Skip to content


       Szűrés lista

A nap képe: Aláírták

Jól tippeltünk, azért kapja a MÁV az 5 milliárdot.

A kormány kifizeti a MÁV Cargo eladásából a vasutasoknak járó privatizációs bevételt - erről írt alá nyilatkozatot Orbán Viktor miniszterelnök és Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöke szerdán, Budapesten a MÁV-Gépészet kocsijavító műhelyében.

Orbán Viktor miniszterelnök  az aláírás alkalmából kiemelte: súlyos nemzetstratégiai hiba volt, hogy az előző kormány eladta a MÁV-Cargót, hiszen a vasúti teherszállítás jövedelmező üzletág.

A munkások figyelnek:

A miniszterelnök kijelentette: előbb-utóbb a MÁV-nak ismét lesz teherszállítása, mert enélkül nehéz elképzelni, hogyan lehet talpra állítani a nyakig eladósodott vállalatot.

"A tisztességesen elvégzett munkáért járó dolgozói részesedést a vasutasok azóta követelték, amit a nemzeti ügyek kormánya jogosnak és reálisnak tartott. Ezért a kormány úgy döntött, hogy költségvetési forrásból biztosítja a vasutasok dolgozói részesedésének kifizetését" - írja a nyilatkozat a hvg szerint.

"A juttatásból azok a munkavállalók részesülnek, akik az átalakítás időszakában a MÁV Zrt.-nél, a MÁV-Start Zrt.-nél, a MÁV-Gépészet Zrt.-nél vagy a MÁV-Trakció Zrt.-nél dolgoztak, és ezen társaságok valamelyikénél dolgoznak jelenleg is" - pontosít a nyilatkozat. A juttatás kifizetésének pontos részleteiről egy, a szakszervezet és a MÁV közötti megállapodásban kell rendelkezni - teszi hozzá a szöveg.

A boldog munkásokkal bratyizik a Miniszterelnök Úr:

(fotók: fidesz.hu)

A tegnapi Házon kívül riport erről:

Címkék: fidesz máv gaskó

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr183424181

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vérforraló vörös iszap 2011.12.01. 09:35:06

Egy személyes vallomással kezdem. Évek óta nem adományozok, nem adok senkinek semmit (na, jó, ez így nem teljesen igaz, mert az ismeretségi körömben, ha látom, hogy valaki bajban van, ha kell az utolsó gatyám is neki adom. De az más). Miért nem? A ross...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ironfist 2011.12.01. 10:56:31

@Mindenről Orbán tehet!:
"egész fasza szerelvények járnak"
Az a piros, csillagháborús cucc? Az nem fasza vonat, hanem egy elővárosi szar, ami fél óránál tovább baromi kényelmetlen ám.

Viktus 2011.12.01. 11:07:38

@nyuggervadász:

Nézd, ha KOMOLYAN felmerült volna ilyesmi még gondolati szinteken is a leminősítés meg minden apró betűs hír, mert a magyar pártkommunikációt ismerve az MSZP ezerrel nyomta volna a nemzethalál mi lesz a nyugdíjasokkal szöveget a fidesz, és a kormányzat meg a megvédjük a nyugdíjasokat szó sincs ilyesmiről sőt még pluszban emelünk rá akciót. Nem csak egy sima levélkét küldenek ki. Semmiféle törvényben nincs szó semmiféle öregségi nyugdíj csökkentésről.
Ellenben a fizetésekéről van.

Viktus 2011.12.01. 11:12:35

@Ironfist:

Mondjuk ez már olyan akadékoskodó :P mit vársz mégis legyen rajta mávos thai masszőr szolgálat is? :P

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.01. 11:54:55

@Viktus: Amennyi egy teljes áru jegy meggondolandó. Bár gondolom akkor sor lenne a sok regjegyes utazó miatt a pályaudvaron - legalább be lehetne férni a szakrendelőkbe :))))

Kandeláber 2011.12.01. 11:57:02

Azt hiszem, revideálnom kell a Kertész Áossal kapcsolatos álláspontomat.
Sajnos, tökéletesen igaz az a megállapítása, amit az irigység és a magyarság kapcsolatáról írt.
Megdöbbentőek a gyűlöletnek és az irigységnek azok a mélységei, amelyet egyes kommentelők előöklendeznek magukból.
Ugyanakkor megnyugtató az az idegállapot, amelyben a kriptoeszgéeszesek leledzenek. Bírbi kell a gyűrődést, fiúk-lányok.

Kandeláber 2011.12.01. 12:05:04

Persze a saját szemszögükből érthető a liberálisok dühe, a tények ismeretében viszont nem.
A szoclib rezsim idején Gaskó nem tudott megegyezni a kormánnyal, ezért sztrájkoltak a vasutasok. Most volt megegyezés, ezért nem sztrájkolnak. Ilyen egyszerű ez, ti észlények.
Tudniillik a szakszervezet a tagjai érdekeit képviseli, nem a ti megrendeléseiteket teljesíti. Akárhogy is fáj, de ez így van.
Kálmán Olga domina tegnap megpróbálta megforgatni Gaskót, aki egyszerűen kiröhögte.
Szánalmas a dühöngésetek.

Kandeláber 2011.12.01. 12:10:01

@Ásó[Mosó]maci: Nem, én sínbohóc vagyok, csak ebédidőben elugrottam a tolatóvágányról kommentelni egy kicsit.

Viktus 2011.12.01. 12:20:07

@Kandeláber:

HATALMAS! Ez az még ilyet :D két éve még náczi fröcsögők címszóval dicsérgették ezt a blog-ot most meg hirtelen a liberális vasököl lett maga a exszdsz dühe :D:D:D:D

Nyuggervadász 2011.12.01. 12:25:57

@Kandeláber:
Mondd, te ennyire nem látod a valóságot, vagy csak heccelni akarod a többi, normális blogolót?!?
Mi az, hogy :
"A szoclib rezsim idején Gaskó nem tudott megegyezni a kormánnyal, ezért sztrájkoltak a vasutasok. Most volt megegyezés, ezért nem sztrájkolnak. Ilyen egyszerű ez, ti észlények. "
Ez az 5 milliárdos kifizetés teljesen törvénytelen, ebben a formában. Törvényes akkor lenne, ha a MÁV adósságait is -személyre lebontva- ráterhelnék a vasutasokra.
Ez csupán a szoci kormányok idején idején megszervezett sztrájkok (utólagos) "sikerdíja".
Hány milliárdba kerültek a sztrájkok? Most meg ez az 5 milliárd! Ezt is mi fizetjük meg.

Viktus 2011.12.01. 12:35:24

@nyuggervadász:

Te vagy maga Horn Gábor mi? :D:D:D

Kandeláber 2011.12.01. 12:35:42

@nyuggervadász: Kik a "normális" blogolók szted? Akik trágár kifejezésekkel illetik az ellentétes véleményt kifejtőket, vagy akik ugyanezeket felakasztanák, netán azok, akik a vasutasokat éhenhalasztanák?
Hol marad a híres tolerancia?

Ironfist 2011.12.01. 12:36:45

@Viktus:
"Mondjuk ez már olyan akadékoskodó :P mit vársz mégis legyen rajta mávos thai masszőr szolgálat is? :P"

Nem, hanem, hogy kora hajnalban, meg egy fárasztó nap után ne csak vigyázzülésben lehessen rajta ülni, miközben a lábamat szétnyomja a szemetes az ablak alatt, hanem mondjuk lehessen aludni rajta, mint a régi kék vagonokban :D

@Kandeláber:
Wow, ember, te tényleg csak egy propagandista vagy? Ezúttal nem a fidesztől, hanem Gaskótól? Vagy ennyire vak vagy, hogy nem látod, hogy faszom se irigykedik a vasutasokra, csupán egy nekik nem járó pénz miatt méltatlankodunk?

Kandeláber 2011.12.01. 12:41:02

@nyuggervadász: Azt nem kérdezed meg véletlenül, hogy hány lélegeztetőgépet lehetne venni belőle?

Kandeláber 2011.12.01. 12:57:25

@Ironfist: Azt, hogy kinek mi jár, mindig a tulajdonos dönti el, és a tulajdonos jelen esetben a magyar állam. Azok az alulképzett, szellemileg visszamaradott egyedek, akik azt hangoztatják, hogy az ő adójukból fizetik ki a vasutasokat, választ sem érdemelnek.
Egyébként fogadni mernék, hogy napokon belül meg fognak jelenni a sajtóban olyan cikkek, amelyekben jogászok érvelnek majd pro és kontra a juttatás jogos volta és jogtalansága mellett, úgyhogy bízzuk ezt a szakemberekre.
Engem egyébként nem igazán foglalkoztat a dolog, de a kommentek hangnemét olvasva úgy döntöttem, hogy szembemegyek a falkával.

Ironfist 2011.12.01. 13:06:05

@Kandeláber:
"Engem egyébként nem igazán foglalkoztat a dolog, de a kommentek hangnemét olvasva úgy döntöttem, hogy szembemegyek a falkával."

Szóval téged az motivál, hogy egy vitában melyik oldalt védd, hogy a másik oldal trágárul beszél?

"Azt, hogy kinek mi jár, mindig a tulajdonos dönti el, és a tulajdonos jelen esetben a magyar állam."

Így van. Az állam, és nem Orbán Viktor. És egy állami tulajdonnál - miután az, hogy "állam" nem egy döntőképes személy - törvények vannak, amiket ez igencsak keresztüllépett.

Végvári József 2011.12.01. 13:09:22

vasutasnak még soha nem adtam hálapénzt

SvenH. (törölt) 2011.12.01. 13:23:40

@Ironfist: remelem majd Vetyust a sajat torvenyevel fogjak rablancra verni...
felolem Kokaval is bemehet egyutt a böribe, hiszen egyutt hoztak meg...

amugy meg ez a mostani tipikusan apropenzen Orban megvette az egyik szakszervezetet...

medvemellszobra 2011.12.01. 13:29:55

mind ehhez a poszthoz, mind a nem ortodox gazdaságpolitikához passzoló kis videó:

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=V_AgElep8zE

Ironfist 2011.12.01. 13:36:19

@SvenH.:

Ha rajtuk múlik, nem. Hisz a saját törvényeik bebetonozzák őket egy életre.

Kandeláber 2011.12.01. 13:37:40

@SvenH.: Az egyiket lehet, hogy megvette, de például a legnagyobb létszámú szakszervezet, az MSZOSZ mindig is az MSZP fiókszervezete volt.
A vasutasokról jut eszembe: amikor a Horn-kormány idején sztrájkoltak a mozdonyvezetők, Orosz Józsi a királyi rádióban azzal próbálta csesztetni Borsikot, a szakszervezet elnökét, hogy nem volt sikeres a sztrájk, mer sok vasutas dolgozott. Mire Borsik ennyit mondott: Az összes mozdonyvezető sztrájkolt, maga szerint számított, hogy a pénztárosok vagy a takarítónők dolgoztak?
Különben a BKV-sok a kollektív szerződés felmondása miatt januárban valószínűleg sztrájkolni fognak. Gondolom, a mostani fröcsőgőknek az sem fog tetszeni, mert egy részük nem tud majd közlekedni.

Nyuggervadász 2011.12.01. 13:39:51

@Viktus:
Nem, nem én vagyok Horn Gábor (eszdé eszes sem, mi több, anno dazumal nem én privatizáltam a Cargot) :))))
@Kandeláber:
Ki a normális blogoló? Aki tudomásul veszi, hogy a sajátján kívül lehetnek más nézetek, nem akar tévedhetetlennek látszani, nem akarja saját akaratát más torkán lenyomni, nem anyázik (vagy csak ritkán),........
Szóval, olyan mint én :))))

Jurganov 2011.12.01. 13:55:53

@Crystah Mastah: ha már annyira nekikezdünk, nem ártana figyelembe venni pár tényt, hogy:
a, a vasúti szállítás gazdaságosabb mint az országuti vagy akár a légi.
b, aki megvette az áruszállítást az vagy azért tette mert sokallta a pénzét és kellett valami amivel bukhat, vagy....
c, a vasúti áruszállítás nyereséges mindenütt. (kivéve ha szándékosan szétb*sszák, hogy el lehessen adni a 30 ezüstért)
gondoltam ezekkel tisztában vagy-ezért nem pazaroltam rá időt, vagy legalább utánanézel mielőtt abban a hangnemben válaszolsz amiben. az meg kimondottan tetszik, hogy te sértődsz be azon, ha hasonló hangnemben válaszol valaki mint te:"Hogyan lehet veszteséges egy monopol cég?
Ajánlom a gondolkozást". és bár nincsenek érveim, nem tudok felépíteni egy logikai szerkezetet, sőt vitázni sem tudok azért nem árt eltűnődni azon, hogy ha az adott dolgot/szolgáltatást megérte valakinek megvenni, akkor miért van az, hogy nekünk sosem éri meg visszavenni.
@Lord_Valdez: jó, most a viccet félretéve. kit neveznél meg akkor a magyar állam tulajdonosának?(vagy akármelyiknek) nem a benne élők? mármint elvileg, figyelmen kívül hagyva azt, hogy korrumpálták a vezetőket és azok idegen érdekeket szolgálnak.

