Skip to content


       Szűrés lista

Helyzetjelentés az államadósság elleni frontról

2010. április: Véget vetünk az elmúltnyolcévnek, bizalmat szavazunk a NER-nek, Orbánnak, az új gazdaságpolitikának, Matolcsynak, a fülkeforradalomnak. Lecseréljük a szocialista sleppet a fideszes-kádéenpés sleppre.
A központi költségvetés nettó adóssága18 104 milliárd forint.

2011. május: A 2. Orbán-kormány az első évfordulóját ünnepli. Széll Kálmán-terv, új Alkotmány, ezen pörgött mindenki tavasszal.
A központi költségvetés nettó adóssága: 20 218 milliárd forint.

2011. június: A magánnyugdíj pénzek egy részét a kormány beforgatta az államadósság törlesztésébe.
A központi költségvetés nettó adóssága: 18 688 milliárd forint.

2011. szeptember: Másfél évnyi kormányzás, tervek, ötletek, ötlettelenség adóemelés, áfaemelés, különadók, nyugdíjemelés, jövedéki adóemelés, pornóadó, chipsadó, baleseti adó, közmunka mint munkahelyteremtés, szuperbruttó, félszuperbruttó, újra szuperbruttó, kompenzáció, frankárfolyam, euróárfolyam, két hét alatt rendet teszünk, otthonvédelem, otthonteremtés, senkit sem hagyunk az út szélén, Alkotmány Asztala, Kormányablak ...

A központi költségvetés nettó adóssága: 20 626 milliárd forint. Új rekord.

(grafika: Ténytár blog)

Beleöltek 1360 milliárd manyup forintot és még 2000 milliárd forinttal nőtt az államadósság.

A dugipénz elfogyott, a leértékelés a küszöbön, Matolcsy optimizmusa töretlen, a harci helyzet fokozódik.

De semmi probléma, jövőre már egy picit jobb lesz, csak még egy kis kitartást, polgárok!

(Csak szóljanak időben, mikor kezdjünk bespájzolni konzervekből...)

Címkék: válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr1003311742

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rogán: Szó nincs ingatlanadóról 2011.10.19. 16:12:01

Szándékos félrevezetésnek nevezte az ingatlanadóval kapcsolatos felvetéseket a fideszes Rogán Antal, a parlament gazdasági bizottságának elnöke. Rogán hozzátette, hogy az önkormányzatok érdemi adókivetési gyakorlata ezen a téren nem változik.

Trackback: Orbán: Harcom 2011.10.18. 19:57:42

frissítve Ma egy adófizető tíz személyijövedelemadó-forintjából hét forint megy el az államadósság törlesztésére, ezért kell megnyerni a harcot. A mostani államadósság-csökkentés mértéke az EU-n belül csúcsot jelent - jelentette ki a miniszterelnök. G...

Trackback: Új csúcson az államadósság 2011.10.18. 16:55:11

Az  MNYP vagyon egy részének (1345 milliárd Ft) júniusi bevonása óta eltelt 3 hónap alatt a kormány 2000 (két ezer) milliárd (!) forinttal növelte a központi költségvetés nettó adósságát. 3 millió ember 12 évnyi megtakarítása vált ezzel semmivé és...

Trackback: Rekordméretű az államadósság 2011.10.18. 16:07:01

Szeptember végén a nettó államadósság elérte a 20625 milliárd forintot - írja a Ténytár. Soha nem volt ilyen magasan az államadósság mértéke. A nyugdíjvagyon államosítása csak ideiglenesen csökkentette az államadósságot. Három hónap alatt a kormány 2000 m…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.18. 14:47:17

Gondolom, hajnalig dolgoznak a szakértők a Nemzeti Államadósság-változást Megjelenítő Flash Alkalmazás frissítésén.

butab 2011.10.18. 14:50:16

Majd Orbán október 23.án megoldja Brüsszelben, lyukat beszél majd a hasukba és elengedik az államadósságot : )

Manatwork (törölt) 2011.10.18. 14:50:48

Valaki mondja már meg, hogy hova a picsába tünt ez az irdatlan sok pénz amivel másfél év alatt növekedett az államadósság????? Ha valaki azt mondja, hogy ebből lett fenntartva ez az általános fene nagy jólétünk, akkor azt leköpöm és fejbebaszom egy hólapáttal.

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.18. 14:53:10

@Manatwork: nem a zsemle a kicsi, hanem a szád a nagy!

Manatwork (törölt) 2011.10.18. 14:56:05

@Sarkalatos hozzászóló: de már lassan kenyér sincs, nemhogy zsemle

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.18. 14:56:25

Ha majd a bőség kosarából
Mindenki egyaránt vehet,
Ha majd az ALAPTÖRVÉNY ASZTALÁNÁL
Mind egyaránt foglal helyet,
Ha majd az ÁLAMELNÖK ÚR MOSOLYA
Ragyog minden ház ablakán:
Akkor mondhatjuk, hogy megálljunk,
Mert itt van már a Kánaán!

DArchAngel 2011.10.18. 14:57:08

"Ha kicsi a tét, a kedvem sötét" - erre gondolhatott Forradalmi Mókás Paraszt Kormányunk is, amikor szépen csendben rekord szintre emelte az államadósságot. Úgy gondolták, hogy eddig nem volt elég látványos az államadósság elleni harc.
"Így lesz a győzelem igazán látványos" - gondolta 0. Viktor - "Ha meg nem... Mégis ÉN mit veszíthetek? Bűnbaknak meg jól lesz a Matolcsy, ha úgy hozná..."

majomkutya 2011.10.18. 15:01:15

ÉS jön a vagyonadó jellegű ingatlanadó nevű ostobaság!
Nem is akármilyen trükkösen.
Pénzt vonnak ki az önkori szektorból, de tágítják a helyi adókivetés lehetőségét.
A kormány "népszerűsége" már nem bírna el egy ingatlanadót. Így rálőcsölik az önkorikra.
Úgy emlékszem, hogy a kampányban Mádi László nevű fideszes képviselőjelölt pont ebbe bukott bele. Ez már a kac-kac-kac kategória.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.10.18. 15:01:44

Aki ráér, nézze már meg a történet hátterét!

Mert ha arról van szó, hogy júniustól szeptemberig a kormány forrásokat gyűjtött ahhoz, hogy novemberben letudja mondjuk a nagyobb lélegzetvételű IMF hitelt (aminek egy nagyobb szelete most jár le), akkor nincs gond. Akkor csak átmeneti, "taktikai jellegű" adósságnövekedésről van szó,

Ha nem, akkor kurva nagy bajban vagyunk.

De mondom, aki ráér, és közel van a tűzhöz, megírhatná.

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.18. 15:01:48

El kéne tőzsdézni az álamadóságot. Elcserélhetnénk a görögökére, aztán leiratjuk, vagy átváltjuk svejci franba gyorsan, amíg még erős.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.10.18. 15:02:05

@Manatwork: szerintem azért lett ennyi a zállamadósság, mert sajnos ez volt az ára a (hogy is írtad?) a fene nagy jólétünknek, illetve a jóléti kiadásoknak, amit mindannyian tapasztalunk (egykulcsos adó, áfa-csökkentés 25%-ról, 27%-re, illetve a munkahely-teremtő különadók bevezetése).

Mielőtt nyúlnál a hólapátért, és gyűjtenéd a "csulát": csak viccőőőltem :DDD

asmodean 2011.10.18. 15:02:40

Szerintem elmútnyócév meg a gyurcsány, aki szerint nem az komcsi.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.10.18. 15:02:54

@DArchAngel: "gondolta 0. Viktor" - bocs, de ez most O(rbán) Viktor, vagy 0 (nulla) Viktor? :DDDD

newnt55 2011.10.18. 15:05:56

"Köszönjük néked Orbán Viktor,
Kiért a hálánk tiszta lángja ég.
Reád ha nézünk, büszke a arcunk,
Virágot hintünk amerre mész.

Fogadjuk néked Orbán Viktor,
Utadra lépünk, Te vezess tovább!
Tavaszra nyíló gyermeki nótánk,
Elébed hajlik, mint virágos ág."

DonCsocso 2011.10.18. 15:06:10

Azert azt remelem mindenki figyelte, hogy kosa megint kinyitotta a pofajat es ismet 300 lett az euro?
Ez most az ellenseg etetese a nagy harcban vagy mi a rak? Ettol nem no az allamadossag?

Manatwork (törölt) 2011.10.18. 15:08:40

@Seduxen: :D Te nem kaptál volna a fejedre, mert ismerve az eddigi hozzászólásaidat, nem tartalak narancsagyúnak :D

Seduxen (már NEM dr.) 2011.10.18. 15:10:55

@Manatwork: akire viszont (szerintem) gondoltál (eszkep, enrico, vidéki, meg a hasonszőrűek), azok ilyenkor nem jönnek ide :)

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2011.10.18. 15:11:06

Hát skacok ez az ingatlandó durva lesz.
Forgalmi érték 3%-a?
Egy snassz 8 millás panel után HAVI 20 000 FORINT.
Ezek totál nem normálisak,
Mókás lenne ha valaki egy éjszaka az Andrássy úti lámpavasakra szépen kicímkézné pártunk és kormányunk politikusainak nevét csak hogy ha szükség lesz rá akkor ne legyen zavar hogy kit hová...

majomkutya 2011.10.18. 15:14:05

@Seduxen: A szocik meg a liberálisok megmondták: azért lett ekkora az államadósság meg a hiány éveken át mert túl sokat fogyasztottunk.
Ha visszagondolok, akkor nem emlékszem rá, hogy túl sok parizert zabáltam volna.
Valójában szerintem azt kellene megvizsgálni, hogy nem volt-e indokolatlan a multik munkahelyteremtésének az olyan fokú támogatása, mikor 10 millió forint fölötti pénzt (több, mint 5 évnyi munkabért) vágtak hozzájuk minden egyes létrehozott munkahely után. Meg a különböző adómentességek biztosítása, miközben más szektorokat szénné adóztattak és ha valaki becsületes próbált lenni nyomban versenyhátrányba került, így jelenleg a hivatalos GDP-t meg lehet szorozni nagyjából 1,2-1,3-mal, mert ekkora feketegazdaságunk lett.
Egy kiváló cikk erről az utóbbi időből:
fenteslent.blog.hu/2011/10/17/a_magyar_gazdasag_jegesmedvei

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.18. 15:15:26

@Di622: ha milliomos vagy, fizess! Így is jól jártál az új adójogszabályokkal.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.10.18. 15:15:30

+ még egy kellemes hír:

index.hu/gazdasag/magyar/2011/10/18/perelheto_a_karokozo_ha_van_is_kotelezoje/

remélem ott az LB-n mindenkit legalább 1 hétig valami ordenáré cifrafosás fog gyötörni, megérdemelnék...

@Di622: mé', nem tetszik, hogy 33 év alatt ÚJRA megveheted a lakást/házat, ahol élsz (először a tulajdonostól vetted meg, most meg az önkormányzattól), nem is értem mit problémázol?

drazsé 2011.10.18. 15:16:31

@Sarkalatos hozzászóló:

na, igen... nem a zsömle kicsi, hanem a pofánk nagy :(

lehetne egy olyan kormányt/parlamentet kérni a télapótól, mikulástól, jézuskától (ki-ki válassza ki a számára kedvest) amelyik nem csinál semmit?

de tényleg

minden úgymarad, semmihez nem nyúl, képviselő nem nyúlkál a gombokhoz, mert rácsap az országházi pincér, szóvivő pantomimmel szórakoztatja az újságírókat, amíg azok meg nem unják és írnak inkább valami kis színest....

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.18. 15:17:26

@Seduxen: az államtól is megvette már egyszer vagy kétszer a bürzsüly.

fogash 2011.10.18. 15:18:19

@Di622: az merész.. De október 23. még előttünk áll....

Amúgy az államadósság nem devizában van? Ha a Ft 5%-ot leértékelődik, akkor az automatikusan 5% államadósság-növekedést jelent, nem? Akár a lakáshitelnél, ahol felvettél nyolcmilliót, öt év alatt visszafizettél kb 3milliót (=50eFt x 60hó), így most már csak 11,5 millióval tartozol. :(

Csak kérdem, nem védem őket!

VT Man 2011.10.18. 15:20:36

Hogyan süllyedt a Vastagbőr olyan mélyre, hogy egy folyamatosan hazudozó blog grafikonjait és adatait vegye át??

A tények itt vannak:
akk.hu/ktgvetesadossag.ivy

Ebből az is látszik, hogy erősen csúsztatások vannak az eredeti cikkben, és a Forint államadósság csökkent, vagy nem nagyon nőtt, a deviza pedig az árfolyamváltozás miatt más Forint értékű.

