Skip to content


       Szűrés lista

SP vs. NGM

Az NGM-ben ismét elgurult a közlemény készítőjének a gyógyszere, szerintem ezt már direkt csinálják, ennyire hülyék csak szántszándékkal lehetnek ...

Az S&P indoklása szerint az alábbiak játszottak szerepet döntésében:
A
kiszámíthatatlan gazdaságpolitika, amely miatt a gazdaság középtávú kilátásai is romlottak.
A Standard&Poor's szerdán bejelentett döntése Magyarország befektetési ajánlású államadós-osztályzatának megvonásáról nem Magyarországról, hanem az euró válságáról szól.
   
- A kormány intézkedései kérdéseket vetnek fel az intézmények függetlenségével kapcsolatban, és nehezebb befektetési környezetet teremtenek. Magyarország szenvedő alanya ennek a küzdelemnek, közvetve pedig az euróövezet válságának és az Unió elleni pénzügyi támadásoknak.
   
- Az S&P külön megemlíti ezek között a jegybankot és az Alkotmánybíróságot. Külön kifejezi aggodalmát a jegybanktörvényhez benyújtott módosító miatt, amely a PSZÁF és az MNB összevonásával a jegybankelnököt alelnökké fokozná le, illetve informálni kellene a napirendekről a kormányt, a monetáris tanácstagok száma pedig kilencre emelkedne.  A S&P mostani döntése jól láthatóan nem a magyar gazdaság és pénzügyi rendszer tényeinek értékelésén alapul, hanem a dollárövezet erősödésében és az eurózóna gyengítésében érdekelt piaci szereplők nyomásgyakorlása.

 

- A válságadók rontották a hitelezés helyzetét, és rövid távon biztosan visszavette a beruházásokat és a munkahelyteremtést. Jól mutatják ezt álláspontja szerint a S&P által felhozott érvek (pl. szektorális különadók, külső eladósodottság), amelyek egyáltalán nem hordoznak új információt. Emellett a S&P szándékosan figyelmen kívül hagyta azt is, hogy az elmúlt időszakban kedvező irányú változás következett be az értékelés alapjául szolgáló mérőszámokban.
   
- A hitelminősítő megjegyzi, hogy tudomásuk van arról, hogy a kormány devizahiteleseket megsegítő lépéseit már egyeztette a pénzügyi szektorral. A kormány  elődei rossz gyakorlatával szakítva már hivatalba lépésétől fogva a belső és külső egyensúlytalanságok csökkentésén dolgozik, és a romló európai gazdasági helyzet ellenére is sikeresen mérsékli az államadósságot. Az elmúlt egy év alatt hozott intézkedések eredményei már láthatóak.
   
- Leírja, hogy a kormány novemberben jelezte, hogy igénybe venné az IMF védőhálóját, de az előzetes tárgyalások megszakadtak, folytatás egyelőre januárban várható. Mindemellett a kormány idejében érzékelve az eurózóna súlyosbodó válságát és az európai gazdaság lassulását, azonnal reagált a romló nemzetközi kilátásokra, és csökkentette a magyar gazdasági növekedésre vonatkozó előrejelzését.
   
- A magánnyugdíjpénztári rendszer felszámolása nem javította az ország helyzetét. Az S&P szerint a lépés összességében nem javított az ország finanszírozási helyzetén, hiszen erőteljesen megemelkedett a külföldi kézben lévő adósság aránya, ami sérülékennyé teszi az országot.  Az alacsony hiányszint hozzájárul az államadósság fokozatos csökkenéséhez, ezért joggal lehet arra számítani, hogy az idei, egyszeri, nagy mértékű adósságcsökkentések után is folytatódik az adósságráta mérséklődése - egy olyan európai környezetben, ahol sokkal inkább az adósságnövekedés a jellemző. A jelenlegi kedvezőtlen irányú elmozdulás az adósságrátában a forint árfolyamának átmeneti, a nemzetközi események által okozott gyengülésére vezethető vissza. Amint a forint árfolyamában korrekció következik be, az adósságráta újra gyors csökkenésnek fog indulni.
   
- Megvan a kockázata, hogy a globális kilátások rosszabbodása Magyarország hitelképességét tovább rontja.  Mivel az S and P mostani döntése valójában az Uniót gyengítő lépéssorozat része, Magyarország elemi érdeke, hogy minél távolabb tartsa határaitól az euróválságot kísérő negatív tüneteket. Ehhez továbbra is fegyelmezett költségvetési politikára, adósságcsökkentésre és a növekedés motorjainak felpörgetésére van szükség.

 

Címkék: válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr43484880

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szecesszió 2011.12.22. 20:12:46

Ahol a beleszólás lehetősége megszűnik, szükségszerűen közös értékeink ellen, szűk lobbicsoportok (a családtagok és a haverok) érdekeiben folyik a kormányzás és a társadalmi intézmények működtetése. Ahol a mégoly áttételes képviseleti rendszeren keresz...

Trackback: Mit nem írt alá Orbán Viktor? 2011.12.22. 12:36:09

Az gondolom senkinek nem kerülte el a figyelmét, hogy Orbán Viktor, és David Cameron nem adták azonnali áldásukat a Merkel-Sarkozy páros nevével fémjelzett Európa-mentőcsomagra. Magyarországon, és a nemzetközi sajtóban is gyorsan híre ment a hezitáló m...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CyberPunK 2011.12.22. 11:05:58

Azt nem írja valaki, hogy mikor lesz államcsőd?

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.12.22. 11:09:03

@CyberPunK: én január vége, február közepe környékére saccolom.

fekafika 2011.12.22. 11:10:38

ez tényleg szánalmas...

Zsebtelep (törölt) 2011.12.22. 11:10:40

@CyberPunK: A saját pénznemében nem nagyon tud becsödölni egy ország, abból annyit nyomtat, amennyit akar..

GGG77 2011.12.22. 11:12:10

@mcs: Legkésőbb március elejéig tartunk ki. Kezdjetek repjegyre félretenni.

CyberPunK 2011.12.22. 11:12:17

@Zsebtelep: Ja bocs, elfelejtettem, hogy teljesen önfenntartó az ország.

medvemellszobra 2011.12.22. 11:13:39

@Zsebtelep: Igen, a konfettit bárhol szívesen fogadják, itthon és főleg külföldön egyaránt! :) Annyi egymilliárd billforintot nyomtathatunk, amennyit csak szeretnénk. Szeretnék egy pónilovat is.

CyberPunK 2011.12.22. 11:14:21

@mcs: @GGG77: Nekem ez picit magas. Tekintettel arra, hogy a költségvetési hiányt kell hitelekkel kitölteni nem logikus, hogy az év vége féle apadjunk ki? Vagy lényegében a mindennapi működést is hitelekből fedeztetik előre, mint a cégeknél?

Zsebtelep (törölt) 2011.12.22. 11:15:54

@abschattung:
@CyberPunK: Az, hogy közben a forint semmit sem fog érni, ott fent senkit sem fog érdekelni. A dolgozók és a forintban hitelezök ki lesznek fizetve konfettivel.

MrOne-Two 2011.12.22. 11:21:31

@CyberPunK: konkretan ha igaz akkor a valutatartalek felhasznalasaval tartanank ki marciusig, ugyhogy kepzelheted mi minden van hitelbol fedezve elore^^

DArchAngel 2011.12.22. 11:22:48

Mindenki hülye csak én vagyok helikopter. De komolyan: nem tudom, miért csinálják Orbánék ezt a szánalmas politikát, de remélem, valami céljuk van vele, mert ha szimplán ennyire hülyék, akkor nagyon nagy baj van. Óriási nagy gáz.
Bónusz baromság: az "államadósság csökkentés" sikersztori unalomig fajuló ismétlése (volt itt még egy, az adócsökkentés, de "valamiért" (kac-kac) az kikopott). Én legutóbb azt olvastam: rekordszinten az államadósságunk. Hogy is van most ez?

sypso 2011.12.22. 11:24:31

"Ehhez továbbra is fegyelmezett költségvetési politikára, adósságcsökkentésre és a növekedés motorjainak felpörgetésére van szükség." EZAZ Gyuri, padlógáááz!!!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.12.22. 11:24:59

Hát tényleg elgurult a gyógyszer. Ilyent szerintem még EU-s ország kormánya nemhogy nem csinált, de még nem is gondolkozott ilyenen. A "szemenszedett hazugság" kategóriába ez már nem fér bele, ennek külön kategória kell. De jó, hogy nem Magyarországon élek már.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.22. 11:25:13

Mi az, fideszes magyarázat (fideszes magyarázat=mellébeszélés, faszságok felböfögése, porhintés és teljesen hülyének nézni mindenkit szigorúan magyar nyelven 5 kiválasztott pártújságíró előtt) egy jó kis komcsizás helyett? Tompika nem ért rá lemoszkovitázni valamelyik S&P-s kirakatarcot?

ioi (törölt) 2011.12.22. 11:28:08

esetleg egy Portfolio.hu hivatkozást, ha már onnan vettétek az indoklás szövegét...

ketroot 2011.12.22. 11:28:45

Így van, ha nincs elég pénz, még nyomtatni kell...

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.12.22. 11:28:49

@CyberPunK: az adósságok (állampapírok) folyamatosan járnak le, különféle futamidőkkel. van belőle 2-3-4 hónapos, éves, sokéves stb.

a lejártakat általában új kibocsátással fedezik, a lejárat és az új kibocsátás között szokott lenni egy pár hónapos ablak, attól függően, hogy mennyi pénz van épp a kasszában.

nos, a kassza üres, már október óta nagyon nehezen tudunk új kötvényeket kibocsátani, vagy csak nagyon magas kamat(felár) mellett.

bóvli besorolás esetén egy csomó piaci szereplőnek tilos venni magyar állampapírt. ha nincs vevő, akkor rábasztunk.

úgy tűnik ez lesz.

IMF hitel segíthetne ezen, de ugye nekünk nem diktálhat az IMF. se.
merthogy mi szarjuk a spanyolviaszt, mi fingjuk a passzátszelet és a kedves vezető tévedhetetlen.

csak senki sem szólt a világnak, hogy ez rájuk nézve is kötelező.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2011.12.22. 11:29:01

Megmondom mi van. Az van, hogy Orbán Viktor hazaáruló. Az van.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.22. 11:30:08

Ja, Vidéki, enrico, eszkep meg a többi díszgalamb hun van?

medvemellszobra 2011.12.22. 11:30:51

Fordítok Zero. Kis fabulában.

