Skip to content


       Szűrés lista

4-es metró: már most 60 milliárd EU-s pénzt buktunk

A sikersztori folytatódik:

"Hatvanmilliárd forinttal is kevesebb lehet a Brüsszeltől a 4-es metró építéséhez várt támogatás. A 4-es metróhoz kapcsolódva eddig úgy ötven, közbeszerzés alapján köttetett szerződés született, ezek közül - 2004-ből és 2005-ből - 11-et tart szabálytalannak Brüsszel; azok ugyanis meghívásos tenderek voltak, márpedig ez a fajta közbeszerzés az EU szerint indokolatlanul szűkíti a versenyt.

Az NFÜ a szerződések értékét - azaz a hatvanmilliárd forintot - az unióhoz benyújtott támogatási kérelemből kivenné, mert így lehetne csökkenteni annak kockázatát, hogy a vitatott közbeszerzések miatt Budapestnek esetleg vissza kelljen fizetnie a támogatás egy részét. A hiányzó hatvan milliárdot így hazai forrásból, a fővárosi önkormányzat költségvetéséből vagy az államkasszából kellene pótolni.

Információink szerint az NFÜ arról győzködi az Európai Bizottságot: az említett összeget a metró első - Kelenföldi és Keleti pályaudvar közötti - szakasza helyett a beruházás második üteménél, a Bosnyák térig tartó folytatásnál használhassa fel Budapest."

Tehát: még mindig nincs meg, hogy mennyi pénzt ad az EU, de már évek óta tart az építkezés! Ez olyan, mintha elkezded építeni a házadat, és a felénél szól a bank, hogy bocs, csak fele annyi hitelt kapsz, mint amennyi kellene ...

És ez még mindig nem a végleges döntés, egyszerűen csak 11 szerződést kiszúrtak. És mi lesz akkor, amikor rájönnek, hogy nem lesz annyi utas, hogy a metró csak pár percet ver a 7-es buszra, hogy 300-400 méterre vannak állomások egymástól?

60 milliárdot kellene az államkasszából beletenni a metróba? Mikor mondjuk az ingatlanadóból 120 milliárdot remélnek? Honnan? Miből? A Bosnyák térig tartó szakaszról meg semmiféle tervek sincsenek, nemhogy pályázat az EU felé!

"Szakértők szerint ez azért is jelenthet gondot, mert Brüsszel már tavaly, a támogatásról szóló tárgyalások megkezdésekor jelezte: csak az első szakaszra ad pénzt. A Keleti pályaudvar és Bosnyák tér közötti szakaszt ugyanis az előzetes becslések szerint olyan kevesen vennék igénybe, hogy a rossz megtérülési mutatók miatt azt az EU semmiképp nem finanszírozná."

Az NFÜ-nek van bőr a képén azt hazudni, hogy semmi baj, nem veszik el az a 60 milliárd, majd a második szakaszhoz idedobja az EU? Hát ez non plusz ultra arcátlanság!


Még szerencse, hogy az állomásokat lehet hasznosítani:

A félig kifúrt alagút meg az elkészült pár állomás pedig ott áll üresen!
De legyünk kreatívak! Használjuk valamire, ha már több száz milliárdot beleöltünk! Legyen ott mondjuk egy kiállítás!

A pofátlan provokáció mintapéldája, nem elég, hogy a budapestiek életét megkeseríti, sosem termeli vissza a költségeket, de még az arcunkba is röhögnek! Kiállítás ... eszem megáll!

Nesze:

Az MTI-hír:

"A kiállítást Sulyok Miklós művészettörténész nyitotta meg csütörtökön. Szerinte a régi korok emberét a föld alól előtörő démonok nyűgözték le, a ma emberét viszont az építők teljesítménye. A művészettörténész a metróalagutat a "mesterséges technika teremtette alvilágnak" titulálta, és mindenkit arra hívott fel, hogy "ne háborúzzunk, hanem építsünk metrót".

