Jellemző, hogy az MSZP kit és hogyan talált Hunvald helyére...
Ugye Hunvald Gyuri, a VII. kerület polgármestere ÉS a Fővárosi Közgyűlés tagja február közepe óta előzetes letartóztatásban van. A cellából meg nehéz részt venni a Közgyűlés munkájában, csodálkozom is, hogy nem kezdeményezték még, hogy az előzetesből is be lehessen kapcsolódni webkamera segítségével szavazni. Gyakran ki tudnák ezt a szocik használni ...
A lényeg, hogy amióta Gyuri a cellában csücsült a szavazatán, addig a (papíron) 1 fős MSZP-SZDSZ többség a Közgyűlésben elillant. Így a Főváros nem tudta elfogadni például az idei évi költségvetését március 15-ig. 530 milliárdról van szó, és hiába egyeztettek folyamatosan a frakciók, Demszky nem engedett Tarlósnak, Tarlós meg nem engedett Demszkynek. Patthelyzet.
Ezért volt olyan fontos, hogy Hunvaldot rávették, hogy írja alá a lemondó nyilatkozatát. (Vajon hogyan vették rá erre? Hogy az egyik legfontosabb aduját kiadta a kezéből?)
Ez megtörtént a múlt héten, így a budapesti MSZP jelölhetett valakit Hunvald helyére.
Molnár Zsolt, az MSZP budapesti szervezetének ügyvezető alelnöke még szombaton nyilatkozott arról, hogy az elnökség egyhangúlag javasolta a döntésre jogosult párttanácsnak: Kivágó Iván Györgyné, a XXIII. kerület alpolgármestere legyen Hunvald György utóda. Bár csak hétfőn hozták meg titkos szavazással a döntését erről, de a testület tagjaival lefolytatott telefonos egyeztetés alapján az MSZP már szombaton bejelentette az Fővárosi Választási Bizottságnál az új jelöltet.
Hova ez a nagy sietség? A Fővárosi Közgyűlés ülése ugye csütörtökön lesz. Oda már kell az egy fős többség. Ezért kellett már szombaton beterjeszteni Kivágó Iván Györgynét a FVB-nek, akik vasárnap erről döntöttek is, de csak a a törvényben előírt határidő letelte után, szerdán kapja meg a mandátumot. Vagyis ha csak a titkos szavazás után, hétfőn nyújtották volna be az FVB-nek, nem lett volna meg a mandátum csütörtökre.
Más kérdés, hogy Hunvald 2,5 hónapja a börtönben van, lett volna elég idő az utódját kiválasztani...
A jelölt pedig, Kivágó Iván Györgyné egy igen kiváló jelöltnek tűnik. Minőségi csere, az ingatlanpanamázó helyére egy nyugdíjas "elvtárstőt". A tökéletes gombnyomogató. A "zűrös" Hunvald helyére nem mertek megkockáztatni senkit mást, csak egy botránymentes, szürke "jó elvtársat". Akinek nincsenek ügyei, nem panamázott, nem várható, hogy elviszik őt is a rendőrök... Ha "igent" kell nyomni, akkor "igent" nyom, ha "nemet", akkor pedig nemet. Nem tűnik ördöngős nehéz melónak, szurkolunk mindenesetre, hogy el ne rontsa ...
Milyen állapotok lehetnek a budapesti MSZP-ben, hogy egészen Soroksárig kellett elmenni egy ilyen jelöltért? De jó lenne megnézni a névsort, akik kihullottak ilyen meg olyan ügyek miatt a rostán, melyről csak az bűnelvtársak tudnak? Hány név lehetett Kivágó Iván Györgyné előtt? 5 név? 10 név? 15név?
Kivágó Iván Györgyné jelölt olyanannyira ismeretlen, hogy még fotót sem talál róla Google. Szerencsére az mszp.hu segít.
Sajnos, egy picike probléma van Kivágónével. Csak annyi, hogy III/II-es volt a drága kartársnő.
A Magyar Nemzet hétfői számában jelent meg, hogy Kivágó Iván Györgyné az 1970-es évektől már a hálózat tagja volt, a nyolcvanas években pedig a III/II-es kémelhárító főcsoportfőnökség 8-as osztályának "B" alosztályán dolgozott. A III/II-es főcsoportfőnökség 8-as osztálya az idegenforgalom területén és az amnesztiával hazatértek között végzett kémelhárító tevékenységet.
Ó, a tökéletes jelölt ... lehet majd a Közgyűlés után faszán nosztalgiázni egy finom bor mellett ...
Az mszp.hu szeretné is eloszlatni a téves következtetések levonását, roppant szűkszavúan:
"Tekintettel arra, hogy az utóbbi napokban széles sajtó nyilvánosságot kapott Kivágó Ivánnénak, a Fővárosi MSZP frakciójába történő beválasztása, és az időközben megjelent információk téves következtetések levonásához is vezethetnek, Kivágó Ivánné fegyveres testületi pályafutásáról hivatalosan az alábbiakat közöljük:
Kivágó Ivánné 1961-ben került a Belügyminisztérium állományába, adminisztratív munkakörbe. Főiskolai tanulmányainak befejezése után pedig a BM III/II-es (kémelhárító) csoportfőnökségre. Szakmai pályafutását 1990-től - az Antal kormány ideje alatt is - a jogutód Magyar Köztársaság Nemzetbiztonsági Hivatalánál folytatta, ahol az év őszén történt nyugdíjba vonulásáig a hivatal nemzetközi kapcsolatait felügyelte.
MSZP- Budapest sajtóiroda
Nem is értik, hogy mi is a probléma. Ássunk csak tovább a jó elvtárs lelkivilágába:
"Sokkal fontosabb Budapest költségvetése, mint az, hogy az azt megszavazó egyik szocialista fővárosi önkormányzati képviselő a Kádár-rendszerben az állambiztonságnál dolgozott.
Kivágóné utalt arra, hogy 12 éve helyi önkormányzati képviselő a főváros XXIII. kerületében, most pedig úgy állítják be, "mintha bűnöző lenne", mert huzamosabb ideig a Belügyminisztérium állambiztonsági szervénél dolgozott.
Ezzel kapcsolatban felvetette: azok az orvosok is bűnözők, akik "az úgynevezett átkosban" meggyógyítottak egy "úgynevezett kommunistát" bűnözők? Megjegyezte: "titkosszolgálatok mindig is voltak, vannak és lesznek", amihez hozzátartozik a nemzetbiztonság is, amit a pártállam idején állambiztonságnak neveztek."
A fővárosért akár egy III/II-t is ...
Az origo.hu-nak pedig azt nyilatkozta, hogy "1991-ben jött el az állambiztonságtól, ahol kezdetben irodistaként, később két főiskolát elvégezve más - titoktartási kötelezettségére hivatkozva nem részletezett - munkakörökben dolgozott. Annyit árult el, hogy egy időben a vámügyekkel és a határőrizettel kapcsolatos állambiztonsági területen tevékenykedett. Azt állította, hogy senkinek soha nem ártott."
A hvg.hu-nak pedig azt, hogy "elmondása szerint a Kádár-rendszerben elvégezte a Belügyminisztérium Idegennyelvi Főiskoláját és a Külkereskedelmi Főiskolát, ezután került állambiztonsági szolgálatba, ahol a III/II-es kémelhárító főcsoportfőnökségen dolgozott. Itt azzal foglalkozott, hogy a külföldiek államellenes tevékenységét megakadályozza, de "nem tett olyat, ami miatt őt meg kellene hurcolni."
A budapesti MSZP vezetője, Burány Sanyi sem talál semmi kivetnivalót:
"-Tudott-e arról, hogy Hunvald György utóda az állambiztonság tagja volt?
- Nem. A jelöltjeinknek minden alkalommal arról kell nyilatkozniuk, hogy van-e bármi olyan a múltjukban, ami etikai kifogás eshet. Ilyen nem volt ebben az esetben sem, a mi tudomásunk szerint. Mindenkit a munkája alapján kell megítélni, a mi ismereteink szerint semmi olyan dolgot – korábbi tevékenységében – nem végzett, ami aggályra adna okot!"
Móka és kacagás volt ám az élet a 80-as években a III/II-eseknél, Medgyessy mindig kikapott pingpongban Kivágó Iván Györgynétől:
A MAGYAR NÉPKÖZTÁRSASÁG
BELÜGYMINISZTER-HELYETTESÉNEK
9/1982. számú
PARANCSA
a társadalomra veszélyes ellenséges személyek
kiválasztásáról és ellenőrzéséről
Budapest, 1982. évi december hó 30-án.
A társadalomra veszélyes ellenséges személyek különnyilvántartásba vételét és ellenőrzését elrendelő 004/1969. számú miniszterhelyettesi parancs végrehajtása eredményes volt.
A különnyilvántartási rendszer szerves részét képezi az állambiztonsági felderítő tevékenységnek. Biztosítja a társadalomra veszélyes ellenséges személyek (továbbiakban: „F” dossziés személyek) differenciált és folyamatos ellenőrzését, tevékenységük visszaszorítását, háborús, illetve az állambiztonságot súlyosan veszélyeztető helyzetben alkalmazandó intézkedések végrehajtását.
A különnyilvántartási rendszernek a változó politikai és operatív követelményekhez történő igazítása, az ellenőrzés és a bűnmegelőzés hatékonyságának növelése, a feladatok egységes értelmezése és végrehajtása érdekében
m e g p a r a n c s o l o m :
1. A különnyilvántartási rendszerben azon társadalomra veszélyes ellenséges személyek szerepeljenek, akik a Magyar Népköztársaság állami, társadalmi, gazdasági rendjével szemben a fellépés lehetőségét latolgatják, várhatóan fellépnek, magatartásukkal tényleges veszélyt jelentenek társadalmi rendszerünkre.
2. A BM III/II. Csoportfőnökség és a rendőr-főkapitányságok III/II. osztályai elhárítási területeiken következetesebben alkalmazzák a különnyilvántartási rendszer előírásait és lehetőségeit. Növeljék az „F” dosszié keretében ellenőrzött személyek számát a kémelhárítás szempontjából érzékeny területeken: az imperialista hírszerző, elhárító és speciális szervek látókörébe került ellenséges beállítottságú magyar állampolgárok, a terrorcselekmények elkövetésére hajlamosak köréből: a népgazdaságvédelem, a katonai objektumok védelme, az amnesztiával hazatértek és az idegenforgalom területein; valamint azok közül, akiket súlyos népgazdasági kár okozásáért, államtitok, szolgálati titok kiszolgáltatásáért felelősségre vontak.
Egy "D209-es ügy" után már meg sem kottyan az ingerküszöbünknek egy ilyen pitiáner "III/II-es ügyecske". De azért durva, nem is az, hogy Kivágó Iván Györgyné még mindig itt van köztünk, 20 évvel a rendszerváltás után, hanem hogy vezető (!) pozícióban van, és 530 milliárd forintról valamint ezzel egy főváros sorsáról fog dönteni! Aki ráadásul már nyugdíjas, hadd kérdezzem már meg, miért nem az unokáival játszik?
De mi is volt pontosan a III/II-es 8-as osztály feladata?
A BM III/II. Csoportfőnökség felépítése:
(hetivalasz.hu)
Egy újabb "szigorúan titkos" irat a BM III/II. Csoporfőnökségéről:
A Belügyminisztérium
III/II. Csoportfőnökség
ÜGYRENDJE
A BM. III/II. Csoportfőnökség (a továbbiakban: Csoportfőnökség) kémelhárító szerv. Munkáját a Belügyminisztérium és a III. Főcsoportfőnökség ügyrendje, a belügyminiszter, illetve állambiztonsági helyettesének parancsai és utasításai alapján végzi.
A parancsnokok kötelesek gondoskodni a személyi állomány eszmei, politikai egységéről, a politikai és szakmai felkészültség állandó emeléséről, a szilárd katonai és szolgálati fegyelem, a magas fokú erkölcsi állapot megteremtéséről. Ennek érdekében szorosan együttműködnek a IV. Főcsoportfőnökség illetékes szervével, valamint a III. Főcsoportfőnökség Személyzeti Osztályával.
6. A Csoportfőnökség fő feladata a Magyar Népköztársaság védelme az ellenséges hírszerző szervek tevékenységével szemben, annak megelőzése, felderítése, megszakítása,leleplezése az ügyrendben biztosított nyílt, vagy titkos operatív eszközök és módszerek alkalmazása útján.
Ezen feladatának teljesítése érdekében a Csoportfőnökség:
a) operatív intézkedésekkel felderíti és operatív úton ellenőrzi az ellenséges hírszerző szervek MNK ellen dolgozó hazai és külföldi egységeinek, fedőszerveinek (objektumainak) tevékenységét, valamint bizalmas nyomozást folytat azok hivatásos beosztottjai és ügynöksége ellen;
b) operatív ellenőrző, kutató munkát végez az idegenforgalom és általában a
nemzetközi érintkezés területein, a magyar és szovjet katonai objektumok
környékén, az amnesztiával hazatértek és a lakosság egyéb olyan csoportjai
körében, amelyek az ellenséges szervek ügynöki bázisául szolgálhatnak;
c) megszervezi a hadiipar, a biztonsági és katonai szempontból fontos közleke-
dési, hírközlési, valamint a kiemelt objektumok, az államtitkok, a Külügyminisztérium, a Külkereskedelmi Minisztérium és legfontosabb intézményeik preventív állambiztonsági védelmét;
d) aktív intézkedéseket foganatosít, akciókat szervez az ellenséges hírszerző
szervek tevékenységének mélyreható felderítése, terveinek keresztezése, erőik
dezorientálása és a közvélemény előtti leleplezése céljából;
e) biztosítja az államtitok-védelem irányításából és ellenőrzéséből fakadó fel-
adatok teljesítését a társminisztériumoknál és az országos hatáskörű szerveknél.
7. A Csoportfőnökség szervei feladataik teljesítése során jogosultak a szocialista törvényesség elveinek betartásával a vonatkozó jogszabályokon alapuló nyílt és titkos eszközöket, módszereket alkalmazni. Ezek alapvetően a következők:
a) szervezett titkos együttműködés létesítése magyar és külföldi állampolgárokkkal;
b) konspirált és találkozási lakások szervezése;
c) figyelés alkalmazása;
d) konspirált környezettanulmány készítése;
e) postai küldemények titkos ellenőrzése;
f) titkos kutatás, előállítás foganatosítása;
g) operatív-technikai eszközök alkalmazása;
h) operatív nyilvántartások, adattárak vezetése;
i) büntetőeljárás kezdeményezése és bizalmas nyomozás folytatása;
j) magyar, vagy külföldi állampolgárok által elkövetett bűncselekmények, sza-
bálysértések ügyében folyamatba tett, vagy eljárás alá vont ügyeknek állam-
biztonsági operatív érdekből történő megszüntetése, hasznosítása;
k) az ellenséges tevékenységet folytató csoportok mélyreható felderítése és tényleges szándékuknak, illetve tevékenységük méreteinek megállapítása és felszámolása érdekében a tevékenység egyes résztvevőinek „visszafordítása”,
vonalaikba hálózati úton történő „beépülés”, „játszmák” kezdeményezése;
l) az ellenség aknamunkájának zavart keltő dezinformációk útján történő akadályozása, felszámolása;
m) a lakossággal közvetlen kapcsolatban álló fegyveres és polgári szervek, intézmények és objektumaik operatív intézkedés fedése céljából történő fel-
használása, az ott kialakult szabályok és kötelmek betartásával (kivéve a párt-
és társadalmi szerveket);
n) a 7. k) alpontban megjelölt célból az ellenséges csoport, vagy szerv vonalaiba hivatásos állományú beosztottal történő „beépülés”, „játszma” kezdeményezése;
o) a Csoportfőnökség hivatásos állománya egyes tagjainak polgári fedéssel
„SZT”-állományban történő foglalkoztatása;
p) operatív célból fedőigazolványok és más okmányok felhasználása.
8. A Csoportfőnökség szervei feladataik teljesítése során módszeresen építenek az állam biztonságát közvetlenül segítő állampolgárok széles körű támogatására
a) A vezetők, vagy az azzal megbízott beosztottak hivatalos kapcsolatot tartanak a munkakörükkel összefüggő szervek és objektumok vezetőivel, tájékoztatják őket az állambiztonságot érintő negatív jelenségekről és igénylik segítségüket.
b) Az önkéntesség szigorú betartásával kialakítják azoknak a társadalmi kapcsolatoknak a körét, akik elengedhetetlen segítőtársak a feladatok végrehajtásában.
c) A lakosság kémtevékenység, vagy államtitoksértés gyanújára utaló bejelentéseit (a névteleneket is) körültekintően ellenőrzik és vizsgálják ki. Azok tapasztalatait az állambiztonsági munkában hasznosítják.
4. A BM. III/II-8. Osztály:
kutatást, ellenőrzést, körözést folytat az ellenséges hírszerzők és ügynökeik felderítése céljából:
a) az amnesztiával hazatértek között ügynököket kutat fel, e célból operatív ellenőrzés alatt tartja a menekült-táborokat;
b) felderíti, leleplezi, megszakítja az idegenforgalom fedésével folytatott ellenséges tevékenységet a rendelkezésére álló lehetőségek (FEP-ek, vám, bel- és külföldi utazási irodák stb. operatív ellenőrzése) felhasználásával;
c) a területileg illetékes kémelhárító szervek szakirányításával és az érdekelt ka
tonai elhárító szervekkel szorosan együttműködve szervezi, biztosítja a ma-
gyar és szovjet katonai objektumok környezetének védelmét, részt vesz a
hadgyakorlatok operatív biztosításában;
d) felkutatja az ellenséges hírszerző szervekkel titkos összeköttetést tartó ismeretlen bűnelkövetőket;
e) irányítja a KKA Értesítőben szereplő beutazó külföldiekkel szembeni operatív
munkát;
f) országosan koordinálja, segíti és ellenőrzi a rendőrfőkapitányságok III/II. osztályainak azonos jellegű feladatait, munkáját;
g) a III. Főcsoportfőnökség más szervei, valamint a szocialista országok által
kért és hatáskörébe utalt ügyekben operatív intézkedéseket hajt végre.
Igen, nagyon sok ember dolgozott a diktatúra állambiztonságánál. Sok ember működtette a "rendszert", sokan pedig megrendelték és olvasták a jelentéseket (pl. MSZMP KB).
És hogy miért nem sikerül egyszer is mindenkorra tiszta vizet önteni a pohárba, és mindent nyilvánosságra hozni? Talán ez egy kicsit megvilágítja:
Három volt III/III-as operatív tiszt nyílt levele Hiller Istvánnak, az MSZP elnökének, még 2005-ből:
"Tisztelt Elnök Úr!
Három volt BM III/III-as operatív tiszt ezen nyílt levelünkben szólítjuk fel az MSZP pártvezetését, parlamenti frakcióját és Gyurcsány Ferenc miniszterelnök urat, hogy az általuk újabban tervezett - az ország aktuális napi problémáiról való figyelemelterelést szolgáló - ügynöki és operatív tiszti múlt további látványos kiteregetésének tervezetét fejezzék be! Ezen nyílt levelünkben megfogalmazott kérésünk nem teljesítése esetén kénytelenek leszünk az 1990. előtti különböző, olyan dokumentumokat nyilvánosságra hozni, amelyek egyértelműen bizonyítják, hogy a BM III. Főcsoportfőnökség, de különösen a III/III. Csoportfőnökség tevékenységét az MSZMP országos és megyei vezetése irányította, sőt a napi operatív munkát is az ő hírigényük szerint végeztük. Tizenöt évvel a rendszerváltás után - a BM III/III Csoportfőnökségen kívül - a többi állambiztonsági szerv önök által tervezett ügynöki és operatív tiszti névjegyzékének, illetve listájának a nyilvánosságra hozatala számos érdekeket sért, de ennek ellenére, ezeknek a közzététele és hozzáférhetősége csak akkor lenne igazságos, ha ezekkel együtt a "társadalom szégyenpadjára" kerülnének azok a párt és KISZ vezetők is, akik ezen időszakban az állambiztonsági munkát irányították és felügyelték..."
A levélben szó esik a III/II-8 egyik tisztjéről is:
"Szakmai körökben ismert, hogy az állambiztonsági nyilvántartásban - a rendszerváltás előtti nagy megsemmisítéseken kívül - több kormány alatt is hajtottak végre bizonyos "tisztogatásokat", vagyis egyes politikusok anyagait megsemmisítették, illetve kiemelték. Azon volt állambiztonsági operatív tisztek, akik erősen kötődtek a pártállamhoz, azok úgy közvetlenül a rendszerváltás előtt, mint az utóbbi években, folyamatosan gyűjtötték az általuk ellenzékinek nevezett politikusokkal kapcsolatos anyagokat. Többek között az MSZP-hez kötődő ilyen cég a Budapest V. kerületében lévő Apró és Társa Magánnyomozó Bt. is. Ezt a külön "dokument" részleggel is rendelkező Bt.-t Apró Antal a BM III/II-8. Osztályának volt operatív tisztje vezeti, aki nagybátyja Gyurcsány Ferenc miniszterelnök feleségének. Információink szerint valószínűsíthető, hogy a nagybácsi javasolta az MSZP vezetésének és a miniszterelnöknek a kibővített ügynöklista nyilvánosságra hozatalát, mert szerintük várhatóan ebben több jobboldali személy fog szerepelni..."
És hogy mennyire igazuk van, csemegézzünk, kik olvasták-rendelték a belügyi jelentéseket:
Akiknek jelentettek
A szocializmus évtizedei alatt egyes állami és pártvezetők hivatalból megkapták a Belügyminisztérium szigorúan titkos jelentéseit. Amint például az 5/1982. számú BM-államtitkári intézkedés elrendelte, a meghatározott tisztséget betöltőkkel napi, illetve heti rendszerességgel közölni kellett "az állami, társadalmi, a gazdasági irányításban hasznosítható - operatív vagy más bizalmas forrásból származó - politikai információkat, amelyek hazánk és szövetségi rendszerünk biztonságát érintik, és segítik az ellenséges erők terveinek, tevékenységének időbeni megismerését".
A Heti Válasz az 1982-es rendelkezés alapján összeállította azoknak a vezetőknek a listáját, akik bizonyosan megkapták a jelentéseket. Mivel azonban a lajstrom kormányonként változott, az alább felsorolt hivatalok betöltőinél bizonyosan szélesebb kör - egyes becslések szerint az 1990 előtti évtizedek idején összességében több száz ember - ismerhette meg a tájékoztatás tartalmát, illetve adhatott megbízást az állambiztonsági szolgálatoknak.
az Elnöki Tanács elnöke
az Elnöki Tanács titkára
az Országgyűlés elnöke
a legfőbb ügyész
a Minisztertanács elnöke
a Minisztertanács elnökhelyettese
a belügyminiszter
a külügyminiszter
a honvédelmi miniszter
az MSZMP Politikai Bizottságának tagjai
az MSZMP Központi Bizottságának (KB) titkárai
az MSZMP KB közigazgatási és adminisztratív osztályának vezetője (és alkalomadtán egyes más osztályvezetők)
az MSZMP budapesti pártbizottságának első titkára (és helyi tájékoztató formájában a megyei párttitkárok)
az MSZMP Központi Ellenőrző Bizottságának elnöke
a KISZ Központi Bizottságának első titkára
a Népszabadság főszerkesztője
Vajon Kivágó Iván Györgyné is letette az esküt, ahogy kollegája a III/II-nél, Dr. Medgyessy?
A szocik direkt tettetik a hülyét, meg vagyok róla győződve: Egy diktatúra állambiztonsági szerve NEM EGYENLŐ egy demokrácia állambiztonsági szervével! Szóval az az érvelés, hogy "csak a munkámat végeztem ahogy 1990 után is" az egy hazugság! Az elnyomó, emberek és családok tízezreit megnyomorító gépezet tagja voltál, Kivágó Iván Györgyné és semmi keresnivalód nincs, és nem is lett volna 1990 után a közéletben!
Nem beszélek felelősségvonásról, pusztán csak annyi lett volna a "Szent Rendszerváltók" dolga 1989-1990-ben, hogy a diktatúra működtetőit ki kellett volna zárni a közéletből. Dolgozhattak volna a magánszférában, vagy élvezhették volna nyugdíjas éveket, de köztisztséget nem vállalhattak volna. És még így is olcsón megúszták volna. De ugye a "bársonyos forraldalomnak" ára volt, és ennek az árnak még mindig, 20 év elteltével is isszuk a levét.
Itt az élő példa: Kivágó Iván Györgyné, a III/II-8-as. Pikáns lesz a szamizdatos-ellenzéki Demszky mellett. De az egyfős többségért ezt is lenyeljük, ugye Demszky? Emlékszünk milyen balhét levágott, amikor nem akarta látni az ügynökmúlttal meggyanúsított vizilabdázót, Kárpáti Györgyöt:
"Először is: sajnálom, hogy így történt, és dühöt is érzek. A magunkkal hurcolt, feltáratlan múlt időről-időre ilyen helyzeteket teremt. Ha az 1990-ben Hack Péterrel benyújtott törvényjavaslatunkat elfogadja a parlament, már rég túl lennénk az egészen, és senkinek sem jutna eszébe ügynököket, hálózati személyeket vagy más besúgókat kitüntetésre vagy állami tisztségre jelölni."
Nos Demszky, ki a bűnösebb? Akit beszerveztek, vagy a beszervező? Akit kihasználtak, vagy akinek ez volt a munkája? Vajon csütörtökön is rosszul fogod magad érezni?
Maximálisan egyet kell hogy értsek az MDF-el, akik meglepően karakánul nyilatkoztak:
"Az MDF úgy véli, két évtizeddel a rendszerváltás után az MSZP-nek ideje lenne felhagyni azzal a gyakorlattal, hogy fontos pozíciókba olyan embereket jelöl, akik az előző rendszerben hosszú éveken keresztül az állambiztonsági szolgálatoknak dolgoztak.
A rendszerváltás huszadik évfordulóján az MSZP-nek nemcsak a szavak szintjén kellene szakítania a pártállami múlttal. Egy demokratikus jogállam kormányzópártja nem engedheti meg magának, hogy egy elnyomó rendszer kémelhárítójának osszon döntéshozó szerepet. Arra kérjük a szocialistákat, hogy vonják vissza Kivágó Iván Györgyné jelölését, az előzetes letartóztatásban lévő Hunvald György helyére pedig jelöljenek a budapesti lakosok képviseltére egy feddhetetlen demokratát."
Fasza, hogy 2009-ben is téma még a BM. III-as csoportfőnökség ...
Az utolsó 100 komment: