Skip to content


       Szűrés lista

Adócsökkentés kormánya: már a kutyák vannak soron

Kezdjük egyből egy szemléltető ábrával, hogy be tudjuk lőni, hogyan is mennek nálunk a dolgok.

Ha van egy aranyos, nagyfülű tacskód, meg egy 30 millió vitorlásod a Balatonon, melyik után kell adót fizetned?



Logikus? Ésszerű?

"Minden kutyára szükség van az államadósság elleni háborúban!"
"Hozz magaddal még egy kutyát -  és fizesd be az adót utána!"
"Van még hely kutyák számára a gyorsnaszádon!"

A parlament hétfőn megszavazta (337 igen, egy nem szavazattal és tizenöt tartózkodással), hogy az önkormányzatok jövőre kivethetnek úgynevezett ebrendészeti hozzájárulást, közismert nevén ebadót. Ennek mértéke maximum 6000 forint lehet. Persze egy így túl egyszerű lenne, a részletek miatt pedig olyan az egész törvény, mintha a Hírcsárda szövegezte volna.

1. Az állatvédelmi hatóság egy ebet egyedileg veszélyesnek minősíthet többek között ha "az eb fizikai és pszichés állapota alapján feltételezhető, hogy az embernek fizikai sérülést okozhat".
Kíváncsian várjuk, hogy vizsgálják meg az ebek pszichés állapotát ... a veszélyesnek minősített kutyákat kötelező ivartalanítani, mikorchippel megjelölni, és évente akár 20 ezer forintos ebadót kell fizetni az állat után. Ettől persze még akárkit megharaphat.

2. Az ebadó max. 6000 forint lehet, per kutya, per év, de a pontos összeget az önkormányzat állapíthatja meg az eb tartásának célja, tartási helye, ebek száma, a tulajdonos szociális helyzete alapján.
Nyilván a csökkentsük a bürokráciát és az önkormányzatok terheit szellemében született ez a törvény. Adjunk munkát az önkormányzati kollégáknak: írják össze az ebeket, vessék ki az adót, dolgozzák fel a visszaérkező kérelmeket, módosítsák az adó mértékét, küldjék ki a módosított összeget, hajtsák be, számolják el. Az ebenkénti maximum 6000 forintból talán kijön ez a pluszmunka ... értelmes egy adónak tűnik.

3. Nem szedhető adó "védett őshonos vagy veszélyeztetett, magas genetikai értéket képviselő tenyésztett magyar állatfajták nemzeti kinccsé nyilvánításáról szóló határozat mellékletében felsorolt magyar kutyafajták után", vakvezető, rendőrkutyák után, ivartalanított kutyák után, állatmenhelyről örökbefogadott kutyák után.

Ez kérem, a színtiszta kutyarasszizmus!
Kuvasz, komondor, magyar vizsla, puli, pumi, mudi, magyar agár, erdélyi kopó - adómentesek.
Beagle, tacskó, németjuhász, spániel, csivava, keverék kutyák - adókötelesek.

Rozi vizslánk megússza az adót. A beagle már nem fogja, mert az egy idegenszívű kutya.


4. Azért kiderül, hogy miért vetették ki az ebadót:
Az ebrendészeti hozzájárulást szedő önkormányzatoknak a bevétel legalább felét "az ebek ivartalanításra, állatjóléti, vagy közegészségügyi intézkedésre kell fordítaniuk". A másik felét pedig "az ebösszeírás vagy egyéb, az ebtartással kapcsolatos állatjóléti és közegészségügyi intézkedések finanszírozására."

5. Következmények, amivel nem hiszem, hogy számoltak:
Kétmillió kutya van Magyarországon, ebből kb. százezer gazdátlan. "Több tucat állattartó érdeklődött nálunk az elmúlt napokban, hol helyezhetné el a kutyáját, bevallották, hogy az ebadó miatt inkább megszabadulnának az állattól" - mondta az [origo]-nak Tenner Anna, a Lelenc Kutyamentő Egyesület elnöke.

Címkék: fidesz kutya adó

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr923386762

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Brutálisan magas a magyar államadósság! 2011.11.16. 22:18:32

Azt eddig is tudtuk, hogy magas a magyar államadósság, de hogy ez pontosan mit is jelent, arról valahogy kevés szó esik. Van kedvetek játszani egy kicsit a számokkal? A magyar államadósság szeptember végén 20625 milliárd forintot tett ki, ami egyben re...

Trackback: Vége a szabadságharcnak 2011.11.16. 14:24:52

Eddig tartott, de elbukott. Hiába volt minden áldozat. Hiába adtuk oda önként és dalolva a magánnyugdíjunkat, hiába mondtunk le mosolyogva a béremelésünkről, hiába követeltük az ÁFA és jövedéki adó emelését, mindezek ellenére győzött az ellen! A legfri...

Trackback: Adócsökkentés kormánya: már a kutyák vannak soron 2011.11.16. 14:08:03

Kezdjük egyből egy szemléltető ábrával, hogy be tudjuk lőni, hogyan is mennek nálunk a dolgok. Ha van egy aranyos, nagyfülű tacskód, meg egy 30 millió vitorlásod a Balatonon, melyik után kell adót fizetned? Logikus? Ésszerű?

Trackback: Vége szabadságharcnak 2011.11.16. 13:56:11

Eddig tartott, de elbukott. Hiába volt minden áldozat. Hiába adtuk oda önként és dalolva a magánnyugdíjunkat, hiába mondtunk le mosolyogva a béremelésünkről, hiába követeltük az ÁFA és jövedéki adó emelését, mindezek ellenére győzött az ellen! A legfri...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lobster thermidor 2011.11.16. 19:47:17

A 35 év feletti oldtimer kutyákra lehet adókedvezményt kérni?