Viktus 2011.12.01. 13:56:07

@Kandeláber:

"Azok az alulképzett, szellemileg visszamaradott egyedek, akik azt hangoztatják, hogy az ő adójukból fizetik ki a vasutasokat, választ sem érdemelnek."

Miért miből fizetik ki? én úgy tudom, hogy én meg a másik másfél millió által termelt javakat beszedi a NAV, és abból gazdálkodik-osztogat a magyar állam. Te miképpen tudod?

@kifordított nagyanyó:

Ez jutott nekünk sok az eszkimó kevés a fóka ...

Ironfist 2011.12.01. 13:57:04

@Kandeláber:
" fröcsőgőknek "

PFEJJ (köp), fröcsögőzd amit kaptál...

Viktus 2011.12.01. 14:02:35

@Jurganov:

Igen ez igaz meg kevésbé környezetszennyező is lenne csak vannak bizonyos problémakörök.
Az én városom pl. évszázados vasúti csomópont ráadásul elég sok nagy multinacionális vállalat települt ide ill. 20 km-es körzetben még sincs pl. egy logisztikai központ + felrakó, amely alternatívát jelentene a távolsági-nemzetközi szállítmányozás tekintetében.
Igazából nekem a MÁV teherszállítós részleg esetében is az az érzésem ami a kilencvenes évek nagy privatizációs eredményeiből is tapasztalható volt, hogy piacot vettek a nyugatiak ill. a konkurenciát lőtték ki.
Az osztrákok komolyan foglalkozni akarnának a magyar teherszállítás fejlesztésével, akkor már el kellett volna kezdeni a beruházásokat lásd. a nagyobb csomópontok mellett logisztikai központok ill. felrakók építése. Így pedig pl. sokszor a multi által megtermelt áruval elrongyolnak az autópályán az osztrákokig, és ott pakolják fel a kamion szerelvényeket , majd rakják le nyugaton a célhoz legközelebbi megfelelő infrastruktúrával felszerelt állomásnál.

Jurganov 2011.12.01. 14:14:15

@Viktus: igaz, de ha valaki foglalkozik vele ( állam) akkor a pár logisztikai központ megépítése után már mehetne is az üzlet. én is reálisabbnak tartom, hogy egyszerűen ellopják az egészet, de elvileg működhetne is akár- és bármennyire óbégatnak is ezért néhányan, ha rendben működtetnék akkor lenne az államnak plusz bevétele ami lehetővé tenné, hogy kevesebb adót kelljen beszedni, vagy akármi másra felhasználható (roma felzárkóztatás)

Kandeláber 2011.12.01. 14:25:27

@Ironfist: Elütés volt.
A másikkal kapcsolatban: a redisztribúció többé-kevésbé minden államban működik. Az alapvető szolgáltatásokat a legtöbb helyen nagyrészt az állam finanszírozza, különböző bevételi forrásokból, többek között az adóbevételekből. Ugye, Te sem gondolod komolyan, hogy a Te általad befizetett szja hatalmas tétel a költségvetésben, mondjuk egy multicég befizetéseihez képest?
Ilyen alapon minden állami kiadásba bele lehet kötni, például miért támogat a magyar állam - többek között az én adómból is - lila ködben úszó, nézhetetlen filmeket készítő rendezőket, netán a felfogásommal tökéletesen ellentétes darabokat bemutató színházakat, és a sort a végtelenségig lehet folytatni.
Sokak most azért vannak kiakadva, mert Orbán ebben az esetben szépen leszerelt egy szakszervezetet, a több tízezres tagságával együtt.

SvenH. (törölt) 2011.12.01. 14:30:29

@Kandeláber: keress erre ra: "Boros O. Tibor mozdonyvezető írása"

oszt majd megerzed milye is ez...
amugy miert is frocsognek?
hat adofizetonek a MAV az 40e / ev, meg ha HASZNALJA is, akkor pl. 20e / honap es akkor csak ugy poenbol benyogik a gordulo sztrajkot...
tudod fizess elo majd telen futesre es akkor majd ne szolgaltassanak es megnezem mit is fogsz ott mondani a frocsogokrol....

Kandeláber 2011.12.01. 14:58:32

Arra gondolsz, ami a gazdaságtalan mellékvonalról szólt? Elolvastam, ez egy szubjektív véleménynek tűnik, nyilvánvalóan szakszervezet ellenességből fakad. A poszt szerzője a témán keresztül az általa és a liberális felfogás szerint gazdaságtalannak minősített szolgáltatások feleslegességén elmélkedik. E szerint a felfogás szerint egész közösségeket kell megfosztani olyan szolgáltatásoktól, melyeket modern államokban nagyrészt az állam finanszíroz, ide sorolhatjuk a postát, adott esetben az orvost, sőt, még a közbiztonságot is, hiszen minek kis faluba körzeti megbízott, csak a pénzt viszi. Nos, ez a felfogás nem tükrözi a lakosság nagyobbik részének a véleményét, ezért rendre elbukik.
Tudniillik ezekre a szolgáltatásokra még akkor is szükség van, ha egyes ultraliberális eszméket valló embereknek csípi a szemét.
Persze tovább is mehetünk a példák sorolásánál: Budapesten a kishajókon kevesen utaznak, tehát az ultraliberális felfogás szerint meg kellene szüntetni. A múzeumok ráfizetésesek, bezárni! Könyvtár, minek, úgyse olvas senki, lakatot rá! Állatkert? Minek?
Sokaknak le kéne venni a szemellenzőt.

SvenH. (törölt) 2011.12.01. 15:23:31

@Kandeláber: persze meg legyen plaza is...
barom

P.mester 2011.12.01. 15:28:20

Gaskó! trágya vagy.

Viktus 2011.12.01. 15:40:19

@SvenH.:

"Azok az alulképzett, szellemileg visszamaradott egyedek, akik azt hangoztatják, hogy az ő adójukból fizetik ki a vasutasokat, választ sem érdemelnek." Kandeláber 2011.12.01. 12:57:25

Szerinte a MÁV finanszírozása v.hogy így történhet: www.youtube.com/watch?v=YxV6rGh1tSg a mávosok ezeket a számokat hívogatják felváltva, és abból van a pénzük. :D

bandika gazdája 2011.12.01. 15:41:52

Akkor összegezzük:
a.) dögöljön meg minden vasutas meg nyugger
b.) az 5 milliárdot osszák szét köztem
c.) vonják le az adómból
d.) mind a kettő
Ha ezt megteszik, megbocsátom nekik hogy:
a.) lopnak mint az állat
b.) kilóra megveszik a szakszervezetnek álcázott bünszervezeteket
c.) gumicsontokat dobálnak be amin én jóízűen elrágódom mikőzben isszák a véremet
d.) egymásnak ugrasztanak mindenkit akit csak tudnak, hogy ne nekikugorjanak véletlenül
MUKODJ!

rancidx 2011.12.01. 15:52:50

A máv vesztesége 35 milliárd volt 2010-ben. Így minden egyes vasutasra kb 1,8 millió Ft jut.
Az 5 milliárdot kapják meg, de utána sürgősen fizessék vissza a fejenkénti 1,8 milliót is.
Így lenne korrekt, ne csak a haszonból részesedjenek, hanem állják a számlát is amit ők okoztak.
ha ehhez hozzácsapnánk a késések és sztrájkok miatti közvetett károkat, akkor lehetne 2 millióra is kerekiteni minden egyes vasutas befizetését.

