Skip to content


       Szűrés lista

Egy 3 évvel ezelőtti levél

A felsőoktatással és tandíjjal foglalkozó tegnapi írásunk sajnos nem váltott ki belőletek erős reakciót, pedig jó kis elemzés, sok munka volt vele.

Ma viszont egy könnyedebb, ún. "kommentár nélkül"-típusú bejegyzéssel jelentkezünk a témában.

höklevél1.jpg

höklevél2.jpg

höklevél3.jpg

höklevél4.jpg

Nem, ezt nem Kovács Gergő csinálta. Ez igazi, a BME-HÖK honlapján őrzik.

Címkék: orbán felsőoktatás seggszáj

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr444950003

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A felsőoktatásban is eljön az utasításos rendszer? 2012.12.06. 15:19:05

Kormányunk új szlogeneket vetett be a tandíj védelmében: "nagyobb felelősségvállalás", "minőségjavítás", "piac igényeinek figyelembevétele" - pedig az egész nem más, mint annak elmaszatolása, hogy a hatalom egy fillért sem óhajt költeni az új generáció...

Trackback: 24 milliós tandíjtartozást vihet magával a sírba Orbán Viktor 2012.12.06. 13:30:40

Alsó hangon 10,7 millióval tartozik majd a magyaroknak nyugdíjba vonulásakor a sose használt, ingyen szerzett diplomájáért Orbán Viktor, ami 85 éves korára közel 24 millió forintra duzzad. Ez persze csak afféle “erkölcsi” tartozás, egy gond...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.12.06. 13:51:41

@Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !): "Eldöntötték 10%-al csökkentik a gát és az áram árát, lézerjohannesz jelentette be."
Aztán majd jönnek hozzá a módosítók, miszerint heti egy árammentes nap, heti két gázmentes nap, közintézményekben fűteni, világítani tilos, utcai világítás nem lesz (csak a parlament, a fidesz székház és a templomok kivilágítása marad meg). Továbbá kilónkénti 100Ft-os adót vetnek ki minden éghető anyagra.

Jani inkább azt jelentse be, hogy ő személy szerint mennyit keresett a vásárhelyi devizahitelből történt spekulációkkal, ebből mekkora összeg került a svájci bankszámláira, és most, hogy megadóztatni kívánják a svájci pénzeket, ő hova vitte (mert vinném utána én is).

coni 2012.12.06. 13:52:00

Hülyének nézik az embereket, a szomorú, hogy azok is (mivel hagyják). Mindenki csak akkor ordít fel amikor konkrétan a saját tyúkszemére lép Orbán, de különben nem foglalkozik az egésszel. Tisztelet a kivételnek, de itt csak tömegesen lehetne fellépni, de az emberek kielégülnek azzal, hogy otthon motyogják,hogy "nem tetszik a rendszer". Plusz van egy jó nagy tömeg aki még mindig azt hiszi, hogy azért fázik és éhezik mert bejöttek a törökök (multik, zs@dók, c@gányok, bankok kinek mi). Így tényleg kilátástalan és csak egy vigasz van:lesz ez még sokkal rosszabb is.

gnme 2012.12.06. 13:53:32

@barata: javaslom teremtsenek munkahelyeket az ostoba ígéretek helyett és olyan életfeltételeket, hogy meg se forduljon az emberek fejében, hogy nyugaton/keleten jobban boldogulnak majd

den vi tók

hardw 2012.12.06. 13:54:05

szerintem egyébként az emberek legnagyobb része kimenne tüntetni, ha tudná, hogy mindenki más is kimegy aki hasonlóan gondolkozik. csak nálunk mindenki azt hiszi, amit a tévé hazudik neki.

kúrórudi 2012.12.06. 13:54:30

tiszta kádárizmus van.

megy az agitprop ezerrel... teljesen el van szakadva a kommunikáció a valóságtól... meg akarják állítani a határokon a világpici árakat...

őrület... de inkább iejsztő ami itt zajlik!

ezt a kormányt EL KELL KERGETNI.

akár szó szerint... kimenni és rájuk gyújtani a parlamentet...

hoseman 2012.12.06. 13:57:50

véleményem szerint a mostani ténykedésük bosszú 02-ért,és ha 14-ben nyernek (márpedig a fognak..)jön a totális levadászása ellenfeleiknek... nagy a baj drága testvéreim kedves barátaim..
egyébként nekem van egy ilyen agymosott szarrakás rokonom:( üzen neki valaki valami kedveset?..

Szelid sunmalac 2012.12.06. 13:58:22

Na jo. Ha valaki mondja mikor es hol lesz a gyules, en eletemben eloszor, de ott leszek!

Transylvanianmixedgrill 2012.12.06. 13:58:47

@coni:

Pontosan erről beszéltem én is. ;)

gnme 2012.12.06. 14:03:41

@hoseman: igen, kérdezd már meg tőle lécci, miért csak az utca egyik oldalán csinálták meg az árkot? - thx

www.origo.hu/itthon/20121205-riport-zsiga-marcell-lakhelyerol-miskolctapolcarol.html

Secnir 2012.12.06. 14:03:59

leül, kapaszkodik:
"Korábban, ha valaki nem volt állami ösztöndíjas, ezt csak akkor tehette meg, ha rendelkezett a finanszírozáshoz szükséges anyagi feltételekkel - közölte Giró-Szász András, hangsúlyozva, hogy a jelenlegi rendszerben az állam mindenkinek kifizeti felsőoktatási tanulmányait: valakinek hallgatói ösztöndíj formájában, valakinek pedig a Diákhitel 2 finanszírozásában."
MTI
mti.hu/Pages/news.aspx?newsid=262112&lang=hun#262112
részletesen: mandiner.hu/cikk/20121206_giro_szasz_az_allam_mindenkinek_fizeti_a_tanulmanyait

lyken 2012.12.06. 14:06:10

@Pistie: "Ahol fizetős a felsőoktatás, ott világszínvonalú is többnyire."
Attól, hogy a pénznyelő, mamut, alkalmatlan oktatók tömkelegével feltöltött magyar felsőoktatást fizetőssé teszik, nem fog javulás bekövetkezni. Majd ha hülyeségek oktatása helyett gyakorlati tudást adnak, lesz javulás. Addig meg akár fizetőssé is lehet tenni, de akkor inkább a fizetős (külföldi) magániskolába megy az ember, ahol tudást is adnak a pénzéért.

