Skip to content


       Szűrés lista

Újabb hét, újabb Matolcsy-csomag

A 10 nappal ezelőtt bejelentett 397 milliárdos megszorító kiigazító csomag szavatossági ideje hamar lejárt, mert ma délelőtt Matolcsy egy újabb, 370 milliárdos megszorító kiigazító csomagot jelentett be. A nyáron megtárgyalt, kiszámított, átnyomott hiperszuperstabil 2013-as költségvetéshez egy kicsike, 763 milliárdos mankót faragtak.

Matolcsy szerint persze most sem a Zemberek fizetik meg a csomagot:
"vállalkozásokat és nagy multinacionális cégeket érint elsősorban. Az áthárításra az vonatkozik, hogy nem fogják jobban áthárítani a terhet, hiszen még nagyobb lesz a verseny. Volt módom ma reggel tárgyalni egy nagy bankvezérrel és ő egyenesen azt mondta, hogy még nagyobb verseny lesz és sok példát tud, hogy a bankok egyáltalán nem hárítják át a terheket."

"Nem nagyon ismerek olyan kormányt, amely ilyen határozottan képes válaszolni az EU hibás helyzetértékelésére. Pénteken egy népes delegáció a részleteket is megválaszolva fog küzdeni azért, hogy az EU elfogadja a mi számainkat."

"Ha az EU az újabb intézkedéssorozattal sem lenne elégedett, az már olyan abszurditás lenne, amire már a piacok is rosszul reagálnának." - tette hozzá Gíró-Szász.

Ez már a perverz, politikai stand-up comedy terepe ...

A csomag:
1
. a bankadó marad, azaz 2013 után mégsem feleződik meg, a kormány nem tudja tartani a bankokkal kötött megállapodást - ezt 72 milliárddal több bankadót jelent a korábbi tervhez képest 2013-ban.

2. a pénzügyi tranzakciós adó 2 ezrelék lesz 1 ezrelék helyett, ebből 90 milliárd forint lehet a többletbevétel.

3. az államkincstár is több tranzakciós adót fizet, 2 ezreléket, ebből 40 milliárd a terv.

4. a helyi iparűzési adó esetén az árbevétel 80 százalékáig vonható csak le az eladott áruk beszerzési értéke - ez elsősorban a nagykercégekre ró terhet, összesen 35 milliárd forint értékben.

5. közműadó minden városban terheli a közműszolgáltatókat a vezetékek után, ebből mintegy 30 milliárdot várnak.

6. a cafeteria egészségügyi hozzájárulási adóját 10 százalékról 27 százalékra emelik, amivel csökken a cafeteria adóelőnye a normál bérelemekhez képest.

7. a NAV a korábban bejelentett adóbeszedési hatékonyságjavító programja keretében 2,5 millió forintig egyedi számlabenyújtási ellenőrzés lesz, amitől az áfabevételek növekedését remélik, a fehérítő hatás mellett.

Vajon a Békemeneten kívül ki hisz még Matolcsy tündérmeséjében, hogy nem az emberek fizetik a megszorításokat?

Bankokat sokadjára kúrják át, a 2013-as pénzügyi terveiket dobhatják ki a kukába, persze így nem lesz hitelezés sem. Nem az emberek fizetik meg, természetesen.

Ráadásul a bankadó kivezetését írásba foglalta a kormány:

paktum.jpg

A tranzakciós illetéket mindenki megfizeti, aki átutal, pénzt vesz le, csekket fizet be. Nem az emberek fizetik meg,
természetesen.
Matolcsy: "Nem fogják áthárítani, gondoljunk csak a pénzügyi tranzakciós illetékre. Két ezreléknél például nagy verseny lesz: hogy ki hárítja át és ki nem, a bankok versenyeznek majd" 
1 ezrelék= kis verseny
2 ezrelék= nagyobb verseny
Miért nem mindjárt 5 ezrelék, Gyuri? Az lenne az öldöklő verseny!

Ipa megváltoztatása, egy kis profitcsökkentés, legfeljebb árat emelnek vagy elküldik a dolgozókat. Nem az emberek fizetik meg, természetesen.

Közműadó? Remek ötlet, a közműcégeket nullszaldóssá akarják tenni, ehhez előbb nyilván meg kell őket adóztatni. Mennyit fizet egy átlagos háztartás a közműcégeknek? Semmi baj, hiszen a rezsi be van fagyasztva, majd legfeljebb nem lesz karbantartás, korszerűsítés, adózzanak a közműcégek. Nem az emberek fizetik meg, természetesen.

Cafeteria? Hát ezt valóban nem az emberek fizetik, hanem a munkáltatók. Akik majd ennyivel kevesebb cafeteriát adnak a dolgozóknak.Nem az emberek fizetik meg, természetesen.

Vajon ha egy gazdasági miniszter csak olyan költségvetést tud kiszámolni és azt asztalra lerakni, amihez már októberben egy 763 milliárdos csomagot (ráadásul két részletben) kell készíteni, az milyen teljesítmény? Unortodox?

Matolcsy György meddig kívánja még ezt folytatni? Mivel ez a mankó is iszonyú gyenge lábakon áll, a fele sem fog bejönni, annak, amit elterveztek. 

Címkék: válság csomag matolcsy

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr934853768

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A kormány nem ért egyet saját csomagjával 2012.10.17. 14:01:20

Kormányunk kifogás-gyártásban utolérhetetlen - színvonal mint az oviban, mutogatás a szélrózsa minden irányában. Nem mi voltunk, nem mi akartunk, már megint más a hibás, nem kicsit, nagyon. Meg nem értők, unortodxia-ellenesek körben 360 fokban, a világ...

Trackback: Szarlapátoláshoz nem kell furfang 2012.10.17. 11:50:36

Kezd kifogyni a lendület a Nemzetgazdasági Minisztériumból. Az index írta ma, hogy az Orbán-kormány nagy valószínűséggel kénytelen lesz újból módosítani a még nem is kéthetes költségvetési módosítását, amellyel a 2013-as költségvetést próbálták meg ren...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NYJetsTD 2012.10.17. 17:38:28

A bankoknak pofa be, az utóbbi két évben is simán tovább tolták a terheket, közben pedig nyalták viki kezét. Ha ennyi, akár revolverként használható pénzzel és kapcsolati tőkével nem tudták elérni, hogy a kormány felfogja, ez az út hazavágja a beruházásokat és a növekedést, akkor nem érdemelnek mást.
A kormány maffiózóként (elnézést tőlük, ennél még ők is korrektebbek) simán felrúg egyességeket, szerződéseket. Ne csodálkozzon, ha vele is ezt teszik majd nemsokára...
Komoly összegbe mernék fogadni, még ebben az évben lesz két-három sok száz milliárd manis nemmegszorításos megszorításuk...

húzzad neki shakespeare 2012.10.17. 17:48:59

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): A nyugdíjasok háromnegyede olyan csóró, hogy télen majd megvész az isten hidegétől, élelmiszer helyett pedig szinte moslékot kell ennie!
Anyám végig gürcölte az egész életét (a drága jóságos két keze olyan kemény mint a fakéreg), és ezért most kap ötven egynéhány-ezer Forint nyugdíjat.
Újságot már rég nem járat (nem telik rá), este a villanyt is hamar le kell kapcsolni.
Fiatalon Ő is szép jövőről álmodott, nyugodt idős évekről.
Ehelyett ha jön a postás és hozza a sárga csekkeket, azt remegő kézzel, félve bontja ki (Lesz-e miből befizetni?).
Ő már öreg, nem tud bizniszelni, nem mehet külföldre munkát vállalni.
Egy becsületben ledolgozott élet után csak a nyomorúság, és a kilátástalanság az osztályrésze!

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.10.17. 18:26:38

@Dr. Furia: Nem volt hitel?
Akkor, h lehettek adósrabszolgák? (ötödikes anyag)
Amint látod, akkor biza a mainál jóval keményebb feltételű hitelek voltak.

Squid 2012.10.17. 18:29:10

@Ad Dio: "Erre említettem az EU-s pályázatokat, a külföldi tőke bevonását, illetve olyan területek, előnyök kiaknázását, amiben piaci előnyünk van. "

Fogalmad nincs hogy működnek az EU pályázatok igaz? Nézz utána például az EU által támogatott Kombinált Mikrohitelnek ami a KKV szektorra van belőve! A buktató egyrészt az, hogy utófinanszírozott, másrészt a pályázatíró cég kapásból lehúz 8-10%-ra azért hogy megnyerd.

Külföldi tőke menekül az országból, nem tudom te milyen gazdasági forrásokból tájékozódsz, de jelen pillanatban 16% a befektetési ráta ami a rendszerváltás óta nem volt ilyen alacsony. A mostani helyzet szerint a tőkebefektetés olyan alacsony, hogy az amortizációt SEM fedezi! Remélem nem kell levezessem ez mit jelent, párosítva a jogbiztonság teljes hiányával, az államosításokkal, az adószabály perpetuum mobile-val nyakonöntve...

No ezekhez képest leszel szíves nekem felsorolni pár piaci előnyt ami, kiaknázható és képes a fenti kockázatok ellensúlyozására olyanképp, hogy egy PNL analízisban pozitívba viszi a dolgot!

Köszi!
u.i: ne fáradj, az utolsó mondat költői kérdés volt!

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.10.17. 18:30:22

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Nyilván azért ment tönkre a jobbágyfelszabadításba a földesurak többsége ( a dzsentriről nyilván hallottál már), és azért erősödött meg tőle anyagilag a parasztság (nagyobbik része), és persze azért is indult robbanásszerű gazdasági fejlődésnek az ország.

s 2012.10.17. 18:31:46

Vegyél bazdmeg egy baltát. Annak az áfáját máris becsengetted az államkasszába, ugyebár. Basszad szét vele a hűtődet, a mosógépedet, a TV-det. Basszál szét vele mindent, amit otthon találsz. Ekkor ugye ezeket meg kell venned megint, tehát pörög a gazdaság, mint matolcsy fasza hegyén az anyja nyelve, hogy a gecije is legyen általa lenyelve. Ezek után tedd a következőt - ez már nem kötelező, csak a plusz pontokért megy. Basszad szét matolcsy hülye fejét, annyira, hogy safarov irigykedve bámulja az erről készült videó összefoglalót. Basszad szét továbbá orbán, varga, lázár, kövér és mindenki más kibebaszott idióta faszfejét, akit csak találsz ebből a szánalom csürhéből. Kérj utána menedékjogot az azeriektől. Simán meg fogod kapni, és egyébként hőssé avatnak. Ha ők nem, én mindenképp.

