Skip to content


       Szűrés lista

A rendszer működése stabilizálódott

Hétfőn elindult a kínkeservesen összetákolt magyar e-útdíj-rendszer.
Természetesen bármiféle tesztüzem nélkül, úgyhogy kapásból kétszer lerohadt, amit "terheléses támadásként" kommunikált az ÁAK.

Kedden már azt közölték, hogy "A rendszer működése stabilizálódott". "Kibédi-Varga Lajos szakmai projektszóvivő hangsúlyozta: a problémák megoldódtak, a forgalom zavartalan. "Minden nagy rendszer indulása okozhat nehézségeket, emellett az informatikai rendszert egy külső támadás érte, amit az informatikusok sikeresen elhárítottak. Emiatt tegnap voltak kisebb üzemszünetek, azóta azonban stabilizálódott a helyzet, és beállt az üzemszerű működés" - mondta. (...) A HU-GO elektronikus útdíjszedési rendszer az első másfél nap működési tapasztalatai alapján képes arra, hogy megfeleljen az Európai Unió irányelveinek, és megfelelő szolgáltatást biztosítson az úthasználóknak, akik igénybe veszik az útdíjszedési rendszer szolgáltatását."

De a fuvarozók valamilyen érthetetlen módon nincsenek megelégedve, csak sorolják a problémáikat a rendszerrel:
- online fizetéskor nem lehet áfás számlát kérni
- ha menet közben változik az útvonal, akkor a már előre, de így potyára megvett jegyet nem lehet visszaváltani
- nem a megtett kilométerek, hanem megkezdett útszakaszok után kell fizetniük

Meséltek olyan sztorikat is, hogy az útvonaltervező a várost elkerülő M35-ös autópálya helyett Debrecen főterén keresztül vezette volna a sofőrt, egy másik 60 ezres számlát kapott 72 kilométerért, egy harmadik pedig ezt a csodálatos jegyet egy automatától még hétfőn.

jegy1.jpg

Hát így sikerült ez az e-útdíj-rendszer. Elég vacak, de félő, hogy ha már stabilizálódott a működése, akkor így is marad. Biztos nemsokára irigyelni fogja tőlünk az a szemét EU!

Címkék: sikersztori eútdíj

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr455391746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman fȍszerkesztȍhelyettes · http://bircahang.org 2013.07.05. 09:40:42

Egy (névtelenséget kérő) informátorunk elmondása szerint Bajnai (amerikai kapcsoltai) által fizetett Ánonímusz hekker csoport magyar szárnya támdta meg a rendszert. Hitelességét tekintve semmi kétség, a hírt ugyanis holnap közli az MNO.

Üdv: Á.

Algopirin 2013.07.05. 10:10:47

Vastagbőrnek nem tetszik, hogy a nemzeti kormányunk ezt a problémát is jól és gyorsan megoldotta, miután az a pályázó visszalépett aki a hasznot kivitte volna az országból.

Vastagbőr egy hekkertámadást is a kormány nyakába akar varrni, pedig ehhez feltehetően a bajnait és hahát is pénzelő amerikaiaknak van köze.

Vastagbőr nehezen talál fogást a kormányon, ezért egy rendszer teljesen normális, bőven 0,1 % alatti előfordulással megeső hibáit is úgy állítja be mintha az egész működésképtelen lenne. Pedig ha vastagbőr megkérdezte volna a magyar fuvarosok némelyikét, tudhatná, hogy azok elégedettek a rendszerrel, gyorsan és könnyen használják.

Vastagbőrnél a héten már másodszor téma a Nemzeti Útdíj, Vastagbőr megint egy teáscsészében próbál vihart kavarni.

tryclops 2013.07.05. 10:23:31

@Algopirin: Jól mondod, a Vastagbőr már megint nem látja, hogy a tudjukkik ürgebőrbe varrt IP-csomagokkal akarták megszabotálni a NEmzeti ÚtDíj Rendszert, de a csapataink készen állnak, és már vissza is verték ezt az aljas imperialista liberálbolsevik összesküvést!

Magyarország Jobban Teljesít! Hajrá Fidesz!

dr. Aullah 2013.07.05. 10:23:47

@Algopirin: Az ilyen kommentek végére rakjál minimum egy smiley-t, mert annyi fasz fizetett narancsdroid van, hogy még a végén azt hiszik, hogy komolyan gondolod.

Algopirin 2013.07.05. 10:25:53

@dr. Aullah: nembaj, hátha utalnak egy kis borravalót. ;)

Algopirin 2013.07.05. 10:27:00

@tryclops: így van, arról pedig még szót sem ejtettünk, hogy a magyar szakembergárda folyamatosan fejleszti a rendszert, hogy a fuvarozók életét a mostaninál is jobban megkönnyítsék!

Tapmancs 2013.07.05. 10:44:57

A legnagyobb vicc ez a "túlterheléses támadás" szöveg. Ide süllyedt az erkölcsi színvonal, a színvonal természetesen idézőjelben. Mert ugye ez az első és természetes dolog hogy hazudunk a nípnek, az önkritika és saját hibáink beismerése még mint távoli, homályos opció sem merül fel. Helyette előadják ezt az egyértelműen kamu dolgot, szánalmas kisstílű idióták.

Bár ha úgy veszzük nem hazudtak, mert a terminálok okoztak túlterheléses támadást a szerver ellen.

Foresty 2013.07.05. 10:54:19

@Algopirin: Remekül utánzod Vidékit. :D

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.05. 11:00:28

Minden kezdet nehéz. Azonban alapvetően jobb lesz ez a rendszer, amikor megszűnnek ezek a zavarok.

Algopirin 2013.07.05. 11:15:17

@Foresty: vagy én vagyok Vidéki ;)

Algopirin 2013.07.05. 11:28:44

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: így se jó hogy működik. eredmény ugyanaz.
de egyelőre ne szidjuk, várjuk meg tényleg elhozza-e az ígért áremelést.

belekotty 2013.07.05. 13:17:41

Kiszivárgott, hogy a fuvarosok intéztek túlterheléses támadást azzal, hogy jegyeket akartak venni.

Emiksz 2013.07.05. 13:19:17

Januárban még poénkodtam rajta, lassan kiderül, hogy az én verzióm jobb lett volna.
emiksz.blog.hu/2013/01/24/114_menni_fog
"Nagykanizsa, ööö, 205-ös, mínusz most vagyunk ez itt a hatvankettes kő. Nézzük csak, 143. Hú és még szorozni is kell a táblázat szerint. Basszus, kifogyott a tollam. "

gabest1 2013.07.05. 13:31:17

Ezt vártuk, ez lett. Nincs itt semmi látni való.

Csigataposó 2013.07.05. 13:38:44

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: " Azonban alapvetően jobb lesz ez a rendszer, amikor megszűnnek ezek a zavarok. " De nagy bolcsesseget mondtal. Egy rendszer zavarok nelkul jobb mint ugyanaz zavarokkal. Mar megerte idejonnod ma. :)

Kakimaki0123456789 2013.07.05. 13:40:20

Ez nem egy Monthy Python jelenet?
Mert akkor komoly baj van...

wirth6 2013.07.05. 13:40:47

@Algopirin: ahhoz több sorköz kéne. És hol maradnak az idézetek? :)

Vombatus Ursinus 2013.07.05. 13:42:36

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "Azonban alapvetően jobb lesz ez a rendszer, amikor megszűnnek ezek a zavarok."