gnme 2012.12.06. 14:07:09

@Secnir: az ilyen hülyét azt ugye tenyésztik? :-D ...illetve ahogy látom, ez egy túltenyésztett példány lesz :-)))

gnme 2012.12.06. 14:08:00

@Secnir: amúgy sem szeretem, mert szőrös ... így nem kapja meg a kettest :-))))

Secnir 2012.12.06. 14:08:14

a gyengébbek kedvéért így néz ki a "tandíj":
Béla kap egy autót ajándékba Janitól, és ezért Béla hitelt vesz fel Pistitől, amit Janinak ad, hogy Jani meg tudja neki venni.

hoseman 2012.12.06. 14:08:56

@gnme: ezzel a kérdéssel lepattintana a féreg,mert szerinte ez kis ügy.... nagyobb kaliberben gondolkozik a szararcú.... ugyanolyan cinikus mint ez a tetves banda.... ez faji,vallási témakör....erre jöttem rá

egyébként miért is nem plakátolja teli a jóég faszát is az ellenzék ezzel a levéllel??...

hoseman 2012.12.06. 14:11:02

@gnme: jóó .. hát girószászt már rég elvesztettük..:))

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.12.06. 14:14:58

@Secnir:
Bocs, de nem ismétlem magam:): @Rufus78:
Ide már a leülés és a kapaszkodás kezd nagyon kevés lenni...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.12.06. 14:18:58

@Secnir:
Kimarad a lényeg, ahogy Jani nekiáll megmagyarázni, hogy az ajándékozásnak ez az unortodox formája csak Béla érdekében valósul meg, azért hogy minél több Béla juthasson autóhoz. Inkább Béla igazán örülhetne hogy az autó"abban a pillanatban egyetlen fillérjébe sem kerül".
Tanulság: Béla egy hálátlan fasz.

Secnir 2012.12.06. 14:21:54

@Rufus78:
ja, Béla egy geci, most már világos. ;)

gnme 2012.12.06. 14:22:32

@hoseman: még az is kérdésem lenne, hogy ha anyósom kutyáját sétáltatom a városban, akkor azért meg fognak büntetni?

(a csipben lévő kód megmondja kié a kutya..., azt nem valószínű hogy anyósom szőrös férfiábrázatú és fityiszes Hobo pólóban mászkál egy szőrös kutyával)

thx

...vagy ez is csak a behajtás része?

Bambulka 2012.12.06. 14:23:39

Az javaslom, hogy Orbán Viktor
MOST
húzzon el és hagyjon minket
ÉLNI

is 2012.12.06. 14:26:30

@Arivistus: "Az MSZP kormányok olyan rendszert hoztak létre ahol magyar embernek nem érdemes gyermeket vállalni, viszont egy tartósan segélyen élő cigánynak nagyon is érdemes."

Ez az állítás több sebből vérzik:
- A cigányoknak fejenként 25 ezer forintnál mindenféle segéllyel együtt sem jut több. A magyar minimum 50 ezer forintot gondol fejenként, hogy gyereke legyen, de inkább többet. Ha a magyar is szülne már 25 ezer forintra, akkor neki is "megérné".
- A magyar fertility rate úgy 1,3, hogy a cigányoknál átlagban 3. olcsóbb, jobb és hatékonyabb lenne a cigánygyerekeket civilizálni és kutlurálni, mint azzal foglalkozni, hogy még ők se szüljenek, mert a magyarok gyerekszülése jóval többe kerül, lásd első pont.
- Ezt a rendszert pusztán az első pontbeli árkülönbség hozta létre, egyik kormány se tett ezért különösebben semmit. Illetve az Orbánék tesztelik, hogy meddig mennek le a cigányok, hogy esetleg már 20 ezerért is szülnek-e. Igen, szülnek, a magyarok meg 60 ezerért sem.

Toll (törölt) 2012.12.06. 14:27:26

OK, 2014... Szocik nyernek. Nem lesz jo. Aztan a Fidesz nyer. Nem lesz jo. Szocik nyernek... Es ezt igy a vegtelensegig?? Hat, ez a valodi orulet, a szavazok binaris gondolkodasa, a feledekenyseg, meg a vakhit.

gnme 2012.12.06. 14:32:03

@is: ááá értem már miért építik olyan nagyra a debreceni stadiont.. legyen hova a sok purdét elzárni

naaa, ez támogatandó! (hosszan tartó taps)

Alternatív 2012.12.06. 14:33:22

@hoseman: Mert a plakáthelyekért Simicskának kell fizetni....

Link Elek 2012.12.06. 14:33:41

@Bambulka:
szarik ra, hogy te mit akarsz
ő penzenel van, simicska penzenel van, mindenki mas meg pusztuljon

Meridian74 2012.12.06. 14:35:15

@ketroot: sajnos igen, de az sem lenne jobb, ha a lúdmillás-mszp-szdsz-es bagázst választanák meg újra. Különbség nincs köztük. Ott volt egy keller eftás nevű elszámoltató biztos, a mostani elszámoltató biztos meg valami budainak hjják, de annyira jelenktéktelen és vicckategória a munkája, hogy a nevére sem emlékszem, pedig ő volt a mostani aktualitás ezen a téren.
szóval ezek után logikus a következtetés, jobbikkal sem veszíthetünk ezekhez képest semmit sem, de mint minden kitöltött lottószelvényben, bennük van a potenciális nyerési lehetőség (a kettes találat is valami, nem kell mindjárt telitalálatnak lennie...). Legfeljebb ha ők sem mások minta többi, akkor már nyugodtan összedőlhet a parlament.