Molnár Gyula, a XI. kerület polgármestere felidézte, hogy 113 évvel ezelőtt május 2-án kezdődött meg a kisföldalatti építése Budapesten. Akkor az építkezés befejezése után rendeztek kiállítást, ez most fordítva történt, ami nem jelenti azt, hogy a mostani építkezés nem fog a végére érni - jegyezte meg.

A kiállítás ötlete onnan ered, hogy az építők által készített fotók mellett Takáts Márton Újbuda-Mecénás ösztöndíjas festőművész is megörökítette a munkálatokat. Molnár Gyula azt mondta, a sokfajta művészet egyesítésével jól be lehet mutatni ezt a grandiózus beruházást.

Az épülő aluljáróban berendezett tárlaton Takáts Márton 15 olajfestménye, valamint Németh András, Vanik Zoltán és Görög András mintegy 50 fotója mesél a metróépítésről. A fotók között az építkezést madártávlatból bemutató panorámaképek, izgalmas módon megnyújtott, döntött művészi fotók és hajszálpontos dokumentációk egyaránt megtalálhatók. A kiállítás további érdekességét jelentik Tóth Gyula fotográfusnak az 1970-es években, a 3-as metró építése idején készített képei, valamint a BKV Zrt. archív felvételei.

A kiállítás május 1-jétől május 17-ig az épülő Bocskai úti metróállomáson, majd május 25-től a Lágymányosi öböl 7. számú épületében lesz megtekinthető."

Engem felháborít, hogy ahelyett, hogy sűrűn elnézést kérnének Tőlünk, hogy pontosan megmondanák mikorra és mennyiért készül el, hogy megneveznék a sorozatos botrányok, csúszások, túlfizetések felelőseit, hogy Spanyolországban negyedéért épül metró, még jóízűen kiállítást rendeznek a több milliárdért megépített állomáson ...
 

Címkék: budapest metró botrány abszurd pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr111115514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.14. 11:21:02

Nem semmi ez a kiállítás, de szerintem a színházi előadás durvább volt. A sok hülye sznob meg örül az ilyeneknek...

Amúgy benne lennék, hogy alternatív módon, mondjuk élő, jelenlegi közéleti szereplőkkel feltöltött panoptikumként, esetleg metróépítést bemutató skanzenként hasznosítsák az alagutakat, állomásokat.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.05.14. 11:23:01

...ez egyre nagyobb égés... Nem tudom, hogy kínomban nevessek vagy sírjak...? >:(

redriot77 2009.05.14. 11:24:32

""A kiállítást Sulyok Miklós művészettörténész nyitotta meg csütörtökön. Szerinte a régi korok emberét a föld alól előtörő démonok nyűgözték le, a ma emberét viszont az építők teljesítménye. A művészettörténész a metróalagutat a "mesterséges technika teremtette alvilágnak" titulálta, és mindenkit arra hívott fel, hogy "ne háborúzzunk, hanem építsünk metrót"."

Ezt egy 1949-es Népszabadságból idézted?

f.m.j. 2009.05.14. 11:27:19

De jóóó! Most így legalább teret, és lehetőséget kaptak az olyan névtelen, vagy méltánytalanul elfeledett művészek, akiket eddig nem ismert el a koruk, vagy a hülye magyar sutyerék/sutyerina, mint pl: én...

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.05.14. 11:28:48

Tényleg az a legnagyobb pofátlanság, hogy a spanyolok Mallorcán a töredékéért megépítették (2-3 év alatt hö-hö), ezek meg itt büszkélkednek erre a feneketlen pénzeszsákra -szoktam is hivatkozni a mallorcai metrós posztra sok helyen utólagos engedelmetekkel :)

Nanehogymá 2009.05.14. 11:29:28


A földalattit annak idején 2 év alatt építették meg!!!! És az egész kubikos munka volt! (Lapát-ásó–furik . Egyetlen gép volt a betonkeverő! )
Büszkék voltunk rá hogy Európában a 2. földalatti volt. A költségvetése 3 millió volt. Határidőre a költségvetést betartva készült el. No comment.

