Az elmúlt 18 év legértelmesebb népszavazási kezdeményezését indíthatja el Szepessy Zsolt, Monok polgármestere. Mert a NATO vagy EU-csatlakozásról szóló népszavazás, de még a vizitdíjról tartott népszavazás sem mérhető össze azzal, ha sikerülne összehozni a népszavazást a "monoki modellről". Vagyis, hogy változás történjen a szociális segélyezésben és a gyermekvédelmi támogatás kérdésében. 2007-ben 659 milliárd forintot fizetett ki az állam családi pótlék és szociális segély formájában. 2004-ben, három évvel korábban még csak 441 milliárd forintot. Idén az első 5 hónapban már 275 milliárd forintot (a kellemes kis excel tábla a kiadásokról havi lebontásban erre). Jelzésértékű, hogy még a jobboldalinak sem nevezhető TV2 Napló szavazásán is több 16 000 szavazóból 98,3% szavazó kötné közmunkához a segélyek kifizetését.
A helyzet napról-napra tisztább lesz: Az embereknek tele van a töke, hogy éjjel-nappal güriznek, dolgoznak, adóznak, de nem jutnak előrebb. Az adócsökkentés kormánya pedig csak ígérgeti az adócsökkentést (2002 óta). Tovább az adóbevételeket nem lehet növelni, vagyis világos, hogy a szociális kiadásokat kell csökkenteni. Szlovákia már megelőzött életszínvonalban. Meddig fogunk még süllyedni? Amelyik párt nem áll a kezdeményezés mellé, azon át fog lépni a történelem. A monoki rendelet nem sérti az alkotmányt Kolláth György alkotmányjogász szerint, így bízhatunk, hogy nem gáncsolják el a kezdeményezést. Csak okosan kell feltenni a kérdést, hogy Országos Választási Bizottságon átmenjen...
Persze az ellenoldal is beindult rendesen:
A Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Jogvédő Iroda, a Roma Polgárjogi Alapítvány, az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány és a Magyarországi Roma Parlament, valamint az Európai Roma Jogok Központja (ERRC) közös állásfoglalásában hangsúlyozta: elfogadhatatlannak és törvényellenesnek, a jogállamiság szellemével súlyosan ellentétesnek tartják, hogy az önkormányzatok olyan feltételekhez kötik egyes szociális támogatások folyósítását, amelyek nem felelnek meg a hatályos jogszabályoknak, és "amely feltételek elvi szinten sem képesek a probléma kezelésére". Véleményük szerint a rendelkezések a cigánysággal szembeni előítéletek mélyítéséhez vezetnek, e mellett a romákat nagyobb arányban hoznak hátrányosabb helyzetbe, így közvetett diszkriminációt valósítanak meg.
A poltikusok sem hülyék, de jelenleg erősebb a vágyuk a szegények/romák/segélyből élők szavazatik iránt. Pedig Bajnai Gordon ezt nyiltakozta:
A fejlődés és felzárkózás érdekében Magyarországnak tartós 4-5% körüli növekedésre van szüksége. Ahhoz, hogy ezt megteremtsük, a miniszter szerint arányosabb teherviselésre van szükség. Ma ugyanis körülbelül 2 millió ember van, aki a magánszférában dolgozik, és adót is fizet. Ez azonban kevés. Magyarország szekerét többen kell, hogy tolják, és kevesebben szabad, hogy rajta üljenek.
Valamint még ezt is:
A cigányság életmódját minősítette Bajnai Gordon a kisebbségek napján. Az önkormányzati és területfejlesztési miniszter szerint ha a roma közösség nem fizet nagyságrendekkel nagyobb adót, és nem vállal több munkát, nem lesz senki, aki az öregedő társadalmat eltartsa.
Persze, más kormányzati politikus máshogy látja. Teleki László, a Cigányügyi Tárcaközi Bizottság társelnöke (videó erre):
A miniszterelnöki megbízott azt mondta, nem csak saccolni lehet, hogy hány roma él az országban. Becslések alapján ő 800 ezerre teszi a számukat. A rendszerváltás előtt 92 százalékuk dolgozott, most 35 százalékuk aktív munkavállaló. A legnagyobb probléma, hogy tizennyolc éve a romák kiestek a munkaerőpiacról, ezalatt a gyerekek azt látták, hogy a szülők nem dolgoznak, számukra ez a minta. A monoki önkormányzat kezdeményezéséről a bizottság társelnöke azt mondta, nem támogatja, mert törvénytelen. Egy olyan törvénymódosítást szintén nem támogatna, ami arra irányul, hogy a szociális ellátásra jogosultak bármilyen körülmény miatt kiessenek az ellátottak köréből.
De Pandora szelencéje kinyílt. Egyre több falu, község, város csatlakozik a monoki kezdeményezéshez. Ennek csak egy vége lehet: meg kell változtatni a törvényeket, és nem pedig egyből ráfogni, hogy az törvénytelen, rabszolgamunka meg a többi sületlenségeket. Füzesabony a legújabb állomás, ahol a monoki gyorsvonat megállt:
Füzesabony Szűcs Erika szociális és munkaügyi minisztert keresi meg holnap postázandó törvénymódosító javaslatával. Ennek lényege, hogy a szociális segélyezésben részt vevő, aktív korú lakosoknak a segély ellenében háromezer forintonként napi nyolc órát, így körülbelül havi tizenöt napot kellene dolgozniuk. A segélyre jogosultság további feltétele lenne például az együttműködés a munkaügyi központtal, az önkormányzattal, s a tanköteles korú gyermekek iskolába járatása. Átfogó törvényi változásra van szükség. Nem lehet a dologtalanságra nevelni embereket, a jelenlegi segélyezési rendszer súlyos feszültségeket okoz szerte az országban. A városi önkormányzat bizottságai összevont ülésen – amelyen a képviselőtestületi tagok és a külsős bizottsági tagok is részt vettek –, a jobb- és a baloldal teljes konszenzusával döntöttek a javaslatról, amelyre a miniszternek harminc napon belül kell reagálnia. Füzesabony egyébként az idén a költségvetéséből közel 100 millió forintot fordít segélyre, szociális kiadásokra, a 8400 lakosból két-háromszázan kapnak segélyt.
Álljunk meg azért egy kicsit. Hogy történhet meg az, hogy emberek 18 éve segélyből élnek? Nem egy ilyen ember nyiltakozott a TV-ében ... 18 éve! Nincs rendszer az életükben és csak otthon döglenek a TV előtt és várják a segélyt? Élet az ilyen? De tegyük fel a kérdést: Kell-e ezeken az embereken az államnak segíteni? Az adófizetők pénzéből? Hiszen szemlátomást Ők sem akarnak magukon segíteni. Ha nincs munka a faluban, munkát kell keresni a városban. Igen, kurva szar mindennap ingázni, reggel 5-kor felkelni: "Welcome to the Real World."
Ha nincs munka a városban, keresni kell a megyeszékhelyen. Ha ott sincs, akkor a fővárosban. Ne áltassuk már magunkat azzal, hogy ha feljön Budapestre az ember, akár 8 osztályt végezve de tiszta ruhában, józanul, akkor nem fog munkát találni Budapesten ...
Csak én 2 perc alatt 1527 olyan betöltetlen állást találtam az országban a Munkaügyi Hivatal honlapján, amelyhez csak általános iskola(!) elvégzése kell. Ebből Borsod megyében 49 állás van, Budapesten pedig 170. Jó, persze, lehet mondani, hogy ennél sokkal többen vannak munka nélkül, de akkor kérdezem én: Ha ennyi a munkanélküli, akkor hogy van ennyi üres állás? Egynek sem kellene lennie!
Nem könnyű, de az államnak CSAK azokat kell(ene) segéllyel támogatni, aki szeretne dolgozni. Aki nem is akar dolgozni, mert ez így kényelmes neki, segélyből, gyesből élni annak semmit. Csak annyit, hogy ne haljon éhen. Ha ez nem tetszik neki ez, keressen egy olyan országot, amely finanszírozza, hogy munka néllkül, otthon henyélve is majdnem ugyanannyit lehet keresni, mint napi 8-10 óra munkával. Ja, nincs még egy ilyen ország? Akkor ki lehet menni epret szedni Angliába. Vagy almát Írországba. Romániából 2 millió ember ment el külföldre dolgozni (ebből 350 ezren Spanyolrszágba, például: Laurenţiu Barldamu két éve Spanyolországban dolgozik, ez idő alatt 1500 eurót és egy 10 éves Ford Escortot szerzett. A 24 éves román állampolgár halat szállít és 800 eurót keres havonta), nem hallottam, hogy kongatnák a vészharangot Bukarestben emiatt, vagy nemzethalált jósolnának.
De én azt mondom, csak a monoki modellről népszavazni nem elég. Ez csak egy része a válságnak, ha lesz népszavazás, egészítsük ki több ponttal:
Az Index egyik megfelelő fórumában Detonátor kollega 2007.06.12-én írta meg azt a 15 pontot, amivel "normalizálni" lehetne a helyzetet. Vagyis, hogy rend legyen az országban. Íme:
"1. A családi pótlék pénzben nem kifizethető. Azt a gyermek/ek étkeztetésére, tankönyvekre, üdültetésére, sportolására stb. kell felhasználni. A gyermekek számláit az önkormányzat kezeli. A gyerek az iskolában (ált.,közép) megkapja a reggelit, ebédet, uzsonnacsomagot, (ahol nincs konyha egy "food" cégtől) egységes iskolai formaruhát, tankönyvet, füzetcsomagot, tornafelszerelést, kirándulást. Óvoda és bölcsőde szintén ebbe a kategóriába esik. Iskolabusz rendszer bevezetése. 8. osztályig kötelező tanulószoba iskola után, ahol a gyermek felkészül a másnapi óráira.
