Skip to content


       Szűrés lista

Adó, adó, még több adó

Tegnap folytatódott az ország leghíresebb mókamesterének "one-man" showja, mindenki kedvenc Gyurija bejelentette a végleges-közeli formába öntött új adóterveket.

Kicsit visszaugorva az időben, Matolcsy György tavaly novemberben végén írt egy sarkalatos törvényt, amelynek az volt a címe, hogy "T/5130. számú törvényjavaslat Magyarország pénzügyi stabilitásáról".  Matolcsy és a stabilitás, elsőrangú humorforrás.
Nézzük csak a 29-es pontot:

"(1) A fizetésre kötelezettek körét bővítő, a fizetési kötelezettség terhét növelő, a kedvezményt, mentességet megszüntető vagy korlátozó törvényt csak a naptári év első napján lehet hatályba léptetni, az ilyen törvény kihirdetése és hatálybalépése között legalább 60 napnak el kell telnie.
(2) Új fizetési kötelezettséget megállapító törvényt csak a naptári év első napján lehet hatályba léptetni, az ilyen törvény kihirdetése és a törvény vagy annak a fizetési kötelezettséget megállapító rendelkezésének hatálybalépése között legalább 180 napnak el kell telnie. Nem minősül új fizetési kötelezettségnek a törvény kihirdetésekor már hatályos fizetési kötelezettség mértékének, személyi és tárgyi hatályának, kedvezményeinek változása."

Magyarul Matolcsy György szerint új közterhet csak a bevezetés előtt 180 nappal lehet alkotni, és csak január 1-én lehet bevezetni. Nem én találtam ki, hanem a Gyuri ...

Sajnos ez csak 30 napot írt, mert 2011.december 15-én egy módosító javaslattal ezt a részt kivették a törvényből:
"A nemzetközi gazdasági válság megköveteli, hogy a Kormány, illetve az Országgyűlés – a költségvetési egyensúly fenntartása érdekében - gyorsan és rugalmasan tudjon reagálni minden helyzetre . A javaslat az ehhez szükséges módosításokat vezeti át a törvénytervezet szövegén."

Kiszámíthatóság a köbön, Gyuri-stílusban.

Szóval tegnap Matolcsy bejelentette az új adókat, csodálatos körítéssel.

matolcsy.jpg"Sokan kritizálnak bennünket, hogy nem kiszámítható a gazdaságpolitika, különösen az adórendszerbeli oldala, de csendesen azt mondjuk ilyenkor: mi kiszámítható ebben a világban?” - Matolcsy I.

Az érthető, hogy ideiglenes válságadókat ki kell vezetni, de józan paraszti ésszel azt gondoltam, hogy a költségvetésben ezeknek a hiányát nem új adókkal tömik be, hanem mondjuk azzal, hogy az állam csökkenti a GDP-arányos újraelosztást:

v3.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 


(Grafika: MNB-tanulmány)

Mivel az állam sok pénzt költ, ehhez sok pénzt kell beszedni.
Leegyszerűsítve: az állam sok pénzt szed be, de ennek ellenére mindenért fizetni kell és minden jó drága :-)

A telefonadó: A telekom-lobbi nem hatotta meg Matolcsy, júliustól indul. Magánszemélyek maximum 700 forintot adózhatnak havonta, viszont az adót a telekom-cégekre vetik k, és minden perc után be kell fizetni az adót Vagyis ha a kedves ügyfél 1500 forintnyi telefonadót telefonál össze, akkor 800 forint adót a telekom cég fizet, 700 forintot az ügyfél. Még jó, hogy kivezetik a válságadókat, ugye? Jól megszívatták a telekom-cégeket.

matolcsy.jpg"Biztos, hogy minden érintett vállalat megpróbálja majd átterhelni ezt a fogyasztókra, de ez szerinte nem fog sikerülni, mert nagy a verseny, és technikailag is nehéz megoldani."  - Matolcsy II.

Matolcsy azzal vigasztal, hogy ezzel árcsökkentő verseny fog beindulni a piacon, és nem is fogjuk megérezni a különadót.
Nem tudom ki lesz az első, aki gyengéden figyelmezteti, hogy a telefonszámlában bizony már ott figyel az ő édes szerelemgyermeke, a 27%-os ÁFA.
Vagyis ha csökkenek az árak és csökken a beszélgetési idő és sokan áttérnek az internet alapú telefonálásra, akkor nem hogy nem jön be a tervezett 30 milliárd, de még az ÁFA-bevétel is veszélybe kerül. Világbajnok húzás lenne, ha megcsinálnánk, hogy az új adó miatt kevesebb lenne a bevétel, és akkor megint ki kellene találni egy újabb adót az új adó okozta hiány pótlására ...

matolcsy.jpg"Sorozatosan keresnek minket különböző uniós tagállamokból, hogy az izgalmas új megoldásaink felől érdeklődjenek. Az új adókkal Magyarország megtalálta a megoldást arra, miként lehet a deficitet megszorítások helyett más módon növelni." - Matolcsy III.

Sajnos Matolcsyék már annyira elszakadtak a valóságtól, hogy nem érzik, hogy ez már tényleg az utolsó csepp a tengerben az adócsökkentés kormányától, és míg az ÁFA-n már nem húzzuk fel magukat, az új telefonadó már sok. Ha tehetem, akkor nem fizetek egyetlen "Matelcsy"-forintot sem. Ezeknek? Hogy Bivalybaszodpusztán is új stadiont húzzanak fel?

És abban is szinte biztosak lehetünk, hogy ha ha bevezetik, akkor ezeket az új adókat nem fogják eltörölni. Mert ha egyszer lesz új kormány, neki is jól jön a könnyen beszedett pénz ...

Remélem a Békemenet résztvevői július 1-től minden nap szétküldik egymás közt ezt az sms-t: "Segítsd a kormányt ezzel sms-el és ezzel a 2 forinttal. Küldd tovább legalább 10 embernek."

matolcsy.jpg„Az 58 kisadót tavaly 48-ra csökkentettük, majd az év végén ismét 54-re emelkedett az adók száma. Most hét adónemet megszüntetünk és három új adót bevezetünk, így 51 adó lesz, héttel kevesebb, mint 2010-ben volt”. - Matolcsy IV.  54-7+3=51 ...

Szóval 30 milliárd dobunk össze.

1. Nemzeti Közszolgálat Egyetem és a Ludovika Campus létrehozása - 24,5 milliárd forint.

ludovika.jpg
2.
Új stadion Debrecenben - 12 milliárd forint.
Új Fradi stadion - 12 milliárd forint.
(Itt szeretném megjegyezni, főleg a tegnapi bukaresti EL-döntő után, ami a csodálatos új román nemzeti stadionban került megrendezésre, hogy az államnak egy stadion építést kell finanszíroznia, mégpedig a nemzeti stadionét. Ahogy Győrben a tulajdonos a saját pénzéből képes volt szinte egy új stadiont felhúzni, nyilván hosszas mérlegelés után, hogy érdemes-e egyáltalán ebbe pénzt ölni, úgy az új debreceni stadionban sincs semmi keresnivalója az adóforintunknak.)

debrecen.jpg
Telefonálj sokat, és meglesz a pénz a stadionokra!

Rogán megmondta a frankót ma reggel:
"Attól, hogy egy országban többet telefonálnak, attól se több munkahely, se nagyobb gazdasági növekedés nem lesz."
Ennyi.