Viktus 2011.12.01. 15:54:05

@bandika gazdája:

Már értem v.hol mi okból omlott össze a szocializmus meg mi okból volt ilyen szinten elcseszve a rendszerváltás, ha pl. rád felelős beosztás mertek bízni ennyi értelemmel.

Nézzük. Ne dögöljön meg senki éppen ennek kellene elsődleges célnak lenni, de pénz sem az univerzumból jön így abból kell gazdálkodni ami van. A te meg Kandeláber elképzeléseivel szemben ezt a pénz az egyre szűkülő adózók tábora adja össze.
Ne osszanak sehova milliárdokat, amikor szarban a haza, hanem észhez kellene térni meghúzni a nadrágszíjat, és mindenkinek arányosan tartani a hátát a terhekhez.
A vasutasnak örülni, hogy még jut a vasút veszteségeire.
A nyugdíjasnak örülni, hogy van nyugdíja, és a száz ezer forint felettieknek bizony ki kellene venni a részüket a teherviselésből, mert egyre csökken az osztogatni való fedezete.

Ennyi.

Lehet úgy is , ahogyan te elképzeled csak akkor lehetsz bandika gazdája csak bandika elpusztul lassan, mint a klasszikus műben: youtu.be/CWeezlBRwqY

Secnir 2011.12.01. 15:54:33

@Viktus:
ja, ami a MÁV finanszírozását (mármint az 5 mrd-ot illeti), a forrást most jelentették be:
Tarlós: felmondtuk a BKV Kollektív Szerződését.
Újratárgyalják.
Állítólag évi 5 mrd-ot takarítanak meg vele. Mármint a BKV-sok fizetésén.

Viktus 2011.12.01. 16:01:47

@STX Joe:

Tovább nőtt, de nem drámai mértékben a bankok nem teljesítő hiteleinek aránya a harmadik negyedévben - mutatják az MNB friss statisztikái. Kétségtelen ugyanakkor, hogy a deviza alapú jelzáloghitelek minősége nagyobb mértékben romlott, mint a forint alapúaké, a nem teljesítő lakossági hitelek teljes aránya (lakossági NPL-ráta) pedig fél százalékponttal 11,5%-ra emelkedett. A magyarázó változók között továbbra is a munkanélküliség tűnik a legerősebbnek, a közeljövőben azonban paradox módon a végtörlesztés is rontja majd a statisztikát, hisz a jól fizető hitelek kerülnek ki ily módon a bankok portfóliójából. A bivalyerős svájci frank ebben a negyedévben (még?) mérsékelten éreztette hatását.

www.portfolio.hu/vallalatok/penzugy/sorra_dolnek_a_lakossagi_hitelek_mit_muvelt_az_eros_frank.159320.html

@Secnir:

Pár napra megbénítják Budapestet, és majd megkapják ...

Andreas91 2011.12.01. 16:03:15

@Viktus: Ez a pénzenergiás epic volt :D:D:D:D:D:D

diotoro10 (törölt) 2011.12.01. 16:19:32

@rancidx: Az államadósság meg 85 milliárd dollár, osszuk el 10 millió felé és fizessük ki, vagy be ahogy tetszik.
Négyfős családnál ez ( lusta vagyok kiszámolni, cca 10 millió huf)
Nosza holnap mindenkinek indulás a postára!
Vagy ha nem mész, akkor ne irkálj ekkora baromságokat!

Viktus 2011.12.01. 16:21:53

@diotoro10:

Nem emlékszem, hogy lett volna bejelentés, hogy a 10 millió állampolgár is kap ennek-annak a privatizálásából, vagy csak én csúsztam le róla?

bandika gazdája 2011.12.01. 16:26:42

@Viktus: Akkor már csak egy kérdésem lenne. Te miből fizeted azt a rengeteg adót amiből eltartasz, ha egész nap itt kommentelsz? Mert én ugye már ráérek a te pénzeden, bár nekem azért van más dolgom is.

diotoro10 (törölt) 2011.12.01. 16:28:11

@Viktus: Egyébként biztos vagyok benne, hogy Te is kapsz költségvetési pénzt valamilyen formában, de én arra az eszetlen felvetésre válaszoltam, hogy fizessék be a vasutasok a MÁV Zrt veszteségét...

Viktus 2011.12.01. 16:28:55

@bandika gazdája:

Van értesítés szolgáltatás ... irányítok-szervezek mellette meg benézek, ha úgy van időm , és sajnos mostanság van. A szezon sem a régi a gazdasági szabadságharc közepette.

rancidx 2011.12.01. 16:29:48

@diotoro10: Az államadósság közvetlenül érint minden állampolgárt a zsebén, a munkáján keresztül, ezek a köcsög bakterok meg akkor is megkapják a lóvéjukat, ha idén 2x akkora lesz a vasút vesztesége. Pl a vasútnál volt fizetéscsökkentés, tömeges elbocsátás, béremelés évekre befagyasztása, vagy olyan, hogy hónapokig ne kaptak volna fizetést? Mert más vállalatoknál ez van, ha veszteséges,?
Ezenkivül a magyar cégek nagy része privatizálva lett, érdekes módon csak ezek a rohadék vasutasok kaptak pénzt belőle

rancidx 2011.12.01. 16:31:43

@diotoro10: Akkor a többi állampolgár diszkriminálva van a vasútasokkal szemben, hisz ők egyrészt kapnak a privatizációs bevételből+ugyanazt megkapják állami szolgáltatásként mint a rendes emberek.

Viktus 2011.12.01. 16:32:11

@diotoro10:

Biztos lehetsz benne, hogy én semmilyen formában. Sajnos. Bár nem is hiányolom, ha hagynának nyugodtan élni, vagy látnám az eredményét a nyúzásnak és v.mi értelmes is fejlődne az országban. Számomra az állam a NAV-on keresztül annyi engedményt tesz maximum, hogy részletfizetést ad, ha több hónapos csúszással teljesíti a kintlevőségeim a multi.

Viktus 2011.12.01. 16:35:47

@diotoro10:

Egyébként az jogosan mondható, hogy eszetlen felvetés, de ugyanúgy eszetlen felvetés, hogy a cargo eladása után követelőzik egy vasutas szakszervezet a részesedésért.
Az igaz, hogy a cargo-s vasutasok kaptak pénzt, de kósza emlékeim szerint ott ezres nagyságrendben történtek leépítések is.

allegretto23 2011.12.01. 16:37:12

Lehet, hogy írta már valaki- nem rágtam át magam a kommenteken-, de kb három fő érdemel a Cargo eladásából pízet (mondjuk nem ennyit, persze): az akinek eszébe jutott, hogy el kell adni, az akinek eszébe jutott, hogy "kreatív könyveléssel" nyereségessé kell tenni, hogy eladható legyen, meg az, aki vevőt szerzett rá, és egye fene legyen egy negyedik, aki "kettős" könyvelt... a többieknek, a pofátlan zsírdisznó Gaskóval az élen túró se járna, nem hogy pénz. Nem azért, mert sajnálom tőlük - a melósoktól legalább is nem, Gaskótól még a levegőt is - hanem, mert a Cargo soha nem volt nyereséges, mint ahogy az egész vasút sem volt/lesz soha. A veszteségből meg nem osztunk jutalmat, ugye...

bandika gazdája 2011.12.01. 16:39:10

@Viktus: Értem. Hát akkor jó munkát! És maradjunk annyiban, hogy engem az öcsém tart el az adójából, jócskán fizet szegény!

diotoro10 (törölt) 2011.12.01. 16:39:50

@Viktus: Mondjuk, ha kifizetsz egy vonaljegyet BKV-n és az utazásod tényleges költsége a háromszorosába kerül a cégnek, akkor hogy is van ez? Vagy Volánbuszon esetleg MÁV-on utazol és a tényleges 15000 ft helyett csak 3500ft a jegy ára, akkor mi is a szitu? Ki fizeti meg a különbözetet?

allegretto23 2011.12.01. 16:41:41

Ha meg csak jutalom volt a 2007-es sztrájkért, akkor inkább valami Mária valagrendet kellett volna adni Gaskónak, pénz azzal is jár, de legalább rajta maradt volna és egyértelmű lenne, hogy hűséges szolgálataiért kapja - nem valami olyan teljesítményért, amihez semmi köze. Mégegyszer: a Cargo csak a könyvekben volt nyereséges, mert a veszteséget rányomták az személyszállításra, meg a kiszolgáló üzeletágakra.

diotoro10 (törölt) 2011.12.01. 16:59:50

Akik az állam pénzén tömegközlekedünk, sokkal többet kapunk a közösből, mint a csóró vasutasok nettó 22000 huf-ja. Minél többet közlekedünk, annál többet kapunk a közösből...

Viktus 2011.12.01. 17:09:04

@bandika gazdája:

Megy az mindenre.

@diotoro10:

Az a szitu, hogy ennek sok köze nincs a valósághoz.

@allegretto23:

Az egész MÁV-nak nevezett rendszer működése egy vicc nem is csoda, hogy ilyen szinten termeli a veszteségeket, ahogyan a BKV is. Csak mivel nagyjából monopol helyzetben van így úgy gazdálkodnak ahogyan akarnak az állam meg majd fizet.
Érdekelne a GYESEV arányos számai miképpen mutatnak.
Érdekelne az Orange számára mennyire veszteségesek az általa üzemeltetett vonalak-járatok.

Secnir 2011.12.01. 17:11:10

@diotoro10:
"Mondjuk, ha kifizetsz egy vonaljegyet BKV-n és az utazásod tényleges költsége a háromszorosába kerül a cégnek, akkor hogy is van ez?"

na ennek a mondatnak fussunk neki számokkal.
adott egy buszjárat. nevezzük piros 7-esnek. van belőle 10 db.
utazik egy szép nyári napon rajta mondjuk 50 fő végállomástól végállomásig (tudom, ennél többen, mert leszállnak, felszállnak, de számoljunk alá). egy járat óránként egyszer megy. reggel 6-tól este 8-ig. erre kell 10 sofőr., meg tíz ellenőr jól megfizetve aki az első ajtón ellenőrzi a felszállókat, nettó 250e forintért(!). a busz 100km-en eszik 15 liter üzemanyagot, egy út 20 km.
bevétel:
busz*utas*naponta*jegy*nap/hó
10*50*14*300*30=63.000.000.- forint

kiadás
bér*létszám
20*250.000=5.000.000.-
20*300.000=6.000.000.- (állami járulékok)

üzemanyagköltségek
buszszám*nap*100kmfogyasztás*üzemanyagár*100km/nap(14út/nap=14*20=280km)
10*30*15*400*2.8=5.040.000.- forint

kiadás:16.000.000.-
bevétel: 63.000.000.-

ööö...
...akkor most mennyi az annyi? az én utazásom háromszor annyiba kerül a cégnek, vagy háromszor annyit termel?

Viktus 2011.12.01. 17:12:22

@diotoro10:

Ez érdekes logika abból a közösből ami üzemelteti ezeket :D , és amiből mindenkire jut az üzemeltetési költségből 22000/ koponya ... az államnak meg önmagában nincs pénze az adózóknak van pénze, akik az államra bízzák az adó formájában befizetett javak elosztását.

Viktus 2011.12.01. 17:18:09

@Secnir:

Mondjuk ez nem egészen így ilyen nagy nyereségek nincsenek, mert a gázolaj fogyasztás több, és még vannak az üzemeltetésnek egyéb költségei gumi, olajcsere, alkatrészkopás stb.
Na meg van sok bérletes, nem fizető kisgyerek-nyugdíjas, kedvezményes utas 65 év alatti nyugdíjas-diák-nagycsaládos-határontúli stb. , és vannak a teljes térítéses jegyesek.
Az arányok azért még mindig a nyereség irányában mutatnak csak minderre rájön a vízfejű infrastruktúra fenntartása ami pl. egy magán cégnél nem olyan költségtétel, és ezért is éri meg a magáncégnek a vonal üzemeltetése míg az államinak nem.

diotoro10 (törölt) 2011.12.01. 17:49:26

Maradjunk annyiban, hogy veszteséges állami cég szolgáltatásait igénybe venni olcsóbban, mint amennyibe kerül az nem más mint támogatás az államtól.
Ha nem, akkor miért nem?