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.18. 15:22:43

Nekem vannak javaslataim az álamadóság csökkentésére:

- közlekedés-szervezési hozzájárulás (most csak az út koptatását fizetik az autósok)

- humán súlyadó (túl soványok és túl kövérek fizessetek!)

- tízszeresére emelném minden bírság és illeték árát

- gyermektámogatási részhozzájárulás (fedezné az álami nagyvonalúságot, amit a gyermegnevelőknek nyújt)

- nagyértékű bevásárlás utáni illetmény (5000 forint utáni vásárlás után 10%)

- éjszakai adópótlék (aki este jár dolgozni, az fizessen többet a közvilágításba!)

VT Man 2011.10.18. 15:22:59

@Seduxen:
Aki az egykulcsos adó ellen szól, azt tényleg fejbebszom egy lapáttal!

Végre egy értelmes intézkedés, hogy aki bejelentve dolgozik, az ne 36% SZJA-val adózzon, mint pár éve. Erre jönnek a fikázók!

DArchAngel 2011.10.18. 15:25:22

@STX Joe: Ettől a nettó az annyi. És a Forint a mocskosgyurcsánycsótány alatt is szarul állt.

Manatwork (törölt) 2011.10.18. 15:26:02

@STX Joe: Kik borították meg párszor a forint árfolyamot? Ja tudom... a gyurcsányi beszélt hülyeségeket az államcsődről meg ma reggel is gyurcsányi küldte el a picsába az IMF-et. Reggel óta gyengült is a forint szépen.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.10.18. 15:27:08

@STX Joe:

Mivel az államadósság egy része devizában van, egy része forintban, a kettőnek az összege a nettó államadósság.

Ha neked 100 000 svájci frank hiteled van, akkor mennyi a nettó adósságod?: 100 000 * 240 ....

Seduxen (már NEM dr.) 2011.10.18. 15:28:14

@STX Joe: jó, mindjárt szólok egy-két ismerősömnek, aki bejelentve (=nem feketén) dolgozik, keres bruttó 180-200ezret, nincs gyereke, és bizony szopóágra került...

Hova küldhetem őket beszélgetni?

(Megelőzve az ultimate-halálcsillag bevetését: én speciel jól jártam az egykulcsossal + a gyermek után járó kedvezménnyel), szóval nem savanyú a szőlő...

Ja, míg el nem felejtem: a ténytár blogon neked szegeztek egy kérdést:

"foxfellow 2011.10.18. 13:38:08
@STX Joe:

Nem akarnék kötekedni veled, de nekem úgy tűnik, amit belinkeltél, az pontosan az a táblázat, ami alapján a fenti grafikon készült.

Akkor ez most TÉNY, vagy hazugság? 15 percen belül mondtál magadnak homlokegyenest ellent és állítottad, hogy a blogbejegyzés maga a TÉNY, miközben a blog hazudik.

Most akkor hogy van ez?
Válasz erre
"

ezzel mi lesz? :DDDDD

Manatwork (törölt) 2011.10.18. 15:30:29

@STX Joe: Arra az egykulcsos adóra gondolsz ami kétkulcsos? :) Megjegyzem, bár van aki tényleg jobban járt vele, de a kieső évi 500 milliárd adóbevétellel ütötek egy akkora lyukat a költségvetésbe amit kétségbeesésükben más adóemelésekkel próbálnak befoltozni. Viszont ezeknek az adóemeléseknek a hatására nemhogy az 500 milliárdos lyuk csökkenne, hanem az emelések hatására még annyi adóbevétel sincs mint az emelések előtt = növekszik a hiány és ezt csak hitlből lehet fedezni. Az ellopott manyup pénz meg pár hónap alatt köddé vált. Sakk, matt.

Viktus 2011.10.18. 15:30:36

Csapataink harcban állnak ... várjuk a csodafegyvert!

RuinDone · http://newworldchaos.blog.hu 2011.10.18. 15:30:50

Ezt a bizonyítványt ténleg egyszerűbb lesz Brüsszelben magyarázni mint az Asztórián.

Algopirin 2011.10.18. 15:30:54

@Di622: ja, azt néztem én is, így is van kommunális adóm, de azt még kinyögöm. De ez a 3% most konkrétan fél évi nettó fizumat jelenti egy kicsi, erősen felújítandó házikónál. Aztmeg mégis hogy a retekben tudnám nélkülözni? Hülyék ezek bameg.

Viktus 2011.10.18. 15:33:12

@Manatwork:

Az Amerikai Álom ( Rajzfilm a gazdagági válságról is ) (FULL)
youtu.be/8-yRNEdl20o

Kismacska (BELLA) 2011.10.18. 15:33:17

Aha. Szóval ÍGY lopott az MSZP.
ILYEN szarul kormányoztak.

Aham.

Na gratulálok minden drága, csököttagyú barom Fideszesnek, aki odahúzta az X-et 2010-ben.

Szerintetek hol van az a mintegy 4.000 milliárd (!!!!!!!!!!!!) forint?? (Előbb növelték ennyivel, aztán a lopott pénzt belerakták, később megint megnőtt ennyivel. Csak nem Fideszes és Fidesz közeli számlákon?)

Ami érdekes, hogy azért reméltem, hogy nem lesz igazam abban, hogy ezek nem Nokiás dobozzal viszik ki a pénzt, hanem kamionnal. Hát Ford Fairlane-nel szólva: eszem, f@szom megáll!

Seduxen (már NEM dr.) 2011.10.18. 15:33:18

@Viktus: Vergeltungswaffe !!! Praktikusan a 3. számú (az 1-es, és a 2-es nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket), és azzal beledurrantunk az államadósság közepébe :DDDD Csak ne az IKON célozzon... :DDDD

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.18. 15:37:14

@Algopirin: add el, és bérelj helyette. A Fejlett Nyugaton is így csinálja mindenki. Amiatt meg ne aggódj, ha a tulajdonosnak fizetnie kell a 3%-ot, a Rogán-kommandó majd megakadályozza, hogy rádlőcsölje.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.10.18. 15:39:09

@Sarkalatos hozzászóló: "A Fejlett Nyugaton is így csinálja mindenki." - nem a Fejlett Nyugat akar éppen romba dőlni, és ezért nyitunk kelet felé? Vagy rosszul ittam a Vezér szavait? :DDD

Manatwork (törölt) 2011.10.18. 15:40:07

@Kismac: A 850 000 Ft-ért készített államadósságprés flesh animáció mutatja hova ment a pénz :( És ez csak egy kis csepp a lopástengerben ami kiderült.

zrobasé 2011.10.18. 15:40:53

gyurcsányahibás hörr !
azelmúltnyócév hörr !
sokkal kevesebb a zállamadósság, mintha kétszer ennyi lenne !
e'tőzsdézték hörr !
ez is a szemétmocsok eu miatt van hörr !
bécs,moszkva,brüsszel,imf,zállamadósság nekünk nem parancsol !
ez nem is sok ! unortodxul átszámitva, ez csak negyede amit láttok !
há' a saját szemeteknek hisztek, vagy a unortodixia-szijjártó párosnak !
csalódtam a vastagbőrben...zero megint megkapta az utasitást az meszplmpszdsztelavivnyúlyorkbrüsszel pártszékházból !
szabaccsssssssssssághaaaaaaaarc !

==T== 2011.10.18. 15:41:52

Nemzeti radikális fordulatra van szükség.

Viktus 2011.10.18. 15:42:02

@Sarkalatos hozzászóló:

Kinek adja? az emberfeletti harcunkban jelentős veszteségeket szenvedtünk az ingatlanpiac már sajnos erőteljes buktára áll az ellenséges hadak által űzött kínálati oldalon elsöprő erőben van az ellenség már a zsidó ingatlanspekulánsok sem bírnak a sok lakóingatlannal ! Ócsán vesszük fel az utolsó védvonalat! Erősítéééééést!

ketroot 2011.10.18. 15:42:30

Ez csak valami libsibolsi ármány lehet, nem vitás.

majomkutya 2011.10.18. 15:42:55

@Manatwork: Arról se feledkezzünk meg, hogy rengeteg ember (pláne vidéken) dolgozik ténylegesen és bejelentve is 80-90-100 körüli bruttóért. Ők, akik eddig is hónapról-hónapra éltek, ők, akik annak ellenére nyomorognak, hogy nap 8-10 órát dolgoznak, na pont ők szarul jártak azért, hogy a felső-középosztálynak jó legyen. ÉS igen, még egy 500 milliárd forintos lyukat is ütöttek a költségvetésen, ami miatt most eszement ötletelés és kapkodás van - pl.: 27%-os ÁFA, baleseti adó, ingatlanadó, ebadó, stb.

Viktus 2011.10.18. 15:43:36

@==T==:

Így van az ő zsebük még tök üres, és eleve sokkal szebb egy kerek szám, mint pl. a 25.000 milliárd forint államadósság! Ez így nem olyan szép.

==T== 2011.10.18. 15:43:46

@STX Joe: de ettől még nőtt. És sajnos ebbe a Fidesz is belejátszott, mert a kormány is devizában vett fel újabb hiteleket.

Manatwork (törölt) 2011.10.18. 15:48:12

@majomkutya: Tudom. Sajnos tudom:( Vidéken élek. Errefelé 150-200 bruttó szinte már fejedelmi fizetés.

zrobasé 2011.10.18. 15:48:18

@Seduxen: te ne lájkolj, te ne lájkolj, franc se akar veled egy cellába kerülni, ráutaló permanens nerellenes magatartás miatt ( :D )

ketroot 2011.10.18. 15:49:38

Lassan lehetne csinálni egy Bukás-videót, hogy hogy alakul az államadósság elleni harcunk.

Kismacska (BELLA) 2011.10.18. 15:49:51

@Manatwork: lájk. :)

Meg a MOL pakett, meg a havereknek ilyen-olyan offshore cégekbe átpumpálása... már elnézést, de engem nem kicsit háborít fel, ez ISZONYATOSAN sok pénz.

Hogy lehetett ennyire BIRKA BAROM a sok hülye, aki odaadta a jövőjét, a nyugdíját ezeknek??? Hogy lehettetek ekkora hülyék?? (Tisztelet a kevés kivételnek, aki nem adta.) A SEMMIRE adtátok oda! (Érdemes megfigyelni, hogy még akkor is magasabb volt cca 580 milliárd forinttal az államadósság, miután a rabolt pénzt belepumpálták - mármint annál, mint ahogy átvették.)

Nagyon-nagyon dühös vagyok a sok degenerált szavazóra, akik csak bérrettegőknek hívtak minket, mikor ezt megmondtuk, hogy ez lesz. "Jaj, ezek nem fognak annyit lopni"... hát én szeretném a szoci botrányokat vissza, a néptömeg iszonyatos felháborodását a Nokiás dobozon meg a Terézvárosi ügyet, Zuschlag-gal megfűszerezve, ezek a fél milliárdot se nagyon érték el. Azért felháborít, de milyen érdekes, hogy most SEMMI nincs, és ezer milliárdokat lopnak el...????????????????? How come?? (Tipp: talán mert a kezükben van a média ÉS az a hülye MSZP meg nem üti le a magas labdákat, inkább a szakadással foglalkozik...)

Manatwork (törölt) 2011.10.18. 15:50:48

@==T==: Ép észre és valódi szakértőkre lenne szükség! Nem nemzeti radikalizmusra.

Enrico72 2011.10.18. 15:52:43

Mire vettek fel hitelt? Tudtok példát mutatni? Akkor mitől nőtt az adósság? Ja ha az IMFre csúnyán nézek, akkor szétszedik a forintot.

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.18. 15:54:23

@Kismac: nem a faszt nem, mindegyik kormány többet lopott a zelmúlt húsz évben, mint az előző. Ez garantálta a váltógazdákodást, mert minden választásnál nosztalgiával gondolhattunk vissza a kisebb tolvajokra. Csak azért tűnik most még durvábbnak a helyzet, mert már látszik, hogy exponenciális a szopás íve, és nem lineáris.

Viktus 2011.10.18. 15:56:52

@Manatwork:

Már az is fejedelmi, ha bejut v.ki bérmunkásnak a szalag mellé ... sorban állnak az emberek a rabszolgaságért. Szégyen ez az ország ...

@Enrico72:

A MOL részvényeket sem a hangyák hordták össze ...

asmodean 2011.10.18. 15:57:24

@Enrico72: "Mire vettek fel hitelt?"

A mi kontónkra, hát mi másra vették volna fel.

majomkutya 2011.10.18. 15:57:36

@Kismac: Azért a szocikat ne sírjuk már vissza! Arról sem szabad megfeledkezni, hogy az államadósság összegszerűen 2002-ben valahol 12ezermilliárt forint körül volt.