Címkék: válság adó matolcsy

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr194499857

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nem adó, hanem segítségkérés! 2012.05.10. 15:51:36

Cséfalvay Zoltán államtitkár hétfőn többek között arról is beszélt a parlamentben, hogy a korábban kivetett különadók valójában nem is különadók voltak, hanem a segítségkérés egy formája, melynek során a kormány egy törvény elfogadásával 3 naptári évre...

Trackback: Nem adó, hanem segítségkérés! 2012.05.10. 15:50:04

Cséfalvay Zoltán államtitkár hétfőn többek között arról is beszélt a parlamentben, hogy a korábban kivetett különadók valójában nem is különadók voltak, hanem a segítségkérés egy formája, melynek során a kormány egy törvény elfogadásával 3 naptári évre...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.05.10. 12:21:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seduxen (már NEM dr.) 2012.05.11. 11:09:38

@csizsikpizsik - pique takarodj, evra te meg tövig!: jó, az ő (már Masc) eligazolását még talán meg lehet bocsátani, Xabiét már kevésbé (és sajnos az utóbbi időben azt vettem észre, hogy a pepe, meg ramos-féle tirpák-stílust kezdi felvenni...), de az igazi áruló az ember, akinek nem mondjuk ki a nevét... Legalább is az én szememben.

Igazából én a manager-posztra leszek kíváncsi: függetlenül attól, hogy IKON, de KingKenny szerintem már kevés a kispadra, kellene valami felkészült szaki (gondolj bele, hogy megszívnánk, ha ne adj' Isten egyszer műringyó érkezne a kispadra :DDDDDD)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.05.11. 11:14:49

@kifordított nagyanyó: @csizsikpizsik - pique takarodj, evra te meg tövig!: @Seduxen (már NEM dr.): Engem inkább az b*sz fel, hogy a Digi mit ad vasárnap? Egy nananana Samir... meccset!
Bár, you don't buy history!
Torresről meg csak annyit: London is RED!

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.05.11. 11:18:20

@Seduxen (már NEM dr.): Igen, Masch maradt ameddig bírta, nagy fazon, földig előtte. Xabi a kikérésével már phejj kategória, az az agyonfodrászolt ribanc pedig az abszolút köcsögparasztbunkókurva. Jó helyre ment, oda való, zsoldosnak egy megtollasodott ruszki vitrinjébe.
Műringyó miatt pedig ne aggódj, nem jön Liverpool közelébe sem :))) Valami jó kis fineszes edző kellene, aki tudja mit/kit akar és építkezne kezdene, fiatalok kellenének. És végre bátran hozzányúlni a hiányposztokhoz.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.05.11. 11:21:17

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): Van vörös csapat Londonban? Khhhm, a Spurs színeit nem kevered TE véletlen? :DDDDDDDD

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.05.11. 11:23:35

@csizsikpizsik - pique takarodj, evra te meg tövig!: Masc is elment a hupikékekhez! Pedig jó volt a Puliban. Xabi Alonso is jó volt, és jól tolja a Margitnál is. (Nekem szimpatikusabb is, mint a színész Mascerano. A PL egyik legkeményebb gyereke volt, most meg ha Köcsögbajor ránézett, már elkezdett Buscetsezni.) Egyébként nektek egy Tornyi Barna kellene! Azzal minden kupát megnyernétek. És bátran nyúlna a fiatalokhoz is. :-DDDDDDD

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.05.11. 11:26:03

@csizsikpizsik - pique takarodj, evra te meg tövig!: Ugyan már! A csirkéknek reszeltek! (Remélem :-DDDD) Különben is, a csúnya szavakat ki kell csillagozni, légy szíves használd a normális helyesírás szabályai szerint: Sp*rs.

vomit 2012.05.11. 11:27:23

off, de priceless:
cvikli.tumblr.com/post/22833399533/uj-parlament-iszik-egy-korty-vizet-raadasul-meg
"önnek nincs lehetősége ott ülve bármilyen folyadékot fogyasztani"

Anyátok picsája! 2012.05.11. 11:30:36

@vomit: Jó, hogy nem beül szalonnázni a repedtsarkú parasztkurva a parlamentbe. Még jó, hogy figyelmeztette a tirpákot és nem baszta ki egyből.

Seduxen (már NEM dr.) 2012.05.11. 11:30:49

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): @csizsikpizsik - pique takarodj, evra te meg tövig!: "És bátran nyúlna a fiatalokhoz is" - hmm, ilyen megfontolásból Wengerrel is jól járnánk:DDDD

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.05.11. 11:31:10

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): Masc egy félisten, nem bántani! Maradt amíg lehetett, a család az első és olyanokat bemutatott a két év alatt hogy néha a szemem káprázott.
Xabi pedig nem csak fetrengett a Bayern ellen (egyébként olyan lassú volt mint a nagyanyám, mit eszik ez bazzeg ott Madridban, tésztát?) , tizit is lőtt...egyetlenként a 4ből...:DDDDDDDDDD

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.05.11. 11:35:18

@Seduxen (már NEM dr.): Wenger? A következő 5-10 évben gondolod hogy semmit sem akar a Pool nyerni? És Prinz Poldi leigazolását körbeünnepelni, mert az legalább még járni tud mankó és gipsz nélkül? Szóval akkor tényleg inkább Tornyi Barna :)))))

Seduxen (már NEM dr.) 2012.05.11. 11:38:21

@csizsikpizsik - pique takarodj, evra te meg tövig!: látom nem értettél meg :DDD

Hidd csak el: Wenger BÁTRAN NYÚLNA a fiatalokhoz (max nem csapat-összeállítási értelemben...)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.05.11. 11:42:20

@Seduxen (már NEM dr.): :-DDDD
@csizsikpizsik - pique takarodj, evra te meg tövig!: Megbeszéltük. Vihetitek a Barna bácsit!
Nekünk jó Wenger. Poldinál meg majd meglátjuk. Lehet, hogy lő majd a Pulinak egy triplát, mint a Babpista gyerek. (Aki szerintem rossz igazolás volt, de az a meccs máig a szemem előtt van.)
Emlékszel?
www.youtube.com/watch?v=E2gOMp-ciSI

Frizuravarjú 2012.05.11. 11:42:34

Nem tudom mit károgtok? Ezek már régen a sportfogadó irodákból élnek. Főleg mióta legális a bunda, az élcsapatokon ott virít a főszponzor Bwin és a többiek. Ugye, a szponzor annyi prémiumot ad a megfelelő eredmény bekövetkeztekor, amennyi neki jólesik. :)
Rég nem a tiszta sportról szól ez a játék...

Secnir 2012.05.11. 11:42:35

@vomit:
örüljön neki a csaj, hogy nem dobatta le a karzatról. :D

"kérem, hogy tartsa be az országgyűlési törvényből önre eső dolgokat. (szakértő hölgy nevet.)"
-csak az a gond, hogy a nyilvános hallgatóságról szóló részben annyi van benne, hogy bemehetnek. nincs arról szó, hogy ásványvízivászat bűncselekménye esetén mi a teendő.

"Nagyon szépen megkérem ne is kritizálja, még mosollyal sem mindazt, amit mondok, mert akkor kénytelen leszek az országgyűlési törvénynek megfelelően önt onnan a páholyból eltávolítani…"
-nabazmeg, még kritizálni sem lehet? nincs diktatúra, dehogy...

"20. A nyilvános ülés
55. § (1) A nyilvános ülésen e törvényben meghatározottak szerint hallgatóság vehet részt.
(2) A nyilvános ülésen a hallgatóság – ideértve a médiatartalom-szolgáltatók képviselõit is – csak a házelnök által kijelölt helyen foglalhat helyet, és a véleménynyilvánítás bármely formájától tartózkodni köteles.
(3) Az ülés rendjének megzavarása esetén az ülést vezetõ elnök a hallgatóságot vagy annak egy részét az ülésrõl kiutasíthatja"

ebben egy szó sincs a mosolyról és az ásványvízről.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.05.11. 11:47:52

@Seduxen (már NEM dr.): Jaaaaa...kezdem érteni Cesc egy-két furcsa nyilatkozatát és hogy miért lelkendezett hogy a Barcánál minden másként van mint eddig természetesnek gondolta :DDDD

@Frizuravarjú: Gondolod hogy Öcsi bácsiék korában már rég nem erről szólt?

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.05.11. 11:50:28

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): Prinz Poldi úgy otthagyta a miatta IS kieső Kölnt mint eb a szaharát. Gerinctelen egy geccó, de erről híres.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.05.11. 11:51:03

@csizsikpizsik - pique takarodj, evra te meg tövig!: Hát, igen a Barcánál mindig Xavi és Pique-Ibra páros jut eszembe. Ezt kapta a törpéknél, és ezért van ott minden másként, mint az Arsenalban.
Egyébként meg nehéz lehetett a Barcának a Cselszkij ellen, mert ők foggal-körömmel védekeztek:
forintoslabda.blog.nepsport.hu/archives/2012/05/10/Foggal-korommel_vedekeznek/

Frizuravarjú 2012.05.11. 11:52:42

@csizsikpizsik - pique takarodj, evra te meg tövig!: Gondolom. Akkor még elenyésző volt a sportfogadás jelentősége. Manapság viszont euromilliárdok cserélnek gazdát egy hétvégén.

Fishwalker 2012.05.11. 11:53:15

@Vidéki:
Légy szíves legközelebb kevésbé tördelt, és összefüggőbb szöveget szedj össze.

„Balliberális kormányaink kereslet élénkítéssel próbálkoztak. Ez segítette a soron következő választások megnyerését.”

A Fidesz kormány a hatalomra kerülésekor szintén a pénzfröcs programmal próbálkozott, medig mint irod elötük valaki már probálkozott vele, ha akkor nem müködött, most miért gondolták, hogy müködni fog? ( Lásd.: egykulcsos adó)

„Ilyen hatása lehetett a lakosság és az önkormányzatok korábbi hatalmas mértékű svájci frank alapú hitelfelvételeinek és az állam adósság hatalmas arányú növelésének.”

A hitelek engedésében hibáztak, bár felhívnám figyelmed, hogy a Fidesz sem orvákolt, hogy ugyan már ne vegyen fel senki hitelt, mert az rossz. Utólag persze könnyű okosnak lenni, és a másikra kenni a közösen alkotott szart.

„Persze propagandistáknál (mint például te) nem kötelező a logikus gondolkodás.
Náluk ez inkább hiba, mint erény.”

És te gondolkodsz néha?

„Nem kell elfelejteni azoknak, akiknek rövid a memóriája, mint a nyúl farka:
Nem a mostani kormány halmozta hegyekbe az adósságot.”

De nekik is köszönhetjük, nem tudom rémlik-e, ha már az emlékezésről írsz, hogy 2002-ben, majd 2006-ban is a választásokkor a Fidesz részéről jött az igéretháború, 13.-havi nyugdíj, meg járullék, aztán 14.-havi, adócsökkentés, közalkalmazotti fizetésemelés, stb...
A MSZP és a vezetés ott baszta el, hogy ezeket az ígéreteket aztán megpróbálták megvalósítani. Ami be is jött, 2006-ban újra megnyerték. A másik hiba ott volt, hogy Gyurcsány elmondta az Öszödi beszédet, és itt jön megint a szűklátókörűség, nem azt nézitek, hogy baszki ennek az embernek már szúrta a szemét az a sok hazugság, amit elmondtak. És hogy nem mehet úgy tovább mint addig. Hanem csak arra az egy mondatra fókuszáltok, hogy hazudtak. Igen, igazad van, Gyurcsány hazug ember elfogadom, de nem különb mint a többi politikus, ill. egyvalamiben mégis különbözik, egyszer az életében legalább biztosan őszinte volt. Ezt sajnos a Fideszes politikusokról nem tudom elmondani.

„A belső fogyasztást, a GDP növekedés egyik motorját, kikapcsolja a lakosság hatalmas eladósodottsága svájci frank alapú hitelben és az elképesztően szárnyaló svájci frank árfolyam miatt a lakosságnak a törlesztés növekvő gondjaival kell megküzdeni.
Ahelyett, hogy a pillanatnyi fogyasztását növelné, ami a GDP növekedést segítené, az elmúlt évek előre hozott fogyasztásával birkózik amit nehezít a svájci frank elképesztő szárnyalása.”

Ez így helyes, de akkor a kormánynak nem kéne mindent elkövetnie, hogy a forint árfolyama megerősödjön? Ha igen, akkor talán egy átlátható vezetésre, végiggondolt költségvetésre, kiszámítható gazdaságpolitikára van szükség. Arra, hogy az emberek munkát kapjanak, hogy a hiteleket tudják törleszteni. Ehhez az előbb leírtak kellenek. Aztán meg, hogy a bankok nyújtsanak olyan hiteleket, amik kedvezőbbek, és ki lehet velük váltani az előnytelen frank alapú hiteleket. Nem a gazdagoknak kell lehetőséget biztosítani, ők megoldják máshogy is. Főleg, ha az árfolyam nem száll el a csillagos egekbe néhány kormánypolitikus megnyilatkozása miatt. Felhívnám figyelmedet, Széchenyi István: Hitel c. művére. Ez a közkedvelt alak, már akkor elmondta, hogy a gazdaságépítés az államnak önerőből nem megy. Hitelnyújtókra van szükség. Ezek a bankok. Tehát nem ellenségek, nem kell úgy kezelni öket. Persze szabályozni kell a dolgokat, és nem odaadni nekik mindent, de ez már más tészta.

Frizuravarjú 2012.05.11. 11:54:17

Akkoriban inkább a politika és sportdiplomácia szólt bele az eredmények befolyásolásába. De beleszóltak, abban igazad van.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.05.11. 11:54:58

@csizsikpizsik - pique takarodj, evra te meg tövig!: 29 meccs: 18 gól, 7 gólpassz. Nem hinném, hogy miatta esett volna ki. Egyébként meg lehet, hogy inkább egy PL 3. BL induló csapatot választ, nem a Bundás II-t. Ja, és a Bayernben meg nem játszatták, mert ott van az isteni Gomez.
Nem hinném, hogy Gerinctelen Geccó. Csak focizni akar. (A köln ultrái meg felgyújtják a stadiont, mert kiestek. Milyen már.. :-DDDD)

Fishwalker 2012.05.11. 11:56:47

*medig = pedig
*orvákolt= orbákolt (kiabált)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.05.11. 11:58:49

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): Pique nem számít, ő köcsög, bármikor kiadom erről a papírt (ahogy arról is hogy a legostobább emberek és legszarabb védők egyike), Xavit nem szidni mert felíratlak a lazarjanos.hu és a szeretlekviktor.com illetve a kapcsolat.hu hírlevére, plusz dedikált fotót kéretek a címedre a NGM-ból Gyurinktól...