2011.11.16. 19:47:52

azt a százezret gazdátlant akkor lőjék le vagy valami...

lobster thermidor 2011.11.16. 19:49:24

@torró:

A kutya nem köpköd, hanem ugat!

silvestrismalus 2011.11.16. 19:50:28

@A csótány is ember: pontosan. ma is kaptam hülye spamet, hogy 16 kiskutya kölyök keresi gazdáját, mert ígyugyamúgy, különben elaltatják őket

altassák, minek még 16 kutya, nincs elég??

csipesz. 2011.11.16. 19:55:26

Szerintem a svájci frankért és euróért vásárolt kutya is legyen adómentes akkor, ha a vásárláskori aktuális árfolyam nem haladta meg a 180-as HUF/CHF, illetve 250-es HUF/EUR értéket, továbbá fényképpel bizonyíthatóan tud úgy a hasán feküdni, hogy hátsó lábait majdnem egyenesen hátra kinyújtja, miközben bal mellső lábával eltávolítja a csipát a szeméből.

Irkutszk 2011.11.16. 19:57:06

@MonChy: Köszönöm a javítást.

lyia (törölt) 2011.11.16. 19:59:31

Dakota közmodások

forrás: Amerikai Indián Közmondások Nemzeti Gyűjteménye (Amerindiköz):

Inkább száz kóbor kutya, mint egy fehér ember

Adóztatott kutyából nem lesz áfamentes szalámi

Kutyán nem nő lézerblokkoló

Kétharmad kutya nincs

A kutyák elszámoltatási biztosát sintérnek hívják

A veszettség nem betegség, hanem nemzeti sorscsapás

Kutyát nem lehet pénzzel megvesztegetni

A pecsenye az emberé

Ugyandehogy (törölt) 2011.11.16. 20:04:26

@Infomaker: hallatlan. kertvárosban kutyák. hallatlan.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.16. 20:07:48

Nekem két kutyám is van! Viszem őket miskároltatni izibe, mert akkor nem kell adót fizetnem!

Smacika 2011.11.16. 20:12:46

A Tájföldi-Kínai konyhák kánaánja jön el jövőre sajnos.
Nekem két bordói dogom van.
Ezek alkalmasak akár emberélet kioltására is, a testi adottságaik miatt.
Pedig békések.
Akkor én 40 ruppót csengetek majd a hivatalnak???
Apjuk cerkáját....

Peter__Blau 2011.11.16. 20:26:07

@soulclipse: Nem én hoztam a törvényt, nem engem kellene támadni, én csak a lehetőséget mondtam, hogy lehet élni vele, de nem kötelező. Amúgy a mi kutyánk ki lett herélve szegény. Érdekes módon csak én meg apám tiltakoztunk ellene, mindenki más azt hajtogatta, hogy nem lesz semmi baja tőle, több állatorvos is ezen a véleményen volt. Így végül megcsináltatták. Tényleg semmi baja nem lett a kutyának, teljesen olyan mint volt, semmit sem változott. Kivéve egy dolgot, nem lesz agresszív őrjöngő vadállat ha tüzelnek a szukák. Azóta másként gondolkodom az ivartalanításról. Nem helyeslem és csak nagyon indokolt esetben csináltatnám meg egy kutyán. De nem én hoztam ezt a törvényt. Szóval csak szép szóval, bunkóság nélkül. Ok? Megy neked úgy is.

Peter__Blau 2011.11.16. 20:29:26

@Infomaker: Én meg az embereket nem bírom, egész nyáron füvet nyírnak, flexelnek otthon a kertvárosban, nincs egy kibaszott fél óra amikor az emberek kussban lennének :-)

belekotty 2011.11.16. 20:35:49

@www.Bisex.hu: "110000//év/kutya a fogkőleverések altatással (22000)" - hehehe... nekem három vizslám van 6.5, 6 és 5.5 évesek. Ragyogó fehér fogaik vannak. A recept egyszerű. Havonta egyszer sertés húsos csontot veszek. Általában akciósan. 300 forint/kiló a piacon. Az havi ezres a három kutya és remek kajájuk van aznap, nem szar táp. Persze megfőzöm. Mivel a sertés húsos csontnak a csontok között van a hús, a kutya meg a húst akarja. Türelmetlen, nem lerégja előbb a csontot, hanem a húshoz akar jutni. Igy a legképtelenebb módon forgatja a szájában. A múltkor nézettem az állatorvossal a fogaikat, egy szál fogkő nem volt.
Kullancs/bolha nyakörvet nem használok. Kullancs időszakban Advantix cseppek. A három kutyám két éve kijön egy készlettel, ami tizenötezer forint. Bolha ellen olcsó piretrin.

belekotty 2011.11.16. 20:39:22

@Grigorij Melehov: Ja ha olyan gyáva szar vagy, hogy fenyegetésnek gondolod azt ha valaki szívesen rád nyitná a gázt, így interneten keresztül, akkor gondolom az oviban rakás kaki volt a jeled a sok fosásod miatt, te kisköcsög! :-))

Asztalos Gábor 2 2011.11.16. 20:39:50

@Smacika:
"Nekem két bordói dogom van.
Ezek alkalmasak akár emberélet kioltására is, a testi adottságaik miatt.
Pedig békések. "

""az eb fizikai és pszichés állapota alapján feltételezhető, hogy az embernek fizikai sérülést okozhat"."
fizikai ÉS pszichés!
HA a kutya nem pszihó, akkor nincs gond.

Ez értelmes döntés, mert sok olyan kutya van, amely alapvetően békés természetű, de a gazdája miatt agresszív és veszélyes.

csillavirag 2011.11.16. 20:55:36

azt mondták, hogy a magyar kutyafajtákra nem vetnek ki... lassan de biztosan belefulladunk a magyarkodásunkba. előbb élhető országot kellene építeni, hogy szeressem ezt, amit viktorka és a csürhéje korcsosít Magyarország néven.

vontod75 2011.11.16. 20:59:20

@deportált: Gratulálok! Orbán Viktor is elégedetten csettintene a demagóg dumád láttán.

