Skip to content


       Szűrés lista

Bayer Zsolttal Zemplénben

Tavaly májusban tudtuk meg, hogy Bayer Zsolt az NKA miniszteri keretből nyújtott 35 milliós támogatásával újraforgatja a régi nagysikerű Másfélmillió lépés Magyarországon című sorozatot.

Bayer az Indexnek úgy nyilatkozott, a Magyarországon készülő, 14 részes és a Lengyelországot bemutató 20 részes sorozatra megállapított 35 millió forintos állami támogatáson kívül az OTP-től is kapott még 8,5 millió forintos szponzori pénzt a terveire, ami nagyjából azt jelenti, hogy 21-22 millió forint jut egy-egy filmre.

Bayer Zsolt az Indexnek elmondta, évek óta dédelgetett álma volt, hogy végigjárja azokat a helyeket, amiket 81-ben Rockenbauer Pál mutatott be az országnak, mivel „pesti gyerekként szájtátva bámultam a sorozatot, az ő hatására kezdtem el filmezni”. Az Echo Tv-n futó Mélymagyar műsorvezetője május végén indul a túrára, amelyen ígérete szerint ugyanazt az útvonalat és ugyanazokat a helységeket fogja bejárni, amiket Rockenbauer. De van egy félelme: "Valószínűleg már a felét sem fogom megmutatni azoknak az értékeknek, amiket harminc éve még rögzíthetett a kamera. Ezeknek a falvaknak a többsége már el van néptelenedve, valószínűleg sem a kovácsot, sem a tehéncsordát nem láthatjuk már.”

A felkészüléssel kapcsolatban azt mondta, hogy "„a kapcsolatok kiépítése már zajlik, de ha a terepen majd szükségét érezzük, mert valamely műemléket vagy természeti értéket nem abban az állapotban találunk meg, amilyenben 33 évvel ezelőtt volt, akkor keresünk helyben vagy a megyében szakembereket, akik elmondják, mi történt ott az elmúlt időszakban."

A forgatásról: "nem tudom megígérni, hogy ugyanannyi ideig (76 napig) tart majd a forgatás, az is fontos változás az elmúlt 30 évben, hogy ma már semmire sincs elég idő. De minden településen megfordulunk majd, ahol Rockenbauer járt. A kiránduláson lesznek olyan helyek, amiket nem gyalog teszünk majd meg, de mondjuk 75-25 százalékban használjuk majd a lábunkat és az autónkat."

A vele együtt háromfős stáb (Nemes Tibor operatőr, Gottman István technikus) márciusban kezdett el készülni az országos kék túrára (ez az alapja Rockenbauer eredeti sorozatának), a forgatást több fázisban, 2011. szeptember közepére tervezték befejezni, hogy a sorozat valamikor 2012-ben adásba kerülhessen az M1-en.

Ma már az ötödik rész lesz a tévében.

Vontod75 írt egy kritikát az elsőről.

"Másfélmillió lépés Magyarországon 32 évvel később.

1. rész

 

Meglepődve vettem észre a királyi egyes műsorán ezt az új sorozatot. Mivel magam is rajongója vagyok az eredeti Rockenbauer féle Másfélmillió lépésnek ideje megnézni mit lehet kihozni a XXI-ik századi technikával. Nagy reményekkel tekintettem hát a remake elé. Ekkor még nem tudtam, hogy mekkora tévedés volt ez részemről.

Gondolom senkinek nem kell bemutatni az eredeteit, aki pedig még nem látta volna az sipirc nézze meg (pölö a Youtube-on)

Kezdődik hát a 48 perces első epizód.

bzsz1.jpg

Mi ez a szörnyű macskazene itt a nyitókép alatt? Esküszöm bekötött szemmel 1 ujjal szebbet kalimpálok mint amit sikerült itt összehozni, az „indulj el egy úton…” örökbecsűvel pedig egy lapon sem lehet említeni. Túlélve a közepes méretű audiovizuális környezetszennyezést, egy imbolygó kamera felvezetésével haladunk felfelé a Nagy-Milicre, az Országos Kéktúra kezdőpontjára. Felérve Bayer Zsolt mesél arról, hogy mit is jelentett neki a Másfélmillió lépés. Ez mondjuk engem annyira nem érdekel, de ismerve Bayer úr korábbi ámokfutásait meglepően korrekt bevezetőt mond el.

Számomra meglepő volt, hogy sehol egy hátizsák, sehol egy turista, szép kis Kéktúra lesz ez…

Induljunk hát el a Milicről lefelé vezető úton a bükkerdőn keresztül… És akkor megszólal Oberfrank Pál. Nagyon nagyon nem illik ehhez a műsorhoz. Sinkó László úgy viszonyul Oberfrankhoz, mint Sinkovits Damu Rolandhoz… Tegyük túl magunkat eme újabb sokkon és kövessük hát az „alkotók” által kijelölt útvonalat

A bevezetőben azzal kezdtem, hogy Bayer milyen kis korrekt beszédet mond, ez a korrektség mint napsütötte réten a pára olyan észrevétlenül tűnik el. Egy kis irredentizmus, egy kis felvidékezés után, már kezdődhetne a túra. Kezdődhetne…

Az eredetiben itt bizony elindulnak gyalogosan, hátizsákkal, jókedvvel, a XXI-ik században már derogál ilyet tenni, a forgatócsoport bepattan az autóba és máris egy új helyszínen találjuk magunkat, a László tanyán. (Rockenbauerék nem jártak ott) Itt kiderül, hogy a Károlyi család építtette, a Rongyosgárda Prónai vezetésével innen indult harcba, majd Rákosi elvtárs boylerszerű testét és szőrös lelkét pihentette itt, valamint hogy nem átallottak SZOT üdülőt csinálni belőle. Az, hogy milyen stílusban épült és hogy mi köze ennek a Kéktúrához arról szó sem esik. Gondolom kellett egy kis szponzori pénz, hát tegyük be reklámnak a műsorba Wáberer György nemzeti nagyvállalkozó kastélyát. Az igényesen felújított „tanya” mindenestre igen impozáns látvány.

Tovább haladva egy lélegzetelállító panorámaképpel szembesülünk, melyen a Füzéri vár és környezete látható. Eszméletlenül szép.

bzsz2.jpg

Itt kell megjegyeznem, hogy az operatőr nívós munkát végzett mert rendre szebbnél szebb látvány tárul a szemünk elé, csakhát az egészet keményen agyonvágja a narrátor…

Füzér vára ez egyik legimpozánsabb várunk (Zemplén tele van ilyenekkel), méltatlan, hogy az ismertetőjében már megint egy jót felvidékezik Bayer Zsolt magyar hangja. Persze, hogy ne csak a szlovákok érezzék magukat rosszul, máris újabb népcsoporttal ismerkedhetünk meg, a schwarz-gelbekkel. Na persze egyszeri tévénézőnek aztán marha sokat mond a schwarz-gelbe. Nem is érti miért jöttek ide a dortmundi szurkoló várat rombolni, vagy Angela Merkelék… Egy ismeretterjesztő film remake-jében nehogy megmagyarázzunk már valamit, hovatovább leírjuk, hogy a császári csapatok voltak a hunyók. Megtudjuk, hogy ide menekítette a mohácsi csatavesztés után Perényi Péter koronaőr a Szent Koronát. Ami a hely szépségét tekintve elegendő információ is lenne, de nem Bayerék nem elégszenek meg ennyivel, gyorsan bedobnak egy társadalom kritikát is, kiderül, hogy: „a mi korunk a pillant rabszolgája … csodálatos történelmünk szerteszét hever az országban … így van ez mindig szellemi lelki hanyatlások idején” Komolyan mondom már vártam, hogy megszólal Mikola, hogy a szinglihordákat se felejtsétek ki!. Szerencsére ez nem következett be.

Füzér községbe érve egyből a katolikus templomhoz indulnak a készítők, én mondjuk fogadót/kocsmát keresnék először, de hát ugye ki mire szomjazik.

Kapunk rögtön egy szent kvartettet az arcunkba (Szent Imre és Szent László, Szent Margit és Szent Erzsébet is) a nemzeti egyház jóvoltából. (Nemzeti? Én úgy tudtam a Vatikánból irányítják.) Hogy az összeesküvés elmélet hívők se unatkozzanak, megtudjuk, hogy a jó német kapcsolatokat ápoló Ács István egri segédpüspököt a Stasi intézte el.Váóóóó. Pont ez az információ az amit egy Kéktúráról szóló sorozatnak meg kell osztani velem.

Eljutunk a tájházba is. Meglepő módon a tájházzal kapcsolatban sok dolgot nem tudunk meg, sőt a benne található használati tárgyakról sem, mivel sehol egy Mari néne, vagy Józsibácsi, aki elmesélné, hogy mire is használhatóak. Az persze egyből kiderül, hogy a polgármester öregapjáé volt ház.

A község református imaháza nagyon szép kazettás famennyezettel rendelkezik,

bzsz3.jpg

 

ahol – mily meglepő – a polgármester szépapjának a neve található. Ezek után gondolom senkit nem lep meg, hogy a településről egyetlen egy ember szólal meg. Igen kitaláltátok Horváth Jenő polgármester. (Rockenbauerék, valahogy nem nagyon beszélgettek tanácselnökökkel)

Horváth úr rögtön egy kis EU kritikával indít (rossz ez a Natura 2000 program), majd kesereg kissé, hogy a disznómakkoltatás is már a múlté. Hát ez van, a selmeci csipkét is felváltotta már a kínai tömegtermelés. Kap természetesen az elmúltnyócév is. Pont 2002-től van hatályban az a jogszabályhalmaz ami miatt nem lehet hagyományos mezőgazdasági művelést folytatni, de kap egy pici bökést a műemlékvédelem is. Hiába na, nehéz dolog vidéken polgármesternek lenni.

A várat mindenesetre szépen összekapták.

Füzérről Füzérkomlósra, pontosabban annak kőbányájába vezet az út. Adná magát, hogy megszólaljon egy geológus, kőbányász, de nem itt is csak a depresszív narrátor hangját halljuk. Szegény kisvasúttal is hogy kibabráltak, még a síneket is felszedték a vonat elől.

Újabb község, újabb polgármester. Ezúttal Mester andrást halljuk, aki ugyanazokat a problémákat adja elő mint füzéri kollégája.  Részletektől megkímélek mindenkit.

Ami újdonság, hogy a szlovákok felvásárolják a környéket mivel a szlovák kormány külföldi ingatlanvásárlás esetén támogatást nyújt. A szemetek.

Átkocsikázunk!!! Óhután. Amiről kiderül, hogy rendezett település.

Következő állomás Regéc.

bzsz4.jpg

Kissé hosszúra sikeredett a tulajdonosok felsorolása, de végül csak kiderül, hogy a Rákócziaknak, Thökölynek Zrínyi Ilonának és II. Rákóczi Ferencnek is volt köze a regéci várhoz. Sajnos ez a vár sem kerülte el a Rákóczi várak sanyarú sorsát, a schwarz-gelbe-k porig rombolják. Nem baj, mi újra építjük „legalább váraink hirdessék a magyar múltat”.

Újabb vár, ezúttal Boldogkő vára a következő megálló. Tulajdonos felsorolás-Rákócziak-Schwarz-gelbek. Viszont a vár nagyon szép.

 bzsz5.jpg

Széphalomra is eljutunk, ahol Kazincyról kapunk egy elég magvas ismertetőt. Széphalom szép. Ahogy innen meg lehet állapítani a magyar nyelv múzeuma is izgalmas lehet. Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy a „gyerekek játszanak a nyelvvel” résznél bizony a büdös kölkök passziánszoznak. :-)

Alkonyatra elérik a Hernádot autóval, ahol már nyoma sincs az egykori révésznek, szegény meghalt. Helyette egy gyaloghidat találunk a folyó felett. Így múlik el a világ dicsősége.

Itt véget is ért a rész. Kemény menet volt ez. Az egész filmből süt a politika általi meghatározottság, egyszerűen szégyen amit a Másfélmillió lépéssel műveltek.

Egyetlen egy turista nincs benne, a Kéktúra útvonalát követve autókáztak, az eltelt 32 év az hozta, hogy egyszerűpórnép közé nem keveredtek a készítők, csak két polgármesterrel (akiket tudjukmelyik párt támogatott) beszéltek. Mari néni, Józsibácsi bizony itt meg sem szólalhat, mintha ez még nem lenne elég egyetlen szakértő (geológus, mezőgazdász stb) vagy mesterember sem szólal meg az egész 48 perc alatt. A legtöbb 32 évvel ezelőtti helyszínen meg sem fordultak, a korábban nyilatkozók közül egyedül a pap után érdeklődtek. Szörnyű az egész.

Egy Hofi idézettel tudnám jellemezni:

„- Na milyen?

- F*s.

- És ha összeáll?

- Akkor még lehet sz*r”

Ja és ne felejtsük el, hogy mindezt 35 milliós NKA támogatással oldotta meg Bayer úr."

 

Az eredeti ilyen volt:

Címkék: mtv bayer

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr684647077

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner.Média blogajánló 2012.07.16. 09:18:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner.Média blogajánlójában.

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.07.13. 12:27:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ezanicknevem 2012.07.14. 00:20:57

@ByA: köszönöm, de inkább nem nézek bele. A Zemplén szép lenne, ez 100%, de tényleg nem vagyok oda Bayer úr munkásságáért. Tartok tőle, hogy felhúznám magam, vagy elromlana a kedvem. :)

szaszni 2012.07.14. 00:26:31

@sanmarco73:
Az eredeti nagy kedvenc volt. Nem bírtam felállni mellőle. Ebből 5 percet néztem, aztán a feleségemmel összenéztünk és szinte egyszerre mondtuk: Ez egy katasztrófa!