Kismacska (BELLA) 2011.10.18. 15:58:27

@Sarkalatos hozzászóló: továbbra is azt gondolom, hogy ha Bajnai rájuk hagyományozott költségvetési politikáját követik, nem nyúlnak hozzá, akkor már sokkal-sokkal jobban járnánk.

Az a baj itt, hogy NEM LÁTSZIK a 4k milliárd. Te látod? Én nem. Nem pumpáltak bele sehová pénzt a saját zsebükön kívül. A szocik legalább úgy növelték (bár nem helyesen), hogy abból a kisember, az állampolgár profitált, az ilyen-olyan kedvezményekkel, a nyugdíjjal stb.

De ennek itt nyoma sincs, sehol. Az se lenne helyes, de hogy körítik ezel a retorikával, hogy harcolunk ellene... egy frászt!

zrobasé 2011.10.18. 15:58:34

@Enrico72: mire is, mire is...hmm...tuti nem arra, hogy a deficites költségvetést befoltozzák...de oké, te ügyes vagy, ha többet költessz mint amennyid van, akkor ,akkor, akkor mit is kell csinálnod ? hmm...

acel 2011.10.18. 15:59:47

Kicsit félrement a poszt, az állam (és itt az önkörmányzati adósságok is benne vannak) pont azt csinálja mint a magán ember: felvett 1 miiliárdot devizában kamatra, törlesztett 1 milliárdot kamatra, befizetett 500 milliát a nyugdijpénzből és mindig maradt 1 milliárd tőke.
Ha nem fizettük volna be nyujdíjpénzeket (most ne kérdezzük honnan van a lé) akkor az állaadósság még nagyobb lenne.

Manatwork (törölt) 2011.10.18. 15:59:51

@Enrico72: Ugyan már barátom :) Miért kell magaslabdát feladni??? :)))
Szeptember végi hír:
"Titokban" felvettünk félmilliárd eurónyi hitelt augusztusban
"Az mfor.hu kérdésére az Államadósság Kezelő Központnál (ÁKK) megfejtették a rejtélyt: 489 millió eurónyi programfinanszírozási hitelt vett fel hazánk az Európai Beruházási Banktól (EIB), az viszont nem nyilvános, hogy ezt az összeget mire költöttük el."
Erről még nektek se szóltak a pártközpontban? Hát mi lesz így a világból???? :)))

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.18. 16:00:23

Ikonikus botrányok:

'90-'94: Csurka, 28 millió
'94-'98: Tocsik, 800 millió
'98-'02: Deutsch, 5 milliárd
'02-'10: Club Aliga, 50 milliárd
'11-: MOL, 500 milliárd

Mit hittél, mi lesz a vége? És ezek még csak a lopásnak látszó események, az elkúrásokról még nem is beszéltem.

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.18. 16:04:09

@Kismac: Bajnai köré ugyanolyan nagyrészt hazug nosztalgia épül, mint az első Orbán-kúrmány köré épült. Tevékeny részese volt többezer milliárd forint elkúrásának miniszterként, aztán megdicsőült egy év alatt (egyesek szemében, az addig imádott Ferkó helyett, ellenében). Ha visszajön, ugyanaz folytatódik, ami eddig volt, és már meg is ágyaztak neki szépen minden hullámhosszon.

Enrico72 2011.10.18. 16:05:24

@zrobasé: Növelni kell a bevételeket, amit most éppen csinálnak. De ezért is rengeteg sírás volt már ezen a blogon.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.10.18. 16:05:38

@zrobasé: milyen egy CELLA? egy GÖDÖR :DDD

asmodean 2011.10.18. 16:06:19

@acel:
Ja-ja csak, ha mint magán ember belemondom egy mikrofonba, hogy azon a határon vagyunk, mint a görögök le se szarja senki.
Ezek meg csupán ezzel kétszer döntötték be a forintot.

Manatwork (törölt) 2011.10.18. 16:06:51

@Sarkalatos hozzászóló: Nosztalgia az első Orbán kormány után? Bár.... a II.hoz képest valóban jobbak voltak. Akkor még az volt hogy ne mi nyerjünk legtöbbet és nem is volt taggyűlés :) Most meg már a látszatra (és ránk is) is szarnak, de nagyívben.

Ringlósztár 2011.10.18. 16:07:27

@DonCsocso:
Államadósság nő, de Kósa jól keres a shortolással.
J.H. 22-es csapdája: " Ami jó Milo-nak, jó mindenkinek." Milo Minderbinder (vagy mi) neve helyére bárki helyettesítse be a számára kedves fideszes politikus nevét.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.10.18. 16:07:54

@zrobasé: mit baszdmeg, ugyanazt, amit most az adóCSÖKKENTÉSEK kormánya is csinál :D

asmodean 2011.10.18. 16:08:02

@Enrico72:
Talán azért, mert olyan kretén módon csinálják a bevétel növelést. Ja nem, a szakszó rá az unortodox.

Manatwork (törölt) 2011.10.18. 16:08:52

@Enrico72: Van saját lakásod? Ha megkapod a 3%-so ingatlanadót rá, akkor neked is beindul a szopóroller. Vagy aktivistáknak lesz felmentés az ingatlanadó alól? Jelentkezhetek én is? Havi fix, vagy komment pénz van? Számlát kell adni? :)

majomkutya 2011.10.18. 16:09:54

@Sarkalatos hozzászóló: "exponenciális a szopás íve, és nem lineáris. "
Ez nagyon nagy! :D
Alkossuk meg a szopóág sarkalatos modelljeit. :D
Amúgy az államadósság összegszerű növekedése nem áll feltétlen összefüggésben (vagy csak egy kicsit áll) az államadósság összegszerű mértékével, MERT:
1. Az államadósság devizaadósság részének összege a forintárfolyam függvényében nő/csökken (mostanában sajnos nő)
2. Amíg hiányos a költségvetés, addig az államadósság összege törvényszerűen, rendszerbe kódoltan növekszik.
Így ha egy évben mondjuk 1200 milliárd a költségvetési hiány, akkor abban az évben ennyivel nő az államadósság.
ÉS mivel minden évben hiányos a költségvetés, ezért nő az adósság évről évre.
Csak a kamatteher most már kb 1500 milliárd HUF/év, tehát a teljes költségvetési hiányunknál többet költönk csak az adósságunk kamataira.
Így kialakult a visszafizethetetlen államadósság, mely most már exponenciálisan nő, bármilyen háborút hirdet meg ellene OV és bármilyen "ügyesen" kommunikálja ezt Szíjjártó.
Az exponenciálisan növekvő államadósság miatt exponenciálisan nő a szopás mértéke, így mára a szopoág is exponenciálissá vált.
Akkora számokról beszélünk, hogy az, hogy a mindenkori elit a haveri cégeken 5 milliárdot, vagy 10 milliárdot lop el (a közbeszerzéseken ellopott konstans kb 25%-on túl) gyakorlatilag mellékes. Azt is mondhatnám, hogy nincs jelentősége. És álszent a GDP arányos államadósságot mutogatni, mert az nem sok mindent fejez ki a mi nyomorult helyzetünkben.

zrobasé 2011.10.18. 16:10:18

@Enrico72: ja, véletlenül se a kiadásokat csökkenteni...ehh...bár mintha mondjuk jövöre se szufficitesre tervezik a költségvetést...ergo újabb hitelek kellenek...
@Seduxen: az nem jó, mert lehet nálunk ásó, és elevickélünk hegyeshalomig...az meg mégiscsak milyne már? a jó hideg, betonfalas cella a tuti ! :D

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.18. 16:13:39

@Manatwork: ezt mondom, a helyzet egyre rosszabb. Nincs olyan, hogy ez jobb, az meg rosszabb a nómenklatúrából. Az irány végig ugyanaz volt, a tempó pedig egyre gyorsuló. A különbségek századrangú dolgokban nyilvánulnak meg, mint pl. stílus, retorika.

- a költségvetés minden egyes évben defficites volt
- az államadósság abszolút és relatív értékben is nőtt
- a cigányok, zsidók egyre pofátlanabbak lettek
- a munkanélküliség, a munkavállalók kiszolgáltatottsága folyamatosan nőtt
- a tisztességes életmódot élő emberek törvényi fenyegetettsége folyton nőtt
- Magyarország tekintélye folyamatosan csökkent, HT magyarok helyzete egyre rosszabb
- az adók folyamatosan emelkedtek
- az önkormányzatok önállósága folyamatosan csökkent

Kihagytam valami lényeges szempontot?

zrobasé 2011.10.18. 16:16:03

@Seduxen: ja, kintvoltam fricclandba, kérdik milyen itt az élet ?! mondom szuper, itt minden drágább csak a cigi nem...lestek nagy szemekkel...ja, és úgy rohad, meg hanyatlik kint minden, hogy öröm volt sopronnál visszajönni, és látni a kis országunk csillogását, felemelkedését (aztán 200 méteren belül a 3ezredik kátyú helyrebillentett :D)

zrobasé 2011.10.18. 16:16:58

@Sarkalatos hozzászóló: igen, mégpedig : GYURCSÁÁÁÁÁNY ! :)

Enrico72 2011.10.18. 16:17:58

@Manatwork: Szerintem nem fogják bevezetni, egyáltalán ki a forrás? Ki nyilatkozott ilyet? Van lakásom, évi 3%-ot nem tudnék kifizetni. Szerintem ez csak a szokásos rémhírkeltés.

jozicsenko 2011.10.18. 16:20:01

az ingatlanadó oszkóék ötlete volt, vicces hogy a fidesz hozza be...

bár még mindig nem látom, hogy hol lesz RADIKÁLIS kiadáscsökkentés

olyan, hogy a sz.r megfagyjon az mszp/fidesz legfontosabb támogatóiban, az állami csöcsre váró tömegekben...

mert egyszer elszakad a cérna és az adófizetőkön kivül még nem szpott más...

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.18. 16:20:17

@majomkutya: pontosan ez a gazdasági szopóág sarkalatos modellje, amit felvázoltál. Ezt nem konyítja le semmilyen handabanda meg relatíve kisösszegű egyszeri bevétel.

asmodean 2011.10.18. 16:20:25

@zrobasé: Mé nem repülővel jöttél vissza? Akkor láthattad volna Budapest fényeit leszálláskor!!!

Enrico72 2011.10.18. 16:21:15

Majd ha lenyugszik az IMF, akkor a Forint is erősödni fog. Nagyon sok polgártársamnak és nekem is tele vana hócíipőm azzal, hogy mindig külföldről akarják megmondani, hogy mit csináljunk.

Egyébként néztem az időközi választást, Püspökladányban a Fideszes jelölt 51%-kal győzött. Hol az az irtózatos nagy szavazatvesztés? :)))

ketroot 2011.10.18. 16:22:46

Ez a "3%-os ingatlanadó" engem is érdekelne, hogy mi a forrás.

Mindennemű cinizmus nélkül mondom, valaki linkelje már be, legyen szíves.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.10.18. 16:24:07

@Enrico72: ki a forrás?

az országgyűlés honlapja jó forrás lesz? tárgysorozatban van ez a törvényjavaslat, sürgős címkével.

www.parlament.hu/irom39/04662/04662.pdf

154. §

safranek 2011.10.18. 16:25:11

Pl a régi-új állami kamattámogatásos lakáshitelre szán 6,5 milliárd is államadósság lesz, hiszen az állam kötelezettséget vállal arra, hogy a pl 20 éves futamidő alatt fizetni fogja. Ezt a pénzt minden évben el fogja költeni a hitelekre. Sőt, minden évben egyre többet.

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.18. 16:25:48

@jozicsenko: az ingatlanadót már én is régóta propagálom, és mindig hozzátettem, hogy SZJA-ból /IPA-ból, társasági adóból leírhatónak kell lennie (nyugdíjak felbruttósítása!), és utána el kell feledkezni a feketemunka fogalmáról, mint olyanról.

Az egyik tabu, amit le kell dönteni, ha változtatni akarunk a helyzeten, az az, hogy a munkát meg kell adóztatni. Nem, nem kell. A munka- és munkásvédelmi előírásokat kell betartatni, a munkaerő bejelentési kötelezettsége csak ezt a fő célt szolgálhatja

Emellett el kell érni, hogy a gazdasági rendszerváltás külföldi cégekkel megkötött szerződésekkel legyen megalapozva, akik a munkát terhelő adók (kvázi) eltörlésének pillanatában ide szervezik ki K+F tevékenységüket.