@Frizuravarjú: Az olasz foci múltját (jelenjét és jövőjét) nézve nem gondolhatod komolyan hogy valaha is "elenyésző" volt a sportfogadási csalás. Kurva nagy üzlet volt ez a legelső pillanattól kezdve, mindegy mi a sportág.

Ironfist 2012.05.11. 12:25:21

@Fishwalker:
Na jó, akkor most neked is utoljára:

KÉRVE KÉRLEK, ESDEKLEK, TÉRDENÁLLVA!!! NE! Ismétlem NE REAGÁLJ Vidékire! KÖNYÖRGÖM, NE TEDD MÁR! Nem veszed észre, hogy erre gerjed? Csak és kizárólag ez élteti, a mondandód tartalmát meg figyelmen kívül hagyja!

Fishwalker 2012.05.11. 12:30:23

Ironfist, igazából nem neki írom, hanem annak többi embernek, aki még elhinné, hogy úgy van. A neve csupán egy hivatkozás, hogy mire írom.

Ironfist 2012.05.11. 12:42:12

@Fishwalker:

Akinek 80-nál több az IQja, az nem hiszi el Vidéki írását. Aki meg igen, az menthetetlen, a legjobb kezelés az ilyenek számára az eutanázia volna.

Vidéki 2012.05.11. 12:45:42

@Emmett Brown:

Írod nekem: „Sajnos ezzel elvesztetted minden jogosultságodat, hogy az "elmúlttízévelsőnyolcévére" mutogass vissza.”

Te sokszor énekelhetted Pártkongresszusokon az Internacionálét, az éhes proletárok himnuszát és leragadtál a „múltat végképp eltörölni” szövegrésznél.

Ha nem vetted volna észre, a jelen a múltban gyökerezik és átmenetet képez a jövő felé.

ketroot 2012.05.11. 12:52:33

index.hu/gazdasag/magyar/2012/05/11/orban_a_tranzakcios_ado_elonyos_lesz_az_embereknek/

"A miniszterelnök szerint a javasolt pénzügyi tranzakciós adó rendszere az embereknek előnyös, a spekulánsoknak pedig hátrányos lesz."

Pofátlan egy szaralak ez, nem kétséges.

Vidéki 2012.05.11. 12:52:52

@Fishwalker:

Írod: " Lásd.: egykulcsos adó."

Az egykulcsos adó bevezetése miatt zokogsz, mintha az a Sátán eszköze lenne.

Az egykulcsos adó gondolata a híres, neoliberális közgazdásztól, a Nobel díjas Milton Friedmantól származik, még 1960-ból.
Újkapitalista országok, élükön Észtországgal Jeffrey Sachs hatására az egykulcsos adót egymás után bevezették.
Nem lehet azt mondani, hogy ez náluk gazdasági katasztrófát okozott volna.

Az egykulcsos adórendszer mérsékelheti az adóelkerülést, többletmunkára ösztönözhet, és javíthat azon a korábbi évekre jellemző aránytalanságon, hogy a személyi jövedelemadó kétharmadát az adófizetők mindössze 15 százaléka fizette be. Ráadásul a kormány fokozatosan, három év alatt kívánt eljutni a céljához. (Gaál Csaba VG)

A csehek, a szlovákok és az észtek bruttó hazai terméke egy főre számítva tavaly már 25, 15, illetve másfél százalékkal magasabb volt, mint a hasonló magyar mutató. A kilencvenes évek elején fordítva állt a helyzet: a fejenkénti GDP 1993-ban az éppen önállósodott Csehország és Szlovákia esetében 12, illetve 18 százalékkal még elmaradt a magyarországitól,

Észtország hátránya pedig nem kevesebb mint 31 százalékos volt.

A különös az egészben, hogy Észtországban, amelyik lehagyott bennünket, ebben a hosszú időszakban, a mostani nagyokos ellenzék szerint állítólag kártékony egykulcsos adórendszer működött, míg nálunk az állítólag rendkívül igazságos és a gazdasági növekedésre állítólag élénkítőleg ható progresszív adórendszer virágzott.

Ironfist 2012.05.11. 12:57:02

@ketroot:

""A miniszterelnök szerint a javasolt pénzügyi tranzakciós adó rendszere az embereknek előnyös, a spekulánsoknak pedig hátrányos lesz.""

Tényleg Viktor? Előnyös lesz nekünk? Miért, fizeted helyettünk?

Secnir 2012.05.11. 13:01:42

@Vidéki:
na, mi van zsóti, jobban vagy? vége a csendespihenőnek?

nemecsek ernő áruló 2012.05.11. 13:08:01

@Vidéki: Nem az egykulcsos léte a lényeg, hanem hogy azzal párhuzamosan nem csökkentették a nyugdíjakat például, így máshogyan, de vissza kell venni azt a pénzt. Csak most a gazdagok helyett a szegényok felé tolódott át a teherviselés az adójóváírás eltűnésével, és az ÁFA emelkedésével.

Fishwalker 2012.05.11. 13:08:06

"Az egykulcsos adórendszer mérsékelheti az adóelkerülést, többletmunkára ösztönözhet, és javíthat azon a korábbi évekre jellemző aránytalanságon, hogy a személyi jövedelemadó kétharmadát az adófizetők mindössze 15 százaléka fizette be."
Csak épen az adóbevételek nem növekedtek, ellenben 500 milliárd mínuszt teremtettek. Már csak azért sem, mert aki eddig is csalt, az ezután is fog. Maximum kisebb összegre mondhatja, hogy elcsalta, nabumm. És félreértesz, nekem semmi bajom az egykulcsos adóval, csak rosszkor vezették be, és a kiadási oldalon nem csináltak semmit. Azzal az elképzeléssel sincs gond, hogy a fogyasztás után fizessünk adót, mert azt nehezebb kikerülni, csak épen a fogyasztási cikkeket terhelő adok mellé nem jött szja csökkentés. Nincs olyan intézkedés, ami stabilan segítené a szegényeket, hogy meglegyen a mindennapi betevő. Nincs olyan intézkedés ami ellen súlyozna a cégekre, vállalkozásokra kerülő plusz terheket. Mert ha már a becsületes adófizetőket véded, akkor talán a becsületes cégeket is kéne. És ideje lenne észrevenned, hogy a jelenlegi kormány vizet prédikál, és bort iszik. De sajnos Ironfist-nek igaza van, olyan sötét vagy, hogy esélytelen, hogy valami fény bejusson.

Ironfist 2012.05.11. 13:13:47

@nemecsek ernő áruló:
Neked is könyörögjek, hogy ne reagálj vidékinek? Nem fogok, elegem van. Ha etetitek a trollt, hát etessétek, leszarom innentől kezdve.

@Fishwalker:
Nem sötét, megfizetett/spambot/fideszdroid. Bár ez utóbbi szinonimája a hazug sötétségnek.

Emmett Brown 2012.05.11. 13:24:59

@Vidéki: leírom újra: az írásodból az következik, hogy Ferinek volt egy terve, csak a világgazdaság bukdácsolása miatt zátonyra futott. Innentől kezdve nem lehet mutogatni az elmúltnyolcévre, és nem azért mert nem létezett.
Tehát Viktor és Feri teljesítményét csak ugyanúgy lehet értékelni: vagy dilettánsok mindketten, vagy a nemzetközi helyzet fokozódása keresztülhúzta a számítasikat, és ezért pechesek.

Tudom, hogy a kellemetlen dolgokra nem szeretsz reagálni, mert megbolygatná a világképedet, de látod én nem vagyok ilyen: töredelmesen bevallom, hogy nem ismerem az Internacionálét, mert nem vettem részt egy pártkongresszuson sem, sőt eddig nem is voltam vele tisztában, hogy ezt éneklik.
Köszönöm, hogy legalább annyiban segítettél, hogy bepillanthassak egy pártkongresszus kulisszái mögé.
Te biztos ismered arrafelé a dörgést, amit alátámaszt az Internacionálé ismerete, bár az kicsit zavaró, hogy nem vagy híve a "múltat végképp eltörölni" ideológiának, hiszen még ennyi év távlatából is felbuzog benned a nosztalgia, hiszen a pártkongresszust konzekvensen nagy kezdőbetűvel írtad.

Vidéki 2012.05.11. 13:25:08

@Fishwalker:

1. Írod: „De sajnos Ironfist-nek igaza van, olyan sötét vagy, hogy esélytelen, hogy valami fény bejusson.”
Úgy képzeled, hogy ez egy „haladó értelmiségihez” illő „észérv” volt?

2. Írod: „Azzal az elképzeléssel sincs gond, hogy a fogyasztás után fizessünk adót, mert azt nehezebb kikerülni, csak épen a fogyasztási cikkeket terhelő adok mellé nem jött szja csökkentés.”

Te, mint „haladó értelmiségi” a mostani kormánytól azt várod el, hogy mindenható legyen,

„Különben dühbe jövünk”!

Fárasszad már egy kicsit rózsadombi agytekervényeidet azzal, hogy megpróbáljad elolvasni Vámosi Nagy Szabolcs neves közgazdász, adószakértő véleményét és próbáljad meg felfogni, ha nehéz is neked, mi a mondanivalójának a lényege.

Vámosi Nagy Szabolcs adószakértő a Világgazdaság szaklapban így nyilatkozott:

„Vélhetően a nyártól életbe lépő telefonadóra az idei hiánycél biztosításához van szükség - vélekedett Vámosi-Nagy Szabolcs.

Az adószakértő úgy látja, az helyes logika, hogy például nem a társasági adót emeli meg, hanem szektorális adókkal próbálja ugyanazt a bevételt biztosítani a kormány.”

Vidéki 2012.05.11. 13:39:45

@Emmett Brown:

1. Elárulom neked, hogy sohasem voltam Párttag, de még KISZ tag sem.

Az internacionálét viszont sokszor lehetett hallani. A dallama szép, a szövege érdekes.

Nem véletlen, hogy megragadt bennem.

2. Írod továbbá a csúsztatás, a mindent leegyszerűsítő egybemosás szándékával:

"Tehát Viktor és Feri teljesítményét csak ugyanúgy lehet értékelni: vagy dilettánsok mindketten, vagy a nemzetközi helyzet fokozódása keresztülhúzta a számítasikat, és ezért pechesek."

Itt lent a Földön azt tapasztalom, hogy ritkán van mód arra, hogy a tökéletesen jó megoldást választhassuk, többnyire a jobb, vagy rosszabb opciók közül választhatunk.

Itt a Földön nem válogathatjuk meg politikusainkat a mennyországi angyalok kórusának legjobbjaiból.

Lehet, hogy nincsen tökéletesen jó politikus, de mint a sportban is tapasztaljuk, vannak jobb, vagy rosszabb teljesítményre képes atléták.

A magasugrásban is tapasztaljuk, hogy vannak atléták, akik képesek átugrani a két méter magasra helyezett lécet, míg mások csak átsétálni képesek alatta.

A versenyekre is azokat az atlétákat érdemes benevezni, akik esélyesek, tehát akik képesek jobb teljesítményt nyújtani.

A nagy világmagyarázók, mint te is, az általuk kritizált politikusoktól a tökéletességet, vagy a még többet kérik számon.

Az általuk nem kedvelt kormánynak még azt is szemére hányják, hogy nem mindenható.

Ironfist 2012.05.11. 13:45:11

@Emmett Brown:
"@Vidéki: leírom újra:"

Én viszont nem írom le újra.

Virág et. 2012.05.11. 13:45:25

@Vidéki: Nem olvasom el már egy ideje a dagályos hülyeségeidet, ezért csak ennyit válaszolok: ehhez a bagázshoz képest a Medgyessy-Gyurcsány-Veres trió Nobel díjas közgaszdász-agytröszt. És ez nem Ferencéknek dicséret, hanem Gyuriéknak kritika.

És valahol óriási szégyen is.

Emmett Brown 2012.05.11. 14:12:07

@Vidéki: és ismét nagy "P" a párt.

"itt lent a Földön" hol máshol szereztél még tapasztalatokat?

nem kérem számon a tökéletességet (az ugyanis nem létezik), viszont azt igenis elvárom, hogy azonos kategóriát (jelen esetben felelős miniszerelnökök) ugyanúgy ítéljük meg.

Idézed Vámosi Nagy Szabolcsot, aki szerint az adó a hiánycél tartására kell. Ebből arra a következtetésre lehet jutni, hogy a hiánycél valamiért nem stimmel. Ez eddig rendben is van, ha teljesíteni kell, akkor teljesíteni kell. Már csak az érdekes, hogy miért nem teljesült eddig?

ha rosszul lettek a célok megállapítva, akkor sem a kormány omnipotenciáját kérem számon (mert olyanja nincs neki), hanem egy egyszerű magyarázatot: nekem az megteszi, hogy a nemzetközi helyzet rossz, és ennek a levét isszuk meg.

cserébe elvárom, hogy az előző kormányt is így ítéld meg: akkor is sikerült elszállni, ott is a nemzetközi válság volt az utolsó szög a koporsóban. innentől kezdve a két "teljesíményt" is illene egy kategóriába tenni, akartunk valamit, úgy nézett ki, hogy működni fog, sajnos a külső tényezők negatívak voltak.
Ezért vetettem össze Ferit és Viktort, mindketten akartak valamit, nem jött össze. Mindketten pont ugyanannyira hibásak. Vagy pont ugyanannyira nem, ha a külső tényezőket felmentő körülménynek tekintjük. Ez nem csúsztatás, a csúsztatás az, amikor két eset azonos "enyhítő körülményekkel" rendelkezik, de csak az egyiknél vagy hajlandó azokat figyelembe venni.

Tetszik, ahogy a nagy világmagyarázók közé sorolsz, amikor te az általad olyannyira kedvelt kormányt tökéletesnek látod, és bizonygatod minden egyes megkérdőjelezhető döntését (mondj akár csak egyet is, amivel nem értettél egyet!), cserébe az általad nem kedvelt ciklusokról csak és kizárólag negatív véleménnyel vagy (említs egy pozitív Gyurcsány/Bajnai intézkedést). Én nem kérek számon tökéletességet, én mindössze hozzáértést és becsületességet várnék el. Neked erre nincs szükséged, legyen narancsszínű a kabinet, oszt jónapot

Tessék, jó példával járok előtted: nekem tetszik, hogy a korkedvezményes nyugdíjakkal/rokkantnyugdíjasokkal végre megpróbált kezdeni valamit (jelenlegi kormány)
az előző ciklusból például nem tetszett az ÁFA ide-oda rángatása. Ez csak egy-egy példa volt, amiből elég világosan kitűnik, hogy nem vagyok totálisan elfogult, viszont szeretnék meggyőződni arról, hogy te sem vagy az, tehát várok legalább egy jó intézkedést az előző bandától, és egy rosszat a mostanitól.

