Skip to content


       Szűrés lista

Rablóból pandúr

simonkagyorgy.jpgItt van nekünk Simonka György, fideszes országgyűlési képviselő, Pusztaottlaka polgármestere.
2010 óta képviselő, sikerült négyszer felszólalnia a Parlamentben (összesen 13 percet beszélt), és egyszer megkérdezte írásban, hogy "Mit kíván tenni a kormány a pénteki viharkárosultak érdekében?".
Hát nem szaggatja szét a parlamenti mókuskereket, tökéletes példa, miért is szükséges a képviselők számát lecsökkenteni 199-re ...

Emellett Simonka a Magyar Dinnye Szövetség elnöke, aki július elején összehívott egy dinnyekerekasztalt, amiről a blogjában így ír:

"Június  végén a dinnye termelők, azzal kerestek meg, hogy olyan hír járja, mely szerint július  elején a szezon kezdetén, 60- 70 Ft-os akciókat hirdetnek  a multi láncok.
Ez egyenlő  a dinnyeágazat összeomlásával, mert ebben az esetben 15-20 Ft-os felvásárlási árnál biztosan nem kapnak többet a gazdák, arra kértek, hogy 2011-es évhez hasonlóan próbáljunk befolyást gyakorolni a multi láncokra,  hogy bár olcsóbb a külföldi dinnye, mégis a magyar dinnyét részesítsék előnybe és ne a külföldi dinnyéhez mérjék az akciós árakat, hanem a belföldi görög dinnye kilogrammonkénti előállítási árához.
Három napon belül sikerült asztalhoz ültetni a békési dinnyés gazdákat. Az asztal másik oldalán pedig a multinacionális láncok vezetői foglaltak helyet. A megbeszélést a Magyar Dinnyeszövetség részéről Simonka György, a Vidékfejlesztési Minisztériuméról pedig Budai Gyula, a tárca államtitkára vezette.
A gazdák által vázolt problémák többségére megoldást találtunk, melyet  szóbeli megállapodásban is rögzítettünk."

A kerekasztal annyira jól sikerült, hogy - csodák csodája - a nagy áruházláncok "véletlenül" mind a 99 forintos akciós árat kalkulálták ki a dinnyének, amelyről a CBA még volt olyan kedves, és plakáttal hívta fel a vásárlók figyelmét. Ezt ugye a Szudántól fejlettebb országokban kartellnek hívják, amit annyira nem szeretnek, de Magyarországon ez természetesen nem kartell. Hogy is lehetne az, a Vidékfejlesztési Minisztérium "kérése" hogy lehetne kartell?!


Ármegállapodás a versenyjogi szabályok értelmében nem született, de azért világossá tettük a láncok képviselői számára, hogy mekkora az a termelői ár, amely mellett nem lesz vesztesége a termelőknek, és kértük, hogy az árpolitikájuk kialakítása során erre legyenek tekintettel.” - mondta Simonka György, fideszes képviselő

Pócs János,  Országgyűlés szakbizottságának fideszes tagja szerint is "tisztességes, önkéntes megállapodásról van szó".

Fodor Attila, a CBA kommunikációs vezetője is részt vett ezen az egyeztetésen, aki közölte az MTI-vel, hogy  a "versenyhatósági vizsgálódást nem tartja megalapozottnak. Személyesen vett részt a két hete megrendezett dinnyekerekasztalon, ahol az hangzott el: kérik a magyar piaci szereplőket, hogy magyar dinnyét forgalmazzanak. Emellett önmérsékletet kértek a kereskedőktől: a fogyasztói árakat úgy alakítsák ki, hogy ezzel kedvezzenek a termelőknek is, mivel információjuk volt róla, hogy az országba jelentős mennyiségű import dinnye érkezett."

Egy Gazdasági Versenyhivatal által lefolytatott vizsgálat elég kellemetlen tud lenni, ezért Budai Gyula hétfőn sietve gyeztetett Juhász Miklóssal, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnökével, majd gyorsan világgá is kürtölte, hogy "nem folyik versenyjogi eljárás dinnyeügyben". Az nem, csakhogy a GVH tájékozódik, adatokat gyűjt és egyeztet az VM-el, majd utána fog döntést hozni, hogy indul-e hivatalos vizsgálat. Nem véletlen, hogy Budai hétfőn egyből a GVH-ba rohant ...

No, ugorjunk vissza 2008-ba:

”A Karsai József országgyűlési képviselő által vezetett dél-békési dinnyetermesztők azért létesítettek péntek kora este óta blokádokat Medgyesegyháza, Magyarbánhegyes, Nagybánhegyes és Kunágota több dinnyefelvásárló-telepe előtt, hogy elérjék: legkevesebb bruttó 30 forintot adjanak a felvásárlók a dinnyéért.
A már két napja tartó tüntetések következtében szombaton délelőtt az egyik medgyesegyházi, majd késő este egy nagybánhegyesei kereskedővel állapodtak meg a 30 forintos vételi árban.
A medgyesegyházi, magyarbánhegyesi és nagybánhegyesi gazdák azonban nehezményezik, hogy egy medgyesbodzási felvásárló továbbra is csak 18-20 forintot hajlandó adni a dinnye kilogrammjáért, ezért vasárnap reggel több gépjárművel elindultak a községbe, hogy eltorlaszolják a telephely 2 kijáratát.” - írta az MTI.

Na, és ki volt ez a dinnyefelvásárló, aki beperelte Karsait?

“A vádirat szerint Karsai József elsőrendű vádlott és két társa társtettesként elkövetett kényszerítés bűncselekményét követte el, amikor 2008. június 17-én “blokád alá vette” a dinnyefelvásárlással is foglalkozó Simba Hungary Kft. medgyesbodzási telephelyét.
Az ügyészség szerint Simonka Györgyöt, a kft. ügyvezetőjét, jelenlegi fideszes képviselőt azzal fenyegették meg, hogy addig tart a blokád, amíg alá nem ír egy olyan nyilatkozatot, amely szerint kilogrammonként nem 24, hanem 30 forintért vásárolja fel a dinnyetermést. A vádirat szerint az ügyvezető igazgató aláírta a nyilatkozatot, ám utóbb beperelte Karsait és társait.”

Karsai állítása szerint nem politikai hitvallása miatt zárták le a Simba telepét, hanem ezért, mert megtudták, hogy Simonka a 18-forintért átvett dinynyét 56 forintért adta tovább.

"A dél-békési dinnyefelvásárlók nem tudják megadni a dinnye kilogrammjáért a 30 forintos vételi árat, mert szerintük a minimum 30 forintos felvásárlói ár megbénítaná a kereskedelmet, és leállna a dinnye exportja" - nyilatkozta Simonka Görgy, a dinnyefelvásárló Simba Hungary Kft. vezetője.

A Simba Hungary kft. 17 másik kereskedő-felvásárló céggel közösen nyilatkozatot adott ki, mely szerint "a magyar dinnye körülbelül 90 százaléka külföldön kerül eladásra. A mindenkori felvásárlási árat a kereslet-kínálat határozza meg. Amennyiben mesterségesen magas áron próbálunk az uniós piacra görögdinnyét eljutatni, akkor az uniós partnerek más országokból szerzik be az árut, a magyar dinnye a termelők nyakán marad. A jelenlegi valós piaci viszonyok mellett a dinnye 30 forintos felvásárlási ára sajnos nem érvényesíthető."
A 18 kereskedő (köztük Simonka György) tiltakoztak "törvénytelen beavatkozás, az állami szervekkel való fenyegetések, valamint a minden jogi és szakmai alapot nélkülöző, minősíthetetlen, a termelőket megtévesztő módszerek" ellen.

2008: A mindenkori felvásárlási árat a kereslet-kínálat határozza meg. Tiltakozunk a törvénytelen beavatkozás, az állami szervekkel való fenyegetés ellen.

2012: Világossá tettük a láncok képviselői számára, hogy mekkora az a termelői ár, amely mellett nem lesz vesztesége a termelőknek.

