Skip to content


       Szűrés lista

Anna néni, az agresszív hobbikoldus

Százezer forintnál több a nyugdíja, takaros házban lakik, és ha végzett a koldulással, taxin viteti magát haza a pécsi Anna néni.

Tehetetlen a pécsi önkormányzat a város legerőszakosabb koldusával, aki zaklatja, és időnként meg is támadja a gyanútlan pécsieket és a turistákat. A hetven év feletti asszony, Annus néni szegénynek és elesettnek mutatja magát, úgy koldul és árul a belvárosban.

Mindig el akar valamit adni. Általában szezonális termékeket hurcol magával, azokkal zaklatja az embereket: nyáron hervadt virág, ősszel rohadt gyümölcs és savanyú bor, télen savanyúság van nála, ás azért könyörög, hogy tejre vagy kenyérre adjanak neki pénzt – mondja a pécsi jegyző, Papp Judit, aki már évek óta nem tud mit kezdeni az erőszakos asszonnyal.

Most egy önkormányzati rendeletet készítenek elő, hogy a jogosulatlan és erőszakos koldulást a magas büntetésen túl néhány hetes börtönnel is lehessen sújtani. – Anna nénit naponta többször is feljelentik, ebben az évben a pécsi közterület felügyeletnél a feljelentési könyv nagy részét ő foglalja el – mutatja a lapokat Märcz János csoportvezető, aki szerint tarthatatlan a helyzet.
A hetvenes évei végén járó idős asszony színészkedik, süketnek, hajlott hátúnak és hajléktalannak tetteti magát, de sokszor taxival jár haza Pécs egyik frekventált övezetében, a Mecsek lejtőjén lévő több tízmilliót érő családi házába.
– Van pénze, nem értjük, miért koldul – erősítette meg a Borsnak az egyik szomszéd.
– Olyan fürgén megy reggel a buszhoz, mint egy fiatal, és még a légyzümmögést is hallja, úgyhogy szó sincs róla, hogy nyomorék lenne! -
Annus nénit csak a belvárosi újságosok szeretik, mert az összekoldult aprópénzét mindig náluk váltja be.
– Egy jobb napon 10-15 ezer forintot, de előfordult, amikor 30 ezret hozott beváltani – mondja Kiss Gáborné újságos.
Annus nénit hiába próbáltuk kérdezi, süketnek tettette magát.

forrás: Bors

Címkék: bulvár vicces abszurd pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr77877179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mind2 (törölt) 2009.01.15. 11:46:20

A " mienk " nem koldus, csak egy vígkedélyű alkoholista, aki minden nap elmegy a 2 sarokra lévő kocsmába, majd pár óra múlva hazafelé tartva - egyensúlyszerv kiiktatva - a következőket ordítja , idézem : Gyurcsány a k... anyádat, meg az összes kommunistáét is, hogy rohadnátok meg, mocskos rablóbanda, tönkretettétek az országot....stb.
Jó ideje már a kutyák sem ugatják meg, szerintem ők is kívülről tudják a szöveget :::))))

Marcellusca 2009.01.15. 11:47:42

@broafka:
Há' mán hoty lennék csigány? Akkó nem gondókodnék (vagy mine híjják aztatat?) illen megoldásrúl. Otthol űnnék, nézném a tévében a zismétléseket, purdéknak kiosztanyék néhány pofontot, utána elzavarnám űket fátszedni (gyó, gyó, lehet, hoty a paraszt erdejibe, dehát fűtni csak köll valamivel), ezalatt a zasszonnyal összehoznánk a hetedik puját, hoty biztosssa folyamattos legyen a család megílhetése.
Szóval, a hüjje párásztok járnak kódúni! :D

rolika 2009.01.15. 11:51:47

csak azt ne mondja senki, hogy nem lehet tenni ellene. 1 db ember, b.zmeg! az éppen aktuálisan arrajáró járőrkocsi szisztematikusan bevihetné a kapitányságra "adategyeztetésre"... elég hamar abbahagyná. bár ez biztos náczizmus lenne

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.15. 11:51:53

@George Jung:

Miért lenne köcsögség feldobni a napot egy vidám történettel?
Se a postban, se a kommentekben nincs egy bántó szó sem a nénire, mosolygunk egy jót, és megyünk tovább. Tedd azt Te is!

Marcellusca 2009.01.15. 11:54:24

@Dexter Morgan78:
Pestiesen: oszt, most hova sz.rjak? NEM ÉRDEKEL a hajdúsarkakatapéter!!!!

Ja, és a Tóth Vera kielégítettlensége senem! :D

Tarackos Sül (törölt) 2009.01.15. 11:55:55

@laspalmas:
George Jungnak igaza van. Neked mosolygás, neki (mármint az öregnek) nem az, szerintem agyilag nincs vele minden rendben (és akkor finom voltam). . . Egy nyomorékot is kiröhögsz?

Amúgy meg: Parlamentbe vele!

broafka 2009.01.15. 11:57:24

@Marcellusca: Ja tényleg, hirtelen bele sem gondoltam a "kulturális szokásokba" és hagyományokba. Bocsi :)

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.01.15. 11:58:15

@George Jung:
Igazad van!

Ezért mostantól a vastagbőrön nem lehet se:

-politikusos
-zsidós
-szlovákos
-bkv-ellenőrös
-cigányos
-gyurcsányos
-rendőrös
-satöbbis post sem, mert őket amúgy is sokan utálják, és ha mégis kitesznek egy ilyet, akkor bizony köcsögök!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.15. 11:59:56

@Tarackos Sül:

Félreértitek, természetesen nem a néni szellemi állapota a vicces, hanem az általa teremtett helyzetek. Aki vizuális típus, érti, aki nem, nem.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.01.15. 12:03:47

De ki dugja meg verát?? ez szerintem a legfontosabb kérdés manapság. két év!