Ringlósztár 2011.10.18. 16:25:56

@Seduxen:
Szerintem ne várj STX Józsitól választ, mert a pártközpontban csak erre tanították be, ezt kell minden az államadósság növekedésével foglalkozó cikkhez elsütnie.
A Ténytár blogban is beégett.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.10.18. 16:27:52

Ja, és a tisztánlátás végett, nehogy az "építmény" kifejezés bárkit megzavarjon:

1990. évi C. törvény

Az adókötelezettség
11. § (1) Adóköteles az önkormányzat illetékességi területén lévő építmények közül a lakás és a nem lakás céljára szolgáló épület, épületrész (a továbbiakban együtt: építmény).

Enrico72 2011.10.18. 16:28:03

@Seduxen: Ez nem jelenti azt, hogy ennyi lesz, hanem azt, hogy esetleg ennyi is lehet bizonyos esetekben.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.10.18. 16:29:04

@Ringlósztár: nem is vártam, láttam, hogy a ténytár blogról is elszelelt, amikor az első kellemetlen kérdést nekiszegezték :)

nu náczi (vagy most már bolsilibsi?) söpredék: letelt a mai rabszolgasors, tipli haza :DDD

Seduxen (már NEM dr.) 2011.10.18. 16:30:59

@Enrico72: a nap (a lófaszt: az év kommentje).

Szerinted az önkormányzatok miből fogják pótolni azokat a pénzeket, amiket eddig a költségvetésből kaptak, de komoly forrásokat vontak el tőlük?

Biztosan nem abból, hogy bevezetik a 3%-os építményadót.

Azért mielőtt nagyon belemelegednél a dologba, javasolnám, hogy még egyszer olvasd el, és értelmezd a törvényjavaslat CÍMÉT!

asmodean 2011.10.18. 16:32:56

@Enrico72:
@Enrico72:
"Egyébként néztem az időközi választást, Püspökladányban a Fideszes jelölt 51%-kal győzött. Hol az az irtózatos nagy szavazatvesztés? :))) "

Ja-ja, mert negyedjére már nem számított a részvételi arány, így érvényes lett az időközi. A lakosság 20%-ának az 51%-a, az valóban forradalmi döntő többség. Muhhaha

zrobasé 2011.10.18. 16:33:00

@asmodean: nem hiszek a repülésben...szerintem az nincs is, hisz a repülőgép nehezebb mint a levegő, az ugyan fel nem száll sose ! én ókonzervativ vagyok, gyalog, max kocsival járok, az a biztos ! :D
@Enrico72: ez jó, szerinted nem fogják bevezetni, és ha szerinted nem fogják, akkor tuti nem...vááá, a nap érvelése :D
igyigy az a szemét imf, hogy dögölne meg mind...ja nem, most megint itt vannak...önkormányzati átalakitási tanácsokat adnak (muhaha, ja, ők olyanok ,erre szakosodtak, meg csak erre jártak, véletlenül, wehehe)
és igazad van, külföld nekünk nem parancsol..izé, október 23. megvan ? a Min.elnök hol is lesz ? khm,khm

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.18. 16:34:28

Az egykulcsos vs. n kulcsos adó vitája jól mutatja a mai állapotokat, miközben a helyes válasz az adó eltörlése.

Azon is nagy viták szoktak lenni, hogy fehér vagy fekete legyen az alosztályvezető-helyettesek szolgálati Bentley-je.

Enrico72 2011.10.18. 16:34:45

@asmodean: Aki nem megy el szavazni, az egyetért a végeredménnyel. Ha nem tetszik, el lehet menni szavazni. Ott van nektek az mszp, lmp meg az úh gyurcsányista valami. Van bőven választék.
Szerintem ha 20%kal többen mennének el, az sem borítaná fel az arányokat, maximum kicsit változnának.

zrobasé 2011.10.18. 16:35:19

@Enrico72: hmm..ez előbb te mondtad, hogy bevételnövelés kell, amit a kormány csinál...erre most meg, ami bevételnövekedés, azt mondod, hogy nem is lesz ám, mert nem lesz...ühüm...

ikarus 2011.10.18. 16:35:21

Mo KO RESET plz thx

Enrico72 2011.10.18. 16:36:02

@zrobasé: Az IMF csak akkor jön ha hívjuk? Napersze :)

Stenonis 2011.10.18. 16:37:35

@Enrico72:
Szerintem nyugodtan abbahagyhatod az erőlködést...
Kár magyarázni a magyarázhatatlant...

Bár ne is, hiszen nagyon fel tudod dobni a hangulatot. A legtöbben térdüket csapkodják a röhögéstől, amikor itt jaffázol :)
Alig várjuk, hogy megszólalj :)
Hajrá!
Ne hagyd magad!
Csak a fidesz! :)

majomkutya 2011.10.18. 16:37:41

@rdos: Szépen szemlélteti az államadósság alakulását az az oldal amit belinkeltél, kár, hogy a vége hibás.
A 20ezermilliárd, illetve a GDP-hez képest %-ban kifejezett adósság nem a kamat, hanem a teljes összeg.
De amúgy jók az ábrák.

zrobasé 2011.10.18. 16:38:47

@Enrico72: "Ottt van nektek az mszp, lmp meg az úh gyurcsányista valami. "
ez egyre szebb...azért mert valaki nem szereti a szart, abból még nem következik egyenesen, hogy a fost viszont imádja...bár, látom, te kb ennyire tudsz gondolkodni...aki nincs velünk, az ellenünk van...

asmodean 2011.10.18. 16:39:27

@Enrico72:
Vagy azért nem megy el szavazni mert rájött, hogy kurvára mindegy, hogy mszp vagy fidesz vagy bárki más, ugyanúgy felcsatolják neki a szopóálarcot. Persze ugye ezt nem érted, mert te önként vetted fel és még örülsz is neki, lefeszíteni se lehetne rólad.

Enrico72 2011.10.18. 16:39:36

@zrobasé: Nyilván azokat akarják majd megfogni akik kacsalábon forgó házakban élnek, hogy ők is részt vállaljanak a közteherviselésben. A kisemberre, mint te vagy én nem fognak ekkora adót kivetni, mert nem fogjuk tudni fizetni. Ezt mindenki tudja. Néha a DOLGOK MÖGÉ is be kell nézni. Fel kell tenni kérdéseket, hogy mi lehet ennek az egésznek a célja? Ha mindenkit meg akarnak adóztatni, miért csak feltételes módban írják?

ikarus 2011.10.18. 16:41:31

@Enrico72: jaja, nyilván az adóváltozást sem a kisemberek fizetik meg, muhaha :)

zrobasé 2011.10.18. 16:41:45

@Enrico72: wehehe, most ki is hivta ? jó, oké, a kósa azt mondta hogy nem mi, kár hogy ezt elötte nem egyeztette, mert már egyszer el lett mondva, hogy mi hivtuk, hogy segitsenek az önkormányzati átalakitásban (muhaha)...egyébként meg Magyarország is tagja az imf-nek...úgyhogy róka fogta csuka...
de nekem mindegy, utáld csak az imf-et, attól tuti jobb lesz, ez megy itt már évek óta, kell valaki akire ráfoghatjuk, hogy ő a hibás, mi patyolattiszták vagyunk, ártatlanok, csak azok a fránya többiek, mind azt akarják, hogy mi megdögöljünk :D

zrobasé 2011.10.18. 16:43:30

@Enrico72: ja, nyilván (muhaha)...hogy is volt ? az ingatlanadó rossz ! az szoci ármánykodás !

asmodean 2011.10.18. 16:43:49

@Enrico72:
ja-ja a 27%-os áfára is azt mondták, hogy ez nem megszorítás ezt mindenki tudja, "az adóemelések az eltitkolt jövedelmekre vonatkoznak". Sok rohadt nemzetáruló mindig csak panaszkodik, az ágy alatt meg ott vannak az eltitkolt milliók.

umad? 2011.10.18. 16:45:38

Egy átlagos post a bőrön:

Elloptak 9001 milliárdot ezek a szemét disznók. Ennél nincs lejjebb, uram isten deszar minden. Nem baj, X majd megoldja xD (milyen ironikus lololololololololol).

Kommentek:

Béla: Igen ezért tart itt az ország mert ezek a politikusok csak a zsebüket tömik, kurva anyjukat.

Jani: Igazad van Béla, ez egy szar ország. Rohadt politikusok, kurva anyjukat.

Oszkár: Napi 26 órában dolgozok havi 200 forintért pedig 21 diplomám van és nem tudom így mi lesz a gyerMekeimmel. Szar egy világ ez, kurva anyjukat.

Ferenc: Nem biztos, hogy igazatok van, még nem ismerjük biztosan a javaslatot várjuk meg mi lesz belőle.

Béla: Biztos jó lesz a javaslat persze persze. Menj vissza a pártirodába Feri xD

Ferenc: Ne haragudj nem azt mondtam, hogy biztos jó lesz de még nem ismerjük a végét, ne temessük addig.

Béla: KURVA ANYÁD
Jani: KURVA ANYÁD
Oszkár: KURVA ANYÁD

majomkutya 2011.10.18. 16:46:16

@Sarkalatos hozzászóló:
"pontosan ez a gazdasági szopóág sarkalatos modellje, amit felvázoltál."
Igen. Ezért vázoltam fel.
Csak az a kérdés, hogy mi a megoldás? Illetve van-e megoldás?
Ahhoz, hogy a helyzet hosszútávon megváltozzon, ahhoz évről-évre plusszos költségvetést kellene csinálni.
Évi 1500 milliárd körüli kamatteher fizetés mellett nem ez teljes képtelenség. A multiknak adott támogatások mellett szintén az (amúgy tudja valaki a mostani pontos összegét? pár éve még közel 1000 milliárd volt évente...)
Az, hogy most durva megszorításokat vezetnek be, esetleg dobra verik a még megmaradt vagyont az hosszú távon semmit sem old meg, a szopóágat is csak átmenetileg és csak kismértékben lankasztja.
A görögöknek úgy néz ki, hogy most elengedik a tartozásaik felét.
Ha lenne egy értelmes kormányunk, akkor mi is elérhetnénk ezt?
Az a szar, hogy belekerültünk egy olyan spirálba, ami csak lefelé visz, azon fölfelé jönni nem lehet. Végül is ettől szopóág a szopóág.

asmodean 2011.10.18. 16:47:57

@umad?:
Ezért csináltál külön egy accot? :)))))

Sandman (Karakum) (törölt) 2011.10.18. 16:48:02

"(Csak szóljanak időben, mikor kezdjünk bespájzolni konzervekből...)" - én már elkezdtem.

Enrico72 2011.10.18. 16:52:08

@asmodean: Azért, mindegy, mert nincs náluk jobb. Ha nincs náluk jobb, akkor jelenleg ők a legjobbak, de lehet próbálkozni jobbat csinálni. Ahogy nézem eddig nem sikerült.

VT Man 2011.10.18. 16:52:31

@Seduxen:
Akkor belinkelek egy választ, egy hozzászólótól:

"Rwindx 2011.10.18. 16:06:17
@foxfellow:
Ha megnézed
2010 májusában a HUF-ban nyilvántartott államadósság:10,572.5 mrd Ft
2011 szeptemberében:10,423.5 mrd Ft
Kb 150 mrd-vel alacsonyabb.

Ha megsasolod ugyanezeken a hónapokon a devizában nyilvántartott államadósságot, és leosztod az akkori EUR árfolyammal (275), majd megszorzod a szeptember végivel(300), és összehasonlítod a kettőt (9937 vs 10269), akkor látod hogy a különbség 340mrd. akkor minusz a 150 mrd. És voila a növekmény már csak 200mrd Ft, 2000mrd helyett.

Ja és miért májussal számolok és nem áprilissal? Ugyanis a mostani kormányt 2010.05.29-én iktatták be, nem ápilis 11-én.

"Tény"tár... Ékes példája hogy könnyű tálalni az adatokat a politikai mondanivaló érdekében. "

VT Man 2011.10.18. 16:55:06

@umad?:
Nagyon jól leírtad :-)

Nyavajgók, kapjátok be, a következő körben majd behúzom az X-et a Jobbikhoz, és akkor aztán lehet sírni 0-24 órában majd!

VT Man 2011.10.18. 16:56:18

@==T==:
"És sajnos ebbe a Fidesz is belejátszott, mert a kormány is devizában vett fel újabb hiteleket. "

Én azt hittem, hogy csak a hülye vesz fel devizában hitelt.

Az IMF hitel milyen volt? Deviza?

safranek 2011.10.18. 16:57:14

Nem hiszem, hogy bármilyen más kormány esetén sokkal jobban állnánk, mint most!

umad? 2011.10.18. 16:57:56

@STX Joe: Teljesen mindegy ki van kormányon itt a bőrön akkor is ugyanaz lenne a mantra. Én szinte a kezdetektől olvasom ugyan ez volt a nóta csak a párt és személyneveket be kell helyettesíteni. A postok ettől függetlenül jók és értékesek bár sokszor szerintem túl pesszimisták.