A multik be vannak szarva a kormánytól, így elég ha a kormány "kér", ki az a bolond, aki nem teljesíti a kormány kérését?
A különadó, a különféle hatósági vizsgálatok mellett már senki nem mer keménykedni ...
A hatósági ár persze nem újdonság, volt már ilyen Magyarországon (lásd a Véleményvezér tegnapi posztja), azonban a NER-ben semmi sem fekete vagy fehér, újbeszédben ez az "önként, minisztériumi kérésre, véletlenül ugyanolyan megállapított ár" nevet kapná ...

Hát nem csodálatos?
A Magyar Dinnye Szövetség elnöke 2008-ben még húgyért-szarért vásárolta fel a dinnyét a gazdáktól, és adta tovább háromszoros áron, most pedig dinnye kerekasztalt szervez a multikkal, a háta mögött a minisztériummal.
Ha ennyire szívén viseljük a dinnyetermelő gazdák sorsát Simonka úr, akkor halljuk, mint az ország egyik legnagyobb dinnyefelvásárlója mennyiért is vásárolta fel a dinnyéket?
Más faszával könnyű a csalánt verni, ugye?

Címkék: dinnye

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr114674594

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nyilvánosan felvállalta enyveskezű módszerét a Közgép 2012.07.25. 12:21:44

A Fidesz kedvenc vállalkozása, a KÖZGÉP Zrt. honlapjának angol nyelvű oldalán ezt találtam: * KÖZGÉP Steal Structure-and-construction Co. * * A “steal” szó jelentése a dictionary.reference.com szerint: * 1. To take (the property of another ...

Trackback: Megvédi a dinnye árát, kereskedők zsebét tömi vele a kormány 2012.07.25. 12:19:16

Állambácsi után picsogtak a dinnyés gazdák – megkapták! Nem lesz 69 forintos akciós dinnye a boltokban, a nem várt extraprofit viszont a multiknál marad. Azzal, hogy a kormány “megkérte” a kereskedőket, hogy ne adják 99 forintnál olcs...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

protézisesh 2012.07.25. 09:14:31

asztakurva....

szó bennszakad, szem fennakad. Ilyen ország bazmeg nincs is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.25. 09:21:53

"Ezt ugye a Szudántól fejlettebb országokban kartellnek hívják, amit annyira nem szeretnek, de Magyarországon ez természetesen nem kartell. Hogy is lehetne az, a Földművelésügyi Minisztérium "kérése" hogy lehetne kartell?!"

Amúgy is figyelik egymás árait, hogy ne legyenek nagy eltérések. Nem ügy.

Amúgy miért is hittem, hogy a dinnye-árkiigaztás mögött nem lesz személyes indok :S

Transylvanianmixedgrill 2012.07.25. 09:25:42

Simonka úr 2008-ban azért vásárolta fel olyan olcsón a dinnyét, hogy a multikarvalytőkészsiberálbolsevistakommunistamétely elől elszippanthassa az extraprofittermelő eszközt, azaz a dinnyét.
Simonka úr tehát a NER szemszögéből már 2008-ban is egy szabadságharcos volt.
Most 2012-ben viszont úgy harcol a multikarvalytőkészsiberálbolsevistakommunistamétely ellen, hogy szándékosan magasra teszi a dinnye árát, hogy a jó magyar dinnyetermesztőtől már átvett és neki 40 forinton kifizetett dinnye ott rohadjon 99 ft-ért a multi polcain, és az átható dinnye bűz űzze ki onnan az akciós újsággal beténfergő panelprolit, és csábítsa át ezzel a CBA-ba, ahol 85 Ft-ért egy igazmagyarbecsületesjótétvállalkozó gazdagszik belőle, aki ugye eleve igazmagyarbecsületesjótét, hiszen magyar.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.25. 09:27:07

"A Magyar Dinnye Szövetség elnöke 2008-ben még húgyért-szarért vásárolta fel a dinnyét a gazdáktól, és adta tovább háromszoros áron, most pedig dinnye kerekasztalt szervez a multikkal, a háta mögött a minisztériummal."

Mondjuk mikor, merre. Csoda ez? :D

Amúgy azért a saját piac védelmének híve vagyok, csak nem biztos, hogy ez a módja. Mondjuk én olyat "kértem" volna, hogy az uniós dinnyét nem lehet x Ft-nál olcsóbban adni.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.07.25. 09:29:38

Rablóból rabló lesz az...

Ezért szeretem ezt a blogot, mert előás olyan dolgokat, amiről esetleg már elfeledkezett a kollektív emlékezet, és szembeállja a jelenkori baromságokkal:).

Ironfist 2012.07.25. 09:45:38

Kíváncsi vagyok, hogy a versenyhivatal vezetője mikor távozik a posztjáról, persze szigorúan önként.

Virág et. 2012.07.25. 09:48:22

Rátapintottál a NER lényegére: képmutatás, gerinctelenség.

2012.07.25. 09:52:28

amúgy azt sem értem ebben a dologban, hogy miért nem FELVÁSÁRLÁSI árat írnak elő, ha már? Az az, ami tényleg a gazdákat segíthetné, aztán adják el a bótok annyiért, amennyiért megéri nekik. Én simán el tudom képzelni, hogy ugyanúgy megveszik hugyészaré, és eladják 99 ft-ért.

Pappínó 2012.07.25. 09:58:17

Arról már ne is beszéljünk, hogy a külföldről behozott olcsó dinnyét, 5 perc alatt átcímkézik, és magyarként árulják...
Ahogy a zöldséget, vagy bármely más gyümölcsöt.

nemecsek ernő áruló 2012.07.25. 10:11:29

@somewhat damaged: Azért, mert a felvásárlási ár a gazdák érdekeit nézné, nem a NER-társakét. Ilyen egyszerű. A NER-társak pedig a CBA-ban ülnek, nem a földön. A miniszterelvtárs barátai majd jövőre lesznek a földön, az idén szétosztott földeken.

Johnny336 2012.07.25. 10:17:14

Vajon 80 év múlva a NER-T úgy emlegetik a törikönyvek, mint a szovjet NEP-et?

jozicsenko 2012.07.25. 10:19:46

hmmmm 99Ft-ért adják a boltban, ok

de a kérdés még mindig motoszkál bennem: mennyiért veszik a termelőktől?

ténylegesen?

mármint ok, hogy a felvásárlók a boltba leszállítják

mert erről nem esik szó: mennyit kap a termelő és mennyit a felvásárló? Simba Úr tényleg a termelőket védi, vagy valójában a felvásárlókat?

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.07.25. 10:39:55

@protézisesh:
"Ilyen ország bazmeg nincs is."

Ez annak a következménye, hogy a termelők inkább egymást fúrják az összefogás helyett. Akkor kiiktathatnák a simonka-féle élősködőket a láncolatból.
De Don P. is örülhet. Két hét alatt rend lett. Korrupció az lett rendesen.
index.hu/belfold/2012/07/25/bunelkoveto_rendorok_korrupcio/

Kandeláber 2012.07.25. 10:40:31

Zabáljatok görög görögdinnyét, a nagybani piacon ( parasztok kedvéért: Budapest, XXIII. kerület, Nagykőrösi út) kilója 50 Ft-ért kapható. Így bojkottáljátok a piszok multikat, a magyar kereskedőket és a magyar termelőket, és internacionalista segítséget nyújtotok a görögöknek.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2012.07.25. 10:49:59

Másfél héttel ezelőtt egy csehországi hipermarket (amely itthon nincs jelen) tökig volt magyar dinnyével. Csak ennyit tudok mondani.

S.O.A. 2012.07.25. 10:58:44

Túl sok a tény a posztban. Lencsés örülhet.

IP gyűjtögető 2012.07.25. 11:01:37

Köszönöm, kedves Vastagbőr, szerintem az ehhez hasonló "aknamunkákért" fogok mindig is idelátogatni. (majd egyszer áruld el, hogyan lehet a neked tetsző módon segíteni ténykedésed) szóval köszönöm!

