Skip to content


       Szűrés lista

Breaking News: Ítélet az olaszliszkai perben

Ugyan még csak első fokú, de nem nagyon számítunk enyhítésre, mivel hála az égen, a vádindítványnak megfelelő döntések születtek, így valamennyi vádlottat emberölés miatt ítélték el. 

Szerdán a dr. Czibrik Attila  vezette bírói tanács előtt hangzott el az ügyészi perbeszéd. Dr. Miskolci László a vád képviseletében különös kegyetlenséggel elkövetett emberöléssel vádolta meg az ügy nyolc szereplőjét. Az ügyész szerdán úgy fogalmazott: gátlástalan, barbár cselekmény történt, ami bárkivel megtörténhet. A szerdán megszólaló ügyvédek azonban cáfolták, hogy védenceik elkövették volna a terhükre rótt bűncselekményt.

A különös kegyetlenséggel elkövetett emberölés bűntettével - részben társtettesként, részben felbujtóként - nyolc embert vádoltak. (Az elsodort kislány apja a másodrendű, anyja pedig az ötödrendű vádlott.) Az ügyész az első-, a harmad-, az ötöd-, a hatod- és a hetedrendű vádlottra határozott tartamú fegyházbüntetés kiszabását kérte, hozzátéve, hogy a törvényi maximum kiszabását javasolja. A negyed- és a nyolcadrendű vádlott esetében fiatalkorúak börtönében töltendő szabadságvesztést indítványozott.

Aki nem lenne képben: Szögi Lajos tiszavasvári tanárt a gyermekei szeme láttára verték agyon a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Olaszliszkán 2006. október 15-én. A bűncselekmény előzménye az volt, hogy a férfi autójával elsodort egy út mellett haladó kislányt, aki az árokba esett, de nem sérült meg.

Az ügyben ma délelőtt negyed 11-kor született ítélet:
- a másodrendű vádlott - az elsodort kislány édesapja - életfogytiglani büntetést kapott, leghamarabb 30 év múlva szabadulhat
- az ötödrendű vádlottat - az elsodort kislány édesanyját - felbujtóként 15 év fegyházra ítélték
- az elsodort kislány egyik testvére - az elsőrendű vádlott - 15 év fegyházat kapott, hasonlóképpen a harmad, a hatod, és a hetedrendű vádlott is.
- a két fiatalkorú elkövető pedig 10-10 év fiatalkorúak börtönében letöltendő büntetést kapott.















 

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr911150558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rolika 2009.05.29. 11:24:20

Érdekes, ilyenkor nem merül fel a jelenlét által elkövetett bűncselekmény, csak a zavargások idején?

Úgy emlékszem, összeszaladt az egész cigánytelep, vagy 50-en szurkoltak. Hol a többi?

Hol az SZDSZ? Úgyis cigánytelepeket akarnak felszámolni, itt a jó alkalom. :-)))


Egyébként jó kis tételek. Csak azt hiányolom, hogy az ítélet jogerős, fellebbezésnek helye nincs.

derelyegrádi szellem 2009.05.29. 11:26:09

reális büntetések. Én is ennyit adtam volna, azzal hogy az "öld meg a magyart" kiabáló rasszista cigányasszonynak én "csak" olyan 12 év körül mértem volna.

De Czibrik ülte végig, ő biztos jobban látta, mi volt a helyzet ezzel.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.05.29. 11:29:21

Kötelet érdemelnének. Minimum. Jobb, mint a golyó, mert újra fel lehet használni. Környezetbarát, mert lebomlik (ha igazi kender). És ha a hóhér kicsit kegyetlenebb kedvében van, akkor nem olyan magasról ejti le őket, hogy kitörjön a nyakuk, hanem még vagy két percig fuldokolnak.

emzperx 2009.05.29. 11:30:18

Nekem is reálisnak tűnik. Ezt az ügyet már nem lehetett elsumákolni főleg az EP választások előtt.

emzperx 2009.05.29. 11:30:54

Aztán majd hetedike után leviszik 5-10 évre.

Combi a ballibes Ferkófan 2009.05.29. 11:31:40

@rolika: A magyar bíróságok joggyakorlata szerint másodfokon enyhítés várható, viszont a legfelsőbb bíróságon még nagyobb szopóág lesz a kedves elkövetők számára.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.29. 11:32:29

eric: korrekt a post, kíváncsi vagyok mibe tudnak majd valakik belekötni. ugyanis EGYSZER sem hangzik el az, amit minduntalan sérelmeznek...

ezért külön köszönet :))))

@derelyegrádi szellem: szégyelld magad! "Én is ennyit adtam volna, azzal hogy az "öld meg a magyart" kiabáló rasszista cigányasszonynak "

a kirekesztést, és a faji alapú megkülönböztetést hangoztató honfitársunknak... ez így pc lett volna :))

Rhod 2009.05.29. 11:33:51

kegyetlenség elszakítani az elsodort kislányt a családjától, ezért én adnék neki is15 évet a fiatalkoruaknál, hadd legyen a testvérei közelében.

Mouth Hero 2009.05.29. 11:33:53

Ki merem jelenteni, hogy a magyar nép semmilyen enyhítést nem támogat.

rolika 2009.05.29. 11:35:50

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: Nem nagyon tudok elképzelni bírót, aki ebben az ügyben enyhítene...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.29. 11:38:41

@rolika: az a baj, hogy én pl igen... nem tudom rémlik -e 9 (!!!) késszúrásért felfüggesztett....

a gugli a barátod:)))

Mouth Hero 2009.05.29. 11:40:40

http://index.hu/bulvar/2009/05/29/olaszliszka/

"Szögi Lajos halálát a szélsőjobboldal ügyesen használta fel saját céljaira"

Ügyesen. Aha. Az vajon miért nincs benne egy Molotovos-(ön)gyújtogatós tudósításban, hogy a Kolompár-Mohácsi terrortandem mennyire ügyesen használja ezeket az eseteket karrierjük építgetésére és aljas módon a fasisztaveszéllyel való riogatásra, félelemkeltésre.

mind2 (törölt) 2009.05.29. 11:44:09

Végre. Korrekt. Másra úgysincs lehetőség.
Borzalmas lehetett annak a két lánynak végignézni az apjuk halálát... feldolgozhatatlan.
Jelző meg a cselekedetekre nincs is.. állatias ? Az állatoknál ha jól tudom csak az éhség, túlélés, fajfenntartás játszik szerepet egy gyengébb legyilkolásánál.
Bár újabb kutatások egyes majomfajtáknál felfedezni vélték az élvezetből gyilkolást is...
Ők élvezetből tették. Biztos vagyok benne.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.05.29. 11:44:59

Ez, ha jól számolom, összesen 125 év börtön, azaz 1500 hónap. Nem tudom, mennyibe kerül egy hónap fegyház, vagy fiatalkorúak börtöne, de azt hiszem, ha havi 50 ezerrel számolok, akkor alábecsülöm, akár az esetleges csökkentéseket belevéve is.

Tehát, mai áron 75 millió forintba kerül az elraktározásuk, plusz szabadulásuk után számtalan járulékos szociális költség, esetleg további okozott károk (feltételezem, nem tartják teljesen igazságosnak ezt a büntetést).

8 darab lőszer, nagyvonalúan számolva, borravalóval, 1000 forint.

Peace.

dravidanyuszi 2009.05.29. 11:46:18

az index vezércikke igen érdekes hangnemet ütött meg.

eszkep 2009.05.29. 11:48:51

@rolika: Igen, ez érdekes felvetés... Ezek szerint "pszichikai bűnsegéd" fogalom csak kormány ellenen demonstrálókra érvényes a magyar joggyakorlatban...

mind2 (törölt) 2009.05.29. 11:50:27

@zero: hoppá, hoppá..... kellett ide az FBI, mi ;)
Egyből megtalálták az amcsik.... biztos elfelejtettek szólni nekik, hogy minden lehet az elkövető csak cigány nem.... ők meg munkához láttak, na de ilyet :))

eszkep 2009.05.29. 11:52:33

@zero: hét év MSZP-SZDSZ országpusztaítása után - ismerve a jelenlegi közállapotokat - simán elhiszem, hogy el akarják titkolni legalábbis az EP választásokig...

mind2 (törölt) 2009.05.29. 11:56:12

@eszkep: hát ilyenkor azért megnyugszom, hogy mondjuk nem Örkényben, meg arrafelé élünk...
El sem tudom képzelni, mi mehet azokon a vidékeken minden nap... A tv-ben neten látottak valószínűleg csak a jéghegy csúcsa..

derelyegrádi szellem 2009.05.29. 11:58:53

@eszkep:

Nem érvényes. Csak a Szivásy által felügylet NBH-s nímandok szerint. Minden büntetőbíró, mindenki elmondta, ez jogi képtelenség, szó sincs ilyenről.

picur3ka 2009.05.29. 12:01:12

@mind2:

Szerintem a rendorseg ezer eve tudta. Erdemes elolvasni a MN oknyomozo riportjat a helyrol. Ha ez igy van, akkor csudalatos hostett, hogy egyaltalan kimentek kulonleges egysegek nelkul.