George Jung 2009.01.15. 12:04:22

@laspalmas:
Hááát...Van abban valami, amit mondasz, de nem ilyen egyszerű. Te abból indulsz ki, hogy az emberek rendelkeznek olyan képességekkel, mint Te, miszerint mosolyognak egyet, és mennek tovább.
De ez sajnos nem így van. Nem segítenek annak sem, aki rászorulna. Méghozzá meggyőződésből, és az ilyenek csak erősítik ezt a téves rögeszmét (miszerint a koldus/hajléktalan tehet arról, hogy oda jutott, ahova).
És még egyszer: ez a történet így egyoldalú. És természetszerűleg erre nem fog szültni "Re: Anna néni, az agresszív hobbikoldus" c. poszt.
Papp Judit pécsi jegyzőt pedig csókoltatom, hogy ez a legnagyobb baja. Anna nénivel harcolni.

Marcellusca 2009.01.15. 12:13:24

@Dexter Morgan78: Ja, a Katát (csakhát vesz. terhes), Verát meg inkább hallgatom, mint nézem, úgyhogy felejtős. :D

@broafka:
Ugyi, ugyi? Há' nékem is van tartásom, vagy mifene. He? :D

Dexter Morgan78 2009.01.15. 11:58:44
Nem kirekesztő, hanem (tudom manapság ciki, de akkor is) hetero vagyok. :D

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.01.15. 12:14:15

Most nem azért, de én kötve hiszem, hogy Annus néni nyugtát ad az eladott termékről. Ez viszont adócsalás. Rajta ráadásul be is lehet hajtani a büntetést. Van 100ezres nyugdíja, több 10milkós háza.

Kap néhány sárga csekket bíróságtól, rajta 100rugós bírság, és rögtön el megy a kedve az utcai árusítástól.
(Mellesleg amikor én árultam az utcán engem folyton megbüntettek a zsaruk, igaz úgy csinálták, hogy még így is jól járjak, és visszamenjek, hogy nekik is meglegyen a fix kereset...)

Marcellusca 2009.01.15. 12:14:53

@George Jung:
Nem a nénin röhögünk, hanem a sok tehetetlen "illetékesen", akik nem tudnak mit kezdeni a helyzettel.

Plutonic 2009.01.15. 12:19:55

A kort sosem tiszteltem, csak és kizárólag az emberséget.
Tehát a vénasszonyt úgy rúgnám fel, mint kakas a lószart.
Ez is vérszívó, csak másként.
Persze a vizualitásommal tudok a kialakult helyzethez humorosan állni, de a gyakorlatban és személyesen egyszerűen elküldeném a picsába!

mind2 (törölt) 2009.01.15. 12:22:38

@misikeh: jó a videjód ! most nézem, hogy az OTP-t ámerikából támadják, meg így a buksz, úgy a buksz, és belegondoltam, hogy mi az ami még a miénk : ivóvíz, hőforrások, termőföld, folyók, gázmező (?), és ezek nagyon kapósak mostanság;)
Ja meg persze az Annus néni :(

George Jung 2009.01.15. 12:25:57

@Marcellusca:
Az más. Ha így van, akkor visszaszívtam.
De sem a kommentekből, sem a posztból nem ez jött le nekem.

mind2 (törölt) 2009.01.15. 12:26:03

Egyébként az öregkor tisztelete, belémnevelték, nincs ezzel baj. DE, nézem tegnap a felvételeket, hát a kórházba bevitt emberek 99 %-a nyugdíjas volt.Volt aki csipőprotézissel kujtorgott az utcán. Most akkor megkérdezném : minek megy a jégre ? Mi az a rohadt fontos és halaszthatatlan ügy, amiért meg kell tölteni velük a sürgősségit? Nem hiszem, hogy az öregség törvényszerűen elmebajjal ér fel. De gyanítom, hogy valami hozzá hasonló állapot :(

Plutonic 2009.01.15. 12:28:33

@mind2: Ha megnézted Misikeh videóját, akkor az ivóvíz már áru lett.... :(
Pontosabban az esővíz lett az.
A többi meg csak idő kérdése talán.

SzZsoel 2009.01.15. 12:28:46

Próbálna csak meg engem vagy bárki hozzám közel állót megtámadni, majd én megrendezném Annus nénit, mint Szabó István a Mephistót.

Marcellusca 2009.01.15. 12:29:18

@mind2:
Nem jól látod.
Azért mentek az utcára, mert azt mondták, hogy aki teheti NE MENJEN. :D

mind2 (törölt) 2009.01.15. 12:32:41

@Psychonaut: Még1x megnézem majd, most néha belegyorsítottam, egyébként ismerős volt a téma, kár hogy sokan összeesküvés- elméletnek vélik és rálegyintenek :( Pedig zongorázni lehet a lépéseket, és ha kis hazánkra gondolok, a forgatókönyv dettó ez.

Carnivora (törölt) 2009.01.15. 12:33:03

Miért kellene börtönbe zárni? vagy már bezárták az összes pszichiátriát az eü. reform címszó alatt? :O

molaris 2009.01.15. 12:34:48

@Psychonaut:
Kedves blogtársam! Nem kakas, veréb. A kakasok viszonylag ritkán ugrottak neki a lócitromnak.

Plutonic 2009.01.15. 12:39:10

@mind2: Itt megtalálod mindkét filmet és a magyar feliratot is hozzá. :)
www.zeitgeistmovie.com/

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.15. 12:56:50

@George Jung:

A nénin nem röhögünk. Ha beteg szellemileg akkor a kórházban a helye.

Ha egészséges, akkor meg a jó édes anyját .... napi 20-30 ezer? A nyugdíj mellé?!

Igen, pont az ilyenek miatt nem adok koldusnak, mert vagy a koldusmaffiáé lesz vagy az ilyen vérszívó pofátlan öregasszonyoké ... inkább az adóm 1%-át ajánlom fel!

Lithium78 2009.01.15. 13:00:22

na, volt szerencsém hozzá párszor, főleg a Széchenyi Tér környékén. először sajnáltam, de aztán... amúgy terjeng a városban pár pletyka, miszerint ő valamelyik "nagyember" anyja, azért nem tesznek ellene semmit.

epres négercsók 2009.01.15. 13:08:51

Nem tudom, hallotta-e valaki, kb egy hete a Bumeráng is vagy egy órát foglalkozott Annus nénivel.
Még olvastam végig a kommenteket, de állítólag két fia van, az egyik orvos, és már százszor kérték Annus nénit, hogy fejezze be, de persze hatástalanul.

Úgy jön oda, hogy "seeegítseen aaaaranyoskám..." Mondjuk én aggresszívnek még sosem láttam, de tény, hogy nem lehet mellette elmenni mert azonnal jön a sírós hangjával.

George Jung 2009.01.15. 13:09:43

@zero:
Látod? Te is azt mondod: "a nyugdíj mellé", meg "vagy a koldusmaffiáé lesz". stb. Egyszer ezt eldöntötted Magadban, és azóta annak sem segítesz, aki rászorulna.
De egyébként igazat adtál nekem... "Pont az ilyenek miatt nem adok koldusnak." Ezért szemétség ez a poszt!

Marcellusca 2009.01.15. 13:13:19

@zero:
Én nem csak az ilyenek miatt nem adok, hanem azért, mert a hajléktalan koldusok kb. 80%-a saját magának köszönheti, hogy ott van ahol.
Csak egyszer adtam kéregetőnek. Hozzám lépett egy kicsit topis, enyhén illuminált fiatal srác. Kért egy huszast, mert inna még egy sört. Adtam neki egy ötvenest és kívántam válljon egészségére.
Azt értékeltem benne, hogy nem jött a fals szöveggel, hanem a frankót mondta. Úgysem hittem volna el, hogy kenyérre meg a beteg gyerek gyógyszerére kell. Ahogy általában lenni szokott.

Plutonic 2009.01.15. 13:18:35

@molaris: Én azt úgy ismerem, hogy "Amíg lószar van, veréb is lesz." :D
De a lényeget azért ki lehetett venni, szerintem. :)

reKorrekt 2009.01.15. 13:19:13

@Marcellusca: egyszer nem lehetne hogy a 2 milla nyugdíjas helyett idény mondjuk a 2 milla tiszta adózó kapjon 80000 nettót év végén?

Naa, légyszilégyszi!

epres négercsók 2009.01.15. 13:22:11

Én se szívesen adok a hajléktalanoknak. Mert úgyis elissza. Egyszer a párommal sétáltunk este az utcán, odajön a csöves nő, zokogva, hogy a szülei kidobták otthonról és kéne 160 forint buszjegyre. Oldalba böktem a páromat, hogy ne, mert úgyis hazudik. Párom viszont megszánta, és adott neki egy százast. Hát fél óra múlva sétálunk visszafele, ott ül egy másik csövessel a padon és isszák a műanyag flakonos bort. Ha nem kis nyüzge nő lennék, oda is mentem volna hozzá, jól kiosztani.

Amúgy egyszer (szintén párommal sétáltunk), ettük a fagyit, jön Annus néni, hogy segítsünk (ez még jóval a történet nyilvánosságra kerülése előtt volt), és annyira ciki volt, hogy mi fagyizunk, ő meg koldul (és azért Annus néni nem alkesz, ez látszik rajta), hogy muszáj volt adni.

Ja, és még valami: láttam itt valaki cikizte a kifestett nénit is. Na őróla sürgősen leszállni! Ha már fogalmatok sincs, hogy miért jár úgy, ahogy, és miért cipeli magával a szatyrait, akkor legalább hallgassatok! Ő nem érdemli meg.

Hosszúlépés 2009.01.15. 13:33:38

@George Jung:

1, ebben az esetben ez konkrétan a nyugdíj mellé megy, ami nem is kis összegű.

2, koldusmaffiáé lesz: mert te még nem láttál olyat, ugye? Ez is csak papíron létezik, mint a Batman.

3, és azóta annak sem segítesz, aki rászorulna. De: ahogy valaki fentebb írta, az adóm 1%ával (+ amit állambácsi szoc. hálóra költ)

4. "Ezért szemétség ez a poszt!" Csak leírták a tényeket.

Teljesítmény-Leadó Tengely (törölt) 2009.01.15. 13:34:36

Azt hiszem ez a poszt betesz Anna néni bizniszének.

kopaszfarkas 2009.01.15. 13:35:53

George Jung, oldalt tévesztettél, véletlen rossz helyen jársz.
Ha ehhez nem kell vastagbőr, amit a vénasszony csinál és nem mond el sokmindent derék jogrendszerünk többséget védő furcsaságairól...