Egyik nap odamész a kollégádhoz.
- Helló Jocó, nincs kölcsön egy húszezresed?
- De, van. De miért, mire kell?
- Mi közöd hozzá?
- Hát azért csak elmondhatnád, ha már elkéred...
- Akkor menj a picsába, majd ad a kocsmában a benzinkutas Kisarab, vagy a kínai boltos haverom, kabbe!

Egy hónap múlva:
- Na Jocó, most komolyan, adjámá lécci egy húszezrest.
- Minek adnék, a kocsmában kutyapicsáztál a múlt héten is, hallottam. És különben is, a kínai meg a Kisarab nem adtak végül?
- Mi ééén? Ilyennek ismersz? Egyébként nem adtak a mocskok, nem hívtak vissza végül. Na de lécci, adjámá egy húszezrest, nagyon kell.
- Na jó, nem bánom, de mond már meg mire kell, és mikor adod meg?
- Mittudom én mikor adom meg??? Egyébként ha tudni akarod, 10 ezret eliszok, meg veszek belőle valami krumplit az asszonynak meg a gyereknek, 10 ezerért meg megveretlek két haverral.
- Bocs, de erre nem adok, mert magamnak nem akarok rosszat, meg különben is úgyis eliszod mindet, a család nem kap enni, én meg vissza se kapom a húszezrest.
- Akkor dögölj meg rohadék, szép kis kolléga vagy te, mondhatom. Meg egy csapat, mi? Meg haver, mi te geci, te?!

Aztán eladod az otthoni krumplit is, meg az asszony gyűrűjét, sőt a gyerek tankönyvre félretett pénzét is elveszed, és felbérelsz valakit, hogy verje meg a kollégát. Sajnos Jocó fekete öves karatés, és még felbérel egy kopaszt is, biztos ami biztos. És téged meg a felbérelt havert rommá vernek. Két hét múlva, amikor jössz ki a sebészetről, a kocsmában hencegsz:
"Ááá, engem megvert volna? Te hülye vagy bazmeg... Szétfejeltem mindegyiknek a térdkalácsát, meg a bakancsát is. Sajnos néhány rúgást az ágyékommal kellett hárítani, mert épp téptem le a kabátját, hogy ne fogja fel a kemény ütéseimet a pufidzseki. Sajnos nem hagyhattuk őket rendesen helyben, mert amikor már ott voltam, hogy szétfejelem a háza előtt a kocsibejáróját is, hát kijöttek a köcsög mentősök, elkábítottak valami szarral és elvittek onnan, és még ki se engedtek. Biztos lefizette őket is meg a szemét zsernyákokat is az a köcsög Jocó, hogy ne verhessem szét a fejét. Ez a szerencséje a faszarági, zsugori köcsögnek. A gyerek meg így is kövér, meg minek már annyit tanulni, az ő korában én már javába dolgoztam."

Néha nehéz eldönteni, hogy valaki ezt szánt szándékkal, vagy hülyeséggel tette-e.
Itt a vége fuss el vége, illa berek nádak erek!

CyberPunK 2011.12.22. 11:33:02

@mcs: Na jó, de ez első körben fizetési nehézséget okoz, majd megvonásokat, majd ki a tábla, hogy ennyi volt. Kérdés, hogy a totális összezuhanáshoz mennyi idő kell. Azért még van bevétele is az államnak, bár folyamatosan csökken. Szerintetek melyik az a jel, amikor már biztos, hogy a folyamat öngerjesztő, és vége mindennek? Hisz az IMF még mindig kihúzhat minket a szarból.

OÁFK 2011.12.22. 11:35:20

Még jó, hogy nem vettem még a Zasszonynak semmit Karácsonyra. Idén a fa alá egy raklap sóletkonzervet teszek.
Nem vagyok pesszimista. Ha az lennék, repjegyet vennék.

artúr1234 2011.12.22. 11:38:20

Zsebtelep:
"annyit nyomtat, amennyit akar.."
Óriási tévedés! EU-ba lépéskor átadtuk a pénzkibocsátás jogát és a jegybank teljes irányítását az EU-nak. Ha pénzt akarunk kibocsátani, akkor azt az EU beleegyezésével tehetjük, és azt a pénzt hitel formájában, kamatra kapjuk csak meg. Ezért rohangált Viktor az EU-hoz, és ezért akarják most bármilyen eszközzel visszaszerezni a jegybankot. A pénzkibocsátás joga nélkül csak szolga az adott ország.
Ezért van most zabszem az EU, Barroso, a hitelminősítők, stb... seggében. Nem engedhetik ki a kezükből a jegybankunk irányítását, inkább kicsinálják Viktort, vagy a szakadékba lökik Magyarországot (IMF).
Ad2.: érdekes, hogy milyen pontosan ismerik ezek a hitelminősítők a belföldi helyzetet, törvény tervezeteket, intézkedéseket. Megérne egy vizsgálatot, hogy milyen szálak, érdekek kötik össze ezeket az EU-val, és a gazdag országokkal.

"Add a kezembe egy ország pénzkibocsátásának jogát, s én nem törődöm vele, hogy ki hozza a törvényeit"
Nathan Rothschild

tryclops 2011.12.22. 11:39:22

@abschattung: A valóssággal való egyezés csak a véletlen műve... :D

Nuuk 2011.12.22. 11:41:09

@Zsebtelep: Aztán lehet majd megint söpörni a járdáról a tízcsilliárd pengőket.

medvemellszobra 2011.12.22. 11:45:22

@Rorschach: "Ez nem bűn. Ez már hiba." (Talleyrand)

Viktus 2011.12.22. 11:45:28

Gyuri megvéd minket no para.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.22. 11:46:36

És még mindig várom az elvtársak magyarázatát...vagy valami lelkesítő Madách idézet esetleg?

2011.12.22. 11:49:27

Remélem az uj évre megjön a Fitch besorolása is és elkezdődik valami.
Valami nagyon rossz, amitől a jó Isten mentse meg a pártokat, a pártkatonákat a megélhetési parlamenti képviselőket és az országot is.

Horizont 2011.12.22. 11:50:56

"Kitiltották az Indexet a parlamentből.
Súlyosan megsértették az Országház és az Országgyűlés méltóságát is"
Méltóságát?????Ezen már sajnos röhögni se tudok és köpni se, mert elfogyott a nyálam is.
hvg.hu/itthon/20111222_kitiltottak_index_parlament

artúr1234 2011.12.22. 11:52:49

A büszke Magyarországból szolgaország lett sajnos. 2. vh után a ruszkiknak, egy ideje pedig már az EU-nak fekszünk le.

medvemellszobra 2011.12.22. 11:55:03

@Horizont: A méltóság az ő értelmezésükben a parlamentben:

"Kér még egy kis konyakot Méltóságos Úr?"

Hát az a videó nem ez volt. Mondjuk nem tudom, mit vártak, a parlamentben futkostak, ugráltak és a kormányt szidták, cikizték. Ezen az sem változtat, hogy tragikomikusan jó videó. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.22. 11:56:47

LOL.

Mondjuk azért a minősítőknek is anyját, mert mondjuk nekem olyan mindegy, hogy a jegybank a PSZÁF, vagy nem. Persze aqrmány is beismerhetné már, hogy töketlen idiótákból áll, és mondjuk Gyurikát kidobhatnák, mint a macskát szarni.

Meg sajnos sok választási lehetőségünk nincs.
Válságadó, meg MNYP nélkül már csőd lenne. (De mondjuk akkor stadionra se legyen, meg focira.) IMF nélkül meg jövőre lesz csőd.
Fasza, nagyon fasza, hogy innen a blog.hu -ról idézzek.

Nemzeti forrasztékón 2011.12.22. 11:59:15

@csizsikpizsik: Apu folytatódik

Amennyiben a forint/euró árfolyam év végén 300 körül lesz, akkor 2011 végén a központi államadósság 20 500 milliárd forint körül alakulhat, ami 450-500 milliárd forintos növekedést jelent egy év alatt - áll az Államadósság Kezelő Központ jövő évi finanszírozási tervében.

index.hu/gazdasag/magyar/2011/12/22/500_milliarddal_no_iden_az_allamadossag/

OÁFK 2011.12.22. 12:09:06

@zsoltix: Nekem a lottószámokat megsúghatná.

Enrico72 2011.12.22. 12:13:55

Folyamatosan minősítik le az EU országait. Portugália, Spanyolország, Franciaország, Belgium. Kit minősítettek egyáltalán fel?

Viktus 2011.12.22. 12:22:20

Milliárdokkal tartozik az állam

Több mint hárommilliárd forinttal tartoznak magyar egészségügyi intézmények takarítócégeknek, amelyek közül több hamarosan csődbe mehet a kintlevőségek miatt. Ennek nyomán képzetlen, munkát máshol nem találó emberek kerülhetnek az utcára.
hvg.hu/itthon/20111221_korhaz_tartozas_szocska

Ez Magyarország

unc_fester 2011.12.22. 12:22:23

komolyan sírok, hogy matolcsynak van közgáz diplomája, nekem meg (még!) nincs o_O
engem páros lábbal, nekifutásból rúgtak volna ki, már gólyaként ha ekkora baromságokat mondok, mint ezek -.-"

Viktus 2011.12.22. 12:23:58

@Enrico72:

Nem mindegy milyen szintről minősítenek jóról gyengébbre, vagy beraknak bóvliba.

Viktus 2011.12.22. 12:27:10

@mcs:

Tavaszig kihúzzák, ha addigra megvédi Gyuri a devizatartalékokat még decemberig is ...

@Zsebtelep:

Jah, és szerinted a forint feliratos papírért hol adnak majd szénhidrogéneket pl. ? meg egyéb ilyen apróságot ami a gazdaságot működteti? :D

ketroot 2011.12.22. 12:38:33

mno.hu/belfold/utcahosszal-vezetnek-a-kormanypartok-1039077?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201112

MUHAHAHA....

valami hivatkozás alapot nyomni kellett. Legalább meglesz itt is, hogy mire fognak hivatkozni, hogy "lám, jó irányban haladnak a dolgok, pofa súlyba. Kutya ugat, karaván halad, elvtársak."