Folytassuk azért a sort! NE VELEM fizettessék meg a nyuggerek nyugdíját, a nők emlőrák szűrését, a cigányok felzárkóztatását, budapesti tömegközelekdést....

Ja és ne lehessen gyerekeket tartani lakásban mert állandóan nyávognak....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.11.16. 21:13:58

@torró:

Nekem nem magával az ebadóval van kifogásom, hanem hogy megint sikerült olyan magyaros törvényt alkotni. Kivételek, kiskapuk, na meg hogy az adó fele (!) elmegy az adó beszedésére.
Ja, amúgy mit szólnál, ha a NAV által beszedett 3500 milliárd forint 1750 milliárdba kerülne?

Nem látjuk mi az ebadó célja, miért vetik ki, mit akarnak ezzel elérni? Plusz pénzt az önkormányzatoknak? Kevesebb ebet Magyarországon?

Így nem lehet egy új adót csinálni.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.11.16. 21:16:17

@bandika gazdája:

34
1987 óta van kutyánk, de csak arra emlékszem, hogy vittük minden évbe oltani :-)

Waitzen 2011.11.16. 21:22:30

A törvénymódosítás szövegében már a második előfordulásnál
Államvédelmi Hatóságnak olvastam az állatvédelmi hatóságot...

komplikato 2011.11.16. 21:39:17

Látom a szövegben csak a vakvezető kutya mentesül, gondolom a többi segítő kutya (süketeknek, epilepsziásoknak, stb.) az nem számít ...

komplikato 2011.11.16. 21:42:27

@sexmachine: Azért azzal (remélem) tisztában vagy, hogy kertes-házas területeken igen is arra használják a kutyát, amire főleg való, hogy védje a területet és a gazdát. Most nagyvonalúan tekintsünk el a vadász és terelő ebektől. Szerinted ki az a hülye aki nem fog ezután kutyát tartani azok közül akik a saját biztonságuk érdekében teszik ezt?

Jurganov 2011.11.16. 21:46:24

omg, index-címlap lett megint? vagy honnan kerül elő ez a sok khm...okos ember?

komplikato 2011.11.16. 21:50:03

@öregember a kocsmából: Az egész lényege, rá lehet verni a balhét az önkormányzatokra. Nem mi, ők voltak! Az önkormányzatok meg ahogy írtad, nyilván a pénz jó részét bukják majd ...

röhögő 2011.11.16. 21:51:16

@Jurganov: Na mi van faszfej? Valami érdemleges a témában? Vagy csak okádni jöttél ide egyet?

Vkat118 2011.11.16. 21:52:26

Ha az az indoklás, hogy az tartson kutyát aki nem sajnál rá havi 500 ft-ot, a magyar kutya miért adómentes? A kuvaszt és a pulit ezek szerint továbbra is lehet 1 méteres láncon tartani és krumplipürével etetni?

Idióta bagázs.

Kámasuka 2011.11.16. 21:55:01

@Kompli: Más adóknál is ugyanez a helyzet, tekintve, hogy a közszférában dolgozik minden második ember.

Másrészt fingotok sincs hogy megy máshol, így az hogy 50% a beszedésre zéró információértékkel bír. Ha a segélyszervezeteknél, segítő alapítványoknál a pénz 25%-a a célra fordítódik és nem a müködésre, az már siker.

JohnHenry 2011.11.16. 22:07:07

troll on

szerintem meg az összes génkezelt állatra vessenek ki adót, mert természetellenes meg jóerkölcsbe ütköző, hogy emberek ilyen élőlényeket tartanak otthon. merhogy ugye ilyen állat, hogy kutya, nincs is, csak a hosszú évszázadok alatt tenyésztés formájában elkövetett génmanipulációknak köszönhetően léteznek ezek az alantas lények.

troll off

aki még nem látta: Boo, minden idők legcukibb kutyája!
youtu.be/DryVmGDArTY

2011.11.16. 22:07:45

orbán takarodj viddaösszes haverod! kossuth tér visszatér!!

dávidzoli 2011.11.16. 22:09:24

@Terézágyú: Az, hogy mit egyen a kutya, az eléggé irreleváns a mostani témát illetően, de ne feledd el, hogy egy állatot nem úgy kell tartani, hogy ne dögöljön bele, hanem, hogy neki jó legyen. A konyhai maradék nem jó a kutyának, a moslékot sem feltétlenül eszi meg, de jobb is neki, ha nem eszi meg (és most nem a sertéseledelre gondolok, ami megint nem a legjobb a sertésnek, de ez még kevésbé vág ide). Te sem túlélni akarsz, hanem, megélni a dolgokat. Remélem nem jutsz soha olyan helyzetbe, hogy 10-12 évig másnak vagy kiszolgáltatva és teszem azt csak maradékokat kapsz enni. Na csá.

SvenH. (törölt) 2011.11.16. 22:15:29

@zero: "Kivételek, kiskapuk, na meg hogy az adó fele (!) elmegy az adó beszedésére."
JELENLEG
4 ev mulva lehet emelni...

amugy gondoljad mar vegig hogy mit is gondolsz...
most sok vagy keves az az ebado, szerintem panelban itt nalunk keves... legyen 30e / ev, viszont van nehany par szentimentalis embertars akik szerint tomeges blökikinyiras az embertelen, na tessek az o kedvukert van az emelkedo ebado...
aminek a kezdeti jo occo ado az alapja...

amugy nem kell cicazni hogy milyen nehez, ez a TORVENY dolga, na most pl. evente az allatorvos tudosithatna a T. hulye pogart hogy mit is sakkoztak ki a parlamentben es az onkorinal... ilyen egyszeru sot meg is mondhatna hogy mennyibe is kerul, mivel valoszinuleg nem pöstre fogjak pedigrevizsgalatra felvinni a kutyakat

ketroot 2011.11.16. 22:15:30

@Vkat118:

Erre sokan úgy válaszoltak, hogy de MAGYARországon MAGYAR fajta kutyák legyenek adómentesek, mert csakhát mégis MAGYAROK vagyunk, ugye.

