Skip to content


       Szűrés lista

Bajnai "villantott" az ingatlanadó kapcsán

Bajnai, olyan volt mint az a celeb, aki bugyi nélkül, széttett lábakkal száll ki a limuzinból, és "villant" egy merészet. Úgy is mondhatnám, hogy lehullott az álarc ...

Ilyet talált mondani a pártonkívüli szakértő min.elnök a tervezés alatt álló ingatlanadó kapcsán:
"Véleménye szerint azoknál "valami probléma van", akik munkaképesek, de sokkal nagyobb ingatlanban laknak, mint amelyet fenn tudnak tartani. "Azt az ingatlant el lehet adni, lehet kisebbe menni, ha nem bírja fenntartani. Ez tudom, hogy keményen hangzik, de Magyarországon 90% felett van az ingatlantulajdonlás aránya, míg Nyugat-Európában ennél jóval kisebb". - mondta tegnap Bajnai.

2007. májusában a Deloitte frissen kinevezett elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta: "a költségvetés állapota nem indokolja, hogy az ingatlanadót a bevételek növelése érdekében vezessék be, szerepe a széttagozódott, nem hatékony és nem igazságos ingatlanadóztatás megreformálása, egyszerűsítése, a terhek átcsoportosítása lehet annak érdekében, hogy a vagyonosabbakat jobban bevonják a közteherviselésbe." A frissen kinevezett elnök-vezérigazgatót úgy hívták: Oszkó Péter.

 
Mit szivárgott ki az ingatlanadó kapcsán eddig?

- 2010 májusában lenne az első bevallás

- az önkormányzatok sorolnák be az ingatlanokat területi alapon

- aki nem ért egyet a megállapított értékkel, kérhessen az ingatlanára más értékbecslést. Az értékbecslők körét az állam határozná meg. A tulajdonosok erről a listáról választhatnának, de az értékbecslés költségét saját maguknak kellene állniuk.

-  az ingatlanadó értéke 0,5-1 % között lesz
Most jött, friss, ropogós: 
2 - 10M = 0,2%
10M - 30M = 0,35%
>30M = 0,5%

-  a nyugdíjasokat nem köteleznék az ingatlanadó megfizetésére, azt "feljegyeznék", és az örököst terhelné.

- Az állami intézmények, egyházak teljes egészében mentesülnének a teher alól.

Minden pontja roppant aggályos, és még akkor finoman is fogalmaztam.

Az ingatlanadót három féle alapon lehetne kivetni:
-övezetalapon:
A luxusadóhoz hasonlóan értékövezeteket hoznának létre, és ezek alapján egyfajta átalány-jelleggel kerülnének megadóztatásra az ingatlanok. Nagy hátránya a dolognak, hogy igazságtalan – egy-egy utcán belül is eltérő lehet a lakások piaci értéke, elég arra gondolni, ha egy lakótelepi ház és egy új építésű beruházás van egymással szemben, de még az elit budai utcákban is nagy különbségek lehetnek állapottól, fekvéstől, alapterülettől függően.

-négyzetméteralapon:
Egy kőbányai, 80 m2-es panellakás értéke meg sem közelíti mondjuk egy 45 m2-es, ámde jó elhelyezkedésű V. kerületi ingatlanét – így az a helyzet állhatna elő, hogy a kisebb forgalmi értékű lakás után kellene többet fizetni. A négyzetméter-alapú adóztatás akkor működhetne jól, ha legalább egy utcára vonatkozó korrekciós szorzóval számítanák ki az adómértéket, ami figyelembe venné a fenti sajátosságokat.

-értékalapon:
Talán a legigazságosabb megoldás az értékalapú ingatlanadó bevezetése lenne – ehhez azonban arra lenne szükség, hogy létezzen egy olyan adatbázis, ami legalábbis közelítőleg számon tartja az ingatlanok piaci értékét. Ilyen viszont jelenleg nem igazán létezik, és néhány hónap alatt nemigen lehet működőképes adatbázist létrehozni.

Az utolsó mondat a kulcs. Az idő sürget, a bevétek kell, így marad a területi alapú adó.
Kispál Sándor, a Magyar Ingatlanszövetség főtitkára szerint 1 milliárd forintba és 2 évbe kerülne az egységes ingatlan-nyilvántartás , illetve a feltételek kialakítása.

"Területi alapon"? Mondjuk Debrecenben ugyanannyi adót kell(ene) fizetni egy 70 nm2-es lakás után a Nagytemplom mellett, mint egy 70 nm2-es parasztviskóért a város szélén? Elment az eszük?

Tényleg ugyanannyi lenne az ingatlanadó?


És ha nem tetszik, akkor még Te fizess a ingatlanbecslőért, hogy majd utána még fizethess is ingatlanadót? Persze, nagyon kell a bevétel, ezért választották a legigazságtalanabb területi alapú módszert. Ami ellen MINDENKI a fellebbezést fogja választani, így az ingatlanbecslők évekig le lesznek terhelve, adóbevétel meg ugye addig nem folyik be a kincstárba ...

Az ingatlanadó teljesen bevett forma adózási forma Nyugat-Európában. Jelenleg öt helyen nem alkalmazzák: Belgiumban, Monacóban, Horvátországban és Máltán, Svédországban pedig volt, de eltörölték. De! 1, ott kevesebb az adóteher, és 2, a saját tulajdonú lakások száma is alacsonyabb (pl. a sok bérlakás miatt).

Pár példa
:
Nyugat-Európában két évvel ezelőtt az ingatlanadókulcs általában az ingatlan értékének 0,015-3 százaléka között ingadozott. 2007-ben Németországban az adó átlagosan az ingatlan értékének 1,5 százalékát tette ki, Ausztriában 60 négyzetméterig 100 eurót, száz négyzetméterig 150 eurót, afölött pedig 200 eurót kellett fizetnie a tulajdonosnak.

Itt meg is állhatunk egy pillanatra! Ausztriában 1100 euró a minimálbér, és ebből kell a 100 euró éves (!) adót kifizetni. Nálunk 71 ezer a minimálbér, és ebből kellene a 75-150 ezer forintos adót kifizetni. Ugyanazok az arányok?

Lengyelországban minden lakóingatlan után adót kell fizetni, ez 0,65 zloty/négyzetméter volt évente. Csehországban és Szlovákiában három kategóriát (városi, megyei, falusi) állítottak fel az ingatlanok értékének meghatározására, és ezek alapján határozzák meg az adót. Romániában az egyetlen lakással rendelkező magánszemélyeknek ingatlanuk értékének 0,1 százalékát kell befizetniük az önkormányzat kasszájába éves ingatlanadó címén.

"Az elmúlt két évtizedben a bérelt lakások aránya csökkent ugyan az unió országaiban, de a teljes ingatlanállományon belül még így is például Németországban 43, Hollandiában 52, Ausztriában 56 százalék csak a tulajdonosok által lakott otthonok aránya. De megemlíthető Csehország 49 százalékos aránya, szemben Magyarországgal, ahol a lakosság 92 százaléka tulajdonolja az ingatlanát." - vg.hu

Nálunk meg?

Európa egyik legmagasabb adóterhei és ahogy Bajnai is megmondta, szinte mindenkinek van saját tulajdonú ingatlana. Mindenki a saját ingatlanért küzd, dolgozik, hajt mert ez kézzelfogható vagyon, a "biztos pont", ezt nem "vehetik el". Nos, a 700 000 devizahitelesre ez nem biztos hogy vonatkozik...
"...Odamegyünk és elhozunk 3-400 milliónyi ingatlant. Megmarad 3-4 ingatlan, ami abszolút nem kell senkinek, azokat meg elárverezik” – mesél a torzított hangú felvételen a cég munkatársa az ügyletről. Olcsón, akár féláron, még az árverezés előtt juthatnak bennfentes körök a hiteleiket fizetni nem tudók lakásaihoz, házaihoz. Mint fogalmaz, „3-4 ilyen nagyobb kör van, akik kicsemegézik azokat az ingatlanokat, amikben van fantázia, azok mind eltűnnek”.

Ráadásul az ingatlant az adózott jövedelmedből vetted, az adózott jövedelmedből fizetetted be az illetéket, az adózott jövedelmedből törleszted a lakáshitelt és most még az adózott jövedelmedből fizesd az ingatlanadót? Nem sok bőr ez egy ember egy fizetéséről?