Viktus 2011.12.22. 12:43:39

Az elmúlt másfél év rapid törvénykezése nem szólt másról, mint arról, hogy a kétharmados többség gazdasági hátországát hogyan lehet megsokszorozni, hogyan lehet a „nemzeti burzsoáziát” hatékonyan kiépíteni. Ennek a hátországnak természetesen nem érdeke az, hogy az ország pénzügyeibe beleszóljanak: az állam gazdasági tevékenységét finanszírozó (a gazdasági hátországot hizlaló) re-disztribúcióból tappodtat sem engednek. Magyarország még most is az élbolyban van a tagországok között a közbeszerzések és a vissza nem térítendő támogatások GDP-hez viszonyított arányát illetően.
...
Az állami emlőkön, hatalmi befolyással felhízlalt, illetve megszerzett vállalatokat működtető „nemzeti burzsoázia” a magyar gazdaság legnagyobb tehertétele. Mivel nem a piaci versenyben választódnak ki, nem lesznek versenyképesek még magyar viszonylatban sem, nemhogy nemzetközi szinten, további állami gondnokságra szorulnak, felemésztve ezzel azokat a forrásokat, amelyeknek a hazai kkv-szektor fejlődését kellene szolgálnia.
-

index.hu/gazdasag/penzbeszel/2011/12/22/az_imf-megallapodas_igazi_tetje/

drakulatúra 2011.12.22. 12:52:30

Lehet, hogy OV és MGY hülyeségeket csinálnak, lehet. Az azonban biztos, hogy ez a mai pénzrendszer nem maradhat tovább fenn és nem fog fennmaradni. Ez a harc - mely valszeg tényleg a végső lesz - az amerikaiak harca az egész világ ellen a dollár-hegemónia mindenáron való fenntartása iránt. Mert azért azt már el ne felejtse senki, hogy a világ legeladósodottabb országa az Egyesült Államok. Ebben a háborúban Mo. szerepe, helye, lehetőségei a globális harcmezőn pontosan olyan mértékűek, mint amekkora szárazföldet az ország az összes szárazföldből kitesz, néhány ezreléknyi (?), elhanyagolható, semmi.
Úgyhogy pár hónap múlva a forint helyett a fizetőeszköz a kafeteria-utalvány lesz, ami átváltható majd az ingyenkonyhán egy tál babgulyásra, esetleg két kiló lisztre, cukorra, fél kiló zsírra, 1 liter étolajra.........

zsoltix 2011.12.22. 12:54:13

Semmi ok az aggodalomra:
"Szijjártó Péter azt
mondta: az eredmények
egyértelműen Magyarország mellett állnak, azt gondolja, hogy a tényeket figyelembe véve hosszú távon a hitelminősítőknek előbb-utóbb fel kell majd minősíteni Magyarországot."
Ha ő mondja... :)

United82 2011.12.22. 12:57:57

@zsoltix:
Igaza van...egy ideig megyünk lefelé és mikor már nincs hova és eltakarodnak akkor a tényeket figyelembe véve majd lesz feljebb is...szóval igazat mond :) :)

LuciFerko 2011.12.22. 13:01:30

Inkább nézzétek az észak koreai tévét mms://112.170.78.145:50000/chosun :P

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.12.22. 13:07:04

@Viktus: Én is ezt akartam belinkelni. Nem beszél (szerintem) hülyeséget az ürge, bár nekem nincs közgazdász diplomám.
Mondjuk ezt az irányt, amit Papp József mutat, támogatnám.
"Magyarország visszaszerezhetné elvesztett tekintélyét, ha ezzel érvelve meggyőzné a többi tagországot arról, hogy a kártékony uniós redisztribúció helyett ezeket a forrásokat az államadósságok törlesztésére lehessen fordítani.

Külső források igénybe vétele nélkül nem tudjuk az adósságot csökkenteni. Az uniós pénzek erre való felhasználása a lehető legkézenfekvőbb megoldás lenne: az ütemes adósságtörlesztés következtében igen rövid időn belül megfizethető szintre esnének a kamatok. Az uniós pénzekből gazdagodók ugyan hoppon maradnának, de a méltányos adók által a béklyóitól megszabadított kkv-szektor ugyanakkor az inspiratív (minimális inflációban, alacsony kamatszintben, stabil árfolyamban, drasztikus költségvetési szigorban megnyilvánuló) gazdasági klímát teljesítményének komoly növelésével hálálná meg."
index.hu/gazdasag/penzbeszel/2011/12/22/az_imf-megallapodas_igazi_tetje/

mizrolist 2011.12.22. 13:23:04

@zsoltix: valaki súghatna neki, hogy júliusban a Fitch ezt megtette. Csak azóta vissza is vonta...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.22. 13:31:29

@Viktus: Államnak dolgozni már régóta szívás, ha nincs haverod...

DArchAngel 2011.12.22. 13:32:04

@artúr1234: Figyu, ezt hol olvastad? Mert én úgy tudom, a jegybanki törvényben ilyen nincs.
@Enrico72: Ultima ratio: másutt szarabb! Kíváncsi vagyok, mikor kezditek Etiópiát felhozni példaként, hogy ott még szarabb? Gyanítom, nem sokára...
@drakulatúra: És persze az amcsik meg a dollár mögött a "tudjuk kik" állnak, ugye?

Seduxen (már NEM dr.) 2011.12.22. 13:35:12

@abschattung: ez egész egyszerűen zseniális, maxiriszpekt :DDD

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.22. 13:35:45

"Magyarország jelenleg a megújulás elején jár, ráadásul nagy ellenszélben – mondta Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter csütörtökön a Parlamentben, a Pro Turismo Díjak átadásán.

A miniszter szerint az egész gazdaság, az egész magyar nemzet megújulásban van: jövőre életbe lép a Széchenyi pihenőkártya, új turisztikai finanszírozási formát vezetnek be, ami több száz millió forintnyi vásárlóerőt eredményezhet, és szintén 2012-ben új turisztikai törvényt is alkotnak."

Ez az Gyuri, én is így gondolom. Amikor január 15-én megyünk a szlovákiai könyvelőhöz és a nagybevásárlás, nagytankolás után hazatérünk talán megállunk Esztergomban és Széchenyi pihenőkártyával levágatjuk az asszony haját. Aztán ha megyünk osztrákékhoz bankolni hazafelés Sopronban megállunk enni egyet. Fellendülünk baszod...ellenszélben...

Seduxen (már NEM dr.) 2011.12.22. 13:38:19

@Viktus: "meg egyéb ilyen apróságot ami a gazdaságot működteti? :D " - na vegyél vissza jó! ha nem tudnád a magyar gazdaság működéséhez nem kellenek alapanyagok, sem semmilyen szénhidrogének - sőt még a zoxxigggén sem - ez mind-mind komcsi trükk. a magyar gazdaság motorja Kusza Szem, ennyi, és nem több :DD

artúr1234 2011.12.22. 13:41:55

DArchAngel:

1.paragrafus, 2.pont

2001. évi LVIII. törvény
a Magyar Nemzeti Bankról
Az Országgyűlés törvényt alkot a Magyar Nemzeti Bankról, annak elsődleges céljairól, alapvető feladatairól, intézményi, szervezeti, személyi, pénzügyi függetlenségéről, működéséről, figyelemmel a fejlett piacgazdaság követelményeire.

I. Fejezet
A MAGYAR NEMZETI BANK JOGÁLLÁSA, ELSŐDLEGES CÉLJA ÉS ALAPVETŐ FELADATA

1. § (1) A Magyar Nemzeti Bank (a továbbiakban: MNB) a Magyar Köztársaság központi bankja. Az MNB a Központi Bankok Európai Rendszerének tagja.
(2) Az MNB, valamint döntéshozó szerveinek tagjai e törvényben foglalt feladataik végrehajtása és kötelességeik teljesítése során függetlenek, nem kérhetnek és nem fogadhatnak el utasításokat az Európai Központi Bank kivételével a Kormánytól, az Európai Unió intézményeitől és szerveitől, tagállamainak kormányaitól vagy bármilyen más szervtől.

artúr1234 2011.12.22. 13:45:10

@DArchAngel

Ezt csak egyféleképpen lehet értelmezni:
"Az MNB, valamint döntéshozó szerveinek tagjai" ... "nem kérhetnek és nem fogadhatnak el utasításokat az Európai Központi Bank kivételével a Kormánytól"

Link Elek 2011.12.22. 13:45:13

persze, hogy direkt csinaljak.
meg nem loptak el mindent. pl ott van a nemzeti bank tartalekaban ~38milliard euro. az vagy 11000milliard HUF. 3db nyugdijlopasnak felel meg.
amig az el nem sikerul lopniuk valahogy ki kell huzniuk hazudozassal.
utana szerintuk johet akar az ozonviz is.

drakulatúra 2011.12.22. 13:49:52

@DArchAngel: igen, tudjuk: a Bilderberg-csoport, nemzetiségtől, vallástól teljesen függetlenül. Azt azért halkan meg kell jegyezzem, hogy a FED élén én még nem láttam más személyt csak olyat, aki a "választott" népből jött/jön. Mecsoda véletlen, mi?! Argentína is egész jól van/lett a 2001-es összeomlás/fizetésképtelenség után mára.E
Egyébként meg itt mifelénk akármelyik politikai erőt nézem - talán csak az egy Jobbik kivételével- , valójában mindegyik arra szegődik, hogy a magyar népből márpedig akkor is kitapossa az esedékes adósságszolgálatot, ha az belegebed is - legfeljebb annyi a különbség, mint az egyszeri történetben a "rossz rendőr - jó rendőr" között (a rossz rendőr a Maszop volt/lett volna, a jó rendőr meg a Fidesz lett, lenne) - Orbánnal nem is tudom mi a baja nemzetközi pénzvilágnak: megmondta, hogy a hiteleket vissza kell fizetni, és visszafizetjük, még adósságkönnyítést-elengedést sem kért (elég baj!).

Sandman (Karakum) (törölt) 2011.12.22. 13:51:53

Ebből az egész nyilatkozatból csak egy igaz mondatot találtam:
"Az elmúlt egy év alatt hozott intézkedések eredményei már láthatóak." - így igaz köcsögök!

"A Szonda Ipsos közvélemény-kutatása szerint meredeken zuhant az elmúlt hetekben a Fidesz népszerűsége. Ami nem is csoda: az üzemanyagárak az egekben, a forint pedig a földön fetreng és agonizál: tegnap 300 forint fölött is járt az euró." - írják októberben.

Aztán novemberben:
"Az eredmények szerint a Fidesz tavaly májusban volt a csúcson, akkor a választókorú népesség 42 százalékának, 3,3-3,4 millió állampolgárnak a támogatását élvezte. A kormánypárt jelenleg az összes választókorú körében 19 százalékon áll, tehát választás utáni híveinek több mint fele, 1,8 millió választó eltávozott - írják."- ez már azért látható eredmény, nem? Barmok!