Squid 2012.10.17. 18:33:05

@huzzadneki shakespeare: "A nyugdíjasok háromnegyede olyan csóró, hogy télen majd megvész az isten hidegétől, élelmiszer helyett pedig szinte moslékot kell ennie!
Anyám végig gürcölte az egész életét (a drága jóságos két keze olyan kemény mint a fakéreg), és ezért most kap ötven egynéhány-ezer Forint nyugdíjat.
Újságot már rég nem járat (nem telik rá), este a villanyt is hamar le kell kapcsolni.
Fiatalon Ő is szép jövőről álmodott, nyugodt idős évekről.
Ehelyett ha jön a postás és hozza a sárga csekkeket, azt remegő kézzel, félve bontja ki (Lesz-e miből befizetni?).
Ő már öreg, nem tud bizniszelni, nem mehet külföldre munkát vállalni.
Egy becsületben ledolgozott élet után csak a nyomorúság, és a kilátástalanság az osztályrésze!"

Megértem hogy sajnálod, és igazad is van!

Ellenben képzeld el mi lesz amikor generációnyi adó és járulékcsaló/kényszervállalkozó, nyugdíjba megy 30 év minimálbér után! Édesanyád nehéz helyzeténél milliók fognak rosszabbul élni a korfa és az elöregedés alakulása miatt. No akkor, majd akkor jusson eszébe mindenkinek a nyugdíjvédelem, selmecistől és orbánostul!

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2012.10.17. 18:35:45

@Squid: Basszus, no ezt kéne a normális törvényalkotással kikerülni.

Squid 2012.10.17. 18:36:27

@bella _ciao: "Basszus, no ezt kéne a normális törvényalkotással kikerülni."

Már mire gondolsz pontosan?

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2012.10.17. 18:40:42

Valami olyasmire, hogy nyugdíjplafont állapítanának meg. Kb. 200 ezerben meg lehetne egyezni.

ketroot 2012.10.17. 18:41:48

Giró aszonta, hogy nem nő a rezsi majd, mert a kormány befagyasztotta!

:D

óbazdmeg.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2012.10.17. 18:45:04

@Squid:
Meg a minimumban, ami a mindenkori minimálbér 90%-a:

Squid 2012.10.17. 18:47:41

@bella _ciao: "Valami olyasmire, hogy nyugdíjplafont állapítanának meg. Kb. 200 ezerben meg lehetne egyezni."

A törvény szart sem ér sajnos, ez elemi matematika!

Jelen pillanatban, egy aktívkorú keresőre jut 1,4 nyugdíjas, ez a szám 20 év múlva 2,1 nyugdíjas lesz per kereső optimista becslés szerint.

Innentől nem olyan nehéz kitalálni hogy a nagyságrendbeli különbség mit fog eredményezni, HA egyáltalán a nyugdíjrendszer még létezni fog akkor...

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2012.10.17. 18:52:26

@Squid: Értelek. De közben létre kell hozni az egyéni számlás rendszert (ígérték, amikor felszámolták a MANYUPOT), hogy láthassa mindenki a befizetését. Persze, lesznek vesztesek, pont a saját korosztályom.

ketroot 2012.10.17. 18:57:02

"USE, 2012. október 17., szerda 12:26
Számoljunk csak.
Mit tudnak rám tolni.
Maximum a két ezrelék tranzakciós adót.
Bár versenyezhetnek is a bankok, hogy átvállalják ügyfél megtartási vagy szerzési pozíciójuk miatt. Ez nem összeg nekik cserébe éves díjat, sms küldési járulékot és a többi szinte felsorolhatatlan mennyiségű járulékot beszedhetik tőlem.
De tolják csak rám és családomra:
Havi nettó 300.000 ft-nál 600ft azaz éves szinten buktam 7,200 ft.-ot.
Cserébe nekik 72 milliárdot kell befizetniük amit nem tőlem hajtanak be.
Köszönöm Matolcsy úr!
Így folytatja most már Önökre szavazok."

félelmetes.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.10.17. 19:00:40

@ketroot: Basszus, de nagy Isten állatkertje és milyen alacsony a kerítés...

ketroot 2012.10.17. 19:01:38

@csizsikpizsik - pique takarodj!:

Most olvasom a többi hsz-ét, elég durván tolja :D

ketroot 2012.10.17. 19:04:17

"@csizsikpizsik - pique takarodj!:

ezt még beírom:

A félkegyelmű "elemzők" még mindig nem fogták fel, hogy hiába riogatnak, a hiány akkor is 3% alatt marad! (Legnagyobb sajnálatukra.)"

komolyan nem értem, hogy ilyenkor mi játszódik le a manus fejében?

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.10.17. 19:09:06

Elolvasva a kommenteket két dolog világos:
1. a közgazdasági alapfogalmak, a pénzügyi alapfogalmak egészen egyszerűen dunszt szinten nincsenek meg a magyarok javánál így nem csoda, hogy egy politikai kóklert szavaztak maguk fölé aki egy közgazdasági kóklert vett maga mellé hogy egy komplett maffiacsaládot tegyen nagyon gazdaggá egy pici, kaotikus, végletekig megosztott országban.
2 Orbán teljesen hülye ha az érte még mindig lelkesedő, a lázálmait vígan kiszolgáló elszegényedő ostoba tuskókat nem fossza ki teljesen. Aki ad Isaura felszabadítására attól igenis el kell venni, aki szabadságharcolna 2012 végén a globalizáció, az EU, a Csillámfaszpóni ellen attól igenis adóba mindent el kell venni, nem érdemel mást.

Le_Penseur 2012.10.17. 19:25:02

Szerencse, hogy stabil a gazdaságunk és szilárd a költségvetés...
Milyen durva megszorítások lennének, ha a gazdaságunkat egy kókler sámán irányítaná és a költségvetés nem állna olyan szilárdan! :)

Egyre jobban félek a jövő évtől! 2013. (is) szerintem nagyon nehéz lesz....

Horizont 2012.10.17. 19:31:20

Nem lehetne kihagyni a 2013-as esztendőt és egyből itt lenne a 2014 ??

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.10.17. 19:32:04

@Le_Penseur: Gondolkozz pozitívan! Ha a majáknak igazuk van nincs 2013 :))))

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.10.17. 19:35:26

@Ad Dio:
Egy kis segítséget kérnék a magyarázathoz, tudom, hogy bennem van a hiba. :)

"Orbán jobbkeze bokrosabb Bokrosnál
A Bokros-csomag közel dupláját kapjuk az Orbán-kormánytól két év alatt. A megszorítások a GDP 9 százalékát is meghaladhatják, átlépve a 2700 milliárd forintot, amiből csak erre az évre 2000 milliárdnyit jelentettek be. Az elmúlt másfél évben átlagosan negyedévente kaptunk egy csomagot."

index.hu/gazdasag/magyar/2012/10/17/matolcsy_az_igazi_bokros/

Valaki hazudik, és ordas ribanc...

Squid 2012.10.17. 19:53:15

@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...: "Valaki hazudik, és ordas ribanc... "

Az még nem lenne akkor a baj, mert mindenki tudja, hogy az ég kék, a fá zöld és a politikusok hazudnak és ordas ribancok!

A baj az hogy a Bokros Csomag strukturális és rendszerszintű változtatásokat vitt véghez! A mi Gyugyónk pedig lyukakat tömköd és nem rendszerszintű problémákon változtat, ennek eredménye a kidobott pénz néven ismert jelenség, hiszen a lyukak újratermelődnek és már nem lesz pénz betömni őket.

Ennek eredménye a "Stagfláció" néven ismert fenomén lesz, ami minden közgazdász és pü miniszter bokalefosós csatakos rémálma!

Mindezt 28 hónap alatt sikerült elérni, és hol van még a vége!

Zedder 2012.10.17. 20:28:08

@bella _ciao: "Valami olyasmire, hogy nyugdíjplafont állapítanának meg. Kb. 200 ezerben meg lehetne egyezni. "

Hogy a ravatalon szexuálnák meg azon prolik anyját, akinek ilyesmi az eszébe jut! Jelenleg bruttó milla felett keresek (fehéren, bejelentve, versenyszféra), ami nyilván továbbra is nőni fog a jövőben, ahogy továbbra is fejlesztem a tudásomat és a képességeimet, haladok előre a szakmában.

Ennek megfelelő mennyiségű adót, TB- és nyugdíjjárulékot fizetek. ELVÁROM, hogy ennek a pénznek egy jelentős részét viszontlássam majd nyugdíjasként, hiszen BEFIZETTEM. Nem loptam el, nem csaltam adót, nem voltam komcsi, egyszerűen tudásom legjavát beleadva dolgoztam az ország GDP-jének növelésén. Vagyunk még egy egy pár (tíz-száz?)ezren.

Zedder 2012.10.17. 20:30:25

@Zedder: Természetesen az előző inkább csak egy költői kirohanás volt, tudom, hogy nem fogok semmit sem viszontlátni ebből a magyar államtól, cserébe még a járulékplafont is eltörlik, lásd a néhány napos hírt. Sebaj, 2013-tól már nem ide fizetek adót (és az infrastruktúrát sem használom, a levegőt sem itt fogom szívni, mielőtt valakit jönne az ingyenélő szöveggel), viszlát abszurdisztán...

lyken 2012.10.17. 20:49:31

Jól emlékszem, hogy ez most a tündérmese éve, mikor minket irigyel amerika és nyugat európa is?

Squid 2012.10.17. 20:52:05

@Zedder: "Ennek megfelelő mennyiségű adót, TB- és nyugdíjjárulékot fizetek. ELVÁROM, hogy ennek a pénznek egy jelentős részét viszontlássam majd nyugdíjasként, hiszen BEFIZETTEM. Nem loptam el, nem csaltam adót, nem voltam komcsi, egyszerűen tudásom legjavát beleadva dolgoztam az ország GDP-jének növelésén. Vagyunk még egy egy pár (tíz-száz?)ezren."

Az eü hozzájárulási plafon eltörése (500k feletti nettó) a Közgazdaság Géniusza (tm) szerint 40.000 embert érint , a 285k-ból akik az SZJA bevétel majd 80%-át adják. (2010-es adat)

Kicsit árnyaltabb (és fájdalmasabb) így a kép!

nyomasek 2012.10.17. 20:57:18

@Zedder: Kedves Elmeroggyant sorstársam! Nem fogsz abból a lóvéból egy vasat sem látni, mivel feki rendszer van, tehát a jövendőbeli nyugdíjad a jövő bevételeihez lesznek idomítva. Ami befolyik az rögtön kifolyik. Ez kissé meg van cinkelve manapság, mivel az itt óbégató ökrök további kölcsönökkel szeretnék kiegészíteni a nyuggeráj jólétét, azaz lökni a szakadék felé a szekeret. Délutánonként pusztán a vérnyomásom szinten tartása miatt szoktam hallgatni drágabolgáruram és a csipetcsapat produkcióját, nos ott élvezet hallgatni a sok protkóját csattogtató, életében egy vas adót nem fizető nyuggerhad fröcsögését a progresszív adó azonnali bevezetése érdekében. Ahelyett teszik mindezt, hogy az általuk is szétlopott, szocialista munkatempóval szétrothasztott országnak megköszönnék a durván háromszáz százalékkal a valós igény fölé lőtt nyugdíjukat, még van pofájuk követelődzni. Nos igen, a mai nyugdíjak átlagának kb. 30 ezer körül kéne lenni, ha a befizetéseket és a szolgálati időket figyelembe vesszük. Ennek az országnak mohács kell.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.17. 21:11:24

@Squid: "A nyugdíjasok háromnegyede olyan csóró"
A maradék 1/4 meg lehet, hogy alig dolgozott életében, de volt egy igazgató férje, aki után kapja az özvegyit, jó zsírosan... Meg mellé a sajátja.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.17. 21:13:54

@Squid: "Az eü hozzájárulási plafon eltörése (500k feletti nettó) a Közgazdaság Géniusza (tm) szerint 40.000 embert érint , a 285k-ból akik az SZJA bevétel majd 80%-át adják. (2010-es adat)"
Az a 40 ezer meg biztos szokott ilyesmiket fizetni.
Vagy ha az a 40 ezer fizet, akkor van 100 ezer adócsaló rájuk, akik nem. Csak azokat nem szokták basztatni. Meg azokat sem, akik milliárdokkal lógnak az államnak évek óta.

