Skip to content


       Szűrés lista

Egy 3 évvel ezelőtti levél

A felsőoktatással és tandíjjal foglalkozó tegnapi írásunk sajnos nem váltott ki belőletek erős reakciót, pedig jó kis elemzés, sok munka volt vele.

Ma viszont egy könnyedebb, ún. "kommentár nélkül"-típusú bejegyzéssel jelentkezünk a témában.

höklevél1.jpg

höklevél2.jpg

höklevél3.jpg

höklevél4.jpg

Nem, ezt nem Kovács Gergő csinálta. Ez igazi, a BME-HÖK honlapján őrzik.

Címkék: orbán felsőoktatás seggszáj

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr474950003

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A felsőoktatásban is eljön az utasításos rendszer? 2012.12.06. 15:19:05

Kormányunk új szlogeneket vetett be a tandíj védelmében: "nagyobb felelősségvállalás", "minőségjavítás", "piac igényeinek figyelembevétele" - pedig az egész nem más, mint annak elmaszatolása, hogy a hatalom egy fillért sem óhajt költeni az új generáció...

Trackback: 24 milliós tandíjtartozást vihet magával a sírba Orbán Viktor 2012.12.06. 13:30:40

Alsó hangon 10,7 millióval tartozik majd a magyaroknak nyugdíjba vonulásakor a sose használt, ingyen szerzett diplomájáért Orbán Viktor, ami 85 éves korára közel 24 millió forintra duzzad. Ez persze csak afféle “erkölcsi” tartozás, egy gond...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Aullah 2012.12.06. 09:09:03

De hát ezt a megválasztásuk előtt mondta... minden, ami akkor hangzott el, nem érvényes, el kell felejteni.

zaza pipi 2012.12.06. 09:13:05

Imádom!!!
és tényleg küldött magáról fényképet is? lehet, hogy a névjegykártyáján is van?

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.12.06. 09:18:22

@dr. Aullah:
Azt is érdemes lenne elfelejteni, amit tegnap mondott... csak az a baj, hogy az efféle relaxációs amnézia pont a józan mérlegelés lehetőségét veszi el, ami fontos lenne az efféle hazug faszok politikából való eltakarítására...
Azt egyébként mindenki tudta, hogy a felsőoktatás, ahogy akkor volt, működésképtelen, hogy a diplomanyomdák pénzelése kidobott közpénz, és még sok egyéb dolgot is lehetett tudni. Így inkább az volt a nagyobb hazugságuk, ami a levélben van, a propagandarésze, a mostani időszak pedig a valóságra való keserű ráébredése, amit a drasztikus amputációikkal és a pökhendi, flegma kommunikációjukkal csak még tovább rontanak.

Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !) ( · http://opensuse.org 2012.12.06. 09:37:20

Ha lenne orbániában valódi újságírás ......
Akkor a csúti szar meg a haverjai már rég a tényleges életfogytiglant töltenék.

Én is akarok kommentelni 2012.12.06. 09:45:11

Ne azt figyeljétek amit mond, hanem azt amit csinál! Ezt ő maga is megmondta.

Tzio 2012.12.06. 09:58:05

Egyre inkább az az érzésem, hogy nem csak 1 hanem több orbán "beszari" viktor is létezik, és amíg az egyik ezt mondja addig a másik valami teljesen másról beszél.
Vagy lehet. hogy megfejtette a párhuzamos univerzumok titkát és egy időben több is van belőle.
Vagy lehet. hogy csak szimplán egy elmebeteg, aki már olyan szinten beleringatta magát a saját hazudozásaiba, hogy már az sem érdekli mi az igazság, ha létezik egyáltalán és nem hazugságokra épül az egész élete. Ki tudhatja.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.12.06. 10:05:23

Lol! Tegnap néztem egy csomószor a Vbőrt, mikor lesz írás az oktatásról, most meg látom hogy ott van, csak rögtön egy órával utána jött az új, én meg csak a legfelsőt néztem, mert ritkán van egy nap két poszt két külön témában. :D

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.12.06. 10:10:41

Ezek hazaárulók. Nem kell túlmagyarázni. Megírom a szakdogámat, aztán mehetünk ellenforradalmat csinálni!

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.12.06. 10:24:04

"Magyarország megérdemli, hogy olyan kormány legyen..."

Itt van a kutya elásva. Minden más csak maszlag. A maffiavezér (totális) hatalmat akart kapni. Bármi áron.

Mondom, bűne van / / volt dögivel, a kérdés csak az, hogy miként lesz bűntetve...?!

lyken 2012.12.06. 10:32:09

Egy darabig számolja az ember a be nem tartott ígéreteket, aztán már csak legyint.
Végül igaza lett a Ferinek. Egy darabig megy a morgolódás, aztán hazamennek a zemberek. Aztán majd csak lesz valami.

Transylvanianmixedgrill 2012.12.06. 10:33:55

Ebből a levélből is teljesen világosan látszik, hogy Orbán mostani intézkedése a Gyurcsótány-Libajnai hazaárulók miatti kényszerintézkedés.

Vidéki legalábbis tuti így fogja megmagyarázni... ;)

lyken 2012.12.06. 10:39:23

Egyébéként a röghözkötsi szerződés egy vicc. Mérnökképzés 5 évre 3 millió ft. Ha valami csoda folytán kiderül, hogy a radarról eltűnt polgár hova lett és be is tudják rajta vasalni az összeget (amit az anyja-apja beletuszkolt adó formájában korábban a költségvetésbe...), a kinti fizetéséből nagy valószínűséggel 3-6 hónap alatt kipengeti és onnantól tojhat az egészre.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.06. 10:42:54

Akkor higgy egy politikusnak...

Másrészt, (állítólag) nincs pénz. Azért állítólag, mer' stadionokra meg van. Meg Közgépre.
Vannak gondok, de hogy a megoldás nem ez...

Különben a levélben meg, igazi politikus módjára, semmiről nincs szó.
Max. leírta, hogy csökken... meg hogy gond lesz a fenntartással. Ez igaz! Most már gond is van! :D

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.12.06. 10:46:37

@lyken:
Szomszéd 9 hónap német vágóhídon végzett meló után egyben visszafizette a diákhitelét. X-DDD

Ezt a "röghöz kötést" is szarul csinálják. Mit mindent. Mert a szarhoz se értők, szart se képesek összehozni.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.12.06. 10:46:42

@lyken:

"Végül igaza lett a Ferinek. Egy darabig megy a morgolódás, aztán hazamennek a zemberek"

Ugyanez jár nap mint nap az eszemben. A feri megmondta, a viktor megcsinálta.

A baromi nagy különbség csak az, hogy Ferinél nem mentek haza a zemberek (a Kossuth térrööl) és úgy egyáltalán a protest nézet sem tűnt el.

Lássuk csak:

-a Kossuth tér mindig tele volt trógerekkel

-az Index honlap megnyitásakor az előugró HÌRDETÈSben névvel és fényképpel voltak az MSZP (Szdsz) tagjai kitacepaózva. A fideszes holdudvar fizette hírdetésekről beszélek, aminek a megfélemlítés volt a célja.

Akkor annyira nem volt senkinek sem ellenére az effajta mocskoskodás (ami az MSZPs bűnök alól természetesen nem oldoz fel)

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.12.06. 10:49:02

Amúgy érdekelne, hogy mi van a Gripen üggyel...? Titkosították vagy 200 évre.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.06. 10:58:57

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!: A Feri is megcsinálta... sajnos... A Viktor meg folytatja... ugyanott... :S

acel 2012.12.06. 11:10:38

Ilyen feltételek mellett a körüköttem ükők nem lennének itt, lehet én se, itt kommentelni felesleges, a józan észt nem pótólhatja semmi. A demokrácia nem működik elviszik a birkák. A szegényebb réteg a szavazata után a jövőjét is elveszíti, ennyi. Vissza a múltba,

ketroot 2012.12.06. 11:29:26

És figyeljétek meg, hogy ezeket újra fogják választani.

kifordított nagyanyó 2012.12.06. 11:41:05

Az akkor volt most meg most van,értve vagyok.?
Avagy:Kuss! magyarázta.

kifordított nagyanyó 2012.12.06. 11:48:13

@ColT: Nem.Pont az a baj,hogy viktorék mindent durvábban nyomnak.

SemBoga 2012.12.06. 11:54:26

@Rufus78:

"Azt egyébként mindenki tudta, hogy a felsőoktatás, ahogy akkor volt, működésképtelen, hogy a diplomanyomdák pénzelése kidobott közpénz, "

érdekes módon a diplomások körében a legalacsonyabb a munkanélküliség - akkor mégsem annyira kidobott pénz az a pénz

Nem Penny hajója 2012.12.06. 11:55:45

@ketroot: "És figyeljétek meg, hogy ezeket újra fogják választani."
Igen, a határon túli magyarok.

Ahogy Mikola is mondta:
www.youtube.com/watch?v=y02DePqnDOU

csak egy néző 2012.12.06. 11:57:05

Lesz ebből még balhé a fityeszéknél.Már közel 30 komment és még egy droid sem talált ide,megvédendő a nagyvezírt.Lesz itt fizetésmegvonás.

kyanzes (törölt) 2012.12.06. 11:57:07

Nem értem. Orbánék pontosan hogy erőforrásként kezelik a fiatalokat ahogy írta is.

reszeg tengeresz 2012.12.06. 11:59:46

Csak azt szerintem meg a piktorek sem gondoltak, hogy az szdsz ilyen ures kasszat hagy maga utan.

is 2012.12.06. 12:02:19

nagyot röhögék, ha 17 év után a FIDESZ pontosan abba bukna bele, amivel 1995 februárban a népszerűségét kezdte építeni, a tandíjellenes tüntetésekkel. kutyaharapást szőrével, és csak utolérnek minden hazugot. 17 évig tartott ez a hazugság is az ingyenes felsőoktatással.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.12.06. 12:05:55

A személyes kedvenc ebből a "képviselők világossá tették, hogy nem józan eszükre, hanem pártutasításra hallgatnak a költségvetési szavazásnál" rész. Gyakorlatilag az egészet simán vissza lehetne küldeni nekik úgy, hogy csak a neveket cserélik ki benne.

room_101 2012.12.06. 12:06:50

@reszeg tengeresz:

Ja, akkor a stadionok meg a plakátháborúk mibül vannak?
Egyébként gratulálok, anyád hogy van?

lyken 2012.12.06. 12:09:16

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!: Hja, de most gondolj bele:

- 20 éved van rá, hogy 10 szemeszterért 10 évet ledolgozz.
- Ha nem dologozod le, akkor 20 év elteltével jön az adóhivatal. Aki marha keményen inkasszózza a már 20 éve Magyarországról eltávozott polgár nemlétező számláit és jelzálogozza az eladott ingatlanjait? Most komolyan?. Ezzel maximum attól tántorítja el az állam a polgárt, hogy valaha is hazatérjen.
- A világon csak fehéroroszországban van hasonló. Ott is marha sokra mentek vele.
- Minimálbér után 15.000 ft a járulék, ez évi 180.000 ft, 10 évre mondjuk 1.800.000 ft. Családi káeftébe bejelentve tulajdonképpen féláron le fogják rendezni jó sokan a munkaviszonyukat. És még a nyugdíjszámlálójuk is pörög majd.

"Szomszéd 9 hónap német vágóhídon végzett meló után egyben visszafizette a diákhitelét."
Na ahhoz azért kell gyomor. De a végén azért úgy van vele az ember, hogy ha 2-3 év külföldi melóból megvan a tartalék, inkább dolgozik addig kint. Aztán sokaknál jön a felismerés, hogy kint több a pénz, stabilabb az élet, Magyarországra meg már a hitele sem köti. Akkor minek menjen haza?