Lasombra 2011.12.22. 13:52:34

nem tudom, mennyire számít áttörésnek, hogy egy mandin több lájkot kap GyF, mint fügét, de a kommentek alapján simán van az ilyen, fenti mellébeszélésre fogadóközönség.
félelmetesen sötét emberek vannak. elég csak az első pár hsz-be belescrollozni.
mandiner.hu/cikk/20111221_gyurcsany_ferenc_viktor_tudod_mar_hogy_vege

artúr1234 2011.12.22. 13:52:37

@DArchAngel:
Az éppen lejáró ilyen-olyan futamidejű hitelek, amikről hallani lehet, azok pedig az EKB, vagyis az EU által engedélyezett, MNB által kibocsátott kamatos hitelek.
Tehát ahelyett, hogy forintot bocsátanánk ki magunknak pl. egy fejlesztés-beruházás finanszírozására (mint más normális ország), mi kamatra kapunk forintot/devizát a saját bankunktól, az EU engedélyével.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.22. 13:52:53

És a legszebb az egészben, hogy a 7%os növekedés, meg két alatti rendrakásból másfél év alatt eljutottunk odáig hogy a Mandin azt magyarázzák hogy milyen faintos dolog az az államcsőd amit minden generációnak ki kell próbálnia egyszer...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.22. 13:56:58

@Lasombra:
"...és úgy tesztek, mintha nem tudnátok, hogy európai intézmények küldik ide delegáltjaikat, hogy tapogatózzanak: vajon le lehet-e váltani Orbánt."
Hát ő már csak tudhatja :)
Ugyanakkor ha az ember már csak bólogatni tud Gyurcsány szavaira nagy szarban van ez az ország és tényleg ugorjunk a vonat alá...

DArchAngel 2011.12.22. 14:01:46

@artúr1234: Nem igazán látom, hogy mi akadályozná meg a jegybankot a pénzkibocsátásban, hacsak nem a saját józan eszük. Ha pénz bocsátanánk ki magunknak, hogy abból finanszírozzunk beruházást, akkor jól belelendülne az infláció.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.12.22. 14:02:29

Hiába no, Gyuribácsi nagy mókamester...

FN.hu
A nap idézete: "Az egész gazdaság, az egész magyar nemzet megújulásban van." (Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter)

Béla Bácsi 2011.12.22. 14:06:50

@csizsikpizsik: "Ja, Vidéki, enrico, eszkep meg a többi díszgalamb hun van?"
Itt lennék én helyettük.
Mi a helyzet, cicák? Még mindig hanuka-táncot jártok, mint minden esetben, ha a magyarokba belerúgnak?
Ha ezt a gazemberséget is ki tudjátok forgatni, hogy a Zorbán monnyon le, akkor nagyon sajnállak benneteket.
Tudod, van abban valami nagyon gyomorforgató, mikor egy kis ötvenkilós embert agyba-főbe rugdos két nagy százhúszkilós barom, és akkor jönnek a hozzád hasonlók és szurkolnak a két baromnak.
A kormány kritikája annyiban jó, hogy úgy ahogy van bele kéne a büdös zsidók pofájába csapni az ajtót, a forintot egy héten belül beváltani egy vadi új pengőre, és megmondani a tetűhintásoknak, hogy elmehetnek és kitötölhetik a picsájukat a papírjaikkal, amire fölhablatyolták az állítólagos adósságainkat. Ebben az egyben hibáztatom a kormányt, hogy ezt eddig már nem lépte meg. Annyi pénzt kell forgalomba hozni, amennyire a gazdaságnak szüksége van. Rákosiék meg tudták csinálni? A bipsik is úgyis a gazdaságra hivatkozva szarozzák le a pénzünket állandóan, akkor miért nem vesszük már észre, hogy teljesen mindegy, hogy van-e sapka a fejünkön, vagy nincs, vagy hogy füstszűrős cigi van-e nálunk, vagy mezítlábas...

DArchAngel 2011.12.22. 14:10:57

@Béla Bácsi: Ez ugye csak vicc volt, mert értelmes hozzászólásnak elég erős...

artúr1234 2011.12.22. 14:13:39

@DArchAngel:
Látom neked is még az oldschool közgázt tanították. Azóta picit megváltozott a helyzet. Nézd meg Amerikát, náluk mennyi is az infláció? Mert az államadósságuk 15 billió(trillió???) dollár (már nem is tudom melyik). Ész nélkül bocsátottak ki és nőttek mellette. És nem bóvliban, hanem AAA-ban vannak, köszönik szépen jól. És ott az életszínvonal is jobb egy csöppet...

naiszen · https://www.rebelmouse.com/holczermarton/ 2011.12.22. 14:17:21

És itt is akad, aki csak a zsidókról beszél. És ez érv neki. Szerintem is, a zsidókkal bármit megmagyarázhatunk... Ja, bocs, mert az ellenkezőjét is.
Szűrés indul.

artúr1234 2011.12.22. 14:17:44

@DArchAngel:
Esetleg keletre is nézve:
"Japán államadósság meghaladhatja az 1 kvadrillió jent, azaz 12 ezer milliárd dollárt (GDP 200%-a)", és ők sem igazán zokognak/pitiznek az EU-nak/IMF-nek.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.22. 14:19:59

@DArchAngel: Kész vagyok, Orbánnak drukkol és Rákosi a hivatkozási alap...:)))))))

artúr1234 2011.12.22. 14:20:43

@artúr1234:
Ja és Japán besorolása AA-. Most akkor ki is a nyomorultabb, mi vagy szegény Japánok?

zrobasé 2011.12.22. 14:23:22

na, akkor levonhatjuk a konklúziókat :

-nem történt semmi különös
-európa minket figyel, amit mi teszünk, ők is azt fogják, tőlünk tanulnak
-az amcsik ezzel csak az eurót akarják gyengiteni
-vannak a magyarok (Béla bécsi, enrico,Vidéki,Orbán Viktor, Deutsch tamás, Meggyes Tamás, Kósa Lajos, Matolcsy György) és vannak a hanukát-táncot (az meg mi ?) járó zsidók...ebből áll Magyarország
-hitelt vissza ne fizessünk, az zsidós dolog
-nyomtassuk minnél több pénzt, amerikának bejött, mi se vagyunk kevesebbek
-japán is jó példa, velük vagyunk egálba, úgyhogy gond egy szál se
-ez is gyursányemútnyócévbajnaioszkó hibája, itt kérem minden rendben van
-ha Károly Róbert idejéről vesszük az árfolyamot, és abba átszámoljuk a mostani államadósságot (amit persze nem fizetünk vissza, mert zsidóktól csak elfogadjuk a pénzt, vissza nem adjuk, ugyis sok van nekik) akkor a fél világ nekünk tartozik, és nem mi nekik

zrobasé 2011.12.22. 14:25:00

@zrobasé: jaj, mielött jön Sedu, meg OÁFK :)
persze ez az egész nem más mint :
BANKÁRBOSSZÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚ

artúr1234 2011.12.22. 14:27:22

@artúr1234:
Ja, ki is felejtettem:
Amerika: "Három éves csúcsra ugrott az amerikai infláció = éves összevetésben 2,0%"
Japán: infláció 0,2-1% "két év után először nőttek a fogyasztói árak"
Érdekes, nem?

medvemellszobra 2011.12.22. 14:31:14

@DArchAngel: Tudod, Béla bácsinak igaza van. Nem mi, magyarok adtuk el az édesanyánk sírját is egy nagyfröccsért 20 éve, előtte nem mi csináltunk kommunizmust, fasizmust. Az első világháborúhoz se volt közünk sose, csak belerángattak minket a zsidó Habsburgok, hogy Grünescunak és a szabadkőműves Benesnek adja a párthus herceg anyjának országát. A zsidó Landerer csak azért nyomtatta ki a 12 pontot 1848-ban, hogy ránk uszítsa a tetűhintás Habsburgokat. Most se mi sírjuk vissza Kádárt, Rákosit (mint most éppen ő), meg Szálasit. Nem mi rendeztük be úgy az államunkat és a gazdaságunkat, amilyen modelltől óva int egy nagyon régi Weöres Sándor vers is ("Ki nem szólt csak bégetett, az kapott dicséretet. Ki oda se ballagott, még jutalmat is kapott. Így hát egy se ment oda, meg is szűnt az iskola")...
Nem. Mindig más a hibás. A franciák, a zsidók, a cigányok, az amerikaiak, a ruszkik, a románok, a szlovákok, a németek, az osztrákok, a szerbek, a kínaiak, a csehek, a lengyelek, a tatárok, a törökök, a párthusok, a finnugorok, a marslakók, meg a Jóisten tudja még, kik. Minket mindig mindenki kihasznált, tönkretett, meglopott, pedig mi mindig olyan ügyes, jó fej, okos, kiválasztott nép voltunk. És tessék, ez a hála.

(Mondom ezt úgy, hogy a világ jelenlegi adóscsapda és lufifújás -alapú "extravad"-kapitalista, kizsákmányoló gazdasága szerintem is megakadt, és a mi történelmünkkel valóban nehéz nagyot alkotni...)

medvemellszobra 2011.12.22. 14:39:39

@artúr1234: Tudod, a japánoknak van egy mondása. Szerintük ők olyanok, mint a bambusz. Csak azért lehet őket akár a földig is hajlítani, hogy annál nagyobbat csapjanak vissza.
Ők nem szabadságharcolnak sem az IMF-fel, sem az EU-val, sem az USA-val, sem Kínával. Nem is dörgölőznek hozzájuk. Sőt, az amerikai anyahajóknak és gyorsnaszádoknak is lehet ott katonai bázisa, pedig ők megkaptak két atombombát is.
A valóság annyi, hogy kereskednek kínával, az USA-val és az euval is. Használják az eszüket - mert nekik csak az van, meg tartásuk. Aztán voilá, csak egyetlen példa, hogy ők mit csinálnak.

Az USA az autógyártás atyja. És hogyhogy nem, miközben az autóiparuk döglődik évek óta (index.hu/gazdasag/vilag/2010/01/06/gyalazatos_evet_zart_az_amerikai_autoipar/), addig milyen márkájú lesz minden new york-i taxi 2013-tól? A régi Ford Victoria? Neeeem.

index.hu/gazdasag/vilag/2010/01/06/gyalazatos_evet_zart_az_amerikai_autoipar/

Nissan NV200

Ennyi.