Erre a volt APEH fejes múltkor egy interjúban azt mondja, hogy sokszor nem is egyértelmű, hogy azt az adót be kéne-e fizetni
Hát az anyád. Azért fizettek, hogy kitaláld. Meg azért fizetjük a képviselőket, hogy egyértelmű törvények legyenek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.17. 21:17:37

@ColT: Rosszul értelmeztem. De azért kicsit fura nekem, hogy ilyen kevesen adják a bevétel nagy részét.

Squid 2012.10.17. 21:33:49

@ColT: "Rosszul értelmeztem. De azért kicsit fura nekem, hogy ilyen kevesen adják a bevétel nagy részét."

www.vg.hu/lapokkepek/cikkek/27000/27549_ados.jpg

SZJA befizetések vs. aktív munkavállalók..

Csak hogy fájjon! :D

Zedder 2012.10.17. 22:01:10

@Squid: "Csak hogy fájjon! :D "

Hát, valaki(k)nek fájni fog, konkrétan az itthonmaradóknak... De nekem csak egy életem van, nincs több időm a tündérmesékre. Inkább reboot nulláról egy kicsit nyugatabbra. Szerencsére a nulláról kezdés csak az egszintenciára vonatkozik, a szakmai hátteremmel jó alkut tudtam kötni.:) Ezt a 2,5 hónapot pedig már féllábon is kibírom idehaza, reméljük addig viktorék nem húzzák fel újra vasfüggönyt...

Zedder 2012.10.17. 22:03:15

@ColT: "Rosszul értelmeztem. De azért kicsit fura nekem, hogy ilyen kevesen adják a bevétel nagy részét. "

Talán épp ezért kellene megbecsülni, de legalábbis megtűrni minket, és nem csak belénkrúgni, ahol lehet! Az elmúlt egy évben a közeli ismerőseim jó 50%-a lépett már le, hasonlóan (magyar szemmel nézve) jónak mondható fizuval, és járulékfizetéssel. Bár ezek szerint még nem hiányzunk senkinek, mert a járulékplafont játszi könnyedséggel törölték el. Szomorú vége lesz ennek.:(

Morcos Kartal (törölt) 2012.10.17. 22:20:04

@Squid: stagfláció nem lesz, hanem van. Egyetlen probléma ezzel, hogy a gazdasági generalisszimusz (áldassék I. Orbán hobbit-duce, aki kinevezte) nem ismeri a szó jelentését. Plusz a minisztériumban sem senki. Az utolsó, aki ott tudta mit jelent, a portás volt, de ő pár napja Angliába menekült...

Szóval előre a szocializmus útján elvtársak, már csak nyolcvan-száz év, és jobb lesz! Vagy nem. De valamelyik biztos.

Squid 2012.10.17. 22:29:38

@Morcos Kartal: "stagfláció nem lesz, hanem van. Egyetlen probléma ezzel, hogy a gazdasági generalisszimusz (áldassék I. Orbán hobbit-duce, aki kinevezte) nem ismeri a szó jelentését. Plusz a minisztériumban sem senki. Az utolsó, aki ott tudta mit jelent, a portás volt, de ő pár napja Angliába menekült...

Szóval előre a szocializmus útján elvtársak, már csak nyolcvan-száz év, és jobb lesz! Vagy nem. De valamelyik biztos."

Hát én optimistább vagyok (tudnám mire) ezért megvárom az év végi számokat!

index.hu/video/2012/10/17/a_csomag/

Ez bakker, no ez a kemény igazán, az amikor Matolcsy effektíve elröhögi magát amikor kimondja, hogy "ez nem megszorítás" az az elmúlt két év cinizmussal és hozzá nem értéssel cizellált csúcspontja.

Ennek az embernek (?) sitten van a helye...

Morcos Kartal (törölt) 2012.10.17. 22:45:03

@Squid: hát... reménykedjünk. De ha az év végi számok nem jók, akkor szabad pánikba esni?
Hát bameg, a szóvivő úgy kapkodja a levegőt, mintha már most pánikban lenne. Lehet, hogy tud valamit?
Ami meg a sittet illeti: meggyőződésem, hogy az elmúlt hatvan év állami vezetőinek 99%-át simán be lehetne zárni húsz évre, de egy szőrösebb szívű bíró egy normális jogrendszerrel a háta mögött ki tudna osztani pár akasztást is. Hazaárulásért ugyanis az jár.

ketroot 2012.10.17. 23:04:51

@Squid:

és tudod mennyi agyhalott meg támogatja ezeket még mindig?

Squid 2012.10.17. 23:50:40

@Morcos Kartal: "Ami meg a sittet illeti: meggyőződésem, hogy az elmúlt hatvan év állami vezetőinek 99%-át simán be lehetne zárni húsz évre, de egy szőrösebb szívű bíró egy normális jogrendszerrel a háta mögött ki tudna osztani pár akasztást is. Hazaárulásért ugyanis az jár. "

Az igazság szomorúbb!

Ha van egy nedves pincéd, akkor penészes lesz! Kiirthatod a penész bárhányszor, ha nem szünteted meg a dohosságot!

A politikusaink a mi penészünk, és a csodavárás az állami csöcsön lógás és ez egyéb pató pál úr féle manírok a dohosság Magyarországon.

Plusz, hogy ne váltottunk rendszert, az mindannyiunk bűne a dohosság mellett!

zsoltix 2012.10.18. 01:26:08

Megmondta, hogy a tündérmese folytatódik. Minden tündérmesében van valami genyó alak, különben miről szólna a mese? Ő most ezt a szerepet játssza.

Vidéki 2012.10.18. 10:04:43

Az EU-nak 27 gyermeke van, de mint az életben is gyakran tapasztalható, a szülők nem tudnak részrehajlás mentesen bánni még édes gyermekeikkel sem.

A Bibliában is van egy szép példázat a Tékozló Fiúról, aki eltékozolta örökségét, ennek ellenére a jó atya keblére ölelve visszafogadta.

A nem tékozló testvérének ez nem tetszett, de hát az atya szuverén döntését nem változtathatta meg.

Egy másik bibliai történetben Isten kiválasztott népének ősatyja Jákob is kivételezett kedvenc fiacskájával Józseffel szemben, ezért háttérbe szorított fivérei meggyűlölték és egy kiszáradt kútba dobták, ahonnan rabszolga kereskedők kezére került.

Az EU sokkal szigorúbb Magyarországgal szemben, mint kedvenc gyermekeivel szemben

„ Matolcsy György szerint az EU valamilyen érzelmi okból kettős mércét alkalmaz, példaként a miniszter Bulgáriát hozta fel, ahol az adóhatósághoz kötött pénztárgépek 1 milliárd eurós pluszbevételt hoznak. A miniszter megfogalmazása szerint az Európai Bizottság nem fogadta el, amit Bulgária esetében igen. A miniszter hozzátette: 11 országban 3 százalék fölé emelhetik a deficitet, míg Magyarországnak ilyet nem ajánlottak fel.”

"Újra Magyarországgal statuálnának példát. Mindenesetre a szocialista kabinetek idején ennek a csak feltételezett deficittúllépésnek a sokszorosát is elfogadták. Most pedig a bizottság ismét a felzárkózási alapok megvonásával fenyegeti Magyarországot, ha nem csavar még egyet a költségvetésén.

Tavaly már be is váltották a fenyegetésüket, sőt, a hazánknak járó pénzek befagyasztását még Andor László magyar uniós biztos is megszavazta…

Mi voltunk az elsők – és az utolsók –, akiken csattant a túlzott deficit miatt az unió ostora, és hiába volt tavaly és 2010-ben is jó a költségvetésünk, nem vettek ki minket az eljárás alól.

Az unió polgárai által soha meg nem választott biztosok politikai nyomásgyakorlásként nagyítóval keresik a hibát a jövő évi magyar büdzsében. "

Mivel tagjai vagyunk az EU-nak súlyának megfelelően függünk az EU-tól és az EU is súlyunknak megfelelően függ tőlünk.

Van egy sütemény, aminek neve: Női Szeszély.
Ez jóízű, jól fogyasztható.

Az EU Szeszély viszont rosszízű.
De ha visszavágja költségvetésünket, muszáj átdolgozni.
Tetszik érteni?

lyken 2012.10.18. 10:39:45

Közben folyik a szinvonal hozzáigazítása az 1950-es évek aljához: index.hu/belfold/2012/10/18/nem_lesz_gaz_az_ocsai_adosparkban/

Dandártábornok szervezi az építkezést, amit közmunkások viteleznek ki. Gáz nincs, mert drága lett volna, a konyhában fűtsenek fával(kétezertizenkettőben B+ !), mert a "ház körül mindig van fahulladék". (Egy család faszükséglete ekkora C típusú háznál 15-20 mázsa, az meg mint tudjuk simán lepotyog a ház körül...)
A+ energetikai besorolású ház helyett C sikerült, egy év csúszás, a szokásos mutyi lehelletű közbeszerzés feeling. A nagyfőnök által odaálmodott óvoda, iskola, posta, orvosi rendelő, focipálya azóta köddé vált.

