiváncsian várom a ninja/ kém történeteket illetve paródiákat, amikben a beadott dokumentumokat valójában a szomszédos országok szervezetei illetve a szuperhatalmak szerkesztik, majd azokat a jóhiszeműen eljáró hazai politikusok benyújtják. "

Videómágusoknak tényleg szuper lehetőség, várjuk is a pályamunkákat! xD

Gonosz Repülőmókus 2011.07.07. 14:01:24

@Nurrddin: Egyszer, ha lesz rá módod, kérdezz meg egy ezzel foglalkozó orvost, hogy a tüdő-, gége-, szájüreg rákosoknak, illetve az infarktusosoknak, levágott lábúaknak stb. hány százaléka aktív dohányos. Akkor talán nem írnál ekkora baromságokat.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.07.07. 14:03:40

@reKorrekt:

Miért ne nyúznák le a hetedik bőrt is rólunk, ha egyszer csendben tűrjük? Mert féltjük azt a kevéske megélhetésünket is, a családunkat, lakhatásunkat....
Egyébként teljesen igazad van.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.07.07. 14:05:52

@bbjnick:

"Minél drágább a dohányáru"

mármint a keresetekhez viszonyítva....

2011.07.07. 14:17:37

Egy névtelenséget kérő állampolgárnak feljelentést kéne tennie. Elvégre itt valaki ismeretlen eredetű dokumentumokkkal hackeli a magyar országgyűlés munkáját, ami államellenes bűncselekmény is lehet. És ha egy titkosszolgálati lobbi erősödött volna meg, és azt módosítgatták volna oda "valakik" valahova, hogy a Tiszántúl 2012-től Romániáé?

Követeljük, hogy tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy csak név szerint azonosítható képviselő írhasson módosítót, ennek hiányában a beterjesztő viseljen minden politikai és büntetőjogi felelősséget, számoljon el motivációjával a nyilvánosság előtt! Követeljük továbbá, hogy a képviselőknek (legalább a kormánypártiaknak :D) legyen elegendő ideje átolvasni és megvitatni az eléjük kerülő javaslatokat, amit nyilvános és rendszeresen ellenőrzött szabályozás garantáljon! Vagy szüntessék meg a rohadék naplopók állását, mert egy tízsoros program megbízhatóbban csinálná a gombnyomogatást, és még spórolnánk is...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.07.07. 14:18:16

@zero: Jaaj Zero,már megint demagóg vagy!!! Ha Lakatos Alehandro elszív egy csomó cigit és megiszik egy kis otthon főzött pálinkát,akkor a 6 purdénak nem lesz pénze egészségtelen chipsre meg csokira.Micsoda zseniális húzás!Éljen Viktor!
Egyékként ezzel az emeljük az égbe az árát dologgal az a baj,hogy a sok rohadt köcsög alkesz meg aki cigizik mellette le fogja szarni.Megveszi ugyanúgy a cigit meg a piát,de azt hogy a gyereke éhezik le se fogja szarni.:((

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.07. 14:20:05

@zero:
erre csak a délamerikai hegyvidéki dohányrágó és dohányszívó benszülötteket hoznám fel példának. a national geographic-on volt régebben film ezzel kapcsolatban, már a három éves gyerekek is szívják a bagót.
összehasonlítva a tengerparton élő, tipikusan nem dohányzó benszülöttekkel, nem volt érdemi relevanciája a dohányzásnak mint haláloknak.

igaz, ők nem kátrányt szívnak, hanem dohányt.

viszont a levegőszennyezettségének már van relevanciája valóban a dohányos betegségekkel kapcsolatban. minél magasabb egy térség levegőszennyezettség ( ipari szmog, városi szmog) annál többen halnak meg az úgynevezett dohányzási betegségekben.

ettől függetlenül semmi bajom azzal, ha zárt közösségi terekben nem engedélyezik a dohányzást, ahol kénytelen nem dohányzó is jelen lenni. egyetértek vele.

a lényeg, hogy ez az indexes statisztika és általában a dohányosokkal kapcsolatos statisztikák nagyon nem kóserek.
a dohányzó, tiszta környezetben élő embereket kell összevetni a nemdohányzó tiszta környezetben élőkkel.

a gyerekeknél pedig megállapítani azt, hogy passzív dohányos, akár tüdőröntgen útján, megint csak fura.
bazzeg a kisgyerekek szívják a legnagyobb részét a városi szmognak, nagyjából háromszorosát, mint a felnőttek. értelemszerűen azért, mert ők ott lent vannak, ahol magasabb a nehézfémekkel, méreganyagokkal koncentrált levegő, a kipufogófüsttel és minden károsanyaggal terhelt levegő ott lent van, az ő szintjükön.

sárkányfő 2011.07.07. 14:24:29

arra, hogy a középkorban élünk, önmagában bizonyíték hogy legálisan lehet termelni, forgalmazni, fogyasztani olyan terméket, ami nettó egészségkárosító, ráadásul ártatlanok (pl. családtagok) egészségét is veszélyezteti, illetve nikotint, azaz függőséget kialakító szert is tartalmaz, azaz a fogyasztókat kvázi biológiai kényszerhelyzetbe hozza a fogyasztásra, a dohányipar szolgáivá süllyesztve őket.

ugyanaz, mint a drog, csak lightos verzióban.

lomposfarkas 2011.07.07. 14:26:12

Én így képzelem:

- Gyerekek, kéne már valami jó buli, mi a túróért vagyunk képviselők, ha nem mi fingjuk a passzátszelet!
- Oké, fingassunk meg valami pénzeszsákot... öö... mondjuk a dohányipart, ott van dohány rendesen!
- Remek ötlet, belengetünk egy adónövelést, ami visszavetné a forgalmukat, és már jönnek is jattolni :)

sárkányfő 2011.07.07. 14:27:47

megjegyzem olyan kormányunk van, amelyiknek az IMF ellenség, a dohánylobbi meg nem...

Balsai meg?? Milyen közönybe szédült leszarós ország már az ilyen, ahol ilyet lehet mondani és nincs felháborodás? azt se tudja ki írta, hogy került hozzá, stb... de azért beadja. nem volt ennek egy képviselői esküje? egyáltalán valaha az életben tudta mit jelent az a szó, hogy felelősség? meg józan ész?

sárkányfő 2011.07.07. 14:29:41

@lomposfarkas:

egyszer olvastam egy híres szélhámosról (talán francia volt, vagy 100 éve), aki azért tetette magát politikusnak, hogy lekorrumpáltassa magát :) össze is jött neki :)

vajon nálunk hány ember megy eleve ilyen céllal politikusnak?

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.07.07. 14:30:29

@sárkányfő: hahó, jónapot.

dejszen a cigi az drog.
pont, mint a kávé, az alkohol és a fű, meg a kokain, meg a mindenféle más egyéb százféle cucc.

éppenséggel a cigaretta (nikotin) az a heroin, a crack és az alkohol után a 4. legveszélyesebb drog.

csak ugye az a para vele, mint az összes droggal úgy en bloc, hogy 1 db (egység) elfogyasztása semmiféle változást nem okoz, hosszútávú élettani hatása kimutathatatlan.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.07. 14:35:51

@Tigeri: pontosan ez fog történni az áremelésnél, és a cigicsempészet is felerősödik.

olyan törvényt kellene hozni, de globálisan, ami megszabja, hogy milyen minőségű cigarettát lehet gyártani.
jelenleg sajnos nincs semmi kontroll a dohányipar felett, mindenféle üzleti meg gyártási titokra hivatkozva titokban tartják (nem vizsgálhatják) a dohányáru összetételét, hogy mivel van keverve a dohány, és milyen minőségű papírt használnak a cigihez,, milyen ragasztót, és milyen adalékanyagokat a dohány kezeléséhez.

a legnagyobbb mellszélességgel állnék a mellé, hhogy az egészség védelme érdekében, korlátozzák a dohányáruk forgalmazását asszerint, hogy milyen minőségű. évente a dohányiparban működő gyártók legyenek kötelesek bevizsgáltatni a termékeiket és évi pár alkalommal elviselni egy-egy szúrópróba szerű ellenőrzést amit ők maguk fizetnek ki.

mivel nem lehet megtiltani senkinek, hogy cigizzen, a hátteret kell felügyelni, hogy olyan dohánytermékek kerüljenek a piacra, amelyek nem annyira károsak.

index.hu/kultur/eletmod/2011/06/30/hova_tunt_a_marlborobol_a_nikotin/

pl a marlbiban egyre kevesebb a nikotin, de egyre több a kátrány és mindenféle rákkeltő anyag.
egyre drágábban kapja meg a nikotinfüggő a napi nikotinadagját, és egyre több mérgező anyagot kell beszívnia ehhez. és persze a környezetbe bocsájtania is.

szerintem ez lenne a megoldás, ha az áru minőségét szabályoznák és a szarokat sújtanák plusz különadóval (drágább lenne). így nem csökkenne a bevétel, nem nőne a feketepiaci kereslet, és kevesebb lenne a károsanyag kibocsájtás/beszívás a dohányosok részéről, kisebb lenne az egészségügyi kiadás.

Gonosz Repülőmókus 2011.07.07. 14:41:22

@qwertzu: Ugyan nem vagyok orvos, de tartom valószínűnek, hogy elég pontosan kimutatható, hogyha valaki a rákot az aktív dohányzás miatt kapta. Ezután a műtét után (vagy előtt) megkapná a kellemes, pár millás számlát. Na persze ezt nem lehet(ne) egyik napról a másikra bevezetni, de fokozatosan talán érne valamit.
Emellett azonnal lehetne valamilyen formában nyilatkozni az (ún) állami nyugdíj hozzájárulásról, mivel a dohányosok egyik "érve" ez is, azaz, hogy akkor ne kelljen fizetniük, mivel úgysem érik meg. Ez természetesen elfogadható, viszont ha mégsem fordulna fel a nyugdíjig, akkor nem kapna egy fillért sem.
Ezeket a dolgokat nem szabad összemosni az egyes tökkelütöttek által emlegetett egyéb egészségkárosító tényezőkkel, amelyekre az egyénnek nincs-, vagy kicsi a ráhatása, azaz pl. a járművek, napsugárzás, erőművek, villamos vezetékek által okozott rizikófaktorokkal. Ezekkel egyrészt jelenleg nem sokat tudunk tenni, másrészt ez esetben az ember nem magát károsítja (közvetlenül), kivétel esetleg a túlzott napozás.
Az autósok pl. meglehetősen sok adót fizetnek, ami persze elvileg nem jogosítja fel őket arra, hogy más egészégét kockáztassák, de ez egyrészt idővel meg fog változni (remélhetőleg hamarosan), másrészt jelenleg ezzel nincs mit tenni.

bandika gazdája 2011.07.07. 14:52:09

@Conv: Te miért fáradsz? Végre egy csoport honfitárs akire rá lehet ugrani!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.07. 14:55:29