2. Az iskolákban felfegyverzett biztonsági őrök, akik csírájában képesek elfojtani az iskolák, tanárok, diákok elleni atrocitást.
3. Szociális segély megszüntetése. Helyette közmunka után járó juttatás bevezetése.
4. Szabálysértési értékhatár leszállítása 1000 forintra.
5. Pozitív megkülönböztetés azonnali megszüntetése. (Vallási, etnikai hovatartozásra hivatkozás nem mérvadó. Az egyenlőség elve.)
6. Aki a 14. életévig nem képes elvégezni az általános iskolai tanulmányokat, internátusba, illetve felzárkóztató iskolára kötelezve.
7. Büntethetőségi korhatár leszállítása 10 évre! Szülői felelősség, büntethetőség a szülő felé. (Gyermekbűnözés megelőzése. Lásd Svájc)
8. Lakáshoz jutás feltételei: Rászorultak új lakáshoz jutása:
A lakáshoz jutó felelősséggel tartozik az ingatlan állagmegóvásáért! Amennyiben rászorultsági alapon, mint bérlő, jutott a lakáshoz, tulajdonosi előjogokkal nem rendelkezik. A lakást lakhatja, átalakítási jogok nélkül. Bármilyen átalakításért büntetőjogi felelősséggel tartozik. A szociális lakáshoz jutó köteles, a kiutaló által meghatározott havi megtakarítást befizetni. Amennyiben erre nem hajlandó, azonnali kilakoltatással sújtható.
9. A színesfémkereskedelem állami monopóliumba vétele.
10. A családi pótlék első két gyermeknek alanyi jogon jár. (Lásd 1. pont.), a harmadik gyermektől adóvisszatérítés igényelhető.
11. APEH ellenőrzés kiterjesztése a munkanélküli, illetve segélyből, közmunkából élőkre.
12. Életfogytiglani büntetés felemelése min. 200 évre!
13. Háromszorosan visszaeső büntetése automatikusan életfogytiglanra változik. Lásd 12. pont.
14. Büntetésvégrehajtási intézményekben "konditermek" "tévészobák" azonnali megszüntetése. Helyettük tantermek, könyvtárak létesítése, és az elítéltek oktatásra kötelezése. Az elemi iskola elvégzése, és min. egy kitanult szakma nélkül egy elítélt sem szabadulhat! Amennyiben erre nem hajlandó, a büntetési tétel addig hosszabbítható, még ált. iskolai tanulmányait el nem végezte, és minimum egy szakmából nem szakmunkás vizsgázott! A levizsgázottak elhelyezkedésének elősegítése.
15. Szabálysértési értékek összevonása, pontrendszer."
Ezeket a pontokat 1 évvel ezelőtt állították össze, és egyre több pontról derül ki, hogy bizony, esélye van, hogy megvalósuljon. A 3-as pont "Monok light". A 9-es pontot maga Kondorosi Ferenc, az Új Rend kormánybiztosa terjeszette be őszre a kormány elé. A 10-es pont szerepel a szerencsi kistérség tizennyolc településének polgármesterének petíciójában.
Mivel elég jól megismertük a politikusainkat az elmúlt 18 évben, valószínűleg semmi sem fog változni. Sajnos, nekünk kell kézbe venni az eseményeket. Első körben nyugodtan felhívhatod a választókerületed által megválasztott képviselő figyelmét, hogy TE, mint szavazó, dolgozó és tisztességesen adózó állampolgár, szeretné, ha történne valami változás. Sőt, még a fogadóórájára sem kell elmenned (nem is tudnál, hiszen dolgozol), emailt is tudsz neki küldeni. Nézd csak, itt van mind a 176 választókerület képviselőjének munkahelyi emailcíme. Keresd ki a képviselődet, és dobj neki egy emailt. Ha nem válaszol, dobj neki még egyet 1 hét múlva. Higyjétek el, elég idegesítő ugyanazt az emailt megkapni hetente. Előbb-vagy utóbb úgyis válaszolni fog ....
És akkor jöhet a szavazás:
És a 15 pontról mi a véleményed? Benne vagy vagy ellenzed?
Az utolsó 100 komment: