Skip to content


       Szűrés lista

Fordítva a lovon: nálunk a sértettek kapják a büntetést

Már megint Monok ...:

A Monok határán lévő erdőből jelentős mennyiségű fát loptak el. Az erdészeti szakhatóság felmérte a kárt, és az összegyűlt erdőtulajdonosokkal közölte, hogy büntetést fognak kapni, mivel nem tettek feljelentést. A hivatal malmai ilyen esetben - főleg ha pénzről van szó - gyorsan őrölnek, mert ki is küldték a csekket 1 millió 215 ezer négyszáz forint büntetésről.

Kíváncsi lennék, hogy ezt az összeget hogy számolták ki ....

Szepessy Zsolt polgármester az önkormányzat ügyvédjét kérte fel, hogy segítsen a kárvallottaknak a fellebezés megfogalmazásában: "Mégsem járja, hogy azok, akiket megloptak, még büntetéssel is sújtsák".

Miért azokat büntetik, akiket megloptak?

Elméletileg a válasz az erdészeti törvényben keresendő, próbálja megmagyarázni Csomós János, a B.-A.-Z. Megyei MGSZH (Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal) Erdészeti Igazgatóságának vezetője : 
"Az erdőben erdőgazdálkodásnak kell folynia, aminek felelőse a tulajdonosok által kijelölt személy. Ilyen erdőgazdálkodó nem volt az említett területen. Annak ellenére nem volt, hogy ennek szükségességére felhívták a figyelmüket, és már 2004-ben határozatban kötelezték a tulajdonosokat erdőgazdálkodó kijelölésére. Erdőgazdálkodó hiányában pedig a kötelezettség a tulajdonosokat terheli. Lehetőség van, illetve lett volna arra –szintén az erdőtörvény értelmében– hogy mentesüljenek a büntetés alól, amennyiben idejében jelzik (feljelenés formájában a rendőrségen és az erdészeti hatóságnál), hogy az erdejükben falopás történik. Ilyen jelzés nem érkezett az utóbbi három évben se a rendőrségre, se hozzájuk."

Ebből nekem persze még mindig nem világos, hogy miért kell büntetést kiszabni, mert ellopták a saját tulajdonukat, de az utolsó mondat elég ismerős ...
A kesznyéteni uborkatermesztő nyugdíjas sem tett feljelentést a rendőrségen, mégis folyamatosan lopkodták a termését. Amilyen bizarr a magyar jogrendszer, még a végén Őt is meg fogják büntetni, hogy nem jelentette az uborkalopást ...

Csomós János figyelmébe azért ajánlanék egy kis hírt:

"Nem nyomoznak tovább a fővárosi rendőrök az áprilisi BKV-sztrájk idején a budafoki villamosremízre kilőtt acélgolyók ügyében. A magyarázat: eddig nem derült ki, hogy ki volt a tettes, és ezután sem várható eredmény a további nyomozástól."

Segítek értelmezni: A nagy médiafigyelmet kapott ügyben SEM tudott a rendőrség eredményt felmutatni, amely Budapesten fényes nappal történt, akkor mit lehet elvárni, ha a monoki erdőben a tuljdonosok találnak 10-20-50 kivágott facsonkot? Nem tettek feljelentést ... valószínűleg a rendőrök győzték meg erről, hogy úgysem lesz meg a tettes, és nem kellene rontani a remek rendőrségi statisztikát egy pár meg nem oldott üggyel. Főleg, hogy a rendőrség mindig közli, hogy nagyon nehéz elkapni a fatolvajokat, mert csak a tettenérés segít ... A tettenérés pedig nem egyszerű, ugyanis ahhoz 1, rendőrök kellenek (nem nagyon vannak) 2, tetthely kell, ami értelemszerűen az erdőben van

De hogyan járőröznének éjjel-nappal az erdőben, amikor például Kesznyéten is csak napi 8 órában van rendőr, de 4 falura:
"Rendesen" két körzeti megbízott van négy faluban: Kesznyétenben, Kiscsécsen, Girincsen és Körömben, összesen 160 órában havonta. Ha valami baj van, akkor erősítésként még jön két járőr Tiszaújvárosból."

Ezer hektárnyi erdő kivágásával százötvenezer köbméter fát lopnak el minden évben Magyarországon, amivel 2-3 milliárdos kárt okoznak a bűnözők - ismerte el a rendőrség jelentés.
A falopási módszerekről itt bővebben lehet olvasni, nekem a kedvencem:

"2007 közepétől már nem 10, hanem 20 ezer forint feletti falopás számít szabálysértésnek.  Az átalakított Zsigulikba szinte kilóra kimérve kerül másfél köbméternyi fa, aminek az értéke még pont húszezer forint alatt van." Ügy? Nem ügy ...

3 óra alatt 8 falopás:

 

Címkék: közélet abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr27556154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2008.07.07. 11:47:15

Pötty

-ha neki akar támaszkodni a kerítésnek, akkor nekitámaszkodik, de nem mászik át
-pisiléssel ugyanez a helyzet.

Ha már kommentelsz, legalább a híreket figyeld, ugyanis már a komcsik is bevallották, hogy nem a kerítésben volt az áram

WT 2008.07.07. 11:51:49

Nehéz elhinni, de meglepően szimpatikus a hozzáállás a témához a kommentelők részéről:) Szerintem azért kell az ilyet bejelenteni, mégha szarnak is rá, hogy legalább az istenadta tulajdonost ne érjék vádak. Példának leegyszerűsítve: Van x Ha erdőd. Gondolsz egyet jól kivágod és eladod. Persze hogy elkapnak és nem finoman bánnak el veled. Ha nem jelented felmerül a gyanú, hogy maga a tulajdonos a tettes és így veszik elő. Nem lehet ám csak úgy Isten nevében össze vissza erdőgazdálkodni.

gargoyle 2008.07.07. 11:54:32

idiotak kimeljenek: jo kerites, ugatos kutya, riaszto, biztonsagi jarorszolgalat, esetleg csipos gyengearam a drotba. semmi olyan ami halalt vagy sulyos serulest okozhat (ilyen szempontbol a pitbull a kertbe is necces, bar tortenelmi okokbol azt valoszinu jobban toleralnak a birosagon). nem mondom hogy konnyu a helyzet, de azert nem csak a mozgaserzekelos geppuskallas vedi meg masnak se a magantulajdonat...


zero: ha zavar a sok szabaly ne vegyel erdot. ha nem akarsz a kreszre figyelni, ne vezess autot. ennyi. es mar megint kevered a dolgokat a fatolvajlasnak es az erdogazdalkodasi szabalyok semmibevetelenek ZERO (erted a szoviccet, haha) koze van egymashoz. miert kevered bele a fatolvajokat a sztoriba mint embereket akik tehettek volna azert hogy legyen kijelolt erdogazdalkodoja a monoki nepeknek? erdekes nekunk van erdonk, szivas is van vele (akar valaki venni a balatonfelvideken szep erdot? 6 milla fullosan :) de akad kijelolt erdogazdalkodo, meg van rendszeres telepites, vagas, gondozas, tolvajfogas. meg lehet sporolni ezt is, mint a zoldkartyat meg a muszakit, az is csak a gond, de akkor ne sirjunk ha kijon a 10 millas csekk.


rwindx: de hat a problema tobb tenyezobol all ossze

1. fatolvajlas(termeszetkarositas) ez rendorsegi ugy. a rendorok dolga felvenni a feljelentest, nyomozni es elkapni a tettest. a tulajdonos dolga megtenni a feljelentest. a tettes dolga a buntetest leulni/kifizetni. nem a tettes dolga elkapni magat es utana betartani az erdogazdalkodasi szabalyokat, ez eleg nonszensz igy megfogalmazva nemdebar?

2. az erdogazdalkodasi szabalyokat a tulajdonos tartsa be ha van lopas ha nincs. nem a rendor dolga meg mindig.

3. a rendor ha feljenletest tesznek ne "beszelje le" es ne fankozzon az irodaban, menjen, nyomozzon. ha kell ejjel, nyomozokutyaval, leszarom. vagy ha ez nem fexik neki, menjen el peknek, az is jo szakma.


anti_troll: potty mar leirta mi a gond azzal amit kommentaltal, de azert en is megerositem. mi a bizonyitek arra hogy te nem vagy ketszeres anyagyilkos? hiszen mikozben itt kommentalsz, a lehetoseg meg van ra. en spec ha rablogyilkolni mennek nem az uborkaagyast tamadnam be elso korben ejjel, mert ott ritkan alszanak a hazigazdak, hanem a haloszobaval probalkoznek. de lehet hogy adott helyen a ketto egyezett, nem ismerjuk a helyszinrajzot .)

Rwindx 2008.07.07. 11:54:39

"nos igen, nagyon sok esetben, sarjaztatással visszanő az erdő." - amíg a többi részét tarolják
tovább.

"bács-kiskun megyei főügyészésg újabb gyakorlatáról is" - Miért a törvény BK megyében más mint máshol?

"ennyit az összefüggéstleneségről, mielőtt magad alá élvezel a rengeteg eszedtől." - Ohh. Még valamit? Fasiszta nem-e vagyok? Vagy csak ennyi személyeskedésre futja?

Arra még nem született válasz részedről hogy az erdőtulajdonosok büntetése miképpen állítja meg a tarolást, a 20.000Ft-s szabálysértési határral.

Nagyon komoly iqfighter vagy barátom.
Azt hiszem befejeztük.

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 11:55:00

Before · azbeszt.blog.hu 2008.07.07. 11:45:16

Nem minden esetben. Nálunk pl. szervezetten lopnak, volt olyan is, hogy elkapták az illetöt, a cucc is nála volt, bevitték a rendörök és él ora mulva kint vigyorgott. Ez az általános.
De olyan is megesett, hogy a nagydolgát a helyszinen végezte el a rablo, vagy zárt, pormentes helyen hagyott ujjlenyomatokat, csak a rend örének nem volt kedve mintát venni, pedig a nyomok alapján egyértelmüen azonositani lehetett volna a kedves tolvaj urat...

Rwindx 2008.07.07. 11:58:24

gargoyle:

1. Nem hiszem hogy vita lenne köztünk erről.
2. Szintúgy.
3. És dettó.

bloodhound v2.0 2008.07.07. 11:59:26

"Arra még nem született válasz részedről hogy az erdőtulajdonosok büntetése miképpen állítja meg a tarolást, a 20.000Ft-s szabálysértési határral." - azzal sehogy, de feltalálták már az ellenszerét, nem egy helyen, így nálunk is, pl: erdőfelügyelet (állam), mezőzőrség (önkormányzat), odafigyelés (sajátra + a máséra is kiterjedően), összefogás.

Baszkurátor 2008.07.07. 12:00:01

Az erdőgazdálkodó jogai és kötelezettségei

14.§ (1) Az erdőgazdálkodó az erdőgazdálkodási tevékenysége keretében jogosult, illetve köteles gondoskodni
a) az üzemterv, valamint az éves erdőgazdálkodási terv elkészítéséről;
b) az állammal szembeni pénzügyi kötelezettségek elszámolásának elkészítéséről, a befizetés teljesítéséről;
c) az erdőgazdálkodót jogszabály szerint megillető állami támogatás igényléséről, felhasználásáról, valamint a juttatott támogatás elszámolásáról;
d) jogszabály, illetőleg megállapodás eltérő rendelkezésének hiányában az erdőgazdálkodási tevékenységgel összefüggő hatósági, illetve bírósági eljárásban az erdőterület tulajdonosának képviseletéről;
e) az e törvényben, valamint az erdészeti hatóság határozatában foglaltak szakszerű végrehajtásáról;
f) az erdő védelméről, az egyes erdőgazdálkodási munkák elvégzéséről, valamint az erdő őrzéséről;
g) az erdő közcélú funkcióinak biztosítását szolgáló tevékenység teljesítéséről, a miniszter által rendeletben meghatározott feltételek szerint.
(2) Ha az erdőterület tulajdonosa, jogszerű használója az erdőgazdálkodó az erdészeti hatóság felszólítása ellenére nem tesz eleget e törvény szerinti erdőgazdálkodási kötelezettségének, és ezáltal az erdő fennmaradását vagy fejlődését veszélyezteti, az erdészeti hatóság az állami tulajdonban levő erdő esetében a tulajdonosi jogokat gyakorló szervet erről értesíti, egyebekben javaslatot tesz arra, hogy a miniszter - az érintett költségére - a szükséges munkák elvégzése céljából más erdőgazdálkodó szerv kijelöléséről gondoskodjon, illetőleg állami tulajdonban levő erdő esetében a vagyonkezelő személyének megváltoztatását kezdeményezze. A felszólítás hirdetményi úton is kézbesítető.
(3) Amennyiben az erdőgazdálkodót a (2) bekezdésében foglaltak alapján jelölik ki, a miniszter az így kijelölt erdőgazdálkodót - elszámolási kötelezettség mellett - feljogosíthatja a ténylegesen felmerült és igazolt költségeinek az erdei haszonvétekből való kielégítésére. E rendelkezés nem alkalmazható a kincstári vagyon kezelőjére.

Pötyy 2008.07.07. 12:00:33

anti_troll:

És ha uborkára akart pisilni?

Vagy ágyásugrót játszani?

Te tényleg úgy érzed, hogy ennek van jeelntősége?

Viszont adok kis gondolkodnivalót:

1. állítás: Az ország azért ilyen szar, mert a liberális jogvédők miatt nem lehet eljárni a cigányok ellen.
2. állítás: A liberális jogvédők az MSZP farvizén utazva kerülnek olyan szituációba, hogy beleszólhassanak a törvényhozásba.
3. állítás: Az MSZP kommunista
4. állítás: 20 éve még nem történhetett ilyen.
5. állítás 20 éve kommunizmus volt.

No, ha ezekkel minddel egyetértesz, akkor javaslom a formális logikai segítségével bizonyítsd be, hogy ezek ellentmondásos állítások, tehát ha minddel egyetértesz...

OFF:
zero, ha zavar az off, szólj, és befejezem(zük) :)

Rwindx 2008.07.07. 12:02:46

"azzal sehogy" - Köszönöm.

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 12:07:59

gargoyle 2008.07.07. 11:54:32

Jo a kerités, de mivel fémböl van, azt is ellopják, folyamatosan potolni kell, nem kevés összegért.
A szomszédban 3 nagytestü kutyát elintéztek, ugy ügyködtek.
Hétvégi telken hova riasztozol és mennyiért?
Biztonsági járörszolgálatot egy falka lincshangulatu rétinéger elé?
A csipös gyengeáram eddig szimpatikus volt, de már sikeresen lebeszéltek rola, mert csak felböszitené öket és még rosszabb lenne a helyzet...
További ötletek???

És amit zeronak irtál: nemá, hogy dögöljön meg mindenki, mert nem kötelezö élni, ez csak egy rossz vicc, Te sem gondolhatod komolyan...

Az ubis öregnél sem biztos, hogy aznap kifejezetten uborkáért mentek, mint ahogy ezt a tolvaj anyja is nyilatkozta, az öreggel volt bajuk.

Tassadar 2008.07.07. 12:13:13

"jo kerites, ugatos kutya, riaszto, biztonsagi jarorszolgalat, esetleg csipos gyengearam a drotba."
HAHA ezt ugye viccből mondtad?
jó kerítést mennyiből építesz hogy ne tudjanak átmászni rajta mert minimum 3 méteresnek kell lennie akkor.Ugatos kutya húha kemény dió, leütik mint vak a poharat, max te ébren leszel felhívod a rendőrséget, és kb félóram múlva megis érkeztek derék járőreink.
Biztonsági járőr szolgálat: Úgy hívják, hogy Polgár őrség(Polgár őrség nem sokat ér hacsak nem úgy működik mint az egyik ismerősömnél: nagy darab emberek meglátják betőrőt, nem fejelentés, úgy szarrá verik, hogy örülhet ha túl éli, és valóban a többi környékhez képest biztonságban van arra az ember), ha profit akarsz az viszont kurva drága ennyi erővel mond azt ,hogy költözzünk a marsra kb hasonló szintű megoldás.
Csípős gyenge áram te normális vagy??? Olyan mintha adnál egy pofont neki.Szerinted nem lesz kurvara dühös utána, és nem fog már csak azért is agyonverni?

2. Mi francból gondolod hogy csak uborkáért mentek? Mennyibe kerül szted nekik " bent több pénzhez jutunk, akkor mért nem megyünk be, és vesszük el" gondolat?

Pötyy 2008.07.07. 12:17:27

Idióták kíméljenek:

Ötlet: Kamera.
Betörnek, feljelentés, bizonyíték van, irány a börtön. Magántulajdon meg van védve. (Nem kérem a hőbörgést, hogy csak akkor használható fel, ha tudott a rögzítésről, mert ki lehet írni, úgysem tudja elolvasni)

2. (távolabbramutató ötlet): Az öljünk meg minden cigányt, mielőtt ő öl meg minket fröcsögés helyett olyan álláspont internalizálása, amely segíti a probléma megoldását, hogy 10 év múlva, vagy a gyerekeinknek ne kelljen emiatt szívnia, addig a keserű pirula lenyelése.

3. ötlet: Üsd!

gargoyle 2008.07.07. 12:18:08

rwindx: az a baj hogy mar megint bunbakkereses folyik. a fatolvajok oldjak meg a torvenyhozoi es a bunuldozesi problemakat is, de legalabbis ok a felelosek, ez elegge nonszensz.
a 20000Ft meg gondolom ugy jott ki, hogy az alatt a bortonbuntetes elegge kinos dolog (elmegyek egy boltba es 1 farmerert lecsuknak? nem tul szigoru ez?) az hogy a hulladek tuzelofa ara egyenlore annyi amennyi, vagy hogy a rendorseg keptelen valos arat beirni mar nem torvenyhozoi felelosseg. amennyire tudom, a hulladekfa ara medeken emelkedik a biomassza eromuvek miatt, szoval varhatoan ez a gond hamarabb megoldodik mint gondolnad amugy.


idiotak kimeljenek: ebben az esetben neked nem a tolvajokkal szemben akad feloldhatatlan problemad hanem a rendorseggel aki lusta es inkompetens. menjetek el havonta a polgarmesteri fogadoorara es verjetek az asztalt a cipotokkel. irjatok ajanlott leveleket neki es a jegyzonek es a kozig hivatalnak meg az ugyeszsegnek es panaszkodjatok stb stb. nyilvan macerasabb mint ipari aramot vezetni az uborkaba, de cserebe nem csuknak le szerencsetlen esetben. es nem utolso sorban masokon is segitesz nem csak magadon, sokkal hatekonyabban, mint ha sikerul megolnod egy piti bunozot tonkreteve veglegesen mindkettotok eletet.

Tassadar 2008.07.07. 12:20:18


"zero: ha zavar a sok szabaly ne vegyel erdot."
Ebbe van valami, viszont az öreg 70 éves néni amikor megkapta fogalma nem volt mihez kezdjen vele, lehet belekötni, hogy mért nem bízott meg valakit, csak figyelni kéne arra is, hogy egy 70éves néni máshogy gondolkozik neki már nehezére eshett, hogy utána járjon ügyeknek.
Szóval kis toleranciát ha kérhetnék:P
Rendőrségre meg tegyétek meg a feljelentést, sose árthat. Én is tudtam amikor kiraboltak a kedves kisebségben lévő állampolgártársak , hogy esélyem nincs visszakapni a pénzem, de a feljelentés megtörtént.

gargoyle 2008.07.07. 12:22:58

tassadar, idiotak kimeljenek:? ja ertem, szoval olyan megoldas kene ami tutibiztos, ingyen van es nem jar erte borton? ilyen kombinacio nem letezik sajnos. elarulom a rendorseg is sok penzedbe kerul, az sem ingyenes.

de szabadon valasztotok, nekem tuti nem er meg egy uborkaagyas annyit hogy 10 evre bevonuljak a bortonbe emberolesert. de ha ti ezt latjatok hatekonynak, hajra csak aztan nem kell sirni amikor a 140 kilos fokan nekidont a zuhanyzonak mosolyogva hatulrol a csillagban.

tassadarnak kulon: ilyen alapon kesznyetei bacsi telepithetett volna aknamezot is a foutcara, vagy elozo vasarnap a kocsma elott eluthette volna oket kombajnnal. van aranyos onvedelmi helyzet (ekezettel :)) es van gondatlansagbol netan szandekosan elkovetett emberoles. 75os iq felett latni kellene a kulonbseget nem adrenalinsokkban. a drotkihuzas es az aram raeresztese meg ketlem hogy ugy tortent hogy a bacsira rarontottak kaszaval, vasvellaval mire o hirtelen elaramositotta ijedteben a kertet...

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 12:30:01

Köszi az ötleteket!
De itt a rendörséggel, az ügyészséggel, a birokkal és a törvényekkel is baj van.
Mint már feljebb emlitettem, még ha el is kapják, fél ora mulva vigyorogva kijönnek a tolvajok!
A cipömmel meg hiába verem az asztalt, az igen kevés ahoz, hogy törvényeket modositsanak...

