Skip to content


       Szűrés lista

Lázár szerint Orbán nem az emlékmű megépítésének elhalasztásáról írt a MAZSIHISZ-nek

Nagyban zajlik a párhuzamos valóság megteremtése, aminek egyik élharcosa Lázár János.

Kronológia:

1, Január elején jött a hír, hogy a kormány emlékművet állít a német megszállásnak.

2, Január végén kiszivárogtak sasos-angyalos szobor tervei.

3, Óriási közfelháborodás, különösen a balosok, liberálisok, és természetesen a zsidók részéről. Két zsinagóga (mára már pedig közel 500 szervezet) visszautasította a Civil Alaptól a Holokauszt Emlékév kapcsán tartandó programokra kapott támogatást.

4, Február 10-én a Mazsihisz levelet írt Orbán Viktornak. A levél két dologról szól: az egyik, hogy azt javasolják, hogy a józsefvárosi "Sorsok Háza" elnevezésű holokauszt-emlékközpont helyett egy másik intézményt hozzon létre a kormány. A levél második részében pedig azt írják, hogy szeretnének párbeszédet kezdeményezni a Szabadság térre tervezett emlékművel kapcsolatban.

mazsihisz1.jpg

mazsihisz2.jpg

 

5, Orbán Viktor február 19-én válaszolt a Mazsihisz-nek. Levelében megköszöni a zsidó szervezetnek "a párbeszédet elősegítő szándékot és konstruktív hozzáállást", és egyetért velük abban, hogy "gyerekeink a magyar-zsidó együttélés történelmét is megismerjék". Azonban a választási kampányra hivatkozva azt javasolja, hogy a párbeszédet húsvét után folytassák.

orbánlevel.jpg

 

6, Április 8-án, két nappal a választás után a kormány elkezdte a Szabadság téri megszállásemlékmű megépítését. A felállított kordonokat tüntetők elbontották. A Mazsihisznek pedig megvan a véleménye: "Amit a kormány tesz, az a kormány dolga, amit mi teszünk, az a miénk", "Az, hogy felhúzták a kordonokat a Szabadság téren, szimbolikus dolog, mi pedig értjük az üzenetet".

7, Sándor Zsuzsa, a 168óra újságírója tegnapi, nyilvános Facebook-postja:


"A német megszállás emlékmű kapcsán kérdéseket tettünk fel a Miniszterelnökségnek. Íme a válasz: "A Kormány 1077/2014. (II. 19.) határozatában május 31-i befejezési határidőre módosította a német megszállás áldozatainak emlékművének felállítását. Ennek a kormányhatározatnak a szellemében a határidők betartása végett, a Szabadság téren, megkezdődtek a munkálatok. Az Ön állításával szemben, a miniszterelnök MAZSIHISZ-nek írt levelében, a választási kampányban átpolitizálódott holokauszt emlékév kapcsán fogalmazódik meg a Húsvét utáni párbeszéd folytatása, és szó sem esik az emlékmű felállításának elhalasztásáról." "

 

Hát nem, végülis tényleg nem írta le Orbán szó szerint.

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr436038547

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ezt már egyszer eljátszották Orbánék 2014.04.15. 13:13:24

Jobban meggondolva egyáltalán nem újdonság az, amit a FIDESZ csinál a Szabadság téri tervezett szobor-kompozíció ügyében, hisz már ellenzékben is beleállt egy nagyon hasonló sztoriba majd 10 évvel ezelőtt. Akkor is egy második világháborús emlékműről...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Olyan nick amilyen még nincs vessző nélkül 2014.04.16. 11:06:10

@Blogger Géza:

Valóban tévedtem az időpontokat illetően, velem is előfordul, de legalább beismerem, ami veletek nem történhet meg.. Ez azonban nem változtat azon, hogy te (kisbetűvel) és vidéki (szintén kisbetűvel) teljes mellszélességgel kiálltok egy olyan emlékmű mellett, amely ha megépül, akkor egészen a lebontásáig konfliktusok színtere lesz, ahol a szélsőjobbosok fogják ünnepelni hitler, eichmann és a többi náci születésnapját meg az undorító évfordulóikat. És mindezt azért mert az ember, aki még sohasem hazudott azt mondta, hogy ez így helyes, így kell lennie. Nyaljátok ki nyugodtan a seggét, és vegyetek részt a birkameneten.

István Tamasi 2014.04.16. 11:06:33

@Vidéki:
Számítva a hasonló horthymosdató hozzászólásra pontosan megírtam, hogy miért voltak magyar állampolgrok akiket "idegenrendészeti eljárás" alá vontak. Ennél fogva az ön eszmefuttatása minden alapot nélkülöz. Horthy és körei pontosan tudták, hogy mi lesz a sorsuk az általuk náci kézre adott zsidóknak egyrészt a Mein kampf-ból, másrészt az úgynevezett auswitzi jegyzőkönyvekből amik egy hitelesített példánya bizonyítottan eljutott horthy szűk környezetébe. Azonkívül horthyt zsidómentőnek vagy a zsidók védelmezőjének beállítani mérhetetlen sunyi hazugság: már a 20-as években, amikor még hitler egy nélkülöző hajléktalan munkanélküli volt Bécsben, hozott rasszista fajgyűlölő törvényeket, zsidó munkaszolgálatosokat, köztük olimpikon sportolókat, neves művészeket, komoly értelmiségieket küldöt kegyetlen bánásmód közepette Ukrajnába aknát szedni csupasz kézzel, a rá felesküdött csendőrök, rendőrök német közreműködés nélkül gyűjtöttek össze majd félmillióü magyar állampolgárt és adtak át bevagonírozva a náciknak, stb, stb.
R.L.Braham az ön által említetteken kívül még sok más hazugságot is leíret a türelmes papírra. Még viccnek is rossz, hogy magyar katonáknak, csendőröknek semmi közük sem volt a "hideg napok"hoz.
Hogy horthy miért kerülte el a Nünbergi Bíróságot? Ez már a történelem számos feltáratlan, megoldatlan rejtélyei közé tartozik.

István Tamasi 2014.04.16. 11:16:18

Felhívom az álmagyar jobboldaliak /lásd még mélymagyarok/ figyelmét, hogy a tróger horthynak a háborúból kiugrásnál fontosabb volt a dilinyós - lovasbalesetben maradandó agykárosodást szenvedett - fiacskája mint a haza sorsa.

nandras01 2014.04.16. 11:52:50

@dr. mesterseges szinezek:
lehet, hogy igazad van...
bár, ha azt nézem, hogy az érintett "úriemberek" eddigi munkássága alapján semmi meglepő nincs abban, hogy többé- kevésbé nyíltan fasiszta nézeteik vannak, nem biztos, hogy szükséges a hányásukat errefelé is népszerűsíteni. vannak az internetnek olyan sötét bugyrai, ahol kiélhetik perverz hajlamaikat.

anonymand 2014.04.16. 12:21:23

@Vidéki:

Tisztelt Vidéki!

"Napjain Ultra-szuper-hiper-kormánynyváltó-demokratáját viszont az állandó antiszemitázásáról lehet beazonosítani. " - meg tudnád indokolni, azon túl, hogy ordas hazudságodért még mindig nem kértél bocsánatot, hogy ezt miért is címezted nekem?
Vagy már annyira elmebnt az eszed, hogy azt sem tudod, mit, kinek, miért is írsz?

Tisztelettel:
anonymand

anonymand 2014.04.16. 12:25:26

@Vidéki:

Tisztelt Vidéki!

"A tervezett emlékmű nem az 1944 március 19-i német megszállást dicsőítené,
a megszállást követő áldozatoknak állítana emléket." - akkor talán a Közlönyben megjelent kormányrendelet is erről szólt volna.
Volna. Tudod ez a szó mit jelent.
Olvasd el még egyszer az általam idézett rendeletet, oszt kérj bocsánatot.

Tisztelettel:
anonymand

anonymand 2014.04.16. 12:33:35

@Blogger Géza:

Tisztelt Blogger Géza!

Neked eza bocsánatkérés?
" Tévedtünk. A témába vágó legfrissebb jogszabály már a szádba is rágta. Most jó? " - tévedtetek?
Genetikailag nem vagytok alkalmasak arra, hogy elnézést kérjetek, vagy ez pártutasítás?
"Tévedtünk" - jelented ki Vidéki nevében is, aki ezt írta: "Jókora hazugság las palmas állítása"
Annak a Vidékinek a nevében, aki ha kell idézetet hoz a kumrani tekercsből, Hamu-Rabbi törvénykönyvéből?
Tévedtetek?
Folyamatosan hazudtatok.