Béla Bácsi 2011.12.22. 14:39:56

@zrobasé: De igen, történt különös.
Medgyesi-Furcsány-Libajnai volt a nemzetközieknek tetsző országvezető.
Alattuk "felvásárolhatták" szabadon az országot.
A kis köcsög-bunkó, szarmagyar nép le merészelte szavazi a Szabad Demokratákat, most Móséék megmutatják Jew Yorkból, hogy hol lakik az úristen, meg hogy ki viszi a puskát Budapesten.
Orbánék ostoba módon belefogtak a játékszabályok szerint azt tenni, amire szükség volt: lefizetni az adósságot, hogy kevesebb vért szívhassonak ki belőlünk Dávid király utódai. Nekik ez nem kóser, így beleírtak Zorbán ellenőrzőjébe, felpofozták a szünetben a folyosón és elvették tőle a tízóraiját.
De ez mind nem érdekes!
Az érdekes, hogy ti (sétáló kicsiny fekete madarak) kik vagytok? Mi hasznotok nektek az ország gazdasági bukásából? Vagy, ha nincs, akkor minek örültök rajta? Titeket nem érint? Vagy azt hiszitek, ha megy a Zorbán, Móse bácsi Jew Yorkban felkerekíti a forintot? Nem vettétek észre, hogy ezt nem így játszák? Móséék addig fognak rabolni minket, ameddig hagyjuk.
Mi hasznotok nektek egy ország kivéreztetéséből? Kik vagytok ti? Honnan tudtok magyarul?

Béla Bácsi 2011.12.22. 14:46:23

@abschattung: Teljesen igazad van, ezeket nem mi csináltuk, csináltatták velünk. Utóbbi történelmünkben egyedül Horthy kormányzása alatt volt úgy-ahogy magyar szabadság és magyar alkotó energiák felszabadítva. Le is büdösfasisztázzák egyfolytában!
Tényleg elhiszed, hogy Péter Gábor emberhúsdarálója nélkül a magyar nép a cuculizmusra vágyott? Agyon akarta verni a papjait jószántából? Ezt most mind a nyakunkba varrnátok megint? Ti, akik csak a haladó eszmékért küzdöttetek mindig.

artúr1234 2011.12.22. 14:50:09

@abschattung:
Én nem név szerint hoztam példának Japánt-Amerikát, hanem a gazdasági mutatóik figyelemre méltó, miközben az államadósságaik mértéke kimondhatatlan összeg.
A gazdasági produkciójuk, meg a besorolásuk tiszteletre méltó, az államadósságuk ellenére.

zrobasé 2011.12.22. 14:55:39

@Béla Bácsi:
Az érdekes, hogy ti (sétáló kicsiny fekete madarak) kik vagytok?
-nem mindegy ? te úgyis tudod, biztos én is zsidó vagyok (megis mondom apáméknak,anyéáméknak, jobb ha ők is tudnak róla :D)
Vagy, ha nincs, akkor minek örültök rajta?
-pontosan hol,mikor és hogyan is örültem neki ?
Honnan tudtok magyarul?
-hmm...anyanyelv,óvoda,iskola...

medvemellszobra 2011.12.22. 14:56:20

@Béla Bácsi: Béla bácsi, én ironizáltam. Maximum azt varrom bárki nyakába, aki a maga szemében a szálkát sem látja, míg másokéban a gerendát sem veszi észre. Maradjunk ennyiben. Főleg azért, mert jön a karácsony.

UI: Sem magyarként, sem egyszerű, halandó emberként nem hiszem, hogy minden hibámért csakis valaki más okolható, és hogy a rossz tetteim súlyát folyton másokra rakhatom. Tempora mutantus et nos mutamur in illis.

DArchAngel 2011.12.22. 14:59:56

@abschattung: Béla Bácsi mindjárt küld neked abból, amit ő tol, olyan szépet írtál :)

Lasombra 2011.12.22. 15:00:54

@Béla Bácsi: "Orbánék ostoba módon belefogtak a játékszabályok szerint azt tenni, amire szükség volt: lefizetni az adósságot, "

... amikor épp nem MOL részvényeket vettek a szóban forgó adósságunkból.
ami persze akkorát zuhant, hogy sokkal beljebb lennénk, ha hozzá sem nyúlnak ahhoz a zséhez, hanem egy mozdulattal visszatolják. de nem bírtak ellenállni. előfordul.
ami keveset meg állítólag visszafizettek, azt egészen konkrétan lopott pénzből (manyup) tették, úgy könnyű.

ezek ahol pénzt látnak, azt ellopják.

nyomorult iszapkárosultaknak is összekalapoztunk egy csinos összeget - mondhatom többes sz. elsőben, ui magam is elég szépen hozzájárultam a lehetőségeimhez képest, mivel arról a környékről való vagyok, sok rokonom él az érintett területeken -, és azóta sem látta senki azt a pénzt.
persze megvan, tudjuk, úttörő becsszó.

az, ha valamilyen képzeletbeli zsidók az éj leple alatt meglopják szegény országunkat aljasság, akkor az vajon minek minősül, amikor a saját, választott kormányunk, minden idők legmagyarabb magyarjai teszik ugyanezt fényes nappal?

milyen jogon emleget bármelyik fideszes is zsidó kapzsiságot, amikor egy olyan kormánynak tapsolnak, amelyik egy csődközelben levő országnál olyan rendszert talált ki, és ragaszkodik hozzá körme szakadtáig, amiben a legszegényebb réteg (alsó decilis) havonta pár ezer forinttal kevesebbet vihet haza, míg a leggazdagabbak (felső decilis) százezres nagyságrenddel többet.
és mindezt nem külföldről egy másik ország ellen, hanem saját hazájukban saját népük ellen.

ki a kapzsi? ki a "zsidó"?

medvemellszobra 2011.12.22. 15:03:08

@DArchAngel: Jogos, ma is sokat pofáztam, biztos az ecstasy miatt. Be is veszem a fogalmazásgátlómat. :)
Meg belátom, nehéz megértenie neki is és artúrnak is, hogy ha nem szeretem a mákos tésztát, az nem jelenti azt szükségszerűen, hogy imádom a pacalt.

2011.12.22. 15:12:22

@Béla Bácsi: Én speciel szívesen agyoncsapnék egy pár ájtatos szemforgató bukszatolvaj papot. A horthy-fasizmust meg inkább csak ne dicsőitsd itt nekem, egy mocsok elnyomó rendszer volt az is, élén egy illegitim puccsista katonával, akinek a becsületéről talán elég annyit megjegyezni, hogy bár kétszer is hűségesküt tett neki, simán rálövetett a trónját elfoglalni hazajött IV. Károly királyunkra. :-(

ketroot 2011.12.22. 15:27:05

@LuciFerko:

Köszi!

Most éppen egy kohós jelenet megy valami kommunista dallal.

Üt.

komplikato 2011.12.22. 15:29:15

@artúr1234: "A büszke Magyarországból szolgaország lett sajnos. 2. vh után a ruszkiknak, egy ideje pedig már az EU-nak fekszünk le."
Nem baj kilépünk/kirúgnak az EU-ból minket, akkor majd a ruszkik/kínaiak/izraeliek, amcsik fognak focizni a fejünkkel, tök jó lesz, nem? A mondatban mindenki aláhúzhatja a neki tetsző vagy szerinte valószínű verziókat.

ketroot 2011.12.22. 15:32:19

@Lasombra:

"nacionalista 2011. december 22. 12:29

5
2

Magyarok!

Vádjük meg kormányunkat,hazánkat!

Szervezzük meg a lépéseket.

A vörösbrigádok már készülnek lerohanni.

Most is szükség van az összefogásra nemcsak akkor amikor
ezt majmot elküldtük."

Vannak ott még szép számmal... :D

ketroot 2011.12.22. 15:39:08

@zrobasé:

Erről eszembe jutott egy vicc.

A frissen beköltözött lakó kérdezi a házmestert, hogy milyen a lakóközösség. Az meg mesél és megemlíti, hogy a Kovácsék zsidók, mind ezt suttogva.

Az új lakó pedig értetlenkedve, de megkérdezi a házmestert, hogy de miért olyen halkan mondja, hogy azok. Erre a házmester:

-psszt! Hát mert a Kovácsék még nem tudnak róla!

komplikato 2011.12.22. 15:41:56

"A magánnyugdíjpénztári rendszer felszámolása nem javította az ország helyzetét. Az S&P szerint a lépés összességében nem javított az ország finanszírozási helyzetén, hiszen erőteljesen megemelkedett a külföldi kézben lévő adósság aránya, ami sérülékennyé teszi az országot."

ha ez igaz, ami elég sanszos, akkor kéretik a MANYUP lerablást védők homlokára, de legalább seggére rátetováltatni, akik szerint ennek ellenkezője miatt volt az szükséges ...

mim 2011.12.22. 15:44:26

Az NGM egyfajta anti Galileo Galilei szerepkört vett fel.
Anti Galileo mantrázza (nem bizonyít!) az egyháznak (S&P, számításokkal és mérésekkel elátámasztva kontrázik), hogy a Föld lapos (ahaa!).
Vajon hallhatjuk e majd anti Galileo végső kiáltását: "A Föld lapos és a Nap kering körülötte!" ? Eléggé hősiesen.. akarom mondani idiótán fog festeni utólag, de legalább emlékezetes lesz.

Béla Bácsi 2011.12.22. 16:00:05

@Őrült Ló Nagyfőnök: Te éltél a mocskos, elnyomó Horthy-rendszerben? Még édesanyám is csak pici lány volt a faszizmus dúlása alatt, nem sokra emlékszik... Te nagyon öreg lehetsz, öreg...

zrobasé 2011.12.22. 16:03:58

szerintem Amerika se lett Kolumbusz által felfedezve...hisz van itt olyan, aki akkor élt ?
Mátyás király meg...nohiszen, ő se volt, sőt, amit mondanak róla, az nem is volt, hisz ki él azok közül, akik akkor látták, naugye !
Aztán a honfoglalás hogy is volt ? nem úgy, ahogy, mert nincs olyan, aki akkor is élt, és még mindig él !!!

M_R 2011.12.22. 16:05:52

@Béla Bácsi: Ja, Bélabácsi, sőt ne is kelljen nyomtati új pénzt: mindenki otthon kockás füzetlapra akkora összeget rajzol amire éppen szüksége van.

tucano 2011.12.22. 16:07:11

@Béla Bácsi:

500motivators.com/plog-content/thumbs/motivate/me/large/212-jew-jitsu-they-will-win.jpg

csak miheztartás végett a nagy nemzetközi zsidó összeesküvés eme pici, de annál fontosabb frontján

Béla Bácsi 2011.12.22. 16:13:35

@zrobasé: Jajj, cica eszem azt a csöpp kis szád!
Más, ha valaki számokat, tényeket közöl (szárazon) egy általa meg nem élt történelmi korszakról, meg más az, aki megmondja a tutit (mint ti) és vágja, hogy Horthy pl. piszkos csirkefogó volt...
Erre el lehetne mondani a régi cuclista viccet az egyetemi felvéteilről a töri tanszéken:
"Nagyon protekciós gyerektől: 'Hány áldozata volt a Szovjetúniónak a II.Világháborúban?'
'Kb. 30 millió.'
Kevésbbé protekciós gyerektől: (ugyanez a kérdés)
'29 és fél millió.'
Protekció nélküli gyerektől: (ugyanez a kérdés)
29 millió 525 ezer 622.
'Na és név szerint?'

Béla Bácsi 2011.12.22. 16:14:34

@M_R: Ezt csinálja az IMF. (Nekik szabad?)

Béla Bácsi 2011.12.22. 16:26:12

@tucano: Mí lájk!
Mindenki tudja, hogy a nemzetközi bankkörökről alkotott kép az valójában sztereotípia. A legtöbb bankár (főleg a vezetőik) nem zsidó: egyszerű kétkezi munkáscsaládokban felnőtt franciák, görögök, olaszok meg szlovákok...Becsülettel görnyednek az abakusz felett egész nap a nép üdvére és javára, és áldásos munkájukat csak arra a kis időre hajlandók csak megszakítani, amíg összedugják fejecskéiket, hogy kin is tudnának még segíteni, aki erre rászorul...
youtu.be/Eh44QPT1mPE

OÁFK 2011.12.22. 16:48:57

@Béla Bácsi: Felénk azt amid Neked van, üldözési mániának hívják. (És az a jó benne, hogy ezt nem tudják Tőled elvenni a zsidók)

A szerző felvilágosultmocskosfaschisztanácziliberálradikálkapitalistaértelmiségi.

tucano 2011.12.22. 16:55:26

@Béla Bácsi: úristen, de sötét vagy. Na, megpróbálkozom ezzel a "Szűrés" funkcióval, hátha nem kell tudomást vennem a valóságról, hogy hányan kezdik teljesen elveszteni a kapcsolatot a valódi élettel és keresnek közös fantáziákat alantas ösztöneik kielégítésére.

drakulatúra 2011.12.22. 16:56:22

@Béla Bácsi: Ezeknek hiába magyarázod, hogy mi fán terem a mai pénz, hogy az egész FED egy bűnbanda, hogy a dollár, na az semmi más, mint egy színes papírdarab, hogy le kell ülni tárgyalni és kikövetelni az adósság 90%-ának elengedését a maradék 10%-ot meg kamatmentessé tenni, és azt is úgy fizetni, hogy itt kötelesek nálunk befektetni (érdekes ezt Horthyék alatt meg merték tenni) - hiába, mert vagy összeesküvés elmélethívő leszel, vagy idióta, mert nem vagy trendi közgazdász - hiába minden: nem értik, mert nem akarják érteni. Ja és bármit mondunk: rohadt antiszemiták vagyunk. Nekem nem az a bajom Orbánnal, amit tesz, hanem az, hogy nem elég radikálisan teszi.

Béla Bácsi 2011.12.22. 16:59:11

@OÁFK: Kár volt koptatni a billentyűzetet ennyiért. Tudtam én ezt magamtól is előre. Meg voltak irodalmi alkotások is, hogy kellőképp e helyemre tegyenek (Jönnek...Így gondozd a magyarodat), dehát....te is látod: fafejű vagyok!
Csak úgy sunyi parasztvigyorral, törkölypálinkaszagú lehelettel kérdezném a füledbe súgva: Akkor is ilyen bunkó lennék, ha beállnék mellétek a Zorbán kurvaannyát szidni, meg raccsolva mekegnék az IMF nagyszerűségéről, a banki rendszerek előrealadottságáról és a mi lemaradottságunkról?

OÁFK 2011.12.22. 17:05:41

@Béla Bácsi: Nem, de elismételhetnéd Vitya gyerekeinek nevét párszor.

Nem azt írtam, hogy a bankoknak mindig igazuk van, de amit Vityáék csinálnak, az a legnagyobb baromság.
Vagy intsünk be nekik és nyilvánítsuk semmisnek az államadósságot (a'la Jobbik), vagy csináljuk IMF-hitelből, de akkor fogadjuk el a játékszabályokat. Az első esetben nem lesz államadósság, ami után akár önálló gazdasága is lehet az országnak, ha hagyják (a hitelvesztés tuti), a második esetben pedig IMF-hitelből folyhat tovább a működés finanszírozása. Köztes megoldás nincsen.

2011.12.22. 17:07:11

@Béla Bácsi: Mi köze az én születési dátumomnak ahhoz, hogy horthy egy mocskos esküszegő volt, akit az elnyomott proletariátus épp úgy a pokol mélyébe kívánt, mint a városi zsidóság vagy a hagyományosan royalista arisztokrácia? Hogy Rákosiék azok alapján a törvények alapján internálták az embereket, amelyeket horthyék lapátoltak össze a huszas-harmincas években? Hogy egymillió koldus országa voltunk, hogy nálunk volt Európában először zsidótörvény, hogy teljesen feleslegesen belevitt egy vesztes háborúba, amihez semmi közünk sem lett volna, és ez által ő maga lett az okozója hazánk ruszkik általi megszállásának, és a 60 év kommunizmusnak? Horthy egy utolsó rohadék volt, csoda, hogy a magyar föld magától ki nem veti magából a csontjait, erről ennyit.

Béla Bácsi 2011.12.22. 17:09:21

@drakulatúra: Amerikáról raccsolnak kócos, kusza fogakkal a szarmagyaroknak és fogalmuk sincs, hogy Amerikában is kezd az "emelkedett, demokratikus, buziszerető" amerikai népnek a hócipője tele lenni velük (mármint a görög bankárokkal). Minden nagyvárosban állandó tüntetések, demonstrációk vannak, Ron Paul mindenki előtt vezet az elnöválsztási előcsatározásokban, de a szlovák bankárok nem támogatják, mert "nem illik a képbe", csakúgy, mint Zorbán (túl radikális a szlovén könyvelőknek), egyre több tévé hírcsatorna feszeget kínos "antiszemitizmust súroló" kérdéseket...
Itthon még mindig ezen a primitív "majd én megmondom a tutit" szinten raccsog itt a sok kisköcsög, más faszával veregetve a csalánt...

2011.12.22. 17:10:53

@Béla Bácsi: Mi köze az én születési dátumomnak ahhoz, hogy horthy egy mocskos esküszegő volt, akit az elnyomott proletariátus épp úgy a pokol mélyébe kívánt, mint a városi zsidóság vagy a hagyományosan royalista arisztokrácia? Hogy Rákosiék azok alapján a törvények alapján internálták az embereket, amelyeket horthyék lapátoltak össze a huszas-harmincas években? Hogy egymillió koldus országa voltunk, hogy nálunk volt Európában először zsidótörvény, hogy teljesen feleslegesen belevitt egy vesztes háborúba, amihez semmi közünk sem lett volna, és ez által ő maga lett az okozója hazánk ruszkik általi megszállásának, és a 60 év kommunizmusnak? Horthy egy utolsó rohadék volt, csoda, hogy a magyar föld magától ki nem veti magából a csontjait, erről ennyit.

2011.12.22. 17:14:48

@Béla Bácsi: Mi köze az én születési dátumomnak ahhoz, hogy horthy egy mocskos esküszegő volt, akit az elnyomott proletariátus épp úgy a pokol mélyébe kívánt, mint a városi zsidóság vagy a hagyományosan royalista arisztokrácia? Hogy Rákosiék azok alapján a törvények alapján internálták az embereket, amelyeket horthyék lapátoltak össze a huszas-harmincas években? Hogy egymillió koldus országa voltunk, hogy nálunk volt Európában először zsidótörvény, hogy teljesen feleslegesen belevitt egy vesztes háborúba, amihez semmi közünk sem lett volna, és ez által ő maga lett az okozója hazánk ruszkik általi megszállásának, és a 60 év kommunizmusnak? Horthy egy utolsó rohadék volt, csoda, hogy a magyar föld magától ki nem veti magából a csontjait, erről ennyit.

2011.12.22. 17:15:30

@Béla Bácsi: Mi köze az én születési dátumomnak ahhoz, hogy horthy egy mocskos esküszegő volt, akit az elnyomott proletariátus épp úgy a pokol mélyébe kívánt, mint a városi zsidóság vagy a hagyományosan royalista arisztokrácia? Hogy Rákosiék azok alapján a törvények alapján internálták az embereket, amelyeket horthyék lapátoltak össze a huszas-harmincas években? Hogy egymillió koldus országa voltunk, hogy nálunk volt Európában először zsidótörvény, hogy teljesen feleslegesen belevitt egy vesztes háborúba, amihez semmi közünk sem lett volna, és ez által ő maga lett az okozója hazánk ruszkik általi megszállásának, és a 60 év kommunizmusnak? Horthy egy utolsó rohadék volt, csoda, hogy a magyar föld magától ki nem veti magából a csontjait, erről ennyit.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.22. 19:10:05

Értem én,hogy mindenki utál,meg mindenki támad minket de,nem lehetne sokkal kisebb pofával,lapítva kunyerálni.Oké esetleg nem úgy,mint fecóék de akkor is nagyjából kussban maradni.Meg persze sokkal kevesebbet kéne lopni és baromságokra költeni.És akkor kevesebbet kéne kérni is.De persze én ezt nem érthetem.Nem vagyok politikus vagy közgazdász.Hiszen ők állnak készen a kormányzásra ők erre születtek.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.22. 19:14:17

@OÁFK: Ők újratárgyalnák.Mondjuk ha a görögöknek segítenek,nekünk is segíthetnének a töredékével.....
Mondjuk kisebb arccal esetleg megkérhetnénk őket,hogy gyerekek azért annyira ne szívassatok minket.....

komplikato 2011.12.22. 19:16:45

Én vagyok az egyetlen buta és értetlen ember, aki nem érti miért olyan fontos a világon mindenkinek, hogy Magyarországot támadja? Mert nyersanyagunk az nincs, igen az édesvíz készletet el lehet adni, de azt lajtos kocsival kivinni nem lehet, de minimum sziszifuszi meló lenne. Fontos kereskedelmi útvonalak igyekeznek minket kikerülni, ezt még anno Mathias Rex is belátta ugye. Szóval mitől olyan fontos az ország, hogy minket és CSAK minket akar mindenki bántani, elfoglalni, elorozni és eladni kilóra? Igen, láttam indokokat. Kb. egy ovis gyerek értelmesebb dolgokat szokott kitalálni, hogy teszem azt miért kell neki csokit enni ebéd helyett, vagy miért a világ legfontosabb dolga, hogy megvedd neki azt a halál drága bigyót a kirakatból. értelmeset még egyet sem ...

komplikato 2011.12.22. 19:19:22

@Kompli: Azt se nagyon értem, hogy az a "szemét EU" mindenféléket ránk akar erőltetni. érted, egyik EU országra nézve se kötelező csak ránk. mi? Hogy mindegyikre kötelező? Akkor miért is megy a sírás, hogy ez vagy az ránk ne legyen? Kicsit olyan ez mint a sírás a mezőgazdasági kvóták miatt, miközben azok máshol is élnek az EU-ban, és amiket nekünk is kifizetnek ugye csak nem illik említeni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.22. 19:23:41

@Kompli: Szélsőséges nézetek szerint az a pár millió izraeli egész jól ellesz itt majd ha mi kipusztulunk innen.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.22. 19:32:16

@Kompli: Mondjuk tényleg van egypár baromság amit kitalálnak.
Viszont az is igaz,hogy ha normálisan használnánk a pénzeket és nem nyúlnánk le sokkal élhetőbb lenne az ország.

