Gaskó VDSZSZ vezér nagyon-nagyon szeretne sztrájkolni április 30-án. Ami érthető is, az elvonási tünetekkel nem szabad viccelni, és idén még nem volt MÁV sztrájk! Hogy bírta ki eddig? Kész csoda ...
Az, hogy április 30-a PONT a ballagás napja, kit érdekel? És hogy egy 3 napos hosszú hétvége indul? Gaskó megmondta, hogy a ballagás napja nincs kőbe vésve, át is lehet tenni másik napra.
Vagyis, az ország középiskolája, gimnáziuma, diákjai és az összes szülő, rokon és tanár igazodjon egy közlekedési vállalat 5 (!) szakszervezet közül az egyikének(!) a faszságához!
Ugye, érezzük, hogy NEM véletlen nyerte meg a 2008-as vastagbőr díját?
Szeretném megkérdezni, hogy a 2008-as MÁV sztrájkból nem vont le senki semmilyen következtetést? Hogy a tájékoztatás az utazás joga jár mindenkinek, még sztrájk idején is?
Miért nem lépett a Közlekedési Minisztérium, jogszabályokkal, törvénymódosítással, BÁRMIVEL, hogy elégséges szolgáltatás és tájékoztatás nélkül NEM lehet egy országos közlekedési vállalatnál sztrájkolni?
Pofonegyszerű lenne: üljön le a VDSZSZ, a MÁV és a minisztérium éls csináljanak egy kurva sztrájk-menetrendet, melyben pontosan lerögzítik, hogy a sztrájk idején melyik vonalon melyik vonat közlekedik és melyik nem. A sztrájk kezdetén pedig elkapják az elvira.hu-ról a menetrendet és felteszik a sztrájk-menetrendet. Ennyi. Így mindenki pontosan tudja előre, hogy mikor melyik vonattal tud közlekedni.
De Gaskóék nem. Nem tudnak megegyezni. Mikor már azt sem tudjuk hogy pontosan miért is sztrájkolnak ...
De hogy kapcsolódik össze G. & G.? Gaskó és Geronazzo?
Röviden annyit, hogy a két másik vasutas szakszervezet, a VSZ és Mozdonyvezetők Szakszervezete nem nagyon akar sztrájkolni. Gaskó ezt nem nagyon tudja értelmezni/felfogni/feldolgozni ...
"Miért? Miért nem sztrájkoltok Velünk??? Miért?" - jajdul fel naponta többször is Gaskó, belső forrásunk szerint.
Erre adta ki a VDSZSZ ezt a sajtóközleményt:
A VSZ és a MOSZ becsületét csakis saját tagjaik menthetik meg – 2009. április 23.
Újgazdagéknál a ballagási ajándékok listája a hagyományos elemek mellett - úgy mint autó, lakás, satöbbi - mostanában újabb tétellel bővült. Ez pedig a plasztikai műtét. Nos, a vasutasok megtakarításait - már ha lenne ilyen - célszerű volna szájplasztikára költeni. Ugyanis olyan szopás várható, ami Geronazzo Mária - a nagyszájúvá átoperált nőimitátor - praxisában se sűrűn fordulhatott elő, és ha már meg is történt vele ilyesmi, az kétségkívül szakmai önéletrajza élére kívánkozna. Joggal.
A VSZ vezetése eközben csöndben kivár, energiájukat valószínűleg egy újabb szakácskönyv előkészítése köti le, ami egyébként rendjén is való, ha az egyelőre csak a növényvilág kiváltságának tekinthető fotoszintézis fortélyaira akarnák megtanítani a vasutasokat. Kenyérre ugyanis nem lesz pénz, pláne azoknak nem, akik a kormány - ezen belül pedig különösen Bajnai Gordon - ötletrohamának lesznek rövidesen áldozatai, és kerülnek tömegével az utcára.
Bár egészen biztos, hogy a miniszterelnök szellemi képességeit illetően megoszlanak a vélemények vasutas körökben is, annyira hülyének azért ne tartsuk már, hogy össze-vissza nyilatkozna a médiában. Nem ámítás, hanem tény: Bajnai szerint el kell venni a Start költségtérítéséből 50 milliárdot.
(...)
A vasút újkori történetének gyakorlatilag legsúlyosabb katasztrófája előtti percekben a VSZ és a MOSZ becsületét csak egyvalami mentheti meg: a saját tagsága. Mégpedig azzal, hogy a szakszervezeti különbségeket félretéve VSZ, illetve MOSZ-tagként támogatják az általános vasutas sztrájkot. Nekik ugyanis nem kell felfelé "jelenteniük", és megengedhetik azt a luxust is, hogy saját lelkiismeretükre hallgassanak.
De ki fog szopni, mert nem mindegy ... Az utasok, Gaskóék vagy a Szörnyteg?
Ja, a legfrissebb:
Ballagás ide vagy oda, MÉGIS lesz sztrájk, 2009. 04.30-én 00:00-18:00 óra között.
Vagyis azt jelenti hogy TALÁN május 1-én valamikor már minden menetrend szerint fog közlekedni...
Dehogy akarunk mi sztrájkolni. Csak hát muszáj. – 2009. április 24.
"A vasutasok sztrájkjáról sok helyen úgy írnak, mintha az az öncirógatás egyik legalapvetőbb formája lenne, amit kifejezetten tisztségviselők számára fejlesztett ki az evolúció. Azt hiszik, a sztrájkszervezéssel egy kis gyönyört sikerül pumpálni a magyar szakszervezeti mozgalom amúgy igencsak petyhüdt szerszámába.Mert a "tiltakozás legvégső eszköze", ahogy a sztrájkra szokás hivatkozni, mi tagadás eléggé el van hanyagolva manapság. Valószínűleg már rég be is pókhálósodott volna, erre azonban csakis a legkülönfélébb szakszervezetek felelős gondolkodású tagjai, valamint a hasonló hozzáállású, amúgy nem szervezett vasutasok miatt nem került sor. Valószínűleg annyira szeretnénk sztrájkolni, mint amennyire az a szerencsétlen Lajka kutya el akarta hagyni a Föld nevű bolygó légkörét a Szputnyik 2 fedélzetén.
Csak hát nem lehet mást tenni, amikor a társszakszervezetek vezetői több órás közös üléseken vitatják meg, mennyire nem tudnak semmi konkrétumot a kormányprogram vasutat érintő részéről. Holott egy jó közösülésnek inkább lenne több hozadéka. Minden résztvevő számára. Hiszen így a tervezett vasúti megszorítások tagadásába feccölt energia más csatornán levezetésre kerülne, és talán végre sikerülne összefogni egymással, ha már ennyire szívóágra került a magyar vasút ügye.
Persze, igazság szerint a legjobb tényleg az lenne, ha nem kéne sztrájkolni. Azért, mert mondjuk a "szakértő" kormány átgondolná, hogy nincs szükség a veszteségek további növelésére, és meg akarnák beszélni ezt a dolgot a vasutasokkal. Erre még egyébként van egy csöppnyi esély, hiszen a kormány legalább kijelölte azt, akivel a VDSzSz által kezdeményezett kollektív munkaügyi vita keretében legközelebb tárgyalhatunk: Csepi Lajos szakállamtitkárnak hívják.
A törvények kormány részéről történő betartása azonban önmagában édeskevés ahhoz, hogy ne kerüljön sor a sztrájkra. Ugyanis sok ezer vasutas elbocsátása ellen ez a legkevesebb, amit közösen meg kell tennünk."
Az igazság amúgy itt van:
"Persze, igazság szerint a legjobb tényleg az lenne, ha nem kéne sztrájkolni. Azért, mert mondjuk a "szakértő" kormány átgondolná, hogy nincs szükség a veszteségek további növelésére, és meg akarnák beszélni ezt a dolgot a vasutasokkal."
Miért Gaskó, ha ezt akarná, akkor nem sztrájkolnátok? Nincs szükség a veszteségek további növelésére, ez az igazság.
Remélem, téged basznak rúgnak ki legelőször!
Az utolsó 100 komment: