Skip to content


       Szűrés lista

Brutális IMF hitel a tizenharmadikért cserébe

Mielőtt elmondanám a véleményemet a tizenharmadikról, örvendjünk, hogy a Valutalap a szokás hitelkeret 1020%-át ajánlotta fel Magyarország számára, vagyis 25 milliárd dollárt. Átszámítva az 5250 milliárd forint (Bővebben: Mire jó az IMF segély? I. rész, II. rész). Persze mindenki nagy sietve hangsúlyozza, hogy ez csak egy "keret", ebből annyit "hív" le az ország, amennyire szüksége van. De engem ez a lehetőség még jobban megrémít. Ugyanis ez az ország 40 éve hitelekből él, imád hitelt felvenni, imád hitelből élni, hitelből életszínvonalat fenntartani. Ugyanis ez az ország képes volt állami kitüntetést adni Fekete János volt MNB elnöknek, aki benne volt a 70-es, 80-as évek nagy hitelfelvételében. Mivel tudjuk, hogy nincs az a a pénzösszeg, amitől eldugulna a feneketlen teknő, ami már hosszú ideje jelképezi az országot, így nagyon-nagyon félek, hogy ezt a pénzt még az unokáink is fizetni fogják.

Két nagyon jó írást olvastam ezzel kapcsolatban, Tóta W.-től és Sasikától.
Nos, a tizenharmadik elvétele érinti a közszférában dolgozó 748 600 embert, a 13. havi nyugdíj elvétele/csökkentése pedig 900 000 nyugdíjast. Természetes nem korrekt dolog 1,6 millió embert megszívatni 300 milliárd forint miatt, ami kb. egy fél 4-es metró vagy 120-150 km autópálya ára...
A magánszférában, ha egy vállalatnak jól ment az év, és úgy dönt a vezetőség/tulajdonos, hogy a profitból megjutalmazza a dolgozóit, akkor természetesen adhat 13. havi bért, de akár 14. vagy 15. havit is. Szíve joga, nála a kassza kulcsa! Persze ezután lehet, hogy januárban kirúgja minden dolgozóját, felszámolja a céget és áttelepül Kínában. Ahogy benne van a pakliban a plusz havi fizetés, úgy az is benne van, hogy egyik napról a másikra kirúgnak/megszűnik az állásod.

Namármost, aki köztisztviselő, orvos, tanár, tűzoltó, katona, rendőr, APEH-os, okmányirodás stb., ott elég ritkán fordul elő, hogy megszűnik a munkahely, mert az Kínába települ át. Vagyis kap az illető egy biztos állást, egy életpályát, bár ilyenkor szokták azt mondani, hogy de a fizetésük is kevesebb, mint a magánszférában. Nos, a KSH szerint az átlagkereset bruttó 209.700/hó, amit azért sokan elfogadnának a magánszektorban. A másik tényező, hogy a köztisztviselők bérköltsége a költségvetést terheli. Így nagyon nem mindegy, hogy 12-szer vagy 13-szor 768.400*209.700 forintot kell átutalni ...

Kíváncsi lennék, mi lenne az eredménye, ha feltennék a köztisztviselőknek, hogy ugrik a 13. havi fizetés, de marad a 768 ezres létszám, vagy lesz 13. havi fizetés, de cserébe a köztisztviselői létszámot levisszük 668 ezerre?
Én egy multinál dolgozom 5 éve, sose kapott senki sem 13. havi fizetést vagy jutalmat. És pont tegnap volt a féléves teljesítményértékelésem. Ha nem jól teljesítek, akkor kirúgnak. Nektek mikor volt az utolsó teljesítményértékelésetek, kedves köztisztviselők? Tavaly decemberben megkérdeztem az olvasókat, hogy ki mit kapott az év végén, és érdekes volt elolvasni a kommenteket, nagyrészt a köztisztviselők kaptak 13. havit, még aki magáncégnél volt, az semmit. Vagy csak egy meleg ölelést. Vagy taxicsekket. Esetleg egy üveg bort.

Mielőtt megkapnám, hogy miért sajnálom a tanároktól, rendőröktől, tűzoltóktól azt a 70-80 ezer forintot, leszögezném, hogy nem sajnálom tőlük, sőt! Mindenki megérdemelné ezt a pénzt, mivel abból sosem elég. Talán, ha nem 3 millió ember dolgozna, abból nem csak 2 millió ember adózna, ha nem lenne 700 ezer minimálbéres, akik nem adóznak ha nem lenne 3,5 millió nyugdíjas, akiknek évente 2700 milliárd forint a járandóságuk, ha nem 2000 milliárdot ölelne fel a a feketegazdaság, akkor biztosan futná a 13. havi fizetésekre is.

Nyugdíjak:
Akikért foggal-körömmel küzd Gyurcsány. Mert senki nem mer visszavonni egy rossz döntést, ami megmérgezi a politikát: a szavazataikért kitalált 13. havi nyugdíj. Eleve mekkora nonszensz, hogy 12 havi járulékfizetésből 13-szor osztanak nyugdíjat. Ha emelni szerették volna a nyugdíjak összegét, miért nem építették be ezt az összeget a nyugdíjemelésbe?

Na, ami kiakasztott:
1, "A 13. havi nyugdíjat csak az öregségi korhatárt (62 év) elérők kapnak jövőre"
Elnézést, de ennyi a nyugdíjkorhatár! Vagyis aki 62 év alatti, annak még dolgoznia kellene... akkor ez hol megszorítás?

2, "A 13. havi nyugdíjat 80 ezer forintban maximálná a kormány, de úgy, hogy akinek kevesebb a juttatása, az a normál járandóságát kapja meg, aki viszont magasabb nyugdíjra jogosult havonta, annak a 13. havija 80 ezer forint lesz."
Akkor ennyit az alacsony nyugdíjakról... Ugyanis ez a "megszorítás" csak 900 000 nyugdíjast érint, vagyis ennyinek több a havi nyugdíja 80 000 forintnál. Azért gondoljunk bele, hogy egy 100 ezer forintos nyugdíj ha ez nettó 100 000 forint fizetés lenne, akkor az bruttó 141 580 forintnak felelne meg. És ugye mennyien vannak, akiknek ennél sokkal kevesebb a bruttó fizetése. Vajon ez korrekt dolog, hogy a 30 éve dolgozó édesanyának kevesebb a fizetése, mint a nagymamám nyugdíja?

3, Minden rokkantnyugdíjas megkapja a 13. havi nyugdíjat, legyen bármennyi éves (de csak maximum 80 ezer forintot) 
Vagyis még a "szent és sérthetetlen" nyugdíjasokon belül is vannak külön "szent tehenek", akikhez nem lehet hozzányúlni. Emberek, 800 000 rokkantnyugdíjas van, ebből 450 000-en még nem is érték el a nyugdíjkorhatárt! Ez alapján a "rokkantak országa" vagyunk. Persze vannak, akik tényleg betegek, tényleg rászorulnak minden egyes forintra, de mindenki ismer legalább 1-2 olyan embert, aki leszázalékoltatta magát és vígan éldegél. A 800 000  rokkantnyugdíjasok 1/3-a ilyen ember a becslések szerint. Nos, ezek a makkegészséges, de nem dolgozó "rokkantnyugdíjasok" is megkapják a plusz havi nyugdíjat, mert "rokkantak". De felülvizsgálni minden rokkantnyugdíjast, azt nem lehet!
 
Nagyon szép, hogy ilyen hamar összejött ez a 300 milliárd, de ilyen helyzetben, hogy van pofájuk a képviselőknek bemondásra felvenni a milliós költségtérítést?! A minimum lenne, hogy a 386 képviselő lemond erről, hiszen éves szinten ez 4-5 milliárd forint!

És ugye még mindig nem tudjuk, hogy pontosan mire is költi a kormány a most felvett irdatlan összegű hitelt? Csak azért kérdezem, mert 1,5 éven belül 2 választás is lesz, és gondolom az osztogató senkiháziknak már viszket a tenyerük ... nagyon észnél kellene most lenni.

Címkék: politika közélet

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr15738232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kill004 2008.10.29. 18:03:12

Na bazz!
"Ez azonban semmilyen strukturális hibát nem korrigál, nem csökkenti az állami újraelosztás mértékét. Ha valóban 'csak' ennyit vár tőlünk az IMF, akkor ez azt jelenti, hogy a hitel megnyitására elsősorban azért lehetett szükség, mert ha a magyar államadósság finanszírozhatatlanná válik, az több nemzetközi szinten jelentős bankot is komolyan érintett volna, vagyis a lépés elsősorban az ő megnyugtatásukat célozza" - mondta a Hírszerzőnek Békesi László.


"A válság igazi hatása fél-háromnegyed év múlva jelentkezik igazán, a családok tartalékai addigra merülhetnek ki, a hiteltörlesztésekkel addigra kerülhetnek sokan bajba. Akár olyan feszültségek is keletkezhetnek, amelyek túlmutatnak a mostani pártpolitikai kereteken - ezért is lenne szükség a képviselők gesztusértékű szerepvállalására" - mondta Bartha Attila.


www.hirszerzo.hu/cikk.ingyen_penzhez_jut_magyarorszag_-_gyurcsany_szocialis_kiadascsokkentest_kinal_az_imf-nek_.84902.html

Johnny336 2008.10.29. 18:03:24

Állandó bevételi forrás legyünk. A bankok is a kamatból élnek meg. Ezért van az, hogy kiszámolnak 15 évre THM-et, aztán ha véletlenül megnyered az ötös lottót, és 2 év után visszafizetnéd a lakáshitelt, akkor bizony nem 15%-os THM-mel fizeted azt vissza, hanem kicsit többel. Ha már hosszútávon nem is tudnak apránként sarcolni, legalább egyszeri alkalommal lehúznak keményen :D

kill004 2008.10.29. 18:08:03

Arra leszek kíváncsi mikortól jön a " kútfúrási illeték/tilalom", illetve az esővízhasznosítási járulék".

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.10.29. 18:17:54

kill004 // nem írom ide be, de most is van korlátozásszabályozás. csak még nem rontanak be a telkedre rendőrrel, hogy vizslassanak, sarcoljanak.

kill004 2008.10.29. 18:22:06

Feri a válságról:

"Azaz teljesen világos, hogy szó nincs arról, hogy csak a közalkalmazottak és a nyugdíjasok viselik a terheket. Mindenki viselni fogja. Csak egyik esetben a kormány dönt a hogyanról, a másik esetben pedig alapvetően a piac. A kormány döntései láthatóbbak, a piacé alattomosabbak. A kormány világosabban tud szabályozni, a piac kegyetlenebbül. Mindenesetre a kormány önmagán már megkezdte a spórolást."

kill004 2008.10.29. 18:30:13

vero,

megvan:72/1996. (V. 22.) Korm. rendelet

Konegafi (törölt) 2008.10.29. 18:46:15

"Nos, a KSH szerint az átlagkereset bruttó 209.700/hó, amit azért sokan elfogadnának a magánszektorban."

Gratulálok Vastagbőr,

hogy Te is beszálltál a közalkalmatottak ellen indított gyurcsányista gyűlöletkampányba! :

Konegafi (törölt) 2008.10.29. 18:48:54

˙... de nem baj, lényeg, hogy a norvégoknak továbbra is megmaradjon a segílyke ....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.29. 18:55:40

@ Konegafi

Ha rossz az adatok akkor írd be a helyes számot, és ne minősíts!

@ kill004

Ezek szerint azért vetették fel velünk a hitelt, hogy 100%-os biztosan tudjuk visszafizetni az államhitelt?

Beszarok!

kill004 2008.10.29. 18:58:36

zero,
Úgy valahogy. Fostak, hogy nagy külföldi bankok bedőlnek amiatt, hogy nem tudunk fizetni.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.29. 19:01:33

Konegafi 2008.10.29. 18:46:15

Nem olvasod elég régóta a blogot
Az a helyzet, hogy a Feri plagizálja a vastagbőrt :o)

Megintcsak nem a közalkalmazottakkal van baj. Zero agyát az borítja el, hogy létezik egy közteherviselés nevű eszme, aminek kb. a társadalmunk egyik alappillérének kellene lennie, zero pedig egy olyan szűk (1,5 milliós) rétegbe tartozik, amit lassan már 20 éve divat szopatni, holott nélkülük nem lenne itt semmi, bizony még közalkalmazottak sem.

derelyegrádi szellem 2008.10.29. 19:11:54

"Az a helyzet, hogy a Feri plagizálja a vastagbőrt :o)"

Arcberendezés hámrétege tekintetében feltétlenül. :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.29. 19:18:10

@ Félkupica_Fehér_Főnök

Tiszteletbeli sajtószóvivővé nevezlek ki, jobban én sem tudtam volna mondani!

A "Te is beszálltál a közalkalmatottak ellen indított gyurcsányista gyűlöletkampányba!" pedig a nap kommentje :-))

Én és Ferkó gyűlőletkampánya ... ez Bombagyár pedig a Népszavo online kiadása, nem?

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.10.29. 19:30:10

Az baj, hogy a közalkalmazottak között sok a diplomás 75 % lehet, míg a versenyszférában 30%, így nem lehet igazán az átlagbért összehasonlítani.

Én bevásároltam OTP-ből már két hete, már van is nyereség szépen :) Megvan miből megyünk nyaralni:DDD

A gyűlöletkampány igaz, ősi komcsi trükk. Orvosok ellen, tanárok ellen, gazdák ellen, régebben a kulákok ellen, stb.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.10.29. 19:53:52

Valaki regélje már el, hogy pl. Izland miért inkább a muszkához (PUTYIN) fordult segélyért, mint az IMF hez!

Nem büdös ez senkinek? Erről miért nem szól egy újságcikk sem?

Horizont 2008.10.29. 19:59:44

Elérkezett az, amit mi itt lent már régóta tudtunk,hogy be fog következni.A szar kibuggyant a biliből.Még nem is teljesen.Amit itt hosszú évek óta gazdaságilag művelÜNK azt nem lehet büntetlenül évtizedekig csinálni.Igen többesszámban.A kormány a fő elbarmoló(főleg mert beengedi a politikát a pénzügybe), de utánuk mindenki ott van.Pl.én bérből fizetésből élő vagyok.Tehát böcsületesen adózok.De senkitől nem merek számlát kérni!
A nyugdíjasok már fel vannak háborodva.Holott a befizetései 12 hónapi kifizetésre jogosítja, a 13. havi nem jár!!!Az ajándék.
Rokkantnyugdíjasak? A rendszerváltás után tömegével "menekültek" az emberek a leszázalékolásba, több tucatot ismertem.250 ezer ft. volt anno/ darabja.Ha most visszahívnák őket felülvizsgálatra, akkor aki munkaképes hol dolgozna?
A kormányt pedig még most se értem.Ez a tutyi-mutyiság.Húzzon bele a fenébe.Ez az el is veszem nem is, kiborító.Merjen már tenni,mit van betojva.Úgyis elveszítik a választást, hát akkor legalább megmutathatná hogy amit elbaszkurázott egy kicsikét helyre is tudja hozni.És esetleg abban az esetben nem nyerne 2/3-osan a Fidesz.
Az emberek? Itt nálunk nincs közös teherviselés.Mindenki sz..ik a közösségre csak az számít ami a házi kasszában van.Erre pedig szépen ráneveltek példamutató magatartásukkal politikusaink, képviselőink (helyi, országos).
Ez pedig már így is marad.
zero: ha több a kiadás és kevesebb a bevétel akkor talpon maradni csak újabb hitellel lehet.Ez a "tűzoltás".

Konegafi (törölt) 2008.10.29. 20:04:24

zero,
ha nincs közalkalmazott, akkor nincs tanár se és akkor te sem oszthatnád itt az észt (nem kéne, már csak azért se, mert nem úgy tűnik, mitnha sok fölösleges szorult volna beléd), mert tanulatlan bunkó lennél. Boccs, bunkó az így is vagy, legfeljebb tanult bunkó. Te is abba a társadalmon élőskodő, ún. "vállalkozói" (Mo-on ez kb. szerintem ~~egyenlő az adócsalóval) körbe, aki csak lop és ráadásul még pofázik is. Annyit nem veszel észre, hogy a közalkalmazotti bér nem valami extra juttatás, hanem szánalmas alamizsna, ami arra elég, hogy a közalkalmazottak éppen hogy ne halljanak éhen. S te most a további megnyomorításukon ejakulálsz, mintha nem ők hordanák vállukon az országot pusztán hivatástudatból és becsületből 60-80 éve..

kill004 2008.10.29. 20:16:14

Optimista: "Merjen már tenni,mit van betojva.Úgyis elveszítik a választást, hát akkor legalább megmutathatná hogy amit elbaszkurázott egy kicsikét helyre is tudja hozni.És esetleg abban az esetben nem nyerne 2/3-osan a Fidesz."

optimista vagy. :-)

A nyakam ráteszem, ebből a pénzből jut még osztogatásra is, a választások előtt. A választást pedig meg akarja nyerni az mszp-szdsz. Ezért semmi sem drága. Se az ország, se az emberek. Az átlagember nem is fog emlékezni holmi válságra, csak legyen majd egy kis fizetés, nyugdíj, segély, pótlék emelés.

Horizont 2008.10.29. 20:17:51

Konegafi
Neked szövegértelmezési problémád van! Milyen tanárod volt, van neked???

kill004 2008.10.29. 20:18:27

Őrnagy,
Ahogy a kommenteket nézem, bejött a komcsi trükk: mindenki mindenki ellen. Oszd meg és uralkodj!

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2008.10.29. 20:40:22

kibírom még ezt a négy évet itthon, kibírom még ezt a négy évet itthon, kibírom még ezt a négy évet itthon, kibírom még ezt a négy évet itthon, kibírom még ezt a négy évet itthon, kibírom még ezt a négy évet itthon, kibírom még ezt a négy évet itthon, kibírom még ezt a négy évet itthon... valahogy.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.10.29. 20:44:21

Belefújtak megint egy nagyot a lufiba, ami már így is kidurranás közeli állapotban van.

Az új adócsomagból:
"Megszűnne a magánszemély osztalékból származó jövedelmének, és az egyéni vállalkozó osztalékalapja adóztatásának 35 százalékos kulcsa, az osztalék, illetve az osztalékalap teljes összege 25 százalékkal adózik."
Ez engem nem érint. Lehet tippelni, hogy kit/kiket igen.

Horizont 2008.10.29. 20:45:08

kill004
"mindenki mindenki ellen."
A kommentelők között?

Ez komcsi trükk?? Nem ez simán emberi gyarló tulajdonság.Idáig jutottunk.Előbb a lenini úton, utóbb a demokrácia és kapitalista úton:)))

Horizont 2008.10.29. 20:47:58

misikeh
Kibírom halálomig itthon:))
Mást ugyanis nem tudok tenni...

Perillustris 2008.10.30. 00:48:26

"ÉS az állásom sem biztos. Mert 4 éve dolgozok itt, de még mindig határozott időre kötünk szerződést félévente, évente."

Már csak egy évig kell kibírnod, utána automatikusan határozatlanná válik.

sertésmájkrém 2008.10.30. 07:14:17

Félkupica_Fehér_Főnök

Egy a gond, te kb érzésre beszélsz ezekről a dolgokról.

A nyugdíjkiadás a legnagyobb teher a költségvetésen, fehéríteni a gazdaságon (a munkát terhelő !!!70%os!!! adók mellett) max nyilvános kivégzésekkel lehet és 2-3 hónapon belül csődbe is megy az össz vállalkozások 3/4e.
Beszélni meg ellenséget gyártani lehet ezekből de max ennyit és ezt tudják ferkóék is.

KIADÁST KELL CSÖKKENTENI. Főleg a kva magas (és indokolatlanul magas, az hogy 3+ millióan vannak nem igazán reális gazdasági érv...) nyugdíjakat.
Csak azt jutalmazni aki kionkrétan végigdolgozta a 40 évet és lehetőleg nevelt mellé egy adófizetőt is.

Persze ilyesmi nem lehet ebben az országban, meg kellene várni míg kihalnak, csak nagyon nincs annyi idő.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.30. 07:26:52

@ Konegafi

Uramisten, ennyi hülyeséget összehordani egy kommentbe.....

"ha nincs közalkalmazott, akkor nincs tanár se és akkor te sem oszthatnád itt az ész"
Tanár a végzettségem, egyetemi diploma, történelem

"Te is abba a társadalmon élőskodő, ún. "vállalkozói" (Mo-on ez kb. szerintem ~~egyenlő az adócsalóval) körbe, aki csak lop és ráadásul még pofázik is"
Rendesen adózók,minden hónapban (nem is keveset), mint alkalmazott. Honnan veszel ilyeneket?

"Annyit nem veszel észre, hogy a közalkalmazotti bér nem valami extra juttatás, hanem szánalmas alamizsna, ami arra elég, hogy a közalkalmazottak éppen hogy ne halljanak éhen."
Bocsánat! Elvégeztem az egyetemet, és 2 lehetőség állt előttem, elmegyek történelem tanárnak diplomás minimálbérért br. 100 000-ért vagy képzem magam egy kicsit ls elmegyek egy multihoz br. 200 000-ért. Mivel fizetésből élünk, így egyértelmű volt a választás. Igen, kevés a közalkalmazottak bére. De mindenkinek van választási lehetősége. Majd ha munkaerőhiány lesz a közszférában és nem lesz tanár,orvos, rendőr,s tűzoltó, mert nem megy senki, akkor majd észbekap a munkáltató (=állam).

"S te most a további megnyomorításukon ejakulálsz, mintha nem ők hordanák vállukon az országot pusztán hivatástudatból és becsületből 60-80 éve.."
Te tényleg nem tudsz olvasni! Idézd. hogy hol írtam erről!

herpesz 2008.10.30. 07:39:41

gyerek, fenébe az egésszel... nem kell tudás, nem kell ide semmi. Vegetálunk így is úgy is. Sajnálom a nyugdíjasokat, de bakker macskakajáa azért jut nekik. Sajnálom a nagycsaládosokat, akik jönnek a gyerekekkel bevásárolni (mert jobb program nincs és tömi a gyereket túrórudival csakhogy csöndbe maradjon) és veszi megfele a BIO termékeket, és otthagy annyi pénzt amennyi az én fizetésem és alig vett valamit.
Szegények.
Nem fogjuk megváltani az országot. Honfitársak, valamelyik divatos országba (Anglia, írország, Amerika, Németország) vagy kevésbé divatos országban találkozunk.
Remélem Magyarországot akkor már nem Magyarországnak, hanem Cigány-, Kisnyugdíjas-, Böszmeországnak fogják hívni. Mert hogy magyar már nem lesz itt, az is tuti.

binike 2008.10.30. 08:30:21

ööö ... most ehez nem írok semmit mert annyira demagóg mind a két oldal hogy megfájdul a fejem ... megyek inkább estig "pöcsömet" vakarni és kávézni ... mert itt legalább melegvan és finom a kávé ... csak annyit előtte hogy ne azt szidd aki legalul (szarul keres) van hanem azt aki a vezetői székből (nagyon jól keres) hozza a döntéseket (mert én is demagóg vagyok)

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.30. 08:35:43

Jó reggelt náczikok, és persze cikkhájl!
Egy érdekes hírre bukkantam a NASA-honlapján:

"A legfrissebb hírek szerint a NASA állítólag már bejelentkezett, hogy megvásárolja Gyurcsány Ferenc arcát borító bőrszerű anyag szabadalmát. Azt mondják, hogy az űrsiklók hővédő kerámiapajzsa ehhez képest egy nejlonzacskó."

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.30. 08:42:09

zero: " De mindenkinek van választási lehetősége. Majd ha munkaerőhiány lesz a közszférában és nem lesz tanár,orvos, rendőr,s tűzoltó, mert nem megy senki, akkor majd észbekap a munkáltató (=állam)."

Bocsáss meg, hogy második nap folyamatosan belédkötök, de TE MIT SZÍVSZ EMBER??? Kérek én is :-))))

Ez a puhapöcsű magyar állam tudod hogy kapna észbe? Importálna, román, ukrán, tadzsik, piréz, meg a tököm tudja milyen "munkaerőt", mert "óccsó", és akkor az végezné el rajtad, rajtam, meg a magunkfajtán az életmentő műtétet...

Kapizsgálod???

Johnny336 2008.10.30. 08:58:04

Én a segélyeket venném el, max. természetbeni juttatás (kajajegy, ingyen ruha, tüzifa, vetőmag). Elviekben sírnak, hogy alig élnek meg belőle. Én is sírjak, hogy kevés a FIZETÉSEM, amiért DOLGOZOM?
Jöjjenek rá az emberek, hogy nem csak jogaink, de KÖTELEZETTSÉGEINK is vannak. Ilyen pl. a munka, a hasznos társadalmi szerepvállalás (adózás, utód megfelelő módon történő nevelése), mások munkájának tisztelete.

ashnur · http://blog.elni.hu/ 2008.10.30. 09:05:14

"Két nagyon jó írást olvastam ezzel kapcsolatban, Tóta W.-től és Sasikától."

Bazz, megjegyezném, hogy megérteném a felháborodást, ha azt mondták volna, hogy 20% elbocsájtás, vagy 20% fizetéscsökkentés.

De nem. Elvettek valamit ami eddig is csak ajándék volt. És most egy rakás embernek szar.
Igen, tudom, hogy szar, de attól még nem jelenti azt, hogy az jár nekik. Szar az élet.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.30. 09:22:30

Johnny: egészen meghatódtam a kommentedtől... de tényleg... Te ebben őszintén hiszel is??
mert akkor Tőled is azt kérdezném: MIT SZÍVSZ?? Én is AKAROM :)))))

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.30. 09:22:33

sertésmájkrém 2008.10.30. 07:14:17

Egy dolog a kiadáscsökkentés, mert valóban elfolyik a pénz,de ettől még sokkal nagyobb baj, hogy az aktív lakosság harmada/fele adócsaló.

A top50(!) adócsaló tartozása 1500 milliárd, ez egy TELJES évi költségvetési hiány összege! (és ez csak az, ami ki is derült)

A fehérítést nem szigorral kell kezdeni,hanem járulékcsökkentéssel, szlovákiának bejött.

A vállalkozók sorsa egy nagy kérdés, viszont jelen pillanatba úgy áll a helyzet, hogy egy krva nagy részük a mi nyakunkon élősködik, amit megintcsak nem könnyű tolerálni.

(Egyébként én is abban bízok, hogy túlélem ezeket a g*ciket, még fiatal vagyok, van remény :o) )

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.10.30. 09:24:56

sedux // NASA // :D/ Elmentettem a brainchesterbe. / Délben már nyonmom tovább a kollégáknak! :o)) Órjási!

Láttátok tegnap a válságriportot? Vazze! Kőbevésni az utókornak. Tanítani lehetne. sztaqrva!

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.30. 09:26:46

megint csak Főnökkel kell egyet értsek:
1: értelmes, átgondolt járulék és adócsökkentés
2: várni mondjuk max fél évet, hogy észbe kapjanak az eddigi adóelkerülők, persze megfelelően propagálva, hogy itt az esély, hogy "jó útra térjenek", majd ezután kíméletlenül MINDENKINEK A FASZÁRA lépni, aki nem fizet. És leszarom, hogy miért nem fizet...

Persze, ez kurva népszerűtlen dolog lenne, de ez nálam a "kilenemszarja" kategória....

Johnny336 2008.10.30. 09:46:18

Seduxen · hungarisztan.blog.hu/ 2008.10.30. 09:22:30

A fogamat... :D

Tekintve, hogy a kurva sok levonástól szegény vagyok, mint a templom egere, mert el kell tartanom a saját családomon kívűl még hat másik "HHH-s, nagyszámú rokonsággal rendelkező családot", mind a 86 purdéval, 19 apával, és 8 feleséggel, ezért igazából pénzem nem marad semmire.

Egyébként Főnök és Seduxen által feljavított javaslatra: lehet, hogy ez ésszerű megoldás, de politikailag öngyilkosság, hogy a faszára lépjél egy elég vaskos rétegnek... Van itt bőven nagyszámú réteg, akiket picsán lehetett volna rúgni (idő volt rá, 20-30 év), ehhez képest nem teszik, csak a miénket verik a csalánba!

kill004 2008.10.30. 09:48:23

B@sszátok meg, ez az ember tényleg ekkora barom???

"Szerda este az m1 tévének adott rendkívüli interjút Gyurcsány Ferenc az IMF-től, az Európai Uniótól és a Világbanktól kapott 25 milliárd dolláros hitelkeretről. A miniszterelnök szerint Magyarország azért kapott a saját kvótájánál sokszorosan több hitelt a Nemzetközi Valutaalaptól, "mert _nagyjából _jól_ csináltuk- a _dolgunkat", vagyis ő és minisztertársai, Bajnai Gordon és Veres János jó érdekérvényesítő képességgel rendelkeznek.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.30. 09:49:08

Johnny336: Szerintem nem lenne nagyobb politikai öngyilkosság,mint a bokros csomag. Egy egész ciklust elbuktak a szocik, na bummm

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.30. 09:51:58

Johnny: tudom, ezért írtam, hogy nem lenne "népszerű", de előbb vagy utóbb meg kell lépni, mert egyszer eljön az az idő, amikor már TÉNYLEG nem lesz kit nyírni... Mert a "magunkfajta" vagy kivándorol külföldre, vagy éhendöglik, de hamarosan nem fog fizetni...

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.10.30. 10:07:38

Majd ha mindenkit lenyomtak szutyok, római, hajléktalan, vagy akárcsak óccsópanel szintre (mert lássuk be ez megy) akkor majd jöhet a felemelőprogram. Száraztésztával, meg segéllyel, az egyre nagyobb tömögeknek. Akik elvándorolni sem tudnak. És már nem is akarnak.

pete27 2008.10.30. 10:14:00

Csak egy megjegyzés a fentiekre!

Drága barátom, én katona vagyok, és a Minisztériumban dolgozom. Szerinted halálra keresem magam??

1. netto 106ezret keresek
2. a 13. havi elosztva kerül a számlámra, havonta netto 5ezer forint.
3. itt is 150%-ot kell teljesíteni,nem csak a magánszférában.Igaz hogy nem könnyű kirúgniuk,de ezt is megoldják.
4. kedvezményes hitelt nem kapok (nem úgy mint Csányi úr), ezért a lakáshitelem 60ezer, autohitel 30ezer havonta.
5.jutalom csak ritkán(csak a "csókósoknak),mivel a honvédség nem tesz be kasszába.
6.továbbá ha vmit nagyon "elkúrnék", úgy nem polgári bíróságra vinnének, hanem a katonai bíróságra,ami szigorúbb ítéletet hozna.

Úgyhogy ne magyarázd meg nekem,hogy mi a jó ennek az országnak.
Egyetemet végzett közalkalmazott 90ezret kap, és még a politikusok akaratát is el kell viselniük nap mintnap.

hát ennyi. ha nem érted miről beszéltem, akkor.................!

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.10.30. 10:27:43

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.10.29. 16:10:02
BASSZUS!!!

Évi 12,5 milliárd forintba kerül ez a hitelkeret, ha 1 forintot sem hívtunk le beőle !!!

Az tudod milyen olcsó? Ha bemész a bankba, kérsz egy folyószámla hitelkeretet cégként, a hitel egy százalékát elkérik a rendelkezésre tartásért a ki nem használt keretre. Azért, mert azt a pénzt te bármikor lehívhatod. Ha nem hívod le, a banknak akkor is készenlétben kell tartania azt a pénzt, mert ha te odamész, hogy most mégis kell, de ő nem tudja megadni, akkor gáz van mindkettőtöknek. Ő profitot veszít te meg mindent.

25 mrd euro 1%-a barátok közt is 250 millió euró azaz 62,5 mrd huf. Ennek egy ötödéért adják a pénzt. A kamat is nevetséges, 6% környékén, ami az EURIBOR+1% környéke. Ennyiért az ország legjobb bankjai nem kapnak pénzt sehonnan.

A többire pedig itt a válasz:
rhynnhosei.blog.hu/2008/10/30/imf3

És köszönöm, hogy címlapotokra kerültem :D

SoulReaver 2008.10.30. 10:50:12

Mindenki ismeri azt a kis kérdőívet, amiben amit az orkoknak szántak viccesen... (sajna nem találom most, így nem tom belinkelni) Volt benn e egy kérdés, miszerint: Mely országokba szeretne kivándorolni?
Ez vicces volt annak idején, de sajnos mostanában a magyarok többsége gondolkodik ezen a kérdésen...

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.10.30. 10:51:39

Soulreaver: Jelenleg azért nem sok ország van, ahol lényegesen jobb lenne a helyzet, én most biztos nem mennék sehova, majd 1-2 év múlva.

SoulReaver 2008.10.30. 11:03:17

rhynn: de te is gondolkodsz rajta, nem? Egyre többen sajnos... Én is.

kill004 2008.10.30. 11:03:28

rhynn: "Az tudod milyen olcsó? "

Nem nagyon értek a közgazdasághoz, de azért ezeket a hiteleket, ugye vissza is kell fizetni?

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2008.10.30. 11:13:07

Épp így munka közben eszembe jutott egy "kép".
Talán a jövômrôl:

-Anyuu, apu miért jön haza olyan késôn és rosszkedvûen?
-Ismered a szomszédainkat ugye?
-Azok akik mindig otthon vannak és egész nap szól a zene, nagy lakomák vannak és olyan furán is beszélnek?
-Igen kisfiam azok.
- És az a néni aki a szomszédból folyamatosan átkiabál ha zavarja ha apu nyírja a füvet?
-Igen kisfiam.
-És az a bácsi szemben aki egész nap otthon van és sokszor átjön hozzánk segíteni borért?
-Látod kisfiam, miattuk ér haza késôn az apu.
-De miért?
-Jajj kicsim. Tudod apu azért dolgozik, hogy a szomszédaink tudjanak enni, inni, szórakozni.
De akkor miért dolgozik, hiszen nem is szeretjük ôket?
-Ezért jön apa haza olyan szomorúan.


valahogy így gondoltam

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.10.30. 11:18:42

Soulreaver: gondolkodom, bár van egy komoly állásajánlatom, ami itthon tartana jövő nyártól, ha nem jön össze, nyilván megyek külföldre. Angol egyetemet végeztem, itthon nem igazán becsülik meg...

kill004: a hitelkeretnek pont az a lényege, hogy nem kötelező kihasználni. ha használod, nyilván pörgeted magad előtt vagy visszafizeted, de ez nem olyan, mint egy klasszikus hitel, ahol havonta X összeget be kell fizetni tőketörlesztésre. Itt csak rendelkezésre tartási jutalék van ill. a kihasznált rész kamatait fizeted.

Johnny336 2008.10.30. 12:23:04

Főnök!

A Bokros-csomag meg nem lépése lett volna öngyilkosság. És nem politikai...

Lohengrin 2008.10.30. 12:29:10

pete27 2008.10.30. 10:14:00

Egy kérdést engedj meg. Katonaként mit a lófaxt csinálsz amitől nekem jobb az életem? Kitől védesz meg, a burkusoktól?
Nem gondoltál arra, hogy kereshetnél olyan munkát is amiért többet fizetnek és ráadásul még haszna is van? Nem hinném, hogy diplomával és minisztériumi múltal olyan nehéz lenne. Valószínű nyelveket is beszélsz? Ugye?
Életed végéig aláírtál a hazának? Valaki kötelez, hogy ne keress más munkahelyet? Mégiscsak jobb az iroda melege és a nyugdíjas állás?
Ez valójában 1 kérdés: mi a célod az életben?

Seduxen · hungarisztan.blog.hu/ 2008.10.30. 08:42:09

"Ez a puhapöcsű magyar állam tudod hogy kapna észbe? Importálna, román, ukrán, tadzsik, piréz, meg a tököm tudja milyen "munkaerőt", mert "óccsó", és akkor az végezné el rajtad, rajtam, meg a magunkfajtán az életmentő műtétet..."

Természetesen nem kapna észbe, mert nem tud, ahogy a Francia, Német , Belga, Holland, Brit állam sem tudott és hol vagyunk mi tőlük. Számukra a tadzsikok mi vagyunk. Pl. én a fura akcentusomal. Szívó ágra kerültek pár éve: tömeges elbocsátások sorozata, gyárbezárások stb. A nép háborgott, mivel nem volt választása. Németek, belgák, angolok ezrei ingáznak napi 2-3 órát, ami 8-10 óra munka + ebédszünet mellett gyakorlatilag kinyirja a napjukat (gyerekre nincs idő ) és közben minden nap bizonyítják, hogy a szakértelmüket és a munkabírásukat mi nem bírjuk helyettesíteni. Ezt a hozzáállást csak a kényszer neveli bele az emberbe.

kill004 2008.10.30. 12:34:43

rhynn,

Akkor most örülünk? De jó lett volna, ha nincs elkúrás, talán akkor 0, azaz nulla forintba fájt volna ez az IMF hitel. Mert fel sem vesszük!

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.30. 12:34:44

Johnny336 2008.10.30. 12:23:04

A mostani rendszer fenntartása is az, lehet, hogy picivel több haladékot kapunk, mint akkor kaptunk volna. Az öngyilkosságnál pedig vannak ezerszer rosszabb dolgok is, mondjuk szlovák gyarmattá váni :o)

Viszont értem amit írsz, én is nehezen tudom elképzelni manapság, hogy akadna olyan politikusunk, aki a személyes érdekeit az ország érdekei mögé tudná sorolná.

Abban azért szerintem egyetértünk, hogy bárhogyan is kezdenék rendbetenni a dolgokat, az masszív szavazatvesztéssel járna, ezért nem történik itt semmi 20 éve.

kill004 2008.10.30. 12:36:39

rhynn,

Pontosítok: még nem vettük fel. De költsége már van. Mindegy, hogy mennyi; van.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.30. 12:38:58

Lohengrin 2008.10.30. 12:29:10

Ne haragudj, de ez hülyeség.

Szerinted ki a tök fogja leverni a segélyek megszűnésével kitörő éhséglázadásokat?

Gondolkozz kicsit, mielőtt bírálsz :o)

Eltiron72 · http://haragszom.blog.hu/ 2008.10.30. 12:49:26

Köztisztviselők:
Egy mérnök, egy könyvelő, egy patikus, egy informatikus és egy köztisztviselő el akarja dönteni, hogy melyikük kutyája bír a legkülönlegesebb képességekkel.

Elsőként a mérnök hívja magához a kutyáját: "Derékszög, mutasd be, mit tudsz!" A kutya elkocog egy fekete táblához, gyorsan felrajzol egy négyzetet, egy kört és egy háromszöget.

Ezután a könyvelő is odaszólítja a kutyáját: "Aktívpasszív, na mutasd csak be te is, amit tudsz!" A kutya kimegy a konyhába, visszajön tizenkét sütivel, majd elrendezi azokat négyesével 3 oszlopba.

A patikus erre azt állítja, hogy az ő kutyája még ennél is jobbat tud: "Aszpirin, add elő a számod!" A kutya kinyitja a hűtőt, kivesz egy liter tejet, elővesz egy 10 cl-es poharat és beleönt pontosan 8 cl tejet úgy, hogy egy csepp sem megy mellé.

Az informatikus szerint ez semmi, az ő kutyája ezt simán lepipálja. "Keménylemez, nyűgözz le minket!" A kutya leül a számítógép elé, bekapcsolja, lefuttat egy anti-vírus programot, elküld egy e-mail-t, letölt egy új játékot.

A négy ember a köztisztviselő felé fordul és megkérdezi: "Na és a te kutyád mire képes?" "Kávészünet, mutasd csak meg nekünk a köztisztviselők képességeit!"

A kutya nagy nehezen feltápászkodik, megeszi a sütiket, megissza a tejet, mindent letöröl a számítógépről, meghágja a mérnök kutyáját, azt mondja, hogy közben megsérült a háta, kiállít egy jegyzőkönyvet a munkabalesetről és elmegy hat hónap betegszabadságra.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.10.30. 12:55:52

kill004: egy tartósan beálló 275-ös 280-as euroszint bizony több tíszeresébe került volna idén annak a 12,5 milliárdnak...

Pechünkre ugye azzal párhuzamosan, hogy 20 éve töketlen a vezetés, az emberek még nyaralni is hitelből járnak (egy évet nem lehet kihagyni?) hirtelen jött egy globális pénzpiaci válság, amit jól el is szúrta az omladozó gazdaságunkat. Öröm az ürömben, ha ez nem lett volna, most még jobban omladozna a rendszer...viszont nem lenne ok változtatásra.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.30. 12:57:34

Katonaság:

Mi lenne itt, ha 3 millió segélyezett helyett lenne ugyanennyi katonánk, nem is kicsi stolen skill-el felvértezve? Vagy inkább 3 millió hírszerzőnk?

A CIA/MOSZAD szerdai jelentéseit már hétfőn lehozná a k.info.
Mo. atom-nagyhatalom lenne és ficó minden rossz megjegyzésére százezernyi szlovák halna éhen egyik napról a másikra, mert éjszaka eltűnne minden a kertből, hűtőszekrényből, sőt a hűtő is :o)

SoulReaver 2008.10.30. 16:00:25

FFF: régóta megvan a terv, hogy hogyan lehetne hasznosítani az ork populációt... Suttyomba ledobni őket egy másik országra és hagyni, hogy csinálják, amit szoktak. Ha elfoglalják, akkor miénk a placc, ha megdeglenek, miénk Magyarország!!!!! :DD

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.10.30. 16:05:05

"FFF: régóta megvan a terv, hogy hogyan lehetne hasznosítani az ork populációt... "

Jól mondod SoulReaver kutyaeledelnek!

Johnny336 2008.10.30. 16:44:23

Te hagynád a kutyádnak, hogy szart egyen?!

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.10.30. 17:01:17

Mo. kutyatáp nagyhatalom lehetne.

Horizont 2008.10.30. 22:29:18

Mai hírek:

"A Credit Suisse szerint nálunk kockázatosabb Spanyolország, Görögország és Nagy-Britannia" !!!!!

Ki érti ezt????

Nzoltan 2008.10.30. 23:37:42

kedvezményes hitelt nem kapok (nem úgy mint Csányi úr), ezért a lakáshitelem 60ezer, autohitel 30ezer havonta.

106 nettóból mi a faszbol élsz?
Adócsalót fogtam!:-D

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.10.31. 08:52:10

Optimista 2008.10.30. 22:29:18
Mai hírek:

"A Credit Suisse szerint nálunk kockázatosabb Spanyolország, Görögország és Nagy-Britannia" !!!!!

Ki érti ezt????

Az angoloknál nagyon durva helyzet van. Szerda körül írok is róla. Az emberek nagyon sokat buktak a magánnyugdíjon (és ott nincs állami mellette), megtakarításaik 40-50%-át. Összeomlott az ingatlanpiac, a lengyelek (kb 2 millióan voltak kinn) menekülnek haza, hisz már jobbak a körülmények otthon, persze a kocsit viszik, a hitelt meg nem nagyon akarják visszafizetni. Húsz év után először deficites a büdzsé, Brown állítólag elköltötte az elmúlt 10 évben felhalmozott vagyont. Ráadásul ott is választásokra készülnek, ugyanis a hírek szerint Brown kezd megvakulni (egyik szemére eddig se látott egy rugbybaleset miatt), stb. Stay tuned.

reKorrekt 2008.10.31. 09:37:58

Azt kiszámolta valaki hogy a mostani 300 Mrd-os 'megszorítást' ha a válságot követően a 1,5 millió járulékfizetőnek irányítanák vissza az fejenként átlagban + 16500 Ft mindenkinek havonta (persze nettóban!)? Ez az átlagkeresettel számolva is +15%-os reálbér növekedést jelentene fejenként.

Alapesetben is felháborít hogy egy versenyszférás nyögi ki a közszférás prémiumait, miközben ő maga semmit nem kap (nagy százalékban jellemző). Valalmint azt sem értem hogy 12 havi nyg-járulék fizetésből hogy jön ki 13 havi nyugdíj.

Végre rálépett valaki a pöcsére ennek a szar bandának, mostmár csak hanyatt kéne lökni őket.

SoulReaver 2008.10.31. 11:14:34

Hanyat lehet őket lökni, de olyanok, mint a Keljfel Jancsik... Mindig talpraállnak a rohadékok. tarkólövés-e? :D

DEGEC 2008.10.31. 11:44:52

ugy latom a ti pofatokon tenyleg vastag a bor...
csak keveritek a szezont a faszommal.

a 13. havi fizetes nem jutalom hanem az eves fizetes resze..ez van benne a szerzodesedbe mikor munkaba lepsz...nem tudom erted e?

Ez kb olyan mint ha neked jovore csak 11 havit adnanak...holott te 12 havit irtal ala.....

es ne a statisztika hivatal alapjan szamold ki a fizetest, mert az hogy egyes vezetokenkk a bere tobb milla, meg egy szakmunkas brutto 110 et keres van kulonbseg...
statisztikailag jol hangzik csak az eletben nem igy van....

de nezzuk mas szemszogbol...

hany kozalkalmazottat latsz szlovak rendszamu dzsippoval kozlekedni?
Es persze a kozalkalmazottak mind a 2. keruletbe lakank igaz...

osszekevered a kozalkalmazottat azzal a 1-2000 felso koztisztviselovel akik a dunaparton meg kulonbozo miniszteriumok elen dolgoznak.....

aham......szal en inkabb arra keresgelnek...

de barki jelentkezhet kozalkalmazottnak...ez szabad orszag...

DEGEC 2008.10.31. 11:48:25

"KSH szerint az átlagkereset bruttó 209.700/hó, amit azért sokan elfogadnának a magánszektorban."


Erted te mit irsz???

Az en bruttom 238.000, (foiskolan, anngol felsofk, amit hasznalnom is kell), ebbol 132.000 et utalnak... ezt irigylik a maganszferaban, ahol egy jobb cegnel a takarito keres ennyit????????

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2008.10.31. 14:38:59

Kikérem magamnak, az én pofámon nincs bor

reKorrekt 2008.10.31. 14:46:10

"de barki jelentkezhet kozalkalmazottnak..."

Ahogy ott is hagyhatja azt...

Horizont 2008.10.31. 15:20:34

Mindenki sír, mindenki irígy. (majdnem)
Jó lenne tudni hogyan jön ki ez a bruttó 209700 ft. Jól hangzik.Csak beleszámolják a nagyon magas fizetéseket is ami emel a statisztikai átlagon és odafenn megnyugodnak milyen sok a fizunk. (szerintük)
Kellenek a közalkalmazottak és senki nem sajnálja tőlük a fizetésüket.De tudjuk ha egy igazi átvilágítást csinálnának lehet a 2/3-ukra lenne csak szükségünk. De nem világítják át mert akkor csak nőne a munkanélküliek száma. Biztos hogy csak a sokat gúnyolt szocializmusban volt "bújtatott létszám" a munkahelyeken?

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.31. 18:26:40

DEGEC 2008.10.31. 11:48:25

Te nagyon el vagy tévedve.

Ismerős az egyik legnagyobb hazai banknál szakmai asszisztens, ami azt jelenti,hogy minimum diploma+nyelvvizsga+állandó továbbképzések.
Nagyjából annyit keres,mint Te (138 netto, ebből valamennyi mozgó!), viszont mindennaposak a 10-11 órás műszakok, hisz a munkának kész kell lennie, viszi is haza rendesen... még egyszer mondom: versenyszféra és krva nagy bank

Annyi előnye van, hogy Neki talán nagyobb előrelépési lehetőségei vannak, de tényleg csak ennyi.

DEGEC 2008.10.31. 20:32:01

egy kantányi korrekt leguán 2008.10.31. 14:46:10

ott is hagyhatja igen, de

1. ha valaki közigazgatás szakon végzett, logikus, hogy ott dolgozik amihez ért, és nem lenne rá szükség a versenyszférában.
Ha én hentesnek tanultam, hiába keses jobban a pék, nem megyek el kenyeret sütni.

2.én nem hiszem, hogy a közalkalmazottak sirtak...
én se sirok, igaz nem öszinte a mosoly az arcomon, mert nem hinném hogy ehhez a nagy válsághoz csak a közalkalmazottaknek kell hozzájárulni, csak ez a legegyszerübb, a minimál béres milliomos vállalkozót ez csak annyiban érint hogy a közalkalmazott kevesebb pénzt költ el a boltjában.

(szvsz igazságosab, és célravezetőbb lett volna mondjuk az áfát 25% ra emelni, csak ezt megérezték volna ferenc szavazó táborában is mindenki ( a norvékok, és a nyuggerek) azt meg nem lehet.....ugye?

egész véletlen mennyi is lehet az átlag 13. havi nyugdij, 79-80 ezer, igy nem sok nyuggert érint a dolog.

3. azért nem hagyom ott, mert én azt választottam, hogy kevés pénz (100% ra bejelentve, nyugodtan alhatok az apek miatt, ez számomra fontos), de viszont, ha dolgozom, tisztességesen, és képzem magam én is, akkor 99% hogy el tudok majd menni nyugdijba.Mert akárhogy néztem, én a multiknál 60-65 éveseket nem sokat látok, kifacsarják kihasználják az embert, és mikor már nem bir kidobják..


Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.31. 18:26:40

akkor szar banknál dolgozik, vagy nincs jó melle:-P

azért az ilyen multiknál ne felejtsük el a caffeteriát sem, kocsi telefon laptop...stb...
és jól látod ő jobban előre tud lépni, én 6 éve egy centit sem, mert sajnos kihalásos alapon müxik a dolog, még az én ismerőseim, 3-6 havonta lépkednek, de sosem irtam erről blogot, és nem utálkozom.

Mindenki a saját szerencséjének a kovácsa...

én nem hinném hogy azt kéne itt hasonlitgatni, hogy ki mennyi munkáért mennyit kap, hanem hogy aki nem dolgozik az hogy kap segélyre 130 ezret, és miért sir a szólás szabadságában, hogy elvitte a bank a kocsiját, mert a segélyből nem birták fizetni a törlesztöt..

Horizont 2008.10.31. 22:13:09

DEGEC 20:32
Miért gondolod hogy a multiknál mindenkinek kolbászból fonják a kerítést? Nem a szalag mellett dolgozókról beszélek, hanem a diplomásokról.
"ne felejtsük el a caffeteriát sem, kocsi telefon laptop...stb..."
De felejtsd el, mert nem mindenkinek adnak.Mint ahogy nem minden közalkalmazott keres pocsékul.Nincs két egyforma helyzet, eset.Marha jó amikor mindenki a másét annyira tudja.
És azt honnan szeded hogy CSAK a közalkalmazottakkal fizetettik meg a válságot?? Már el is morzsoltam egy könnycseppet a szememben!
Szerinted a közalkalmazottokon kívűl mindenki minimálbéren bejelentett milliomos vállalkozó, vagy segélyen élő??Más emberfajtát nem is ismersz?Az eszem megáll.Kezdődik! A szegény közalkalmazottak és a még szegényebb nyugdíjasok hazája leszünk.Beleérzőképesség?? Sehol??

DEGEC 2008.10.31. 22:40:47

Optimista 2008.10.31. 22:13:09

Most félreértettél, a feleságem multinál van, valamelyest van rálátásom...

Az egyértelmű, hogy nem lehet egy kalap alá venni az összes közalkalmazottat és egy kalap alá venni az összes multinál dolgozót. Mind2 kasztban van olyan aki keveset , és van olyan aki sokat keres...
szal ebbe fölösleges belemenni...

de engem nagyon bánt hogy a 748 600 ezer közalkalmazottrol most az a kép alakult ki hogy miattunk van ekkora szarban az ország, mert ez elmult X évben mi kaptunk 13. havit..és dögöljünk meg és egész nap annyit csinálunk hogy a herénket jobb oldalról áttesszük a balra.
Nem azt mondom, hogy tökéletes a rendszer, lenne mit átalakitan, hatékonyabbá tenni, de amig a felső vezető beosztásokat, "fent" mutyizzák le és mindenkinek a koma sógra kapja meg a tényleg szemet szúró fizetéseket, addig mi kis hangyák nem sokat tudunk tenni....és a kormányt pedig nem mi választottuk meg....

De eddig mig nem volt ez a 13. havi mizéria, addig ált. sajnálták öket, és nem hinném hogy ha valakinek azt mondja valaki hogy ő mondjuk tanár egy általános iskolában, vagy óvónéni, akkor egyből az a kép jut eszébe, hogy valószinüleg a 2. vagy a 12. kerületben lakik és X5 béemvével jár dolgozni nap mint nap, és kanári szigetekre jár nyaralni, az olasz alpokba pedig sielni....

de ha eddig ez volt az általános kép a közalkalmazottakról akkor én tévedek....és elnézést mindenkitől, bár zárójelben megjegyzem, hogy nem igy van....bizony be kell osztani azt a keveset ami van, de nem siránkozni kéne, és a másikat utálni, hanem tenni valamit...
de van vmi mondás, hogy aki sír attól még van mit elvenni....

DE azt mondja meg valaki, hogy tavaj tavaj előtt, vagy 3 éve miért nem lázadtak az emberek a közalkalmazottak ellen?
mért csak most, mikor épp elvesznek tőlünk?????


de már kátom, ha hallgattam volna bölcs maradtam volna...

jó utálkozást...és szarjatok sünt...

Horizont 2008.10.31. 23:29:45

Kösz! Már ami a sünre vonatkozik!Viszont.
Vagy nagyon érzékeny vagy, vagy csak simán rosszul látod.Vagy-vagy.
"miért nem lázadtak az emberek a közalkalmazottak ellen"
Üldözési mánia? Ki a fene lázad ellenetek?Ki utálkozik? Másik országban élsz? Csak magadig terjed a gondolatsorod? Gondolj például a millió polgármesteri hivatalra, a minisztériumokban évek óta meglapuló emberekre, a szakmailag alkalmatlan pedagógusokra, és még sorolhatnám azt a nagyon sok , sok embert akikért feleslegesen rántasz kardot.Sokan vagytok.Ennyi.És bizony ez sokszor 13.havi bér.És pénz az nincs. A rendszerváltás óta mindenki előtt ott áll minden lehetőség (állítólag) lehet vállalkozni, magánszférába,
külföldre menni stb.Nem hiszem el hogy valaki azért közalkalmazott mert elhivatott.Ugyan.Van akinek ennyire "futja".
Én bérből, fizetésből élő vidéki vagyok.Nem közalkalmazott, nem multinál, nem magánszférában.
Ilyen is van.Nahát:))
Én is "fizetek" ha ez megnyugtat!!

DEGEC 2008.11.01. 00:06:12

Hát érdekes lenne számolni, hogy a 748 600 közalkalmazottból hény fölösleges és tülfizetett vs norvégok..melyik van többe?

gondolom mindeki olvasta a neten...hogy mi a szokás mostanában, szülnek 4-5-6 kölyköt, beadják állami gondozásba, e testváre vagy sógra meg épp gyereket akar, kiveszi mind az 4-5-6 ot, ezért felmarkol gyerekenként 70.000 vagy mégtöbbet, a lén meg osztoznak...
ha kimennek ellenőrizni az örökbefogadót, aszongya épp a rokonoknál van, (akik a vér szerinti szüleik) ....

Az ilyen csak az én szemem csipi?????
ezt adjuk más össze....vagy pl M6 alagutak....

gondolom mindenki látta a képeket.....

És az irásomból nem hinném hogy az derült volna ki hogy aba botondéért vagy bármelyik minisztériumidolgozóért kardot rántanék, mert nem, de sokan vannak a szervezet alján, és nincs 700.000 minisztere M.o nak...

Szerinted, aki tanárnak, rendőrenk tűzoltónak katonának, kórházi ápolónak megy az nem hivatás????

ok elhiszem hogy valaki nem tudatosan készül egész életében arra, hogy mondjuk aokmányirodában a gépjármű átiratást intézze...de hidd el hogy azért létezik egy két elhivatott ember..


sasika61mondja.blog.hu/2008/10/28/a_megtalalt_kozellenseg

végigolvasva itt is a kommenteket, és ebben a postban is igen olvasok lázadást..és igaz a komcsi trükk.......

ugyhogy én nem is vezsek részt benne...

Lehet hogy te is egy bérkommentelője vagy a komemreknek....

mert aki nem tudná vannak bérblogírók, és vannak bér kommentelők is....

ilyen világot élünk...

az a gyanus ami nem gyanus...

Horizont 2008.11.01. 08:08:33

Szánalmas vagy.Ha valakinek más a véleménye akkor az már: "bérkommentelője vagy a komemreknek...."
Na látod erre is gondoltam,többek között, hogy ilyen közalkalmazottaink is vannak mint te is.Még a sorok között is olvasol.Még olyanról is amiről szó sincs!
Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!!!

vernon 2008.11.01. 10:03:02

@pete27:

bocsásd meg a provokatív kérdést, nem rosszindulatból, csak szeretném érteni, hogy a 106ezer nettóból hogy fizeted ki a havi 60+30 /lakás+autó/ törlesztőrészletet? hol vannak akkor még a számlák, a kaja, a benzin, a kötelezőbizt. stb? - oké gondolom hogy feleségeddel közösen fizetitek, de amit nem értek embereknél, hogy miért kell mindenkinek [új] kocsi, főleg ha nincs a legjobb anyagi körülmények közt. használt autóval nem lehet járni? 10-15éves autók is simán használhatók még 5-10 évig, viszont sokkal olcsóbbak mint egy új..

Nzoltan 2008.11.03. 07:47:27

"én se sirok, igaz nem öszinte a mosoly az arcomon, mert nem hinném hogy ehhez a nagy válsághoz csak a közalkalmazottaknek kell hozzájárulni,...."

Ugyan kikre megy el a befizetett lóvé nagy része? Ugyan kik döntenek a befizetett pénzek egészéről?

Ha hülye vagy, az oké. De minek hírdeted?

Horizont 2008.11.04. 17:40:36

Szerbia IMF hitelt NEM KÉR mert háromszoros a devizatartalékuk.
Szerbia??!!

Madou · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.06. 17:03:51

A rokkantnyugdíjasokat meghatározott időszakonként visszahívják felülvizsgálatra, ahol egy bizottság kérdezi ki őket, hogy milyen az aktuális egészségügyi állapotuk. Be kell mutatniuk a legfrissebb orvosi papírjaikat is. Ezután a bizottság dönt, hogy az illető munkaképes-e és ha nem, akkor meghatározza, hogy hány %-os rokkant, hány %-ban veszítette el a munkára való képességét. Tehát a rokkantnyugdíjasokat felülvizsgálják. Mégis hogy szűrnék ki máshogy? (Az anyám 37 éves kora óta rokkant, a rokkantsági járadéka 56.000,- Ft, panellakás rezsije 50.000,- Ft. Szerintetek olyan faszán meg lehet belőle élni?!) Aki eddig megtehette, hogy megvette a bizottságot, az ezután is így fog tenni, csak valszeg drágább lesz. Ugyanakkor a családban van újgazdag butikos, lerokkantságizva. Hogy lehet az, hogy lehet cége, vállalkozása, miegymás?!

reKorrekt 2008.12.19. 07:51:14

Mint tudjuk, a nyugdíjasok mégis kapnak 80k-t. Emellett itt van most ez is:
www.hirszerzo.hu/cikk.elmarad_a_kozszfera_januarra_tervezett_sztrajkja_.91391.html

Most akkor honnan lesz vajon a 300 Mrd előteremtve?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.19. 08:31:52

Korrekt

Ne is mondd, reggel hallgattam Ferit a rádióban.
Simán bemondta, hogy a költségvetés más területéről veszi el a pénzt, nem engedi a túllépést. Lehet tippelni. Egészségügy? Oktatás? Sport?

Seduxen (már NEM dr.) 2008.12.19. 09:59:04

laspalmas: ebben a sorrendben :)
Esetleg még az Önkormányzatokat kihagytad (na jó, egyet leszámítva), mert ott javarészt az "ellenség" ül...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.19. 10:02:18

Mártírhangon közölte, hogy hajnali 4-kor kapott értesítést a megállapodásról. Szegénykém. Hisz ez a dolga. Egy országot nem csak 8 és 17 óra között kell vezetni.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.12.19. 10:27:24

ne is haragudj, azért a hajnali 4 tényleg durva... Minden valamirevaló Zrt-ben is 8-tól 16-ig van a munkaidő... a Hángörijjen Bánáná-Republikk Zájertéé miért lenne kivétel?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.19. 10:35:06

Tudod, mi a véleményem? Ugye sejted?

Seduxen (már NEM dr.) 2008.12.19. 10:44:55

laspalmas: ne is haragudj, de lehetnél megértőbb Ferencünkkel, szegény a belét is kidolgozza ezért a kurva országért, csak a patásördög még 6 évvel a miniszterelnöksége után is démonként lebeg a modern baloldal szellemisége felett, és lépten-nyomon gáncsoskodik :)))

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.19. 10:53:03

Jaj, elfelejtettem, hogy Te vagy Ferencünk blog-őrangyala. :))
Na, lépek is dolgozni.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.12.19. 11:21:27

laspalmas: "Mi az, hogy; nagyon is!". Esküszöm azon az agyhalott-blogon jobban tudok röhögni, mint a legutóbb olvasott könyven (ha nem baj egy kis reklámá indexes blog-társatoknak) Szily László: Kitolás 2. Ha még nem olvastad, NE HAGYD KI!!!
Én visítva röhögtem, ahogy olvastam, és belegondoltam, hogy még mi vár rám/ránk, ahogy az emberpalánta-terrorista növekszik :)))

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.19. 11:57:40

A gazdasági válságra való tekintettel a könyvvásárlás mostanában kimarad az életemből. :(

Seduxen (már NEM dr.) 2008.12.19. 12:05:31

pedig erre megérné beruházni :)) beszarás...

vomit 2009.04.15. 09:22:21

lehet talalgatni, igazabol mit akar az imf
vg.hu/sdr

zsolt18 2009.05.07. 10:30:57

it mindig ez volt a magyar nem szolhatot semmit
a rokkantnyugdijas is le dolgozta a maga 20-30 évét de fizikai munkából elég 2 is a 13-ik nyugdij az nem adható hanem jár mert anakidején az ő fizetésükböl is levonták a nyugdijjárulékot és az adót gondolom a multinál nem kel nehéz fizikai munkát végezni egy napig kivinnélek it van bajnai és gyurcsány a budapest erportból 8000 milliárdot mentettek ki anakidején az a pénz hiányzik nem amit a nyugdijjasoknak oda adnak sok embernek honnan van több miliárdja én is dolgozok még sincs

süti beállítások módosítása