Skip to content


       Szűrés lista

Sikerek mindenütt: az "online kassza"-projekt

2012. októberében Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter kiállt, és az X+1-ik csomagjában bejelentette, hogy
- minden kasszát be kell kötni online a NAV-hoz
- ennek a határideje 2013. január 1.
- és ebből 2013-ra 100 milliárd plusz adóbevételt várnak

Erre mindenki, aki kereskedelemben dolgozik, hangosan felröhögött, nézd má' a hülyéjét, már megint mit hordott össze!
Az online kassza elvileg nem egy rossz ötlet, bár ugye azt mindenki tudja, hogy úgy csalnak, hogy NEM ütik be a tételeket -> nincs blokk -> nincs mi áttöltődjön a NAV-nak, erre azt találték ki, hogy nem elég az, hogy mondjuk naponta egyszer áttöltődik az összes tranzakció a NAV-hoz, hanem minden kassza legyen online, hogy a NAV-ellenőr a laptopjáról a boltban "realtime" tudja figyelni, hogy beütik-e a tejfölt vagy nem ...

Tök jól hangzik, ugye? A NAV-nak biztos van erre elég kapacitás ...

Aki nem jártas a kasszarendszerek világában, röviden:
A kisboltok úgynevezett kiskasszákat használnak, egy - két kassza, kiadja a blokkot, csókolom. A hipermarketek, üzletláncok, benzinkutak viszont PC alapú kasszákat használnak, vagyis a kasszák egy saját különálló rendszerre vannak kötve, amit egy külön szoftver vezényel.

Így a fejlesztés is két szálon indult el, a kiskasszákra és a nagykasszákra.

Illetve indult volna el, ugyanis fejleszteni csak úgy lehet, ha pontosan leírják, hogy mit szeretnének, vagyis kell egy részletes, halálpontos specifikáció, ami alapján a fejlesztők nekiállhatnak programozni. 

Ezt előbb az NGM majd az NGM-NAV páros együtt sem volt képes megírni, végül nagy nehezen nyáron megszületett a kiskasszákra a specifikáció. A bevezetés határidejét ezért folyamatosan ki kellett tolni, előbb május 1-re, majd október 1-re, jelenleg 2014 január 1.

A kiskasszák engedélyeztetésével, az engedélyek visszavonásával az NGM http://444.hu/2013/11/21/karacsonykor-egyutt-telepitheti-majd-az-uj-penztargepeket-az-orszag/ a kiskereskedőket, megrendelték, kifizették a kasszák árait, le is gyártották, de az engedélyeket visszavonták. Most se pénz, se kassza. (250 ezer kassza * 100 000 forint = 25 milliárd forint, nem mindegy ki gyártja le a kasszát, mert a kassza árán túl övé lesz a szervizelés is)

Emellett a nagykasszásokat is erősen szívatják. 
Ugye, mennyiszer fordult elő, hogy a MOL kúton, a gyógyszertárban, a Tescoban, az Auchanban, a Lidlben nem ütötték be a termékeket és nem kaptál blokkot? 
Nem számít, legyenek itt is online a kasszák!

Azonban a PC alapú kasszákra a végleges specifikációt szeptember 19-éna adta ki a NAV!
Vagyis szeptember 19 és december 31 között kellene újraírni a kasszákat irányító szoftvert, alaposan letesztelni, mert ugye ha bugos a program akkor a kurva anyjukat a multiknak, az új programot fiskalizáltatni a NAV-val (mert csak a NAV által bevizsgált és jóváhagyott kasszavezérlő program lehet használni), legyártatni a több tízezer új kassszát, kicserélni a jellemzően éjjel-nappal üzemelő boltokban az összes kasszát, frissíteni a kasszavezérlő programot, mindent egyszzer az ország minden pontján a karácsony alatt.

És nincs több haladék, Varga Mihály bekeményített, mert szerinte a kereskedők meg a gyártók húzzák az időt (!), miközben ők nem voltak képesek egy normális, végleges specifikációt megírni.

Jelenleg úgy áll a helyzet, hogy a NAV 12 napra bezárathatja azt a boltot, aminek a kasszái nincsenek online 2014. január 1 után. Ez ugye pofonegyszerű lesz, január 2-án reggel megnézik, hány kasszát látnak ők online a rendszerükben, mindenki másnak mehet a boltbezárásról a végzés.

Hogy kinek és miért jó az, ha bezáratnak olyan boltokat, gyógyszertárakat, benzinkutakat, ahol eddig sem tudtak csalni nem tudom, ez biztos az "Unortodox gazdaságpolitikai II."-ben lesz benne. Szerintem a bezárt boltból egészen pontosan nulla forint áfabevétel keletkezik. De hát én csak egy ostoba bölcsész vagyok, nem látom át teljesen az unortodox csodát!


Címkék: nav ngm

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr475647009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Aullah 2013.11.21. 10:26:47

Imádom ezeket az új grafikonokat!

Algopirin 2013.11.21. 10:28:57

Az utolsó kép zseniális. :D

tucano 2013.11.21. 10:42:04

Ezúton kívánnék boldog karácsonyt és kellemes pihenést minden kasszafrissítőnek!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 10:42:46

Maga az ötlet jó, csak a megvalósítás abszurd.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.11.21. 10:46:38

Csak kettő+egy ártatlan kérdés:
- Tessen mondani, a kockás füzet is be lesz madzagolva a NAV-ba? Csak mert az a tétel, amit nem ütnek be, azt a NAV ugyanúgy nem fogja látni, ahogy eddig...
- A be nem ütött tejfölök, kulcsmásolások, zoknik, tévéjavítások tetemes száma és az erre a rendszerre elköltött adóforintok ugye lehetőséget teremtenek arra is, hogy a NAV nagyadózói/~csalói érdekköre továbbra is -immáron nyílt politikai asszisztenciával- tovább folytathassa a maga kis üzelmeit (ahogy azt mostanában az ex-NAV-os fickó vakargatni kezdte)?

+1: Amikor az ÁFA visszautalások határidejét pikk-pakk 75 napra növelték, akkor nem arról volt szó, hogy az egésznek az a célja, hogy több idő legyen a jogosulatlan visszautalások kiszűrésére? Jó lenne kideríteni, hogy ezzel mennyit sikerült fehéríteni a gazdaságon, mert innen vidékről csak az látszik, hogy a NAV lehetőséget kapott még 30 napig kotlani a gazdaságból ennyivel több ideig hiányzó milliárdokon.

Tiborfalvi Tibor 2013.11.21. 10:53:54

"És nincs több haladék, Varga Mihály bekeményített, mert szerinte a kereskedők meg a gyártók húzzák az időt (!), miközben ők nem voltak képesek egy normális, végleges specifikációt megírni."

Azok a gyártók, akik a csókos körből kerültek ki minden bizonnyal?

index.hu/gazdasag/2013/08/02/egy_ceg_tarolhatja_le_a_penztargeppiacot/

"A boltosok most csak egyetlen gyártó háromféle online pénztárgépe közül választhatnak..."

Nincs több kérdésem.

Koronás Udvari Chinpoko Mester 2013.11.21. 10:54:08

@tucano: Van egy kasszaszervizes Ismerősöm, előre szivinfarktust kapott kétszer, meg rákot minden szervébe, mert amikor anno a trafikok nyiltak, akkor sem aludt egy hétig.

értsd hajnali kettokor veszi at szekesfehervaron az uj kasszat, és reggelre be kell kötni nyiregyhazan.

maxval a nem gondolkodó birca 2013.11.21. 11:11:04

Ez egy tok jo otlet, ,minden kritikusan gondolkodo, istenhivo ember szerint.

IdomitottFoka 2013.11.21. 11:11:49

" De hát én csak egy ostoba bölcsész vagyok" - Látszik. ->

"kell egy részletes, halálpontos specifikáció, ami alapján a fejlesztők nekiállhatnak programozni"

Mfha. Az majd menet közben megszületik. Vagy utólag.

netnepper 2013.11.21. 11:13:26

Pénztárgépek beüzemelésével és javításával foglakozó szakember ismerős mondta, hogy a Tesco-ban csak minden második pénzárgép van bekötve a hivatalos könyvelési rendszerbe.
Jó reggelt mindenkinek, aki amúgy szereti, ha az üzletébe betévedt adóellenőr lazán megdurrantja fél misire, ha véletlenül csak 1 másodperccel is de később nyújtja át a blokkot...

tucano 2013.11.21. 11:14:18

@Koronás Udvari Chinpoko Mester: pont erre gondoltam, hogy valahol valaki káromkodva üti gépet karácsony hajnalán, hogy Mr. Varga örüljön.

nemecsek ernő áruló 2013.11.21. 11:19:06

Az ötlettel nem lenne gond. Horvátországban a kínai boltok szinte egytől egyig eltűntek. Mert ugye szokták azt csinálni, hogy beütik, hogy 350, aztán amikor kifordulsz a kasszától, akkor C-t nyomnak, és nem ütöttek be semmit. Na most a horvátban használt kasszák már ezt is rögzítik, és továbbítják, ez volt a halálos ítélet szinte az összes kínai boltnak.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.11.21. 11:20:51

Lassanként élesednek és egyenesednek azok a kasszák...
Ezúttal kik lesznek behívva a zellenforradalom leverésére? Az azeri baltás alakulatok?
:)

Johnny336 2013.11.21. 11:22:46

4400%-kal! SIKER! :D

Édesdrágajókenyér...

2013.11.21. 11:25:51

Persze az ötlet jó. De a kivitelezés tipikusan fideszes és ettől lesz hányingere az embernek. Úgyis csalni fognak azok akik csaltak, ettől több adóbevétel nem lesz, csak több gondja lesz a kisvállalkozóknak. És éppen ez a gond. Minél több adminisztrációs terhet tesznek a kisvállalkozókra, annál több adóelkerülés lesz, mert nem képesek betartani minden jogszabályt emberi kapacitás hiányában.

Algopirin 2013.11.21. 11:36:19

@roli101: én úgy mondanám: tipikusan magyaros.

Helló Leó! 2013.11.21. 11:44:32

"Ugye, mennyiszer fordult elő, hogy a MOL kúton, a gyógyszertárban, a Tescoban, az Auchanban, a Lidlben nem ütötték be a termékeket és nem kaptál blokkot? "

A trükk ott van, hogy a éjjel jön az IT brigád és töröl egy rakás tételt a gépből.
(Persze sokan azt hiszik, hogy na, azt nem lehet megcsinálni. Dehogynem...)

Johnny336 2013.11.21. 11:48:43

@Helló Leó!: ahogy a csuda digitális, ECU-ra kötött km-órát sem lehet visszapörgetni a kocsikban. Mindent lehet, csak akarni kell :)

Az ECU-alapú tachográfot is úgy meghekkelték az egyszerű kamionsofőrök, hogy öröm nézni...majd pont egy pénztárgépet, aminek "megfelelő" működésétől függhet néhány bolt sorsa?

Helló Leó! 2013.11.21. 11:59:09

@Johnny336: Ja, "bírom" ezt a naiv hozzáállást: ááá, hát a nagy multik nem csalnak. Há' be van ütve minden tétel. Ők nem csalnak, csak a kisboltok!

Ja, persze.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2013.11.21. 12:05:29

Az a baj ezzel is, hogy túl van lihegve, és nemigen számol a peremfeltételekkel. Egy komoly ingatlanban üzemelő boltban oké, hogy simán bekötöd a telefonaljzatba a pénztárgépet. Az igazi sz*patás a különféle bódéráusoknál van, különösen azoknál, akik csak nyáron vagy csak télen dolgoznak, de attól még van "változó telephelyes" pénztárgépük.

Van viszont ennél érdekesebb kérdés is. A mávos étkező- és hálókocsikon is van pénztárgép, ha valaki ott vesz a kalauznál jegyet, vagy valami enni/innivalót, akkor arról is kap blokkot. Na állítólag ezeket is be kell kötni valahogy. Ezzel csak az a probléma, hogy ezek a kocsik elmennek mindenhová a világba, néha EU-n kívülre is. Aki már utazott vonattal például Győrbe, az meg tudja jól, hogy térerő nem mindig van útközben. Na ezt jól megoldani, az ám az igazi kihívás!

finom szaftos oldalas 2013.11.21. 12:23:21

Az lenne szép, ha önként, minden kereskedelmi egység szépen lehúzná a rolót egy hónapra tiltakozásképpen. Bejelentve a NAV-hoz, ahogy kell, járulékfizetés szünetel... Ha egy hónap múlva még mindig életszerűtlen a szabályozási környezet, akkor tovább...

Ferrari F 40 2013.11.21. 12:24:11

@netnepper: Néhány éve mesélte ugyanezt (Tesco pénztárgépsor felében van csak adómemória) Apeh jogi osztályán dolgozó ismerősöm -egy osztálytalálkozón. Azt hittem dobok egy hátast, de még csak ekkor kezdett bele igazán... Így a volt Nav-os revizor borítása már nem is lepett meg igazán.

goldenhind 2013.11.21. 12:27:49

@netnepper:
@Helló Leó!:

Üdvözlünk mindenkt az informatika világában :)))
Ez eddig kérdés volt?

Az őskorban még két pénztárgéppel dolgoztak egyesek, ott aztán mindenki kapott blokkot....

Nem csodálkozom, hogy nem tudják az adót behajtani, egyrészt nem akarnak egyes rétegeket piszkálni, másrészt ugye senki nem gondolja, hogy az adóhivatalban csakis profik dolgoznak...

csak egy néző 2013.11.21. 12:27:59

az Ásia Centerben vajon hány gép lesz on-line?
Mert ott eddig is mindig adtak Áfá-s számlát a kici és ócó kereskedők és záróra után beültek az X5 BMW-be az ML Mercikbe és mentek a postára befizetni azt, ami az államnak jár.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2013.11.21. 12:35:32

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye): A kockás füzetet nem látja, viszont egy valamit egyszerűsíthet: az ellenőrzést. Már, ha tényleg működhetne úgy a dolog, hogy minden pénztári tranzakció azonnal bekerül a központi adatbázisba és az egyes boltok real-time monitorozhatók. Mert akkor a szegény apeh-ellenőr, aki eddig kénytelen volt elszenvedni, hogy a thai masszőrlány szájjal megmasszírozza, majd utána jól megbüntette, ha nem adott blokkot a megfelelő spermaszám feltüntetésével, most csak odaáll az intézménybe és figyeli az eladásokat, amiről azonnal láthatja, hogy hoppá-hoppá Fél Tsötse Kinn Tsüng bizony már másfél órája nem használta a pénztárgépét, miközben a kuncsaftok meg sorjáznak jobbra-balra.
Persze ehhez komoly technikai felkészültség és nyilván a jelenlegitől eltérő jogi szabályozás lenne szükséges, bár azt is tudjuk, hogy ez utóbbi "oszt jónapot".

Amit viszont egyesek írnak a multik csalásairól, azok számomra klasszikusan az urban legend kategóriába tartoznak. Egy multi olyan sok módon és formában csal, és trükközik, hogy egyszerűen képtelenség ilyesmit eljátszani, de még, ha technikailag megoldható és kezelhető lenne, akkor se hiszem, hogy hosszú távon kifizetődő. A multi nem tud feketén beszerezni, nem tudja mivel feltölteni az üresedéseit, ilyen volumenek automatikus rendszereken működnek csak, így az összes beszállítóval is csak korrekt elszámolás útján tud dolgozni. Persze eseti mókák előfordulhatnak, de olyan, hogy csak a pénztárgépek fele van valódi használatban, meg éjszaka járnak a törölgetős kommandók... ezek elég hihetetlen kategórába esnek.

Hajtányos 2013.11.21. 12:38:04

@no-night: A kiskasszák mobil adatkapcsolattal rendelkeznek, így telefonkábel nem kell hozzájuk. Viszont térerő igen. Arra még nekem senki nem tudott válaszolni, hogy ezt hogy fogják megoldani például egy jó árnyékolással rendelkező pincében lévő üzletben.
Mi a napokban helyezzük az új gépeket üzembe. A még most használt kasszáink mindössze két és fél évesek, ezeket az elődeik gyári(!) hibája miatt kellett megvennünk. De most selejtezhetjük ezeket is... Abszurdisztán jobban teljesít!

tryclops 2013.11.21. 12:50:36

@Before: Ahogy én a magyar közigazgatást ismerem, ez úgy fog lezajlani, hogy az ellenőrzés idejére bezárják a kérdéses boltot (egy héte), amíg kinyomtatják papírra a kasszát.
Majd Gizike néni előveszi a ceruzáját, és....

sas70 2013.11.21. 12:55:07

Ez megint egy lufi volt, amit valamelyik agyament kitalált és a kétharmados szavazógép jóváhagyott. A megvalósításban is jobban teljesítenek, mint annyi minden másban. Csak már megint kkv-szektort szívatják a valóságban és nem a gonosz multikat. És ez sem fogja fehéríteni a gazdaságot, mert a fekete gazdaságban számla sincs, meg megtalálható cég sincs és ezen ez sem fog változtatni.

Bär Finn 2013.11.21. 12:55:24

@Before:
Az urban legendrol annyit, hogy az édesapam egy asvanyvizes cégnél dolgozik és több multi képvisleöje is hetente cash-el jar hozzajuk fizetni az x kamion asvanyvizet. Persze AFA-s szamla nem kell...
Igy persze az asvanyvizes cég is tud fizetni zsebbe... és igy tovabb...

dr. Aullah 2013.11.21. 12:59:53

@sas70: Sosem volt az a célja ennek, hogy fehérítsenek, hanem hogy eladják a pénztárgépeket és az egyéb szolgáltatásokat.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2013.11.21. 13:02:26

@Bär Finn: Hát, nekem más típusú rokonom más típusú (multi)cég vezetésében dolgozik, és ilyen nem létezik náluk. Persze nyilván egy kisebb, főleg tisztán magyar beszállító meg tudja oldani, de egyszerűen nem látom az értelmét. Mondjuk ez nem sokat jelent, elhiszem, hogy így zajlik...

Jimbo75 2013.11.21. 13:02:49

Az ötlet jó lenne, így talán nem csalná az adót minden vállalkozó, (de legalább a zöldségesek nem)
persze ebből sem lesz semmi....

kovacstamas1123 2013.11.21. 13:10:11

@Before: Mi egészen addig tudtunk a "pesti piacon" zöldséget-gyümölcsöt vásárolni nagyobb mennyiségben, míg a multi embere oda nem szokott, és készpénzért meg nem vásárolta a teljes (több kamionnyi) árumennyiséget. Gondolom ő biztosan kapott számlát a teljes tételről, mikor nekünk a kisebbről sem volt hajlandó adni a termelő.
És utána ezek a termelők sírnak, hogy a multi csak áron alul hajlandó megvásárolni a termékét, mikor mi már olcsóbban jutunk hozzá a TESCO-ból, mint amennyiért nekünk adná/adta.

spinat 2013.11.21. 13:17:11

tegye fel a kezét, aki a kisboltban mindig elkéri a cetlit

goldenhind 2013.11.21. 13:19:42

@Before:
Még egy apró szösszenet az urban legend gyűjtésedhez :)
Pár hónapot volt "szerencsém" eltölteni nagy húsipari cégnél jópárévvel ezelőtt.
Ha jött egy ellenőrzés, akkor előző éjjel beállt a hűtőkamion, hűtőautó, bepakolták az árut ami "nincs is", utazott egy napot, és este visszajött ugyanúgy "üresen"...

AFulgens 2013.11.21. 13:21:34

@spinat: En elkerem. De erre a sajat hulyesegem az ok: konyvelest vezetek, fillerre pontosat es legalabb egy evre visszamenoleg minden blokkom megvan. Kiveve amikor megsem, de allitom, hogy 95%+ megvan :)

titan 2013.11.21. 13:32:58

@AFulgens: megnyugodtam, hogy nem csak én vagyok olyan bolond, hogy nyilván akarom tartani a kiadásaimat :)

emerico 2013.11.21. 13:38:59

Ha valóban az lett volna a cél, hogy a nyugtaadási morált javítsák, akkor ez az egész online kassza elmebaj megúszható lett volna. Elég lett volna hozzá pár jogszabály, tövény stb megváltoztatása.
Mondjuk úgy, hogy a nav büntetné a vásárlót is, ha nincs nyugtája a vásárolt termékről. Mondjuk fél óráig kötelező lenne megtartani a papírost. Kijön a vevő a boltból a NAV-os ellenőr elkéri a nyugtát. Nincs? Oké, a vásárló fizet kétezer forint bírságot, a bolt meg ötvenezret. Másnaptól egy vevő sem menne ki a boltból blokk nélkül. És még az eladónak is érdeke lenne, hogy vigye el a cetlit, mert lehet hogy Nav-os Józsi már kint áll a bolt előtt. És persze ugyanezt bevezetni a szolgáltatói szektorban is.

főkolompos · http://fokolompos.blog.hu/ 2013.11.21. 13:45:32

Az online adatkapcsolat nem feltétlenül azért fontos, hogy a NAV ellenőr realtime lássa a beütött tételeket, hanem hogy hitelesen rögzítésre kerüljön az adóhatóság belső rendszereiben az eladási tranzakció időpontja is.
Minden boltnak kell valamilyen bevételt kimutatnia, legyen az kicsi vagy nagy áruház, teljesen mindegy. Sokszor ugyanakkor ezt meg lehet azzal oldani, hogy nap végén bizonyos tételeket még beüt a boltos, hogy látszódjon, van forgalom, de azért persze nem túl nagy.
A rendszer az ilyen trükközést is kiszűri, hiszen ha az adatokból az látszik, hogy a kaja bt forgalma napközben x, zárás előtt 10 perccel meg 5x, akkor jóeséllyel gyanút fognak majd az ellenőrök...
és még lehetne sorolni, ezen kívül is számos olyan normális jellegzetessége van a kiskereskedelmi forgalomnak, amit lehet figyelni, amire lehet matematikai modelleket építeni, és ha valami nem a modell szerint alakul, lehet a revizornak figyelmeztető jelzést küldeni, hogy érdemes lenne ránézni egy adott cégre.

Maga az ötlet (online kasszák) tehát kiváló szerintem, persze nyilván a kivitelezést sikerült a szokásos korrupt és hozzá nem értő módon megoldani majd az egészet a kereskedők torkán lenyomni, de az országot vezető T. társaságtól ezt már megszokhattuk, szerintem semmi meglepő vagy váratlan nincs benne.

Reggie 2013.11.21. 13:53:05

Hibas az utolso grafikon, mert csak 4300%-al noveltek a bekotott kasszak szamat, mivel a novekmeny csak 215: (220-5)/5*100

doktor.dikhed 2013.11.21. 13:55:03

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Az a baj, hogy egy cégnek a támogatás mellett is legalább 100e Ft. Ha csak egy kasszája van.
Emellett havonta fizetnie kell egy külön, speciális netkapcsolatért.

Az Államnak meg a büdös életben nem lesz ebből 100 milliárdos bevétele, de 50 sem.

Valaki viszont szépen meggazdagodik a kasszacseréken. Szóval, nem, az ötlet sem jó.

goldenhind 2013.11.21. 13:56:29

@főkolompos:
* és ha valami nem a modell szerint alakul, lehet a revizornak figyelmeztető jelzést küldeni, hogy érdemes lenne ránézni egy adott cégre *

Ez egy jó modell *lenne*.
Én sem értem pl. hogyan lehet több száz céget bejelenteni egy IX. emeleti lakásba...
És miért nem villog vörös keretben a kijelző az ügyintéző előtt, hogy neee... ne üsd rá a pöcsétet...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 13:57:42

@doktor.dikhed:

Én BG-ban élek jelenleg. Itt tavaly vezették be pl. az összes gyógyszertárra ugyanezt. Végül sikeres lett, a bevétel-eltitkolás csökkent.

porthosz 2013.11.21. 14:02:30

@emerico: "Mondjuk úgy, hogy a nav büntetné a vásárlót is, ha nincs nyugtája a vásárolt termékről. Mondjuk fél óráig kötelező lenne megtartani a papírost"

És hogy bizonyitja a NAV ellenőr hogy az illető fél órán belül vette az adott terméket? :) Mert ehhez még az üzletbe bemenés előtt végig kéne kutatni a vásárlót hogy mi van nála és ehhez képest mi a különbség amikor kijön.

Algopirin 2013.11.21. 14:03:29

@doktor.dikhed: na ezt nem értem. hogy miért a mobilos kapcsolat a jó csak. mérnem lehet bedugni a számítógép mellé a netbe. az általában van a legtöbb helyen.

Yogi 2013.11.21. 14:06:22

Ha az online kasszákhoz térerő kell, azaz GSM hálózaton fog működni, akkor megkérdezte valaki a mobil szolgáltatókat is, hogy fogja-e bírni egy-egy átjátszó a hirtelen jött adatforgalmat? Vagy pl. egy Auchanban majd nem lehet telefonálni/netezni, mert az ott lévő 23 kassza folyamatosan fogja az adatokat szolgáltatni a NAV-nak? Mi lesz az olyan kisboltokkal, pl. vidéken, ahol nincs, vagy csak korlátozott az adat hálózat (3G-2G), esetleg a határ mellett van a bolt és néha roaming-olni fog a kassza? Azért kérdezem, mert ugye mindenki ismeri a "karácsony/szilveszter effektust" a mobil hálózatokon. Viccen kívül, örülnék, ha egy hozzáértő elmagyarázná nekem.

protézisesh 2013.11.21. 14:07:47

@goldenhind: a Tesconak 2011-ben 612.000.000.000,- Ft volt a nettó árbevétele. Ez pénztárgépbe ütve (+27% ÁFA) = 777.240.000.000,- Ft

Gondolkozzunk már reálisan:
- Ha ez csak a fele a valóban eladott árumennyiség értékének, akkor a tecskó majdnem 800 milliárd forintot forgalmaz feketén?!
- 800 milliárd forintnyi áru importját (mert ugye lóf@sz se hazai a bótba') vajon hogyan lehet eltüntetni a beszerzési oldalon?!
- csak egyszerű számok: egy kamionra 24 raklapnyi liszt, cukor, vagy ásványvíz fér, vagyis ún szárazáruból 24x1000x250Ft= 6millió forint. --> vagyis SZÁZEZER TELJES kamionnyi árut kellene behozni és szétosztani az országon belül...

