A sikersztori folytatódik:
"Hatvanmilliárd forinttal is kevesebb lehet a Brüsszeltől a 4-es metró építéséhez várt támogatás. A 4-es metróhoz kapcsolódva eddig úgy ötven, közbeszerzés alapján köttetett szerződés született, ezek közül - 2004-ből és 2005-ből - 11-et tart szabálytalannak Brüsszel; azok ugyanis meghívásos tenderek voltak, márpedig ez a fajta közbeszerzés az EU szerint indokolatlanul szűkíti a versenyt.
Az NFÜ a szerződések értékét - azaz a hatvanmilliárd forintot - az unióhoz benyújtott támogatási kérelemből kivenné, mert így lehetne csökkenteni annak kockázatát, hogy a vitatott közbeszerzések miatt Budapestnek esetleg vissza kelljen fizetnie a támogatás egy részét. A hiányzó hatvan milliárdot így hazai forrásból, a fővárosi önkormányzat költségvetéséből vagy az államkasszából kellene pótolni.
Információink szerint az NFÜ arról győzködi az Európai Bizottságot: az említett összeget a metró első - Kelenföldi és Keleti pályaudvar közötti - szakasza helyett a beruházás második üteménél, a Bosnyák térig tartó folytatásnál használhassa fel Budapest."
Tehát: még mindig nincs meg, hogy mennyi pénzt ad az EU, de már évek óta tart az építkezés! Ez olyan, mintha elkezded építeni a házadat, és a felénél szól a bank, hogy bocs, csak fele annyi hitelt kapsz, mint amennyi kellene ...
És ez még mindig nem a végleges döntés, egyszerűen csak 11 szerződést kiszúrtak. És mi lesz akkor, amikor rájönnek, hogy nem lesz annyi utas, hogy a metró csak pár percet ver a 7-es buszra, hogy 300-400 méterre vannak állomások egymástól?
60 milliárdot kellene az államkasszából beletenni a metróba? Mikor mondjuk az ingatlanadóból 120 milliárdot remélnek? Honnan? Miből? A Bosnyák térig tartó szakaszról meg semmiféle tervek sincsenek, nemhogy pályázat az EU felé!
"Szakértők szerint ez azért is jelenthet gondot, mert Brüsszel már tavaly, a támogatásról szóló tárgyalások megkezdésekor jelezte: csak az első szakaszra ad pénzt. A Keleti pályaudvar és Bosnyák tér közötti szakaszt ugyanis az előzetes becslések szerint olyan kevesen vennék igénybe, hogy a rossz megtérülési mutatók miatt azt az EU semmiképp nem finanszírozná."
Az NFÜ-nek van bőr a képén azt hazudni, hogy semmi baj, nem veszik el az a 60 milliárd, majd a második szakaszhoz idedobja az EU? Hát ez non plusz ultra arcátlanság!
Még szerencse, hogy az állomásokat lehet hasznosítani:
A félig kifúrt alagút meg az elkészült pár állomás pedig ott áll üresen!
De legyünk kreatívak! Használjuk valamire, ha már több száz milliárdot beleöltünk! Legyen ott mondjuk egy kiállítás!
A pofátlan provokáció mintapéldája, nem elég, hogy a budapestiek életét megkeseríti, sosem termeli vissza a költségeket, de még az arcunkba is röhögnek! Kiállítás ... eszem megáll!
Nesze:
Az MTI-hír:
"A kiállítást Sulyok Miklós művészettörténész nyitotta meg csütörtökön. Szerinte a régi korok emberét a föld alól előtörő démonok nyűgözték le, a ma emberét viszont az építők teljesítménye. A művészettörténész a metróalagutat a "mesterséges technika teremtette alvilágnak" titulálta, és mindenkit arra hívott fel, hogy "ne háborúzzunk, hanem építsünk metrót".
Molnár Gyula, a XI. kerület polgármestere felidézte, hogy 113 évvel ezelőtt május 2-án kezdődött meg a kisföldalatti építése Budapesten. Akkor az építkezés befejezése után rendeztek kiállítást, ez most fordítva történt, ami nem jelenti azt, hogy a mostani építkezés nem fog a végére érni - jegyezte meg.
A kiállítás ötlete onnan ered, hogy az építők által készített fotók mellett Takáts Márton Újbuda-Mecénás ösztöndíjas festőművész is megörökítette a munkálatokat. Molnár Gyula azt mondta, a sokfajta művészet egyesítésével jól be lehet mutatni ezt a grandiózus beruházást.
Az épülő aluljáróban berendezett tárlaton Takáts Márton 15 olajfestménye, valamint Németh András, Vanik Zoltán és Görög András mintegy 50 fotója mesél a metróépítésről. A fotók között az építkezést madártávlatból bemutató panorámaképek, izgalmas módon megnyújtott, döntött művészi fotók és hajszálpontos dokumentációk egyaránt megtalálhatók. A kiállítás további érdekességét jelentik Tóth Gyula fotográfusnak az 1970-es években, a 3-as metró építése idején készített képei, valamint a BKV Zrt. archív felvételei.
A kiállítás május 1-jétől május 17-ig az épülő Bocskai úti metróállomáson, majd május 25-től a Lágymányosi öböl 7. számú épületében lesz megtekinthető."
Engem felháborít, hogy ahelyett, hogy sűrűn elnézést kérnének Tőlünk, hogy pontosan megmondanák mikorra és mennyiért készül el, hogy megneveznék a sorozatos botrányok, csúszások, túlfizetések felelőseit, hogy Spanyolországban negyedéért épül metró, még jóízűen kiállítást rendeznek a több milliárdért megépített állomáson ...
Kapcsolat
Emailcímünk:
vastagborblog@gmail.com
Legfrissebb kommentek
- psilocybin33: psilocybin-spores.net/ (2023.08.31. 04:01) Ez a tározó se 100%-os, de megkapta az engedélyt
- szobakutty: Na? 13 év távlatából hogy fest ez a dolog? (2022.11.22. 13:36) Egy kis családi mutyi Páváéknál
- 0gábor: Mocskos cigónevek! (2021.01.12. 08:37) Új, engedélyzett "magyar" utónevek
- 0gábor: @KömKel: hazudsz! (2021.01.12. 08:35) Álközmunkásokat mutatott a német tévéseknek Salgótarján
- : @Horizont: Veszélyezteti pedig azért, merte egy forma tucat embereket nevel s minden iniciatívát ... (2020.06.14. 15:54) Balog miniszter iszonyatosan megalázta a szegény gyerekeket