Palmer Eldritch 2011.10.18. 16:58:05

Atlantisz süllyedése az Erik a Vikingből, jól szemlélteti ennek a politikának a sikerességét :P
00:20-tól
www.youtube.com/watch?v=3uB3cOb5i3w

majomkutya 2011.10.18. 17:01:39

@STX Joe:
Ha jól tudom az IMF hitel Dollár volt. Amit vele együtt az EU adott az Euró volt.
Javítson ki vki ha rosszul tudom, a kettő együtt kb 20 milliárd dollár volt? Jól emlékszem?

asmodean 2011.10.18. 17:03:49

@Enrico72: Faszt ők a legjobbak, csak a nemzetire fújt szar lett a menő, azelőtt a pirosra fújt szar volt a menő. Itt nem valakik mellet történik a szavazás, hanem valakik ellen.
Aztán amikor már mindenkit legszívesebben elküldene mindenki a picsába, akkor jön ki az, hogy a forradalmi párt képviselő jelöltjét negyedjére 20%-os részvétellel megválasztották 51%-al.

umad? 2011.10.18. 17:04:01

@majomkutya: Amennyire emlékszem az egy hitelkeret volt. Azt nem tudom a kormány mennyit vett igénybe belőle.

umad? 2011.10.18. 17:04:59

@asmodean: "...csak a nemzetire fújt szar lett a menő, azelőtt a pirosra fújt szar..." Tehát minden szar.

asmodean 2011.10.18. 17:06:44

@umad?:
A politikai palettán nagyjából ez a helyzet igen, nincs olyan akire elmennék szavazni.

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.18. 17:10:18

@majomkutya:

Akkor itt egy hevenyészett hatpontos sarkalatos csomag:

1.) Kommunizmus leépítése: pályázatok, ár- és kamattámogatások eltörlése, nyugdíjplafon, természetbeni segílyezés (helyi beszállítókkal)

2.) Választói idiotizmus kiküszöbölése: lusztráció a mai nappal osztályvezetőtől fölfelé, adócenzus, családi választójog (gyerekek után is)

3.) Adóváltozások: 15% egységes áfa, ingatlanadó; munkát terhelő adók, jövedéki adók, csipszadók, kisadók beszántása, külföldi K+F munkahelyek és 2 munkahelyenként egy dolgozó előzetes szerződés szerinti idehozása

4.) Oktatási intézkedések: ingatlanadó x%-át automatikusan megkapják a képző intézmények, Klebelsberg-rendszer adoptálása

5.) Népjóléti intézkedések: erőszakos bűncselekmények 100% közeli felderítése, szabálysértési retorziók mérséklése

6.) Decentralizálás: kormányzat, országos intézmények szétszórása a megyeszékhelyekre, önkormányzatoknál maradó adó növelése

Rövidtávú forrás: ld. 1. pont (1000-1500 milliárd forint) + ingatlanadó. Ha kevés, akkor marad az izlandi út, működik (még ugyanennyi pénz).

Stenonis 2011.10.18. 17:10:45

@STX Joe:
Hogy is mondta navracsics...
A 300 forint fölötti euro a kormány hibája (2009.)

Mivel a kormánynak forintban vannak bevételei, ezért, ha lejár egy euro alapú államkötvény, akkor azt euroban kell kifizetni.
tehát, ha felvett az állam 100 euro hitelt 275 forintos áron, akkor átváltva kapott 27500 forintot.
Amikor lejár, akkor a kamatokon felül vissza kell fizetnie 100 eurot. Ha jelenleg 300 forintért tud venni egy eurot, akkor biza 30000 forintért kell eurot vennie, hogy a tőkét is törleszteni tudja. Az állam ugyanúgy jár mint a svájci frank alapú lakáshitelesek. A svájci frankban nyilvántartott hitel csökken, viszont a gyengülő forint miatt a forint adósság nő.
Ezt szerintem egy alsós általános iskolás is meg tudja érteni...
De úgy tűnik, hogy egy jaffás alapból felezi az IQ-ját.

umad? 2011.10.18. 17:13:25

@asmodean: Ettől függetlenül nincs olyan, hogy egy kormány csak rosszat csináljon és minden intézkedése rossz legyen. Ez ugyanúgy igaz az MSZP-re és a Fideszre is. Pedig ahogy elnézem itthon, Magyarországon csak a fikázásra van igény. Ez véleményem szerint egy nagyon káros felfogás.

VT Man 2011.10.18. 17:16:48

@Stenonis:
"Mivel a kormánynak forintban vannak bevételei, ezért, ha lejár egy euro alapú államkötvény, akkor azt euroban kell kifizetni."

VAGY pedig újabb eurókötvényt kell kibocsájtani. Akkor csak a kamatot kell átváltani, tehát mondjuk 3 eurót, és a többi 100 euro görgethető tovább.

Mint a devizahitelesek (lakástulajdonosok).

Combi a ballibes Ferkófan 2011.10.18. 17:31:31

Hijj te jóisten :D
A kommenteket végigolvasva arra jutottam, hogy Enrico nem lehet más csak Szarrágó Petike álnéven :D

Manatwork (törölt) 2011.10.18. 17:34:00

@Stenonis: Teljesen igazad van! De én nem ítélem el Enrico72-t se, hogy ennyire védi a védhetetlent. Ez a munkája. Valamiből neki is élni kell. Valószínűleg nem havi fixet kap, hanem csak sima komment darab bért. Nehéz kenyér ez Enrico72 barátom, nagyon nehéz kenyér... :) Itt meg ezek a csúnya, rossz, liberálkomcsigyurcsánybérencek ráadásul még ki is nevetnek! :)))

2011.10.18. 17:37:43

Ha valamihez nem értesz, akkor inditsd be a kommunikációs gépezetet és beszélj össze-vissza hülyeséget. Csinálj ugy hogy a lázas semmittevés is "sztahanovista-tipusu " hatalmas iramu munkatevékenységnek tünjőn.
Ideje lenne békét kötni és dolgozni, mert amit eddig csináltak az --már bocsánat--szart sem ér. Durrognak, pufognak a hangzatosabbnál hangzatosabb baromságok , de semmi nem változik.Ami netán igen, az rosszabb mint volt.
Ami pedig az államadóságot illeti nem különbek ezek sem az előzőktől. Lopni, csalni, hazudni azt tudnak.Ami pofátlanság, hogy mindig a másikra mutogatnak, holott mát lassan 2 éve ők vannak kormányon. Vagy netán ezt is a szocik lopták el?
y

Ironfist 2011.10.18. 17:52:15

@Enrico72:
Te amúgy normális vagy? Ugyanis azt tudom csak elképzelni, hogy teljesen hülye vagy, azokkal együtt, akik még mindig a fideszre szavaznak/szavaznának, vagy nagyon sok pénzt kapsz ezért, hogy itt propagáld a propagálhatatlant, védd a védhetetlent, megmagyarázd a megmagyarázhatatlant.

Stenonis 2011.10.18. 17:57:41

@STX Joe:
Az a probléma, hogy a legutóbbi állampapír aukción nem ment el a teljes pakett...
Szeptember végén a 40 milliárdos csomagból csak 26,4 milliárd ment el.
Pedig 1 év alatt 6,07%-os volt a kamat. Ami jócskán infláció fölött teljesít.

És te is rávilágítottál a gondra. Az IMF hitelhez képest kb. 2%-kal nagyobb kamatért görgetjük tovább a hitelállományt.

Megoldás: szuficites költségvetés és nominális adósságcsökkentés.

umad? 2011.10.18. 18:03:40

@Ironfist: Vagy egyszerűen csak másképp gondolkozik mint te.

szmoker (Homo Trollicus) 2011.10.18. 18:04:35

"Esztelen semmirekellők csürhéje, akiket elsőként állít falhoz a forradalom."

Ja, hogy ők a forradalom?
Az szopás.

vicck 2011.10.18. 18:17:28

@Viktus:
"Csapataink harcban állnak ... várjuk a csodafegyvert!"

- sv_cheats enable 1 allamadosag=0

Virág et. 2011.10.18. 18:21:29

@Enrico72: Dolgok mögé, persze. :) Amit leírsz az ugye tudod, hogy egy az egyben a Bajnai-féle, csak a magas értékű ingatlanokra vonatkozó ingatlanadó volt, amit éppen Vezéred törölt el, mert ugye ne az emberek fizessék meg.

Ez egészen egyszerűen a szokásos gyáva fideszes politika: ismét nem mernek az emberek szemébe nézni és azt mondani, hogy baj van, kell a pénz, ezért inkább sunyin rátolják másra a felelősséget. Erről szóltak a szektorális különadók (amelyek általános szolgáltatási díjemeléseket hoztak, tehát végső soron a fogyasztók fizették meg), a jövedéki adó emelése, az egykulcsos adó miatti nettó csökkenés a piaci szférában és erről szól ez a mostani, önkormányzatokra hárított adóemelés is. Még az ÁFA-emelés volt a legőszintébb az egészből, persze ott is ment a szar duma, hogy eltitkolt jövedelmek.

Virág et. 2011.10.18. 18:24:20

@umad?: Azért arra kíváncsi lennék, hogyan kell ahhoz gondolkodni, hogy az eredmény ez legyen:

- Robin Hood-adó rossz - szektorális különadó jó
- nagyértékű ingatlanra vonatkozó vagyonadó rossz - minden ingatlanra vonatkozó adó jó
- részleges tandíj rossz - állami finanszírozás szinte teljes felszámolása / megtizedelése jó
- szoci ÁFA-emelés rossz - fideszes ÁFA-emelés jó
stb.

bigapples 2011.10.18. 18:45:51

Lol, ez a bejegyzés viccnek lett szánva?

A magyar GDP is nőtt, ezért a GDP arányos adósságunk csökkent a kormányzati gazdasági intézkedések hatására. Ez az, ami számít. A magyar GDP 3,8%-a adósságtörlesztésre megy, ha ez nem lenne, akkor szufficites lenne a költségvetés, de ez nagyon messze van, köszönhetően az elmútnyócévnek. Addig csak azt tehetjük, hogy gyorsabban nőjön a gazdaságunk, mint az adósság. Az, hogy a kormány csökkentette a GDP arányos államadósságot, éves szinten 70-80 milliárd forinttal csökkenti az adósságteherből származó kiadást.

Az meg, hogy a magánnyugdíjpénztárak helyett a költségvetésbe folynak be a nyugdíjjárulékok (a 100ezer maradó tag kivételével) azt jelenti, hogy nem kell újabb és újabb hiteleket felvennünk a nyugdíjkasszából hiányzó pénzek pótlására. Ez éves szinten több mint 400 milliárddal javítja a költségvetés egyenlegét. Lehet nyafogni, de vagy csökkentjük a GDP arányos államadósságot, vagy megyünk Görögország sorsára. Nézzétek már meg, az mivel járna az átlagember, átlagnyugdíjas, átlag állami alkalmazott számára!

asmodean 2011.10.18. 18:45:53

@umad?:
Ez a blog a "vastagbőrről" szól, a pofátlanságokról, visszáságokról. A kormányok (vagy éppen az ellenzék) rendelkeznek a saját maguk médiáival, ahol bőségesen megy a sajátmaguk fantasztikusságának kidomborítása (MTV, HírTV, ATV, fan blogok stb). Ezek még mindig nagyobb tömegeket érnek el, mint az olyan blogok, mint a vastagbőr.
Amennyiben nem tetszik a mindenkori kormánynak, hogy ellenvélemények fogalmazódnak meg nem éppen finomkodó stílusban, akkor tessék ott a 2/3 tiltsák be.

Virág et. 2011.10.18. 18:58:39

@bigapples: Csakhogy azért a 400 milliárdért egyszer majd valamelyik kormánynak nyugdíjakat kell majd fizetnie. Most könnyű pénz, később meg belerokkanunk. Lehet ezt nyafogásnak nevezni, de előbb-utóbb állni kell majd azt a számlát.

Erre mondta valaki találóan, hogy a mnyp államosítás is hitelfelvétel, csak ez belső hitel, amelyet a nyugdíjjogosultaknak kell majd visszafizetnie az államnak, szemben az IMF, illetve egyéb, külső hitelekkel.

jozicsenko 2011.10.18. 19:23:41

@Sarkalatos hozzászóló: ha teljes egészében le lehetne írni, azt mondanám ok

de nem lesz: a fidesz hülye mint a s.gg és nem az eszükről híresek... (az mszp meg egykutya: kiadáscsökkentést nem tudnak elképzelni, a koloncokat ki kellene rugni...)

jágör68 2011.10.18. 19:37:59

@bigapples:
Ja szegény görögök, a nekik eddig kicsengetett kb 160- 200 milliárd EUR hitel akár 50%- ról, még egyszer ÖTVEN százalékáról is lemondanának most már a hitelezők.
Jól megszívták, kaptak ingyen 90 milliárd EUR-t.
És szeretnél te görög minimálbérből vagy nyugdíjból élni..
Az adósság nem létezik. Az csak egy virtuális valami.
Mint a pénznek nevezett papírfecni, ami mögött ma már semmi érték sincs.

