Skip to content


       Szűrés lista

Dübörög a vasútépítés ...

Nem szeretném, ha ebből sorozat lenne június 7-ig, az EP választásokig, de benne van a levegőben, ha ilyen keményen belehúztak a politikusok ...

Tegnap írtam, hogy "hivatalosan is beindult a választási kampány. Ennek csalhatatlan jele, ha a politikus kicammog a pártházból/Parlamentből, és átad/megígér valamit, esetleg még bejátszhat egy alapkőletétel vagy egy alapító okmány átadása/átvétele is."

És tessék:

Na vajon most mit adnak át? Bajnai Gordon távollétében Hiller István volt az Ügyeletes Szalagátvágó Miniszter ...
 

2,2 kilométer új vasútvonalat építettek ... a szentendrei Skanzenben.
A pálya a mezőhegyesi állomásnál kezdődik, ami a skanzen új bejárata, innen a Kovácsműhely, a Sztaravoda patak, a Vízimalom és a Harangláb megállók érintése után ér a végállomásra a Néprajzi látványtárhoz.

A skanzen a közép-magyarországi operatív programnál pályázott egy négyelemű, 2010-ig tartó projektre, amelynek teljes összege 2,2 milliárd forint, és ebből mindössze 200 millió a hazai önrész.
A négyelemű projekt összegének csaknem fele esik a két vasúti fejlesztésre. Hatvanmillióba kerül a motorvonat és felújítása, körülbelül félmilliárd a vasúthálózat megépítése és ugyanennyiért épül a másik vasúti beruházás, az új bejárati épület, amely a ma is szinte eredeti formájában álló mezőhegyesi állomás másolata lesz.

Az összesen kb. 1,1 milliárd forint ... A jegyár meg elővételben 400 forint, a vonaton meg 500 forint.


Kurva jó, hogy lehet vonatozgatni a Skanzenben, tiszta hiányérzetem is volt már emiatt, de akkor is bmeg, amíg a Pécs-Budapest IC(!) a 228 kilométert 3 órás menetidővel (75 km/h átlagsebesség, jegyár: 3580 HUF+helyjegy) nyomja le, az EU-s pénzeket ne ilyen bohóckodásra költsük már el  ...

Az EU-t nézzük hülyének? Az év végén meg faszán kimutatják, hogy hűdekurvasok EU-s pénz jött az országba.... ja, csak az emberek nem találkoznak az eredményével.

Illetve az igen, aki most elmegy vonatozni a Skanzenbe ... 

Címkék: választás válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr161053813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reKorrekt 2009.04.09. 08:36:54

Nekem is lenne egy vonatos ötletem, de a azon a szerelvényen nem lenne poggyászkocsi...

Tegnap sikerült úgy bebaszcsizni hogy most ébredtem fel. Köszönöm hubertusz. Asszem beléptem a Sedux pártba? :D

Carnivora (törölt) 2009.04.09. 08:38:37

Mondjuk ez nekem tetszik hangulatos lehet meg turisztikai szempontból is behozza az árát.

reKorrekt 2009.04.09. 08:40:52

@Carnivora: jogos, de nap mint nap olvasunk ilyen dolgokról (ezrével) és emellett azt kell látnom hogy a "légimentőknek sikerült összakalapolniuk 10 millió forintot"? Röhej..

GatyaPityu 2009.04.09. 08:41:44

@Carnivora:
Nekem is tetszik, csak a cikk második részében írt Bp.-Pécs út ára és a vele párhuzamban leírt menetideje az, ami nagyon nem kóser... És ennek tükrében már nem olyan jól hangzik ez a beruházás.
Én Siófokra szoktam néha leutazni, az kb. 120 km és az út ideje kb. 2 és fél, háromnegyed óra.

GatyaPityu 2009.04.09. 08:42:47

Egyébként erre van egy sajnos nagyon is valóságtartalmú vicc:
- Miért ilyen sok a hazai vonatok menetideje?
- Fenn kell tartani a nagy ország látszatát...

reKorrekt 2009.04.09. 08:45:42

@Atro: fogadunk hogy a következő 50 évben nem csökken 2 óra alá a Szeged-Bp menetidő?! Pedig amennyi pénzt a mávba ölnek, már újra lehetett volna építeni az egészet..