JohnHenry 2011.11.16. 22:16:24

ÁCSI! mi van, ha a kutya megellik és lesz mondjuk öt kis nyavalyás? az plusz 5x6000 forint?

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.11.16. 22:36:10

"az eb fizikai és pszichés állapota alapján feltételezhető, hogy az embernek fizikai sérülést okozhat".

Na erre leszek én kíváncsi. Ha az amúgy fajtiszta törzskönyvezett ebem nekiront a kapunak és igencsak dühös ugatással fogadja a vizsgáló egyént (hisz házőrző, ez a feladata), akkor gondolom veszélyesnek minősítik, de ha mulya és beengedi a tolvaj svéd cserediákot akkor gondolom már rendben lesz.

Szánalmas pénzlehúzás, a sokadik.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.11.16. 22:39:27

Egyébként a hajó jóhogy adómentes, hisz gyorsnaszád vagyunk. Nem gondolod, hogy a gyorsnaszád kapitánya adót vet ki a saját hajójára. Viszont mvel a gyorsnaszád kapitányának a kertjét a TEK nevű magánsereg őrzi és nem a kutya, így a négylábúakra mehet az adó. Teljesen logikus.

Kámasuka 2011.11.16. 22:42:30

@Valahol Máshol: Jaja, a hajóban van mondjuk 6000.000 ÁFA úgyhogy adómentes, 1000 kutya sem hoz annyit.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.11.16. 22:58:30

@JohnHenry:

Négy hónapos kora után igen, adóköteles lesz.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2011.11.16. 23:35:38

Ismerek egy családot. Sosem éltek fényűzően. Egyszer kicsit megszaladt a szekér, vettek hát egy cocker spánielt (mert ugye azzal lehet villogni), de ellopták tőlük. Vettek utána egy másikat. Aztán már csak döcögött a szekér, így a kutya "leveskén" meg maradékon, áztatott kenyéren élt és él a mai napig. A leveske nem más, mint fáradt olajon pirított vegetás liszt, annyi vízzel feleresztve, hogy puding sűrűségű legyen. Amilyen jól élnek mostanában, a kutya jóformán nem is eszik leveskén kívül mást. Oltva nincs minden évben. Nyírva se. A füle egy merő dzsuva, mert belelóg a kajába. Egy időben láncon élt (a rossz kerítés miatt), olyanon, amin nem volt forgó, így estére, míg a család haza nem ért, a lánc félméteresre tekeredett, a végén ott vinnyogott a kutya. Még alig volt egyéves, amikor jött a tüzelős két hét, egyik reggel beszökött a rossz kerítésen négy kankutya. Két hónappal később egy reggel nyüszögés a kutyaólból: 4 kölyök. Meló előtt gyorsan agyon lettek ütve. A vemhességet észre se vették, olyan loncsos volt a kutya. Namost a szülők dohányoznak. Szerintetek ezek után vajon elteszik-e havonta 1-1 doboz cigi árát, hogy be legyen fizetve az ebadó, amikor a saját gyerekeiknek sincs már normális ruhájuk? És hányan vannak még így?

Ugyanezen család a nagymamának is vett egy kan cocker spánielt, hogy szegény mama ne legyen egyedül. Namost a mama olyan mamásan foglalkozott a kutyával: mást se csinált, csak szidta, verte, mint egy rossz gyereket, ha a kutya rossz helyre ürített vagy szétszedett valamit. Mára a kutya túlzottan domináns, ivartalanítva nincs, mindent védelmez, mi több, veszélyessé vált, több embert is megharapott (de a mama mentegeti, hogy csak játszik), véresre. Tüzeléskor, ha ferdén nézel rá, neked is megy. Vajon lesz-e utána emelt ebadó fizetve? És hányan vannak még így?

Vagy ott vannak a kölyökkoruk óta láncra vert, idegbeteg, hordólakó kuvaszok a vidéki házak udvarainak sártengerében, kenyéren és csonton élnek, és a közelükbe nem lehet menni, hamisak, harapnak. És hányan vannak még így?
Most őszintén, kinek kell ez?
Legyen ebadó, én azt mondom. Az ilyeneknek nem kell kutya!!!

Júliusban lett egy kiskutyánk, kidobták egy autóból a tesójával együtt. Mi sem vagyunk gazdagok, sőt, elég szarul élünk. De a kiskutya aranyos volt, így megtartottuk. Oltás 20 000 Ft (4×5000), kullancs elleni exspot 1000 Ft, játék, póráz és nyakörv 3000 Ft (ezt nem vittük túlzásba a kevesebb több), egyszer megrándult a lába, orvos és gyógyszer 5000 Ft, plusz a nem olcsó Hill's Science Plan táp, amiből nem keveset eszik meg (egy 12 kg-os zsák 14 000 Ft). Most következik majd a kutyaovi és az engedelmességi tanfolyam, mivel kan, és rottweiler-erdélyi kopó keverék (hm, féláron adózhatunk?), és első kutyám, és nem mindig tudom uralni. Egyéves kora előtt még tervezünk ivartalanítást, csipeléssel. Felvállaltuk, hát végigvisszük.
És nem élünk rosszabbul, mint eddig. Így is lehet. Sőt, így kéne, nem? Mert ebben nincs semmi extra, csillivilli ól, fekhely, kutyaruha, drága játékok, jutalomfalatok - a kutya az udvaron alszik egy régi ólban, anyagilag nincs elkényeztetve. Mégis nagyon boldog és nagyon hálás kutya. Mókás és jópofa és erős és gyönyörű, ha sétálunk, gyakran megállítanak és megdicsérik.