"Ezért az ingatlanadó bevezetése csak egy olyan átfogó adóreform részeként képzelhető el, amelyben a közvetett – elsősorban a fogyasztást terhelő – adók emelésével egyidejűleg a közvetlen – tehát a jövedelmek keletkezéséhez kötődő – terhek arányának csökkentése is megvalósul." - vg.hu

Vagyis nálunk sem lenne rossz ötlet az eddig adót nem fizető, adócsaló, adókerülő réteget "megfogni", hiszen ingatlanjuk nekik is van, de nem úgy kellene csinálni, hogy a becsületesen adózó, sőt, túladóztatott több millió ember is megszívja ... Persze, úgy is lehet bölényre vadászni, hogy felégetjük a szafarit, és hadd pusztuljon minden.

Jó ötlet lenne, hogy az ingatlanadót le lehessen írni a személyi jövedelemadóból. Hiszen aki rendesen, becsületesen adózik, azt így nem terhelnék be egy plusz adóval, de aki minimálbéren van, és nagy értékű (40-50-100-500 milliós) házban lakik, az bizony fizesse be az ingatlanadót. Ha már az APEH nem volt képes megfogni, hogy a jövedelme nem igazolja az ingatlana értékét. Persze itt megint felmerül, hogy aki minimálbéren van vagy munkanélküli ÉS panelban lakik, az hogyan, miből fizetné meg az ingatlanadót?

Az adó mértéke az ingatlan értékének 0,5-1% lenne.
Vagyis egy átlagos, 15 millió forint értékű ingatlan után 75 ezer - 150 ezer forint között lenne az ingatlanadó. Nézegetve az új adótörvényeket, elképzelhető, hogy az SZJA sávhatárának kitolásával 9-10 ezer forinttal több lesz a nettó bér, de ezt teljes egészében elviszi az ingatlanadó. Vagyis megint az történik, amit a szocik mesterien űznek, amit az egyik kézzel adnak, azt rögtön elveszik a másikkal. Vagy még egy picivel többet is. Ráadásul, akik szenvednek a lakáshitellel, azok hogy fogják tudni befizetni? Sehogy.

Ja, hogy költözzön az illető kisebbe? Ilyet talált mondani a szociálisan érzékeny független szakértő miniszterelnök?

És mégis hogy gondolta? Bajnai, tegyük fel, hogy a 3,5 millió ingatlantulajdonosnak csak 10% dönt úgy, hogy "kisebbe" költözne, az azt jelenti, hogy megjelenik az ingatlanpiacon 350 000 (!) lakás! Ami azon nyomban össze is dől, a drágább ingatlanok árai zuhanni kezdenek (mert eladhatatlanokká válnak), az olcsóbb lakások árai meg emelkedni kezdenek (mert megugrik a kereslet irántuk). Ez egy nagyon-nagyon veszélyes játék, Bajnai ...

A kedvencem: a nyugdíjasok nem fizetnének, de feljegyeznék az adót, és majd az örökösök befizetik. Most, hogy eltörölték az örökösödési illetéket (alá' haláladó), 1 év múlva máris suttyomban visszacsempésznék ... Az évek alatt annyi ingatlanadó gyűlne össze, hogy az emberek örökösök nem tudnák kifizetni, így kénytelen lennének eladni az örökölt ingatlant.

Mentesség: az állami intézmények és egyházak mentesülnének az ingatlanadó alól. Csak egy példa: és mi van mondjuk az alapítványi iskolákkal? Nagy iskola, nagy alapterület. Hogy fogják kifizetni a több milliós adót?

Persze, a kormány olyan instabil, hogy lehet, hogy nem lesz az egészből semmi, mert megbuknak és új választások lesznek.
De a ha esetleg mégis kihúzzák 2010 tavaszáig, a Fidesznek bőven elég lesz 1 azaz egy darab választási ígéretet tennie: "Eltöröljük az ingatlanadót!".

Ebből nem is 2/3 lenne, hanem 4/5. 

Címkék: politika közélet adó

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr391116542

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ficere Ödön hírei 2009.05.13. 22:06:49

Megvan az SZDSZ új plakátarca!A Szabad Demokraták gőzerővel keresték az új plakátarcot, miután a múlt héten felmerült a vád, miszerint egy ismert utcai harcos látható hirdetéseiken, jobbikos szinpatizánsá maszkírozva. Ezt a Szabad Demokraták határozottan…

Trackback: Reakció - polgári underground 2009.05.13. 17:01:03

Ingatlandó? Szarjatok sünt!  Minden idők legocsmányabb reakció-posztját készültünk megírni, de olyat, hogy Trágár Tóni riadtan bújt volna Kínai Kálmán - nem túl széles - vállai mögé. Kényelmes kispolgári énünket az háborította fel, hogy a kétszáznégy…

Trackback: Esetleg az is lehet... 2009.05.12. 13:30:46

"Lehet kisebbe menni"...mondta Bajnai Gordon. Mondott sokminden mast is. De ez a hatasvadasz kiemeles, csak ugy politikai-bulvarszinten. Bar ettol azert sulyosabb a dolog. Ha feri tancol, vagy Viktor lovat etet, az bulvar. Ha a miniszter, a valsag miniszt…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pollo 2009.05.12. 19:23:14

@Geza
Utrechtben, ahol írom a szakdolimat, egy tisztességes méretű lakást lehet bérelni 700-1000 euróért havonta, ebben már a rezsi+net+tv is benne van (elég magas erre fele). Egy sima mezei diplomás évi minimum keresete 25000 EUR körül van. Szóval nagyjából 45-50%.
Üdv.
Pollo

reality 2009.05.12. 19:40:11

@Pollo: Nézzük kicsit másképp: Nem a százalék az érdekes, hanem az, mennyi marad meg a megélhetésre stb. a kifizetés után! Nem elhanyagolandó! Remélem, érthető!

molaris 2009.05.12. 19:44:10

@reality: @zero:
Na nem mintha jelentene valamit, de lehet, hogy a mottót kezdik komolyan venni?

@cooper:
Ez aztán briliáns ötlet, köszönöm!

@blas:
Két nappal az igazi liberális párt után.::))

Pollo 2009.05.12. 19:46:17

@reality: Természetesen érthető. Géza is hasonló formában számolta, azért tettem én is ezt.
A maradék pedig sokkal többre elég mint Mo-n, ez vitán felül áll. Persze nem fényűző, de klasszisokkal jobb mint otthon.
Üdv
Pollo

epres négercsók 2009.05.12. 19:53:06

Nem olvastam még végig az összes kommentet, de nekem, egyszerű polgárnak baromira nem világos valami:
2 - 10M = 0,2%
10M - 30M = 0,35%
>30M = 0,5%
Ez ok, de ez mire vonatkozik? HAVONTA, ÉVENTE, EGYSZERI? Csak mert számomra a posztból ez nem derült ki, de én az évit, tartanám logikusnak. A poszt pedig azt sugallja, hogy ezt havonta kell befizetni. Nagyon megköszönném, ha erre valaki válaszolna, mert egyrészt félreérthető, másrészt teljesen más megvilágításba helyezi a dolgokat.

A többivel nagyjából egyetértek, amiket itt a többiek kifogásoltak. Kivéve azt, hogy ettől az emberek utcára mennek. Dehogy mennek... látjátok, milyen birka nép vagyunk, képtelenek vagyunk utcára menni, mindenki otthon depizik, vagy itt adja ki a dühét. Már csak azért se mennek utcára, mert az is ma már valami értelmetlen vandalizmust jelent, a rendőrség hergelését, és ezzel a legtöbben nem akarnak azonosulni (én se), és persze nem is vezet sehova. A csendes demonstráció meg, mint látható, sz@rt se ér...

epres négercsók 2009.05.12. 19:58:45

Ja, és még azt se fedeztem fel itt leírva (bocs ha mégis itt van), hogy ha nem tetszik, el lehet költözni kisebbe. Tegyük fel, hogy az embereknek tömegével nem tetszene és elköltöznek. És ha eladják az ingatlant, és vesznek egy újat, azért még külön fizessenek még ilyenkor fizetendő illetéket meg adót?! Azé' ki van ez találva...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.12. 20:06:27

@epres négercsók:

Évente 1* kell fizetni, ha majd úgy adódik.