Fishwalker 2012.05.11. 14:29:44

Vidéki, senki nem várja el, hogy tökéletesek legyenek. Bár ha így gondolod, akkor nem tudom mik a szemrehányások GY.F.-re. Nade azért mégsem kéne megcsinálni azt, amire mindenki azt mondja, hogy baromság. Nem kéne lehazaárulózni, komunistázni, zsidóbérencezni, és még sorolhatnám a jelzőket, amikkel azokat illetik, akik kritikát mernek megfogalmazni. Nem kéne kirugni azt az embert, aki azt mondja, hogy: lehet ezt nem kéne ezért meg ezért. Esetleg tényleg meghallgatni a másik oldalt. Odállni: Ezt szeretnénk, szerintetek hogyan lehetne megcsinálni. Ezeket a "hozzájárulás adókat", egyrészt nem kellene beszedni, ha kicsit EU meg IMF barátabbak lennénk. Ha nem kiabálták volna ciklus elején, hogy szakadékban az ország. És nem kéne beszedni, ha leültek volna az érintett cégekkel megbeszélni, hogy kell ez a pénz, találjatok ki valamit.
De ezeket nem tették meg, és ezen apró gesztusokhoz nem kell tökéletesnek lenni, nem kell tökéletes törvényeket hozni, ehhez csak meg kéne hallgatni a másikat. Mert sok esetben nem az elképzeléssel van a gond, hanem a kapkodással, és a kivitelezéssel.

Vidéki 2012.05.11. 14:42:08

@Emmett Brown:

Írod: " tehát várok legalább egy jó intézkedést az előző bandától, és egy rosszat a mostanitól."

Miért rosszat a mostanitól és miért egy jó intézkedést az előző bandától?

Fényezni akarod az előzőt és ócsárolni a mostanit?

A szoclib kormányzás éveiben 2007-ben és 2008-ban mindössze 0,8-0,8%-al növekedett a GDP, utolsó teljes évében 2009-ben pedig 6,7%-al csökkent.

Valójában: „Mindenki mellétrafált: várakozáson felül emelkedett a GDP”
„Az egész évet tekintve a kormány és az MNB várakozásai sem jöttek be, a GDP 2011-ben 1,7 százalékkal bővült.” (Privátbankár)

Különösen mellétrafált az úgynevezett "szakértőire" hivatkozó Népszava, amelyik a recesszió és a végpusztulás rémképét sugallta rettegtetve a hívőket és hiszékenyeket.

Ez a növekedési ráta, 2007 óta a legjobb, A 2010-es év számai is kedvezőbbek a 2007-2008-2009-es éveknél.

Ez azért nem semmi és nem ugyanannyi.

Ironfist 2012.05.11. 14:52:23

Hmm, ti tényleg nem értitek. Mindegy, tényleg nem foglalkozom már veletek sem akkor.

Emmett Brown 2012.05.11. 14:56:52

@Vidéki: fényezni, ócsárolni? fölösleges: az előzőt nem lehet fényezni, a mostanit pedig fölösleges ócsárolni.

Kíváncsi voltam, hogy képes vagy-e akár csak egy pillanatra félretenni imádatod és gyűlöleted bénító homályát.

Nos nem. Remélem azért nem vagy teljesen menthetetlen, minden emberért kár, aki ennyire képes a fekete-fehér polaritásra építeni.

Vidéki 2012.05.11. 15:04:12

@Fishwalker:

1. Írod: "Nade azért mégsem kéne megcsinálni azt, amire mindenki azt mondja, hogy baromság."

Nem "mindenki" mondja, hogy baromság, hanem csak azok a kibicek, akik felelősség nélkül mondathatnak akármit, mert ajánlásaik kicsúsznak a valóság kontrollja alól.

Vedd figyelembe, hogy amíg kibicelnek csak, mindenkinél okosabbnak képzelik magukat.

Amikor a felelősség terhe alatt kell tevékenykedniük, amikor a teljesítményük a tények nyelvére fordítódik, az ő bölcs vezetésük alatt országunk nem változik tejjel-mézzel folyó Kánaánná.

Bod Péter Ákos és Chikán Attila már voltak miniszteri pozícióban, de akkor is
orcánk verítékével ettük a mi kenyerünket.

A kibic urak túlokos tanácsai, vélekedései emlékeztetnek Naszreddin Hodzsa meséjére.

Az apa és fia szamarukkal a vásárba mentek.

A tömeg kifogásolta, amikor az apa és nem a fia ült a szamáron. Sajnálták a fiút.

Azt is kifogásolta, amikor a fiú és nem az apa szamaragolt. Sajnálták az apát.

Szegény szamarat is sajnálták, amikor mindketten felültek rá.

Kiröhögték az apát és a fiút amikor a szamár mellett bandukoltak és nem ültek rá.

Nem tudtak mást tenni, hátukra vették a szamarat, de ez sem tetszett a tömegnek. Ekkor is kinevették őket, hogy mekkora hülyék.

Naszreddin Hodzsa meséje az apáról, fiáról és a szamárról rávilágít arra, hogy vannak olyan helyzetvariációk, amelyek bármelyikét emberek csoportjai képesek kifogásolni és nem biztos, hogy a kifogásolóknak mindig igazuk van.

2. Írod: "Nem kéne lehazaárulózni, komunistázni, zsidóbérencezni, és még sorolhatnám a jelzőket, amikkel azokat illetik, akik kritikát mernek megfogalmazni."

A Fidesz-KDNP részéről ilyen alantas szövegek nem hangzanak el.

Persze a racionális kritikát nem kell összetéveszteni a mocskolódó rágalmazással.

Azokat pedig akik pedig az EU parlamenti képviselői és biztosi helyeiket arra használják fel, hogy Magyarország érdekei ellenében tevékenykedjenek, igyekezve elérni azt, hogy Magyarországot súlyos szankciókkal sújtsák, nem kell szemlesütve, ájtatosan jóakaróinknak nevezni.

Fishwalker 2012.05.11. 15:09:47

Ez a növekedési ráta, 2007 óta a legjobb, A 2010-es év számai is kedvezőbbek a 2007-2008-2009-es éveknél.
Csak eltűnt 2000 milliárd, amúgy tényleg frankó.
Negyedéves alapon stagnált, éves alapon 2,5 százalékról másfél százalékra lassult a magyar gazdaság növekedési üteme. Matolcsy György gazdasági miniszter korábbi terve, hogy az idén és jövőre 3 százalék körüli ütemben bővülhet a gazdaság, elérhetetlennek tűnik.
Szóval a 3%-os tervből lett 1,5 % ez is frankó.
A Bajnai kormány átadott gazdaság 2,5% -os bővülést eredményezett, tehát a 1,5% tényleg királyság.

A CHF 2010. májusában még 200 Ft alatt volt, most 240 Ft (mert erősödött a forint, egyébként 250 volt) ez is király, tényleg ennyi jó dolog közepette miért is panaszkodom.

Fishwalker 2012.05.11. 15:18:50

2Nem "mindenki" mondja, hogy baromság, hanem csak azok a kibicek, akik felelősség nélkül mondathatnak akármit, mert ajánlásaik kicsúsznak a valóság kontrollja alól.
Vedd figyelembe, hogy amíg kibicelnek csak, mindenkinél okosabbnak képzelik magukat."
Itt most a Fideszről beszélsz a 2002-2010-es időszakról?

"Amikor a felelősség terhe alatt kell tevékenykedniük, amikor a teljesítményük a tények nyelvére fordítódik, az ő bölcs vezetésük alatt országunk nem változik tejjel-mézzel folyó Kánaánná."

A Fidesz ezt igérte, én mégsem látom a Kánaánt, tehát ők is ugyanolyanok. Ja hogy ők azt ígérték majd 2020-ra. Amikorra nagy valószínűséggel már nem ők lesznek hatalmon, és majd akkor is rákenhetik az akkori kormányra, hogy miattuk nincsen kánaán, nem azért mert ők ugyanolyan, vagy még nagyobb barmok voltak, mint az elődeik.
De én befejezem, azt hiszel amit akarsz de megsúgom, a Fidesznek ugyanaz kell, mint az elmultnyolcév kormányainak a te pénzed, nem más, csak a pénzed, meg is rohadhatsz a földön, akkor sem fogja érdekelni.

Vidéki 2012.05.11. 15:50:43

@Fishwalker:

Elképesztően cinikus vagy:

„a Fidesznek ugyanaz kell, mint az elmultnyolcév kormányainak a te pénzed, nem más, csak a pénzed, meg is rohadhatsz a földön, akkor sem fogja érdekelni.”

A nagy római költő, Vergilius egykor, már kb. 2000 évvel ezelőtt, sokkal reálisabban értékelte a politikusok fontos munkáját, mint te.

Vergilius egykor így fohászkodott a kétarcú Janus istenhez:

„Jóakaratúan állj a vezérek (vezetők) mellé,

akiknek gondos munkája által

békét élvez a vad Föld és a Tenger.”

abandi 2012.05.11. 16:16:31

@Vidéki:
A hatalomhoz való féktelen lojalitás nem tisztességes viselkedés.
Én megértem a kormányt, a zsidókeresztényroma vallás szerint:
Boldogok a lelkiszegények, mert övék a mennyek országa...

Anyátok picsája! 2012.05.11. 16:52:26

Club 202 (ex Wigwam) AURÓRA - Rózsaszín Pittbull - Prosectura 1999 Ft. Ma 20 ÓRÁTÓL

Gyertek!!! :)

Secnir 2012.05.11. 17:29:16

@Vidéki:
bayer zsolti hagyd már abba. most vagy túl az infarktuson, nem vagy a topon, öregem...

abandi 2012.05.11. 18:06:58

@Secnir:
Ez nem a Zsolti, higgye el!
A Bayer sem véletlenül kapott "szívornyát"...
Ezek miatt, a faszok által!
Mert:
Fiatalok vagyunk? Helyezkedünk? Meggondoljuk? Mégse? Tévedtünk?
Mégsetévedtünk?
Vagy mégis...?!

Pistie 2012.05.11. 20:15:01

@ketroot: Orbán azt mondta, hogy ne azt figyeld amit mondd (mert úgy is hazudik), hanem amit tesz.

ketroot 2012.05.11. 21:46:29

@Pistie:

Akkor megint elbasztam.

Kandeláber 2012.05.11. 21:59:00

Egy új Mária Terézia kéne ide.
Ő azt mondta: "Etetni kell a juhot, hogy fejni, nyírni tudjuk".
A mostani és az elmútthúszév kúrmányai csak fejnek és nyírnak, de nem etetnek (max. dumával).

dagatt 2012.05.12. 00:10:31

"A gyermekvállalás nemzetgazdasági érdek, minden gyerekkel leendő adófizető születik!" - erről nekem a Matrix jutott eszembe, ahol a végtelen mezőkön az emberi lényeket termesztik, hogy bioáramot szolgáltassanak a gépeknek...

9mmPara 2012.05.12. 12:51:00

@Ironfist: szűrd azokat, akik nem szűrik vidékit, oszt megoldódott a problémád

Ironfist 2012.05.12. 16:21:15

@9mmPara:
Nem, mert ők többnyire jó fejek.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.05.12. 17:04:03

Nincs kedvem végigolvasni a kommenteket... Vidéki, Enrico, vagy valamelyik hasonszőrű faszkalap megmagyarázta, hogy miért jó is az nekünk, ha még több adót basz ki ránk a kormány?

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.05.12. 17:06:53

Érdekes:
hvg.hu/itthon/20120510_uj_baby_boom?FullComment=true#comments

Hátha kicsit felkavarom az állóvizet:
„A gyermekvállalás nemzetgazdasági érdek, és minden gyerekkel leendő adófizető születik”
Bruhahahaha Ez eddig is így volt a svédeknél.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.05.12. 17:27:14

@immortalis: Nem tudom. Enrico még nem jött, Vidékit meg szűröm...

elprotector33 2012.05.12. 21:51:50

vidéki! a kupolába a haveroknak told a kioktató faszságaidat. lessz az még kripta kupola is remélem....

elprotector33 2012.05.12. 21:54:08

ha rajtam múlna kiharapnám a gigád és a torkodba köpném....

elprotector33 2012.05.12. 21:57:10

próbálom a kölykeimet is így nevelni sajnos...a retkes élősködő fajtád miatt...

Virág et. 2012.05.13. 07:17:40

Kicsit nem ide tartozik, de beszédes a mai állapotokról:

www.blikk.hu/blikk_sztarvilag/vegleg-vege-megszunik-a-heti-hetes-2088510

Nem néztem már egy ideje, de valahogy a 2008-as válság, a -6%-os növekedés és elbocsájtás-hullámok alatt is maradt hely a Fábrynak az RTL-en. A Heti Hetest pedig eléggé nyilvánvalóan elkezdték leépíteni a választások után. Először kitették olyan időpontba, amikor már a kutya sem maradt fenn nézni, aztán meg jött a tavaszi kényszerpihenő, most meg a kasza.
Mindeközben a közmédia változatlanul fizeti közpénzből a sokkal alacsonyabb nézettséget produkáló Fábryt.

Szomorú, hogy már a kereskedelmi média is igyekszik lefeküdni a NER-nek. Gyakorlatilag nincs ellenzéki kritikai hang vagy közéleti műsor országos csatornán. Ha Szalai Annamarin múlik, akkor rádión se lett volna. Ez a NER igazi arca.

Ironfist 2012.05.13. 08:17:08

@immortalis:
"Vidéki, Enrico, vagy valamelyik hasonszőrű faszkalap megmagyarázta, hogy miért jó is az nekünk, ha még több adót basz ki ránk a kormány?"

Vidéki gondolom, de nem ez a baj, hanem, hogy továbbra is mindenki ugrik a provokálására.

greybull 2012.05.13. 09:53:51

Ha jól számolom az Orbán kormánynak van másfél éve hátra. 2014-ben már nem fognak semmi érdemit csinálni a választások előtt, legfeljebb megpróbálnak még egy kicsit osztogatni (hogy miből, arról fogalmam sincs). Ígértek - igaz 10 év alatt - 1 millió új munkahelyet. Ebből időarányosan már meg kéne lenni 200.000.-nek, legalább, állítólag lett 50.000 - szerintem nem igaz, illetve ha lett is, akkor meg kell nézni, hogy közben meg esetleg megszűnt 100.000, de még ha az 50.000 nettó új munkahely is, akkor is nagyon kevés. Az az érzésem, hogy az ellenzék majd összefog úgymond technikailag 2014-ben és elküldi a p....ba ezt a kormányt is, az már más kérdés, hogy mivel gyakorlatilag nem tudnak egymással majd összefogni, hát elkezdünk menetelni a görög-olasz úton, azaz kormányválság, évi két-három választás stb. a teljes káosz felé....

Vidéki 2012.05.13. 10:02:24

@Ironfist:

"Elvtárs a csákányt jó mélyre vágd!

Indul az izmos munkásbrigág."

Vidéki 2012.05.13. 10:04:26

@Vidéki:

Helyesbítek: "Indul az izmos munkásbrigád."

Vidéki 2012.05.13. 10:09:08

@Vidéki:

A "munkásbrigág" elszólást valószínűleg az okozhatta, hogy hozzászólásod (tudat alatt) a libák gágogására emlékeztetett Ironfist elvtárs.

Vidéki 2012.05.13. 10:14:51

@Ironfist:

Az Ironfist angoloknak a vasöklöt jelenti.

A vasököl és a hatökör szavak jól rímelnek egymásra.

Egy költő jól fel tudná használni ezt egy téged jellemző versben.

Vidéki 2012.05.13. 10:33:04

@elprotector33:

Mocskos véres vágyú varangy vagy:

Írod: "ha rajtam múlna kiharapnám a gigád és a torkodba köpném...."

Ilyen, hozzád hasonló perverz ragadozó állatoktól várhatjuk-e azt, hogy ők majd mindent tökéletesen csinálnak?

Te "haladó értelmiséginek" képzeled magad, pedig a bunkó stílusodból árad a sötétség és a gyűlölet.

Ha újra történelmi lehetőség adódna számodra, te is önként jelentkeznél gázkamrák,
kínzókamrák működtetésére, kivégzőosztagokban és megsemmisítő táborokban élvezettel vállalnál munkát.

Ráadásul írod. "próbálom a kölykeimet is így nevelni "

ursus artos 2012.05.13. 11:35:24

@greybull: "Ígértek - igaz 10 év alatt - 1 millió új munkahelyet. Ebből időarányosan már meg kéne lenni 200.000.-nek, "
Áruld már el, miért időarányosan, azaz lineáris függvényként kell vizsgálni a 10 év alatt 1 millió munkahelyet?
Illetve egy személyes kérdés: Örülnél annak, ha megvalósulna a terv?

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2012.05.13. 13:14:50

@Virág et.: Annyiban megvédeném az RTL-t (jajj ez de szarul hangzik...), hogy azért ez a lefekvéses dolog mindig két emberen múlik. Illetve két oldalon, hogy pontos legyek. Nem csak az RTL, az egész nemzet lement csicskába az orbánizmus hónapjai alatt. Ezért lehet kritizálni Vityáékat, de legfőképp saját magáról állít ki bizonyítványt a nép. Össze lehet vetni, ellenállás 2006-2010 kontra 2010-től napjainkig. Lement kutyába a nemzet a fecsúti hazug tolvajnak, de őszinte leszek, ők bepróbálkoztak mi meg hagytuk. Persze majd jönnek a feketeöves kifogások meg a másra mutogatás, de a sajátjaink által lettünk lenyomva kutyába, úgyhogy igazából csak azt kapjuk amit engedünk a kormánynak. Úgyhogy az RTL csak idomult a néphez, nincs ebben semmi különös.

jágör68 2012.05.13. 14:24:38

Építsétek a posztkommunista rablóprivatizátoros talvajkapitalizmust- ne siránkozzatok!
Amíg ingyér volt a német/ angolóra a ziskolába nem köllött.
Mos jól ráb@sztatok.

dr. Aullah 2012.05.13. 23:06:13

@ursus artos: Jobbat kérdezek: Hogy van pofája bárkinek is 3 ciklusra előre ígérgetni valamit. Miért nem mondta azt, hogy 400.000-ret 4 év alatt... ja, hogy azt nem lehet kimagyarázni?

Virág et. 2012.05.14. 07:21:59

@Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.): Ezt én nem vitatom.

@dr. Aullah: Pont ezért ígérték 10 évre. Ha dupláznak is, triplázni biztos nem fognak és akkor lehet mondani, hogy meg lett volna az 1 millió, de az inkompetens/hazaáruló ... (nyertes párt neve) -kormány miatt csak ennyi sikerült.

A közönség megeszi. A közönség azt is megenné, ha tripláznának és 10 év után mínuszban lenne a számláló, akkor is elhinnék, hogy meg lett az egymillió. Azt is elhinnék Orbánnak, hogy az ég piros, a fű meg kék. Ilyen időket élünk.

ursus artos 2012.05.14. 08:30:40

@dr. Aullah: Mi a probléma a hosszútávú célokkal?

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.05.14. 09:08:40

@Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.): Pontosan. Márai írta a naplójában, hogy nem az a legnagyobb bűnünk amit megtettünk hanem az amit NEM tettünk vagy szó nélkül tűrtünk.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.05.14. 09:11:09

@kifordított nagyanyó: Na, miért voltál pesszimista, a Manchester behúzta a bajnokságot micsoda véghajrával! :DDDDDD

vomit 2012.05.14. 10:59:36

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): ez mar sokkal tovabb van ennel. miert is "kivonat" vagyis masolat a szuletesi bizonyitvanyod? kinel van az eredeti, es mire hasznalja? miert is orjong az allam, ha gyerekkel egyutt akarsz kulfoldre koltozni, vagy ha egyenesen TB-regisztracio nelkul, titokban szuletik? miert csak meghalas utjan kerulhetsz ki a TB rendszerebol?
www.youtube.com/watch?v=cfnJ1rOFK7o
www.youtube.com/watch?v=Uaf5RvLy2T4

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.05.14. 12:35:45

@kifordított nagyanyó: Köszöni, nagyon jól, szegény mit tehet ő róla mivé züllött a kisfia :))

Q-in-Law 2012.05.14. 12:58:20

@Virág et.: Szopok-nyalok-gombot varrok van, mert az RTL frekvenciahasználati joga nyáron lejár...

Seduxen (már NEM dr.) 2012.05.14. 13:24:10

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): már bocs, de hol látsz Te ott BL-serleget? Az első az FA kupa, a második a bajnoki, a harmadik a ligakupa...

... de az a negyedik díj (amit a MU tudhat idén magáénak), az nem ismerős. Segítene valaki? :DDDD

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.05.14. 13:30:12

@Seduxen (már NEM dr.): Honnan ismerné? Az Arsenal nem szokott olyat (sem) körbelengetni a hálás közönsége előtt :DDDDD

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.05.14. 14:50:30

@Seduxen (már NEM dr.): @csizsikpizsik - pique takarodj, evra te meg tövig!: Igazatok van, régen láttam már :-P
De majd jövőre! Mindhármat. (Na jó, a Mikiegér kupát viheti a MU.) :-DDDDD

Kravver 2012.05.14. 17:28:25

@kifordított nagyanyó:

Szenilis ez a nagyanyó erősen :)

magyarpoker · http://www.chocolatepoker.hu/ 2012.05.21. 12:42:52

Tudna valaki segíteni abban, hogy milyen hatással lesz az új Magyar póker törvény jogilag a Magyar <a href="http://www.chocolatepoker.hu/">póker</a> játékosokra?

süti beállítások módosítása