Skip to content


       Szűrés lista

Tényleg a libatömés a legdurvább Európában?

Ugye emlékszünk az őszi eseményekre, amikor az osztrák alapítvány, a Négy Mancs szívózott a libatömés miatt? Nos, nekik ajánlom figyelmükbe a következő köremailt, amit mi is megkaptunk, hogy talán nem a magyar libatömés a legdurvább állatkínzás Európában!

A köremail nem egészes pontos, mint az Ellenkultúra blog remek írásából kiderült. A lényeg: a mészárlás a Feröer-szigetek történik, ami széles körű önkormányzattal rendelkezik. Dániával csak a külügy és hadügy közös.

"A mészárlás a hagyományos feröeri bálnavadászat (grindadráp). A  halászhajók a part közeli sekély vízbe terelik a bálnákat (nem ritkán száznál is többet), ahol a lakosok a vízbe sietnek, és megkezdik a kaotikus mészárlást, mely vörösre festi a tengeröblöt. Ez ritkán tart tovább 15 percnél: csupán ennyi időbe telik, míg a szerencsétlen állatokat agyon- vagy félholtra sebzik, és a partra rángatják. Egy helyi törvény szerint a bálnákat csak egy méternél sekélyebb vízben szabad megtámadni, így azoknak, amelyek nem feneklenek meg, elvileg esélyük van a menekülésre. Ezeket üldözni sem szabad. Egy-egy szezonban (mely a nyári hónapokra korlátozódik, a bálnák migrációs szokásai miatt), átlagosan kb. 800 bálna leli halálát a szigetcsoport partjain.  

A megszerzett bálnahúst szigorú szokásjog alapján osztják szét: a legnagyobb bálnát az állatokat először megpillantó hajó legénysége kapja, a többi húsból pedig a község minden lakója részesül, azok is, akik nem vettek részt a vadászatban. Így a képeken látható emberek nem egyszerű bámészkodók, hanem vagy a jussukra várnak, vagy pedig maguk is aktív vadászok. A vadászat ilyen kommunális formáinak természetesen identitásképző, a helyi közösséget összetartó szerepe is van. Ezt jelzi az is, hogy a grindadráp egy nagy közös bulival zárul, ahol kötelező jelleggel eléneklik a sok versszakból álló Grindevise-t, ami nagyjából a helyieknek a mostoha természet fölött aratott győzelmét hirdeti.

Az élelmezési szempontokon túl a legtöbb feröeri a bálnavadászatot annyira a helyi kultúra részének tekinti, mint mi a húsvéti locsolkodást vagy a disznótort, és ennek megfelelően szenvedélyesen védelmezi azt a kritikusokkal szemben."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Címkék: állat környezetvédelem

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr32874303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az EREDETI 2009.01.14. 20:21:19

@zero: Nálam még olyan probléma is fennál, hogy mindig csak második frissítésre tölt be, ha pl. belépek egy cikkbe, vagy vissza. (opera böngésző) szóval ha tudsz rakhatnál egy pár >-t még valahova ;)

Az EREDETI 2009.01.14. 20:22:46

@Hivatásos beszólóművész: A feröeriek már elkezdték, van ezeknek eszük, csak nem olyan sok :)

2009.01.14. 20:25:36

@Az EREDETI: A delfin nem hal. Miért vagy ilyen eszméletlen buta s*gg?
Idejössz egy blogra ugatni amikor nem is tudod h a delfin nem is hal? Mégis milyen jogon szólsz hozzá valamihez, amiről fogalmad sincs?

Gyűlölöm az ilyen embereket. Miattad tatrunk ott, ahol tartunk.

És csak h ne halj meg ilyen idiótán elmondom neked hogy a delfin, egy puhatestű állatfaj.

reKorrekt 2009.01.14. 20:26:02

Védjük a bálnákat! Együnk feröer-szigetekieket!

2009.01.14. 20:27:36

@Korrekt Standartenführer: Tereljük őket völgyekbe és csapkodjuk agyon őket! Úgy van.
Csatlakozom!

Anomalocharys 2009.01.14. 20:28:03

@zero:

Khmmm...
Egyetértenék, ha nem söréttel és kocavadásztechnikával tennék. Nem hinném, hogy a szarvas jobban értékeli, amikor vérmérgezésbe hal bele, vagy esetleg még pár napig kajtatnak utána és akkor sikerül levadászniuk.
A nyulakról és fácánokról nem is beszélve, amiket az ember inkább használhat golyóscsapágynak, mint étkezésre.

Magánvéleményem ugyan, de semmivel sem jobb, mint a delfin-vadászat.
A négymancs-élharcosok idiotizmusa már más lapra tartozik...

dr.justice 2009.01.14. 20:30:07

Véleményem szerint a libatömésnél és bálnavadászatnál is van durvább. Pl. hogy emberek fagynak meg a lakásukban. 2009. Magyarország.