Meridian74 2012.07.14. 00:32:12

@Alf: honnan veszed azt hogy ÉN taxizom? Én nem taxizom. Apám taxizik, nekem közöm nincs a taxizához.
Gondolom látatlanban ítélkeztél.
Nem mellesleg több közöm van a túrázáshoz, mint bárki is itt gondolná. Mondjuk az eredeti végzettségem miatt. Amiből mondjuk én rendesen a lakhelyem közelében nem tudnék megélni, ezért váltottam szakmát, és informatikai területen dolgozom. A következő alacsonyívű labdát is lecsapom, nem webdesigner vagyok, mielőtt a szimpla weboldalamat fikáznátok.

ezanicknevem 2012.07.14. 00:33:25

@bloggerman77: Bayer úr elég felzaklató tud lenni, ebben nincs vita. Nem is őmellette szóltam hozzá. Inkább hogy hangsúlyozzam: azért, mert kétségbevonható véleményű emberek hangoztatják, hogy a határon innenieknek sok közük van a határon túlhoz, attól még maga a tény nagyon is igaz és vállalható.

Valójában az a szomorú, hogy a nemzeti érzést sok esetben olyan emberek reklámozzák, akik ezt vállalhatatlan eszmékkel vagy hangnemmel kapcsolják össze - ezzel magát az egészséges nemzeti érzést szorítják a szalonképtelen témák körébe.

dark future · http://www.andocsek.hu 2012.07.14. 00:33:28

Vazzzee... láttam a maiból vagy negyed órát, a szövegeket mintha Schmitt Pál beszédírója írta volna (vagy az őt parodizáló Bagi-Nacsa duó). Ultragáz volt, de legalább röhejes is. Ezt nézni-hallgatni kell, nem lehet leírni. Nemzeti giccs naplementével, narancssárga szűrőkkel, állandóan mozgásban lévő kamerával. Ráadásul nem sokat túrázhattak, láthatóan odamentek a helyszínekre autóval, lerakták a cuccot, svenkeltek egy-kettőt, aztán mentek is tovább.

dark future · http://www.andocsek.hu 2012.07.14. 00:41:45

A narrátort által felolvasott szöveg egyébként időnként annyira töredezett és összefüggéstelenül gáz volt, hogy tutira be volt tintázva Bayer (vagy aki írta). Ilyesmi csak jó sok feles után buggyan ki az emberből.

Szemléltetésül, kb. ilyesmi stílusban nyomták (komolyan, nem túlzok): Lemegy a nap a bércek fölött. Lemegy. Nem marad fönn. Holnap majd feljön újra. Hogy aztán ismét lemenjen.

Szóval ha akartok jókat röhögni, nézzetek bele.

HiphopStar 2012.07.14. 01:13:09

világéletemben jobboldali voltam (no nem annyira Fidesz), de ez egy vállalhatatlan fos. Egy szánalmas szar, mindezt közpénzből. Az első 2 részt megnéztem, a többit leszarom, inkább beteszem az eredetit DVD-N! Nem youtube, meg fájlcserélő, hanem szarért-hugyért megvehető eredeti DVD...

ezanicknevem 2012.07.14. 02:06:48

@nápolyi maszti:

"Klasszikus lightos irredenta szöveg, amit nyomsz"

– Így van.
Az irredentizmus egy több országba szétszórt nép egyesítésének szándéka a határok megváltoztatása útján. Tehát igen, irredenta vagyok. A jelenlegi határok súlyosan igazságtalanok, ezért meg kell őket változtatni, mégpedig Magyarország javára.
Ez egy teljesen jogos, korrekt, elfogadható álláspont. Büszke is vagyok rá. :)
Egyébként irredenta cselekedet volt Olaszország és Németország egyesítése a XIX. században, de Spanyolország egyesítése, a reconquista is. Minden országegyesítés, ahol megszállók alól szabadítják fel és egyesítik a nemzetet, irredentizmus. Hol itt a gond?

"pont ezért rühellnek mindenütt a környéken"

Részben igaz. De pont nem érdekel, mert nincs igazuk. Egy zsidó pl. mit kezdhet azzal, ha egy semmirekellő náci utálja? Szedjen neki virágot, vigyen neki maceszt? Én, mint magyar mit csináljak, ha egy megszálló román vagy szlovák sanda pillantásokkal méreget? Utálni fog, mert rossz a lelkiismerete és mert hülyeségekkel etették az iskolában, pl. hogy a Csallóköz vagy Székelyföld az ő szlovák / román hazája része lenne. Amit szívesen el is hisz, különben szembe kellene néznie azzal, hogy egy másik nép földjén dekkol. Az ilyet kevesen viselik el.

A "környéken" azért rühellnek minket, mert:
- a környező "nemzetállamok" (hö-hö-hö) identitásukat az egykori Magyar Királyságtól való elszakadásból vezetik le. Mi pl. hagyományosan utáljuk a tatárt, törököt, Habsburgokat, mert a nemzeti önmeghatározásunkat az ellenük vívott harcok alakították (magyarul: ők voltak a nemzet közös ellenségei). A szomszédaink meg minket utálnak, mert tőlünk szedték el a földet, amit most uralnak. Ha szeretnének minket, vissza kéne adniuk, nem? Hülyék lennének kedvelni minket.
- Másrészt gyanakvóan néznek ránk, mert úgy gondolják, vissza akarjuk szerezni, amit megszálltak. Ebben igazuk van. (Gondolatkísérlet: elszeded valaki vagyonának a felét, meg a fél családját elviszed rabszolgának. Ezek után te sem hinnéd, hogy az illető nem akarja visszakapni őket. Te is gyanakodnál, hogy „forral valamit az a genyó”, nem? Igazad lenne.)

"ez az álszent "mi nem akarunk semmit visszavenni, de az igazából hozzánk tartozik, most a tiétek, de ez változhat ám" stílust utálják, és igazuk."

- Álszent? Te valamit nagyon félreértesz. Én vállalom, hogy azt szeretném, ha visszakapnánk a történelmi Mo. azon részeit, amelyeket 1913-ban magyarok laktak. Ez biztosan jár, vita nincs.

Nyilván amikor a szomszéd nemzetek kedves tagjaival beszélek (mert a többségük kedves, akárcsak én, és beszélek is velük néha), nem fogok azzal indítani, hogy "és egyébként húzzatok a földünkről". Mégpedig azért nem mondom nekik, mert nem érnék el vele semmit. Ő ennyitől nem fog elhúzni, tehát én sem leszek boldogabb. Az ilyen magatartás nem a cél felé visz, csak ront a helyzeten és keresztbe tennék vele a határon túli magyaroknak, akik gyakorlatilag az ő túszaikként funkcionálnak.
Nem az üres hőzöngés adja vissza a földünket. Legalábbis az én egyszemélyes dzsihádom ehhez önmagában kevés volna.
De ha valami visszaadja az országunkat, az az, hogy nem mondunk le róla. Akkor bármi történhet. De amiről lemondunk, az biztos elvész.
Úgyhogy én nem mondok le róla. Az az őseimé, ezért az enyém és a leszármazottaimé is. 1100 éve élnek magyarok. Trianon óta még 100 év se telt el. De te persze abba törődsz bele, amibe akarsz.

"és igazuk."

Nem, nincs igazuk. Elszedték, ami a miénk. De attól még jog szerint a miénk marad.
Ha téged kizavarnak a házadból, te fogsz bocsánatot kérni? Ellopják a kocsidat, a slusszkulcsot is utánuk dobod?
Még én kérjek bocsánatot Trianonért? Vagy fogadjam el, hogy megtörtént, most már így van jól, pacsi? De a maradék ország felét már tényleg ne vegyétek el, ugye megígéritek?
Budát sem kellett volna visszavenni a töröktől, igaz?

Nehogy már érdekeljen engem, mennyire örülnek a szomszédok Trianonnak. A török pl. azt gondolta, el kell foglalnia Magyarországot, mert ez Allahnak tetsző cselekedet. Majdnem sikerült nekik. Nekik Mohács tuti ünnepnap volt. Ha az akkori emberek úgy gondolkodtak volna, mint te, a törökök most ott ülnének Budán, és te vagy mecsetbe járnál imádkozni, vagy útlevéllel a budai bazárba szőnyegért meg vízipipáért.

"Én speciel úgy látom, ezzel a maradék kis országgal se sokat tudtunk kezdeni"

- Inkább adjuk oda a maradékot a románoknak? Mert ők tudnának, igaz? :D Szokásos szöveg. Ahogy te fogalmaznál: „szokásos lájtos, rövidlátó, kishitű szöveg, amit nyomatsz”. Mit akar Kolumbusz? Ne keressük má’ Indiát, amikor még a toledói csatornahálózat sincs kiépítve. Mit akar Neil Armstrong? Milyen Holdra? Ott csak kövek vannak, Afrikában meg éheznek! Nekünk meg tulajdonképpen Levédiában kéne lennünk, minek nekünk a Kárpát-medence. Holnap költözünk is vissza!

Beszéljünk komolyan. A magyar állam célja az, hogy biztosítsa a magyar nép és kultúra fennmaradását és gyarapodását. Csinálhatná jobban, az biztos.
Mégis: lehet, meg fogsz lepődni, de a mindenkori magyar állam csinálja ezt a legjobban. Az elmúlt 100 évben ebben a magyar állam volt a legjobb az összes szomszédja közül, ha magyarságmegőrzésről volt szó.
A szomszédainknál ugyanis bármi jobb volt. Horthy jobban óvta a magyar kultúrát, mint Benes. Kádár jobb magyar volt Ceausescunál. (Pedig Kádár aztán nem volt nacionalista.) Ficonál nemcsak Gyurcsány, de még Orbán is jobb magyar volt.

Ne érts félre: az összes felsorolt magyar vezető erősen bírálható, egyiket sem istenítem. De ők legalább olyan országokat vezettek, ahol magyar volt a hivatalos nyelv, magyar ünnepek voltak a naptárban és magyar jogrend uralkodott. Ez egyik szomszédunkról sem mondható el. A határon túli magyarok nyelve és kultúrája lassú és fokozatos pusztításnak van kitéve, mert a szomszédainknak nem érdekük, hogy fennmaradjon. Sokkal inkább a beolvasztás és elűzés.

„momentán a felvidéki magyarok valszeg örülnek, hogy nekik "ezt dobta a gép"”

- Momentán, mi? Benes-dekrétum, kitelepítések, észak-déli irányú szlovák választókerületek, szlovák nyelvtörvény, szlovák állampolgársági törvény, Malina Hedvig, Slota, ezek mondanak neked valamit? Te is csak azért laksz még Magyarországon, mert nincs pénzed felvidéki ingatlanra?

Kérlek ne próbáld úgy beállítani, mintha a felvidéki magyaroknak jobb lehetőségeik lennének az anyanyelvük és a kultúrájuk ápolására, mint a csonkaországiaknak. Mert _magyarokról_ beszélünk, nem a magyarországi és a felvidéki gazdaságról általában. Persze, lehet élni a Felvidéken, csak ne hangoztasd túlzottan, hogy magyar vagy. Ne beszélj magyarul a mobilodba félreeső helyen. Sőt, a legjobb, ha szépen elszlovákosodsz. Idehaza ritkábban vernek meg a magyarságáért akárkit (bár megeshet, és itt marhára _nem_ holmi tüntetésekre gondolok, inkább kisebb falvakra). A Felvidéken sokkal inkább (talán ott se mindennap, de azért tudnék példát mondani Malina Hedvigen kívül is). Idehaza nem fújják le a magyar nyelvű helységnévtáblákat. Ha Rákóczi idehaza nyugszana, nem szlovákul írnák ki a nevét az emléktáblára, mint a kassai dómban. Magyarországon nem tanítanak annyi tendenciózus hülyeséget „történelem” címszó alatt magyaroknak, mint a Felvidéken.

„és siralmas, ha valaki azt mutatja fel egyetlen "magyarságteljesítményként", hogy Trianon miatt jajong, és sebeket tépdes fel.”

- Nyilván nem rám gondolsz, hiszen engem nem ismersz. Ha Bayerre gondolsz, igen, siralmas, amit művel.
Ha úgy gondolod, hogy Bayert védem, félreértesz.

„Ez a szánalmas műsor részben ezt teszi; részben pedig pénzt hoz ennek a hájfejű terepjárós fasznak a konyhájára, aki hullarabló módjára megrabolja RP filmes örökségét. Egymillió lépés... röhögnöm kell, bayer a századrészét se tette meg, amíg a műsort csinálta, igaz viszont, hogy százszor annyit keresett vele, mint szegény Rockenbauer.”

- Az előző hozzászólásomban világosan leírtam: nem tartom jó dolognak, hogy Bayer hozzányúlt a témához. Azt is, hogy elvárnám, hogy aki mégis megteszi, gyalog menjen.
Nincs miről vitázni.

ezanicknevem 2012.07.14. 02:07:56

@ezanicknevem: Hát ez hosszú lett. Nem baj, az utókor majd elismeri a nagyságomat. :)

ügyfélszolgálatos 2012.07.14. 02:10:36

@ezanicknevem: Nem valószínű hogy a te nagyságodat a hülyeségen kívül bármikor is elismernék. Jó ez az ország csak tele van ilyen retardált köcsöggel, mint te és a társaid.

Csezmiczei Vitéz János 2012.07.14. 02:36:47

Kíváncsi voltam, hogy vajon a pártállás befolyásolja-e, hogy szerepeltetik a polgármestert. A hat említett településből 3-nak fideszes a polgármestere, 3 független. Mindkét megkérdezett polgármester fideszes. Érdekelne, hogy a többi résznél is így jobbra hord-e kicsit a kamera.
Füzér: Fidesz (szerepel)
Füzérkomlós: Fidesz (szerepel)
Háromhuta (amelynek Óhuta részén kocsiztak át): független
Regéc: független
Boldogkőváralja: független
Sátoraljaújhely (amelynek része a bemutatott Széphalom): Fidesz.

milyen szép a Vértes, ó 2012.07.14. 02:42:32

Nu, várható volt, hogy Bayert előbb-utóbb kifizetik a 'nemleszünkgyarmat' szervezgetéséért, bár egyszer-kétszer az is eszembe jutott, hogy beéri(k) azzal, hogy nem fogják kivizsgálni, hány tízmilliót lopott Esztergomban -- de érthető, hogy annál azért több gázsit kért.

milyen szép a Vértes, ó 2012.07.14. 03:49:01

@ezanicknevem:

Sok mindenben igazad van, főleg abban, ami a határon túli magyarok jogaival kapcsolatos problémákat illeti -- persze ahhoz, hogy ezekből levezesd az 'irredentizmusod' létjogosultságát, kellett pár logikai bakugrás, dehát ez sosem a logikáról szól ugye. :)

Azt rendkívül fárasztónak találom, hogy gondolkodás nélkül összemossák véleményed a topikban is megjelent hüllőagyú mélyállatokéval pusztán néhány felszínes hasonlóság alapján, de sebaj, nem először látok ilyet sem.