Nyasgemfidesz(ha hagyom!) 2012.10.18. 11:02:47

@Vidéki:
Jöhetsz akárhány bibliai idézettel, a valóság akkor is az marad, hogy a kormányzati kudarcokért az IMF-et felelőssé tenni, csak nálunk, Abszurdisztánban lehetséges. A pénzükre ácsingózunk, de előtte elküldjük őket a büdös jó édesanyjukba. Mielőtt azt mondod, hogy az a "mi bankunk", tehát a "mi pénzünket" kérjük vissza, nagyon tévedsz. Mi nettó befizetők (nettó haszonélvezők) vagyunk az EU-ban. 2004 és 2010 között (nincs frissebb adatom) a befizetéseink több mint a dupláját kaptuk vissza különféle támogatások formájában. Az IMF-es pénzek odaítélésében az EU vélemény is számít.
Szóval pénzt akarunk -mert az nekünk jár(!?). Képzeld el ezt a szituációt saját családi körödben: "kisfiam, függeszd fel a rugdosást, fogadj el tőlem egy millát, utána rugdoshatsz tovább!" (gondolok itt a "Békemenetes" "nem leszünk gyarmat" szlogenekre, meg egyéb nyalánkságokra.
Vagy legyen olyan korrekt a szeretett kormányod, hogy önérzetesen nem fogadja el az IMF-es pénzt, és akkor mi lesz ? Be kell vallani, hogy ők szúrták el, és a NEMMEGSZORÍTÁSOK igenis MEGSZORÍTÁSOK, (ezeket most nem részletezem, hiszen már mások ezerszer leírták ezeket) minden improvizáció, az újabb és újabb Matolcyi-csomag a kisembereket sújtja. A Simicskákat, a sógorokat, komákat nem.

lecsó kolbász (törölt) 2012.10.18. 11:19:03

@lyken: " Benkovics Zoltán mint elmondta, vízteres tűzhely és kályha lesz minden házban".
Ez vajon azt jelenti hogy cirkó fűtés lesz? Én így tudnám értelmezni a vízteres tűzhelyet.
Ősöknél amíg nem volt gáz, cirkósra átalakított cserépkályha adta a meleget 80m3-re,
ami azért "megevett" telente kb. 15 mázsa fát. Hát ennyi tényleg csak úgy lepotyog
hátul a kertben. Meleg vizet mi szolgáltat majd? Bojler (kurvára rezsi takarékos)?
Melegítik majd a sparhelten, ahogy írtad 2012-ben b+ ??? Ilyen körülmények
között egyáltalán ki fog odaköltözni?

Alikam 2012.10.18. 11:34:01

@épészmérnök: szép kis hozzászólás volt, tartalom nulla.
Persze bármikor megcáfolhatod bármikor a KSH adatait ha már kihúztad a fejedet a gyurcsi seggéből..., sok sikert hozzá!;)

kifordított nagyanyó 2012.10.18. 11:38:27

Még van két és fél hónap az évből.
Még egy négy-öt ilyen csomag belefér....

Vidéki 2012.10.18. 12:08:08

@Nyasgemfidesz(ha hagyom!):

Írod: „már mások ezerszer leírták ezeket) minden improvizáció, az újabb és újabb Matolcyi-csomag a kisembereket sújtja. „

Olyan mások, mint te, akiknek a hazugság a kenyerük!

Attól, hogy egy hazugságot ezerszer leírnak, attól még nem lesz igaz.
Goebbels – igazságát te is felhasználod: „Minél többet emlegetünk egy valótlanságot, annál inkább hihetővé válik.” ( A széles tömegek számára).

Mi motiválja őket?

Nem tetszik nekik a rendszer, vagyis az, hogy szabad választásokon nem őket bízta meg képviseltével a választópolgár.

„A negatív kampány során egy politikai erő úgy próbál választásokat nyerni, hogy saját képességeinek vagy programjának kihangsúlyozása helyett ellenfelét támadja, annak hibáit nagyítja fel.” (Wikipédia)

Ron Werber az MSZP-nek az izraeli kampánytanácsadója terjesztette el azt a „Politikai Kultúrát” az MSZP térfelén, sőt ráerősített a negatív kampányra, amikor a rágalmazást, hazudozást tömegessé tette, és a választások megnyerése érdekében akármilyen becstelen eszközt szentesíthetőnek vélt.

„Innen kell kiindulni minden nemtelen támadás esetén. A példák adottak.

Amikor McGovern ellen annak idején Nixon a kampányban kiadta a stábjának, hogy terjesszék róla, hogy pedofil, még a saját emberei is tiltakoztak. "De Elnök úr, ez nem igaz!" Nixon válasza:" Tudom! De, csak hadd védekezzen!!"

Ron Werber innen hozta a technikákat.”

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.10.18. 12:41:32

@Vidéki:
Tényleg?! Az adójóváírás kivezetése, a cafeteria adóterhei és átalakítása, a telefonadó, az ÁFA-emelés, a tranzakciós adó, stb. hatására nem a kiskeresetűeket sújtja a legjobban? Nem azokat, akiknek minden száz forintjuk be van osztva minden hónapban? Hát akkor mégis kiket, kedves Vidéki?

Ezt a Goebbels-mondatot meg az elmúlt két év kormányszóvivőinek tükrében bárki másra mondani egyszerű vagdalkozás... úgy, hogy egyik kormányszóvivő sem volt soha szent. A komplett Fidesz-kommunikáció erre az egy mondatra épül, úgyhogy nem véletlen, hogy pont te tudod, kitől származik.

Sanko13 2012.10.18. 13:34:52

@Baradlay-: Ha Istennek elég volt 6 nap a világ teremtéséhez, ahhoz képest ezt smafu valóban.... Igaz, az előbbi eléggé félresikerült, ha ennyi hozzád hasonlót eredményezett...

Squid 2012.10.18. 13:36:50

@Vidéki: "Ron Werber az MSZP-nek az izraeli kampánytanácsadója terjesztette el azt a „Politikai Kultúrát” az MSZP térfelén, sőt ráerősített a negatív kampányra, amikor a rágalmazást, hazudozást tömegessé tette, és a választások megnyerése érdekében akármilyen becstelen eszközt szentesíthetőnek vélt."

Nem tudom aranyapa... Nem akarom védeni az MSZP-t (sőt felőlem karóba húzhatod mindet), de én határozottan úgy emlékszem, hogy a legmocskosabb ordas geci kampányok mind a fidesztől indultak.

Tudod a "aki magyar velünk van", "az ország nem lehet ellenzékben" és a hasonlók, ami olyan szinten megosztotta ezt a szerencsétlen országot mit senki az utóbbi 50 évben. A rágalmazás és az otromba hazudozás, a karaktergyilkolászás mindkét oldal sajátja, mondjuk hozzá kell tenni hogy a fidesz itt is fejhosszal vezet.

Virág et. 2012.10.18. 13:39:40

@Vidéki: Matolcsy hazudik, te pedig őt szajkózod. Elvtelenül. Az EU-ban legrégebb óta Magyarország ellen folyt túlzottdeficit-eljárás. Ezért van a "kettős mérce", ezért fogadták el másoknak és ezért fogadták el korábban nekünk is. Nem a szocik miatt, csak épp 2004 óta (amióta túlzottdeficit eljárás alatt vagyunk) most van először nem szoci kormány. Nagy leleplezés!

A tavalyi költségvetési hiányt meg azért nem fogadták el, mert a manyup pénzek lenyúlását nem számolták bele. Ezt egyébként már Bajnainak is megmondták, amikor ő próbálkozott ezzel (akkor te meg a lieblingjeid még éppen ettől akarták megmenteni a hazát, te erkölcsbajnok). Nyilván Bajnaival szemben is a baloldali EU kettős mércéje volt, mi?

Goebbelst idézni ezek után, amikor a Fidesz teljes kommunikációs stratégiája ellenzékben és kormányon is a kreált hazugság-mítoszra épül, az a pofátlanság csúcsa.

Vidéki 2012.10.18. 14:11:16

@Squid:

A te memóriád szelektív, kihagy, csütörtököt mond, miként a régi slágerszöveg első sora mondja:

„Csak a szépre emlékezem!”

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.10.18. 14:22:03

@Squid:
@Vidéki:

"Legmocskosabb ordas geci kampány" by Fidesz... mert ugye nem csak a szépre emlékezünk:):
valasztas2006.origo.hu/20060302gyurcsany.html

Nyasgemfidesz(ha hagyom!) 2012.10.18. 14:27:40

@Vidéki:
Jaj,Tünci-Bünci, ne plagizálj! Én szoktam irkálni (igaz, más nick alatt- de az már számomra unalmas lett- így váltottam),hogy a fidesz kommunikációja miatt Goebbels forog a sírjában, hogy "uram, atyám, ezek a fiúk mennyivel többet tudnak, mint én az -addig ismételd a hazugságokat, míg igazságnak nem hiszik!- témájában"
"Olyan mások, mint te, akiknek a hazugság a kenyerük!"Először bedurrant az agyam, és hasonló stílusban akartam válaszolni (hogy hazug ám a te "..sok kislányt meghúztak -os fehérvári huszárod"), de aztán elgondolkodtam, és mély szánalmat kezdtem érezni irántad. Mármint, hogy átmosott agyú bértollnokként milyen borzasztó lehet neked védeni a védhetetlent! Lassan magadra maradsz, csak a "békemeneten" ordibálhatod teli pofával, hogy "nem leszünk gyarmat!", meg, hogy "inkább elviseljük a megszorításokat, de nem leszünk bérrabszolgák!", meg ehhez hasonló, a magyaros (bocsánat, kurucos) virtusból származó baromságokat. Könnyes szemmel nézel majd körbe, hogy a bérautóbuszokkal idecipelt 2000 erdélyi diák, meg a többi "önkéntes" bértüntető is milyen lelkesen élteti majd a szent embert (aztán gyorsan kiszámolod, hogy amikor Széles Gábor ISMÉT leszámlázza a tüntetők logisztikai költségét, hogy "jé, ez megérte! Megmutattuk azoknak a hazug libsibibsikomcsihazaárulóknak, hogy "él még a nemzet e hazán").
Szóval, SAJNÁLLAK, Tünci-bünci!...és tudod, a sajnálat sokkal sértőbb tud lenni, mint a véres küzdelem. Sajnállak, mert az általam írottak egyikére sem reagáltál, csak egy generálszószos dumával akartál megsérteni.
Majd, ha észérvekkel akarsz ( és tudsz is!) vitatkozni, állok elébe. De addig csak sajnállak!

Vidéki 2012.10.18. 14:31:50

@Virág et.:

1. Írod: „Matolcsy hazudik!”

De lehetnek emberek, akik azt hazudják, hogy Matolcsy hazudik.
Hogyan deríthető ki az igazság?
Bizonyítékok alapján?
Ilyennel nem álltál elő, csak egy állítással, bizonyítékok nélkül.

2. Magyarázod a bizonyítványt, mint Karinthy Frigyes rossz tanuló diákja:

„Ezért van a "kettős mérce", ezért fogadták el másoknak és ezért fogadták el korábban nekünk is. Nem a szocik miatt, csak épp 2004 óta (amióta túlzottdeficit eljárás alatt vagyunk) most van először nem szoci kormány. Nagy leleplezés!”

Újra Magyarországgal statuálnának példát.

Mindenesetre a szocialista kabinetek idején ennek a csak feltételezett deficittúllépésnek a sokszorosát is elfogadták.