Le_Penseur 2012.07.25. 11:05:28

@Kandeláber:
Tudom, hogy szándékosan csúsztatsz,de azért próbálkozom:
Nem a magyar termelők és kereskedők ellen érvelünk. Nem a multi láncokat vagy a külföldről behozott termékeket dicsérjük. Ezzel a kádárista, munkásőrös, mutyizós, urambátyámos, gerinctelen, hazug, képmutató, kétszínű politikai közélettel van tele a zacsink pártoktól és kormányoktól függetlenül!

S.O.A. 2012.07.25. 11:11:49

Ortodoxiában a kartellezés bűncselekmény.

De Csámpásszeműek a kétszínűséget, az unortodoxiát preferálják, úgyhogy ez nem kartellezés.

A kartellezés mostantól az, amikor elhízott, kivénhedt divat stricik két pornós rap klip forgatás között alternatív közjogi méltoságra kokainozzák magukat. Na az ellen tessék ágálni, ne a nemzetvédő dinnyementőket szapulják!

Kandeláber 2012.07.25. 11:14:32

@Le_Penseur: Hát ha a politikai közélet korrupt mivoltának ostorozása egyenlő a magyar görögdinnye árusításának kárhoztatásával, akkor nagyon gyenge az érvelés.
Egyébként mellélőttél, én legszívesebben az Auchan-ban vásárolok, a CBA-t utálom, mert a régi KÖZÉRT-re emlékeztet, megveszem a szlovák tejet és szívesebben iszok import sört, mert jobb, mint a magyar, kedvenc márkám a Zipfer.
Így tehát kurvára nem zavar a magyar görögdinnye 99 Ft-ért a polcokon. Egyébként egy multi lánc bejelentette, hogy a környező országokban lévő üzleteibe magyar dinnyét szállít. Gondolom, például a lengyelek ezen nincsenek kibukva, mert náluk azt hiszem, nem is terem meg a dinnye, és a magyar görögdinnye tényleg finom.

PC Plum 2012.07.25. 11:23:31

Tehát Simonka elintézte, hogy a multik magyar dinnyét áruljanak, és természetesen az ő cégétől vegyék meg magasabb áron. Mindezt úgy előadva, hogy megmentette a magyar "dinnyeszektort". Csak a termelőket nem.....

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.07.25. 11:24:34

@Ironfist: Elég a jogszabályokat átírni, gvh hatáskörét, költségvetését csökkenteni...

Bryan élete 2012.07.25. 11:34:28

Medgyesegyháza volt polgimestere - aki száz éve dinnyetermelő - egy múlt heti riportban elmondta, hogy egy fillérrel sem kapnak a termelők többet ezáltal /átlagban 30 Ft-ot/, mint pl. tavaly, sőt, mivel a magas ár miatt kevesebb fogy, a nyakukon marad a dinnye és így július közepén már régen kb.60- 70 Ft-ért kellene adni mindenhol ahhoz, hogy gyorsabban elvigyék tőlük. Szóval ki kaszál ezen is? Az állam a magas áfával, a felvásárlók és az üzletláncok. A termelő meg vergődjön, ahogy tud.

Le_Penseur 2012.07.25. 11:37:38

@Kandeláber:
Senki sem kárhoztatja a magyar dinnye árusítását, termelését, fogyasztását.
Az ellen károgunk, hogy ez a pali 2008-ban fillérekért vásárolta fel a dinnyét, majd busás haszonnal eladta külföldön, majd 2012-ben dinnye kartellt grundolt össze, ahol megint nem a termelő jár jól, hanem a felvásárló és az áfa miatt az állam. Persze ezt úgy adják elő, hogy hazafias cselekedet több pénzt fizetni a magyar dinnyéért, mert ezzel megmented a dinnye ágazatot.

Kandeláber 2012.07.25. 11:49:37

@Le_Penseur: Azt azért nem hinném, hogy ez a Simonka nevű bivalybasznádi dinnyés egyedül a falhoz állította a multikat, akik feltett kézzel esküdtek meg könnyek között, hogy csak magyar dinnyét és csak 99 Ft-ért fognak árusítani. A multik nem a gyenge szívükről és az empatikus képességükről ismertek, nyilvánvaló, hogy nekik is hasznuk származik az üzletből, ellenkező esetben Simonkát páros lábbal rúgták volna ki a tárgyalásról.
Az üzlet - optimális esetben -úgy jön létre, hogy van egy szolgáltatás és van egy ellenszolgáltatás, és ezek, hangsúlyozom, hogy optimális esetben, kölcsönös előnyökkel kell, hogy járjanak.
Amennyiben ebben az esetben ez így van, csakis a dinnyeimportőrök érezhetik úgy, hogy megszorították a töküket, és most csakis nekik áll érdekükben, hogy vékony hangon sikoltozzanak a GV előtt, hogy "kartell, kartell!"
A GV egyébként most "tájékozódik", majd kiderül, melyik kutya lesz az erősebb: Simonka és a multik vs. importőrök.

Transylvanianmixedgrill 2012.07.25. 11:53:50

@Kandeláber:

Az üzlet - optimális esetben -úgy jön létre, hogy van egy szolgáltatás és van egy ellenszolgáltatás, és ezek, hangsúlyozom, hogy optimális esetben, kölcsönös előnyökkel kell, hogy járjanak.

Nos, ez esetben az ellenszolgáltatás az, hogy ha belemennek a 99Ft-os árba, akkor a nyár közepén el fognak maradni az ilyenkor szokásos és fokozott ÁNTSZ ellenőrzések, munkaügyi ellenőrzések, adóellenőrzések és mindenféle ellenőrzések.
És ezt már mondani se kell, tudják ők ezt jól...

Le_Penseur 2012.07.25. 11:55:55

@Kandeláber:
Simi mellett ült Budai mögöttük állt a teljes VM. A háttérben boldogan bólogatott a CBA. Ha a mocskoskülfödi multi azt mondja, hogy csak a piac érdekli, és attól szerzi be a dinnyét, aki olcsóbban adja, annak igen súlyos következményei lettek volna. A már így is multi ellenes hangulatban a politikusok egymást túllicitálva átkozták volna el a nemzetünkre törő élélmiszer láncokat.

Kandeláber 2012.07.25. 12:01:08

@Transylvanianmixedgrill: Na látod, ha a bírságok elmaradásával tízmilliós nagyságrendű összegek maradnak a kasszájukban,máris extraprofitra tesznek szert.
A multik jóval dörzsöltebbek annál, minthogy számukra nagyon előnytelen megállapodásba belemenjenek, megtalálták volna a módját annak, hogy kiszivárogtassák az esetleges fenyegetést.
Gondolod, hogy egyik oldal sem készített hangfelvételeket a tárgyalások során? Itt nem lókupecek kötöttek üzletet, akik az állat- és kirakodóvásáron egymás tenyerébe csaptak egy vak ló eladása után.
A mostani üzlet nem hófehér lelkületű elsőáldozók és többször bérmálkozók között jött létre.
Vannak, akik - mint a dinnyeimportőrök - megszívták. Ilyen az élet.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.07.25. 12:07:18

@Kandeláber:

Nem, a multikat nem a Simonka nevű bivalybasznádi dinnyés állította a falhoz egyedül, hanem a Simonka nevű bivalybasznádi dinnyés, aki mellette Fideszes országgyűlési képviselő is. Vagy ennek szerinted egy tárgyaláson egy olyan országban, ahol az említett párt kétharmaddal kormányoz, amelyik eddig is bizonyította, hogy nem különösebben érdekli semmilyen jogi vagy erkölcsi akadály (ld. Lázár János esete az Erste Bankkal), semmifajta előnyt nem jelent?

Szerintem a rinyáló dinnyeimportőrök mellé még képzeld oda azokat az embereket, akiknek beígérték, hogy a dinnye kilóját 70 Ft körül is megvehetik a hétvégén, helyette meg 99 Ft-ért kaphatták volna csak meg (még úgy is, hogy téged "kurvára nem zavar a magyar görögdinnye 99 Ft-ért a polcokon"). Merthogy a két megegyező oldal nagy kölcsönös előnyében azért valakinek szopnia is kellett.

