Nem szeretném, ha ebből sorozat lenne június 7-ig, az EP választásokig, de benne van a levegőben, ha ilyen keményen belehúztak a politikusok ...
Tegnap írtam, hogy "hivatalosan is beindult a választási kampány. Ennek csalhatatlan jele, ha a politikus kicammog a pártházból/Parlamentből, és átad/megígér valamit, esetleg még bejátszhat egy alapkőletétel vagy egy alapító okmány átadása/átvétele is."
És tessék:
Na vajon most mit adnak át? Bajnai Gordon távollétében Hiller István volt az Ügyeletes Szalagátvágó Miniszter ...
2,2 kilométer új vasútvonalat építettek ... a szentendrei Skanzenben.
A pálya a mezőhegyesi állomásnál kezdődik, ami a skanzen új bejárata, innen a Kovácsműhely, a Sztaravoda patak, a Vízimalom és a Harangláb megállók érintése után ér a végállomásra a Néprajzi látványtárhoz.
A skanzen a közép-magyarországi operatív programnál pályázott egy négyelemű, 2010-ig tartó projektre, amelynek teljes összege 2,2 milliárd forint, és ebből mindössze 200 millió a hazai önrész.
A négyelemű projekt összegének csaknem fele esik a két vasúti fejlesztésre. Hatvanmillióba kerül a motorvonat és felújítása, körülbelül félmilliárd a vasúthálózat megépítése és ugyanennyiért épül a másik vasúti beruházás, az új bejárati épület, amely a ma is szinte eredeti formájában álló mezőhegyesi állomás másolata lesz.
Az összesen kb. 1,1 milliárd forint ... A jegyár meg elővételben 400 forint, a vonaton meg 500 forint.
Kurva jó, hogy lehet vonatozgatni a Skanzenben, tiszta hiányérzetem is volt már emiatt, de akkor is bmeg, amíg a Pécs-Budapest IC(!) a 228 kilométert 3 órás menetidővel (75 km/h átlagsebesség, jegyár: 3580 HUF+helyjegy) nyomja le, az EU-s pénzeket ne ilyen bohóckodásra költsük már el ...
Az EU-t nézzük hülyének? Az év végén meg faszán kimutatják, hogy hűdekurvasok EU-s pénz jött az országba.... ja, csak az emberek nem találkoznak az eredményével.
Illetve az igen, aki most elmegy vonatozni a Skanzenbe ...