Adja magát a kérdés, miért nincs inkább gyerek? Azért, mert még egyetemista, ingyenélő léhűtő vagyok, állami finanszírozáson. No, már nem sokáig, de mégis.

R2 D2 2011.11.16. 23:56:27

Az ebadó az ADÓCSÖKKENTÉS, unortodox adócsökkentés.
Értsétek már meg.
A kutyauristenit !

SvenH. (törölt) 2011.11.17. 00:32:43

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!): a kutyakat el lehet altatni, az nem tilos ha megelhetesi gond van fel kell szamolni

ubu1 2011.11.17. 01:18:14

@twinkedli:

1. Ha nem vetted volna észre, én nem a posztra reagáltam, hanem egy kommentre. Ennek írója pedig (bizonyára hirtelen felindulásból) semmilyen módon nem tett különbséget a kutyák között sem fajta, sem ivartalanítás, sem felhasználás, sem semmi alapján. Nekem pont ez az általánosítás nem tetszett.

2. A törvény (a poszt szerint) a gazdik betegségei közül csak a látássérülteknek ad kivételt, a pszichés betegeknek nem. Ráadásul az utóbbi kategória behatárolása jóval körülményesebb, mint a látássérülteké. Sokan nem is tudják magukról, hogy segítségre szorulnának, míg a vakokról és gyengén látókról ez nem annyira mondható el. Egy 80 éves kisnyugdíjas magányos néni nem fog pszichiáterhez menni csak azért, mert egyedül érzi magát, de egy négylábú társ ettől még sokat javíthat a helyzetén. Igen nagy szemétség lenne tőle elvenni vagy megnehezíteni a dolgát. Azt értem én, hogy egy depressziós ivartalaníttathatja a kutyáját, de ilyen alapon egy vak is.

Ebbe tessék kicsit belegondolni. Na, ki nem tud olvasni?

ubu1 2011.11.17. 01:25:36

@Atro: Megpróbáltam twinkedli-nek kicsit részletesebben kifejteni. Bár ő kicsit ingerültebben kérdezett vissza, remélem, nem haragszol, ha téged is csak a neki szánt válasz második pontjára irányítalak...

SvenH. (törölt) 2011.11.17. 02:39:21

@ubu1: majd ha vak leszel megtudod, egy csopp emberseg se szorult beled ember?
hogy nevelt fel apad anyad hogy kepes vagy elvenni a vaktol az egyeduli tajekozodasi pontjat?
...

na csak probaltam volna a szokasos idiota dumakat elohozni pont mint amikor a nyugdijat vedok modnanak az embernek amikor a magas nyugdijnak a megkurtitasarol ertekezni probalna...

amugy meg egy vaktol meg elfogadom hogy nem szedi ossze a kutyaszarat, tudod empatia de a sok ven nyanyat ha meglatom hogy nem szedi akkor beledorgolom a kis untyulupuntyulujukat a vegtermekbe

ubu1 2011.11.17. 03:14:36

@SvenH.: Hol írtam én ilyet? Eszemben sincs ilyesmit javasolni.

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2011.11.17. 05:54:25

Rohadjon meg a kormany. Legyen fenyado, mint a kozepkorban az ablakok nagysagatol fuggoen

Gontar 2011.11.17. 07:04:35

Tegnapi 0,5% kontra 6% nyugdíjemelés megvolt? :-DDD Fetrengtem a röhögéstől.... remélem lesz poszt. :-)

Gontar 2011.11.17. 07:08:44

@www.Bisex.hu: A középkori adókkal az akkori mértéken bőven kiegyeznék most is. :-D Angliában volt nagy szemmeresztés 1-2 éve, amikor valami nagy nyilvánoságot kapott tanulmányban ismertették, hogy a csúnya-gonosz középkorban szegény szegény parasztoknak kellett fizetniük 10edet, meg 9edet meg szerencsétlenek dolgoztak egy évben vagy 60-70 napot (a többiben azt csináltak, amit akartak). :-DDD

quetzalcoatl. 2011.11.17. 08:06:51

@Gontar: Számoljunk:
10%+9%= 19%
70nap=20%
Summa=39%
Se EÜ, se TB se szociális alap

Tényleg cserélnél?

galoooshka 2011.11.17. 08:15:19

Az adott önkormányzat veti ki...Én a VII.kerületben lakom, állatorvoshoz viszont az első kerületbe járunk, mert ott találtunk olyat, aki nem csak ért az állathoz, de törődik is vele, például a féreghajtás ingyenes(a szer maga nagytételben is pár száz forint a dokinak), nem is értem azokat, akiknek ez több ezer, az hogy lehet...Tehát a kérdésem: a VII.ker szedné, az I. nem...Akkor velünk most mi lesz? :)

Gontar 2011.11.17. 08:21:30

@Qeatzkoatl: Igen, tényleg cserélnék. Ha az összes zséből, amit a munkáltatóm fizet utánam (azaz nem csak a bruttómat vesszük, hanem a cég által befizetett egyebeket is), meg mindenből amit megvásárolok ÖSSZESEN csak annyi elvonás lenne, mint akkor + mindehez csak évi 60-70 napot kéne dolgoznom akkor magasról leszarnám, hogy nincs állam által biztosított EÜ + TB + szociális alap meg egyebek. Mindezek fizetősek lennének - és ki is lehetne fizetni lazán.

galoooshka 2011.11.17. 08:27:26

A másik, hogy a menhelyről hozott kutyára nem kell fizetni.Mi az istenért? Én hoztam el menhelyről kutyát, rá hazudtak egy csipet (2 állatorvos kereste hiába), meg egy parvo oltást, érdekes módon a pici parvos volt, másfél hét múlva a kezemben halt meg.Ezután egy bácsitól hoztuk el a ma is élő állatot, bácsinak a panelban "véletlenül" (kapott hormon-injekciót a kutyája, nem lesz itt kiskutya-felkiáltással tényleg csak 8at kölkedzett pár hónapon belül) lett szűkös a hely, de nem tudott velük mit kezdeni, még azelőtt hoztuk el, hogy beadta volna a menhelyre. Mitől jobb egy menhelyről szalasztott keverék, mint az, aki még nem került menhelyre? (mellesleg egy ilyen élmény után megnézném, ki megy ismét menhelyre kutyáért)

Seduxen (már NEM dr.) 2011.11.17. 09:13:30

@Tigeri: hijjnye. 34? bazze, tartós tejet te se vegyél már :DDD

Nekem egy kérdésem lenne (lehet, hogy benne van a postban, csak figyelmetlen voltam): ez az ebrendészeti adó ez kötött felhasználású lesz, vagy arra tapsolhatja el az önkormányzat, amire akarja? Mert ha teszem azt ezt csak meghatározott dolgokra lehet költeni, és ez történetesen teszem azt menhelyek, stb fenntartására, vagy jobbá tételére mehetne, akkor egy fokkal azért jobb a helyzet.

Remélem ezzel nem azt fogja elérni a kormány, hogy még több kivert jószág lesz.

Homeoffice 2011.11.17. 09:16:48

Ahogy itt olvasom a kutyás történeteket ez az emberi faj is megérett a pusztulásra.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2011.11.17. 09:44:40

@Seduxen: Állítólag ivartalanításra meg csipezésre kell költeniük. Kutyasegély?

Seduxen (már NEM dr.) 2011.11.17. 09:49:25

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!): aha. már a kutyák ivartalanítására, és chipezésére, vagy a helyi politikusokéra? mert utóbbi se lenne hülyeség :DDD

Viktus 2011.11.17. 09:51:21

@Gunther:

Mi bajod már vele? az embereknél is megesik pl. Kolompár Romeo meg Sárközi Esmeralda is ül a panelban aztán egyszer észreveszik, hogy tízüknek már kevés, akkor pár gyereket bedobnak a közösbe amit zsíros pénzért kihoz v.mi jó rokony ...

Jurganov 2011.11.17. 10:06:55

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!): hallottam egy egyetemistáról aki ismer egy családot...de azokkal ellentétben ő ivartalanítja és chippelteti a MEGMENTETT kutyáját....rég röhögtem ilyet, ez egy f*sság. gondolom te is tudod. de legalább vicces-gondolom más érv nem jutott eszedbe

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2011.11.17. 10:23:38

Ha nem bírod az ilyesmit, ajánlom figyelmedbe a szűrés gombot. De nem csak neked, mindenkinek.
Egyáltalán nem viccnek szántam. Ismerős szarul csinálja, mi meg jól. De biztosan kitaláltam vicces kedvemben.
Az ivartalanítás és a csipelés még csak tervben van, még gyűjtjük a rávalót. De biztosan csak kitaláltam, hogy magamat fényezzem, másokat meg lejárassak.
Mea culpa. Neked meg igazad van.

Töröljetek a picsába mán

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.11.17. 10:33:42

@Seduxen: Most meg megint mi van? Az adócsökkenés kormánya hozta el a kontinens legmagasabb áfáját, a sosem látott fogyasztói árakat, az érzést hogy Ausztriában is olcsóbb az üzemanyag mint itt. Ettől élünk jobban és szárnyalunk a tengeren, hallhattad, mi azon a meglepő hogy a családbarát kormány aranyáron óhajtja megszámoltatni a bölcsit ezzel elősegítve hogy eldobjam a billentyűzetet és rohanjak haza 10 babát legyártani dicső Pártunknak és Kormányunknak?

Seduxen (már NEM dr.) 2011.11.17. 10:52:47

@csizsikpizsik: tényleg, igazad van! én kérek elnézést. humán-környezetterhelési díjat (=fingadó) nem terveznek bevezetni? csak azért, mert akkor még előtte bezabálom a chilis-babot, és jó sok kelkáposzta-főzeléket, amíg ingyen van...

zrobasé 2011.11.17. 10:52:50

@csizsikpizsik: rosszul látod...ez nem bölcsiadó, hanem ez a gyurcsány miatt van...meg a spekulánsok miatt ! meg a zúnió miatt ! és ez nem új teher lesz, hanem pont hogy nem, és viszont fele lesz annak, mintha a kétszerese lenne ! ami persze gyurcsány miatt lenne a duplája, de most engedmény lesz, így a fele lesz. aki meg nem képes havi x Ft-ot kicsengetni, az ne is tartson gyereket ! de erről gyurcsány tehet ! meg a görögök ! meg az olaszok ! meg a lusta németek ! és gazdaság is pörög ! a 315-ös euró meg nem is annyi ám, hanem csak 250...de a gyurcsányista spekulánsok, meg a karvalytőke akarja elhitetni, hogy az 315...de mi majd kurucosan bemondjuk az m1 hiradóban, hogy az csak 250 ! azt mondtam már, hogy gyurcsány a hibás ? ja meg bajnai is csúnya rossz ám !

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.11.17. 10:59:47

@zrobasé: Majdnem tökéletes, de legközelebb a bankárbosszú is legyen benne (a Mandineren tanultam, bizony ám!).

