Skip to content


       Szűrés lista

A közmédiában minden leépítés politikai tisztogatás

Leadtuk az EU-s elnökséget, most már jöhetnek a rázósabb falatok.

A friss heti menü:
Elbocsájtások a közmédiában: "Létszámleépítés" vs. "politikai tisztogatás"

Az MTV-ben az 1315 dolgozó közül elküldtek 285-öt, marad 1030.
Magyar Rádióban a 906 dolgozóból elküldtek 162-őt, marad 744.
Duna TV-ben a 454 dolgozóból elküldtek 124-őt, marad 330.

Az RTL Klubban kb. 380 dolgoznak.

Az MTV nézettsége 10%, az RTL-é meg 35%.

Szóval abban nem lehet kérdés, hogy az MTV-ben az 1315 ember teljesen irreális a 10%-os nézettséghez, sőt, igazából én meg a megmaradt 1030-ot is egy picit sokallom.

De mivel a közmédia az államtól kapja a pénzt, így ha létszámleépítés történik, akkor nehezen védhető érv, hogy minden egyes elbocsájtás szigorúan szakmai alapon történt.

Új alapokra szeretnénk helyzeni a közmédiát? Nagyon helyes. Hol a koncepció? Hogy áll az M2 átalakítása gyerekcsatornává? Sehogy?
Kiknek szeretnénk műsort sugározni?
Milyen műsort szeretnénk sugározni?
Hány ember kell ehhez?

Vagy az is a koncepció része volt, hogy a kevés, még éppen hogy nézhető műsorok stábjait mind kirúgják? Akkor nem lesz Este, Kultúrház és Szempont? "Önök kérték" lesz napi 12 órában?

MTVA cáfolat: "a leépítésben érintettek politikai alapon történő kiválasztására tett utalások súlyos vádak, melyeket az azokat megfogalmazóknak bizonyítaniuk kell majd, akár bíróság előtt is. Határozottan kijelentjük, hogy döntéseink kizárólag a közszolgálati média megújítását szolgálják. Akik politikai tisztogatásról beszélnek, azok az elavult, alacsony presztízsű, átláthatatlanul gazdálkodó közmédia fenntartásában érdekeltek."

Bármilyen más állami vállalatnál történik egy létszámleépítés, nem mondjuk, hogy politikai tisztogatás történt, de a közmédia egy picit más.

Elküldenek 600 postást: politikai tisztogatás?
Elküldenek 600 embert a közmédiából: politikai tisztogatás?

Szerencsére van egy ember, aki segít eldönteni, hogy most akkor létszámleépítés vagy politikai tisztogatás?
Ez pedig nem más, mint Deutsch Tamás!


"Igen, hölgyeim és uraim, a Magyar Rádióban politikai tisztogatás volt, még akkor is, ha mindenki mást mond. Kérem önöket, négy év parlamenti munkája után ne tekintsenek minket olyan naivaknak…de talán még minket tekinthetnek, de az ország közvéleményét ne tekintsék olyan naivnak, hogy azt gondolják, elhiszik, hogy a Magyar Rádióban nem politikai tisztogatás történt! Sajnos, az elmúlt hetek fejleményei egyenes folytatását jelentik annak a kormányzati politikának, amit a Kormány az elmúlt években a médiumügyekben folytatott. (…)a FIDESZ volt az a párt, amely kezdettõl fogva azt hangoztatja, hogy a Magyar Rádió és a Magyar Televízió helyzetét csak a szilárd jogi szabályozás oldhatja meg.

Miért történt ez, ami történt? Egyrészt véleményünk szerint azért, mert a Kormány a legutolsó pillanatban azzal kísérletezik, hogy a kampányban elterelje a polgárok figyelmét az ország nehéz helyzetérõl. A most következõ hetekben újra a médiaügyektől lesz hangos – érthető módon – a sajtó, s kevesebb szó fog elhangzani a jelenlegi Kormány végbizonyítványának egyéb, dicstelen részeirõl. Másrészt nem tudunk szabadulni attól a gyanútól, hogy a történtek újra csak a szekértábor-politika következményei, és most az egyik, éppen hatalmi pozícióban lévõ szekértábor akarja kiseprűzni a másik szekértáborhoz tartozónak vélt újságírókat a tömegtájékoztatásból; azokat az újságírókat, akik közül sokaknak az az egyetlen bűnük, hogy az objektív és pártatlan újságírás elveihez és gyakorlatához ragaszkodtak. Súlyos csapás ez a sajtó és a tömegtájékoztatás szabadságára, ami még súlyosabbá válhat akkor, ha az elkövetkezendő években is ez a logika fogja megszabni azt, ami a média területén történik.

Ebben a helyzetben kell kimondanunk azt, hogy megálljt kell parancsolni ezeknek az eseményeknek! Ameddig a politikusok nem tudnak megszabadulni attól a rögeszmétõl, hogy politikai sikereik és kudarcaik csak attól függenek, hogy ki hódítja meg éppen a médiát, addig ennek csak az újságírók és ezen keresztül a közvélemény fogja meginni a levét. Akiket most a politikai represszió sújtott, azoknak helyük van a tömegtájékoztatásban, és olyan jogi feltételeket kell teremteni, amelyek között a szakmai hozzáértés és nem az éppen kormányon lévők politikai vonzódása határozza meg azt, hogy ki, mikor szólhat a közvéleményhez."


Deutsch Tamás, 1994. március 7.

Hát nem egy jövőbe látó zseni ez a Deutsch?!

(via Gulyásdemokrácia)

Címkék: média fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr723047599

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Zacskós arzén, dobozos sztrichnin, instant cián 2011.07.10. 15:03:57

 Az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége szerint a népegészségügyi termékadóról szóló törvénnyel kapcsolatban azok a kijelentések, amelyek legálisan forgalmazott élelmiszert egyértelműen károsnak minősítenek, félrevezetőek és hitelrontóak, é...

Trackback: A párhuzamosok a mai Magyarországon találkoznak 2011.07.08. 19:57:54

  „Aki egyedül oldhatja meg a kapitalizmus drámai ellentéteit, az az állam. Az, amit krízisnek nevezünk, csak az állam által, az államon belül oldható meg.”Az ország előtt álló gondokkal – a kialakult választási eredmények k...

Trackback: Miért sírnak a közmédiások? 2011.07.08. 19:36:39

Ne sírjanak a közmédiás dolgozók!Hogy miért ne? Ezért: Hammer Ferenc médiakutató a közmédiában folyó elbocsátásokról az Indexnek úgy nyilatkozott, hogy „azt azért senki nem vonhatja kétségbe, hogy nyilvánvalóan túl sok embert foglalkoztat...

Trackback: Levendel Júlia - MITIKUS BORÍTÉKOZÁS A KÖZMÉDIÁBAN 2011.07.08. 19:22:37

Böröcz István, a MTVA vezérigazgatója intézménye becsületességétől és saját emberségétől meghatottan óvta munkavállalóit, hogy ha belépnek majd főnökük irodájába, és ott sok-sok borítékot látnak előkészítve, „ne kapjanak mindjárt szívbajt”,...