100 évvel később „kicsit” komolyabb technológiával (igaz ez egy metró) nem vagyunk képesek még a határidőt sem tartani, a pénzről nem is beszélve.
Hát erre mondanám, hogy akik ott vannak ennek az építésnek a közelébe fogjanak egy lapátot és egy talicskát. Oszt hajrá.
Ha 6m átmérőjű az alagút akkor V= 3*3*3,14*1000 28260 m3 földet kell kitalicskázniuk.
1 talicska olyan 0.1 m2. akkor 282600 x kell fordulniuk.
Lehetne kezdeni…:D

Hetfield 2009.05.14. 11:32:43

Ha ez egyszer elkészül, ez lesz a világ nyolcadik csodája.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.05.14. 11:33:19

@Nanehogymá: az biztos, hogy gyorsabban végeznénk :D

eszkep 2009.05.14. 11:36:46

Demszky magason leszarja már a finanszírozás kérdését, úgy sem ő fizet, hanem a következő városvezetés...
Jó szoci szokás szerint, ő csak az építkezéssel kampányol, a cehhet meg nehogy má' ő állja...

Nanehogymá 2009.05.14. 11:41:48

@turner: készítettem egyszer egy ilyen számítást. nekem 1 km maximum 3 milliárdra jönne ki kubikos munkával. ha gondoljátok ide másolom az egész okfejtést. Biztos kihagytam ezt azt... De lenne egy nagy előnye. 2-3 évig rengeteg embernek adna munkát. Ami szerintem nem elhanyagolható érv...

Geza 2009.05.14. 11:44:45

Politikus uramékat leterelni a kiállítás avatójára (de kivétel nélkül mindet!), aztán két oldalról megindulni a fúrópajzsokkal egymás felé.
Később a cafrangokat csinos plasztikkockákba ágyazva szuvenírként eladni a túristáknak, és ennek a beveteléből venni egy ketrecet az építő konszernek (és a tényleges munkát nem végző alvállalkozó cégek) vezetőinek, belerakni mindet, kilógatni a Duna fölé, és közölni, hogy 'Pénz ennyi volt, ellenben akkor jösztök ki a ketrecből, amikor elkészül a metró'.
Amikor kész a metró, akkor hívatni sámánokat Afrikából, akik a balszerencse elűzésére az átadó ünnepségen rituálisan feláldozzák demszkájt a mumbódzsumbónak. Demszkáj elkobzott vagyonából pedig öt évre elviselhető szintre lehetne lenyomni a metrójegyek árait, hogy jobban megérje azzal közlekedni, mint kocsival, és az így megnövekedő bevétel rögtön fel is lendítené a békávé forgalmát, ami így már megengedheté magának, hogy a korrupt vezetőiket deréktól lefelé betonkockába öntve feldíszítse a rakpartot és a köv. tavaszi árvíz idején fogadóirodát üzemeltessen a nép örömére, hogy melyik gazfickó meddig bírja.

Most mondjátok, hogy nem a lehetőségek hazája vagyunk :) !

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.14. 11:46:46

@turner:

A mallorcás nem jó példa, mert ez csak kéregvasút, olyan mint nálunk a földalatti.

Madridban építettek rendes metrót:

"Madrid Tartomány Kormánya az elmúlt négy évben 90 kilométer új metrót és 80 állomást épített a spanyol fővárosban .

A munkák során a város különböző pontjain 17 építkezés folyt és egyszerre tíz alagútfúró dolgozott. A vonalak fele mélyalagútban fut, a másik fele pedig felszín közeli, olcsóbb szerkezetű. A teljes projekt összesen 4,4 milliárd euróba, azaz 1.144 milliárd forintba - a budapesti 4-es metró árának mindössze kétszeresébe - került.

egy, a budapestihez hasonló, mintegy 7 kilométeres metrószakaszt tervezéssel és kivitelezéssel együtt körülbelül három év alatt tudna elkészíteni. Becslésük szerint egy ilyen terjedelmű projekt hozzávetőlegesen 370 millió euróba, azaz 92 milliárd forintba kerülne."

www.hirszerzo.hu/cikk.olcsobb_gyorsabb_-_metroepites_maskepp.54748.html

Vagyis ez a 4-es metró Spanyolországban 92 milliárdba kerülne tokkal-vonóval, nálunk meg 520 milliárdba.