És ez csak a Tesco, de mellette van egy Metro, egy Spar, egy Auchan, egy CBA, Reál, anyámtyúkja, akik közül az első 2-3 csaknem ugyanakkorát akaszt, mint maga a tesco. Jól hangzanak ezek a "nincs bekötve minden második kassza"-dumák, de legyen már bennetek egy kis realitásérzék!

protézisesh 2013.11.21. 14:09:01

@Algopirin: "mérnem lehet bedugni a számítógép mellé a netbe. az általában van a legtöbb helyen." Ja, a II. kerületben igen, de az országban a legtöbb helyen nem.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.11.21. 14:13:44

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: A cikkben szó volt arról is, hogy miért nem jó ez az egész "online-osítás". Az adót nem azzal csalják a kereskedők, hogy beütik az árucikket a gépbe, hanem azzal ha nem. Arra úgy sem lesz kapacitása az adóhivatalnak, hogy minden pénztárgépet folyamatosan online figyeljen, így az egész csak Kusza Szem lidérces álma marad.

emerico 2013.11.21. 14:14:20

@porthosz: Értem én ezt is. De akkor meg legyen az ellenőr a boltban. Lényeg, hogy a vásárló is ösztönözve, vagy kényszerítve legyen abban, hogy nyugtát kérjen.

Algopirin 2013.11.21. 14:15:33

@protézisesh: én speciel vidéki vagyok. nálunk jellemző a net és telefon. persze nem borsodi kisfalu, ez tény.

emerico 2013.11.21. 14:16:48

@Yogi: Nekem azt mondták a pénztárgépesek, hogy az összes gép roamingolni fog, mert akkor nincs gond a térerő problémával. Tehát az összes adat kimegy valahová külföldre, és onnan vissza a navhoz.

porthosz 2013.11.21. 14:30:05

@emerico: Már látom előre a közmunkás ellenőrőket minden boltban...

Egyébként meg, amíg magyarországon az adók benne vannak a világon a top tízben, cserébe az ellenszolgáltatás meg az alja top tízben, addig felesleges itt erőlködni. Senki nem érdekelt az adófizetésben.

Jó példa a svédek. Nagyon magasak az adók, de az emberek érdekeltek az adók fizetésében mert nagyon magas szintüek az állami szolgáltatások is. Nincs is szükség áfás számla meg hasonló f@szságokra ami kb. csak magyarországon létezik.

De amig azt látod hogy a befizetett adó kb. 80%-át ellopják addig értelmetlen az egész. Ráadásul nehogy azt higgyük már hogy jóska pista bt felelős az adócsalásért. Persze adót csal mert különben csődbe menne, de a nagy pénzek nem itt tünnek el. Hanem a 600 milliárdos 4-es metrónál (ami még kész sincs ennyiből) meg a korábbi 1000 milliárdos autópálya építéseknél ahol amikor kimentek az ellenörők hogy a 5-6 milliárd ft/km-res autópálya költségekbe mert nem fért bele a Jóska minimálbéres fizetése hanem eltünös tintával beírva...

És akkor még nem beszéltünk a korábbi olajszőkítésről, a mostani stadionépítésről vagy épp a legújabb NAV-os adócsalásról amit ugye a NAV kivizsgált 2 nap alatt...

Ugyandehogy (törölt) 2013.11.21. 14:30:37

@Algopirin: és kitűnő mintája annak, hogyan készülnek ma Magyarországon a statisztikák.

sorhajóhadnagy 2013.11.21. 14:31:47

Én sem hiszem, hogy megérné a nagy láncoknak a pénztárgépek felét üresben járatniuk, hiszen akkor a menedzsment sem tudja, hogy miből mi fogy, és miből kell rendelni. És mivel zömükben tőzsdei cégek, nem a forgalom papíron történő csökkentésében, hanem valós növelésében érdekeltek. Adóoptimalizálás vagy adómachináció tekintetében sokkal biztosabb a Horváth úr, tudjátok, a renegát NAV-ellenőr által vázolt "jóhiszeműen veszem az adócsaló közvetítő gyanúsan olcsó áruját" modellt. A profit megmarad, növelhető, kimutatható, az adócsalás a beszerzőknél valósul meg. Ez magyarázhatja a fentebbi kommentekben a multik hús- és egyéb beszállítóinál tapasztalt lazaságokat. Bár a modell lényege elvben az is, hogy az adócsaló fiktív beszerző cég "tuti" számlát ad a multinak, különben az nem tudná mozgatni az ÁFÁ-t.

bekbórd! 2013.11.21. 14:39:28

@Hajtányos: a jogszabályban az van, hogy a kasszát naponta 1 órára kell úgy elhelyezni, hogy online lehessen, ha ez alapból nem megy a gyenge térerő miatt. ezalatt fogják leszívni belőle az aznapi naplót.

Hajtányos 2013.11.21. 14:49:37

@protézisesh: A magyar-szlovák határkörzet közútjainak idén tavaszi ellenőrzés-sorozatakor napi(!) 1600 kamionnal csökkent a forgalom. És ez csak egyetlen határsávja az országnak...

Hajtányos 2013.11.21. 14:53:34

@bekbórd!: Köszönöm, erre voltam kiváncsi. De a (valóságtól nem is túl elrugaszkodott) példámban szereplő pincebolt ezt hogy oldja meg? Kiviszi a boltjából a gépet? De mikor? Nyitva tartási időben nem teheti meg, mert akkor nem tudja használni.

titan 2013.11.21. 14:56:09

@emerico: a roamingolás ez esetben nem a külföldi hálózatok használatát jelenti, hanem hogy bármelyik hazai hálózatra felcsatlakozhat majd attól függően, hogy melyiknek a legjobb a térereje.

@Babette_: EDGE-et hívják 2.75G-nek

titan 2013.11.21. 14:57:06

@Hajtányos: lehet, szükséges lesz nekik valamilyen közvetítőt beszerezniük.

emerico 2013.11.21. 14:59:07

@porthosz: Svédország túl messze van....
A fejétől bűzlik a hal, ebben egyetértünk. De azt gondolom, hogy itt nálunk nem tudnál olyan alacsony adót szedni, ami alól ne akarnának kibújni azok, akik most is adót csalnak. És itt nem azokra gondolok akik a vállalkozás életben tartásáért kozmetikázzák a bevételeiket. Pont azért ennyire nagy az adóprés, mert ilyen rossz az adómorálunk. Akkor lehetne csökkenteni az adókat, ha mindenki befizetné tisztességgel azt ami jár.

doktor.dikhed 2013.11.21. 15:03:15

@Algopirin: és mit csinálnak ott, ahol nincs rendes mobilnetes lefedettség?

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Mennyivel? Itthon meg miért nőne ennyivel a bevétel? Ha eddig nem ütöttem be, most beütöm, hogy lássák, eddig nem ütöttem be? Az ellenőrzésre meg nem lesz kapacitás.

goldenhind 2013.11.21. 15:05:29

@protézisesh:

mea maxima culpa... bár nem én emlegettem a minden második gépet... lehetséges hogy kicsit túlzó... bár... :)
mindegy... sokmindent láttam már...
A számításodat pedig nem tudom elfogadni nekem 10 a tizenegyediken per 10 a hatodikon az csak 10 a negyediken... szóval csak 10ezer kamion, ha 6 milliós értéket veszünk...
Viszont pl. húsárúból 20 - 40 milliós kamionok is vannak...

bekbórd! 2013.11.21. 15:06:38

@Hajtányos: én úgy értelmezem, hogy pl. zárás után hazaviszi, vagy fölteszi a bejárati ajtóhoz, ha az már az utcaszinten van.

Virág et. 2013.11.21. 15:08:41

@dr. Aullah: Ennyi. Ez pontosan olyan, mint a kamarai tagdíj: haszna semmi, ellenben valakik sokat keresnek rajta. A multik eddig is főleg az áfával trükköztek (lásd Horváth), a kisebb boltok meg majd jól nem ütik be. Ami eddig a "kell áfás számla?" volt, az most lesz "kell blokk?". Kis falvakban, közértekben, ahol jól ismerik egymást eladók és vásárlók, úgyis kiszúrják a NAV-ellenőrt.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 15:09:15

@doktor.dikhed:

Nyilván nem lehet ellenőrizni mindent, nem is kell, de ez mindenképpen a fehéredés felé hat.

emerico 2013.11.21. 15:09:24

@titan: Jah, értem. Köszönöm!

Algopirin 2013.11.21. 15:10:09

@protézisesh: hát fideszes logikával ott nem lehet boltot nyitni. plusz a szolgáltatót büntetni kell mert nem megfelelő a térerő

DexterMorgan78/Séfbácsi 2013.11.21. 15:11:01

Nem értem mi a gond.. A NAV egy nagy cég mégis sikerült egy hétvége alatt átvilágítani. Na nehogy már egy kis bolt ne tudjon lecsereélni két kasszát két hónap alatt :D

titan 2013.11.21. 15:12:21

@goldenhind: 10^x / 10^y = 10^(x-y)
bocs érte, nem kioktatásnak szánom természetesen

goldenhind 2013.11.21. 15:13:02

@goldenhind:

és én számoltam el bocsi... :)
100 000 kamion... tényleg...

Virág et. 2013.11.21. 15:14:00

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Azért csak gyógyszertárak és MINDEN bolt között van pici különbség. Egy átlagos gyógyszertárnak nem feltétlen megoldhatatlan gond 100 000 Ft váratlan kiadás. Egy sarki közértnek, garázsboltnak viszont igen. Ahelyett, hogy tovább terheljük a rommá adóztatott kisvállalkozásokat, talán inkább könnyíteni kéne nekik, nem? Aztán meg csodálkozik Mr Simplicity meg a másik jóképességű, hogy nem fejlődik a gazdaság. Hát jó reggelt!

doktor.dikhed 2013.11.21. 15:14:38

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ha a kkv-k terhei nem lennének ilyen magasak és úgy is eséllyel indulhatnának komolyabb pályázatokon, hogy nem csókosok, azt mondom, hogy legyen, de jelenleg felesleges teher, ami a pénztárgépcserén nyerészkedőn kívül senkinek nem hoz hasznot.

27%-os áfa és ilyen bérterhek mellett itt sosem lesz fehéredés. Sosem az offline pénztárgép volt a probléma, de az Állam mégis ezzel foglalkozik és problémát csinál belőle.
Azt meg majd meglátjuk, hogy hány kisvállalkozás megy tönkre a bent ragadt pénztárgép előleg meg a bírságok miatt.

protézisesh 2013.11.21. 15:17:36

@goldenhind: a 770milliárd az sztem 10^12 nem 10^11...

Vidéki 2013.11.21. 15:18:02

A pénztárgépekkel kapcsolatos nagy-nagy siránkozás azok verziója, akik
nem szeretnek tiszta vizet önteni a pohárba és
szeretnek a zavarosban halászni,
szeretik az olyan "Szabad Versenyt" ahol ők a tisztességesen versenyzőkkel szemben, csalafintaságuk révén nagy versenyelőnyt élveznek .

Bulgáriában az adóhatósághoz kötött pénztárgépek 1 milliárd eurós pluszbevételt hoznak (mintegy 280 milliárd forint) jelezve, hogy a csalafintaság rátáját ilyen módon sikerült csökkenteni.

Nálunk is megpróbálta a kormány megvalósítani, de azonnal megindult a nagy sírás-rívás és fogaknak csikorgatása.

Beindultak a "Szabad Sajtó" edzett újságírói akik, már sokat gyakorolták azt a feladatot,, hogy mindenről bebizonyítsák, hogy mit miért nem lehet megvalósítani..

A mérhetetlenül puhaszívű NAV-ot sokszor meghatotta a delikvensek síránkozása és egyik határidőt a másik után módosította.

Egyszer csak határt kell szabni a határidő módosításoknak, mert a szabad versenyben tisztességesen versenyzőknek is vannak érdekeik.

Nem szükségszerű mindent alárendelni a zavarosban halászni szeretők érdekeinek!

Frank99 2013.11.21. 15:21:51

nem kommunikálják, de az országban rengeteg klónozott pénztárgép van. Valamint pl a Samsung gépeknél egyesek ismernek egy kódot, amit ha beütnek a tétel után, az törlődik. Egyes pénztárgép-kereskedők csinálják is....