Jack Torrance 2012.12.06. 14:41:34

Hogyhogy Orbannak meg nem szolt senki, hogy bevezettek a tandijat? Mar reg a barikadokon kene lennie, vezetni a diakok tiltakozasat!

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.12.06. 14:50:46

A fideszesek a szart is örömmel megeszik, ha azt Orbán rakja eléjük.

hoseman 2012.12.06. 14:51:31

@Alternatív: akko" gerillaplakátkogggyanak akko"!

hoseman 2012.12.06. 14:54:18

@Spániel: uhh... a rokoni státusz miatt ez erős.... amúgy kimondottan finom javallat a Zelmúlt két évhez képest...

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.12.06. 15:01:29

@Arivistus:

"Viszont akkor a gimnáziumokat kötelezni kéne arra, hogy egy szakképesítést adjanak a diákjaiknak, 4 év bőven elég arra, hogy kiképezzenek egy mérlegképes könyvelőt, egy villanyszerelőt, vagy egy kezdő gépészmérnököt"

Mit képezzenek ki? Gépészmérnököt?
Te hülye vagy, már megbocsáss?
Hány éves vagy?
Egyáltalán tudod te mi az hogy "gépészmérnök"?
Hogy ezt hol és mire (miként) oktatják?

Ha ennyi a felkészültsége egy magyar "diplomásnak", akkor cseppet sem csodálkozom a magyar helyzeten.

Amúgy pedig az írásodat ennél a sornál abbahagytam olvasni. Vicc vagy bazmeg. Mgo.

pipi_NL 2012.12.06. 15:02:24

Nincs igaza par elottem szolonak. A demokracia igenis mukodik Magyarorszagon. Az van hatalmon, akit a tobbseg megvalaszt. Ha neztetek manapsag kozvelemeny-kutatasi eredmenyeket, akkor (bar valoszinuleg nem ketharmad), most is a Fidesz kapna a szavazatok tobb mint 50 %-at.

Az ertelmiseg papolhat, hogy dehat Marineni Tapioszelen csak Kossuth radiot fog, es azon gondolkodik, vajon az IMF-et hany fokon kell vasalni.

Sajnos ez van, Magyarorszagon a TOBBSEG Fidesz-kormanyt akar. Es ezt el kell fogadni. Ez a demokracia. Vagy el lehet koltozni (en emellett teszem le a voksomat)

Bryan élete 2012.12.06. 15:03:15

@hoseman: az a kérdés, örökölsz-e vagy nem. Így állj a kérdéshez.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.12.06. 15:03:48

@DR. Smit Pal:

"libajnai, gyurcsótány"

Nem is értem miért reagálok egy skizofrén baromságaira.

pipi_NL 2012.12.06. 15:04:03

Azokat viszont kettehasitanam, akik megvalasztottak a Fideszt, es aztan leleptek. Kerem, itthon kellene epiteni a Nemzeti Egyuttmukodes Rendszeret!!!

Bryan élete 2012.12.06. 15:06:49

@pipi_NL: Nem is a többséggel van a baj, hiszen Hornék is kétharmaddal alakítottak kormányt. Mit tesz a kétharmadával, az itten a kérdés és most nem ragozom, mi mindent tehetett volna ahhoz hogy egy élhető, szerethető, jól működő országunk legyen.
Na, ezt baszta el Orbán az első héten.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.12.06. 15:07:49

@kúrórudi:

"akár szó szerint... kimenni és rájuk gyújtani a parlamentet..."

A parlament-t sajnálnám. A LAKÁSAIKAT viszont annál kevésbé... :)

pipi_NL 2012.12.06. 15:08:44

@Spániel: Egyetertek veled. A szavazok tobbsege viszont nem. Tobb mint ket elb***ott ev utan sem. Csak ezt akartam mondani.

gnme 2012.12.06. 15:11:48

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!: dehát az olyan egyszerű lehet nem? Ugyan mi olyan bonyolult pl. egy húzott aluporfilokból álló vasúti kocsi oldalfalának méretezésében? Hát az egy lófakk.

Valaki éppen ma mondta egyik blogon, hogy a matematika is egyszerű, hiszen visszavezethető a négy alapműveletre meg búlín műveletekre, halmazelméletre és az általános sulis anyag. Azt meg nekem kutya kötelességem tudni. Tehát egy parciális diffegyenletet rikatti módszerrel megoldani az gyerekjáték.

Hát ha ilyet mondanak .. akkor azt el kell hinni. Nem méltatlankodni kell.

-> na ez vár ránk olyan 15 év múlva.

tomwar 2012.12.06. 15:15:38

@DR. Smit Pal: Pityu, mennyi a stadion-program? ARRA VAN?

Zabaalint (törölt) 2012.12.06. 15:18:02

@is:
A cigányok 0 Ft segély és családi pótlék mellett is szülnének, sőt lehet akkor még többet, ugyanis a világ pont ellenkezőleg működik, mint ahogy egyesek próbálják beállítani, a valóságban minél csóróbb valaki, annál több a gyereke, legalábbis nagy átlagban.

Arivistus 2012.12.06. 15:20:56

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
Örülök, hogy szebbé tettem a napodat. Akkor ma sem keltem fel hiába :).