Autópályánál dettó.

Világ balekjai vagyunk!

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.05.14. 11:51:13

@zero: Na jó tudni mire hivatkozzak... Bár erről már én is hallottam, hogy 80 állomást építettek 2x annyiért, mint mi 9-et (azt hiszem)... Kösz az infot azért...

martonx 2009.05.14. 11:53:03

Azt sem értem, miért nem lehet magasvasutat építeni.
Külföldi nagyvárosokban ez sok helyen működő megoldás.

Magas vasutat bagóért lehet(ne) építeni.

kacsa! 2009.05.14. 11:56:18

@zero: Ezek rettenet durva számok... Micsoda összeget basztak ezek el arra a szájbabaszott metróra (+ magukra). Ezeket ki akasztja fel?

rolika 2009.05.14. 11:57:32

@martonx: "Magas vasutat bagóért lehet(ne) építeni."

Na, látod, pont ezért.

kacsa! 2009.05.14. 11:58:27

@martonx: "Magas vasutat bagóért lehet(ne) építeni." Svájcban, Japánban meg a világ boldogabbik felén. Dehát nálunk 25 hatóságtól kell beszerezni az engedélyeket...

Kenguru 2009.05.14. 11:59:09

@zero:
Aki a Metrot ellenzi az fasiszta.

Ertve vagyok?

reKorrekt 2009.05.14. 12:00:42

Klafa hogy minden állampolgárnak 50.000 forintjába kerül ez a szar.
Én azt javaslonám hogy rendezzünk ott valami gecónagy pártkongresszust buzifelvonulással egybekötve, majd robbantsuk rájuk az egész szarkupacot. A tetejére vethetnénk mondjuk paradicsomot.

"ahelyett, hogy sűrűn elnézést kérnének Tőlünk"

Ezzel már nem érnének el semmit. Szerintem fizesse ki a 60 milliárdot az, aki miatt bukjuk a támogatást. Teljes vagyonelkobzás, a mutyis pályázat miatt műanyag lakat, stb... a kurvatatájukat!

Kartal (rezervált) 2009.05.14. 12:03:57

@martonx: mert egyik politikusnak sincs haverja/cége, amelyik magasvasúttal foglalkozni, alagútfúrással azonban annál több, lásd a 6-os építését.

Kartal (rezervált) 2009.05.14. 12:05:33

@Kenguru: nem a metrot ellenezzük, hanem azt létrehozó politikai akaratot... akkor meg pláne faschista, mi? :P

Petrow 2009.05.14. 12:10:40

@zero: MTI hír, 1949-ből :)

A napokban takarítás közben elővakartam egy lap 99'-es márciusi számát, és már abban, minden második oldalon a 4-es metróval poénkodtak, hogy sose készül el... azóta már a lap is megszűnt.

Kenguru 2009.05.14. 12:11:56

@Kartal (reloaded): Az a fasiszta akirte mondom.
Akinek nem tetszik es tovabbra is szabotal, elviszik a nepbiztos elvtarsak egykis javito-atnevelo munkara Sziberiaba.

Akinek meg nem tetszik hogy szabad nepunk robog elolre a haladas utjan, az a ciantablettat is beveheti.

Nem ertem mit nem lehet szerteni azon, hogy brutalis eladosodasbol folosleges faszsagok epulnek, amibol fontos evtarsak nagyon sokat lopnak.
Ez kerem maga a haladas.

Elore a szocializmus fele.