Ez bizony nagy igazság. Igaz, hogy most szar, de ha megjavul, akkor jó lesz. :)

Vombatus Ursinus 2013.07.05. 13:43:38

@Csigataposó: Bocs nem láttam a hozzászólásod! :)))

Bretschneider detektív 2013.07.05. 13:46:59

@wirth6: Ezt hiányoltam én is. Ha már paródia, legyen tökéletes. :-)

Mitzimackó 2013.07.05. 13:47:15

Kicsi, sárga, savanyú, de a miénk!

OkoskaTo:rp 2013.07.05. 13:47:24

A HU-GO működése még nem stabilizálódott. A média egyenlőre elhallgatja, de volt egy átállás tegnap este, hogy a mezőgazdasági terményszállítók ingyenes szakaszjegyet vehessenek. Na, ennek az átállásnak folyományaként ma délelőtt az összes, automatikus útdíjfizetésre regisztrált jármű jegye ingyenes lett. (Az ÁAK-s fejlesztők szerint ezért nem fognak megbírságolni senkit. Köszönjük! Akár le is lövethetnék őket.) Ahogy megpróbáltak úrrá lenni ezen, az ÁAK egy ideig fogadni sem tudta a jegyvásárlási kéréseket. Továbbá úgy hallom, hogy a specifikált felületből még mindig van olyan funkció, amit az ÁAK-s fejlesztők még nem írtak meg, így valami fejlesztőknek szóló hibaüzenetet dob a szerverük.

Mitzimackó 2013.07.05. 13:48:01

Nem szeretnék most az imperialisták helyében lenni!

Mitzimackó 2013.07.05. 13:49:40

@OkoskaTo:rp:
Amúgymeg az egész kb. 10%-os élelmiszer-drágulást hozhat :-) Már megint kibasztak velünk azok a szemét multik!

Vombatus Ursinus 2013.07.05. 13:50:48

@OkoskaTo:rp: Akár a használók is fejleszthetnék, mint a Linuxot.

OkoskaTo:rp 2013.07.05. 13:52:58

@Mitzimackó: Ráadásul hazudnak is az nertársak. Konkrétan törvénybe írták, hogy a mezőgazdák mentesülnek alól, ehhez képest meg ugye tudjuk: élőállatra nem ingyenes, bizonyos termények (pl. cukorrépa) kimaradtak a nagy kapkodásban, a megvalósítás ellenőrizhetetlen (a rendőröknek agrár végzettségük is van, hogy megkülönböztessenek bizonyos növényfajtákat?), a kivitelezés bürokratikus (jegyzőhöz rohangálni, papírozni járművenként), és kidolgozatlan (a telephely vagy a termőföld településének jegyzőjéhez? mert ez kimaradt a jogszabályból).

Kakimaki0123456789 2013.07.05. 13:53:36

Lehet hogy lemaradtam a lenyegrol, de miert is kellett nekunk utdij rendszer, es miert ilyen sebtiben? Es mi lesz ha nem felel meg az EU-s "elvarasoknak"?

Algopirin 2013.07.05. 13:53:47

@wirth6: még csak önszorgalomból gyakorlok, nem voltam oktatáson. azt ma már én is megállapítottam, hogy az idézetekre rá kell gyúrni. :)

mondok is egyet:
"Ha vidéki vagy és nincs flexed, akkor buzi vagy."

Szelid sunmalac 2013.07.05. 13:55:11

A rendszerhez meg annyit: az osszes fuvarozo egyetlen (na megegyszer: EGYETLEN) gyujtoszamlra kell elore befizesse a penzt, amit aztan arrol a szamlarol vonnak le, amikor megveszi a jegyet. Az mellekes, hogy az utalason szereplo azonositot ha egy szammal felreuti, akkor kvazi masnak fizette be a penzt, es errol meg csak ertesitest sem kap, de sokkal szebb, hogy a penzt elore kell kifizetnie, mikozben neki a szamlakat a megrendelok atlag 3 honap kesessel fizetik. Egy atlag fuvarozonak egy hirtelenjeben tobbmillios kiadas lett, ami az allamnal kamatozik, neki meg a forogtokejebol hianyzik. Vajon hanyan, es meddig fogjak birni?

Vombatus Ursinus 2013.07.05. 13:55:46

@Algopirin: De valami off-idézet legyen ám, nehogy a témába vágjon! :)

OkoskaTo:rp 2013.07.05. 13:55:47

@Kakimaki0123456789: A legfőbb indok az, hogy havi tízmilliárd forint bevételt várnak tőle. Tovább nem is kell indokolni.
A környezetvédelem, és az EU-val takarózás csak púder, ami a híveknek szól.
(Az EU pedig már 2009 óta erőlködik a bevezetésén. Nálunk éveken át a fuvarozók fúrták meg a projektet, így csúszott a határidő egyre későbbre. Aztán most, hogy a bevezetésre elkölthető EU-s pénzek lejártak volna, jött a nagy kapkodás.)

Kacsura 2013.07.05. 13:56:05

Na. A rendszer valóban baromira jól működik. Biztos, hogy akarjátok tudni?
Szóval 24-én lehetett regisztrálni, és megrendelni a fedélzeti egységeket. A fedélzeti egység megrendelése előre utalással, állítólag raktárról. A hirdetett fedélzeti egységeket múlt hét pénteken visszavonták, ugyanis műszaki hibásak, a helyette felajánlottak mai napig nem érkeztek meg. Vagyis 24-e óta a pénzem (és még sok más fuvarosé) náluk csücsül, kütyü sehol.

Mivel regisztráltam a Hu-Goba, így jegyet neten keresztül is vehetek, és fizethetek a feltöltött egyenlegemből. De. Átutalás esetén (márpedig cég vagyok, tehát utalok) több nap!! amíg a folyószámlámra kerül az összeg.

Az útvonalat baromira meg kell tervezni, mert össze-vissza küldi az autót. Jövő hétfőn pl. egy összesen 40 km-es utat két viszonylati jeggyel tudunk megtenni, mert különben 20 kmt kerülni kellene, a tervezéskor pedig csak 6 állomást lehet beírni. Így kénytelenek vagyunk az összeset betenni, hogy arra vigyen, amerre kell.

Élőállatot szállítunk, az élelmiszeripar még csak múlt héten ébredt rá, hogy micsoda baromi költségnövekedést fog ez neki okozni.
Két dolgot tehet (az, hogy át kell vállalnia, az nem kérdés, mert különben a hátán viszi be a disznót),
1. Továbbhárítja a kedves vevőre
2. Bedobja a törülközőt, és a kedves vevő majd vesz máshonnan

qwertzu 2013.07.05. 13:56:34

Mondjuk az a túlterheléses támadás duma életveszélyes volt, majdnem lementem az útról a röhögéstől.

Tény, a határidő lehetetlenül rövid volt, igazából azon csodálkoztam volna, ha sikerült egy 99%-ban működőképes, terheléstűrő rendszert csinálni ennyi idő alatt.