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.11.17. 11:10:11

@Seduxen: Kicsit megszaladt a ceruzájuk, érdemesebb ezzel már költségelni vagy nekimenni Szlovákiának (utóbbi inkább, a tankolás is olcsóbb miután végeztél a könyvelőnél a nagybevásárlást követően)

Kandeláber 2011.11.17. 11:10:56

Csak helyeselni tudom! Abszurdum, hogy Pesten lassan csak leszegett fejjel lehet közlekedni a járdán, mert ellenkező esetben az ember ki van téve a kutyaszarba lépés veszélyének. Felháborító, hogy magukat állatbarátnak nevező pszichopaták nagytestű kutyákat sanyargatnak kis városi lakásokban. Nevetséges, hogy a lassan 1.8 M lakosúra fogyatkozó Budapesten több kutya van, mint pld. Berlinben. Már régen meg kellett volna lépni, bármelyik kormányban. Aki szereti az állatokat, de nem akar adót fizetni, tartson díszhalat vagy törpehörcsögöt.

Jurganov 2011.11.17. 11:11:25

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!): nemnemnem, szerintem is teljesen hihető, hogy chippeltetni akarod a kutyádat ( mint jó és felelősségteljes állattartó) míg az ismerőseid pont az ellenkezője, éheztetik, verik szegény állatokat ( a kölykök agyonverése jó húzás volt). na most ha ez igaz akkor eléggé érdekes ismerőseid vannak. szóval kicsit túllőttél a célon szvsz, az írásoddal, de viccnek jó. no, én is ismerek kutyásokat, ők csak a legdrágább tápot etetik a kutyussal, állandó állatorvosi ellenőrzés + ami belefér, nem sajnálják a nehezen megkeresett pénzüket. nekik miért kell fizetni? csak azt akarom ezzel érzékeltetni, hogy elhiszem, hogy bejön ez az ebadó (gondolom a valóságban nincs kutyád) de egyrészt aki akarta + volt rá pénz az eddig is "jól tartotta" a kutyáját, míg akit nem érdekelt az ezután sem, legfeljebb ki lesz dobva az utcára. azután elviszi a sintér, elaltatják, de azt lehet mondani, hogy békében nyugszik és lehet örülni.

SvenH. (törölt) 2011.11.17. 11:24:21

@Gontar: "amikor valami nagy nyilvánoságot kapott tanulmányban ismertették, hogy a csúnya-gonosz középkorban szegény szegény parasztoknak kellett fizetniük 10edet, meg 9edet meg szerencsétlenek dolgoztak egy évben vagy 60-70 napot (a többiben azt csináltak, amit akartak). :-DDD"

ezzel a dumaval halalra itelned a koraszulotteket
bravo baratom! dogoljon meg mind, sot a nyuggerek is pusztuljanak mi az hogy mar nem kepesek kaszalni a reten? ki kell kuldeni a hatarba oszt fagyjanak meg
a plazma TV rol meg nem is beszeltem :)
ja es ha elfogyott a kaja bezony bezony a kis haziallat kerult sorra telente

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.11.17. 12:27:38

@Seduxen: Csak azért írtam ,mert azt hiszed te vagy az idősebb.Már ha nem unortodox módon számol az ember.....

Gontar 2011.11.17. 12:35:55

@SvenH.: Jah... párszáz éven keresztül így is volt, jól ki is halt a zmberiség... vagy mégsem?

Ember... nem a középkort akarom vissza vazze, csak annyit írtam, hogy az akkori közteherviselés jóval kevesebb elvonással járt, mint a mai modern gazdaságok adórendszere. Amúgy meg nézz körül kicsit usákiában pl. Ott sem az állam biztosítja az eü ellátást, csak a keretrendszert hozzá. Egészségbiztosítás - nem állami alapon. Lehet kriziálni, van is mit bőven - de tény, hogy a mi állami rendszerünknél azért fényévekkel előbbre vannak.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.11.17. 12:38:26

@Seduxen: Benne van a posztban.4.pont a kép alatt.Állatjóléti intézkedés.Pl.:kutyafitnesz ha emlékszel.:))

SvenH. (törölt) 2011.11.17. 13:06:54

@Gontar: ujkorban is elhunytak a koraszulottek
persze USAban...
szules az 600e
ha meg csaszar akkor 1 milka
de tenyleg kisebb az ado

Gontar 2011.11.17. 13:21:36

@SvenH.: Miért, nálunk mennyi a szülés? Csak az a különbség, hogy nálunk a doki zsebbe kéri + fiezeted az adót is. Ott nem fizetsz erre adót, és a doki számlát ad (+sokkal jobb a technikai felszereltség, meg általánoságban a dokik, nővérek hozzáállása).

Akkor melyik is a jobb?

twinkedli 2011.11.17. 14:27:31

@ubu1:

"a pontos összeget az önkormányzat állapíthatja meg az eb tartásának célja, tartási helye, ebek száma, a tulajdonos szociális helyzete alapján."

aki kisnyugger, az írhat az önkorinak, hogy kapják be.
pszichés betegekről beszéltél is, ok, ebben igazad van, belátom

deportált 2011.11.17. 14:33:39

@vontod75: Hatalmas tévedésben vagy: a "nyuggerek" - ami talán te is leszel, ha valaki agyon nem csap a hülyeséged miatt - fizetik saját maguknak, egy életen át, járulék formájában. Lehet, hogy te nem fizetsz járulékokat, de a többség bizony egy életen át fizet azért, hogy idős korára, betegsége esetén valamit visszakapjon abból a pénzből.
Viszont a kutyások nem fizetnek azért, hogy teleszaratják a várost, vonyítanak a dögök naphosszat a lakásban, stb. Kutyafuttatókat kell építeni, szemeteseket, nejlon zacskókat telepíteni, takarítani utánuk, stb....
Látszik, hogy ezt te, meg a hozzád hasonló igyenélők ingyen veszik igénybe. Nem fizetnek azért, amit használnak.
Egyébként kutyát tartani nem hogy nem kötelező, de egyenesen bűn, állatkínzás egy társasházban, emeleten. Akinek ilyen perverz hobbija van, fizessen - de nagyon!!!
Jó lenne, ha gondolkodnál, akkor nem írkálnál ekkora baromságokat.
Egyébként gratulálok, hogy te úgy élsz, hogy nem kell fizetned nyugdíjjárulékot, TB-t, adót, stb. szóval te a mások - a "nyuggerek"- nyakán is élősködsz. Nem csoda, ha ilyen baromságokat írogatsz nagy unalmadban.