Trackback: Közszolgaság 2011.07.08. 14:51:38

- Kedves kollégák! Most, hogy véget ért a megtisztítás, bocsánat ésszerű racionalizálás, értekezletet tartunk, ahol a tévé új arculatáról hallhattok. Azt azért a vezetőség nevében szeretném közölni veletek, hogy aki ma kimaradt, nem biztos, hogy holnap...

Trackback: Az MSZP sem nézi a köztévét 2011.07.08. 14:07:58

Bojkott szerveződik a Facebookon a magyar királyi tévé ellen....

Trackback: Az MSZP sem nézi a köztévét 2011.07.08. 14:06:26

Bojkott szerveződik a Facebookon a magyar királyi tévé ellen....

Trackback: Itt az MTVA! (videó, 18+) 2011.07.08. 11:17:34

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap, az MTVA 550 munkatársat rúgott ki. Olyanokat is, akik eltávolítására nehéz szakmai alapot találni. A maradók nyilván lojálisabbak lesznek majd, hisz láthatják, hogy semmilyen szakmai teljesítmény nem v...

Trackback: Fehér Könyv vs. médiatisztogatás 2011.07.08. 11:16:06

A közmédiában a létszámleépítésnek nyilvánvalóan politikai éle van. A névsorokból látszik, hogy idősebb, nagy tapasztalatú kollégáktól válnak meg (többüktől nyugdíj előtt néhány hónappal). A fiatal, a pozíciójukat kevésbé biztosnak érző kollégák valósz...

Trackback: Szilvásy bilincsben - országomat egy fotóért? 2011.07.08. 10:45:45

Hogy Szilvásy György sértett-e törvényt, azt egy remélhetőleg független bíróság fogja eldönteni. Hogy Szilvásy György ellen vádat fognak-e emelni, azt az ügyészség fogja eldönteni. Nincsenek birtokunkban sem az ügyészség rendelkezésére álló információk...

Trackback: Kossuth tér - ráncfelvarrás és kapuzárás 2011.07.08. 10:45:32

2011. június 24-én Lázár János, Harrach Péter, Balsai István és L. Simon László határozati javaslatot nyújtott be az Országgyűlésnek “a budapesti Kossuth Lajos tér rekonstrukciójáról” címmel. Az indítvány, amely nagy valószínűség szeri...

Trackback: Tömeges elbocsátás a közmédiában 2011.07.08. 10:30:11

A Magyar Rádióban, a Magyar Televízióban, a Duna TV-ben és az MTI-ben 550 embernek mondanak fel a napokban, azonban erről az érintett szervezetek sehol semmit nem hoztak a nyilvánosságra....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kej 2011.07.08. 12:00:43

@bioLarzen: hát ne is legyél biztos benne, hiszen a siklós a parlamenti napló arca is volt. az pedig egy egészen élvezhető háttérműsor volt hétfőnként, a parlamenti ülés előtt.

egyébként pedig bármennyire is tagadja a szóvivő asszony, kellőképpen politikai tisztogatás felhangja van az egész leépítésnek. elvégre teljesen felszámolták a kulturális szerkesztőséget, aki maradt - veiszer alinda - nem írta alá a szerződést, mert nem tudta kivel kell dolgoznia. ugyanezen okból fakadóan a rádióban is volt olyan emberke, aki szintén nem írta alá. kirúgták az este teljes stábját, kirúgták az összes parlamenti tudósítót, a parlamenti napló brigádjával egyetemben. ugyanez a rádióban: az összes kulturális-közéleti műsor felszámolva. az "átszervezés" megalapozottságáról meg csak annyit, hogy - állítólag - nagyobb hangsúlyt fektetnének a sportközvetítésekre, erre lefejezik a brigádot.

az "óccsítás" sem állja meg a helyét, hiszen - pletykák szerint - külsős gyártásba adnának egy csomó (mintegy 40 százaléknyi) közéleti/háttérmagazint. ugyanez a párt, mármint a fidesz néhány éve még véres szájjal szidta a napkeltét és társait, hogy külsős gyártásban, áttekinthetetlen vállalkozói struktúrában készülnek a műsorok, holott belsős gyártásban is meg lehetne őket csinálni, sokkal olcsóbban. talán emlékszel, hogy ez volt az a pillanat, amikor a köztévé felső vezetése - a székét féltve - belső gyártása vonta - például - a napkeltét. (amit egyébként más szempontok alapján méltán lehet kritizálni.

yowou 2011.07.08. 12:03:34

Nem értem miért kell ekkora hisztit csapni. Túl sokan voltak, ezerrel folyt el a közpénz.
Amelyik normális, az úgyis talál munkát heteken belül másik tévénél/rádiónál, amelyik meg nem, de az meg előtte is használhatatlan volt....
Akkor járnánk legjobban, ha az állami csöcsön lógó, adófizetők pénzét szivacsként elszivó állami médiát m1, m2, kossuth stb egyszerűen megszüntetnék , a helyét meg sóval beszórnák, nehogy valakinek eszébe jusson újranyitni őket.

Bloodscalp 2011.07.08. 12:04:45

@zero: az milyen érdekes hogy közben érkeztek új emberkék is, felső vezetésbe, és a híradót is a szemüveges jobberke nyomja (nem tudom a nevét) szóval kilóg a lóláb, mellesleg remélem lesz majd annyi esze vkinek hogy indít munkajogi pert, ha már ilyen harciasak

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.07.08. 12:04:51

@tede:
Szoktunk 2-3 hetente anyósékhoz járni, akik "tévével fűtik a lakást" (by Hadházi). Természetesen tévéújság a dohányzóasztalon. Mindig átnyálazom kiváncsiságból.
Tudod mit látok? Hogy mindegyik tévécsatornán csak ismétlések mennek, elvétve akad egy két új film. Az meg természetesen a kereskedelmi tévéadókon. Megvágva, felkeverve reklámmal.
Hát kösz nem.

És rengeteg ismerősünk van igy ezzel, a fiatalabb korosztályról nem is beszélve.

Éltem akkor, amikor még hétfőn adásszünet volt. Remélem megélem, hogy egész héten az legyen :D

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.07.08. 12:10:00

@Kőmíves Kelemen: Nem a 8 és a 10 közötti a különbség oka, hanem a tripla és a dupla kedvezmény különbözete. Árukapcsolás, semmi más.
Tessen a telefont is lemondani, netezni meg van olcsóbb is..

bájgúnár 2011.07.08. 12:11:04

@namitirok:
Észresem veszed hogy mennyire meghatározza életedet a politika?Vagy abból élsz?/szerintem igen/
Egyébkéntmiért érdekelne jobban pár média kukac kirugása jobban mint Gipsz Jakab kirugása a MÁV-tól?Ahol sokan vannak onnan már kirugták a melósokat.Ja hogy az "értelmiség" is lapátra kerűl?Hát komám ezen akkor kellettvolna elgondolkodni amikor tizezrével rugták ki a melósokat , timeg lelkesen magyaráztátok hogy ez biz a piacgazdaság része.
Szóval menjetek a fenébe!

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.07.08. 12:14:46

@namitirok:
Telefon kell a cég miatt. Felénk két opció van: Trékom, meg az Invitel. Meg két noname szolgáltató.