"Ezt a "röghöz kötést" is szarul csinálják. Mit mindent. Mert a szarhoz se értők, szart se képesek összehozni."
Azt se képesek felfogni, hogy a külföldre elvándorlás nem az ellenzék fantazmagóriája. Ebből következően azt sem értik, hogy miért mennek el az emberek. Lépni sem fognak emiatt.
Az meg igen szomorú, hogy a törvényeket is ezzel a "Peti úgy gondolta, hogy a külföldi rendszámos az adócsaló" logikával hozzák meg. Átgondolatlanul, elhitetve önmagukkal, hogy amit ők csinálnak az jó. Mert szerintük az jó. Aztán meg kiderül, hogy a törvény miatt ártatlan tizezrek szívnak. Amit nem fognak fel: tovább csökkentik a létbiztonság érzetét, ezáltal növelik az elvándorlási "kedvet" (frászt kedv, a fene se szeret elmenni a hazájából).

tom28 2012.12.06. 12:09:32

Az értelmiségi gondolkodik, meg visszakérdez, csak a baj van vele. Ide szavazógépek kellenek, akik mindíg 2/3-ot adnak nekik, meccset néznek az új stadionokban miközben 10-20 nagy magyar "tőkésnek" átjátszák az ország "vagyonát"...ehhez elég a 8 általános (vagy 4 vagy 0)

Melee 2012.12.06. 12:09:40

Kedves laspalmas!

Amit Orbán leírt, azt az utolsó bekezdés magába sűríti. Nevezetesen.
"Amennyiben a választópolgárok megtisztelnek bizalmukkal, a következő polgári kormány nem ellenfelekként, hanem a jövő erőforrásaiként tekint majd a fiatalokra."

Amit eddig tett, azt mind ennek szellemében tette. Számára egyértelműen a fiatalok a jövő erőforrásai.
Történelmi hasonlatot is fel tudok hozni ennek alátámasztására. Ókori leírások bizonyítják, hogy a rómaiak sem ellenségként, hanem erőforrásként tekintettek a rabszolgákra. Azon ritka időszakok kivételével, amikor azok fellázadtak.

kifordított nagyanyó 2012.12.06. 12:11:55

@reszeg tengeresz: viktorodék a maradékot is szétlopják te geci.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.12.06. 12:13:05

@reszeg tengeresz: abból az üres kasszából vettek mol részvényt, meg építettek felcsúti stadiont, meg fociakadémiát meg kisvasutat, plusz azért emelik a képviselők fizetését, meg a járadékait, mi? Meg abból az üres kasszából kapott 5 milliárdot puszira a fradi, ugye?
Az a baj, hogy a fidesznél már a látszatra se adnak.

hardw 2012.12.06. 12:15:05

miért vesz BÁRKI komolyan BÁRMIT abból, amit a fidesz mond? hisz mindig hazudtak...

persze, tele az ország okosokkal meg lustákkal, le lehet rabolni a népet, úgyis hagyja.

ha meg már gáz lesz, elhúzunk, nem?

lyken 2012.12.06. 12:15:41

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!: "A baromi nagy különbség csak az, hogy Ferinél nem mentek haza a zemberek"
Jó, de akkor tömegesen szervezték őket oda. Meg fenntartották a hangulatot. Hébe-hóba kigyulladt 6-10 kocsi. Meg összetört. Meg röpködtek a molotov koktélok. Meg ment a szabadságharcos duma(amivel manapság érdekes módon pont ellentétesen viselkednek fideszék). Aztán kényelmesen el lett felejtve, hogy Orange-county földjén termett a Jobbik is. Meg a Buaházy féle vonulat is.

Én csak lestem a melóhelyemről, hogy honnan van erre embereknek ideje? Nekem a család, munka mellett nem lett volna időm tüntetni járni.

kifordított nagyanyó 2012.12.06. 12:16:49

Más a kampány és más a kormányzás-Tehát amíg nem mi lopunk,addig nem jó.

Ugyandehogy (törölt) 2012.12.06. 12:17:01

"a következő kormány már nem ellenfelekként..."

mert a mostani igen?

barata 2012.12.06. 12:17:06

@tom28: Ez itt a lényeg, nem más. Minek ide diplomás? Hogy aztán külföldre menjen? Reménytelenül leszakadtunk az élbolytól, nem kell ide modern ipar, de még mezőgazdaság sem, a bankról már nem is beszélve. Menjetek kapálni.

Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !) ( · http://opensuse.org 2012.12.06. 12:20:41

Na srácok szerintem jövőre vége a csúti szar ámokfutásának.
Eldöntötték 10%-al csökkentik a gát és az áram árát, lézerjohannesz jelentette be. A végén hozzátéve hogy a mocskos nyugati multik kezében vannak a szolgáltatók.
Szerintem ez volt az utolsó csepp.
Közműadó+10% állami árcsökkentés.
KONEC FILMA.

barata 2012.12.06. 12:22:04

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Ha adnának a látszatra, jobb lenne?

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.12.06. 12:25:46

@hardw: igazából kurvára nem zavarna senkit, hogy egy politikus hazudik, ha
1) nem azért lángolt volna 2006-ban Budapest mert a másik hazudott
2) nem állította volna azt, hogy ő sose hazudott
3) nem verné magát arra a kétharmadra, amit csak azért kapott, mert a másik hazudott.

Mindenesetre rettentően kíváncsi lennék, hogy azt kiszámolták-e, hogy mi történne akkor, ha most minden meghirdetett helyre lenne jelentkező, és ennyi embernek hirtelen ki kéne csengetni 200-800 ezret szaktól függően jövőre az első két félév áraként a diákhitelben?

@barata: szerintem jobb. Ha semmi más nem, legalább gerinc lenne meg hitelesség, ha kiállnának és azt mondanák, hogy hát bocs, de már nem 2009 van és kell a píz. A munkahelyteremtés szempontjából se lenne utolsó, ha legalább kívülről az látszódna, hogy nem hazudtolják meg magukat úton-útfélen.

Stabilo 2012.12.06. 12:26:59

A legjobb az egészben, hogy holnap majd küld az ellenzék egy szóról szóra ezzel megegyező levelet a kedves hallgatóknak és a kedves hallgatók (mint ahogy az itt véleményezők nagy része) megeszi és rájuk szavaz.
És mi lesz? Semmi. Pont így fogják ők is elfelejteni az összes ígéretüket.
Az a borzasztó, hogy a magyar nem hiszi el, hogy nincsen ingyen csoki.
Azt sem hiszi el, hogy a mi demokráciánk abból áll, hogy négyévente az ország "hatalmasai" finanszíroznak (befektetnek) egy-két pártot, majd a győzelem után tartják a markukat.
Mert a befektetésnek meg kell térülnie. Mindig és mindenáron. Ja, hogy már arra sincs pénz, hogy okítsuk a fiatalságot? Hát ez bizony nagy baj, de azért a Simicskónak (és rajta keresztül sokaknak) járó kölcsönt vissza kell adni így is...
És ne legyen senkinek se illúziója, a Jobbik sem a kisnyugdíjasok támogatásából él...
"A demokrácia halála a választók passzivitása lesz, mely jelenleg is nagyon magas és folyamatosan növekszik, annak ellenére, hogy a fejlett országok egyre többet és többet költenek a választások népszerűsítésére. Jelenleg az USA-ban a legmagasabbak az ilyen jellegű kiadások"

lyken 2012.12.06. 12:28:58

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!: "Amúgy érdekelne, hogy mi van a Gripen üggyel...? Titkosították vagy 200 évre."
Na, erről meg az jutott eszembe, hogy eddig arra tippeltem, ha a jelentés előkerül, akkor:
a) az derül ki, hogy a szocik benne voltak --> nyilvánosságra kerül
b) az derül ki, hogy nyakig bene volt mindkét oldal(erre tippeltem, mert Hornék tiltották le az orosz fegyverbeszerzéseket és kötöttek elvi megállapodást a svédekkel, majd az Orbán kormány alatt írtak alá) --> marad titkos még jó sokáig
c) fidesz sara --> nem kerül elő az irat (ez esélytelen volt, kellett hozzá az mszp is)

hardw 2012.12.06. 12:29:32

mi is történt az elmúlt 2.5 évben?

- ellopták a manyup pénzeket
- elvásárolták az előző imf hitel tartalék részét mol-ra
- lerabolták a mal-t
- minden létező pályázati pénzt (jellemzően eu-s) leraboltak (közgép, stb)
- az új adózási rendszerrel az őket eddig finanszírozó réteget kicsit több fizuhoz juttatták
- a teljes állami és állami tulajdonú cégpalettát feltöltötték pártkatonákkal
- mindenféle felügyeleti szerv élére sok évre saját embereket ültettek
- átvették a bíróságokat
- megmódosították az alkotmányt és a választási rendszert, hogy ők és csak ők
- elkezdték államosítgatni a cégeket
- bevezetik a tandíjat, hogy a fiatalok ne tanuljanak

mi következik:
- államosítják a cégeket amikben van vagyon, majd teljesen lefosztják
- lenyúlják az mnb devizatartalékait
- ebből még látszatintézkedéseket hoznak (egyrészt választási kampány, másrészt saját embereknek még több pénz)

egyszerűen: ugyanaz, mint 89 előtt, csak kádár helyett orbán

Kilgore Trout 2012.12.06. 12:29:48

Az igazság az, hogy sajnos van némi logika a tandíj bevezetésében. Ugyanis, ha annak idején, mikor ez a gerinctelen féreg egyetemre járt, lett volna tandíj, maximum egy NB II-es középcsapat csatárposztja lett volna a csúcs, amit elérhet. Itt van nesztek, most nyögjük az akkori tandíjmentességet. :)

tééényleg? 2012.12.06. 12:36:50

A politikus kétszer hazudik (mindegyik!): a választás előtt és után. Banálisan elcsépelt, mégis örök érvényű.

Pistie 2012.12.06. 12:37:21

Ahol fizetős a felsőoktatás, ott világszínvonalú is többnyire. Most nézzétek meg Amerika vagy Anglia egyetemeit, a világ top50 egyeteméből jóformán 30-35 innen van, és másik országokból van még 1-1 mutatóba.
De nem attól lesz jó a felsőoktatás, hogy fizetős.. Pláne, ha nincs miből fizetni ugye. Nem hiszem hogy túl sok vendégprofesszort ide lehetne csábítani, vagy olyan sok ipari kutatásba lehetne bekapcsolódni, amivel ki tudná termelni bármelyik magyar egyetem is a költségeit.
A tegnapi poszt végén az összehasonlító oszlopdiagram nagyon jó volt.

Dolgozónép 2012.12.06. 12:37:29

@hardw: Azért van egy lényeges különbség: Kádár elvtársnak esze ágában sem volt tandíjat szedni.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.12.06. 12:41:04

Ugyan már. Viktor megmondta, hogy ez nem tandíj, hanem diákhitel. Nem szűkíti a lehetőségeket, hanem tágítja. Kik vagytok ti, hogy kételkedtek annak a szavában, aki még sose hazudott? :)

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.12.06. 12:41:36

@SemBoga:
Talán figyelembe kéne venned, hogy nem általánoságban a diplomáról, hanem a "diplomának látszó tárgyakról", ill. az azokat kibocsájtó intézményekről volt szó, amik a munkaerőpiacon hasznosítható tudásközvetítés helyett annyit (voltak) képesek nyújtani a hallgatóiknak, hogy azok elmondhatták van diplomájuk.
Plusz az egyenlet másik feléről a cégek reakcióját sem kéne lefelejteni, akik a valós tudás igénylése helyett egyszerű szűrési feltételként kezdték el használni a diplomát, abból az előfeltevésből kiindulva, hogy aki megszerzett egy diplomát, az nagyobb eséllyel értelmes, mint aki nem. Ezrével vannak munkahelyek, munkakörök, ahol nem lenne előfeltétel a diplomában megtestesülő tudás, de diplomást vesznek fel, túlképzettként, csak mert.

Sőt, dolgoznak diplomások árufeltöltőként meg krumplisütőként is. Ez is része a diplomások elhelyezkedési statisztikájának, és nem kicsit torzítják a képet...

barata 2012.12.06. 12:41:48

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: A kommented alapján egy hasonlat jutott eszembe. A hamis tanúzás tilos, de a gyanúsított akár hazugsággal is védekezhet. Őt a hazugságért nem büntetik. Nahát a politikus is valami ilyesmi. Hazudhat, lophat, de ezen kívül még csinálnia kell valamit, hogy ne bukjon el. És ahogy a gyanúsított is, a sok hazugságba előbb-utóbb belekeveredik, és akkor már a látszatra sem tud adni.