Gerik001 2009.05.14. 12:14:31

Engem az bosszant de rettentően, hogy ezért a pénzért:

-hány km kerékpár utat?
-hány parkot és játszóteret lehetne rendbetenni?
-hány km utat lehetne helyrehozni?
-hány ház homlokzatát lehetne megcsinálni frekventált helyeken?
-hány uszodát lehetne támogatni hogy ne 1200 legyen egy jegy?


De igaz hogy ha nem lenne 4es metro akkor a haverok nem kapnának zsiros pénzeket és nem lehetne abbol visszaadni Demszky hercegnek.

fokabacsi 2009.05.14. 12:18:25

Majd kifizeti Demszki efftárs és pártja.Vagy megint adóemelés?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.14. 12:20:26

@Gerik001:

Tessék:

Vörös Attila egyetemi docens, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Út- és Vasútépítési Tanszékének tudományos főmunkatársának elemzése szerint elemzése szerint a metró 400 milliárdos árából a következő beruházások lettek volna megvalósíthatóak:

"• 4 db új budapesti Duna-híd (a hozzákapcsolódó úthálózattal) = 150 Mrd
• 5 km alagút (a hegyvidék és a pesti Belváros összekapcsolása) = 50 Mrd
• a budai alsó rakpart négysávosítása (É–D-i irányú tranzitforgalom biztosítása,
budai kerületek tehermenetesítése) =20 Mrd
• a fővárosi autóbuszpark kétharmadának cseréje (kb. 1000 jármű) = 50 Mrd
• villamosjárműpark és -pályák korszerűsítése
(az UV-k kivonása a forgalomból) = 50 Mrd
• a rossz minőségű utak felújítása (500 millió/km-rel és 100 km-rel számolva) = 50 Mrd
• a Moszkva tér átépítése = 20 Mrd
A rendelkezésre álló összeget még el sem költöttük, mégis látványos forgalomcsökkenést tapasztalnánk a városban. Ha ehhez hozzáadjuk az M0-ás befejezését, amivel a tranzit-teherforgalmat kizárjuk Budapestről, ugyan kicsit meghaladjuk a keretet, de az esetenkénti útfelújításokon kívül nem találkoznánk dugókkal, a közlekedési zaj kikerülne a gyérebben lakott külső városrészekbe, sőt még a tömegközlekedés helyzetén is javítottunk."

vastagbor.blog.hu/2008/01/16/index_veke_dbr_szamhaboru_kinek_van_igaz

ketroot 2009.05.14. 12:20:45

@martonx:

A magasvasút esetében lemerném fogadni, hogy jönnének azzal, hogyugye zajszennyezés, romlik a városkép, blablabla...:(

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.05.14. 12:23:41

@zero: ...lassan ott tartok, hogy ökölberándulnak még a hajhagymáim is :D VÉRLÁZÍTÓ!

rolika 2009.05.14. 12:30:53

@f'(200001) [Korrekt]: Nem kellene vetni a paradicsomot, az már maga lenne a paradicsom :-)

@zero: Ha összeszámolnánk, hogy az ilyen-olyan presztízsberuházásokra mennyi pénz ment el, könnyen kiderülne, hogy nem is lennénk olyan nagy szarban, és nem kellene semmiféle megszorítás.

mesmithy 2009.05.14. 12:30:58

@zero: De a docens ur elfelejtette, hogy nalunk az is 6-szor annyiba kerulne. Egyebkent ez valoban remek uzlet a love othatod reszet el lehet lopni.

Petrow 2009.05.14. 12:34:56

@zero: Ez gondolom az új "kávé helyett miniposzt" akart lenni.

more 2009.05.14. 12:41:16

@zero: nem tudom, h a tanár úr honnan szerezte az árajánlatokat, de ezekből nekem hiányoznak a haveri jutalékok...túlságosan reális összegek, úgyh ez sosem fog megvalósulni magyarországon...

DArchAngel 2009.05.14. 12:43:21

No igen, ez az, amire csak azt tudja mondani az ember, hogy elkúrták, nem kicsit, nagyon.