deportált 2011.11.17. 14:42:04

@Kompli: Igazi betörő ellen nem véd a kutya. Egyszerűen lefújják, elkábítják, agyonverik. Nem egy olyan ismerősömet raboltak ki, ahol kutya, ill. farkaskutyák szaladgáltak az udvaron. Elkábították, egyik kutya meg is döglött. Úgyhogy ez nem érv. A kutya semmire nem jó. Felesleges, perverz hobbi.

bandika gazdája 2011.11.17. 14:44:47

@zero: Nincs ellentmondás! Mi is minden évben oltatunk. (1946 óta, állítólag előbb is) állatorvos unoka meg gyerek vagyok. (Voltam.) :-)
Nekem ezzel az az egy bajom, hogy ezek úgy hozzák a törvényeket, minta egy napsütéses boldog országban élnénk, ahol már csak egy gond van, az egészségtelen táplálkozás, meg az, hogy Thaiföldre járunk nyaralni és ott bőrrákot lehet kapni a napsütéstől.
Ezt a törvényt meg még helyeselném is, csak az összegnek kisebbnek kéne lenni, kiskapu ne legyen, szigorúan behajtani és hozzájárulni belőle az ivartalanításhoz meg a chipezéshez. Ennyi.
Ja és ha Guiness rekord dőlt volna meg a setét kommentek számát illetően, gratulálok, bár ez nem a te "érdemed". :-)

SvenH. (törölt) 2011.11.17. 16:24:13

@Gontar: haljanak meg a koraszulottek igazad van

Kabbe (törölt) 2011.11.17. 16:24:37

én a nyuggereket is csipeztetném

Horizont 2011.11.17. 17:42:31

@Kabbe: Gratulálok! Veled meg mást csinálnék.....

Canis Lupus (accordhecsi.blog.hu) 2011.11.17. 19:50:24

Örömmel fizetnék be 6000 Ft-ot cigányaink ivartalanítására.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.11.18. 13:02:39

@Kabbe: Ja.Legelőször anyádat,aki a világra szart te idióta gyökér.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.11.18. 13:04:43

Amúgy tényleg sok helyen a nyugdíjasok segítik a fiatalokat.Nem tudom itt egyesek szülei mit basztak el.....

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.11.18. 13:05:25

@Canis Lupus: Eh,micsoda csúnya rasszista ötlet!Habár.....

Funi 2011.11.18. 17:39:28

Van egy pulink. Úgy tűnik, évente 6000Ft-ot fog nekünk spórolni. Máris jobban jártunk vele, mint Orbánnal.
(Eszembe jutott még, hogy fizessen adót az, aki eltartja Viktor királyt, de azok is mi vagyunk, úgyhogy mégse:()

sulcus (törölt) 2011.11.18. 17:44:01

Gyurcsány is spórolt 6000 t.Neki is pulija van!
Ezek összebeszéltek. :-)

negondolkozz!majdénmegmondom! 2011.11.18. 20:21:36

@sulcus: Legalább egy magyar legyen gyurcsány családjában, azért van a Puli.

2011.11.18. 21:01:14

@Funi: Inkább az fizessen narancs-adót, aki a törpenapoleonpolgártársra szavazott! Az így befolyt összegekből pedig képezzenek segélyalapot azoknak, akik a zelmúltmásfélév miatt veszítették el az állásukat, a zelmúltmásfélév miatt nem tudják fizetni a valutahitelüket vagy a zelmúltmásfélév miatt ment tönkre a vállakozásuk!

Szúrófény 2011.11.19. 06:36:40

@TrueY: Dugd a fias kuvaszt, disznó ólba! Jön az aroma disznóhúsért, őérte mentőhelikopter! Faluhelyen a "nem hiába születettek" miatt kell! A kutya, megint mi fizetünk! Ha előző nap elpusztul, légy éber!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.19. 15:28:19

@Szúrófény: Kuvasz után nem kell! Tényleg csak a romák lopnak faluhelyt? Azért ezt erősen kétlem!

hal1fan 2011.11.22. 09:28:46

Dawersion

Most olvastam csak a nekem küldött választ. Reagálok...

Igen, néha még intelligensnek mondott emberek között is elcsattan egy-egy pofon, bár nem reklámozzák. De ott és azzal vége is van, ami pedig lényeges: a pofon nem fizikai értelemben értendő. Ha szó szerint vesszük a pofozkodást, akkor is igaz amit írtam, mert nem intelligens ember fog egy karót (vagy mást), azzal nyomatékosítja véleményét(?).

Továbbra is azt gondolom, nem a cigányok miatt van létjogosultsága az ebadónak, nincs direkt összefüggés. Ha a cigányellenesség szemüvegét leveszed az orrodról, nagyobb lesz a látótered.

Egészségügyi dolgozóként(?) annyiban igazad van, hogy a művesekezelés valóban költséges. De azt vitatom, hogy a művese-kezeltek többsége cigány lenne. Ózdon lehetséges, de ott az ellenkezője lenne meglepő. (Köztudott, az ottani lakosságnak csak 10-15 %-a "vérmagyar". )

Amúgy mondanám, az általánosítás -politikailag- többnyire hamis következtetésekhez vezet. Nem minden cigány él úgy, ahogy azt tudni véled. Szóval nem kell a hangulatkeltés. A csirkefogókkal szemben pedig valóban kemény fellépés kell, de csakis az olyanokra kiterjesztve..

süti beállítások módosítása