Carnivora (törölt) 2009.04.09. 08:46:18

@A lámpavas öregbíti a bőrt [Korrekt]:

Jó persze értem, de akkor nem kellene egyáltalán költeni kultúrára, sportra stb. ennek me eleve a nagyrészét az unió fizette meg lelkes amatőr, aki összerakta évek alatt azt a kis motorvonatot.

@Atro:

A vasútfejlesztésre külön lehetne pályázni. Csak az a bibi, hogy ahoz először az összefoglaló néven MÁVnak nevezet 77 fejű szörnyet kellene megreformálni, mert az állambácsival ellentétben a az Unyió nem önti a pénzt a feneketlen kútba.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.09. 08:49:37

@Carnivora:

Persz, a turisták imádni fogják, de amikor semmire sincs pénz, akkor ne ilyenre költsenek....

Kérdés:
1,1 milliárdból hány fűthető váltót lehetett volna venni, hogy télen ne bénuljon le a MÁV?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.09. 08:51:09

@Carnivora:

Igen nem kell költeni ... bocs, de az államcsőd köszübén mi a fontosabb?

A kultúra meg a sport,. vagy a munkahely és a túlélés?

5-6%-os MÍNUSZBAN pörög a GDP, ébredjünk már fel ....

naCp 2009.04.09. 08:51:12

amúgy a BP.-Pécs vonalaon a legnagyobb vicc, hogy van az IC, meg van a személyvonat... nincs se gyors, se sebesvonat...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.09. 08:53:45

@natnaCp:

A Pécs-BP vonalat csak azért hoztam fel, mert oda nincs autópálya, így a megyekszékhelyről csak vonattal lehet Budapestre közlekedni ...

Geza 2009.04.09. 08:55:13

Mámeg ez a pesszimizmus.

Nyilvánítsuk az egész országot skanzennek, aztán akkor lesz pénz a bp-pécs intervillage vonatra, nem cirmognak az okosok hogy ez korszerűtlen meg az elavult, nem nézik hülyének meg nácinak azt, aki ápolja a kulturális örökségét és őrzi a hagyományait, és az egész tetejébe nem lehet csak úgy ukmukfukk ocsmány beton-üveg-acél plázákat rittyenteni bárhová.

Turistacsalogató látványosságnak rendezhetnénk tradícionális futóversenyeket mondjuk a politikusaink meg egy falkányi kuvasz részvételével, lehetne ostorral csapást gyakorolni a szadesz kartonbábujaira, ésatöbbi, ésatöbbi.

Mondom én, a korlátlan lehetőségek hazája ez, csak három dolog kéne ide: képzelőerő, merészség, és az apeh porig bombázása :).

moRtiZ 2009.04.09. 08:55:14

Most voltam Svájcban, elmentem egy kis helyi faluba. 2 átszállással utaztam 186km-re, 2óra30perc volt az út. Az ár viszont zúzós ottkint ~28.000 ft volt a retour jegy.

Viszont ott összeszervezik a buszok és a vonatok csatlakozását mindenfele, sőt, ha megveszek egy jegyet az útra, akkor az érvényes minden távolsági járatra... Úgy értem nem csak vonat, busz is.

Carnivora (törölt) 2009.04.09. 08:55:14

@zero:

Tudod zero ez úgy megy, hogy pl. Albániában semmi nincsen amit imádni tudnék, vagy érdekelne így nem is megyek oda meg kb. más turista se nagyon így nem is nagy bevételük vana tuizmusból.

Viszont, ha kitalálsz dolgokat amivel lehet turistát az országba csalgatni az pénzt hoz. Ezért is költ az állam pl. forma 1-re, mert a többszörösét verik el a nyugati turisták pár nap alatt.

Ez is bizonyára nagyon fog tetszeni a fotómasinás japán kis turistáknak főleg, ha utánna mindjárt nézhetik a szővés-fonás-köcsögölést ... elmondják otthon, és még több kicsi japán turista jön kattingatni.