Igy igaz, jeghegy csucsa, jelenleg a rendorseg keres vagy 40000 szemelyt es egy millionyi targyat...

Calogero 2009.05.29. 12:01:49

Az Indexes cikk nagyon kemény, komolyan, néha nem hiszem el, hogy ilyet egyáltalán leír valaki.. Zero nem akartok a tatárszentgyörgyi témáról is összedobni valamit?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.29. 12:03:37

@Bezuhov:

Jaja :)

De teljes mértékben elképzelhetetlen ugye, hogy ez így ebben a formában esetleg igaz?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.29. 12:04:05

Megérdemlik, sőt. Csak azt sajnálom, hogy a putrihoz képest luxuskörülmények között fognak élni, tehát tulajdonképpen nyaralni mennek be a sittre. 15-20 év kőbányának nagyobb elrettentő ereje lenne.

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.29. 12:06:52

@zero: bezony, mint pl Monorierdőnél.
De gondolom itt is a "tettre kész magyar rendőrök" szivárogtatták ki a "hírt"

Ombudsmanyus 2009.05.29. 12:09:20

Kíváncsi vagyok, mikor jelennek meg az első cikkek a baloldali sajtóban a rasszista ítéletről és a rasszista bíróságról?
Szerintem legkésőbb holnap.

Aaronka 2009.05.29. 12:10:01

laspalmasnál a pont. A halálbüntetést én sem támogatom. De osztogatnának 5-10 éveket kőbányákban, jobban elrettenne a dolgos nép, mint attól, hogy bemegy a tesókák közé.

Lezudius 2009.05.29. 12:15:05

@Bockó: Remélem a sitten kifilézik őket és akkor nem kerülnek majd ennyibe. Elhatárolódom, természetesen...

Liberté__73 2009.05.29. 12:15:31

@Ombudsmanyus:

.. de ha mégsem, akkor végigsétálsz egy "Hülye vagyok" feliratú táblával az Andrássy úton?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.29. 12:18:47

@Liberté__73: akárcsak mohácsi viki, amikor több molotovos-gránátos támadásról is kiderült, hogy nem "rásszístááá" támadás volt?

ja, neki nem kell, ő közszereplő...

@Ombudsmanyus: "baloldali sajtóban"

olyan nincs Te kis butus. Csak jobboldali csúsztató, és pártfüggetlen, hiteles, korrekt média van, nem tudtad?

derelyegrádi szellem 2009.05.29. 12:19:20

@Liberté__73:

....és ha mégis lesz olyan, akkor te egy vastag, nyitott bukszával felfuxozva Tiszabőn? :-)

szöszibaba 2009.05.29. 12:19:48

basszus...kezd helyreállni bennem a bírói kar megítélése....szóval bíró úrnak respect :)

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.29. 12:23:22

@szöszibaba: most szerinted lett volna bármelyiknek is bátorsága is nem ezt ítélni. Sztem nem, mert akkor egy bizonyos mennyiségű halálos fenyegetést kapott volna, és pár apróbb terrorizálást a háza előtt. Többek között a gyújtogatók is ezért úszták meg pár Ft ejnye-bejnyével.

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.29. 12:28:27

@Bezuhov: mondom ezt úgy, hogy ez sztem enyhe ítélet. lehetett volna keményebb is

picur3ka 2009.05.29. 12:29:29

@Bezuhov:

Szerintem a bunszervezetektol sokkal inkabb kell tartaniuk es tartanak is. Fegyvert is, ketlem, hogy be vannak rezelve a gardatol, csakugy, mint a lakossag nagy resze.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.29. 12:29:38

@Bezuhov: kizárólag ez motiválhatta az ítélkezést. az fel sem merült esetleg, hogy MEGÉRDEMLI mindegyik? És ez a korrekt döntés, ami születhetett? Kíváncsian várom majd a II. fokú döntést (úgy 2-3 év múlva...)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.29. 12:38:22

@Seduxen: @Bezuhov: akkor előző stornó :)))

off: tudomásom szerint a jelenlegi szabályozás szerint nem lehetett volna "keményebb", mert az ügyész MINDEN vádlott esetében a törvényi MAXIMUM kiszabását kérte, és ez is lett.

Vagy nem? Lehet, hogy rosszul tudom, akkor sorry...

Skywalker_Lajos 2009.05.29. 12:42:34

S szerintetek a kiszabott büntetés költségeit ki fogja állni?
Szemet szemért elv alapján: GÁZT vagy kötelet nekik!
Eddig is csak a társadalom vérét szívták.
Most meg fedelet adnak a fejük fölé, napi 3x-i étkezéssel, s ha élelmesebb is van köztük, még szakmát is kapnak, vagy elvégzik a 8 általánost.
Mindezt a mi pénzünkből.

Tündér_Lala 2009.05.29. 12:43:38

Megérdemelt elmarasztalás.
De azért a valódi felelősök az SZDSZ és jogvédői, akik minden eszközzel a társadalom ellen uszítják ezeket az egyszerű embereket, akik nem látják meg, hogy csupán eszközök egy mocskos politikai játszmában.
Egészen biztos vagyok abban, hogy 20 éve meg sem fordult volna a fejükben hasonó bűncselekmény elkövetése.

szöszibaba 2009.05.29. 12:45:50

@Seduxen: nincs olyan súlyos ítélet, amit NE érdemelnének meg...

derelyegrádi szellem 2009.05.29. 12:50:12

@Seduxen:

A helyzet következő:

Amennyiben határozott idejű szabvesztések keretében nézzük, akkor csibo ("legtöbb mi adható") az ítélet. (annak maximális mértéke 20 év, de azt csak akkor lehet kiszabni, ha halmazati a büntetés, itt erről nincs szó, vagy ha bűnszervezet tagjakénti az elkövetés, itt arról sem lehet szó)

Azonban az emberölés minősített eseténél (ez az a különös kegyetlenség miatt) életfogyitig tartó fegyház is kiszabható (10-15, vagy életfogytig megy), mint az II.r. vádlottnál történt is, tehát ha nem határozott idejű szabvesztés keretei között nézzük, akkor nem maximális a büntetés. Ez a kitétel a két fiatalkorúra nem áll, mert fiatalkorúval szemben nem lehet életfogytot kiszabni.

Tehát, ha még öten életfogytot kapnak, az lett volna a full csibo.

De - mint már említettem - alapvetően egyetértek a kiszabott büntetések mértékével.

Aaronka 2009.05.29. 12:50:57

Azt magyarázza el nekem valaki, hogy miért jó ez az előre megmondás Mohácsitól meg Kolompártól? Biztos tudják ők is, hogy közel sem biztosak ezek a rasszista dumák. Sőt a tények eddig mindig megcáfolták őket. Akkor miért jó magukból folyamatosan hülyét csinálni??? Nem értem!!! Vagy ha 100 ból 1 bejön, akkor mekkora igazam van?!
Az Andrássy úti sétára benevezek, de előtte megvárom e két díszcigány bocsánat kérését.

picur3ka 2009.05.29. 12:51:38

@Tündér_Lala:

Hat sokuknak nem, de sajnos, szerintem mohacsi, kolompar, etc mind csak babuk es ok sem veszik eszre ugye. Es most nagyon sok babu fog hullani a valasztasokig, mindenkit bealdoznak szerintem, akit csak tudnak.

Mar a titok miniszter is targyalasra jar.

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.29. 12:54:50

@Seduxen: nem azt vitattam, hogy nem érdemlik meg, sőt. Csak azt a bizonyos "demokratikus nyomásgyakorlásra" utaltam itt, ki amit a kurucuk rendre gyakorolnak a saját ügyükben. (molotov koktél a házra, fenyegetés, újságírók megverése - bár tudom, hogy ezt nem színesbőrű teszi, szóval nem bűn)

azt is tudom, hogy ez felső határ. Azért kellene egy kicsit átnyálazni a btk-t és 2-es szórzóval megfrissíteni a tételeket. illetve egy-két új dolgot belevenni. sztem.

Hannibal22 2009.05.29. 13:02:23

Egy kérdés a hozzáértőkhöz: fegyházbüntetés esetén is lehetséges a harmadolás jó magaviseletért vagy ez csak a börtönre ítélteknek jár?

digger 2009.05.29. 13:02:35

én azért azt is remélem hogy a család az a része aki megúszta a börtönt, nem mehet majd kuncsorogni több segélyért arra való hivatkozással, hogy a munkaképes családtagok épp börtönben vannak, ergo nem képesek munkajövedelmet hazavinni.

Tündér_Lala 2009.05.29. 13:06:58

Azt gondolom, hogy minden módon az integrálásukra kellene törekedni. Ha félelmet keltenek bennük, ha azt gondolják, hogy ellenség a társadalom, a törvény és mindezek gyűlölendők, akkor ellenségként viselkednek.
Az ő és a mi érdekünk is az volna, hogy integrálódjanak, besimuljanak a társadalomba és kölcsönös megbecsülésben éljünk együtt, mint más népcsopotokkal.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.29. 13:11:26

@Bezuhov: "Azért kellene egy kicsit átnyálazni a btk-t és 2-es szórzóval megfrissíteni a tételeket"

a magam részéről a tételek mögé egy NULLÁT írnék, és stimmt. de az alapkoncepcióddal egyetértek...

mondjuk ez esetben lehetne még néhány száz börtönt is építeni hozzá...

@derelyegrádi szellem: áhá, köszönöm! ez - szerencsére - a te asztalod. én ehhez kevésbé értek...

derelyegrádi szellem 2009.05.29. 13:14:24

@hannibal22(A másságért a diszkrimináció ellen):

Nem. Fegyház fokozatban ötödölés van, tehát a büntetés 4/5-ét ki kell töltse. Ez persze az életfogytosra nem vonatkozik.

Ezekre életfogytot kért az ügyész, kiváncsi vagyok megremeg-e a bíró keze, de szerintem nem:

„Az, ami 2004 márciusában Bajnán történt, még ennél is kegyetlenebb” hangzott el az ügyész szájából csütörtökön a bíróságon. M. Sándor és K. Ferenc részegen megvert, megerőszakolt, megfojtott majd felgyújtott egy 83 éves bajnai nénit."

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.05.29. 13:19:07

@Bezuhov:

Kedves Bezu!

Kérlek mutass nekem egy kurucot, aki házra dobott molotovkoktélt, fenyegetett, újságírókat vert meg, mutass rá egyre. Ja, hogy egy darab gyanúsított sincs ezekben az esetekben... van egy tálibokat szerepeltető állítólagos e-mail, meg hasonlóan fajsúlyos levél, email stb.

Fogalmad sincs se Neked, se nekem, hogy kik ezek az emberek. Koncepciózás, amikor rásütöd egy csoportra az ilyen dolgokat, vagy nem épp ezt szereted számonkérni Te is? :o)

Tényleg, milyen információk alapján azaonosítod ezt az elkövetői csoportot? "Mások azt mondták"?

xD

REPARATUR 2009.05.29. 13:19:32

olcsón megúszták a rohadt kurva annyjukat

ifrance 2009.05.29. 13:20:48

Az index tudósítás csak nálam verte ki a biztosítékot? Pedig nagyon nem vagyok se szélsőséges, se radikális. De az igazság minden bugyrának ilyen szintű nem kibontása enyhén szólva kihozott a sodromból. A cikkíró mottója ez lehetett: "csak azt látom, amit látni akarok". És ezzel még nem is lenne baj, de ő csak azt láttatja, amit látni akar. És ez így már nem nevezhető korrektnek.

Újságírói etika mi? Ugyan már...

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.05.29. 13:22:12

@Bezuhov: Tehát a rendőrök is azért úszták meg büntetés nélkül a bizonyítottan, bíróság és ügyészség által kimondott kegyetlen és aljas bűncselekményeket, mert a bírók féltek a rendőröktől? Esetleg akkor is a csőcselék robbantgatott volna a bíróságok előtt,ha lesittelnek néhány rohadékot? ha-ha

ifrance 2009.05.29. 13:23:24

Azért a fegyház kicsit más, mint a börtön. Szóval annyira nem tartom kevésnek az ítéleteket. Ez az eset az elképzelhető max. volt, szóval ítéletben is az kiszabható max. után kiáltott...

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.29. 13:26:40

@Félkupica_Fehér_Főnök: igazad van.
ezek bizonyára piréznek maszkírozott moszad-ügynökök voltak. Én meg vagyok a szürke Gandalf :-)

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.05.29. 13:33:56

@Bezuhov:

KONCEPCIÓZÁS Kedves Bezuhov KONCEPCIÓZÁS!!!

Fantomokat kergetnek, Te is elvicceskeded a témát, ahelyett, hogy egyetlen pici szalmaszálat is megragadnál.

Minden második előállított emberre rámondják, hogy a magyarok nyilainak a tagja, de aztán itt el is hal a dolog. Olyan szinten ötletelnek a rendőrök is, hogy a iwiw-es becenév alapján állítanak elő embereket, mert ugyanazzal a nick-el írtak alá egy MNY -s nyilatkozatot. :o)

Ennyi erővel akár még az is elképzelhető, hogy TÉNYLEG az Orbán Viktor verte össze Csintalan Sanyit..

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.29. 13:56:22

@picur3ka (Beindultunk: 10%: ez úgy hiányzott, mint egy falat kenyér...

ha van még ilyen fasza kis hír a tarsolyodban, kérlek NE TEDD KÖZHÍRRÉ!!!!

derelyegrádi szellem 2009.05.29. 13:58:33

@Félkupica_Fehér_Főnök:

És nem? :-)

Pedig a tanúk patacsattogást hallottak a környéken....

picur3ka 2009.05.29. 14:01:55

@Seduxen:

Epp most olvastam egy masik erdekeset pedig, de megkimellek akkor.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.29. 14:05:58

@picur3ka (Beindultunk: 10%: egy napra elég egy ilyen hír... köszönöm!

ilyenkor gondolom azt, hogy ez a mentelmi jog egy jól kitalált kiskapu a "kedves politikai elitnek", mint a JollyJoker a pakliban.

Moltke 2009.05.29. 14:08:50

"Valamennyi vádlott fellebbezett az elsőfokú ítélet ellen; volt, aki téves minősítés miatt, mások felmentésért, illetve enyhítésért. A másod- és az ötödrendű vádlott (a kislány apja és anyja) felmentést kért, téves minősítésre, súlyos eljárási hiányosságokra és a bűncselekmény helyszínén tapasztalt hiányosságokra (például a tényállás szerintük nem megfelelő rögzítésére) hivatkozva." (MTI)

gidabiga 2009.05.29. 14:27:27

biztos Munk Vera írta az index cikket, a nevét nem merték odaírni.
még egy dobásuk van és utána bojkottálom az oldalt.

gidabiga 2009.05.29. 14:44:31

@Bezuhov:
biztos lehetsz benne :)))

DArchAngel 2009.05.29. 15:25:19

Breaking News:
http://index.hu/belfold/2009/05/29/felfuggesztettek_kolompar_orban_peret/

Ilyen nincs!

Dr. No 2009.05.29. 15:28:04

@Moltke: "A másod- és az ötödrendű vádlott (a kislány apja és anyja) felmentést kért, téves minősítésre, súlyos eljárási hiányosságokra és a bűncselekmény helyszínén tapasztalt hiányosságokra (például a tényállás szerintük nem megfelelő rögzítésére) hivatkozva."

Ez jó. Mit értenek a tényállás nem megfelelő rögzítésén? Jópofa, hogy eljárási okokból kérnek felmentést, nem azért, mert nem követték el.

Én is indítványozom a felmentést + kártérítést a jogtalan fogvatartásért.

Az EREDETI 2009.05.29. 15:49:53

VAn igazság! csak tudnám miért tartott közel 3 évig?

molaris 2009.05.29. 16:21:05

@Tündér_Lala:
Most néhányan megkezdik a szocializációs tréninget. Jó sokan fogják még követni őket.

picur3ka 2009.05.29. 16:30:39

@Dr. No:

Biztos ez ellen tiltakoznak:

'az elkövetők már a bűncselekmény után, a helyszínen egyeztettek a vallomásokkal kapcsolatban, a rendőrségi szemle idején volt alkalmuk átöltözni, tisztálkodni és a bűncselekmény idején viselt ruhákat is el tudták égetni'

De Abadszaloknal is megkaptak ezt az elonyt, kulonben tul konnyu lenne.

tudi 2009.05.29. 16:36:04

Az a baj ezzel az ítélettel, hogy nem vonulnak egyből börtönbe letölteni a büntetést, pedig az lenne az igazságos bár én is inkább azt mondom kötelet vagy valami mást nekik, de ez sem rossz igy.

Horizont 2009.05.29. 17:49:25

El sem tudom képzelni, hogy egy ügyvéd hogyan tud ilyen állatokat védeni?
Nincs az a büntetés aminél nagyobbat ne érdemelnének meg. Még a halálbüntetés is kevés lenne ezért a borzalomért!

Hannibal22 2009.05.29. 18:10:28

@Horizont: A halálbüntetés azért elég:) Átélni az utolsó éjszakát aztán az út a vesztőhely felé...ez a legprimitívebb lelket is iszonyúan meggyötri..(szerintem)

Horizont 2009.05.29. 18:20:46

@hannibal22(A másságért a diszkrimináció ellen):
Még az a gyötrelem se elég. Gondold el, hogy a Tanár úr lányai egész életükre lelkileg sérültek maradnak, már soha nem lesz az életük olyan mint amilyen előtte volt. Az egész életük oda lett nekik is!
Én még attól is megőrülnék ha a szemem előtt verné halálra valaki a család kutyáját, aki családtag ugyan de mégse ember ugye. Halálbüntetés meg nincs, és még jogerős ítélet sincs. Várjuk ki a végét. Nincsenek illúzióim.

Hannibal22 2009.05.29. 18:29:24

@Horizont: Ebben remélem tévedsz: "Az egész életük oda lett nekik is!" Egyébként hasonlóan érzek!

Horizont 2009.05.29. 19:02:06

@hannibal22(A másságért a diszkrimináció ellen):
Ez alatt azt értem, hogy az egész életük nem elég, hogy ezt kiheverjék, szegény lányok. Az élet persze megy tovább. Csak nem mindegy, hogyan.....

cintu 2009.05.29. 19:31:44

Azon gondolkoztam, hogy amúgy nem az elgázolt kislány jó édes anyukáját kellett volna azon az éjszakán meglincselni? Hiszen elsősorban ő a felelős a gyermekei holléte miatt. És ha a tanár úr még halálra is gázolta volna a gyereket, akkor sem lett volna felelős, hiszen az egy autóút vagy mi. Vagy nem?

Marcellusca 2009.05.29. 20:10:12

@laspalmas: Abszolute igazad van! Putriból, ahol csak tányéros tévé van, bekerülnek egy összkomfortos, WC-s, zuhanyzós, tévés cellába. És még fát sem kell lop...őőőő gyűjetniük, hogy meg ne fagyjanak. Tisztára szanatórium lesz nekik.

@Lezudius: Ez nem valószínű, ugyanis ott űk vannak többségben. Nem gyereket bántalmaztak, hanem egy "parasztot" gyilkolásztak le, úgyhogy nagy lesz ám ott az ázsiójuk!

Marcellusca 2009.05.29. 20:14:13

@Tündér_Lala: Tévedsz! 20 éve is voltak lincselések meg garázdaságok, csak nem volt ekkora visszhangja.
Meg - amiben igazad van - az eseteket nem használták fel pártérdekekre!

2009.05.29. 20:17:41

@cintu: Hát, de! Én évekkel az eset előtt voltam szemtanúja egy hasonló, de szerencsére jóval enyhébb szituációnak: cigány anyukák nagy hangon cigarettáztak az utcában, az óvodás kiskölkök pedig 50 m-re távolabb azzal szórakoztak, hogy átrohangáltak a zebrán a járdaszigetig és vissza. Természetesen pirosban. Persze egy autós elsodorta az egyik gyereket, erre ráugrottak üvöltve. Ők leszarják a saját gyerekeik biztonságát, neked kell ügyelned rájuk. Tipikus.

Marcellusca 2009.05.29. 20:21:39

@Horizont: Az ügyvéd egy külön állatfajta. Nem tudtad? Az ilyen köztörvényes (vagy hogy mongyák, majd szellem kijavít) meg kimondottan az. :)

xenuka 2009.05.29. 21:47:35

@Horizont:
El sem tudom képzelni, hogy egy ügyvéd hogyan tud ilyen állatokat védeni?
Egy vidéki drogcsempész ügynél az ismerős védő 6 milliót kér a munkájáért, akkor nyilván itt is a pénz dominálta.

xenuka 2009.05.29. 21:56:35

Most, hogy nagyon tör előre a rendpárti jobboldal késnytelen az mszp meg az szdsz azt a látszatot kelteni, hogy mi is rendet csinálunk ám, vannak példás büntetések is.
Igaz közel 3 év után, igaz csak elsőfokon, igaz mindenki fellebbezett.
És alegjobb:
a lincselés után egyből felhívta az egyik már 10-szer elítélt Horváth Dezső a rendőr haverját Sólymosi Antalt mobilon! és ezt a rendőrt máig nem rúgták ki.

Horváth Dezsőné az anyu azt üvöltötte "öld meg a magyart" .

Az EREDETI 2009.05.29. 22:46:43

@xenuka: ez nyilván így van, de ennyire lealacsonyodni. Azokból se lesz sztárügyvéd már soha

De nem is az a baj, hanem ez:
"A szerdán megszólaló ügyvédek azonban cáfolták, hogy védenceik elkövették volna a terhükre rótt bűncselekményt."