Kandeláber 2012.07.25. 12:10:05

Egy no-night nevű kommentelő 10:49-kor írta., hogy egy csehországi üzletben csak magyar dinnyét látott. Ez rímel arra, hogy Cseh-és Lengyelországba, a balti államokba, Szlovákiába és Németország egyik - gondolom, keleti részébe is szállítanak dinnyét Kelet-Magyarországról.
Gondolom,ezt nem Simonka és Budai intézte.

Kandeláber 2012.07.25. 12:12:29

@Rufus78: Már írtam,hogy a nagybanin 50 Ft kilója.
De megyek ebédelni, veszek dinnyét is.

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2012.07.25. 12:13:16

az is tök "természetes" dolog, hogy családok mennek tönkre aztán röhögve vásárolják fel tőlük a földjüket végül is valakinek szopni kell....

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2012.07.25. 12:16:45

a paprika termesztőket is megszopatták nem is egyszer ezért sokan abba is hagyták :S

unc_fester 2012.07.25. 12:20:20

20 évvel ezelőtt szétverték a TSZ-eket. Merazrossz, pedig a komenisták (talán?) egyetlen értelmes találmánya volt. (Nem, nem a kolhoz, hanem a TSZ.) El kellene végre kezdeni megszervezni a TÉSZ-eket, és akkor nem kellene ilyen minisztérium által irányított kartellezéssel foglalkozni.

Az egyébként különösen érdekes számomra, hogy a magyar dinnye 90%-a exportra megy, mi meg vesszük a külföldit. o_O Értem én, hogy ott drágábban lehet eladni, mint itthon, de akkor miért sírunk az itteni árakon?! Minimum a szállítási és tárolási költségeket meg lehetne spórolni...

pizsama 2012.07.25. 12:24:24

@Transylvanianmixedgrill:
Majdnem lefordultam a székről, hogy a földön fetrengve könnyesre röhögjem magam, mikor eszembe jutott, hogy még az is elefordulhat, hogy valakik tényleg így látják a helyzetet, és ez elszomorított. :)

Bloodscalp 2012.07.25. 12:32:01

Valaki tudja hogy minek kell felvásárló?
Miértnem megy a dinnye (termés) közvetlen a földről a legközelebbi bótba?
Akár lehetne nagyobb a termelő árrése, és akár olcsóbb a dinnye is...csak ki kell iktatni a fölösleges láncszemet.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.07.25. 12:33:49

@Kandeláber:
Jesszusom, most esett le: te azt hiszed, hogy ez az ár összegéről szól?!

Sajnos szerintem ez inkább a politikai hatalom gazdasági előnyökre konvertálásának minősített esete, amely előny persze csak részben a termelőké (a reszli), azért valami csak csurrant a forgalmazóknak is, akiket -nahát!- pont ugyanaz a Simonka képvisel (és a leírtak szerint cége is van/volt hozzá), aki országgyűlési képviselő is, 2-in-1.

Asidotus 2012.07.25. 12:34:19

@unc_fester:
egyértelműen a téeszek és áfészek (értékesítési szövetkezetek) újbóli létrehozása lenne a megoldás.

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2012.07.25. 12:36:16

@unc_fester: Ugyan ez volt a csirkékkel is itthon nem fizették meg aztán külföldre vitték ki de hiány volt csirkéből ezért az olcsó agyonra oltót kínai csirkét hozta be a multi, magyarként eladva.
Sokan kicsiben csinálták így kis tételben nem tudta eladni külföldre és tönkre mentek.

jágör68 2012.07.25. 12:39:54

Most nem azért ez a 99Ft/ kg (?) nevetséges ár.
Németországban egy fél dinnye kerül 3-4 EUR- ba, ha nem silány, éretlen x@rtt akarsz a multiból venni 1.99- ért.
A sok hülye persze veszi az "ócsót" tonnaszámra

Kandeláber 2012.07.25. 12:47:05

@Rufus78: Ha igaz, hogy Simi annak idején dinnyekalmár volt, és megsarcolta a termelőket, akkor megéri a pénzét.
A politikai hatalmat pedig mindig is gazdasági előnyökre konvertálták/konvertálják világszerte, és érdekes módon szinte senki sem bukik le.
Színleg ágálnak ellene,otthon pedig nézegetik a szépen hízó bankszámláikat.
Ezért jó üzlet politikusnak lenni.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.07.25. 12:47:54

@jágör68:
Jöjjenek a németek is a Kandeláber által javasolt nagybanira, ott 50 Ft/kg-ért megkapják:)!

unc_fester 2012.07.25. 12:52:30

Nekem az a (vágy?)álmom, hogy ha akarok, akkor hajnal kettőkor a TESCÓ-ban is vehessek helyi termelőtől származó paradicsomot. A Star Trek-es Mr. Spock féle vulkáni logikán nőttem fel, és nem fér a fejembe, hogy mitől olcsóbb az amit 2000+ km-ről szállítanak, mint az 50 km-ről, helyi termelőtől származó... :S
Persze azt is tudom, hogy ennek első, és legnagyobb akadálya maga a termelő, mert nem tud tonnaszámra, pontosan, azonos minőségű árút szállítani, ami a hipermarketnél alapkövetelmény. Egy apró, személyes tapasztalat: sír a paraszt a belvíz miatt, de nem fogja föl, hogy a vízelvezető árkot nem kéne beszántani a plusz 1-2 sor miatt. -.- Tehát a termelői, értékesítői szövetkezetek mellett nagyon sok "okosításra" is szükség lenne.
Sajnos sokkal összetettebb ez a probléma, és nem lehet megoldani a láncszem egyetlen pontjánál tett lépéssel, mint azt tették a minisztériumban.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.07.25. 12:53:32

@Kandeláber:

Igen, nem bukik le, kivéve, ha teli pofával kihirdeti meg kiplakátolja, mint ahogy itt is történt. Tehát ebben a dinnyés "kérésben" meg az utóéletében, Budaistól, Simonkástól nem is a lóláb lógott ki, hanem a fél ló, és még neonfénnyel világító nyilakkal körbe is rakták.

És így, ha a Versenyhivatal nem akarta a legelemibb szakmai hitelességét is feladni, lépnie kellett, vállalva, hogy politikai célponntá válik (hiszen aki kartellt kiált ilyenkor, amikor csak magyar a magyarnak vájja ki a szemét, az biztos a dinnyeimportőrök szekerét tolja).

Igen, pontosan ez a bajom ezzel az üggyel.

unc_fester 2012.07.25. 12:56:19

@Rufus78: A nagybanin sem a termelők árulnak a sajátjukból. A Szeged melletin pl. helybérlés van, amit már rég lefoglaltak a Simonka féle "kalmárok", és a hajnalban nekiinduló egyszeri parasztnak esélye sincs odabent árulni, ezért eladja ott a kereskedőnek, amennyiért tudja, és örül, ha nem fizet rá... :/

Harmony12 2012.07.25. 12:58:44

Már csak azt nem kérdezte meg senki, hogy az országba beérkezett jelentôs mennyiségû dinnyét, ami nyilván a CBA-hoz érkezett ha meghirdették elôre 69 forintért, és nyilván nem küldték vissza, ezek szerint eladták 99 forintért, azaz 30 forint tiszta extraprofittal az eredetileg tervezetthez képest. Akkor most ki kereste a legtöbbet ezen? ;)

Kandeláber 2012.07.25. 13:04:07

@Rufus78: Hová lépett a GV? "Vizsgálódik". És mi lesz belőle?
Túl sok karakter szerepel a mesében, Simi, Budai, a multik - ekkora széllel, nem, viharral szemben pislantani azért nem veszélytelen vállalkozás.
És most a multik nyeregben érezhetik magukat, mert mögöttük, illetve mellettük nehézlovasság áll a kiegyenesített kaszájú parasztfelkelők ellenében.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.07.25. 13:10:19

@Kandeláber:
A GVH legalább jelezte, hogy bármennyire is minisztériumi és országgyűlési képviselői szintig ér a ganyé, ezt azért már nem kéne rózsaillatnak hazudni. Már ez is nagy szó annak fényében, hogy az efféle "ellenforradalmi erőket" a Fidesz mekkora vehemenciával szokta elzavarni a kedves édes anyjukba...

mizrolist 2012.07.25. 13:10:40

@Kandeláber: izé, ez pont ott van fent levezetve és idézetekkel alátámasztva a bejegyzésben. Lásd:
"Hát nem csodálatos?
A Magyar Dinnye Szövetség elnöke 2008-ben még húgyért-szarért vásárolta fel a dinnyét a gazdáktól, és adta tovább háromszoros áron, most pedig dinnye kerekasztalt szervez a multikkal, a háta mögött a minisztériummal."