Arivistus 2012.12.06. 12:43:21

Több olvasata van a tandíj témának. Először is a magyar felsőoktatás soha nem volt a toppon. Most mindenki emlékezzen vissza arra az időszakra amikor kikerült az egyetemről és elkezdett dolgozni.
1: Közgazdászként, jogászként nehéz volt munkát találni, bölcsészként vagy művészként meg szinte lehetetlen. Még a legjobbnak tartott mérnökképzésnél is voltak szakok (pl építészmérnök) amivel nem lehetett elhelyezkedni.
2: A tanulmányaink viszonylag kevés ponton fedték a valóságot. A munka világában mást kell csinálni mint amit tanítottak, más képességekre van szükség.
-> Ha ilyen a felsőoktatás akkor inkább ne legyen.

(Viszont akkor a gimnáziumokat kötelezni kéne arra, hogy egy szakképesítést adjanak a diákjaiknak, 4 év bőven elég arra, hogy kiképezzenek egy mérlegképes könyvelőt, egy villanyszerelőt, vagy egy kezdő gépészmérnököt.)

De:
Elvonni a pénzt a fiataloktól, majd ezt odaadni a nyugdíjasoknak egy újabb nyugdíjemeléssel egyenes út a demográfiai összeomláshoz. A gyerekre még többet kell költeni mielőtt önállóvá válik, ami tovább emeli a szülők terheit, és még több embert tántorít el a gyermekvállalástól. De - közgazdasági értelemben - nem is lesz szükségük a gyermekvállalásra, hiszen a magas nyugdíj miatt idős korukban úgysincs szükségük gyermekeik támogatására, sőt sok esetben ők azok akik tudják támogatni felnőtt gyermekeiket.

Ez a logika út a pusztulásba. 2010-ben a Fidesz melletti egyik legkomolyabb érv a demográfiai helyzet volt. Az MSZP kormányok olyan rendszert hoztak létre ahol magyar embernek nem érdemes gyermeket vállalni, viszont egy tartósan segélyen élő cigánynak nagyon is érdemes. 2010-ben azt reméltem hogy ez megváltozik. 2012 van, és nem változott meg.

Nem értem mi van a politikusok fejében "na nem nagy gond ha kipusztul a magyarság a lényeg az, hogy a kormánypárt megnyerje a következő választásokat".

barata 2012.12.06. 12:46:04

@Pistie: A fizetős felsőoktatás nem ördögtől való. Hogy igazságos, vagy nem, az sem érdekes különösebben. Egy a lényeg: ha változtatunk, az az az ország érdekeit szolgálja. Na ez a mostani változtatás, különösen a módja biztosan több kárt okoz, mint hasznot hoz, még rövid távon magának a Fidesznek is.

barata 2012.12.06. 12:50:06

@hardw: Jó. És mi a célja ennek? Ha minden tönkremegy, elszegényedik, mit fog csinálni a hatalom önmagával? Örül?

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.12.06. 12:53:11

@Arivistus:
Nem, bizonyos politikusok fejében egyszerűen az van: "Kiszívunk annyi pénzt a rendszerből, amennyit lehet, amíg lehet, aztán lelépünk erről a romhalmazról a gecibe!".

belekotty 2012.12.06. 12:54:03

Hol van Blogger Géza hogy a szemünkbe hazudjon, hogy ez nem is tandíj?

hardw 2012.12.06. 12:54:24

@barata: uralkodik, ünnepelteti magát, neki lesz pénze.

ha ez a pénzről szólt volna orbánnak, már rég leszarná. ő tényleg uralkodni akar, erre áll fel neki.

Silent Bob 2012.12.06. 12:55:11

@Kilgore Trout: Aha, párttitkár apuka tuti nem nyomta volna be. Vagy a TF-en lenne doktorija, mint Schmittpalinak. :D

Kakimaki0123456789 2012.12.06. 12:55:18

@Rufus78: Ha mar 2008-ban bevezetik a tandijat, ma lenne mukodokepes felsooktatasunk. Ha 2006-ban vegrehajtjak az egeszsegugyi reformot, ma lenne mukodokepes egeszsegugyunk, az orvosok nem menekulnenek kulfoldre. Se a fiatalok.
Ma semmink sincs, sot, a kormany lassan ugyanazokat kell tegye mit Bajnai vagy eppen Gyurcsany akart tenni vagy epp tett meg, csak sokkal drasztikusabban, sokkal nagyobb karokat okozva a jovonek. Elvesztegettunk 4-6 evet, amiert csak es ok a felelosek, ok beszeltek ra az embereket hogy rosszul dontsenek, ok hazudtak mesebeli gazdasagi novekedest...

Bryan élete 2012.12.06. 12:55:57

laspalmas, nem értem, mi a bajod a levéllel.
Egyetlen , érted, egyetlen szóval nem írja a korrekt szerző, hogy ő majd megtizedeli a közoktatást, sarokbaállítja az iskolákat és pártkatonák verik a büdöskölök fejibe az etikát meg a kereszténységet.
Azt sem írja továbbá, hogy állandó stresszben tartja az egyetemeket a "ki kap ma kevesebbet" címen.
Azt sem írja, hogy 57 ezerről 10 ezerre viszi le a nemfizetős helyek számát és így kiszorít többtízezer tanulni vágyó ugrifülest, akik majd eloldalognak az országból és nincs is velük több gond. Igaz, így adót sem lehet a mocskosoktól beszedni, de hát tökéletes rendszer nincs.

Van itt szdsz-mszp ócsárolás,megszorítás, de - mint írja - az új kormány majd az emberek érdekeit tartja szem előtt.
Szerencsére ez az új csomag a felsőoktatási rendszer létét nem veszélyezteti.
Mert már nincs neki olyanja. Mármint léte.

Kakimaki0123456789 2012.12.06. 12:56:58

@barata: Az alamuszi, tegnap mast mondunk amit ma teszunk modszer veri ki a biztositekot nalam. Meg hogy megint a jovotol vesznek el azert hogy a jelenre koltsek, egyre kevesbe mukodokepes vagy epp igazsagos orszagot hagyva a maguk utan.

Csetepaté márki 2012.12.06. 12:57:01

Ki kell cserelni Orbän kepet Bajnaiera, ätirni a dätumot oszt lehet kampänyolni meg nepszavazni.
Akkor a fidesz ezt mondta, mi meg azt. Most mi mondjuk ezt, a fidesz azt. Ezert hitelesebb a neolib oldal, mint a fidesz hahahaha.....

tozse76 2012.12.06. 12:59:38

@reszeg tengeresz:

azért annyit össze tudtak spórolni , hogy megvegyék a molt 500 milliárdért, A Rábát majd az eont most . én is szeretnék ennyi aprót találni. A lopás az amikor 3000 milliárdot lenyúlnak ami a nyugdijra volt félretéve

barata 2012.12.06. 12:59:53

@Kakimaki0123456789: Mindig csak az a 4-6 év hiányzik. De jövőre....majd meglátjátok.

tozse76 2012.12.06. 13:01:01

most mondták és én elhiszem, hogy ezek a változások azért kellenek hogy több diplomás legyen. Ez király ! Ez a giró századvég andrás is nagy kedvencem

csak egy néző 2012.12.06. 13:01:32

"A kormány célja a felsőfokú végzettséggel rendelkezők számának növelése"Giró-Szász András kiemelte: a kormány célja a változtatásokkal, hogy növelje a felsőoktatásba a bejutók létszámát, valamint minél nagyobb arányban növelje a felsőoktatási képzést el is végzők arányát.
Giró-Szász András hangsúlyozta: míg eddig 50 ezer ember mindenféle teher nélkül léphetett be a felsőoktatásba, addig ezentúl akár 100 ezer ember is beléphet majd úgy, "hogy az abban a pillanatban egyetlen fillérjébe sem kerül".A kormányzat felsőoktatási koncepciójának lényege, hogy az állam mindenkinek kifizeti felsőfokú tanulmányait: valakinek ösztöndíj, valakinek Diákhitel 2 formájában - mondta Giró-Szász András kormányszóvivő az MTI-nek.

tede 2012.12.06. 13:01:57

Mit nyávogok, kell a pénz nyugdíjemelésre. Vagy a nyugdíjasok haljanak éhen??? mi?

2012.12.06. 13:02:04

Biztos, hogy jó az a fiataloknak, ha erőforrásként tekintenek rájuk?

Az erőforrásokat ki szokták ám használni.

dean23 2012.12.06. 13:05:29

Viktor, aki állítása szerint soha sem hazudik! :D

barata 2012.12.06. 13:06:09

Kik tették tönkre az országot? A minimálbéres melós? Vagy a pénztáros? Nem nyert. Hát a diplomások. Nosza, ha kevesebb lesz belőlük, előbbre is jutunk. Nem kell ezt túlbonyolítani.

barata 2012.12.06. 13:07:49

Kik tették tönkre az országot? A minimálbéres melós, vagy a pénztáros? Nem nyert. Hát persze, hogy a diplomások. Nosza, ha kevesebb lesz belőlük, előbbre is leszünk. Nem kell ezt túlbonyolítani.

dekol84 2012.12.06. 13:09:22

@ketroot: Már csak azért is, mert a regisztrációs akadályt csak a legelvetemültebb ortodox fityesz hívők fogják leküzdeni.

dekol84 2012.12.06. 13:11:33

@csak egy néző: Tényleg ezt mondta? Hát ezek komolyan mondom teljesen hülyének nézik a zembereket, pedig csak a fityesz szavazók azok!

Bryan élete 2012.12.06. 13:12:16

@csak egy néző: hogy nm sült le a pofájáról a bőr vagy hogy nem röhögte el magát, hogy ez azért már neki is sok

.@tede: pattanj le a nyugdíjasokról.
Majd ha te is a ledolgozott 40-45 éved után kapsz 70-80 ezer forintot, aminek a fele rezsi, kiváncsi lennék, hogy jár a pofád.
A nyugdíjemelés a mindenkori infláció mértéke, általában 4-5 %, amit ugye az áremelkedések okozta infláció rögtön el is visz. Akkor most milyen emelésről beszélsz?

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2012.12.06. 13:14:52

"Amennyiben a választópolgárok megtisztelnek bizalmukkal, a következő polgári kormány nem ellenfelekként, hanem a jövő erőforrásaiként tekint majd a fiatalokra."

Szerintem az eroforrast ugy gondolta, mint a Matrix-ban volt. Tartalyokban fognak lebegni a fiatalok.

csak egy néző 2012.12.06. 13:17:16

@dekol84:
Tudjátok Girosz esetében is igaz a mondás,hogy létezik az az összeg,amiért......
Eszembe jutott egy poén. Levél a télapóhoz:Kedves Télapó!-Tavaly egy kisautót kértem arégi helyett.
-Ma már elég lenne csak egy újkormány.

DR. Smit Pal 2012.12.06. 13:19:25

Miutan libajnai, meg gyurcsotany 20 evre elore eladositotta az orszagot az Orbanek kenytelenek ilyen eszkozokhoz nyulni. A megoldas az lenne, hogy az altaluk a nevunkben felvett penzeket az mszp vagyonabol kene visszafizetni. Zarolni kell a libajnai, gyurcsotany az mszp, es a tobbi bunozo vagyonat es abbol fizetni az o adosagaikat.

hardw 2012.12.06. 13:20:01

ez a kép tökéletes, a következő felirattal:

BEVEZESSÜK A TANDÍJAT?
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8a/Nepszav2008eredmeny.png

egyébként meg nem gáz, hogy 4 éve már szavazott erről a nép? vagy ez kurvára mindegy? mert akkor minek van népszavazás ha utána picit másképp újra megvalósítható ugyanaz?

wmaki · http://szuklatokoruekdemagabiztosak.blog.hu/ 2012.12.06. 13:21:37

@DR. Smit Pal: Jaja, hogy ajvékol a sok libsi!!!! :-)
Majd amikor jönnek a zsidók a lajtoskocsival, és elrabolják hazánk édesvízkészletét, akkor majd ráébrednek az igazunkra, de akkor már késő!

csak egy néző 2012.12.06. 13:22:53

@DR. Smit Pal:
Apám,hogy te milyen leb....st fogsz kapni,Hát,hol a francba csavarogtál eddig?Alig akadt itt valaki aki megvédené ezt a szegény,alacsony és bölcs nagyvezíred.Hova lesz ígya világ??? Azt hiszem ugrott a karácsonyi pénzed.

Bryan élete 2012.12.06. 13:23:14

@hardw: Miért nem akarod megérteni: ez nem tandíj!
Mikor ejtettek ki ilyen a szájukon? Ez tanulmányi hozzájárulás. Ugye mindjárt más.

csak egy néző 2012.12.06. 13:25:08

@wmaki:
Látszik,hogy megkaptátok az SMS-t.
Maki engedd tele a kádat,mielőtt a zsidók elviszik a vizet.

lyken 2012.12.06. 13:25:22

@kyanzes: "Nem értem. Orbánék pontosan hogy erőforrásként kezelik a fiatalokat ahogy írta is. "
Orbánék a nyugdíjasokat kezelik erőforrásként. A fiatalokat pénztárcaként kezelik. Olyan pénztárcaként, ahonnan bármikor ki lehet húzni még pár ezrest.

hardw 2012.12.06. 13:25:26

@Spániel: vágom az iróniát, de a kérdés 2008-ban ez volt:

"Egyetért-e Ön azzal, hogy az államilag támogatott felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatóknak ne kelljen képzési hozzájárulást fizetni?"

Geza 2012.12.06. 13:26:09

"A kormány célja a felsőfokú végzettséggel rendelkezők számának növelése"

Gyerekek, van egy forradalmi ötletem: a születési anyakönyvi kivonat mellé azonnal BSc-s diplomát is adni neki, a bölcsőde végén MSc-t, óvodai kiscsoport után dr, nagycsoport után Dr, 4. általánosnál Prof. Dr. emeritus, 8. általános után meg bemehet a diplomaraktárba és azt válogat magának, amit szeretne.

Egyrészt nálunk lenne a legmagasabb a diplomások aránya, másrészt meg schmittpaja meg tömjénzsóti diplomamunkáit se firtatná senki.

Na?

Peetee 2012.12.06. 13:28:39

Kedves Vezetőnk végre kiállhatna a népe elé, és megmagyarázhatná, hogy mi a bánatos lóf@szt csinál!!!!!!!!!!!
Ha meg tudja magyarázni ész érvekkel (nem hazugsággyárral, meg valótlanságokkal), akkor istenemre én még szavaznék is rá.
CSAK MAGYARÁZNÁ MÁR MEG VÉGRE MINISZTERELNÖK ÚR!!!!!
Tudja, engem már az oviban megtanítottak arra, hogy hazudni csúnya dolog; és ebbe a tények elferdítése és a lényeges részek elhallgatása is bele tartozik!!!

Gyere már Viki, mondjad!!!!

Vövöjaja 2012.12.06. 13:29:21

@barata: Na és kik fogják a szarból kihúzni országot? A minimálbéres melósok, vagy a pénztárosok? Nem nyert. Hát persze, hogy a diplomások. Nem kell ezt túlbonyolítani.

Transylvanianmixedgrill 2012.12.06. 13:30:15

Egyébiránt, ügyesen kitalálták ezt megint a fideszes habonyárpis spindoktorok.

Nem fog itt tüntetni senki. Hogy miért nem? Nos, aki most benn van egyetemen főiskolán, azt nem érinti, biztos lesz egy kevés számú hőzöngő, de összeségében legyint rá, aki már benn van, hisz ő már benn van, leszarja, legyen meg a diploma, oszt csá, el innen!
A középiskolásoknak meg semmi érdekérvényesítő képessége nincs, mit gondoltok, majd a középiskolások kimennek tüntetni? Dehogy mennek.

Ez az intézkedés megint csak Orbán szektás közegének szólt, az üzenet a következő:
TE vagy az okos és tehetséges, és azért szar az életed, mert EZEK az egyetemre főiskolára járók is elszívják előled a javakat és a lehetőségeket, ezért hát NE SAJNÁLD HÁT ŐKET, SZAVAZZ RÁM, hiszen én vagyok, aki megvédelek téged ezektől a voltaképp te rajtad élősködő, a te véredet szívó naplopóktól!

Sakk-matt.

G1 2012.12.06. 13:30:35

@Kakimaki0123456789: Kösz. Pont ezt akartam idebiggyeszteni én is.... A HÖOK meg bekaphatja... talán nem kellett volna protestálásból leszavazni azt az egetverő 2000 forintos tandíjat... most fizethettek többször ennyit... ráadásul amúgy sem most kellene elkezdeni pampogni... akkor kellett volna, amikor először megjelentek a fizetős helyek. Nyilvánvaló volt - a vak is látta - hogy ez lesz a vége.... Csak hát jajj, nehogy már a nagy vezérnek beszóljunk... ugye? Ezt akartátok, megkaptátok... (csak a most egyetemre készülőket sajnálom, mert ők szopják be igazán, holott ők nem is tehetnek erről a helyzetről)

elwood 2012.12.06. 13:32:04

nem értitek az okokat:
"emúnyoccé, megagyurcsán"

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.12.06. 13:34:13

@csak egy néző:
IGEN, IGEN! Ez az! A lakosság eladósodottságát meg úgy kell csökkenteni, hogy növeljük azt! A csökkenés meg csak negatív növekedés!

"'YES' is the new 'NO'"!
"'YES' is the new 'NO'"!
"'YES' is the new 'NO'"!

Milyen snassz volt, amikor pár éve a mocskosgyurcsánybajnai alatt még jobb hűtőre, jobb autóra, lakásra esetleg felesleges luxusra kellett hitelt felvennie és mostanra sok esetbe belerokkannia az embereknek.

"Ezentúl akár 100 ezer ember is beléphet majd úgy, "hogy az abban a pillanatban egyetlen fillérjébe sem kerül"."

A KURVA ANYÁD, BANDI! Igen, pont ez az a pénzügyi analfabétizmus, a "most éljük jobban, mint lehetne, aztán majd lesz valahogy", amitől meg kellene szabadulni, ti aljas, köpönyegforgató, képmutató, hazug gecik meg belekényszerítitek a lakosságot! Diploma 0% THM-re! Elmentek ti a picsába!

hardw 2012.12.06. 13:34:23

egyébként, mindegyik kérdésre 80% feletti volt az IGEN válasz.

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a fekvőbeteg-gyógyintézeti ellátásért a jelen kérdésben megtartott népszavazást követő év január 1-jétől ne kelljen kórházi napidíjat fizetni?"
gyakorlatilag ez egy EÜ járulék emelés, amit csak azok fizetnek, akik tényleg betegek. a kórházak helyzete ezzel valamivel jobb lenne, talán kevesebb orvos tiplizett volna el...

2004-ben 65% utasította el a kórházprivatizációt, pedig annak folyományaként ma az egészségügy sokkal inkább rendben lenne, lennének orvosok. az akkori legfőbb érv az volt ellene, hogy karvalytőke, meg hogy a szegényeknek kritikán aluli ellátása lenne. ha bevezették volna, ma az EÜ járulék egy része az üzemeltető cégeknek menne, lenne opcinális kiemelt kategória, akinek van pénze, normális ellátást kapna, akinek nincs, az meg szart. ehhez képest, most MINDENKI szart kap, függetlenül attól, mennyit fizet be.

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a háziorvosi ellátásért, fogászati ellátásért és a járóbeteg-szakellátásért a jelen kérdésben megtartott népszavazást követő év január 1-jétől ne kelljen vizitdíjat fizetni?"
amíg volt vizitdíj, öröm volt dokihoz járni. a nyuggerek nem odamentek beszélgetni, aki meg dolgozott, évi 1-2x kibírta azt a párszáz forintot. aki meg nem, az a gyógyszert sem tudta volna megvenni.

"Egyetért-e Ön azzal, hogy az államilag támogatott felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatóknak ne kelljen képzési hozzájárulást fizetni?"
nem, de azzal egyetértene sok ember, hogy ne az legyen, hogy az ember tanul jódrágán, aztán elmegy külföldre learatni magának a gyümölcsét. ha lenne "lelépési díj", de nem lenne tandíj, nem lenne semmi gond ezzel.

Gerilgfx 2012.12.06. 13:34:27

orbán semmit sem változtatott gazdasági értelemben azon, ami előtte volt.

ez azért baj, hisz az előző az egy erősen imperialista, hitel alapú gazdaság volt, tehát jelentős változtatásokat kellett volna eszközölni, hogy pl külső hitelek nélkül működjön, mivel az egy más koncepció, tehát alapjaiban, mélységeiben kellett volna belenyúlni. ezek a változások viszont nem történtek meg. orbán egyfajta hinta-politikát folytat, mint ahogy azt a magyar politikusok a 2. világháború előtt is csinálták: hintázik a jobbik féle nemzeti szocializmus és a baloldal által általában képviselt hitel és nemzetközi tőke alapú imperializmus között. ennek az eredménye, hogy lehet, hogy nemsokára már nem lesz hol laknunk, és nem lesz mit ennünk.

én csak annyit tudok javasolni orbánnak, hogy azonnal vegye a bankok 51%-át állami kézbe, lépjen ki az unióból, állítsa át a gazdaság 30%-át állami tervgazdaságra, a mostani bank+tőke alapú gazdaságot limitálja az összgazdaság 40%-ára, a maradék 30% pedig legyen szabadkereskedelmi szektor, ahol a vállalkozók és magánszemélyek adózás és járulékok fizetése nélkül nélkül dolgozhatnak mondjuk évi 100 milliós haszon alatt, aztán szép lassan vezesse ki a hiteleket, de deklarálja, hogy 3 év múlva már nem törlesztjük a további hiteleket. a kieső nyugati piacok helyett nyaljunk inkább kínának, úgyis onnan jönnek a telefonok, tévék, meg minden szar, a többit gyártsuk államosított vállalatokban, ahol a vezetőséget közvetlenül a munkások választják maguk közül, aztán a közalkalmazottak 70%-át kirúgni: minden hivatalt felszámolni a polgármester és a jegyző kivételével, az ilyen-olyan munkaügyi, kisebbségi, és további ingyenélő központokat felszámolni maradéktalanul.

én ehhez hasonló lépésekkel lennék elégedett.

Bryan élete 2012.12.06. 13:35:11

@Peetee: Mit kiabálsz. Szerencsétlen mondja, csak te nem vagy rá vevő.
Ez a Tény című szennylap is azért van, hogy megtudd végre az igazat.
De ne azt figyeld, amit mond, hanem amit tesz.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.12.06. 13:35:16

TANTAN

Jó pap mindig holtig tanul,
Attól marad friss az elme
S nem hánykódik álmatlanul
Üres fejjel őkegyelme.

Rossz papnak meg rest az agya,
Tanulás helyett is felejt.
Nem a kezdetektől gyagya,
Idő múltán lesz csak selejt.

Butasága fertőz, pusztít,
Rombol tanárt s egyetemet.
Bús düledéket gyárt, husztit,
S romhalmaza jövőt temet.

Jó pap hat, alkot, gyarapít,
S tanít végre jó emberül
Humánt, reált, no meg a π-t,
És a haza fényre derül.

ILLUSZTRÁLVA:
fradyendre.blogspot.hu/2012/12/tantan.html
:)

nemecsek ernő áruló 2012.12.06. 13:35:20

@ketroot: Mivel törvényileg van szabályozva, hogy szavazatszámlálót egyedül a Fidesz delegálhat, és az egyéb megfigyelőknek is indoklás nélkül visszavonhatják (vagy ki sem adják) az engedélyét, ehhez nem kell nagy jós-tehetség. Ez ilyen Lukasenka-típusú "Fehérorosz demokrácia".

Én inkább úgy fogalmaznék, hogy jogállami keretek közt nem leválthatóak. Viktor tudja, mert '89-ben első sorból élte meg, hogy a magyar nép nem kíván forradalmat, vérontást. Akik mégis mozgósíthatóak lennének, azok mind a lekenyerezettjei (Jobbik, Lelkiismeret 88, egyéb náci szervezetek) Ez van. Szép álmokat hozzá, és hangosan nevetve veregessük meg a vállát azoknak, akik erre szavaztak!

barata 2012.12.06. 13:36:17

@Vövöjaja: Talán nem volt érzékelhető az enyhe gúny a mosolyomban?

vomit 2012.12.06. 13:36:25

@dr. Aullah: sot, az se ervenyes, amit a szaja mond, csak amit tenyleg csinal
Wikileaks: Orbán asked not to pay attention to what he says in the campaign
freehungary.hu/archives-new/457-wikileaks-orban-asked-not-to-pay-attention-to-what-he-says-in-the-campaign.html

Bryan élete 2012.12.06. 13:36:34

@hardw: így, szó szerint már nem emlékeztem rá.

nemecsek ernő áruló 2012.12.06. 13:37:28

@Gerilgfx: "ezek a változások viszont nem történtek meg"
Tegyük hozzá: azért, mert Orbán az AB és a ÁSZ hathatós segítségével már ellenzékből is sikeresen megtett mindent, hogy így maradjon. Ő csak hatalmat akart. Az országot leszarta mindig is.

nemecsek ernő áruló 2012.12.06. 13:39:32

@dekol84: Tényleg ezt mondta! És tudod, mi a legnagyobb gáz? Hogy működik! 50 év szocializmus bizonyította már!