Az EREDETI 2009.01.14. 20:30:52

@Hivatásos beszólóművész: Na pedig én teljesen abban a tudatban éltem, hogy ami vizben úszkál és belesz/rik az hal, bár most ugrott be hogy van ilyen ember ismerősöm is...

MP 2009.01.14. 20:31:24

Attól még hogy máshol kínozzák az állatokat nekünk még nem kell. Ha a szomszéd agyonveri a gyermekét akkor mi is? Az állatvédelemre meg igenis szükség van. Sok országban meg sem veszik a tömött libát. Igaz azok tudnak gondolkodni is.

2009.01.14. 20:32:09

@Az EREDETI: Feltehetőleg az az ember ismerősöd is hal, csak eljátssza az embert. Tehát: egy nagyon jó színészi képességekkel megáldott hal.

2009.01.14. 20:33:36

@MP: És szerinted azon ország lakói honnan tudják h az tömött liba vagy nem tömött liba?
Megkérdezik a libacombot?

Vagy rá van írva a csomagolásra?
Szerinted amit rávésnek, annak hány %-a igaz?

Az EREDETI 2009.01.14. 20:35:54

@dr.justice: Emberből van 6 milliárd, bálnából 1 millió, libából nem tudom mennyi. 2 megoldást látok. Vagy mindenki tömje meg a libáját otthon, vagy embert kell vadászni.

2009.01.14. 20:36:54

@Az EREDETI: Human hunting 4ever!
Versenyeket lehetne rá rendezni, meg fesztiválokat és ünnepeket.

dr.justice 2009.01.14. 20:45:43

@Az EREDETI:

Vagy a szomszédasszonyt kell tömni a liba helyett :)

Spermahajder 2009.01.14. 20:49:48

A vidón látható mészárlást volt szerencsém látni valamelyik kereskedelmi adón közvetlen közeli képeken adásban, borzalmas látvány volt. Rosszullét környékezett. Ez ott népszokás, elfogadott dolog. Ehhez nincs hozzászólása az állatvédő szervezeteknek. A libatömés ehhez képest csak egy ártatlan tüsszentés.

reKorrekt 2009.01.14. 20:52:35

Húsvétra tömjenek malacok libákkal bálnákat a 4 mancsnak.
Teljes képzavar?

steverubellreborn 2009.01.14. 20:59:01

@dr.justice:
Vállalod a fájdalomküszöb összehasonlító kísérletben a részvételt?

Az EREDETI 2009.01.14. 20:59:18

De nevezheted aminek szeretnéd

vizafogó 2009.01.14. 21:03:27

Két dolgot nézzetek meg a témához:
1. A kép sarkán látható címről kiderül, hogy kik terjesztik a köremailt.
2. Akit érdekel, járjon utána miről kapta a nevét a Vizafogó-utca.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.01.14. 21:04:02

A bálnahús különben egész jó. Norvégiában néhol árulják a lappok. Hasonlít a kecskéhez, csak hal mellékízzel.

szempontpuska 2009.01.14. 21:14:50

Tényleg az volt a baj a libatöméses üggyel, hogy a LEGdurvább ?

reKorrekt 2009.01.14. 21:15:03

A disznóvágás nagyon szar crossover.

Ugyanis: nálunk nem úgy zajlik egy disznóvágás, hogy 60 cicanadrágba és cipzáros mackófelsőre húzott pufajkába (népviselet) öltözött picsarészeg (ez is :) gumicsizmás félkegyelmű, vasvillával, szívlapáttal, lekvárkeverő fakanállal és dum-dum húskapóval felfegyverkezve, harci csatakiáltásokat kurjongatva, szája szegletében habzó nyállal üldöz, hajt, kerít be s kaszabol 10 félig holt, véresen - a félelemtől és ijedségtől eszétvesztve - rohangáló szerencsétlen, ártalmatlan és tehetetlen disznótállatot a Margit hídon.

Bár így leírva jó kis buli lenne.

herpesz 2009.01.14. 21:18:38

szarok az emberekre, undorítóak, az utcára hugyoznak- szarnak, össze vissza basznak, hazudnak lopnak...
az állatok teljesen mások... a disznó a legintelligensebb állat, tény. Apám hentes, segítettem neki párszor, de kisbocikat, kis állatokat nem öl meg, csak nagyokat, mert egy kisbaszott hentesnek is vannak elvei, 2009-ben, magyarországon, minimálbér mellett.
Nem tudom elfogani a "családjának visz husit" elvet. Ezek élvezik amit tesznek, mindenféle elvek nélkül. Ha már ennyire vagdalózunk az évszámokkal, nem hiszem el hogy ők nem tudnak máshonnan szerezni élelmet. Vagy a fenéket, egyenesen halljanak éhen.
A négy mancs meg egy senkiházi, még a szomszéd néni is többet tett a kuyákért-macskákért.
Látomásom van: megjelent Michael Jackson: Eath song-ja (amin mindig bőgök) ott pl: a végefele nem disznókkal és csirkékkel telik meg az ól és a kert vége, hanem delfinekkel a tenger, valószínűleg nem véletlenül.
És, a delfin az egyetlen az emberen kívül aki élvezi a szexet és a párkapcsolat miatt csinálja.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.14. 21:20:19

mijér' ilyen PICIK ezek a bálnák...?

tényleg érdekelne, ha valaki mögmondaná...

Jonas-R 2009.01.14. 21:29:40

Naigen.

szokások. És talán gecibb is, mint megdugatni a falu csúnyáját az északi sarkra tévedt kutatóval, mondván, hogy népszokás, és sértés lenne visszautasítani :)

Szerintem csak nagyon koncentrált az inger, ha cserébe viszont a halászok betártják az 1 méteres szabályt, akkor akár el is tudom fogadni, sokkal jobb, mint ha sutyiba minden partmenti holland kijárna mellékesbe vadászgatni, bár tény, hogy ez látványosabb.

dr.justice 2009.01.14. 21:32:58

"Sajnos, a gömbölyűfejű delfinek között gyakori a tömeges öngyilkosság. Ez is a csoportok összetartásának következménye: a sekély vízben menedéket kereső beteg állatot társai ide is követik, s megtörténik, hogy az egész csapat partra sodródik. Arra is volt már példa, hogy egyszerre 1000 delfin sodródott partra egyszerre. A partra került delfinek az oldalukon fekszenek, megfordulni, fejüket felemelni nem képesek, így, amikor megérkezik a következő dagály, a víz ellepi orrnyílásukat, s megfulladnak."

Szerintem tiltakozni kellene, hogy ne bánjanak így magukkal.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2009.01.14. 21:35:07

@zero: Azt a script hibát drága jó Deutsch Tominál is javítsd kérlek, mert IE-ben az még mindíg nem oké.
Köszi szépen.

A baj az, hogy nem eszik meg azt a húsmennyiséget, amit itt kvázi megszereznek, a nagy része a szemétbe megy. Miért nem csak annyit terelnek be, amennyi kell, a többit békén hagyják. Állítólag egy emberre több mázsa!! bálnahús jut.

Jonas-R 2009.01.14. 21:35:38

"A hosszúszárnyú gömbölyûfejû delfineket a Feröer-szigeteken napjainkban is vadásszák; évente mintegy 1000 állatot ejtenek el. Az 1950-es években intenzíven vadászák õket Newfoundland partjainál, mert húsukra szükség volt a prémesállat-farmok ellátásához. Mindennek ellenére a faj ma is viszonylag gyakori, világállománya milliós nagyságrendû."

Nem a fajt kell védeni. Ez a post szerintem talál, nem azzal van a baj, hogy ezt csinálják, vagy szóval azon lehet moralizálni, sok teteje nincs szerintem, hanem az, hogy ami "állatvédelem" címen folyik az valójában gazdasági lobbi.

dr.justice 2009.01.14. 21:41:08

Jonas nem vagy te katatón ? Csak a neved miatt kérdezem.

molaris 2009.01.14. 21:45:17

Praktikusan: a libamáj közelről érinti a hasam. A 8000 Ft/kg ár meg már pofátlanság. A francia libamáj alkoholtól nő?

Érzelmileg: a cetek messze inteligensebbek mint hinnék sokan. A disznók értelmi képessége meg elmarad a patkányokétól, kutyákétól. Elégedjenek meg a dobogó 3. fokával.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.01.14. 21:53:05

akármilyen pici bálna,
nadrágomból kicibálna!

(nyomasek bobó)

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.14. 21:58:29

@Korrekt Standartenführer: nagyon-nagyon köszi...

tényleg...

ugyanakkor ez az utolsó mondat az áltlad küldött lapból: "Mindazonáltal a faj mindenütt gyakori, fennmaradását a vadászat nem veszélyezteti."

ez igaz????

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.14. 22:01:43

@Jonas-R:

Ott a pont !

"hanem az, hogy ami "állatvédelem" címen folyik az valójában gazdasági lobbi."

Vagyis a cégek simán kicsinálják a konkurenciat, segítségül hívva egy állatvédő alapítványt ...

De élő delfinnel akkor sem bánunk így (ami egy emlős állat, nem hal), még ha egyesek poénosra is veszik a kommenteket....

A videó amúg így a kedvenc filmem kedvenc számával durván üt ...

FabDan 2009.01.14. 22:04:52

Nem bírtam végigolvasni, rémelem valaki már leírta ezt.

Még mielőtt ez egy EU-ellenes kampánnyá válna (bár lehet, hogy már késő). A Feröer szigetek nem része az EU-nak, és pontosan ezért nem. Ugyanúgy, ahogy Norvégia sem.

átlátó 2009.01.14. 22:15:44

Ezek megijedhetnének önmaguktól, hogy a hátsó két lábukon járnak.

deee 2009.01.14. 22:17:48

Évszázadok óta bálnát esznek, gondolom kb. így is vadásszák. Egyszerűen képmutatás az, hogy ezért elitéljék őket. A sok állatvégő nem volt még disznóvágáson gondolom. A disznó is sivít, meg minden baja van joggal, de azért a sonka az ok, ugye?

Steve 2009.01.14. 22:20:25

Egyetértek hogy ez undorító, de ebből csak az következik hogy mi is bojkottáljuk a bálnahúst mint ők a tömött libát.

Jonas-R 2009.01.14. 22:22:28

@dr.justice: Mármint pszichotikus? :D de .

(vagy a blogos cucc miatt? mert mondjuk az aktivitásom nem felel meg a kategóriádnak)

@zero: Ezért mondtam, hogy lehet moralizálni, de szerintem felesleges, igazából csak az emberi jogok fejlődésének egyik vakvágányát látom benne, hogy hol húzom meg, hogy kinek, vagy milyen szempontok szerint adok jogot, ha az az alapelvem, hogy nem dönthet ember arról, hogy milyen alapvető jogok illetnek meg valakit.

Leölik őket, tőlem rendben, ennyit ér egy szembefordítható hüvelykujj, meg erős kognitív képességek, a rohadt nagy tüdővel meg azzal szemben, hogy egy nyelvcsettintéses "pakkkkkk" ból meg tudod mondani hány halat mutatok. Mi uralkodunk, csak ne hitegessük magunkat azzal, hogy mi aztán huderuhadtulnagyon vigyázunk a környezetre, mert nem engedjuk hogy a populációs becslés hibahatárán belüli egy évente egyszeri tömegmészárlást. Szerintem nem ezen múlik, én csak erre akarok rámutatni. Emberek csinálják, régóta, milyen jogon ítéled el felkiáltva, hogy embertelen ? :)

ikszD 2009.01.14. 22:29:06

"És csak h ne halj meg ilyen idiótán elmondom neked hogy a delfin, egy puhatestű állatfaj. " xD De ez senki sem vette észre csak én?

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.01.14. 22:34:48

@ikszD: szerintem csak poén akart lenni :D:DD Biztos ő is tudja, hogy emlős :D:D

Az EREDETI 2009.01.14. 22:44:46

Amúgy a delfin, meg jó sok tengeri élőlény húsa mérgező. Nyilván való, hogy mérgezik magukat, hogy amikor az ember kifogja és megeszi őket, megmérgezzék magukat. :)

Az EREDETI 2009.01.14. 22:46:42

Vagyishogy minket mérgezzenek meg, tehát azokat akik őket eszik. (ezek nem is annyira mi vagyunk, hanem a norvégek)

Beren 2009.01.14. 22:47:58

És tényleg elhiszitek, hogy ezek az emberek éhenhalnának, ha nem gyilkolnak le ennyi bálnát?? Ez igaz lehetett 100 éve, de most csak kamu.
Idézek a wiki-ből:

"Feröer legfontosabb közlekedési gócpontjai a Vágari repülőtér, illetve a tórshavni kikötő. A nemzeti légitársaság, az Atlantic Airways 9 külföldi célállomáson[17] kívül belföldi helikopterjáratokat is indít, a Norröna nevű autókomp pedig több külföldi kikötővel teremt kapcsolatot.
Az úthálózat csaknem teljesen aszfaltozott. A három legnagyobb és további három viszonylag nagy sziget (melyeken összesen a lakosság 80%-a él) között tenger alatti alagutak, hidak és töltések biztosítanak szárazföldi összeköttetést, további két nagy szigetet korszerű kompok kapcsolnak be a hálózatba. A közúthálózathoz minden település csatlakozik, kivéve azt a hét apró szigetet, ahol csak egy-egy település található."

Mert tengeralatti alagútra van pénz, meg autókompra minden irányba, de enni már nincs mi? Szegény félnomád vikingek, biztos a vaskorszakban élnek még. Rohadjon meg mind ahol van!
Elnézést a kitörésért..

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.14. 22:54:17

@Az EREDETI: pl a csehák '900 milliót nyertem pályázaton a nagyon fontos kussolásra, hogy mi is volt 88-ban'judit
de ha nem
ez az,mijér süllyesztik az cuccot óceán mélyre...???

SzZsoel 2009.01.14. 22:56:40

Jók a hozzászólások. :)

Egyébként ez a mészárlás a Feröer-szigetieknél valami férfivá avatási szertartás, ha jól tudom. Ha a kölykeik (persze csak a fiúk) betöltik az x éves kort, akkor el kell ejteniük egy ilyen delfint. Ez van. Nálunk ilyenkor érettségiznek az emberek, máshol körülmetélik a micsodájukat, egyéb helyeken oroszlánt vagy bölényt kell elejteniük, hát Feröer-szigeteken meg a delfinekre mennek. A dologgal csak az a baj, hogy ezek az állatok eleve a világ legvédtelenebb lényei közé tartoznak: már a vízben sem nagyon képesek ártalmunkra lenni a szerencsétlenek, nemhogy még félig a parton, ahol a saját súlyuktól roppan össze a mellkasuk, miközben felülről meg ölik őket. Iszonyat.