Seang Lee 2012.07.25. 13:11:47

Kicsit off de valahogy megis az ugrik be hogy a Wizzair augusztustol teszteli, majd szeptembertol bevezeti hogy a nagyobb kezitaskakert (ertsd retikulnel nagyobb) €10-t kelljen fizetni MERT ez az utasoknak JO. Hiszen igy sokkal kenyelmesebben fognak tudni utazni ES NEM LESZ ANNYI KESES. az en logikammal ettol lesz csak igazan keses (es amikor eddig volt keses az sem a kezitaskak miatt , na sebaj) amikor nem csak azt fogjak ellenorizgetni hogy a kezitaska akkora hogy azt be kellene csekkolni vagy sem (es buntit fizetni) hanem azt is hogy a kezitaska €10 eur meretu vagy sem... de eloadjak ugy hogy innentol a kezitaskak nagyreszeerert €10-ra megvagnak mert az NEKED JO es ezzel NEKED tesznek szivesseget. hat nekem annyira tehetnek hogy a budos eletbe nem utazom majd Wizzair-rel. Ravetitve a dinnye ugyre, most hogy eloadtak hogy a dinnye 99 HUF/kg mert az NEKUNK (es a termeloknek) jo, kimegyek a piacra (ahogy itt mar sokan irtak) es megveszem fele aron, direktben a termelotol. (majd amikor augusztusban hazamegyek nyaralni, marmint :) mert megvehetnem 99 HUF-ert is, meg mielott jonnek a tamadasok hogy a kulfoldre kikoltozott hazaarulo, esatobbi. de az allam mar eleget turkalt a zsebemben, eleget lopott tolem (nyugdij...) ugyhogy innentol ahogy csak lehet probalom minimumra szoritani azt a penzt aminek tudom a magyar kormany (politikusai) latja hasznat (na jo, pl utazni kell, igy pl mav jegyet kell vennem vagy tankolnom kell majd es ilyesmi.) de csak hogy nekik jo legyen ezert dragabb dinnyet nem fogok venni. es ahogy hallom Orban Mo. kiralya meg van gyozodve hogy az emigraltak nagyja 2-3 ev mulva vissza fog ozonleni... hm.... marpedig aki hireket olvas (mint ez is itten a dnnyerol) nagy esellyel soha eszebe nem fog arra a kihivasra varn hogy havi 47 ezerbol eljen meg amikor havni €1500-2000-bol is megelhet, mashol..

Dr. Viccember a Sándor Palotából 2012.07.25. 13:20:48

“Ármegállapodás a versenyjogi szabályok értelmében nem született, de azért világossá tettük a láncok képviselői számára, hogy mekkora az a termelői ár, amely mellett nem lesz vesztesége a termelőknek, és kértük, hogy az árpolitikájuk kialakítása során erre legyenek tekintettel.” - mondta Simonka György, fideszes képviselő GIGALOL

Tegnapelőtt játszották be vmelyik kereskedelmi hírműsorban azt a sajtótájékoztatót -amit ha jól vettem ki vmelyik madarasteszkóban tartottak- ahol a nagy bejelentésüknek Budai úgy adott nyomatékot, hogy ujjaival csapkodta a reklámújság címoldalán 99 Ft-ért mosolygó görögdinnyét mondván "Ebben az árban egyeztünk meg!"
A háta mögött meg ott álltak a posztban szereplő bohócok mint ministráns gyerekek.
Utána meg telepofával zabáltak Simonkától a lovafiúk szóvivőéig.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.07.25. 13:22:44

az a lényeg, hogy a városi (azaz bp-i) népnek legyen minden olcsó

az hogy tönkremegy mellette az egész ország az nem baj, mert a városi népet (állami dolgozók) úgyis hitelből finanszírozzuk

Seduxen (már NEM dr.) 2012.07.25. 13:24:48

@Ironfist: "Kíváncsi vagyok, hogy a versenyhivatal vezetője mikor távozik a posztjáról, persze szigorúan önként. " - miért távozna? Adatokat gyűjt, vizsgálódik, majd arra a megállapításra jut, hogy senki semmilyen szabályt nem sértett meg. Ennyi. Na persze ha "ellenforradalmárkodni" kezd, akkor megy kiflicsücsök-szenátorasszony után a süllyesztőbe :DDD De nem hiszem, hogy erre sor kerülne, gondolom Juhász Miki nem hülye, pontosan tudja hol van a helye a NER táplálékláncában :)

Kandeláber 2012.07.25. 13:26:34

@Rufus78: Majd meglátjuk, a vak is aszonta...@mizrolist: Azért írtam, hogy "ha dinnyekalmár volt simi, akkor megéri a pénzét".@endike: Te meg járj a tanyán otthon faragott facipőben, subában, és zabáld kanállal a zsírt a bödönből.

szanalmas 2012.07.25. 13:31:19

Lenin élt, Lenin él, Lenin élni fog!

Dr. GGG77 2012.07.25. 13:32:04

És mindezek után elvárnák, hogy az EU-ban egyenrangú partnernek tekintsenek?
Frászt, balkáni, korrupt posvány ez.

Dr. GGG77 2012.07.25. 13:34:42

@Harmony12: A kérdés jó, válasz nem lesz rá. Egyet viszont tehetünk, és ez a legjobb. NEM vásárolunk a CBA-ban. Én speciel mindig elsétálok a kétszer olyan messze lévő (mondjuk így is csak 15 perc oda-vissza) Tesco Expressbe.

kifordított nagyanyó 2012.07.25. 13:34:55

Bocsi hülye kérdés,de olyan sok dinnyét vásárolnak multinál,hogy ez ennyit számít.
Mennyire van ennek beleszólása abba ha a piacon vagy utcai árusnál veszem meg.

Le_Penseur 2012.07.25. 13:35:21

@Dr. Viccember a Sándor Palotából:
Nem biztos, hogy ugyan azt láttuk, de én egy CBA MAX üzletben láttam ugyan ezt. Budai itt azt is kinyilatkoztatta a dinnyekarteles felvetésre, hogy "Vannak ellendrukkerek! Ez egy ilyen ország, ehhez hozzá kell szoknunk!"

@endike:
Már azt hittem nem lesz ma semmi hiteles!

Dr. Viccember a Sándor Palotából 2012.07.25. 13:36:11

Megtaláltam a videót.
Na, ki áll ott Budai mellett? hát a Simonka, és van pofája lenyomni ezt a hazugságot utólag a lovasgyerekek sameszával együtt.

És akkor, most a Budai (a videó közepén az igazán érdekes rész) :
atv.hu/cikk/video-20120723_budai_dinnyeugyben_nincs_versenyjogi_eljaras

kifordított nagyanyó 2012.07.25. 13:38:14

Bár biztos jelentős mennyiségről van szó,ha ekkora a hajcihő.
Engem nem érdekelt csak mindig megy miatta a hiszti.