Ezek kiszűrésére lesz ez, de persze a kicsik szívnak vele. Valahogy úgy, mint a korábbi alkalmi munka. Benyalták a közteherjegyet, aztán hó végén a könyvelő leszámfejtett, kész, csoki. De voltak, akik kiradírozható tintával írták a dátumot, így sokszor fel lehetett használni egy db bélyeget. Ez nem volt sok vállalkozó, így az alkalmi bejelentéssel, ami ugye plusz munka, idő, számítógép, megint a rendesek szívtak....

nem urbán legend a pénztárgép csalás....

NAV-os körben egy CBA-s vállalkozó a klónozott példa: 5 üzletben használt klónozott gépet, de a pincében őrizgette az eredeti kontroll-szalagokat, így ki tudták számolni a különbözetet. Állítólag 7 milliárd Ft-ot vertek rá, 5 évre visszamenőleg.

emerico 2013.11.21. 15:27:39

Itt nem a siránkozás miatt nincs még készen a pénztárgépcsere, hanem a nav a minisztérium és a forgalmazók közti tökölődés miatt. Meg még azt nem értem, hogy ha Bulgáriában már ez az online cucc működik, és bevált, -gondolom ők már kijavították az esetleges hibákat- , akkor miért nem vettük át tőlük a teljes rendszert gépekkel, szoftverekkel.

goldenhind 2013.11.21. 15:31:16

@protézisesh:

sry... megvan, én számoltam el bocsi :(

protézisesh 2013.11.21. 15:49:25

@Vidéki: te istenbarma, teeee!!!!

Te sem bírod felfogni, hogy az adócsalás úgy történik, hogy NEM ÜTI BE A PÉNZTÁRGÉPBE, amit elad. Ezt nem tudod felderíteni, hiába van a pénztárgép csatlakozója akár az Orbán Viktor valagába is dugva, teee...

S.O.A. 2013.11.21. 15:50:38

@Vidéki: "A mérhetetlenül puhaszívű NAV-ot sokszor meghatotta a delikvensek síránkozása és egyik határidőt a másik után módosította."

Üszkös nagy troll vagy te komám...

Yogi 2013.11.21. 15:50:54

@Vidéki:" Nem szükségszerű mindent alárendelni a zavarosban halászni szeretők érdekeinek! " Meg a sötétben bujkáló ellenforradalmároknak és a feketézőknek, valamint a kulákoknak is véget kell vetni! Éljen a párt! Az államosítás a focializmus alappillére! Szépen szóltál elvtárs!

VT Man 2013.11.21. 15:52:20

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Pontosan, az ötlet nem lenne rossz. Bulgáriában, Horvátországban bevált, tehát jó lenne.

A posztból azonban: "legyártatni a több tízezer új kassszát, kicserélni a jellemzően éjjel-nappal üzemelő boltokban az összes kasszát,"

Aha. Mind a 200 ezer bolt éjjel-nappali? Na ne etessen már a posztoló!

Yogi 2013.11.21. 15:55:48

egy picit off: "A kisemberek magántulajdonát védi a Magyar Kommunista Párt! " tiszta deja vu, lol

stampcircuit.com/sites/default/files/darabanth-co-ltd/postcardauction/17th-international-auction/789883.jpg

VT Man 2013.11.21. 15:58:37

@Koronás Udvari Chinpoko Mester:
"értsd hajnali kettokor veszi at szekesfehervaron az uj kasszat, és reggelre be kell kötni nyiregyhazan."

Hát, ha megfizetik...

Ha meg nem fizetik meg, akkor keressenek mást.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.11.21. 16:00:24

@Vidéki: Végre elengedtek titeket a pártközpontból? Hol vannak a többiek, mert a Varánuszra is kellene troll, mert ott is az ellenzékiek vannak túlsúlyban. Nem fogtok így prémiumot kapni, pedig jön a Karácsony.

titan 2013.11.21. 16:08:03

@VT Man: "legyártatni a több tízezer új kassszát, kicserélni a jellemzően éjjel-nappal üzemelő boltokban az összes kasszát", szerintem csak a tesconak - ami éjjelnappali ugyebár - van párezer kasszája, mert ugye egy sorban soktíz van belőlük. Náluk még az önkiszolgáló kassza átalakítása is vicces lesz valószínűleg.

AFulgens 2013.11.21. 16:15:19

@Hajtányos: tranzitforgalomrol tetszett hallani?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2013.11.21. 16:18:27

@nemecsek ernő áruló: Hát igen. NEKTEK ugye a másik kereskedő nép konkurrencia.

nemecsek ernő áruló 2013.11.21. 16:25:20

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Nem egészen értem, mit értesz az N betűs szó alatt, de ha szerinted az ÁFA-csalás támogatandó cselekedet, az igencsak sokat elárul a jellemedről.

Achmed, a hitetlen 2013.11.21. 16:26:17

Remélem, amikor januárban elkezdünk éhen dögleni, mert nem engedi kinyitni a boltokat ez az elmebeteg banda, akkor felébred a sok birka magyar.
Bár a jelenlegi állapotokat elnézve, ha a család éhen döglik, akkor is orbánra szavaznak. Mint ez a vidéki állat is.

Nincs mese: barmok vagyunk.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2013.11.21. 16:33:02

@nemecsek ernő áruló: Mér pont a kínaiakkal van problémád?
Az N betűs részt meg hogy írjam körül?:))
Amúgy nem hinném,hogy probléma van a jellememmel.

titan 2013.11.21. 16:37:45

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: gondolom nem azzal volt a baj, hogy kínaiak, hanem azzal, hogy csaltak...

nemecsek ernő áruló 2013.11.21. 16:41:54

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Ne írd körül, hanem mondd ki! Vagy gyáva nyuszi vagy? Még mindig fogalmam sincs, mire akartál célozni azzal a szóval!

Én nekem nem a kínaiakkal van problémám, hanem egy horvát tapasztalatot osztottam meg, amely az online kasszák velejáróját mutatta be, és egy indokot, hogy ez milyen típusú üzleteket tud húsbavágóan súlytani - jellemzően adócsalókat gyomlál ki a piacról, ezért maga az ötlet alapvetően jó. A magyar megvalósítás egy fos, de ezt a cikk is taglalja. Véletlen, hogy ez szinte csak a kínaiakat tüntette el az országból. De ha tudni akarod, miről beszélek, menj be az Ázsia centerbe, és egy vásárlás után kérj ÁFÁ-s számlát.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2013.11.21. 17:02:45

@nemecsek ernő áruló: Most nincs kedvem veled veszekedni,mert néha normálisan is lehet veled beszélgetni.:))
A másik,hogy mennem kell dolgozni.:((
Amúgy tényleg igaz amit írtál a megvalósításról és az ötletről.
Nálunk sajnos ez így megy.
Na de viszlát majd valamikor.

nemecsek ernő áruló 2013.11.21. 17:06:32

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Ha igazam van, akkor miért akarsz velem veszekedni? Nem értelek téged.

hackbard.celine 2013.11.21. 17:20:07

@Vidéki: Az persze ne zavarja össze a buksi fejedben terjengő szilvapáleszes narancsködöt, hogy a többször módosított szabályok után jelenleg összesen 220 db kiskassza üzemel, pedig dec. 31-ig (szabadnapokkal együtt kb. 5 hét alatt) 250000 db-nak kellene valahogy üzembe helyeződni, NAV-nál rendszerbe állítódni.
Na kivel basztak ki megint? Hát persze hogy a jogkövető 98% többséggel, mindezt Matolcsy borgőzös kék banános álmai miatt.
De szerencsére vannak még éleslátású jó NERtársak: az adóügyi államtitkár szerint az ÁFA bevételek a kasszacserének köszönhetően látványosan nőttek 2013 július végéig. Legfeljebb 5 db kassza ment addig teszt üzemben.
És igen, ekkora barmok hozzák a döntéseket, írják ki a határidőket.
Te meg szánalmasan trollkodsz is hozzá, hogy ez mekkora faszaság.

SPQR3001 2013.11.21. 17:35:30

@Yogi: Ennek kb 0 az adatforgalma. A mobil adathálózatok (már ahol ki van építve és van térerő) röhögve kibírnák ennek a terhelésnek nagyságrenddel töbszörösét is. (egy nyugta titkosítással és mindennel együtt is pár kb maximum)

Vidéki 2013.11.21. 17:55:47

@hackbard.celine:

Csúnya dolog, rossz dolog, ha te baromnak nevezel olyan embereket, akik nem értenek egyet balhiteiddel és kényszerképzeteiddel.

Írod: "Na kivel basztak ki megint? Hát persze hogy a jogkövető 98% többséggel,"

Honnan tudod ilyen pontosan, hogy 98 % a jogkövető többség?

Miért nem írtál éppen 99 %-ot?

Frank99 2013.11.21. 15:21:51 például ilyenekről tájékoztat minket:

"nem kommunikálják, de az országban rengeteg klónozott pénztárgép van. Valamint pl a Samsung gépeknél egyesek ismernek egy kódot, amit ha beütnek a tétel után, az törlődik. Egyes pénztárgép-kereskedők csinálják is...."

"nem urbán legend a pénztárgép csalás....

... egy CBA-s vállalkozó a klónozott példa: 5 üzletben használt klónozott gépet, de a pincében őrizgette az eredeti kontroll-szalagokat, így ki tudták számolni a különbözetet. Állítólag 7 milliárd Ft-ot vertek rá, 5 évre visszamenőleg."

Karcolt lendület 2013.11.21. 18:03:40

@Vidéki:
"A mérhetetlenül puhaszívű NAV-ot sokszor meghatotta a delikvensek síránkozása és egyik határidőt a másik után módosította."

Te egy fasz vagy. De ezt már eddig is tudtuk.
Egész egyszerűen azt hittétek, hogy attól, hogy ezt így akarjátok, másnaptól így is lesz. A kis politikus agyatokba nem fér bele, hogy egy-egy ilyen dolog több hónapos- éves projekt. Amit meg kell tervezni, ki kell találni, minek mikorra kell elkészülnie. Ez nem volt meg és aztán csodálkoztatok, hogy nem készül el semmi, még a saját embereitek feladatai sem (pl. a specifikáció). Pont ugyanannyit tudtok a projekt-menedzsmentről, mint a szocik, azaz kurvára semmit.

Hallottam én szeptemberben pénztárgép-kereskedőtől (azaz olyantól, akinek kimondottan érdeke volt, hogy pörögjön ez a dolog), hogy volt némi pánik nálatok és csak azon ment a vita, hogy ki mondja meg a Viktornak, hogy elkúrtátok és nem lesznek idén bekötve a pénztárgépek...

Vidéki 2013.11.21. 18:12:24

@protézisesh:

" te istenbarma, teeee!!!!"

Felhívnám a figyelmedet arra, hogy a profitéhség a nyilvántartott és megadóztatásra váró nyereség papírforma szerinti csökkentésére ösztönözhet erre hajlamos vállalkozókat

Ehhez "kettős könyvelést" kell csinálni: Egyet maguknak, egyet az adóhivatalnak.

Frank99 2013.11.21. 15:21:51 például ilyesmiről tájékoztat minket:

.. egy CBA-s vállalkozó a klónozott példa: 5 üzletben használt klónozott gépet, de a pincében őrizgette az eredeti kontroll-szalagokat, így ki tudták számolni a különbözetet. Állítólag 7 milliárd Ft-ot vertek rá, 5 évre visszamenőleg."

Nem minden profitéhes tiszta lelkű, feddhetetlen.

A hirhedt gengszter, Al Capone Amerikában, szintén negatívan ítélte meg az adófizetést. Elrejtette profitját az ottani adóhatóság elől Ő is "adóoptimalizált".

Egy amerikai film, amelyben Kevin Costner és Robert de Niro játszotta a főszerepeket, arról szólt, hogy hogyan sikerült Al Caponét a hírhedt kegyetlen gyilkos gengsztervezért börtönbe juttatni:

Az adócsalás bizonyított vádjával.

A filmből az volt érzékelhető, hogy akkoriban Amerikában halál komolyan vették az adócsalást a hatóságok.

Karcolt lendület 2013.11.21. 18:12:42

@Karcolt lendület:
Ja és kérlek, mesélj róla, hogy a NAV-nál mi is a helyzet az egész rendszer technikai oldalával? A szerverek megvannak már, megfelelően felhúzva, van megfelelő sávszélesség az adatok fogadására?
De persze a kiskereskedők hátráltattak, akik ha nagyon akartak, akkor sem tudtak pénztárgéphez jutni, olyanhoz pláne nem, ami online a NAV-val...