@Gonosz Repülőmókus: az a baj, hogy a rákot bizonyítottan a hajlam határozza meg leginkább, nem az elszívott cigi mennyisége.
adott aki száz évig él napi egy doboz cigin, míg a másik 40 évesen tüdőrákban hal meg pedig soha nem dohányzott.
persze tuti belehat a dologba dohányzás vastagon, ha valakiben a hajlam is megvan.
csak hát amikor a tüdőben lerakódott kátrány, meg mindenféle méreganyag megvizsgálásra kerül, nem igen fogja megmondani senki, hogy az a lerakódás cigitől vagy papírégetéstől, kipufogógáztól van és a szénmonoxid is ugyanolyan a kettőben. a nikotin meg kiürül a szervezetből nagyon rövid idő alatt. szal, mire boncolásra kerül, vagy műtétre, addigra már valszeg hetek óta nem szívott egy szál cigit sem, nincs a szervezetében nikotin nem igen lehet tutira megmondani, hogy a kátránylerakódás ami a szöveteket roncsolta, mérgezte és rákos sejtburjánzást idézett elő, cigi vagy szmog.

ezt a nem magát károsítja vonalat pedig szerintem felejtsd el. a legtöbb betegség a stresszztől van, a legtöbb stressz pedig az idiótáktól. ezek szerint a hülyéket jobban meg kell adóztatni, mert ők tehetnek arról, hogy sok a stresszes beteg? :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.07. 14:58:42

@bandika gazdája: mert éppen ráérek, és csak néznék ki a fejemből, míg mennek a tesztek :)

Gonosz Repülőmókus 2011.07.07. 15:04:09

@Conv: "erre csak a délamerikai hegyvidéki dohányrágó és dohányszívó benszülötteket hoznám fel példának. a national geographic-on volt régebben film ezzel kapcsolatban, már a három éves gyerekek is szívják a bagót.
összehasonlítva a tengerparton élő, tipikusan nem dohányzó benszülöttekkel, nem volt érdemi relevanciája a dohányzásnak mint haláloknak."
Erre én azt válaszolnám, hogy egyrészt a NG egy eléggé sekélyes műsor/magazin és az információikat azért nem kell teljesen készpénznek venni.
Másrészt az ilyen természeti népeknél elhiszem, hogy a dohányzásnak nincs túl nagy relevanciája, mivel az átlagéletkor valahol 40-50 év körül van, ahol még nem mindig jönnek elő ennek a halálos mellékhatásai. Azt viszont nem nézik, hogy egyéb dolgokra milyen hatással van a gyerekeknél, pl. testi-, szellemi fejlődésükre. Simán elélnek ott 6 IQ-val is. Ez is csak nálunk, az ún. fejlett világban számít.

Baldrick68 2011.07.07. 15:05:48

Én csak arra vagyok kíváncsi hogy a birkák hogyan fogják kihozni ebből is hogy elmútnyócév és a gyurcsány a hibás :-)

osgood 2011.07.07. 15:08:16

Rosszindulatúak vagytok. Még hogy nokiás... izé szivarosdobozok. Dehogy. A fiúk csak megszédültek, hogy nem visszamenőleges a javaslat hatálya. Most beadják így, aztán jövőre megmondják, hogy mennyivel nyomták fel az adótartalmat idénre. Ne aggódjatok itten, na.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.07.07. 15:13:54

@bbjnick: én is vagy 25-30 éve dohányoztam, de idén gondoltam egyet, és azt mondtam leszokom a cigarettáról. Nem mondom, az első hónap nagyon szar volt, de azóta már minden elviselhető és jobban is érzem magam. A megspórolt pénzről már nem is beszélve.

Pontos 2011.07.07. 15:16:34

@zero: Nos ez szép, nagy, oltári hazugság. A dohányzás miatt bekövetkezett halálesetek számát legfeljebb becsülni lehet, de konkrétan megmondani nem. Még ha az elhalt dohányzott is, akkor sem biztos, hogy az okozta a halálát. Valamire való orvos nem is adja ehhez a nevét, hacsak el nem kötelezett a dohányzás ellenes hisztéria miatt. Szóval vissza kellene venni ezeket a számokat, mert lassan kiderül, hogy még egy hajó is a dohányzás miatt süllyedt el, egy repülő is a dohányzás miatt zuhant le, sőt mindenki halálát a Földön és a Világegyemben a dohányosok okozzák.

nu pagagyí 2011.07.07. 15:19:54

Legyen drága minden ami olcsó!
Aki nem eszik semmit az nem kerül sokba. Nem sokáig terheli az egészségügyet. A semmi rendkívül egészséges, hiszen semmilyen káros anyagot nem tartalmaz.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.07.07. 15:21:47

@sárkányfő:

Egy pillanatra azt hittem, az alkoholról beszélsz.....

Gonosz Repülőmókus 2011.07.07. 15:22:12

@Conv: "az a baj, hogy a rákot bizonyítottan a hajlam határozza meg leginkább, nem az elszívott cigi mennyisége. " Bizonyítottan? Ez valami új. Az tény, hogy különböző rizikófaktorok nem egy formán hatnak minden emberre, de ennek ellenére amit írsz, az iszonyú nagy csúsztatás. Azzal egyetértek, hogy a stressz az egyik legnagyobb rizikófaktor, ennek ellenére a többi is elég jelentős, pl. a dohányzás. Van persze más is, munkahelyen, lakóhelyen a különböző mérgező anyagok jelenléte, koncentrációja stb. A többi mind statisztika. Minden valószínűség szerint azoknak a száma, aki teljesen stressz- és károsanyag mentes környezetben élték le az egész életüket és mégis daganatos/szív- és érrendszeri megbetegedésben haltak meg csak tört százaléka azoknak, akik nem ilyen körülmények miatt haltak meg. Pontosabban az ilyen vagy olyan környezetben élők mebetegedettek/egészségesek aránya a lényeg. Na ez egy kicsit bonyolultra sikeredett.
Mint ahogy az sem kimutatható minden esetben, hogy egy nem dohányos mondjuk tüdőrákost milyen más hatások értek életében.
Ezen kívül persze lehet genetikai oka is, hiszen sajnos elég sok gyerek küzd daganatos megbetegedéssel, de azért szerencsére az ő arányuk is viszonylag alacsony az egészségessekkel szemben. Itt is megvan viszont az, hogy a szülőket (főleg az édesanyát) mi érte a terhesség előtt/alatt.
De a legbiztosabb az, ha, mint említettem volt, megkérdezel egy ezzel foglalkozó orvost. Ő biztos meg tudja mondani, hogy a kemény, aktív dohányosok milyen arányban képviseltetik magukat az onkológián vagy a kardiológián (igazából főleg utóbbin).

gyilkos fűegér 2011.07.07. 15:22:29

@Nurrddin: "jövedéki adót a 7-es buszra!"

Nagyon szépen megkérnélek, hogy ne adj ötleteket ezeknek a faszoknak.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.07.07. 15:23:35

Mennyi húszezres fér el egy cigisdobozba?

regress 2011.07.07. 15:28:00

@Conv: te nem keresel annyit,mint amennyi adót fizetned kellene

Rwindx 2011.07.07. 15:29:47

Ez szopó, pedig emelni kéne mint az állat.

Rókakígyó 2011.07.07. 15:33:52

Lefekszik a dohányiparnak is... És mindenki másnak, akiknek itt le szoktak feküdni. Ebben nem különb egy rezsim sem.

regress 2011.07.07. 15:36:09

itt az a lnagy probléma,hogy ilyen nálköpő,gerinctelen emberek ülnek a parlamentben.szemrebbenés nélkül hzudnak,és ebből a patkányból meg alk.bíró lesz . hol vannak most az agyhalott fideszesek??most nincs nyóóóóóc év???

aha, persze 2011.07.07. 15:37:57

Mikor tanuljátok már meg, hogy:

1. Benyögünk egy új adónemet általánosan, sokmindenre vonatkozóan.
2. Megvárjuk, míg jelentkeznek a nagy cégek, és felajánlanak kötelezettség nélküli tiszteletbeli elnökségi állást, havi félmilliós tiszteletdíjjal.
3. Mondvacsinálva kivesszük az érintetteket a törvény hatálya alól.
4. Ezt úgy hívjuk, hogy lobby. Ti úgy hívjátok, hogy az erősebb kutya b*szik.
5. Gondolkodunk az újabb megszorításon.

Ti pedig azt hiszitek, hogy "hogy", közben pedig "dehogy" és mindig csodálkoztok.

Dr. No 2011.07.07. 15:42:49

A leendő alkotmánybíró nem tudja, honnan jött az általa beterjesztett módosító javaslat. Tovább nem is kell mondani, itt a mese vége, szép álmokat, gyerekek.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.07.07. 15:47:15

@reKorrekt: hogy miért pont a cigin vagy fennakadva. Ott van az üzemanyag, az élelmiszerek és még sok minden ami nálunk drágább, mint Európa túlnyomó részén.

rajaram 2011.07.07. 15:48:45

46 éve cigizek, most már napi 3 doboz Marlborót - mert imádok dohányozni. Orvosnál még életembe nem voltam. Tisztában vagyok vele, hogy a dohányzás egészségtelen, ezt minden dohányos tudja, ettől függetlenül nem kellene kereszteshadjáratot folytatni. A jelenlegi ár is már borzalmasan magas, az orvosi kiadások légbölkapottak és kb. úgy vannak beállítva, mintha a dohányzás megszüntetése garantálná az örök életet. Tudomásul kell venni, hogy az emberek egy része szeret dohányozni, tudomásul veszi a korlátokat, kifizeti a cigaretta árát, de ezen felül most már ideje békén hagyni őket. Nikotinfüggők nem írtják ki a családjukat, nem okoznak halálos közlekedési balesetet.

nu pagagyí 2011.07.07. 15:50:14

@Gonosz Repülőmókus: A legegészségtelenebb maga az élet. Talán azt kéne egyenesben adóztatni, így elkerülhetné állambácsi, hogy újabb és újabb hazugság (féligazság)kampányokat kelljen indíttania egy kis bevételért az elfuserált gazdaságpolitika lyukainak foltozgatására. A tudomány egyébként nagyszerű, épp most kezdik pedzegetni, hogy a só nemhogy káros lenne de még használ is. Kíváncsi leszek vissza fogják-e téríteni a sóadót, ha mégsem úgy van, amit most összehordanak.

pengnui 2011.07.07. 15:50:50

@zero: de a mcdonalds-es hambik nem kerültek bele …
vagy félretájékoztattam magam

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.07.07. 15:53:47

Áthidaló javaslat:
A dohány ugyan nem drágul, de Semjén képviselő úr engedélyt kap arra, hogy védett madarak helyett közterületen dohányzó emberekre lövöldözzön.
Ettől ő is lenyugszik és a dohányosok száma is csökken. Ja, és a dobozokon szereplő "A dohányzás halált okozhat" felirat új értelmet nyer majd.
:)

Dubito 2011.07.07. 15:54:26

-megszüntették a pálinka adóját
-nem emelik a dohány adóját
-a nők 40 év munka után nyugdíjba mehetnek - most, amikor sorra szűnnek meg a kedvezmények

Pia, cigi, nők. Meg lóvé, sok lóvé. Élni tudni kell.

A naív lúzereknek meg eladják a maszlagot a munka országáról.

Le_Penseur 2011.07.07. 15:55:57

„Nem is emlékszem arra, hogy ezt a javaslatot láttam, elolvashattam volna. Gyalázatos, de így igaz: hétfőn több olyan javaslatot kaptunk, amit a vita kezdete előtt másodpercekkel osztottak ki” – mondta Staudt Gábor, a testület jobbikos tagja. Azt mondta, tudja, hogy a bizottság nevében végül született egy zárószavazás előtti módosító a salátatörvényhez, de „ez nem volt egyeztetve a bizottsággal”. A politikus biztos abban, hogy a tervezetet nem Balsai István találta ki, „ezt küldték valahonnan, ahogyan ilyenkor lenni szokott, és Balsai csak a nevét adta hozzá”, fogalmazott Staudt.

Mégiscsak egy apró banánköztársaságban élünk, ahol a választott képviselőink pártállástól függetlenül csak gombnyomogató droidok!

Küldeni kellene nekik egy módosítót, hogy elsejétől alanyi jogon jár napi 1 liter ingyen sör minden nagykorú állampolgárnak!

Roy 2011.07.07. 15:56:01

@cserepj: Nem rossz ötlet, csak miből állapítjáj meg, hogy a tüdőrákot mitől kapta. Volt olyan ismerősöm aki soha egyetlen cigire se gyújtott rá, és még is tüdőrákban halt meg. Apósom sona nem ivott alkoholt, és még is májrákba halt bele. Különben a szennyezett levegőtől is lehet tüdőrákot kapni nem csak a cigitől.
Különben a dohány jövedéki adójából bőven futná a daganatos betegségek kezelésére is.
Tudod hány milliárd forint folyik be ebből évente az államkasszába?
Csak egy harmadát fordítanák az egészségügyre akkor nem lenne orvoshiány, abszurd betegellátás, hosszú várólista.
Szerintem itt nincs semmiféle dohánylobbiról szó, csak rájöttek arra mennyi bevételtől esnek el, ha a jövedéki adót drasztikusan megemelik. Sokan leszoknának a bagóról.
Az un. hamburderadó is csak bevételi forrás, hogy legyen miből megtömni a képviselől zsebeit.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.07.07. 15:58:55

MEGÁLLÓI MAGÁNY

Légpiszkító láncdohánya
Táncol tüdőd ráncaiba…
Szmogot piszmog, sose bánja,
Több ez, mint bűn: bűzhödt hiba!

Füstszomjoltó slukkok után
Csikkpöccel pont mögéd oson,
S dögkútszájszag vágja gután
Orrodat a villamoson.

Fintorgókra hörren: Komcsik!!!
(Füstölt aggyal igen vagány),
S égő parázs szemű rom-csikk
Sínben fekszik törten... Magány.

még több mélylíra:
fradyendre.blogspot.com/
:)

Zsötem 2011.07.07. 16:04:17

Dohányos lévén egyáltalán nem zavar, hogy nem emelik a cigi / dohány árát...DE!
Menjenek már ezek a rohadt férgek a fülkeforradalmárokkal az élen mszpstől, elempéstől, jobbikostól, mindenestől a kurva anyjukba és az utolsó kapcsolja le a villanyt.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.07.07. 16:04:39

Na most akkor mondok egy sokak számára nagyon meglepőt (de aztán lehet, hogy valaki már írta)
1./ MINDEN EMBER az élete vége felé komoly költségekkel járó egészségügyi ellátásra szorul (kivéve aki balesetben hal meg)
2./ Ha a dohányzás miatt hamarabb halnak meg az emberek, és állami nyugdíj van, akkor vajon mennyit spórol rajtuk a nyugdíjkassza??? (Egyes szakértők szerint 10 évet!!!)

Akkor pedig a dohányos ember sokszorosan megéri az államnak, csak bevétel származik belőle, kiadás alig!!!

allegretto23 2011.07.07. 16:05:54

@Gonosz Repülőmókus: Inkább kérdezzen meg egy városban rendelő állatorvost, hogy a városi kutyák hány százaléka hal meg rákban. Megdöbbennél. Bár, hogy aktív, vagy passzív dohányosok voltak-e azt lehet, hogy nem tartják nyilván...

Tedat 2011.07.07. 16:05:58

A dohánylobbi spórolt évi 20 milliárd Forintot.

Ha ennek csak a töredéke is "lobbizásra" (khm khm) ment, már megérte!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.07.07. 16:06:51

@Baldrick68:

Kérlek, ennél egyszerűbb a világon nincs. :)

"Bár a fülkeforradalomban demokratikus úton megválasztott kormány hozzálátott, hogy a kétharmad adta lehetőségekkel és felhatalmazással élve a dohányáruk jövedéki adójának területén is rendet tegyen, az utolsó pillanatban be kellett látnunk, hogy az elmúltnyócév szocialisták által felhalmozott hiányosságait nem tudjuk hirtelen felszámolni, a Gyurcsány-kormány örökségétől csak apránként szabadulhatunk meg."

Hogy tetszik? :)

bamberg 2011.07.07. 16:10:12

Szerintem szokjanak le. A dohányosok. Máris meg van oldva ez a sok probléma, nem kell görcsölni, eldönteni, hogy káros-e, meg bosszankodni a törvényen meg annak módosítóján.
Há nem?

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2011.07.07. 16:13:32

@Roy:

"csak miből állapítjáj meg, hogy a tüdőrákot mitől kapta. "

Miből állapították meg, hogy a dohányzás okozta eü ellátások évente 350 milliárdba kerülnek?

csárli hárper 2011.07.07. 16:17:58

Szerintem szopjanak le. A korrupt, politikusnak hazudott seggfejek!
Méghogy a dohánylobbi erősebb volt, meg a kurva anyád az....

Liquid_Night 2011.07.07. 16:18:53

Az egészséggel kapcsolatban:

A cigaretta-árdrágítás valójában egy teljesen kontraproduktív kezdeményezés, ha az egészséget szeretnék óvni. Miért? Mert a masszívan dohányzó tömeg a CIGARETTA helyett a CIGARETTADOHÁNY-t kezdi el szívni.

Azt pedig hogy ez mennyivel károsabb egészségügyileg nem kell magyarázni, elég csak a dohány minőségére, no meg a kész cigarettában lévő aktív szenes filter hiányára gondolni.

Az álszentség meg a dilettantizmus nem most kezdődött..

Gabbesz 2011.07.07. 16:22:02

@Conv: Majd amikor levágták a lábadat, mikrofonba beszélsz a gégeműtét után, akkor meséld nekem, hogy a cigarettázásnak nincsen kimutatható hatása.

mement 2011.07.07. 16:24:18

@zero:
`Nyomják fel 1000 forintra a cigi árát, kevesebb lesz az adóbevétel, de sokkal kevesebb is lesz az egészségügyi kiadás, és nem fog meghalni évente 28 ezer ember a dohányzás miatt. `

Igen, igazad van verjuk fel izombol az arakat, es tereljuk ki a picsaba az egesz dohanykereskedelmet a feketepiacra, termeljen meg tobb kiadast, hozzon egyre kevesebb bevetelt, kosson le rendori eroket nagyszamban, es ami a legfontosabb epuljenek ra eroszakos buncselekmenyek!

Egy genius vagy.

sárkányfő 2011.07.07. 16:28:45

Azért néha eszembe jut, mennyire impotens, szar ellenzékünk van. Naponta dobja fel a kormány a labdákat, sorozatban hoznak felháborító, álszent hazug döntéseket, de ezek és nem hogy nem ütik le, de tán fel se fogják milyen esélyeket hagynak ki.

Itt van ez is. Maga a hamburgeradós Fidesz ismeri be, hogy "A dohánylobbi erősebb volt". Ha lenne csak egy tökös ellenzék pártunk, már üvölteni teli torokból, hogy: A KORMÁNYT LEGYŐZTE A DOHÁNYLOBBI!
Vagy valami ilyesmit. A kormány eladta magát, a kormány kapitulált, ilyenek. Erre mi van? Semmi. Nagy kuss van...

spyderman 2011.07.07. 16:30:55

Álszent politikusok. Legalább 1000 ft-ra vinném fel az árát. Aki ezután is megveszi a világ legnagyobb barma. Aki ennyire függő, hogy már szinte remeg érte a keze az dögöljön meg. Nem értem ezek az emberek belegondolnak hogy mit szívnak be nap mint nap?? Több mint 4000 vegyület, legalább 40 bizonyítottan rákkeltő. Egy kis ízelítő:

Acetaldehid: ezt a rákkeltő vegyületet gyanta és ragasztó előállításához használjuk. Kutatók szerint az acetaldehid elősegíti más veszélyes vegyületek felszívódását a tüdőben.

Aceton: az aceton egy oldószer, melyet sokan használnak körömlakk lemosására. Az aceton irritálja a szemet, az orrot és a torkot. Tartós érintkezés sorén károsíthatja a májat és a veséket.

Akrolein: elterjedt gyomirtó, a könnygáz egyik alkotóeleme. Nagyon mérgező és irritálja a szemet és a légzőrendszert.

1-amino-naftalin: gyomirtók alkotóeleme, karcinogén.

2-amino-naftalin: ez a vegyület húgyhólyagrákot okozhat.

Ammónia: asztmát okozhat és emeli a vérnyomást. Tisztítószerként használjuk leginkább.

Benzol: a benzin alkotóeleme, többféle rákot is okozhat, többek között leukémiát.
1,3 – butadién: latex, gumi és neoprén anyagok előállításához használjuk. Kutatók szerint rákkeltő.

Butiraldehid: ez a vegyület a tüdő és az orrjárat felső rétegén hat, irritálja azokat.

Kadmium: jól ismert rákkeltő anyag, károsítja az agyat, a veséket és a májat.

Katekol: emeli a vérnyomást és irritálja a felső légutakat, Kiütést is okozhat a bőrön.

Króm: tüdőrákot okozhat.

Krezol: belélegzése irritálhatja a torkot, orrot és a felső légutakat.

Krotonaldehid: üzemanyagokban található, kutatók szerint károsíthatja az emberi immunrendszert és változásokat eszközölhet a kromoszómákban.

Formaldehid: orrüregi rákot okozhat, károsíthatja a bőrt, a tüdőt és az emésztőrendszert.

Hidrogén-cianid: hányingert, fáradtságot, fejfájást és légzési problémákat okozhat.

Hidrokinon: károsíthatja a központi idegrendszert, a szemet és bőrirritációt is okozhat.

Izoprén: hasonló az 1,3 – butadiénhez, bőr, szem és nyálkahártya irritációt okozhat.

Higany: károsíthatja az agyat és a veséket. Emellett a higany gyomorproblémákat és anémiát, azaz vérszegénységet is okozhat.

Metil-etil-keton: károsíthatja az idegrendszert, emellett irritálhatja a bőrt, szemet és orrot.

Nikkel: jól ismert rákkeltő anyag, mely ezen felül asztmát is okozhat.

Nitrogén-monoxid: a szmog és a savas eső legfőbb összetevője, kutatók szerint megnöveli olyan betegségek kialakulásának esélyét, mint az Alzheimer-kór, Parkinson-kór és Huntington-kór.

NNN, NNK és NAT: az NNN és az NNK rákkeltő vegyületek, míg a NAT-ról csak feltételezik, hogy az lehet. Az NNK a tüdőrákkal van kapcsolatban.

Fenol: nagyon mérgező vegyület, főként a központi idegrendszert, szív-, és érrendszert, a tüdőt, a veséket és a májat támadja meg.

Peroxinitrit: kifejezetten rákkeltő, az egyik legagresszívebb szabad gyök.

Propionaldehid: a tüdőt, bőrt és szemet irritálja, fertőtlenítőszerként használjuk.