Ha lenne Digi, vagy Upsz, akkor váltanék. De a Trékom drágább és szarabb az Invitelnél (itt), úgyhogy nincs sok választás.

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2011.07.08. 12:15:27

A gazdasági megfontolások biztos nem igazak, hiszen akkor a közszolgálati adókat kéne teljes egészében megszüntetni (a mai változatos kommunikációs lehetőségek miatt abszolút semmi szükség rájuk).

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.07.08. 12:15:58

@bájgúnár: Tény: A közmédia az adóból van fenntartva.
Tény: A MÁV és a BKV is.
Tény: Az RTL elvileg nem.
Tény: Nem vagyok politikus. Politizáló civil (adózó polgár hehe) vagyok.
Tény: Erről ennyit.

Behajtó70 2011.07.08. 12:22:57

Azért vidámság az egész, mert a szocik-libbantak által telerakott rádió/TV miatt zokog a szoci-libbant banda. Ez a tisztogatás?

Hát igen, csak azt kéne megnézni, hogy ez m ikor kezdődött...merthogy volt egy rendszerváltásunk 1989-ben! Ám az addig teli pofával kommunistaként üvöltő "médiamunkások" maradtak...hirtelen kiderült: ők, bár odítottak, igazából a rendszer ellenségeiként kell őket figyelembe venni, valójában ők azok, akik az igazi rendszerváltók...

És ezt máig minden birka beszopja!

Nézd meg pl a Verebesst, Farkasházit, még ma is ott ülnek, (ne feldjük, hogy a NAPKLETE 7 éven át volt a KÖZTV-ben reggeltől estig!!!) - egyébként a mostan nyivákolók akkor hol voltak???

Hallgasd meg a kabarét, még 1-2 éve isa Farkasházi szerkesztette, vagy az MR1 archivumát, hol minden régi kabarénak ő (és csapata) volt konferansziéja, sőt még új műsor is készült 2009-ben "visszatekintés a kabaré hőskorára" témával - persze, pénzelni kellett a csaholó kutyákat!....értjük.

Csak akkor most egy kicsit hiteltelen, hogy pont ezek ugatnak a leghangosabban és siratják el a "médiát".

Mélyen egyetértenék a politikai tisztogatással is---mert ezeket már 20 éve leváltottuk...csak nem vették észre!

A szerelő 2011.07.08. 12:27:19

Azt nem értem, hogy a legtöbben miből gondolják, hogy sokan voltak? Meg kéne már indokolni valamivel, mert így dobálózni érvek nélkül túl könnyű, ahhoz nem kell ész, olyat még én is tudok :) Ja és kíváncsi lennék arra is, hogy mennyi pénzbe kerültek a bérek a leépítés előtt és után.

fokabacsi 2011.07.08. 12:28:49

Éppen ideje volt! Túl sokan túl régen lopják ott a napot!

arlequin 2011.07.08. 12:30:06

@Conv: már megint csak 1etérteni tudék.
csak az nagyon káros gazduram, hogy az elküldöttek között volt 1-2 (na jó, vagy 20) értelmes, dolgozni tudó és nem hibbant prolidióta propagandista...

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.07.08. 12:32:49

@arlequin: Tán lecserélik őket az utóbbiakra.
Propagandistákra szükség van, gondolkodókra nem annyira a NER jegyében.
Meg kiszervezésre, abban azért van pénz. Összességében nem hiszem, hogy a költségvetés spórolna egy kanyit is, de az eddigi színvonal majd még magasnak számít a továbbiakhoz képest!

fokabacsi 2011.07.08. 12:32:52

@Behajtó70: Már legalább 22 éve ezt meg kellett volna lépni! Az Osztrák tévénél fele annyian dolgoznak, mint a Magyarnál! Még mindig mehetne a 40%-uk!

Jólfelhúztammagam 2011.07.08. 12:33:30

@politologus:
Az ország egész területén lehet választani rengeteg csatorna közül. Elő kell fizetni műholdas TV-re. Nem drágább, mint a kábel, sőt.
Miattam az MTV-ben elég lenne egy ember is: a gondnok, aki gondosan bezárja az épületet.

election sc.monitor (törölt) · http://www.valasztas.eoldal.hu 2011.07.08. 12:35:23

Mészáros Antónia kirúgása: ez egyértelmű szakmai selejtezés
Galamb: kultúrharcból tették ki
Rózsa Péter: na őt már tavaly ki kellett volna rakni politikai okokből, az egész életműért.

LuciFerko 2011.07.08. 12:35:25

1994: www.youtube.com/watch?v=cijrgKULWkg

érdemes megnézni az összes részt!

fokabacsi 2011.07.08. 12:35:51

@A szerelő: 93 körül, eljöttek a céghez egy 10 perces filmet forgatni ! És 23-an két hétig forgatták, ettek ittak a cég költségén, és a dugaszoló aljba velem akarták a csatlakozót bedugatni?!

bájgúnár 2011.07.08. 12:36:01

@namitirok:
Ugye teis érzed hogy ez kissé erőltetett?Érted te mire céloztam.Csak mellébeszélsz akár a többi törzsszúrkoló!De akkor Gipsz Jakabot kirugta a BAT./Dohánygyár/Í
Ez már nem az adófizetők pénzéből ment ugyi?Vagy a többi élelmiszeripari cégek.
De érted te ezt csak nemfogod fel.

zsoltix 2011.07.08. 12:39:16

@Behajtó70: Evek ota Sinko szerkeszti a kabaret.

balf 2011.07.08. 12:39:55

Zseniális poszt, grat. Imádom, amikor "rendszerváltó" politikusokat szembesítenek saját korábbi véleményeikkel. Muhaha.

Közmédia: amíg a politikai kultúra radikálisan meg nem változik hazánkban, addig (és csak addig) az lenne a legjobb, ha max 10 fővel működne a közrádió+köztévé, mert akkor csak azzal arányosan lehetne lopni és hazudni a mindenkori kenyéradók (szocik vagy narancsosok) hasznára.

Ahol ténylegesen a piac dönt, ott már látszik, hogy megindul egy egészséges szelekció: Népszava nemsokára hál'istennek bedől, Népszabadság vergődik, stb.
Már csak az utolsó ballib bástyák (Heller és hasonszőrűek) tartják magukat, reméljük, azok sem sokáig... Az igazi nemzeti oldal pedig lassan végre elfoglalja az őt megillető helyet.

MINDENHOVÁ piac kell, tehát, amíg ki nem alakul az, hogy közpénzből nem finanszírozunk semmit pártszimpátia alapon. Könnyű mondani, tudom, nehezebb megcsinálni...

Behajtó70 2011.07.08. 12:42:27

@zsoltix: de nem 20 éve....és mi van a kabaré archivummal?

ne is mondd!

Marcellusca 2011.07.08. 12:44:51

Biztos vo't már, de leírom:

Ez 7 évvel ez előtt volt, azóta volt/van:
- elmútnyócév;
- NER;
- NENYI;
- gyurcsányahibás!

