Skip to content


       Szűrés lista

Bizonyságlevél

Hende Csaba honvédelmi miniszter ezt írja a Facebbookon:

"Szombathely 16,3 milliárd forintos adósságának 65 százalékát vállalja át az állam az önkormányzati adósságrendezési program keretében. Ez azt jelenti, hogy Szombathely városa összességében több mint 13 milliárd forinttal kedvezőbb pénzügyi helyzetbe került. 

A város adóssága 5,7 milliárd forintra csökken. Fontos tudni, hogy a szocialista városvezetés ideje alatt, 2002 decembere és 2010 decembere között megtízszereződött Szombathely adóssága; több mint 18,2 milliárd forintra emelkedett! A kormány a kisebb településeket is megszabadította az adósságtehertől. 

A hétvégén adtam át Sé község Polgármesterének Orbán Viktor "Bizonyságlevelét", amellyel a több mint 15 millió Ft-os adósságot váltja ki a kormány."

Szép íve van, Szombathely, 66%, a szocik, 18,2 milliárd, majd Sé község 15 milliós adóssága.

Íme:

945388_341898095940205_959682164_n.jpg

Zala megyében 31 polgármester kapta meg a bizonyságlevelet az átvállalt adósságról Vigh László országgyűlési képviselőtől, aki "arra kérte a települési vezetőket, hogy függesszék ki a bizonyságleveleket, amelyek arról szólnak, hogy az elmúlt 23 évben egy alkalommal a kormány vállalta az adósságrendezést az önkormányzati rendszerben."

A helyi lakosok már meg sem kapják? Már a kormányzati kommunikáció sem a régi ...

bizonyságlevél (lat. litterae testimoniales): "hiteles tanúsítvány, melyben a vármegyei közgyűlés igazolta, hogy a kérelmező személy a nemesi rend tagja. A más vm-be költöző nemességet a befogadó vm. a ~ alapján hirdette ki és iktatta a nemesek sorába."

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr615396131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magyar ember teli szájjal 2013.07.08. 14:51:29

De jó, megégetett szélű félfamentes papír, pont mint általános isiben volt.

Remélem a mi városunk emlékkönyvet kap majd, aminek az egyik lapján lesz egy behajtott "Titok" sarok.

dr. Aullah 2013.07.08. 14:55:54

Attól, hogy átvállalják az adósságot, még mi fizetjük ki nem? Csak több felé van kenve a szar.
Amúgy simán feltétele kéne lennie ilyen esetben, hogy akik benne voltak a nagy adósság összehordásban és még ott dolgoznak, KIRÚGNI! AZONNAL!

Knut 2013.07.08. 15:04:17

kurvaanyját a kormány... én és a többi adófizető
rohadtéletbe

nandras01 2013.07.08. 15:12:53

- ugyanúgy mi fizetjük ki, mintha nagy csinadrattával át sem vállalták volna, mivel a kormánynak (az államnak) csak az a pénze van, amit tőlünk, direkt, vagy indirekt formában beszed.
- az is egy nagy vakítás, hogy ennyit meg ennyit átvállal a költségvetés, mivel nem kis részét azonnal be is gyűjti különadó formájában a bankoktól
- ezzel az egész eljárással a legjobban azokkal a településekkel basznak ki, ahol felelősen gazdálkodtak, és nem halmoztak fel eszméletlen nagy adósságokat.
ráadásul duplán!
először erkölcsileg, másodszor pedig azzal, hogy ők (is) fizetik azoknak a sarát, akik eszetlenül költekeztek.

és a droidsereg önfeledten ünnepel...

uzrksghfskbuzs (törölt) 2013.07.08. 15:15:12

Vastagbőrnek nem tetszik, hogy a nemzeti

ügyek kormánya leveszi a kis települések vállairól a terhet, ezzel

tulajdonképpen a kisemberek pénzét takarítja meg, több marad

a családoknál, ami így felpörgeti a gazdaságot.

Vastagbőrnek nem tetszik, hogy a kormány a bankok helyett ismét

a polgárokat segíti meg.

Hol volt Vastagbőr, amikor a szocialista vezetésű

településeket eladósították az IMF bérenc bankárok,

hogy aztán az ország IMF hitelt kényszerüljön felvenni?