Piridin: a szemet és a felső légutakat irritálja, idegességet, fejfájást és hányingert okozhat. Ezen felől májkárosító hatása is van. Oldószerként használjuk.

Kvinolin: oldószerként, valamint a korrózió megelőzésére használjuk. Irritálja a szemet, károsíthatja a májat és genetikai mutációkat okozhat. Kutatók szerint rákkeltő.

Rezorcin: irritálja a szemet és a bőrt.

Sztirol: irritálja a szemet, rontja a reflexeket és fejfájást okozhat. Megnöveli a leukémiák kialakulási esélyét.

Toluol: memóriazavart, hányingert, gyengeséget, anorexiát és agykárosodást okozhat.

Nikotin: a nikotin nem rákkeltő, azonban hozzászokást eredményezhet. A dohányzást a nikotin hiánya miatt nagyon nehéz abbahagyni. A nikotin nagyon gyorsan hat, belélegzést követőn 15 másodpercen belül az agyba jut. Ha nem lenne nikotin a cigarettában, nem okozna hozzászokást, így sokkal kevesebb dohányos lenne világszerte. A nikotin hányingert, hányást, depressziót okozhat, s emellett a magzatra is veszélyes. Erős méreg, a halálos adagja felnőttre számítva kevesebb, mint 60mg.

Szénmonoxid: a szénmonoxid egy mérgező gáz és azért rendkívül veszélyes, mert nincs íze és szaga. 200-400-szor erősebben kötődik a vér hemoglobinjához, mint az oxigén. A carbohemoglobin már az oxigén szállításában nem vesz részt, így könnyen okozhat oxigén hiányos állapotot. A szénmonoxid tartós belélegzése kómához és halálhoz vezethet. Csökkenti az izom-, és szívműködést, fáradtságot, gyengeséget, szédülést okoz. Különösen mérgező a magzat számára, valamint a tüdő és szívbetegeknek.

Kátrány: számos rákkeltő vegyületet tartalmaz. Amikor valaki belélegzi a cigarettafüstöt, a kátrány 70%-a tüdőben marad. Ez könnyen leellenőrizhető egy közönséges zsebkendővel. Ha valaki beszívja a cigarettafüstöt, de nem „tüdőzi le”, majd a füstöt egy zsebkendőt a szája elé téve kifújja, barna folt jelenik meg a zsebkendőn. Ha azonban a füstöt előtte „letüdőzi” és úgy fújja át a zsebkendőn, a folt sokkal kisebb és halványabb lesz.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.07. 16:30:56

@cserepj: abból, hogy vannak betegségek amiknél nem tudják egyértelműen, hogy mi okozta. az egészségügyi lapon ott van, hogy dohányos. meghalt. dohányzott? akkor bizony a dohányzásnak köze volt hozzá, egy strigula.

no a felnőtt lakosság adja a halálesetek 99%-át. a felnőtt lakosság 60%-a dohányzik, vagy dohányzott, 30%-a passzív dohányos. tehát nem olyan piszok nehéz kimutatni, hogy a halálesetek/betegségek nagyobbik részében dohányos az illető.

Indriq 2011.07.07. 16:35:10

@laspalmas:
erre csak azt tudom mondani, hogy a bakancsom talpa átlátszó ennek a pofáján levő bőrhöz képest..... ja és elmehet a qrva anyjába....

Rwindx 2011.07.07. 16:37:40

@Conv: Nekem apám és egyik nagyapám tüdőrákban halt meg. Mindkettő dohányzott mintha muszáj lenne. Fura lenne azt mondani semmi köze nem volt a dohányzásnak hozzá.

spyderman 2011.07.07. 16:39:36

Komolyan nem értem. Ráadásul másokat is mérgeznek. Utálom a szagát is. Kib*szott büdös. A bagósok nem érzik magukon milyen büdösek? Undorító. A buszon se lehet megmaradni. Az összes bagós 1 nagy marha, mert azért fizet, hogy mérgezzék. Nem veszi észre, hogy ezzel a pénzzel a nagy dohánygyárak igazgatójának zsebét tömi, aki meg röhög a markába hogy milyen barmok vannak. Függőségben tartják az embereket. Nem veszitek észre?? Függtök attól a szartól. Mért nem kapjátok be a kipufogó csövét? Vagy álltok egész nap a hungária körút mellett? Ott is kapnátok elég mérget ráadásul ingyen. Mit lehet szeretni a dohányzásba? Szívod be a füstöt? Hát k*rva jó. De ki ne fújjátok! Szívjátok be és tartsátok ott! Más nem akarja szagolni! Mi a f*szomnak fújjátok rám az utcán??? Tartsátok magatokba vazze ha ezt akarjátok annyira!

spyderman 2011.07.07. 16:48:54

A másik meg h mindig a tüdőrákról papolnak, holott nem is ez a legkárosabb. Mért van az h nálunk többször annyi végtagamputációt végeznek mint a 80 milliós Németországban? Megmondom. A nikotin méreg, ami miatt a vérerek összeszűkülnek. Ezért van az ha 1 bagóssal kezet fogsz az akció után akkor tök hideg a keze. És persze hosszútávon ez érrendszeri és szívpanaszokhoz vezet, végtagamputációval is végződhet. 1 félkezű ember mennyi kiadást jelent az államnak? Nem nagyon tud többet dolgozni, csak a segély meg a kórházi kiadások...Nem értem mit védekeznek azzal hogy úgyis tüdőrákos lesz meg meghal és még nyugdíjat se kell neki fizetni és milyen jó ez az államnak...Csak éppen a köhögés meg a fulladás és évekig tart majd, közbe meg szedi a gyógyszereket. Nem is beszélve 1 kézamputációról. Ez hol haszon az államnak? Az államnak az a haszon ha egészséges emberek legalább 50-60 éves korukig dolgoznak, nem az ha 40-50 évesen lerokkannak.

sárkányfő 2011.07.07. 16:50:22

A dohánylobbi lekevert egy büdös nagy sallert az Orbán-kormánynak :)

Nem semmi... gyakorlatilag a magát kurva erősnek hirdető macsó kormány nyíltan elismeri, hogy gyengébb a dohánylobbinál. És ezek után még alkalmasnak tartja magát az ország kormányzására?

Vicc... elképzelem hogy mehetett a párbeszéd a dohánylobbival:
- Szép jó napo...
- Csönd! Helyedre! Ül! Mégis mit képzelsz? Azt hitted hagyom? Észnél vagy?
- Bocsánatot kérek, csak úgy gondolt....
- Kuss már bazeg! Én beszélek! Nem szólsz közbe! Nesze, ezt a dossziét megfogod, elrakod. Van benne egy módosító, azt holnap reggel benyújtod, oszt megszavazod. Értve vagyok? Csönd! Nem kérdez! Nem ismersz, nem tudsz semmit. Megszavazod és kész, sima ügy legyen, világos?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.07. 16:53:49

@Rwindx:
a múltkor meséltem, hogy nekem az egyik nagyfaterom tüdő és gégerákban halt meg 63 évesen, soha nem dohányzott, a másik meg 93 évesen, végelgyengülésben, napi egy doboz mezitlábas kossuth-hal az élete nagy részében, aztán meg mindenről letörte a szűrőt és úgy szívta.

akkor beszéltem a dokival elég sokat aki kezelte a rákos nagyapót, ő mondta, hogy a genetikai hajlam sokkal többet számít a rák kialakulásában, mint a cigaretta.
a nagyvárosi környezetben élő ember a napi sétája során a csúcsforgalom idején mindazokból a káros anyagokból ami a cigiben van annyit szív be, amihez képest a cigi mérhetetlenül alacsony mértékű károsanyag felhalmozódást eredményez a passzív dohányosok számára, a közvetlenül dohányzó számára is ezrelékekben mérhető a hatásarány.

a félreértés elkerülése végett, nem azt mondom, hogy egészséges a cigi, vagy nincs káros hatása, nem okozhat mindenféle betegségeket, de elhanyagolható a dohányzás okozta kár az átlagos nagyvárosi levegőhöz képest.

lolperec 2011.07.07. 16:54:04

szánalmas a magyar politikai elit, elkergetném az összeset követfejteni. sajnálom.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.07. 16:59:56

@spyderman:

te koma, nem jártál te a múlt héten a népművészeti múzeum melletti kajázdánál? :)

egy elmebeteg letámadott az utcán, hogy ne fújjam a füstöt, mert megölöm a környezetem. csak pislogtam rá és mondtam neki, hogy bolondokkal nem tárgyalok, erre visítva kezdett el anyázni, meg átkozódni :)
szelíden megmutattam neki, hogy elektromos cigit szívok, amire még nagyobb hangerőre kapcsolt, hogy már a technológiát is arra használják az ilyen szemétládák mint én, hogy minél hatékonyabban és gyorsabban öljék meg a környezetükben élőket :)

Goompah 2011.07.07. 17:00:03

@Mighty: "Ha ilyen szar az emlékezőtehetsége semmi keresni valója nincs a közéletben."

Hát még az alkotmánybíróságban. Oda mondjuk egyéb okokból sem való.

Maga a fedősztori annyira hihetetlen, hogy szerintem nem is igaz. Arról lehet csak szó, hogy nem merik vállalni, hogy lefizette őket a dohányipar. Az embereket meg iolyan idiótáknak hiszik, hogy azt gondolják, van, aki ezt elhiszi.

Goompah 2011.07.07. 17:05:12

@rajaram:

"Nikotinfüggők nem írtják ki a családjukat, nem okoznak halálos közlekedési balesetet. "

Miért, ilyet csak nemdohányzók tesznek?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.07. 17:06:13

@Goompah:

nem kellett ehhez a dohánylobbinak lefizetnie őket. józan paraszti ésszel is látható a dolog, hogy ha emelik a cigi árát, akkor is fognak dohányozni az emberek, csak olcsóbbat, szarabbat, az egészségügyi indoklás tehát mehet a levesbe, emellett még a gyarapodó cigicsempészet miatt bevétele sem lesz annyi az államnak a jövedéki adóból.
ennyi az egész. egy idióta felvetett egy végiggondolatlan ötletet aztán véletlenül akadt valaki aki el tudta magyarázni mit okoz.

igényes 2011.07.07. 17:07:49

Dohány Jakab vezérigazgató úr meglepődött, hogy mit is akarnak ezek a Parlamentben, hát szólt a haverjának.

Sovány Laci! Ezért adtam én nektek, amit adtam?

látjátok feleim szümtükkel 2011.07.07. 17:10:18

Eddig minden kormányzó erő így kezdte lefaragni saját hatalmát. Volt egy jó terv, törvénytervezet, ami sértette x,y vagy z érdekeit, és megfúrta.
Ez az út oda vezet, ahová a kisgazdák, az szdsz, és a szocik jutottak, pedig azt mondja egy régi mondás, hogy tanulj tinó, ökör lesz belőled. Vagy mégsem?

fokabacsi 2011.07.07. 17:16:02

@lolperec: Méghogy "elit"? Fegyelmezetlen pofátlan csürhe.