Most pedig a bizottság ismét a felzárkózási alapok megvonásával fenyegeti Magyarországot, ha nem csavar még egyet a költségvetésén.

Tavaly már be is váltották a fenyegetésüket, sőt, a hazánknak járó pénzek befagyasztását még Andor László (Gyurcsány által delegált) magyar? uniós biztos is megszavazta.

Mi voltunk az elsők – és az utolsók –, akiken csattant a túlzott deficit miatt az unió ostora,

és hiába volt tavaly és 2010-ben is jó a költségvetésünk, nem vettek ki minket az eljárás alól.

"A világ tíz legkockázatosabb államadósa közül négy az euróövezet tagja,
továbbra is Görögország áll az élen,

és a legkockázatosabb tíz államadós között van a valutauniós országok közül Ciprus, Portugália és Spanyolország is.

Ezek az eurótagállamok olyan országokkal együtt szerepelnek a legkockázatosabb tízes csoportban, mint Argentína, Pakisztán, Venezuela, Ukrajna, Libanon és Egyiptom".(VG)

Miért nem esett le a tantusz ezen az országok estében az okos EU biztosoknál?

Miért Mi voltunk az elsők – és az utolsók –, akiken csattant a túlzott deficit miatt az unió ostora?

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.10.18. 15:00:40

@Vidéki:
A nagy összeesküvés-elméletek előtt az alábbi eshetőségeket is érdemes figyelembe venni:

- Az okos EU-biztosoknak már nyilván leesett a tantusz, de az is leesett nekik, hogy ha a saját almukkal kezdenének baszakodni, akkor első körben magukat kéne valagba rúgni, amit nem szívesen tesznek meg. Arról nem is beszélve, hogy ha az IMF mellett az EU is megszorítana a görögöknek meg a spanyoloknak, akkor azok nemes egyszerűséggel felgyújtanák az egész országot, ugyanis amiket Matolcsy itthon az EU meg az IMF nyakába varr a saját balfaszságából, mindez a töredéke annak, amennyivel a görögök és a spanyolok az utóbbi egy-másfél évben elkezdtek rosszabbul élni.

- Tudtommal egyiknek a miniszterelnöke sem csapta a tárgyalódelegációkra az ajtót, nem sunnyogta körbe a fél sajtót, nem hazudtolta meg őket többször is nyilvánosan, nem jelentetett meg féloldalas vádaskodó hirdetéseket, nem szervezett vádaskodó "béke"menetet, és úgy egyáltalán nem festette le úgy az EU-t meg az IMF-et, mint két patásördögöt, amelyek egyetlen célja az országuk felperszelése. Az emberi természet ugyanis már csak olyan, hogy az ilyen irritáló kis paprikajancsikkal (és sajnos ezen keresztül az általuk irányított országgal) az erőfölényben levők szívesen törlik fel a padlót.

Ironfist 2012.10.18. 15:09:11

@Nyasgemfidesz(ha hagyom!):
"Majd, ha észérvekkel akarsz ( és tudsz is!) vitatkozni, állok elébe. De addig csak sajnállak!"

Nem tud, és nem is akar. Vidéki még a fideszesek közt is a sötétség mintája. Ez pedig igencsak hatalmas sértés, akárkire is.

lyken 2012.10.18. 18:00:33

@lecsó kolbász: "Melegítik majd a sparhelten, ahogy írtad 2012-ben b+ ??? "
C kategória köcetelményeit kielégíti...

tudi 2012.10.18. 18:02:31

Má nem azért, de az mondták, hogy erre azért volt szükség, mert a gaz EU túlzott deficit eljárást kezdett ellenünk, és mi a nagy szabadságharcban újra nemmegszorítunk. Ha valóban "szabadságharcolnánk", akkor nem nemmegszorítanánk, hanem felmutatnánk az egyujjas nemzetközi jelzést az EU-nak. Bár szerintem ez a pénz, hamarabb összejönne, ha például nem építenénk stadionokat, nem a KÖZGÉP építene mindent stb, stb, stb, bár gondolom sokaknak vannak hasonló ötletei.

InTheGajd 2012.10.18. 18:35:26

3 pont kimaradt:

8.) Megadóztatják a 150 000 és a feletti nem özvegyi nyugdíjakat 10%-al.

9.) Csökkentik az állam cociális csecsén élőknek a "járandóságát" legalább 25%-al.

10.) A saját fizetésüket limitálják nettó 1 millió forintra és megszüntetik azt a pár tucat igényelhető (és 100%-ban igényelt is) támogatásokat (mobilhasználat, lakhatási, benzin pénz stb.).

Vagy ne álmodozzak?

Nyasgemfidesz(ha hagyom!) 2012.10.18. 19:40:57

@Ironfist:
" Vidéki még a fideszesek közt is a sötétség mintája"
Frappáns megfogalmazás. Azt viszont elképzelni sem tudom, hogy az agyban hol található az ilyesfajta "vakhit" központja, és milyen hormonok túlképződése okozza ezt a ( most próbálok eufemisztikusan fogalmazni) minden rációt nélkülöző gondolkodásmódot.
Néha azt hiszem, hogy csupán trollkodásról van szó (a gép előtt ülve -kéjes vigyorral az arcán- a mi Vidékink/Enrikénk/ Lencsés Pityúnk a hasát fogja a röhögéstől, hogy "na, már megint sikerült felhúzni ezt a hülye bagázst").

Secnir 2012.10.18. 19:44:33

@Vidéki:
na, megjött a BM-ügynök.
kérdeztem valami mandineren, nem kellene válaszolni?

Le_Penseur 2012.10.18. 19:49:14

@Vidéki:
"Miért Mi voltunk az elsők – és az utolsók –, akiken csattant a túlzott deficit miatt az unió ostora?"

Kinek az elnöksége alatt fogadta el azt a törvényt az EU, hogy a túlzott deficit eljárás nem vicc, hanem szankciókkal sújtható?

Ki az, aki még meg sem írt tankönyvek alapján mesébe illő számokat küldözget az EU-nak költségvetés helyett?

Ki az aki képtelen egy költségvetést úgy összerakni, hogy az EU, az IMF, a külföldi közgazdászok, a hazai közgazdászok, de még akár az ÁSZ is legalább a felére azt mondja, hogy megalapozott?

Ki az aki folyamatosan hergeli az ország lakosságát az EU, az IMF, a bankok, a nyugati világ ellen?

Miért kellene minden országnak centire ugyan azokat az elvárásokat teljesítenie?

Folytathatnám reggelig, de teljesen felesleges! :D

Secnir 2012.10.18. 20:17:32

na jó, vidéki nem fog válaszolni, ma 7-től 7-ig tartott a műszak...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.10.18. 21:04:53

Hát nem nagyszerű, hogy Matolcsy már a következő kormány nevében tesz ígéreteket?! Végülis mi lehetne jobb annál, hogy azzal kezdhetik majd a munkát, hogy a Matolcsy által demostmáraztánténylegigazánbecsszóra a költségvetésen ígért 200 milliárdos lyukat betömhetik.

index.hu/gazdasag/magyar/2012/10/18/bankado_matolcsy_ismet_kobe_vesett/

Vidéki 2012.10.18. 21:46:55

@Le_Penseur:

Írod: „Folytathatnám reggelig, de teljesen felesleges! „

Valóban felesleges hülyeséget, hülyeségre halmozni, olyanokat állítani, hogy
„ (A magyar kormány) képtelen egy költségvetést úgy összerakni, hogy az EU, az IMF, a külföldi közgazdászok, a hazai közgazdászok, de még akár az ÁSZ is legalább a felére azt mondja, hogy megalapozott”.

Nincs magyarázat arra, hogy noha mi voltunk az elsők – és az utolsók –, akiken csattant a túlzott deficit miatt az unió ostora, mégis a világ tíz legkockázatosabb államadósa közül négy az euróövezet tagja, akik ellen a biztos urak nem indítottak túlzott deficit eljárást!

A világ tíz legkockázatosabb államadósa közül továbbra is Görögország áll az élen,

és a legkockázatosabb tíz államadós között van a valutauniós országok közül Ciprus, Portugália és Spanyolország is.

Ezek az eurótagállamok olyan országokkal együtt szerepelnek a legkockázatosabb tízes csoportban, mint Argentína, Pakisztán, Venezuela, Ukrajna, Libanon és Egyiptom.(VG)

NYJetsTD 2012.10.18. 22:17:45

@Vidéki:

Szektahívő! Ha egy vendéglőben épp hogy van rá pénzed, hogy kifizesd a legolcsóbb kaját meg a piát, sőt általában hitelre eszel, de cserébe mindennap összehányod a helyet, beszólsz a tulajnak meg a pincéreknek, akkor miért csodálkozol, ha egy idő után beleköpnek a levesedbe?

Ádámka Auditore 2012.10.19. 04:48:41

@Vidéki: „A negatív kampány során egy politikai erő úgy próbál választásokat nyerni, hogy saját képességeinek vagy programjának kihangsúlyozása helyett ellenfelét támadja, annak hibáit nagyítja fel.” (Wikipédia)

Ron Werber az MSZP-nek az izraeli kampánytanácsadója terjesztette el azt a „Politikai Kultúrát” az MSZP térfelén, sőt ráerősített a negatív kampányra, amikor a rágalmazást, hazudozást tömegessé tette, és a választások megnyerése érdekében akármilyen becstelen eszközt szentesíthetőnek vélt."

Hát ez rá is nyomta a bélyegét elég erősen a politikai kultúránkra. Ezért van ennyi beteg tapló alak minden politikával foglalkozó oldalon, tisztelet a kivételnek. A legótvarabb rossz hírű kocsmákban, ahol életemben megfordultam, jobb modorú és kifinomultabb emberek fogadják a másikat mint az átlag magyar politikai oldalakon. Ha rajtam múlna, a csak és kizárólagosan negatív kampányt nem tűrném el, hanem a tisztességes bírálatot és az azt követő megoldási javaslat felvetését engedélyezném a választási kampányban. A korrupciós ügyek feltárásával foglalkozzanak az oknyomozó lapok, (igaz az Átlátszót leszámítva ilyen szinte nincs is itthon, csak gyűlöletes pártsajtó), a politikustól meg azt szeretném hallani, hogy mégis mi a fészkes fenét kíván kezdeni az életemmel..az életünkkel. Amennyiben erre nem tud tiszta, logikus és adekvát választ adni, akkor teljesen alkalmatlan a pályára. Itthon még csak a választásokat megelőző miniszterelnök-jelölti vitáknak sincs sem kiforrott hagyománya, sem kötelező jellege. Másra ne is számíts, míg nem lesz előfeltétele a jelöltállításnak egy kidolgozott és koherens választási program, meg míg lehetőségeihez képest nem lesz kötve újra a képviselő mind az általa helyesnek tartott kormányprogramokhoz, mind az egyéni cselekvési tervéhez, mind pedig az általa képviselt választókhoz a választási eljárás után is. Sőt míg ezt keresztül nem viszi valamelyik kormány, addig én el sem megyek szavazni soha. Enélkül olyan, mint a lutri és egyszerűen nem tudod, hogy mire adod a mandátumot neki(k).