Marcellusca 2009.05.12. 20:17:24

Nem csalódtam Bennetek, kedves Szerkesztők!

Nemrég láttam a híradóban és jól fel is qrtam magam. Hogy rohadjon meg! Egyből Rátok gondoltam, mert ha valami vastagbőr, akkor ez az.
Az nem fordult meg a fejében ennek a f@szfejnek, hogy MIATTUK kerülnek az emberek olyan helyzetbe, hogy nem tudják továbbra is fenntartani a lakásukat?!

molyf · www.kismalac.com/wp-content/uploads/2013/07/Mentos-coke-prank-reaction.gif 2009.05.12. 20:47:15

kb 40 milliós házban lakunk anyámmal. Miután faterommal elváltak. ő keres 120 ezret én meg 80 ezret. Ebből 1-1 havit valszeg be kell csengetni évente. Ez elképesztő. Nem fogjuk tudni kifizetni. Nem tudom mi lesz ha ez életbelép.

f.m.j. 2009.05.12. 21:04:54

Ha sokat hőbörgünk, ez a Bajnai lövetni fog, efelől nincs kétségem, egyszerűen olyan a pofája.

emzperx 2009.05.12. 21:09:20

Két dolog van még amit a hazai jónéptől el lehet rabolni:

Az egyik a termőföld amit a mezőgazdaság gallyravágásával lehet a megkaparintása előtt elértékteleníteni. A másik tétel a lakóingatlan. A bedőlő hitelek egyébként is leszorítják a lakásárakat, erre jön egy újabb olyan sarc ami további értékesítésre kényszeríti a lakástulajdonosokat. Az oligarchia pedig szépen bevásárolhat fillérekért.
Így megy ez nem csak nálunk nyugaton is, mi csak az élboly vagyunk.

mesmithy 2009.05.12. 21:13:26

A terv szerint 2 reszletben kell majd fizetni, az elso reszletet juliusban, remelem addigra ezek a hulyek mind eltunnek a szinrol!!!!

f.m.j. 2009.05.12. 21:15:35

@emzperx: Tőled őrzök egy hozzászólást, még a szélsőközepes időkből...:):)

szabogyula 2009.05.12. 21:18:22

"Nem volt fedezet az államháztartásban a 13. havi nyugdij kifizetésére, ezért kellett eltörölni azt " Korózs Lajos /tudom hihetetlen, de MSZP-s/
Ezt nem hiszem el. . Ez igy megy ?
Telefon 28.-án :
- Te ! Mennyi pénz van ?
- 460 milliárd.
- Basszus, az kevés. Kinek ne adjunk ?
- Hát... a rendőröknek adjunk.. na jó , adjunk most a tanároknak mert jön a szünet. De a MÁV-osoknak ne .. állandóan sztrájkolnak
- Oké, majd hivlak
- Várjál vaze, jövő héten utalok az IMF-nek .
- a picsába, tényleg , ...
- figyu, töröld el a 13. havi nyugdijat , aztán találj ki valami adót , faszomtudja, ingatlan, póker, mitbánomén, ezért kapod a fizetésed nem ?

gidabiga 2009.05.12. 21:18:56

nem olvastam végig a kommenteket, ha volt már, előre is bocs, de a kérdésem, hogy csak a lakóingatlanok, vagy a földek után is fizetni kell majd.
merthogy az is ingatlan.

kill004 2009.05.12. 21:21:59

@gidabiga: Termőföld után nem. Viszont nyaraló, garázs után igen.

Game of life 2009.05.12. 21:25:05

@cooper:
Ma én is ezen gondolkoztam.
És ebből még anyagi haszon is húzható az SZJA bevallásban te is feliratkozhatsz a kedvezményezettek közé kb. az 1850 technikai számmal megalapítod az Önimádók egyházát és valaki csak felajánlaná ide is az adója egy százalékát.:D

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.05.12. 21:26:42

Gordon, baszd meg a progresszív adózási rendszeredet. köszi.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.05.12. 21:28:57

legális alkalmazott vagyok. nem adócsalok, ha akarnék se tudnék. *kurva sokat* adózok, meg a cég is, ami foglalkoztat.
a házamat az adózott pénzemből építettem fel.
dögöljetek meg a válságotokkal együtt.

kill004 2009.05.12. 21:29:59

@gidabiga: Vagy arra gondolsz, hogy ha kertes házban laksz akkor a telek után is? Nem, csak az épület után.

szabogyula 2009.05.12. 21:32:25

Egyébiránt az üzleti célu ingtlanok megadóztatása miatti áremelkedésekről még nem is beszéltünk..
Nem emlékszem : hány éve is ? 10 forintos benzináremelkedés miatt megbénult Budapest .
Ma pedig : nálad van egy tojás: irány a börtön !
Köszönjük MSZP ! Megcsináltad !

sorokinV 2009.05.12. 21:49:11

Mókás lesz, mikor a megszaporodó forgalom és fizetésképtelenségtől megkeseredett ingatlantulajdonosok biztosítási csalás kísérlete következtében sorra égnek le a falvak/városok.

Haláli háttér lesz egy LA-féle riothoz. Méltó befejezése a 8 éves mszp kormányzásnak.

vomit 2009.05.12. 21:50:53

>És ezt egy magát szocialistának nevező párt
>min.elnöke mondja! Óriási, nem?

@Atro: ottan van a hiba, hogy teljesen mast kepzeltek a szavak moge, mint ami az igazabol. ugy is mondhatnak az eftarsak, hogy mozgalmilag alulkepzettek vagytok. de az orwelli szolgasaghoz ennel jobb alap sem kell.

ujdonsag lehet szamotokra, hogy a vilag legnagyobb cuclistai es komenistai mindig is milliardosok voltak, es lesznek. a totalitarius rendszerek ugyanis jot tesznek a biznisznek, az ado- es kamatszedesnek.

Socialism - A con game of the economic elite
www.newswithviews.com/Ohara/debbie27.htm

egy masik cikkbol:
If one understand that socialism is not a share-the-wealth program, but is in reality a method to consolidate and control wealth, then the seeming paradox of super-rich men promoting socialism becomes no paradox at all. Instead, it becomes logical, even the perfect tool of power-seeking megalomaniacs.

gidabiga 2009.05.12. 21:55:46

@kill004:

arra is gondoltam, meg arra, hogy örököltem egy fél építési telket, ami egyelőre nem sokat ér, viszont ha minden jól megy ( egyelőre nem úgy néz ki ) pár év múlva nem lesz rossz, hogy van.
de ha fizetni kell utána, az gáz.


ma véletlenül láttam az ertéelklub híradóját és már hazudtak erről, azt mondták, hogy a nyugdíjasoknak nem kell fizetniük.
a nyugdíjasok 80 %-a ezt a híradót nézi.
nekik mit fizetnek ezért a hazudozásért?
a koncessziós díj csökkenését?

kill004 2009.05.12. 22:07:23

@gidabiga: Pont a koncessziós díjra gondoltam én is. :) (állítólag 1 milliárddal csökkentették) Szóval a múlt héten még neki-neki támadgatott a retek klub a maszopnak, aztán a tegnapi híradójukban (a koncessziós díj csökkentése után) a fidesz már csalással nyert Pécsett. Érdekes....

kill004 2009.05.12. 22:09:08

@kill004: Pontosabban: még csak tervezik a koncessziós díj csökkentését.

gidabiga 2009.05.12. 22:17:59

@kill004:

megzsarolták az ORTT- hogy elmennek az országból, ha nem csökkentik a díjat.
bárcsak mennének!
de hogy lehet itt zsarolni egyátalán?

K.Jani 2009.05.12. 22:35:08

valakinek vissza kell fízetni a 120 milliárd dollár!!!!(24.600milliárd forint!!!!) államadóságot. durván 2és fél millió forint jut minden egyes magyar állampolgárra. egy átlag 4 fős család kerek 10millió forintal tartozik külföldi bankoknak a kormányon keresztül.
kedves magyar adófízetők, kemény idők jönnek!

K.Jani 2009.05.12. 22:40:58

érdekes lenne végigböngészni a magyarországi adók alakulását az ország eladósódásával párhuzamosan.
pl.kezdetek:1982-belépünk a világbankba
1988-bevezetik az Áfa-t ás az szja-t.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.05.12. 22:42:34

Nem teljesen világos előttem, hogy is gondolják, hogy nulla társadalmi támogatottsággal hosszú évekre előre szóló döntéseket hoznak, amit egy olyan kormánynak kell végrehajtani, amelyik élesen el akarja majd határolni magát tőlük. Nem tudom, hogyan gondolják. Nem tudom, gondolnak-e valamit azon kívül, hogy valami IMF-nek meg az EU-nak kurvára tetsző dolgot csináljanak. Szánalom egy banda. Ezt a kis geci Bajnait csak azért nem fogjuk megutálni, mert akkora nulla, hogy az utálat vele szemben értelmezhetetlen. Ahhoz azért kell egy formátum.

vadasmarha balra 2009.05.12. 23:00:57

Ez már tudatos hergelés! Az emberek harmadának már jóformán ennivalóra sincs pénze, és ezeknek a tolvaj senkiháziaknak meg van pofájuk osztani az észt? Nagyon nem jó vége lesz ennek!!

f.m.j. 2009.05.13. 08:01:11

@Elpet:

Érdekes, én teljesen máshogy látom. Azzal egyetértek, hogy Bajnai jellegtelen, és egy nulla, főleg emberileg, ráadásul tehetségtelen is, mert az nem tehetség, hogy minden kapcsolati tőkéjét a saját hasznára fordít. A barátairól meg mindenki tehet, hogy hogyan választja...:)

De a mondás értelmében, miszerint alamuszi nyuszi nagyot ugrik, így én simán el tudom róla képzelni, hogy úgy belelövet a lakosságba, mint a huzat. Egyszerűen olyan az arc berendezése (apropó, valaki átrendezhetné, annnnyira irritáló...)

És még valami: szerintem hosszútávra terveznek...
Nem lesz itt megváltás, de nem ám, az nem üzlet nekik...

Geza 2009.05.13. 08:10:25

@200 001 /ישראל/:
Na, itt a Sorszámozott Sorstalan is :) !
Mondd csak, mi az a paszmag a számodtól jobbra, valami reklám?
'Fényezze neschmannját az eredeti Grün-féle puccpasztával - vigyázat, hamisítják', vagy valami hasonló :) ?

f.m.j. 2009.05.13. 08:14:41

@Geza:

Engem az is érdekelne, hogy hogy csinálta ezeket a hieroglifákat? :) Én ha megfeszülnék se tudnék ilyen bötűket írni, ehhez spéci billentyűzet szükséges... :)

reKorrekt 2009.05.13. 08:24:00

Eljönne még az az idő is, amikor a termőföld után is olyan sarcot kellene majd fizetni, hogy belerokkanna mindenki. Telítődne a piac - lemennének az árak, a földeket pedig szépen felvásárolnák a 'külföldiek', ugyanis 2010-től megszűnik a külföldiek földvásárlási tilalma. És hát 'nehogymá eu áron jussanak földhöz (5-10x)! Egészen biztos vagyok benne hogy létezik egy ilyen forgatókönyv, valahol, valakiknek a fejében.
Még szerencse hogy évközben lesz egy választás.

rolika 2009.05.13. 08:31:01

Ebből jól kimaradtam :-)

Nekem az ingatlanadóval egyetlen kifogásom van: egy házat felépíteni, majd utána fenntartani két különböző dolog.

Saját példa: hét évvel ezelőtt, olcsón vett faluvégi parasztház. Az elmúlt hét évben, ahogy akadt rá pénz, szépen felújítottuk, az idén lesz teljesen kész (ez persze nem igaz, sosem lesz kész :). Hitelt nem kellett felvenni, jól ment a szekér az elmúlt években, de rá is ment hét év, míg elkészült.

Talán nem egy munkahelyek százezreit fenyegető válság előtt kellene egy ilyen adónemet bevezetni, mert én pl. hova menjek a kis falu széléről lakni, ha én is elvesztem a jelenlegi jó állásomat?
Főleg, hogy most nagyfokú önellátást tudunk megvalósítani, gyümölcsfák, konyhakert, szárnyasállatok (a többi meg tervben :), víznyerési lehetőség a kertben, cserépkályha, vízteres kályháról működtetett központi fűtés, (most tervezzük a napkollektort a használati melegvízhez), minden megvan, hogy minél kevesebb költséggel tudjunk élni. Egy ingatlanadó ezt teljesen ellehetetleníti, mert a terményeimet, állataimat és a fentiekkel elért megtakarításaimat nem tudom pénzzé tenni.

Geza 2009.05.13. 08:35:35

@fmj:
Csak a billentyűzetkiosztást kell átállítani, aztán megy is:
¡Buenos dias, señor FMJ! / Добрий денъ, камерад ФМЙ!

f.m.j. 2009.05.13. 08:54:14

@A lámpavas öregbíti a bőrt [Korrekt]:

Félek, hogy azok fejében is ugyanaz a forgatókönyv van...
Már 1998-2002 között is ez a tendencia volt, talán nem ilyen erősen

binike 2009.05.13. 08:57:08

egyre jobban becsülöm hogy anyósék ilyen rendesek és befogadtak ... ha belegondolok még igy járok/járunk (kedvesemmel) a legjobban. bár lenne hova költözni de a többletadók miatt ezt már egyre jobban nem támogatom.

vomit 2009.05.13. 09:25:17

@K.Jani: kemeny idok jonnek, foleg mert teljesen ertelmetlen embernyuzas lesz. mestereitek ezt pontosan tudjak, a feladatuk a gerincetek eltorese, az onalloan elo es gondolkodo kozeposztaly eltuntetese.
maga a csereeszkoz ("penz") kolcson utjan keletkezik, amivel a kolcsont vissza akarod adni. melyebb arok asasaval nem lehet az arkot megszuntetni.

a megfejtes szabadon hozzaferheto, ugyanis pl. lincoln polgarhaborus sajat kibocsatasu (=nem kolcson utjan teremtett) penze ellen igy orjongott a penzhatalom:

"Ha ez az Észak-Amerikából eredő kártékony pénzügyi politika megszilárdul, akkor a kormány saját pénzt biztosít kamatköltségek nélkül. Ki fogja fizetni az adósságait, nem lesz tartozása. Minden pénze meglesz, ami saját kereskedelméhez szükséges. A világ történelmében példa nélküli gyarapodás és jómód követi. A szellemi tőke, és minden ország vagyona Észak-Amerikába áramlik majd. Tönkre kell tenni ezt az országot, vagy az tesz majd tönkre minden királyságot."

vomit 2009.05.13. 09:29:26

@rolika: a legnagyobb reszpekt a fuggetlen hazert es onellatasert

rolika 2009.05.13. 09:34:50

@A lámpavas öregbíti a bőrt [Korrekt]: köszi, de azt is irigyeled, hogy a fentiek miatt szó szerint, de tényleg nulla a szabadidőnk? Nem járunk se moziba, se étterembe, se nyaralni, se telelni, egyátalán, szinte sehova. Akármilyen kis eltávozás otthonról gondos tervezést igényel, most például egy füredi fagyizást akarunk összehozni a kislányunknak és kisfiunknak, de ezt is már egy hónapja tologatjuk, úgy néz ki, most vasárnap délután összejön. Az egyetlen rendszeres kikapcsolódás, amikor kellemesen elfáradva kiülünk esténként a teraszra egy pohár borral, madárfüttyöt hallgatni. Nem túlzok, tényleg így van :-)

rolika 2009.05.13. 09:50:20

@vomit: az még túlzás lenne :-) Almából és hagymából, meg sütőtökből vagyunk önnellátóak :-)))
A ház meg annyira független, hogy jó vastagok a falak (a bruttó 210 m2-es házban 70 m2-t tesznek ki a 80 cm-es falak :), a padlásfödémet térdig lehőszigeteltem :), így a gázfogyasztásom évente 300 m3 alatt maradt, plusz egy kocsi fát tüzelek el (egy kocsi fa: 5 m hosszú, 1 m széles, 1,80 m magas rakat).