(ehh) 2011.07.07. 17:27:28

1. rendszeresen dohányzom tehát nem szakad meg a szívem a döntéstől
2. azonban a stílus szokásosan bicskanyitogató
3. a dohányzás káros, ez tény
4. környezetünkben sok más minden is meglehetősen káros
5. ha már a betiltás mellett sipákolnak egyesek, akkor jöhetne pár hasonló dolog is, pl. tiltsuk ki a belvárosból az autókat, hiszen:
a.) autót vezetni nem állampolgári jog
b.) mivel nem tartok autót és vezetni sem tudok, tulajdonképpen passzívan szennyeznek engem, károsítják az egészségem, megrövidítik az életem,etc.
6. egyéb más egészség és környezetkárosítók
7. mégsem akarok ilyesmit
8. mert jó másokat látni hisztizni ilyeneken

igényes 2011.07.07. 17:28:32

Pálinkafőzés miatt elengedett a FIDESZ piás része ivótársaiknak évi 10 milliárd forint jövedéki adót. Ma mindenki főzhet 100 liter pálinkát jövedéki adó nélkül.
Egy üveg Pálinka árának hány százaléka jövedéki adó?
Pálinka és minden egyéb szeszesital esetén is az alkoholtartalomtól függ a jövedéki adó mértéke. Jelenleg 1 liternyi tiszta alkohol utáni nettó jövedéki adó: 2 360.- HUF. Vagyis a jövedéki adót nem az ÁFÁ-hoz hasonló módon az eladási ár határozza meg, azaz a jövedéki adó független az eladási ártól.

Kiszámítása egy üveg Pálinka esetén: 2360 HUF * űrméret * alkoholtartalom.
Például egy 7 deciliteres 50%-os Pálinka esetén a nettó jövedéki adó a következőképpen alakul:
2360 HUF * 0,7 (liter) * 0,5 (alkoholtartalom) = 826 HUF.
Tehát
1 dl pálinka jövedéki adója = 118Ft
1 liter = 1180Ft
100 liter = 118 000

118 000Ft jövedéki adót kérhetnek a dohányosok vissza az államtól, mert ugye van esélyegyenlőség is Magyarországon.

Egyébként ez 236 doboz cigi, ha 500Ft egy doboz. Ilyenkor van a baj, ha a vezetés inkább piál, mint cigizik.

Ha jól belegondolunk, akkor 3,8 millió háztartás főzhet 380 millió liter pálinkát jövedéki adó nélkül, melynek végösszege egy óriási szám: 380 milliárd forint

blaberus 2011.07.07. 17:51:15

"Cél, hogy az azonosan káros termékek azonos mértékben adózzanak."

Lol, barom... Akkor miert nincs legalis cannabis tizedannyi adoteherrel, mint a cigi vagy a szesz?

global001 2011.07.07. 17:57:14

Röhej, hogy ezen fenn vagytok akadva !! Ezek is mindig az aktuális f*szt szeretik nyalogatni. Ugyanazt csinálják mint a "mocskoskomcsik".
A mi "fideszes ogy-i képviselőnk" is volt már MDF-es, Kisgazda, most éppen Fideszes, de már udvarol a Jobbikos OGY-i képviselőnek. Szeretem mikor ilyen rugalmasak a "honatyák".
El se bírom képzelni mit csinálnának egy havi 3 millás fizetésért ????
Édestestvért maguknak ????

hoplita 2011.07.07. 18:00:50

@zero:
".....Nyomják fel 1000 forintra a cigi árát, kevesebb lesz az adóbevétel, de sokkal kevesebb is lesz az egészségügyi kiadás, és nem fog meghalni évente 28 ezer ember a dohányzás miatt...."

Ó, ilyen marhaságot csak az mond, aki nem cigizik és nem nagyon érti az egész kérdéskört.:))

Rá Dios 2011.07.07. 18:03:41

Mit mondjak, van elképzelésem a dohánylobbi érvrendszerének legalább egyik eleméről. Kell hozzá doboz, de az van nekik elég.

hoplita 2011.07.07. 18:05:16

@mcs:
Erről van szó....csak ezt nem értik.
Ráadásul megvan annak is a veszélye, hogy beindítják a stikában dohánytermelést, ilyen árak mellett már az is a küszöbön van.
Valamikor a háború előtt is sokan termeltek vidéken feketén, úgy mint most mariskát.
Pedig a fináncok akkor is haraptak rá, akkor is jövedéki termék volt....!
Nagyapám a napraforgó közt, meg a kerítés tövén termelte..:))

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.07.07. 18:06:34

A dohanyaruk nem erosen egeszsegkarositok, ellentetben a chipszel ugye?

abandi 2011.07.07. 18:18:00

@Conv: Ez egy komoly társadalmi probléma, minthogy a dohány komoly függőséget okoz.
Ráadásul Mo. egyedi elbírálással kezeli a román importdohány behozatalát...is.
Itt a függőség-nyomor-lázadás háromszögben tengődik a "dicsőnemzeti-Ormányunk".(lsd még a házipálesz trv-t)

Goompah 2011.07.07. 18:19:22

Ha drága kormányunk valóban az egészségünket féltené, akkor olyan brutális adóemelést hajtana végre a dohányáruknál, hogy senki nem vásárolná meg őket.

Az ennek nyomán élénkülő csempészettel meg simán le lehet(ne) számolni abból az évi 100+ milliárdból, amennyivel állítólag több kiadást okoz az államnak a dohányzás, mint amennyi bevételt az adója. Ennyi pénzből minden határátkelőnél kutyák szagolhatnák ki a dohánytermékeket. Ebből a pénzből könnyen fel lehetne deríteni az illegális dohánytermesztést is.

@Jani haverja: Na ja, valahol itt (is) van a kutya elásva.

subtotal 2011.07.07. 18:19:46

@Rá Dios: hogy is mondta Viktor anno a különadók kapcsán? Keményen bekezdünk és onnantól tárgyalunk?

hoplita 2011.07.07. 18:20:16

@Frady Endre:
Annyi kis apró kiegészítéssel, hogy az illető bagós visszalőhet.
Én cigizek..:)))

subtotal 2011.07.07. 18:23:28

@Goompah: és nem engednék ki az állampolgárokat sem dohányáruért mondjuk Szlovákiába?
Van még ilyen jó megoldásod?

Bokortalan Hajléktalan 2011.07.07. 18:25:01

Bocs, de nem olvastam az összes kommentet.
Aki dohányzik, általában iszik is. Rendes bagós nem gyalog jár, hanem kocsival. Általában hamarabb feldobja a pacskert, szóval nem csüng sokáig a nyugdíjkassza csecsén. Most adjuk össze a megfizetett jövedéki adót, áfát, a dohányosok által generált iparűzési, társasági adót és a nyugdíjkasszában maradó zsetont. Ezek alapján eltartok pár nyugdíjast jelenleg.
Egyébként meg vessünk ki adót a kocogókra is. Koptatják a flasztert, az ízületi kopások, az elesések okozta sérülések az egészségkassza rovására mennek, jobban fogyasztják az okszigént, több CO2-t bocsájtanak ki, tehát az üvegházhatás szekértolói, és mindezt ingyen!! Ébresztő!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.07. 18:25:28

@Goompah: és így rögtön több pénze lenne az államnak.
ja nem.
elköltené amit nem is kapott kapott meg a jövedéki adóból :)

hasznos program. olyan fideszes :)

bandika gazdája 2011.07.07. 18:26:56

@pengnui: Az a hambilobby miatt van, hogy kimaradt!

hoplita 2011.07.07. 18:29:53

@Conv:
Igen, naggyából ez történhetett.
Csak neveket nem tudunk..:)

subtotal 2011.07.07. 18:36:03

@Conv: persze, mert most mindenki a jó minőségűt szívja, azért van a cigarettaként eladott dohányterméket vásárolók közül majd minden másodiknak Zsófi a szájában már most is
A sodrós dohány által vevőkört még nem is említettem.

regress 2011.07.07. 18:36:11

@sárkányfő: rajtadkívül nem sokan látják a lényeget.itt most mindenki orvosszakértő,meg zöld,meg elmebajnok.a lényegről senki nem beszél.megint átbasztak,milliókat tettek zsebre.és a képünkbe hazudnak.nem tudja kitől kapta,nem tudja mi volt benne.na elmehetnek a kurva anyjukba,meg az is aki egyetért velük

molaris 2011.07.07. 18:44:28

Ezt a baromságot, amit kitalálnak a dohányzásról nehéz elviselni. Komoly ember meg sem hallja.
A mai világban a halálok a STRESSZ!! Azt pedig nem csökkentik, növelik.

Nézzétek meg a vidáman pöfékelő száz egy néhány éves kirgiz pásztorokat.
Ehhez jön az a rengeteg ipari szemét, amit élelmiszerként adnak el a népnek!

Gastroger 2011.07.07. 18:44:36

A csipszadó, Font Sándor szerint kb 100-150 munkahely megszűnését érinti.
Szerinte... Szerintem, 600-700.
Tegyük rá az éves fizetésünket Herr Font.

"Idén még kb 3 milliárd, jövőre 22-25 Milliárd forint várható bevétel.."
betandwin. Fogadjunk, hogy a keresletcsökkenés miatt az extraadó összege (áfával) NEM FOGJA megtermelni ezt az extraprofitot. (Uzzsorakamatot). Max 1 Mrd Ft. De ha be is jön az a szezonalitásnak köszönhető csokitermékek esetén (mikulás, karácsony).
Jövőre meg lehet számolni:
-áfakiesés
- jövedelempötló kiegészítések (munkanélküliek kifizetése)
- iparüzési adó, ezen szektorok leépülése = import
A pálinkafőzdék 60-65%-os állami támogatású pályázatot vehetnek igénybe.
"A dohánylobbi túl erős volt."

Miii???

Hát megmondom mi az erős. A zsebük. Ami elbírja azokat az összegeket amit abba pumpálnak, hogy fenntartsák ezt a látszat demokráciát.

regress 2011.07.07. 18:48:06

ez is akkora átbaszás,mint a burgeradó.a cégnek évi 20milliárdos nyeresége van,erre viktoréktól kapnak 130milliót munkahely fejlesztésre.ez a pénzmosás nem csípi a szemeteket?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.07. 19:00:12

@subtotal: a sodrós dohányok közt van minőség

hehe64 (törölt) 2011.07.07. 19:01:17

Ideje lenne feladni a "megvédelek ha beledöglesz is" hozzáállást. Unom már hogy mások dumálnak bele abba, hogy mi a hasznos, és mi a káros, nekem.
A következményeket ugyanis én viselem.
A dohányzás, evés stb. egészségügyi költségei pedig nem lehet érv, ugyanis soha, semmiféle adattal nem támasztják alá hogy mi, mennyi, azonkívül még soha nem láttam embert egészségesen meghalni, ha nem érte baleset.

Goompah 2011.07.07. 19:07:53

@subtotal:

Te kis idiotka, te nem ismerni feltételes mód?

dr. Aullah 2011.07.07. 19:23:02

@hehe64: És senkit sem érdekelne, hogy mikor döglenek meg a dohányosok, ha mindenki otthon dohányozna, aztán nem hordaná magával a füstöt az utcára.
Sajnos nem ez a helyzet.

egy maréknyi dollár 2011.07.07. 19:28:27

@zero: Na látod!Ennek a 28ezer embernek már nem kell nyugdíjat fizetni.

Pistie 2011.07.07. 19:33:25

Csalódás ez, de mi másra számítottunk? Mindent ami hülyeség végigcsinálnak, miközben egy jó törvényük lenne, annál pedig bepucsítanak a dohánylobbinak. Remélem legalább fáj nekik.