"Jobb ma egy veréb, mint holnap egy bagoly"

Tartja a közismert ókori kínai szólás.

uzrksghfskbuzs (törölt) 2013.07.08. 15:16:43

@tdk.112: Á, ezen van még mit csiszolni. :D

sisszi 2013.07.08. 15:16:46

parallel univerzumból levelet hozott a posta

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.08. 15:18:52

@nandras01: Sosem értettem, miért van külön öknkori tulajdon. Az is az államé, csak +1 szinten keresztül...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.08. 15:20:59

@tdk.112: "Vastagbőrnek nem tetszik, hogy a nemzeti

ügyek kormánya leveszi a kis települések vállairól a terhet, ezzel

tulajdonképpen a kisemberek pénzét takarítja meg, több marad"

Miért, az önkormányzati hiteleket nem a mi adónkból fizetik?
Különben OK, vegyék át, paff. Közben a bürokráciacsökkentés elmarad.

smatte 2013.07.08. 15:24:23

@sisszi: egész jó pedig, megszólítás, tagolás, (oda nem illő) idézet..:)

nandras01 2013.07.08. 15:26:58

@ColT: a modern polgári társadalom egyik legfontosabb vívmánya az önkormányzatiság.
persze létezett bizonyos mértékben a polgári társadalmak előtt is -mezővárosok, szabad királyi városok- de kiteljesedve csak 1789- et követően.
amúgy, ha igazán meg akarod érteni a lényegét, akkor nézz utána, hogy mit jelent a szubszidiaritás elve.

dr. Aullah 2013.07.08. 15:32:26

Kiszabadítják a falvakat az adósságcsapdából loal.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.07.08. 15:59:41

@tdk.112: sok lesz az enter. nyugodtan írhatsz folyóírással (még nem tiltották be a magyargyűlölő liberálisok), a blogdémon majd rendberakja a sorokat.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.07.08. 16:01:43

@ColT: Mert ha az önk. tulajdonról is a központi közigazgatás dönt, akkor az olyan, mint most.

Máshogy megközelítve, azért, mert ha nincs önk. tulajdon, akkor az önk. nem független a központi közigazgatástól.

Ami persze egy létező közigazgatási modell, csak akkor nem kell önkormányzatnak hívni, ami nem az. Szépen föntről kinevezik a települések ispánjait etc.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.08. 16:04:38

@nandras01: Nem ez a bajom. OK, legyen önkori, ami saját hatáskörrel rendelkezik, de úgy különösebben ez nem feltétlen jelenti azt a szememben, hogy kiskirályságokat lehet belőle csinálni. Annyit változtatnék a szabályozáson, hogy az állam, mint magasabb szerv bármikor hozzányúlhat az önkormányzati tulajdonokhoz, mert ezzel sok huzavonát, és abszurdisztán-jelenségeket meg lehetne előzni.
Persze ehhez kéne először egy jól működő, felelős állam is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.08. 16:06:20

@Counter: Nem is kell fentről. Csak a tulajdon- és egyéb hatáskörökkel van bajom, illetve az önkori a lóvé nagy részét úgyis fentről kapja. Akkor meg? :)

2013.07.08. 16:06:46

@tdk.112: Én pedig , ha nem haragszol, idézek neked a Bibliából .
" ...boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyeknek országa ....."

És tovább megyek, a Vastagbőrnek nem tettszik, hogy a nemzeti baltásügyek kormánya, eddig többet lopott, mint Ali baba és a 40 rabló, akik csak tanulók lehetnek a nemzeti ügyek kormányához képest.
Most éppen a Takarékszövetkezetek pénzét lopják el.
De nyugodj meg, nem tettszik ez sok fideszesnek sem, csak nem mernek ugatni, mert még nem tudják hogy kit akar, a Viktor vezette nemzeti baltás ügyek kurmánya-- koncként dobni a zemberek elé.
Ha meglesz a névsor, hogy kiket fog Viktor kivágni, mint szaros macskát ez esőre, no majd akkor lessz itt meglepi.Úgy fognak csicseregni, mint a madarak a jó időben .

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.07.08. 16:10:00

@ColT: Megfogalmaznád szabatosabban?

Mitől volna önkormányzat egy olyan közjogi entitás, amelynek tulajdona nincs, önálló jövedelme nincs....? Ilyen testületnek nincs hatalma, hatalom nélkül pedig nem -kormányzat, hanem dísz. Hatalom ott van, ahol végrehajtható döntéseket lehet hozni, és döntést ott lehet hozni, ahol van miről: ahol se tulajdon, se folyóeszköz, ott nincs miről dönteni. Díszpolgárság adományozásához viszont egy kicsit fölösleges mindez, az gittegyleti szint.

nandras01 2013.07.08. 16:15:47

@ColT: ha az állam bármikor hozzányúlhat az önkorm. vagyonához, akkor magát az önkormányzatiság elvét heréljük ki.
persze az állam jelenleg éppen ezt teszi de nem is állítom, hogy a polgári társadalom felé haladnánk.
90- ben elkezdődött a valódi önkormányzatiság kialakulni, a szabályzórendszer egyértelműen haladó volt, aztán mire azt hittük, hogy stabilizálódott a rendszer, rá kellett jönnünk, hogy egy kellően erőszakos és akarnok vezető -persze kellő számú pretoriánus segítségével és támogatásával- röpke néhány év alatt szét tudja verni és szinte feudális szintre tudja süllyeszteni a valamikori önkormányzatokat.

egy normálisan működő rendszerben pedig, ha kialakul a "kiskirályság", akkor az öntudatos és felelősséggel gondolkodó polgárok zavarják el a náthásba a helyi despotákat.
persze, hol van itt normálisan működő rendszer...

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.07.08. 16:36:01

@dr. Aullah:

"KIRÚGNI! AZONNAL!"

Hülye vagy? Életfogytra az önkormányzathoz láncolni! 47.000 forintért havonta! Persze csak azután, hogy elkoboztuk mindenét, a felesége/élettársa/kölke nevén lévöségeket is (beleértve a kajmán-szigeteki számlát).

maxval bircaman fȍszerkesztȍhelyettes · http://bircahang.org 2013.07.08. 16:41:11

@tdk.112:

Nagyon jó. Adhatnék Neked komolyabb feladatot a Pártirodán.

Üdv: Á.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.08. 16:44:20

@Counter: Használná a kormányzat tulajdonában levő eszközöket, de nem lenne tulajdonosa. Az önkormányzat az állam egyik szerve lenne, önálló döntési jogkörrel, de az egész cakkpakk az állam része, mert jelenleg szerintem túlságosan is különálló. De ez már csak az én kattanásom.

@nandras01: Miért herélnénk ki? Annyi, hogy nem kellene azon sz*kodni, hogy mi kié.
Persze ettől függetlenül is nagyon sokat lehetne javítani az önkormányzatok működésén, és csökkenteni a bürokrácián, ha valódi szándék lenne rá. Ez a járási rendszer ez vicc.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.07.08. 16:56:54

@ColT: Ha a központi kormányzat a tulajdonos, akkor nem ésszerű, hogy választott testület legyen a vagyonkezelő; akkor a tulajdonos nevezzen ki vagyonkezelőt.
Viszont ugye akkor minek legyen helyhatósági választás? Csak káosz meg zűrzavar az eredmény.

Ha viszont helyileg választott közjogi entitás gyakorolja a tulajdonos jogait, akkor miben nyilvánul meg a tulajdonos tulajdonossága? Ha meg a tulajdonos bármikor átnyúlhat a helyi önk. felett, akkor utóbbinak nincs tényleges döntéshozatali hatásköre, hiszen minden döntése feltételes, függő helyzetű döntés.

Pl. van egy üzlethelyiség a főutcán. Ha bérbeveszem és üzletet kezdek, a kormány bármikor elkezdheti gyakorolni a tulajdonosi jogait, ugye. Hát, ez a kockázat túl sok az amúgy is kockázatos piacon: nem veszem bérbe.
Eredmény? Káosz és zűrzavar, illetve korrupció.

Rendkívül ésszerűtlen a javaslatod...

titan 2013.07.08. 17:04:20

@ColT: sajnos így is borzasztóan gazdálkodnak a javaikkal az önkorik, ha nem az övék lenne, akkor még rosszabbá válna a helyzet. Bár azzal, hogy feltétel nélkül átvállalják az adósságot most államilag, gyakorlatilag sikerült mind a két módszerből a legrosszabbat kihozni, ami azért teljesítmény.

Pszt! 2013.07.08. 17:58:17

Ott van a kutya elásva, hogy ezek a települések mind fideszes önkormányzati vezetés alatt álltak, és akkor adósodtak el!

mizrolist 2013.07.08. 20:22:53

@tdk.112: Vidéki-paródiának nem is olyan rossz.

Walter Hartwell White 2013.07.08. 20:47:01

@Pszt!: Ennyi! És már ki is törölhetik a bizonyságlevéllel. Ez is milyen már, a szokásos melldöngető magamutogatás. Lásd alaptörvény asztala...

Secnir 2013.07.08. 21:07:52

bizonyságlevél.
az, bazmeg. tanúságlevél nincs? az nem jár?
komolyan, leszopom magam (pedig az én hátam, nem olyan, mint a politikusoké, nem hajlik, mert gerinc van benne).
Sétet kiváltották a 15 millió forintos adósságcsapdából, beszarás. Az én adósságcsapdám ugyanekkora. na, akkor most mi van? további kínzó kérdés: Kübekháza megkapta már az idei állami támogatást a 3428 forinton felül?

Secnir 2013.07.08. 21:11:41

@tdk.112: @ColT:
lebuktatok, hiányzott a Máray idézet. vagy thormay Szécyle.

Horizont 2013.07.08. 21:21:26

@Secnir: Már 5 alkalommal kiváltották az adósságcsapdában vergődő embereket!! Nem tudtad? Hát mire vágysz még??:)

Ezt az izélevelet vagy bizonyságlevelet vagy mit (külön emberük van aki ilyen barom elnevezéseket kitalál?) olvasva erőteljesen elgondolkoztam ezen az Orbánon! (nem először :D) Erősek vagyunk, megvédjük, összefogunk, megmentjük, kiszabadítjuk (jó, hogy nem felszabadít :D) meg ilyenek!!! Ez a krapek katona akart lenni kiskorában?? Lett volna inkább vadakat terelő juhász.... Hogy nem teljesen tiszta az tuti....

Secnir 2013.07.08. 21:31:54

@Horizont:
"Ez a krapek katona akart lenni kiskorában?"

ráadásul volt is katona. meg is lehet nézni a magyar honvédséget, mi lett belőle........

Horizont 2013.07.08. 21:34:42

@Secnir: Felsikáltatnám vele fogkefével a körletet:)

Ironfist 2013.07.08. 23:37:23

Tizenötmillió? Komolyan? A büszkélkedő, "miilyenfaszákvagyunk!" típusú levelek mennyibe is kerültek? És ezek a bizonyságlevelek? Hmm, lehet, hogy többet tudtak volna ...khm... "átvállalni", ha nem PR-ra költik a pénzÜNK felét?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.07.08. 23:44:29

@nandras01: "90- ben elkezdődött a valódi önkormányzatiság kialakulni, a szabályzórendszer egyértelműen haladó volt, aztán mire azt hittük, hogy stabilizálódott a rendszer, rá kellett jönnünk, hogy egy kellően erőszakos és akarnok vezető -persze kellő számú pretoriánus segítségével és támogatásával- röpke néhány év alatt szét tudja verni és szinte feudális szintre tudja süllyeszteni a valamikori önkormányzatokat."

ugye tudod hogy az eszaki M0 nincsen atadva? nem is lesz atadva meg 10 evig?
ugye tudod hogy a volgyhid miert epult?
ugye tudod hogy az aranyos volgyi tarozo miert nem epul meg?

tul nagy a pofajkuk a kis retkes önkuriknak, ideje volt hogy jol pofan b.sszak oket, ezt pl. pozitivumkent ertekelem Orbanektol

Megdobbent 2013.07.09. 04:52:13

A kivakart felmuvelt paraszt a legjobb esetben is csak egy szanalmas bugris lesz. Es itt messze nincs szo jo vagy jobb esetrol ;)

vantaan 2013.07.09. 06:29:14

bizonyságlevél? Inkább Nemzeti Marhalevél!!!! Magyarul állatkísérőlap.
A sok hülye mit gondol ki fizeti meg azokat az önkormányzati tartozásokat? ....majd Orbán Viktor vagy a Simicska Lajos ugye???
No ezért mondják ,hogy a választás az az ország IQ-tesztje! 2010-ben leégett a nemzet ....

kifordított nagyanyó 2013.07.09. 08:04:06

Milyen rendesek ezek a vikiék.

Amúgymeg:Igen.Ezt a pénzt ki kellett fizetni,mert gyurcsány meg bajnai az elmúlt nyolc évben a csőd szélére vitték az országot.

Még egyszer-nem győzöm hangsúlyozni-gyurcsány és bajnai,az elmúlt nyolc évben.

Birkák,lehet tapsikolni!

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2013.07.09. 10:07:26

Nemcsak a tettek ijesztőek már itt, hanem a retorika is. Tehát hogy már nem is 80, hanem 180 évvel ezelőtti kifejezéseket használnak mindenre... nem is csodálkoznék, ha a KFKI-ban már suttyomban építtetnék az időgépet.

Mai metro újságban meg már két teljes oldalt tesz ki a kormánymaszlag. Lesz ez még több is, attól félek...

CSENDES 2013.07.09. 10:18:32

@Megdobbent: Megírtad helyettem is. Nem csupán félműveltek, de ez a gagyi és idióta kivitelezés is kiveri a biztosítékot ...
Nemzeti hagymáz ez szerintem...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.09. 10:32:53

@Counter: Nem olyan biztos, mondjuk kevesebb helyi kiskirály tudna érvényesülni.
Meg ez csak egy kósza ötlet volt, biztos lenne jobb megoldás.
Amúgy nem is biztos, hogy vagyonkezelőre gondoltam. Felelősek lehetnének a rájuk bízott dolgokért, csak nem lenne a tulajdonuk. Megoldható ez.

@Secnir: Engem ezzel az izével ne emlegess egy kommentben :P

@titan: Na ugye...

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2013.07.09. 10:33:06

@kifordított nagyanyó: főleg, hogy az önkorik nagy része már 2006 óta narancsos uralom alatt áll, úgyhogy összegezve a helyi adósságokat, azok nagy részét bizony Vitykóék hozták össze. Az "emúthétév" alatt... ;)

Persze értem az iróniádat, ez a válasz inkább a tapsikoló birkáknak szólt.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.07.09. 10:38:26

@kifordított nagyanyó:

Ez így van! Abban a 8 évben Medgyesi még építette az országot, de a Gyurcsány - Bajnai már csak azon munkálkodott, hogy jó alaposan eladósíthassa.

titan 2013.07.09. 10:40:06

@ColT: "Felelősek lehetnének a rájuk bízott dolgokért"
Na EZ az, ami nagyon hiányzik minden területről.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.07.09. 10:40:44

@Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.):

Na de nem ám úgy volt aaaaz!!!! Mert bár az önkorik narancsosak voltak többnyire, de az állambácsi piros volt mint a pávián segge. A gonosz Gyurcsány-Bajnai pedig nem tűrhették eztet és jó alaposan eladósították az önkorikat, csak úgy bosszúból... hejjj!
XD

Tücsök1 2013.07.09. 11:23:56

@csabapayne: Sőt kötelezték őket arra,hogy építsenekdísztereket bokatörő viacolor borítással,meg szökőkutakat aranyhallal-hitelből! Hadd bámuljon a nép! Amíg a szökőkút csobog,s.l. nemközszereplő kasszája csilingel.

Tücsök1 2013.07.09. 11:26:33

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): Lehet,hogy kapott,de most a sötétben nem találják.

Tücsök1 2013.07.09. 11:31:10

A települések odatehetik a levelet a Szent István szobor és az országzászló(lehet,hogy nem így hívták) közé az alaptörvény asztalára.Szépen gyarapodik a gyűjtemény,lesz mit mutogatni az unokáknak.Kár,hogy ebből csak a visszafejlődést lehet levonni tanulságként.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.07.09. 13:35:39

@ColT: Tehát a helyi entitás felelne a vagyonért, amelyről ellenben soha nem hozhat végérvényes döntést, viszont azért a terheit viseli.

Aha.

Akkor most felmerül a kérdés, hogy mi értelme van a helyi önkormányzatnak ebben a modellben? Mert felelőssége az van sok, hatásköre az nincs semmi, akkor minek. Bűnbaknak? És ki akarna önk. képviselő lenni, a miniszterelnök unokahúga, mert neki nem eshet baja?

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.07.09. 14:08:07

Ezeket most már szájba kéne baszni, de rendesen, ezek másból nem értenek.

vantaan 2013.07.09. 15:36:44

@csabapayne: Talán a Meggyes féle beszélgetés (Esztergom) a kulcs ahol az önkormányzatok SZÁNDÉKOS eladósítása volt a téma ....mert majd 2010-ben .... S ekkor mentek a bayerzsótiknak és a rákayphilipeknek a több tízmillás kifizetések bemondásra média tanácsadás címen vagy a szolnoki bukott fideszesnek Baranyában.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.07.09. 16:29:45

@vantaan:
Azért ez egy kissé kockázatos, de praktikus terv. Kezdjünk szétosztani valójában nem is létező pénzeket, verjük megunkat brutál adósságokba... mert majd egy kritikus pillanatban a "főnök" kisegít a fekáliából. A pénz pedig egyik zsebből ki, a másikba be a 3. zseben keresztül. A negyedik zsebben marad is valami és vissza is osztanak belőle az első kettőbe. Aztán az ötödik zsebbe onnan csepegtetünk valamit, de megint csak a harmadik zseben át, ahol pont marad anniy, hogy még jusson a negyedikbe is belőle.

Az EU és az IMF pedig rohadékok, hogy átláthatóbb gazdaságot szeretnének kérni Magyarországtól, mikor a fenti leegyeszerűsített modell (nokiás dobozok és farzsebek nélkül) nem elég jó nekik?! ?! ?!
Ki érti ezt !?!?!?

Mariann19 2013.07.09. 16:43:31

Az állam által átvállalt önkori adósság kisebb településeknél 73.7, 5.000 fő feletti településeknél
610 milliárd Ft, összesen 683.7 milliárd forintról van szó.
A pénzügyi kormányzat máris nyert az üzleten 48 milliárdot, mivel a bankoknak egyszeri, az állam által átvállalt önkormányzati hitelösszeg 7%-át kitevő banki befizetést ír elő.
Indok: A hitel kockázata az adós személyének megváltozása miatt csökken. Azaz az állam jobb adós, és ez az állam határozza meg a kockázati rátát. Reciprok!
Lázár már megpróbálta eladósított városa javára rákényszeríteni a bankokat devizahitelleinek mérséklésére. Szándéka meghiusult, ezután jött a nagy ötlet az állami átvállalásról.
Arról nem is szólva, hogy kampány propagandáján milyen cuki lesz a bizonyságleveleket lobogtatni hónapokon át.

vantaan 2013.07.09. 18:26:23

@Mariann19: Az "marhalevél" a bizonyságról. ....bizony marha ez a plebsz, akárki megmondja Ha ezt beeszik!

Mariann19 2013.07.09. 18:35:23

@vantaan: "Ha ezt beeszik."
A Fidesz propagandagépezete remekül működik, a választási offenzívára felkészülten fogja plebszt hülyíteni, amely nem kap információt a valóságról, és az összefüggéseket sem képes felmérni.

Zati 2013.07.09. 22:22:51

Most mit genyóztok azon, hogy milyen má ez a papír?

Ezeket igenis 1944.okt.16-án gyártották. Kicsit megsárgult de a miénk....

Előre az úton fiuk!

Pagnar 2013.07.09. 23:09:47

Öröm latni a sok retardalt ajvekolasat lol, kisebbségnek kuss a neve.

Megdobbent 2013.07.10. 02:27:24

@Pagnar: akkor minek rofogsz ide, kiskoma? :> Akarsz 1:8 aranyban bunyozni a nem fidesz szavazokkal? Erteeeed? :)))

Ironfist 2013.07.10. 07:37:43

@Pagnar:
"kisebbségnek kuss a neve"

És pontosan ez az az általános fideszmentalitás, ami miatt oly gyönyörűen fogjátok ti, hazaárulók elbukni a következő választást, hogy öröm lesz szagolni.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.07.10. 08:08:33

@Mariann19:
1. Lázár pont abban volt mérhetetlenül tuskó, hogy nem a városa devizahiteleinek mérséklését akarta elérni, hanem a város által kibocsátott KÖTVÉNY árfolyamkockázatát akarta részben rákenni a bankra, név szerint ugye az Erstére, amiknek abban éppen semmi más felelősségük nem volt, mint hogy az önkormányzat által meghatározott feltételekkel kibocsátott kötvényre vevőket találtak.
2. A 7%-os befizetés már nem él, mert sokan részleges államcsődnek minősítették a dolgot; annak ellentételezésére lett kitalálva a Fidesz adórendszer legmutánsabb szörnyetege, a 208%-os adómértékű tranzakciósilletékelőirányzat-nemteljesülési adó.

Gabe Walker 2013.07.10. 08:39:06

@tdk.112: A Vastagbőr ahol tudta, savazta a szocikat anno, most meg azzal vádolod, hogy a szekerüket tolja? Ejsze, pont rajtuk számon kérni ezt elég hitvány gondolkodásra vall. A Nemzeti Ügyek Kormánya önmagában nézve tolvaj és dilettáns, nem kell hasonlítani semmihez.

kifordított nagyanyó 2013.07.10. 09:36:52

@Pagnar: Vedd úgy,hogy te is el vagy küldve a kurva anyádba!

@Gabe Walker: Irónia,vicc,ilyesmi.Csak vidékit utánozza.

Tücsök1 2013.07.10. 10:23:42

@Pagnar: Helybe jöttél a pofánvágásért?Nagyon helyes! Bár szomorúan tapasztalom,hogy amíg másokat nevezel retardáltnak,mákszemnyi agyad nem fogja fel a lényeget.Bámelyik percben magad lehetsz a kisebbség,akinek kuss lesz! Mert megérdemlitek,ezzel a padlóra köpködő mucsai paraszt mentalitással meg pláne!

lyken 2013.07.10. 10:27:41

@Secnir: "bizonyságlevél.
az, bazmeg. tanúságlevél nincs? az nem jár?"

2-in-1: Tanusítja, hogy a polgárokkal fizetteti meg a a vezetőik által felhalmozott adósságot(nem mintha valaki valaha is számn kérné és 23 év károkozásért elvinné 200 év kényszermunkára). És tudod mit? A prolik bekajálják. Elfogadják, hogy a közpénz nem az övék, az nem adóból van, hanem az valami pénzfán nő korlátlan mértékben és a Drága Kedves Vezető most ad belőle.

Mariann19 2013.07.10. 14:27:16

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye):
Valóban, igazad van, a 7% helyett jött be a 208%.
Lázár hazardírozott a kötvényügyletnél a város pénzével, amikor beütött a krach, tekintélyelv alapon próbálta visszahozni az árfolyamváltozásból származó veszteségeket.
Miután ez a terve meghiusult, jött a nagy ötlet, a Fidesz vezette, mértéktelenül eladósodott városok
adósságát vállalja át az állam. Azonban a valóság leplezése miatt ki kellett ezt terjeszteni valamennyi településre.
Persze, az ország eladósodásának rátáját ez nem befolyásolja, akár az állami, akár önkormányzati adósságról van szó, a mértékébe beleszámít.

Ironfist 2013.07.11. 00:20:26

Kíváncsi leszek, az egyértelműen a fidesz által csődbe vitt Esztergomot vajh megsegítik-é?

Pagnar 2013.07.11. 03:36:12

@Megdobbent: "Akarsz 1:8 aranyban bunyozni a nem fidesz szavazokkal? Erteeeed? :))) "

Érdekes, en ugy tudtam, hogy az 1:8 az 2/3, es nem oda hanem ide, de nyilván ilyen lényegtelen dolgokkal nem torodnek felétek.

Majd jovore megmutatjatok...persze...aztán kivel ? A retardalt beszedhibas csücsöri mesterhazyval? Vagy a buzibarat internacionale dalolo libas bajnaival?
Szep kilátás nem mondom.
Nem baj gyerekek, a remény hal meg utoljára...

Lol

gyrgyvrs 2013.07.21. 11:03:33

@Pagnar:
Az a 2/3 az ország 52 % volt ha jól tudom. Lehet, hogy jövőre is oda lesz 2/3-ad képviselő, de az ország retardált 25%-val, meg a határonkívüliek 99%-val (akik bár külföldön fizetnek adót, belföldön veszik fel a segélyt, nyugdíjat, meg belepofáznak a sorsunkba! Keleti határ mellett élek, úgyhogy pofájátmindenkibefogja!)

Ironfist 2013.07.21. 21:08:18

@gyrgyvrs:
"Az a 2/3 az ország 52 % volt ha jól tudom."

Rosszul tudod. Az a kétharmad az választásra eljárultak 52%-a volt, akik a választókorúak kb 50%-a voltak, akik a teljes népesség kb 70%-a.

lyken 2013.07.22. 09:43:57

Van 6 millió választára jogosult. Ebből kb. 3 millió ment el szavazni. Ennek az 52% olyan 1,53 millió. Emellé odateszem a tényt, hogy ahányszor sokan mennek el választani, mindig baloldaliakat választanak. Namármost elég vicces, hogy 1,5 milliós keménymag meg tud szivatni egy komplett országot. Mert ugye itt arról van szó, hogy azért szív a többség, mert rájuk hagyják és nem mennek el szavazni. Hogy is mondta Széchenyi? Minden nép olyan vezetést kap amit megérdemel?

süti beállítások módosítása