Legtöbb barátom építészmérnök (pontosabban útépítő mérnök), nekem pedig volt szerencsém egy mérlegképes könyvelői tanfolyamhoz.
Ha csak azt tanulná az ember amire szüksége van akkor kb 1/3 vagy 1/4 idő kellene az adott képzés befejezéséhez. Csak hát mi tanultunk mindenféle marhaságokat, olyan modelleket, és elméleteket amit ma már senki nem használ, de már a szocializmus vége felé sem használta senki, plusz nincs túl sok köze a könyveléshez. Ilyeneknek adnak egy jól csengő nevet, pl "Gazdasági és vezetési ismeretek alkalmazása" ettől beavatatlanok azt hiszik hogy ennek van valamilyen értelme.... Néhány tantárgynak csak az az értelme hogy bemagolja és vizsgázzon belőle a szerencsétlen tanuló.

Ha az ember csak azt tanulná amire szüksége van akkor egy átlag magyar 18 éves korára össze tudna szedni 3 diplomát.

Ez a szomorú igazság.

Ha valaki egyszer komolyan gondolja az oktatási reformot akkor javaslom először nézze meg hol dolgoznak az adott szakma képviselői, kérdezze meg tőlük hogy miket használ abból amit megtanult az iskolapadban és mi az amit még meg kellett volna tanulnia. Így a tananyag 70-80%-át egyszerűen ki lehetne dobni, de bővíteni kéne 10-15%-nyi olyan ismerettel ami viszont fontos lenne, de hiányzik a tananyagból.

Parajpuding 2012.12.06. 15:21:53

Ha valaki venné a fáradtságot és összegyűjtené hasonló módon egytől-egyig mindazt, amit a csuti bugris mondott ellenzékben és szembeállírtaná a mai kormányzás alatti dumával és cselekedeteivel, meg lehetne tölteni a Dunát a nyilvánvaló szemenszedett hazugságaival. Ez kampánynak sem lenne utolsó vele szemben. Elegendőek csak a tények, még csúsztatni sem kell hozzá. Gyurcsány a megtestesült őszinteség ehhez a mocskos hazug emberhez képest. Ha Gyurcsány ennyit hazudott volna, már lehet, hogy nem lenne. És most mi van? Semmi. Birkamenetelés. Azonkívül, hogy ez is arra utal, hogy a fidesz vastagon benne volt a 2006-os események generálásában, mindebből remélem minden épeszű magyar ember levonja a konzekvenciát és kifejezi a hazuggal szembeni véleményét 2014-ben (ha lesz még egyáltalán lehetősége).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.06. 15:23:19

Viszont a legutóbbi Giró nyilatkozat meg nettó hülyének nézés.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.06. 15:24:41

@Parajpuding: Bizonyos esetekben ez nem jó, mert van, hogy a gazdasági, stb. környezet változott időközben.
De ez mondjuk 10%. A többi meg lazán önellentmondás.

debreceni.blog 2012.12.06. 15:38:28

"És ez nem a Turul véréből származtatott látszat tehetség ám, meg nem is az ősi jussunk, hanem el kell olvasni hozzá sok-sok könyvet, meghallgatni sok-sok okos tanárember előadását, hogy értse is ennek a világnak a forgását."
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3452_keretszam_meszarlas_2

Szelid sunmalac 2012.12.06. 15:38:58

@Arivistus: Sajnalom, hogy neked ilyen iskolaid voltak! Valoban, hallottam mar rola, hogy vannak helyek, ahol keves erdemleges dolgot tanitanak. Azert en visszagondolva is ugy velem, hogy nem tudtam volna ket diplomat megszerezni 14-18 eves fejjel.

WYW 2012.12.06. 15:40:10

Mi a francnak az a diploma, OKJ-s tanfolyammal is lehet valaki Magyarország fejlesztési minisztere, tessék erre gyúrni!

2012.12.06. 15:55:18

és, nem erőforrásokként tekint rájuk? :) Abban a kegyben van részük, hogy nem csak a jövőben, hanem már a jelenben feléjük fordul a Fényestekintetű. Le lehet fejni őket...

Kemencés Szittya Buci 2012.12.06. 16:00:42

Én immáron ennek vagyok a híve:
szavazzfasszal.blog.hu/
Ha lenne mondjuk 1,5 millió érvénytelen szavazat, talán történne valami.

Transylvanianmixedgrill 2012.12.06. 16:04:52

Egy tavalyi gondolatkísérletem...

fatanyeros.blog.hu/2011/05/04/jatszunk_el_egy_csunya_gondolattal

Szóval én radikálisabb lettem volna, de felmenő rendszerben, átgondoltabban. Ahogy OV-k ezt csinálják most, ez így sima forrásmegvonás, így aztán az oktatás minősége biztosan nem fog növekedni.

Arivistus 2012.12.06. 16:07:05

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

Az iskola vége felé egyszer összejöttem a gyerekkori haverjaimmal, akikkel még együtt rizikóztunk - 2 útépítő mérnök, meg egy gépészmérnök, - és előadtam bánatomat, hogy ők ugyanannyit szívnak az iskolában mint én de ők legalább azt fogják tudni használni a való életben, nekem meg úgy kell hülye definíciókat bemagolni, hogy már a bemagolásnál tudom erre sose lesz szükségem.

Ők csak röhögtek, majd felvilágosítottak hogy hülye vagyok, ez a probléma nem csak nálam van, hanem mindenütt. Ezek után a mérnökképzésben felesleges matematikai, közgazdasági és egyéb tantárgyaknak a hosszú és részletes felsorolása következett.

Szóval az, hogy az oktatott tantárgyak fölösleges elemeket tartalmaznak nem csak az én egyéni problémám volt, hanem ez az egész országban általános.

És akkor még nem beszeletem azokról a képzésekről - pl művészettörténész - aminek nem csak egy része fölösleges, hanem teljes egészében az.

fvipera 2012.12.06. 16:19:22

megjegyzés: az összes HÖK tisztségviselőt érdemes lenne börtönbe zárni simicskáék mellé.

fvipera 2012.12.06. 16:21:04

@Arivistus: azon merengek, milyen definíciókra célozhattál: szívlapát, vakolókanál meghatározása?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.06. 16:28:30

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: 14-18 éves fejjel én sem, de mérnök informatikus hallgatóként, félévi 120 ezerért, vegyipari szabályozások számításait tanulni, meg épületszerkezettant, nekem kicsit erős volt!
És nagyon sok szakról (bölcsész, műszaki, stb) mesélnek hasonlókat!

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.12.06. 17:00:25

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!:
"Amúgy érdekelne, hogy mi van a Gripen üggyel...? Titkosították vagy 200 évre. "

1. A hülye törpecsúti hasraütésszerűen megrendelte a JAS-39A és -B típust, ami semmivel se volt kompatibilis (műszerezettség, rádiók, IFF, stb.), hisz Svédország semleges katonai szempontból.
2. A dadogós meggymagék meg drágáért összelegózták a JAS-39EBS HU típusjelzésű öszvért, ami lényegében a JAS-39A törzséből és full NATO kompatibilis JAS-39C szárnyából és elektronikájából áll.
3. A csehek jóval kedvezőbb feltételek mellett lízingelik az alapból NATO kompatibilis JAS-39C és -D variánst.
Még szép hogy nem hozzák nyilvánosságra. Vadainak is csak a szája járt. :-Q

ucsacsu 2012.12.06. 17:26:21

Mit vártatok tőle,hisz politikus, ma anyját,holnap apját adja el ha az érdeke úgy kívánja.

kerekes pereces 2012.12.06. 17:38:10

@ColT: Én tanultam neurobiológiát, kémiát és műszaki rendszerek optimalizálását. Amúgy összeszámoltam, kb. két tantárgynak volt értelme az egész tanulmányok során.

legszebbferfi 2012.12.06. 18:49:39

de király, lassan újra leakaszthatja mindenki a sálacskáit a falról.
nem hiszem, hogy ezt benyeli mostmár a nép, kb egy höok tüntetés hiányzik és robban a bomba
www.youtube.com/watch?v=angSDxPw3OY

Gerilgfx 2012.12.06. 19:26:54

@legszebbferfi: pedig be fogja nyelni, mert a baloldal visszatérésének a réme eltántorítja a társadalmat attól, hogy fellépjen orbán ellen. emlékezzünk csak, nem is volt az olyan rég, még mikor téged vettek elő azért, ha önvédelemből megrúgtad a rádtámadó cigányt, aki ki akart rabolni, és hasonló dolgok. ez a világ nem fog visszajönni. a baloldalnak magyarországon 3-4 ciklusra vége van, és így is van jól. ezek az emberek és ideológiák itt már többé nem kaphatnak hatalmat, mert a társadalom megvédi az alapvető élethez való és egyéb emberi jogait, amelyek megilletik őt.

ha lesznek is tüntetések orbán ellen, azoknak összességében minimális hatása lesz.

félázsiai nagymagyar 2012.12.06. 20:10:31

@béla a görög: "...beteg..."

Már egy ideje máshol is csak ezt írom én is. Gondoltam mielőtt megteszem elovasom a hozzászólásokat. Nos igen, ez valóban az egyetlen értelmes magyarázat. Normális ember ilyet nem képes csinálni.

.SG. 2012.12.06. 20:20:29

@Gerilgfx: És te mit javasolsz? Hagyjuk Viktornak a diktatúrépítést, hátha összejön neki, vagy szavazzunk azokra, akik még mindig a zsidózásnál tartanak 70 évvel később is? Amikor Viktorék csinálják a szart, az nem számít? Az emberi jogok megvédése meg az igazságszolgáltatás kiherésével nem tudom hogy haladt előre szerinted.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.12.06. 20:37:12

"A helyzet úgy áll, ha tandíj lett volna, akkor én ma nem állnék itt. Ha tandíj lett volna akkortájt, Önök közül nagyon sokan nem ülnének ma itt. Beszéljünk ismét egyenesen: a tandíj a magunkfajtákat kirekeszti az egyetemekről. A tanulás a mi időnkben sem volt ingyenes - én emlékszem -: albérlet, kollégium, különórák, nyelvórák, tankönyvek
...
Ha azonban tandíj lett volna, kedves Barátaim, az már egy elkerülhetetlen és kivédhetetlen csapást jelentett volna a számunkra. Gondoljanak bele abba, mit érezhet ma egy diplomás házaspár, vagy mit érezhet egy munkás, aki látja a gyerekében a tehetséget, észreveszi a felvillanó észt, mit érezhet, amikor azt kell mondania, jövőre nem tudom fizetni az egyetemi tanulmányaidat. Ha nincs pénzed, nem tanulhat a gyereked! Ezt jelenti egész Magyarország számára a tandíj.
...
Én öt gyermeket nevelek. Ha bármelyik közülük azért nem tanulhatna, mert én nem volnék képes előteremteni a tanulásukhoz szükséges összeget, ha nem tudnám kifizetni a tanulás árát, akkor ezt én az életem kudarcának érezném, és ezért sohasem fogok belenyugodni abba, hogy Magyarországon tandíj zárja el a gyerekek előtti felemelkedés lehetőségét.
...
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Nem tudom, Önök közül kik azok, akik elgondolkodtak a tandíj távlatosabb következményeiről. A tandíj ugyanis nemcsak az egyetemekről szorítja ki az okos, de szegény családba született gyerekeket, hanem előbb-utóbb a gimnáziumból is. Mert minek járjon gimnáziumba a gyerek, ha úgysem tudjuk majd utána fizetni az egyetemet? Az út vége belátható, nem a tudás alapú iparágakba, nem az igazi európai jövőbe kapcsolódunk be, még csak nem is az idetelepített gumigyárakban fogunk dolgozni, hanem a végén majd szemetet fogunk égetni, mint ahogy a harmadik világ országaiban teszik."

Orbán Viktor, 2008

A gratuláló leveleket a Parlament, Budapest, Kossuth tér, kicsit balra címre várjuk...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.12.06. 20:51:32

"A helyzet úgy áll, ha tandíj lett volna, akkor én ma nem állnék itt. Ha tandíj lett volna akkortájt, Önök közül nagyon sokan nem ülnének ma itt. Beszéljünk ismét egyenesen: a tandíj a magunkfajtákat kirekeszti az egyetemekről. A tanulás a mi időnkben sem volt ingyenes - én emlékszem -: albérlet, kollégium, különórák, nyelvórák, tankönyvek
...
Ha azonban tandíj lett volna, kedves Barátaim, az már egy elkerülhetetlen és kivédhetetlen csapást jelentett volna a számunkra. Gondoljanak bele abba, mit érezhet ma egy diplomás házaspár, vagy mit érezhet egy munkás, aki látja a gyerekében a tehetséget, észreveszi a felvillanó észt, mit érezhet, amikor azt kell mondania, jövőre nem tudom fizetni az egyetemi tanulmányaidat. Ha nincs pénzed, nem tanulhat a gyereked! Ezt jelenti egész Magyarország számára a tandíj.
...
Én öt gyermeket nevelek. Ha bármelyik közülük azért nem tanulhatna, mert én nem volnék képes előteremteni a tanulásukhoz szükséges összeget, ha nem tudnám kifizetni a tanulás árát, akkor ezt én az életem kudarcának érezném, és ezért sohasem fogok belenyugodni abba, hogy Magyarországon tandíj zárja el a gyerekek előtti felemelkedés lehetőségét.
...
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Nem tudom, Önök közül kik azok, akik elgondolkodtak a tandíj távlatosabb következményeiről. A tandíj ugyanis nemcsak az egyetemekről szorítja ki az okos, de szegény családba született gyerekeket, hanem előbb-utóbb a gimnáziumból is. Mert minek járjon gimnáziumba a gyerek, ha úgysem tudjuk majd utána fizetni az egyetemet? Az út vége belátható, nem a tudás alapú iparágakba, nem az igazi európai jövőbe kapcsolódunk be, még csak nem is az idetelepített gumigyárakban fogunk dolgozni, hanem a végén majd szemetet fogunk égetni, mint ahogy a harmadik világ országaiban teszik."

Orbán Viktor, 2008

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.12.06. 21:00:13

@ColT: 2/3-al Hornék normálisabbak voltak.
Feriék ennyire durván nem nyomták.Bár ki tudja milyenek lettek volna.
De lassan visszasírjuk őket.
Bár ez nem az ő érdemük.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.12.06. 22:07:50

@ccactus:

"A tandíj bevezetése a kormánypártok által a magyar fiatalok ellen indított büntetőhadjárat része; a Fidelitas garantálja, hogy egy esetleges kormányváltást követően eltörli azt - jelentette ki Csepreghy Nándor, a szervezet országos alelnöke csütörtökön Szegeden."

www.fidesz.hu/index.php?Cikk=85096

"Új helyettes államtitkárt neveztek ki az NFM-nél
Csepreghy Nándor lett a fejlesztési tárca új, a fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkára - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kedden az MTI-vel.

MTI 2012. november 06., kedd, 09:49"

hvg.hu/cimke/Csepreghy+N%C3%A1ndor

Ha valakinek kérdéses lenn, hogy a seggnyaloncok miért is hajtanak...
Gerinc kioperál + lobotómia.

"Álmunkban sem jutott volna eszünkbe, hogy 18 év után odajutunk, hogy arról kell győzködnöm a fiatalokat, hogy ne nyugodjanak bele abba az üzenetbe, ami úgy hangzik: ha nincs pénzed, nem tanulhat a gyereked. Ez a tandíj üzenete.

Csak a hírre, hogy tandíj lesz, több mint 26 ezerrel csökkent az egyetemre és főiskolára jelentkezők száma. Csak a hírre, kedves Barátaim! Több mint 20 ezer családnak azt üzente meg a magyar kormány, hogy hátat fordít nekik, menjenek Isten hírével. Nem törődik velük, nem adjusztálja őket, nem pallérozza a gondolkodásukat, nem fektet be a jövőjükbe."

2007-2010.orbanviktor.hu/beszedek_list.php?item=38

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2012.12.06. 22:12:02

@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...:

Igen, de kérdés, hogy akkor volt igaza Orbánnak, vagy most?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.12.06. 22:18:51

@ccactus:
Én tőlem kérded?
Hisz ha nem tévedek, a HÍVŐK szerint akkor IS és most IS.
Evégre azon az értelmi nívón és IQ szinten lévőknek ez tök evidens...
A gazdaságunk száguld, soha nem látott csúcson teljesít iparunk, csak a jóléti kiadások mértéke a téma, a lakosság terhei soha nem látott mélységben, a piac nem győz ódákat zengeni a zseniális magyar csodáról... felesleges is folytatnom!
Bár még el kell döntenem, hogy szerencsétlen ecceri Girosznak hiszek, akinek nagyon durván kiül még mindig a képére a hazudozás folyamán minden, vagy a saját szememnek és a gazdaság állapotának, amit látok belőle...
Őrlődök...

Kdo Je Ugasnil Luč 2012.12.06. 22:51:43

@ketroot: Nagyon durva, ami ott megy. Utasíthatták a békemenetes nyuggereket, hogy a napi faszbuk adagjuk mellé regeljenek be oda is, mert szemmel láthatóan klónozódnak a droidok. Én meg olyan rohadtul nertagadó lehetek, hogy a 15. nickem már be sem bírtam jegyezni a korlátozásokat elkerülendő...

Gerilgfx 2012.12.07. 02:01:55

@.SG.: igen. ez a két alternatíva van, vagy az, ha alapítassz egy saját pártot.

.SG. 2012.12.07. 02:51:55

Tekintve, hogy elveim azért még vannak, nem fogok se az antiszemita, minden problémánkat a zsidókkal és cigányokkal magyarázó és valódi megoldást nem nyújtó pártra, se az országot még mélyebb szarba süllyesztő, kamudemokráciát építő OV pártjára sem szavazni. Az LMP már kiírta magát a parlamentből a múltkori pártkongresszusi döntéssel, a DK-ra még ha látnék is bennük valamit se szavaznék, mert esélyük nincsen, a kivénhedt MSZP se tűnik ideálisnak, szóval marad az Együtt 2014 (ha párttá alakul, jelenlegi formájában ugyebár az új választási törvény őket kizárta a választásból). Leszarom, hogy mit terjesztenek Bajnairól, meg hogy "eladja az országot a nyugatnak", én nem fogok se azokra szavazni, akik mindenre zsidóznak és cigányoznak (előbbi nonszensz, az utóbbinak pedig a valós részére teljesen abszurd megoldási javaslataik vannak és a politikájuk maradéka meg nemlétező vagy értelmetlen), meg azokra sem, akik szerint a jövő a keleti diktatúrákban (Kína, Azerbajdzsán, Vietnám) van, meg akik szerint mi kéne, hogy Európa Kínái legyünk (=nem kell ide intellektuális - hát ha így haladtok, nem is lesz, mert mindegyik elmenekül a p.csába)...a Fideszesek 2,5 év alatt nagyobb segget csináltak a szájukból, mint arról az MSZP valaha is álmodhatna. Szóval Bajnai. Aztán lehet oltani, de ő az utóbbi 12 év egyetlen miniszterelnöke, aki legalább ténylegesen próbált megoldást keresni és dolgozott, nem a TV-imidzsén dolgozott heti 3x meg a Nyugat ellen szított. Nem mondom, hogy feltétlenül bízok benne, hogy jó lenne nekünk, de ezeknél a farkaknál meg a mármár fasiszta hajlamú Jobbiknál még akkor is inkább választanám őt, ha azzal kampányolna, hogy elad kilóra.

"Aki feladja az alapvető szabadságát az átmeneti biztonságért, az nem érdemel se szabadságot, se biztonságot." (Benjamin Franklin)

NextGeneration 2012.12.07. 11:35:57

@.SG.: Teljesen tökéletes szavakba öntötted ugyanazt, amit én is gondolok. Csak én annyit tennék hozzá, hogy Bajnai is csak addig kellene, amíg egy alulról szerveződő politikai egység ki nem alakul.
Tanárokból, orvosokból, mérnökökből, értelmiségiekből, munkásokból, vállalkozókból és tudósokból kellene szerveződnie ennek az egysségnek. Ez az egyetlen járható út.

titan 2012.12.07. 11:59:05

@.SG.: @NextGeneration: asszem nincs is mit hozzáfűzni, csak annyit: +1

NextGeneration 2012.12.07. 12:58:07

@titan: Én annyit fűznék hozzá, hogy el kellene kezdeni minél hamarabb...

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2012.12.07. 18:13:25

@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...:

"Én tőlem kérded?
Hisz ha nem tévedek, a HÍVŐK szerint akkor IS és most IS."

Az orbánfóbok szerint meg SEM akkor, SEM most. :-)))))

legszebbferfi 2012.12.07. 19:42:33

@.SG.: @NextGeneration: @titan: én meg annyit tennék hozzá, hogy a.yátokat nézitek h.lyének ezzel a nagyon gyengén bújtatott kampányolással. pont az olyan agyhalott kamukirályok miatt tehetnek meg mindent az aktuálisan hatalmon lévő pártok, mint amilyenek ti vagytok. ráadásul egyre gyengébb a színvonal

.SG. 2012.12.07. 20:47:10

Milyen bújtatott kampányolás? Én csak közöltem, hogy valószínűleg kire fogok szavazni.
Ha nektek Viktor kell, egészségetekre, ha a Jobbik, még inkább, mindenesetre egyik esetben sem várom ki a végét, elhúzok, ameddig nem lesz megint piros még kék útlevél...Jobban jár a FIDESZ fanklub is nélkülem, meg én is OV nélkül (Azokat nem is sajnálom, akik rájuk szavaznak megint, aki hülye, az haljon meg, csak azokat, akik nem, és már nem mehetnek el, mert nem fiatalok.)

kifordított nagyanyó 2012.12.08. 11:43:06

@ccactus: Az miért fóbia ha kiismerünk egy embert?

Imre Laci · http://magyarasztal.blog.hu 2012.12.08. 13:46:17

Vajon Orbán úr a disszertációjában sem tette sorkizárttá a szöveget?

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2012.12.09. 19:52:54

@kifordított nagyanyó:

Nem rátok értettem, csak úgy általában megjegyeztem, hogy milyen vicces, hogy: A Fidesz-hívőknek akkor is és most is ugyanaz a véleménye, mint a Fidesznek, az Orbánfóboknak meg akkor is az ellentéte volt a véleménye mint a Fidesznek, meg most is.

Azért aranyos, hogy magadra vetted! :)
Teljes joggal, hiszen aki azt hiszi, hogy aki Orbánnal ért egyet az Fideszhívő, aki meg mindig csuklóból ellenvéleményen van, az józan okos ember, aki "kiismerte" Orbánt. Valahol itt indul az orbánfóbia..

Ironfist 2012.12.09. 23:53:54

@ccactus:
Látszik, hogy nem Orbánfóbiás vagyok. Amikor a cigizést tiltották be a megállókban, majdnem örömtáncot jártam :D

Morcos Kartal (törölt) 2012.12.10. 14:03:28

@Ironfist: ezzel én is egyetértek. A játékgépeket meg nem most kellett volna betiltani, hanem évtizedekkel ezelőtt, amikor még nem épült rá egész iparág több tízezer emberrel.

Ettől még rühellem az egész bandát.

nemjogasz 2012.12.10. 17:43:20

"Hoffmann Rózsa szerint" ">>Nincs igény a tandíjra, mert nincs is tandíj, mert önköltség van<< - zárta felszólalását az államtitkár, aki hozzátette, hogy az állam segít a részösztöndíjasok képzésének finanszírozásában."
Na. Nincs tandíj.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2012.12.10. 20:32:07

@Ironfist:

Én meg mikor a vonatokon megszüntették a dohányzó kocsikat... Na az nagyon durva gázkamra volt.

Virág et. 2012.12.11. 06:56:33

@nemjogasz: És ezt a fideszhívők nemhogy megeszik, még terjesztik is. De érdemes ezt a kommunikációt - így kampány előtt - továbbgondolni, segítve a pártok kommunikációját:

1. SZJA teljes eltörlése (kormányon átnevezzük dézsmának és megemeljük 10%-kal)
2. Ingyen sör (kormányon a sör vételárát átnevezzük sörfogyasztási hozzájárulásnak)
3. A jövedék adó teljes eltörlése (átnevezzük jövedéki önköltségnek)
4. Ingyen BKV-jegy (az utazásnak nincs díja, csak önköltsége, ami pont annyi, mint korábban a jegy volt, esetleg picit több)

A listát egész nap lehetne folytatni. És ezek az emberek szavaznak, mint ez a Ballib... izé meg a többiek, Enrico, Vidéki, Blogger Géza és a többi. Ez a tragédia, nem az Orbán, hanem, hogy ilyen embereknek szavazati joga van. Nem lehetne valami olyan cenzus, ami legalább ezt a szintet kiszűrné?

Virág et. 2012.12.11. 07:04:20

Egyébként nekem a tandíj koncepciójával nincs problémám, a megvalósítással van. Ugyanaz itt is a helyzet, mint a kedvezményes nyugdíjak terén volt: a bevezetés ostoba és dilettáns. Mint maga a párt, amelyik bevezette. Okosabb lett volna fokozatosan, részlegesen intézni: kezdeni egy részhozzájárulással, mint Gyurcsányék. Valami minimális, pár ezer forintos összeggel / szemeszter, amit bárki ki tud fizetni. Aztán olyan 5-6 év távlatában átállni a teljes tandíjra.

Ezek mellé viszont nem ártana némi adócsökkentés és nem olyan kamu, mint az SZJA volt. A fogyasztási adókat vigyék le a világrekorder 27%-ról, nem mondom, hogy a svájci 8%-ra, de valamivel azért érdemes lenne ellensúlyozni, ha már az adóforintjainkból ezt SEM támogatja a kormány. Mert ugye jogosan merül fel a kérdés, hogy mégis mire költenek. Lehet itt USA-t játszani (bár attól a Pázmány még nem lesz Berkeley, hogy azért is fizetni kell), csak ott ugye nincs belföldi ÁFA (van sales tax, ami 1-10% államonként és nem a vevő fizeti, ezt kb. mi is elbírnánk).

nemjogasz 2012.12.11. 10:11:14

@Virág et.:
"2. Ingyen sör (kormányon a sör vételárát átnevezzük sörfogyasztási hozzájárulásnak)"
Ez nagyon jó:-). Sőt, még Sörhitel 2-őt is lehetne rá felvenni, mert ugye ha hitelből fizetjük, akkor annak nincs is ára. (Gondolom matolcsiné meg fogja a fejét...)
Amúgy szerintem itt csak ne játszunk Amerikát. Amerikában az állam nem fojtja meg a vállalkozásokat, a munkavállalókat nevetséges mértékű adóval meg 15 A4-es söralátét méretű adóbevallással (kitöltési útmutató kb. 200 oldal.) Meg jól hangzik, hogy aki egyetemet végez, az többet keres és vissza tudja fizetni, de sajnos a legtöbb estben nem igaz, óriási szerencséje van, ha 150 nettót megkeres, azt meg nem nevezném luxusnak...

NextGeneration 2012.12.13. 01:14:15

@legszebbferfi:
Kit szavazzak meg neked? Orbánt? Vagy Vonát? Vagy esetleg azt a görény Mesterházyt?

Nekem rohadtul mindegy, mondd meg, megszavazom, utána lelépek a g*ibe és röhögök majd rajtad...
...mondhatnám akár ezt is, de nem mondom, mert szeretnék végre itthon nyugodtan élni. Például anélkül, hogy mindenfajta jöttment barom kampányoló idiótának tartana csak azért, mert esetleg merek gondolkozni, elmélkedni arról, hogy mi lehet még kivezető út ebből a pöcegödörből, és nem csak a "szent" politikusaink által nyomatott mocskot ismételgetni!

De te okosabb vagy, szebb vagy, meg amúgy is rohadj meg te tetű, csak hogy lealacsonyodjak a színvonaladra! Ja és édesanyámat még egyszer meg ne merd említeni te kis spermacsomó!

süti beállítások módosítása