Szerintem az utóbbi pár nap egyik legjobb posztja.

kopaszfarkas 2009.01.15. 13:37:26

Amitől persze elhatárolódok :)

jozicsenko 2009.01.15. 13:39:58

Marcellusca 2009.01.15. 11:34:17 :

nézd: a nyugdíjakhoz nem nyul hozzá pártod és kormányod , de az IMF meg fogja követelni a további szigorítást, mert az a 200 mrd Ft, amibe ez most kerül, valahonnan KELL

nem lehet bántani a nyugdíjasokat, tehát szopunk majd mi, adófizetők

a legszelidebb, ha csak az áfát emelik - hogy az ország tönkre megy belé (mert ujra külföldön veszünk meg majd mindent, a kenyértől, tejtől a dvd-ig, benzinig, autóig, MINDENT)

szóval: megköszönnéd a nyugdíjasoknak?

mert én csak péklapáttal szeretném az ilyeneket köszönteni...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.15. 13:43:51

@kopaszfarkas:

Mert benne van Magyarország.
És külön benne van Pécs, a blog kedvenc városa :-))

George Jung 2009.01.15. 14:05:51

Ok, azt hiszem, felesleges tovább érvelnem. Aki eddig nem értette meg, mit is akartam mondani, annak már hiába fejtegetném.
Csak annyit a nekem szóló kommentekhez, hogy elismertem, hogy ha és amennyiben ez így igaz, akkor vastag bőr kell hozzá, és továbbra sem vagyok meggyőződve róla, hogy minden úgy van, ahogy az itt szerepel; az előítéletekkel volt bajom.
Mindegy.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.15. 14:15:44

@George Jung:

Megértettük, elfogadjuk, de sok ember sokféleképpen gondolja .. nem akarunk meggyőzni :)

Marcellusca 2009.01.15. 14:17:05

@jozicsenko: Szmájli! Mond valamit?
Lehet, hogy egyeseknek vörös posztó (igaz, zero?), de poénnak szántam, illetve az általad is említett igazságtalanságra céloztam. Finoman. Ezért a szmájli.
Egyébként tényleg zeronak szántam, mert anno volt egy nézeteltérésünk a 13-dik havi juttatásokkal kapcsolatban.

Maximio 2009.01.15. 14:45:37

Debrecenben is van egy idősebb nő, akit rendszeresen látok itt-ott felbukkanni. Valami nagy igazságról tud, amit folyamatosan mondogat magában, de amennyire látom, a légynek se árt. Viszont néha hangosan szidalmaz valakit, aki szemlátomást nincs a közelben.

Véraláfutás 2009.01.15. 14:52:36

@George Jung:

"...Nem segítenek annak sem, aki rászorulna. Méghozzá meggyőződésből, és az ilyenek csak erősítik ezt a téves rögeszmét (miszerint a koldus/hajléktalan tehet arról, hogy oda jutott, ahova).
És még egyszer: ez a történet így egyoldalú. És természetszerűleg erre nem fog szültni "Re: Anna néni, az agresszív hobbikoldus" c. poszt.
Papp Judit pécsi jegyzőt pedig csókoltatom, hogy ez a legnagyobb baja. Anna nénivel harcolni."

Látom távol élsz a valóságtól. Igen, sajnos létezik koldusmaffia. De gondolom, csak akkor hiszed el, ha a saját szemeddel látnád, amint egy nagy fekete autó feláll a járdára, kiszáll a tüdő és odamegy a koldushoz és behajtja a jussát, vagy kora reggel a lepukkant furgonból szállingóznak ki, az előző este begyűjtött "rokkantak".
Tudod, azóta nem hiszek ezekben a dolgokban, mióta mindkét jelenséget láttam.

Vagy, ha megéled azt, mikor a hajléktalannak nyújtod a kibontatlan kajádat, az grimaszol egyet, majd azt látod a visszapillantóban, hogy a földre dobja (a jó kurva anyját - szívem szerint visszafordultam volna a záróvonalra füttyet hányva, de akkor a kocsim töröm össze)

Vannak rászorulók, ez igaz, de épp az állam egyik funkciója lenne ez ellen tennie. Az egyén, ha ad is, akkor csepp a tengerben, mert mire hazaérnék a melóhelyemre, akkor a napi fizum felét leírhatnám. (Persze, ha már segít az ember, akkor legyen következetes, vagy te az elsőnek adsz a többinek már nem? :)) )

Az állam lényege épp a szolidaritáson kellene, hogy alapuljon. Azért van az adókból/járulékokból fent tartva, hogy amit az egyének, cégek nem képesek közvetlenül ellátni/működtetni, azt az állambácsi megtegye. (nem véletlen oly nagy a szociális háló kishazánkban a GDP termelőkhöz képest - ha jól tudom az EU-ban itt a legrosszabb ez az arány)

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.01.15. 14:54:53

"Arrranyossskám... segítseeeen... arrranyossskám...."

Mint táblán a kréta. Amikor először láttam, bedőltem neki, még a borából is vettem - na, olyan ocsmány lőrét sem azelőtt, sem azóta nem kóstoltam. Amikor meghallom, futok. :) A Király utcán nem tudsz nyáron úgy végigmenni, hogy két-háromszor ne tarhálna le néhány visszataszító alak, és ha kiülsz valahová, tíz-tizenöt percenként odajön valaki. Guszta.