Ez az a projekt, amit unokáink fognak csak látni, de már mi is fizetjük.
Nem csoda, hogy az EU besokallt a tenderektől. Az Unió boldogabbik felében nem sikk ilyen szinten csalni.

Petrow 2009.05.14. 12:46:37

@more: Tudod, a docens úr pont az ilyen életre nem való hozzáállása miatt maradt "elméleti szakember", és nem "gyakorlatias" építési vállalkozó :)

molaris 2009.05.14. 12:57:12

A sok nyávogás után, kérlek titeket, hogy egyetlen dolgot mondjatok amit ez a rezsim normálisan csinált végig. Egyáltalán, olyat, amit végigcsinált. Van? Nincs! Akkor meg? El kell fogadni, hogy számukra ez a normális, ha megfeszülnek sem tudnak jobbat.

Majd a következő választás után, viszont számon kell kérni, de keményen. Aztán, majd ha már végigolvastuk az összes gazember börtönnaplóját, hátradőlhetünk pihenni.

pagoda 2009.05.14. 13:04:38

Ez is elég kemény: itt is azt feszegetik, hogy kapunk-e egyáltalán... Majdnem egy éves poszt, de...

zoldtea.freeblog.hu/archives/2008/08/20/Miert_is_szivunk_-_Egy_ordas_hazugsag_margojara/

Gerik001 2009.05.14. 13:07:30

@zero:

igaz bécsben annyi dunahid van hogy sokat csak akkor használnak ha a mellettük lévön dolgoznak.

meg az ugynevezett stégek (bringás és gyalogos hid)

havi 2009.05.14. 13:22:44

@Nanehogymá:
Igazad van és nem a rendszeres szociális segélyt
Kel kérni, Ózd stb..… - és adót is lehetne tőlük vonni…
Már is fedezné az ingatlan adót

reKorrekt 2009.05.14. 14:12:13

Tudtam hogy 'haverok'-nak kellett volna tanulnom!

pógárjenő 2009.05.14. 14:42:20

úúúútálom magam idézni DE:

bajnai gyuri-gordon a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség vezetőjeként ( AZ EU-TÓL 2007-2009 KÖZÖTT LEHÍVHATÓ FORRÁSOK ALIG 3%(!!!!!!!!!!!!) TUDTA MAGYARORSZÁGRA HOZNI!!!!

UjBuda · http://ujbuda.blog.hu 2009.05.14. 15:41:05

Görög András, az egyik kiállító fotós nem más, mint a Molnár Gyula vezette újbuda képviselő-testület egyik MSZP-s tagja...

reKorrekt 2009.05.14. 16:10:58

Minden kétséget kizáróan a nap képei:

http://imgsrv09.kuruc.org/galeriaN/egyeb/wmdfkeszth.jpg
imgsrv09.kuruc.org/galeriaN/hir/mszppl21.JPG

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.14. 16:56:55

@Petrow:

Ezt elküldhetnéd emailben, ha nem túl nagy kérés, nagyon örülnék neki. :)

grupi 2009.05.14. 18:22:36

Vagyon elkobzást Demszkyvel kezdve, aztán az alagútba az összes szoclibsi politikust.

Vagy ássák, vájják ki kommunista műszakban maguknak a lyukat, és addig fel ne jöjjenek, míg le nem dolgozták a sarukat.

Zalay · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.05.15. 11:16:43

Az Unió szerintem már régen megbánta, hogy felvett minket, ekkora pénznyelő nincs még egy a bolygón, mint mi - erre már rájöhettek

havi 2009.05.22. 09:00:15

Oly sokáig voltunk lenn,
Hogy nem is tudjuk, milyen fenn.
Ez a dalszöveg az alábbi Hobo Blues Band album(ok)on szerepel:
Ez az igazi zenekar mér régen rá érzet a lényegre!
HBB
Demszky Gábort baleset érte - agyrázkódást kapott 40 kilométeres, rövid távú távlovagló versenyen Azóta ilyen h……

süti beállítások módosítása