Ez triviális!
xD

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.07.08. 12:45:51

@Seduxen: A vastagbőr kommentelői közül is el lehetne küldeni egypár "embert".
Mondjuk kezdhetnénk veled.:))
Amúgy meg lehet,tényleg sokat dolgoznak ezeken a helyeken.Egy ésszerű leépítéssel nem lenne probléma.
De ha nem tetszik,akkor meg 2/3 meg a Zemmmberek erreattakfelhatalmazást!Emútnyócév!

sz4sz4 2011.07.08. 12:53:07

@Behajtó70: köszi, kommentedről beugrott a Párt-kelte best of, LOL , ha valaki nem ismerné:

www.youtube.com/watch?v=2dkG4NuJAEg

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2011.07.08. 12:54:44

@namitirok: Egyetértek. Egy kitétellel. Ha egy egyház, alapítvány, neadjisten párt (hehe) valamilyen hasznos közintézmény fenntartására vállalkozik (iskola, kórház, gyermek vagy idősotthon, állatmenhely stb), az állam segítsen be (elvégre az egyháztagok, párttagok is adóznak). A saját intézményi fenntartásukat pedig oldják meg maguk. Bár amennyire én tudom, az alapítványok jórésze és az egyházi parókiák többsége ma is a hivők/támogatók adományából él.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2011.07.08. 13:00:00

@zero: Megér, csak nem a közmédiában, hanem valami hasznosabban. De ennyi erővel kérdezhetnénk azt is, hogy miért építsük le a szükségtelenül túlterjedt közszférát, hiszen így még több ember munkája szűnik meg. Abban viszont nagyjából mindenki egyetért, hogy létszámcsökkentés az kell.

balf 2011.07.08. 13:04:53

@LuciFerko: Ez mekkora! Obersovszkyt kirúgják egy "nemzeti-konzervatív" kormány idején, Pálffy vigasztalgatja, Friderikusz szimpatizál a kirúgottakkal (főleg Mesterházyval, nyilván), a "barikád" szó először jön elő, ráadásul Friderikusz szájából????? Óriási!

Letöltöttem, elmentettem. :)) Nézem a többit is!

Makita 2011.07.08. 13:26:45

@election sc.monitor:
Mészáros Antónia biztos rossz szakmaisággal kérdezte Orbánt tavaly júliusban, hiszen utána vették le az Esté-ről. Ugyan már!
Rózsa Péternek meg a kisujjában van a tv-zés, jó lenne, ha az ilyen emberek példaképek lennének, nem kirúgottak!

dr. Aullah 2011.07.08. 13:27:03

@Nádasi Balázs: Tudod... ezen én is sokat gondolkoztam. Mióta rákaptam az internetezésre és mindenre, amit tudok vele kezdeni... nem nézek tévét.

Link Elek 2011.07.08. 13:32:22

jo hogy elokerested, nagypn szepen latszik, hogy valaha dajcstomi nem volt meg agyhalott.
nadehat o is azok koze tartozik akik elbasztak meg az agyukat is

Transylvanianmixedgrill 2011.07.08. 13:37:45

@Blassius: Aszem ez mehet a trolltartóba! :D

kormányzó 2011.07.08. 13:44:48

@Tigeri: Csak a tünódés kedvéért! Tulajdonképpen az egész országot el kellene küldeni,hiszen mindenki tud olyan csoportokat, amelyek létszáma erősen túlzó.

Professor Chaos 2011.07.08. 13:47:03

Ne gondoljátok már, hogy RTL-ben kevesebben dolgoznak mint MTV-nek. A kereskedelmi TV-k műsorait szinte mindíg külső, általában az adott TV-hez közeli cégek csinálják, akik dolgozói már nem RTL alkalmazottak...

scottish 2011.07.08. 13:47:19

@Blassius: Áldás! Áldás! (Brian élete)

Egyébként a nézettség egy érdekes forma állat. Ennyi erővel 10 milliárd légy sem tévedhet. Együnk sz@rt!
Nahyon örülök, hogy nem kell a 18-35 éves korosztályba tartoznom, akik nyálcsorgatva nézik a hetvennyolcadik csillagszületiket, meg a kilencvenötödik valóvilágot. Sőt nem érdekel hogy dani mit mondott ildi háta mögött Józsiról károlyék verandáján. Vagy valami ilyesmi lehet a BK meg a másik fos.
Egy ideig tényleg próbáltam a közmédiákat nézni hallgatni, és arra jöttem rá, hogy már inkább a Bartókot és a petőfit, mint borosbocskort. A tv-t meg megoldottam azzal, hogy megvettem egy valag David Attenborough DVD-t, oszt nézem a gyíkok szaporodását.

Nádasi Balázs 2011.07.08. 13:51:56

@Aullah: @zero: @spontan: @Kőmíves Kelemen: Köszönöm a válaszokat.

Egyébként nekem kb. 4 éve nincs tévém, nem előfizetésem nincs, tévém nincs.

Igazából pont ezért nem értem ezt a sok-sok hülyeséget. Bede Mártonnak van igaza: az is hülye, aki közmédiába megy dolgozni ma Magyarországon.

Ha lenne egy BBC-hez hasonló igen színvonalas, híreket is adó, bátran kérdező, a kettős ellenőrzés elvét valló, dokumentumfilmeket is készítő, ifjúsági sorozatokat is készítő, szóval, egy XXI. századi tévécsatorna, akkor lenne előfizetésem rá (neten keresztül persze).

Pár kurrens cím a BBC-től:

The Viking Sagas
Planet of the Apemen Battle for Earth
Wild China
Unnatural Histories

...Sorolhatnám. Kedvencem ez, fantasztikus dumái vannak benne a fickónak:

How TV Ruined Your Life

aha, persze 2011.07.08. 13:52:42

HONNAN A "POLITIKAI TISZTOGATÁS" KIJELENTÉS ALAPJA?

Behívták Kis Béla kameravezeték összedugdosó asszisztenst, és megkérdezték, hogy Fideszes, esetleg KDNP szavazó-e? Ha azt válaszolta, egyik sem, akkor kirúgták? Vagy most akkor hogy volt ez a politikai tisztogatás?

2011.07.08. 13:57:02

No, azért az RTL klubban penetránsan szar is a műsor, akármennyivel kevesebben is vannak. Meg egyébként is megérne egy misét részletesen összevetni a dolgokat, nem csodálkoznék, ha azt derülne ki a végére, hogy ugyan kevesebb az alkalmazottjuk, de sokkal több a bedolgozó alvállalkozó.

scottish 2011.07.08. 13:57:35

@Nádasi Balázs: A vicc, hogy pl a komplett "Az Este" stábja ki lett rúgva, akik pl nagyon jó kis odamondogatós feszegetős műsort készítettek. Lásd Juszt Lászlót, aki szintén az okos mikulások közé tartotzott.
Azt azért árulja már el valaki, hogy Bombera kitököm előtt térdel ilyen jól, hogy a semmi munkája miatt még mindig a tv-nél van? És Al Jazeera Hesna? Kóvályog a világban, szép meg aranyos, de egy értelmes riportot még nem láttam tőle.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.07.08. 14:00:44

Kicsit demagóg a nézettségi %. Mivel a nép szennyet akar és az állami tévé meg nem sugároz azt, így nem nézik sokan...