George Jung 2009.01.15. 15:25:24

@Véraláfutás:
Te hülyének nézel engem. Tudom, hogy van koldusmaffia, és Anyám munkatársát is rúgta mát bokán koldus, amikor az egyik tejre valót kért, a másik pedig tejet akart Neki venni. Hozzám is jött már oda részeg koldus, hogy inni akar egy felest. Annak is adtam.
Egy kurva szóval nem vitattam, hogy vannak olyanok, aki ezt kihasználják. Nem is kevesen.
Én elég kevés koldussal találkozom. Hajléktalannal sokkal, koldussal kevéssel (elég ritkán BKV-zok). Aki a pirosnál odajön, láthatósági mellény van rajta, igazolvány a nyakában és valami újságot árul...Képzeld el, hogy mindegyiknek adok. Nekem van, nem a kenyérrevalót adom Neki, rajta pedig segít.
"Az állam feladata lenne...Majd az állam segít, mert ez a dolga..." És én élek messze a valóságtól?! Tudom, hogy így kéne lennie, de nincs így. Alig-alig segít, az 1%-ot pedig szinte senki nem követi nyomon.
Olyan kijelentések, mint pl "az ilyenek 80%-a maga tehet róla, hogy oda jutott, ahova"...Honnan a tökömből tuda azt Ő? Teljesen feleslegesen tépem a szám, csak nem akartam elmenni mellette szó nélkül. Kurvára nem értek egyet ezzel a poszttal és kész.
És az egyik legvérlázítóbb számomra: ha a téma előkerül, szinte mindenki fröcsög, mindenkinek meggyőződési, elvei vannak. De azok, akik nem adnak a pirosnál kéregetőknek, rá sem szoktak nézni a kéregetőre! Nekem ők az igazi férgek. Meleg autóban tartanak meleg otthonokba, és nem ad 50 Ft-ot a rászorulóknak sem, mert "koldusmaffia".
Én már részemről befejezettnek tekintettem, csak megszólítottál. Hosszú lett, bocs.

Hosszúlépés 2009.01.15. 16:12:20

@George Jung: "mindenkinek meggyőződési, elvei vannak"

Így igaz. És nem egyeznek a tiéddel.

Welcome to the real world.

Béla az állat 2009.01.15. 16:24:44

A mamiról egyből eszembe jutott egy legendás Monty Python epizód: www.youtube.com/watch?v=prM9gIkozh4

Véraláfutás 2009.01.15. 16:47:30

@George Jung:
A poszt alatt a cikket érted a mamiról, akinek van hol melegednie egy jó környéken álló családiházban, és többet kap havi apanázsként, mint a minimálra bejelentett melós, de ennek ellenére megy illegálisan "árut" eladni, és erőszakosan zaklatni embereket? Felháborít, hogy ezt megírják?

vagy az, hogy valaki azt írta, hogy szerinte a hajléktalanok 80% tehet maga arról ahova jutott?
Ebben mi a felháborító, lehet téved, de ezen én nem hőzöngenék? Én azt gondolom, hogy 99%. Minden ember a saját sorsának a kovácsa. Ha kisemmizik, akkor csak más lehet az oka, ő véletlenül sem ugye? Az országunk is azért olyan amilyen, mert a világ az oka, és nem az itt élők, ugye?

Marcellusca 2009.01.15. 16:55:05

@Béla az állat: LOL!
Már szerveződik a gang. Anna néni az első ... :D

Éder mester 2009.01.15. 16:56:57

Eddig "sajnos" még csak Csumi nénihez meg a postaládákkal bunyózó úriemberhez volt szerencsém.

Post yay, Pécs nay.

derelyegrádi szellem 2009.01.15. 17:00:25

@George Jung:

"@Véraláfutás:
Te hülyének nézel engem"

És nem is alaptalanul. Összekeversz egy két dolgot. Anna nénnye egy több tízmilliós családi házból jár koldulni és erőszakosan próbál lehúzni (mert így ez nem kéregetés, hanem lehúzás), olyanokat esetleg, akinek a vagyona és jövedelme ennek a töredékét sem éri el, és még talán életében nem ült taxiban. Ebben ez a lényeg, erről szól ez a cikk.

Nem tartoznak ide (miattad: a cikk témájához):

- hajléktalanok
- nyomorékok
- valódi nincstelen öregasszonyok
- tényleg lecsúszott emberek

tehát, azok akik tényleg rászorultságból koldulnak.

Világos?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.15. 17:28:04

Nálunk a bolt előtt tavasztól őszig virágot árul egy néni. Tiszta, rendezett, udvarias, csöppet sem tolakodó, látszik rajta, hogy rászorul arra a párszáz forintra. Az ilyenre mondják, hogy tisztes szegénység. Ha melóba mentem, két-háromnaponta vettem egy-egy nagy csokrot, kitettük a pultra dekorációnak. Az árát összedobtuk, és bár ő sem adott számlát, nem érdekelt, mert jó érzés volt, hogy segítettünk. Ha csak egy kicsit is.

derelyegrádi szellem 2009.01.15. 17:36:34

@laspalmas:

Igen, ilyen néniktől és is veszek, ha kell a virág ha nem.

De az aluljáróba ordító: "Haároom csaaauki egy szááájzas"-tól soha.

Miért van ez? :-)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.15. 17:55:12

@derelyegrádi szellem:

A válasz egyértelmű: kirekesztő rásszista vagy.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.01.15. 17:57:45

@derelyegrádi szellem:

Mi sorsjegyet szoktunk venni, az öreg bácsiknál :)

De a zoknyi, és ócsó kesztyűárusokat elkerülöm egy jól látható ívben. Szerintem náczikok vagyunk.