Amig a börtön funkcioja kizárolag a rétinéger üdültetés és nem a kemény munka, addig nem lesz elrettentö ereje, de ez csak egy példa, amit pl. az unio sohasem támogatna...

Tassadar 2008.07.07. 12:30:28

gargolye te télleg nem érzed, hogy van különbség a között bent a kertjében csak éjszaka és szétkürtölve azt, hogy van áram a drótban, és aközött hogy aknamezőt telepít a főutcára. Jóisten hogy jutott egyáltalán ez az eszedbe??
"szabadon valasztotok, nekem tuti nem er meg egy uborkaagyas annyit hogy 10 evre"
Komolyan mért hiszed azt, hogy ott biztos megálltak volna, és nem verték volna agyon?
2. Nem mondtam, hogy ingyen csak elérhető áron, vagy pedig szarok a törvények, amik télleg azok.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2008.07.07. 12:31:33

OK pötyy
Bocsánat komcsik. Légyszi gondold oda az alábbit:

Mocskos szemét, hazaáruló, agymosó, hazudozó banda

Edömér 2008.07.07. 12:34:09

Gargoyle
Ez azért erős kisarkítás. Persze, hogy ép eszű ember nem vállalja az emberölést pár uborkaágyásért.
De itt nem is erről volt szó!
-A bácsi a saját telkén, a kerítésen belül felhúzott még egy kerítést, amibe belevezette az áramot.
- Nem gondolta, hogy lesz olyan balfék, aki megpróbál lopni tőle, miután elhíresztelte a faluban, hogy áramot vezetett a kerítésbe. Nem számolt a cigányok tudatlanságával.
- Nem számolt a saját tudatlanságával: nevezetesen, hogy meg is halhat az illető az áramtól, nem csak megállítja.
-a kiskerttulajdonos semmilyen hatékony és törvényes módon nem tud védekezni a tolvajok ellen a jelenlegi szabályozás szerint.

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 12:38:52

gargoyle 2008.07.07. 12:22:58

Én ugy gondolom, ez igy nem helyénvalo.
Ne legyen már az a természetes, hogy nekem rengeteg energiát és pénzt kell beleölnöm folyamatosan a védekezésbe, mert ez az alapvetö állampolgári kötelességem!

De ha ez boldoggá tenne: tegnap rendberaktuk a telket, levágtuk a füvet, kigyomláltunk, a növényeket rendesen elláttuk, locsoltunk, stb...
Jelentem a telek szép lett, mostmár a kedves betörök kellemes környezetben végezhetik nehéz fizikai munkájukat!
Igaz a legutobb levágott lakatot potoltuk, ezért most ezuton is szeretnék elnézést kérni az érintettektöl.

Talán igy kellene gondolkoznom?

Pötyy 2008.07.07. 12:42:43

anti_troll:

okés. Most pedig vedd sorra mely prominens személyek kerültek az általad megalkotott kategóriába, és melyek nem. Majd próbáld meg ugyanezeket a személyeket az általad említet tulajdonságok megléte vagy meg-nem léte alapján ugyanígy csoportosítani. Harmadszor próbáld meg uyganezeket a személyeket az általad ismert (nem, az nem az, amita tévében láttál, vagy a dezső mondott a kocsmában) tulajdonságaik alapján csoportosítani.

Ne érts félre, nem kötözködni akarok, csak szeretném, ha elhinnéd, hogy a fröcsögés rossz, értem?

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 12:43:36

És hidd el, nem kevés pénzünkbe, idönkbe, idegeskedésünkbe és szivfájdalmunkba kerül ez a dolog!

De mégegyszer leirom: itt nem két szem ribizliröl van szo, hanem NAGYÜZEMBEN BONTJÁK A HÁZAKAT szegény megélhetési bünözök!

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 12:45:28

Tassadar jol látja a dolgokat.

gargoyle 2008.07.07. 12:48:37

en meg azt nem ertem, hogy nektek a kovetkezovel van problematok:

1. a tolvaj lop. ekkor a tulajdonodat barmi aranyos eszkozzel megvedheted, de nem okozhatsz aranytalan kart (egy jogasz tud hozni egzakt hatarokat, de pl en ugy velem hogy bezarhatod ha tudod a faskamraba amig a rendor kier, de nem tarthatod ott ehezve 3 hetig, nem torheted el a kezeit, nem loheted tarkon, nem gazosithatod el, nem vezethetsz bele aramot)

2. a rendorseg nyomoz/nem nyomoz. ekkor a rendorseggel van bajod, nem tunik logikusnak azert megolni egy embert mert a masik nem vegzi a feladatat.

amugy ha kesznyetei bacsinal nem az uborkatolvaj/altalatok feltetelezett lancureszes texasi meszaros hal bele az aramba hanem a bacsi edes aranyos buzaviragszemu unokaja akkor mit mondtok mennyire volt felelos erte? mennyire ideggyenge az aki halalos aramot rak ki a kertjebe? esetleg nem akart pestisbacikat kiszorni? az is megakadalyozta volna az uborkalopast hosszutavon, igaz abba esetleg a fel falu belehalhatott volna ugyanigy

scsaba1 2008.07.07. 12:49:43

Tényleg, egyébként mi van akkor, ha pengés NATO drótot (szabadon vásárolható) teszek a kerítés tetejére, ill. egy tekercsel a kerítés belső oldalára, és másnap a tolvajt ott találom a drótba gabalyodva és kivérezve? Akkor ki a hunyó? Nem sokkal kiméletesebb, mint a 230 V a uborkaágyás körül.

Pötyy 2008.07.07. 12:52:14

gargoyle:

Abban azért igaza van a kollégának, hogy a 2. esetben nem megoldás az, hogy akkor hagyom, vigye csak, ha akarja.
Más kérdés, hogy a lelövöm, aki bejön a telkemre hozzáállás szerintem sem üdvözítő.

scsaba1 2008.07.07. 12:53:56

A tolvajokat az sem riasztja el, ha a fáidra/uborkára kirakod a "Méreggel permetzve" táblát.
(Mert nem riasztja vissza)

Tegyük fel, hogy rosszul lesz tőle, esetleg a kelleténél érzékenyebb/ráivott és meghal tőle. Akkor ki a felelős?

gargoyle 2008.07.07. 12:55:09

edomer: egyreszt most eppen nem ertelmes emberre nyilvanitottad a bacsit, nem tudom ez volt-e a szandekod. masreszt idezek toled:

- Nem gondolta, hogy lesz olyan balfék, aki megpróbál lopni tőle, miután elhíresztelte a faluban, hogy áramot vezetett a kerítésbe. Nem számolt a cigányok tudatlanságával.
- Nem számolt a saját tudatlanságával: nevezetesen, hogy meg is halhat az illető az áramtól, nem csak megállítja.

ez a lenyeg. idiota volt es nem gondolt bele hogy esetleg belehalhat valaki a halalos aramutesbe (azert halalos aramutes a neve. erted.... nincs nagyon kodolva, nem kell villamosmernoki diploma hozza). ha nem szamitott uborkalopasra mi a banatos pintyfasznak rakott ki elektromos keritest kore? ez a hobbija? helyi munkatabormodell epito szakkor vezetoje? ne fullentsunk mar mer meteres orrunk no (:

a bacsit nem azert buntetik meg mert vedeni probalta az uborkajat. hanem mert tobbszorosen idiota es masokat sulyosan veszelyezteto megoldast valasztott. ha az autodba idegmeregkapszulat raksz a riasztoba, akkor is lecsuknak. NINCS jogod megolni senkit sem, akarmennyire veszelyezteti a tulajdonod.


idiotak kimeljenek: ne legyen mar termeszetes hogy csomo energiat kell beleolnom hogy alapfoku jogi, allampolgari es humanista ismeretekre kell oktatnom ismeretleneket a neten, miert nem tudnak maguktol humanus, jogtisztelo, tolerans emberek lenni? latja, a vilag nem habostorta babocsai neni. te az uborkatolvajokkal szopsz en meg a touareges csavokkal akik ramgyorsitanak a pesti zebran, meg a sisapkas forradalmar idegbeteggel aki meg akar verni mert nincs rajtam kokarda. a maszaj harcost meg megeszi az oroszlan, hiaba hivja ra a rendort.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2008.07.07. 12:57:27

Pötyy
Ki a túró vagy hogy tőlem magyarázatot vársz?
Te aki még azt a kevés tényt sem tudod pontosan, ami ebben az ügyben elhagzott

Olvasd el a kommentemet figyelmesen:
Azt kérdeztem, mi a garancia arra, hogy a behatolók lopni mentek, és nem betörni/rabolni/gyilkolni

Ugyanis ha feltételezzük hogy gyilkolni mentek, akkor ugye már nem olyan aránytalan a védekezés az árammal.
Vannak ugyanis olyan országok, ahol ilyen esetben bizony feltételezni lehet a behatolókról a legrosszabbat.

Ha ez neked fröcsögés barátom, akkor szerintem komoly problémáid vannak a magyar nyelvvel.

gargoyle 2008.07.07. 12:58:44

scsaba1: akkor is elitelnek, kulonosen hogy ezt most itt leirtad tehat raadasul tudataban voltal a veszelynek. gyufat es benzint is lehet legalisan kapni, ettol meg buntetendo a biciklitolvajt leonteni es meggyujtani..

potty: en javasoltam csomo megoldast, csak reszben nem 100%os hatasfoku, reszben munka, reszben penzbe kerul, igy nem jo nekik. nekunk a hazat riaszto es biztonsagi orok vedik (nyilvan ha szol a riaszto akkor mennek ki) a zarak, kutya mifene mellett. eddig lekopogom meg nem tortek be, de persze megtortenhet, de biztos nem egy kepzetlen ciganygyerek lesz az aki meggyet lopni jon...


scsaba: amennyiben novenyvedoszert hasznaltal es kiirtad, o a felelos. amennyiben direkte megmergezted a sajat gyumolcseidet te vagy a felelos, es raadasul meg hulye is vagy mert a tolvaj ellopHATja a gyumolcsodet de a mergezett gyumolcsot 100% hogy te se eszed meg. nem olyan bonyolult ez .)

scsaba1 2008.07.07. 12:59:31

gargoyle

Mi a bánatos faszért nem lehet tiszteletben tartani más uborkáját/erdejét/autóját?

1 zacskó uborkamag 115 Ft.

1 mázsa tüzifa 1600-1800 Ft.

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 13:02:38

gargoyle 2008.07.07. 12:48:37

Igen, nekem problémám van azzal, hogy a tolvaj lop. Szerintem ezzel nincs nagy gond, nem is vagyok vel egyedül és nem veszem természetesnek a dolgot. De tévedsz, a törvény szerint nem zárhatom be a fáskamrába, mert azzal a személyi szabadságában korlátozom, egyem a zuzáját az öszes aranyos rétinéger nagyüzemi betörönek.

Igen, már többször emlitettem, hogy a rendörséggel és a törvényekkel is bajom van, ezzel sem vagyok egyedül.

A kesznyéteni bácsi pedig nem kifejezetten buzavirágszemü gyerekekre vadászott vérszomjasan, hanem elkeseredetten probált védekezni, mert magára hagyták szerencsétlent a hivatalos szervek, ahogy nagyon sokakat még ebben az országban.

Az én Anyám is a szemem láttára változik meg naprol napra, az elkeseredettség miatt...

gargoyle 2008.07.07. 13:03:04

anti_troll: nem tudok olyan orszagrol ahol civilizalt, europai jogrend lenne eletben es a kertedet elaknasithatnad buntetlenul. a jogos onvedelmi helyzet feltetelezi hogy az eleted elleni cselekmeny folyamatban van. amikor burmarol felszall a gazsi repuloje hogy mateszalkara vigye rablogyilkolni meg nem all fenn a szitu. a helyijarati buszon sem. a kertben sem. a lakasodban amikor feled lopakodik a baltaval, es ezt te eszleled akkor mar eloveheted a katanat. ha erre o parabellumot kap elo, maris leakaszthatod a falrol az engedellyel tartott ak 47est (ja, a katanahoz is engedely kell, bocs :) stb stb. ugy erzem ti nem akarjatok megerteni ezt az alapvetoen egyszeru szitut. az mas kerdes hogy egy harci szituacioban nehez merlegelni toredek masodpercek alatt mi jogos es mi aranytalan onvedelem. de a kert elaramositasanal fel sem merul, hogy a bacsira mar rarontottak atomagyuval amikor o hirtelen drotot kezdett telepiteni es laposelemet gyujtott a pincebe...

amugy meg ez a mondat teljesen ertelmetlen "Azt kérdeztem, mi a garancia arra, hogy a behatolók lopni mentek, és nem betörni/rabolni/gyilkolni" ilyen alapon belepsz a tescoa es tarkonlo a biztonsagi or, mert mi a grancia hogy nem verengzeni mentel a kerti szakosztalyrol lopott funyiroval/lombvagoval. gondolkodj is kicsit a gyulolkodes mellett es helyettesitsd be magad MINDEGYIK szereplovel.

Pötyy 2008.07.07. 13:03:47

anti_troll:

Nem, nem és nem! Nem olvasom el! És nem várok magyarázatot!

Összefoglalom akkor, mert nagyon elcsúsztunk egymástól:

1. komment: Állítod felkoncolni mentek az öreget.
1. válasz komment: demagóg vagy
2. kommented: Válaszodban fontos szerepet kap, hogy a KOMCSIK is bevallották.
2. válasz: megpróbálok amellett érvelni, hogy a komcsizás egetverő baromság
3. komment: Hazaárulózás
3. válasz: Ne fröcsögj!
4. komment: Személyeskedünk, agresszívóskodunk.
4. válasz: Tudálékoskodunk, okoskodunk.

scsaba1 2008.07.07. 13:06:03

A pengeéles NATO drót passzív védelmi eszköz, amelyen kicsorbul az éles logikád. Passzív védelmi eszköz, ami a elrettentéssel megelőzni próbálja a behatolást. Ki az a hülye, aki nekirohan egy ilyen kerítésnek és nem fundamentalista öngyilkosmerénylő?

Viszont, az hogy benzinnel leöntöm a biciklitolvajt, az mindenképpen aktiv cselekedet, és mindenképpen időben a lupás után következne.

Lepermetezem gyorsan bomló, ám nagyon erős taglózó hatású vegyszerrel. Kiírom, hogy méreggel permetezve. De a tolvaj nem tud olvasni... Akkor mi van?

Rwindx 2008.07.07. 13:06:35

gargoyle:
"az a baj hogy mar megint bunbakkereses folyik. a fatolvajok oldjak meg a torvenyhozoi es a bunuldozesi problemakat is, de legalabbis ok a felelosek, ez elegge nonszensz."
- Ezt nem értem. Vagy jól értem azt akartad írni hogy a fatolvajok oldják meg a bűnüldozés problémákat? Vagy elírtad, mert ennek semmi értelme.

"a 20000Ft meg gondolom ugy jott ki, hogy az alatt a bortonbuntetes elegge kinos dolog (elmegyek egy boltba es 1 farmerert lecsuknak? nem tul szigoru ez?)"
- Egyrészt azt mondom nem. Aki lop az vállalja a következményeit. Mert ha nincs következmény lopás az lesz, sőt csak az lesz. Vagy mondjuk azt hogy most is csak egy farmert lopott hagyjuk futni? Fogalmazzunk úgy hogy szimpla őrület. Mások értékének eltulajdonítására közvetett módon elkövetett felbujtás.
- Másrészt. Miért van az állam, ha a bűnelkövetők ellen nem véd meg? Ez a társadalmi szerőzdés fontos része. De legyen, ne védjen meg, ha már ilyen töketlen államba születtem. De a probléma az hogy saját magam sem védhetem meg magam!
- Harmadrészt legyen annak kínos aki lop.
- Negyedrészt,a bíró mérlegel, értelemszűen egy 10 milliós lopást nem ugyanúgy kezel mint egy 10ezer forintos lopást. (Mondjuk konkrétan mostmár sehogy)

"mennyire tudom, a hulladekfa ara medeken emelkedik a biomassza eromuvek miatt, szoval varhatoan ez a gond hamarabb megoldodik mint gondolnad amugy."
- Egyrészt a tarvágás nem a hulladékfa összeszedését jelenti, hanem élő fák kivágását. És mivel biomassza erőműben tilos nem hulladékfát elégetni, ezért a biomassza erőművek ezt nem oldják meg.
- Ettől még a hulladékfa ellopása is lopás, hisz annak a hasznosítási jogát az erdőgazdálkodót illeti.
- Az megint szép világ lesz ha majd a piac szabályozza, még ha közvetetten is hogy mi bűncselekmény, mi szabálysértés, mi az ejnyebejnye. A lopás az bűn akármi is van, a kérdés csak a súlyosságának a foka.

Úgy gondolom a 20000Ft határra való növelés egyedül a statisztikák kozmetikázását szolgálja, semmi egyebet. Attól hogy valakitől elvesznek szándéka ellenére 10000Ft-t az még ugyanolyan bűn, akár 5000Ft-s, akár 20000Ft a szabálysértési limit. És valakinek az az érték hiányozni fog. Ilyen értékű lopássorozat lazán tönkreteheti valakinek az életét hetek alatt. Vagy az nem számít?

Tassadar 2008.07.07. 13:08:18

gargoye
Ha ott van a dárga unokája valszeg kikapcsolja, de elég valószínűtlen hogy 10-6 között kisgyerekek másszanak be a kertbe. Feltalálták a csengőt, akinek tiszta a szándéka az nem mászik be más kertjébe, pláne sötétedés után, úgyhogy tudják, hogy ott bizony áram van. Részemről a vita levan zárva nem ítélem el az öreg bácsit.

WT 2008.07.07. 13:09:10

Nem akarok borúlátó lenni, de ha a helyzet marad, és továbbra is tesznek a tisztelt politikusaink+az általuk akadályozott rendőreink a mostmár napi szintű attrocitásokra, hamarosan divatba jön az önbíráskodás is jól. Volt már erre példa.
garg: nem kell oda ak47es.:) Elég egy jó sörétes. Érdekes, ha épp a puskával a hátamon megyek hazafele, nem szoktak a füstösök beszólogatni. Vajon miért?:)

Pötyy 2008.07.07. 13:09:57

scsaba1:

Először, és legfontosabb, hogy így járt (mármint a tolvaj).
Másodszor: Ha azért permetezed, hogy megvédd a rovaroktól, akkor még inkább így járt, nem is büntetnek meg. Ha azért, hogy megöld a tolvajt, akkor ez pont ugyanaz az eset, mint az árammal.

Tassadar 2008.07.07. 13:12:00

Az egy dolog hogy 5000Ft lopnak el, ez kisebbik baj. A legnagyobb baj az, hogy ember nem érzi magát biztonságban többé, úgyis mondhatnák, hogy lelkitrauma érte az embert lopásnál, ez vajon hány forintot ér?

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2008.07.07. 13:12:11

Pötyy

Pontosan úgy csúsztatsz mint a média. Nyilván nem olvasod vissza, mert nagyon jól emlékszel mit írtam.

Nem is érdekel téged az igazság, csak az hogy nyomjad a demagógiát, a csúsztatást, ezzel felpiszkáld, meg kihozdd a sodrából a másikat.

Aztán jöhet hogy mert te fröcsögő, fasiszta, náci, személyeskedő stb.

Csak egy példa, kérdésem:
-..."mi a garancia arra....?"
Válaszod:
"1. komment: Állítod felkoncolni mentek az öreget"

Szóval ennyi. Ügyesen csinálod, de eredményt ezzel nálam nem érsz el.
pápá kis provokátor

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 13:13:30

Mégegyszer leirom:

A KESZNYÉTENI TOLVAJ ANYJA AZT NYILATKOZTA, HOGY NEM LOPNI MENTEK, HANEM AZ ÖREGGEL VOLT PROBLÉMÁJUK!
Ezek után nem tartom balgaságnak feltételezni, hogy az életére akartak törni.

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 13:15:28

WT 2008.07.07. 13:09:10

Járhatnál felénk is néha... :)

Pötyy 2008.07.07. 13:18:05

anti_troll:

Visszaolvastam. -1 pont. Itt épp te csúsztatsz: Ne mondd már, hogy nem azt állítottad az első kommenteddel, hogy jogos volt, hogy védekezett, mert megakarták ölni. (a retorikai túlzást elismerem) -2 pont. Valójában én eddig semmit nem állítottam, tehát elég nehéz demagógnak lennem -3 pont. Nem használtam érvnek, hogy fröcsögsz, csak felhívtam figyelmed. -4 pont. Akkor az összegezeve 5-4, mennyi is? Egyes. Ülj le!

U.i.: Elköszönhetsz, én úgysem téged akarlak meggyőzni, hanem azokat, akik csak olvasgatnak de nem kommentelnek.

Pötyy 2008.07.07. 13:22:12

Idióták kíméljenek:

Akkor már csak azt nem értem, miért az uborkaágyás mellé vezette az áramot, miért nem a ház köré. Te eddig hány cigányt láttál nyilatkozni? És hányat tekintettél hitelesnek? Miért pont azt veszed figyelembe, ami alátámasztja az igazad?

Szerintem válasszuk szét a két dolgot:
Jogod van-e védeni a saját tulajdonod?
Jogod van-e megölni valakit, ha csak így védheted a saját tulajdonod?
Így könnyebben találhatnánk közös nevezőt.

(igen)
(nem)

nyomasek 2008.07.07. 13:27:24

gargoyle 2008.07.07. 13:03:04
"...(ja, a katanahoz is engedely kell, bocs :) stb stb"

Na ennek nézz utána, ne kábíts itt mindenkit.

WT 2008.07.07. 13:29:01

Jogod van megvédeni, de az eszköztárad meglehetősen hiányos. Mármint ha szigorúan törvényes keretek között maradsz.
Mo-n nincs jogod megölni kb még magadat sem. Csak az a baj, hogy akinek lenne joga megvédeni az se tesz semmit.
Egy régi Mo-n történt esetből idézet: (lehet megint aktuális kezd lenni?)
-Mondja el kik voltak benne!
-Nem merem, nem csak természetes úton lehet meghalni.
-Mi megvédjük.
-Maguk itt vannak a városban, én meg kint.
-Kinyomozzuk ki volt a gyilkos.
-Köszönöm szépen az már nekem akkor nem számít...

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 13:31:20

Pötyy 2008.07.07. 13:22:12

Láttam, mert nyilatkozott a drága rétinéger és az anyja is. Nézz utána...

Höhö! Tisztán látszik, hogy kinek nem volt még hasanlo esete...
Ha nem egy budai szobácskábol pötyögnétek és lenne valamennyi személyes tapasztalatotok, nem igy gondolkoznátok, az biztos.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2008.07.07. 13:34:10

Pötyy

Már mondtam hogy nem foglalkozom kitekert érveléseddel, de még 1* utoljára. leírom, hogy hogy GONDOLOM én. Még nincs gondolatrendőrség, és állítólag szólásszabadság is van ezért alant láthatja mindenki, mi az én személyes MAGÁNVÉLEMÉNYEM:


1. Ha az állam nem védi meg a vagyonom/életem akkor IGEN. Jogomban áll megvédeni a javaimat BÁRMI áron.

2. IGEN ,ha sok millió forint adóért cserébe az állam nem HAJLANDÓ megvédeni a tulajdonom, akkor igenis legyen jogom megölni.

Most el lehet kapálózni, hogy milyen barbár, meg fajgyűlölő meg fröcsögő vagyok. Még néhány gondolat:
A magántulajdon szent és sérthetetlen (talán az USA alkotmánya jegyzi), tehát igenis jogomban van megvédeni, és nem nézni mint egy birka, hogy kifosztanak.
Miért nem akarja megvédeni az állam a magántulajdont? Miért nem bünteti a lopást? Mi az hogy szabálysértés 10+ 20 ezer forintig, de ha valaki lop 100 ezret, akkor se találják meg, ha megtalálják nem ítélik el, ha elítélik nevetséges büntit kap.

Ezek után aki azt mondja hogy nem szabad megvédeni a magántulajdont, az egy agyamosott barom. Tiltja a törvény? Akkor rossz a törvény, és meg kell változtatni.

Ha MINDEN lopás következménye letöltendő dutyi lenne biztos nem tartanánk itt. Mi akadályozza meg az államot hogy egyetlen tollvonással megváltoztassa a btk-t? Miért nem akarja büntetni a tolvajokat.

pötyy ne írj, mert nem vagyok rád kíváncsi

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 13:34:42

WT 2008.07.07. 13:29:01

A " meglehetösen hiányos " kifejezés személyes tapasztalataim szerint konkrétan a semmit jelenti.

Pötyy 2008.07.07. 13:41:17

:) Akkor nem írok :) (Úgy látom, azokkal, akikkel tényleg lehet előremutató beszélgetést folytatni, már mind elmentek)

WT 2008.07.07. 13:42:59

Megszoktam, hogy óvatosan fogalmazzak:)
Különben, nem hiszem, hogy hátrányos lenne, ha pár dolgot átvennénk az USA alkotmányból.
Gondoljuk csak át. Kinek származna kára abból, ha rendesen megvédhetnéd a magántulajdonod? Mert nekem biztosan nem.
Persze, ilyenkor jön a duma; ha itt is az lenne tiszta vadnyugat ésatöbbi alakulna ki. Csak most is errefelé tartanak a dolgok..

WT 2008.07.07. 13:48:04

Érdekes megnézni, hova elkanyarodott a téma:)
így átpörgetve le kell szűrjem a konzekvenciát: háát, itt mindeki.. fasiszta rasszista beteg állat cionista komcsi, baloldali libsi stb:) Mongyon le!

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 13:48:46

Ez igy van, a magántulajdont is meg kell védeni. Viszont annak én sem örülnék, ha a rétinégerek, vagy a 15éves bekattant hülyegyerekek is fegyverrel rohangálnának...

gargoyle 2008.07.07. 13:50:39

scsaba1: ilyenkor van az hogy a jog nem egzakt tudomany, ezert jonnek a rendorbacsik, felveszik a tenyallast es a biro bacsi pedig mivel nagyon bolcs es idos ember elsziv egy pipa dohanyt es dont ahogy dont, a torveny keretein belul altalaban emberolesi esetben felfuggesztett bortonbuntetestol 7-8 ev letoltendoig. ne ragozzuk mar ezt, mert feles (: okosabb vagy te ennel (:

tassadar: szerencsere nem is te itelsz az oreg bacsirol. a hihetetlen igazsagerzekedre jellemzo hogy rogton az elso ugyben ahol nyilvanossag ele leptel, siman halalra itelsz egy piti tolvajt, mig egy bizonyitottam gyilkost felmentesz. komolyan mondom naszredin hodzsa irigy lenne rad. legenda leszel, lesz kulon tassadar jog 200 ev mulva, ha az idejetmult romai jog konyveket kidobtuk mar.


idiotak kimeljenek:
az oreggel volt problemajuk ezert
az oreg bearamozta az uborkat. nem a hazat, nem az agyat. az uborkat.
a tolvajok elmentek az uborkafoldre gyilkolni. nem a bacsihoz, hanem az uborkafoldre.
nem erzel itt tobb problemat is? :D


nyomasek: utcara tuti engedely kell, szallitani is csak megfelelo korulmenyek kozott szabad (ezek a szabalyok nem egyertelmuek, konkretan emlekszem olyan esetre amikor a rendor feljelentett valakit aki egy kardot rongyba csavarva szallitott a csomagtartoban). ahhoz hogy otthon legyen elvben nem kell engedely valoban, ebben igazad van, de gondolom nincs katanakovacsmuhelyed otthon (:


anti troll: ad1 az allamnak ebben az esetben joga van szamonkerni a torvenyek betartasat rajtad es a megfelelo eroszakszervezeten keresztul intezkedni. old meg a tolvajt ha igy latod jonak de ne rinyalj ha becsuknak 20 evre. ad 2 ha az allam igazsagugyi szerveivel van bajod illetve a bunuldozokkel akkor ne az ezugyben teljesen artatlan tolvajon eld ki magad. aranylag ritka az uborkatolvaj igazsagugyminiszter/rendorjaror. legyel ilyen kemeny, karakan, hatarozott az allammal es a rendorokkel szemben. ha az mar nem megy csak sunyi modon ipari aramot vezetni a kertbe es kuncogni a kocsmaban? (:

gargoyle 2008.07.07. 13:53:48

WT: ezzel a szep elmelettel csak az a gond hogy ha mindenkinek lehet fegyvere es ugy gondolja sajat dontes alapjan hasznalhatja is akkor a nepesseg azon 75%a akinek fakanalat nem lenne szabad a kezebe adni annyira sotet is hozzajutna. kepzeld el mi lenne ha az itt felvonulo onjelolt tevekeny igazsagbajnokok felautomata fegyverrel jarnanak a faluban es mindenkit lelonenek onvedelembol mert azt hallottak hogy bajuk van vele .)

USAban is elegge gyakori problema hogy megzakkant vadbarmok 412 masik embert lemeszarolnak mert elhagyta oket a mari, bekopogott a postas es megijedtek, vagy mert 1est kaptak gyurmazasbol. a megsokszorozodott esely hogy a gyereked sulijaban az aktualis hulyegyerek a tizorai kizsarolasa helyett tarkonlovi a gyereked jo arnak tunik neked a nem ellopott uborkakert?

nyomasek 2008.07.07. 13:56:23

WT 2008.07.07. 13:42:59

Nem kell az USA-hoz rohanni, a szomszédos Szlovákiában is megvédheted a tulajdonod.

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 13:57:58

A háloszobához valoszinüleg nem igy akartak eljutni:
Kapu bejáratánál megálltak és a csengöt megnyomták, mint a jolnevelt kisfiuk, aztán amikor kicsörtet az öreg, vagy a felesége, illedelmesen köszöntek
-Kezit csokolom Margit néni! A Pista bácsi itthon van? Ha igen tessék szives lenni beengedni minket, mert van egy kis nézeteltérésünk amit tisztázni szeretnénk vele.
-Persze Jozsikám, titeket bármikor szivesen látunk, már nyitom is!
Ennyire ne legyél már naiv...

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2008.07.07. 13:58:26

Az állam persze számonkérhet.
Csak éppen nem túl etikus.
állam:
Nem tarthatsz fegyvert, nem önbíráskodhatsz, nem lincselhetsz, nem védheted aránytalanul a vagyonod, nem állhatsz bosszút stb.
Cserébe én megvédem vagyonod, családod, értékeid, megbüntetem a tolvajokat gyilkosokat, stb.

Ezt hínák társadalmi szerződésnek, csak ezt már sokan nem tudják. Namost mi történik? Állam nem tartja be amit ígért, állampolgár önbíráskodik, bosszút áll, "aránytalanul" védekezik.

Erre jön állam bácsi, és azt mondja:
nem tartod be a törvényt, ezért megbüntetlek. Megállapodtunk hogy nincs önbíráskodás stb.

Ez a hozzáállás végül is jellemző, és mindenki számára természetes (sajnos), csak ennek nem így kellene lennie

WT 2008.07.07. 14:00:18

Persze, hogy senki nem akarja, hogy 15 éves suttyók pisztollyal rohangáljanak. Jelen helyzetben viszont ha megnézed a bűncselekmények jelentős részét illegálisan tartott/átalakított fegyverekkel követik el. Legalábbis nem gyakori eset, hogy valaki akinek van engedélye az utcán lövöldözni kezd. Az utóbbi éveket visszanézve engedélyezett lőfegyverrel való visszaélés kb baleset vagy öngyilkosság kapcsán került képbe.
Ez teljesen jól van így.
Szerintem lehetne a fegyvertartás ésszel! bővíteni. Legalábbis pillanatnyilag aki éles fegyvert tart otthon mindenben megfontoltabban kell cselekedjen, mert más elbírálás alá esik az engedélye miatt. Pl egy ittas vezetés nem csak a bírság, feljelentés jogsi, büntetőpont 4est hozza magával, hanem az engedély elvételét és mindent ami ezzel jár.
Másfelől a 15 éves suttyóknak nincs is szükségük pisztolyra, mert Nálad úgysem lehet, ők meg simán elkapnak azzal ami kezük ügyébe akad, illetve a kés azért szerintem nem hiánycikk.
De erről oldalakat lehetne írni, lesz itt mindjárt olyan hőbörgés, csak győzzem figyelni.

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 14:01:26

De mondom: könnyü a budai szobácskábol pötyögni, lépj ki a valoságba és utazz el valamelyik borsodi falucskába csak egy hétre...

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 14:07:15

Ha ésszel osztanák a fegyverviselési engedélyt, de jelen esetben sajnos nem sok esélyt látok arra, hogy ebben az országban legalább a jozan paraszti eszét használná bármelyik illetékes szagember...

Persze ez nem egyszerü téma.
De ha most nekem adnának és egy napig nem büntetnének semmiért, asszem zsufolt lenne a napom! :DDD

gargoyle 2008.07.07. 14:09:46

anti_troll: amit leirtal korrekt. ezert amikor a MASODIK pont nem mukodik, nem az a jo reakcio hogy az ELSO pontot is elbaszod, hanem hogy a masodikat megjavitod. capiche?

WT: egyetertek hogy oldalakat lehet irni errol pro es kontra de en a magam reszerol biztos vagyok hogy nem lenne nehez felsorolnom parszaz embert a magyar valosagbol akik amint lehetseges komplett atombunkert epitenenek otthon fegyverraktarral, mikozben a turmixgep is sok a kezukbe. ameddig csak lehetseges en elkerulnem hogy ok boltban vehessenek armalite-ot (:

idiotak kimeljenek: lehet en nem latom a valosagot, mig te es kesznyetei bacsi tudjatok a tutit, de erdekes hogy engem nem zarnak be 15 evre gondatlansagbol elkovetett emberolesert, mig ot valoszinu es te is jo uton haladsz. kerdes melyikunk baszta el az eletet jobban azzal hogy nem volt kepes a valosagra figyelni.

gargoyle 2008.07.07. 14:11:49

idiotak kimeljenek: a legutobbi hozzaszolasod tokeletes pelda hogy egyreszt mennyire nehez esszel osztani a fegyverviselesi engedelyt, masreszt pedig hogy neked meg a konyhakes is megfontolando hogy a kezedbe adjak amig ilyenekrol fantazialsz. de remelem amint megtortenikaz altalad vazolt alomkep masnap regi haragosodnak lesz jo napja es o kopogtat be hozzad a nuklearis kezigyorsitoval, de lassu lesz a reakcioja hogy legyen par pillanatod radobbenni atomgranattal hereles elott hogy miert marhasag amit hirdetsz .)

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2008.07.07. 14:23:15

gargoyle
Mit baszok én el könyörgöm?
.
Mi az hogy az első pontot IS elbaszom...én

A szerződés attól az ami, hogy a felek betartják az abban foglaltakat. Mindenki ami rá vonatkozik.

Józan paraszti ésszel, mit nem lehet ezen érteni?

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 14:36:15

gargoyle

Egy kicsit feszültnek tünsz...

Ugy tudom eddig is lett volna lehetöségem akár az általad emlitett konyhakéssel népirtást végezni, de valamiért mégsem tettem. Söt, ugy tudom senkit nem is sértegettem és nem kivántam itt egyik kommentelö szörnyü halálát sem. Esetleg ha látnál a szemedre, talán elolvashattad volna amit fentebb irtam, de hogy segitsek neked bemásolom ide:

"Ez igy van, a magántulajdont is meg kell védeni. Viszont annak én sem örülnék, ha a rétinégerek, vagy a 15éves bekattant hülyegyerekek is fegyverrel rohangálnának... "

Abban pedig egyáltalán nem vagyok biztos, hogy az én életem jobban el van baszva, mint a tiéd.
1. veled ellentétben nekem legalább van némi humorérzékem.
2. Nem tudsz rolam semmit... :)

gargoyle 2008.07.07. 14:40:49

anti troll: azt nem lehet erteni rajtad hogy az hogy egyes bunozoket nem buntet meg az igazsagszolgaltatas miert azzal orvoslando szerinted hogy mindenki sajat maga is nekiall bunozni .) igy lett 1 buntetlen bunozobol 1000. ha az igazsagszolgaltatason javitanal ilyen hevesen azt messzemenoen tudnam tamogatni. csak ahhoz tanulni kell meg dolgozni sokat, nem hoborogni vadaszpuskaval es onbiraskodni mert te nyilvan tevedhetetlen is vagy. .)

idiotak kimeljenek: lehet hogy van humorerzeked es szovegertesed de nem alkalmazod.

1. az eleted akkor lesz elbaszva ha lecsuknak mert az uborkatolvaj beleesik a neki allitott capasvermedbe.

2. a kommenteloket valoban nem, de jelentos mennyisegu neven nem nevezett szemelyt tevolegesen terminalassal fenyegettel:
"De ha most nekem adnának (fegyvert) és egy napig nem büntetnének semmiért, asszem zsufolt lenne a napom! :DDD"

tudom, tudom csak jatszasibol mondtad.. nem tudom szamomra ez nem tunik annyira humorosnak, de tenyleg lehet hogy csak en nem ertek a viccekhez.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2008.07.07. 14:42:29

gargoyle
Honnan kommentelsz ha szabad érdeklődnöm?

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 14:45:09

gargoyle

Légyszives olvasd el a nickem!

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2008.07.07. 14:49:43

"anti troll: azt nem lehet erteni rajtad hogy az hogy "egyes bunozoket nem buntet meg az igazsagszolgaltatas miert azzal orvoslando szerinted hogy mindenki sajat maga is nekiall bunozni .) igy lett 1 buntetlen bunozobol 1000. ha az igazsagszolgaltatason javitanal ilyen hevesen azt messzemenoen tudnam tamogatni. csak ahhoz tanulni kell meg dolgozni sokat, nem hoborogni vadaszpuskaval es onbiraskodni mert te nyilvan tevedhetetlen is vagy. .)"


Erre varrjon gombot valaki, semmi tagolás, ékezet, vessző.
Tán azt akarja jelenteni ez a katyvasz, hogy ha már úgyis sok bűnöző van,ne legyen még több az által, hogy a vagyonomat védve, esetleg bántok vkit.
Jól értelmezem?

gargoyle 2008.07.07. 14:52:19

anti_troll: pestrol egy igen szereny irodabol. picsaba most valojaban fertodi kastely jogvedoszarnyat kellett volna irnom, hogy kieleguljetek? :D nem erdemes ebbe belekotni en nem mondtam hogy nem lopnak videken, vagy hogy hazudtok es mindig kimegy a rendor es mindenkit elkap. ezt csak ti szeretnetek beleolvasni abba amit irok. ettol meg a megoldasotok nem jo, egyik problema nem legitimalja egy masik nagyobb problema kialakitasat.

idiotak kimeljenek: ertem, szoval ervek nincsenek, marad ez. erdekes hogy te viccbol fenyegetozhetsz jozanul emberek kiirtasaval, mig barango reszeg baromsagat azota emlegetik az elvtarsak. pedig o azt sem mondta hogy vicc volt, miert nem nevettek .) kisse kettos a merce.

gargoyle 2008.07.07. 14:56:20

anti-troll: volt benne par smiley, pont, vesszo de nem gond. wall of text crits you.

amugy igen, azt akartam irni hogy annal hogy van egy lecsukatlan uborkatolvaj nem jobb hogy van egy lecsukatlan (es halott) uborkatolvaj es egy lecsukatlan gyilkos (ez lennel te). ha nem erted ez miert rossz az sajnalatos, de majd lesz egy idegbeteg szomszedod akit zavar a kakasod/kutyad/gyereked es a szemelyes nyugalma erdekeben jogosnak fogja tartani hogy leloje, mire te a tulajdonod vedelmeben lelovod ot, mire a fia lelo teged, es maris kesy a vidam falusi vendetta. de nyilvan ez nem fog megtortenni, hiszen mindenki felelosen es okosan fog donteni arrol kit lincselhet meg. az eroszak elszabaditasa csak addig lehet jo otlet amig csak nalad van puska (addig is csak neked), ez viszont nem lesz tartos allapot azt megjosolom.

bloodhound v2.0 2008.07.07. 14:56:51

na, jön megint a helyesírás fikázása, ha már az érvekből kifogytunk, ez kérem az igazi aduász...

gargoyle 2008.07.07. 15:02:15

nem baj majd en is elokapom a tuti erveket, hogy az anti meg a troll nem is magyar szo, szoval rogton diszkvalifikaltam az ellenfelet ezzel a zsenialis huszarvagassal .) tegnap volt valahol egy megazseni aki arra hivatkozott hogy a "muhahaha" az nem magyar nevetes, hanem angolszasz, az igaz vermagyarok "bruhahat" irnak. keszen voltam nagyon a sok rohogestol (remelem jo szot irtam, meg mindig magyar vagyok? :)

bloodhound v2.0 2008.07.07. 15:04:57

a helyes írásmód: röhögés. :)

mondjuk, én férfiasan nevetni szoktam, zengő hangomtól azonnal nedves lesz a lányok bugyija... XD

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 15:11:36

gargoyle

Te tényleg a holdon élsz.
neked már fölösleges azt irni, hogy ember ébredj már fel és nézz körül magad körül. Tényleg fölösleges is lenne, mert max a szerényke irodát figyelnéd, azt is csak csölátásban...

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2008.07.07. 15:11:55

gargoyle
Nekifutok még egyszer utoljára:
-azt hittem külföldről írsz

Már korábban is sok logikai bukfenc volt a magyarázatban. Korábban említetted a tesco biztonsági őrt, hogy simán lelőhet, ha feltételezi hogy lopni mész a boltba.
Most azt írod hogy a szomszédot irritálja kutya macska stb, elkezd lövöldözni, a másik visszalőni stb.

Ezzel az a baj, hogy nem látom a törvényszegő magatartást. Ha bemész a tescoba, vagy ugat a szomszéd kutyája, ott nincs törvénysértés, törvényt sértő cselekedet, arra konkrétan utaló cselekedet.

Ha viszont felnőtt, beszámítható, emberek behatolnak magánterületre, azzal a bevallott szándékkal hogy bűncselekményt fognak elkövetni ( ugye lopásról volt szó, de már korábban is felvetettem hogy mi erre a garancia, vagy honnan tudjuk hogy az ágyás után nem mentek volna be a házba is),
az ugye nem ugyanaz mintha a tescoba megy vki vásárolni? Remélem érzed az árnyalatni különbséget.

Az meg egy kicsit nonszensz,hogy ugyan már, nyugodtan vágd csak el a torkom cigány komám, nem váglak fejbe a lapáttal, nehogy a gyilkosság mellett egy testi sértéssel is kelljen foglalkozni a rendőrségnek....

gargoyle 2008.07.07. 15:20:04

idiotak kimeljenek: varjal meg leltarazom a sok eszervet amit irtal .) mar amellett hogy szivesen verengzenel fegyverrel az orszagban ha nem buntetne meg a csunya allambacsi.

anti_troll: szerintem te legalabb annyira idealis vilagban probalsz elni mint amivel engem vadolsz hogy kepzelem a dolgokat. ugy veled ha mindenkinek joga lenne fegyvert hasznalni barmilyen korlatozas nelkul, akkor mindenki csakis a megfelelo ember ellen es megfelelo mertekben hasznalna. sajnos persze ez messze nem igy lenne, latod te is azt allitod hogy az uborkatolvajok tuti azert mentek hogy lebaltazzak kesznyetei bacsit, ezert jogos volt megolni oket (csak itt nem puskaval). aztan hol derul ki mi az igazsag? hol kezdodik a jogod leloni a masikat? mi biztositja hogy ha beragok a szomszedra nem lovom le es hurcolom at az uborkaagyasomra es mondom azt hogy uborkat akart lopni? mi akadalyozza meg hogy a tescos biztonsagi or ne lojon le, mert azt hitte csokit loptam, majd azt mondja hogy bocsika?

1-2 dolgot megoldana ez az egyszeru bar rettentoen antihumanus megoldas, de ennel sokkal sokkal tobb problema megjelenne amivel legalabb eddig nem kellett foglalkozni. magamban nem bizok annyira hogy el tudom-e donteni tutira mikor lohetek le egy embert es mikor nem, megertheted ha benned sem bizok, az atlag 72es iqju kocsmatoltelekben meg aztan vegleg kizart. momentan elvben szakiranyuan kepzett emberek CSOPORTJAI foglalkoznak ezekkel a kerdesekkel a birosagon es latod hogy nekik is nehezen megy. godolod te sokkal szakszerubben tudsz donteni buntetojogi kerdesekben (raadasul elfogultan) mint ok? milyen alapon?

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 15:22:32

gargoyle él a megszokott, békés, sötét kis burkában. Vannak gondolatai, ezért azt hiszi magárol, hogy okos és minden ugy van jol, ahogyan ö gondolja. Igaz a burokbol nem lát ki, nem tudja, hogy mi is folyik körülötte a nagyvilágban, de ez már lényegtelen, ez csak részletkérdés...

Komám, mondtam már, rádférne egy kis kikapcsolodás valamelyik borsodi falucskában!
Utána talán észrevennél dolgokat, amik most elkerülik a figyelmedet.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2008.07.07. 15:24:28

gargoyle:

Nem ÁLLÍTOTTAM hogy megölni mentem az öreget.
Már fenn is volt egy vitám ebből. Azt kérdeztem, mi a garancia, hogy nem gyilkolni mentek. Nem ÁLLÍTOM hogy azért mentek.

Viszont most már annyiszor mondtad hogy mi NEM lehet a megoldás, hogy várnám megoldási javaslatod a problémára

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 15:30:34

Nekem már tett feljebb javaslatot:

gargoyle 2008.07.07. 11:54:32

Igaz használhatatlan, de azért mégiscsak ötlet, ezért is köszöntem meg.

gargoyle 2008.07.07. 15:34:08

garancia semmire sincs a vilagon. arra se hogy az oreg meg akarta olni a tolvajt. ettol meg az egyik megtortent, a masik nem. pont a garanciakovetelesed jo pelda hogyan fajulhatnak el az onbiraskodo dolgok. barki kerdezheti hogy mi a garancia arra hogy a faluszeli putriban lakok nem olik meg a kis vagyonkajaert, vagy hogy a masik faluszelen az oregasszony nem valtoztatja gyikka. oszt maris megy a nagyobluvel megakadalyozni a veszelyhelyzetet.

mi a megoldas? nehez es szopasokkal teli sokeves munka leginkabb. vazlatosan tudok par dolgot mondani, de nyilvan nem vagyok sem igazsagugyi, sem szocialis sem munkaugyi szakerto hozzatok hasonloan, ezert nem vindikalom magamnak azt a jogot hogy tudom ezugyben a tutit (felmerulhet a kerdes hogy akkor honnan tudom hogy a ti puskaval ortallos megoldasotok szar. nos tevet se tudok szerelni, de ha valaki 20 kilos kalapaccsal akarna hozzanyulni, azt is meggatolnam :).

primer modon a buncselekmenyek ellen nyilvan a rendorseget kellene erositeni, a problemas teruletekre segitoket kihelyezni mellejuk akik segitik, es kikenyszeritik pl a gettolakok es a rendorseg kommunikaciojat, megakadalyozzak a rasszizmust a rendorseg koreiben. valoszinu az igazsagugynek is lenne tennivaloja, sok torveny nem egyertelmu, idejetmult, rossz szamokat tartalmaz stb stb. pl amit emlitettek, hogy a fatolvajok ellen termeszetkarositas miatt is lehet feljelentest tenni, az jo otlet (csak tegyek ezt meg a quadosok stb ellen is, ne legyen etnikai a dolog)

masik oldalrol ertelmes munkaba segito programokat kell kitalalni, nem egy faluban 80 embernek kosarfonast tanitani. nyilvan lesz aki nem akar egyaltalan beilleszkedni, de lovat lopni se konnyu melo, sokan vannak akik szivesen eltartanak munkabol magukat ha tudnak. ehhez kapcsolodik az oktatas is. felmerul a kerdes, hogy akkor miert rossz a monoki kozmunkaprogram. leginkabb azert mert azon kivul hogy nem otthon ul a rohadek segelyezett SEMMI haszna nincs. nem tanul belole semmit, 1%al se noveli az eselyet annak hogy kesobb elhelyezkedik. az arokpartot meg nem lehet vegtelensegig kaszalni.

lehetne meg sorolni tenyleg, osszetett dolgok ezek es mondom, sok sok ev. de a problema is hasonloan bonyolult, a nyilt eroszak csak polgarhaboruhoz vezet, lasd pl a nemistudom melyik faluban ahol ismeretlen gardistak molotov koktelokat dobaltak cigany csaladok szobaiba, mire masnap osszegyult 200 ciganyember megvedeni a csaladokat/hazakat, es voila maris lehet egymasnak menni, nyilvan ez megoldotta az eredeti problemat (egy kozos tulajdonu haz kozos szamlai, es szerelemfeltes amennyire tudom). kulon villanyora szerintem egyszerubb lett volna, de az kevesbe latvanyos...

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 15:34:24

anti_troll 2008.07.07. 15:24:28

Használhato választ nem fogsz töle kapni.

Viszont hiába Te nem, az tolvaj anyja ÁLLITOTTA, hogy nem uborkáért mentek be a portára, hanem mert az öreggel volt problémájuk és ezt már soxor leirtam.

gargoyle 2008.07.07. 15:36:31

most ha a konkret uborkafold megvedesre vonatkozott a kerdes, akkor csak ismetelni tudom magam, azert vannak erre nem halalos modszerek is dogivel. adott helytol fugg melyik alkalmazhato. ha penzbe kerul is, nekem meger 15 ev borton helyett havi 15 rugot ha mar annyira akarok uborkat enni arrol a foldrol, hogy ranezzen ejjelente valaki orankent pl. ossze kell fogni a szomszedokkal, fejenkent havonta 5k mondjuk es 12 hazat korbejar az ejjelior. ha tobbet tud korbejarni epeszu ido alatt, hogy kozben ne bontsak el az alapokat is akkor meg olcsobb. ha kevesebbert vallalja detto.

gargoyle 2008.07.07. 15:39:15

idiotak kimeljenek: meg mindig nem latod hogy az aramot vezetek a keritesbe nem jogos onvedelmi helyzet?

1. nekem is sok emberrel van problemam, megse jarok el megolni oket. nincs garancia hogy azert mentek

2. akadnak agressziv, primitiv emberek akik elmennek azokhoz akikkel problemajuk van, de altalaban ott sem eletveszelyes szandekkal mennek. nincs garancia hogy olni akartak, ha verni mentek is

3. legalabb varta volna meg amig eloveszik a baltat es akkor sokkolja oket halalra, hogy kerdeses legyen az ugy. ez igy szimpla emberoles. itt meg garancia kerdese sincs...

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 15:41:42

Na most aztán okosabbak lettünk, grat!

Az elsö javaslathoz már hozzá sem szolok, a másodikhoz:

Szerinted melyik ör lenne olyan agyalágyult, hogy egy falaka lincshangulatu rétinégert megakadályozzon a nagyüzemi tevékenységében naponta hatszor? De ha még találnál is egyet, az meddig élne?

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2008.07.07. 15:45:26

És mit csinálhat az éjjeliőr szerinted?
Bakot tart a tolvajoknak, nehogy meghúzódjon a bokájuk? Vagy rendőrt hív? Vagy szépen megkéri őket hogy kívül tágasabb?

Ennek megvolna a maga módja. Loptak egyszer. Feljelentés, nyomozás, tárgyalás, ítélet, tolvaj rács mögött.

Hiába megy tehát éjjeliőr, v riasztó, nem lesz visszatartó ereje

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 15:47:50

gargoyle 2008.07.07. 15:39:15

Hogy egy cseppet világosabban láss, bár szélmalomharcnak tünik:

1. Nem a keritésben volt az áram, a keritésen belül! Ott semmi keresnivaloja nincs a gazdán kivül senkinek!
2. Arra sincs garancia, hogy nem azért mentek, söt! Erre utalo a tolvaj anyjának nyilatkozata. Azt hiszem az utobbi idöben volt már elég sok példa erre.
3. Honnan tudod, hogy nem volt náluk akár balta? Lehet, hogy a legkevésbé sérült hazavitte...

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 15:52:47

anti_troll 2008.07.07. 15:45:26

Ez igy van.
De ne legyen már az a természetes, hogy nekem alapvetö állampolgári kötelességem a védelem, mert ezt vagy tegyék a rendörök de rendesen, vagy akkor teszem én ha ök nem, de akkor ne büntessenek már meg utána.

Ez már annyira nonszensz!

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 15:58:23

gargoyle szerint az az alap, hogy a tolvaj természetesen teszi a dolgát és ez igy van rendjén, én meg rohadjak meg, amiért nem tetszik. Védekezni nincs jogom, esetleg ( de csak nagyon ritka és durva esetben) a polgármesternél verhetem az asztalt.

gargoyle te is tolvaj vagy e?

gargoyle 2008.07.07. 16:12:57

nem mondtam semmit a tolvajrol, mivel o nyilvan nincs benne a rendszerben. tole nem lehet elvarni semmitsem, ugyanugy ahogy a gyalogos sem kell hogy ismerje a kreszt. persze az lenne a legegyszerubb ha nem lopna, de most feltetelezzuk hogy lop, hiszen ha nem tenne eleve okafogyott lenne az egesz vita a vedekezesrol. ezen feles rugozni, nyilvan nem arrol beszelek en sem hogy a tolvaj helyesen teszi hogy lop.

vedekezni, ismetlem, van jogod, megfelelo kereteken belul. barmilyen modszerrel megakadalyozhatod hogy bejusson, vagy hogy elvigye a magantulajdonod, kart tegyen benne AMIG nem okozol neki halalos/sulyos/maradando serulest. konnyu seruleseknel nem tudom mi az iranyado, de gondolom egy kutyaharapasert vagy egy pofonert meg nem kuldenek bortonbe embert a birosagok (ismetlem nem vagyok jogasz, de biztos akad itt aki megvilagitja ezugyben az elmenket)

az ejjeliorre meg mit mondjak. en is el tudok kepzelni olyan helyzetet amikor fort knowba is betornek, de azert altalaban sok helyen alkalmazzak ezt a modszert. hidd el sokkal nagyobb macera odamenni valahova es megverni valakit 3 uborkaert mint atmaszni a keritesen es ellopni. gondolom te is megallsz az autoval az ut szelen szedni 2 napraforgot szotyinak ha ugy esik, de ha ott allna a csosz bacsi, nem vitatkoznal vele, hajtanal tovabb.

amugy visszaterve a bacsira: ha a lakasan belul lenne az aram szabad femfeluletben tudatosan es barkit agyoncsap, legyen az csaladtag, vendeg, betoro barki akkor is elitelik. egyszeruen amennyiben potencialisan halalos szituaciot hozol letre barhol, akkor az a kovetkezmenyek szandekos figyelembe nem vetele, amit a torveny (helyesen) szankcional. a metroban is szigetelik a kapcsoloszekrenyeket, pedig ki van irva hogy illetekteleneknek tilos a bemenet. pedig ott is vezethetnenek erosaramot a kilincsbe.

ismetlem: vedeni van jogod a tulajdonod. masokat megolni, megsebesiteni stb nincs jogod ekozben. ha megtamadnak, vedekezhetsz de arányosan!

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 16:45:21

Nem érted? Már az eleje nem jol hangzik!

" ö nincs benne a rendszerben, töle nem lehet elvárni semmit "

Hát vaze ha itt él a földön ugy mint én, vagy te, vagy bárki más, akkor legyen benne a rendszerben. Vagy a tolvaj lehet jogosan törvényenkivüli??? Azért mert öt tolvajnak hivják, neki mindent szabad? Ez neked természetes???
És igenis vannak elvárásaim mindenkivel szemben, pl: ne tegye a lábát a portámra senki az engedélyem nélkül! Ha téged nem hivtalak meg, ne gyere már be hozzám és ha bezárt a bolt, ne menjen már be senki! Még akkor sem, ha nevezetesen tolvajnak hivják és nem okoz gondot neki egy rács kifeszitése. Ha nem akarok neked pénzt adni, ne vedd el tölem még akkor sem, ha erösebb vagy nálam, vagy ha tolvaj a neved. Ha erdöm van, ne vágják ki a fámat, ha telkem van, ne bontsák le a házamat!

Senki sem törvényenkivüli és mindenki része a rendszernek!

Az, hogy te szimpatizálsz a szegény tolvaj betörökkel a te dolgod, add nekik mindened, irasd rájuk a lakásod és a kocsid, tartsd el a családjukkal együtt, az a te dolgod. De én nem szeretem a tolvajokat és nem áll szándékomban jotékonykodni velük.

És a leg hülyébb gyalogos is tudja, hogy tilos piroson átmenni, de ha mégis megteszi elütheti egy auto és beledöglik.

Idióták kíméljenek 2008.07.07. 16:57:20

Ha szerinted védekezni van jogom:
1. Az engedélyezett " keret" kevésnek bizonyul és nem müködöképes?
2. Ha én nem tudom megvédeni magam( 1.pont miatt) , az államnak kellene, de nem teszi?

És mégis hogyan védekezzek???
Akkor egész hátralévö életemben a családommal együtt szivjunk, vagy mosolyogva nézzük az eredményt? Szerinted ezt kéne tennem?

Raboltak már ki téged többszázezres kárt okozva, amiért te keményen megdolgoztál?
Ne válaszolj, tudom a választ: NEM
Mert akkor nem igy gondolkoznál! Imádom, amikor valakinek fingja sincs dolgokrol, de jártatja a száját! Majd ha lesz hasonlo tapasztalatod akkor lehet szakérteni...

gargoyle 2008.07.07. 17:41:08

mahasagokat irsz. nem szimpatizalok a tolvajjal de attol hogy te elvarsz tole valamit, nem fogja azt tenni, ezert tolvaj baszki. ne legyel mar hulye mint egy cserep muskatli.

es igen ha lop es elkapjak akkor megbuntetik. a birosag. NEM TE

az tovabbra sem akadalyozza meg a buncselekmenyt ha te is buncselekmennyel valaszolsz. lehet hogy nehez megallni a szemet-szemert elvet, de ez akadalyozza meg azt hogy a szomszed levagja a fejed egy machetevel mert eppen olyan kedve van. ha ezt nem erted meg, akkor nem ertem milyen alapon itelsz el egy tolvajt .) semmivel se allsz folotte erkolcsileg sot. a jogallamba az is beletartozik hogy TE harcolsz a jogaidert, akar a rendorrel szemben is ha nem akar nyomozni vagy nem akar kijonni a helyszinre. akkor is ha az kenyelmetlenebb mint geppuskat tolteni es homalyos megjegyzeseket tenni egyesek fejenek szetlovesere a haverok elott...

es igen raboltak mar ki ha ez ennyire fontos, bar semmivel nem valtoztat a tenyeken.

scsaba1 2008.07.07. 18:50:46

gargoyle

Megint egy praktikus kérdés:

Hogy védekezzen az, aki elmúlt 60 éves és vasággyal együtt 60 kiló, két ereje teljében lévő mázsás vadkan ellen? És a körzeti megbízott, akit hívni tudna vagy 6 faluval odébb lakik?

Itt mi számít arányosnak?

Tudom, lapuljon és kussoljon, amíg kipakolják az udvart meg az ajtót feszegetik majd a körzeti megbízott másnap reggelre kiér?

Nem érzed, hogy a magántulajdon védeléről szóló törvények fölött eljárt az idő?

Kisangyal 2008.07.07. 19:10:03

Hát ha már a cserép muskátlinál tartunk az inkább a te rokonod, mert az türi csendben, hogy bármi rosszat megtegyenek vele...

Mivel szelektiv a látásod, vagy nem birod felfogni, mégegyszer leirom:
A tolvajt ha el is kapják, fél ora mulva vigyorogva kijön. Ez szerintem nem büntetés.
És ha tetszik neked ha nem, az emberek egyszer megelégelik a sok igazságtalanságot, hogy az állam nem bünteti meg a tolvajokat, csak a gazdákat és maguk fognak igazságot tenni.
Ha pedig a büncselekményre én is büncselekménnyel válaszolnék és a rohadék betöröknek szépen sorba a keritésre tüzném a fejét, vagy megdöglik három a keritésembe vezetett áramtol, annak már lenne visszatarto ereje. Ha a kesznyéteni öregembert nem vitte volna el a rendör, de a tolvajok a köbányában kötnének ki, annak is lenne visszatarto ereje. De amig a börtönök kizárolag a szanatorium funkcioját töltik be és a kétségbeesett áldozatokat büntetik, addig nem lesz változás. Amig a rétinégereknek mindent szabad, mert jajj szegények és én a saját országomban diszkriminálva vagyok a fehér böröm miatt, addig itt nem lesz rend.
És ne velem példálozz, mert én nem követtem el semmilyen törvénybeütközö cselekményt, nem bántottam senkit, nem vagyok tolvaj sem. Azért pedig a szomszéd nem fogja levágni a fejem, mert olyan kedve van. De ha kirabolom, már lehet és ez igy van rendjén!
Az pedig nevetséges, hogy én nem állok a tolvaj felett erkölcsileg. Mondom én, hogy odáig vagy értük! :DDD

De már azt is tudom hol élsz! Az elmeosztályrol! Vagy megszöktél?

Mivel ugy látom fölösleges veled kommunikálni, mert egy idiota vagy, a továbbiakban légyszi kimélj meg magadtol!

Kisangyal 2008.07.07. 19:14:44

Nem váltottam nicket, de reméljük annyi eszed még van, hogy felismerj...

Qeen 2008.07.07. 20:10:08

Hali!

Szerintem szálljatok le szegény gargoyle-ról, a hszei szinte ordítják, hogy saját kicsi világa köszönőviszonyban sincs a magyar valósággal (kérésre le is tudom írni, hogy miért).
Nem is gondoltam volna, hogy van még olyan magyar ember, aki bízik a magyar rendőrségben :D...
Huh, a fegyvertartási dolgokhoz meg inkább nem szólok hozzá (pedig nagyon kedvem van), mert az éles lőfegyvertartásiról úgy b@sztak ki, hogy a lábam se érte a földet (kiszúrt velem a pszicho teszt :D). Pedig örző-védő testület tagja vagyok, meg minden :D...


süti beállítások módosítása