És ezt nem lehet összehasonlítani a disznóöléssel. A disznónak orzót dobok a pofájára: egy perc. Kirángatom az ól elé: fél perc. Szóval másfél perc zaklatás után már durrantom is fejbe/szúrom is a nyakába a kábítóvillát, és vágom el a torkát. Akkor már nem érez semmit. Másfél-két perc szenvedés után teljesen vége van. De ez itt, ami a képeken látható, ez iszonyat. Tereljék inkább a fehér cápákat az öbölbe! Az is akad arrafelé.

A Négy Manccsal meg nem szabad foglalkozni. Ez az aljas, korrupt szervezet nagyjából hasonlóan hiteles az állatvédelmi indíttatású elvek szempontjából, mint mifelénk a MaSZoP: azt sem szabad elhinni nekik, amit kérdeznek. Az, hogy rászálltak a libatömésünkre, tisztán gazdaságpolitika. Ezzel akarják befullasztani a silányabb minőségű terméket előállító nyugat-európai hízottlibamáj-termelés magyarországi konkurenciáját. Küldjük a négymancsosoknak is a Feröer-szigetekre, és nekik is a cápák tegyék földig érővé a bránerüket.

Beren 2009.01.14. 22:58:23

deee 2009.01.14. 22:17:48

A házi disznót te vetted, te eteted. Ronda dolog amit mondok, de azért élhet mint faj (vagy fajta, majd a zokosok megmondják), hogy az emberek megegyék. Kínozni azt sem szabad elég komolyan szabályozva is van. Ezek vadállatok és nem vadásszák, hanem tömegesen élveboncolják őket a művelt európai urak.

dr.justice 2009.01.14. 22:59:13

@Jonas-R:

Valamiért azt hittem, hogy Jonas Renkse-re utal a neved.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.14. 23:12:07

@FabDan:

Nem része az Európai Uniónak, de attól még Európa ...

deee 2009.01.14. 23:19:56

@Beren:
"A házi disznót te vetted, te eteted. Ronda dolog amit mondok, de azért élhet mint faj (vagy fajta, majd a zokosok megmondják), hogy az emberek megegyék. Kínozni azt sem szabad elég komolyan szabályozva is van. Ezek vadállatok és nem vadásszák, hanem tömegesen élveboncolják őket a művelt európai urak."

Ha választanod kellene, akkor te mi lennél szívesebben? Egy bálna, aki vígan úszkál x évet, aztán nagyon minimális esllyel agyonütnek pár perc alatt, vagy egy házisertés, vagy szarvasmarha ami 1 mégyzetméteren tengeti az életét, meg se tud fordulni, azután elvágják a torkát (ami szintén nem 1-2 mp-es halál ám)?
Képmutatás, hogy egyes állatok jobbak egyesek szerint. Ők ezt ették száz éve is, mi disznót. Valaki kutyát. Ez alapvető nyugati gőg, hogy mi vagyunk a legjobbak. El kell fogadni más kultúrákat is.
Az ember meg mindenevő. Attól, hogy manapság nem személyesen kell megölni a kaját, még fölöslege ilyen álmorális dolgokat gyártani. Vagy gondolom itt minden ellenző vegetáriánus ugyan. Tőlük még el tudom viselni ezt a hippi dumát, de akkor is az ember, mint olyan mindenevő. Nekik a bálna volt/van kéznél. Ennyi.

deee 2009.01.14. 23:22:36

Ja, és, hogy nem humánus az eljárás. Szerintetek hogy lehetne humánusabban. Szigonyozással még tovább szemved.

kacsa! 2009.01.14. 23:32:10

(kommenteket most nem olvasok..)
Looks like fun...

Advanced Flight 2009.01.14. 23:40:25

Nyilvánvalóan itt a fő baj nem önmagában az, hogy delfineket ölnek(én mondjuk rosszul vagyok ettől, de ez ízlés kérdése) -- hanem az, hogy mindezt élvezetből, közösségépítő szándékkal teszik. Úgy vélem, ha valaki képes hidegvérrel, kegyetlen módon és merő élvezetből halálra kínozni egy intelligens, nagytestű, ráadásul az emberhez barátságos emlősállatot, az nem fog sokat habozni, ha emberre kerül a sor.
Nem vagyok nagy véleménnyel az északi népekről amúgy sem, nagyon vékonyka civilizációs mázzal rendelkeznek, bár valami oknál fogva szeretik játszani a PC-t....

ferikruger (törölt) · http://webkukkolo.blog.hu 2009.01.15. 00:18:36

Hát... Meg kell valljam, hogy semmin az égegyadta világon nem lepődöm már meg!
De egybe bele kell gondolni... Tulajdonképpen, a baj nem az, hogy megölik a bálnákat, hiszen végtére is meg is eszik... Tehát mondhatjuk azt, hogy ez nekik létszükséglet!

Nevezhetnénk bajnak azt ebben az egészben, hogy műsort, mókát, partyt csinálnak az egészből, de ha kicsit belegondolunk az emberiség multjába, és jelenébe, akkor egyértelmű az ok...
Mindenkinek szüksége van bizonyosfokú vérengzésre... Ez így hülyén hangzik tudom, szóval megpróbálom kifejteni!
Anno ezért voltak az ókorban a Gladiátor játékok, az emberek vért akartak látni! A középkorban a lovagi tornák. A nyilvános akasztásra hány ezren elmentek, hogy lássák azt a szerencsétlen almatolvajt megdögleni (már bocsánat a szóhasználatért)...

Ma már Hál' Istennek (vagy annyira tán mégse???) a "vérengzés vágyunkat" ki élhetjük a moziban, ezáltal magasabbra emelkedtek a normák, és az elfogadott dolgok... Vagy legalábbis ma már úgy vagyunk vele, hogy "amit a filmben látunk, azt nem szabad a valóságban", de azért a pokrócot szorongatva végignézzük (pl: Fűrész, vagy Viasztestek, és egyéb kedves kis "nyalánkságok") és örülünk hogy láttuk (persze tisztelet a kivételnek)...

Szóval nekik ez egy ilyen rituálé, melyről ha nem lenne kamera és fényképezőgép mi nem is tudnánk lehet...

Elitélem én is, lévén hogy a bálnákat szeretem, mint állatokat (így vagyok a macskákkal, kutyákkal is...olaszok és kínaiak...pfff), de legyen meg nekik... Lehet ott nem lehet kapni a Fűrész filmeket!

Talán egyszer megváltoznak, talán nem! Ítéletet mi nem hozhatunk (legfeljebb vélemény):)

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.01.15. 01:26:39

@[imi]: kikérem magamnak! Nem közösködöm bálnákkal! :-)

feltételes reflex 2009.01.15. 01:35:33

ennek a posztnak most mi értelme volt azon kívül, hogy egy ugyanolyan brutális dolgot mutatott be?

attól még nem fest szebben a magyar (vagy bármely más országbéli) libatömés, hogy egy hasonlóan brutál dologhoz kezded viszonyítgatni.

a Feröer szigeteki "bálnavadászat" pont olyan szemét dolog, mint a többi, függetlenül a vitatható státuszú Négy Mancs szerepétől.

a tipikus magyar szarakodásról szól ez az egész poszt amúgy: nem azt nézi, hogy ha bibáztunk, akkor mi ténylegesen miben lehetünk sárosak, hanem rögtön mutogatni kezdünk másokra, hogy de bezzeg ők így meg úgy.

feltételes reflex 2009.01.15. 01:37:58

a nemzeti kultúrára meg teszek. itt is, meg ott is.

monstress 2009.01.15. 01:39:49

Szerintem nagyon elmentek a kommentek abba az irányba, hogy milyen kegyetlenség megölni az állatokat, ill. melyik módszer kegyetlenebb. Pedig a tartásuk sokszor kegyetlenebb.
A magyar libát elkapják, megtömik, oszt mehet a dolgára. A francia kacsát lekötözik, s aztán úgy tartják, amíg eleget nem tömködték ahhoz, hogy levágják.
A négy mancsos liba sem érdemelne sokkal jobbat, mert úgy kajabál bele a vakvilágba, hogy azt se tudja miért kérték meg rá.

feltételes reflex 2009.01.15. 01:50:45

@monstress:

ha ezt a 01:37:58-ra írtad, amit, akkor jogos: nem fogalmaztam pontosan.

úgy lett volna helyes, ha azt írom, hogy EZÜGYBEN teszek a nemzeti kultúrára itt is, meg ott is.

(Én nem mondom, hogy kegyetlenség megölni az állatokat, még ha nem is gondolok erre szívesen. Élünk, és enni kell. Csak az nem mindegy, hogy milyen áron. És azt hiszem, hogy a táplálkozás már régesrég nem arról szól -különösen a nyugati világ számára-, hogy mindenféle tradíciókra hivatkozva fölöslegesen kínozzanak állatokat.)

feltételes reflex 2009.01.15. 01:54:25

@Advanced Flight:

"Nem vagyok nagy véleménnyel az északi népekről amúgy sem, nagyon vékonyka civilizációs mázzal rendelkeznek"

ezt azért erősen vitatnám...

feltételes reflex 2009.01.15. 02:00:02

@deee:

"de akkor is az ember, mint olyan mindenevő."

Ez így igaz!

" Nekik a bálna volt/van kéznél "

Ez ma már, tudjuk, hogy nem igaz.

Innentől kezdve szórakozás az egész. Pont úgy, mint amilyen önző dolog a hízott libamáj-evés, holott szaladgálhatnának azok a szerencsétlen libák szabadon a zöld legelőn is, napi rendszerességű extra kínzások nélkül is. Így is úgy is levágják, jóval kisebb lesz a mája, az igaz, na und. Én le bírok mondani erről.

E_E 2009.01.15. 02:21:44

GYÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!

atv.hu/hircentrum/2009_jan_szdsz__ki_adott_loszert_a_gardanak____video.html

sys 2009.01.15. 03:23:42

jaj de kis képmutatóak vagytok. mer a magyar disznótor nem családi ünnepély? ezek a bálnák legalább szabadon élnek, és 15 perc alatt meghalnak. szegény disznók meg egy pár négyzetméteres szarral teli ólban szenvednek egész életükben.

libákról már nem is beszélve. nagyanyámnak voltak tömött libái, hát azok kurvára nem szaladgáltak szabadon, hanem egy akkora aketrecben voltak, amiben még megfordulni se tudtak.

sys 2009.01.15. 03:31:56

@Maura: te, az nem zavar, hogy a delfin emlős, és a levegőben lélegzik, nem a vízben?

amúgy meg hány falusi disznótort láttál már? mer én elég sokat, és nem 10 perc.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.15. 04:36:10

Tudom, hogy tök off, de Úristen...

www.origo.hu/teve/20090114-kirugtak-a-hisztizo-jatekmestert-a-tevebol-adela-lupse.html

Mi van, ha a hardcore csajnak valakivel nézeteltérése van?!:)

Szalahadin 2009.01.15. 05:34:10

Igaza van a cikkírónak, nem a libatömés a legdurvább Európában.
Európában Magyarország a legdurvább, ami tele van rohadt, retkeslábú HAZAÁRULÓ liberális ribancokkal, akiknek semmi közük az állatok védelméhez, tevékenységük egyetlen célja, hogy Magyarországnak ártsanak, más, nemzetközi üzleti érdekeket pedig szaros nyelvvel kiszolgáljanak.

Négy Mancs, legyél átkozott!!!

monkeyg (törölt) 2009.01.15. 06:20:28

@Szalahadin:

na mi van a tomeshez hamar kell kelni?:)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.15. 07:08:40

A sertés haszonállat, azért etetik, nevelik, hogy utána megegyék. A delfinek, bálnák szabad élőlények, és a disznókkal ellentétben nem lelhetők fel mindenhol. Úgy is fogalmazhatnék, hogy a természetbeni világörökség részei. Ezért az élőhelyükhöz közeli népeknek (Feröer-sz., Japán) védeniük kéne őket, nem brutálisan halomragyilkolni. A középkor már elmúlt.
A zene önmagában is szomorú, de a mészárlás képei alá rakva brutális. Akinek nem lett könnyes a szeme a videótól, annak nincs szíve.

scv 2009.01.15. 08:02:35

Szerintem simán halomra kell őket gyilkolniuk. A bálna ugyanis finom és laktató. És nem csak a húsát hasznosítják.

reKorrekt 2009.01.15. 08:19:13

@feltételes reflex: hibás érvelés. A liba meg sem született volna, ha mi nem ennénk meg őket. A bálnacsek azonban egy a természetes környezetéből kiszakított élőlény és nem tenyészállat.
Ettől függetlenül valószínűleg sokan azért botránkoznak csak meg, mert édi-bédi delfinekról van szó. Ha arról szólna a post hogy baduinok minden évben legyilkolnak 50 oroszlánt vagy krokodilt, fele ennyi empatia sem lenne...

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.15. 08:19:18

mikor lesz már végre kapható a finom bálnahusi a magyar üzletekben???

hát ennyire elmaradott, tetű nép vagyunk???

gennyes négymancs válaszolj!!!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.15. 08:26:58

@Korrekt Standartenführer:

Szerintem tévedsz, az én legutóbbi kommentem például megáll az oroszlánokra, krokodilokra is.

sprenczl 2009.01.15. 08:32:04

Szemét vegetáriánusok!

Lemészárolnak egy csomó szép növényt!!!!!...:-)

Lunitari 2009.01.15. 09:07:40

Nem értem. Miért nem fehércápakat terelnek össze és mennek be közéjük? Úgy izgalmasabb lenne és lennének emberi veszteségeki is. Mint a régi bálnavadászoknál......

GONOSZ 2009.01.15. 09:19:35

Az emberiség lassan az összes létező állatfajt kiírtja a földön. Az, hogy a négy mancsnak, pont a mi tömött libáink fáj, nyílván, azért van, mert így a franciák szállíthatnak a mi eddigi piacainkra is.
Szerintem a négymancsos csajt is tömni kéne valakinek,(de nem ám tessék lássék) és akkor mással lenne elfoglalva. Persze, ha valaki impotens öregemberek közé keveredik annak, valahogy át kell csoportosítania az energiáit. Ha valaki tud elérhetőséget a kis hölgyhöz, nekem van egy szexre bekattant komoly fegyverű haverom aki akár naponta 3x is megcsinálná! (nagyon)

Alex3000 2009.01.15. 09:19:47

Dániában megvédik a saját mezőgazdaságukat és állattenyésztést, itthon nem számít, nyalunk, nyalunk az EU-nak mint az állat.