Ádámka Auditore 2012.10.19. 04:53:45

@Ádámka Auditore: Tisztességes bírálat = racionális, érvelési hibáktól és főként a személyeskedéstől mentes

Tehát pl. ha nem tetszik,amit Bajnai mond, akkor nem azzal vágunk vissza, hogy "hááá mer te libás vagy, meg elénekelted az internacionálét", vagy ha nem tetszik amit Vona mond, akkor nem azzal reagálsz, hogy "'mer büdös náci", hanem érdemben cáfolod a mondandóját és észérvekkel bizonyítod az igazat? Túl nagy elvárás? Lehet, viszont aki erre nem képes, az hogyan lesz képes vezetni egy egész országot?

Ádámka Auditore 2012.10.19. 05:06:38

@Vidéki: Pl. én a 2010-es választások idején honnan tudhattak arról egy-két belsős szóbeszédet leszámítva a narancsos szavazók, hogy mit szándékozik tenni a Fidesz az Alkotmánybíróság jogköreivel? Volt róla akár egy árva szó is? Vagy a Tobin adónak csúfolt szörnyszülöttről és annak következményeiről, esetleg a a pénzügyi tranzakciós illetékről? Esetleg az egykulcsos adóról? Ha ezt tudják előre és pontosan, akkor is ennyien a Fideszre szavaztak volna? Vagy például miért nem kötelezte semmi a Kormányt arra, hogy az Ágyán féle - mellesleg még számomra is szimpatikus és vállalható - földprogramot vigyék végig? A szabad mandátum nevű, legalapvetőbb képviseleti elveknek és szokásoknak is ellentmondó éjsötét ökörségnek és az előfeltételek, szigorúbb követelmények nélküli laza passzív választójognak hála a választópolgárok teljesen ki vannak szolgáltatva a politikai elit kénye kedvének.

Ádámka Auditore 2012.10.19. 05:11:08

@Ádámka Auditore: * én felteszem a kérdést, honnan....

Szúrófény 2012.10.19. 05:32:33

@ColT: "Emberek! vegyetek szarut! Jövőre szarunk se lesz!"Garas Dezső aranyköpése.

Ad Dio 2012.10.19. 07:17:25

@sárkányfő:

"Tőke meg csak hitelből lesz :D."
Ezt hol írtam te kis hazug? "

Hüllő Úr ez a Rubikon. Francnak kell belegázolni.
Sebaj, nekifutunk majd máskor megint. Hátha sikerül megláttatnom veled hogy nem ellenség vagyok. Még csak nem is ellenfél. Másik állampolgár, másik ember eltérő véleménnyel. Ha másra nem is jó, arra biztosan hogy gyakorold a tolerancia és az emberi méltóság tisztelete erényeket.

Ez most nem sikerült. Sebaj, majd legközelebb. Nem vagyok sértődékeny :D.

Viktus 2012.10.19. 08:54:49

„Építhettek volna erős gazdaságot, ehelyett legyengítették. Csökkenthették volna az adókat, ehelyett folyamatosan emelték. Csökkenthették volna az államadósságot, de az egyfolytában nőtt. Munkahelyeket is teremthettek volna, de évről-évre nő a munkanélküliség. Megbecsülhették volna a dogozó magyarokat, ehelyett hátat fordítottak nekik, sőt megrendítették a családok szociális biztonságát.”

„Ha körülnézünk az Európai Unióhoz tartozó államokban, azt látjuk, mindenki azon dolgozik, minden kormány azért feszíti meg az erejét, hogy a pénzügyi válságból nehogy reálgazdasági válság legyen. Ezért megszorítás helyett pénzt pumpálnak a gazdaságba, élénkíteni akarnak, és adót csökkentenek. Ha azonban jól értettem az előttem szólók szavait, akik felelősek Magyarország gazdaságpolitikájáért, úgy látom, hogy Magyarországon valami egészen más készül. Ami itt most kibontakozó félben van, az egy megszorító csomag. Annak a politikának a folytatása, ami ide juttatott bennünket. Mondjuk ki egyenesen: a miniszterelnök azért hízeleg, azért lett hirtelen kezes bárány a fasisztázó, vádaskodó, gyűlölködő, acsarkodó vezetőből, hogy lenyelesse velünk a békát. Hogy lenyelesse Magyarországgal azt a békát, amit megszorításnak neveznek.”

„Kedves Barátaim! Összefognunk a kormány által tervezett megszorító csomag ellen kell. Rá kell venni a Parlamentet, a parlamenti képviselőinket meg kell győzni afelől, hogy utasítsák el ezt a készülődőfélben lévő csomagot, és helyette lépjünk egy másik útra. Helyette lépjünk a növekedés útjára, hirdessünk meg közösen egy növekedési programot. Ennek középpontjában kétségkívül az adócsökkentés áll majd…”
„Ezért szeretnék világosan fogalmazni, elutasítjuk a megszorítást, és nagyon határozottan képviselünk egy növekedési programot! Azért jöttünk el, hogy figyelmeztessük Magyarország polgárait, még a mai pénzügyi válságnál is nagyobb veszély leselkedik ránk, ami nem más, mint a kormány rossz válasza a pénzügyi válságra. Ez a rossz válasz elszegényedést, munkanélküliséget és nélkülöző családokat eredményez. Azért jöttünk el ide, hogy felhívjuk a figyelmet, hogy Magyarország minden polgára megtudhassa: van más választás, van más lehetőség, van más út, van más gazdaságpolitika. Olyan, amely legyőzni a válságot, amely felszabadítja az energiákat, és újra erőssé teszi Magyarországot.”

(Orbán Viktor, 2008. október 18.)

Viktus 2012.10.19. 08:56:52

@Lencsés anyuka:

Hülye. Erdélyben - Felvidéken nagyot bukták Orbán helyi erői ... menetelők meg magyar nyugdíjasklubok-cigányok utaztatva ...

Vidéki 2012.10.19. 10:31:01

@Rufus78:

Írod: „- Az okos EU-biztosoknak már nyilván leesett a tantusz, de az is leesett nekik, hogy ha a saját almukkal kezdenének baszakodni, akkor első körben magukat kéne valagba rúgni, amit nem szívesen tesznek meg.”

Lényeges dolgokat tartalmaz ez a mondatod azzal kapcsolatban, hogy az EU okos biztosainak nem jutott korábban és most se eszébe a túlzott deficiteljárás a világ tíz legkockázatosabb államadósa közül négy euróövezeti tagja ellenében.

A „saját alom” megfogalmazásod a finomabb „kettős mérce” fogalmára hasonlít.

Noha elméletileg mi is részei vagyunk a az Európai Uniónak, valami szereptévesztésből kifolyólag a biztos urak

két malomban őrölnek, két alomban gondolkodnak.

Vidéki 2012.10.19. 10:59:37

@Ádámka Auditore:

Kérded: „ Pl. én a 2010-es választások idején honnan tudhattak arról egy-két belsős szóbeszédet leszámítva a narancsos szavazók, hogy mit szándékozik tenni a Fidesz az Alkotmánybíróság jogköreivel? Volt róla akár egy árva szó is? Vagy a Tobin adónak csúfolt szörnyszülöttről és annak következményeiről, esetleg a a pénzügyi tranzakciós illetékről? Esetleg az egykulcsos adóról?”

1. Részlet Schmidt Mária interjújából a HVG-ben:

„Nem tudom, jó-e például, ha a „láthatatlan alkotmányra” hivatkozó Alkotmánybíróság mindenbe beleszól, miközben semmilyen politikai felelősséget nem visel.
– Azért a köztársaság régi alkotmánya is látható, írott szöveg volt.
– Igen, de a testület állandóan olyan döntéseket vindikált magának, és olyan ügyekbe szólt bele, amelyek az írott alkotmányból nem következtek. Ilyenek voltak például a költségvetési kérdések.”

Még a "Szakértői" Bajnai kormány hozott egy vagyonadó törvényt. A szakértői kormányt szakértők szakértőiből válogatott szuper-jogászok segítették, mégsem voltak képesek kihámozni a magyar nyelven írt alkotmány szövegéből, hogy "alkotmányellenes" törvényt fognak beterjeszteni és elfogadtatni a parlamenttel.

Annyira biztosnak képzelték alkotmányjogászati tudásukat, hogy a vagyonadóból származó 100 milliárd forintot betervezték a 2010-es költségvetésbe.

Még a jogászok krémje sem volt képes előre látni, hogy jóval később az Alkotmány bíróság ki fogja herélni ezt a fontos költségvetéssel összefüggő törvényt.

A régi vitorlás hadihajókon egy viharban elszabadult hajóágyú okozott hasonló meglepetéseket.

Neked miért tetszett ez a zűrzavaros helyzet?

2. Máshol sem gondolkodtak akkoriban Tobin adóról, vagy tranzakciós illetékről, mégis eljött az ideje. hogy nagy országokban is megfontolás tárgyává tegyék, sőt mi több bevezessék.

Népszava úgynevezett „szakértői” a tranzakciós adót a „Sátán pokoli művének" festették le,

„A héten ( 2012 augusztusában) Franciaország vezetett be a magyarországinál kétszer nagyobb tranzakciós illetéket, majd szerdán Szlovákia vetett ki szektorális különadókat."

A Népszava úgynevezett „szakértői” így magyarázzák a bizonyítványt:

1. „az unióban elsőként - augusztus 1-jén vezette be a Tobin-adóként ismert tranzakciós adóját, ám a francia példa nem hasonlít a magyarra, mert az adó alapja egészen más.”

De a tranzakciós adó attól még tranzakciós adó marad!

2. „Ami pedig a Szlovákiában kivetett bankadót illeti: ez nem csak összegében, de kivetési módjában is eltér a "magyar modell"-től. A pozsonyi sarc ugyanis a harmada-ötöde a honinak,”

De a sarc attól még sarc marad!

A Népszava úgynevezett „szakértői” eddig mind a tranzakciós adó, mind a „sarc” lehetőségét elvi szempontból elvetették.

Most az „Amit szabad Jupiternek azt nem szabad az Ökörnek” régóta ismert elve alapján foglalnak állást.

A Népszava úgynevezett „szakértői” Franciaországnak a Jupiter szerepét juttatják, míg Magyarországnak az Ökör hálátlan szerepét próbálják kiosztani.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.10.19. 11:05:34

@Vidéki:
Nem, a "saját alom" kifejezéssel csak azt a költői kérdést tettem fel, hogy tudsz-e olyan "szentet" mondani, akinek nem maga felé hajlik a keze. Ezügyben pedig az EU-tagság kevesebbet számít, mint az eurózóna tagság, úgyhogy szó sincs szereptévesztésről, csak szokás szerint te vagy álnaív.