Mindegy, némi kukacoskodás:

az, ha az ember elfogadja a történelmi realitásokat, nem megalkuvás, se bocsánatkérés ésatöbbi (persze biztos van Angliában is néhány szász, aki még mindig durcás a normann betörés miatt), a törökök kiűzése reális lehetőség volt, és messze nem olyan értelemben voltak hódítók, mint amilyenről szó van épp (jó, e'kis csúsztatás sose ártott ;-) ).

Ha 'visszakapjuk' az 1913-ban magyarlakta területeket, akkor a térképészek sokat fognak hisztizni, meglehetősen macerás lesz ábrázolni azt az 'ementáli sajtot', ami Erdélyből visszakerül, '13-ban másfélszer annyi román lakott Erdélyben, mint magyar és székely. (Ha azt is belevesszük, hogy közben Székelyföld szinte teljes egészében székely volt, akkor arra jutunk, hogy a 'maradék területen' meg vagy háromszoros volt az arány.)

A másik apróság, mondjuk ez személyes problémácskám, hogy konkrétan mi is az az izé, hogy 'Erdély a _miénk_ volt'? Erdély Erdélyé volt, Trianon előtt pusztán ~50 évig volt Magyarországhoz csapva, amely időszak alatt a magyar országgyűlés és FőMagyarország Erdélyt gyarmatként, az erdélyi magyarokat szolgaként, a székelyeket jobbágyként, a többi nemzetiséget meg még nagyjából kutyaként kezelte (nem véletlenül születtek a 'román, magyar egykutya'-értelmű székely anekdoták a '20-as években), a híres székely autonómiát is ezernyolcszázhatvanvalahányban vették el, nem mondom meg, kik. (Ez a hozzáállás köszön vissza ma is sokszor.)

rágógumó 2012.07.14. 05:00:06

:D amikor az ostobaság, a tudatlanság és a büszkeség keveredik az csodálatos dolgokra képes... dehát Magyarországon erre van igény jelenleg.

a.mocsing 2012.07.14. 05:17:28

1 500 liter benzin Magyarországon

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.14. 06:00:00

@Ironfist: szerinted elolvasta? Gondolom, ő is azt csinálja, amit én: ha olyan reagál az irományomra, akire nem vagyok kíváncsi, akkor vagy egyáltalán nem olvasom el amit röfög vagy csak minden második mondatot, hogy megtaláljam, mivel lehet tovább bosszantani. :D

De mondom: az elmeállapotával kapcsolatos véleményeddel egyetértek. ;-)

Canis Lupus Libertas (törölt) 2012.07.14. 08:07:28

Nekem gyerekkoromban az eredeti sorozat láttán az jutott eszembe, hogy én is végigjárom az országos kék túrát. Az nem, hogy én is filmezni akarok.
Így én is leültem minap, hogy belenézzek az új sorozatba. Csalódtam. Egy jobb címválasztással sokan megmenekültünk volna egy ilyen élménytől... Ez egy igazi EchoTV kompatibilis alkotás, esetleg Szaniszló Ferenc jegyzeteivel meg lehetett volna még bolondítani. Rossz cím, rossz csatorna...

esef 2012.07.14. 08:17:24

@Farkass Bertalan:
a Bayer úr ilyen névvel, szlovák rendszámmal mélyérzésű nagy magyar lehet. vagy a szélsőjobbon most ez a menő? ;-)
szerintem meg simán egy suttyó, megélhetési életművész...

esef 2012.07.14. 08:19:16

a poszt eredeti témájához visszatérve:
1. Hol van Budai elvtárs? Kicsit nyomozhatna mire ment el a közpénz...
1. Hol van Szalai ízlésrendőr elvtársnő? Ilyen mocskot le lehet adni a nemzeti tv-ben?

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.07.14. 08:20:46

@Farkass Bertalan:
"Nem kötelező nézni, van elég kozmopolita kultúrszemét a libsi szennycsatornákon, és elég hollywoodi mocsok a plázamozikban."

Ez a bájer által, az állam pénzén "alkotott" fos pédául kultúrszemét. És nem a kötelező nézni vagy sem a lényeg, hanem hogy az adófizetők pénzén szarta ezt ki magából. Vagyis az én szja, tb, stb. befizetésemből is.
De te annyira rá vagy kattanva a metélt faszokra, (buzi vagy-e?) hogy ezt már észre se veszed. X-DD

szszg 2012.07.14. 08:25:29

@tesz-vesz: Úristen, miről beszélsz te? Most is ülnek politikai okoból emberek! A Cuslág-Hunvald félékkel mi van? Csak attól függ, hogy megbasszák-e őket, hogy milyen a színük. Mindent megtesz a jelenlegi politikai hatalom, hogy a Gyurcsányt börtönbe juttassa. Más dolog hogy balfaszok, és még ez sem megy nekik.
Nem mentegenetm az előző rendszert, hehogy azt hidd, de legalább hatékonyak voltak, akit akartak, bebörtönöztek, nem balfaszkodtak rajta.
És nem csak az én családomat nem bántották, ezer másikat nem piszkáltak. A legszarabb pedigrével lehetett egyetemi tanár az ember, akkor bérmált, amikor akart. Kulák, Hortysta felmenőkkel tanulhatott, dolgozhatott a közigazgatásban.
Ez a "88-ban sem lehetett magyar zászlót lengetni" meg teljesen értelmezhetetlen. Hát mi a töcsöt ragasztgattunk technikaórán 84-ben szerinted, hogy ünnepeken lengessük? NDK-s zászlót? Francokat, piros-fehér-zöldet, mindenféle műcímer nélkül, azt ugye 56-ban kivágták belőle. MInden ház, minden híd fel volt lobogózva, piros-fehér-zöldes H-betűk voltak az utókon.

Mikor születtél te? Éltél egyáltalán 89 előtt?

Ian Turel 2012.07.14. 08:25:39

Miért kell minden blogban zsidózni? Amikor a keresztények félig zsidók a vallásukat tekintve?

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.07.14. 08:36:58

@ByA:
Csak nem ismeri a magyar történelmet. Például azzal sincs tisztában, hogy az ajnározott nácijait az ÁVO örömmel alkalmazta az Andrássy úton és ők örömmel segédkeztek a blankolt Rosenfeld Mátyásnak (alias Rákosi Mátyás) és Eisenberger Benjáminnak (aka. Péter Gábor) .

A Tanú-ban ez is kifigurázásra került, de szegénykém még ezt sem képes észrevenni. X-DD

kutya vacsorája 2012.07.14. 08:55:02

jól értem, hogy a stáb 35 milla adóforintból autókázott párszáz kilométert? hahaha, drága vastagbőr, te tényleg mást vártál b.zsótitól?

2012.07.14. 09:02:15

@ezanicknevem:

Komolyan mondom, ezek nem emberek. Hogy valakik ennyire visítsanak egy gondolattól, ami szeretné visszaadni egy ország, egy nép teljességét, méltóságát, a HAZÁJÁT ... Az,. hogy fentebb ezt a Farkass Bertalan nicket gyalázták, az egy dolog, ő nem kissé provokálta is őket.

De te, amint rendes és normális, gondolkodó emberként elmondod nekik, azt, amit ezek után egy gyermek is képes lenne megérteni (nálad a pont, minden tiszteletem aért, amit írtál) ..., hogy téged is milyen veszettül képesek a pokolra gyűlölni, ez az, ami rettenet.

Mondom ezek kivetkőztek minden emberi hozzáállásból, mert a "bayer" szóra gyűltek ide, s az azáltal keltett őrjöngő köpködés a seggükbe tolta az agymaradékot. Ennyire gyűlölni ártalmatlan emberek normális hazaszeretetét, nyíltan felvállalva idegenségüket, és gátlástalan csúfolódásukat, nem tudom, milyen táján szabad még ennyire a Földnek.

draft22 2012.07.14. 09:07:30

@Farkass Bertalan: Te mit kompenzálsz? Szánalmas vagy és orvosi eset.

ArnWald 2012.07.14. 09:10:30

Hát, engem rohadtul nem érdekel a politika-része (amerre sok idióta habzószájú kommentelő már elment, lást fentebb), ez a poszt a sorozatról szól, ami - valljuk be - egy fos. Mondom ezt úgy, hogy egyrészt imádtam az eredetit, még ma is megnézem időnként; másrészt aktívan járom a kéktúrát, Írottkőtől indulva, jelenleg Bodajknál (a Vértes/Badacsony kapuja) járunk.
A cím maga szégyen, tényleg egy hátizsákot nem látunk; autóval(!) mennek végig falun; és 10 perceket vesznek el az értékes időből a 70%-ban érdektelen és értéktelen polgármesteri interjúkkal.

És éppen az, hogy nem érdekel a kéktúra "politikailag", csak egy újabb érv, hogy az első rész után kifejezetten sz@r "műsornak" tartsam ezt a tákolmányt, tekintve, hogy teleszórták politikával. Igazából semmi, de semmi hasonlóság nincs az eredeti sorozattal, szóval hatóságilag neveztetném át a címét, mert a műsor NEM "Másfélmillió... 32 évvel később", hanem valami egészen más.

Egyetlen pozitívumot találtam benne: a kizárólag vágóképnek használt tájképek valóban gyönyörűek hd-ben.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 09:17:02

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!:

Elég valószínű, hogy tényleg nem ismeri, de szerintem ez akkor sem változtatna semmit a világképén, ha ismerné. Azt hiszem kevésbé fontos neki a nácik imádata, mint zsidók leölése.

Ian Turel 2012.07.14. 09:23:37

@ArnWald: egyetértek teljes mértékben.
Mondjuk, lehetne a címe "Másfél millióval részenként, Magyarországon"

Kutchek (törölt) 2012.07.14. 09:26:47

Hiánypótló mű!
Túrázásaim során majd gondot fordítok arra, hogy csak olyan falun menjek keresztül, ahol kellőképpen elhivatott a polgármester. Illetve csak nemzeti vállalkozóknál eszek-iszok, szállok meg.

Kandeláber 2012.07.14. 09:45:06

@szszg: "Minden ház, minden híd fel volt lobogózva" vörös zászlókkal is, továbbá a közintézményekben kötelező volt kitenni a szifiliszes Lenin képeit, általánostól egyetemig kötelező volt oroszul tanulni, feljelentettek, mert hallgattad a Szabad Európát, Jan Palach '68-ban Prágában, Bauer Sándor '69-ben Budapesten felgyújtotta magát tiltakozásként a ruszki megszállás ellen, nyugati útlevélhez munkahelyi javaslat kellett, 1986. március 15-én a Lánchídon a rendőrök megverték a tüntető egyetemistákat, elvették a személyi igazolványaikat, amelyeket átadtak a rektornak, mindenhol nyüzsögtek a besúgók (jó, ez most is így van).
Na, egy szuszra ennyit az aranykorról, bolsi-ivadék.
De a Rockenbauer-féle film tényleg sokkal jobb volt.

Kandeláber 2012.07.14. 09:48:36

@szszg: És: még az SZDSZ is az ellen a kommancs rendszer ellen küzdött, akkor még tiszteltem is őket, amikor Demszkyt megverték a rendőrök, akkor Lendvai és Gyurcsány az MSZMP- és a KISZ irodában terpeszkedett a Lenin-kép alatt.
Kár, hogy nem esett a fejükre.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 09:50:15

@milyen szép a Vértes, ó:

Nem értem azt a fajta hozzáállást Erdély tárgyában amilyen a tiéd. Persze nem először találkozok vele. Fé-l vagy oda nem tartozó igazásgoknak a lényeg fölé önkényesen emelésével mindenáron és nem kis görcsösséggel igyekszel – amennyiben az, hogy „magyar” egy közösséget jelent aminek bizonyára része vagy – saját közösséged ellen beszélni, annak múltját, és ezzel mai önbecsülését lekicsinyleni. Minek? Az, hogy Erdély az Erdélyieké volt csúsztatással terhelt játék a szavakkal, amiben egy trükkel összemosod az ott élőket egy néppé. Ez lehet kívánatos a mára nézve, de történeti értelemben ostobaság, mert az ott élő románok mióta ott éltek ugyan erdélyiek voltak, de aligha volt Erdély az övék akármilyen értelemben. Erdély magyar volt a honfoglalás óta folyamatosan, ilyen vagy amolyan módon 1919-ig. Esetleg 1850-60 kivételével. Mert a fejedelemség megalakulásáig, 1570-ig, szervesen volt Magyarorszég része, utána meg – de meghatározóan akkor is magyar jelleggel – több-kevesebb önállóságú ország volt, olyan ami közben erdélyi fölfogás szerint is a Magyar Szent Korona része volt. Ezen még a Habsburg ellenőrzés időszaka sem változtatott. Vígasztalod magad az olyan történelem újraíró/hamisító dumával amit beírtál? Könnyebb lelkileg túltenni magad azon a csapáson ami minket mint közösséget ért, ha azt tetteted, hogy tulajdonképpen nem is vesztettünk el semmi? Ha igen az azért bűn, mert önbecsapás. Ha nem, másért bűn., De bűn és nagy gonoszság, akráhogyan nézem. Tanácsolom, gondold át. Lassan, nem visszaválaszolva.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 10:00:35

@ekszvájzed:

Nem küldte, úgy nézem, senki pokolra. Ebben is nagyon túlzol. Értelmetlen emmellett a flmet védened akkor is ha Fidesz és Bayer barát vagy általában. Gondolj bele légyszíves, kommunista típusú hozzáállás az – amit remélem elvben te is elutasítasz, hogy „a mi pártunk és embereinek tettei pedig feddhetetlenek”. Többek között azért is értelmetlen így hadakoznod a film mellett, mert legalábbis részben ízlésbeli róla a vita.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 10:02:42

@szszg:

„Mindent megtesz a jelenlegi politikai hatalom, hogy a Gyurcsányt börtönbe juttassa.”