KovA 2011.07.08. 14:08:16

Persze, hogy tisztogatás ! Na és - meglehet az előző "tisztogatást" kell eltisztogatni... meg egy hosszú időszak üledékét. Így megy ez - mit kell ezen fönnakadni ?

Lone Wolf 2011.07.08. 14:14:49

@arlequin:

Ahol gyalulnak...

Mellesleg 20 500 ból, nem is rossz arány. Az valahol elkerülhetetlen, hogy ilyenkor a szakmai célok ellenére becsússzon pár pofa alapúelbocsájtás.

De még így is túl sok a léhűtő!

igényes 2011.07.08. 14:21:56

Kellene egy jó kis szakmai tisztogatás Dr. Schmitt Pál, Orbán Viktortól lefelé. Mindenki menjen vissza oda, ahol ért valamit.

Dr. Schmitt menjen vivó edzőnek, dr. Viktor pedig a Felcsút S.E. edzőjének. Óriási előrelépés lenne.

makacshalacska 2011.07.08. 14:24:08

reggel a dunatvn karácsonyi műsort ismételtek, így júliusban

bőrmók 2011.07.08. 14:42:58

@namitirok: :)
Nem volt elég abszurd. Ma már magasan van a léc.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2011.07.08. 14:45:44

azt hiszem hogy csak a valóságshowkon többen dolgoznak, mint 380, úgyhogy az egész RTL-ben nyilván ennek sokszorosa... de nem is ez a lényeg, teljesen más funkciója van egy közszolgálati médiának mint egy kommersz csatornának, tehát nyilván másképp is kell csinálni, olyan dolgokat kell felmutatniuk, amelyet egy kommersz csatorna nem fog bevállalni...

KovA 2011.07.08. 14:53:43

@namitirok: Á azt azért nem kell, akkó' kit tesznek a következő tisztogatás után oda ?

parrre 2011.07.08. 14:59:47

Naaaa még megvan ez a majom ? Nem itta el az agyát? Vagy de?

Bee-zony 2011.07.08. 15:08:07

1. A jelenlegi elvtársurak pont ugyanolyan aljasok, mint az előző garnitúra volt; és ugyanúgy nem azt kell nézni, hogy mit mondanak, hanem azt, amit tesznek.
Nyirkai jóslat:
„A galambnak álcázott karvaly és a kánya,
Égigérő fára segítik a Kiskanászt.
Szívében király, álmaiban császár.
Szépen szól, rondán cselekszik.”
Kipipálva.
Egymillió munkahely kontra egymillió kirúgott ember (akiket esetleg kényszermunka keretében átképeznek kubikusnak). A darabszám stimmel, csak nem fejtették ki az igazság minden részletét.

2. Nálam a „megújítás” már az „ellopás” szinonimája. Megújították? Az hány év lenne normális országban?

3. A fidesznyik megoldás: kirúgni mindenkit, és az utolsó kaccsolja le a villanyt. Aztán jöhetnek beköltözni a zsidók… és így lesz a Kárpát-medence Európa legnagyobb szemétlerakója, mert a hasonló vonzza a hasonlót; aztán következhet a nagy tűz. Logikus ciklus.

igényes 2011.07.08. 15:08:08

Focista, és a vivó országa vagyunk! Két sportoló, sportállással, sportdiplomával. (Kapott diploma, tisztelet a kivételnek)

látjátok feleim szümtükkel 2011.07.08. 15:32:09

Hiába, amit szabad Jupiternek, nem szabad az ökörnek, avayg hogyan csináljunk a szánkból segget.

aha, persze 2011.07.08. 15:34:07

@regress: Na várjál, nem értem :) Mire érted válaszként, hogy "az"?

papas 2011.07.08. 15:54:42

Ajánlom a figyelmetekbe, az ember, aki a kormány kommunikációját irányítja. Döbbenetes interjú.

www.origo.hu/itthon/20110708-mediatorveny-orszagimazs-interju-kovacs-zoltan-kommunikacios-allamtitkarral.html

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.07.08. 15:57:38

@molnibalage:

Na ja, végül is ezzel az erővel csináljanak évi 20-30-40 milliárdért műsorokat 15 szobatudósnak ..

Ez amúgy tök hasonló, mint hogy kinek készülnek a magyar művészfilmek sokszázmillióért.
Nem a nézőknek?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.07.08. 16:03:52

Nem kellene egyáltalán ez a "közmédia" nevű fos, és akkor nem tudna egyik párt sem tisztogatni.

fedkvas 2011.07.08. 16:25:51

@Meridian74: tényleg kurva sokan vannak még így is, de ne felejtsük, hogy az átadás-átvételi tisztogatás következtében 2010 második felében azon röhöghettünk, hogy az MTV Híradóban beszélni-olvasni nem tudó emberek makogják be a híreket.

fedkvas 2011.07.08. 16:32:23

@molnibalage: azért voltak jó dolgok, amik hamvukba holtak, pl. az m2-n futó világhíradó. perfekt, profi kis műsor volt, el is tüntették. arra akarok ezzel utalni, hogy a BBC is állami, mégis képes 1, saját gyártású sorozatokat (szappanoperától sitcomig); 2, profi hírműsorokat; 3, profi magazinműsorokat sugározni. ezek pedig nézettséget is generálnak - az állami adó számára nem a nézettségi versenyben aratott győzelem a cél, hanem a tisztes helytállás. jelenleg ez csak egy drága szar, amire egyre kevesebb ember kíváncsi. ja ez meg a másik, hogy esik a köztévé nézettsége, egészen véletlenül azzal párhuzamosan, hogy a korrekt felé haladó híradókat fideszék megb*szták.

Joooe 2011.07.08. 16:35:28

Jó cikk, de azért politikusoktól azt sem kell teljesen komolyan venni amit tegnap mondtak, amit 17 éve arról már egyértelművé kéne tenni hogy csak viccelődünk vagy mi :)
Mondjuk az ország helyzetére az egyik magyarázat, hogy túl sokan figyelnek arra, mit mondanak a politikusok, és túl kevesen arra, hogy mit csinálnak.

2011.07.08. 17:06:13

@scottish: Az odamondogatás nem NER komform, aki ezt nem fogja, nyilvánvalóan alkalmatlan arra, hogy a kormányzati tudatformáló médiában szerepet kapjon.

NYJetsTD 2011.07.08. 17:30:32

Felzabálhatja a televíziókat és a nyomtatott médiát is a fityesz, reggeltől estig hozsannázhatják a kiemelkedő termelési eredményeket, ismételgethetik, hogy nép hangulata egyre jobban javul, az emberek belenéznek a pénztárcájukba és és könnyen eldönthetik, elküldik-e őket a jó francba.
Tegnap belenéztem az M1 egyik hírműsorába. Azt hittem időutazáson vagyok. Minden szép, minden jó, baszki, még a focinkról is szuperlatívuszokban beszéltek.
Már 20 éve csöbörből vödörbe. Egy csomó kibaszott troll meg csak nyomja a pártvédő mantrát. Belehánynék a fejükbe, mert az én életemet, az én országomat is tönkreteszik, de tudom teljesen felesleges, Ezek minden korban ott lesznek, az ő nyelvük minden segget túlél. Mindegy milyen oldal, milyen szín, a legfontosabb a kétszínűség, a mondatok kifordíthatósága. Most tapsikolnak a kirúgásokon, pár évvel ezelőtt őrjöngve tiltakoztak volna. Vagy fordítva. hiszen a lényeg nem a hozzáértés, a tudás, hanem a szervilizmus. Közben pedig a normális emberek lassanként teljesen feladják, mert tudják, ezeket sohasem fogod legyőzni.
Kokik és sallerek országa lettünk. Ennyit is érünk...