Magyarországon ilyesmiket kell bedobni , mert nincsen pálmafás tengerpart ... sőt a csehekhez képest eléggé lemaradtunk a turista csalogatásban. -

naCp 2009.04.09. 08:57:16

@zero: értem én, csak én spec hetente 2szer járok arra, és 161 km-re veszek 180 km-es jegyet (1km miatt), cserébe 3 órát utazok személlyel, mert nálunk nem áll meg az IC. hát milyen szolgáltatás ez??
(arról nem is beszélve, hogy a MÁV mint olyan bármit megtehet, mert nincs konkurencia)

Rhod 2009.04.09. 08:59:15

@zero: a fűthető váltós példa nem méltó e bloghoz. Olyan "lélegeztetőgép" íze van.
Pályáztak, megkapták, felépítették, üzemeltetik. Végre valami amit nem ellopnak. Ne ezen fanyalogj, legyen bejegyzés a demjén féle orosz lottóbizniszről.
Pécs-Bp: ott a 6-os út, még mással nem jártam arra (Pécs ill. Szekszárd) mint motor vagy autó. A 6-ost meg jó darabon megcsinálták és van M6 Dunaújvárosig.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.04.09. 09:00:57

@A lámpavas öregbíti a bőrt [Korrekt]:

helyesebben mondva személykocsi nem lenne, nem?
csak más vagonok, nem rendeltetés szerűen használva.

Rhod 2009.04.09. 09:01:31

DemjÁn, basszammeg, nem Demjén :)

Carnivora (törölt) 2009.04.09. 09:01:59

@natnaCp:

Persze jogos ez a probléma, de elkezdenék azt a vonalat felújítani az nem ilyen könnyen ellenőrízhető project kb. annyi lenne belőle, mint a 4-es metróból, amíg a MÁV ilyen amilyen meg a kormányzat szintén ilyen amilyen. -

naCp 2009.04.09. 09:05:23

@Carnivora: végzettségem szerint közlekedésépítő technikus (is) vagyok, szóval voltam már vasútépítésen illetve felújításon. meg lehetne oldani simán, hogy BP-től ne csak Pusztaszabolcsig legyen 2 vágány, utána meg végig 1, és máris gyorsabb lenne a közlekedés, mert nem kellene arra várnunk fél órát, hogy a MÖGÜLÜNK ékező IC-t elengedjük.

Carnivora (törölt) 2009.04.09. 09:07:54

@natnaCp:

Nem nagyon értetted meg miről akartam szólni. Nem a kivitelezéssel lenne a fő probléma, hanem a kivitelezés módjával ... tudod főválllkozók-alvállalkozók eltünedező milliárdok, hónapos leállások ...

Petrow 2009.04.09. 09:08:00

@zero: Ajánlom figyelmedbe az elvira keresőben a Budapest - Salgótarján, Budapest - Kaposvár, Budapest - Zalaegerszeg párosításokat... sírni fogsz.

Beer Ninja 2009.04.09. 09:09:15

Hahó! Egyetértek zero-val, ha már szarban vagyunk, a skanzenbe eddig is elmentek emberek/osztálykirándulók, és nem a vasút miatt. Nem erre kellene költeni.

Viszont 1 gondolat felvetődött bennem. Tegyük fel, hogy OK, megszorítunk, leépítünk szívunk (rohadtul nem OK, az elkúróktól kellene első körben vagyonelkobzást végrehajtani).. A köztársasági elnöki hivatalon nem jut eszébe senkinek megszorítani? Menyibe kerül nekünk? És mit profitálunk belőle? Semmit. Halál felesleges. Évente megspórolhatnánk azon is pár milliárd forintot...
Semmi bajom Sólyommal, csak épp tök felesleges a tiszte és az udvartarása.

Carnivora (törölt) 2009.04.09. 09:09:48

@zero:

Beruházások nélkül nincsen kilábalás a válságból.

Reggelire egyébként van egy nagyobb vastagbőrt igénylő hír:

Még nem kapta meg a magyar állampolgárságot a vajdasági énekesnő, aki 2006-ban nyerte meg a Megasztárt. "Január végén adtam be a kérelmet, de múlt héten kaptam egy levelet, hogy hiányoznak papírok - nyilatkozta a Blikknek. Nem fogadták el például a nagyapám keresztlevelét, más iratokkal is igazolnom kell, hogy magyar volt. A másik dolog, amit be kell adnom, az érettségi bizonyítványom közjegyzővel hitelesített másolata, hogy bizonyítani tudjam, magyarul tanultam." Rúzsa Magdi közel két éve intézi az állampolgárságot. A papírokért haza kell mennie Kishegyesre, de most éppen egy turné közepén van.

index.hu/kultur/blog/2009/04/09/ruzsa_magdniak_bizonyitania_kell_hogy_magyar/

naCp 2009.04.09. 09:11:07

@Carnivora: de értem én. valóban ez lenne a fő probléma. de ha nekiállnának akkor egyszer csak elkészülne, és nem ilyen balkáni állapotok lennének.

kill004 2009.04.09. 09:11:20

Valljuk be, azért több értelme van mint a cigány kultúra központnak. (vagy hogy hívják)

Carnivora (törölt) 2009.04.09. 09:11:57

Na a ma reggeli termés egyre jobb :

Szerdán tárgyalták annak a rendőr főhadnagynak az ügyét, akit a katonai ügyészség bujtogatással vádolt egy fórumhozzászólása miatt. Torzsa Endre a Tettrekész Magyar Rendőrség Szakszervezete honlapján saját nevén regisztrált, és felháborodásának adott hangot, amiért a szakszervezet főtitkárát bujtogatással gyanúsítják a rendőri vezetést kritizáló megnyilvánulásai miatt. Ezután őt is meggyanúsították.

index.hu/belfold/2009/04/09/forumozasert_allitottak_katonai_birosag_ele/

rolika 2009.04.09. 09:13:14

na igen, jól beleillik a teljesen felesleges völgyhidak, alagutak sorába, hogy milyen f.sza nekünk, jön a sok eu-s pénz, és aztán???

le merem fogadni, azért volt ilyen kibeb.szott drága, mert a nagyszerű máv-os előírások mindenre vonatkoznak, és ugyanúgy meg kell felelni minden tökéletetlen bürokrata előírásnak, mintha az egy normál vasútvonal lenne...

egyébként csak engem zavar, hogy egy MAGYAR hagyományőrző létesítményt mi a haragos búbánatért illetünk egy idegen elnevezéssel?

Carnivora (törölt) 2009.04.09. 09:13:37

@natnaCp:

Jah csak az unyió ellenőrízhetetlen bemondásos ügyleteket nem szponzorál ...

Rhod 2009.04.09. 09:14:42

@Carnivora: ebben a pillanatban olvastam az idézett cikket: akkor most holló hollónak mégis kivájja, vagy élőben láthatjuk a híres "kádári reflexet?"

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.04.09. 09:21:53

Ez valami olyasmi, mint amikor kevés a pénz a családi kasszában, akkor nem luxuscikkekre költök, hanem élelmiszerre.

Fontossági sorrend.

Szarban van az ország, de a Skanzenben vasútvonal épül. Hurrá.

reKorrekt 2009.04.09. 09:21:59

@Carnivora: "de akkor nem kellene egyáltalán költeni kultúrára.."

Ámen

rolika 2009.04.09. 09:24:20

: ezt akartam bekommentelni :)

jól illik a poszthoz, a teljesen felesleges presztízsberuházások sorába. főleg, ha szétlopják majd az egészet.

eszkep 2009.04.09. 09:26:52

@Carnivora: A túristának előbb el is kell jutnia a Skanzenbe, pl. az említett Bécs-Budapest vasútvonalon...

Carnivora (törölt) 2009.04.09. 09:27:12

Ne zuhanjatok má át Lendvai Ildi demagógba ... még pár hét, és a blog megnyitásakor az éhes proletár fog felcsendülni ...

Carnivora (törölt) 2009.04.09. 09:28:05

@eszkep:

A pénzes turista repcsivel jön a sógorok kocsival ruccank át fodrászhoz meg bevásárolni. -

Carnivora (törölt) 2009.04.09. 09:31:05

@A lámpavas öregbíti a bőrt [Korrekt]:

Na jah aztán számoljuk fel az oktatási rendszert is stb. , és álljunk át az elemi élelmiszerek megtermelésére - nem? :D

Ebben az országban jóval nagyobb baromságokra mennek el a milliárdok, mint ez a project ... ott kellene a gyeplőt visszahúzni.

rolika 2009.04.09. 09:32:22

@Carnivora: nem tudom, megvolt-e ez a cikk:

index.hu/velemeny/jegyzet/2009/04/08/jovo_ido_i._ndash_a_tornado_sziveben/

de ha elolvasod, akkor talán egyetértesz, hogy nem egy hobbivasút a legfontosabb teendő

Karma17 2009.04.09. 09:32:31

Biciklivel szoktam közlekedni, hogy itt a jó idő. Gondoltam, az asszonnyal kinézhetnénk valamelyik hétvégén Szentendrére, és akkor ezt a vasutat is lefotóznám vasútbolond barátomnak. Erről a kiruccanásról erősen lebeszéltek, mivel ha nem akarok a 120-szal száguldozó autók mellett tekerni, akkor max. tolhatom a bringát a bicikliúton, olyan állapotban van.

Hajrá beruházások. Lehet szidni, miért akarok bringázni...

derelyegrádi szellem 2009.04.09. 09:35:21

Én nem látok problémát az ügyben.

Az eu vett nekünk egy skazenvasutat. Köszönjük szépen. Hogy ez értelmes dolog-e avagy sem, azon nekünk nem kell törnünk a fejünket (egyébként én jó dolognak tartom), ez annak a dolga, aki fizette.

Carnivora (törölt) 2009.04.09. 09:39:11

@rolika:

Nem értek egyet nem hobbivasút, hanem turisztikai jellegű beruházás, amely hosszútávon megtérül.

Nincsenek ilyen állami-uniós beruházások tényleg lehúzhatja az ország a rolót.
Nem kell átmenni Lendvai Ildi demagógba.

Sokkal szarabb helyekre elmegy a pénz lásd. fentebb említették már Demján féle orosz lottóbizniszt , amelyre a 200 milliárdos vagyonnal rendelkező üzletembernek 25 milliár forintot adnak a magyar állam által hitelből felvett pénzből. Az nem Magyarországot fejleszti nem itt ad munkát nem itt térül meg ...

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.04.09. 09:40:17

Igen! Az EU pénzek szigórúa meg vannak határozva mire lehet költeni. Ergo van egy zsák amiből iyen tip. dolgokat lehet fejleszteni. Azt nem csoportosíthatod át másra. Szóval megpályáztuk, kaptunk rá, jól néz ki stb. Ezen most tényleg kár fanyalogni, enek inkább örüljünk!

Jó időben, a szentendrei skanzennél parkolóheylet sem találsz, szóval akát még visszahozgatja az árát is. ( Mármint a 200 milla önrészt ). Remélem állagmegörzésre is jut majd.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.04.09. 09:42:05

Grammarnácziakoknak meg üzenem, tudok helyesen írni, csak gyorsan gépeltem! :D

loop80 2009.04.09. 09:43:13

:

Tényleg súlyos a felüljárós sztori. Most, hogy bejelentették, mennyibe kerül, illetve azt is, hogy miután önkormányzati kézbe kerül, nem őriztetik majd, kb. 17.3 másodperc alatt fogják ellopni a...izé...

A helyes választ megtalálhatjátok az alábbi kommentben, ami az indexes hírhez kapcsolódik:

"Nagy értelme volt ilyen aluhidat odatenni, hogy aztán a cigányok, hopp elnézést a színesfémtolvajok ellophassák. Gondolom az átadás utáni nap már csak hűlt helye lesz a hídnak, főleg, hogy már az Index is megírta mennyibe került.

Bár azért engem - csakúgy mint anno Márkus Lászlót - érdekelne, hogy "Mi került ezen a.." hídon 180millió forintba? Amikor tervezték akkor még nem volt cigánybűnözés, elnézést színesfémtolvajlás?" :)

Homeoffice 2009.04.09. 09:46:30

Szasztok!

Eddig kábé a cikkek 80-90 % ával egyet tudtam érteni de, csatlakozva az előttem szólokhoz, én sem értem miért van bajotk ezzela vasúttal.
Ad1: Nagyrészt nem a mi pénzünkből (A MI szó a keresetből és rendesen adózó "balekok" csoportját értem) épült eza kis vasút.
Ad2: Ennek egy részét (mehet a vita mekkorát (mondjuk 35-40 %át)) kiadját bérbe blabla és ezzel a keresletet növelik...
Ad3: Az idegenforgalom igenis húzóágazat Abszurdisztánban :)
Nem vagyok kormánypárti fan de azért néha nézzük már a dolgokat objetívebben....

Geza 2009.04.09. 09:48:47

@derelyegrádi szellem:
A baj csak ott van, hogy ha az eu által nekünk juttataható keret véges, akkor lehet, hogy nem pont erre kéne fordítani.

Tudod, mint a viccben, amikor a gombaszedő meg a fia megtalálják a csodalámpát az erdőben, majd amikor a dzsinn mondja, hogy van három kívánságuk, a kölyök azonnal lecsap:
- Cukor! Csoki!
Mire az apja reflexből:
- Lóf@sz a seggedbe!
- Áááá!

Értem én, hogy ha a családi kassza hiánya 2 millió Ft, akkor egy túrórudi már nem oszt, nem szoroz, azon nem érdemes spórolni mert nem azon kell, de itt 2 milliárd Ft-ról van szó, aminek azért tényleg lett volna praktikusabb helye is.

Carnivora (törölt) 2009.04.09. 09:50:47

@Geza:

Nem jól tudod. Különböző dolgokra lehet pályázni pl. te hiába szeretnél űrkikőtőre pályázni a szemétégetőre szánt pénzek helyett sikertelen leszel.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.09. 09:50:54

@A lámpavas öregbíti a bőrt [Korrekt]: wehehehe, én tegnap megint koktéloztam :)) Igaz, ezúttal otthon. Asszony kínálgatta a paradicsom-léjét, nekem meg eszembe jutott, hogy lehet azt bélelni is :))))

A posthoz: ha választani lehet, hogy a KMOP terhére a Skanzenben épüljön kisvasút, vagy kibebaszott "kutya-wellnes"-t támogassunk, akkor inkább ez.

Homeoffice 2009.04.09. 09:52:30

@Seduxen:
Már megint Sedu???

:D:D:
LOL
én ma fogok:D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.09. 09:52:45

@Carnivora:

Ó, bazdmeg, ezt a köcsögséget ...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.09. 09:52:46

@zero: MÉG nincs ottópálya :))) de hamarosan LESZ! Telis-tele szép hidakkal, alagutakkal, bazdmeg, neked semmi sem jó??? :)))

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.09. 09:54:21

@Gunther: kapdtebe, Te "kmk"-s :)))

Ha már baxol ma dolgozni, legalább ne fájdítsd itt az ember szívét :)))

Javasolhatnám, hogy mondjuk "A kör"-rel kezdjetek este? :))))

Az EREDETI 2009.04.09. 09:57:53

Esztergomból a nyugatiba másfél óra alatt ér fel a vonat, az pedig csak 50km, az a Pécs-Budapest legalább távolság. :) Ja és a jegy már 900ft.

Homeoffice 2009.04.09. 09:58:01

:D:D:D
nem is:D::D

István a királlyal kezdjük:D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.09. 09:58:50

@Carnivora:

seemi baj, nem kell egyetérteni velem :)

Geza 2009.04.09. 10:00:14

@Carnivora:
Aha. Ebbe mondjuk tényleg nem gondoltam bele.
Ha a 'kérjük' és a 'nem kérjük' között volt választásunk, akkor természetesen tévedtem. (Végtelen szerénységem ellenére még velem is megesik olykor :)...)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.09. 10:03:09

@Gunther: nem-nem, az a VÉGE :))) Vagy ezúttal legyen a finálé Varga Miklós - Európa... hm?

Mire levonszolod habtestedet, kikérem a 3 Speed-et, jó? :)))

derelyegrádi szellem 2009.04.09. 10:07:20

@Geza:

Ez az én legjobb tudomásom szerint nem így működik. Pályázni lehet valamire (tehát itt nem arról van szó itt egy x keretösszeg az eu-tól, dönts el mire költöd), a skanzen pályázott a vasúttal, nyert és pénzt kapott ERRE. Ezt nem lehet másra fordítani.

Megfordítva, ha nincs saknzenvasút, attól még nincs HELYETTE más, csak skanzen vasút SINCS.

Az én legjobb tudomásom szerint ez a mechanizmus így működik.

Megjegyzés: A tagországi (hazai) önrész 200 millója meg magából az építés során az áfából vissza kellett jöjjön szerintem. Meg - remélem magyar - vállalkozásoknak volt munkája. Ez is jó, és kivűlről hozott pénzből fizettek nekik, ami mégjobb.

knick16v 2009.04.09. 10:15:23

Azt a 2,2 km vasutat inkább a Ferihegy II-höz kellet volna épiteni...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.09. 10:16:24

@Gunther: te ártány :)))

@Dinin: wehehe, lehet, hogy Veres Janinak megvan a végkielégítése? Biztosan át tudja vetetni valamelyik cimbivel...

Carnivora (törölt) 2009.04.09. 10:19:40

@Az EREDETI:

Magyar Szigetre 4 órát vonatoztam anno pedig 70 km ...

@Geza:

Lehetne pályázni a vasótvonalak fejlesztésére, logisztikai központok kiépítésére uniós direktíva, hogy a távolsági teherforgalmat a vasútra tereljék pl.

Csak szerintem nem mernek , mert a pénzecskékkel elkell számolni. -

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.09. 18:57:19

Ejj már megint azok a rohadt vonatok. Látom itt ez a menő.

Dögöljön meg a nyugdíjas, és atomot minden vasúttal kapcsolatos dolognak. Én speciel jó dolognak tartom azt, hogy:

- van 2,2 km hosszú vasút a skanzenben
-az öreg Bcmot 422-es gyönyörűen megújult. A készítőjének is köszönet érte. (Valkai Csaba) -> az ő anyját is tudom...

A matuzsálem úgy lett átalakítva, hogy könnyen használhassák a kerekesszékesek, és babakocsival közlekedők is.

A motorvonatot nem mellesleg a vasúttörténeti park üzemelteti, és az erre szánt uniós keretet arra basszák el amire akarják. A projekt pedig nem akkor indult, amikor beütött a gazdasági recesszió. Már megint olyan téma merült fel, amiről sokaknak gőze sincs...

+ ki lehet mozdulni mondjuk a SKANZENBE a KÖCSÖG SZÁMÍTÓGÉP elől, és lehet FIZETNI belépőt, és lehet támogatni a turizmust ;)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.09. 19:04:34

Ja, és ha teszem azt megújul valaha az M63-003 (anno a legerősebb dízelmozdonyunk), és ez bármilyen támogatásból fog elkészülni, nekem a Pielstick motor felhörgése bármennyi pénzt megérne...

Carnivora (törölt) 2009.04.10. 07:33:30

@zero:

Na Szekeres Imiék termeltek igazán vastagbőrös témát:

Milliárdokat költene el a Honvédelmi Minisztérium egy fölöslegesnek tűnő beszerzésre. A szaktárca ezúttal a bérszámfejtő pénzügyi számítógépes rendszerét cseréli le hárommilliárd forintért, közbeszerzés nélkül. Szakértők szerint a váltás azért is értelmetlen a válság kellős közepén, mert a jelenlegi rendszer is jól működik, a fejlesztésére és a karbantartására évente százmilliókat fizettek ki az adófizetők pénzéből.

www.mno.hu/portal/628887

Mi a szar kerül évi száz milliókban egy egyszerű adtabáziskezelő programon? meg most vesznek másik 3 milliárdért amit ugyanúgy fenntart majd v.ki százmilliókért ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.10. 08:57:04

@Carnivora:

LOL .... 25 000 katona + a minisztérium dolgozóinak számfejteni a bért ahhoz kurva nagy szerverpark kell..

reKorrekt 2009.04.10. 09:01:36

@Carnivora: Hogy mi kerül bene annyiba? Szerintem ugyanaz ami a kalasnyikov felújításban, a kormányszóvivői oldalban, stb... az apparát és a korrupciós pénz...

süti beállítások módosítása