Dr. GGG77 2012.07.25. 13:38:23

"A multik be vannak szarva a kormánytól, így elég ha a kormány "kér", ki az a bolond, aki nem teljesíti a kormány kérését?
A különadó, a különféle hatósági vizsgálatok mellett már senki nem mer keménykedni ..."

Abszolút jól látod. Így is a CBA segge van fényesre nyalva. Csak abban reménykednek a többiek, hogy esetleg elkerülhetnek vmi extra szívatást. A mobilszolgáltatók dettó kussolnak.
De nézd meg pl a két nagy kereskedelmi tévét. Ők is be vannak szarva, be vannak fenyítve.

Waldeck 2012.07.25. 13:38:27

Nincs ebben semmi különös, ez a kis gerinctelen papucsállatka csak másolja a gazdáját. Az Orbán-pártban ez alapkövetelmény. Hány olyan esetet tudnánk mondani, amelyben pontosan az ellenkezőjét képviselik a fideszesek mint ellenzékből. Pl.megszorítás, jogállam, ügynökügy, reformok, nyugdíjak, intézményi függetlenség, stb.

Tegnap ettől fordultam le a székről: "Orbán: a tandíj ellensége vagyok."
hetivalasz.hu/itthon/a-szakmunkaskepzok-ugyet-is-be-kell-emelni-a-kozeletbe-52205/

És ezt csak úgy kijelenti. Még vigyorog is hozzá. És nem szakad rá az ég, nem nyílik meg alatta a föld, nem sül le a vastagbőr a képéről. és nem is kezd el a földön fetrengve röhögni a közönség, van aki félelemből bólogat, van aki seggnyalásból. És Orbán ezt tudja, és vigyorogva közli hogy ő a tandíj ellensége. És nincs senki aki felkiálltana, hogy meztelen a király.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.07.25. 13:39:01

No, akkor megvan, hogy kinek a zsebébe kellene nekem 50%-kal többet perkálnom. Ha le nem tiltottam volna otthon a görögdinnyét! Inkább barackot eszünk a fáról.

Szánalmas!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.07.25. 13:39:52

@Kandeláber:
Ja, hogy eredménye is lesz a dolognak, neadjisten, elmarasztalás, azt én sem hiszem:). Az amúgy is izgis lenne, hogy a multik állami felügyelettel, engedéllyel, "kérésre" karteleznek, majd jön az állami hatóság, és "Aszittétek, kis hülyék!..." felkiáltással kioszt pár millió bírságot:). Ez azért talán még nekik is túl arcátlan lenne... bár, ha arra gondolok, hogy most éppen az izzadságtól csatakosan keresnek bűnbakot az állami dinnyebalhénak, kizárni nem lehet.

Legalább azt a gesztust értékelni kell már manapság, hogy még vannak állami hivatalnokok, akiknek az állami korrupció és befolyással üzérkedés átlépi a tűréshatárát... mert még van, amit át lehet lépni, és nem oldódott fel gerinctájékon.

El Visco Stello (törölt) 2012.07.25. 13:40:26

Ezt a szezont kibírom dinnye nélkül.
Mint fogyasztót, kifelejtettek a kerekasztaltól. A továbbiakban se számoljanak velem.

kifordított nagyanyó 2012.07.25. 13:40:26

Tudom nem ide illik de ezért is majd még ötven év megbánás és kárpótlás fizetés lesz:
sportgeza.hu/2012/london/cikkek/a_nemetek_hanyagsaga_miatt_tortenhetett_meg_a_muncheni_verengzes/

Dr. Viccember a Sándor Palotából 2012.07.25. 13:40:51

@Le_Penseur: Az már a hakni második állomása.
A fenti videó közepébe ott van bevágva a "szezonnyitó buli" az árulkodó madaras újsággal:)

Dr. GGG77 2012.07.25. 13:42:59

@El Visco Stello: Én meg abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy dinnyéből csak a sárgát eszem meg. :)

Kandeláber 2012.07.25. 13:46:54

@Rufus78: Azért valami lesz, csak hogy neve legyen a gyereknek.
Mondjuk bejelentik, hogy ők vizsgálódtak orrba-szájba, de nem történt jogsértés.

Link Elek 2012.07.25. 13:50:17

@protézisesh:
de van bazdmeg, es te vagy akkora balfasz, hogy meg mindig ott elsz

id.StewieGriffin 2012.07.25. 13:56:51

Először azt hittem Szegedi Csanád van a képeken.
Gondoltam is magamban, ez a zsidó rátette a kezét a dinnye business-re is, de nem... :)

Amit pedig nem értek, hogy lehet a külföldi dinnye olcsóbb?

El Visco Stello (törölt) 2012.07.25. 13:57:42

Azt hitték, hogy a tojásbuli bejön még egyszer. Csakhogy a tojás fontos élelmiszer, ellentétben a dinnyével. Ráadásul a magyar dinnyét a világon sehol se lehet eladni, mert 6-8-10kg-osak. Dél-és Nyugat Európában csak osztályozott, 2-3 kilós dinnyét lehet eladni, mert a nagyobb kezelése kényelmetlen egy modern háztartásban. Aki járt Olasz, vagy Spanyol országban, látta, hogy a nagy dinnyék ki vannak tolva rácsos konténerben az hipermarketek elé és jelképes összegért vihető.

nixe 2012.07.25. 14:03:37

Dinnyevédelmi megbízottak már vannak

Kandeláber 2012.07.25. 14:05:15

@El Visco Stello: Aha, azért szállítják folyamatosan Cseh- és Lengyelországba, Németország keleti részébe, a Baltikumba a magyar dinnyét, mert a világon seholsem lehet eladni.... Mert ugye egy szicíliai háztartás jóval modernebb, mint egy prágai. 10:42-kor írta no-night, hogy egy csehországi hipermarket tökig volt magyar dinnyével.
A spanyolok és az olaszok miért vennének magyar dinnyét, mikor ők is tele vannak vele?
Nagyot akartál mondani, kis pofa..

Dr. No 2012.07.25. 14:09:16

Ez a különbség az államszervezet és egy rablóbanda között. Ha Karsai "kér", az jogellenes kényszerítés, ha Simonka kormánypárti képviselő "kér", az önkéntes, tisztességes megállapodás csírája.
A jog puszta erőszak.

El Visco Stello (törölt) 2012.07.25. 14:13:39

@Kandeláber: Nem akartam semmi mást mondani, csak amit mondtam, de ha tudom, hogy ennyire megsértelek, még ezt sem mondom.

Vörös Szonja, a tetovált lány 2012.07.25. 14:18:33

Amióta csak és kizárólag csíkos dinnyét lehet itthon kapni (legalábbis A Városban), én sem vagyok fogyasztója, és bánom nagyon. Nem az ára, hanem az íze miatt. A dinnye az zöld, ja, meg van a sárga. De tavaly abból sem kaptam jót, de azt legalább nem olcsón.
a témához nem tudok mást hozzászólni, mert már becsömörlöttem a körülöttünk folyó dolgoktól, illetve minek ismételjek másokat.

@endike: te aztán egy személyben kimeríted a szűklátókörűség fogalmát.

nu pagagyí 2012.07.25. 14:31:51

Várjuk a tojásbizottság kérését is. Amíg kiötlik a megfelelő árat, felkészül az almabizottság.

El Visco Stello (törölt) 2012.07.25. 14:41:43

@nu pagagyí: Tojás már volt. Húsvét előtt. Nem emlékszel? ...csak akkor az únióra lett fogva.

nu pagagyí 2012.07.25. 14:48:13

@Waldeck: Orbán valóban a tandíj ellensége, a teljes költségtérítést pártolja. Ebben tehát nem hazudott, az más kérdés, hogy a zemberek azt hitték, ez ingyenességet jelent. A többi hasonlóan népszerű kijelentésén is érdemes elgondolkodni.