Szelid sunmalac 2013.07.05. 13:59:35

@Kacsura: Tudod egebkent miert voltak hibasak a szerkentyuk? Mert egy olyan gyarban szereltek oket, ahol diakmunkasokat dolgoztatnak 3 muszakban. Arrol nem is beszelve, hogy nem bizomanyban vettek meg, hanem gyakorlatilag kiskereskedelemben, azaz megvettek a kutyuket, aztna most nyakukon van az egesz. Erdekes tortenet az is!

gnme 2013.07.05. 14:02:01

ránéztem arra mandrira .. valami szóvivőféle, ott szövegelt a jó működésről, amit az otthonülő vidéki nyugíjasokon kívül emón szerintem senki nem hisz el

se kockafej, se izületi gyulladás az egerészés miatt

.. nálam sikeres ember ez a mandri nem lesz

Kacsura 2013.07.05. 14:02:37

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Nem, ezt nem tudtam, én csak azt tudom, hogy 24-én befizettem 72 e Ft-ot az egy szem teherautónk kütyüjére, és jövő hét hétfőre is viszonylati jegyet kellett vennem.
De tegnap, amikor beütöttem a gugliba hogy e-útdíj hírek, akkor olvastam, hogy autómentők egész héten nem tudtak menni, mert nem küldték meg a fedélzeti egységet nekik, a térkép össze-vissza küldi őket. Baromira fel voltak háborodva, de nem lett belőle különösebben hír.

Ja, és minden benzinkúton természetesen nem lehet váltani jegyet, tehát aki neten nem tud venni, az kösse fel a gatyáját.

tryclops 2013.07.05. 14:04:38

Igazából le a kalappal a fejlesztők előtt, hogy egyáltalán ennyire is működik a rendszer. Ezek szerint nem csak az ellenőrző infrastruktúrát kellett megcsinálni nulláról, hanem még egy útvonaltervező rendszert is összekalapálni mellé. Nem tudom hány órát aludtak az elmúlt fél évben, de szerintem erősen konvergál a nullához.
O.V meg vegye ki a fejét a seggéből, és nézze meg hogy működik egy ilyen fejlesztés a való életben. Teszt nélkül élesben elindulni? Eszem-faszom megáll. És van pofájuk pénzt kérni és büntetni közben.

Gyűrött Papír 2013.07.05. 14:06:07

@Algopirin: Nemzeti Útdíj!! :))
A Nemzeti Hozzászólásban nálad elgurult a Nemzeti Algopirin :DD

Algopirin 2013.07.05. 14:08:18

@Gyűrött Papír: perszehogy nemzeti mimáslenne?
nem engedjük, hogy bárki kijátsza pl a bajnait támogató amerikai tőkéseknek az így befolyó pénz akár csak töredékét is!

Csak a fidesz!

indapass90210 2013.07.05. 14:09:05

Én csak azt nem értem, hogy miért olcsóbb a főutak km díja az autópályákénál?

Nem az lenne a cél, hogy a teherforgalmat a lehető legnagyobb mértékben az autópályákra irányítsuk? Mert ugye most akár jobban is járhat a mókus a főúttal, ahol az autópályával szemben még előzni is lehet, a maximum sebesség meg kvázi ugyanannyi.

qwertzu 2013.07.05. 14:11:09

Amibe még rémületes belegondolni, hogy milyen állapotban lehet a kód.

@tryclops: Rossz oldalról közelíted meg. Most van több tízezer, nagyon motivált, ingyenes tesztelője a rendszernek. :)

gnme 2013.07.05. 14:11:26

@Dövan: még nem tudják mi a cél

egyenlőre vitatkoznak rajta

:-)

Szelid sunmalac 2013.07.05. 14:15:49

@Kacsura: A fuvarozoi erdekkepviseletek probaltak tenni ellene.

indapass90210 2013.07.05. 14:17:33

@gnme: Kik vagyunk? Politikusok! Mit akarunk? Nem tudjuk! Mikor akarjuk? Most!

Az a kurva jó, hogy pl egy Záhony-Nagykanizsa út a tervező szerint a Hősök terén és az Andrássy-n keresztül halad kamionnal :D

www.utdij.hu/kalkulator/utvonaltervezo/

Az automatás változat is a guglit használja?

walaki_aki 2013.07.05. 14:18:38

Ma volt szerencsém járólap árak után érdeklődni. Közölték, hogy nem érvényes a kiírt ár mert rendelésenként szállítanak nekik is (nincs készlet csak minta) amit természetesen átszámláznak nekik a fuvarozók. Köszönjük a birkamenetelőknek ezt is. Élelmiszer ipari infóm nincs de pl Kacsurát olvasva nincsenek kétségeim.. Miért kellett ezeknek a népnyúzó dilettáns idiótáknak 2/3-ot adni???

Bretschneider detektív 2013.07.05. 14:20:22

@Algopirin: És tudod mivel lehet vágni az Algopirint? Algoflex-szel.

OkoskaTo:rp 2013.07.05. 14:21:24

@qwertzu: Tévedsz, az ÁAK rendszere még nincs kész 99%-ban sem. Abban igazad van, hogy most van sokezer tesztelő. De az ingyenesség kicsit arra emlékeztet, mint amikor két rendőr bekopog a kupiba, és megkérdezi, hogy mit kapnak egy ötszázasért. "Annyiért? Menjetek, és szopjátok le egymást!" Fél óra múlva újra kopogtatnak. "Mi van?" "Köszönjük, itt az ötszázas."

@Dövan: Főúton 70, autópályán 80 km/h a max. megengedett. És utóbbi nincs tele lakott településekkel, ahol 50 (vagy 40)-re kell lefékezni állandóan.

@tryclops: Az útvonaltervezőt nem ők írták meg nulláról, hanem vettek egyet, kétszer. (Észre és el.) Különben meg mit pammpogtok itt a műszaki valóságról, és a fejlesztésre szükséges időről? OV megmondta, hogy 1-jén elindul, hát el is indult. Még ha a gonosz rendszerellenségek DoS-szal is próbálkoztak (de aztán megijedtek a TEK-től, és abbahagyták).

Kacsura 2013.07.05. 14:21:51

@Dövan: De klassz lenne pedig, ha azt is fölemelnék! Csak hogy tudd, eddig is kellett fizetni a teherautóknak: éves autópálya matrica 240 e Ft, szintén előre. Az üzemanyag árában is többszörösen megfizetik az úthasználatot.
Vagy tudod mit? Emeljék nyugodtan, te pedig fizesd ki, amikor húst-tejet-tojást-szőnyeget, tököm tudja mit veszel.

Baromira tudomásul kellene ám már venni, hogy ez a gazdaság mit bír el és mit nem.
Hát elárulom, ezt az e-útdíjat nem biztos hogy elbírja.

indapass90210 2013.07.05. 14:22:45

@walaki_aki: Mennyit fizetett neked az E-ON, hogy ilyen agresszíven lépj fel a rezsicsökkentés ellen? :D

Kacsura 2013.07.05. 14:23:03

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Mit? A hazai fuvarozói érdekképviseletek messze nem képviselik a fuvarozók érdekeit úgy ahogy kellene, valószínű ez a többi érdekképviseletre is elmondható. Nem véletlenül van az, hogy a legtöbb fuvaros nem is tagja egyiknek sem.

aspectratio 2013.07.05. 14:24:09

@Kakimaki0123456789: azért kell e-útdíj mert még keveset harácsoltak ezek a fideszes fasiszták

indapass90210 2013.07.05. 14:27:39

@Kacsura: félreértettél, én nem támogatom az útdíj ezen formáját, pusztán egy számomra furcsa dologra kérdeztem rá.

De, ha már az úthasználat megfizetésénél tartunk, akkor az én 2.5 tonnás terepjáróm mondjuk harmadannyi gázolajat zabál, mint egy 40 tonnás kamion, miközben utóbbi 50x jobban rongálja az utat.

gnme 2013.07.05. 14:29:09

@Dövan: a kezdem elölről gomb az tetszik

a fejlesztők gondoltak mindenre

:-DDDD

zsg? 2013.07.05. 14:29:57

Még egy előremutató javaslatom volna a NER számára. A rohadt multik a tudjukkik parancsára most meg fogják emelni az összes élelmiszer árát, nem is kevéssel. Meg minden másét is. Ez nyilván azért van, mert így akarják szabotálni a Nemzeti Rezsicsökkentési Programot. Ezért azt javaslom, hogy jó előre csesszünk ki a gaz imperialistákkal. Vessünk ki rájuk egy külön adót, mondjuk évi 90 MrdFt értékben. Lehetne az a neve, hogy "Útdíj miatt növekedő fogyasztói árak fogyasztáscsökkentő hatásából származó ÁFA kiesés kompenzációs adója". És ha már a bankok egy részét a NER fogja irányítani (nem hallottad még, a Takarékok mellé az MKB-t is megszerezzük!), mindjárt le is emelhetnénk a TESCO számlájáról a pénzt. Na meg összes boltoséról, kivéve a CBA-t. Meg a trafikokat. A többi meg úgyis komcsi, azoknak nem árt.

Ugyan, kit csaptunk be? Magunkat? Mi tudjuk, miről van szó. A közgazdászokat? Azok örülnek, hogy plecsni van a mellükön. A széles tömegeket? Azok úgyse esznek már semmit, de boldogok, hogy velünk ünnepelhetnek. Az imperialistákat? Ühüm, azoknak alaposan túljártunk az eszén. Nem szeretnék most a helyükben lenni! Kiadtuk a jelszót: legyen magyar útdíj! És lett magyar útdíj. Mi nem ígérgetünk a levegőbe, Pelikán!

indapass90210 2013.07.05. 14:30:11

@gnme: sőt, az útvonaltervezőből az is kiderül, hogy Párizs Szegeden van, Prága meg Szombathelyen!

OkoskaTo:rp 2013.07.05. 14:30:29

@Kacsura: Egy román pótos kamion eddig annyiért döngetett végig az útjainkon, mint amennyiért én leugrottam Sukoróra autópályán. Ez hol igazságos, és hol veszi figyelembe, ki mennyire rongálja az utat és a környezetet?

gnme 2013.07.05. 14:31:24

@Dövan: kreatívak a srácok, egyre jobban tetszik! :-)))))))))))))))))))

indapass90210 2013.07.05. 14:31:47

Moszkva pedig a Széll Kálmán téren :)

Szelid sunmalac 2013.07.05. 14:31:52

@Kacsura: Azt nem mondtam, hogy sikerult is nekik :) Azt tudom, hogy vannak, akik mindent megtesznek, hogy jobb legyen, mert ok is abbol elnek, hogy vannak-e tagok, vagy sem.
De ilyen hulye helyzetekben mindenki csak szopni tud. Na jo, kiveve a politikusokat.

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.05. 14:32:02

@gnme:

Vajon az űrlap kitöltésére vonatkozik a gomb felirata? Vagy ha rákattint, akkor átruházza a céget és a gépjárműveket valamelyik fideszesre, oszt 'kezdheti elölről'?

ob.szerver 2013.07.05. 14:33:01

Felkészül: pénztárgépesek.

Kevesebb mint két hónap a meghosszabbított határidőig és 200e gép cseréjéig.
Gép még sehol.

gnme 2013.07.05. 14:35:01

@milyen szép a Vértes, ó: szerintem úgy kéne megcsinálni, hogy dobni kéne két dobókockával

és ha bizonyos értékek között jönnek ki a pontok, akkor bizonyos további gombokat lehet választani

így szórakoztató is lenne

valószínű egyébként, hogy érdemesebb lett volna megvenni a licenszet valamék térképgyártótól, márhogy kamionnal egyáltalán hol lehet elmenni, hogy nehogy levigye a fülkét egy belvárosi túra

subtotal 2013.07.05. 14:35:26

@OkoskaTo:rp: "Főúton 70, autópályán 80 km/h a max. megengedett." - a megrendelőt, aki fizetni fogja, szerinted ez mennyire fogja érdekelni? Fizet a legolcsóbb lehetséges útdíjat. A megyeszékhelyen, ahol lakom, máris látszik a főutak belterületi szakaszainak a forgalmán a hatás!
Mielőbb lépni kellene az ügyben, azért építettünk csilliárdokért pályákat, hogy ott menjenek.

indapass90210 2013.07.05. 14:36:17

@milyen szép a Vértes, ó: nincs ebben semmi különös, így volt már a transport tycoon-ban is. Ha nagyon elbaszta a játékos, akkor egyszerűbb volt kilépni, és kezdeni elölről!

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.05. 14:37:29

@gnme:

Már ha van olyan fejlesztőjük, aki össze tud rakni egy kockadobás-szimulátort. Bár lehet, elég kiíírni, 'dobjon két kockával'.

Kacsura 2013.07.05. 14:40:19

@Dövan: Ne haragudj, nem akartam felkapni a vizet, tényleg, az embernek meg kell tanulnia újra higgadtnak lenni.

Szóval, amíg a te terepjáród azért csak hobbiból van (bocs), egy teherautónak gazdálkodnia kell. A teherautó az termel. És iszonyú sok költség terheli. Ha megengeded, nem sorolom fel.
S talán mondanom sem kell, hogy nélkülük pár napon belül leállna az élet.

tryclops 2013.07.05. 14:40:20

@qwertzu: Lófaszt ingyenes tesztelő, még fizetnek is a "lehetőségért". Ha ezt a Microsoft tudta volna, hogy így is lehet csinálni...! :)

@OkoskaTo:rp: Így már kicsit más a leányzó fekvése. Pláne, hogy a piacon lévő rendszer ennél "picit" jobban navigálnak. Gondolom nem kellett nekik az iGo, mert már ő is csúnya multi, inkább vettek HaverPistikétől egyet. Van valmi jó kis szaftos infód róla?

Bretschneider detektív 2013.07.05. 14:41:07

@OkoskaTo:rp: Nem igazságos, természetesen. De nem vetted észre, hogy miről beszélgetünk. A nicked jó, csak ne feledd, minden diskurzus után egy röppálya végén a közösségen kívül találod magad elgörbült szemüvegszárral.

gnme 2013.07.05. 14:41:32

@milyen szép a Vértes, ó: úgy kell csinálni mint a Vályi Pista

lexusba kell ülni és valaki közben rajzol vonalakat egy papírra ... felvenni egy konyharuhát egy nagy gumival a fejre meg egy lepedőt.. és menni menni a lexussal

és a végén megtalálja az ember Pétét... aki tanáccsal szolgál, melyik gombot kell megnyomni

Kacsura 2013.07.05. 14:42:49

@OkoskaTo:rp: Miért, neked is kamionod van? Mert ha nem, akkor mitől döngetett volna ugyanannyiért?
Az meg, hogy esetleg nem tudták a külföldieken számon kérni, hogy valóban fizessenek az útért, az nem a hazai kamionosok hibája.
Sokkal igazságosabb és tegyük hozzá egyszerűbb lett volna, ha a napi jegyet a kamionosok számára megemeli, esetleg valamilyen mértékben az éves matrica árát is.

belekotty 2013.07.05. 14:44:39

@Bretschneider detektív: "És tudod mivel lehet vágni az Algopirint? Algoflex-szel. " - bazzz... kész vok. :-))

belekotty 2013.07.05. 14:45:56

@tryclops: Ha te tudnád hogy milyen rendszerek indultak el tesztelés nélkül ebben az országban!

Gilinggalang 2013.07.05. 14:48:05

@ob.szerver: ami szintén lófaszt sem fog érni, max azoknál akik a memóriatörléssel operáltak.

indapass90210 2013.07.05. 14:48:10

@Kacsura: Itt felénk Ukrajnában sajnos nem konkrétan hobbi a terepjáró, hanem a légpárnás után a következő olyan egyéni közlekedési eszköz, amivel néha úgy haza tudok ugrani a jó öreg Magyarhonba, hogy van is esélyem elérni a határig.

tryclops 2013.07.05. 14:50:18

@belekotty: Van e-magyarország reg-em, az se semmi, csak hogy az előző banda se maradjon ki az anyázásból. Mondjuk az legalább nem omlik össze. percenként. Semmire se jó, de legalább megy...

Algopirin 2013.07.05. 14:51:35

@Kacsura: azt számolgattad, hogy az "egységárad" (kilométerenként van értelme gondolom) mennyivel fog nőni?
Vagy a rendszer olyan kusza még, hogy ez nem számolható még?
Ez érdekel.

Kacsura 2013.07.05. 14:51:45

@Dövan: Ok, de ettől a többi még igaz!:) vagy inkább :(

igi1 2013.07.05. 14:52:57

Még mindig tömegnyomor a hatàràtkelőkön

2-3 őrás a várakozás

Diákmunkásokkal intézik el, a szerencsétlen balfèkek meg örülnek is a piszkos, 12 órás munkáért

Kártyás fizetés nem működik, automata nincs

2-3 ellenőrző autó a hatàràtkelőkön, rendőrök nem csinàlnak semmit

Minorkavidor 2013.07.05. 14:53:24

Keresd a nőt helyett itt is mint a "közbeszerzéseknél" általában keresd a pénzt!
Ez nálunk a gyakorlatban úgy működik, hogy az állam/önkormányzat kiírja a pályázatot. A legolcsóbb megnyeri. Eddig máshol is így működik. Csakhogy utána jön a hungarikum: a pótköltségvetés. Ezt és ezt aláterveztük.,ízé, azé stb... fogadjátok el a módosítást, amit qa kiírók az esetek 99 %-ban elfogadnak. Ilyenkor persze a polgármesternek, illetékes bizottság elnökének stb.. vissza kell pengetni.
Máshol erre az a válasz, hogy a 2. legjobb ajánlatot fogadják el. Azért járnak el így, hogy elkerüljék az alátervezés módosításában rejlő korrupciót. Persze nálunk ezt is meg lehet hekkelni. Skandinávíában persze erre nincs szükség, de ott más a morál.:))
Érdekes megnézni mely ország esetében leghosszabb, legaprólékosabb a közbeszerzési törvény?
Nyertetek! Magyarhon a helyes megfejtés! :))

gnme 2013.07.05. 14:53:54

@tryclops: majd Zách Dani meg becsületes Petta következő cikkére kíváncsi leszek, akik megpróbálják megtudni, mennyi km van autókban rendszám alapján
... ilyen okmányirodai cikkek sorozatban, annyit lehet röhögni rajtuk, tisztára felvillanyozza az embert

igi1 2013.07.05. 14:54:33

Ja és a határàtkelőkön nincs elővételben vásárlás

Kezdő és végállomás van, ezert a több útvonal

csárli hárper 2013.07.05. 14:55:37

@Kacsura: jó, hogy említed az éves autópálya "matricát", annak az árával mi lesz? még érvényes vagy megy a levesbe? mert az is nagyon gáz, hogy év elején kifizetsz egy éves díjat és félévkor azt mondják, coki...

Kacsura 2013.07.05. 14:55:38

@Algopirin: Eléggé változó, kb. 10 %-os növekedést jelent egyébként. Ennyit a húsiparok is el fognak ismerni valószínűleg, de talán mondanom sem kell, hogy ez az én kicsi 1 teherautós vállalkozásomnál is túl van a millión, akkor egy nag cégnél?!
Teljesen nyilvánvaló, hogy sem a fuvarosok, sem pedig a húsipar nem tudja lenyelni. Ezt bizony a fogyasztónak kell megfizetnie, és nem azért, mert az a szemét fuvaros vagy húscég, hanem azért, mert ha ezek tönkremennek, akkor bizony nagy szar van. Még ennél is nagyobb. De úgyis tudod, minek magyarázzam.

gnme 2013.07.05. 14:57:53

@Kacsura: én tegnap fizettem meg

úgy vállalták a fuvart, hogy fije Ká bazzegh' annyi amennyi szokott lenni, todmá' PLUSZ a magyar útdíj

emón így megy ez .. balkán.

Kacsura 2013.07.05. 14:58:13

@csárli hárper: Az úgy működött, hogy az idei évre már nem lehetett venni. Január végéig érvényes az előző évi, utána havi matricát kellett venni. Ezt június közepe után már megintcsak nem lehetett, akinek így jött ki a határidő, valószínű napit kényszerült venni. A mienk július 5-ig lett kifizetve. Ez van.

Kacsura 2013.07.05. 14:59:48

@gnme: Jó, az egy konkrét fuvar volt, de az összes termék árában benne lesz, amit 3,5 tonnánál nagyobb teherautóval visznek. Kikerülhetetlen.

indapass90210 2013.07.05. 15:00:04

@Kacsura: ja, de így nekem is munkaeszköz a kocsi. Bár utazhatnék vonattal is, de aki már látott (vagy inkább szagolt) belülről ukrán vonatot, az tudja: annyira be kell baszni hogy elviselhető legyen az a száritott hal-sör-savanyúuborka-hányás-fing-láb-szar-szag kombó, hogy egy 1000km-es retúrjegy mellé nyugodtan kiutalhatnának egy májátültetést is!

Gilinggalang 2013.07.05. 15:00:42

@Kacsura: ne felejtsd el, hogy nem csak akkor pörög az útdíj, amikor te az élő röfiket szállítod, hanem már maga a disznó ára is nőni fog, mert drágább lesz a tápot nekik odafuvarozni. Meg persze a táp is drágább lesz... amikre egyébként mind fizetünk még tranzakciós buziságot is.

Parádés lesz, amint mindenki kikalkulálja, hogy neki ez mennyi bukó, és próbálja majd az extra költségeit érvényesíteni.

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2013.07.05. 15:02:35

Szép ez a nap!

lopcsány és libajnai a kihullás szélén, a Fidesz-KDNP 2/3-al ismét ujrázni fog!!!

mno.hu/belfold/soha-nem-volt-meg-ilyen-jo-helyzetben-a-kormanypart-1170861

indapass90210 2013.07.05. 15:02:55

@igi1:" 2-3 ellenőrző autó a hatàràtkelőkön, rendőrök nem csinàlnak semmit "

Dehogy nem csinálnak! Szolgálnak! Az állampolgár helyett az osztályvezetőt/kapitányt szolgálják, közvetve pedig a rendszert kiszolgálják!

gnme 2013.07.05. 15:03:03

@Gilinggalang: az a szomorú, hogy vitya a saját országának vállalkozóit is megbünteti ezzel

és nincs aki ezt elmagyarázza neki, süket mint az ágyú a csóka

ob.szerver 2013.07.05. 15:03:27

@Kacsura:

"10 %-os növekedést jelent"

10%, persze. Szerintem te is csak össze akarsz fogni a magyar családok ellen. De csak addig teheted, ameddig nem lesz hatósági áras fuvardíj csökkentés. Azután legfeljebb mehetsz panaszkodni Tavareshez, hogy írjon egy újabb jelentést.

Kacsura 2013.07.05. 15:04:00

@Gilinggalang: Bizony, sőt a hús-szalámi is e-útdíjjal megy a hiper-szupermarketekbe. Az megint plusz kiadás a húsiparnak.

csárli hárper 2013.07.05. 15:04:47

@Kacsura: csodálatos...nem tudom mi lesz a vége de "véletlenül" lerobbanhatna pár száz kamion a főutakon...

Kakimaki0123456789 2013.07.05. 15:04:49

En a fuvarosok helyebe egy fillert sem fizetnek, de autopalyadijat sem,
Mert a KAPU A FOCIPALYARA VALO!

Szelid sunmalac 2013.07.05. 15:11:52

@Kacsura: Egybkent tenyleg, miert nincs utlezaras, meg tuntetes? Epp eleg hozzad hasonlo meglehetese forog kockan. Ha bedoltok, akkor mar keso!

belekotty 2013.07.05. 15:12:51

@tryclops: Na pont annak egyik ágára gondoltam! :-))

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2013.07.05. 15:13:05

Még egy ekkora undorito mocskos férget mint ez a a rohadék sunyi fleto még nem hordott a föld a hátná!! PFUJJ!!!

mno.hu/belfold/gyurcsany-veled-vagyunk-gyuri-1170944

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2013.07.05. 15:16:16

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!:

Ez az unodrito szardarab rezsimezik meg szidalmazza a Miniszterelnökünket, aki ideje alat duplázodott meg a munkanélküliség meg nött az államadosság drasztikus mértékben! Egy undorito aljas patkány vagy gyurcsány!!

Szelid sunmalac 2013.07.05. 15:19:19

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!: Te hogy a pocsombe kerulsz ide? Epp a fantasztikus utdijrol beszelgetunk es senkit nem erdekelnek a berogzodeseid. Beszeld meg az orvosoddal!

tryclops 2013.07.05. 15:23:14

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Ne etesd a trollt, ha nem foglalkozol vele nem tudja félrevinni a témát. Más célja úgysincs.

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.05. 15:23:48

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

1. A szerencsétlen idióta úgysem ért semmit, ami a 'Viktor a Mi Hős Vezérünk'-nél bonyolultabb.
2. Ha a 'szűrés'-gomb használata helyett 'hozzászólsz', azzal csak meggyőzöd, hogy foglalkoznak vele.
3. De ezeket szerintem te is tudod, én meg azt, hogy így sem lehet időnként megállni. :-p

Kacsura 2013.07.05. 15:31:37

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Nem tudom, Tényleg nem tudok rá válaszolni, miért mindenki otthon, boltban, út mellett, szóval egymás között hőbörög. Föl vagyunk aprózva. Gondold el, ha kiállnának a kamionok, mekkora köpködés lenne ellenük.

Lesz aki tönkremegy? Biztos hogy lesz. Főleg a kicsik közül. Talán nekünk még szerencsénk lesz, de fejleszteni nem fogunk. Már ha ez szerencse.
De tudunk olyanokról, akik pár éve vettek külföldön élőállatos-kamionokat, amikkel még gyönyörűen lehet(ne) évekig fuvarozni, most pedig, mivel euro-1-es motorja van, van olyan fuvar, ahol 80 ezer Ft-ot kellene útdíjat fizetnie. Nem tudja kigazdálkodni nyilván, és ezt a húsipar sem fogja kifizetni. Mit tud tenni? Megáll. De az autót sem fogja tudni eladni senkinek.
Családok. Tragédiák. Kit érdekel?

Szelid sunmalac 2013.07.05. 15:43:56

@Kacsura: Nehogy azt hidd! A normallisabbja kiallna mellettetek! Nekem ugyan semmi kozom hozzatok, meg ugyis huzok el innen, de aki nem latja be, hogy mennyivel fog noni mindennek az ara, es azonkivul, hogy csaladok mennek tonkre, nekik is rohadt nehez lesz, az amugy is hulye. Majd csak honapok mulva eszmel ra, addigra meg keso. Akar szet is lehettek aprozodva, de mikor fognatok ossze, ha nem most?

Szelid sunmalac 2013.07.05. 15:45:23

@milyen szép a Vértes, ó: Tudom hat, de neha olyan jol esik! Mea culpa!

kvadrillio 2013.07.05. 15:47:15

jahhh...SUBA A SUBÁHOZ, GUBA S GUBÁHOZ !!! :o)
"ső fokon a Munkaügyi Bíróság bírói az összes XVI. kerületi köztisztviselő panaszát elutasították.

Suba Ildikó pár hónappal az elsőfokú per vége előtt átadta saját ügyét egy másik bírónak, mert küszöbön állt másodfokú bírói kinevezése. A másik bírónő így összesen három, a polgármesteri hivatalnak kedvező ítéletet hozott a kerület politikai diszkriminációs ügyeiben. Tánczos Rita még befejezte saját perét, mielőtt a Fővárosi Bíróság másodfokú tanácsába helyezték volna.
suba ildiko lb hu
Suba IldikóFotó: lb.hu

Életrajza szerint Suba Ildikó a Fővárosi Bíróságon csak fél évet töltött, ám ezalatt mint tanácsvezető bíró Tánczos Rita társaságában 2011 novemberében letárgyalta a XVI. kerületből elbocsátott csoport egyik első fellebbezési ügyét. Suba elnökletével a másodfok is helyben hagyta saját korábbi kollégája elsőfokú ítéletét. Az eredeti ítéletet az a bírónő hozta, aki néhány hónappal korábban Subától is átvette az ő ügyét. Az ebben az ügyben szereplő köztisztviselőnő fellebbezésében többek között azt sérelmezte, hogy az elsőfokú bíró nem tárta fel a tényállást, amit az támasztott alá, hogy az elutasító határozat szinte teljes indoklását abból az legelső, 2010. decemberi ítéletből másolta ki, amelyben elírták az önkormányzat tanújának nevét. Az elírás itt is megmaradt.

Bár Magyarországon nincsen precedens alapú ítélkezés, a Suba Ildikó vezette tanács nem akadt fenn a problémás ítéleten, mert szerintük az alperes ugyanaz volt a kopipésztelt ügyben is, mint a másikban, a tárgy is hasonló, az elírt név kijavítását pedig lehetett volna kérni a bírótól.

2012 januárjában Suba Ildikó a Kúria beosztott bírója lett, így jelenleg pont annál az M I. jelzésű tanácsnál tevékenykedik, amely harmadfokon is tárgyalni fogja a XVI. kerületiek ügyét."

kynorptor 2013.07.05. 15:48:08

Nem lesz itt se leállás, se tüntetés. Azért, mert ezt a mértékű költségnövekedést egyetlen fuvarozó sem tudja benyelni, ergo a megrendelőjével ki fogja fizetni. VAgy megemelkedik a tarifa, vagy egy az egybe kiszámlázza, hogy útdíj. A hőbörgés azért van, mert kapkodva, tesztüzem nélkül vezették be és kiforratlan, "demo" változat üzemel még. Élesben. Illetve a nagyobb gondot az okozza, hogy sok pénzt kell előre beletenni. Plusz még 60 napra fizetik ki a fuvart is, útdíjastól. Mi havonta megyünk kb. 11-12 ezer km-t, 9 nyerges,32-33 literes átlagfogyasztás, gázolaj árát nyolc napon belül kell kiegyenlíteni, gumis 15 napra adja az utalást, mert mindig odajárunk, alkatrészes 30 napra kéri, mert mindig nála vásárolunk. Egy évkezdet így néz ki: elindulunk, 15 napot ledolgozunk, mire az első számlát benyújtjuk, amit 60 napra kifizetnek (jó esetben). Plusz most még az útdíjat is előre. Eddig egy nyerges egész évre 240 ezer volt, mióta "működik" az útdíj, nekünk 7 autóra hétfő óta 508 ezret vont le eddig a rendszer. Lehet számolni..

kynorptor 2013.07.05. 16:08:06

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Lehet. Csak nincs aki ezt összefogja, koordinálja. A fuvarosok egymással is harcolnak a munkáért, ebből is az lesz , hogy az ügyesebbek majd trükköznek valahogy, árban alámennek a többieknek és elviszik a munkát. Az egy-két autósok most is kivannak szolgáltatva a nagyobbaknak, mert azok egyben elviszik a nagy munkákat, amit aztán részben kiadnak, amit kapacitásuk nem bír. A nagyok pedig meg tudják finanszírozni az útdíjat, mert sok autó kis árrés mellett is sok pénzt hoz. Plusz az a pár százalék haszon, amit az alvállalkozóról levesz.
Bár szerintem gyönyörűen szemlélteti a fuvarozásban rejlő haszon mértékét az, hogy egy e-útdíj rendszer bevezetésével egyszerre kedvező hitelkonstrukciót kell biztosítani azoknak a fuvarozóknak, akik tízen milliós szerelvényeket tartanak fenn. Akkor mennyit hasznot is tudtak termelni az elmúlt években, ha most nincs tőke megfinanszírozni előre a 400-600%-os útdíj emelkedést?

Le_Penseur 2013.07.05. 16:40:10

Amennyiben nem jön be idén a kasszába az útdíjból a remélt 150 milliárd (nem fog), akkor a fuvarozókra is kivetik a "Be nem folyt, ámde betervezett költségvetési bevétel elmaradását kiigazító nemadót"?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.05. 16:41:06

@kynorptor: És tegyük hozzá, hogy ha nem fizetnek, akkor jó esetben egyszer láttok belőle pénzt, ki tudja mikor.

Algopirin 2013.07.05. 16:48:57

@Kacsura: az már jelentősnek mondható.

Mérges 1234 2013.07.05. 16:51:47

1. Rajta vagyok az útdíjas projekt technikai levelező listáján: A rendszer még félig sincs kész, idő se volt rá, és hülyék csinálják sok pénzért. Igen, te is Takács Tibike, a Airbook-oddal...... Hogy dögölnétek meg, egy fost csináltatok, és a felelőség nem is a tiétek.

2. A balhé még csak ezútán jön, amikor elkezdik kiküldeni a bűntiket, mert a rendszer szarra sem jó.

3. Ma voltam egy épitészeti árúházban, rendeltem kőzetgyapot hőszigetelést, és mondták, már nem annyi, amennyi a honlapon, hanem 5%-kal több az útdíj miatt.

Az I-cell-nek meg a kurva anyját, az idő is kevés volt, de ennél csak jobbat lehetett volna.....

2013.07.05. 16:57:25

Kicsit savanyú, kicsit sárga, de a miénk ;)

uzrksghfskbuzs (törölt) 2013.07.05. 17:12:40

@gnme: Egyenlőre a sorozatgyilkos darabol fel, mielőtt elássa a részeidet az erdőben. Az általad keresett szó: egyelőre.

gnme 2013.07.05. 17:41:20

@tdk.112: akkor erre igyunk!

naaAA? kinek mije van?

Spiro 2013.07.05. 17:50:02

Asszem ez idevág (talán a vezetéknevet kell cserélni).

"Viktor Csernomirgyin talán a legszínesebb egyéniségű szovjet-orosz politikus volt: találó, szellemes, egyenesen aforisztikus mondásai közül sok régen szállóigévé vált, sőt jó néhány bevonult a legnépszerűbb humoristák repertoárjába.

Miniszterelnökként például kijelentette:
"Úgy fogunk élni, hogy a gyerekeink és unokáink is irigyelni fogják".

A leggyakrabban idézett csernomirgyini mondás:
"Jobbat akartunk, de úgy sikerült, mint mindig". "

Vidéki 2013.07.05. 19:20:30

"Meséltek olyan sztorikat is, hogy az útvonaltervező a várost elkerülő M35-ös autópálya helyett Debrecen főterén keresztül vezette volna a sofőrt, egy másik 60 ezres számlát kapott 72 kilométerért, "

Sok mindent lehet mesélni, a Grimm testvérek kiválóak voltak ebben a szakmában.

A Hófehérke és a Hét Törpe meséjében ott volt a Gonosz Mostoha, akinek a szerepét Vastagbőr meséjében a szabadon választott kormányra osztotta, míg a a jóságos fuvarozók a hét törpe szerepét játsszák el.

Mindenesetre a Hófehérke meséből megtudhatjuk, hogy a hét törpe bányászatból élt, és nem fizettek senkinek sem bányajáradékot.

Bizonyára a hét törpe is morgolódott volna, ha a bányajáradékot kellett volna fizetniük.

Szlovákiában 2010. április 15-én hatályba lépett és működik az e-útdíj rendszer.

Továbbá a szlovák fuvarozók is sokallhatták a kilométerenként fizetendő útdíjat ami ami ott is jelentős áremelést okozhatott.

Az e-útdíj Szlovákiában is beépült az árakba, és ettől ott nem dőlt össze a világ.

Szlovákiában is a Hét Törpének manapság bányajáradékot kellene fizetni.

tryclops 2013.07.05. 19:33:53

@Vidéki: Na befutottál aranyapa? Mi tartott ennyi ideig? Csak nem téged is megszivatott HU-GO, oszt Ököritófülpösön át kellett navigálnod? Vigyázzá! :P

Algopirin 2013.07.05. 19:49:02

@Vidéki: tudsz mondani az Orbán kormány intézkedési közül olyat, amivel nem értettél egyet, vagy vitatod?

CyberDog 2013.07.05. 19:50:38

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!:
A gazdád a törpe diktátor meg lógni fog.
Te pl csak egy névtelen senki, egy ócska hímringyó vagy (fideSSribanc). De ha a barátaid, rokonaid ,munkatársaid között is így nyilvánulsz meg, ök tudni fogják a neved címed, oszt " fog még fütyülni a szél a talpad alatt" neked is.

Netuddki. 2013.07.05. 20:00:31

"az informatikai rendszert egy külső támadás érte"

Ja, bammeg! Jegyet akartak venni a fuvarosok. Végül is ez valóban egy túlterheléses támadás volt, mert nem bírta a rendszer kiszolgálni őket...

CyberDog 2013.07.05. 20:03:52

Buta belpesti balliberális biboldó
barmok!
2013.07.05. 15:13:05
"Még egy ekkora undorito mocskos
férget mint ez a a rohadék sunyi orbánc
még nem hordott a föld a hátná!!
PFUJJ!!! "
Na ebben igazad van.

Foresty 2013.07.05. 20:57:14

@Algopirin: Ezt biztosan költői kérdésnek szántad. :)

Algopirin 2013.07.05. 21:08:35

@Foresty: fenét, érdekelne a véleménye :) válasza, ilyesmi...

Foresty 2013.07.05. 21:13:58

A véleménye? Szerintem neki olyan nincs. :) Azt böfögi vissza, amit Fideszes szóvivők és hírportálok írnak. Annyival kreatívabb, mint a többi droid, hogy önszorgalomból kiszínezi marhaságokkal. :)

Algopirin 2013.07.05. 21:31:09

@Foresty: mondjuk eléggé elrugaszkodott elképzelés, de úgy "kamerán kívül" szívesen elbeszélgetnék pár politikussal és trollal, hogy ténylegesen mit gondolnak. "nemhivatalosan". érdekes lenne, az tuti.

Foresty 2013.07.05. 22:09:16

@Algopirin: Az tuti. Érdekes lenne. De szerintem Vidéki akkor is csak saját magát hozná.

Algopirin 2013.07.05. 22:10:49

@Foresty: lehet. de engem érdekel, ez a perverzióm :)

NYJetsTD 2013.07.05. 22:25:37

2014-re hatósági áras lesz a csirkefarhát, ingyen lesz corega, még 50% rezsi csökkentés, Vidéki kartársnak féláron vazelin, újra megalakul a munkásőrség, a cöf is vethet ki különadót, minden eu által adott egymillió euróért egy vödör csulát küld cserébe a fidesz frakció, jövőre már annyira kurvára jól élnek a magyarok, akik már most is kurvára jól élnek, hogy tömött sorokban mennek majd szavazni az e-útdíj program felhasználásával elkészült választást lebonyolító programokkal felügyelt minden idők legtisztább szavazására, melynek adatait a biztonság kedvéért csak kubatov, esetleg sz. ferenc f. szurkoló láthatja.... ti meg kiakadtok egy max. 10-20% áremelést hozó apróságon...mutasson valaki csak egy fideszest, akit ez zavar...na ugye...

Algopirin 2013.07.06. 08:39:53

@NYJetsTD: igazad van, szerveződnünk kéne, és aláírást gyűjteni az e útdíj mellett :D

NYJetsTD 2013.07.06. 11:57:22

@Algopirin: helyes! Sőt, kérni 30%-os emelését! Utána megpályáztatni a fuvarozást titkos kiírással, majd a döntés után az új szállítóknak már a magyar állam fizetne minden egyes megtett kilométer után zsét. Nemzeti szállítókat követelünk! Sőt a parkolókba is csak magyar kurvákat, Nemzeti Lotyó feliratú pólókba öltözve!

Algopirin 2013.07.06. 12:02:19

@NYJetsTD: bizony. és kizárólag nemzeti sofőröket a nemzeti kamionokra.
és ha hazánkba belép egy idegen(szívű) kamion akkor a sofőrt váltani kell, mert a nemzet útjain csak nemzeti sofőr vezethet.
a nemzeti sofőrváltás díját persze nem a zemberek, hanem a mocskoslibsiszociballib külföldi nagytőkés fuvarozók fizetnék

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2013.07.06. 14:26:59

Én azon lepődtem volna meg, ha működik. Most komolyan, ha olyan matuzsálemek szervezik az egészet, mint amilyenek a parlamentben vannak, vagyis akik csak telefonos segítséggel tudják a számítógépet egyáltalán bekapcsolni, azoktól mégis mit várunk? Amerikai mintára kéne egy olyan videót készíteni, ahol képviselőket kérdeznek olyan bonyolult dolgokról, mint a tor, vpn vagy ddos. És az extra poén az lenne, amikor a mulatságos végeredményt látva a tisztelt képviselők hoznának olyan törvényt, ami ezt betiltaná :).

NYJetsTD 2013.07.06. 17:25:11

@Algopirin: "hazánkba belép egy idegen(szívű) kamion"
Belép???? Hát drága hazánk szilvapálinka illatú isten áldotta oxigénjét nehogy már elszívja egy idegenszívű kozmopolita Fahrer... már kint leállítani, magyar sólyom repülőbe átpakolni turul márkájú targoncával, azután beléphet az árú. De csak a sziriuszról jött, mert az színtiszta hun, a többit egye a hanyatló nyugat rettegő hordája...

Komoly pénzbe fogadnék, pár hónapon belül, mire stabilizálódik az útrendszer, meglesznek a haveri kivételek, akiknek természetesen nem kell kicsengetni az európai szinten is elképesztően magas díjakat. De mivel akkor is ilyen lehajtott fejű kuss lesz, szépen elcsitul minden, akár a trafikoknál, jövedéki adónál, magánynyugdíjnál és még ezernyi pofátlan, sunyi kis húzásnál, amit itt a Vastagbőrön már kiveséztünk. Nyomi egy ország.

Algopirin 2013.07.06. 17:30:57

@NYJetsTD: ez van. sztem újra 2/3uk lesz

calabria007 (törölt) 2013.07.07. 14:05:16

@Kacsura:

"Az üzemanyag árában is többszörösen megfizetik az úthasználatot."

pont tegnap olvastam ennek kapcsán egy brit tanulmányt, mely szerint ott 5-ször több pénzt szednek be ott az üzemanyag után mint ami a közutakra megy

PS.: ettől persze még lenne értelme az útdíjnak, de az üzemanyag-adók kivezetése mellett

calabria007 (törölt) 2013.07.07. 14:09:15

@Mitzimackó:

és az üzemanyagadók eddig mekkora drágulást hoztak?

OK, értem én, nem kéne ezt fokozni, de az útdíjnak lenne értelme, ha a korábbi - még hülyébb adók - _helyett_ vezetnék be...

kifordított nagyanyó 2013.07.08. 07:16:47

Ez az egész borzasztóbb,mint hittem.
Ezek elmebetegek.
De legalább "nemazemmberekkelfizettetikmeg!
Akkurvaannyukat!

kifordított nagyanyó 2013.07.08. 07:18:15

@NYJetsTD: Te még élsz?!:))
Intézzé nekem valamit külföldön,mert ha ezek maradnak,menni kell!
Két hónap és kezdődik az idény!:))

titan 2013.07.08. 13:46:18

@kovi1970: épp ma láttam a legújabb CtrlAltDel-képregényt, ami kísértetiesen emlékeztet arra, amit írtál
www.cad-comic.com/cad/

NYJetsTD 2013.07.08. 22:32:05

@kifordított nagyanyó: hidd el, "ezek" mindegyike sem sokáig marad. Miután kirabolják, élhetetlenné és zéró biztonságúvá teszik az országot, gyorsan tovább lép jó részük. A sok birka szavazójuk meg itt marad.
Intézni valamit meg nem kell. Ha tudsz minimum középfokon angolt vagy németet, máris indulj. Ha meg nem, akkor nem is érdemes belevágni. De mivel én Bécsben élek, ezért nem ismerem mi van máshol, de gyanítom ugyanez. Pár napra jöttem éppen haza, de azóta akivel csak beszéltem, mindenki azt mondja: menekülne. Nem túl biztató...

süti beállítások módosítása