Kétlem. És bár. (Nem fogják. Barátjuk. Együtt csinálják már kezdettől.)

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 10:11:29

@ezanicknevem:

Nagyon rokonszenvezek az alapállásoddal és megközelítés módoddal.

országjáró 2012.07.14. 10:28:41

Nemzet siralom
Írta: Handler Ármin, országjáró
Bóly, handler@boly.hu

Az elmúlt húsz évben - Rockenbauer Pál hazát bemutató sorozatától indíttatást merítve - egy hazai kiadó jóvoltából, hétszer bejártam Magyarország 3176 települését. Nyolc autóval kétmillió km.-t tettem meg, egy országjárás két és fél évig tartott, megfordultam az 1 lakos Nagygéc-től Bp.-ig, minden településen, sokszor még tanyákon is. Egy országjárás alakalmával 250 szálláshelyen élveztem a vidéki ember felejthetetlen vendégszeretetét. Ez a világon egyedülálló teljesítmény, folyamatosan kint élek vidéken az emberek közt, tapasztalatom a következő:
A rendszerváltás óta eltelt két évtized alatt, az ország és mi, benne lakó polgárok -- küzdve a szebb és jobb létért -- sok mindenen mentünk keresztül. Vannak, akiknek sikerült "feltörni", és fennmaradtak, és még többen vannak, akik alámerültek és elvesztek az élet könyörtelen viharában. Mára pedig, kialakult egyfajta politikai és gazdasági káosz, össznépi létbizonytalanság, aggódás és félelem a jövőtől. Napjaink emberét eszi a mindennapi stressz, a küzdelem a létért, a holnapért, a megélhetésért. A társadalom jelentős része fáradt, egészségileg megromlott, elszegényedett sorsú, csalódott, pesszimista, mosolymentes, közömbös és boldogtalan ember. Az egykoron vidám magyar ember mára megkeseredett, szomorú arcúvá vált. Azzá lett, mert ilyenné tették a hazai körülmények, a közéleti viszonyok. Magyarország esetében, még egyáltalán nem beszélhetünk egy jól működő, virágzó demokráciáról. Napjaink Magyarországában sajnos teljesen más értékrendek dominálnak, és ezek alapján ítélik meg az embert. Európában az egyetlen ország vagyunk, ahol a "semmit", a gagyiságot fizetik meg a legjobban. Egyszóval, itt nem a becsületes, dolgozó embernek áll ma a világ. Ezen a helyzeten feltétlenül és sürgősen változtatni kell, mert elvész saját mocskában a magyar nemzet. A lakosság csalódott a politikusainkban, úgy teljesítményileg, mint emberileg. A parlamenti "show-k" pedig egyszerűen hiteltelenné, érdemtelenné teszik, és lejáratják politikusainkat, sokan már amúgy is közutálatnak örvendenek a lakosság körében. A népszerűtlen törvények, rendeletek, pedig csak fokozzák mindezt. Cél legyen jövőben a gondokon javítani, a biztonságos élet és egy piacképesebb Magyarország megteremtése, az adóterhek csökkentése, feltétlenül elsőrendű feladat legyen, munkahelyek létrehozása, a foglalkoztatottság növelése. Ezáltal egyszerre több gond is megoldódik, aminek hiánya napjainkban családokat, embereket nap, mint nap, sújt és tönkretesz, padlóra küld. Nagyon fontos és sürgős feladat az egészségügyi és szociális háló rendbetétele – egyes kórházakban katasztrofális, balkáni állapotok vannak! - stabilizálása és fejlesztése, az ország jobb és eredményesebb menedzselése a világban, valamint az idegenforgalom növelése, hogy csak egy párat kiemeljek a problémás területekről. Országjáró ember lévén, én fanatikusan a vidék mellett emelek szót. Ne legyen Budapest centrikus gazdaságunk és politikánk! Mert úgy tűnik, mintha Budapestnek lenne egy Magyarországa, és nem fordítva. A vidéki ember is magyar ember! Magyarországon nagyon gyerekcipőben jár a vidékpolitika, a vidékfejlesztés, de van, ahol nyoma sincs. Lásd pl. Ormánság, észak- borsodi falvakat, a zalai Göcsej kistelepüléseit, az Őrség egyes falvait, de újabban egyre több – korábban jó prosperáló - térségben üti fel fejét a teljes elszegényedés. Egyes települések arculatát, a benne lakók szociális és mentális helyzetét tekintve, hazánkban időutazást lehet tenni, vissza lehet menni több évtizedet az időben! Elfeledett települések ezek, mert itt semmi sincs már: se óvoda, se iskola, se posta, se kultúrház, se bolt, se kocsma. Vagy ha mégis, az csak az utóbbi lehet még, bár nyitva tartani már annak sem éri meg. A lakosság ezekben a kisközségekben elöregedett és elszegényedett, szociálisan, mentálisan és egészségileg leromlott, az önfenntartásra sem jut, nemhogy az ember környezetének, lakhelyének rendbetételére. A nagymértékű munkanélküliség, az elszegényedés egyenes következménye a tömeges eladósodás, a banki és közműhátralékosok nagyszámú emelkedésének.
Ez kilátástalanságot, bizonytalanságot és kétségbeesést gerjeszt, ami nagyon meglátszik az embereken, az egész országon. Fiatalok tömegesen hagyják el az országot egy reményteljesebb, szebb jövő érdekében. A munkanélküliség óriási léptékkel halad előre, településeink nagy többségében az egyedüli foglalkoztató az önkormányzat, amely gazdaságilag amúgy is az összeomlás határán áll. A már tehetetlen idős lakosság ügyeinek intézését, gyógyszer ellátását, a szükséges dolgok beszerzését, a falugondnok fáradhatatlan és odaadó tevékenysége igyekszik megoldani. Kormányaink eddigi vidékpolitikáját látva félek, hogy ezeknek a településeknek valahol már megpecsételődött a sorsa. Már most kivehető, hogy 20-25 év múlva sok Gyűrűfű sorsú falunk lesz. Több törődést, figyelmet és segítséget kell biztosítani ezeknek a kis falvaknak, a benne élők érezzék és lássák, ők is Magyarország polgárai, akiket a bajban, gondban próbálunk felkarolni, segíteni, ne érezzék magukat a nemzet mostohagyerekeként. Vallom, hogy Magyarország mondanivalója, értéke és varázsa tulajdonképpen a vidékben, a falvakban rejlik, és minél kisebb az, annál nagyobb a varázsa, a mondanivalója, az üzenete számunkra. Hát ezért se felejtsük őket! Önkormányzati reformra szintén sürgősen szükség van, új finanszírozási alapokra kell helyezni őket – ne hitel legyen az egyedüli kiút - mert a jelenlegi struktúra, úgy ahogy van, rossz, az önkormányzatok gazdasági vegetálásához, csődjéhez vezet. Természeti csapások, károk esetén – anyagi kondíciók hiányában - szinte tehetetlenek, együtt sírhatnak az elszegényedett, sorsverte lakossággal. Tudom, hogy egyesek lelkébe gázolok – de sok honfitársam szerint is - nincs szükség ilyen nagy számú parlamenti képviselő gárdára. Ha pedig takarékosságról van szó, mint úgy manapság általában, azt, tessék kérem "fentről" kezdeni - és nem csak ékes szóval hirdetni - mert a lakosságot irritálja, amit felsőbb szinten megengednek maguknak egyesek, mindezt a takarékosság jegyében. Látható és érezhető, hogy kormányaink már rendszerváltástól hosszú ideje sikertelenek és rengeteget hibáznak. Mivel nem fognak tudni maradéktalanul eleget tenni a választási ígéreteknek, az emberek elvárásainak, valószínű nem fogja ismételt siker kísérni őket a következő választáson. A nadrágszíjon való " szorítsuk meg még egy kicsit" már húsz éve gyakoroljuk, jelentem: nincs mit meghúzni, a nadrágszíjat elárverezték.
Véleményem szerint, Magyarországon egy teljesen új generációváltásra lesz szükség - vagyis, közel 20 évnek kell eltelnie – ahhoz, hogy megtisztuljon a hazai politikai arculat, rend legyen a fejekben és lelkekben, ami teljesen más a mentalitást és gondolkodásmódot, értékrendet fog eredményezni, és akkor valóban rátérhetünk nemzetünk felemelkedéséhez vezető útra.
Ez az ország csodálatosan szép, és óriási értékek rejlenek benne, ezeket megbecsülve, most már csak jól kellene élni benne. Én hiszem és remélem, hogy egyszer eljön az idő, mely pozitív változásokat hoz, és akkor a magyar nép ismét egy büszke, optimista szemléletű, felemelkedésében és jövőjében hittel és reménnyel bizakodó, boldog nemzet lesz.

Ui. Igaz, hogy autóval tettem meg ezt a hét országjáró túrát, település Krónika beindítása, bevezetése volt a küldetésem, aztán a Hősök Könyve, az I. és II. vh.-s hősöket, áldozatokat megörökítő díszkiadvány elkészítése, és sorolhatnám....Itt nem lehetett szó gyalogos tempóról...Nagyra becsülöm egész éltemben Rockenbauer Pált és csapatát, akik egy valós és emberközeli, emberbaráti kameraállásból tárták elénk Magyarországot, úgy, ahogy az annak idején volt, ahogy azt a kort mi megéltük, átéltük. Azt vallom ennyi országjárás után: igaz valóságában csak akkor ismerheted meg a Hazát, ha azonosulni tudsz a benne élők életével, sorsával. Aki erre nem képes, az előtt nem nyílik meg az út a Haza szívéhez, az ország népéhez, és annak megismeréséhez

2012.07.14. 10:31:39

@ByA:

Tudod, valami azt súgja nekem, hogy a profi és tehetséges alkotók táborát valamiért nem villanyozta fel az ötlet, hogy bemutassák, mi változott azóta, merthogy az a mai állapotoknak, és a két széria közti köztes időnek egy jó metszetét adná. Ki tudja, ez miért is nem érdek. Mert ha mondjuk másvalaki csinálná, akit nem övez ekkora masszív tagadás, talán lehetne érték ez is.

Engem speciel érdekelne, mert az ötlet igenis JÓ.

A "tehetséges" oldalon készülő produkciók (készülnek hasonlók?) lóf.szt se törődnek azon szempontokkal, melyeket láttatni ez kísérel meg, egyszerűen idegen tőlük a koncepció, hogy bemutassák az ország romlását, és annak okait feszegessék.

Az alapkoncepció, hogy mennyire piszkos dolog az, ha valaki állami milliókat egy ideologizáló szarra pocsékol, még nem írja felül azt hogy tehetséges művészurak és -hölgyek 23 éve kapnak tízmilliókat arra, hogy olyasmiket készítsenek, amiket megnéz egy-egy zsűri, egy-egy fesztiválközönség, aztán vagy még 100-500 ember, vagy a kutya se. És az se biztos, hogy az agyonkultivált színvonaluk mellett azok a valóságot adják vissza, a VALÓSÁGOT, érted, a modern kor igazi, s mára már klasszikussá vált művészeinek nagy fétisét ...

Nem védem a filmet, de nem is a film érdekel, hanem hogy annak kapcsán jogos úgy éreznie magukat egyeseknek, hogy régi, vagy régről átörökölt düheiket az ország másik magát jobban otthon érző részével szemben újra dagaszthatják, és eregethetik is kifele. Ez az, egy eszköz, ami ezt kiváltja, és vannak, akik boldogan harapnak rá.

Nem volnék a "rajongója", csupán a támadói sokszor vak dühének kevéssé megértője. Bayertől már olvastam ezt-azt, mindenféle szösszenetet és azt kell mondjam, hogy sokszor hiánypótló a mainstreammel szemben, bárki, vagy bárki is volt ő, és bárhová állt. Az, hogy a neve és ténykedése ilyen indulatokat képes kiváltani az ilye érzelműekből, biztosan jelent is valamit. De e gondolatot egyelőre nem viszem tovább.

Ironfist 2012.07.14. 10:32:05

@Kandeláber:
""Minden ház, minden híd fel volt lobogózva" vörös zászlókkal is, továbbá a közintézményekben kötelező volt kitenni a szifiliszes Lenin képeit, általánostól egyetemig kötelező volt oroszul tanulni, feljelentettek, mert hallgattad a Szabad Európát, Jan Palach '68-ban Prágában, Bauer Sándor '69-ben Budapesten felgyújtotta magát tiltakozásként a ruszki megszállás ellen, nyugati útlevélhez munkahelyi javaslat kellett, 1986. március 15-én a Lánchídon a rendőrök megverték a tüntető egyetemistákat, elvették a személyi igazolványaikat, amelyeket átadtak a rektornak, mindenhol nyüzsögtek a besúgók (jó, ez most is így van)."

Ma pedig EUs zászlóval is, és továbbá közintézményekben kötelező kirakni a nemzeti együttműködési nyilatkozatot, általánostól egyetemig kötelező angolul, vagy németül, vagy más idegen nyelvül tanulni, kirúgnak ha kritizálni merészeled a munkáddal a fideszkormányt, nem tudom a nevét, de az a nyugdíjas szíven szúrta magát tiltakozásul, tervezgetik, hogy egyáltalán ki sem engedik a diplomásokat az országból, a tiltakozó LMP-seket a minap vitték el bilincsben.
Na ennyit a fülkeforradalmi aranykorról.

"akkor Lendvai és Gyurcsány az MSZMP- és a KISZ irodában terpeszkedett a Lenin-kép alatt."
Továbbá Orbán Viktor, és Deutsch Tamás is. Őket kifelejtetted.

szszg 2012.07.14. 10:40:12

@Kandeláber: most meg EU zászlókkal, na bumm. Mindig tartoztunk valahova, olyan még nem volt, hogy a magyar mellett ne lett volna más zászló. Most is az MSZMP van kormányon, nézd meg az arcokat, de jáj az átkosban de szar volt.
Ellenben az Másfélmillió lépés politikamentes volt, az országot bemutató remek film, most meg egy propagandaműsor. Azt hiszem, innen indult ez az egész téma. Nem volt akkor aranykor, de nem volt átpolitizálva a hétköznap.
Azt kéne megérteni, hogy régen is éltünk, úgy ahogy, a régi nem eredendően rossz, az új nem eredendően jó. Bayernak szar ömlik a szájából, mint tette azt az előző rendszerben is.

Bolsizhatsz aztán, jól, jelenleg valami naracs brigád harsogja kissebségből, hogy ők a többség (bolsevik). Haha. Inkább énekeld el kétszer, hogy "trolololo"!

schmiccki!! 2012.07.14. 10:47:48

mondjuk előre jelezte bayer zsolt, hogy nem veszi komolyan a munkát, 'hogy ma már semmire sincs elég idő.' a harmincvalahány millió éppen arról szól, hogy szánhasson rá időt, illetve sokkal inkább, hogy elvégezhesse a szükséges munkát, megtervezze, előkészítse a történetet. erre nem volt hajlama, késztetése semmi. a közpénzek kapcsolatrendszereken keresztüli elosztásának ez a hátulütője, nincs garantálható minőség.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 10:50:08

@ekszvájzed:

Abban lehet valami, hogy vannak akik oldal alapon eleve ámadják Bayert. Úgy nézem keveredik ez azzal, hogy sokakat – engem is – ugyancsak féraszt a film, már megírtam milyennek érzett dumája. Nem fontos eldönteni azt, készíthetett volna más jobb hasonlót, vagy nem. Fogalmam sincs. De azt hiszem ez nem volt akkora szükséglet, hogy ne lehetett volna meg nélküle az ország. Azért mert egyszer valakinek volt egy jó ötlete és csinált belőle valami közkedveltet, nem muszáj még időről időre meg is ismételni, függetlenül attól, hogy hogyan. Ami meg Bayer, izé, munkásságát illeti általaban, hát azon is van mit kifogásolni,szerintem is, enyhén szólva. Én igazán nemzeti színekben mozgok, de abból nem következik sem egy nyálas kegyesen kimódolt túlhangsúlyozás, sem szüntelen zsidózás szükségessége. Van okom azt gondolni, hogy Bayer nem meggyőződésből csinálja amit csinál. De ez mind mellék dolog, mert a film a téma. Ha valakinek tetszik, tetsszen, nekem nem.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 10:56:23

@országjáró:

Nagyon jó érzések, jó helyzeteírás. De mi vezetett ide? Márhogy szerinted. (Azt tudom, én mit gondolok.) Mit gondolsz erről?

Kandeláber 2012.07.14. 11:05:15

@szszg: Olvasd el a tegnapi kommentjeimet, valamennyiben leírtam, hogy ez a Bayer-féle copy nézhetetlen, ellenben a régi kitűnő. Sok részt felvettem videóra, mindig megnézem az ismétléseket, ebből öt percig bírtam, akkor miről beszélsz?
Senki sem mondta, hogy a régi eredendően rossz, a szép tájak akkor is itt voltak, ennyi.
Azért azt ismerd el, hogy a nemzetietlen cucilizmus idején a magyar rezsim volt a leg- internacionalistább a keleti blokkban, ezért cserébe viszont az életszínvonal jobb volt néhány másik keleti országénál. Bár amikor először voltan Jugóban a horvát tengerparton, kicsit leesett az állam, pedig én minden évben a Balatonon nyaraltam.
Antallék részben azért buktak el annak idején, mert az előző 45 évet nem csak politikailag akarták annulálni, hanem mindent megtagadtak, és ezzel nagyon sok embert megsértettek - ehhez jött még a dilettáns gazdaságpolitika a nemzeti vagyon kiárusításával - egy Csepi Lajos volt a főkufár AVÜ-vezérként.
Nem érdekel a narancskormány, a gatyaváltás utáni összes rezsim arrogáns volt, Antall, Horn, Orbán, Medgyessy, Gyurcsány, Bajnai - egyik kutya, másik eb.
A mostani "nemzeti" kormány azért valaha libbancs volt , ezt ne felejtsük, de '94 után benyomultak az MDF bukásával keletkezett vákuumba, felőrölték az összes jobboldali vetélytársaikat, és oda jutottak, ahol most vannak.
Minden nemzet olyan kormányt kap, amelyet megérdemel.@Ironfist: Az EU-zászló azért egy hangyányit szimpatikusabb, mint a "nemzetközi munkásmozgalom vörös zászlaja". A nekem sem túl szimpi Deutsch vagy Orbán viszont nem terpeszkedett lenin.kép alatt irodákban, ellenben Kövér igen, az MSZMP-intézetben. Angollal és némettel némileg többre megy az ember, mint a kötelező orosszal, amelyet mindenki utált, és ezért nemigen tanult szívesen. A nem kiengedés gyerekes, az LMP-seknek pedig többek között az volt a céljuk, hogy bilincsben vigyék el őket, és szerepelhessenek a médiában. attól függetlenül jó kis performansz volt. Tudtommal nem verték szarrá őket a cellában, Vágó szerint pináról és piáról beszélgettek, és jókedvűen nótázgattak.
Ez a "fülkeforradalom" duma rossz helyre ment, nem vagyok vevő rá.
Tudod mit, a legellenszenvesebb kormányzati döntés, ami engem eddig érintett, az a dohányzás betiltása volt.
Ismétlem: minden eddigi kormányt megérdemeltünk, mert '90-ben nem tetszettünk forradalmat csinálni.

Kandeláber 2012.07.14. 11:18:24

Ja, meg volt Munkásőrség (a la SA) március 15-én és október 23-án állig fegyverben az összetartáson, továbbá Ifjú Gárda (a la Hitlerjugend) pöffeszkedő pofával rock koncerteken, mint "rendfenntartók".

2012.07.14. 11:20:14

@ByA:

Hmm, az egykori sikerek ismétlésével (vagy folytatásával) kapcsolatban igazad van, ezt meséld el pl. a "Kis Vuk" nevű egykori szörnyedvény alkotói gárdájának is ... :) Szerencsétlen Dargay, nyugodjék békében :(

Természetesen a zsidózásnak (szlovákozásnak, románozásnak, stb.) is vannak határai, MINT MINDENNEK, ami népek / országok vélt, vagy valós becsét tapossa. Én, aki sok blogot és még több hozzászólást olvasok, úgy látom minálunk egyelőre sokkal több a gyalázása annak, amiről csupán feltételezik is, hogy a fentebbieket követi el, és a "magyar" fogalom megállás nélküli becsmérlése nem tartozik a mainstreamben követendőnek felállított 'morális' mérce által nehezményezettek közé.

Hanem a kormány és rendszere tényleg mocskos visszásságainak mindenhonnan ömlő ekézésébe szépen belé szövendő, bár ezt a módszert az ekézők hiányos tehetsége, ám annál erősebb ifjonti dühöngése folytán nem tudják úgy megvalósítani, még ha akarják se, hogy ne tűnjön fel ...

Amúgy nálad is van pont, de tényleg. Egy újabb józan és normális hang, aminek örülni tudok.

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.14. 11:33:46

@Kandeláber: munkásőrség... napersze. Játékkör fegyverbuziknak és alkoholistáknak. Ismertem egyet, ott lakott a szomszédunkban. Kicsit buta volt, nagyon alkoholista, oszt jónapot... Politikát meg magasról leszarta.

Ironfist 2012.07.14. 11:36:30

@Kandeláber:
". A nekem sem túl szimpi Deutsch vagy Orbán viszont nem terpeszkedett lenin.kép alatt irodákban, ellenben Kövér igen, az MSZMP-intézetben."
Sokszor belinkeltem már, most még egyszer. De terpeszkedtek Lenin kép alatt ők is :)
Kövér László - MSZMP tag, a Központi Bizottsághoz tartozó társadalompolitikai intézet munkatársa, és a Magyarországi Ifjúsági Szervezetek Országos Tanácsa (MISZOT) alelnöke
Járai Zsigmond - MSZMP-tag
Matolcsy György - MSZMP-tag
Martonyi János - MSZMP-tag
Pintér Sándor - MSZMP-titkár
Schmitt Pál - az Országos Testnevelési és Sporthivatalnak (OTSH) alelnökeként miniszterhelyettes a Lázár-, majd a Grósz kormányban
Hoffmann Rózsa - MSZMP-tag
Mikola István - MSZMP-tag, a Hazafias Népfront alelnöke
Stumpf István - MSZMP tag, a Hazafias Népfront alelnöke
Fónagy János - MSZMP-tag
Vonza András - MSZMP-tag
Ligetvári Ferenc - MSZMP-tag
Chikán Attila - MSZMP-tag
Boros Imre - MSZMP-titkár
Turi-Kovács Béla - MSZMP-tag
Harrach Péter - MSZMP-tag
Kerényi Imre - MSZMP alapszervezeti titkár
Pozsgay Imre - MSZMP PB-tag
Szűrös Mátyás - MSZMP KB-titkár
Boross Péter - MSZMP-tag
Balogh Gyula - MSZMP-tag
Csintalan Sándor - MSZMP-tag
Orbán Viktor - gimnáziumi, majd egyetemi KISZ-titkár
Varga Mihály - KISZ-titkár
Rogán Antal - KISZ-titkár
Deutsch Tamás - KISZ-titkár

"Ez a "fülkeforradalom" duma rossz helyre ment, nem vagyok vevő rá."

Csak replikáztam a mai helyzetet arra, amit mondtál.

"Tudod mit, a legellenszenvesebb kormányzati döntés, ami engem eddig érintett, az a dohányzás betiltása volt."

Az egyetlen döntésük szerintem, ami ért is valamit. Én kifejezetten örülök neki.

"A mostani "nemzeti" kormány azért valaha libbancs volt , ezt ne felejtsük, de '94 után benyomultak az MDF bukásával keletkezett vákuumba, felőrölték az összes jobboldali vetélytársaikat, és oda jutottak, ahol most vannak."

Ez azért van, mert valójában csak populisták, és mindig arra húznak, amerre az igény van.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 11:41:26

@ekszvájzed:

Kösz amit a hangról. Ami azt illeti, van, hogy elborul az agyam. Nem is a vélamények zavarnak olyankor, hanem a görcsösen, mindegy milyen látszatra győzni akarás, amikor a tények egyértelműen mindegyek

Nekem úgy tűnik, hogy annak a magyar gyalázásnak aminek a létére joggal utalsz, nem az a forrása, ami első látásra tűnhet és amit szoktak is mondani rá. Nem létezik valójában az a magyar ellenesség magyarok között, akármilyen származsúak aminek pedig hangot adnak.

Azt gondolom, ez a szerintem is gusztustalan jelenség a kiosztott szereppel bután azonosulásból ered. Túl hosszú lenne ezeket egy blog beírásba tömöríteni, de talán annyi elég, hogy nem kétlem, nagy érdekek fűződnek ahhoz, hogy a nép ilyen szerepekkel azonosuljon és egymást marja amíg az összpárti fölül lévők húzzák és vonják, osztozkodnak.

országjáró 2012.07.14. 11:48:27

T. ByA.

Talán egymondatban: az ember lett a társadalom leggyengébb láncszeme, így aztán gyakorlatilag nem is fontos egyik kormánynak sem.
Persze elvben igen, hiszen halljuk -látjuk a szép hangzatos szólamokat minden áldott nap. Más. Országjárást, az emberekhez közel kerülést nem lehet politikai alapon, háttérrel, múlttal és jelennel véghezvinni, ilyenekre nem kíváncsi a vidék embere. Messziről utálják őket! Jómagam, jelenleg munka nélkül állok itt már közel egy éve - nyugdíjba sem tudok menni, de nem is akarok, úgy érzem van még bennem spiritusz...Fejvadász szakember azt mondotta: annyira specifikus az ország, személy és társadalomismeretem, hogy ilyenre nincs itthon szüksége a hazai piacnak. Persze az osztrák és német piacnak jó voltam, csak sajnos haláleset végett megszűnt a külföldi kézben lévő kiadóm. Most egy olyan ötletem támadt, hogy jó lenne elkészíteni az "Ország Könyve"-t, melyben minden hazai település benne lenne egy általam kigondolt egyedi és speciális formában. A Haza nagykönyve aztán helyet kapna az Országházban, az Közt. Elnöki Hivatalban és még pár helyen óriás kódex formában, a többit kereskedelmi célból kisebb méretben lehetne kiadni. Ebben a témában megkerestem a kormányt, és Orbán Viktort is, de eddig semmi érdemleges visszajelzés nem érkezett. Pedig mennék nyolcadszor is, óriási ismeret, tapasztalat és országos kapcsolatrendszer segítené az újabb munkámat. Várok, remélek és közben keresem az új munkaadómat....Bővebbet rólam a Handler Ármin név alatt a Googleban, Facebookon... Hát ez van kérem.

milyen szép a Vértes, ó 2012.07.14. 11:49:20

@ByA:

Igazából csak az nem derült ki, mi a "történelemhamisítás", illetve melyek az oda nem tartozó (fél)igazságok, de tekintve, hogy nem nagyon sikerült felfognod, mit írtam, meg azt, milyen "ügyesen" magyarázol bele olyasmit, amiről véletlenül se volt szó, azt hiszem, ez nem is túl nagy csoda.

Persze az előrángatott közhely kinyilatkoztatások elemezgetése is "megérne egy misét", de nincs sok értelme valószínűleg.

Kandeláber 2012.07.14. 11:52:16

@Ironfist: Semmi gond, ezt én is tudtam. Egészítsük ki azzal, hogy Antall múzeumigazgató volt, nyilván nem a megbízhatatlansága miatt, Horn Gyula (a pufajkásságot most hagyjuk) MSZMP-KB tag, Medgyessy Péter ügynök, Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon ugyancsak KISZ-titkárok.
Amellett valamennyi eddigi győztes párt populista volt.
Az SZDSZ talán nem, ők viszont soha nem győztek választáson. Nem populista programmal induló (magyarán nem ígérgető) párt ugyanis nem győzhet.@A fidesz a betegek kiirtására készül: @ByA: Tehát párttag fegyverbuzi alkoholisták.
Előfordult olyan eset a '80-as években, hogy a munkásőr géppisztollyal agyonlőtte azt a bírót, aki számára kedvezőtlenül döntött egy családjogi ügyben.

2012.07.14. 12:02:25

@ByA:

Huhh, ezekre a záró gondolatokra kunklúzióként én is jó pár blogon felhívtam már a figyelmet - többnyire válaszoló komment nélkül (mert talán ez csak nem egy ultima ratio?) Hiszen annyia nyilvánvalóan folyik az uszítás, hogy csak a vak nem látja, de szerintem már az is ...

Az is baj, hogy amíg még lelkes és főleg BÁTOR dokumentum-közzétevő kalózok sem mutatják meg, valójában mi folyik, az agyalóknak csak a konteók maradnak, újabb hasznot jelentve a szélsőségeseknek és ellenfeleiknek. Az ország és népe lerablása, gátlástalan kifosztása, miközben az értelmesebek is csak egymás piszkálását és piszkolását tanulják meg, a legelemibb evidenciákat is félretéve ...

Lásd ezen vita nyitó szakaszának hozadékát, amire már megkésve reagáltam. És marad az álmodozás a közös érdekről, meg a minden polgárt megillető értelmes és tartalmas életről, ami már nem érdekel senkit, mert egy virtuális háborúban próbálunk ellenségeket találni, hogy felelősségre vonjuk, vagy jól legorombítsuk őket. Óvoda ez, meg annak homokozója, ahogy néhány helyütt szintén megjegyeztem már.

És igen, van, hogy sikerül becsábítani a dühöngésbe engem is, mert a kialakított helyzeten sem az utcai performansz, sem a négyévenkénti szavazósdi, sem a blogokon való anyázás nem segít, ezen az anyaföldön, és ezt MINDEN résztvevő, még ha nem is hiszi, de nagyon jól tudja.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 12:04:09

@milyen szép a Vértes, ó:

Érdekes, épp most tártam föl azt a gyöngeségemet följebb, hogy „Ami azt illeti, van, hogy elborul az agyam. Nem is a vélamények zavarnak olyankor, hanem a görcsösen, mindegy milyen látszatra győzni akarás, amikor a tények egyértelműen mindegyek.”
Ahogyan válaszoltál, nagyon ideilik, de megpróbálom, hogy mégsem boruljon el, jó?

Bizonyára kivetted, hogy egészen pontosan fölfogtam miről beszéltél. Bizonyéra éppen az zavar, hogy érdemben válaszoltam neked rá és ezzel nem tudsz mit kezdeni. Ennek tagadásával vagdalkozni épp oly fölöslges, mint tisztességtelen, De hagyjuk egymás minősítését, gondolom semmit sem lehet megoldani általa. Ha öröm is neked –ahogyan tűnik – a gyűlölködés, engem légyszíves akkor is hagyj ki belőle.

Szóval megkockáztatva azt, hogy esetéeg őszintén nem értetted amivel válaszoltam, tessék:

Azt az állításodat alapítottad féligazságokra vagy/és hamisításokra, hogy Erdély a kiegyezés utáni kor kivételével nem volt a magyaroké. Az eszközöd az volt, hogy valamiféle meg nem fogható „erdélyiek” ál-kategóriával operáltál. Elmondtam már ezzel mi a baj, jó lenne, ha nem ragaszkodnál ahhoz, hogy körben forgjunk, csak azért, hogy amikor neked valamit el kell ismerned, konok tagadással elkerüld. Nem érdekelnek a Farkass Bertalan félék. Szóval döntsd el, beszélgetni akarsz, vagy egyebet.

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.14. 12:13:08

@Kandeláber: most meg előfordult, hogy a jobbikos csőcselék rendőröket sebesített meg súlyosan. Előfordult, hogy rendőr a szolgálati fegyverével gyilkolta meg a haragosátt stb.
Ezzel most mit bizonyítottál?
Hogy párttag volt, az szerinted mit jelent? Nézd meg az idősebb jobbikosok v. akár a teljes fidesz vezérkar előéletét! Majd' mind mszmp tag, mi több, vezető volt!

Kandeláber 2012.07.14. 12:18:54

@A fidesz a betegek kiirtására készül: Nézzük meg a teljes: Fidesz,KDNP, MSZP, DK vezérkar előéletét, azért így teljes a lista.
Pár napja Siófokon két rendőrt vert szarrá egy banda, persze most kuss van a dologról.

vontod75 2012.07.14. 12:28:51

@Kandeláber: Én anno komolyan büszke voltam, hogy vér (forradalom) nélkül sikerült az átmenet. Akkoriban azt hittem, hogy vagyunk annyira kultúremberek, hogy ezt meg tudjuk oldani. Mára kiderült, hogy gyakorlatilag a lehető legrosszabb forgatókönyv volt ez...

szszg 2012.07.14. 12:29:06

@Kandeláber: Köszönöm a válaszod. Egyetértek, egyik kormányunk sem volt a szeren, és igazából az ország mindig megérdemli a kormányait. Ez van.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 12:32:13

@országjáró:

Értem, köszönöm. De vajon mitől lett az ember annyira mellékes? Én úgy gondolom azért, mert akármiyen pártjaink legfölsőbb vezetői úgy döntöttek 1989-ben már, hogy átlépik. Amit jól elmond, az a következmény.

Pepibubó 2012.07.14. 12:33:48

@Kandeláber: "Pár napja Siófokon két rendőrt vert szarrá egy banda..."
Lehetne erről egy kicsit több részletet megtudni? Vagy csak "bemondásra" gyűlöljük az állampolgárt, mert most ez a "logikus" reakció Bándy Kata meggyilkolására?

milyen szép a Vértes, ó 2012.07.14. 12:36:41

Lássuk csak, közhelyes töltelékszöveg, töltelék, egy kis személyeskedés, na, lesz érdemi rész?, jó, egy kis öntömjénezés, egy kis töltelék, még egy kicsi, na, megvan.

Nem állítottam olyasmit, hogy Erdély nem volt a magyaroké, az ellenkezőjét pláne nem, azt sem, hogy Erdély bárki másé lett volna, pusztán annak értelmét szerettem volna feszegetni, mit is jelent az (és mennyi 'értelme' van annak) hogy Erdély a MIÉNK (és yeah!), vagy valakié. Mondjuk igaz, onnan, hogy az első ősünk betette a lábát a környékre, minden a Miénk itt örökre, és ezen sem politika, sem háború, sem demográfia, semmi nem változtathat (a 'logika' természetesen kizárólag ránk alkalmazható).

És mellékesen igen, bevallom, kicsit felfordul a gyomrom attól, hogy sokak szemében Erdély nem más, mint a vurstli, amelyben felvehetik a pirosfehérzöld-pólót és nézhetik párás szemmel, ahogy a székelykapukból ácsolt színpadon páran népviseletben ugrálnak. Igen, el lehet játszani, hogy mekkora szép szeretetegységet bontott meg a sátáni Trianon, amikor a színmagyar Mi Erdélyünket, ahol korábban kéz-a-kézben táncolt magyar magyarral a réteken, csak úgy odaadták az oláhoknak, ettől még hamis az egész pátosz. És még mindig nem beszéltem arról, hogy a trianoni izé jogos lett volna, szóval ezt a szálat ne erőltesd, ha rögzült, ha nem -- a kérdéshez kapcsolódó hamis romanticizálásról volt szó, amelyben a Mi Erdélyünk szóvirág a lényeg, illetve játékos társai, azok a kis izék meg, akik Erdélyben laknak, bosszantó kis tényezők legfeljebb. Jaj, elnézést, már megint az erdélyieket emlegettem, bocsánat, bocsánat.

(Egy pillanatra eltűnődtem, megemlítem, mi az, amit nem írtam még, de fölösleges valahol.)

Kandeláber 2012.07.14. 12:41:23

@Pepibubó: Írd be a googleba, legalább öt címet dob ki. @szszg: Sajnos, igen.@vontod75: Nem azt mondom, hogy iszonyú nagy balhé kellett volna, csak éppen akkora, hogy elgondolkodtassa a volt és a leendő rezsimeket. Ha emlékszer, szerte a keleti blokk országaiban nagy tüntetések voltak, Prágában, Pozsonyban százezrek mentek utcára.
Budapesten pedig az MSZMP/MSZP az ujja köré csavarta az ellenzéki pártokat, amelyek már amúgy is tele voltak tömve besúgókkal.
De Csehországban lett lusztrációs törvény, Lengyelországban lett elszámoltatás.
Itt pedig az lett, amiben élünk.
Nem lehetünk büszkék magunkra.

milyen szép a Vértes, ó 2012.07.14. 12:41:43

@ByA:

De valahol az a felvetésed jogos, hogy nem kellene foglamazásbeli félreértéseken vitatkozni (vagy ha nem említettél ilyesmit, vedd úgy, hogy belemagyaráztam).

Szóval értekezzünk békésen és amennyire távolságtartóan csak lehet, erről: mit jelent az, hogy 'Erdély a magyaroké'? Ha segít, akkor bármely más terület és bármely más nép behelyettesíthető.

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.14. 12:50:29

@Kandeláber: Mszp/DK hóttfelesleges, ott egyértelmű. A siófoki eset kapcsán meg mit értesz azon, hogy "kuss van"? Hírekben megjelent, ennél többet ritkán foglalkoznak egy-egy bűnüggyel - bár néha én is kíváncsi lennék a folytatásra.

Pl. tegnap vagy tegnapelőtt láttam a tévében, hogy valakit megkéseltek, az illető bevonszolta magát a rendőrségre, megmondta, hogy ki volt a támadója. Az illetőt fél napon belül elkapták, majd bírói(?) utasításra elengedték, szabadlábon védekezhet.
Ha nem önvédelem volt (amiről viszon a tévések egy szót sem ejtettek), akkor igencsak érdekes a dolog... Mondjuk itt is érdekes lenne a folytatás, de azt már nem fogjuk megtudni.

Kandeláber 2012.07.14. 12:56:54

@A fidesz a betegek kiirtására készül: "Bírói utasításra elengedték" - ezt el tudom képzelni, A Cozma-ügy másodfokú ítélete megmutatta, hogy ebben az országban a bírák gyakorlatilag mindent megtehetnek, következmények nélkül.
Hogy "kuss van", arra értettem, hogy ez azért nem mindennapi, hogy földre viszik a rendőröket, kommandósoknak kell őket kiszabadítani, és semmit sem tudni arról, kik lehettek az elkövetők, vagy ilyesmi.

2012.07.14. 13:06:45

@ByA:

Szerinted ez az anyázás nekem öröm? Nekem, aki az anyázókat majdnem mindig értelmes látással, vagy ironikus tükörfelmutatással próbálom oltani? Sanálom kissé, hogy nem érted ... Az "óvodai homokozó" kitétel nem is tűnt fel? ... Ejnye már.

Ha közben már detektáltad, akkor meg bocsi.

Semmi egyéb nem érdekel, csak hogy térjen vissza az intelligencia a régi, őt megillető helyére, és a magukat intelligensnek deklarálók ne másszanak bele négykézláb a kakiba. Te értelmes vagy, s mégis, ugyanabban a megvallásban, hogy én is dühöngök néha, mert emberből vagyok, (mert ez egy dedó, ami itt van), azt láttad, hogy én is élvezem?

Szerintem inkább a magam elé kiszabott küldetésben lelem az örömöt, hogy rámutathatok arra, amit leírok, hátha megjön tőle az ész. Te meg jajneharaguggyámá' :) De most dolgom van, léptem, csőváz.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 13:08:35

@milyen szép a Vértes, ó:

Mondod „Nem állítottam olyasmit, hogy Erdély nem volt a magyaroké, az ellenkezőjét pláne nem, azt sem, hogy Erdély bárki másé lett volna”

Én nagyon örülök, hogy most nem gondolod úgy, hogy Erdély nem volt a magyaroké. Ha nem látom nálad ami ennek az ellenkezőjének legalábbis látszott így:

„... ez személyes problémácskám, hogy konkrétan mi is az az izé, hogy 'Erdély a _miénk_ volt'? Erdély Erdélyé volt, Trianon előtt pusztán ~50 évig volt Magyarországhoz csapva”,

akkor nem reagálok és nem is lett volna köztünk semmiféle vita.
Minthogy ezt úgy látszik mégsem gondolod, nincs is.

Merthogy abból, hogy a miénk volt (ebben úgy ltom megegyeztünk), nem következik az, hogy most a miénk és, hogy ez a miénkség valami örök. Talán szeretném ha az lenne, de be kell látnom, mint mindenki másnak, hogy a tények mást mutatnak.

Ettől még megmarad a kérdés, hogy elvileg helyes lenne ha az elcsatolt magyar lakta területekre nézve így vagy amúgy de érvényesülne az önrendelkezés. Most pusztán elvben, ez lehetne visszacsatolás. Lehetne autonómia. A probléma él, megoldása nem az (nem akarom azt mondani ezzel, hogy te ilyesmit javasolnál), hogy jól van, menjen el onnan minden magyar, hozzánk, vagy Nyugatra, vagy olvadjanak be, akkor nem lesz elnyomás, hátrányos megkülönböztetés, efféle. Nem, ha keres az ember megoldást, azt tisztességgel csak az ő javukra lehet keresni, nem ellenükre, kárukra. Ehhöz nem kell különösebben nemzeti érzelműnek lenni, elég becsületesnek és nem magyarellenesnek lenni. Ugyanez volna az álláspontom mondjuk thai-kambodzsai fölállásban.

Az, hogy mindezt, hogy helyes, vagy nem megközelíteni, más kérdés. Jobban értek egyet veled az általad erre vonatkozóan irtakban, mint gondolnád. És rengeteg erdélyi magyar szintén egyetért. A kiabálós, jelszavas nemzeti érzés esetleg (ezt is kétlem) önmegnyugtató, sehova sem vezet, sőt ellenkező eredményt ér el. Van más is, mint egyik oldalról a jogföladés, másikról, üres ordibálás. Az előttünk mint közösség előtt álló nem kevés föladat egyike józanul megtalálni mi az a más és hogyan érvényesíthető.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 13:12:32

@ekszvájzed:

Tejóisten! Itt valamit rettentően félrérthettél. Annyira, hogy nem is látom mit, és mire reagálsz így. Kolosszális tévedés. Épp, hogy egyetérünk, mondtam is, nem?

Ironfist 2012.07.14. 13:14:24

@Kandeláber:
"De Csehországban lett lusztrációs törvény, Lengyelországban lett elszámoltatás.
Itt pedig az lett, amiben élünk."

A fidesznek nemrég volt lehetősége feltárni minden ügynököt, de leszavazták. A második szimpatikus húzásuk lett volna, de elkúrták. Még a legvéresszájúbb "komcsigyűlölő" Wittner Mária is tartózkodó gombot nyomott igen helyett.

A siófokon rendőrökre támadtak dolgot meg én az indexen olvastam.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 13:18:03

@Ironfist:

Nem túl enyhe erre az, hogy „elkúrták”? Biztosan nem véletlenül, ügyetlenségből. Valami okból tették ezt.

Kandeláber 2012.07.14. 13:21:21

@Ironfist: 2012-t írunk. Eddig 22 év alatt valamennyi kormánynak lett volna lehetősége lusztrációs- és ügynöktörvényt alkotni.
A Zétényi_Takács féle igazságtételi törvényt az első ciklusban a Sólyom vezette Alkotmánybíróság annulálta.
A mostani képviselők egy része nyilván érintett lehet, azért ódzkodnak. De valószínűleg az elődeik is.
A siófoki történetet nem csak az index közölte - pár sorban, hanem egy csomó más portál is.
Csak éppen a lényegről semmit nem írtak: kik lehettek, hányan nyomták le a rendőröket stb...

milyen szép a Vértes, ó 2012.07.14. 13:24:57

@ByA:

Arról se írtam, hogy 'a magyaroké volt' (ami amúgy 'evidens', legalábbis politikai értelemben, bár fene se tudja, szerintem Erdély elsősorban egy 500 éve ott élő magyaré, székelyé, románé, zsidóé, és csak másodsorban egy pécsié -- nem, nem 'A románoké' stb.), arra próbáltam célozni, hogy másról próbáltam beszélni. :)

Arról, hogy picit hamis az a kép, mely szerint Erdély mindig is ugyanolyan része lett volna Magyarországnak, mint mondjuk Budapest, a Központ mindig is perifériaként, másodrendűként kezelte, az idealizálás csak manapság jött divatba, és sokat őriz magában a 'régi idők' lenézéséből. De ebből nem akartam semmit kihozni a 'mi volt jogos, mi nem' vonalon.

A többiben egyetértünk szerintem, lehet, hogy valamennyire a fentiekben is.

Igen, a félreértés túlreagálására való rádöbbenés utáni udvariassági köröket is szeretem. :)

milyen szép a Vértes, ó 2012.07.14. 13:29:14

@milyen szép a Vértes, ó:

500 éve ott élő -- családice mármint, nem a vámpirizmus multikulturális mivoltára céloztam

Pepibubó 2012.07.14. 13:43:50

@vontod75: @Kandeláber:
Semmiféle összefüggő tudósítás, leírás nincs a siófoki esetről. Egyik helyen " kigyúrt, erős, kopasz figura" az elkövető, a másik szerint egyetemista van előzetesben.
Nem tudom, ki hogy van vele, de a " kigyúrt, erős, kopasz figura" nem egy tipikus egyetemista alkat.
Ha meg a részletekről lenne szó, akkor ugye "nem kívánnak" nyilatkozni az illetékesek.
Az egész ügy nem is most, hanem "pár napja" történt. Érdekes "véletlen", hogy a pécsi gyilkosság után lett belőle ekkora ügy.

Sokfelé - többnyire eddig is biztonságos, frekventált helyeken - hatalmas erődemonstráció van az elmúlt két napban. Totális "kivezetéses" ellenőrzés lesz az M7-en - amilyet Nyugaton még sohasem tapasztaltam -, járókelőket motoznak lépten-nyomon.
Biztonságos közterekről, éjszakai hazajutásról volt szó - ezt vártuk, várjuk, nem pótcselekvéseket!

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 13:50:27

@milyen szép a Vértes, ó:

Akor így lassanként ebből is kialakult valami nem is olyan messze álló. Hadd mondjam azért még azt, hogy jobb vigyázni – Erdélytől teljesen függetlenül is – az etnikai alapon kiutalt birtoklással, azzal, hogy ha ott lakik, az övé. Ez így nagyon félrevisz, egy fajta önkényes jogfölfogás. Olyasmi, hogy ha én úgy tartom helyesnek, akkor az az övé. Lényegileg ez csak érzelmi-indulati megközelítés, értelmezhetetlen, csak zavart kelt, és ettől káros. Ha egy területet egy ország birtokol, akkor azé. Ennek lehetnek mindenféle formái, de jobb szerintem ha nem megyünk bele milyenek. Az biztos, hogy attól, hogy valakik valahol laknak, nem birtokosok. Válhatnak azzá, lehet kívánatos, hogy azzá váljanak de ha a múltról beszélünk, mégiscsak tény hogy nem voltak azok, akár kellett volna valamitől lenniük, akár nem. Egyszerűen nem hasznos az etnikai alapon birtoklás fogalmának a múltba vetítése, a fönnáló helyzetek aszerinti besorolása, és ha nagyon meggondoljuk van benne egy jó adag tautologikusság is.

Szerintem elhúzok, mert elmegy az egész nap ilyesmivel.

Kandeláber 2012.07.14. 13:55:07

@Pepibubó: Igen, erre céloztam, hogy csak ködösítés megy, nem korrekt tájékoztatás. A kigyúrt kopasz megjelenés valóban nem jellemző mondjuk egy bölcsészhallgatóra.
Ez a motozás és egyéb csak kifelé megy, tudják, hogy nincs értelme, de a külvilág felé mutatják, hogy jelen vannak.
Egy eset jut eszembe: tizenegynehány éve a Moszkva téren fejbe lőttek egy hajléktalant.
Az ügyeletes zseni detektív Doszpot este nyalatkozza a híradóban: egyszerű eset, egy másik hajléktalan lehetett, aki ugyanott koldul, és összevesztek a helyen, két nap alatt elfogják a delikvenst.
Egy hónap múlva kiderült, hogy egy narkós nehézfiú volt a tettes, csak szórakozásból lőtte le a szerencsétlen áldozatot.
Hát nálunk nem sok Poirot terem a bokrokban.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.07.14. 14:50:43

@Farkass Bertalan:

Akinek ilyen ügyfelei vannak, az ne pazarolja ránk, egyszerű gondolkodókra az idejét!

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.14. 16:06:22

@laspalmas: ez a gyerek 13 éves, 150 centi magas, 90 kiló fölött van (egy elhízott törpedisznó) Az osztálytársai folyton csúfolják, a kutya sem áll szóba vele, apja elhagyta, anyja alkoholba menekült, neki meg az egyetlen öröme, hogy azt képzeli, a nácik befogadták maguk közé. :D

2012.07.14. 18:57:43

@ByA:

A Vértesóhoz írottjaidról véltem azt, véletlenül, hogy az is hozzám szól ... :) Pillanatnyi elmegyengeségem, ne is törődj vele, akkor már 30+ fok volt ... Proszit, csin-csin, nazdarovje, cheers, löhájim, etc.

2012.07.14. 19:05:37

@ByA:

És szerintem a "kibulizottország" szövegét az iskolákban kellene tanítani, töri/ofő órákon, még mielőtt bármit is a gyerekek fejébe tolnak a "demokratikus jogállam" című hazudozásból ...

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.14. 19:13:11

@ekszvájzed:

Sejtettem, hogy valami ilyesmi. Megesik. Így hát teljes a nemzeti egység, hát még a követeződ tükrében!

fanatico 2012.07.16. 06:11:47

Aki szeretne egy jó filmet látni az országos kék túráról, az nézze meg a Szent István vándorlást! Aki forgatta az anno benne volt Rockenbauer régi stábjában, a film szellemisége megegyezik az eredetijével, sőt vannak benne összehasonlító bevágások a 79-es filmből. A sorozat 2000 körül készült.
videotar.mtv.hu/Videok/2011/06/27/16/Szent_Istvan_Vandorlas__2_resz_Fuzerkomlostol_Vagashutaig.aspx

garrett27 2012.07.16. 10:10:25

Végignéztem az első hetet a sorozatból. Ha most nem vetem össze a Rockenbauer féle klasszikussal, akkor azt mondom, hogy ez egy vállalhatatlan sz..r! Ha összevetem, akkor meg nem vagyok normális. Így nem is teszem. Leszögezem az elején, ez nem egy túra film, ennek semmi köze hozzá. Látványos snittek a mai magyar hon vidékeiről. Ez még csak el is menne, de szerintem Bruce Willis kedvéért nem zártak le annyi környéket mint az alkotók. Legalábbis erre jutottam, mert ennyi kietlen települést régen láttam. Sehol egy ember, de még csak egy ló, vagy tehén sem. Nem értem. Az imbolygó kamera annyira nem zavart, mesterkélt az egész, ez már csak a kisebbik baj. A nagyobb, vagyis a legnagyobb, amely haza fogja vágni az egész sorozatot, az a narrátor. Vagyis inkább a szöveg. Szegény Oberfrank Pál nem tehet róla, hogy ezt kellett felolvasnia, csak éppen nem neki kellett volna felolvasnia. A szöveg maga pedig egy tragédia. Siránkozás, merengés, ostoba álköltőiség, ömlengés és értelmetlen politizálgatás. Ez így vállalhatatlan. A 3. résztől kezdve néhol már áttekertem a szöveget (sajnos már csak felvételről bírom nézni, mert úgy bele lehet tekerni). Hogy mi a túrót kell hosszú percekig moralizálni egy zsidó temetőn, mutogatni a fejtáblákat, amelyeken a héber feliratokat a nézők 90%-a el sem tudja olvasni, fogalmam sincs. Hogy miért kell olyan hosszú és terjengős monológokat hallgatnunk a helyi pap, az egyik helyi öreglány tolmácsolásában, szintén nem világos. A vizsolyi biblia remake-jét készítő úriember kb. 10 perces nagymonológjáról már nem is beszélve. Szóval ez az egész egy óriási tévedés. Ez nem egy kéktúra, hanem egy politikai oktatófilm, egy hatásvadász, számító szörnyűség. Mondom ezt politikamentesen és rendkívül csalódottan, mert nagyon vártam ezt a sorozatot. Az utóbbi évtizedek legnagyobb csalódása számomra ebben a műfajban. Remélem szegény Rockenbauer Pálnak odafent nincs tv-je és nem látja ezt a borzalmat!

Háténvagyoka... 2012.07.16. 14:03:57

Annyira off ez az egész, de egyszerűen nem bííírom már ezt a kreténséget.

@Farkass Bertalan: "Magyarnak lenni sorsvállalás kérdése. Te lehetsz magyar nevű és születésű, magyarnak mégis egy darab szar vagy..."

Leszámítva, hogy kinek a nevével élsz vissza nick-ként, te vagy az egyik kretén. Szóval csak az számít magyarnak, aki egy rossz szót sem szól se a zsótira, se a viktorra, se a matolcsyra, se a fideszre. Csak az az igaz magyar, aki imádattal csüng az említetteken, és darab szarnak titulál mindenki mást. Az én itt-ott fellelhető adatlapomon a "politikai nézetek" rovatban az szerepel, hogy "normális". Nem emeszpés, nem elempés, nem jobbikos, nem fideszes - ha érted mire gondolok. Lassan mondom, hogy megértsd: N-O-R-M-Á-L-I-S. És függetlenül a zsigány zsótitól, a neki (sokszorosan) leosztott lóvétól igenis úgy gondolom normálisan, hogy gyalázat, amit a remake-kel művelt. És gyalázat az is, hogy engedték neki. És gyalázatosak mind, akik a nevüket adták ehhez. Nem véletlenül nincs ember a filmben. (a miben???) És tojok rá, ha rimékeli, de akkor a szájára ne vegye (nem hogy még címként is adja) az "Egymillió lépés...".t (????????) De ha már lépés, akkor gyalogoljon, csessze meg! De az büdös. Még megcsípi a szúnyog. Vagy ráesik egy kullancs. Vagy szarba lép. Vagy esetleg szálka megy a körme alá. Hát minden pénzt ingyen akar???? Egy éhbérért dolgozó közalkalmazott előképzettség nélkül különbül megcsinálta volna, mint ez a senki.

Van neked gyereked? Mi lesz belőle ha minden szart ráhagysz??? Ha engeded, hogy csinálja a saját hülyeségeit? Ha nem állítasz korlátokat? Ha sose szólsz semmiért? Egy önző, seggfej, mindenki által utált idióta lesz belőle. Az lesz. De nem baj, kicsim, apuci/anyuci szeret téged! Olyan szép, okos, kockafejed van! Olyan ügyesen tudod felrúgni a többieket! És milyen ügyesen loptad ki a tárcáját! Észre se vette. Ha-ha.

Még egy kis off: jó lenne, ha közvetlenül a hozzászólások alatt jelenhetne meg a reakció, mert már követhetetlen, hogy ki kinek mire válaszolt. Itt-ott bizony felröhögtem hangosan - oda beírtam volna, hogy kösz :) Aztán itt-ott szinte sírhatnékom támadt.

Vissza a témához: Rockenbauer hozzátartozói szerintem nyugodtan perelhetnének, hogy ne használják az eredeti címet.

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.16. 14:10:18

@Háténvagyoka...: állítólag Rockenbauer fia az mtv egyik vezetője. Most, a fideSS kormány alatt. Szerintem nem fog perelni...

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2012.07.17. 11:15:37

A tegnapi részt én is megnéztem, mivel előtte részben nem is voltam itthon, másfelől meg nem szoktam olyan korán hazamenni. Először csak ráncoltam a homlokomat, aztán már szóhoz se jutottam ettől a maszlagtól. (Arról nem is beszélve, hogy teli van ténybeli tévedésekkel is... például amikor közli, hogy az egész Börzsönyben már csak négy kilométer kisvasút van - az, hogy Nagybörzsönyben, ahol egyébként is forgattak, meg Szobon és Királyréten is megvan, az eszébe se jut.) Aztán mikor a végén a stáblistán ott volt, hogy Bayer Zsolt, akkor már nem csodálkoztam semmin...

De találtam egy nagyon jó viszonyítási alapot: a kétfarkú kutyások hiradó-paródiáját. Na ilyen az, amikor egy rémhírt vagy rossz viccet állami szinten meg is valósítanak...

Ppix 2012.07.17. 14:13:54

@ezanicknevem:
"azt szeretném, ha visszakapnánk a történelmi Mo. azon részeit, amelyeket 1913-ban magyarok laktak."
Jelentős részben már akkor is kisebbségben. De ma már szinte mindenhol kisebbségben. Igen vidám lenne ez. Nyilván beleegyeznek az érintett országok. Vagy képzeld magad az ENSZ elé ahogy felszóllal a magyar küldött, ööö, van ott az a 85% szlovák többség, de visszaköveteljük!!! Horvátországot is visszakéred? Ők nem félnek ám háborúzni, nemrég megmutatták...

"De ha valami visszaadja az országunkat, az az, hogy nem mondunk le róla. Akkor bármi történhet."
Nem fogja senki és semmi visszadni. Ez a realitás.

" De amiről lemondunk, az biztos elvész. "
Már 1526-ban elveszett, időszerű lenne a történelmet megtanulni. Eszetlenség amit kértek, nem csoda hogy kiröhog mindenki titeket,
A független magyarország ezután csak 1918-1945 között és 1989 után létezett. Ez nem sokkal jobb teljesítmény mint Csehszlovákiáé... Mire fel is nézzük le őket annyira???

Ezt olvasd el arany barátom:
hvg.hu/velemeny/20120612_tulelni_trianont

2012.07.17. 16:02:26

A táj szép, a képek szépek, de a film szar. Nem lett volna szabad engedélyezni a 32 ávvel ezelőtti filmhez hasonló címet, mert ahhoz köze nincsen.
Nekem nagy csalódás volt, a régi még most is nézhető, szerencsére a táj nem változik 32 év alatt semmit, a hegy most is ugyan ott van.

2012.07.17. 16:11:01

Megnéztem a Cserhát filmet is, sajnos a mi kis falunk ebből is kimaradt, mint ahogy Rockenbauerék is elkerülték, nem tudom miért haragudtak rá, pedig a kék jelzés itt megy, és pecsételő hely is volt mindig, régen a Kemény Huszárban, most hogy a kúriát eladták (ott volt a kocsma) egy másik kocsmában, tehát megkerülni nem lehet.

m_and_m 2012.07.17. 19:35:58

Aki hasonló élményt vár, mint az eredeti 'Másfélmillió' az nézze meg az 'Európa kék szalagja' sorozatot, ahol vízitúrázók eveznek végig a Dunán, a forrástól a torkolatig.

Minden megvan benne, ami a 'Másfélmillióban': túra, emberek, tájak, történelem (magyar is!), remek narráció.

kennyking 2012.07.22. 12:02:17

Én már csak olyan nácista-fasiszta vagyok, hogy kedvel(t)em Bayer Zsolt filmes dolgait, bár, általában az operatőri munkák tetszettek bennük.Kiváncsi voltam erre a sorozatra is.De egy bizonyos fokig egyet kell értenem a cikkben lévő kritikával.azért egy bizonyos fokig, mert nem láttam végig, tizenöt percet bírtam belőle, aztán átkapcsoltam a Comedyra, a Városfejlesztési Osztályra.habár már láttam, még mindig érdekesebb volt ennél.Zsolt! ez kurva gyenge !!!!

tintamin 2012.07.23. 21:02:33

Végre Zsoltika elmondhatja, hogy milyen szar. Szar-szar-szar.
Az egész életét arra tette fel, hogy "nagylevegő-sóhajtás-sirám".
Esetleg egy csipet indulat.

Szerencsétlen skizofrén turbómagyar a szlovákrendszámos kocsijával.

Számomra Bayer a tipikus magyar: permanens az elégedetlenkedés, a fájdalmas nosztalgiázás, a jövőtlen kesergés.

Erre kell most sok pénzt adni, mert a negatív jövőképnek sokkal jobb a piaca mostanában.

Agyatlan barmok.

s_l_t_n_ 2012.07.25. 19:38:06

9 részt néztem végig.....eszméletlen rossz sorozat. Mindegyik rész tiszta depressziós hangvételű, 20 perc után alig várom, hogy véget érjen az epizód....

Nem értem azt sem, hogy miért kell továbbra is erőltetni hogy ez a Rockenbauer sorozat utózöngéje, pár említésen kívül semmiből nem jön rá a néző....

sofalwy 2012.08.06. 20:13:11

Sajnos csak most, a sokadik hozzászólóként találtam a blogra, lehet, hogy amit írok, már sokan elmondták:

Magam is nagy érdeklődéssel vártam Rockenbauer újabb követőjének termékét. Nagy csapda ez a téma és a műfaj a filmeseknek, az MTV a Natura (ott csinálta Rockenbauer a filmjeit) szétzüllesztése után akadt egy-két epigon, aki érezhetően anyagi megfontolásokból "folytatta" a sorozatolást. Hát igen, a sorozat hálás műfaj, sok pénzt hozhat, többet, mint egy egyedi film. Tartok tőle, hogy a Rockenbauer-epigonok ezen felismerését tette magáévá Bayer is. Tán még baj sem lenne, ha tisztes filmalkotás jött volna létre.

Ezen sorozat nem film, egyik részében sem. Szöveg és azt "lefedő" totálképek átgondolatlan halmaza. A szerkesztőnek és a rendezőnek fogalma nincs arról, hogy mi e kettő meghatározó elem viszonya egy műben. Bayer szokásos túlírt szövegét egy gyenge és a szöveget értelmezni nem tudó hang mondja. Azt hiszem, maga is elfáradt az érthetetlen szózuhatag elmondásában. (Ja, az is egy szakma lenne, amit nem pártalapon kellene művelni.)

Az egész művel a fő baj az, hogy nem nézték, vagy ha nézték, nem fogták fel, hogy Rockenbauer filmje mitől film, mitől jó: az eredeti mozi emberekről szólt, történtek a dolgok. Felismerve azt a magyar természetvédelemben is központi elvként működő megállapítást: a magyar tájnak része az ember, az emberi tevékenység! Az ősfilm egyrészt egy csapatról szólt, akik bejárták a Kék Túra útvonalát, másrészt azokról, akik a tájban élnek, s akikkel szerencsésen találkoztak a túrázók. Ettől volt igazán jó és érdekes a film, no meg attól, hogy a két akkori operatőr - bevállalva a filmkamerával kézből dolgozást - életszerűen fotografálta a történetet. Ezzel szemben Bayer jelsorozatában ember nem jelenik meg, kivéve az éppen bejárt körzet egynémely - feltehetően nem ellenzéki - polgármesterét, akikkel szép, hosszú és unalmas pr beszélgetést adott elő. No ez más műfaj, ez nem a "Másfélmillió lépés"!

Néhányan szépnek ítélik meg az operatőr munkáját, összetévesztve a helyzetet azzal, hogy ma elég bekapcsolni egy digitális kütyüt és szép színes képet ad, ha nem sokat vacakolnak vele. Csakhogy ez még nem operatőri teljesítmény. Kóvályog a kamera hosszasan, nyilván számítva arra, hogy sok szöveget kell majd lefedni. A képnek és a szövegnek ritkán van köze egymáshoz, akkor primitív illusztráció formájában. Csak totálképeket látunk, csak az egészet. Részeket sehol. Nincsenek növények, állatok. Az egész filmből hiányzik az élet!

Az operatőr, aki ha jól emlékszem, rendező is, keveri a hosszú jeleneteket, de mivel soha nem tudni, honnan hová akar eljutni, nem tudni, mit akar megmutatni, így kényszerűen össze és vissza úsztatgatja a képeket. Ebben semmi gondolat, semmi tudatosság nincs, legfeljebb szépelgés, de az meg túl sok. Nem tudni, miért kezd egy jelenetbe, nem tudni mért ott kezdi el és nem tudni, miért fejezi be hol egy másodpercen belül, hol meg akár perces kóválygás után.

Kínos az emberek kerülése. A széphalmi épületben úgy tűnik, nem tudták kilapátolni a diákokat, de ott is szaladnak félre a gyerekek a kamera elől.

Zene a film alatt nem volt, csak valami olcsó szoftverrel kreált szintetikus olyanféle.

Azt nem lehet elkerülni, hogy egy ilyen, politikailag megalapozott sorozat a nézők elé jusson. Ha már így van elrendelve, akkor legalább Rockenbauert tisztelve, ne hivatkozzon Epigon 12 Úr arra, hogy a Másfélmillió remake-filmjét látjuk. Megérdemelné Bayer, hogy az ő "műsoraiban" tőle megszokott módon bőséges argóval jutalmazzuk kreatúráját, de nem esnék a szintjére.

beedoc 2012.09.01. 16:55:37

Waberer Úr kastélyát több hektár körbekerített erdő veszi körül a kéktúra a kerités mentére lett száműzve. 91-ben még a kastélyparkban ment és az üdülőben lehetett pecsételni. Ma a kastélytol több száz vagy tíz méterre levő kapu előtt kamaera, elektromos kapu. A terület tájvédelmi körzet. Jobb volt Szot üdülőnek.

szabojanos002 2012.11.20. 13:36:15

10-15 perc alapján azt mondani egy 14 részes sorozatra, hogy szar, olyan, mint 15 sor alapján azt mondani egy kommenteizőre, hogy hülye, szar ember. Ami szerintem kicsit felületes.

Aki hibát akar találni a sorozatban, az fog is. Ha Bayer Zsolt feltámasztott volna 30 darab 120 éves bácsit, hogy pontosan ugyanazokat az embereket szólaltassa meg, akkor az lenne a kritika, hogy semmi új nincs benne, fantáziátlan, lemásolta a Rockenbauer-féle sorozatot.

Azonban ennek a sorozatnak szerintem sokkal mélyebb üzenete van a városi, a vidéket csak tv-ből ismerő emberek felé, minthogy fennakadjunk azon, hogy kinek tetszik a vágás, meg kinek nem tetszik a zene vagy épp a narrátor orgánuma, személye vagy a hangsúly a mondatok végén.

Az eredeti sorozat célja kétség kívül az volt, hogy bemutassa a magyar vidéket annak értékeivel és gondjaival együtt, ugyanis ha valaki tényleg megnézi felnőtt szemmel a Rockenbauer sorozatot, akkor nem kerülheti el a figyelmét, hogy bizony már ők is számos kritikával illették az akkori körülményeket. Viszont, volt még mit bemutatni, voltak emberek, voltak mesterségek.

A Bayer-féle sorozat szerény személyes meglátásom szerint egy üzenet vidékről, amit én, mint vidékről nemrég városba költözött fiatal, teljesen átérzek. Ez a sorozat arra próbálja felhívni a figyelmet, hogy a vidék fogy. Azért kevés embert látni a falvakban, mert tényleg egyre kevesebb ember van a falvakban. És ezt szemléltetni kell valahogy, mert különben nem tűnik fel. Amellett, hogy kevés a magyar, egyre több a kisebbségi, ami igenis valós probléma. Lehet, hogy valaki nem találkozik ezzel mert olyan kiváltságos környéken vagy városban lakik és van alkalma, hogy a sorozat zenéjét vagy szövegét kritizálja. Ha azonban a kertjéből lopnák a zöldséget és a gyereke olyan iskolába járna a faluban, ahol a 16-ből 14 osztálytársa kisebbségi, akik megverik a tanárt, elveszik a gyerektől az írószereit és cserébe néha tetvet, akkor egyet tudna érteni azzal a néhány, még így is nagyon burkolt és cizellált megfogalmazással ami próbálja felhívni a figyelmet a vidék problémájára. És akkor nembeszélve arról, hogy külföldiek veszik meg a földeket, telkeket, így tényleg kihalóban van a vidék. Ezek a dolgok igazi, valós problémák, ami talán a legjellemzőbb manapság a vidékre, nemúgy, mint 32 évvel ezelőtt. Tudnék mutatni olyan falvat a kedves kommentezőknek, ahol nem mernének végigsétálni, még nappal sem!

Nem csoda, hogy depresszív a sorozat. Menjen le valaki vidékre tetszőleges megye 600 fős falujának a végére lakni és ő is depresszív lesz. Aki csak sétálni jár vidékre aztán meg ugrik vissza a Sziget-fesztiválra, annak erről fogalma sincs.

Ugyanakkor a remek operatőri munkának köszönhetően, a lehangoló üzenetetn túl, azt is bemutatja a sorozat, hogy sokat fejlődött a vidék, épülnek a várak, néhány vidéki erős egyéniség, többnyire polgármesterek próbálnak kultúrát lecsempészni a fővárosból, stb.

Végezetül az utolsó kommentre reagálva kicsit, nem tudom, ki az a Waberer Úr, nem is nagyon érdekel, hogy mekkora vállalkozó, de abban biztos vagyok, hogy ha nem lenne körülkerítve az az erdő, szépen lassan elkezdene fogyni... épp úgy, mint a kastélyt/szállót körülvevő mozdítható tárgyak...

süti beállítások módosítása