Ironfist 2011.10.18. 19:42:12

@umad?:
" Vagy egyszerűen csak másképp gondolkozik mint te."

Igen. Rosszul. Ez számtalanszor bizonyítva is lett már, hogy baromság, amiket mond. De hát ugye ez teljesen, tökéletesen fideszes módszer, hogy addig ismételgetni valami egetverő baromságot, amíg egy idő után az emberek el nem hiszik. Sulykolni, sulykolni, sulykolni bele az emberek fejébe, hogy ha áfát emelünk, az adócsökkentés, és egy idő után el is hiszik. Ennek megtestesítője itt per pill Enrico.

rajaram 2011.10.18. 19:48:43

20 éve pár gyerek leült egy garázsban és megalapították az apple céget, néhány éve egy pár gyerek megalkotta a google-ot és a facebook-ot. ma ezek a gyerekek a mellényzsebükből kifizetnék azt a 120 milliárd dollár magyar államadősságot. itt meg egy egész ország dől nyomorba egy akkora összegtől, ami nekik a páncélszekrényükben lapul. nem az oktatásba és a tudományba kellett volna milliárdokat befektetni az elmúlt 20 évben? lehet, hogy nem államtudományi egyetemet kellene építeni navtacsicsnak?

asmodean 2011.10.18. 19:56:04

@rajaram:
Oktatásba, tudományba, kutatásokba pénzt?
Az nem jó, mert esetleg akkor kinevelődne a végén egy olyan generáció, amelyik képes a gondolkodásra, az meg kinek lenne jó?

jozicsenko 2011.10.18. 19:58:28

@rajaram: @asmodean: mondd nektek valamit az szdsz neve? tudjátok: ungárvalentin b.ta tönkre az oktatást, aki épp innen jött...

miközben a gyerekeik svájcban vagy angliában tanultak, az szdsz szövegelt nekünk az esélyegyenlőségről...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.10.18. 20:04:33

ellopta a fidesz a nyugdíjunkat.
eljöhet az az idő, amikor mi, 60 évesen már bánjuk, hogy nem lógattuk fel ezeket a tolvaj, primitív tetveket a lámpavasra végig az andrássy úton.

asmodean 2011.10.18. 20:07:38

@jozicsenko:
Na azon a területen az a faszi pont ugyanolyan katasztrófa volt, mint a matolcsy most.
Valahogy mintha gondosan ügyelnének arra, hogy felelős pozícióba értelmes ember ne kerüljön.

2011.10.18. 20:16:46

@Ironfist: Nem, ez nem fideszes, hanem egy ősi lenini módszer.

@rajaram: Mo az oktatásra és a tudományra mindig is nagy hangsúlyt helyezett. A baj valahogy mindig az után volt, hogy a tehetséges delikvens kikerült az iskolapadból... nem is tudott itthon érvényesülni se Neumann, se Bíró, se Teller, se senki. Ide nem kellenek tehetséges emberek, csak könnyen irányítható, nem túl okos középszer. A döntéseket majd meghozzák politikai alapon. Látjuk, hová vezetett. Inkább maradtak volna a Habsburgok!

rajaram 2011.10.18. 20:17:41

@jozicsenko: az szdsz nem volt az antall kormányban, de ez nem is lényeges. egyetlen politikusnak nem jutott eszébe 20 éve, hogy a legnagyobb üzlet az, ha zseniket nevelünk? de ugyanolyan hibásak vagyunk mi is. mindenért tüntetünk, de azért még senki nem ment az utcára, hogy az oktatásba menjenek az 1000 milliárdok. 20 év hosszú idő, már beérett volna a gyümölcse annak, ha másképp történt volna. 120 milliárd dollár miatt kerültünk koldusbotra. az apple értéke 362 milliárd dollár, a facebook-é(!!!!!!!!) 100 milliárd dollár. a facebook-ot néhány egyetemista csinálta. nem kellettek gyárak, gépek, nyersanyagok, több ezer munkás. programozni kellett.

Ironfist 2011.10.18. 20:18:30

@Hörömpő Töhötöm:
"Nem, ez nem fideszes, hanem egy ősi lenini módszer." Haználta ezt már nagyon sokszor, nagyon sokmindenki, csak mivel épp a fidesz használja most, így fideszes módszernek tituláltam.

rajaram 2011.10.18. 20:24:55

@Hörömpő Töhötöm: tudom, hogy milyen szintű az oktatás néhány szakon. a pénz pont arra kellett volna, hogy a legtehetségesebbek itthon maradjanak, komoly fizetést kapjanak és biztosítsák számukra az optimális lehetőségeket.

2011.10.18. 20:31:00

@rajaram: Az oktatás sehol sem zseniképző, csak alapvető. Ahhoz, hogy egy oktatványból alkotó ember legyen, nem a "komoly fizetés" hiányzik, hanem az ipari háttér, ami megvalósíthatná az elképzeléseit. Magyarországon mindig is ez volt a fő probléma, lévén agrár ország. Most már az sem.

@Ironfist: a fideszes buziköcsög mind dögöjjön meg, élükön az aszaltszilva fejű törpenapoleon-polgártárssal meg a papagályával.

SvenH. (törölt) 2011.10.18. 21:01:23

ez egy igazan VASTAGBOR!!!

egy az egyben lenyulni mas temajat
ha mar ELLOPTATOK masnak a portekajat legalabb az en hozzaszolasomat is bemasoltatok volna hogy mivel lehet magyarazni :)
na jo nem csak az enyemet hanem a tobbieket is

lucreciaborgia 2011.10.18. 21:17:06

@Kara Kum:
""(Csak szóljanak időben, mikor kezdjünk bespájzolni konzervekből...)" - én már elkezdtem. "
Én már a WC papírt, intim betétet is spájzolom.DD

zxn · http://online-munka-file-feltoltes.blog.hu 2011.10.18. 21:19:30

@Manatwork: "Valaki mondja már meg, hogy hova a picsába tünt ez az irdatlan sok pénz amivel másfél év alatt növekedett az államadósság?????"

Kamat (uzsorakamat)

zxn · http://online-munka-file-feltoltes.blog.hu 2011.10.18. 21:24:06

@Di622: "Mókás lenne ha valaki egy éjszaka az Andrássy úti lámpavasakra szépen kicímkézné pártunk és kormányunk politikusainak nevét csak hogy ha szükség lesz rá akkor ne legyen zavar hogy kit hová... "

Pár éve láttam ilyet, egy csomó lámpavas fel volt címkézve az Andrássy úton. :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.10.18. 21:37:12

@majomkutya: Kicsit uncsi,hogy mi vagyunk mindig a farok rossz végén,leginkább a hülye vezetőink miatt.
Vannak olyan országok ahol jobban utálják a zsidókat,mégis mi vagyunk az antiszemiták.
Vannak rasszista megnyilvánulások máshol és mégis mi vagyunk a rasszisták.
A görögöknek akik szarnak mindenre meg elengednék az adósságuk felét.Egy postás keres 3000 Eurot vagy mennyit.Nálunk 500-at sem.Bezzeg mi fizetünk,mint a katonatiszt.
Ez idegesítő.Na jóéjt!

SvenH. (törölt) 2011.10.18. 21:39:32

@Secnir: mi a gond ember?
nem is Kocsis Mate hajlekonyugyi megbizott kellene hanem 5-6 csovi, oszt legalabb nekik megoldodna a sok ertekezlettel a problema hogy faznak es nincsen fedel felettuk
(kb annyi ertelme van a bizottsagnak is...)

Kravver 2011.10.18. 21:53:14

De hát Zero, ezekért dobogott annyira a kicsi szívetek még nem olyan régen :)

asmodean 2011.10.18. 21:54:49

@Secnir:
Á én a kósának hiszek, mert tudományosan igazolt, hogy aki fidesz párt tag, az genetikailag képtelen hazudni.

Secnir 2011.10.18. 21:58:16

@SvenH.:
hoppá!
itt a megoldás!

szerintem szedjenek össze 2-3 hajléktalant (lehetőleg románt), azok menjenek, vegyenek föl IMF hitelt meg Valutaalap hitelt meg ilyeneket - a pénz mehet az államadósság egyszeri visszatörlesztésére, osztán ha vissza kell fizetni, akkor meg azt mondjuk, hogy sajnáljuk, nem ismerjük a hajléktalanokat...

Crescendo 2011.10.18. 22:08:26

@zxn: nem hinnem, hogy lehetetlen lenne. Csak a problema gyokerevel kellene fogalalkoni.
Erdekes modon az fel sem merul, hogy pl. az IMF honnan szerzi a penzet, ill. a privat befektetok (nagy kulfoldi bankok). A Lehmann Brothers a csodje elott 31:1 aranyban volt multiplikalodva (31x tobb hitelt adott ki, ill befektetest eszkozolt, mint amennyi sajat tokeje volt). Nemet nagybankok most 32:1 aranyon allnak. A 31x penzt az Europai Kozponti Bank, ill. Fed biztositotta. Ok meg a semmibol teremtenek, mivel az adott allam erre kizarolagos jogositvanyt biztosit.
Orban 2001-ben az MNB-t atadta az EKB-nak. Ha egy orszag a fizetoeszkozje kontrolljarol lemond nem csoda ha gondjai vannak. Megoldas meg mindig lehet, ami a gorogoknel, a visszaallamositasa az MNB-nek. A devizahiteleket pedig technikai megoldasokkal az arfolyam jelentos feltornaszasa nelkul belfoldiesiteni lehet. Ehhez termeszetesen szukseg van az MNB kontrolljara.
Ezzel pontosan tisztaban kell hogy legyen a jelenlegi elit. Hogy miert nincs az asztalon a tema az mar sokkal izgalmasabb kerdes. Mi lehet az oka?

Monçada bíboros 2011.10.18. 22:41:23

"Nyakkendős urak a tv-ből néznek
sok-sok mindent megígérnek.
Amíg ők lesznek, minden marad.
Hazudik mind, ne hagyd magad!"

Eh, ez az idézet sosem veszt az aktualitásából...:((
Na, megyek hallgatok egy kis pitbull-t.
www.youtube.com/watch?v=4lDbEaH5Ecc :))

roxxtar 2011.10.18. 23:35:38

Ez egy kurva nagy faszság

Az államadósság egy forinttal nem nőtt. Devizában van, szar árfolyam, ezért van ez a "látszateredmény". Visszaerősödő forint után "csökkenni" fog.. ja de persze abból már nem lesz poszt..

the_line 2011.10.19. 01:09:06

"Visszaerősödő forint után..."

:)

Ironfist 2011.10.19. 01:23:37

@roxxtar:
És a deviza szar árfolyama szerinted miért van? Jaaj, csak nem azért, mert ezek a kósa féle aljadékok kinyitják a pofájukat, csődöt bizonygatva, ésatöbbi? Hogy direkt rontják a forintot, hogy nekik személy szerint jó legyen? Ha ez így van, az még sokkal súlyosabb, mint ha csak "szimplán" ilyen kurva sokkal növelték volna az államadósságot.

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.19. 02:13:30

@roxxtar: hagyjuk már a rizsát a visszaerősödő forintról. 2004 óta annyival volt több az inflációnk az ejrózónáénál, ami ma úgy 400 forintos ejrót indokolna. Ez baszta haza az exportunkat, és járatta csúcsra az importot, és ekkora devizaadósság mellett sajnos nem is tudnánk leértékelni a forintot, pontosabban az is baj lenne.

Ha 400 forint lenne az ejró, akkor egyharmados árelőnye lenne a hazai exportnak, és ugyanekkora árhátránya az importnak. Kimondottan üdvös jelenség lenne. Sajnos amíg a D-209-es elvtárs beszélt a forint ócsításáról, addig évtizedes távlatban tette lehetetlenné azt az ő kurmánya is, meg a Böszmané is.

Én is akarok kommentelni 2011.10.19. 06:36:21

@Sarkalatos hozzászóló:
"Ez baszta haza az exportunkat, és járatta csúcsra az importot,"

Ezt azért szerintem annak fényében, hogy több mint egy éve külker többletünk van illene átgondolnod.