United82 2011.12.22. 19:57:38

Orbán elküldte a francba barrosot...
szép világ lesz...
index.hu/gazdasag/magyar/2011/12/22/orban_barroso/

ketroot 2011.12.22. 20:03:23

@Rooney82:

Azért van 1-2 MNO-s komment-gyöngyszem is.

Ha lezárjuk a tranzit útjainkat, akkor összerogy az egész EU, meg a földjeink, vizünk, stbstb...

Igaz, hogy a picsánk kilóg a gatyából. Nem értem, hogy emberek, hogy élnek ilyen álomvilágban. Le se szarják nyugatabbra ezt az országot, de ők azt hiszik, hogy innen jön a Passzátszél.

Ironfist 2011.12.22. 20:04:35

@zrobasé:
"(Béla bécsi, enrico,Vidéki,Orbán Viktor, Deutsch tamás, Meggyes Tamás, Kósa Lajos, Matolcsy György)"

Csak úgy melengeti a lelkem, ha rajtam kívül más is egy lapon említi ezeket a senkiket :D

ketroot 2011.12.22. 20:13:53

HírTv-n most megy az interjú. Remélem ebből is post lesz....

Aszonta az előbb, hogy ennek az országnak van az egyik legjobb költségvetése egész EU-ban, amit még Brüsszelben is elismernek.... óbazdmeg te beteg állat... :(((

abandi 2011.12.22. 20:18:52

@Tigeri: Ezekkel a szélsősegges gondolatokkal azonnal számoljál lefele a fejedben!
Orbánviktor egy teheccséges politikusz!
A Jobbik pedig egy szűklátókörű nácifasiszta ojrópaszégyeni gyülevészhad...!

Béla Bácsi 2011.12.22. 20:22:31

@Ironfist: Na itt van újra a fidesz-fröcsögős segédrendőr... :(

Viktus 2011.12.22. 20:23:47

@ketroot:

Majd a nagy év eleji kifingás után leszek rá kíváncsi ... ennek fogalma sincsen a országról a magyarság helyzetéről a külön elszeparált világában leledzik.

Béla Bácsi 2011.12.22. 20:23:50

@Őrült Ló Nagyfőnök: Gobbi Hilda néni! Hát tényleg maga az?

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.22. 20:34:04

"A Standard&Poor's szerdán bejelentett döntése Magyarország befektetési ajánlású államadós osztályzatának megvonásáról nem Magyarországról, hanem az euró válságáról szól."

Ez nagyon kemény.
Pont azért minősítik le az € övezeten kívüli Magyarországot, mert mindez az euró válságáról szól.
Mit szívnak ezek odafenn?

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.12.22. 20:39:36

Kíváncsi vagyok mikor kap kaszára-kapára a magyar... 2007-ben ennél sokkal kevesebbért lángolt a főváros. Az is érdekelne hogy Orbán Viktor körül mikor fogy el annyira a politikai élettér, hogy lemondásra kényszerüljön.

És, hogy mi lesz utána? na ez érdekelne a legjobban.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.22. 20:40:48

@artúr1234:
Japán gazdasága kb. a 90-es évek közepe óta lényegében stagnál.
Az USA bankóprés pedig csak addig működik, amíg a kínaiak észnélkül vásárolják az államkötvényeiket.

Viktus 2011.12.22. 20:45:02

Wblog
Hősök vagyunk! Minket csodál a világ Irántól Venezueláig!

:D:D:D:D:D

Viktus 2011.12.22. 20:48:16

@OranzsDzsúz:

Bárcsak Japánhoz hasonlóan stagnálnánk.

Ergo még jó darabig , mert szimbiózisban élnek ... ha nem vásárolnak amcsi államkötvény kiesik a piacuk meg kitörölhetik a tartalékaikkal. Ez van ez a nagyok játéka.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.22. 20:48:18

@abandi: Persze persze.Csak azt mondom amit fél füllel hallottam.....

Viktus 2011.12.22. 20:50:18

@artúr1234:

Az ugye nem zavar, hogy te hiába bocsátod ki a forintot a beruházáshoz, ha a legtöbb gépet-alapanyagot külhoni országokból kell beszerezni ... azok elzavarnak a forint feliratos papírokkal, és mondják hozzál eurot v. dollárt.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.22. 20:57:22

@Béla Bácsi:
Siránkozás helyett csatlakozz. Csak körülmetélteted magad, pajeszt növesztesz és neked is jó lesz.
L'Chaim!

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.22. 21:01:01

@Lasombra:
"ki a kapzsi? ki a "zsidó"?"

Te. Mert nem nyalod az orbánc valagát. :-)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.22. 21:05:39

Némethné meghallgatása azért megér egy sírva röhögést a hvg.hu-n.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.22. 21:08:24

@Viktus: Akkor nyomtassunk Eurot vagy Dollárt!:))
Ha elég jól sikerül bejöhet.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.22. 21:08:36

Mi az, már csak zsidózásra futja a fidesz fanoknál?
Ejnye no, amikor az új minisztereteket náluk képezték ki ez eléggé udvariatlan...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.22. 21:09:24

@Tigeri: Svájci frankot, aztat úgyis szeretik mostanában mindenhol.

Béla Bácsi 2011.12.22. 21:14:56

@OranzsDzsúz: Nem fáj az? (Mármint a körülmetéltetés)

abandi 2011.12.22. 21:16:38

@Tigeri: Na, azér'! Legközelebb ne higgyen mindenféle szóbeszédnek!
Értve vagyok...?!

laci0011 2011.12.22. 21:23:19

@Lasombra: Ne erőltesd a dolgot, a fidesz azoknak a szavazatával nyert akiknek 2 hét a memóriája,ezért kell mantrázni azelmúltnyócévet mert mindig elfelejtik miért is szavaztak a fideszre.Ha most el akarsz ezeknek bármit is magyarázni azt feltételezed,hogy van memóriájuk,képesek visszaemlékezni dolgokra,esetleg összevetni a hallottakat a valósággal,emlékeznek netán arra mit mondott ugyanarról a dologról a vezérük vagy valamelyik kollégiumi társa korábban és most...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.22. 21:25:19

@csizsikpizsik: Az se rossz!
@Béla Bácsi: Nekem nem fájt!
@abandi: Persze persze csak néha tanulmányozni kell az ördög munkáját.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.22. 21:32:08

@OÁFK:
A gój Béla bácsi csak irigy mert nem ehet igazi sóletet vagy töltött libanyakat, ami csak nekünk a kiválasztottaknak jár. :-))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.22. 21:32:18

@laci0011: Meg a sok csalódott ember szavazatával.
Látnád az egykori viktorfan munkatársamat.Szegényt állandóan csesztetem.:))

laci0011 2011.12.22. 21:32:19

@Rooney82: Ez várható volt,megmondták nemrég a fidesz képviselők,ha valamit visszautasítanak viktortól,nem módosít nem variál, ujra megpróbálja ugyanúgy még egyszer ,csak sokkal nagyobb erővel.Itthon még megy de hát odakint nem lehet ezt játszani mikor 0,75%-a vagyunk az EU-nak gazdaságilag.

laci0011 2011.12.22. 21:39:39

@Tigeri: Nekem már első uralkodása sem jött be viktornak,mikor már elkezdte szabotálni a 2/3-ados törvényeket feles értelmezéseivel,meg a 2-éves költségvetésével,már akkor látszott a sajátos demokráciafelfogása,de leginkább az zavart meg amikor adót emelt a beigért csökkentés helyett,meg elkezdték nyomni a mantrát:márpedig a gáz árát emelni kell...De van aki élvezi ha a hátsóját dugják Dopeman szerint.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.22. 21:42:57

@laci0011: Francnak játssza a nagymenőt.Ennyi idő alatt eljutott oda,hogy már csak a legelvakultabbak hisznek neki itthon.És még mi lesz jövőre?
@Rooney82: Egy demokráciában ez így helyes.:))

laci0011 2011.12.22. 21:43:27

@Rooney82: Azt a pintért zaklatni aki 2 hét alatt rendet csinált,felháborító.Ez a hülye nem tudja melyik oldalon áll?

laci0011 2011.12.22. 22:00:31

@drakulatúra: Mi van nem elég radikálisan gazdagodott orbán és a többi komcsifatty akikel együtt tanulta a parasztvakítást,ez a problémád?Bár lehet hogy mégsem,de akkor meg az a probléma hogy köztörvényesekkel akarsz működő országot,és nem veszed észre hogy fényes nappal kilopták az üvegszemedet is.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.22. 22:04:02

@laci0011: Nekem nem tetszett a stílusa.
A másik,hogy egy olyan emberre néztek félistenként aki szerintem nem tud semmit.

Béla Bácsi 2011.12.22. 22:06:41

@OranzsDzsúz: Nekem nem jár ugyan, de szoktam enni ilyesmit. :)
Pl. kedvencem a marhahúslevel maceszgombóccal. De -hogy Hofit idézzem- hogy jön ez ide kérem?

bozsy 2011.12.22. 22:50:11

Az embernek az az érzése, mintha a magyar kormány nem ebben az országban élne...

Horizont 2011.12.22. 22:59:09

Én istenem jó istenem add meg nekünk a mindennapi gyöngyszemecskénket!
Hát itt van:
"Orbán szerint Magyarország erős ország, amely külső segítség nélkül is képes megállni a saját lábán"
Látjuk, halljuk, tapasztaljuk, érezzük, élvezzük......:(
Orvos látta már?? Vagy sokára kapott időpontot??