Vidéki 2012.10.19. 11:17:22

@Rufus78:

Orwell az Állatfarm című művében ragyogóan utalt a kettős mércére:

Az állatok eredeti törvénye így hangzott:
Mindenki Egyenlő!
Később a disznók diktatúrája ezt így módosította:
Mindenki Egyenlő (De vannak Egyenlőbbek)!

Az EU biztos urak viselkedése disznóság, akárhogyan is próbálod fényezni őket, Magyarországot pedig besározni.

Lencsés anyuka 2012.10.19. 11:23:59

@Viktus: először is: anyád a hülye.
én se így köszöntem neked, paraszt.
de hogy a témánál maradjunk, egy csomóan jönnek szervezetten erdélyből, mint ahogyan azt legutóbb is tették.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.10.19. 11:34:30

@Vidéki:
Hogyén Magyarországot besározni?!
Baszódj meg!

Ádámka Auditore 2012.10.19. 12:03:22

@Vidéki: Nekem nem a zűrzavaros helyzet tetszett, hanem az actio popularis például. Amit egy mankós és fele annyit sem érő alkotmányjogi panasszal próbáltak pótolni csak. Most kérlek szépen ne a konkrét intézkedésekről vitázzunk, persze, ha megtiszteltél a válaszoddal, akkor pár sort szánok rá én is csak udvariasságból. Na szóval induljunk ki az adónemet konstituáló jogszabályból:

www.complex.hu/kzldat/t1200116.htm/t1200116.htm

3. § (1) Illetékköteles a pénzforgalmi szolgáltatásnak minősülő fizetési műveletek közül az átutalás, a beszedés, a fizető fél által a kedvezményezett útján kezdeményezett fizetés, a Posta Elszámoló Központot működtető intézmény útján kezdeményezett készpénzbefizetés, a készpénzkifizetés fizetési számláról, a készpénzátutalás, az okmányos meghitelezés (akkreditív), a készpénzfizetésre szóló csekk beváltása, a legfeljebb kéthetes lejáratú jegybanki értékpapír kibocsátása, továbbá az egynapos, legfeljebb kéthetes lejáratú jegybanki betét lekötésére irányuló művelet.

(2) Pénzügyi tranzakciós illetéket kell fizetni továbbá minden olyan, az (1) bekezdésben meghatározott fizetési műveletekkel egy tekintet alá eső olyan pénzforgalmi szolgáltatásnak minősülő fizetési művelet esetén, amelynek eredményeképpen a pénzforgalmi szolgáltató az általa a fizető fél részére vezetett fizetési számlán nyilvántartott követelést a fizetési megbízás szerinti összeggel csökkenti.

(3) Az (1) és (2) bekezdésben meghatározott pénzügyi tranzakciós illetékfizetési kötelezettséget nem befolyásolja, hogy a fizető fél pénzforgalmi szolgáltatója a fizetési műveletet a fizető fél fizetési számlájának egyenlege vagy a részére biztosított hitelkeret terhére teljesíti.

(4) Az (1) és (2) bekezdéstől eltérően nem keletkeztet pénzügyi tranzakciós illetékfizetési kötelezettséget (!!!!!!!!!!!!!!!!!)

a) az ugyanazon pénzforgalmi szolgáltató által eltérő számlák között végrehajtott fizetési művelet, ha a fizető fél és a kedvezményezett személye megegyezik,

b) az ügyfélszámlán vagy az értékpapírszámlával kapcsolatban egyéb számlán végrehajtott fizetési művelet, ideértve a fizetési számla és az ügyfélszámla között végrehajtott fizetési műveletet abban az esetben, ha a befektetési szolgáltatást a pénzforgalmi szolgáltató - az adózás rendjéről szóló törvény szerint meghatározott - kapcsolt vállalkozásának minősülő befektetési vállalkozás nyújtja és a fizető fél, valamint a kedvezményezett személye megegyezik,
(!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
c) a fizetési, illetve értékpapír-elszámolási rendszerekben történő teljesítés véglegességéről szóló törvény hatálya alá tartozó fizetési művelet, (!!!!!!!!!!!!!!!!)

d) a Hpt. 2. számú melléklet I. fejezet 10.2. e) pontjában meghatározott csoportfinanszírozás, feltéve, hogy a csoport tagjainak a számláit ugyanazon pénzforgalmi szolgáltató vezeti,

e) a pénzforgalmi szolgáltató által más belföldi illetve külföldi pénzforgalmi szolgáltató, pénzügyi intézmény, befektetési vállalkozás, befektetési alapkezelő, valamint befektetési alap részére vezetett fizetési számla terhére megvalósított fizetési művelet, (!!!!!!!!!!!!)

f) a társadalombiztosítás pénzügyi alapjainak ellátási és a családtámogatás lebonyolítási számlái terhére megvalósított fizetési művelet, és

g) a jóvá nem hagyott vagy jóváhagyott, de hibásan teljesített fizetési művelet, ideértve az eredeti állapot helyreállítására irányuló fizetési műveletet is.

Hogy pontosan tudd értelmezni a jogszabályt: www.dolceta.eu/magyarorszag/Mod2/Az-ertekpapirszamla-es-az.html

Na, akkor kik is maradnak ki a hatálya alól: A tőzsdézők, az devizapiacon seftelők, a bankközi piacok meg a befektetési alapok. Tobin pont őket akarta megadóztatni, akárcsak én.

Ez az egyik. problémám vele. A másik pedig, hogy nemzeti szinten ilyet nem lehet meglépni a világ leginkább liberalizált és legmobilabb piacán. Két klikk érted, vagy legrosszabb esetben is egy telefon, hogy a világ másik végén nyisson számlát vagy a világ másik végén kereskedjen, ahhoz meg már a magyar állam nem nyúlhat. Ennyi, buktad is. Ez csak úgy működik, ha minimum összeurópai, de a legideálisabb, hogy világszintem bevezetik.

Na visszatérve a lényegre. Most ne arról beszélgessünk kérlek, hogy te mit gondolsz a példaként felhozó intézkedésekről. Én ezeket választások előtt nem holmi homályos és értelmezhetetlen nyilatkozatokból szeretném kibogozni. Igen, bírálja az AB működését és? Abból honnan tudjam, hogy ők mit akarnak majd csinálni és konkrétan hogyan akarnak ezen változtatni? Én azt szeretném, ha egyértelműen, objektíven, szájbarágós módon egy terjedelmes dokumentumban ez le lenne írva előre. Olyanban, mint az LMP alternatív költségvetése például. Onnan tudnám pontosan előre, hogy mit akarnak lépni és úgy tudnék megalapozott döntést hozni az országgyűlési választások során. Na most képzeld el, hogy ennek még jogi kötőereje is lenne, amelyik képviselő pedig szánt szándékkal, nem pedig a körülmények változása folytán eltérne ettől, az visszahívható lenne. Csak hogy nyugodtan tudjak aludni, miután voltam szavazni. Ilyen nyilatkozatok alapján, amiből mindent megtudok, csak azt nem, hogy milyen intézkedésekre kerül majd sor. Pedig az a lényeg. Sőt képzeld egy kis kiszámíthatóság és előreláthatóság még a befektetők lelkivilágának is nagyon jót tenne és sokkal szívesebben hoznák ide az emberek a pénzüket. Akár még én is, nem pedig Bécsbe vinném.

Ádámka Auditore 2012.10.19. 12:12:54

Tehát nekem nem azzal van bajom Vidéki, hogy valaki bírálja az Alkotmánybíróságot és hozzá akar nyúlni, kell is. Másképp fejlődésképtelen lenne hazánk társadalmi rendje. Nekem azzal van bajom, hogy mint választópolgárnak, nekem nem jelenti be még azelőtt, hogy tőlem megbízást kapna (elvégre a mandátum is egy megbízás), hogy mit akar lépni. Ha bejelentené még a választások előtt, akkor előre tudnék mérlegelni és mondhatnám azt is, hogy

a, Jogos a kritika, jó a megoldási javaslat, aminek több a haszna, mint a kára, áldásom rátok, csináljátok.

b, Igaz ugyan a kritika, de a változások olyan károsak lennének meg annyi hátrányt okoznának, hogy maradjon inkább a régi AB, szoszika...

c, Még a kritikai is hülyeség, nekem más tapasztalataim vannak és másképp látom.

Itt az van, hogy rám szavaztál, megkaptam a hatalmat, onnantól gyakorlatilag olyan irányba viszem az országot, amilyenbe akarom, meg a jogszabályi keretek közt azt csinálok, amit akarok, ti hülyék pedig, akiktől a hatalmunk származik, nagy ívben le vagytok szarva. Nem érdekel, hogy még csak meg sem említettük vagy csak homályosan utaltunk rá, amiből a kutya sem gondolta volna, mi vagyunk az urak. Na itt álljon már meg egy pillanatra a nászmenet....

Én úgy gondolom, hogy hacsak nem diktatúrában élek, meg kaptam az államtól szavazati jogot, akkor teljesen korrekt az az elvárásom vele szemben, hogy a hatalomért versengő politikai erők jó előre, még a választások előtt, objektív módon tudassák, mit szándékoznak tenni és legyenek is arra kényszeríthetőek - általunk hatalmuk forrásai és legitimálói által -, hogy a hatalom megszerzése esetén képviseljék a saját maguk által választott irányvonalat.

Ádámka Auditore 2012.10.19. 12:23:54

Vegyünk például egy megbízási szerződést.

www.budapestszive.hu/uploaded/documents/szerz/Kft/1269000768Bp_Szive_Kft_ugyvedi__megbizasi_szerzodes.pdf

Most a sok tétel közül csak egyet ragadjunk ki. Lezsírozzátok az ügyvéddel, hogy például a megbízott az ügyet személyesen látja el. Erre kötelezi a szerződés, meg ez neked is jó, mert te az ő szaktudásában és tapasztalatában bízol, meg azért fizetsz, nem pedig azért, hogy egy zöldfülű jelölt elbasszon valamit. Köti ehhez a szerződés, ha nem teljesíti, jogosan reklamálsz és van módod a jogviszonyt megszüntetni vagy a számodra kedvező feltételeket kikényszeríteni, amennyiben mégis kiküldi a jelöltet. Ez így megy normálisan.

Most hogy nézne ki ez a politikában?

Aláírjátok a szerződést és arról egy szót sem szóltok, hogy akarod-e te, h. személyesen lássa el az ügyed. Kiküld egy jelöltet maga helyett, elbasz valamit, aztán te meg utána kezdesz csak reklamálni, hoppá, baj van meg te nem így akartad. Mondjuk egy szimpla szerződésnél - ellenben a politikai képviselőinkkel - még így is ki tudsz lépni a számodra hátrányos jogviszonyból és tudsz keresni másik ügyvéd. De azt ugye érzed, hogy már nem ugyanolyan helyzetben vagy.