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2012.12.06. 13:39:42

Nebassz, seggszáj sokadik felvonás.Szegény Vikiről folyamatosan kiderül hogy amikor kimondta hogy reggel délben meg este végighazudták az elmúlt nyolc évet, akkor konkrétan önmagáról (is) beszélt.

Kíváncsian várom a 2014-es eredményeket majd, mert az hótziher, hogy azok között akik Vityaáék valagát nyalták 2010 előtt és most okoskodnak nem kevés van ezen a blogon is, na ők lesznek azok akik annak ellenére, hogy most nagypofával osztják az észt, aztán majd amikor 2014-ben ikszelni kell... nos a konzekvenciát levonhatjuk majd az eredményekből. Nem számítok a fityesz nagyívű bukására, de csalódjak kellemesen.

gnme 2012.12.06. 13:42:29

a valóságtól elszigetelt parlamentben most ezt gondolják:

--------------------------------------
10:40

A kormányszóvivő elmondása szerint a kormány elkészült a 2013-as költségvetés legutolsó módosításaival és mindenkit biztosított afelől, hogy jövőre 100%-ban megvalósul a munkahelyvédelmi akcióterv.
-----------------------------------------

A munkaadók meg mást gondolnak.

ketroot 2012.12.06. 13:42:37

Na, a mandin már megvan az új brossúra. Bazdmeg örülnek a tandíjnak :D

Ja, és mivel a zállam(!) csökkenti a rezsit, így a balosok kussoljanak.

Ekkora egy agyhalott csürhét...

Jerome de la Essex 2012.12.06. 13:43:28

Hol van már vidéki és enrico? Hol vagytok fiúúúúk, hogy megmagyarázzátok a megmagyarázhatatlant? Tudom-tudom a NER meg a NYENYI, értem én, de sikerült megint párszázezer embert kiűzni az országból külföldre gratulálok! Mi legyünk Európa Kínája? Okos gondolat így 2012-ben, amikor a világ szerencsésebbik - értsd fidesz nélküli - fele már a tudásalapút építi...remélem a kedves gyereketek is ennek köszönhetően napszámozhatnak valamelyik latifundiumon havi 47-ért!

Szelid sunmalac 2012.12.06. 13:45:38

@Arivistus: Meg csak eddig jutottam a kommentekben, de: HAAAHAHAHAHAHAAA!!!!

Ocsem bazmeg, majd osszeszartam magam a beszolasodon! Tehat a gimnaziumok egy 14 eves gyerekbol 4 ev alatt merlegkeps konyvelot faragnak, vagy epiteszmernokot?!

Hjaj...koszonom, hogy szebbe tetted a mai napom!

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.12.06. 13:46:54

@Jerome de la Essex:

Én is hiányolom a narancskommandót, mostanában kussolnak, mint szar a gazban.

kúrórudi 2012.12.06. 13:49:58

hazudunk reggel délben este

gnme 2012.12.06. 13:50:08

@ketroot: persze hogy örülnek, hiszen ez volt a céljuk

aki felveszi a hitelt, elkezd egy sulit, az automatikusan röghöz kötődik -> mission accomplished (lehet pezsgőzni, meg szép magyar kifejezésekkel élve: stepdoor nyilatkozni)

aki mást gondol .. az őket úgysem érdekli

barata 2012.12.06. 13:50:14

Javaslom, hogy a mai diplomások visszamenőleg fizessék meg a tandíjukat annyi év alatt, amennyi évig egyetemre, főiskolára jártak. Az így keletkező tartozás legyen adók módjára behajtható. Aki külföldön végzett, kapjon jutalmat, mert értékes exportcikk. Aki itthon végzett, de külföldön dolgozik, legyen köteles hazajönni, és fizetni.

béla a görög (törölt) 2012.12.06. 13:51:12

erőforrásnak tekinti. igen kőbányában.

teljesen felesleges bármivel is szembesíteni ezt a szerencsétlent vagy a választóit.

Ez egy beteg ember. Úgy is kell kezelni. Ennyit kell róla leírni. Minden nap. Nem kell példát írni, teljesen felesleges. Csak annyit, hogy "Orbán beteg".

2012.12.06. 13:51:41

@Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !): "Eldöntötték 10%-al csökkentik a gát és az áram árát, lézerjohannesz jelentette be."
Aztán majd jönnek hozzá a módosítók, miszerint heti egy árammentes nap, heti két gázmentes nap, közintézményekben fűteni, világítani tilos, utcai világítás nem lesz (csak a parlament, a fidesz székház és a templomok kivilágítása marad meg). Továbbá kilónkénti 100Ft-os adót vetnek ki minden éghető anyagra.

Jani inkább azt jelentse be, hogy ő személy szerint mennyit keresett a vásárhelyi devizahitelből történt spekulációkkal, ebből mekkora összeg került a svájci bankszámláira, és most, hogy megadóztatni kívánják a svájci pénzeket, ő hova vitte (mert vinném utána én is).

2012.12.06. 13:51:41

@Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !): "Eldöntötték 10%-al csökkentik a gát és az áram árát, lézerjohannesz jelentette be."
Aztán majd jönnek hozzá a módosítók, miszerint heti egy árammentes nap, heti két gázmentes nap, közintézményekben fűteni, világítani tilos, utcai világítás nem lesz (csak a parlament, a fidesz székház és a templomok kivilágítása marad meg). Továbbá kilónkénti 100Ft-os adót vetnek ki minden éghető anyagra.

Jani inkább azt jelentse be, hogy ő személy szerint mennyit keresett a vásárhelyi devizahitelből történt spekulációkkal, ebből mekkora összeg került a svájci bankszámláira, és most, hogy megadóztatni kívánják a svájci pénzeket, ő hova vitte (mert vinném utána én is).

coni 2012.12.06. 13:52:00

Hülyének nézik az embereket, a szomorú, hogy azok is (mivel hagyják). Mindenki csak akkor ordít fel amikor konkrétan a saját tyúkszemére lép Orbán, de különben nem foglalkozik az egésszel. Tisztelet a kivételnek, de itt csak tömegesen lehetne fellépni, de az emberek kielégülnek azzal, hogy otthon motyogják,hogy "nem tetszik a rendszer". Plusz van egy jó nagy tömeg aki még mindig azt hiszi, hogy azért fázik és éhezik mert bejöttek a törökök (multik, zs@dók, c@gányok, bankok kinek mi). Így tényleg kilátástalan és csak egy vigasz van:lesz ez még sokkal rosszabb is.

gnme 2012.12.06. 13:53:32

@barata: javaslom teremtsenek munkahelyeket az ostoba ígéretek helyett és olyan életfeltételeket, hogy meg se forduljon az emberek fejében, hogy nyugaton/keleten jobban boldogulnak majd

den vi tók

hardw 2012.12.06. 13:54:05

szerintem egyébként az emberek legnagyobb része kimenne tüntetni, ha tudná, hogy mindenki más is kimegy aki hasonlóan gondolkozik. csak nálunk mindenki azt hiszi, amit a tévé hazudik neki.

kúrórudi 2012.12.06. 13:54:30

tiszta kádárizmus van.

megy az agitprop ezerrel... teljesen el van szakadva a kommunikáció a valóságtól... meg akarják állítani a határokon a világpici árakat...

őrület... de inkább iejsztő ami itt zajlik!

ezt a kormányt EL KELL KERGETNI.

akár szó szerint... kimenni és rájuk gyújtani a parlamentet...

hoseman 2012.12.06. 13:57:50

véleményem szerint a mostani ténykedésük bosszú 02-ért,és ha 14-ben nyernek (márpedig a fognak..)jön a totális levadászása ellenfeleiknek... nagy a baj drága testvéreim kedves barátaim..
egyébként nekem van egy ilyen agymosott szarrakás rokonom:( üzen neki valaki valami kedveset?..

Szelid sunmalac 2012.12.06. 13:58:22

Na jo. Ha valaki mondja mikor es hol lesz a gyules, en eletemben eloszor, de ott leszek!

Transylvanianmixedgrill 2012.12.06. 13:58:47

@coni:

Pontosan erről beszéltem én is. ;)

gnme 2012.12.06. 14:03:41

@hoseman: igen, kérdezd már meg tőle lécci, miért csak az utca egyik oldalán csinálták meg az árkot? - thx

www.origo.hu/itthon/20121205-riport-zsiga-marcell-lakhelyerol-miskolctapolcarol.html

Secnir 2012.12.06. 14:03:59

leül, kapaszkodik:
"Korábban, ha valaki nem volt állami ösztöndíjas, ezt csak akkor tehette meg, ha rendelkezett a finanszírozáshoz szükséges anyagi feltételekkel - közölte Giró-Szász András, hangsúlyozva, hogy a jelenlegi rendszerben az állam mindenkinek kifizeti felsőoktatási tanulmányait: valakinek hallgatói ösztöndíj formájában, valakinek pedig a Diákhitel 2 finanszírozásában."
MTI
mti.hu/Pages/news.aspx?newsid=262112&lang=hun#262112
részletesen: mandiner.hu/cikk/20121206_giro_szasz_az_allam_mindenkinek_fizeti_a_tanulmanyait

lyken 2012.12.06. 14:06:10

@Pistie: "Ahol fizetős a felsőoktatás, ott világszínvonalú is többnyire."
Attól, hogy a pénznyelő, mamut, alkalmatlan oktatók tömkelegével feltöltött magyar felsőoktatást fizetőssé teszik, nem fog javulás bekövetkezni. Majd ha hülyeségek oktatása helyett gyakorlati tudást adnak, lesz javulás. Addig meg akár fizetőssé is lehet tenni, de akkor inkább a fizetős (külföldi) magániskolába megy az ember, ahol tudást is adnak a pénzéért.

gnme 2012.12.06. 14:07:09

@Secnir: az ilyen hülyét azt ugye tenyésztik? :-D ...illetve ahogy látom, ez egy túltenyésztett példány lesz :-)))

gnme 2012.12.06. 14:08:00

@Secnir: amúgy sem szeretem, mert szőrös ... így nem kapja meg a kettest :-))))

Secnir 2012.12.06. 14:08:14

a gyengébbek kedvéért így néz ki a "tandíj":
Béla kap egy autót ajándékba Janitól, és ezért Béla hitelt vesz fel Pistitől, amit Janinak ad, hogy Jani meg tudja neki venni.

hoseman 2012.12.06. 14:08:56

@gnme: ezzel a kérdéssel lepattintana a féreg,mert szerinte ez kis ügy.... nagyobb kaliberben gondolkozik a szararcú.... ugyanolyan cinikus mint ez a tetves banda.... ez faji,vallási témakör....erre jöttem rá

egyébként miért is nem plakátolja teli a jóég faszát is az ellenzék ezzel a levéllel??...

hoseman 2012.12.06. 14:11:02

@gnme: jóó .. hát girószászt már rég elvesztettük..:))

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.12.06. 14:14:58

@Secnir:
Bocs, de nem ismétlem magam:): @Rufus78:
Ide már a leülés és a kapaszkodás kezd nagyon kevés lenni...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.12.06. 14:18:58

@Secnir:
Kimarad a lényeg, ahogy Jani nekiáll megmagyarázni, hogy az ajándékozásnak ez az unortodox formája csak Béla érdekében valósul meg, azért hogy minél több Béla juthasson autóhoz. Inkább Béla igazán örülhetne hogy az autó"abban a pillanatban egyetlen fillérjébe sem kerül".
Tanulság: Béla egy hálátlan fasz.

Secnir 2012.12.06. 14:21:54

@Rufus78:
ja, Béla egy geci, most már világos. ;)

gnme 2012.12.06. 14:22:32

@hoseman: még az is kérdésem lenne, hogy ha anyósom kutyáját sétáltatom a városban, akkor azért meg fognak büntetni?