Marcellusca 2009.01.15. 18:12:07

@zero:
LOL! És JA!

@laspalmas:
Én is szokok ilyet csinálni. Meg mozgáskorlátozott árustól sorsjegyet. Nem kell a francnak sem és tudom, hogy úgysem nyerek, de ezzel is segítettem neki a fennmaradásban. Mert ő is tett érte valamit.

derelyegrádi szellem 2009.01.15. 18:22:30

@zero: @Jancsibohóc:

Sejtettem, hogy ez lesz. És ha cukorbeteg vagyok? :-)

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.01.15. 18:50:07

@George Jung: Miért szemétség ez a poszt?

Dögöljön meg az összes koldus. Egyetlen rendes ember sem koldul, érted?

Aki hajléktalan és éhes az kaját lop, vagy elmegy dolgozni nem pedig koldul...

"De azok, akik nem adnak a pirosnál kéregetőknek, rá sem szoktak nézni a kéregetőre! Nekem ők az igazi férgek. Meleg autóban tartanak meleg otthonokba, és nem ad 50 Ft-ot a rászorulóknak sem, mert "koldusmaffia"."

Nekem meg az az igazi féreg aki támogatja a semmirekellő embereket. Az ilyen alibi munkásoktól kezdve akik arra játszanak, hogy szánalomból megveszed a senkinek sem hasznos képeslapot/sorsjegyet/lófaszt.

Csináljon valami hasznosat.

(A szórólapozók hasonló téma - egyrészt kurva zavaró másrészt illegális harmadrészt környezetszennyező és negyedrészt teljesen haszontalan.)

Véraláfutás 2009.01.15. 20:03:05

@br:

"(A szórólapozók hasonló téma - egyrészt kurva zavaró másrészt illegális harmadrészt környezetszennyező és negyedrészt teljesen haszontalan.)"

Ismerősöm említette, hogy felmérések szerint a szórolap a leghatékonyabb a reklámban, meg munkát ad másoknak (addig se munkanélkülin tengődik valaki, vagy lóg a levegőben és mondjuk unalomból kirabol).

Ettől függetlenül én se kedvelem, leginkább azért mert megy a szemétbe a papír és a festék. Aztán meg egy két nyomulósnak törném le a kezét, mikor az ember hasába nyomja, hogy azért is vedd el, sőt ha nem veszed el, szégyeld magad, hisz ő ezzel keresi a kenyerét (leszarom)...

lajek 2009.01.15. 22:36:59

@Dinin: Hát csak azért nem kap a pofájára, mert akkor a kékruhások egyből bevisznek +te leszel a bunko paraszt aki egy szegény öregasszonyt megcsap. egyébként ha a rendőrök adnának egy olyan napot amikor meg lehet csapkodni bűntetés nélkül, sztem percek alatt kilóméteres sor lenne, mint az áruháznyitáskor.

Horizont 2009.01.15. 22:58:31

Szerintem ez a néni magányos és plusz szereti a pénzt! Mindkét problémáját megoldja!

lajek 2009.01.15. 23:00:10

Én tudom, hogy kiszorító rasszista bunkó vagyok. De én mindig is úgy gondolkodtam,hogy az állatvilágban a gyengébb elpusztul és a dögevők felfalják, ha az ember a világ urának tekinti magát, akkor cselekedjen uralkodó fajhoz méltóan. A sas mama a testi fogyatékkal kikelt fiókát nem eteti, így az elpusztul, az embereknél meg a fogyatékkal élőknek lassan több joga lesz, mint az egészségeseknek, miközben neklik semmi "hasznuk". Elnézést ha esetleg durván fogalmaztam.

Perillustris 2009.01.15. 23:06:56

Ha sokat basztatjátok Anna nénit, elmegy inkább kést élezni, aztán retteghetnek a pécsiek.

Perillustris 2009.01.15. 23:10:40

"De azok, akik nem adnak a pirosnál kéregetőknek, rá sem szoktak nézni a kéregetőre! Nekem ők az igazi férgek. Meleg autóban tartanak meleg otthonokba, és nem ad 50 Ft-ot a rászorulóknak sem, mert "koldusmaffia"."

Demagóg. Ha szemezel vele, attól jobb lesz? Esetleg 10-20 lámpánál kéne adni egy ötvenest? Nem mellesleg a kereszteződésekben bóklászni ön- és közveszélyes, úgyhogy a legjobb lenne, ha holnaptól senki se adna egy fillért se.

Horizont 2009.01.15. 23:13:48

@lajek: ez több mint durva! Ha esetleg egy családtagod fogyatékkal élő és más így beszélne róla, mit szólnál?
Vagy mit szeretnél, hordjunk össze egy hegyet és nevezzük el Tajgetosznak?
Te kevered a dolgokat. Az élősködő ember nem egyenlő a testi fogyatékkal élőkkel! Képzeld. Mondjuk én szégyellném magam ha ilyen nézeteim lennének!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.16. 03:11:11

@Dexter Morgan78:

Ez a veseköves hír is kb. olyan bréking, mint amikor mittoménmilyen nevű celebecske - olyan híres, hogy meg se jegyeztem - átfestette a hajszínét az eredetire...:-S

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.16. 03:18:10

@mind2:

"Mi az a rohadt fontos és halaszthatatlan ügy, amiért meg kell tölteni velük a sürgősségit?"