Annak természetesen örülök, hogy a legfrissebb erről szóló jogszabály már nem feledkezik meg az áldozatokról, de nem is teszi jóvá. Mert bocsánatkérést még a főnökeidtől sem hallottam.

Tisztelettel:
anonymand

anonymand 2014.04.16. 12:40:43

@Virág et.:

Tisztelt Virág et.!

"Szerintem ne pazarold Gézára az idődet, ő is igazhitű, érvekkel meggyőzhetetlen. :) " - nem tekintem elpocsékolt időnek a velük való foglalkozást.
Részben azért, mert kell, hogy valaki érvekkel bizonyítsa milyen aljas hazudozók (miközben másokat vádolnak hazugsággal), részben azért mert szerintem reménytelenül hülye nincs.
Csak hasonlítsd össze Lencsés István korai bejegyzéseit a későbbiekkel.
Talán nekem is részem volt benne, hogy ma már öt mondatnál többet képes leírni (nem beszélve arról, hogy változtat a sorrenden).

Tisztelettel:
anonymand,

anonymand 2014.04.16. 12:44:43

@István Tamasi:

Tisztelt István Tamasi!

Csak egy anekdota hasonló helyzetre.
Sztálin fia, aki történetesen őrmesterként szolgált, német fogságba esett.
A németek felajánlották, hogy egy tábornokért hajlandók lennének kicserélni.
Válasz: őrmesterért őrmestert.

Tisztelettel:
anonymand

Kandeláber 2014.04.16. 12:59:19

Milyen jó, hogy a ballibeknek ez most a legnagyobb problémájuk...

Vidéki 2014.04.16. 13:18:47

@István Tamasi:

"Hogy horthy miért kerülte el a Nünbergi Bíróságot? Ez már a történelem számos feltáratlan, megoldatlan rejtélyei közé tartozik."

Talán az a kézenfekvő lehetőség is eszébe ezeknek @István Tamasi: féle beteges lelkű magyargyűlölőknek, akik vadul ragaszkodnak téveszméikhez, hogy

Egyik győztes hatalom sem követelte, hogy Horthyt állítsák a Nürnbergi Bíróság elé,

Horthyt élete végéig Chorin Ferenc, Kornfeld Mór (távoli rokon) és barátai (zsidó emberek) egy alapítványon keresztül tartották el a portugáliai Estorilban.

Blogger Géza 2014.04.16. 13:24:54

@Olyan nick amilyen még nincs vessző nélkül: Ezt meglehetősen valószínűtlennek tartom pont egy német-magyar konfliktust ábrázoló szobornál.. Mondhatnám, az ostoba bérrettegés folytatása...

Kovács Ferenc 14 2014.04.16. 13:29:05

@Vidéki: hja, a gazdag zsidókat tényleg mentette, a piszok, Kállayval együtt... de a zsidó susztert meg a zsidó költőt meg a többi kis csóringert azt simán elküldte Auswitzba. A lengyel menekültekről nem is beszélve. Meg az újvidéki mészárlás, meg minden... horthy kezéhez kva sok vér tapad, és elég szégyen, hogy nem járt úgy, mint Szálasi vagy Eichmann.

Vidéki 2014.04.16. 13:30:06

@Kovács Ferenc 14:

Az ön agyát elöntötte a vörösköd ezért irkál össze-vissza eget verő marhaságokat:

"elárulta Hitlert, ... és a halálgyárba küldött 437.000 magyar állampolgárt."

A @Kovács Ferenc 14 félék élvezik a nagyotmondást, a félrebeszélést!

Mi indította el a magyarországi zsidó lakosság tömeges deportálását?

Az, hogy 1944 március 19.-én a németek megszállták Magyarországot.

Ettől kezdve a kezdeményezés és a parancsolás joga a megszállók kezében volt.

A nagyarányú deportálások a németek által megszállt Magyarországon 1944 nyarán kezdődtek.

Ki felelős miért is, pontosan?

London, 1943. október 14.
Mr A. W. G. RANDALL KÜLÜGYI TANÁCSOS FELJEGYZÉSE L. B. NAMIER PROFESSZORRAL FOLYTATOTT BESZÉLGETÉSÉRÕL:

Namier professzor (Jewish Agency) tegnap közölte velem, munkatársai súlyos aggodalommal gondoltak azokra a lehetséges következményekre,

amelyek a Magyarországon viszonylagos biztonságban élő 800 000 zsidót sújtanák,

ha a magyar kormány idő előtt szakítana Németországgal...

Namier professzor közölte: a zsidókat illetően

az egyetlen remény, hogy a magyarok nem tesznek semmit addig

, amíg gyakorlatilag nem látszik valószínűnek, hogy a németek már nem lesznek képesek reagálni.

(A fenti dokumentumot teljes terjedelmében közölte: Magyar - brit titkos tárgyalások 1943-ban, Kossuth Könyvkiadó, 1978. A Jewish Agency a Cionista Világszövetség vezető szerve, a palesztinai zsidóság érdekképviseleti szervezete.)

Öt hónap mulva a németek reagáltak!

Namier professzor aki a Jewish Agency megbízásábó tárgyaltl Londonban, 1943. október 14.-én
Mr A. W. G. RANDALL KÜLÜGYI TANÁCSOSSAL

Egészen másként, felelősen gondolkodott az akkori vészterhes helyzetben a fenyegető német megszállás lehetséges tragikus következményeiről, nem úgy, mint most a @Kovács Ferenc 14-hez hasonlóan gondolkodók, akik most úgy gondolják, hogy a holokausztért a "bűnös magyar nép" a felelős.

"

István Tamasi 2014.04.16. 13:30:32

@Vidéki:
Magyar vagyok, nem magyargyűlölő.
Nem gyűlölöm, csak útálom az álmagyarokat, leánykori nevükön mélymagyarokat, akik vadul gyűlölik azokat akiknek más a véleményük és magyarkodással leplezik neonáci/újnyilas mivoltukat.

István Tamasi 2014.04.16. 13:36:53

@anonymand:
Sztálin Jakov keresztnevű fia /tudomásom szerint tüzértiszt, főhadnagy volt/ más családnéven, sebesülten esett hadifogságba és a hadifogoly táborban egy ideig rejtegették a társai. Azonban az éheztetés haztására akadt valaki aki beárulta egy kis élelemért.
A válasz úgy szólt, hogy nem cserélek tábornokot katonáért.

Vidéki 2014.04.16. 13:41:53

@Kovács Ferenc 14:

Írja: "hja, a gazdag zsidókat tényleg mentette, a piszok, Kállayval együtt."(Horthy)

És azt tudja-e, hogy kik ölték meg Raoul Wallenberget, aki sok ezer zsidó életét mentette meg?

Ezt Rákosi és Gerő Ernő már 1953-ban kiderítették!

Rákosi és Gerő Ernő mindketten zsidó emberek, mondhatni szemiták voltak és a szovjet megszállók által helytartóként a legmagasabb pozíciókban szolgálták a megszállókat.

Gerő Ernő Rákosihoz írott feljegyzésében írta 1953. március 1-jén:

"A kihallgatások anyagából világos, hogy

a két világháború közti Zsidó Tanács tagjai valamennyien Gestapo ügynökök voltak. (…) (Tehát mondhatni nácik, fasiszták, antiszemiták voltak!)

A tárgyaláson majd ki fog derülni, hogy nem antiszemitizmusért tartóztattuk le őket, hanem mert Gestapo ügynökként a szegény zsidók gyilkosai és amerikai imperialista kémek."

Gerő elgondolásából eredt az a fantazmagória is, hogy (a szovjetek által 1945-ben elhurcolt) Wallenberg gyilkosai az 1944-es Zsidó Tanács tagjai közt keresendők". (Wikipédia)

Ebből kiderül, hogy a fasisztázás csodafegyverét már régen alkalmazták olyan híres-neves szemiták is, mint Rákosi és Gerő elvtársak!

Ha a két világháború közti Zsidó Tanács tagjairól sikerült bebizonyítani, hogy

Gestapo ügynökként a szegény zsidók gyilkosai és amerikai imperialista kémek voltak,

valamint hogy a sok ezer zsidó életet megmentő Wallenberg gyilkosai az 1944-es Zsidó Tanács tagjai közt keresendők,

akkor ebből világosan következik, hogy a két világháború közti Zsidó Tanács tagjai is tudathasadásos személyiségek voltak.

István Tamasi 2014.04.16. 13:45:51

@Vidéki:
Ön mindig és folyamatosan "elfeledkezik" /az idézőjel azért van, mert az elfeledkezése szándékos/ arról a tényről, hogy horthyra felesküdött magyar csendőrök és rendőrök német közreműködés nélkül gyűjtöttek össze majd félmillió magyar állampolgárt - nem csak és kizárólag zsidókat -, vagoníroztak be és adtak át lezárt vagonban a náciknak és hogy a végrehajtóknak a parancsot kiadók pontosan tudták a szerelvények uticélját, a bevagonírozottakra váró sorsot. Megfeledkezik arról, hogy azokkal az emberekkel milyen állatias kegyetlenséggel bántak és nem csak a lakásaikat rabolták ki hanem a gyűjtőtáborokba magukkal vitt motyóikat is.

kormányváltó Trabanttal 2014.04.16. 13:47:21

@Vidéki:

A mai zsidó "vallási" vezetők sem sokkal különbek. Az Zsidó Világtanács elnöke, a nagy jámbor Ronald S. L. például kaszinókat épít, amikhez földeket lop.

Vajon mit okádnának itt a Krisztus-gyilkosok, ha a Pápa kaszinót akarna építeni Izraelben, és ehhez földet lopna egy kibucba kamuból bejelentett haverjával, okiratot hamisítana, és akinek ezt nem tetszik, azt leantikeresztényezné?

kormányváltó Trabanttal 2014.04.16. 13:48:17

@István Tamasi:

Mások meg a frontok harcoltak, vagy a bombáktól rettegtek a lakásukban. Tudod, háború volt.

szmoker (Homo Trollicus) 2014.04.16. 13:48:51

"Két zsinagóga (mára már pedig közel 500 szervezet) visszautasította a Civil Alaptól a Holokauszt Emlékév kapcsán tartandó programokra kapott támogatást."
troll on:
Ha olcsóbb a szobor, mint a támogatás amit nem fogadnak el, akkor hajrá.
Amúgy meg a f.sz kivan már a hollókoszttal. Vigyék haza, oszt csináljanak vele amit akarnak, ne azokat terrorizálják lelkileg és tegyék felelőssé érte, akiknek az égvilágon semmi köze nincs hozzá.

Kevesebben utálnák a zsidókat, ha nem holokausztoznának éjjel-nappal.

kormányváltó Trabanttal 2014.04.16. 13:49:52

@István Tamasi:

Magyargyűlölő dumád van, akárhogy csavarod. A nickednek is antimagyar szaga van. Zsidó vagy?

kormányváltó Trabanttal 2014.04.16. 13:51:50

@szmoker (Homo Trollicus):

Így van, sok pénzt megspóroltunk most a bosszú népén.

Visszaadja még három szervezet a kosztot, aztán el is lehet törölni az SZJA-t.

Bele sem merek gondolni, mennyi lét akasztottak ezek eddig az elmúlt 70 évben.

Ha nem lett volna, simán megérte volna nekik kitalálni a mesét, amire hivatkozva lehet nyúlni ezeket a pénzeket.

István Tamasi 2014.04.16. 13:59:58

@kormányváltó Trabanttal:
Megnyálazhatod, hogy megtudd, zsidó vagyok-e!

wantaan 2014.04.16. 14:01:18

@kormányváltó Trabanttal: Ez az emlékmű az bizony csak a magyar gerinctelenség, pojácaság örök emlékműve lesz , kiemelten a mostani politikai elit gerinctelenségére és pojácaságára! .... csak ebbe nem kellett volna belekeverni a holokausztot és a németeket és semmi formában a kereszténységet.
Elég lett volna egy művészien kifaragott kő vagy bronz szarhalom mondjuk mintázhatták volna rólad..
S felíratnak az aktuális miniszterelnököt aki nélkül ez az alkotás nem jöhetett volna létre.

István Tamasi 2014.04.16. 14:02:26

@kormányváltó Trabanttal:
Mire lenne válasz hogy ki harcolt a fronton és ki rettegett a bombától?
Netán arra, hogy a rohadék horthy eszetlenül rohant bele a háborúba, hadat üzent a fél világnak?

Vidéki 2014.04.16. 14:08:40

@István Tamasi:

Írja: "horthyra felesküdött magyar csendőrök és rendőrök német közreműködés nélkül gyűjtöttek össze majd félmillió magyar állampolgárt "

Méghogy német közreműködés nélkül?!

Talán nem volt itt a megszálló német hadsereg?

Talán nem volt itt Eichmann és csapata?

Az európai zsidók deportálását Eichmann és munkatársai szervezték és irányították. Személyesen leghosszabb ideig Magyarországon tevékenykedett a német megszállás után.

Eichmann helyettese, Hermann Krumey és másik közvetlen munkatársa, Dieter Wisliceny a német hadsereggel együtt érkeztek Magyarországra 1944. március 19-én. Eichmann néhány nappal később érkezett az országba. Innen kívánta megszervezni a több százezer magyar zsidó deportálását. Sonderkommandója körülbelül 200-300 emberből állt.

Talán nem volt itt Edmund Veesenmayer?

Edmund Veesenmayert Adolf Hitler 1944. március 19-én (Magyarország német megszállásakor) a Harmadik Birodalom nagykövetének

és teljhatalmú magyarországi megbízottjának (Helytartójának) nevezte ki:

ez azt jelentette, hogy a Wehrmachton kívül minden megszállóerő (főleg a Gestapo) fölött rendelkezési joga volt. Szerepet játszott a magyar értelmiség „átvilágításában”, ismert németellenes személyek letartóztatásában (ezáltal is nyomást gyakorolva Magyarországra), valamint a zsidóság deportálásában. A Szálasi-puccs során segítséget nyújtott a nyilas hatalomátvételhez, meggátolva ezzel Magyarország kiugrását a második világháborúból.

@István Tamasi nem akarja felfogni, hogy egy megszállt országban a megszállók parancsolnak.

A tényeket semmibe véve rosszindulatú alakok minden magyarra kiterjesztik irracionális gyűlöletüket.

Ha képesek lennének józanul gondolkodni, észrevehetnék, hogy , mint afféle megszállók
a németek, az általuk megszállt területeken

mindenütt találtak kollaboránsokat, akiket megtévesztéssel, megfélemlítéssel/kényszerítéssel szerveztek be,

és akik teljesítették a németek parancsait.

A megszálló szovjetek is találtak kollaboránsokat minden országban, amelyet megszálltak..

István Tamasi 2014.04.16. 14:26:06

@Vidéki:
Még egyszer, mert önnek az eddigi néhány ismétlés nem volt elég, hogy felfogja:
A magyar állampolgárok összegyűjtését és bevagonírozását magyar csebndőrök, rendőrök végezték német katonák/ssesek nélkül. Magyar csendőrök, rendőrök zsúfoltak be magyar állampolgárokat, zárták le a vagonokat és a megrakott szerelvényeket adták át a németeknek.
A megszllóknak nem is volt, nem lett volna elegendő emberük az emberek összegyűjtésére, bevagonírozására!
A kollaboránsokat magasabb körökben kell keresni és azok már 44 márciusa előtt is jelen voltak /sokszor kulcxspozícióban/. Az emberek összegyűjtését, bevagonírozását végrehajtók magyar parancsnokaik parancsát hajtották végre!
Eichmann és munkatársai a szerelvényekkel kapcsolatos szervezést végezték, az emberek összegyűjtésében nem vettek részt.

A tényeket semmibe véve rosszindulatú alakok ma is próbálják hamisítani a történelmet.
Már írtam: NEM minden magyar vett részt a fenti tragikus történésekben, sőt nem is minden magyar értett egyet a deportálásokkal. Soha nem állítottam, hogy az egész nemzet bűnös a holokausztban, ezt csak a neonácik/újnyilasok próbálják rákenni a magyar nemzetre ezzel próbálva mismásolni, kendőzni elődeik történelmi bűneit.

Vidéki 2014.04.16. 14:36:01

@István Tamasi:

"Még egyszer, mert önnek az eddigi néhány ismétlés nem volt elég, hogy felfogja:"

Egy megszállt országban a megszállók parancsolnak ée mindig találnak kollaboránsokat.

Pédául:

Bauer Miklós nemzettársunknak a fiacskája Bauer Tamás most a nagyon Demokratikus Koalíció alelnöke lehet!

Nem kell megfeledkeznünk arról sem, hogy egy nemzettársunk Bauer Miklós az Andrássy út 60-beli kihallgatásai során a foglyok beszámolói szerint előszeretettel alkalmazta a körömletépést, mint eszközt a kívánt vallomás kicsikarására, innét ered gúnyneve is: „körmös Bauer”.

Részt vett Ries István egykori igazságügyminiszter (bűne az volt, hogy 1947-ben a kékcédulás választások elleni tiltakozásul lemondott) kihallgatásában.

Az eljárásba kéthónapos kínzását követően, Ries 1950. szeptember 15-én belehalt. Bauer (állítólagos) saját bevallása szerint helyben agyonverte.

A BM Vizsgálati Főosztályának jelentéséből kiderül, Ries István ügyében Bauer Miklós folytatta le a vizsgálatot.

Az 1950. július 22-én készült jegyzőkönyvben Bauer maga írja le Ries kihallgatásáról:

„Az őrizetes beismerő vallomása előtt sírása, piszkossága és bevizelése általi megalázottságot leszidással, leköpésekkel és pofonokkal igyekeztem fokozni.”

Vidéki 2014.04.16. 14:45:47

@István Tamasi:

Írja: "A kollaboránsokat magasabb körökben kell keresni".

Aki keres, az talál!

A szovjet vezetés is keresett és talált ilyeneket a balti államokban is.

A Molotov-Ribbentropp praktummal eldőlt a balti régió sorsa is. Hitler és Sztálin együttműködése lehetővé tette, hogy a Szovjetunió "kölcsönös segélynyújtási" megállapodásokat erőltessen Észtország, Lettország és Litvánia kormányaira. A "megállapodások" értelmében a Szovjetunió jogot nyert arra, hogy kb. 20-25 ezres katonai csapatkontingenseket állomásoztasson - természetesen ideiglenesen - az 1918 és 1939 között független országokban.

A nyílt erőszakot meghirdető jeladást az Izvesztyija 1940. május 16-i száma jelentette.

Elvi jelentőségű vezércikke hozta a világ tudomására azt a szovjet felfogást,

hogy a kis államok önállósága merő anakronizmus, nem tartható fent.

1940 nyarán Észországot, Lettországot és Litvániát mondvacsinált ürügyekkel, szerződésszegéssel vádolták. A példátlanul rövid lejáratú, 8 és 10 órás jegyzékekben a szovjet fél baloldali kormányok felállítását sürgette.

Az ily módon felállított kormányok - törvényellenesen - parlamenti választásokat írtak ki. A fegyverek árnyékában az elhurcolásokkal nyomatékosított "választások" - egyetlen jelöltre, ahogy szokás - meghozták a kívánt eredményt,

a jelöltek 98-99 százalékos elsöprő győzelmét.

A választások nyomán létrejött "népi parlamentek" első ténykedése mi más lehetett volna, mint az, hogy kérték a Szovjetunióhoz való csatlakozást.

A kérés Moszkvában megértő fülekre talált. Így augusztus 3-án Litvánia, 5-én Lettország, 6-án pedig Észtország is csatlakozhatott a "szovjet népek nagy családjához".

Eközben az arra illetékes szovjet szervek és hatóságok hozzáláttak a hódoltatott népek "integrálásához".

Visszamenőleges hatállyal azonnal bevezették a Szovjetunióban használatos, a szovjetellenes tevékenységet sújtó büntetőintézkedéseket.

Ennek alapján deportálták a balti népek értelmiségének azon - túlnyomó - részét, amely a függetlenség időszakában polgári eszméket vallott.

Nem jártak különbül a hadsereg tisztjei sem. A gyakorlatra és moszkvai továbbképzésre berendelt állomány hamarosan szibériai fogolytáborokban találta magát.

1941-ben sorra kerültek a néptömegek is.

A pusztító áttelepítéseknek zsúfolt marhavagonokban, elképesztően rossz tápanyagellátás ée rossz higiéniás viszonyok miatt rengeteg halálos áldozata volt.

A háború befejeztével a balti államok lakosságának jelentős részét kitelepítették közép-ázsiába és helyükre oroszokat telepítettek.

A megszállt Észtország Lettország és Litvánia sem volt képes megvédeni a lakosságát.

István Tamasi 2014.04.16. 14:51:17

@Vidéki:
Lassan kezdem önt szánni, hogy a magyar csendőrök, rendőrök holokausztban játszott tragikus szereplését Bauer Miklósnak a jóval későbbi szereplésével próbálja mentegetni.
Viszont ha az ön logikáját követjük, akkor ugyebár fel is menti Bauer Miklóst merthogy ő is megszállás alatt lévő országban tette azt amit tett?!
Bauer Tamásnak az ide keverése viszont már gusztustalan. Mi köze van neki az apja által elkövetett tettekhez? Ilyen alapon ön hibáztatja Orbán Ráhelt is merthogy apukája, a mutyiviki évtizedekre kiható súlyos károkat okoz az országnak!?

István Tamasi 2014.04.16. 14:59:06

@Vidéki:
Mielőtt mások portája előtt söpröget, próbáljon legalább tisztán látni a sajátunkon!
Horthy egész uralma alatt nem volt Magyarországon általános, egyenlő és titkos választás! A rohadék horthy miért rohant eszetlenül a háborúba és miért üzent hadat a fél világnak amikor ezt - akkor - még hitler sem kérte tőle? Először meg kellene értenie, hogy a tróger horthy milyen erőszakosan lépett fel a visszacsatolt/elfoglat/ Kárpátalján, Délvidéken, hogy az Ukrajnában magyar csapatok által elkövetett bűnöket már ne is részletezzem!

Vidéki 2014.04.16. 15:13:22

@István Tamasi:

Ön nem ért magyarul, ezért írja: "Lassan kezdem önt szánni, hogy a magyar csendőrök, rendőrök holokausztban játszott tragikus szereplését Bauer Miklósnak a jóval későbbi szereplésével próbálja mentegetni. "

Egyáltalán nem mentegettem a kollaborálókat, csak érzékeltettem, hogy egy megszállt országban a megszállók parancsolnak és mindig találnak kollaboránsokat.az általuk megszállt területeken

akiket megtévesztéssel, megfélemlítéssel/kényszerítéssel szerveznek be.

Ön a megszállók felelősségét igyekszik bagatellizálni ésminden felelősséget a kollaboránsok vállára tolni,

Nem igaz az az állítás, hogy mindenki kollaborált. ahogy az sem igaz, hogy senki sem kollaborált!

István Tamasi 2014.04.16. 15:35:35

@Vidéki:
Nem igaz amit írt. Például a megszállt Dániában a dánok nemhogy kollaboráltak volna a nácikkal a zsidók deportálásában, hanem kimenekítették őket Svédországba.
Nem én próbálom a megszállók felelősségét bagatellizálni, hanem ön próbálja a horthy rezsim felelősségét bagatellizálni a holokausztban és Magyarországnak a II.vh-ban játszott gyászos, tragikus szereplését.
Ön nem ért magyarul vagy a felfogóképességével vannak súlyos problémák, mert
1. nem képes felfogni, hogy magyar hatóságok nem csak hogy önállóan /a nácik nélkül/, sőt buzgón gyűjtötték be saját állampolgártársaikat, valamint
2. nem képes felfogni hogy előbb a saját portánk előtt, a saját múltunkban/történelmünkben kell rendet rakni és csak azután kacsintgathat más országok, népek történelmére
3. a teljes magyar csendőrség 41-ben és 44-ben is nem kollaborált, hanem a horthy rezsim parancsait hajtotta végre.

Meridian74 2014.04.16. 15:37:03

"...emlékművet állít a német megszállásnak."

Nem is értem mit hőbörögnek a zsidók. Most nem a holokausztnak állítanak emlékművet, hanem a _német megszállásnak_.

Amúgy hány db holokauszt emlékmű van Budapesten már? 2-ről én is tudok, de összesen hány van?

Jah, már az is baj, hogy most kivételesen nem kizárólagosan a zsidókról szól az emlékmű?

Vidéki 2014.04.16. 15:49:50

@István Tamasi:

Írja: "Például a megszállt Dániában a dánok nemhogy kollaboráltak volna a nácikkal a zsidók deportálásában, hanem kimenekítették őket Svédországba."

Ehhez a földrajzi helyzet is nagyon kedvező volt.

Dániát a semleges Svédországtól csak a keskeny Sund tengerszoros választotta el, amelyen ma már híd ível keresztül.

A Muzsika Szárnyain csodaszép zenés filmben Julie Andrews játszotta a főszerepet. A történet szerint a nácik által megszállt Ausztriából a film befejeztével családját a közeli, szintén semleges Svájcba tudta menekíteni,

Csak nagyon kevés helyen álltak rendelkezésre az ehhez hasonló kedvező földrajzi adottságok!

Vidéki 2014.04.16. 15:55:19

@István Tamasi:

A németek által megszállt Hollandiában a hollandok sem tudták megakadályozni több mint 100000 zsidó honfitársuk elpusztítását..

Olvassa el Anna Frank naplóját!

A katyni erdőkben lengyel katonatisztek és értelmiségiek tízezreit mészárolták le Sztálin elvtárs parancsára, akkoriban, amikor a Molotov-Ribbentropp paktum eredményeképpen még jóban voltak Hitlerrel.

Ki védte meg a katyni erdőkben elpusztított lengyel katonatisztek és értelmiségiek tízezreit ?

A szovjetek által megszállt lengyelek sem voltak képesek erre.

István Tamasi 2014.04.16. 15:56:08

@Meridian74:
Nem csak a zsidók "hőbörögnek", hanem minden értelmes normális magyar ember. A tervezett szoborral -ami a qrmány szerint is nem a holoklausztról szól - kapcsolatban a probléma az, hogy súlyosan történelemhamisító azaz hazug. Ugyanis - mint már fentebb is írtam - Magyarországra a magyarokra, magyar állampolgárokra nem csak a sas jelképezte nácik súlytottak le, hanem velük szövetkezve, sőt buzgón, aktívan az akkor hatalmon lévő jobboldal is, tehát a náci sas mellé oda kell/ene/ tenni a turult is és akkor nem lenne ok a "hőbörgésre".

Meridian74 2014.04.16. 16:00:03

@István Tamasi: "hanem minden értelmes normális magyar ember"

Nem azért, de én ott egy ilyet sem láttam...!

István Tamasi 2014.04.16. 16:02:09

@Vidéki: Már megint a más portája előtt próbál söprögetni anélkül, hogy beismerné a saját történelmi bűnöket!
Valamint a magyar szöveg értésével és a felfogóképességével kapcsolatos bajokat sem képes kijavítani. A korábbi bejegyzésemben felsorolt 3 pont mellé hozzáteszek egy negyediket is: A földrajzi adottság valóban egy dolog, de nem fedi el az elvi különbséget a megszállás passzív elviselése /pl. Hollandia/ és az aktív, buzgó együttműködés /horthy rezsim/ között.

Vidéki 2014.04.16. 16:02:21

@István Tamasi:

Írja: "nem képes felfogni hogy előbb a saját portánk előtt, a saját múltunkban/történelmünkben kell rendet rakni és csak azután kacsintgathat más országok, népek történelmére "

Nem szabad kacsingatni más országok, népek történelmére, mert megtiltja a magukfajta ultra-szuper-hiper-kormánynyváltó-demokraták "Gondolatrendőrsége"?

István Tamasi 2014.04.16. 16:08:43

@Vidéki:
Már megint azok a bajok az szövegértő és felfogóképességével!
ELŐSZÖR rendet kell tenni, tisztán látni a saját történelmünkben, elismerni /ahogy a németek tették a náci múlttal/ a sötét bűnöket és azután lehet más országok, népek történelmét nézegetni! Aki nem így tesz annak abszolút semmi morális alapja sincs mások történelmében kurkászni.
Ez nem "gondolatrendőrség", hanem becsület, tisztesség, korrekt történelemszemlélet dolga. Ahogy egy dakota - vagy inkább igazi magyar- közmondás mondja: Más szemében a szálkát, saját szemében a gerendát ....

Meridian74 2014.04.16. 16:20:43

@wantaan: "Tévedsz! Magyar gyűlölő pl. a Vona! ...vagy a Hoffmann Rózsa! ....de még írhatnám Lázár Jánost, Kövér Lászlót s persze a sleppjüket is. No Ők tényleg gyűlölik az igaz magyar embereket!
Vona aki seggét adta az oroszoknak , lásd Paks esete."

Ennyi elég is, te tiszta hülye vagy...!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.04.16. 16:34:15

@István Tamasi: Valahogy a németek azért jobban jártak,mint mi.

István Tamasi 2014.04.16. 16:38:12

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Ha maradunk a történelemszemléletnél akkor is igaz. A tisztánlátás mindig jobb, mint a történelemhamisítás, hazudozás amit ez a szobortervezet is tesz.

Namely 2014.04.16. 17:17:35

(ásít)
Mennyre lehet az naiv, aki hisz egy magyar politikusnak? Volt olyan dolog, amiben hazai politikus engedett egy szakmai/érintett szervezetnek? Akkor meg? Van értelme ennek? Nincs. A mazsihisz meg jobban teszi, ha kussol, vagy véletlenül kimegy a NAV. Csakúgy találomra.

anonymand 2014.04.16. 17:40:01

@István Tamasi:

Tisztelt István Tamás!

Köszönöm a pontosítást.

Tisztelettel:
anonymand

Bee-zony 2014.04.16. 17:40:47

Akiknek Horthy náci, meg mindenki, aki nem ők, azoknak legyen a hátuk mögött tízmillió náci és náczi, és előttük, meg körben.
A náczi az olyan ember, aki legalább annyit tud a zsidókról, mint a nácik, sőt még többet. Az evolúció pedig abban az irányban hat, hogy a náczik napról-napra többen lesznek.
Schiffer után Török Zsolt is náczi lett: :)
„Már az MSZP szóvivője is antiszemétkedik: elege van Konrádékból és a nagykörútiakból, inkább a 9,5 milliót képviselné”
kuruc.info/r/57/126623/
A zsidó származás nem zárja ki, hogy valaki náczi legyen, sőt… gondolkodási képesség és erkölcsi érzék kell hozzá, ez pedig bárkinél meglehet, származástól függetlenül, bár az arányok jellemzőek.
Itt van egy náczi:
en.wikipedia.org/wiki/Yeshayahu_Leibowitz
Meg itt:
hu.wikipedia.org/wiki/Mordechai_Vanunu
Meg itt…
hu.wikipedia.org/wiki/Bobby_Fischer
Őket öngyűlölő zsidóknak nevezik a judeonácik, de megint csak hazudnak, mert az illetők nem saját magukat gyűlölik, már ha gyűlölnek valakit egyáltalán.
Ezek az emberek a Talmudot és a judeonáci világuralmi és kiválasztottsági eszméket árulták el, vagy léptek ki belőle, vagy soha nem voltak igazán a tagjai, és ez a baja velük a judeonáciknak.
Egy mondás: „Inkább egy élő judeonáci, mint egy halott szent.” /Az ismeretlen zsidó katona mondása, aki meghalt, és se nem - se nem/

A náciktól meg én kérek elnézést, hogy a judeonácik megint hazudnak, és mindenkit besorolnak a náci címke alá, aki nekik valamiért nem tetszik, legyen akár náci, akár nem.
Az a helyzet a nácikkal (a valódiakkal), hogy belementek a katonai-ipari komplexum, és a militarizált civil társadalom csapdájába, aztán benne is maradtak, utána pedig következett a sikeres túlterjeszkedés, ami a vereségüket okozta. („Már nem győzhetünk, az ellenség létszáma túl nagy” – nahát…) A nagyarcú németek buták voltak, nemcsak azért, mert két világháborút is elvesztettek, hanem mert származási, nép-címke alapon semlegesítettek, tehát igazságtalanul, ahelyett hogy csakis tulajdonság-alapon semlegesítettek volna, tehát igazságosan, és nem voltak jók igazságos bírónak (sem), úgyhogy meg kellett, hogy bukjanak.

Rákosi: Aki nincs velünk, az ellenünk van (valamint, neki kilencmillió fasisztával kellett a szocializmust felépíteni).
Szanyi: Aki nem antifasiszta, az fasiszta!
Ellenségkép és bűnbakolás kipipálva, és mindez 1 biten (az eldöntendő kérdés 0 vagy 1 állapotú lehet), ez az igazi minimalizált maximum, és ezt a szintet fel is tudja fogni a sok egybites szavazó, a többit nem.

Én meg értem a hülyeséget, csak nem szeretem, és persze nem is mérvadók, akik mondják:

Vannak még rákosista maradványok, fizikailag és a gondolkodásban, mint a „Horthy-fasiszta hadsereg” (hogy került ennyi olasz Magyarországra? – ja megvan, a náci az nemzetiszocialista, és az majdnem olyan, mint a nemzetközi szocialista, úgyhogy nácik inkább ne legyenek – tehát így lett egy hazugsággal több).

ElQró, a tolvajok fejedelme: „Ha cigányoznak, cigány vagyok.”
radicalpuzzle.blogspot.hu/2013/01/sukar-csavo.html
(De miniszterelnök úr, magát hazug tolvajozzák.)
Ugyanezen az alapon, ha náciznak, náci vagyok (egyébként nem), akkor ezek szerint ez is rendben van.

Az utolsó kérdés: van e kétszázezer judeonáci („liberálisnak”, „demokratának” álcázott) szavazó? Nincs. Választást már nem fognak nyerni Magyarországon, az biztos.

anonymand 2014.04.16. 17:42:26

@István Tamasi:

Tisztelt István Tamási!

Elnézést kérek a névelírásért!

Tisztelettel:
anonymand

kormányváltó Trabanttal 2014.04.16. 18:57:21

@anonymand:

Sajnos megint elkúrtad, ő ugyanis Tamasinak írja a nevét, nem pedig Tamásinak. Így sem lehetett könnyű neki a kajmán betűs klaviatúráján magyarosan csengő nicket beírni, hogy ne vágja le róla mindenki kapásból, hogy magukfajta.

kormányváltó Trabanttal 2014.04.16. 18:59:45

@István Tamasi:

Ha nem zsidó vagy, akkor oláh a másik tippem. Másnak ugyanis nem áll érdekében a zsidó szart kavarni Magyarországon. Rendes magyar ember viszont telibeszarja azt, amiről te szakmányban gyártod a publikációkat.

kormányváltó Trabanttal 2014.04.16. 19:02:38

@wantaan:

Mibe nem kellene "belekeverni" a németeket? Hogy megszállták Magyarországot?

Azt hittem, megálltok ott (te meg a fajtád), hogy a szovjet megszállást tagadjátok, felszabadulásnak hazudjátok, és vitát nem tűrtök a "kérdésről".

kormányváltó Trabanttal 2014.04.16. 19:22:10

Ha mégis úgy gondolná a tolerancia népe, hogy vitát kellene nyitni erről az emlékműről, az számomra elfogadható lenne, hogy ez a szobor nem lesz, mert zavarja őket, cserébe az összes holoemlékművet, cipőket és a többit odaadjuk a cigányoknak újrahasznosításra, mert azok meg engem zavarnak. Tőlem mehet a holopályaudvar és a Tom Lantos Intézet is, nem vagyok kirekesztő.

kormányváltó Trabanttal 2014.04.16. 19:24:07

@kormányváltó Trabanttal:

Ja és ha ez az emlékmű nem lesz, akkor menjen a lecsóba a Szabadság téri szovjet fallosz is! Vagy ha nagyon akarja, kiviheti magával Imre Kertész Berlinbe, vagy a másik Curtis Kanadába.

kormányváltó Trabanttal 2014.04.16. 21:38:05

Megvolt a mai szeánsz is a Duna-parton, aminek befagyott vizébe annak idején százezreket lövetett bele az SS tiltakozása ellenére a MÁV.

Nem maradhatott ki a szokásos a besúgófi zsidótól sem: magyarok voltak a gyilkosok. És persze az áldozatok is - kár, hogy nem volt ott egy szemfüles "független újságíró", hogy megkérdezze, hogy akkor miért a Zoltai elvtársék Mazsihisztije kapja a lóvét "kárpótlásképpen".

Kovács Ferenc 14 2014.04.17. 09:06:07

@kormányváltó Trabanttal: A szovjet hadsereg igenis felszabadított minket.Éspedig maga Horthy hívta be őket egy, követe által 1944 október 11-én aláírt szerződéssel.
Az már egy másik kérdés, hogy a jaltai konferencián a mi puszi-pacsi nyugati barátaink odavetették koncnak egész kelet-európát Sztálinnak, hadd rágódjon rajta.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2014.04.17. 10:54:16

@Dinos Aurus:
"az áldozatok egy (jelentős) részének (akármiért) nem tetszik az emlékmű, akkor miért kell erőltetni. Biztos lehetne olyan emlékművet alkotni, amit valamennyi áldozat magáénak érezhet. "

Follow the money.
Adott egy szobrász(?), aki megalkotta ezt a valamit, és adott a vállalkozó aki kivitelezi. Mindnek kell a pénz, X százalékot meg visszaosztanak a fityisz fekete kasszájába.
A témaválasztás a kormányé, de mint tudjuk az kontra szelektáltakból áll. Ha Puskás Öcsi n-dik válogatottsága lenne a téma, senkit se érdekelné. De hát a fityisznél a gondolkodás képessége hátráltató tényező.
Az erőltetés meg tipikus komcsi mentalitás(vas és acél országa). A fityisz is egy mszmp-utódpárt, dugig vörös komcsikkal a vezetőségük.

wkdsogkr 2014.04.17. 11:04:11

Emlékezzünk a 6 milliárdra.

kormányváltó Wartburggal 2014.04.17. 11:55:58

@Kovács Ferenc 14: titeket lehet.

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!: oké, Pistike, leülhecc.

@wkdsogkr: van az 8 is, nem? Láttam a kurucon egy RTL-es videót, "áldozatok" után kutat a faszi. Egy rakás olyan "áldozatot" talált, akik élnek és virulnak valahol a világ másik végén. Nem jöttek "haza" sosem, ezért automatikusan beírták őket halottnak. Vajon hány ilyen lehet a 8 milliárdból? Csak a Közel-Kelet Egyetlen Demokráciájában százezres nagyságrendben élnek az innen elszármazottak.

Ja, a videó: kuruc.info/r/56/126636/

Jimbo75 2014.04.17. 13:44:12

Szerepel benne a halasztás szó? Nem, akkor orsós nem úgy gondolta.

Hamajd 2014.04.17. 15:50:18

A gilicéknek is kell az állandó ellenségkép, csak Ők emlékezésnek hívják.

Hamajd 2014.04.17. 16:40:58

"Február 10-én a Mazsihisz levelet írt Orbán Viktornak. A levél két dologról szól: az egyik, hogy azt javasolják, hogy a józsefvárosi "Sorsok Háza" elnevezésű holokauszt-emlékközpont helyett egy másik intézményt hozzon létre a kormány."

Elnézést kívánok, de a Dohány utcai zsinagóga, nem lehetne emlékház???????????

kormányváltó Wartburggal 2014.04.17. 16:50:52

@Hamajd:

Nem kicsit pofátlanok, hogy még válogatnak is, hogy milyen holló színházat szeretnének. Ők mikor dobtak össze nekünk a kaszinóiparból és más hasonló "hasznos" tevékenységekből összeharácsolt pénzükből kommunizmus-emlékműre, Kun Béla-emlékévre és más hasonlókra?

Kandeláber 2014.04.18. 12:11:21

@kormányváltó Wartburggal: Mert munkásőrnek egy baja, egy baja.
Meg a párttal, a néppel haladtak a kommunista ifjak.
De a legnagyobb röhej, hogy a létező cucilizmusban Izrael volt a fő ellenség, gondolom az akkor éppen munkásőr, most MAZSIHISZ-vezető Zoltai is köpködte őket rendesen.

Krumpli Bogart 2014.04.18. 22:53:10

Azt nem igazán értem, hogy a párbeszéd folytatása miért lenne akadálya az építésnek? Párbeszélgetni lehet, de attól még történelmi téy, hogy a németek megszállták Magyarországot (is), a II. Világháborúnak pedig rengeteg magyar halálos áldozata és egyéb áldozata volt.
Hogy abban az időben éppen melyik fasz politikai garnitúra volt kormányon, az teljességgel irreleváns az áldozatok szempontjából. Természetesen voltak bűnös emberek is, de az emlékmű nem nekik, hanem az áldozatoknak akar emléket állítani.

Az már más kérdés, hogy a zsidó szervezetek meg akarnak sértődni, mert kellett egy kis muníció a választási kampányhoz.... hát ez mondjuk nem jött be.
Még egy kicsit ugrálnak, a baloldal be se kerül az EP-be.

Csak így tovább, előre a lenini úton!!!!!

Krumpli Bogart 2014.04.18. 23:05:03

@István Tamasi: Hogyan tud hazudni egy szobor? Nem is volt német megszállás és II. Világháború sem??? Áldozatok sem voltak?

Nem lehet, hogy többet teccenek hátulról, suttyomban, alattomban beleképzelni a kőbe, meg az ércbe (ami kétség kívül kurvaronda9), mint kellene???

István Tamasi 2014.04.19. 17:16:56

@Krumpli Bogart:
Néhányszor már leírtam hogy hazudik ez a szobor/terv/, de elismétlem: A tervezet allegóriája úgy szól, hogy az ártatlan és védtelen magyarokra - kiket Gábriel arkangyal jelképez - ráront a náci sas. Az egyik hazugság az, hogy a sas karmai közül hiányzik a horogkereszt ennek egy új, általuk erősen forszírozott szobron nyilván még a szélsőjobbal szívesen kacérkodó, sőt a neonáci jobbikkal több önkormányzatban még koalícióra is lépő fitymasznak is túl ciki lett volna. A másik hazugság - és egyúttal történelemhamisítás - annak elhallgatása, hogy a korabeli jobboldali kurzus aktívan, sőt túlbuzgón együttműködött nagyjából félmillió magyar elpusztításában a nácikkal tehát az akkori jobboldalnak a favorizált jelképe /és mainak is/ a turulnak ott lenne a helye a náci sas mellett.

István Tamasi 2014.04.19. 17:23:42

@kormányváltó Trabanttal:
Pont leszarom a tippjeidet és az olyanokat akiknek az a "rendes magyar" aki rasszista, fajgyűlölő szélsőjobboldali. Az igazi magyar /mint pl én/ szégyenli a történelmünk azon szakaszát amikor magyar kormány utasítására magyar hatóságok félmillió magyart gyűjtöttek össze és adtak át a náciknak megsemmisítésre teljes ismeretében annak, hogy milyen sors vár az általuk bevagonírozottakra. Ezt csak lelkiismeret nélküli álmagyarok próbálják eltagadni vagy elhallgatni.

Bell a Donna 2014.04.19. 18:18:49

"3, Óriási közfelháborodás, különösen a balosok, liberálisok, és természetesen a zsidók részéről. Két zsinagóga (mára már pedig közel 500 szervezet) visszautasította a Civil Alaptól a Holokauszt Emlékév kapcsán tartandó programokra kapott támogatást."

Aztán ma:
"Hiába jelentette be Heisler András, a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetségének (Mazsihisz) elnöke, hogy 35 szervezet visszautasította a Civil Alap páláyzatán a holokauszt-emlékév alkalmából elnyert támogatásokat, úgy tűnik, az 1,8 milliárdos keret csaknem 90 százalékát mégis felveszik a nyertesek – írja a Magyar Nemzet.
A lap szerint 42 páylázat esetében döntöttek úgy a nyertesek, hogy nem veszik fel a megítélt támogatást. Ellenben több mint négyszáz projekt megvalósul, amelyeket másfél milliárd forintot meghaladó összeggel támogat a kormány."
(Index)

"A Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége (Mazsihisz) által kezdeményezett bojkott ellenére a nyertesek többsége lehívja a holokauszt-emlékév pályázati pénzeit – írja a Magyar Nemzet. A számos zsidó szervezet mellett sikerrel pályázott kormányzati támogatásra az ATV, Ungvári Tamás és Suchman Tamás is."

Ajvé

Hamajd 2014.04.20. 11:41:11

@Bell a Donna:

Ha csak az nem veszi fel akinek nincs rá szüksége, akkor minek pályázott??

István Tamasi 2014.04.20. 12:06:04

@Bell a Donna:
Hazudott már ennél nagyobbat is nem is egyet a Magyar Nemzet c. nyomtatvány.

kormányváltó Wartburggal 2014.04.20. 22:59:06

@István Tamasi:

El6árolódott már Németország a náciak által is használt sastól, vagy ma is használják ANNAK ellenére is?

kormányváltó Wartburggal 2014.04.20. 23:00:57

@Bell a Donna:

Nyilvánvaló volt, hogy egyrészt felmarkolja a zsetont is a Talmud népe, másrészt úgy csinál közben, mintha ők nem olyanok lennének. :) Szánalmasak. Egy nagy lófasz a seggébe mindnek!

BénaBéni 2014.04.21. 09:45:13

@Kovács Ferenc 14:
Tetszene egy hasonlóan friss kis színest kerekíteni arról, hogy a moszkovita kommunista zsidók milyen ámokfutást rendeztek a "Dicsőséges 133 nap" alatt. Majd következőnek, hogy a "felszabadító" keleti csürhe, miként lopta be magát a magyarok szívébe.
Munkásságát előre is köszönöm.
Tisztelettel: BB

Kovács Ferenc 14 2014.04.21. 10:57:29

@BénaBéni: És mások bűnei mennyiben mentesítwenek bárkit is a tettei súlya alól? Ha holnap baltával szétverem a szobatársam fejét, hivatkozhatok-e arra, hogy Ramil Səfərov is ezt tette, és most hősként ünneplik? Vagy ha csinálok egy puccsot, és elküldök 437.000 magyar állampolgárt a gázkamrába, védekezhetek-e azzal, hogy horthy is ezt tette, oszt mégsem emeltek vádat ellene Nümbergben?

kormányváltó Wartburggal 2014.04.21. 14:30:45

"elküldök 437.000 magyar állampolgárt a gázkamrába, védekezhetek-e azzal, hogy horthy is ezt tette"

Persze, hogy védekezhetnél, és még csak nem is tűnnél nagyobb hazug szarházinak, mint eddigi munkásságod alapján.

kormányváltó Wartburggal 2014.04.21. 14:36:53

@Kovács Ferenc 14:

Safarov helyett viszont inkább az általad mértékadónak tekintett demokLata újlipótvárosi álértelmiségiek (szülei, üzlettársai, párttársai, elvtársai) lennének a jó példák, akik ávós kínzótisztként abból éltek, az volt a szakmájuk, hogy a rendszerrel egyet nem mindenben értőknek kitépték a körmét, leverték a veséjét, az arcába hugyoztak, ütötték-vágták, majd ha az illető nem bírta tovább a szenvedést, akkor arccal lefelé egy gödörbe temették, és ismerőseit, családtagjait megfenyegették, hogy ők is így járhatnak.

Ezek a férgek nemhogy 8 évet nem kaptak, hanem átnevezték a Pártot, és most ők mondanák meg, mi a demokLácia, mi a szabadság.

Ezekre szavaztál idén is, ugye?

Kovács Ferenc 14 2014.04.21. 20:28:05

@kormányváltó Wartburggal: Zajos tévedésben vagy. Az ilyesféle szakembereket jogfolytonosan átvette és továbbfoglalkoztatta a PRO, majd az ÁVO, és végül az ÁVH. Akkoriban az a gunyoros mondás járta Pesten, hogy "kilátszik a zöld ing a piros pulóver alól"

kormányváltó Wartburggal 2014.04.21. 22:33:25

@Kovács Ferenc 14:

Tehát? Ezeknek a pártjára, illetve annak utódaira szavaztál idén is? Az Összefosásra?

István Tamasi 2014.04.22. 11:49:02

@kormányváltó Wartburggal:
Igen, Németország feldolgozta történelmének azon sötét foltját és nem csdak elhatárolta magát, hanem be is tiltotta a náci /horogkeresztes sas használatát.

kormányváltó Trabanttal 2014.04.22. 20:32:06

@István Tamasi:

És a sima sasét? Nálunk a nyilaskereszt nélküli turulra is hörögve fröcsögik a vért meg a szart az elvtársaid! Akárcsak az Árpád-sávra!

Hallom amúgy, hogy csőd szélén áll a pártod, az éves árbevételük 400%-áig úsztak el, részben devizában. :D Kéne valami jó megszorítás oda, mielőtt csődbe megy a Párt, és oda a demokrácia! Vagy a gyurcsányi már kiszámolta ezt?

István Tamasi 2014.04.23. 11:18:50

@kormányváltó Trabanttal:
A németek leszámoltk sötét múltjukkal és még a asa formáját is megváltoztatták, nem csak a horogkeresztet tiltották be. Nem úgy mint hazánkban, ahol a demokrácia dicsőségére szabadon höröghet, ajvékolhat a szélsőjobb, a neonáci-újnyilas csőcselék.
Önmagában a turullal és az árpádsávval sincs semmi problémám. Viszont ezeklet alaposan lejáratták, sőt bemocskolták a szélsőjobbos, régi és újnyilas patkányok azzal, hogy ezeket használják mintha csak a sajátjuk lenne.
Ja és nem vagyok sem mszp-s sem dk-s.

kormányváltó Trabanttal 2014.04.23. 12:20:01

@István Tamasi:

Az nem így megy! A sas az sas, akkor is, ha kódolják, sunyin sasnak álcázzák! Sas = SS = náci jelkép!!!4

Bemocskolták a sast a náciak, ezért demokrata, progresszív szellemiségű, európai értelemben vett értelmiségi nem használja még a szót sem!

HASZNÁLTA HITLER A SAST VAGY NEM? Ne sumákolj!

kormányváltó Trabanttal 2014.04.23. 12:20:56

Önmagában amúgy nincs bajom a sasokkal, csak az a baj, hogy a náciak bemocskolták!

István Tamasi 2014.04.23. 12:28:53

@kormányváltó Trabanttal:
Van ott valami a bugyidban amivel egyidős vagy - na azzal játszadozzál kisgyerek!

Hamajd 2014.04.23. 13:10:19

A sasok az egekig szállnak, aztán meg föntröl csak potyog a saskaka és kit hogyan talál meg.

kormányváltó Trabanttal 2014.04.23. 15:32:34

@István Tamasi:

Bagatellizálod a sasot? Szegény kommunisták még ma is beleborzonganak, ha eszükbe jut, hogy sasos zászlók alatt menetelő nácik vitték őket a gázkamrákba. Olyannyira, hogy még a demokratikus kormányváltó ellenzék is felemelte a szavát, akik között pedig jobboldaliak is vannak (pl. Bokros, Herényi, Konrád, Kerék-Bárczy).

Úgy gondolod, nem kellene betiltani a sast? Talán a német himnusz első és második versszakát sem húzattad volna ki? Nem vagy véletlenül nácipárti?

Bee-zony 2014.04.28. 14:03:19

Időközben volt Torockaiéknak egy jogtechnikai kísérlete, hogy vajon nekik is szabad-e kordont bontani, erre a rendőrség előzékenyen lebontotta előttük a kordont. Azt is javasolták Torockaiék, hogy a Szabadság téren ne legyen egy megszállási emlékmű sem, és erre azt a választ kapták, hogy ez szélsőséges. Így van az, ha a szélsőségesek mondják meg, hogy ki a szélsőséges: mindenki az, aki nem ők.
A jelenlegi helyzet szerint a Szabadság tér egy orwelliánus elnevezés: a megszállás szabadság. Normális, egyenes állású világban, igazság szerint át kell nevezni Megszállás térnek, akkor minden stimmel. Jelenleg is meg van szállva, a judeonácik szállták meg a teret és az országot.
Nem mellesleg, az újabb megszállási szobor a fidesznyikek ügye, rajtuk kívül nem kell senkinek.
Nekem pedig se a judeonáci (vö. török) sereghez, se a békamenethez (vö. feudális királyi sereg) nincs közöm. Erkölcsileg defektes, hányingerkeltő társaság mind a kettő, és bármelyik győz, abból jó nem lesz, úgyhogy a legjobb állapot, ha a kölcsönösen megsemmisítik egymást. Hajrá egyik, ne hagyd magad másik. Közben én cickányként bujdokolok a dinoszauruszok között, amíg a zsarnokgyíkok elintézik egymást. Ebben a helyzetben ez a legjobb választás, bár nem a legkönnyebb. A legkönnyebb valamelyik dinoszauruszhoz csatlakozni, növelve a tömegét, és mindegyik dinoszaurusz ezt várja el: csatlakozz, vagy halj meg; aki nincs velünk, az ellenünk van, stb., mert a méret bizony számít. Hát ja; ami ennél is többet számít, az az elv.

igazi Ténytár 2014.07.21. 07:50:25

@ Mi sem jellemzőbb az egész ügyre, hogy egy sunyi besurranó tolvaj módjára volt csak bátorsága az EJ LEPLE ALATT felallitatni az egészet!

__________

index.hu/belfold/2014/07/20/az_ej_leple_alatt_csempesztek_helyere_a_szabadsag_teri_emlekmuvet/

Az éj leple alatt csempészték helyére a Szabadság téri emlékművet
Index
2014. 07. 20. 08:47

Több olvasónk írt nekünk, hogy az éj leple alatt, többszörös kordonnal biztosítva a helyére került a Szabadság téren a német megszállás emlékműve. Egy mikroblogger látta, hogy a szobrokat befóliázva szállítják helyükre, közben a teret mintegy száz rendőr szállta meg, és senkit nem engednek be. A sast meg az angyalt azután az atlatszo.hu videója alapján hajnalban emelték a helyére.
__________

borzimorzi 2014.07.22. 09:23:14

@István Tamasi: A szobor tervezete egy dolog. Ami viszont megvalósult: egy egész más dolog.
Érdemes nyitott szemmel és elmével megnézni..

Üdv:
b

István Tamasi 2014.07.22. 12:09:56

@borzimorzi:
A hazugság/nem emlék/mű ellen tiltakozók pontosan azt tették: nyitott szemmel és elmével nézték meg.

borzimorzi 2014.07.22. 12:59:37

@István Tamasi: :-))) Akkor elmondom, én is, hogy láttam, jó?

A megrendelés történelemhamisításról szólt. Magyarországot Gábriel arkangyal képében, makulátlannak és ártatlannak ábrázolni a II. VH kapcsán: abszurd. Elvégre mi magunk üzentünk hadat a fél világnak, egyebek közt az Egyesült Államoknak is, mi magunk ügyetlenkedtük el a kiugrást és a magyar államigazgatás asszisztált Eichmannak és csapatának a Holokauszt végrehajtásában. A nácikat is elég nevetséges a birodalmi sas képében ábrázolni, mivel konkrétan Eichmannak max. 2-300 embere volt itt, és ezek önmagukban soha nem lettek volna képesek akkora népirtást véghezvinni, amekkorát a magyar állami szervek közreműködésével végrehajtottak.

A mű azonban - szerencsére vagy a magyar szobrásznevelés dicsőségére - nem a megrendelő óhaját tükrözi. Nézzük meg jól, nyitott szemmel és nyitott elmével! Mit látunk? Gábriel arkangyalt? Na, ne már! Az angyalok ruházata: fény, ragyogás. Ezen a sötét figurán konkrétan egy gyűrött lepedő látható, ahogy sietve magára kapta, mikor felébredt. Nyilván a saját ruháját nem találta reggelre, akkora buli lehetett előző éjjel. Van még a figurára ragasztva két, túlméretezett szárny, amelyikből az egyiket álmában jól össze is gyűrhette, biztos az volt a derékalj, míg a másikkal takarózott. Látunk ezen kívül a figura feje felett egy madarat, amely azonban túl idétlen birodalmi sasnak. Konkrétan egy kövérre hízott, nagy fekete varnyút látunk, amelyik a lábán sem bír megállni, úgy bezabált.

Mit szimbolizálhat ez? Nos, az álmából épp felébredt, sötét figura szerintem leginkább az április 6-án éjjel rendezett, jelmezbállal egybekötött, orbitális győzelmi buli utáni reggel, igencsak másnaposan ébredező, egységsugarú fideszdroid leképezése. Felette pedig ott billeg a nagy fekete varnyú, amely OVit megtestesítve épp azt fürkészi, akad-e még droidunknak egy lyukas piculája is, amit el lehetne tőle csórni... :-)

Egy szó, mint száz: az emlékmű tökéletes. Kiválóan szimbolizálja az Orbán-rezsimet (= lopós kánya) és a kómás 2/3-ot, amelyiknek a gatyáját már ellopták ugyan, úgyhogy csak egy lepedőt tud még magára kapni a jelmezbálból rajta maradt szárnyacskáit kiegészítendő, de azért lelkesen, magasba tartott kézzel hozsannázik. Vivát, Viktor! Ezt (is) jól megcsináltad!

Üdv:
b

borzimorzi 2014.07.22. 13:20:52

Jesszusom, csak most jutott eszembe: a varnyú még fuxos is!
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Üdv:
b

süti beállítások módosítása