(a csipben lévő kód megmondja kié a kutya..., azt nem valószínű hogy anyósom szőrös férfiábrázatú és fityiszes Hobo pólóban mászkál egy szőrös kutyával)

thx

...vagy ez is csak a behajtás része?

Bambulka 2012.12.06. 14:23:39

Az javaslom, hogy Orbán Viktor
MOST
húzzon el és hagyjon minket
ÉLNI

is 2012.12.06. 14:26:30

@Arivistus: "Az MSZP kormányok olyan rendszert hoztak létre ahol magyar embernek nem érdemes gyermeket vállalni, viszont egy tartósan segélyen élő cigánynak nagyon is érdemes."

Ez az állítás több sebből vérzik:
- A cigányoknak fejenként 25 ezer forintnál mindenféle segéllyel együtt sem jut több. A magyar minimum 50 ezer forintot gondol fejenként, hogy gyereke legyen, de inkább többet. Ha a magyar is szülne már 25 ezer forintra, akkor neki is "megérné".
- A magyar fertility rate úgy 1,3, hogy a cigányoknál átlagban 3. olcsóbb, jobb és hatékonyabb lenne a cigánygyerekeket civilizálni és kutlurálni, mint azzal foglalkozni, hogy még ők se szüljenek, mert a magyarok gyerekszülése jóval többe kerül, lásd első pont.
- Ezt a rendszert pusztán az első pontbeli árkülönbség hozta létre, egyik kormány se tett ezért különösebben semmit. Illetve az Orbánék tesztelik, hogy meddig mennek le a cigányok, hogy esetleg már 20 ezerért is szülnek-e. Igen, szülnek, a magyarok meg 60 ezerért sem.

Toll (törölt) 2012.12.06. 14:27:26

OK, 2014... Szocik nyernek. Nem lesz jo. Aztan a Fidesz nyer. Nem lesz jo. Szocik nyernek... Es ezt igy a vegtelensegig?? Hat, ez a valodi orulet, a szavazok binaris gondolkodasa, a feledekenyseg, meg a vakhit.

gnme 2012.12.06. 14:32:03

@is: ááá értem már miért építik olyan nagyra a debreceni stadiont.. legyen hova a sok purdét elzárni

naaa, ez támogatandó! (hosszan tartó taps)

Alternatív 2012.12.06. 14:33:22

@hoseman: Mert a plakáthelyekért Simicskának kell fizetni....

Link Elek 2012.12.06. 14:33:41

@Bambulka:
szarik ra, hogy te mit akarsz
ő penzenel van, simicska penzenel van, mindenki mas meg pusztuljon

Meridian74 2012.12.06. 14:35:15

@ketroot: sajnos igen, de az sem lenne jobb, ha a lúdmillás-mszp-szdsz-es bagázst választanák meg újra. Különbség nincs köztük. Ott volt egy keller eftás nevű elszámoltató biztos, a mostani elszámoltató biztos meg valami budainak hjják, de annyira jelenktéktelen és vicckategória a munkája, hogy a nevére sem emlékszem, pedig ő volt a mostani aktualitás ezen a téren.
szóval ezek után logikus a következtetés, jobbikkal sem veszíthetünk ezekhez képest semmit sem, de mint minden kitöltött lottószelvényben, bennük van a potenciális nyerési lehetőség (a kettes találat is valami, nem kell mindjárt telitalálatnak lennie...). Legfeljebb ha ők sem mások minta többi, akkor már nyugodtan összedőlhet a parlament.

Jack Torrance 2012.12.06. 14:41:34

Hogyhogy Orbannak meg nem szolt senki, hogy bevezettek a tandijat? Mar reg a barikadokon kene lennie, vezetni a diakok tiltakozasat!

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.12.06. 14:50:46

A fideszesek a szart is örömmel megeszik, ha azt Orbán rakja eléjük.

hoseman 2012.12.06. 14:51:31

@Alternatív: akko" gerillaplakátkogggyanak akko"!

hoseman 2012.12.06. 14:54:18

@Spániel: uhh... a rokoni státusz miatt ez erős.... amúgy kimondottan finom javallat a Zelmúlt két évhez képest...

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.12.06. 15:01:29

@Arivistus:

"Viszont akkor a gimnáziumokat kötelezni kéne arra, hogy egy szakképesítést adjanak a diákjaiknak, 4 év bőven elég arra, hogy kiképezzenek egy mérlegképes könyvelőt, egy villanyszerelőt, vagy egy kezdő gépészmérnököt"

Mit képezzenek ki? Gépészmérnököt?
Te hülye vagy, már megbocsáss?
Hány éves vagy?
Egyáltalán tudod te mi az hogy "gépészmérnök"?
Hogy ezt hol és mire (miként) oktatják?

Ha ennyi a felkészültsége egy magyar "diplomásnak", akkor cseppet sem csodálkozom a magyar helyzeten.

Amúgy pedig az írásodat ennél a sornál abbahagytam olvasni. Vicc vagy bazmeg. Mgo.

pipi_NL 2012.12.06. 15:02:24

Nincs igaza par elottem szolonak. A demokracia igenis mukodik Magyarorszagon. Az van hatalmon, akit a tobbseg megvalaszt. Ha neztetek manapsag kozvelemeny-kutatasi eredmenyeket, akkor (bar valoszinuleg nem ketharmad), most is a Fidesz kapna a szavazatok tobb mint 50 %-at.

Az ertelmiseg papolhat, hogy dehat Marineni Tapioszelen csak Kossuth radiot fog, es azon gondolkodik, vajon az IMF-et hany fokon kell vasalni.

Sajnos ez van, Magyarorszagon a TOBBSEG Fidesz-kormanyt akar. Es ezt el kell fogadni. Ez a demokracia. Vagy el lehet koltozni (en emellett teszem le a voksomat)

Bryan élete 2012.12.06. 15:03:15

@hoseman: az a kérdés, örökölsz-e vagy nem. Így állj a kérdéshez.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.12.06. 15:03:48

@DR. Smit Pal:

"libajnai, gyurcsótány"

Nem is értem miért reagálok egy skizofrén baromságaira.

pipi_NL 2012.12.06. 15:04:03

Azokat viszont kettehasitanam, akik megvalasztottak a Fideszt, es aztan leleptek. Kerem, itthon kellene epiteni a Nemzeti Egyuttmukodes Rendszeret!!!

Bryan élete 2012.12.06. 15:06:49

@pipi_NL: Nem is a többséggel van a baj, hiszen Hornék is kétharmaddal alakítottak kormányt. Mit tesz a kétharmadával, az itten a kérdés és most nem ragozom, mi mindent tehetett volna ahhoz hogy egy élhető, szerethető, jól működő országunk legyen.
Na, ezt baszta el Orbán az első héten.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.12.06. 15:07:49

@kúrórudi:

"akár szó szerint... kimenni és rájuk gyújtani a parlamentet..."

A parlament-t sajnálnám. A LAKÁSAIKAT viszont annál kevésbé... :)

pipi_NL 2012.12.06. 15:08:44

@Spániel: Egyetertek veled. A szavazok tobbsege viszont nem. Tobb mint ket elb***ott ev utan sem. Csak ezt akartam mondani.

gnme 2012.12.06. 15:11:48

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!: dehát az olyan egyszerű lehet nem? Ugyan mi olyan bonyolult pl. egy húzott aluporfilokból álló vasúti kocsi oldalfalának méretezésében? Hát az egy lófakk.

Valaki éppen ma mondta egyik blogon, hogy a matematika is egyszerű, hiszen visszavezethető a négy alapműveletre meg búlín műveletekre, halmazelméletre és az általános sulis anyag. Azt meg nekem kutya kötelességem tudni. Tehát egy parciális diffegyenletet rikatti módszerrel megoldani az gyerekjáték.

Hát ha ilyet mondanak .. akkor azt el kell hinni. Nem méltatlankodni kell.

-> na ez vár ránk olyan 15 év múlva.

tomwar 2012.12.06. 15:15:38

@DR. Smit Pal: Pityu, mennyi a stadion-program? ARRA VAN?

Zabaalint (törölt) 2012.12.06. 15:18:02

@is:
A cigányok 0 Ft segély és családi pótlék mellett is szülnének, sőt lehet akkor még többet, ugyanis a világ pont ellenkezőleg működik, mint ahogy egyesek próbálják beállítani, a valóságban minél csóróbb valaki, annál több a gyereke, legalábbis nagy átlagban.

Arivistus 2012.12.06. 15:20:56

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
Örülök, hogy szebbé tettem a napodat. Akkor ma sem keltem fel hiába :).

Legtöbb barátom építészmérnök (pontosabban útépítő mérnök), nekem pedig volt szerencsém egy mérlegképes könyvelői tanfolyamhoz.
Ha csak azt tanulná az ember amire szüksége van akkor kb 1/3 vagy 1/4 idő kellene az adott képzés befejezéséhez. Csak hát mi tanultunk mindenféle marhaságokat, olyan modelleket, és elméleteket amit ma már senki nem használ, de már a szocializmus vége felé sem használta senki, plusz nincs túl sok köze a könyveléshez. Ilyeneknek adnak egy jól csengő nevet, pl "Gazdasági és vezetési ismeretek alkalmazása" ettől beavatatlanok azt hiszik hogy ennek van valamilyen értelme.... Néhány tantárgynak csak az az értelme hogy bemagolja és vizsgázzon belőle a szerencsétlen tanuló.

Ha az ember csak azt tanulná amire szüksége van akkor egy átlag magyar 18 éves korára össze tudna szedni 3 diplomát.

Ez a szomorú igazság.

Ha valaki egyszer komolyan gondolja az oktatási reformot akkor javaslom először nézze meg hol dolgoznak az adott szakma képviselői, kérdezze meg tőlük hogy miket használ abból amit megtanult az iskolapadban és mi az amit még meg kellett volna tanulnia. Így a tananyag 70-80%-át egyszerűen ki lehetne dobni, de bővíteni kéne 10-15%-nyi olyan ismerettel ami viszont fontos lenne, de hiányzik a tananyagból.

Parajpuding 2012.12.06. 15:21:53

Ha valaki venné a fáradtságot és összegyűjtené hasonló módon egytől-egyig mindazt, amit a csuti bugris mondott ellenzékben és szembeállírtaná a mai kormányzás alatti dumával és cselekedeteivel, meg lehetne tölteni a Dunát a nyilvánvaló szemenszedett hazugságaival. Ez kampánynak sem lenne utolsó vele szemben. Elegendőek csak a tények, még csúsztatni sem kell hozzá. Gyurcsány a megtestesült őszinteség ehhez a mocskos hazug emberhez képest. Ha Gyurcsány ennyit hazudott volna, már lehet, hogy nem lenne. És most mi van? Semmi. Birkamenetelés. Azonkívül, hogy ez is arra utal, hogy a fidesz vastagon benne volt a 2006-os események generálásában, mindebből remélem minden épeszű magyar ember levonja a konzekvenciát és kifejezi a hazuggal szembeni véleményét 2014-ben (ha lesz még egyáltalán lehetősége).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.06. 15:23:19

Viszont a legutóbbi Giró nyilatkozat meg nettó hülyének nézés.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.06. 15:24:41

@Parajpuding: Bizonyos esetekben ez nem jó, mert van, hogy a gazdasági, stb. környezet változott időközben.
De ez mondjuk 10%. A többi meg lazán önellentmondás.

debreceni.blog 2012.12.06. 15:38:28

"És ez nem a Turul véréből származtatott látszat tehetség ám, meg nem is az ősi jussunk, hanem el kell olvasni hozzá sok-sok könyvet, meghallgatni sok-sok okos tanárember előadását, hogy értse is ennek a világnak a forgását."
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3452_keretszam_meszarlas_2

Szelid sunmalac 2012.12.06. 15:38:58

@Arivistus: Sajnalom, hogy neked ilyen iskolaid voltak! Valoban, hallottam mar rola, hogy vannak helyek, ahol keves erdemleges dolgot tanitanak. Azert en visszagondolva is ugy velem, hogy nem tudtam volna ket diplomat megszerezni 14-18 eves fejjel.