A friss, piaci csirkefarhát.:P Egyébként meg a szüleim is nyugdíjasok már, úgyhogy aki ebből levezeti, hogy nem tisztelem a nyugdíjasokat, annak üzenem, hogy a hülyeséggel, nem a korral van bajom.:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.16. 03:27:00

@George Jung:

Én egyszer meg akartam venni egy "alibiújságot" az egyik koldustól, de nem adta. Akkor meg minek hurcolásztatják vele a Fedél nélkülisek? Miért nem koldul simán? Egyébként volt már, hogy odajött hozzám egy hajléktalan, és teljesen őszintén úgy kért tőlem aprót, hogy megmondta, hogy piára kell. Adtam neki kb. egy ötvenest, aztán jó bebaszást kívántam.:) Úgyse költi másra. De egyik barátom járt már úgy, hogy oda akarta adni az egyik csövinek a szendvicsét, erre az elküldte az anyjába, és még meg is akarta verni, hogy mi az, hogy nem pénzt ad neki. Vagy klasszikus a napszemüveges "vak" hajlesz, aki miután kikoldulta magát, leszáll a fehér bottal a villamosról, leveszi a napszemüveget, és látása teljes birtokában vígan elbeszélget a haverjaival. És akkor még hány olyan pesti koldus van, akitől elveszik a gyerekét, és azt külön koldultatják, a koldusmaffia meg gyakorlatilag az ötödik bőrt is lehúzza róla. Ezek után állapítsd már meg a nagy rohanásban, hogy ki a rászoruló, és kinek adsz csak kidobott pénzt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.16. 03:31:19

@zero:

Hát drága jó szülővárosomat, Demszkygrádot már kutyába se veszitek?:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.16. 03:56:27

@lajek:

Ja oké, csak aztán nehogy fogyatékos gyereked szülessen. Egyébként meg csak szimplán szociáldarwinista vagy, az emberiségben viszont hála Istennek még megvan jobb helyeken az az erény, hogy szolidáris az esendőbb tagjaival. És itt most nem a saját hibájukból lecsúszott, majd utcára került hajléktalanokra meg a segélyből nyerőgépezőkre gondolok. Sebaj, legalább dicséretes, hogy vállalod a gondolkodásmódodat, és tudod, hogy nem mindenki fog egyetérteni vele.

George Jung 2009.01.16. 08:39:58

Mj, br, szellem, Véraláfutás, Hosszúlépés:

Mindegyikőtöknek igaza van! Mától én sem adok. Ha hozzám szólnak, még le is köpök Őket. Ha kell, a nevetekben is. Ha ezután látok egy koldust, lefényképezem, kerítek egy klassz kis történetet köré, és már küldöm is. Ha pedig esetleg mozgalom szerveződne, és menni kéne segíteni a pécsi jegyzőnek jól megrugdosni Anna nénnyét, ki ne hagyjatok! Hívjatok, és megyek!

kopaszfarkas 2009.01.16. 09:25:39

Kösz MJ, amikor majd a nézeteim miatt legközelebb elküldenek az anyámba, megmondom,
hogy én nem egy nyomorult, szívtelen tuskó vagyok, hanem szociáldarwinista. :)

Sajnos én is azt vallom, hogy amelyik társadalom többet költ a betegekre, mint saját fejlődésére, betegségre van itélve.
Márpedig az utóbbi 20-30 év nyugati-szocializált társadalmában ez megy. (Beteg is szerintem.)
Az meg hogy egy fiatal párnak születik egy fogyatékos gyereke: leggyakrabban nem is mer vállalni másikat. Egyrészt tudja, hogy az összes lelki és anyagi tartalékát fel kell majd használnia, hogy csak a minimálisan élhető életet is biztosítani tudja, másrészt titkon fél tőle, hogy esetleg a másik is olyan lesz. Ezzel lehet 2-3 egészséges gyermektől fosztják meg magukat.

Persze ez nem minden fogyatékra vonatkozik, pl. vak, siket gyerek még simán lehet hasznos tagja a társadalomnak, hiszen van 4 érzéke amivel valamilyen szinten pótolni tudja az 5.-ket, de ilyen Dawn-kóros, autista, szellemi fogyatékos gyerekekkel, nem tudom mit lehet kezdeni.

Mondjuk nem tudom mi köze ennek Anna nénihez, de szegény lajek úgy egyedül maradt, úgyhogy nosza lajek, szégyelljük magunkat együtt.

Hosszúlépés 2009.01.16. 09:40:14

@George Jung:

Ej, ej :)

Mindenki fröcsög, de te is a végletekig sarkítasz (ami persze nem baj).

Lehet, hogy csak nekem vannak rossz tapasztalataim a hajléktalanokkal/koldusokkal (volt olyan, amelyik letaperolt, mondjuk nem köszönte meg, amit utána kapott). DE: miért kéne akár csak elviselnem azt az embertársam, amelyik az állati létezés szintje alá süllyedt?
Írta valaki, hogy a tisztes szegénységben élő nénitől vett virágot, stb. Képzeld, velem is történt már ilyen, és jó érzés volt, hogy segíthettem. De miért segítsem azt, aki dolgozhatna, vagy akár csak tehetne magáért és ehelyett inkább szó szerint ott rohad el részegen fetrengve a saját piszkában?

Avatar 2009.01.16. 11:12:46

@kopaszfarkas:
"Sajnos én is azt vallom, hogy amelyik társadalom többet költ a betegekre, mint saját fejlődésére, betegségre van itélve. "

Szerintem sokkal nagyobb szerepet kellene adni az önkéntességnek a karitatív és szociális támogatások területén. Az államilag kiosztott pénzeket le kellene csökkenteni, és ezzel párhuzamosan az adókat is lehet vagdosni. Így több maradna azoknál akik valóban megtermelik a pénzt, és ha ők együttéreznek valakivel azt majd támogathatják, de legyen jogunk azt mondani, hogy "te tőlem egy büdös fillért nem kapsz"!