Egymillió új munkahely+ munkaalapú társadalom=kényszermunkatáborok?
Középosztály=állami kitartottak osztálya?
A magyarok individualisták, mindennél többre értékelik a szabadságot=a legszabadabb az, akinek nincs semmije?

quercus 2012.07.25. 14:51:27

Az is durva, hogy a dinnyeszövestég elnöke a görögdinnyét görög dinnyének írja. Meg úgy általában a helyesírása...

zrobasé 2012.07.25. 14:53:59

magyar dinnye magyar hugy !

követelem a dinnyemenetet !

nem állapot, hogy csak 99 forint a dinnye !

a magyar dinnye többet ér ! legyen 399 ! és ebből nem engedünk ! majd másolja ezt is a rothadó nyugat !

dinnyetündérmese !

má a dinnyénket is el akarják venni !

tegnap láttam egy 6millió kamionból álló konvojtot, amiben dinnye volt, nyugatról jött, imf-strabag cimkével ! ne hagyjuk ! fogjunk össze !

gyurcsányahibás !

mit keres a mag a dinnyében ?

az ellenforradalmárok dinnyehéjba bújt magok képében szivárognak be hazánkba !

ezek el akarják vanni a vizünket ! meg a földünket ! meg a mindent !

és ahogy madács irta a dinnye tragédiájában : hinnye-dinnye !

nu pagagyí 2012.07.25. 14:54:01

@El Visco Stello: Hát, persze! Akkor a leghatékonnyabb kartellezni, amikor keresik az árut, kis idő alatt sokat lehet keresni.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.07.25. 14:56:08

@nu pagagyí:
Nem azért, de ha azt látod, hogy a gyereked iskolai tanulmányaira teszemazt 100.000 Ft-ot kell fizetni per félév, akkor szerinted nem cefet mindegy, hogy azt tandíjnak vagy TAHOnak vagy önköltségnek vagy kisnyúlnak hívják? A tandíj nem absztrakt fogalom, hanem annak a díja, amit a tanulmányokért fizetni kell.

Ami tollas, hápog, és a mája finom, az kacsa... és csak, azért, mert Orbán Viktor kijelenti róla, hogy az azért nem lehet kacsa, mert ő ellensége a kacsáknak, attól az akkor is kacsa marad, ha innentől NERileg-törvényileg dromedárnak kell hívni...

El Visco Stello (törölt) 2012.07.25. 15:08:25

A Dinnyemenet fő követelésének javasolom, hogy senki ne vásároljon dinnyét. Mindenki jól jár: A Dinnye szövetség is, mert 400Ft a dinnye, a fogyasztó is, mert 100Ft helyett 400Ft-ot tud spórolni kilónként.

Kis ember 2012.07.25. 15:28:07

@Kandeláber:
Ilyen szót, hogy extraprofit, csak a kommunisták és a NER tagjai írnak le (közel azonos halmaz egyébként)
Lebuktál. :)

Kandeláber 2012.07.25. 15:34:14

Milyen halmaznak tetszik lenni, ha én kommancs vagyok?
Trogloditának?

stone pit(er) 2012.07.25. 15:42:10

Nem értem az egészet!
Azt az energiát, amit a dinnyetermesztők a blokádba öltek – már 2008-ban – azt egymás felkeresésére is fordíthatták volna. Ha kellő mennyiségű dinnyetermesztő összejön, akkor felvesznek néhány pályakezdő közgazdász (kreatív) fiatalt, eredmény centrikus bérezéssel. Dolguk az, hogy a megalakított termelői szövetségnek, külföldi felvásárlókat hajtsanak fel (lehetőleg kiskereskedelemmel közvetlenül foglalkozó cégeket), az említett északi országokban. És nem 30 forint felvásárlói áron! Már több fuvarozással foglalkozó cégünk ment tönkre az elmúlt időszakban. Az egyik alig egy éve. Pici cég volt, ha jól emlékszem négy nehéz kamionnal (Renault Magnum). Nem volt elég fuvar. Nem értek a technikai részhez, de nem látom akadályát, hogy dinnyét szállítsanak Lengyelországba. Nem csak dinnyét ajánlanak, messzi felhasználónak, hanem egyben oda is szállítják egy közeli raktárba, ahonnan néhány tíz környékbeli zöldséges, már akár maga is elszállíthatja, vagy nagyobb vásárlónál leteszi a kamion helyben. Valószínűleg, így is versenyképese lett volna az üzlet. És ekkor az extra profit nem ilyen alakoknál marad. Erről többet nem is érdemes beszélni. Mert akkor olyanok maradunk, mint a termelők, akik várják a sült galambot. Jó, tudom, épp eleget dolgoznak a földeken és nincs már energiájuk üzleti levelezésre, stb. Mégis, a piac nem csak a termelők piacát jelenti, hanem a felvásárlók piacát, azaz a kereskedők piacát is. Ha néhány felvásárló van csak, és azok köztudottan ilyen felárral dolgoznak, akkor ott egy piaci űr van! Pezsegjenek a felvásárlók! Németországban 200 forint a dinnye kilója?! Akkor Én adok neked 50-et, és felvásárolom az egészet az elől, aki csak 30-at ad. Vagy van valami oka, hogy ezen a területen nem működik a piac?

piszter 2012.07.25. 15:42:48

hát ez kurvagáz. hogy fokozzam, Csoki szavait kell kölcsönöznöm az Üvegtigrisből: aztabüdöskurvafaszba...

Kis ember 2012.07.25. 15:46:44

@Kandeláber:
Gondolom, nekem címezted a választ, csak vezérünkhöz hasonló módon használod a zinternetet. Nem baj.
Az "extraprofit" kifejezésnek semmi értelme a kommunista és a NER világán kívül. A kapitalizmusban ugyanis eleve minden vállalkozás arra törekszik, hogy maximalizálja profitját, minél többet keressen (hiszen a profit a működő tőke jövedelme, az értéktöbblet megjelenési formája). Ezt szabályozni a piac hivatott. Amit torzít például a ... na mi is? Hát a kartell!
Te szeretnéd a profitot maximalizálni esetleg? Valamiféle "tisztességes haszon"-ban gondolkodsz, amit az állam szabályozna? Olyan piaci szegmensben, mint a rugalmas árucikkek (segítek: rugalmas árucikk, aminél a kereslet és az ár szoros korrelációt mutat) piaca?

Ringlósztár 2012.07.25. 15:52:57

"a dinnye termelők," :DDDD, még jó hogy nem dinnyetermelők!

Ringlósztár 2012.07.25. 15:54:16

Ez még jobb: "belföldi görög dinnye ". Ez a fideszes funkcionális paraszt.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.07.25. 15:57:05

Na, nekem pont az ilyen Simonka-félék miatt lett elegem Magyarországból. Vannak bőségesen mindegyik pártban, meg van néhány pártonkívüli is.

Nagyon sajnálom azokat a tisztességes magyar embereket, akik kénytelenek elviselni ezeknek a tényleg Vastagbőrrel rendelkező egyéneknek a pofázását, és tetteit.

Kandeláber 2012.07.25. 15:58:01

@Kis ember: Látogass el az extraprofit.hu oldalra, amelyet nyilvánvalóan kommancsok és NER-fanok működtetnek.
Nem szeretném maximalizálni a profitot, a bejegyzés értelme az akart lenni, hogy amennyiben a multikat - mivel jelen kontextusban a hatalom szövetségeseiként funkcionálnak - nem éri retorzió a "kartellezés" miatt a GVH részéről, a ki nem rótt bírság extra bevételként jelentkezhet. Ez irónia akart lenni.
Viszont a hozzád hasonlókról az a Népszabadság-sajtólevelező jut eszembe, aki kitörő örömmel üdvözölte, amikor Kovács "Kokó" Istvánt kiütötte az argentin öklöző, mivel az ő egyszerű gondolkodása szerint Kokó az akkori hatalom szekértolója volt.
Valahogy így fogalmazott a derék ember: "Sokunk nevében adta a pofont az az argentin fiú..."
Ilyenek lehettek annak idején a Moszkvába futkározó ultrabalos MSZMP-káderek, akik megfúrták az új gazdasági mechanizmust.