Horizont 2009.05.30. 06:35:16

@xenuka:
Az egy dolog, hogy mennyit kérnek az ügyvédek.(undorítóak) De ezek ott Olaszliszkán, hogyan tudnak sokat fizetni? Nem "bodzások" ! Ebben a bűnesetben ugyan ki fizeti az ügyvédeket??

picur3ka 2009.05.30. 09:26:11

Es a vesztesnek ugye a perkoltseget is kell allnia.

Erdekes vadak nemelyekrol itt, ami otleteket adhat arra, hogy honnan lesz a penz, ha kell egyaltalan.

szentkoronaradio.com/belfold/2009_04_24_folytatodott-az-olaszliszkai-targyalas

Tündér_Lala 2009.05.30. 11:41:47

@Marcellusca:
Neked természetesen igazad van. Csakhogy a cigány társadalom is rétegzett. Ezen a rétegezettségen belül az arányok a propaganda hatására eltolódtak rossz irányba és egy egyébként is deviáns réteget radikalizál, rasszista magatartásra ösztönöz (Öld meg a magyart !). Az a kár, amit néhány év alatt előidéztek a fejekben, csak hosszú idő alatt lesz visszafordítható. Ez a bűncselekmény egyfajta mesterségesen táplált rasszista mentalitásnak a tragikus kicsúcsosodása. (Hány - nem halállal végződő - lincselési kisérlet volt az utóbbi időben ? Akár rendőrök ellen is.)
Csupán ezen igaztalan és álságos propaganda végtelen kártékonyságára akartam felhívni a figyelmet. Valamint arra, hogy - teljesen nyilvánvalóan - azoknak árt a legtöbbet, akiken állítólag segíteni akar.

Tündér_Lala 2009.05.30. 12:00:05

Még valami: A természetes emberi magatartás az volna, ha elütik a hozzátartozóját, hogy rohan megnézni, mi történt vele. Nem pedig az, hogy a gyerek még az árokban fekszik és rohan agyonverni a gázolót.
Miért van ez ? Mert elhitették velük, hogy áldozatok, hogy félniük kell, hogy a törvény rájuk nem vonatkozik és a többségi társadalom ellenség, amely ártani akar nekik.
Ez pedig tipikus sors rontás. Elégedetlenséget és agressziót szül és megakadályozza, hogy az esetleges eredményeknek örülve boldogan éljenek.

Roxvox 2009.05.30. 15:35:48

Nyugi gyerekek, ez még csak az elsőfok volt, lesz ez még kevesebb is.

System failure. :) 2009.05.30. 18:14:44

Miért nem lehet bezárni ezeket a férgeket pár kopasz közé? Elrettentőbb lenne.
Élőben leadnák, ahogy széttrancsírozzák ezeket a FÉRGEKET. Brüsszel, mohácsi, gusztus(talan), szdsz meg bekaphatja.

anarcho78 2009.06.02. 11:07:58

a börtönben meg az én adómból éldegélnek.

de szép.

derelyegrádi szellem 2009.06.02. 11:54:57

@anarcho78:

Lássuk be, azért sokkal jobb, ha a börtönben (fegyházban) éldegélnek az adónkból, mint ha kint tennék ugyanezt (éldegélnének ugyanabból), és emellett, ha Olaszliszkán autóznánk, akkor pluszba még simán agyon is vernének.

nyílméregbéka 2009.06.02. 21:24:03

Az elsőfokú ítélet nagyon megfelelő. Talán csak egy picit enyhe. Szerencsére az ügyészség súlyosbításért fellebbezett - nagyon helyesen. Mindegyik vádlottnak tényleges életfogytiglant! Nincs helyük a nap alatt. Mellesleg persze az élők sorában sem ,de sajnos a halálbüntetést eltöröltük - no nem baj, a lényeg, hogy a börtönlelkész adja fel nekik az utolsó kenetet. Bár az eltartásukra sajnálom az adófizetők pénzét.

A többi 50 kíváncsiskodóhoz csak úgy miheztartás végett hozzá kellene vágni 2-2 év letöltendőt. A cimbik embert ölnek, ők meg csak ott vakaródznak?! Segítségnyújtás elmulasztása, vagy ilyesmi bűncselekmény tán nem létezik?
Gyakorlatilag az egész olaszliszkai cigánypopulációt sittre kell vágni. Hisz lehet, hogy "csak" tízen gyilkoltak, de ha a többi 40 normális közbelép, tán nincs haláleset.
De ott nem volt normális ember.
Ott csak olaszliszkai cigány volt, az pedig az alja az állatvilágnak.

süti beállítások módosítása