Thasaidon · http://zothique.blog.hu 2012.10.19. 12:45:04

"A vállalkozásokat és nagy multinacionális cégeket érint elsősorban."

Bazmeg, finoman szólva nem szokásom tapsikolni a vadkapitalizmusnak, de most már lassan tényleg megsajnálom szegény nagyvállalatokat, és Tótával karöltve követelem az emberi jogaik elismerését. Na, jó, azt azért nem, de néha úgy érzem, tényleg bődület, mit meg nem engednek a munkaadókkal szemben.

Ádámka Auditore 2012.10.19. 12:51:32

@Ádámka Auditore: Amit te mondasz az olyan, mintha nem lenne szükség a hasra ütve kiválasztott szerződési feltételre, hanem bíznom és döntenem kellene annyi információ és lényegében zéró garancia alapján, hogy pont előttem kifogásolta a jelölt szaktudását és arról beszélgetett vele, hogy milyen sok választja még el a szakvizsgától és az önálló ügyvédi tevékenységtől.

Háténvagyoka... 2012.10.19. 13:23:51

"A tranzakciós illetéket mindenki megfizeti, aki átutal, pénzt vesz le, csekket fizet be. Nem az emberek fizetik meg."

Persze, hogy nem. Mert az alattvalók, azok nem emberek., youknow, hanem alattvalók.
Amúgy kíváncsi vagyok, ki volt az a "nagy" bankvezér. Vagy "nagybank"-vezér. Én már 50 éves vagyok, de ha valahol valami jó ajánlatot kapnék, mennék a férjemmel meg a három gyerekemmel. Még egy pár hónap (vagy 2014 után, ha megint ezek fognak kormányozni, azaz miket beszélek? kormányozni???), és megfontoljuk, hogy ajánlat nélkül is megyünk.

Vidéki 2012.10.19. 14:24:54

@Ádámka Auditore:

Remekül megfogalmaztad, hogy mi lenne az ideális a választópolgár szempontjából is.

De felmerül a kérdés, hogy a valóság olyan-e, hogy mindent előre meg lehetne tervezni egy olyan világban, amelyik nem statikus és egészen váratlan helyzeteket képes produkálni?

A 2008-as válsággal kapcsolatban sokan azt képzelték, hogy V alakú lesz, de nem így lett W alakú lett.

Csaba László akadémikus: Bizonytalanságok című cikke az FN 2011 márc. 31. számában már másfél évvel ezelőtt ráirányította a figyelmet a külső körülmények drámai változásaira.
Csaba László akadémikus egyik fontos megállapítása:

„A bizonytalanság egyik forrása a világgazdaság állapota.

Míg egy éve jogos bizakodással szemlélhettük a tőzsdei mutatók helyreállását, a termelés megélénkülését és a világkereskedelem talpra állását, jelenleg mindhárom téren veszélyek láthatók.”

A bizonytalanságot nem lehet kiiktatni a való életből, bármennyire szeretjük a stabilitást és a kiszámíthatóságot.

Írod: „Én azt szeretném, ha egyértelműen, objektíven, szájbarágós módon egy terjedelmes dokumentumban ez le lenne írva előre.

Olyanban, mint az LMP alternatív költségvetése például.

Onnan tudnám pontosan előre, hogy mit akarnak lépni és úgy tudnék megalapozott döntést hozni az országgyűlési választások során. Na most képzeld el, hogy ennek még jogi kötőereje is lenne,.”

Az LMP alternatív költségvetésével kapcsolatban vedd figyelembe, hogy az nem lett alávetve a valóság kontrolljának.

A természettudományok hatalmas fejlődését azonban az tette lehetővé hogy az értelmes tudósok teóriáikat alá vetették a valóság kontrolljának és ha nem egyezett, elvetették a teóriát és nem a valóságot.

„A kibicnek semmi se drága”.

Mondhatnak akármit azok a kibicek, aki abszolút kompetensnek tartják magukat (másokat viszont hülyének néznek), mert ajánlásaik kicsúsznak a valóság kontrollja alól.

Vegyük figyelembe, hogy amíg az LMP kibicel csak, mindenkinél okosabbnak képzelheti magát.

Amikor a felelősség terhe alatt kellene az LMP-nek is tevékenykedni, amikor a teljesítménye a tények nyelvére fordítódna, kiderülhetne, hogy a tökéletesnek látszó alternatív költségvetésük nem is annyira tökéletes, mint ahogyan mostan látod és az ő bölcs vezetése alatt országunk nem változna tejjel-mézzel folyó Kánaánná.

Nagyon jól utalsz arra, hogy bizalmi elv megkerülhetetlen:

„meg ez neked is jó, mert te az ő szaktudásában és tapasztalatában bízol, meg azért fizetsz, nem pedig azért, hogy egy zöldfülű jelölt elbasszon valamit. „

Ez arra utal, hogy kockázatokat nem lehet kiküszöbölni a való életből, de létezik az „intuició”, amely a formális logikai út átugrásával az optimális megoldáshoz vezethet.

Kiváló matematikusról olvasva megtudtam, hogyan jutott jelentős felfedezésre.

Hosszú ideig küzdött sikertelenül egy probléma megoldásán. Felhagyott vele és kirándulni ment.

Mikor feltette lábát a vonat lépcsőjére, hirtelen megjelent agyában a megoldás, szinte teljes egészében, ahogyan a görög mitológiában Pallas Athéne teljes fegyverzetében lépett ki Zeus fejéből.

Mikor hazament csak ellenőriznie kellett logikailag a gondolatmenetet, de minden rendben volt.

Ádámka Auditore 2012.10.19. 14:48:24

@Vidéki: Persze, ezért is kell egy ésszerű és rugalmas rendszert megalkotni, ahol a visszahívhatóság jogával sem lehetne visszaélni és nem menne a kormányozhatóság rovására sem. Az ésszerűhöz az is nyilvánvalóan hozzátartozik, hogy az externáliák hatása miatt senkit nem lehetne eltávolítani. Maximum lenne egy meghallgatás meg kapnák a közgazdasági elemzést arról, hogy pl. milyen külső gazdasági hatások eredményeként nincs keret a beígért 13. havi fizetésre + tájékoztatná a választópolgárokat + válsággal kapcsolatos intézkedések, amit ilyenkor felelős államférfinak tennie kell. Tudom, hogy iszonyatos munka, de nagyon jó érzés lenne, ha nem csak a svájciak élhetnének igazi demokráciában.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.10.19. 18:03:54

index.hu/gazdasag/magyar/2012/10/19/brusszel_meg_nagyobb_csomag_kell/

Juhé...Kínos hogy Brüsszelben számolni is tudnak meg akár két adatot is értelmezni...Kell nagyon az a Birkamenet...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.10.19. 18:10:32

Matolcsy megint csomagolhat, de sajnos még nem végleg:

index.hu/gazdasag/magyar/2012/10/19/brusszel_meg_nagyobb_csomag_kell/

Talán ideje lenne újraszámolni azt a 764 milliárdot ("alávetni a valóság kontrolljának"), és akkor kiderülne, nem a kötsög EU az, amelyiknek "semmi sem elég", hanem a 764 az alsó hangon is kb. 400-450 (a pénztárgépes ötlet eleve megvalósíthatatlan hülyeség, a tanárok béréről már bebizonyították, hogy a fele járulékban visszajött volna, a cafeteria adóztatása jövedelemcsökkentő, ami visszafogja a fogyasztást, stb.), és ezért nem fogadják el a hozott intézkedéseket, mert ezzel az összeggel nem lehet betömni az eredeti 500 milliárdos lyukat. De a félszuperbruttót azt kurvára ki kell vezetni...

Már az is eszembe jutott, hogy Orbánék szándékosan hoztak ilyen intézkedéseket, amik a vágyott eredmény töredékét sem hozzák a valóságban, csak hogy Orbán öblös röfögéssel tudjon uszítani 23-án az EU és az IMF ellen!

zft · http://www.fitness-terem.info/ 2012.10.20. 22:50:22

Sajnos még jó pár hét van hátra az évből...

Gery04 · http://dailyerotic18.blog.hu/ 2012.10.22. 15:50:10

@ketroot:

..... és ez az ami a legszomorúbb ebben az egész dologban.... :(

Szúrófény 2012.11.04. 03:03:14

@MolnarErik: Szabadkőműves! ne feledd" Kossuth „bátran" volt képmutató és demagóg, a népfelszabadító álruhájában villogva... De a magyar országgyűlés határozata még istenes volt, ha az erdélyiével hasonlítjuk össze, amely a parasztbirtok jó részét - néhol négyötödét - minden kárpótlás nélkül egyszerűen a földesúrnak ítélte oda. Erről a határozatról írta Kemény Zsigmond báró a lesújtó szavakat: „Szépen kirabolva van a nép!"
Később e gondolatot így egészíti ki: „Az állam úgyszólván teljes pénzhiánnyal küszködött (...) S ide vezethető vissza Kossuthnak az, az indítványa is a jobbágykérdésben, hogy ne az állam vállalja a nemesség pénzkárpótlását, hanem maguk a jobbágyok; s miután készpénz aligha akad elegendő erre a célra, ezért a jobbágyközösségek földátengedés fejében is követelhessék a megváltást."

Szúrófény 2012.11.04. 03:07:25

Szabad leszel! Nem kell dolgozni, menned, azt teszed, amit akarsz. Sétálhatsz munkát keresni, felkeresheted a rokonaid, ismerőseid segítséget kérő könyörgő szemmel. Kirándulhatsz a természetbe, ha ismered a gombát, gombát szedni. Megismered a lakókörnyezetedet hullámpapír, üvegbetét után kutatva, végigjárod a kukákat, kocsmákat. Szabad a szabadban éjszakáznod. Nagyszámú új ismeretségre teszel szert. Rájössz, hogy az eddig lenézett páriák sem mind bűnözők, hanem megélni akaró emberek, mint te! Nekik ezt adta a szabadság meg a demokrácia: a korlátlan lehetőséget a megélhetésre.
Az igazi korlátot nem látod meg. Te nem jutsz pártkasszához, szakértői, tanácsadói honoráriumhoz. Pedig igazi gyakorlati-tapasztalati szakértője vagy a nyomornak, és volna néhány tanácsod arra nézve is, hogy vezetőid mit vezessenek (lovat, ökröt, szamarat) ország helyett. Félő, hogy hozzáértésük ott hamarabb kiderülne, mint emitt, mert ha árokba vezették a szekeret az rögtön látható! De ha mindnyájan rajta ülünk a szekéren, inkább féljük, mint látjuk a gödröt.
Csak holmi valuta és költségvetés ostort suhogtat a fejünk felett a felkapaszkodott kocsis, míg le nem taszítják onnan, mint annyi elődjét. Írtam, megjelent, 1996 ban,

süti beállítások módosítása