Pistie 2011.07.07. 19:34:59

@hehe64: Még nem láttál olyat, aki szimplán azért halt meg, mert öreg volt, és valamelyik szerve nem működött tovább?
Amúgy nem az a baj, hogy szívod, csak ne fújd ki!

egy maréknyi dollár 2011.07.07. 19:38:10

@Goompah: A reaktivált rendőrök csatárláncot alkotva őrizhetnék végig a zöld határt.Akik már nem férnek oda,a kidobott kutyák kiképzésével foglalkoznának.

abandi 2011.07.07. 19:42:55

@Aullah:
És akkor még a PM10-ről nem is beszéltünk!
Megbaszódhat az a világ, ahol a nagyvárosokba koncentrált biomasszát a saját szarukkal etetik, mérgezik alapból.

Nurrddin 2011.07.07. 19:47:00

@hoplita: ilyen hülyeséget csak olyan tud mondani, aki szerint a XXI. században nem kell megtölteni a puskát :DD

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.07.07. 19:47:18

@Mighty: Navégre, itt van a kiskutya elhantolva...monnyon le az ilyen!

Karipapa01 2011.07.07. 19:47:58

Itt semmi másról nincs szó, mint a lényegről: LÓVÉ!!! Nincs itt semmi lobby, meg összeesküvés. Lényeg az adóbevétel. És ha ez csökken, baj van. A többi csak képmutatás!! (bocsánat: arcmutatás). Nincs olyan, ami nem káros, az elkerülhetetlen városi környezetszennyezés, az egészségtelen táplálkozás, ital- és kábítószerfogyasztás, MUNKAVÉGZÉS miatt kialakuló ártalom, stb. és persze a dohányzás. Ezek megszűntetése a jelenlegi anyagi lehetőségeinket figyelembevéve szinte lehetetlen.Egy-két dologba belenyúlni úgy, hogy a többivel nem foglalkozik senki, csak bevételkieséssel járhat. Tehát mit lehet tenni? szépeket mondani, de minden marad a régi kerékvágásban.

Goompah 2011.07.07. 19:55:11

@egy maréknyi dollár:

Az évi 28 ezerből ex has legyen 18 ezer nyugdíjas, mert sokan már nyugdíj előtt belehalnak a bagóba. Havi átlag 80,000 Ft. nyugdíjjal számolva ez fejenként évi 960 ezer, 18 ezer főre pedig kb. 17 milliárd megtakarítás. Ezt szerintem nagyjából kompenzálja a 10 ezer nem nyugdíjas halott miatt kieső adó- és járulékbevétel: bruttó 270 ezres átlagfizetéssel számolva fejenként kb. 70,000 csak a nyugdíjjárulék, ami évente 8.4 milliárd. Ehhez jön az említett 10 ezer fő által fizetett SZJA, ÁFA és egyéb adók.

Szóval baromi nehéz pontosan kiszámolni, mennyit hoz az államnak a konyhára a bagó, de az biztos, hogy kedves politikusaink csak nyernek rajta a dohányipar által a zsebükbe csúsztatott pénzek által.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2011.07.07. 19:57:00

@spyderman: veled se tüdőrák fog végezni, az agyvérzésre meg esélytelen vagy. infarktusra tippelek. csak szív, bél, vagy here? a leghülyébb láncdohányos nem olyan habzószájú debil mint te. környezeti ártalom miatt lettél ilyen, vagy csak a szemedbe fújta a füstöt az anyatermészet? ;-)

én a függő dohányosokat nem értem. az okát, hogy miért gyújt rá valaki, azt megértem. nadehogy miért nem tudja letenni? :-o 5 percente rágyújtani, egy rohadt félórát sem kibírni közlekedési eszközön a bagó nélkül.. komolyan nem értem. a konzekvencia is valami oly távoli dolog sokaknak, hogy ihajj. de az ő életük! akinek kedve van hozzá gyújtson rá! legfeljebb korábban hal. vagy nem..

a krákogók tudják, hogy a cigi káros. a károgók viszont azt hiszik csak az káros. a levegővétel is az. oxidál.. élve eléget.. ilyen az élet.

a politikusaink magukhoz képest sokat kapnak fizetésként és zsebbe. de valójában aprópénz az egy lobbinak. olcsójánosok. itt még pénzről sem igen volt szó. azon módosítások egyike, amelyikről már kihirdetés előtt kiderült, hogy a célja soha nem fog megvalósulni. sőt. kifejezetten kontraproduktív. jött volna a priluki, meg a többi..

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.07.07. 19:59:18

Pedig hosszabb távon nem maradhat az olcsó cigi, 2018-ra egy doboz árát legalább 800 forintra kell emelni. Állítólag. Az EU-ban. Ha még ott leszünk 2018-ban. És nem a föld alatt.
Szájukba tömném a zsetont, amit ezért kaptak megint a dohánylobbitól.. Még hogy egészségvédelem meg chips-adó. Komolytalan, minket hülyének néző bagázs, le velük!
Orbán Viktor örökös miniszter-elnök Úr, kérem, mondjon le, most és adja át a kormányt egy szakértőnek.
Kétharmad nem kifogás.

abandi 2011.07.07. 20:23:17

Emberek!
A dohány egy kb 66%-os jövedéki termék, pont úgy mint az üzemanyag...
Én, mint dohányos és autóhasználó -most az italról nem is beszélve...- a legfaszább adófizetők közé tartozom, sőt: néha tejet, kenyeret, meg egyéb élelmiszert is vásárolok 25% felárért!
És mindez a jószolgálati adóságcsökkentés miatt lenne...de ellopják közben a mi választott (?)"nemzettestvéreink", úgy általában .

egy maréknyi dollár 2011.07.07. 20:24:50

@Goompah: Így van.Már várom, hogy az üzemanyagok árának emelését azzal indokolják,hogy a gyaloglásra szoktatás által felpezsdített vérkeringés mián a zemberek egészségi állapottyának drasztikus javulása várható.

hoplita 2011.07.07. 21:13:35

@spyderman:
"....Mért nem kapjátok be a kipufogó csövét? ..."

Mondd, te miért nem kapod be a faszom?

hoplita 2011.07.07. 21:14:23

@Nurrddin:
Mint tuggyuk, mán az is kiment a divatból.:)

Indriq 2011.07.07. 21:16:55

hát igen, a dohánylobbi kiosztott pár sallert és koki orbánkáéknak....
vagy simicska részvényeket vett a dohánycégekben...

Komolyra(?) fordítva a szót, alap lenne, hogy azok, akik átolvasás nélkül megszavazták, most felállnának, elnézést kérnének és a büdös életben többet nem vállalnának felelősséggel járó pozíciót. És ha valamelyik vicces ember odaadta volna nekik, a saját halálos ítéletüket, akkor elolvasás nélkül megszavazzák, vagy még viccesebb eljátsza ezt 50% SZJA változtatásra?

Molenaaar 2011.07.07. 21:51:19

ALJA!!!!!

Dohánylobbinak meg: SZÉP VOLT!

Ennyi.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.07.07. 23:20:16

Üdv! Engem mélységesen felháborított ez a döntés. Épp ezért a Nívó blogon egy virtuális tüntetést és nemzeti konzultációt szervezünk az ügyben. Itt lehet szavazni:

nivo.blog.hu/2011/07/07/nemzeti_konzultacio_a_dohanyzasrol

csodalámpa 2011.07.07. 23:24:59

@reKorrekt: az alkoholistákat megveti a társadalom, a dohányosokat nem (annyira), pedig sztem ua. történet....múltkor egy vasútállomáson, ahol még n+1 üres pad volt, pont a mellettem lévőre leült egy tirpák paraszt és rágyújtott. Nos nem feltétlenül akadtam volna ki rajta, ha éppen nem eszem, (mert azt nem kell tudnia, hogy asztmás vagyok, és azt meg alapból leszarja, hogy a passzív dohányzás révén több káros anyagot szívok be, mint ő); de komolyan evés közben dohányozni, az már mennyire szánalmas és undorító dolog...nálam egy kategória a babakocsi felett füstölő "anyukával" - az ilyenekkel sok csúnya és fájdalmas dolgot tudnék művelni. Visszatérve a tirpák parasztra, akkor sem kapcsolt, amikor felálltam, és látványosan arrébb mentem és ott fejeztem be a kajálást. Legszívesebben pofánb.sztam volna, de ilyenkor valahogy mindig visszatart, hogy nem szeretnék egy ilyen sejthalmaz szintjére süllyedni.
disclaimer: a kulturáltan dohányzókkal semmi bajom - és tapasztalatom szerint ez a többség - de a negatív tapasztalat jobban megmarad, és az ember, ha általánosít, az nagyobb súllyal veszi figyelembe.

csodalámpa 2011.07.07. 23:26:43

@abandi: aha, és emellett fasza májfunkcióval, BMI-vel és vitálkapacitással rendelkezel / fogsz 10-15 éven belül. Sztem a "sok" jövedéki adód úgy 10-20%-ban fogja fedezni a kemo- és sugárterápiád költségeit....

csodalámpa 2011.07.07. 23:32:44

@Aullah: szóval kezeljük úgy, mint a buzulást? XD viccen kívül, én kiegyeznék vele, de ennyire nem szopatnám a dohányzókat, csak annyit szeretnék, hogy legyenek tekintettel a nem dohányzókra (főleg a gyerekekre!), és ha mégsem, akkor nagyon legyenek seggbek.rva

Goompah 2011.07.07. 23:33:25

@csodalámpa: De mivel nem minden bagós lesz rákos, ezért a bagósok által befizetett jövedéki adó úgy nagyjából fedezi a kemoterápiájuk költségeit. Ezzel nem védem őket, mert nálam kevés ember utálja jobban a bagózást, de azért maradjunk reálisak. De - mint egy korábbi kommentemben írtam - nagyon nehéz felállítani egy valós egyenleget, túl sokat kell csak feltételezni, megbecsülni.

"a kulturáltan dohányzókkal semmi bajom - és tapasztalatom szerint ez a többség"

Jó neked. Az én tapasztalatom szerint ők vannak kisebbségben.

csodalámpa 2011.07.07. 23:35:15

@Bokortalan Hajléktalan: egy atrószkópos térdműtét ára a töredéke egy kissejtes tüdőrák kemoterápiájának.....meg a marha sok befizetett adódnak.

csodalámpa 2011.07.07. 23:40:08

@Goompah: igaz, nekem a dohányzó nagyapám nem rákban halt meg, öngyilkos lett, miután a nagymamám a mellrákból felgyógyulva, a 4. év után tüdőrákban meghalt. És persze, nem mindegyik dohányos hal meg rákban, mert aki szerencsésebb, az pl. érszűkületben, egy-két amputáció után. De baromira nem akarok senkit megtéríteni, engem csak tényleg az érdekel, hogy én, illetve más, aki nem dohányzik, ne szenvedje el a hátrányát annak, hogy a másik fél nincs tekintettel rá, ennyi.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.08. 00:55:41

@bogancs: ugye tudod, hogy elég egyoldalú a kérdésfeltevés? :))))))))))))))

tegyél be egy olyat is, hogy:

Nincs szükség a dohánytermékek jövedéki adójának emelésére, mert ez nem oldja meg a problémát, a dohányosok csak áttérnek az olcsóbb, rosszabb minőségű cigire, így az egészségügyi költségek nőnek, és emellett a cigaretta feketekereskedelme/csempészete is csak forrást von el a bevételekből, összességében több egészségügyi kiadást generál a dolog kevesebb bevétellel az államnak.
A megoldás a dohánytermékek minőségi szabályozása, a kátrány és szénmonoxid mennyiségek, adalékanyagok rendszeres ellenőrzése és minimalizálásának kikényszerítése, a dohánytermékek méreganyag tartalom mennyisége szerinti sávos jövedéki adóztatásának bevezetése, alapul a jelenlegi adó, és minél magasabb egy termék kátrány és szénmonoxid tartalma annál magasabb adósávba rakása.

ennek lenne értelme, a legolcsóbb cigik lennének a legkelendőbbek és ezek lennének a legkevésbé károsak. maradna a bevétel és csökkenne az egészségügyi költség.

pounderstibbons 2011.07.08. 07:36:58

Még az is lehet, hogy a FIdesz hosszútávra játszik. (persze a lobbik és a natúr hülyeség ereje is magyarázhatja a ninja-indítványt)

Olcsóbb cigi->több dohányos->rövidtávon több eü kiadás, de később tuti kevesebb a nyugdíjkifizetés - gondolhatják a pragmatistább és cinikusabb kormánytagok..
(vagy akár gondolná egy két évvel ezelőtti Bogár László... www.mno.hu/portal/534511 )

Csak a KDNP-s "mozdonyhorgony" nem értem, hogyan tud rábólintani erre.

"...Az országgyűlési képviselők sajtótájékoztatójukon kijelentették, egyéni álláspontot képviselnek, nincs szó a Fidesz és a KDNP közötti ellentétről.

"Nem szeretek füstös helyiségben vacsorázni, de ugyanúgy nem szeretem, ha megtiltják nekem, hogy utána elszívjak egy szál cigarettát" - fogalmazott Harrach Péter. Mint mondta, a dohányzás rossz szokás, káros az egészségre, a nemdohányzókat védelem illeti meg, és azt is elfogadják, hogy a társadalmat jó irányba kell alakítani, formálni, de számukra fontos az emberi személy méltósága és az ebből fakadó szabadsága is. Ez pedig adott esetben azt jelenti, hogy rossz döntéseket is hozhatunk, "mindenkinek joga van arra, hogy elszúrja az életét" - tette hozzá. A kábítószer-fogyasztás tilalmát azonban továbbra is szükségesnek tartja, az ugyanis személyiségkárosító hatású.

Rubovszky György - aki elmondása szerint közel 50 év dohányzás után egy éve szokott le - hozzátette: elképzelhetetlennek tartja azt a megoldást, amikor egy bizonyos csoport érdekében a másik csoport érdekét abszolút háttérbe szorítják. Az nem vezet sehová, ha egyszerűen betiltják a dohányzást - mondta, és példaként azt említette, hogy évek óta szigorúan bírságolják, ha valaki autóvezetés közben telefonál, mégis minden harmadik ember ezt teszi."

www.origo.hu/itthon/20110308-ket-kdnps-kepviselo-a-dohanyzasi-tilalom-szigoritasa-ellen.html

Valaki megnézte a módosító indítványt, hogy nem a Harrach-Rubovszky képviselőpáros fejléces papírján érkezett e?

reKorrekt 2011.07.08. 09:05:20

@csodalámpa: lámpa, parasztok mindig is léteztek. Minden téren. Tudod milyen ez... ettől függetlenül úgy gondolom hogy pofán kellett volna basznod, mert addig nem tanul semmiből...

Goompah 2011.07.08. 09:07:59

@pounderstibbons:

'"Nem szeretek füstös helyiségben vacsorázni, de ugyanúgy nem szeretem, ha megtiltják nekem, hogy utána elszívjak egy szál cigarettát" - fogalmazott Harrach Péter.'

Hajjaj, ez elég súlyos személyiség- vagy jellemzavarra utal, nézőponttól függően.

"elképzelhetetlennek tartja azt a megoldást, amikor egy bizonyos csoport érdekében a másik csoport érdekét abszolút háttérbe szorítják. Az nem vezet sehová, ha egyszerűen betiltják a dohányzást"

Akkor már értem az eddigi kormányok hozzáállását a bűnözéshez. Értem, miért nem lép fel a kormány határozottabban, miért tiltja és bünteti az önvédelmet stb. Hiszen a bűnözők érdekeit sem szabad abszolút háttérbe szorítani.

"A kábítószer-fogyasztás tilalmát azonban továbbra is szükségesnek tartja, az ugyanis személyiségkárosító hatású."

Érdekes, tudtommal a marijuana sem rombolja a személyiséget. Az alkohol viszont erősen személyiségromboló.
A dohánynál és az alkoholnál nem inkább arról van szó, hogy létezik egy jól megfogható csoport, a dohány- és szeszipar, amit rendszeresen lehet adókkal, "védelmi pénzekkel" és kenőpénzekkel pumpolni? Illetve ami rendszeresen megkeni a politikusokat? Míg a kábítószernél nincs ilyen, hiszen illegális és a nemzetközi környezet miatt nem is lehet legalizálni.

Amúgy nem valami Semjén nevű KDNP-s főgenya lobbizott nemrég a védett madarak vadászatáért? Van az a pénz, szerintem nem is olyan sok, amennyiért ezek az álszent szemetek az anyjukat is eladnák.

Roy 2011.07.08. 09:09:02

@cserepj: Ráfogták. Amit nem tudnak biztosan azt mind a dohányzásra, az italra, az egészségtelen táplálkozásra fogják rá. Az eszükbe se jut, hogy a stresszes élet, létbizonytalanság mennyi betegséget tud okozni. Nem véletlen, hogy Magyarországon a legnagyobb a halálozás, szív, és érrendszeri megbetegedések, rák.
Ezek nagyban köszönhető a húsz éve tartó rablókapitalizmusnak.

Goompah 2011.07.08. 09:13:12

@Roy: "Nem véletlen, hogy Magyarországon a legnagyobb a halálozás, szív, és érrendszeri megbetegedések, rák."

Bizony nem véletlen, hiszen Magyarországon a Nyugathoz képest arányaiban igen sok a dohányos. Ezekért a halálokért pedig jelentős részben épp a dohányzás felelős. Persze ha dohányzol, akkor nyugodtan dugd a fejed a homokba, és mantrázd azt, hogy 1) dohányzás nélkül is előfordul rák és infarktus, 2) a 90 éves, 15 éves kora óta láncdohányos Józsi bácsi is makkegészséges.

Horizont 2011.07.08. 10:01:11

Most olvastam:)
"Az egészségükre odafigyelő betegeket jutalmazná, az orvosok utasításait figyelmen kívül hagyó pácienseket büntetné az Országos Egészségbiztosítási Pénztár egy jövő januárra ígért gyógyszertámogatási tervezet szerint. Az OEP főigazgatója a Magyar Nemzetnek azt mondta, hogy csökkentenék például a betegek asztmagyógyszerének támogatását, ha a páciens nem hajlandó leszokni a dohányzásról."
Erre nem mondhatjuk, hogy hű de rohadt szemetek!!

lyken 2011.07.08. 11:01:51

A benzinlobbi is bevethetné már magát...

lyken 2011.07.08. 11:02:39

Ja, igen, meg a gépjárműlobbi, meg a regadólobbi...

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2011.07.08. 12:21:45

Az egészséges életmódra való nevelés leghatékonyabb módszere a fizetős egészségügy. Bármilyen egyéb megoldás hasonló vagy a lobbisták győzelmét hozza (lásd jelen példa) és nem történik semmilyen változás, vagy egy betarthatatlan szabályrendszert, aminek több hivatalnok (vagyos nagyobb állami kiadás) és jelentősebb feketegazdaság (azaz kevesebb állami bevétel és romló közbiztonság) az eredménye.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2011.07.08. 14:38:10

@stoic79: ha tippelnem kéne te szdsz-szavazó lehettél.. annak a "pártnak" volt ez a vesszőparipája..

"Az egészséges életmódra való nevelés leghatékonyabb módszere a fizetős egészségügy."

lehet meglepetésként fog érni, de az eü most is fizetős. arra vonják a tb-t az eü hozzájárulást munkavállalóktól és munkáltatóktól. igencsak sokat levonnak így.. és egy meghatározott alapba megy az ilyen címen beszedett pénz, tehát nincs tartalékolás, nem lesz belőle autóút, játszótér. csak az egészségügyre fordítják. (amit nem lopnak, sikkasztanak el belőle..)

ezen kívül rákosiék óta a paraszolvencia is a fizetésük része. mondván az alulfizetést majd kipótolja a nép.. az orvosok meg vannak is olyan helyzetben, hogy egy jelentős rétegüknek szüksége is lenne rá. általában ez a réteg nem találkozik a beteglátogató rokonokkal. mert más, több dolga is van. csak gyógyít. úgyhogy szöknek is az orvosok.

a debil vizitdíjazás már emiatt is hülyeség volt. mert nem volt ingyenes az eü.. azt a munkavállalót sarcolták tovább akitől a 100-200x-osát is beszedték közvetlenül (a munkáltatótól is beszedték közvetve, aki ezért nem határozta meg a munkabért magasabban.. ne kelljen annyi munkáltatói hozzájárulást fizetni..) az aprópénz vizitdíjnak. hányszor kellett volna fizessenek még az emberek?? a másik baromsága meg az volt, hogy a nyugdíjas, aki nem kegyből kapja a nyugdíját, hanem mert általában meg is dolgozott érte - nem akkora összeget kap nyugdíjként havonta mint amikor dolgozott munkabért nettóban.. ott 300 forint, pláne a növekvő eüi gondjai és a "támogatott" formájában is magas gyógyszerárak mellett nagy kiadás volt.. emiatt is az emberek egyik csoportja sem ment el a kisebb bajával orvoshoz. így lett belőle nagyobb és mindenképpen kezelhetetlenebb baj. :-p

az utóbbi évszázad legidiótább politikai versenyzői a magyarországi liberálisok..

Horizont 2011.07.08. 15:43:52

@fogsunder:
Jó lenne ha bizonyos "emberi" dolgokból kihagynák a mindenkori politikát. Ilyen az egészségügy is.
Az mind igaz amit leírtál a vizitdíjjal kapcsolatban, de az is tény, hogy a feleslegesen orvoshoz járók is megcsappantak amikor fizetni kellett 300 ft.-ot. Így aki tényleg beteg volt, annak nem kellett megküzdeni a "kiültek a vénasszonyok a padra" élethelyzettel:) Itt vidéken:)
Ma (általában) a következőképpen működik az egészségügy vidéken. Kb. harmadszorra elküld a háziorvos a szakorvoshoz, vagy műszeres kivizsgálásra. Ő kér időpontot, ami döbbenetesen messze lesz. Na most akinek nincs semennyi pénze, az kivárja, nem balhézik, nem őrjöng (csak káromkodik otthon) de tudja, hogy pénz nélkül hiába is pattog. Akinek van egy kis pénze erre, az már most elmegy magánrendelésre, 5-8 ezer ft. / alkalom és a magánorvos továbbküldi, legtöbb esetben önmagához a kórházba, ami persze szintén pénzbe kerül a betegnek, mert soron kívül van. És az ember fizet a magánröntgenért, ultrahangért, CT-ért, csak ne kelljen várni, mert a beteg türelmetlen. És láss csodát, nincs is tumultus a Szakorvosi Rendelőintézetekben, nincs lázadás, nincs tömegverekedés. Így az illetékes elvtársak azt hiszik minden szép és jó!

látjátok feleim szümtükkel 2011.07.08. 16:06:15

"....módosítót, amiről egyébként roppant vicces módon senki (még ő sem!!!) nem tudja ki és miért írta."

Ez az igazi parasztvakítás! Vagy bárki küldhet névtelenül törvénymódiosító javaslatot a választott országgyűlésnek? Ha ez igaz, tulajdon képen minek is ülnek ott?

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2011.07.08. 16:41:04

@fogsunder: "lehet meglepetésként fog érni, de az eü most is fizetős." Valóban, rosszul fogalmaztam: a privát egészségügyi biztositási rendszerre gondoltam. Tény, hogy most is fizetős, de csak nagyon kevesen fizetnek be, és ehhez képest sokan használják. Mert lássunk tisztán: az egészségtelen életmódot folytatók nagy része nem a TB befizetők közül kerül ki, és semmi nem kényszeríti, hogy változtasson, ugyanis ha pl. a sok dohányzás miatt probléma lesz a tüdejével ,akkor ugyanúgy ellátják, mint aki jelentős összegeket fizet be. Privát biztosítás esetén viszont a dohányos értelemszerűen többet fizet, ha pedig nem akar, akkor ha baj lesz, nem látják el. A tisztán privát rendszer egyébként szükségtelenné tenné a vizitdíjat, és átláthatóbbá és kiszámíthatóbbá tenné a paraszolvenciát.

hoplita 2011.07.08. 17:52:47

@reKorrekt:
Szerintem is pofán kellett vóna baszni...:)
Csak gyanítom, hogy annak a "tirpák parasztnak" úgy jó tíz centivel nagyobb volt a bicepsze és a mi csodalámpánkat ott törte vóna el, ahol a legvastagabb.
Így meg mán csak a netes hőzöngés marad, IRL veszélyes és egészségre ártalmas az ilyesmi.:)))
Még a bagófüstnél is ártalmasabb...:))

lyken 2011.07.08. 21:34:15

@reKorrekt: WD40 fújkálása a dohányos felé csodákra képes. Sokukban hirtelen felébred az empátia, hogy ja, bocs, zavar?

Haloperidol 2011.07.08. 22:17:34

Az a sok marha, aki arról ugat, hogy a dohányzás így meg úgy megéri az államnak és az egészségügynek, azzal közlöm, hogy semmilyen szinten ne méri meg, erre nagyon nagy mennyiségű (nemzetközi) szakirodalom van.

1. Dohányos embert sokkal drágább foglalkoztatni, többször beteg, cigiszünet miatt kevesebbet dolgozik
2. Dohányos ember hiába hal meg korábban az egész élete során sokkal több rá az eü kiadás, mint a nemdohányos emberekre
3. Maximum rövid távon éri meg a kormánynak a nagyobb befolyó adó, az eü kiadások terén sokkal többet veszt
4. Amerikában minden dohányzásellenes kampányra fordított dollár 2 másik megtakarítását okozta az eü kiadások csökkenése terén
5. Nem igaz, hogy ELSŐSORBAN genetikai hajlam okozza a nagyobb tüdőrákra való hajlamot
6. A dohány adójának emelése eddig mineóden országban csökkentette a az eü kiadásokat is

csodalámpa 2011.07.08. 23:05:54

@reKorrekt: ez jobban esett volna a lelkemnek, de más stratégiát választottam: megvettem a legordenárébb szagú wc illatosítót, és evvel támadok. :) Ma 3 esetben is teszteltem a strandon (ahol egyik alkalommal megint kajálás közben kezdtek el mellettem füstölni). Szóval faacrcal odasétáltam a delikvenshez, és küldtem rá a másik bűzt. Hát lefagytak, de 3/3 megértette, hogy:
1. asztmás vagyok (nincs a homlokomra vésve, de az övére sem, hogy bagózik, mert akkor nem telepedtem volna mellé, ill. ő nem mellém
2. kajáltam b+, ha nem is láttál el 1 méterre
3. ne nekem kelljen már elcuccolnom minden alkalommal, ha beparkol mellém egy mérsékelten kulturált dohányos, hanem arra 3-5 percre emelje már fel a seggét és haladjon el a kijelölt helyre
4. gyerekek közelében meg főleg kurvára nem kéne dohányozni

Goompah 2011.07.08. 23:06:24

@LION_heart:

"Az a sok marha, aki arról ugat, hogy a dohányzás így meg úgy megéri az államnak és az egészségügynek"

Ha mások lemarházása helyett gondolkodnál egy kicsit, akkor talán rájönnél, hogy Magyarországon semmi sincs úgy, mint egy normális országban. Egy normális nyugati államban még az állami egészségügy is piaci alapokon működik, piaci árakon. Nálunk az egészségügy évtizedek óta alulfinanszírozott, erősen lerobbant eszközökkel, államilag diktált árakkal és bérekkel dolgozik, és a "hálapénz" révén működési költségeinek jelentős hányadát a betegekre terheli - az általuk befizetett adókon és egyéb eü. járulékokon felül.

1. Ez a plusz teher elsősorban a munkaadókat terheli, az államnak csak áttételesen okoz veszteséget, de sokkal kisebbet, mint a cégeknek (nyereségadó).

2. Igaz a rákosokra, közülük is csak az időben diagnosztizáltakra. De nem biztos, hogy igaz pl. az infarktusban meghaltakra. Az államnál maradó nyugdíjakat is figyelembe véve nem biztos, hogy a magyar állam összességében ráfizet a dohányosokra.

3. Láttál már olyan magyar kormányt, amely 4 évnél hosszabb távra tervezett volna? Én még nem. Vagy ha mégis, lásd pl. a mostani kormányt, hát abban sincs sok köszönet ("a következő 10 kormánynak megkötöm a kezét"). :(

4. Amerikában biztos, ezt elhiszem. Nálunk ezt nem tudom elhinni, mert az emberek sokkal kevésbé egészségtudatosak, mint az USA-ban.

5. Abszolút igaz.

6. Kelet-Európában ezt kétlem. Itt a dohányosok nem szívnak kevesebbet, hanem átállnak az olcsóbb cigarettára, ami általában még károsabb. Vagy megveszik a csempészárut. Vagy sodrottat szívnak, ami még károsabb. Ebben a nálunk annyira elterjedt korrupció is közrejátszik, mert nehezen tudom elképzelni, hogy a vámosok és a rendőrök megvesztegetése nélkül tömeges méretű lehetne a csempészet ill. az aluljárókban nulla kockázat mellett árulhatnák az illegális árusok a csempészett cigarettát.

csodalámpa 2011.07.08. 23:06:59

@lyken: nah, tudtam, hogy nem találtam fel a spanyolviaszt XD egyébként az exdohányos Larry Hagman lightosabban nyomta, szappanbuborékokkal...

csodalámpa 2011.07.08. 23:31:45

@hoplita: az a tirpák paraszt egy nálam kisebb csaj volt, de kevés szánalmasabb dolgot tudok elképzelni, mint hogy két nő üti egymást, az olyan cigófeeling. Mellesleg a mai 3. számú áldozatom egy 120+ kancigány volt, kiccsaláddal, ezt egyfajta extrémsportként vállaltam be, bíztam benne, hogy 3 szekus és kb. 70 fürdővendég előtt nem lincselnek meg - és bejött:)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.07.09. 12:50:34

Sajnos sok a gyökér dohányos aki leszarja a többeket.annak idején a pékségben is voltak olyanok akik ott dohányozak,füstöltek a másik orra alá.Meg volt olyan,hogy az egyik nyúlta le a másik cigijét.Mondjuk volt olyan,hogy én is vittem be haveroknak cigit.
Egy másik pékségben volt olyan,hogy hozták vissza a boltból a kenyeret,mert csikk volt benne.
Én ilyenkor személyesen mennék be és megkérdezném tőlük,hogy na de gyerekek,ezt most hogy?Mert ez kibaszott gusztustalan!
Régen gyerekkoromban apám mindig füstölt,napi 2 doboz Kossuth elment nála,de akkor bírtam a füstjét,talán még "finom" is volt nem zavart.Mára már elszoktam tőle és elég zavaró lett a cigifüst.
Azért hálistennek vannak normális emberek akik megkérdik,hogy nem zavar e ha rágyújtanak?

hoplita 2011.07.09. 21:31:09

@Tigeri:

".....Azért hálistennek vannak normális emberek akik megkérdik,hogy nem zavar e ha rágyújtanak?..."

Normális bagósok tényleg így szokták és az én tapasztalataim azt mondják, hogy a nagy többség, a megrögzött dohányos és nem a csodalámpa által említett gizda faszok ilyenek.
Viszont rosszul tűrik, személy szerint én is, amikor egyfajta másodrendű polgárként, pökhendi és szemét módon viszonyulnak hozzánk.
Ennek volt egy példája a vonaton, amikor egy faszfej beült a dohányzóba és nem akart engedni rágyújtani....
Na, annak majdnem vége szakadt az utazásának már Monornál...:)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.07.09. 22:27:20

Van az a dohányos pénz, amiért elkezd korpásodni az ember fejbőre. Pláne, ha azt majd kreatívan befizetik a párt pénztárnokánál! Mert hát ugye Jézus sírját sem őrizték ingyen...
Szemérmetlen emberek, szemérmetlen magyarázata. Mit vártatok mégis ettől a csürhétől? Azért, mert az előző csürhe elment, nem lesz jobb a plebsnek! Nekik viszont jelentősen.
A pénz kormányozza a világot - "Pecunia regit mundum".

Goompah 2011.07.09. 22:31:52

Na és pecunia non olet. S ez nemcsak a húgyból, hanem a bagóból származó pénzre is igaz.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.07.09. 22:34:11

@hoplita: :) Nem dohányzom és zavar is. De... Ha valaki beül egy dohányzó részbe, akkor az a minimum, hogy befogja a pofáját, mivel ő választotta. Nem értem, például, hogy az éttermeknél és vendéglőknél miért ne lehessen egy külön dohányzó szakasz, ha azok ott meg tudják a normál, nemdohányzó részen kívül oldani? Engem, mint nem dohányzót, az például marhára nem zavarna. A vendéglős meg növelhetné a forgalmát.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.07.09. 22:36:50

@Goompah: :))) Viszont kretén politikusaink egy dolgot felejtenek el:
Fama crescit eundo - A hírnév mulandó

Goompah 2011.07.09. 23:48:17

@Boli: Szerintem nem is érdekli őket a hírnév, sokkal inkább a zsebükbe tömött pénz. :(

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.07.11. 12:27:00

@hoplita: @Boli: Nálunk Erzsébeten van egy étterem ahol ez kurva jól meg van oldva.A dohányzó részlegben nem is érzékeled,hogy ez a dohányzórészleg.
Ha megyünk mindig abba a részbe megyünk.És jobban is néz ki,érdekesebb,mint a nemdohányzó részleg.

hoplita 2011.07.11. 18:04:49

@Tigeri:
Azon az oldalon legalább annyi gyökér van, mint a bagós oldalon.:)

süti beállítások módosítása