Én is akarok kommentelni 2011.10.19. 06:55:30

@Seduxen:
Csak egy kis pontosítás, hogy aki gondolkodik is (Enrico hátha elkezdi na) tisztábban lásson ingatlan/építményadó tekintetében:

Erre az önkormányzatoknak már nagyon régen lehetősége volt, hogy ilyent kivessenek, szóval az általad említett 154.§ semmiben sem új a nap alatt csak azok számára, akik nem ezen a területen dolgoznak. Az érintettek köre sem változott, és ha megnézed a teljes törvényi szöveget, akkor láthatod, hogy magánszemély nem fizet, csak abban az esetben, amennyiben az ingatlanában társas vállalkozás telephelye van bejelentve.

Továbbá az adó mértékéről: Nyíregyházán 2,6%-ot kell fizetni, nem 3%-ot, szóval aki szörnyülködik a 3% láttán, annak felhívnám a figyelmét, hogy itt 2006-ban is már ennyi volt. Ez a 0,4% már nem olyan sok különbség.
Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az ingatlan KORRIGÁLT forgalmi értéke után vetik ki az adót, nem pedig a normál piaci értéke után (általában). Ez annyit tesz, hogy a piaci ár fele a korrigált érték. Azt ne kérdezzétek, hogy mi értelme van a korrigált értékre kivetni 2,6%-ot, miért nem a normál értékre 1,3%-ot.. Nem tudok politikusul gondolkodni.

Azzal lesz természetesen kerek a történet, hogy az önkormányzatnál egy asztal mögött ülő embernek JOGA VAN arra, hogy felülbírálja a te általad megadott értéket. Nem, nincs ilyen képzettsége, és hidegen hagyta legutóbb az is, amikor az értékbecslési papírt, és az adásvételit is bevittük, hogy kérem szépen ez az ingatlan ennyi. Ő meg kerek perec kijelentette, hogy NEKEM JOGOM VAN FELÜLBÍRÁLNI, és SZERINTEM EZ ENNYIT ÉR. És innentől kivetette bő 3 millióval magasabb összeg után az adót. Természetesen bíróságon megtámadható, ahol már a fenti indoklás sokat nem ér, de nem sok embernek van kedve bíróságra járni. Az ügyvédünknek volt.

És végezetül a fideszes gátlástalanságra is kitérve ezen téren is:
A héten Nyíregyházán minden egyéni vállalkozó kapott egy levelet az önkormányzat adóosztályáról, hogy 5 évre visszamenőlegesen (muhaha) 8 napon belül tessék szépen beadni az építményadóra vonatkozóan a bevallást és befizetni az adót, különben... fél oldalnyi következménylista. Ha megfordítja az ember a papírt, ott persze le volt írva, még ki is volt emelve, hogy egyéni vállalkozóknak nem kell ilyet fizetniük.... Azt rábízom mindenkire, hogy miért küldték ki akkor több tízezer egyéni vállalkozónak is ezt a levelet. Ez olyan Centrumos megoldásra emlékeztet engem.

Virág et. 2011.10.19. 07:47:05

@Én is akarok kommentelni: A régi (most hatályos) jogszabályt mondod. A módosítás pontosan arról szól, hogy a jövőben a tényleges piaci érték és nem a korrigált érték (ami eddig valóban kb az ingatlan értékének a fele volt) alapján kerül kiszámításra az adó. Mindez persze az önkormányzatokra lesz bízva, hogy kivetik-e, csakhogy a költségvetés ebből már bevételre számít, tehát ezekhez feladatokat rendel az önkormányzatoknak. Nagy mozgástér nem lesz.

Egyébként nem voltatok egyedül, akik megtámadták a korrigált értéket. Pontosan ezért általános gyakorlat a m2 alapján történő fizetés. Vagy legalábbis, eddig ez volt.

Az, hogy Nyíregyházán 2,6% volt (egyébként a jogszabály 3,6%-ot enged maximum) nem sokat jelent, mert az a korrigált piaci értékre vonatkozik, nem pedig a ténylegesre. Utóbbi kb a duplája. Azt szintén a jogszabály teszi lehetővé, hogy további mentességeket állapítson meg a helyi önkormányzat: azaz pl. nálatok Nyíregyháza, hogy csak a társas vállalkozások székhelye alapít adófizetési kötelezettséget. A jogszabály ezt a kivételt vagy mentességet nem tartalmazza.

A gond ezzel ott van, hogy számít a költségvetés erre a forrásra és ezzel egyidőben radikálisan felemeli a maximálisan szedhető összeget. Az önkormányzat meg olyan helyzetben lesz, hogy vagy beszedi és állja a népharagot vagy nem és tönkre megy.

nu pagagyí 2011.10.19. 08:16:12

@roxxtar: Azt akarod mondani, hogy az előző kormány sem adósította el az országot? Csak nem? A probléma ezzel a kormánnyal az, ha nem kúrják el a gazdasági növekedést az ostoba improduktív megszorítgatásaikkal, mostanra visszaállhattunk volna a 2009-es valódi világválságot megelőző GDP szintre, így a %-os államadósság változatlan adósságmértékkel is visszaállt volna 75%-ra. A Matolcsy-féle recept a gazdaság tönkretételével, az emberek elszegényítésével és 12 év megtakarításának eltékozlásával próbálja ugyanezt elérni és még ez sem akar sikerülni.

Tulajdonképpen teljesen érthetetlen például, miért álltak le az infrastruktúrális beruházások, hiszen 5000 milliárd forint áll rendelkezésre 2013-ig EU forrásokból (ami a teljes 7000 milliárdból még megmaradt), amit úgy tűnik végleg elvesztünk, mert másfél éve egy új beruházás sem indult. Miért jó az, ha emiatt építőipari cégek tömege megy csődbe, szaporítva a munkanélküliek hadát.

Én is akarok kommentelni 2011.10.19. 09:00:42

@Virág et.:
Igen, igazad van. Én azt írtam le ami most van, és a hivatkozott paragrafus csak bővíti a lehetőségeket, de ettől még az eredeti szabályok MÉG nem változtak le. Ezért a korrektség azt kívánja meg szerintem, hogy kimondjuk: az önkormányzatokra van bízva minden, mint eddig IS. Nyíregyházán voltak kedvezmények, máshol is lehettek. Azt pedig még nem tudjuk, hogy mi lesz, arról beszélni, hogy szerintünk mi lesz nem sok értleme van, pláne úgy beállítani, hogy ez tuti be is következik majd.
Egy átlagos panellakásra kivetni éves szinten 200 ezer forintot meghaladó adót öngyilkosság, egyszerűen kollektív adómegtagadásba torkollna, lévén nem tudnák megfizetni az emberek.
Viszont szépen megfigyelhető a sorok között a fidesz igazi stílusa: még a kampány idején Mádi megemlítette, hogy bizonyos körülmények között blablabla... esetleg valamikor talán bevezethetőnek tartaná az ingatlanadót. Nemhogy nem indulhatott ezek után Nyíregyháza polgármesteri székéért, még a párttagkönyvét is szafatokra tépték.

Secnir 2011.10.19. 09:03:36

@Monçada bíboros:
...a gyémántot csak a gyémánt vágja
erős legyél ki az ütést is állja...

Seduxen (már NEM dr.) 2011.10.19. 09:45:06

@Én is akarok kommentelni: na Virág e.t megelőzött:

"Mindez persze az önkormányzatokra lesz bízva, hogy kivetik-e, csakhogy a költségvetés ebből már bevételre számít, tehát ezekhez feladatokat rendel az önkormányzatoknak. Nagy mozgástér nem lesz."

Pontosan ezt akartam írni én is: eddig azért nem volt "rákényszerítve" az önkormányzat az építményadó kivetésére, ezek után rá lesz. Nálunk Zuglóban pl érdekes a helyzet: VAN építményadó, aminek a mértéke 0%. Ez arra jó, hogy bevallást le kell adnod - fizetni ugyan egy petákot sem kell -, de ha a bevallási kötelezettségednek nem teszel eleget, akkor - asszem - 100.000-Ft-ig terjedő bírsággal sújthatnak.

Kíváncsi leszek, hogy "kedves" Feri-bácsi kivet -e minálunk ténylegesen építményadót, és ha igen mennyit?!

Viktus 2011.10.19. 09:46:23

"Ne vészmadárkodjon senki!

Nem a válság, hanem a reménytelenség a legfőbb ellenség - mondta, hozzátéve, hogy erről a politikusok és az üzletemberek tehetnek, mert nem a riogatás a feladat. "Lesz élet a válság után, de másfajta élet, világ lesz" - jelnetette ki. Orbán szerint ezért meg kell szabadulni néhány nehéz tehertől. Ilyen, hogy a magas adósság ternészetes velejárója az életnek. Ezért szerinte szakítani kell a fogyasztás alapú hitelekkel. Hozzátette: azt a pénzt amit elköltünk, azt meg is kell keresni. Magyarországnak most azt a pénzt kell megkeresnie, amit az elmúlt 8-10 évben elköltött. A kormány számára az ország és a családok eladósodottság megállítása a legfointosabb.

Szakítani kell szerinte azzal a politikával is, amely azt mondja, hogy munka nélkül lehet élni."

Miért azok fizetik meg, akiknek az elmúlt 8-10 évben sem volt kánaán?

"Az EU motorja lehetünk

Magyarország több reményt tud adni az embereknek, mint más ország Európában. A kormányfő szerint ugyanis az ország kifele jön a válságból. Szerinte a legfőbb cél, hogy 2014-re a legversenyképesebb ország legyen Magyarország a régióban. Mint mondta, mozgásba jöhet az Európai Uniós hajója is, mint montda, fontos döntések jöhetnek a hétvégén. Ugyanakkor azt is mondta, nem Mgyarország fogja megoldalni az EU problémáját: "nem mi fogjuk eltolni a felhőket az Euróoai Unió egéről"."

hvg.hu/gazdasag/20111019_orban_mabisz

Viktus 2011.10.19. 09:50:19

@Én is akarok kommentelni:

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a kkv szektor döglődik az iparűzési adó ott van kemény sarcnak az önkormányzat számára. Ráadásul nem is a nyereségből számolják, hanem árbevétel alapján kell becsengetni a pénzt ... az önkormányzati feladatköröket meg vígan megoldja az önkormányzat, ha nem rendeznek felesleges ilyen-olyan fesztivál szarokat milliókért ... nem kezdenek önálló médiacégeket beindítani stb.

fogash 2011.10.19. 10:42:30

@Enrico72: "Nyilván azokat akarják majd megfogni akik kacsalábon forgó házakban élnek, hogy ők is részt vállaljanak a közteherviselésben. A kisemberre, mint te vagy én nem fognak ekkora adót kivetni, mert nem fogjuk tudni fizetni. Ezt mindenki tudja. Néha a DOLGOK MÖGÉ is be kell nézni. Fel kell tenni kérdéseket, hogy mi lehet ennek az egésznek a célja? Ha mindenkit meg akarnak adóztatni, miért csak feltételes módban írják?"

Te tényleg ennyire naiv vagy? Azért írják feltételes módban és azért nem központi, hanem önkoris adó lesz, hogy le lehessen tolni a felelősséget a kormányról. Ők ugye nem tehetnek, hogy a béna város/falu ilyen csúnya-gonosz adót fizetett ki.

Aztán a kacsalábat ki határozza meg, he? A panelosokat (hadd ne mondjam, a panelprolikat meg a nyuggereket) majd ebből is kihagyják, (ők ugye mindenhol védettséget élveznek), maradnak azok, akik örököltek egy romot, a minden pénzükön anyagot vettek és saját munkával felújították. Most meg van egy huszonharminc milliós házuk, aminek a 3%a az havi 80-90eFt. De a csőcselék csak azt látja, hogy "háromszobás családi ház, haaaarmiiiinc miiilliiioóoóoóó?! Fizessen a burzsuj állat!"

Ennek az egésznek az a célja, hogy ha a kpi ktgvetésben nincs zsé, akkor mondjuk az önkormányzat iskolája nem az okt. minisztériumtól, a kórház nem az eü minisztériumtól (nem tudom, most mi a neve) kapja a pénzét, hanem az önkoritól, az meg szedje be, ahogy tudja. Ehhez most megadják a jogi kereteket. Ennyi. Minden más csak habos rózsaszín leányálom.

Te, naiva, te! :(

Sátán meg a Jocó 2011.10.19. 10:54:27

Milyen érdekes, hogy a posztból kimaradt, annak megvitatása, hogy miért "nőtt" az államadósság :)

zrobasé 2011.10.19. 10:58:06

@Sátán meg a Jocó: miért? miért ? ez még kérdés ? GYURCSÁNYAHIBÁS ! őmiatta !

stefiapo 2011.10.19. 11:24:42

Engem nem érdekel az államadóság! Engem az érdekel, hogy a fizetésemből 2 éve kihúztam hónap végéig, még egy kis szórakozás is belefért. Egy éve már hónap vége előtt egy héttel elfogyott. Mit ad isten 2011 októberében 16-án kilátástalanság. Ja, és nem élünk nagy lábon..