Egérfogó 2009.01.15. 09:46:29

Szerintem ebből világkörüli turnét kelle csinálniuk, bemutatnák nemzeti hagyományaikat.

Mondjuk kezdhetnék Fokvárosban vagy Ausztráliában...és bálna/delfin helyett inkább fehércápával. Izgalmasabb lenne mint egy bikaviadal.

Egérfogó 2009.01.15. 09:54:30

Egyébiránt nálunk program van a vadállatok téli etetésére meg hasonlókra. Kiváncsi vagyok, hogy ezek vagy a japánok tesznek -e valamit hogy az unokáiknak is legyen mit gyilkolásznia. Magyarországon erdők vannak és ezekben szinte tartják a vadakat. Nekik tengereik vannak csináljanak bálna/delfin farmot ha azt akarnak enni.
Ja hogy olcsóbb csak megvenni a fegyvert és gyilkolászni mint gazdálkodni? Hát úgy ahogy vannak szerintem bekaphatják. Vagy gondoskodjanak ezekről az állatokról vagy hadják őket békében és egyenek moszatot...

Float 2009.01.15. 10:04:27

@Lunitari: Nekem is ez ugrott be először, hogy fehér emberevőkkel küzdjenek meg ilyen formában, az fair lenne :)

Egyébként egy csapat stukával végigszántanám a tiztelt parti közönséget, amikor a csalira kijönnek nézelődni/kaszabolni.

Véraláfutás 2009.01.15. 15:00:12

A halászat sima kizsákmányolás a mai napig, leszámítva egy két állam kétségbeesett próbálkozásait, az állomány szintentartása végett.

Béla az állat 2009.01.15. 16:18:18

Lassan ideje lenne megrendezni a hagyományos Négy Mancs-vadászatot. Mondjuk kapnának 20 perc előnyt egy jó sűrű erdőben, és csak nyúlsöréttel lehetne lőni...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.15. 17:32:48

@Véraláfutás:

Ez pedig, bár ők így nevezik, távolról sem cethalászat, hanem szimpla mészárlás.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.15. 19:21:18

@zero:

"A videó amúg így a kedvenc filmem kedvenc számával durván üt ..."

Bazz, pont ezen gondolkoztam, hogy honnan ismerős. Tudnál segíteni?:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.15. 19:54:18

@zero:

Köszi, leköteleztél.:) Mármint nem úgy, mint a kacsákat szokták a franciák.:P

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.15. 20:03:11

A szövege is hihetetlenül passzol...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.15. 20:08:18

@laspalmas:

A film alap, ha nem láttad pótold!
Donnie Darko
www.imdb.com/title/tt0246578/

IMDP TOP250: #128 ..azt hiszem ez az adat mindent elárul ...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.15. 20:17:32

@zero:

Köszi, már lecsekkoltam, felkerült a listára.

feltételes reflex 2009.01.16. 18:52:52

@Korrekt Standartenführer:

Max. az állt volna meg, ha azt írod: a libát nem is háziasították volna, ha... ettől az még "megszületett":)

Egyébként így is tartom, amit: attól még, hogy háziasítjuk az állatot, nem szükséges kínozni. Épp a NégyMancsos botrány kipattanásánál mutattak be egy magyar gazdát, aki természetes körülmények között tartja az állatait, libát nem töm, és megelégszik a normális méretű nem-zsírmájjal.

Ugyanígy a vadászattal sincs gond, amíg az nem valami öncélú hobbiról szól.

Amit itt látunk, az szimpla mészárlás, a libatömés állatkínzás, stb.

katherinelady 2009.04.25. 16:33:15

Szép igazán!De persze akármiből ki lehet indulni mert mindennél van durváb, de ez a bálnás dolog, nem egy viszonyítási alap.(főleg nem pozitív)

Beluga 2010.08.24. 21:12:13

Szerintem ez a legszörnyűbb dolog a vilgon!Miért nem tenyésztenek ők is csirkét?Ez mészárls a sport kedvéért!Ezért haljaak ki a delfinek?A sportér?Ez is csak azért van mert csak.A gyerekeket is erre tanítják.És ott szenvednek.Ez barbrsg a felső fokon!Ha a vízszennyezés nem írtja ki a delfineket és blnákat,hát ez igen.Nem értem mért nem szabályozzák.Ez őrület!

Beluga 2010.08.24. 21:34:30

Egyet értek.A delfineket nem tenyésztik a medencékben az emberek.

süti beállítások módosítása