Virág et. 2011.07.08. 17:45:58

zero

A munkavállalók száma ne zavarjon meg. Az RTL és a TV2 a műsorgyártást már rég outsourcoulta, ezek az emberek ugyanúgy ott vannak a ker tévéknél is, csak nem az M-RTL munkavállalói, hanem valamelyik műsorgyártó cégé. A valós számok terén feltehetően még mindig vezet a királyi tévé, ezért a karcsúsítás indokolt lehet. Csak nem úgy, hogy Papp Dánielek küldenek el Benda Lászlókat.

Egyébként csak nekem tűnt fel, hogy a fülkeforradalom előtt, a jobboldalnak időben behódoló MTV-vezért éppen azért zavarta el az összes külsős gyártót, mert költséghatékonyabb a belső gyártású műsorok készítése, most pedig mintha éppen fordítva történne: elzavarják a belsősöket és jöhetnek a jó káder külsősök. Ezt hívják racionalizálásnak a Fidesznél.

A hülyéknek persze annyi elég, hogy a ballibeket építik le. A hülyék meg még mindig vannak elegen, hogy pl időközit nyerjen a Fidesz. Ez azért sokat elárul az országról.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.07.08. 17:53:58

@NYJetsTD: +1
Pontosan, én már pl. feladtam, költözőfélben vagyok.
Aki itt marad, azok egy részét őszintén sajnálom (akiknek valamiért nincs módjuk innen elhúzni), a másik részén az ittmaradóknak viszont csak röhögni tudok. Mantrázzák csak a köpönyegforgatást egymásnak, és nyalják egymás seggét, vagy veszekedjenek az egyre kisebb koncért. Dolgozni akaró ember itt egyre kevesebb marad, és teljesen mindegy, hogy milyen szakmáról beszélünk, azaz nem csak az orvosok húznak innen el. El fog jönni az az idő, hogy 2 nyugdíjas, 1 segílyes (most már értelmetlen munkát végző (végző???) közmunkás), meg egy politikus (vagy csókos állami hivatalnok) azon fog összeveszni, hogy ki tartsa el a másikat. És ezekből csak a 2 nyugdíjast sajnálom.

Virág et. 2011.07.08. 17:55:31

Kíváncsi leszek a spórolásra is. Valami azt súgja nekem, hogy a racionalizálást alátámasztandó számok nem fogják tartalmazni azt, amit nem az MTV, hanem mondjuk pl. az MTVA költ a külsős műsorokra. Amelyeket valamelyik Echo-s vagy Hírtv-s jó káder gyorsan gründolt műsorgyártó cége fog biztosítani. A végén meg úgy csökkentünk, hogy növelünk. Kiadást.

És ez nem is vad képzelgés, mert azzal hogy az egész közéleti és művészeti blokkot leépítették, nagyjából a külsős gyártás az egyetlen út, ha nem ismétléseket vagy a fekete képernyőt akarják sugározni egész nap.

GatyaPityu 2011.07.08. 17:55:39

" Az MTV nézettsége 10%, az RTL-é meg 35%. "

Azért nyugtass meg, hogy ugye ezzel nem azt akartad mondani közvetetten, hogy a Retekklub lenne a televíziózás non plus ultrája, az igényes és minőségi televíziós média mintaképe?
Mert mindkét csatorna a maga módján egy rakás ... Az egyik ezért, a másik meg azért, de ugyanolyan gagyi mindkettő.

2011.07.08. 18:00:36

@NYJetsTD: Húsz éve? Már majdnem negyven éve csúszunk lefele. Én csak váltig csodálkozok, hogy még mindig van lejjebb. 2006-ban már kezdtem remélni... én hülye, még végigvirrasztottam a tévéostromot a fotelban, hogy lássam, mi az, amit be akarnak olvasni? Hát egy nagy semmit. Vajon mikor ébrednek fel a szemzős párttagok, majd ha befogjuk Caucescu Romániájának életszínvonalát???

@Virág et.: De az is lehet, hogy ugyanazok az emberek fogják ugyanazt a munkát csinálni tovább, csak nem alkalmazottként, hanem alvállalkozóként.

Virág et. 2011.07.08. 18:05:54

@Hajszás Láncos: Lehet, bár egy outsorcingot nem így szokás kommunikálni. Ha a munkavállaló tudja, hogy átveszi a műsorgyártó és folyamatos a foglalkoztatása, akkor más szabályok alá fog esni: nem jár végkielégítés stb. Erről itt egyelőre szó nincs.

Ha egy-két nagy öreget vissza is foglalkoztatnak (pl. a már említett Bendát), akkor meg majd felmerül a kérdés, hogy mi érte meg jobban: fizetni az illető munkabérét vagy fizetni az illető munkabérét + az őt foglalkoztató ex-Hírtv-s/Echo-s káder cégének nyereségét.

Vagy ez, vagy 0 műsor. Lehet így is, csak nem hiszem hogy pont egy jobbos kormány lenne elég tökös, hogy a Duna tv-t felszámolja.

Virág et. 2011.07.08. 18:07:12

@Hajszás Láncos: Ha olyasmira gondoltál, mint ami a biztonsági őröknél van, akkor az elég szomorú lenne. Ha már a királyi tévé is kényszervállalkoztat és (ezáltal) adóelkerül, az azért egy egészen újfajta mélység lenne.
Ezt nem gondolom.

Horizont 2011.07.08. 18:45:54

Már a rendszerváltás óta megy négyévente ez a nagy harc a köztévéért. A saját szimpatizánsait akarja odarakni. Oké. (vagyis nem oké). De könyörgöm nem azért akarja ezt, hogy befolyásolja a közvéleményt és meggyőzzön arról, hogy milyen jó nekem , hogy ők vannak? Na de ahhoz műsor kéne. Az meg nincs. És néző sincs. Mondjuk 15-20 éve még érthető volt valamennyire a nagy ragaszkodásuk, de ma az internet világában? Ha a létszámleépítés arról szólna, hogy sokan vannak a munkához, de be fogják tölteni a helyeket az "én kutyám kölykeivel" :(
Egy embert nagyon sajnálok. A Záróra műsorvezetőjét Weiszer Alindát. Lehet, hogy nem tökéletes, de a sok celebecske közt üdítően jó.

Himpellér · http://5percszerelem.blog.hu/ 2011.07.08. 18:52:41

Az RTL Klubban kb. 380 dolgoznak. -> ez nem igaz (külső gyártás...)

Az MTV nézettsége 10%, az RTL-é meg 35%. -> Ezt nem lehet összehasonlítani!! Az RTL Klubot senki nem kötelezi, hogy roma magazint vagy szlovák nyelvű nemzetiségű műsort készítsen. Vannak olyan kötelezettségei a közszolgálati TV-nek amiket szinte lehetetlen nézetté tenni. Csinálj már meg egy roma magazint úgy, hogy az érdekes -nézett - legyen...

Az a baj, hogy a sok ostoba, egyszerű véglény bekapcsolja a TV-t és leragad a mocsoknál... Nem igaz, hogy az mtv-nek nincs jó műsora. Az a baj, hogy nem tudnak róla az emberek. Meg az hogy az emberek buták és nem igénylik az értékes műsort. Beugró, Delta, Egészség ABC, Főtér, Magyarország története, Kincskereső, Kultúrház, Szósz?!, Záróra... csak gyorsan a videotárból mazsolázva. Persze hogy ezek nem nézettek, mert nem olyan gyors műsorok amik csak rágók a szemnek és ebben nem ordibál egy salgótarjáni bohóc és nem veszekszik két ostobenkó kurva aki két forintért eladja a testét és ezer pornó kering róla a neten.
Lehet, hogy nem egy BBC vagy Discovery Channel a Magyar Televízió de akinek 70 fölött van az IQ-ja az talál rajta érdekes értékes műsort !

bandika gazdája 2011.07.08. 19:38:32

Nézte valaki mostanában a köztévé músorát? Na nem úgy értem, úgy nézhetetlen, hanem mondjuk egy műsorújságban? Hát ahhoz 50 ember is sok! Egyszerűen pofátlanság teteje az adófizetők évi 40 miiliárdjából ezt odabaszni elénk! (Ma pld. Fekete Péter operettfilm, 24. Amerikai sorozat VII./13. rész. És ez így megy nap mint nap.) Tényleg atombomba kellene rájuk, a vezetőiket meg felnégyelni és kitüzni a vár fokára. Egyetlen elviselhető műsor a reggeli, de az is csak Bethlen Jani meg Süveges Gergő napján. Rohadékok!

Horizont 2011.07.08. 20:04:50

@Himpellér: Elveszett a kommentem pedig olyan jól megírtam. Sok mindenben igazad van, akadnak jó kis műsorok, de nagyon rétegnek szóló és éjfél felé amikor az embernek dolgozni kell másnap menni. Aki a "Mónikasón" szocializálódott az nem fog kulturális műsorokat nézni. Rádióban csak zenét hallgat, idétlen kívánságműsorral vagy olyant amiben már hajnalban annyira röhögnek a műsorvezetők (csak tudnám mitől?)és egy szót se érteni. Beszélgetős komoly műsort soha. A tévében is jobban érdekli, hogy az aznapi celebecske mi a francot csinált. A kereskedelmi csatornák már alapos agymosást végeztek. Beérett! Hajdanában amikor még rangja volt a tévének még Öveges professzor fizika óráit is mindenki nézte. (nagyon jók voltak):DD
Van még egy nagyon jó műsora köztévének: Hogy volt !? Híres nagy színészeinkről. Persze ahhoz, hogy jónak találjon valaki egy ilyen műsort ismerni kéne nagy színészeinket:)
Nagyon jó volt a Szempont M. Kiss Csabával. Aztán őt elvették és később a műsor is megszűnt.
Lehet, hogy tényleg túl sokan dolgoznak! Lehet, hogy lehetne mindenkihez szólni.
De a legjobb az lenne ha nem hányna bele mindenbe a politika:(

martonx 2011.07.09. 07:39:00

Se köztévét, se kereskedelmi TV-t nem nézek. Minden információt az internetről szerzek, esetleg néha a nyomatott sajtóból.
Tőlem már holnap megszűnhetne a komplett közmédia. Tőlem akár a kereskedelmi TV-k is megszűnhetnének, de mivel ők nem az én pénzemből élnek, ha megéri nekik, hát maradjanak :-)

Horizont 2011.07.09. 08:14:13

@martonx:
Talán ha arra a sok százezer emberre is gondolnál akiknek nincs internetje, és más szórakozása sem........ :(

Virág et. 2011.07.09. 10:08:16

A köztévé alacsony nézettségének a legfőbb oka a jogszabály. Ezt felróni az ott dolgozóknak nevetséges. Ha az m1 is megtehetné, hogy brazil szappanoperákkal meg valóságshow-kkal árassza el a nézőket, akkor ott is megugrana a nézettség. Álságos érv, hogy hozok egy jogszabályt, amiben szépen leírom, hogy milyen rétegigényeket kell a köztévének kielégíteni, aztán meg a leépítést azzal indoklom, hogy nem nézte senki. Ha a műsorpolitikát nem a szakmai vezetés, hanem a jogalkotó határozza meg, akkor a nézettség miatt is legyen szíves vállalni a felelősséget.

Az egyetlen nézhető műsorfajta a köztévében a közéleti műsorok voltak, de mára ennek is vége, gyakorlatilag a HírTV-t kapjuk másik csatornán. Nem gondolnám, hogy ez az ott dolgozó bemondók vagy egyéb mezei munkavállalók hibája lenne, mégsem látom, hogy a politika által a nyakukba ültetett emberek lennének azok, akik menni kényszerülnek.

2011.07.09. 10:55:41

Nem azért, de szerintem az elmúlt években az MTV talán rászolgált arra hogy elismert televízió legyen. Nem voltak nagy botrányok (a tévészékházast leszámítva), nincsennek valóságshowk, tényleg támogatják a kuitúrát és néha már-már politikailag is függetlennek gondolná az ember. Szóval lehet hogy a Retekklubb és a Tel Aviv2 3,5-szer akkora nézőszámmal is bír, de a kereskedellmi tévé muszály hogy a reklámból éljen meg ezért ők már elég régen elkurvultak, annyira hogy délben a kis nézettség idején asztrológiai műsorokat meg kártyajóslást adnak és a saját gyártású műsorok is durván manipuláltak és cenzúrázottak hogy a nézőközönség igényeinek megfeleljenek. Ugye nem akarja senki hogy az állami tévé műsorai is ilyenek legyenek? Meg amúgy mások is írták már előttem hogy a kertévék külsős emberekkel csináltatják a műsort, szerintem legalább kétszer annyi ember dolgozik náluk mint az MTV-nél, pláne mikor valami nagyobb produkciót készítenek elő.

martonx 2011.07.09. 11:48:32

@Horizont: csakhogy ők sem köztévét néznek, hanem kertévékben követik nyomon a noname celebek minden lépését, meg a hülye szappanoprákat, és a még primitívebb reality műsorokat.

Horizont 2011.07.09. 13:58:48

@martonx: Megint ez a csúnya általánosítás:) Hidd el, hogy sokan nézik a köztévé színvonalas műsorait is. Igaz nem elegen. Az is igaz, hogy ez nem hír!!

@Bermuda: Egyetértek veled, kivéve ezt: "néha már-már politikailag is függetlennek gondolná az ember" Pont ez a baj, hogy nem az, még néha sem! Előtte sem volt az, lásd a Napkeltét, és sajnos most is a politikai híradások katasztrófálisan elfogultak. Sajnos semmiféle oknyomozós műsor nincs, pedig lenne téma és lenne rá igény is. Az ellenzéknek nem igazán adnak teret, központosítva van a hírforrás (lásd: MTI ) meg egy csomó egyéb nyalánkságok. Az Este c. műsort is elrakták este 9-ről 23 óra utánra. Nem véletlen. Szóval vannak még gondok és hiányosságok, de az akinek tele a hócipője a ker. tévék bárgyú műsoraival és szeretne valami mást, mert van rá igénye, azért talál:))

gabesz7004 2011.07.09. 14:34:43

Minden, de tényleg minden közintézmény "dolgozóinak" felét ki kellene b.......ni, a másik felének pedig megmondani, hogy most lehet dolgozni, vagy ti is repültök!

Nyuggervadász 2011.07.09. 16:34:28

A kétharmad az kétharmad...

Kíváncsi lennék,hogy a Fideszes szimpatizánsok közül is küldenek el embereket?

bandika gazdája 2011.07.09. 17:34:03

@Horizont: Jó, hogy mondod, az egyetlen nézhető műsor az Este volt hétköznap, még pártatlan is volt úgyahogy, erre éjjel fél tizenkettőre rakták! Egyébként tavaly még úgyahogy nézhető volt az m1. Idén süllyedt a béka segge alá! Ahol most lakom, mivel ideiglenesen vagyok itt, nincs kábel. A kereskedelmi tv-ktől hányok, hát ezt néztem amíg nem történt vele valami. A Kossuth rádió még hallgatható. Kíváncsi vagyok mikor teszik tönkre azt is. (Gondolom majd szeptembertől!)

bandika gazdája 2011.07.09. 17:42:20

Érdekes, hogy senki sem hozza szóba, vagy nem tudja, hohy a közmédiákba tavaly összel állítólag többszáz embert vettek fel, azok most maradnak. Szóval ez amolyan csere féle! Nem tudom igaz-e, de nem is érdekel. Normális nézhető televíziókat akarok közpénzen! Igen, kultúráltat! Azonnal! A százezer részes amerikai sorozatokat kidobni! (Koreai maradhat!) Szemét az enélkül is van elég, azt nem kell szaporítani.

dr. Aullah 2011.07.09. 19:54:41

OFF:

index.hu/belfold/2011/07/09/egyfordulos_vegyes_valasztasi_rendszert_szeretne_a_fidesz/

"...ez utóbbi kedvezhet a centrumtól a jobbközépig terjedő politikai teret leuraló Fidesznek, mivel egy egyfordulós választási rendszerben az egyéni körzetekben a mandátumszerzéshez nem lesz szükség 50% +1 szavazatra, ez pedig kedvezhet a Fidesznek a megosztott ellenzékkel szemben. A két fordulós rendszerek a koalícióknak kedveztek - a Fidesz 1998-ban, a szocialisták 2006-ban fordították így javukra a választást."

voroner tamas 2011.07.09. 22:05:54

@Aullah: OFF
"ledaráltam" 4 hét alatt.
No comment, a legjobb bassza meg.
Szinkronosan néztem és így is kibasszott jó volt.
Az agyon szidott közszolgálatisok(duuuuunatvéééé)
kurva jól összehozták. Hogy eredeti hangon a legjobb, ahhoz
kétség nem férhet, de így szinkronosan is kegyetlen jó volt.
Nagyon magasra tette a mércét. Most úgy vagyok vele egyenlőre,
hogy ennél jobbat ki tud alkotni?! Kicsit bebasztam. Na jó nem is
kicsit:) assszem rágyúújtok egy cigire
meknálti hozzzzz még egy sööört :))))

2011.07.10. 06:53:17

Itthon nem nézek tévét, nincs is tévé készülékem. Münchenben van, de ott is csak ritkán, a reggeli híreket, mégis mit mit mond az idő jós (bár a kedvencemet épp most csukták le),néha a laskás műsorokat, mint a Schnapchen Haus vagy a Bérelni, vásrolni lakni, ciműt, hogy képben legyek.

Előfordult már hogy néztem az esti filmet, de az is többnyire mind ismétés, hát azt meg úgy, hogy megy a film, hang levéve, és közben hallgattam a Kossuth rádiót.

Horizont 2011.07.10. 09:57:23

@Aullah:
Gondolod, hogy tudja??:DDDDDD
Tegnap se, meg ma se:D

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.07.10. 16:54:48

@nyugger-vadász:
kérdés, h ki számít szimpatizánsnak.
szerintem elég magasan van a léc, hogy beléphess ebbe az elitklubba. egy sima like a fitymasz facebook profiljára nem biztos hogy elég.

a kolléga, aki hírt hamisított, na ő pl. tuti befutó.
közeli barát, rokon, üzlettárs - ezek szerintem a minimális elvárások :)

Horizont 2011.07.10. 18:24:48

@.Pierre Bezuhov.:
Ezen már én is gondolkoztam vajon kit tartanak méltónak arra, hogy maradjon egy munkakörben? Szakmaiság ugye nem számít. Teljesen szolgalelkűnek kell lenni? Isteníteni kell a Fideszt? Vagy Orbánt? Vagy isteníteni kell az adott főnököt? És hogyan szűrik ki, ha valaki utálja a Fideszt, de nem mondja meg és vigyáz minden szavára? Elég ha köpköd egy sort az MSZP-re?És elmondja többször, hogy mennyire értékeli Orbánt, hogy kokit osztott az EU-ban? Megannyi kérdés! Válasz nincs! Az elmúlt 8 évben is dolgozott mindenki valahol, és nem utcaseprőként. Fő motívum szerintem a valakinek a valakije... Az már több évtizede bevált nálunk! Bevált?........

picur3ka 2011.07.10. 18:56:39

Amilyen szinten a magyar media van, a legtobbjuket ki kene rugni.

Az Index szerint harom romat is ki mertek rugni a nacikok.

Szeintem, tartsunk gyasznapot, testvereim!

fokabacsi 2011.07.10. 20:51:44

@picur3ka/mesterhazymiklospart:
Helyesen:Szeintem, tartsunk gyásznapot, tezsvíííreim! :-))))))

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2011.07.11. 10:56:38

Szép összevetés az MTV és az RTL Klub dolgozói létszáma, csak azt se felejtsük el, hogy az utóbbi rengeteg alvállalkozóval (ico Productions, Grundvig) dolgozik, míg az MTV inkább házon belül old meg dolgokat. (De egyszer ezt már leírtam itt a blogon egy korábbi bejegyzésben.)

És a nézettséget is azért ne vedd mérőszám alapul, mert totál eltérő műsorstruktúrában, feladatban és célban (MTV: tájékoztatás, RTL/TV2: reklámbevétel-növelés) érdekeltek.

2011.07.11. 13:00:49

Ezeket az embereket senki nem fogja megakadályozni abban, hogy műsort készítsenek, és azt annak adják el aki a legtöbbet fizeti érte. A nagytudású, tehetséges emberek bizonyára kapnak munkát a kereskedelmi csatornáknál, ha nem itthon,külföldön, hisz nagy a világ.

Leszenk persze olyanok is akiknek új szakmát kell majd tanulniuk, épp eleget hallottuk ezt minden csatornán, ha nézik a saját műsoraikat, akkor ez nem éri majd őket váratlanul.

süti beállítások módosítása