WYW 2012.12.06. 15:40:10

Mi a francnak az a diploma, OKJ-s tanfolyammal is lehet valaki Magyarország fejlesztési minisztere, tessék erre gyúrni!

2012.12.06. 15:55:18

és, nem erőforrásokként tekint rájuk? :) Abban a kegyben van részük, hogy nem csak a jövőben, hanem már a jelenben feléjük fordul a Fényestekintetű. Le lehet fejni őket...

Kemencés Szittya Buci 2012.12.06. 16:00:42

Én immáron ennek vagyok a híve:
szavazzfasszal.blog.hu/
Ha lenne mondjuk 1,5 millió érvénytelen szavazat, talán történne valami.

Transylvanianmixedgrill 2012.12.06. 16:04:52

Egy tavalyi gondolatkísérletem...

fatanyeros.blog.hu/2011/05/04/jatszunk_el_egy_csunya_gondolattal

Szóval én radikálisabb lettem volna, de felmenő rendszerben, átgondoltabban. Ahogy OV-k ezt csinálják most, ez így sima forrásmegvonás, így aztán az oktatás minősége biztosan nem fog növekedni.

Arivistus 2012.12.06. 16:07:05

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

Az iskola vége felé egyszer összejöttem a gyerekkori haverjaimmal, akikkel még együtt rizikóztunk - 2 útépítő mérnök, meg egy gépészmérnök, - és előadtam bánatomat, hogy ők ugyanannyit szívnak az iskolában mint én de ők legalább azt fogják tudni használni a való életben, nekem meg úgy kell hülye definíciókat bemagolni, hogy már a bemagolásnál tudom erre sose lesz szükségem.

Ők csak röhögtek, majd felvilágosítottak hogy hülye vagyok, ez a probléma nem csak nálam van, hanem mindenütt. Ezek után a mérnökképzésben felesleges matematikai, közgazdasági és egyéb tantárgyaknak a hosszú és részletes felsorolása következett.

Szóval az, hogy az oktatott tantárgyak fölösleges elemeket tartalmaznak nem csak az én egyéni problémám volt, hanem ez az egész országban általános.

És akkor még nem beszeletem azokról a képzésekről - pl művészettörténész - aminek nem csak egy része fölösleges, hanem teljes egészében az.

fvipera 2012.12.06. 16:19:22

megjegyzés: az összes HÖK tisztségviselőt érdemes lenne börtönbe zárni simicskáék mellé.

fvipera 2012.12.06. 16:21:04

@Arivistus: azon merengek, milyen definíciókra célozhattál: szívlapát, vakolókanál meghatározása?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.06. 16:28:30

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: 14-18 éves fejjel én sem, de mérnök informatikus hallgatóként, félévi 120 ezerért, vegyipari szabályozások számításait tanulni, meg épületszerkezettant, nekem kicsit erős volt!
És nagyon sok szakról (bölcsész, műszaki, stb) mesélnek hasonlókat!

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.12.06. 17:00:25

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!:
"Amúgy érdekelne, hogy mi van a Gripen üggyel...? Titkosították vagy 200 évre. "

1. A hülye törpecsúti hasraütésszerűen megrendelte a JAS-39A és -B típust, ami semmivel se volt kompatibilis (műszerezettség, rádiók, IFF, stb.), hisz Svédország semleges katonai szempontból.
2. A dadogós meggymagék meg drágáért összelegózták a JAS-39EBS HU típusjelzésű öszvért, ami lényegében a JAS-39A törzséből és full NATO kompatibilis JAS-39C szárnyából és elektronikájából áll.
3. A csehek jóval kedvezőbb feltételek mellett lízingelik az alapból NATO kompatibilis JAS-39C és -D variánst.
Még szép hogy nem hozzák nyilvánosságra. Vadainak is csak a szája járt. :-Q

ucsacsu 2012.12.06. 17:26:21

Mit vártatok tőle,hisz politikus, ma anyját,holnap apját adja el ha az érdeke úgy kívánja.

kerekes pereces 2012.12.06. 17:38:10

@ColT: Én tanultam neurobiológiát, kémiát és műszaki rendszerek optimalizálását. Amúgy összeszámoltam, kb. két tantárgynak volt értelme az egész tanulmányok során.

legszebbferfi 2012.12.06. 18:49:39

de király, lassan újra leakaszthatja mindenki a sálacskáit a falról.
nem hiszem, hogy ezt benyeli mostmár a nép, kb egy höok tüntetés hiányzik és robban a bomba
www.youtube.com/watch?v=angSDxPw3OY

Gerilgfx 2012.12.06. 19:26:54

@legszebbferfi: pedig be fogja nyelni, mert a baloldal visszatérésének a réme eltántorítja a társadalmat attól, hogy fellépjen orbán ellen. emlékezzünk csak, nem is volt az olyan rég, még mikor téged vettek elő azért, ha önvédelemből megrúgtad a rádtámadó cigányt, aki ki akart rabolni, és hasonló dolgok. ez a világ nem fog visszajönni. a baloldalnak magyarországon 3-4 ciklusra vége van, és így is van jól. ezek az emberek és ideológiák itt már többé nem kaphatnak hatalmat, mert a társadalom megvédi az alapvető élethez való és egyéb emberi jogait, amelyek megilletik őt.

ha lesznek is tüntetések orbán ellen, azoknak összességében minimális hatása lesz.

félázsiai nagymagyar 2012.12.06. 20:10:31

@béla a görög: "...beteg..."

Már egy ideje máshol is csak ezt írom én is. Gondoltam mielőtt megteszem elovasom a hozzászólásokat. Nos igen, ez valóban az egyetlen értelmes magyarázat. Normális ember ilyet nem képes csinálni.

.SG. 2012.12.06. 20:20:29

@Gerilgfx: És te mit javasolsz? Hagyjuk Viktornak a diktatúrépítést, hátha összejön neki, vagy szavazzunk azokra, akik még mindig a zsidózásnál tartanak 70 évvel később is? Amikor Viktorék csinálják a szart, az nem számít? Az emberi jogok megvédése meg az igazságszolgáltatás kiherésével nem tudom hogy haladt előre szerinted.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.12.06. 20:37:12

"A helyzet úgy áll, ha tandíj lett volna, akkor én ma nem állnék itt. Ha tandíj lett volna akkortájt, Önök közül nagyon sokan nem ülnének ma itt. Beszéljünk ismét egyenesen: a tandíj a magunkfajtákat kirekeszti az egyetemekről. A tanulás a mi időnkben sem volt ingyenes - én emlékszem -: albérlet, kollégium, különórák, nyelvórák, tankönyvek
...
Ha azonban tandíj lett volna, kedves Barátaim, az már egy elkerülhetetlen és kivédhetetlen csapást jelentett volna a számunkra. Gondoljanak bele abba, mit érezhet ma egy diplomás házaspár, vagy mit érezhet egy munkás, aki látja a gyerekében a tehetséget, észreveszi a felvillanó észt, mit érezhet, amikor azt kell mondania, jövőre nem tudom fizetni az egyetemi tanulmányaidat. Ha nincs pénzed, nem tanulhat a gyereked! Ezt jelenti egész Magyarország számára a tandíj.
...
Én öt gyermeket nevelek. Ha bármelyik közülük azért nem tanulhatna, mert én nem volnék képes előteremteni a tanulásukhoz szükséges összeget, ha nem tudnám kifizetni a tanulás árát, akkor ezt én az életem kudarcának érezném, és ezért sohasem fogok belenyugodni abba, hogy Magyarországon tandíj zárja el a gyerekek előtti felemelkedés lehetőségét.
...
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Nem tudom, Önök közül kik azok, akik elgondolkodtak a tandíj távlatosabb következményeiről. A tandíj ugyanis nemcsak az egyetemekről szorítja ki az okos, de szegény családba született gyerekeket, hanem előbb-utóbb a gimnáziumból is. Mert minek járjon gimnáziumba a gyerek, ha úgysem tudjuk majd utána fizetni az egyetemet? Az út vége belátható, nem a tudás alapú iparágakba, nem az igazi európai jövőbe kapcsolódunk be, még csak nem is az idetelepített gumigyárakban fogunk dolgozni, hanem a végén majd szemetet fogunk égetni, mint ahogy a harmadik világ országaiban teszik."

Orbán Viktor, 2008

A gratuláló leveleket a Parlament, Budapest, Kossuth tér, kicsit balra címre várjuk...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.12.06. 20:51:32

"A helyzet úgy áll, ha tandíj lett volna, akkor én ma nem állnék itt. Ha tandíj lett volna akkortájt, Önök közül nagyon sokan nem ülnének ma itt. Beszéljünk ismét egyenesen: a tandíj a magunkfajtákat kirekeszti az egyetemekről. A tanulás a mi időnkben sem volt ingyenes - én emlékszem -: albérlet, kollégium, különórák, nyelvórák, tankönyvek
...
Ha azonban tandíj lett volna, kedves Barátaim, az már egy elkerülhetetlen és kivédhetetlen csapást jelentett volna a számunkra. Gondoljanak bele abba, mit érezhet ma egy diplomás házaspár, vagy mit érezhet egy munkás, aki látja a gyerekében a tehetséget, észreveszi a felvillanó észt, mit érezhet, amikor azt kell mondania, jövőre nem tudom fizetni az egyetemi tanulmányaidat. Ha nincs pénzed, nem tanulhat a gyereked! Ezt jelenti egész Magyarország számára a tandíj.
...
Én öt gyermeket nevelek. Ha bármelyik közülük azért nem tanulhatna, mert én nem volnék képes előteremteni a tanulásukhoz szükséges összeget, ha nem tudnám kifizetni a tanulás árát, akkor ezt én az életem kudarcának érezném, és ezért sohasem fogok belenyugodni abba, hogy Magyarországon tandíj zárja el a gyerekek előtti felemelkedés lehetőségét.
...
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Nem tudom, Önök közül kik azok, akik elgondolkodtak a tandíj távlatosabb következményeiről. A tandíj ugyanis nemcsak az egyetemekről szorítja ki az okos, de szegény családba született gyerekeket, hanem előbb-utóbb a gimnáziumból is. Mert minek járjon gimnáziumba a gyerek, ha úgysem tudjuk majd utána fizetni az egyetemet? Az út vége belátható, nem a tudás alapú iparágakba, nem az igazi európai jövőbe kapcsolódunk be, még csak nem is az idetelepített gumigyárakban fogunk dolgozni, hanem a végén majd szemetet fogunk égetni, mint ahogy a harmadik világ országaiban teszik."

Orbán Viktor, 2008

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.12.06. 21:00:13

@ColT: 2/3-al Hornék normálisabbak voltak.
Feriék ennyire durván nem nyomták.Bár ki tudja milyenek lettek volna.
De lassan visszasírjuk őket.
Bár ez nem az ő érdemük.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.12.06. 22:07:50

@ccactus:

"A tandíj bevezetése a kormánypártok által a magyar fiatalok ellen indított büntetőhadjárat része; a Fidelitas garantálja, hogy egy esetleges kormányváltást követően eltörli azt - jelentette ki Csepreghy Nándor, a szervezet országos alelnöke csütörtökön Szegeden."

www.fidesz.hu/index.php?Cikk=85096

"Új helyettes államtitkárt neveztek ki az NFM-nél
Csepreghy Nándor lett a fejlesztési tárca új, a fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkára - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kedden az MTI-vel.

MTI 2012. november 06., kedd, 09:49"

hvg.hu/cimke/Csepreghy+N%C3%A1ndor

Ha valakinek kérdéses lenn, hogy a seggnyaloncok miért is hajtanak...
Gerinc kioperál + lobotómia.

"Álmunkban sem jutott volna eszünkbe, hogy 18 év után odajutunk, hogy arról kell győzködnöm a fiatalokat, hogy ne nyugodjanak bele abba az üzenetbe, ami úgy hangzik: ha nincs pénzed, nem tanulhat a gyereked. Ez a tandíj üzenete.

Csak a hírre, hogy tandíj lesz, több mint 26 ezerrel csökkent az egyetemre és főiskolára jelentkezők száma. Csak a hírre, kedves Barátaim! Több mint 20 ezer családnak azt üzente meg a magyar kormány, hogy hátat fordít nekik, menjenek Isten hírével. Nem törődik velük, nem adjusztálja őket, nem pallérozza a gondolkodásukat, nem fektet be a jövőjükbe."