De mindettől függetlenül az ingatlanadót beszophatom tövig, ha elvesztem a munkámat, pedig szinte önellátó lehetnék. Egy panelben nem tudnék ilyen olcsón megélni. Ez a baj az egésszel.

Kartal (rezervált) 2009.05.13. 09:55:44

Erről a "Magyarországon 90% felett van az ingatlantulajdonlás aránya, míg Nyugat-Európában ennél jóval kisebb" faszságról jutott eszembe: ott ki lehet fizetni a lakbéreket, itt meg bérlakás sincsen, az albérlet rohadt drága, és akkor ráadásul nem is az enyém a lakás, a tulaj bármikor kirakhat.
És még valami a "magyar" "politikai" "elit" hozzáállásáról:
www.bautrend.hu/index.php/component/content/article/277-2008-majus/361
Egy éves a cikk, de nézzetek már utána mi történt azóta? Kaptak még egy sört, oszt annyi?
El lehet menni... ki lehet költözni... Komolyan mondom, mintha nem is a hazámban laknék, hanem egy idegen állam diktatúrájában.

Geza 2009.05.13. 10:02:27

@Kartal (reloaded):
"Komolyan mondom, mintha nem is a hazámban laknék, hanem egy idegen állam diktatúrájában."
A hazádban laksz, amelyet egy idegen állam diktatúrája irányít.
A szó, amit keresel: 'megszállás'.

rolika 2009.05.13. 10:08:54

@Geza: És ez az egész intézkedéssorozat mintha arra utalna, hogy ez az idegen megszálló ide akar telepedni, és ezt minél olcsóbban szeretné megtenné...

reality 2009.05.13. 10:15:52

@Geza: N o meg van már, mi az?
Google Translate -> Izrael :)
És fordítva is működik, így semmit sem kell átállítani, csak másolni kell!

zolizoli 2009.05.13. 10:20:11

Lenne még egy kérdésem: mi van azokkal az ingatlanokkal amiken tetemes hitel van még hosszú évekre? Ezek az ingatlanok nem a bankoké amíg ki nem fizetünk mindent? Mennyire alkotmányos az, hogy megadózzanak egy (még) nem létező vagyont? vagy majd a bankok fizetik?

rolika 2009.05.13. 10:26:25

@zolizoli: Szerintem az fizet, akinek a neve szerepel a tulajdoni lapon. Az, hogy rajta van a banki jelzálog is, egyéni szoc.probléma, ahogy azt szépen mondják.

Kartal (rezervált) 2009.05.13. 10:47:19

@Geza: nem akartam (mertem) ennyire direktbe leírni, pedig egy ideje kénytelen vagyok észrevenni az erre utaló jeleket.

vomit 2009.05.13. 10:52:48

@reality: az ilyen csunyabeszedet fogjak megtiltani hamarosan.
svajcban is elobb gondosan elfogadtak a csunyabeszed torvenyt, aztan bebortonoztek azokat, akik szolni mertek a holokausztipar ujabb nagyivu karteritesi kovetelese ellen.

derelyegrádi szellem 2009.05.13. 11:08:04

@vomit:

Akor viszont Norman G. Finkelstein (holokauszt túlélő szülők gyermeke) jobb ha nem jön ide előadást tartani. Mert becsukják.

vomit 2009.05.13. 11:23:04

@derelyegrádi szellem: ahogy ez a rabbi se (akinek a szulei pedig auschwitzban murdaltak meg)
www.youtube.com/watch?v=rT8cg62iKyg

zsákzoli 2009.05.13. 11:23:34

Sajnos nem tudok erre a pislogi tolvaj kisköcsögre mit mondani.Ezzel a mondattal,még a maradék bizodalmam és tiszteletem eltünt irányába.Tudom,szarik rá,de mesélek egy érdekest.Vagy tíz éve egy profi fotós légifelvételeket készített pest és környékéről.A rendőrség helikoptert biztosított neki.Már a 3-as út felett voltak,mikor fotósunk meglátott egy palotát,amit dupla kerítés vett körül,és a kerítések közt kutyás őrök járőröztek.Lekivánta fotózni,mire a pilóta,aki általában minimum rendőralezredes azt mondta.Inkább ne fotózza le az épületet,mert baja jesz neki és a fényképésznek is.Ki tudja ki a fene lakhat ott?

Lillycat 2009.05.13. 11:23:40

@zolizoli

Ahogy a lakásvételnél az illetéket is teljes vételár után kell fizetned, gondolom itt sem érdekli az államot, hogy még 20 évig a banknak fizeted a hitelt.

Jaj de szeretném már látni Gordonkát, amint valaki elhegedüli a nótáját...

zsákzoli 2009.05.13. 11:27:48

Most komolyan kérdem.Mi az hogy holokauszt túlélő.Azt nem lehet túlélni.Ez logikai bukfenc.Ez olyan,hogy túléltem a kivégzésem....

gyugyó 2009.05.13. 11:29:31

Az illetéket azt mire fizetem te kis buzi bajnai????????????????????????????????????????????????????????????????
a többszörösen leadózott fizetésemből fizetem a törlesztőt plusz nem kevés illetéket és még egy adót fizessek!?!?! rohadjatok meg!!! Üzenem a banknak meg az adóhivatalnak, hogyha tönkre megyek NINCS FEDEZETÜK mert felgyújtom a házat és egy adófizetővel kevesebb, mert megyek innen

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.05.13. 11:32:08

Nem lenne ez hülyeség, ha az ingatlanadó +x% leírható lenne az adóból, ha meg valakinek ez nem tetszik, egy gyors vagyonvizsgálat után (amennyiben bizonyossá válik, hogy rászorul) az ingatlanadó alól mentesül.
Az adócsalók nyilván nem hívják magukra az APEH kommandót, a nyugdíjasok/valódi minimálbéresek meg egész nyugodtan.

zsákzoli 2009.05.13. 11:34:08

Lesz egy választás 2010-ben....ne feledd ki van ellened....

zsákzoli 2009.05.13. 11:37:31

nem lesz itt senkinek vagyonvizsgálat.hallott valaki arról hogy boldvait vizsgálja e az apeh?ugyan már...mit mondott a tanú című filmben a börtönőr pelikánnak?egy brancs maguk....

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.05.13. 11:47:20

@zsákzoli: Egye bassza, azt a háromszáz (vagy akár ezer) marhát ne vizsgálják, kit érdekel? A maradék 5-600.000-t viszont szeretném adózni látni.
Amúgy Gordonkáék jellemzően nem mutyizgatós kispályások, teljesen legálisan tesznek zsebre milliárdokat, urambátyám szerződésekkel.

Geza 2009.05.13. 11:57:05

rolika 2009.05.13. 10:08:54:
Kartal (reloaded) 2009.05.13. 10:47:19:
Én kb. egy-másfél éve látom egyértelműen kilógni a lólábat. Régebben is voltak ez irányba haladó folyamatok, de ezeknek vagy nem volt konkrét 'határideje', vagy volt ugyan, de túl nagy szórással ahhoz, hogy bármit is lehessen rá építeni, mostanában viszont nagyon arra mutat minden, hogy 2010 jan. valamilyen értelemben fordulópont lesz.
Az utánról valahogy nem sok szó esik, ellenben az előttre irgalmatlan készülődés van kilátásban, a jelenleg hatalomban lévők mindenáron igyekeznek a helyzetet konzerválni ('kormány' és 'ellenzék' egyaránt). A forint év eleji zuhanása pl. enyhe túllövés volt (talán tényleg a válság miatt), de érdekes módon azóta valahogy sikerült elviselhető szinten megfogni a dolgot. Ez természetesen pénzbe került, amit nem tudni, hogy ki biztosított, de az illetőnek az összeomlás késleltetése volt a célja, és mivel Mo.-on erre elég forrás nincsen, ez a fenntartó hatás kívülről jött.
Valakinek nagyon-nagyon rosszul jött volna most egy omlás annak a következményeivel (krízishelyzet, társadalmi átrendeződés, nemzetközi megállapodások revideálása és/vagy felfüggesztése, stb.)...

Szintén, _még_ nem omlott össze az ingatlanpiac, _még_ nem mentek csődbe a gazdák, _még_ vannak munkahelyek. Ezerrel nyílnak a társadalmi elégedetlenség hivatalos szelepei is, engedik a Jobbikot morogni, hogy az esetleges forrongók ne kezdjenek kontrollálhatatlan akciókba, hanem inkább lássanak reményt a Jobbikban és álljanak be annak a (kontrollálható) táborába.

Szép lassan a felszínen javulni látszik a helyzet, hogy nyugodjon le az ember és várja békésen a célegyenest - csuknak le szoci csalókat, Novák Előd észreveszi a választási csalást és ezt az újságok még meg is írják, az amúgy besúgó (és darabra 2/3-dal megválasztott) bölcskei által vezetett ref. egyház nagy Kárpát-Medencére kiterjedő összeborulást hirdet (és senki sem szól erre egy szót sem, se a szadesz, se a zsindex), fico hallgat a Felvidéken, minden csendes-rendes és javulni látszik.
Miért, minek köszönhetően? Mi változott, ami miatt most kezes bárányként viselkedik az eddig teli torokból csaholó balliberális oldal? Miért kapjuk az engedményeket? Mert kapjuk őket, nem kiharcoltuk vagy megcsináltuk: _kapjuk_. Miért?

Ellenben nő az eladósodás, a mezőgazdasági felvásárlás viszont áll, úgyhogy a gazdáknak nincs bevételük, azaz rövidesen aközött választhatnak, hogy eladják a földjüket vagy vesznek fel hitelt, amit törleszteni nincs miből és így a bank (ill. a behajtó) viszi majd el. Mikor? A nagy veszteségek idén ősszel várhatóak, amikor nem lehet majd eladni a terményt, ekkortól próbálják majd eladni a földet ill. ekkor veszik fel a hiteleket. Télen földet senki sem fog venni (mert minek, ha tavaszig csak állna, ill. ha a régi gazdának nem éri meg, akkor másnak se) ezért megy lefele az ára ill. a hitelnek is van ideje bedőlni (3-4 nem fizetett részlet), azaz kb. 2010 tavaszra lesz rengeteg olcsón eladó földterület a piacon.

Lakóingatlan. Most nyáron megszűnik a szoc.pol., azaz aki hitelre akar lakást venni, az most meg fogja tenni, aki el akar lakást adni, az szintén most teszi meg. Rengeteg lakás kerül bizonytalan anyagi helyzetű emberek birtokába. Mikortól lesz esedékes az ingatlanadó? 2010 tavaszától? Hmmm, fogad velem valaki, hogy ez év vége, jövő év eleje tájékán megint esni fog a Forint 10-20%-ot? Mert ha igen, akkor rengeteg olcsón eladó lakóingatlan kerül a piacra 2010 tavaszára.

Meddig húzzuk a jelen hiteleinkkel? Az idén még jó eséllyel kitart, mert az IMF olyan jóindulatú felénk. A jövő évi költségvetéssel mi lesz? Ha mondjuk ez év vége felé 'véletlenül' feleszmél a világ és hivatalosan is állami szintű csődbe futunk, új kölcsönt nem kapunk, mivel fizetjük a régit? Valamit el kéne adni... Miből van sok, és mire lesz kereslet? Ingatlan, hmmm....

Kb. mikorra várható a vízellátásunk elprivatizálása? Idén év vége talán? Nem biztos, mert sok az ellenkezés. De ha a jövő évi költségvetés enélkül nem áll meg, akkor már le lehet majd tolni a torkokon, monjuk pl. jövő tavaszra.

El kéne adnunk a lakásainkat, mert nem engedhetjük meg magunknak a fenntartásukat. És akkor mi a helyzet a rengeteg lakóparkkal? Azokat kinek szánják, ha már a magyar emberek nagy többsége még fenntartani se tudja a jelen lakását, nemhogy drágábbat venni?

Az USA magára hagyni látszik izraelt, legalábbis nem támogatja az Irán elleni kirohanásokat, annak ellenére, hogy az iráni védelmi miniszter szépítés nélkül olyan kijelentést tett, hogy szerinte izrael elsöprése nemigen tartana tovább 11 napnál. Kb. mikorra kényszerül izrael visszavonulásra? Jövő év eleje. Mi lesz az első terület, amit fel kell adnia? A Golan. Miért fontos a Golan? Mert a Genezáreti tó partján van, ami izrael legnagyobb vízkészlete. Szar ügy, mondhatom...

(Plusz adalék: a Bounty szelet nevű csoki papírján négy nyelven vannak a feliratok: cseh, szlovák, magyar és héber. A térség nyelvei, persze... Ide most tennék egy smiley-t, de hogy melyik passzolna, azt még nem tudom.)

Ha már amúgy paranoiánál tartunk :), akkor analógiát vonva az Argentínában lezajlott eseményekkel, itt is a legnagyobb nehézség közepette színre fog lépni egy addig népi érdekeltségű vezető, 'az ellenállás régi alakja' (ott:Menem, itt:likudviktor), akinek a megválasztásától remél mindenki megváltást, és aki a beiktatása után csinál egy hátraarcot és vadabbul kapitalizál, mint az elődje. Erre az egész addig felépített ellenzéki rendszer hiteltelenné válik, kiderül az egypólúsúság és ez általános politikai passzivitást eredményez egy-két évre. Ez eddig nem látott mélységekbe viszi az országot, aminek a végén az illető lemond, és átveszi a stafétát egy, a hangoztatottak szerint az országot rendbetenni szándékozó valaki (ott:Kirchner, itt:Vona), aki persze ugyanazt a szálat viszi, csak kevésbé nyíltan, ellenben az emberek már annyira hinni szeretnék a jó híreket, hogy a valóság már nem fogja érdekelni őket.

Egyébiránt bármennyire sajnálatos, jelen Magyarországunk története kb. húsz éve ért véget, amikor az oktatás teljeskörű lezüllesztése zöld lámpát kapott. Azóta az összeszakadásunk zajlik, amit a káosz követ majd, és ha jól csináljuk, ezután láthatunk neki újjászervezni az államunkat, újjáépíteni a társadalmunkat, és visszafoglalni az országunkat...

(Így mondá Hari Seldon az utókornak, mielőtt kikérte volna a következő kör feles törkölyt :)...)

ojjektum_résziről 2009.05.13. 12:02:46

Betonojjektumra is kell fizetni?Nem lakom benne.Még...

pógárjenő 2009.05.13. 12:07:01

qrvára úúúútálom magamat idézni efftásak...de ez az egész "mindenfélefaszatörvény" egy rohadt nagy álca, az egész bulvár mólé csak azért van hogy ne figyeljünk a lényegre: az ájros pénzek második felének a lehívására és "(f)osztogatására", septemberig lezajlik, oszt jöhetnek a választások, pínzecske offsorizálva!

pógárjenő 2009.05.13. 12:21:53

@ojjektum_résziről: szójjál, elintézzük hogy fizess!

vomit 2009.05.13. 13:04:55

@zsákzoli: a matrix furcsa megzizzenesehez nem kell a holokausztig visszamenni.

voltak ezek a londoni metrorobbantasok, a hivatalos mese szerint harom elkoveto csinalta. felszalltak a metrokra, es magikus modon megoldottak, hogy hajszal egyszerre pukkanjon a harom bomba.

a gond azzal van, hogy toroltek a Lutonbol jovo vonatukat, es az utanuk jovot is. a harmadikkal viszont nem ertek el a metrokat. de azok valahogyan megis felrobbantak az alagutban.
igazi robbantasrol nem is volt szo, nekik az azonos idoben azonos helyszineken folyo gyakorlatban kellett resztvenniuk. index.hu/politika/bulvar/gyak5197/

ezert a "tettesek" menekulni kezdtek, nem akartak Lee Harvey Oswaldot jatszani (a merenylo akire az egesz rakenheto). szegeny csokkerek Canary Wharf dokkjaig jutottak, ott sorban leszedtek oket.
discardedlies.com/entry/?4059
egyszer mondtak be a teveben, utana soha tobbet.

ongyilkos merenylo, tuleli a robbantast, es utana kell szaladni? eszhuje?
www.youtube.com/watch?v=TwLiaU-KStA

f.m.j. 2009.05.13. 13:09:10

@Geza:

Mindig úgy elkeserítenek az igazságaid, de sajnos én se nagyon tudok mást kiolvasni a tényekből, valahogy minden a te verziódat erősíri... talán azért leszek tőle szomorú....

rolika 2009.05.13. 14:12:59

@Geza: No, hogyha ez megtörténik, nem az lesz a kérdés a megfelelő körökben, hogy volt-e holokauszt, hanem hogy mikor lesz a következő. Mert akkor senki nem tudná kimagyarázni, hogy nem a zsidók tehetnek mindenről.

Geza 2009.05.13. 14:31:34

@rolika:
A gázai események sem váltottak ki túl nagy politikai visszhangot. Erdoǧan elnök beszólt ugyan peresznek, Chavez hazaküldte az ottani izraeli nagyköveteket, aztán ezzel ki is fújt a dolog.
Jelenleg úgy áll a dolog, hogy (a mi helyzetünktől függetlenül) bármit megtehetnek, mert őket kritizálni a népirtásnál is súlyosabb bűnnek számít.

f.m.j. 2009.05.13. 15:00:36

index.hu/belfold/2009/05/13/bajnai_elnezest_kert_ingatlanados_kijelenteseert/

Most akkor megpróbál jó fiúnak látszani, vagy olvassa a Vastagbőrt? hehe

Dr. No 2009.05.13. 15:27:46

Szerintem ezzel az ingatlanadóval az egyetlen baj, hogy most rögtön be akarják vezetni. Egyszerűen meg kéne várni, hogy az adatbázis feltöltődjön az adásvételekből, mert megsúgom, az APEH-nek régóta be kell jelenteni az ingatlan-adásvételeket (az új nyomtatványon már a vételár és az ingatlan egyéb jellemzői is szerepelnek). Az adót meg egyszerűen a szerződésben feltüntetett érték alapján kéne kivetni. Ja, és ha az feltűnően alacsony (mondjuk 1000 m2-es solymári vityilló 1 forintért cserél gazdát), akkor az államnak elővásárlási joga lenne a szerződéses áron és feltételekkel, mint Németországban. Persze, ebben is van lehetőség csalásra, de 10-20 %-nál nem több, ami azért belefér. Szerintem ez a lehetőségekhez képest igazságos rendszer lenne, de nyilván kéne az a 2 év, amíg az ingatlan-adatbázist feltöltenék, és persze addig minimális lenne a bevétel...

Egyébként a kommentelők közül volt már valaki ingatlanárverésen? Ha igen, mit tapasztalt ott?

derelyegrádi szellem 2009.05.13. 15:42:26

@Dr. No:

Én voltam. Az árverési csarnokban ül jónéhány nepper, akik közül a kisebbség a többség. Beszállnak, aztán felajánlják, hogy egy ötvenesért- százasért nem licitálnak rád, nem verik fel az árat.

more 2009.05.13. 16:40:46

@derelyegrádi szellem: én ezt úgy hallottam, h ötvenesért-százasért megkérnek, h húzzál el a picsába, és senki nem licitál, csak ők, tehát alacsony áron megveszik az összes ingatlant. ha esetleg lennél oly naív, h az hiszed, h ne a balkánon vagy és neked is jogod van résztvenni egy árverésen és licitálni, úgy megvernek, h soha többet nem lesznek ilyen gyermeteg gondolataid

K.Jani 2009.05.13. 17:00:40

milyen MAGYAR miniszterelnök az,aki kettős állampolgár és a keresztneve gordon????

dr.justice 2009.05.13. 17:15:45

Nem vagyok adószakértő, de azt gondolom, hogy én már évek óta fizetem a vagyonadót. Úgy hívják, hogy kommunális adó és gépjárműadó. ( Attól függetlenül, hogy ezek helyi adók )

derelyegrádi szellem 2009.05.13. 17:36:11

@more:

Ez két különbőző eset.

Amit te írsz az akkor van úgy, ha nekik kell az árverésre kiírt ingatlan, azzal, hogy semmiféle ötvenesről-százasról nincs szó, csak húzz onnan a picsába, ahogy vagy. Ez a ritkább. Mert azért nem kell nekik napi 5 ingatlan.

Amit én írtam az akkor van, ha nekik nem kell, de neked igen. Mondjuk osztatlan közös tulajdonnak az 1/2-ét árverezik, és te vagy a tulajdonosa a másik 1/2-nek.

Ez a gyakoribb. Adsz egy százast, nem licitálnak, te meg elviheted az ingatlant, ami igazából csak neked érték valami miatt.

Én ha mennem kell ilyenre nem adok, másképp oldjuk meg.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.13. 17:39:52

@dr.justice:

A kommunálist egységesítik az ingatlanadó alatt, mert az nem minden településen van ..

dr.justice 2009.05.13. 17:44:10

@zero:

Vagy beszedik mindkét jogcímen. Ezektől minden kitelik.

derelyegrádi szellem 2009.05.13. 18:06:22

@dr.justice:

Törvényesen és tisztességesen! Miazhogy, nagyonis! :-)

dr.justice 2009.05.13. 18:08:41

@derelyegrádi szellem:

Más megoldás bennem fel sem merült. :) Konkrétan ?

derelyegrádi szellem 2009.05.13. 18:17:23

@dr.justice:

Konkértan belépek a folyósóra, leteszen az akta táskámat meg a zakómat, meglazítom a nyakkendőmet, és beordítok: Ti ki a faszomok vagytok itt kisbuzik? Tipli mindenkinek!

Az esetleges okoskodóknak befejelgetek egyet-kettőt, amire azok is eltirhulnak, és kezdhetjük az árverést!

Hát így! :-)

dr.justice 2009.05.13. 20:02:29

@derelyegrádi szellem:

Valld be, hogy te voltál Veres Jani fejelőtrénere. :D

Thulsa Doom (törölt) 2009.05.13. 20:57:16

Faszomat érdeklik a százalékok... halál az összes élősködő komcsira!

havi 2009.05.14. 09:29:05

Ezeket olvastam az egyik oldalon..
300 milliós áfa-csaló cég bukott le
Felfüggesztett börtön várhat Sas Józsefre
Gáspár Győző sógornője a rekorder adócsaló Rácz Filoména
A rafinált adócsalók is lebuknak
Használtautó-kereskedő cégek elcsaltak félmilliárd forintnyi adót
Félmilliárdos áfa-csalás
Több százmilliós adócsalás egy könyvelőirodánál
50 milliós fiktív számlát fogtak a fináncok
Lebukott a milliárdos adócsalást irányító jogász

Minden adó csak annyit ér amennyit be tudnak hajtani belőle,
Minél több fajta adót vezetnek be, annál kevesebbet fizetnek az emberek be
az adóból. De ha mégis befizetik hová lesz a pénz?
Erről nem beszél senki!!!!!!!!!
Kik azok a csoportok, akik a befolyt adóból jól élnek ezt is meg kell vizsgálni!
Ök adóznak? Ha valakinek adó befizetésből bevétele származik, az is adót fizet?
Az állam fizet adót? A dolgozói után nagy a csönd mi!
Szeretném tudni és még sokan mások ebben az országba, hogy a befizetet adót
Mire költik el!

havi 2009.05.14. 09:49:29

Ezt már én is tudtam, de ha ebből indulok ki akkor
Mi nap megjelent, hogy az oktatásba heti 1 órában
bevezetnék a ROMA, kultúrát, mint tantárgyat, ezt a F.Gábor SZDSZ
Vetette fel, hát én nem kérek ebből a kultúrából, gondolom te se.
Fodor: Legyen tantárgy a roma kultúra - FN.hu
Már 600-éve nem tudnak és nem is akarnak beilleszkedni!
Bodzatermesztés stb..

reKorrekt 2009.05.14. 10:05:15

@havi: tömören: fodornak a kurvaanyját

pógárjenő 2009.05.14. 10:45:18

Na efftásak gordonka "kárier" dióhéjban:
- Creditum pénzügyi tanácsadó cég
- CA IB Értékpapír Rt.
- Wallis Rt.
- Hajdú-Bét ( kilenc gazda öngyilkos több milliárd kimenekitett vagyon)
- Nemzeti Fejlesztési Ügynökség ( AZ EU-TÓL 2007-2009 KÖZÖTT LEHÍVHATÓ FORRÁSOK ALIG 3%(!!!!!!!!!!!!) TUDTA MAGYARORSZÁGRA HOZNI!!!!

Közreműködött a kövezkező cégek tőzsdére vitelére( eladására????)
-Richter, Mol, Matáv, Otp, valamint tv csatornák koncesszóba adásában. ( KÉRDÉS: MI VAN BELŐLÜK MAGYAR TULAJDONBAN?)

Csődbe vitt, felszámolt társaságok vagyonok kimentve:
- Baja Design Termelési és Kereskedelmi Kft.
- Agromercat Mezőgazdasági Rt.
- Fölművelő Mezőgazdasági, Termelő és Kereskedelmi Bt.
- Internacional Food Rt.
- Pekar '96 Malomipari Kft.

Forrás: A vagyonkimentő- Kárpátia 2009.Május.

picur3ka 2009.05.14. 13:04:48

@epres négercsók:

Lehetseges lesz a reszletfizetes, nyugi, havi torlesztessel, menni fog ez.

@Geza:

Koszi, ha meg a cikken nem huztam volna fel elegge magam.

@havi:

Fodor menjen bentlakasos tanfolyamra belole, Hajduhadhazra.

havi 2009.05.20. 14:56:49

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:

FIGYELEM Heti Válasz Online - 2009.05.20.

Trükkös az ingatlanadó: Megszereztük a kormány-előterjesztést!
(-ő), itthon@hetivalasz.hu
Heti Válasz Online - 2009.05.20.
A Heti Válasz Online megszerezte az ingatlanadóról szóló kormányzati előterjesztést. Ízekre szedtük a törvényjavaslatot, és 13 pontba foglaltuk a legfontosabb kérdéseket és válaszokat. Örökölhetünk-e ingatlanadót? Mentességet kaphatnak a nagycsaládosok? Aki munkanélküli, annak nem kell fizetnie?

1. Mi után kell ingatlanadót fizetni? A bűvös szám a 30 millió, de vannak kivételek.

Adóköteles az a lakóingatlan, amelynek a forgalmi értéke a naptári év első napján legalább 30 millió forint.

2. Mekkora is az adó pontosan?

Az adó évi mértéke az adóalap 50 millió forintot meg nem haladó része után 0,35%, az adóalap fennmaradó része után 0,5%.

3. Mi számít hasznos alapterületnek? Még a lépcsőfokokat is beleszámolják.

A teljes alapterületnek olyan része, ahol a belmagasság legalább 1,9 m. Ebbe a többszintes lakrészek belső lépcsőjének egy szinten számított vízszintes vetülete is beletartozik. Az épülethez tartozó fedett és három oldalról zárt külső tartózkodók (lodzsa, fedett és oldalt zárt erkélyek), és a fedett terasz, tornác alapterületének 50%-a tartozik a teljes alapterületbe.

4. Mi az a forgalmi érték? Külön táblázatba foglalják majd megyénként és kerületenként, de ez még nem készült el.

Az a pénzben kifejezhető érték, amely a vagyontárgy eladása esetén - a vagyontárgyat terhelő adósságok figyelembe vétele nélkül - árként általában elérhető. Ám ezt nem mi mondhatjuk meg, hanem a jogszabály melléklete. A legizgalmasabb ez a táblázat lesz, de a lapunk birtokában levő törvényjavaslatban a rovatok még nincsenek kitöltve

5. Ha eladom az ingatlant, ki fizeti az adót? A szerződésen múlik.

Alapszabályként adó alanya az, aki a naptári év (a továbbiakban: év) első napján a lakóingatlan tulajdonosa. Több tulajdonos esetén a tulajdonosok tulajdoni hányadaik arányában adóalanyok.

6. Lehet-e mentességet kérni az adó alól? Lehet, de nem könnyű.

A jogszabály tervezet szerint az adóév első napjáig a 62. életévét már betöltött személy, továbbá a rokkantsági nyugdíjban, a baleseti rokkantsági nyugdíjban, a rehabilitációs járadékban részesülő magánszemély a lakcímnyilvántartás szerint és ténylegesen (életvitelszerűen) is lakóhelyéül szolgáló lakóingatlana utáni, őt adóalanyként terhelő adófizetési kötelezettségét illetően adófelfüggesztés iránti kérelemmel élhet az adóhatóság felé.

7. Az adófelfüggesztés mentességnek számít? Azt azért nem mondanánk.

Az adófelfüggesztés időszaka alatt az adót ugyan nem kell megfizetni, de az egyébként esedékessé váló adó után azonban az adóhatóság az esedékesség napjától az adófelfüggesztés megszűnése napjáig kamatot számít fel. A felfüggeszteni kért adót az adóhatóság jelzáloggal biztosítja. Az adófelfüggesztés időtartama a végrehajtáshoz való jog elévülési idejébe nem számít bele.

8. Mi lesz a felfüggesztett adónkkal? Nem fogják áldani a nevünket érte.

Az adófelfüggesztés megszűnik például a lakóingatlan elidegenítése, az ingatlan-nyilvántartásban bejegyzéssel létrejövő vagyoni értékű jog alapítása esetén az átruházásról (alapításról) szóló szerződés benyújtásával, az adózó halálával a hagyatékátadó végzés jogerőre emelkedése napjával. És most jön be egy új fogalom, a kötelezetté. Az adóhatóság az adófelfüggesztés időtartamára eső esedékessé vált adót és annak kamatát az adófelfüggesztés megszűnését követően határozatban közli a kötelezettel.

9. Ki a kötelezett, ki fizeti a révészt? Minden szem a földhivatali széljegyzeteken.

A lakóingatlan-elidegenítése esetén a jelzálogjog erejéig a tulajdonjogot szerző fél; az adófelfüggesztési jog jogosultjának halála esetén a lakóingatlan örököse.

10. A munkanélkülinek is kell ingatlanadót fizetnie? Igen is, meg nem is.

Az álláskereső, akinek munkavégzésre irányuló jogviszonya a munkáltató érdekkörében felmerült ok miatt szűnt meg (vagyis nem ő mondott fel) , a lakcímnyilvántartás szerint és ténylegesen is a lakóhelyéül szolgáló lakóingatlana utáni adófizetési kötelezettségét illetően legfeljebb 2 évre szóló adófelfüggesztés iránti kérelemmel élhet az adóhatóság felé, feltéve, hogy más ingatlanban 25%-ot meghaladó tulajdoni hányaddal a kérelem benyújtásának időpontjában nem rendelkezik.Az adófelfüggesztés időszaka alatt az adót nem kell megfizetni, de a harmadik és negyedik félévre eső, egyébként esedékessé váló adó után azonban az adóhatóság az esedékesség napjától az adófelfüggesztés megszűnésének napjától kamatot számít fel. A kötelezett a felfüggesztett adót és annak kamatait 12 havi egyenlő részletben pótlékmentesen fizetheti meg.

11. Hányszor lehet adófelfüggesztést kérni? A beterjesztett javaslat szerint nem túl sokszor.

Az adóalany adófelfüggesztési kérelme benyújtásától számított öt éven belül újabb kérelmet nem terjeszthet elő.

12. Most akkor van mentesség, vagy nincs? Valami azért van.

Mentes a 62. életévét betöltött vagy rokkant-nyugdíjban, baleseti rokkantnyugdíjban részesülő magánszemélynek az év első napján a lakcímnyilvántartás szerint és ténylegesen is lakóhelyéül szolgáló, 50 millió adóalapot meg nem haladó lakóingatlana adóalapjából 10 millió forint, feltéve, hogy egyedül vagy ugyanezen feltételeknek megfelelő közeli hozzátartozójával él és a háztartás egy főre jutó jövedelme az adóévet megelőző évben az öregségi nyugdíj legkisebb összegének kétszeresét nem haladja meg.

13. A nagycsaládosok mentességet kapnak? Így nem pontos.

Aki háztartásában 3 vagy annál több gyermeket szülőként, nevelőszülőként, örökbefogadó szülőként nevel, a lakcímnyilvántartás szerint és ténylegesen is lakóhelyéül szolgáló lakóingatlana utáni adót a harmadik és minden további gyermekenként az adó 15%-ával csökkentheti, legfeljebb azonban a 100 millió forint adóalapra jutó adó erejéig.


süti beállítások módosítása