Squid 2011.10.19. 11:52:58

Nem értem mi itt a probléma elvtársak!

8 évig éhezett a Fidesz és a nagy magyar oligarchák, nem ingyen tartották életben a pártot. Az államadósságot máshogy kéne számolni végre!

Az új formula:

Államadósság+pártszponzorok és akiknek még le vagyunk kötelezve fizetési igénye+megszedjük magunkat= Államadósság.

Ennyi! Fidesz 2/3-ot kapott most mindenkit ki kell fizetni, mert különben kikerül a szemetes tartalma az emberek elé.

A félelmetes, hogy beleszarnak abba ha mindenki beledöglik, nem faktor!

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.19. 12:00:33

@Én is akarok kommentelni: hja, ócsult is a forint, kósaszíjjártó meg minden.

kukatr 2011.10.19. 12:02:02

@majomkutya: Az ilyen hozzászólások segítenek bennem megtartani azt a hitet, hogy vannak még értelmes emberek a blog.hu-s nickek mögött.

A sok hőbörgő (elloptákmindmocskosorbán) devizahiteles agysebész mégis mit gondolt? Hogy a külföldi bankok forinthitelt adnak az országnak?
A posztíró meg szentelhetett volna több időt a számok megmagyarázására. Már amennyiben nem csak a kattintás- és kommentszám érdekli.

sirsteve 2011.10.19. 12:59:56

@bigapples: Szerintem nálunk 2008 óta már sokkal többet vettek el az átlagember, átlagnyugdíjas, átlag állami alkalmazott hármastól.

Viktus 2011.10.19. 13:18:46

Orbán: A magyar gazdaság egy gyorsnaszád
Ezért nehéz követni a mozgását, szemben az unió lomha tengerjárójával. De most az is mozgásba jön.

index.hu/gazdasag/magyar/2011/10/19/orban_a_magyar_gazdasag_egy_gyorsnaszad/

EZ AZ IGAZI HELYZETJELENTÉS!

Ironfist 2011.10.19. 13:23:41

"Magyarország gazdasági helyzetét értékelve a miniszterelnök kijelentette: „mi kifelé jövünk a válságból" – a válságot mint államadósság-növekedést tekintve –, „más országok pedig befelé mennek". "

Tehát az jelenti a kifelé haladást a válságból – a válságot mint államadósság-növekedést tekintve – hogy növekedik az államadósság, méghozzá soha nem látott mértékben? Jó tudni.

medvemellszobra 2011.10.19. 15:50:59

@csizsikpizsik: most néztem meg a képedet. Rudi Hurzlmeier! :):):)
Na, ő elég jó. :):)

majomkutya 2011.10.19. 18:57:26

@kukatr: Kösz.
Hát igen, szerintem nem elég elégedetlennek lenni, meg "felháborodott"-nak lenni, hanem tájékozottnak is kell lenni, legalább nagyságrendileg.
A külföldi bankok, kötvénybefektetők meg az IMF, igen, azok devizát adnak, jellemzően EUR-t. És a magas államadósság mellett az is baj, hogy nagy az egészen belül a devizaadósság. És ha még a lakosság, vállalatok és az önkormányzatok hatalmas devizaadósságára (és az extrém CHF hányadra) pillantunk, akkor beláthatjuk, hogy gyakorlatilag kilátástalan helyzetben vagyunk és nem vagyunk urai a saját dolgainknak, mert olyan folyamatoktól függünk amelyeket nem tudunk befolyásolni (pl. EUR/USD és EUR/CHF árfolyamok alakulása). Nemhogy érdemben, de még kismértékben sem.
A lakossági jelzálogpiaci adósság meg egészen különös. Szinte csak a Jobbik hivatkozik rá, hogy a PSZÁF jelentések szerint a bankok felvettek kb 1700 mrd forint CHF forrást és kihelyeztek 7000 mrd CHF hitelt.
Több érdekes dolog van itt:
1. Ha így van, akkor a jelenlegi árfolyam különbözet a bankoknál csapódik le.
2. Miért nem cáfolták meg ezt a kérdést sosem a bankok?
3. Ha nincs így, akkor legalább a kormánypárt az erről szóló parlamenti vitában megkérhette volna Volner Jánost, hogy ne beszéljen hülyeségeket (Volner mondjuk nem is szokott hülyeségeket beszélni.)
Szóval valami itt bűzlik. És az e körüli hallgatás méginkább megerősít abban a hitben, hogy itt vmi nem kerek.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.10.19. 19:13:28

Tessék mondani, ezek magyarok?
Semjén pajtás Ausztráliában lesz 23-án.
Kövér Elvtárs Braziliában.
Sólyom papa Belgiumban.
Schmitt Univerzális Jóettárs Bulgáriában.
Viktorunk, a Haza Megmentője Brüsszelben osztja a nullát... Mi van?
Menekülnek az ettársak az ünnepek elől?
Be tetszenek lenni sz.rva? :)
Tessék már eldönteni, melyikünk a MAGYAR!

Viktus 2011.10.19. 19:23:49

Alvállalkozók tüntettek a Mohácsi Történelmi Emlékhelynél
A 380 millió forintos beruházásból 200 millióval tartoznak a fő alvállalkozók a 30-40 velük szerződő kisebb cégnek.

index.hu/belfold/2011/10/19/alvallalkozok_tuntettek_a_mohacsi_tortenelmi_emlekhelynel/

Belerokkannak a százmilliárdos csodába

A kecskeméti Mercedes-gyárban már folyik a munka, az építők azonban még százmilliókon vitatkoznak. Az alvállalkozók ki nem fizetett számlákról beszélnek, a fővállalkozó szerződésszegésről.

index.hu/gazdasag/magyar/2011/10/19/mercedes_gyarepites/

Ez Magyarország ...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.10.19. 19:44:24

@Viktus: ... ahonnan ez nagyon jó figyelmeztetés azoknak a "kalandvágyóknak", akik véletlenül errefelé akarnának vállalkozni! :(

Viktus 2011.10.19. 23:20:39

@Boli:

"Magyarország több reményt tud adni az embereknek, mint más ország Európában." Orbán Viktor

lásd. nem hazudott pl. reménykedhetsz, hogy az elvégzett munka után kifizetnek :D

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.10.20. 04:23:14

www.kormany.hu/hu/nemzetgazdasagi-miniszterium/hirek/a-kormany-jelentosen-csokkentette-az-allamadossagot

"A megjelent cikkek tehát félrevezetőek, hiszen egy fontos tényt nem vesznek figyelembe: a havi deficitek az év első felében általában nagyobbak Magyarországon, mint az év második felében, emiatt előállhat olyan helyzet, hogy az évközi adósság nominálisan és a GDP százalékában nagyobb, mint az év végi. A nemzetközi intézmények és statisztikák azonban az év végi adósságot figyelik, az évközi változásnak nem tulajdonítanak jelentőséget."

guma 2011.10.20. 07:51:58

@laspalmas: akk.hu//kepek/upload/2011/MONIT1108.pdf

kötelezően nézetném az elkészült filmet az országházban, mert :
a lakossági devizaadósság %-ban kifejezhető részét birtokolják képviselőink...
az államadósság %-ban kifejezhető részét birtokolják megyék, városok, faluk...
most a 12-es költségvetési vita helyet a bizottságban mégis mi volt a téma?

Az Államadósság Kezelő Központ jelentése:

"A központi költségvetés devizaadóssága augusztus végéig 683,6 milliárd forinttal 9526,4 milliárd forintra nőtt. A devizaadósság devizahitel felvétel és devizakötvény kibocsátás következtében 1220,9 milliárd forinttal nőtt, ugyanakkor a devizaadósság törlesztése 285,5 milliárd forintot tett ki ebben az időszakban. A devizaadósság az árfolyamváltozás következtében 250,2 milliárd forinttal csökkent és bruttó módon számítva a teljes adósság 47,4%-át tette ki augusztus végén. Az árfolyamkockázatot pontosabban mutató nettó (a devizabetétekkel – beleértve az IMF/EB csomagból elhelyezett betéteket is - korrigált) devizaadósság az adósság 46,7%-a volt. A teljes adósság 26,1%-át kitevő devizakötvények esetében márciusban egy 3 milliárd dollár értékű, 10 éves lejáratú, fix kamatozású kötvénykibocsátásra és egy 750 millió dollár értékű, 30 éves lejáratú, szintén fix kamatozású kötvénykibocsátásra került sor összesen 706,7 milliárd forint értékben. Április folyamán a 30 éves kötvényből további 500 millió dollár értékű rábocsátás valósult meg, 92,5 milliárd forint értékben.
Májusban egy új, 1 milliárd euró értékű, 7 éves futamidejű, fix kamatozású kötvény kibocsátására került sor, 263,9 milliárd forint értékben. A teljes állomány forintértéke 270,0 milliárd forintos törlesztést, 102,3 milliárd forintos árfolyamnyereséget és a 1,7 milliárd forintos deviza állampapír bevonást is figyelembe véve – 5239,1 milliárd forintot tett ki augusztus végén, amely 2010. év végéhez képest 689,1 milliárd forint növekedést jelent.
A közvetlen külföldi és belföldi devizahitelek – amelyek a nemzetközi szervezetektől, illetve külföldi bankoktól felvett, továbbá a belföldről átvállalt hitelek állományából adódnak össze – a teljes adósság 21,3 %-át tették ki augusztus végén. A vizsgált időszak alatt e külföldi és belföldi hitelek együttes állománya 157,9 milliárd forint értékű hitelfelvétel, valamint 15,4 milliárd forint törlesztés és 147,9 milliárd forint árfolyamnyereség következtében 5,5 milliárd forinttal csökkent és 4287,3 milliárd forintot tett ki a hónap végén. Az IMF/EB hitelcsomagból elhelyezett betétek és kihelyezett hitelek állománya forintban számolva 400,7 milliárd forintot tett ki augusztus végén, amely a Mol részvények 1,88 milliárd euró értékű megvásárlása és árfolyamváltozás miatt 573,4 milliárd forint csökkenést jelent a december végi állományhoz képest."

Marcellusca 2011.10.20. 08:40:41

Jaaaaaajjjj, nem értitek! :)

Valódi háborúban is van olyan, hogy a későbbi, nagyobb siker érdekében, fel kell adni bizonyos területet, a csapataink pihentetése, feltöltése, ellátása érdekében.
És aztán újult erővel lehet nekirontani a Zellenségnek.
xD

klacus 2011.10.20. 13:36:30

Aki 400 ft-os ejróról álmodik az hülye.

Az itthoni cégek "csak" feldolgoznak. A produktumuk igen jelentős importot is takar.
Mivel itthon nem gyártanak pl saválló acélt, fekete műanyagpasztát, meg a fasz tudja még mit nem, ami kell az itteni feldogozáshoz. A szerszámokról és a gépekről már nem is beszélve. Az energia meg a munkabér fontos, de nem lehet pl kardántengelyt gyártani két tojásból, mert az éppen van...

klacus 2011.10.20. 13:42:52

Azt nem értem, ha nyakig ér a szar, akkor miért nem kezdenek el populárisan államkötvényekkel nyomulni. Kezdje el nyomni a Tv meg a postás, meg az önkormányzatok stb. Csak bele lehetne verni a magyarokba, hogy az államkötvény vásárlása hazafias feladat. Az államnak is jobb lenne ha befelé adósodna el, és a zemberknél mindig van pénz, csak a rohadtak nem akarják odaadni. A nyugdíjjak X e. ft feletti része mehetne államkötvénybe. A jövedelmek 1 + 2% ugyancsak... stb stb stb

hoplita 2011.10.21. 19:04:50

Hát, ezt a stémát úgy híjják, hogy kanyar meg kampó.
Ennyi vót......nem mondom, hogy az utolsó oltsa el a lámpát, mert mán az se nagyon lesz.:P

2011.10.22. 10:28:01

@Boli: Magyarok ezek, igazi magyarok, pofátlanok, tolvajok. Csak úgy látszik, sejtik már, hogy a lőporos hordó tetején ülnek. Amikor a bohóctüntetés volt, már akkor is prágába pucolt a viktátor, annyi becsület sincs benne, mint dempszliben, aki bár előre tudta, hogy meg akarják dobálni, mégis kiállt, és előadta nekünk a cherbourgi esernyőket. :)

@klacus: És ki a f*szomnak van felesleges pénze államkötvényeket vásárolni? Itt aki ki tudja fizetni a rezsijét és marad neki zsíros kenyérre, az már sikeres embernek számít!

süti beállítások módosítása