Viktus 2011.12.22. 23:43:36

@Horizont:

Az Európai Központi Bank (ECB) aggodalmának adott hangot a magyar központi bank függetlenségét érintő törvénytervezetekkel kapcsolatban és a Magyar Nemzeti Bankra (MNB) vonatkozó jogszabálytervezetről szóló véleményt fogadott el, amelyben a magyar kormányt egyebek mellett a konzultációs kötelezettségének betartására is felszólította.

www.napi.hu/magyar_gazdasag/itt_az_ecb_velemenye_a_magyar_jegybanktorvenyrol.505793.html
-

Na ja mit képzelnek ezek :D

Sandman (Karakum) (törölt) 2011.12.22. 23:48:58

@bozsy: @Horizont: "Orbán Viktor elutasító választ küldött Barrosónak, nem vonja vissza a két vitatott törvényt. Miénk Európa egyik legjobb gazdasági-pénzügyi terve, az IMF-tárgyalásoknak pedig nem kéne ekkora feneket keríteni - mondta a miniszterelnök."

Ennek az izének totál elgurultak a gyógyszerei.
Előre az államcsőd és a totális összeomlás útján! Hajrá Viktor! De csináld nélkülem!

komplikato 2011.12.22. 23:56:15

@Őrült kutya (KaraKum): Azért titkon reménykedem, hogy előbb üti meg a guta a saját hülyesége okán, mintsem valaki kezet emelne reá, mert akkor még szent mártírrá is avatnák ... :(

Viktus 2011.12.23. 00:04:42

@Őrült kutya (KaraKum):

"Csak harmadik helyen áll pénzügyi jóllétünk. A gazdagabb országokban magasabb a jóllét mutatója, de a jövedelem és vagyon nagyságánál sokkal fontosabb a pénzügyi biztonság. Elhibázott az eladósodással megcélzott vagyonfelhalmozás, mert az adósság lelki nyomása elveszi a jóllét érzését. Jóllétünk emeléséhez jobb élményekre költeni, mint tárgyakra, jobb megtakarítani, mint költeni, és jobb másoknak adni, mint magunkra költeni.

A fizikai állapot is fontos. Napi húsz perc fizikai gyakorlás, napi hét-nyolc óra alvás, nem kevesebb, de nem is több, sok egészséges étel - minél sötétebb piros, zöld, lila zöldség és gyümölcs, kevés cukor, telített zsír, só - megőrzi egészségünket.

Végül az ötödik: ha visszaadunk valamit a közösségeknek, amelyekben élünk, - lakóhely, nemzet, gyülekezet, civil háló - saját jóllétünket is emeljük.

Ha mi jobban érezzük magunkat a világban, mindenkinek jobb lesz."

Gyurink
-

Ennyi.

komplikato 2011.12.23. 00:06:01

@karosszékely: Megint csak a "fűleves" propaganda jut eszembe erről is. Miért is?

komplikato 2011.12.23. 00:09:04

@Viktus: Basszus nem tudom megfizetni a színes zöldségeket és gyümölcsöt. Lassan a banán meg a narancs IS olcsóbb mint a hazai gyümölcs. Egészséges kaját eddig SEM tudtam megfizetni. Nyilván a lakóhelyemet meg a melóhelyemet is én választom a jelen helyzetben. Stb. Pont akkora maszlag, mint amikor a céges autóval furikázó empátia mentes pszichopata főnököd győzköd téged, hogy de igen is jól lehet utazni a BKV "kimaradt 3 busz bocsika" járatain. Ehhez mennyi házi pálesz vagy kender mag kell, hogy valaki megegye???

makacs szennyeződés 2011.12.23. 00:11:53

Kocsis Máté tudni akarja, hogyan szivároghatott ki a Barroso-levél
A belügyminiszterhez intézett írásbeli kérdést.

index.hu/belfold/2011/12/22/kocsis_mate_tudni_akarja_hogyan_szivaroghatott_ki_a_barroso-level/

Stílusosan ismerik be, hogy tegnap még hazudtak a levél tartalmáról.
Ahogy Tóta W. reggel mondta egy interjúban: Tiszta börleszk. Giró-Szász belelép a gereblyébe, majd megint, ugyanabba.
Aztán most a másik is jön, büszkén, és belelép.

Viktus 2011.12.23. 00:28:46

@Kompli:

Ismétlem: ha valóban „nincs szükségünk a pénzre”, az egész gondolatkísérlet értelmetlen, a kormányfői döntés pedig érthető. Ellenkező esetben viszont még az is benne van a kalapban – erről szólt a gondolatkísérlet -, hogy Orbán a válaszlevéllel együtt - butaságból vagy tudatosan - saját "halálos ítéletét" is aláírta. Hamarosan kiderül.

torokgaborelemez.blog.hu/2011/12/22/423_mit_irt_ala_orban_viktor

-

Legyen igaza.

vomit 2011.12.23. 00:49:03

@Viktus: amig van mit elcserelni, barterrel lehet fizetni mas orszagoknak. 80 eve egy paria orszag a konkret tonkremenesbol huzta ki magat par ev alatt. nem csinaltak mast, megismeteltek Lincoln 70 evvel elottuk vegrehajtott penzkibocsatasat. a kamatfizetes nelkul kibocsatott sajat penz a pelda alapjan meg a hulyek kezeben is mukodik, igy orbanek sem eselytelenek.
www.webofdebt.com/articles/bankrupt-germany.php
"Két év leforgása alatt a munkanélküliség problémája megoldódott, az ország ismét talpra állt. Szilárd és stabil fizetőeszköze volt, mentes a tartozástól és az inflációtól. Mindezt egy olyan korban, amikor az Egyesült Államokban és más nyugati országokban még milliók tengődtek munka nélkül és éltek állami segélyen."
aki nem riad vissza, ilyen zikkajlos irast is olvashat errol:
incogman.net/09/2011/what-was-hitlers-unforgiveable-sin/

vagy ha ez biztosan csak mese, elegendo a kortars Izlandig eltekinteni.
gizadeathstar.com/2011/11/iceland-rebuffs-the-banksters/
de libianak is tartozas nelkul kibocsatott penze volt, amig a nevetekben fel nem szabaditottak
www.youtube.com/watch?v=aJURNC0e6Ek
vista.hu/libia-utazas-tripoli.html

Viktus 2011.12.23. 01:07:22

@vomit:

Csak az a baj, hogy az amcsik dollárt tudnak nyomni mi meg a jó kis forintot, ha nem érzékeled ezt a különbséget régen baj.

laci0011 2011.12.23. 07:13:36

@Horizont: Nemrég leköpte magát és most próbál jól kifarolni belőle,nem megszorítva a tökünket.

guma 2011.12.23. 11:10:11

üdülők, vikend és csónakházak valamint garázsra is jár a kedvező végtörlesztés!
ez valóban a lakhatást szolgálja...

Béla Bácsi 2011.12.23. 11:58:45

@eMTé: Ezt most mért írtad be? Bátran a messzi távolból és az ismeretlenség homályából idevakkantod az erkölcsi fennsőbbrendűségedet? Olyan Dr. KHG-san?
Már nagyon elegem van a magadfajtából: érvek nincsenek, koncepció nincs, csak axiómák, valós történelem nincs csak koncepciós perek.
Fröcsögve megmondjuk a tutit. Aztán, ha valaki nem akarja elismerni a tutit, akkor lemarházzuk. Csak úgy, par non chalance. Ha kérdeznie kell, miért hülye, már eleve olyan hülye, hogy válaszra sem méltó. Így a nagyérdemű csak Cirano de Bergeracos tarka ruházatunkat és kardunk rövid villánását észleli csak egy pillanatra és elvakítja a "panache". Micsoda látomás!
És cserébe megszabadulunk a magyarázat terhétől (mert arra buták és képtelenek vagyunk ám!), de nekünk mindig igazunk van (bár sose gondoltuk végig) de tudjuk (tanultuk a kommunista iskolában) meg érezzük (és a mi érzéseink szentek).
Szóval, tudod mit? Én az őrnek adok igazat. A 'csába a Dr.KHG-kal!

Gabe Walker 2011.12.23. 14:00:40

@Béla Bácsi: Neked sem erősséged a mások szövegeinek értelmezése (v.ö. funkcionális analfabéta), úgyhogy ne is kérd számon. "Jew York" meg "Móse bácsi", b+ még mindig ezen röhögök, akkora korlátolt idióta vagy.

Ironfist 2011.12.23. 15:12:25

@Gabe Walker:
Hagyd ezt a hülyét, csak zsidózni tud, semmi mást. Ja, meg mások nevéből gúnynevet farigcsálni, és azon röhögve azt hinni, ezzel megnyert bármilyen vitát is. Le is ignoráltam a zsidózó barmot, ne tudjon többet ugatni, mert egy ideig ugyan lehetett rajta röhögni, de mára már megfakult, és unalmas szarrá vált, ami csak zavaró. Javaslom ugyanezt, hacsak nem láttad az eddigi produkcióját a bohócfajzatának, mert akkor egy ideig te is jól elszórakozhatsz a hülyén. De figyelmeztetlek, ne vedd komolyan, mert a végén még ideges leszel, annyit meg nem ér, hogy egy percet is idegeskedjen rajta az ember.

Béla Bácsi 2011.12.23. 15:19:29

@Gabe Walker: Tehát akkor helyben vagyunk: csak ti tudjátok a tutit, a többi az funkcionális analfabéta, még most is rajta röhögünk, mert nem látja be a tutit.
Értem!

Béla Bácsi 2011.12.23. 15:22:33

@Ironfist: "Szedlacsek, Szedlacsek. Menj te a picsába!

Ironfist 2011.12.23. 15:33:25

Ja, és még annyi, hogy képtelen felfogni még olyan alapvető dolgokat is, hogy mi az, ha le van tiltva, és továbbra is ír, mintha látnám, mit.

Béla Bácsi 2011.12.23. 15:53:05

@Ironfist: A gimiben volt egy késztetéses bolond gyerek, akin sokat nevettünk. Te lennél az?

Ironfist 2011.12.23. 17:59:31

Emberek, valaki szóljon már ennek a kényszerbeteg béla bácsinak, hogy nem kell nekem írnia, mert úgysem látom, kizárólag az értesítőt, hogy már megint írt valamit. Úgy látom ugyanis, hogy egyszerűen képtelen felfogni, ha én mondom.

Ironfist 2011.12.23. 18:03:04

@Tigeri:
Oké, kösz :D Ebből majd tanulni fog! >:D
XD

Béla Bácsi 2011.12.23. 20:11:50

@Tigeri: Nyugodj meg látja! Nem hagyná ki a fél világért sem, csak most játssza az agyát.

süti beállítások módosítása