2007-2010.orbanviktor.hu/beszedek_list.php?item=38

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2012.12.06. 22:12:02

@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...:

Igen, de kérdés, hogy akkor volt igaza Orbánnak, vagy most?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.12.06. 22:18:51

@ccactus:
Én tőlem kérded?
Hisz ha nem tévedek, a HÍVŐK szerint akkor IS és most IS.
Evégre azon az értelmi nívón és IQ szinten lévőknek ez tök evidens...
A gazdaságunk száguld, soha nem látott csúcson teljesít iparunk, csak a jóléti kiadások mértéke a téma, a lakosság terhei soha nem látott mélységben, a piac nem győz ódákat zengeni a zseniális magyar csodáról... felesleges is folytatnom!
Bár még el kell döntenem, hogy szerencsétlen ecceri Girosznak hiszek, akinek nagyon durván kiül még mindig a képére a hazudozás folyamán minden, vagy a saját szememnek és a gazdaság állapotának, amit látok belőle...
Őrlődök...

Kdo Je Ugasnil Luč 2012.12.06. 22:51:43

@ketroot: Nagyon durva, ami ott megy. Utasíthatták a békemenetes nyuggereket, hogy a napi faszbuk adagjuk mellé regeljenek be oda is, mert szemmel láthatóan klónozódnak a droidok. Én meg olyan rohadtul nertagadó lehetek, hogy a 15. nickem már be sem bírtam jegyezni a korlátozásokat elkerülendő...

Gerilgfx 2012.12.07. 02:01:55

@.SG.: igen. ez a két alternatíva van, vagy az, ha alapítassz egy saját pártot.

.SG. 2012.12.07. 02:51:55

Tekintve, hogy elveim azért még vannak, nem fogok se az antiszemita, minden problémánkat a zsidókkal és cigányokkal magyarázó és valódi megoldást nem nyújtó pártra, se az országot még mélyebb szarba süllyesztő, kamudemokráciát építő OV pártjára sem szavazni. Az LMP már kiírta magát a parlamentből a múltkori pártkongresszusi döntéssel, a DK-ra még ha látnék is bennük valamit se szavaznék, mert esélyük nincsen, a kivénhedt MSZP se tűnik ideálisnak, szóval marad az Együtt 2014 (ha párttá alakul, jelenlegi formájában ugyebár az új választási törvény őket kizárta a választásból). Leszarom, hogy mit terjesztenek Bajnairól, meg hogy "eladja az országot a nyugatnak", én nem fogok se azokra szavazni, akik mindenre zsidóznak és cigányoznak (előbbi nonszensz, az utóbbinak pedig a valós részére teljesen abszurd megoldási javaslataik vannak és a politikájuk maradéka meg nemlétező vagy értelmetlen), meg azokra sem, akik szerint a jövő a keleti diktatúrákban (Kína, Azerbajdzsán, Vietnám) van, meg akik szerint mi kéne, hogy Európa Kínái legyünk (=nem kell ide intellektuális - hát ha így haladtok, nem is lesz, mert mindegyik elmenekül a p.csába)...a Fideszesek 2,5 év alatt nagyobb segget csináltak a szájukból, mint arról az MSZP valaha is álmodhatna. Szóval Bajnai. Aztán lehet oltani, de ő az utóbbi 12 év egyetlen miniszterelnöke, aki legalább ténylegesen próbált megoldást keresni és dolgozott, nem a TV-imidzsén dolgozott heti 3x meg a Nyugat ellen szított. Nem mondom, hogy feltétlenül bízok benne, hogy jó lenne nekünk, de ezeknél a farkaknál meg a mármár fasiszta hajlamú Jobbiknál még akkor is inkább választanám őt, ha azzal kampányolna, hogy elad kilóra.

"Aki feladja az alapvető szabadságát az átmeneti biztonságért, az nem érdemel se szabadságot, se biztonságot." (Benjamin Franklin)

NextGeneration 2012.12.07. 11:35:57

@.SG.: Teljesen tökéletes szavakba öntötted ugyanazt, amit én is gondolok. Csak én annyit tennék hozzá, hogy Bajnai is csak addig kellene, amíg egy alulról szerveződő politikai egység ki nem alakul.
Tanárokból, orvosokból, mérnökökből, értelmiségiekből, munkásokból, vállalkozókból és tudósokból kellene szerveződnie ennek az egysségnek. Ez az egyetlen járható út.

titan 2012.12.07. 11:59:05

@.SG.: @NextGeneration: asszem nincs is mit hozzáfűzni, csak annyit: +1

NextGeneration 2012.12.07. 12:58:07

@titan: Én annyit fűznék hozzá, hogy el kellene kezdeni minél hamarabb...

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2012.12.07. 18:13:25

@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...:

"Én tőlem kérded?
Hisz ha nem tévedek, a HÍVŐK szerint akkor IS és most IS."

Az orbánfóbok szerint meg SEM akkor, SEM most. :-)))))

legszebbferfi 2012.12.07. 19:42:33

@.SG.: @NextGeneration: @titan: én meg annyit tennék hozzá, hogy a.yátokat nézitek h.lyének ezzel a nagyon gyengén bújtatott kampányolással. pont az olyan agyhalott kamukirályok miatt tehetnek meg mindent az aktuálisan hatalmon lévő pártok, mint amilyenek ti vagytok. ráadásul egyre gyengébb a színvonal

.SG. 2012.12.07. 20:47:10

Milyen bújtatott kampányolás? Én csak közöltem, hogy valószínűleg kire fogok szavazni.
Ha nektek Viktor kell, egészségetekre, ha a Jobbik, még inkább, mindenesetre egyik esetben sem várom ki a végét, elhúzok, ameddig nem lesz megint piros még kék útlevél...Jobban jár a FIDESZ fanklub is nélkülem, meg én is OV nélkül (Azokat nem is sajnálom, akik rájuk szavaznak megint, aki hülye, az haljon meg, csak azokat, akik nem, és már nem mehetnek el, mert nem fiatalok.)

kifordított nagyanyó 2012.12.08. 11:43:06

@ccactus: Az miért fóbia ha kiismerünk egy embert?

Imre Laci · http://magyarasztal.blog.hu 2012.12.08. 13:46:17

Vajon Orbán úr a disszertációjában sem tette sorkizárttá a szöveget?

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2012.12.09. 19:52:54

@kifordított nagyanyó:

Nem rátok értettem, csak úgy általában megjegyeztem, hogy milyen vicces, hogy: A Fidesz-hívőknek akkor is és most is ugyanaz a véleménye, mint a Fidesznek, az Orbánfóboknak meg akkor is az ellentéte volt a véleménye mint a Fidesznek, meg most is.

Azért aranyos, hogy magadra vetted! :)
Teljes joggal, hiszen aki azt hiszi, hogy aki Orbánnal ért egyet az Fideszhívő, aki meg mindig csuklóból ellenvéleményen van, az józan okos ember, aki "kiismerte" Orbánt. Valahol itt indul az orbánfóbia..

Ironfist 2012.12.09. 23:53:54

@ccactus:
Látszik, hogy nem Orbánfóbiás vagyok. Amikor a cigizést tiltották be a megállókban, majdnem örömtáncot jártam :D

Morcos Kartal (törölt) 2012.12.10. 14:03:28

@Ironfist: ezzel én is egyetértek. A játékgépeket meg nem most kellett volna betiltani, hanem évtizedekkel ezelőtt, amikor még nem épült rá egész iparág több tízezer emberrel.

Ettől még rühellem az egész bandát.

nemjogasz 2012.12.10. 17:43:20

"Hoffmann Rózsa szerint" ">>Nincs igény a tandíjra, mert nincs is tandíj, mert önköltség van<< - zárta felszólalását az államtitkár, aki hozzátette, hogy az állam segít a részösztöndíjasok képzésének finanszírozásában."
Na. Nincs tandíj.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2012.12.10. 20:32:07

@Ironfist:

Én meg mikor a vonatokon megszüntették a dohányzó kocsikat... Na az nagyon durva gázkamra volt.

Virág et. 2012.12.11. 06:56:33

@nemjogasz: És ezt a fideszhívők nemhogy megeszik, még terjesztik is. De érdemes ezt a kommunikációt - így kampány előtt - továbbgondolni, segítve a pártok kommunikációját:

1. SZJA teljes eltörlése (kormányon átnevezzük dézsmának és megemeljük 10%-kal)
2. Ingyen sör (kormányon a sör vételárát átnevezzük sörfogyasztási hozzájárulásnak)
3. A jövedék adó teljes eltörlése (átnevezzük jövedéki önköltségnek)
4. Ingyen BKV-jegy (az utazásnak nincs díja, csak önköltsége, ami pont annyi, mint korábban a jegy volt, esetleg picit több)

A listát egész nap lehetne folytatni. És ezek az emberek szavaznak, mint ez a Ballib... izé meg a többiek, Enrico, Vidéki, Blogger Géza és a többi. Ez a tragédia, nem az Orbán, hanem, hogy ilyen embereknek szavazati joga van. Nem lehetne valami olyan cenzus, ami legalább ezt a szintet kiszűrné?

Virág et. 2012.12.11. 07:04:20

Egyébként nekem a tandíj koncepciójával nincs problémám, a megvalósítással van. Ugyanaz itt is a helyzet, mint a kedvezményes nyugdíjak terén volt: a bevezetés ostoba és dilettáns. Mint maga a párt, amelyik bevezette. Okosabb lett volna fokozatosan, részlegesen intézni: kezdeni egy részhozzájárulással, mint Gyurcsányék. Valami minimális, pár ezer forintos összeggel / szemeszter, amit bárki ki tud fizetni. Aztán olyan 5-6 év távlatában átállni a teljes tandíjra.

Ezek mellé viszont nem ártana némi adócsökkentés és nem olyan kamu, mint az SZJA volt. A fogyasztási adókat vigyék le a világrekorder 27%-ról, nem mondom, hogy a svájci 8%-ra, de valamivel azért érdemes lenne ellensúlyozni, ha már az adóforintjainkból ezt SEM támogatja a kormány. Mert ugye jogosan merül fel a kérdés, hogy mégis mire költenek. Lehet itt USA-t játszani (bár attól a Pázmány még nem lesz Berkeley, hogy azért is fizetni kell), csak ott ugye nincs belföldi ÁFA (van sales tax, ami 1-10% államonként és nem a vevő fizeti, ezt kb. mi is elbírnánk).

nemjogasz 2012.12.11. 10:11:14

@Virág et.:
"2. Ingyen sör (kormányon a sör vételárát átnevezzük sörfogyasztási hozzájárulásnak)"
Ez nagyon jó:-). Sőt, még Sörhitel 2-őt is lehetne rá felvenni, mert ugye ha hitelből fizetjük, akkor annak nincs is ára. (Gondolom matolcsiné meg fogja a fejét...)
Amúgy szerintem itt csak ne játszunk Amerikát. Amerikában az állam nem fojtja meg a vállalkozásokat, a munkavállalókat nevetséges mértékű adóval meg 15 A4-es söralátét méretű adóbevallással (kitöltési útmutató kb. 200 oldal.) Meg jól hangzik, hogy aki egyetemet végez, az többet keres és vissza tudja fizetni, de sajnos a legtöbb estben nem igaz, óriási szerencséje van, ha 150 nettót megkeres, azt meg nem nevezném luxusnak...

NextGeneration 2012.12.13. 01:14:15

@legszebbferfi:
Kit szavazzak meg neked? Orbánt? Vagy Vonát? Vagy esetleg azt a görény Mesterházyt?

Nekem rohadtul mindegy, mondd meg, megszavazom, utána lelépek a g*ibe és röhögök majd rajtad...
...mondhatnám akár ezt is, de nem mondom, mert szeretnék végre itthon nyugodtan élni. Például anélkül, hogy mindenfajta jöttment barom kampányoló idiótának tartana csak azért, mert esetleg merek gondolkozni, elmélkedni arról, hogy mi lehet még kivezető út ebből a pöcegödörből, és nem csak a "szent" politikusaink által nyomatott mocskot ismételgetni!

De te okosabb vagy, szebb vagy, meg amúgy is rohadj meg te tetű, csak hogy lealacsonyodjak a színvonaladra! Ja és édesanyámat még egyszer meg ne merd említeni te kis spermacsomó!

süti beállítások módosítása