Egy jóléti társadalom megengedheti magának, hogy eltartsa a gazdaságilag önellátásra képtelen tagjait, de egy olyan ország, ahol sokszor az sem tudja eltartani magát, aki beleszakad a munkába, ott ez nem biztos, hogy működik.

p_p 2009.01.16. 15:34:44

A turistákat sem kíméli ezt tanúsíthatom:) De valahogy süt róla az őszintétlenség ezért elküldtem a faszba.

Voyager 2009.01.16. 16:33:38

sztem a nénje csak a "kultúrális főváros" rendezvénysorozatra gyűjt mert tudja milyen rosszul áll a dolog szénája

Ő Pécs városának titkos ügynöke! S mivel igen rosszul áll a projekt bevetették a szuperfegyvert! :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.16. 21:10:35

@George Jung:

Te szimplán hülye vagy, vagy többen segítenek? Igen, adtam már mondjuk kaját koldusnak, sőt, vettem rotringot süketnémától is. Viszont nem adok annak, aki kamuzik, vagy aki erőszakos, vagy akitől tudom, hogy elveszik a pénzt. Mert minek? Hadd ne kelljen már elszámolnom neked, hogy kinek adok és kinek nem. Kösz.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.16. 21:12:47

@kopaszfarkas:

Miért kéne szégyellni magatokat? Az öregek sem hasznos tagjai a társadalomnak, úgyhogy ha majd nem bírsz annyit dolgozni, mint most, szépen téged is kirakunk fókát csáklyázni a jégtáblára. Megfelel?;-)

Véraláfutás 2009.01.16. 23:41:21

@George Jung:

Te aztán csak fehéren-feketén látod a világot? Mert érdekes látótér az is, de én abból kinőttem már.

noirp 2009.01.17. 09:22:54

Nem tudom, mi ezen akkora hír...a százezres nyugdíjjal kistafírozott "szegény nyugdíjasok" mind ilyen pofátlanok, aki tényleg szegény, 30 e Ft a nyögdíja, az nem fog így őrjöngeni, pláne nem nyílt utcán.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2009.01.17. 21:33:46

@_alesi_: Van még Kálmán (aki kutyát sétáltat kutya nélkül), Emese (ő mondjuk nem koldul csak szeret mindenkivel beszélgetni) meg a cigányasszony, aki leveszi rólad az átkot 2000 forintért...

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2009.01.17. 21:47:21

@epres négercsók: ja igen, van a néni is, aki folyamatosan buszjegyre kér, meg a férfi a király úton, akinek naponta van születésnapja és pezsgőt venne. :)

GatyaPityu 2009.01.18. 16:50:30

ON:
Na, akár lehet Annus néni az Európa kulturális fővárosa, 2010 Pécs rendezvény arca is! :-D
Egyébként ezért nem adok én sosem utcai koldusoknak egyetlen forintot sem. Szinte biztos vagyok benne, hogy nem szorulnak rá, vagy nem oda kerül a pénz, ahová való (pld. kocsmák kasszájába, koldus maffia zsebébe, stb...)

soulstorm 2009.01.19. 00:23:28

Felspanolt ez az Annus nénis dolog, nem tudom a többiek hogy vannak vele, de én itt élek Pécsett és volt szerencsém már hozzá párszor. Rettentő erőszakos az öreglány az tény és amiért rühellem az az, hogy valójában nincs szüksége a pénzre, a fia és ő maga is gazdagabb mint itt bármelyikünk ezt biztos forrásból tudom. Az egyik véleményhez meg annyit tennék hozzá, hogy pont az ilyen hobbispílerek miatt alakul ki az emberekben, hogy nem kell pénzt adni a koldusnak. Na de mindegy, legalább jót röhögünk, a cikk nagyon állat, jót visítottam rajta. Kellenek ilyenek is egy nagyvárosban:D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.19. 01:38:30

@soulstorm:

Személy szerint nekem egyáltalán nem kellenek az ilyen "attrakciók", és nagyon örülnék, ha normálisan tudná leélni élete hátralévő részét, mondjuk a gyerekeivel és az unokáival.:-/ Amire úgy tűnik, hogy nincs sok esély.

leveliro1 2009.01.19. 11:55:54

1. Régen rájöttem, hogy attól, hogy valaki megöregszik, még nem lesz bölcsebb. Ha fiatalon hülye volt, akkor idősen is az lesz. Az okos fiatal megöregszik, na akkor ő bölcsebb lesz, mert az esze mellé még egy nagy csomó tapasztalatot is begyűjt.. Őt kell tisztelni, nem általában az időseket.

2. Az elesettek segítésének a legkényelmesebb módja, hogy, ha odajön hozzád egy koldul, akkor adsz neki egy kis pénzt. Ez olyan, mint a boltban: mindig a legszarabb árut teszik ki a pénztárgép elé, mégpedig azét, aki a legtöbbet fizet. Tehát ha koldusnak adsz, akkor nem segítesz senkit, csak megvásárolod a saját lelkiismereted nyugalmát. Ezért megérdemled, hogy a koldusok is "hamis" árut adjanak. Mindenért meg kell dolgozni, ha segíteni akarsz valakinek, azért is.

süti beállítások módosítása