Vidéki 2013.11.21. 18:27:33

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf:

Írod: "a Varánuszra is kellene troll, "

Nekem azt mondta a biológia tanár, hogy a Varánusz egy hüllő!

hackbard.celine 2013.11.21. 18:29:21

@Vidéki: Balhit és kényszerképzet?
Akkor vegyük ismét a tényeket: 220 darab működő kiskassza van ma az országban.
Kb. 250000 darabnak kellene üzemelnie 2013. dec 31. után.
Van pár nagyságrendnyi különbség.
Ez nálad hitéleti kérdés? Jön a Jézuska mellé kisMiska és kisGyuresz, aztán hipp-hopp ott lesz a sok kiskassza a fa alatt?
Vagy hogy?
Telepíteni ki fogja? A közmunkások?

Vidéki 2013.11.21. 18:40:04

@hackbard.celine:

Írod: "Akkor vegyük ismét a tényeket: 220 darab működő kiskassza van ma az országban.
Kb. 250000 darabnak kellene üzemelnie 2013. dec 31. után."

Nem akarásnak nyögés a vége!

Volt egy évük rá hogy felkészüljenek!

hackbard.celine 2013.11.21. 19:03:04

@Vidéki: Kinek volt egy éve?
Mutass egyetlen olyan kiskasszát, amelyik mondjuk január óta rendelkezik engedéllyel! Nincs ilyen? Nincs.
Akkor mutass egy olyan kiskasszát, amelyik 2013 július 1 óta rendelkezik engedéllyel! Ilyen sincs?
Akkor mutass egy olyan kiskasszát, amelyik a regisztráció lejártáig rendelkezett engedéllyel, de visszavonták! Van ilyen? Van. Az NGM biztosította a megrendelőket, hogy okés lesz és még támogatást is adott hozzá? Így történt.
Csak azok szopnak, akik próbálnak megfelelni a jogszabályi környezet változásainak. Regisztrálnak, előleget fizetnek, pofára esnek.
Ilyenkor látszik, hogy a legostobább fogalmatlan trollt is képesek nálatok beültetni az esti műszakba.
Hess!
Küldjétek inkább Blogger Gézát...

Marcellusca 2013.11.21. 19:57:59

@emerico: És, mit gondolsz, hogy nem fogom a 4 zsemlém miatt (vagy a jómunkásember a reggeli "ampullája", fél kevertje mellé) jól pofán b@szni a Józsi adóellenőrt az utcán? :D

emerico 2013.11.21. 20:09:38

@Marcellusca: Van rá esély, akárcsak egy bkv ellenőrnél. :D

Tormas Torontal 2013.11.21. 21:23:38

A cék: Valaki qrva nagyot kaszál.

Frank99 2013.11.21. 22:23:01

@hackbard.celine:

ennek hiába mondod...

ahol ezt bevezették, volt rá idő, és fokozatosan vezették be. Van is értelme, lesz IS értelme.

DE pénztárgépeseket -és az idióta magyar jogszabályok alkotóit ismerve- ez még legalább fél , de inkább egy év, mire áll majd a rencer... majd újra kitolják, túltójják, rátójják...

Frank99 2013.11.21. 22:28:00

@Marcellusca:
igazad van. maxi respect!
de itt egyes vállalkozók a klónozott pénztárgépeken keresztül olyan szinten csaltak -lsd. feljebb egy ember 5 cba, 7 milliárd- hogy az sok volt. ÉN SEM akarok plusz adókat a nyakamba -és nem akarom hogy holmi rezsicsökkentéssel etessenek., inkább legyen ez (is) renben És akkor ott van még a multik áfa -csalása.....

NYJetsTD 2013.11.21. 22:49:42

40 nap alatt kellene 250 000 gépet beállítani, tesztelni, frissíteni...
Kim Ir Szen megparancsolta, hogy 120 évig tartsák életben...
Csertői Aurél: Nevetséges volna, ha nem tudnánk, miképpen edz a Barcelona...
A Századvég ha kell, elhatárolódik saját munkatársaitól is...

Egész héten van okunk mosolyogni...

puszt 2013.11.21. 22:55:33

@Vidéki: Te nagyon vidéki! "Nem akarásnak nyögés a vége"? Te semmit nem értesz? Mutass egy gyártót aki nem akarna legyártani, eladni 200e Pt.gépet! Te nem érted, hogy képtelenek legyártani, erről szól a cikk. Rajtunk, kereskedőkön ez végképp nem múlik, ha LENNE kassza, nekünk meg KELLENE vásárolnunk! De NINCS! ÉRTED??ÉRTED??ÉRTED??

Meridian74 2013.11.22. 02:13:13

Amúgy ha már NAV, mi van már a NAV átvilágításával? Évi 1000milliárdos "tételről" van szó... ezt azért nem kellene kihűlni hagyni. Ez a kassza mizzéria lófasz ahhoz képest.

Meridian74 2013.11.22. 02:16:00

@hackbard.celine: "Telepíteni ki fogja? A közmunkások?"

Ez nem is rossz ötlet! Magyarországon amúgy is olyan jól szakképzett a munkaerő, állítólag...

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2013.11.22. 08:06:20

Csak 1 ötlet. Ha minden vásárló az adóhivataltól a blokkjával igazolt 27% ÁFA-ból mondjuk 7%-ot visszakapna, jelentősen visszaszorulhatna az ÁFA csalások köre. Ja, ehhez persze partnernek kellene tekinteni az alattvalót, ami abszurdisztánban nem szokás. :-(

Secnir 2013.11.22. 08:13:25

@Vidéki:
szaszparaszt. írod:
"Bulgáriában az adóhatósághoz kötött pénztárgépek 1 milliárd eurós pluszbevételt hoznak (mintegy 280 milliárd forint) jelezve, hogy a csalafintaság rátáját ilyen módon sikerült csökkenteni."

azt is tedd hozzá, hogy bulgáriában a törvény meghozása után egy évbe került a rendszer kifejlesztése, majd még egy évig tesztelték, folyamatosan beléptetve a felhasználókat. idehaza sem teszt, sem beléptetés nincs.
csak ismételni tudom magam a varanusról:
"csak halkan kérdem meg: a NAV online rendszere készen áll már a pénztárgépek fogadására? vagy az is úgy lett letesztelve, mint a teherautósok e-útdíj rendszere (ezalatt azt értem, hogy a NAV épületében, optikán rákötöttek két pénztárgépet az egyik szeróra, volt 3 sikeres TCP/IP csomag és kész)?
ugyanis a többezer olthatatlanul adózni vágyó még kacagva belefuthat abba a problémába, hogy egyszerre akarnak fellépni (akár mobilon keresztül) a NAV-hoz, az meg letérdel?
továbbmegyek: belvárosban, pesten a mobilszolgáltatók fel vannak készülve arra, hogy jan 1-től hirtelen adatcsomagocskák ezrei (tízezrei, stb) jelennek meg a hálózaton, beleértve azt is, hogy mondjuk egy cella környékén sűrűsödik ezer csatlakozni vágyó - de akkor a környéken senki sem telefonál? simán feldönthet egy tornyot mondjuk egy vasárnapi nagybevásárlás. "

amúgy további hülyeségeidet már nem is elemzem:
"A mérhetetlenül puhaszívű NAV-ot sokszor meghatotta a delikvensek síránkozása és egyik határidőt a másik után módosította."
-nem a NAV, hanem az NGM módosította.
"Nem akarásnak nyögés a vége! Volt egy évük rá hogy felkészüljenek! "
-mutass egy olyan pénztárgépet, amit kereskedelmi forgalomban lehetett kapni február elsején, és megfelel a jogszabályoknak. vagy augusztus elsején. vagy október elsején.
vagy november elsején.

Vidéki 2013.11.22. 08:29:50

@Secnir:

Kezded a retttegtetést:

"a többezer olthatatlanul adózni vágyó még kacagva belefuthat abba a problémába, hogy egyszerre akarnak fellépni (akár mobilon keresztül) a NAV-hoz, az meg letérdel?"

Bulgáriában nem térdelt le, csak nálunk akar letérdelni?

Ne feledd: Az országban tíz millió mobiltelefon van, de jóval kevesebb kb. 250000 darab pénztárgépről beszélnek.

Ezek talán még úgy sem tudnának akkora zavart okozni, amely a te rettegtető propagandista agyadban megjelenik, ha mind összebeszélnének és szándékosan kavarnák a zűrzavart!

Secnir 2013.11.22. 08:39:48

@Vidéki:
ez van, ha olyan dologról beszélsz, amihez nem értesz. talán érteni kellene az adótornyok (cellák) működési elvét, érteni kellene a különböző típusú adatátvitelek specifikációját (GSM, GPRS, 3G, EDGE, HSDPA), és akkor te is tudnád, hogy miről van szó. olvass utána, és azután lelkendezz, idióta.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.11.22. 08:41:15

@Vidéki:
Ugye még sosem próbáltál nagyvárosból karácsonykor vagy szilveszterkor sms-t küldeni, esetleg telefonálni? Pedig az jelentősen kisebb adatcsomag, mint ami egy pénztárgép időszakos adathalmaza. Felkészületlen szolgáltatóval, átgondolatlan rendszerrel, egyenletlen eloszlással (mint amilyen mondjuk egy pláza) minden nap karácsony lenne:).

Egyébként igazad van, faszba a lágyszívűséggel! A kormány, azon belül is az NGM nyugodtan jelöljön ki bármilyen abszurd és esztelen határidőt, szarni bele tesztelésekbe meg felkészülésbe! Akinek sikerült, sikerült, akinek nem, annak szopacs, várhatják a pénzes postást! Na nem, majd még a töketlenkedés miatt lesz kevesebb bevétele az államnak...

AFulgens 2013.11.22. 09:12:01

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye): Ebbol is latszik, hogy mennyire atgondolatlan a rendszer... plazakban pl egyszeru lenne megoldani: dedikalt Wi-Fi AP a kereskedoknek, ami be van kotve a NAV-hoz neten (ertsd: nem mobilon). Kesz. Erdekes, hogy a hanyatlo nyugaton meg a karacsonyi vasaros bodekban is tudok hitelkartyaval fizetni a kis hordozhato kartyaolvasokon... pedig az egy fokkal bonyolultabb dolog ennel. Nem sokkal, de picit. Megis meg tudjak oldani. Ja hogy atgondoljak elore, tesztelik, stb.? Bocs...

Secnir 2013.11.22. 09:16:45

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye):
"Felkészületlen szolgáltatóval,"
nem védeni akarom őket, de amennyire tudom, még a megfelelő mennyiségű SIM sincs beszerezve, mert nem tudják, hogy mennyi kell; a tornyok nincsenek fejlesztve, mert nem tudják, hogy a pénztárgépek melyik protokollt fogják használni; nem tudják mekkorára kell fejelszteni, mert lövésük sincs, mekkora adatcsomag fog keletkezni egy nap...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.11.22. 09:22:51

@Secnir:
Pont erre gondoltam felkészületlenség alatt... aminek a paraméterei nem ismertek, arra nem is tudnak felkészülni :).

Secnir 2013.11.22. 09:32:29

@AFulgens:
"plazakban pl egyszeru lenne megoldani: dedikalt Wi-Fi AP a kereskedoknek,"

az ötlet nem rossz, de mikor voltál utoljára plázában? hány olyan részleg van, ahol le van fedve a bejárat (átalakítás), vagy a rács le van húzva (szó szerint) és csak egy tábla jelzi: "bérbeadó" ?
ezzel maximum 500 volna kihúzva az X ezerből.

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2013.11.22. 09:33:28

Eloszor is az online cassa nem folyamatosan online. A cassa 30 percenkent elkuld egy TMDREADY uzenetet a szervernek szinkron kommunikacioval amire a szerver valaszol. A valasz tobbfele lehet. Pl a rendben uzenetre megy tovabb a cassa. De van olyan hogy toltse at az adatokat.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.11.22. 09:34:11

@rdos:
Próbálkoztak nálunk egyfajta "visszatérítéssel", amikor a regisztrált számlákkal egymilliót lehetett nyerni:
archivum.hvg.hu/article/200901Szamlaert_nyeremeny.aspx

Persze az emúttnyócév volt, kiradírozandó szelete a magyar történelemnek. Érdekes amúgy, hogy van, ahol működik:
www.parameter.sk/rovat/belfold/2013/10/14/tovabb-folytatodik-szamlalotto-orulet-ujabb-nyerteseket-sorsoltak-ki

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2013.11.22. 09:41:29

Ja meg egy dolog. Wifi es utp kabel kilove. A nav nem engedte hogy az aee es a nav szerver kozott tovabbi halozati elemek legyenek. Attol feltek hogy egy belso halozatba betesznek egy olyan proxit ami okosba meghekkeli az adatokat. Ezert lehet csak mobilhalon kapcsolodni.

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2013.11.22. 09:45:18

A navos oldalon elvileg eleg combos szerverpark van. Azt tok veletlenul szakemberek csinaltak es nem valakinek az unokaoccse. Raktak oda minden foldi jot. Furtozott szerver storage van disaster site. Nem szarral gurigaznak

AFulgens 2013.11.22. 09:45:46

@Secnir: nem azt mondtam, hogy ez a Szent Gral es mindent megoldok ezzel :) Csak arra utaltam, hogy egy ujabb dolog, amibol latszik, hogy atgondolatlan az egesz. Ertem en, hogy ha minden gep ugyanugy van bekotve az jobb osszessegeben, de akkor is hulyen talaltak ki...

@Di622: Attol meg egy BP belvarosban eleg surun fognak jelentgetni a kasszak. Merthogy sok van. Hiaba van elosztva a 3000 (hogy konnyu legyen szamolni) kassza, ami egy toronyra esik, akkor is 100/perc, azaz 1.6/mp. Ha egyenletes eloszlasrol beszelunk. Akkor nezzuk csak meg, minden masodpercben van egy SZINKRON hivas a NAV-szerverek fele, minden cellarol, azaz ha teljesen egyenletes az eloszlas akkor kb. 83 hivas van masodpercenkent. 7/24. Ezutan jon a 30 percnyi kasszaforgalom. Az mennyi adat? Nem egyenletes lesz az eloszlas ugye, mert hetvegi nagybevasarlasnal a TESCO-ban fel ora alatt van mondjuk 10 szamla, darabonkent 15 tetellel, az 150 tetel, egy tetel legyen .5KB, azaz 1MB adatforgalommal felulbecsultuk a dolgot, de nem sokkal. Tehat jol ertem, hogy a NAV-nal keszen vannak a szerverek, amik hetvegen 4 oran keresztul kepesek masodpercenkent 83MB adatot fogadni/feldolgozni? (Mert ugye ha nem real-time megy az egesz, akkor nehany kassza laggolni fog, hiszen nem tudja elkuldeni az elmult 30 perc anyagat) Ezt meg akar el is hiszem, de mi van a mobilszolgaltatokkal? BP belvaros, egy cella, hetvege, 50MB/sec adatforgalom adott? De legyen csak 20... adott? Ugy hogy kozben az emberek telefonalni, netezni, mindent akarnak - elbirja ezt a rendszer? Ha igen, akkor egy szavam sincs.

Gondolkodj, mielott irsz.

AFulgens 2013.11.22. 09:48:01

@Di622: Hmm... rendben, akkor NAV-os oldal megvan, elhisszuk. Nem hiszem el, hogy a kabeles net emiatt van kilove... ugyanilyen konnyen lehet meghekkelni a mobilos halokat. Nemar. Egyebkent a NAV-val kapcsolatban is ketsegeim vannak, dolgoztam (sajnos) allami szferaban, es nem mondanam, hogy minden olyan jo, mint amilyennek megprobaljak eladni akar a belso projektertekezleteken...

Vidéki 2013.11.22. 09:52:33

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye):

Ami Bulgáriában megoldható volt és ott nem okozott összeomlást, az Magyarországon megoldhatatlan lenne?

Mi is Ádámtól és Évától származunk, vagy ha jobban tetszik mis is részei vagyunk a "Homo Sapiens" emberi fajnak!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.11.22. 10:00:13

@Vidéki:
De, biztos megoldható lenne, csak ahogy arra már @Secnir: felhívta a figyelmed, ez ott két évig tartott, nem két hónapig, ahogy Matolcsy eredetileg megálmodta, és nem is egy év két hónapig, ameddig most Varga bekeményített.

Nem lehet, hogy talán a bolgárok lágyszívűsége volt kifizetődő?

Zsuzsietta 2013.11.22. 10:01:27

@Vidéki: Adott egy bolgár ember, aki ma egy éve mindennap tornázik, fut, és gyakorolja, mondjuk, a távolugrást. Javítja a technikáját, sportpszichológiát olvasgat, stb. Nem akar olimpiát nyerni, csak szeret sportolni.

Adott vagy te, egy átlagos magyar ember, aki két hete húztál először futócipőt.

Menjetek ki a sportpályára, és mérjétek össze, melyikőtök tud messzebbre ugrani közületek, emberek közül, Ádám és Éva leszármazottai közül.

(A Homo, az valószínű, a sapiens-t illetően néha kételyeim vannak.)

SirTocy 2013.11.22. 10:04:43

[OFF]
Ezt... ezt én csak leteszem ide:
"Varga Mihály azt mondta, a kabinet már eddig is nagy utat tett meg, hiszen a 2010-es kormányváltáskor 32 százalékos volt a felső szja-kulcs, most pedig egységesen 16 százalékos, vagyis megfeleződött. Mindezt úgy érte el a kormány, hogy közben a költségvetés egyensúlyi helyzete nem borult meg."
index.hu/gazdasag/2013/11/22/szja-csokkentesrol_beszelt_varga/
*elsétál*
[/OFF]

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2013.11.22. 10:06:07

@AFulgens:
Hidd el ez volt az indok. Azt mar nem feszegettuk a navnak hogy akkor mi van a femtocellakkal... :)

Secnir 2013.11.22. 10:06:46

@Di622:
"A navos oldalon elvileg eleg combos szerverpark van. [...] Furtozott szerver storage van disaster site. Nem szarral gurigaznak"

:D
-van valami konkrét infód is erről?
-láttam már "fürtözött szervert disaster site-al" letérdelni. nem itt, hanem a fejletlen angliában, egy nyugdíjbiztosítónál. egy hibás ms patch okozta. négy napos állásidő. a szerencse az volt, hogy angliában pont hétvégére esett, valami hétfő-keddi ünneppel, és így nem tosztak minket seggbe.

@AFulgens:
jófelé mész, akkor számoljunk. tételezzünk fel 250.000 kasszát, mondjuk egy átlagos félórás időintervallumban történik 5 vásárlás mindegyiken. az 1.250.000 csomag félóránként. az 250.000 hívás félóránként.
menjünk kétfelé.
hívások:
mobilszolgáltató fel van rá készülve, hogy félóra alatt történjék 250.000 plusz (ugye a jelenlegi hívásmennyiség és adatforgalmi felépítés mellett) adatfelépítési hívás?
adatszolgáltatás:
egy kassza egy tétele az legyen 50 kb (és jóindulatúak voltunk. nem beszélgetünk titkosításról, hash-ről meg ilyenekről). benne fejléc, eladott tételek, árak, áfa, stb. Öt tétel az 250 kb. a teljes, félóra alatt elküldött adatmennyiség az 62.500.000 kb. (most tételezzük fel azt, hogy minden hívás és vonal stabil, nincs szakadás, és az első küldés sikeres, NAV nyugtázza is). az 61 gb feldolgozandó adatforgalom félóra alatt. telefonon keresztül. ez 122 Mbyte/sec. elképzelhető, láttam már ilyen adatátvitelt.

Secnir 2013.11.22. 10:08:42

@Vidéki:
"Ami Bulgáriában megoldható volt és ott nem okozott összeomlást, az Magyarországon megoldhatatlan lenne?"

még mindig könnyedén elsiklasz afelett a TÉNY felett, hogy bulgáriában KETTŐ év volt a tervezésre/kivitelezésre/tesztelésre. itthon 0. erre válaszolj, ne terelj ádámmal és évával.

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2013.11.22. 10:09:10

@AFulgens:
A szerveres dolgot egy kulso ceg csinalta es szakertette. Ez a ceg tobbek kozott az adatbazis kezeloirol hires. :)

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2013.11.22. 10:15:13

@Secnir:
A kasszak felorankent nem kuldik el a bevetelt hanem csak egy ready uzenetet es arra varjak a valaszt. Az adat attolto dolog az jellemzoen ejszakara van idozitve.

Vidéki 2013.11.22. 10:17:19

@Zsuzsietta:

Írod a amgyar emberekkel kapcsolatban : "(A Homo, az valószínű, a sapiens-t illetően néha kételyeim vannak.)

Muszáj-e egyetérteni Kertész Ákos tanaival, miszerint a magyar röfögő moslékot zabáló disznó, valamint genetikusan alattvaló?

Jellemzően megnyilvánult ez az irracionális, mély és vad magyargyűlölet Kertész Ákos Kossuth-díjas, díszpolgár, magyar író műveiben.

Kertész Ákos tanai (Állítása szerint : "a magyar genetikusan alattvaló.” „röfögő, moslékot zabáló disznó."...

mutatis mutandis, lényegében megegyeznek Alfred Rosenbergnek, Hitler fő ideológusának tanításaival, aki a magasabb rendű (északi) fajról és az alacsonyabb rendűekről (zsidók, szlávok stb.) „értekezett”.

Egyetértő követői azzal magyarázgatják az elképesztően arcátlanul mocskolt, sértegetett magyarok dühét, hogy nagyon rossz érzés, amikor tükröt tartanak az ember elé és abban nem azt látja, amit addig elképzelt magáról!

Kifacsart, nyakatekert érvelésük alapján lehetne azt is mondani, hogy Hitler is csak tükröt tartott a genetikusan alacsonyabb rendűnek tartott népek elé.

Sok Kertész Ákossal egy húron pendülő irracionálisan gondolkodó alak él a világon és érez gyűlölködve azokkal szemben, akik Magyarországon magyarnak merik gondolni magukat..

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.11.22. 10:19:52

@SirTocy:
Valahogy ki kell magyarázni azt a nemSzázadvéges tanulmányt az "elherdált" 400 milliárdról... és úgy tűnik, az SZJA "megfelezése" pont alkalmas erre. Micsoda véletlen, hogy Varga már egy újabb kvázi-felezésről hadovál három éven belül:
„Ha az ország három év alatt el tudott jutni oda, hogy megfelezze az adókulcs mértékét, akkor nem valószínű, hogy még három év kell majd ahhoz, hogy tovább csökkenjen”.

Aha, hát az SZJA az már csak olyan, mint a sugárzás, hogy periodikusan feleződik... Istenem, és azt hittem, ez az ember lesz komolyabban vehető, mint az a sámánista balfasz...

zsebatya 2013.11.22. 10:21:57

@Vidéki: Uramisten, te tényleg ekkora barom vagy, vagy csak provokálsz? Mit nem értesz ezen az egészen? Gyere bazmeg, állj be egy napi nyolcvanezres forgalmú kisboltba, számolgasd a nap végére megmaradó 400 forintos órabéredet, vedd kényszerűségből négyórásra a megmaradt egyetlen alkalmazottadat, utána ugass itt tisztaságról, meg átláthatóságról, meg a 250 ezer forintos számlagép megvásárlásának szükségességéről te ökör. 27 százalékos áfára nincs válasz semmi más, csak a feketekereskedés, de erre a felkent faszok még mindig nem jöttek rá. Elméleti kőműves vagy, mindenbe beleugatsz, csak hogy a kedvenc pártod nehogy valamiben sárolódjon, közben nem értesz semmihez.

Zsuzsietta 2013.11.22. 10:21:58

@Vidéki: Hiába gépeltél ennyit, ez alaposan mellément.

Te írtad: Ami Bulgáriában megoldható volt és ott nem okozott összeomlást, az Magyarországon megoldhatatlan lenne?

Mindössze továbbvittem a példádat, arra a közismert tényre alapozva, hogy Bulgáriában bolgárok élnek, Magyarországon magyarok.

A sapiens-dolgot meg nem általánosságban értettem, kizárólag rád. De még ha általánosságnak szántam volna is, az előző mondatomban az "emberek" szerepeltek, konkrétan minden ember, Ádám és Éva leszármazottai, magyarok és nemmagyarok vegyesen, szóval így se stimmel, keress egy másik címszót a brosúrádban.

Secnir 2013.11.22. 10:25:21

@Di622:
sejtem. IBM, és DB2. de ez még mindig nem válasz arra, hogyan fog az X adatmennyiség elsétálni a NAV-hoz, meg vissza. amúgy a kasszák és a DB2 között vannak routerek, switchek szép számmal, amiket mind-mind fel kell készíteni arra, hogy lesznek időszakok, amik NEM DoS-os támadások, hanem normál adatforgalom.

AFulgens 2013.11.22. 10:49:14

@Di622: Es mit csinal az a kisbolt ahol este lenyomjak a biztositekot, hogy ne lopjak az aramot? Generatorrol megy majd a kassza, hogy el tudja kuldenit az adatokat? :D (</sarcasm>)

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2013.11.22. 11:31:09

@AFulgens:
A pénztárgépen belül van az AEE (Adógyi ellenőrző egység) ennek az egységnek van egy külön saját akkumlátoros áramforrása ami akkor is árammal látja el az AEE-t és a GSM modult amikor a pénztárgép ki van húzva a konnektorból.
Az eszközre vonatkozó specifikáció amúgy megtalálható a 3/2013. (II. 15.) NGM rendeletben.

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2013.11.22. 11:34:07

@Secnir:
Ezt remélhetőleg a fiúk megoldották. Szerintem ezzel a résszel nem nagyon lesz gubanc.

Itt sokkal izgisebb lesz esetleg a mobil hálózat amikor éjszaka az összes kassza elkezdi tolni a napi forgalmat befelé.

Secnir 2013.11.22. 11:35:57

@Di622:
"Itt sokkal izgisebb lesz esetleg a mobil hálózat amikor éjszaka az összes kassza elkezdi tolni a napi forgalmat befelé. "

áu
az még rosszabb :)
már nem is merem kiszámolni, mekkora adat megy át (kellene mennie) mennyi idő alatt :D

tryclops 2013.11.22. 13:02:02

@Di622: Írod, hogy a wifi és az utp kapcsolódás azért felejtős, nehogy egy okosított proxyval belenyúljanak az adatfolyamba.
És ezzel nagyon kiváncsivá tettél, hogy milyen titkosítás van a specifikációban. Van egyáltalán benne titkosítás? Vagy megy minden plaintextben? :)
Mert azt ugye tudjuk, hogy az NSA fel tud törni egy tanusítványt, de nehéz elképzelni Mari Néni Bt.-ről, hogy Fields érmes matematikusokkal hekkelje meg a NAVot...

@Vidéki: Még mindig egy barom vagy, de ezt eddig is tudtuk.

titan 2013.11.22. 13:09:01

@Di622: "Attol feltek hogy egy belso halozatba betesznek egy olyan proxit ami okosba meghekkeli az adatokat" - ebből is látszik, mekkora hozzáértéssel fordultak a témához. Elektronikus aláírás, titkosítás, ilyesmi szóba se került gondolom. Az meg, hogy ezzel az erővel így is bármikor lehet építeni olyan állomást, ami spoofol, az megint más kérdés.

AFulgens 2013.11.22. 13:20:44

@titan: ennyi... NAV csinal egy CA-t, amivel alairja az osszes AEE-ben a privat kulcsot, amivel mindig alairjak a gepbol kikuldott adatokat... ezutan aki meg akarja hekkelni a kikuldott adatot, magat a gepet kell meghekkelje, akkor meg mar mindegy, ha a penztargepbe bele lehet nyulni ugye...

titan 2013.11.22. 14:10:20

@AFulgens: ami engem bosszant az az, hogy nemhogy nem szakértők, akik ezeket tervezik, de még csak nem is _beszélnek_ szakértőkkel, nehogy véletlen valami szakszerű legyen.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.11.22. 14:45:30

OFF:
A szavazók szállítása tilos... busszal:
hvg.hu/itthon/20131120_Vege_a_szavazok_buszoztatasanak

Hol is hallottam már ilyet? Ja, megvan:
"Állat nem alszik ágyban, lepedőn".

Vidéki 2013.11.22. 14:58:03

@tryclops:

Te még egy Cyjlopsnál is sokkal rondább lehetsz!

Vidéki 2013.11.22. 14:59:26

@tryclops:

Nálatok,

Laknak-e állatok?

tryclops 2013.11.22. 15:14:38

@Vidéki: Lakanak biza, ilyen hatlábú kis Vidéki félék, olyan nehéz őket kiirtani mint neked észt verni a fejedbe.

Secnir 2013.11.22. 15:21:42

@Vidéki:
"Nálatok, Laknak-e állatok?"

például te is, kint mekegsz a karámban...

(ez az összes érved, amit fel tudtál hozni 4 óra alatt? gratulálok, komoly szellemi teljesítmény...)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.11.22. 15:24:06

@Vidéki: te, te szánalmas fasz. Merő véletlenségből érintett vagyok pénztárgép ügyben. Az a pénztárgép, amit tavaly szeptemberben vettem egy vagyonért, kidobható. Az új, amit megrendeltem (értsd: regisztrált a könyvelőm, pénztárgépet rendeltem, előleget fizettem) viszont nem kap engedélyt, így momentán nem tudom, hogy lesz-e pénztárgépem a határidőre. Nem baj, majd elküldöm hozzád az elbocsájtott munkavállalókat, te szánalmas szardarab.

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2013.11.22. 15:35:04

@AFulgens:
Az a bukta hogy az aee akkor tolti le a kulcsokat a nav szerverrol amikor elesited a telepitesi aznosito beirasaval. Ha akkor a halozatban van egy proxi akkor egybol megvan a nav kulcsa :)

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2013.11.22. 15:38:59

@titan:
Nem akartuk oket idegesiteni azzal hogy azokon a helyeken ahol bent nincs terero femtocellakat szoktak feltenni :)

tryclops 2013.11.22. 15:42:59

@Di622: NEEEEEEE! Bakker, azt hittem legalább gyárilag "beégetik" a kulcsot a firmware-be. Fasza, no comment. :)

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2013.11.22. 15:46:00

@immortalis:
Kretenekkel nem erdemes vitatkozni. Nekem volt alkalmam par belso dolgot latni. Amikor megjelent a nav bekotos dolog tudtuk hogy az nem fog menni ennyi ido alatt. Igazandibol bennunket csak az erdekelt hogy a simicskaek vajon ebbol hogyan fognak hasznot huzni. Mar akkor azon poenkodtunk hogy majd az egyeduli penztargep szallito a KOZpenztarGEP lesz... Erre meg tessek... :)

titan 2013.11.22. 15:49:57

@Di622: na, most is tanultam valamit, mert bár tudtam, hogy vannak afféle mobil-repeaterek, de azt nem tudtam, hogy hogy hívják, köszi :)

Eggyfel fentebbi meg: "Az a bukta hogy az aee akkor tolti le a kulcsokat a nav szerverrol amikor elesited a telepitesi aznosito beirasaval" O_O nem mondom, az ssl esetében is online megy a kulcscsere, de ilyenkor mindig egy másik, már megbízhatóként ismert kulccsal segítik a megbízhatóságot.

Most már nagyon szeretném tudni, pontosan ki is specifikálta ezt az izét...

Vidéki 2013.11.22. 15:59:21

@immortalis:

Írod: ", te szánalmas fasz."

Írhattad volna szebben, tudományosabban is:

A "fasz" helyett javasolnám a "pénisz" szó használatát.

Az orvosok is ezt használják!

Egy valódi "Demokratikus Ellenzékitől" finomabb stílust várnák el!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.22. 16:00:17

Iskolapéldája a kommunikációjuknak.

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2013.11.22. 16:00:58

@tryclops:
Bocsi rosszul emlékeztem, most előszedtem a doksit.
Már az elején van egy hitelesítés egy beégetett tanústívánnyal.

A pénztárgép üzembe helyezése (megszemélyesítése) során az alábbi üzenetekkel kommunikál a NAV és az AEE
egység:
a) a pénztárgép üzembehelyezésekor, illetve AEE csere esetén, be kell rögzíteni az üzembe helyezési kódot
a pénztárgépbe, mely további adatokkal együtt INF típusú bejegyzésként kerül tárolásra a naplófájlba; a fájl
nevében, ekkor a törzsszám „00000000” karaktersorozatot tartalmazza, mivel ekkor az még nem áll
rendelkezésre; legkésõbb ekkor lehet a pénztárgépbe az AP számot berögzíteni,
b) az AEE elküldi az a) pont szerinti üzembe helyezési kódot tartalmazó elektronikusan aláírt naplófájlt a NAV
szerverére, az elsõ küldés alkalmával a tanúsítványt is tartalmazó PKCS#7 formátumban történik,
c) erre az üzenetre a NAV szervere két lehetséges választ küld:
1. A NAV elküldi a megszemélyesítéshez (tanúsítványok és adózó adatok) szükséges adatokat
a pénztárgépnek három, illetve kétvállalkozós pénztárgép esetén négy üzenetben
– elsõként a 16. pont szerinti P1=1 üzenetben az adózói törzsadatokat, melyet az AEE egység
a 11. pontban leírt YY=08 kóddal nyugtáz,
– a másodikként a 16. pont szerinti P1=3 üzenetben az üzemeltetési telephely-adatokat, melyet az
AEE egység a 11. pontban leírt YY=08 kóddal nyugtáz,
– harmadikként a NAV szerverének SSL-tanúsítványát, melyet az AEE egység a 11. pontban leírt
YY=09 kóddal nyugtáz),
– negyedikként kétvállalkozós pénztárgép esetén a 16. pont szerinti P1=2 üzenetben az adózói
törzsadatokat, melyet az AEE egység a 11. pontban leírt YY=08 kóddal nyugtáz, vagy
2. elutasítja, ha a beküldött adatokban hiba van (hibás összerendelés,nem nyilvántartott hardverrevízió,
már regisztrált AP, felhasznált üzembehelyezési kód stb.),
d) az AEE egység a letöltött tanúsítványokat és adózózói adatokat letárolja,
e) az AEE egység bontja az SSL-kapcsolatot, majd újraépíti azt a letöltött tanúsítvány segítségével végrehajtott
eszközazonosítással,
f) az AEE a kulcsokat tartalmazó üzenet sikeres fogadásáról és betöltését követõen
„TRMRDY~XXXXXXXXX~S~N~T” üzenet küld,
g) ezt a NAV egy a 8. e) pontban definiált ACK üzenettel nyugtázza

AFulgens 2013.11.22. 16:01:19

@Di622: Ez... ez... ez ugye vicc?

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2013.11.22. 16:03:46

A forrás lemaradt:
13/2013. (III. 29.) NGM rendelet
A pénztárgépek és taxaméterek mûszaki követelményeirõl, a nyugtakibocsátásra
szolgáló pénztárgépek és taxaméterek forgalmazásáról, használatáról
és szervizelésérõl, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé
történõ szolgáltatásáról szóló 3/2013. (II. 15.) NGM rendelet módosításáról

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2013.11.22. 16:38:51

@AFulgens:
A KÖZpénztárGÉP re gondolsz?
A munkám miatt valamennyire belekeveredtem egy bizonyos szálon ebbe a történetbe már jóval korábban mint ahogy kijött a NAV bekötős ötlet.

Amikor elolvastuk a nagy tervet a kollégákkal csak röhögtünk, mivel nyilvánvaló volt, hogy ennyi idő alatt egy ilyen méretű projektet nem lehet lenyomni. A Bolgárok sem véletlenül két évig dolgoztak vele.
Tehát nem azzal van bajom, hogy ilyet csinálnak és megpróbálnak valamilyen szinten gátat szabni a csalásnak hanem azon vagyok kiakadva hogy ezt mennyire szakmaiatlanul és balfasz módon csinálták.
Az meg külön hab a tortán, hogy amikor a KÖZpénztárGÉP -el csak vicceltünk kezd valóra válni, ha jól tudom valami Simicskás cég maradt egyedül talpon a pénztárgép piacon "tök véletlenül".

Amúgy érdekes, hogy amióta napirenden van az, hogy lesz online pénztárgép, azóta állítólag növekedett a bevallott árbevétel. Kicsit furcsán jött volna ki, hogy a csing csung BT boltja ami eddig napi 100 forintos árbevételt produkált az ONLINE kassza bekötésének a másnapján egyből napi 100 000 -et termel :-)

Secnir 2013.11.22. 17:17:46

@Vidéki:
"A "fasz" helyett javasolnám a "pénisz" szó használatát. Az orvosok is ezt használják!"

te jársz orvoshoz?

tryclops 2013.11.22. 17:27:19

@Secnir: Egyszer volt, akkor hallotta. Azóta letagadtatja magát a Főorvos úr, Hippokratészi eskü ide-vagy-oda, azért mindennek van határa. :)

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2013.11.22. 23:12:04

@Secnir:
Figyelj!
Az ilyen Vidéki és Blogger Géza féle alakokkal egyszerűen nincs értelme vitatkozni, ők egy másik párhuzamos valóságban élnek és semmi nem tudja őket kizökkenteni onnét.
Elmesélek egy családi történetet ami kb. egy éve esett meg.

A történet még onnét indult, hogy amikor a feleségem elment gyesre, akkor még a régi MT volt érvényben. Többek között volt olyan passzus, hogy az anyát a gyermek 3 éves koráig védelem illeti és ha vissza akar menni dolgozni akkor vissza KELL venni.
Eleve úgy terveztük az életünket, hogy amikor a kisfiunk 2 éves lesz, akkor a feleségem visszamegy dolgozni simán visszarázódik a munkába és az élet megy tovább....
Ez már csak azért is lényeges volt, többek között mert a harmadik évben a GYES valami 25 000 körül van tehát akinek eleve normális munkája volt legálisan bejelentett bérrel annak nem pálya 25 000 -ért otthon maradni.

Arra viszont nem számítottunk, hogy a fiúk menet közben megváltoztatják a szabályokat. Az új MT agusztus elején lépett érvénybe és volt egy kolléganő ki agusztus közepén jött vissza szintén 2 év után.
A lényeg, hogy elkezdte letölteni a felhalmozott szabadságot és a szabi ideje alatt meg is kapta a felmondását.
Nyilván ezek után a feleségem nem mert egyből a hivatalos úton bemenni, hogy helló itt vannak a papírjaim és akkor holnaptól jönnék dolgozni, hanem előtte a főnöknél próbált puhatolózni, hogy mégis milyen kilátások vannak és mi legyen? Maradjon még gyesen mert lesz üresedés vagy keressen állást?
A legszebb az egészben, hogy a főnök sem nagyon tudta, hogy mivan (neki is vannak főnökei) és hónapokig tartó bizonytalanságban voltunk, hogy akkor most mi is lesz, közben már beértünk a 3. évbe és a csodás 25 000 gyes ketyegett (de ez már csak hab volt a tortán). A lényeg az, hogy ez egy elég idegőrlő időszak volt ami mind amiatt volt, hogy a fiúk meghekkelték az MT-t.