Viktus 2011.12.01. 19:04:58

@diotoro10:

Az elméleted megint bukik azon az apróságon, hogy a teljes árat fizető utasok - akik többnyire adófizetők - megfizetik a szolgáltatás árát sőt még borsos haszonnal is járna az általuk fizetett térítés. Csak mellette az utazók másik kétharmada ingyen utazik v. kedvezményesen ...

diotoro10 (törölt) 2011.12.01. 19:42:58

@Viktus: Ok, de ez nem ennyire egyszerű. Anno azt tanultuk a főiskolán, hogy mennyire fontos az üzletpolitika, meg a szociálpolitika stb, stb, stb. Meg azt is mondták, hogy kb háromszorosára kellene emelni a tarifát, hogy nullára menjen ki az egész, pedig akkoriban az üzemanyagok ára és a tarifák aránya jóval kedvezőbb volt mint most. No, de ne haragudj én mentem aludni, mert két napja talpon vagyok a süsü vasutasoknak meg kellemes karácsonyt kívánok!

Viktus 2011.12.01. 19:58:28

@diotoro10:

Háromszoros ár? :D komoly szakik ez nem London ... itt nem keres a buszsofőr 800 ezret ... meg a szerviz óradíj sem annyi, és így tovább ...

Viktus 2011.12.01. 20:02:38

@diotoro10:

„A szakszervezet követelésének a magyar jogrendszer a kezdettől fogva ellenált" – mondta az Indexnek Mihályi Péter, aki szerint az anyacégben maradó vasutasok követelése a Cargo eladása után nonszensz volt. Az eladott cégben dolgozóknak azért jár a pénz, mert az átalakítással megnő az esélye a leépítéseknek index.hu/gazdasag/blog/2010/10/12/460_dolgozotol_valik_meg_a_volt_mav_cargo/ , nő a bizonytalanság, hasonló az állami kézben maradó anyavállalatot nem érinti.

index.hu/gazdasag/magyar/2011/12/01/vasutas/

Viktus 2011.12.01. 20:08:58

Arra a kérdésre, hogy más, korábban privatizált vállalat – Mol, Budapest Airport, vízművek – dolgozóinak miért nem járt hasonló juttatás, a szóvivő azt mondta: „Meglehetősen furcsa helyzetnek gondolom, hogy miután a kormány egy még ellenzékben tett ígéretének megfelelően dolgozó embereknek kifizeti a munkájukért járó jogos juttatást, ezután magyarázkodni kelljen.”

:D

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2011.12.01. 22:09:57

Remek, a rezidensek szerintem már el is kezdtek pakolni, januártól majd a vasutasok gyógyíthatják a betegeket, mert hogy nekik nem volt pénz. Ahhoz persze már tökösnek kellene lenni, hogy kiálljanak a vasutasok elé, és azt mondják, elnézést, uraim, kis megértést kérünk, nehéz időket élünk, nincs rá keret, de amint lesz, visszatérünk a követeléseikre. Ha meg felmondanak, tegyék, biztos lesz egy rakás másik ember, aki inkább elmegy azért a pénzért vasutasnak, mint hogy munkanélküli legyen, azok meg, akik felmondtak, másra úgyis alkalmatlanok, ki a fene alkalmazna ilyeneket? Úgyhogy szerintem a kormánynak nincs igazán vesztenivalója, a jövő évi választásokat meg már úgyis bukták. És egy kis nyalánkság a végére: www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=186498464773209&id=273482771599

SvenH. (törölt) 2011.12.01. 22:39:39

@pszicho pete: nem kellene itt egymasnak ugrasztani az embereket!!!
miert lenne azzal barmi gond hogy 10 evnyi TANULAS utan egy orvos kevesebbet keres mint a bakter?
vedd mar eszre magadat ember hogy te csak egy eszkoz vagy!!! hiszen a rezidensek igenis orulniuk kellene hogy van meg munkajuk ezekben az inseges idokben hat a bakternek is alig birnak munkat adni...

Combi a ballibes Ferkófan 2011.12.02. 07:48:08

OFF: index.hu/belfold/2011/12/01/a_politika_fertoje/
Bezzeg amíg Böszman emeszpés volt, addig az emeszpé a szentek gyülekezete volt. Szép zselés gerince van Debreczeninek :D

Ironfist 2011.12.02. 09:12:37

@Combi a ballibes Ferkófan:
Ilyen cikket olvasva nem kéne visszafogniuk magukat azoknak, akik folyton zsidózzák az indexet, meg baloldali seggnyalónak állítják be?
"Azért lett ilyen vékony, mert kimaradtak belőle az SZDSZ ügyei." Hát ez nem épp egy hízelgő mondat az szdsz-re nézve...
"Addigra azonban, mire ez szóba került a bemutatón, Gyurcsány Ferencnek el kellett sietnie."
Ez meg mintha egy árnyalatnyi gúnnyal lenne fűszerezve... nahát, hát csinál ilyet egy zsindex? Aztamindenit!

bandika gazdája 2011.12.02. 13:07:52

@SvenH.: Na ugye tudsz te okos is lenni! Bár nem tudom, hogy nekem mint eltartott nyuggernek van-e jogom egyetérteni? És soha nem fogom megérteni, hogy mi a bánatért van szüksége egy idós emebernek ingyen utazásra pld. Ritkán KELL utazni, az meg beleférne. Jöjjenek a gyerekek! Ha meg nem jönnek, valami a mi módszerünkben van elkúrva.

Viktus 2011.12.02. 14:28:26

@bandika gazdája:

A gyerekek nem utazhatnak ingyen 50%-ot fizetniük kell :P pedig jövedelmük az nincs ...

bandika gazdája 2011.12.02. 15:01:07

@Viktus: Nem arról van szó, hogy én semmiben sem értek veled egyet, hanem arról van szó. azért ne akarjál már eltenni láb alól, mert kidőltem a sorból!

Viktus 2011.12.02. 15:08:56

@bandika gazdája:

Én eddig sem akartam ilyet olvasd el hozzászólásaim nem hinném egy százezres nyugdíjmaximum (leszámítva az özvegyit az járna pluszban, mert egy nyugdíjas nem tartja fenn a rezsit) a jelenlegi viszonyok közt maga a végítélet lenne meg mondjuk résztérítéses közösségi közlekedés. ;)

bandika gazdája 2011.12.02. 15:36:19

@Viktus: Még a végén összebarátkozunk. Résztérítéses is csak helyben kell. Ha meg orvoshoz kell menni más városba úgyis fizeti a TB. Felesleges utazgatni. Akit szeretnek a gyerekei, eljönnek meglátogatni. Nem kell hozzájuk menni.

bandika gazdája 2011.12.02. 15:37:14

Csak néha, arra meg lehet spórolni.

bandika gazdája 2011.12.02. 16:03:41

@Viktus: Ha már ilyen szépen összebarátkoztunk, most megetetem a macskáimat, aztán elmondom neked mit gondolok én erről a vasutas ügyről.

Viktus 2011.12.02. 17:09:27

@bandika gazdája:

Hu micsoda macskát? :O ma már azzal riogatták a népet, hogy a nyugdíjasok maguk rágcsálják a kutyakaját. Bár a logikát nem értettem benne az mi okból finom, mert olcsóbbnak semmivel nem olcsóbb, mintha akciós cuccokból bevásárolna v.mit a boltokban, vagy csinálna rántottát.

Vasutasokkal még mindig semmi bajom, ha talpra áll az ország lehet beszélgetni róla kinek mik az igényei, és idomítani a pillanatnyi reálgazdasághoz.

bandika gazdája 2011.12.02. 20:25:43

@Viktus: Az van a vasutasokkal, hogy ne haragudj, de ti itt a szerencsétlen baktereket ekéztétek, és mintha nem vennétek észre miről van itt nagybaszó! Egyrészt ez a mérhetetlenül sötét Gaskó símán eladta a vasutasokat. Innentől ki lehet rúgni a felét, felére lehet csökkenteni a fizetésüket (és ne hidd, hogy az sok) nem fog történni semmi. Cserébe kapnak három (!) év alatt 150 ezer forintot, ebből az idén brutto (!) 30 ezret. Ők szegények örülnek neki, mert nem tudják, hogy ez a bőrük ára. Ez egy. Kettő: ne hidd, hogy a Gaskó, meg a MÁV főnökei, meg az irodákban körmöt lakkozó vízfej is majd ennyit kap! Három: Nem ők tehetnek arról, hogy a vasút úgy szar ahogy van. Az állami nagyvállalatok MÁV BKV stb. alkalmasak arra, hogy a pártok jó nagy pénzekhez jussanak és akkor még nem beszéltem a személyes korrupcióról. (ld. nokiás doboz). Persze, hogy nem marad pénz takarításra, vagoncserére meg egyebekre. És ez pártfüggetlen sajnos. Egyik kutya, másik eb. Erre megy el az adód baszd meg nem anyukád nyugdíjára. Persze ott is vannak pofátlanul magas összegek, de nem az a jellemző. És tán megbocsátod hogy van pofám még élni ha elmondom, hogy nyugdíjasként tovább foglalkoztattak volna, de beajánlottam magam helyett egy fiatal mérnököt akinek nem rég született az ötödik gyereke, nagyon szépen nevelik őket, és kis vállalkozása is rendben van, csak kell neki valami biztos fix jövedelem is a rezsi miatt. Ott nem mondhatja, hogy majd három hnap múlva fizetnek, akkor kifizetem a gázszámlát. Na aludj jól. Ja, a kutya, macskakaja nagyon drága. Az olcsó kategóriában is négy-öt tojás ára egy kis doboz. Így aztán pillanatragasztóval megragasztottam a téli cipőm. Csókollak.

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2011.12.02. 22:19:57

@SvenH.: miért lenne baj neked, ha egy orvos jobban keresne, mint egy bakter? Ja, bocs, várj: miért baj neked, hogy egy orvos annyit keressen rendes 8 órás munkarendben, amiből meg tud élni, és nem kell még ügyeletet és extra állásokat vállalnia, hogy életben maradjon? Mert hogy ezek ugyanannyi pénzért jóval többet dolgoznak, csak szólok. Neked talán hiányzik, hogy egy fáradt orvos rosszul csináljon valamit veled, félrediagnosztizáljon vagy bármi? Amúgy meg nem én ugrasztom egymásnak az embereket, hanem a politikusok a hülye rendelkezéseikkel, azzal, ahogy irányítják az országot.

bandika gazdája 2011.12.02. 22:38:12

@pszicho pete: Jó, hogy mondod! Kifelejtettem az egymásnak ugrasztást azért, hogy eletereljék a figyelmet a balfaszságukról.

Viktus 2011.12.02. 23:13:21

@bandika gazdája:

Az 5 milliárd az 5 milliárd mindegy milyen leosztásban pénzkidobás. Leépítés meg nem lesz így sem - úgy sem a törvények annyit érnek amennyit betudnak belőle tartatni.
Látom a kultúrát rövidtávon tudsz kipréselni magadból. :P Mindegy apró eredményeknek is örülni kell.
Az ismeretség viszonylagos két nyugdíjast ismerek, akinek 70 ezer körüli a nyugdíja mindenki más 100 felett sőt elég sok 150 sőt 200 feletti ... és mellette még dolgoznak is vidáman az ismeretségekről pedig ennyit.
Nem az ugrasztás itt a legfőbb problémakör, hanem az, hogy mindenkinek a kedvenc mantrája a jár lásd. volt a szaros 300 forint elleni népharag meg mindenki kapjon sok pénzt az államtól ... csak éppen az állam szponzorai már nem tudják ezt finanszírozni így bizony rajtuk kívül másoknak is előbb-utóbb áldozatokat kell hozni.

bandika gazdája 2011.12.02. 23:39:03

@Viktus: Én nem szavaztam a 300 forint ellen sem, pedig nem vet fel a pénz, és havonta mennem kell vérnyomás gyógyszerért. Hála Istennek másért nem. De még mindig olcsóbb volt mint zsebbe pénzt dugdosni. Nem is fogok, ha megdöglök, megdöglök. Igazságtalan, hogy az az intenzív főorvos aki soha életében nem fogadott el egy vasat sem pedig naponta életeket mentett - bár még soha nem panaszkodott - most véletlenül tudom milyen szégyenletes nyugdíjból él. A másik meg elteszi a pénzt (nem keveset) aztán sír meg fenyegetőzik hogy elmegy nyugatra. Na mindegy.

Viktus 2011.12.03. 01:12:49

@bandika gazdája:

Mármint ebben igazad van elég szégyenletes, hogy egy orvos megélhetése a korrupción múlik.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.03. 11:50:17

Gaskó elvtárs megkapta a harminc ezüstjét.
A törpe kokeró betömte a száját, nehogy tüntessenek.

Canis Lupus (accordhecsi.blog.hu) 2011.12.03. 14:15:00

A második kép a melósokkal, mint ha a Csinibabából lett volna kivágva.:)

Viktus 2011.12.03. 16:38:10

@Canis Lupus:

A régi világban mindenkinek jutott szép egyen munkásruha rendes mávos.

@OranzsDzsúz:

"A tüntetésen a tömegben ott volt Gaskó István, a Liga Szakszervezetek vezetője is. Gaskót többen szidalmazták és aprópénzt dobáltak neki, hogy szedje fel. Gaskó István újságíróknak azt mondta, a közszolgálatra vonatkozó követelések, amelyek a szombati tüntetésen hangzottak el, teljesen jogosak. Arra a felvetésre, hogy leárulózták, azt felelte, véleménye szerint a tüntetők tévednek, és ezt be is fogják látni. Felhívta a figyelmet, hogy azt is kiabálták neki, elárulta a vasutasokat, miközben a héten dőlt el, hogy ötmilliárd forintot fognak kapni a Máv-Cargo eladása után. "Nem rossz szándékú emberek, csak szerintem nincsenek képben" - tette hozzá a bekiabálókra utalva."

Horizont 2011.12.04. 11:43:35

@Hörömpő Töhötöm:
Az utóbbi hetek legjobb politikai cikke ami a divatról szól:DDD Szenzációs, és a humora pazar. Látom a Mandiner törzskommentelő siserehada nem igazán érti a viccet, és arra koncentrál, hogy ki írta és nem arra mit írt! Teljesen igaza van a cikk írójának, annak fényében meg pláne, hogy Rogán is "jókodott" egyet a szomszédjával igaz ő csak 120 milliónyival:(

Horizont 2011.12.04. 12:13:22

@Hörömpő Töhötöm:
Hahahahahahaha hogy te miket nem találsz:)
Ugye milyen kár, hogy nálunk betiltották a halálbüntetést:)
Kínában a "legfőbb népi bíróság" döntött a kivégzésről.
Na itt nálunk is a "népi bíróság" már virtuálisan kivégzett egy pár tetűt!!

2011.12.04. 13:25:48

@Horizont: Eh, Kínában ez rendszeres. Pár éve az egészségügyi miniszter járt így. Nagy ország, sokan vannak, és sok politikusnak sok az alja. De ők legalább gyomlálgatják őket, nincs olyan "kéz kezet mos" mint itt. Amúgy a halálbüntetés tényleg embertelen. A száműzetés viszont nem! Be kell az ilyeneket rakni egy tupoljevbe, elvinni Kína fölé, és egy fillér pénz meg egy árva irat nélkül kidobni egy ejtőernyővel. Aztán ott vagy megbecsülik magukat, vagy ha szembe kerülnek a népbírósággal... ;-)

Horizont 2011.12.04. 13:44:52

@Hörömpő Töhötöm:
A halálbüntetés embertelen de csak egy pillanatig tart, a mostani életünk is embertelen és nem egy pillanatig tart.
Emlékszem amikor a bébitápszer hamisítókat is kivégezték Kínában. Őszintén bevallom helyeseltem, pedig nem vagyok egy vérgőzös fenevad típus:)
Bár mostanában az itthoniak mindennap kihozzák belőlem az állatot.....:)

2011.12.04. 14:31:07

@Horizont: Na látod, meg is válaszoltad magadnak a kérdést. Egy pillanat túl rövid büntetés tízmillió megnyomorított életért! ;-)

Horizont 2011.12.04. 14:45:33

@Hörömpő Töhötöm: Na de nem ezért törölték el a halálbüntetést:)
Egy pillanat, nem egy pillanat, a lényege, hogy tovább nem csinálhatja, és abban az egy pillanatban amit akkor érez, az sok mindent megér büntetésképpen.
Ja és csak a pontosítás kedvéért nem vagyunk 10 millióan, se létszámilag, se megnyomorítva. Vannak sokan akiknek felvitte az isten vagy valaki más a dolgát:)

2011.12.04. 15:12:09

@Horizont: Engem nem nagyon érdekel, hogy mit érez egy elítélt az ítélet végrehajtása közben. Ez már mellékes, tettét meg nem történtté úgy sem teszi. Engem az igazságszolgáltatás prevenciós jellege ami érdekel, egyfelelől mint az adott egyén bűnismétlését meggátoló intézkedés, másfelől pedig mint a többi egyén hasonló magatartástól való elrettentése. Kétségkívűl erre a halálbüntetés kitűnően alkalmas, de véleményem szerint a magyar állampolgárságtól való megfosztatás és száműzetés ugyanilyen remek lehet - természetesen vagyonvesztéssel kombinálva. De ugyanilyen remek lehet az internálás egy kényszermunka táborba, illetve erőszakos bűntettek esetén a hatóságilag elrendelt kiherélés is. Enyhébb politikai bűntettek esetében közügyektől való eltiltás, gazdasági bűntettek esetében (példul számlagyártás) vállalkozó tevékenységtől való eltiltás... Csak kreativitás kérdése. Sajnos azonban pillanatnyilag nem a büntetésekkel van a baj, hanem a felderítéssel. :-( Egy jó besúgóhálózat kellene, meg egy postafiók, ahova a névtelen feljelentéseket lehet küldeni... Magyarországon nagy hagyománya van ezeknek a dolgoknak, vétek nemzeti adottságainkat ki nem használni!

Viktus 2011.12.04. 18:13:22

@Hörömpő Töhötöm:

Ezzel próbálkozik egy ideje a Szegedi-Vona cég meg Budaházy matyós farmerek stb.

Horizont 2011.12.04. 18:44:39

@Hörömpő Töhötöm:
Vannak olyan embereknek nevezett förmedvények akiknek nincs helye a földön. Akik gyereket ölnek például. Vannak esetek amikor nem a prevencióról szól a büntetés, hanem arról, hogy esélyt sem kell adni az életre a bűnelkövetőnek,mert genetikailag kódolva van benne a rossz. Pl. olyan rohadéknak aki 10-20 év után kijön és újból öl. Vagy a pedofilnak.
A politikus más állatfaj. Ha úgy működne az élet ahogy kéne, elég lenne egy tényleges vagyonbevallás, tényleges ellenőrzés évről évre, vagyonával felelni mindenért és már meg is bukna.Normális törvények, normális végrehajtás, normális emberek, tisztességes ellenőrzés, könyörtelen büntetés, bizonyíték esetén. Álmodozom.....:)
Azért a besúgóhálózat és a névtelen feljelentés baromság lenne, ismerve a magyart....

2011.12.04. 19:35:34

@Horizont: Jó, rendben, meggyőztél, vesszenek a gyermekgyilkosok! No igen, jellemző a magyar kleptokráciára, hogy ameddig a magyar kisvállalkozó teljes vagyonával felel tetteiért, addig a közép- és nagyvállalkozó már csak a befektetett tőke erejéig, a politikusnak pedig egyenesen mentelmi joga van, amit ugyan elvileg a parlament szavazással felfüggeszthet, de mintha volna köztük valamiféle hallgatólagos megállapodás, hogy ilyet nem csinálnak. Vicces egy ország ez... csak szegénynek nem érdemes lenni benne.

süti beállítások módosítása