Kis ember 2012.07.25. 16:05:33

@Kandeláber:
Aha. Értem. Visszakommunistázol érvek nélkül, hátha bejön. Hát nem.
Egy újság címét közgazdasági fogalom bizonyítására használni pedig elég epic.
Na jó, megyek, termelek egy kis (extra)profitot.

El Visco Stello (törölt) 2012.07.25. 16:14:06

...hát ezt ugatom én is: a nem elköltött 100Ft extra bevétel. Csak az a baj, hogy én - a fogyasztó - a piac jelentéktelen szereplője vagyok.
Ma csak abból, hogy két halványpiroson átmentem, meg néhányszor gyorsan hajtottam legalább 200e Ft extra bevételre tettem szert. 40 éve vezetek. Én vagyok a magyar multimilliárdos. ...és ha esetleg holnap is lesz pénzem tankolni, tovább fogok gazdagodni.

jani888 2012.07.25. 17:53:03

Mondják: -tisztességes ,önkéntes megállapodás született.- Véletlenül sem önkéntes és az én szempontomból -a vásárló szempontjából- nem is tisztességes .

hackbard.celine 2012.07.25. 17:53:17

@Bloodscalp: "Valaki tudja hogy minek kell felvásárló? "
Ott van az index cikkben, Simonka bácsi megmondta:
"A dinnyefelvásárlással Magyarországon 2011-től saját telephellyel rendelkező kereskedő foglalkozhat, kötelezően osztályozva és csomagolva kell kivinnie a dinnyét piacra, és alkalmaznia kell a HACCP minőségbiztosítási rendszert"
Teccik érteni? A dinnyét csomagolják(!!!), különben a Hapcirendszer vagy mi a kardjába dől. :DDDD
Az indok is teljesen érthető:
"a dinnye árát az illegálisan kereskedők szorították le. Ők megjelennek egy-egy teherautóval a dinnyeföldek mellett, és tömegesen vásárolják fel a termést, összekuszálják a piacot"
Nem csak a gazdákok, hanem már a piacokok is védelemre szorulnak, na ezért kellett a kartellnek látszó nemkartell.

2012.07.25. 17:55:51

Mit csodálkoztok ? Ez a Simonka egy fideszes o.gy.képviselő.
Neki lehet hazudni, lopni és csalni, mert Viktor megengedte nekik.
A hátteret a Budai biztositotta, mert neki is csurgott a lóvéból.
De miért is csodálkoztok, amikor Viktor és tsai , lopnak, csalnak, hazudnak, hiszen a hű talpasok csak őket követik, mert nekik is szabad.

Az meg hogy az országban , az országgal mi van, vagy mi lesz, az nem érdekel senkit.
Csak a pofátlan hazudozás , a lopás, rablás megy Viktor irányításával .
Meg a duma, a propaganda ezerrel.

Most olvasom, hogy Viktor ismét nagyot mondott , mint Háry János--hogyaszongya , a hitelből nem lehet sem bért emelni, sem szociális juttatást finanszirozni. Ezzel egyetértek!

Csak Viktor, szeretett hős vezetőnk, aki széles látókörü és nagy hazudozó valamit kihagyott!
És kedves, bölcs vezető! Lopni, csalni azt szabad hitelből? Mert ezt csináljátok baszod!
Ebből lettetek milliárdosok, ebből a lopott pénzből éltek most és játsszátok a fejeteket, hazudtok éjjel-nappal.Rosszabbak vagytok a szociknál és aljasabbak vagytok mint a zaccos kávé! Mocsok banda vagytok!

Mitzimackó 2012.07.25. 19:25:08

15-20.000 dinnyetermelőért csinálják az országos palávert, amikor nyugdíjasok és állástalanok milliói és a gyerekeik éheznek? álságos pótcselekvés. a többszázezerről, akinek elárverezi a ban a lakását, ne is beszéljünk. számok, emberek, számok! ki a lófaszt érdekli az a húszezer dinnyés? termeljenek babot, nekik van MIN!

szanalmas 2012.07.25. 20:49:41

index.hu/belfold/2012/07/25/lasztovicza_jeno_rendszerhiba_lehetett/

Rendszerhiba, érted?! RENDSZERHIBA! Hát az, bazmeg, hiba van a rendszerben, az tuti.

gyagyus 2012.07.25. 21:21:08

Miért csodálkoztok?Ez a szokásos szarházi viselkedés!Jól átvágták a többi multit, mert mindegyik 99Ft-ért adja a dinnyét, a magyar meg olcsóbban.Ovi és bandája büszke arra, hogy mindenkit átver!Én sem fogok az idén dinnyét venni.

ásványi répacukor 2012.07.25. 23:06:59

@Mitzimackó: El tetszik lenni tévedve! Ki a lóhugyot érdekel itten a dinnyetermelő!? Ez az egész a dinnye nagyker kartele. Te látsz valahol is út mellett, téren áruló dinnyetermelőt? Nekem nem volt szerencsém hozzá! Vettem egy 10 kg x 99 Ft-os ehetetlen 2-3 hete leszedett kényszer érlelt vackot. (Több mint a fele nem a kukába!)
A ládában csak 8-10 kg-ok voltak! Kisebb dinnye az idény nem terem, csak a külpiacokra osztályozva! Milyen érdekes! Ez idáig lehetett választani 3kg-tól fölfelé családlétszám és pénztárca
függvényében! A fentebbi kommentelők irták a nagyobb dinnye nyugaton olcsobb mert nem keresik , csak a 3-5-7 kg.osokat. A kartell megoldotta magyar seggbe magyar lóf@sz dupla áron.
Vedd meg százért ami nem megy exportra ( 8-12 kg-os dinnyék) 66 helyett 99-ért, hogy a termelő kapjon belőle 30Ft-t.
Köszi nem kell! Dugjátok fel egymásnak /budi és simó/! Ha nem tudok termelőtől venni friss, 2-3 napja leszedett, igazán izletes dinnyét, akkor ezt a szezont kihagyom.

Meridian74 2012.07.26. 00:50:58

Felteszem az egyszerű kérdést: miafaszomtól ólcsóbb a külföldi dinnye?
Attól hogy a külföldi állam dotálja? Tiltsák be az ilyen áru importját.
Túl magas az itthoni vállalkozások adóterhei? Akkor talán adót kellene csökkenteni.

Akkor most vegyük újra: miafaszomért olcsóbb a külföldi dinnye mint a hazai, mikor azt a külföldit 410Ft-os dízellel kell ideszállítani több mint ezer km-ről...?

Szenthomárság 2012.07.26. 09:09:23

@Jani haverja: te szoktad itt mindig Albániát Magyarország fölé emelni, ha jól tévedek.
Amint látom, az élet ott is rózsalugas.

index.hu/kulfold/2012/07/26/nyolc_honapja_ul_elozetesben_egy_magyar/

kertesz 2012.07.26. 15:08:29

Hát, az osztrák megveszi a drágábbat, ha hazai, mondván támogatni, stb. Nálunk legyen olcsó, mindegy honnan. Hát ezért kell itthon a kényszerített kartell. Ha a nép nem okos, majd a vezetői. :(
A bibi ott van, hogy a lóvé nagy része a nagykereskedőnél csapódik, ahogy írták feljebb, a nagybani piacra a termelők nem jutnak el...

dinnyeistvan 2012.07.27. 22:46:51

Simonkának a nepper nem az árait KUSZÁLJA /???????????/ össze , hanem konkurencia !-
nem hozzá viszik a termelők a dinnyét ,hanem magasabb áron készpénzért adják el. Az is kérdés
hogy Simonka milyen minőségben tárgyal a multikkal?-
-országgyűlési képviselő
-dinnyeszövetség elnöke
-Simba kft tulajdonosa
összeférhetetlen!- a simba be van listázva az összes multihoz!
Holnaptol mehetünk kedves polgárok mi is a bankba pisztollyal hitelt felvenni, Budai Gyula majd megvéd minket a magyar fegyvergyártók érdekeire hivatkozva!

süti beállítások módosítása