Ezt az egész vergődést közvetlen közelről látták az apósomék, hogy az új MT-nek hála milyen bizonytalan helyzetbe kerültünk. Ennek ellenére nem bírták azt mondani, hogy basszameg ez azért nincs így rendben, hanem még rá is tromfoltak, hogy bezzeg régen még ennél is sokkal rosszabb volt, bla bla bla. Pedig a saját lányukról volt szó, az egyszem imádott unokájuk anyjáról.

Na most akkor szerinted egy ilyen narancstálib hogy a búbánatos lópéniszbe tudna együtt érezni egy "idegennel".

Ezekhez képest a scientológia egyház agymosott csápolói maga a megtestesült szkeptikusok társasága.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.24. 02:46:56

Elnézve a grafikont. Magyarország nem jól, hanem KURVA JÓL TELJESÍT

Bee-zony 2013.11.24. 15:16:37

Magyarország jobban teljesít, már Kazahsztán szintjére jutott.

„Kazah, magyar, két jó barát”
index.hu/kulfold/2013/11/24/kazah_magyar_ket_jo_barat/
Kazahsztánhoz képest Lengyelország egy erkölcsi és szellemi világítótorony…

„Egy diktátor játékvárosa”
index.hu/nagykep/2013/11/10/egy_diktator_jatekvarosa/
Magyarország formálódó új fővárosa Felcsút…

„Diktátor toplista kérdőjelekkel
oroszvilag.hu/?t1=sajtoszemle&hid=1647
(...)
Üzbegisztánban, Kazahsztánban, Türkmenisztánban azonban gyakorlatilag az ellenzékiségnek a fogalma is ismeretlen.”
(...)
Magyarországon is dolgoznak már ezen a fijjug…

Ezután következik Nomegasztán és Hátasztán, aztán Észak-Korea, amikor a két Kedves Vezető egymást fogja méltatni, aztán eljön a csúcspont, Magyarország lesz a vezető a hülye diktatúrák sorában; hacsak egy háború meg nem akasztja ezt a csodálatos folyamatot…
„Jobbnál jobb” perspektívák… sátáni szempontból idézőjelek nélkül.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.11.25. 14:53:55

@Vidéki: A kurva anyádat! Nem vagyok se demokratikus, sem ellenzéki, én csak egy vállalkozó vagyok, aki szeretne megélni a becsületes munkájából tisztességes színvonalon; és kurvára nem örülök, hogy a dilettáns senkiháziakból álló kormány ezt nem, hogy nem segíti, hanem ott akadályozza, ahol tudja; és mindeközben a spanjait tömi ki zsével, pozícióval, miegymással.

Tehát, megismétlem: a kurva anyádat, te fideszdroid szardarab. Majd ha a te pénzedet nyúlja le a kormányod, remélem tapsolni fogsz.

supefly 2013.11.25. 18:52:25

nagyon meglepett hogy az eddig megjelent egyik legjobb összefoglaló cikk a témában egy bolgon jelenik meg és nem mondjuk a hvg-n :)

érintett vagyok a témában, a cég ahol dolgozom saját pc-s, azaz nagykasszákat fejleszt többekközt.

had mondjam el pár dologban a véleményemet.

Induljunk a kezdetektől. Eddig is volt vizsga a kis és a nagykasszáknak is, ráadásul ennek követelmény rendszere akár évente változott. Két lényeges változás e téren hogy eddig hiába változott, a korábban vizsgázott és üzembe helyezett kasszák annak ellenére üzemeltethetőek voltak hogy a legújabb követelményeknek már nem feleltek meg. Azaz egy 2001-ben vizsgázott és 2002-ben üzembe helyezett kasszát a korábbi változások mellett addig használhattuk volna amíg javíthatatlanul tönkre nem megy vagy egyéb okból ki kell vonni a forgalomból, de nem amiatt mert mondjuk a 2008-as követelményeket értelem szerűen már nem tudja.

Másik fontos változás hogy eddig mind a vizsgafolyamatot és egyebeket az apeh majd a nav intézte, pont most az új kasszáknál váltottak, és megkapta az mkeh aki eddig ilyet nem csinált.

Alapvetően úgy gondolom maga az ötlet nem ördögtől való, valamennyit biztos fehérít a gazdaságon, az ettől majd pluszban befolyó összeg mértékéről lehet vitatkozni.

Amit viszont nagyon elbaszarintottak a kezdetektől kezdve, azok a határidők, a rendeletek és törvények. Az első perctől látszódott hogy a határidők eleve tarthatatlanok egy ekkora logikai és technikai változásnál, de ezt rengetegszer sikerült még tetőzni azzal hogy mikor rájöttek egy elbaszásra, új dolgot adtak ki, ezt akár heti rendszerességgel. A másik ilyen elbaszás hogy ha valaki veszi a fáradtságot ás átnézi az idevágó rendelkezéseket, látni fogja hogy minden a kiskasszákra lett specifikálva, mintha pc-s nagykasszák nem is léteznének. Ez olyan bóhozatokban csúcsosodott ki mikor a hardwarevizsgán (hardware és software is vizsgázik) a vizsgáztató komoly arccal ráhümmögött a számítógép billentyűzetre hogy oké, jó ez, de kéne rá TOTAL és SUBTOTAL gomb...... Ez már ugye eleve vicces, ilyen a kiskasszákon van, nem nagyon van 101 vagy 104 gombos, magyar vagy angol pc billentyűzet gyártó akién ilyen gombokat találnál. Lehet persze fokozni, főleg vicces ez mikor érintőképernyős a pc, klaviatura se kell, mert a szükséges gombok vagy akár egy képernyő billentyűzet szoftveresen jelenik meg az érintőképernyőn. De az előírás az előírás, nosza matricákat nyomtat és felmatricázza a normál 101 gombos magyar klaviatúrát. Ehhez hasonló vicces dolgokat sorolhatnám még egy darabig, de szerintem el tudtok képzelni ez alapján hasonlókat.

Részben azért emeltem ki a nagykasszákat mert hónapokig egy cikkben sem voltak említve, mindenki csak pénztárgépekről beszélt, pedig van belőlük bőven. Összes komolyabb étterem, szálloda, nagyobb szupermarketek, közértláncok, gyorskajáldák de még a színvonalasabb boltok is nagykasszát használnak, mert rengeteg dologban jóval nagyobb tudású mint egy sima pénztárgép, akár beállításokról, akár kinyerhető adatokról, statisztikákról beszélünk + az illeszthető perifériák mint: vonalkódolvasó, mágneskártya vagy proxykártya olvasó, pincérkulcs, stb.

A nav nem tudom mennyire készült fel informatikailag, pedig pénz volt rá rendesen, több millárd forint lett külön ennek az informatikájára elkülönítve. A tapasztalatok elég vegyesek eddig, úgy hogy a tesztek és a vizsgáztatás alatt, mint azt a cikkben is láthatjátok, alig működött még kassza. Ahogy mi látjuk a háttérben legalább kétfelé bontva működik a dolog. "A" szerver felelős az újonnan élesített kassza regisztrációjáért, ez 99%-ban működik, regisztrál. "B" szerver a felelős a további mindennemű adatküldésért, ez max 50%-ban üzembiztos jelenleg. Ez onnan derült ki hogy akár teszten akár egy új kassza élesítéséhez is kell már a "B" szerver, mert azonnal a regisztráció után nullás forgalmi jelentést küldene magáról és a folyamat csak akkor teljes ha ez is megvan és le lett okézva, na ez szinte soha nem fut le elsőre.

Ezek fényében kéne még együtt 250 ezer kis és nagykasszát üzembe helyezni év végéig. Mindezt úgy hogy egy rakás helyre nem tudsz bejutni munkaidőben, zárás után kezdhetsz és nyitásra kész kell legyél.

Szerintem legalább március végéig lenne szükséges eltolni, de még akkor sem lenne egyszerű. Megnyugtató eltolást a május vagy a június vége jelenthetne.

Vidéki 2013.11.28. 08:44:34

Aki még most, hét hónapnyi türelmi idő után sem jutott tovább annál, mint hogy lehetetlen a pénztárgépek cseréje, az adócsalás mellett teszi le a voksát.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.11.28. 09:32:48

@Vidéki:
Aki még most, hét hónapnyi türelmi idő után sem jutott tovább annál, hogy igazából fogalma sincs, hogy milyen jogszabályi, informatikai háttérrel, milyen paraméterekkel és hatósági engedélyekkel rendelkező pénztárgépekkel képzeli el a pénztárgépek cseréjét, csak azt döntötte el, hogy legyen kész tegnapra, az is. A poszt ezekről szól, jó reggelt! Ha neked a másik oldallal lesz/van bajod, akkor te majd azokról írsz posztot... a saját blogodra.

Vidéki 2013.11.28. 11:02:11

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye):

"Elvtárs a csákányt jó mélyre vágd,

Indul az izmos munkásbrigád!"

Ez az ami nektek tetszik:

"Pár hónappal ezelőtt nagy népszerűségnek örvendett a világhálón az a felvétel, amelyik részletesen bemutatta, mit kell tenni a pénztárgéppel annak érdekében, hogy szinte teljesen eltüntethető legyen a bevétel. Gombnyomások és blokkolások ötször-hatszor, és egykettőre kész a bűvészmutatvány. Amit kénytelen volt beütni – már csak a látszat kedvéért is – napközben az eladó, az könnyen kivarázsolható a gép agyából estére. Méghozzá úgy, hogy adóellenőr legyen a talpán, aki ebből bármit is észrevesz."(MNO)

"Nem lehet csodálkozni tehát azon, hogy darázsfészekbe nyúlt a kormány az újfajta pénztárgépek bevezetésének meghirdetésekor. Megjelentek azok a készülékek, amelyeknek a memóriája már nem manipulálható, és könyörtelenül elküldenek minden adatot, amelyik beléjük kerül. Nincs tovább.

A kicsi és nagy kapuk lassan bezárulnak, és ez hallatlan izgalmat vált ki az érintettekből." (MNO)

Vidéki 2013.11.28. 11:34:13

zeronak nem tetszik a rendszer: "mert csak a NAV által bevizsgált és jóváhagyott kasszavezérlő program lehet használni), legyártatni a több tízezer új kasszát,"

A helyzet nem annyira egyszerű, ahogyan zero láttatja.

Nem akármilyen kasszákra van szükség, hanem olyanokra amelyeknek a memóriája már nem manipulálható!

A szaktárca sosem nyujtott konkrét géptipushoz kapcsolódó támogatást.

Az állami összegek kiutalásának feltétele csupán az volt, hogy az adott forgalmazó a szerződésben meghatározott napig, legalább tízezer forgalmazási engedéllyel rendelkező gépet értékesítsen legfeljebb 100000 forintos áron

(Nem bármi áron!)

Ilyen megállapodást három forgalmazóval kötött a minisztérium, ezek egyike volt az Alt Cash Kft

Az Alt Cash KftSAM4S NR-270modeljjénekforgalomba hozatali engedélyét elutasította a szakhatóság, mégis a cég forgalomba hozta!

Az Alt Cash KftSAM4S NR-300modelje viszont megkapta az engedélyt.

Az Alt Cash KftSAM4S NR-270modeljére szerződő ügyfelek befizetett előlegeit jóváírják,

ha a befizető szakhatósági engedéllyel rendelkező gépet vásárol ugyanattól a cégtő, de

jogosan vissza is kérheti.

Ha foglalónak minősül, az összeg dupláját kell a cégnek visszafizetni, mivel a gyártó cég hibájából hiúsult meg a szerződés!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.11.28. 12:58:42

@Vidéki:
Igen, nekem tetszenek a fantasztikus verses kommentjeid, ahogy az is, hogy végre megtanultad kivenni azt a tetves tördelést a txt-s állományokból. Ugye te is erre gondoltál :)?

titan 2013.11.28. 13:08:44

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye): ne bántsd, ha jól látom ő még újonc (nézd a megszólítást a komment elején)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.28. 13:24:17

@Vidéki:

"Aki még most, hét hónapnyi türelmi idő után sem jutott tovább annál, mint hogy lehetetlen a pénztárgépek cseréje,..."
- Volt itt valami utólagos minősítés. Azt beszélik a városban, sokan megrendelték a gépet, előleget is fizettek, de most ultrarövid időn belül máshonnan kell megvegyék a gépeket.....

" az adócsalás mellett teszi le a voksát. "
- Ha már így szóba került: Mi is van a csalássorozattal, amiről már Toncsi is tudott 2011-ben?

süti beállítások módosítása