Skip to content


       Szűrés lista

BKV reform csupán 1 milliárdból

Kilenc hónapja vezeti Kocsis István a BKV-t. Az új főnök nagy változást még nem okozott a fővárosi tömegközlekedésben, nagy reformok nem történtek. Ötletelések mentek ezerrel (holdingokká alakulás, HÉV eladása), volt formacipő és formaruha-botrány, de nem tettek le az asztalra egy világos és elfogadott koncepciót a BKV modernizálásra.

A BKV költségvetése 2008-ban 120 milliárd volt. A bevétele pedig 110 milliárd, így a meglévő 80 milliárdos hitelállományához még hozzákerült 10 milliárd.

A teljes bevétel a következő tételekből áltt össze:
-50 milliárd jegybevétel 
-21 milliárd árkiegészítés (állam)
-32 milliárd normatív támogatás (állam)
-10 milliárd eszközpótlásra (Főváros) ami ugye nem működési költség.

Vagyi ez alapján a BKV éves bevételeinek a 44%-át adta a jegybevétel, 47%-át az állam, és 9%-át a Főváros, ha ezt a 10 milliárd működési költséget nagylelkűen beleszámoljuk. Valójában a Főváros 0 ft támogatást ad működésre a saját cégének.

A BKV Zrt. tulajdonosa ugyanis a Fővárosi Önkormányzat ...

Demszky Gábor szerint az európai uniós gyakorlat az, hogy a tömegközlekedés költségeinek felét fedezi a jegybevétel, a másik felét pedig az állam, a régió és a város közösen állják.

Ugye milyen ügyesen csűri a szavakat? Ha költségvetés felét állja közösen az állam, a régió és a város, akkor abba az a variáció is beletartozik, hogy egy kicsit tesz bele a város, és nagyobb részt az állam. Ahogy fentebb látjuk ...

A tudomásom szerint a finanszírozási módszerre inkább az a jellemzőbb, hogy a jegybevételek, a költségvetési támogatás és a tulajdonos (város) is 33%-33%-át adják a vállalatnak.

Ha így nézzük, akkor az utasok és az állam erőn felül, Demszky és a Főváros pedig kissé alul finanszírozzák a BKV-t.

Ezek után minimum "érdekes", hogy Demszky elment Bajnaihoz, hogy "a kormánynak nagyobb összeggel be kell szállnia a fővárosi tömegközlekedés finanszírozásába, mert ez nem pusztán önkormányzati kérdés."

És mit tesz a BKV?
Rákattant a bliccelők elleni harcra, miközben olyan reformokon kellene dolgozniuk, ami csökkentené a bliccelést. Első ajtós felszállás kísérleti jelleggel, buszonként 3 biztonsági őrrel nem éppen ilyen. Ugyanis egy busznak meg kell(ene) termelnie a 3 őr havi bérét, és akkor is csak nullszaldóra jön ki a BKV. Meg a menetideje is megnőtt ezeknek a járatoknak.
Az utasok így is a BKV bevételének a 44%-át adja, ami egy kimagasló szám. Vagyis nem (csak) az utasokon és a bliccelőkön múlik a BKV ilyen anyagi helyzete.

Talán meg kellene vizsgálni, hogy miért bliccelnek, és miért nem választják közlekedésre a BKV-t. Valószínűleg a jegy és bérlet áraknak jelentős szerepe van. A BKV-nál a még mindig a 40 éve kialakult és már régen elavult jegyrendszer van használatban, mely szerint 1 járműn való utazás = 1 jegy. És mondjuk 3 járművön való utazás = 3 jegy. Vagyis ha 2 átszállással jutok el a célomhoz, akkor összesen 3 jegyet (900 forint) kell vennem. 

Kocsis, Demszky és Hagyó uraknak javasolok egy sörözős-knédlizabálós prágai kirándulást, masszív tömegközlekedési használattal. Ugyanis Prágában a következő jegy és bérletárak érvényesek:

A lényeges különbség Budapesthez képest: teljes mértékben alap az idő alapú menetjegy. (És a nyugdíjasok NEM utaznak ingyen!)
-30 perces jegy 18 korona (180 ft) (buszon, villamosan nem lehet átszállni, metrón csak 5 megállóra jó)
-75 perces jegy 26 korona (260 ft)
-napijegy 100 korona (1000 ft)
-havi béret 550 korona (5500 ft)
-éves bérlet 6100 korona (61 000 ft)
-SMS jegy 90 perces utazásra 26 korona (260 forint), még a BKV-nál 500 forintba fog kerülni ha lesz...

Vagyis a kedves utas Prágában 260 forintért korlátlan átszállással utazhat 75 percen keresztül. Vajon bliccelnek Prágában? Te bliccelnél ilyen kondíció mellett?

És mi kell ehhez? Döbbenet, de csak egy dolog: az időpecsétes lyukasztó. Az egyszerű szerkezet remek dolgot művel: rányomtatja a pontos dátumot, az órát ás percet a jegyre.

És mi az oka a menetjegy-reformnak hiányának a BKV-nál? Az, hogy ilyen időpecsétes lyukasztó csak a metróban, és az új villamosokon, buszokon és troliban van csak. Amíg viszont még található régi lyukasztó (melyet a külföldiek nem is tudnak használni, mert nem értik, hogy nekik tényleg ki kell kézzel lyukasztani a jegyüket), addig ez a rendszer nem vezethető be.

Szilágyi Károly, a BKV szóvivője:

"Foglalkozunk az időarányos jegy bevezetésével, ám előbb meg kellene vizsgálni, ettől növekednének vagy csökkennének-e a bevételeink. Ám irdatlan pénzbe kerülne az új rendszer bevezetése, ehhez ugyanis le kellene cserélni az 5400 darab régi lyukasztót a olyanra, amely rányomtatja a jegyre az érvényesítés időpontját. A készülékeknek darabja 200 ezer forintba kerül."

Vagyis a BKV-nál számolgatnak. Biztos vagyok benne, hogy világosan le lesz vezetve, ha 2 átszállásra 3 jegy helyett csak 1 jegy kell, az máris 600 forintos veszteség a BKV-nak. Persze, azt már nem nézik, hogy az utas inkább nem vesz 3 jegyet, hanem bliccel vagy autóba ül ... 

Az "irdatlan pénz" pedig egy kicsit nevetséges amikor milliárdok mentek el tanácsadói szerződésekre. Irdatlan nagy pénz az is, hogy 4 milliárdért venne minden buszba GPS-t a BKV, mert meg akarja reformálni az utastájékoztatást.
Bakker, nem az utastájékoztatást kell megreformálni, hanem a jegyrendszert! Az első lépés ehhez már megtörtént a metróban, hol már át lehet szállni 1 jegy használatával 60 percen belül. Ezt kell sürgősen kiterjeszteni a felszíni közlekedésre.

És hogy mennyi az az "irdatlan pénz", amennyibe az új jegykezelő készülékek kerülnének?
5400 * 200 000 = 1 milliárd forint.

































Persze azt sem hiszem, hogy 200 ezerbe kerül egy ilyen készülék, amely csak annyit tud, hogy rányomtat egy sort egy jegyre. Főleg, ha nagy tételben vennék meg, mondjuk 5000 darabot.

Vagy szerintetek egy ilyen készülék többe kerül, mint mondjuk ez a laptop?

Nevetséges a BKV ...

Címkék: bkv

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr811160618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.03. 16:54:44

@Félkupica_Fehér_Főnök: na azért ennyire nem rossz a helyzet:

54% a parkolási cégeké
46% az önkormányzatoké

Marcellusca 2009.06.03. 16:55:30

@derelyegrádi szellem: Őőőőő, pontosítanék! Európai árakat meghaladó árakért.

@Szilágyi Károly: Akkó a zegész csak mese?
De nem Andersen írta!
Ez a Demszky csak rémmeséket tud!

Horizont 2009.06.03. 16:55:38

@Szilágyi Károly:
Kedves Szilágyi Károly!
Ha valóban Ön AZ A Szilágyi Károly!
Nem vagyok budapesti lakos, évente 1-2 alkalommal használom a BKV-t. De rendesen adózó állampolgár vagyok, tehát az én adóforintjaim is ott vannak az Önök cégénél. Ezért ha kérhetem legyen szíves @derelyegrádi szellem 16:46-kor írt levelére válaszolni. Legalább ennyit tegyen meg..... ha már a BKV-t nem tudják gatyába rázni!

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.06.03. 16:55:38

@derelyegrádi szellem:

Fizetős parkolóvá alakítják a Felvonulási teret
Fizetőssé kívánja tenni a parkolást az SZDSZ-es vezetésű zuglói önkormányzat a több ezer autó parkolására alkalmas Felvonulási téren, illetve a városrész több más frekventált területén, többek közt az Örs vezér terén – értesült a HavariaPress.
A XIV. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete április 30-án hozott határozatot arról, hogy öt várakozási övezetet kíván kijelölni a fizető parkolási övezetek kialakításával kapcsolatban. Az érintett övezetek között szerepel a Városliget és a Stadionok környékének teljes területe, a Stefánia út, valamint az Örs vezér terének környéke is. Az önkormányzat tájékoztatása szerint a projektet ezután még jóvá kell hagynia a Fővárosi Közgyűlésnek is – ahol legkorábban szeptemberben vehetik a témát napirendre –, s a közgyűlési jóváhagyás után kerülhet csak vissza az ügy a kerülethez. Ezt követően kezdődhet meg az előkészítés, a szükséges forgalomtechnikai tervek elkészíttetésével, de az önkormányzat részéről elmondták, hogy ennek – várhatóan többmilliós – költségeire a városrész idei költségvetésében nincs is külön keret. Ráadásul mivel Zuglóban még sehol nem vezettek be fizető parkolást, még arról is dönteni kell, hogy milyen parkolási céget vagy társulást kívánnak létrehozni a fizető parkolók kezelésére. Mindezek alapján szinte biztosra vehető, hogy ez évben még nem kell fizetni a parkolásért a városligeti Felvonulási téren, vagy az Örs vezér tere parkolóiban.

Marcellusca 2009.06.03. 16:56:58

@ostoba 8o: IGEN? IGEN? És ki volt az az egy?! :D

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.06.03. 16:58:29

@Szilágyi Károly: És kit, hatnak meg egy majdnem monopolhelyzetben lévő cégnek a listaárai...

Páran itt piaci versenyhelyzetben dolgoznak....szóval kedves Szilágyi Úr!

Tudja: sün...székelés stb...

Marcellusca 2009.06.03. 17:01:43

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Na, na! Ne aprózd el! Gúglira nem is gondósz? :)

sün, székelés, szamárszex, ... xD

szabogyula 2009.06.03. 17:02:15

@Marcellusca:
Nem tudom, be biztos utólag elnézést kért a büfében, hogy mellényomott ...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.03. 17:03:23

@Marcellusca: nem mindegy? tuti csak mellényomott...

Marcellusca 2009.06.03. 17:06:25

@ostoba 8o:
@Seduxen:
De egyszerre jár! :)

Éppen ezért kérdem. Illen megbízhatatlan embörökkel nem lehet komoly, felelősségteljes munkát végezni!
Ma még csak egy, holnap kettő ...
Úgyhogy öt év kötél, három évre felfüggesztve!
xD

derelyegrádi szellem 2009.06.03. 17:08:04

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

Szerinted a Felvonulási téren lévő parkoló a P+R parkolók mely ismérvét hordozza? Meg tudsz győzni, de szerintem egyetlen egyet sem.

szabogyula 2009.06.03. 17:12:25

@derelyegrádi szellem:
Küldtem imélt. Magán jogi probléma .
Tanácskérés. Tudom...nem ügyfélszolgálat..
De azért légyszi, légyszi ,

Matteo79 2009.06.03. 17:13:04

A BKV versus Autó kérdéshez annyit fűznék hozzá, hogy az 1 km-re eső összköltséget kell figyelembevenni súlyozottan a biztosítás és egyéb nem használat függő érték változásokat.
(azaz kgfb akkor is fix ha állsz, de a szerviz ktg vagy pl amortizáció nő a futásteljesítménnyel)

Egy 1.5 milliós autóra nyugodtan lehet 40-50 ft os km-enkénti költséget számolni, melynek alig felét teszi ki csupán az üzemanyagköltség (mondjuk egy közepes benyásnál városi használatban) (súlyozás nélkül mindenestül)

Marcellusca 2009.06.03. 17:13:45

@derelyegrádi szellem:

Mé' nem? Parkolhatsz ingyé, utána meg utazhatol. :)

Marcellusca 2009.06.03. 17:17:00

@Matteo79: Ha súlyozott km-t számolsz (főleg BKV szinten), akkor is olcsóbb bizonyos (nagyon sok) esetben a kocsi.

És, mint már említettem: az élmény ... :D

Véraláfutás 2009.06.03. 17:18:42

@Szilágyi Károly:

emkekft.hu/emkekft/ARLISTA_2009.pdf
"Az árakról érdemes vitatkozni,..."

Ja, hihetetlenül elrugaszkodottak.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.03. 17:19:10

@Marcellusca: a nácziakok már csak ilyenek :)))

Szilágyi Károly 2009.06.03. 17:20:05

@derelyegrádi szellem: Köszönöm a bizalmat, de én csak néhány hónapja dolgozom a BKV-nál, így az elmúlt 20 év történéseiről én nem tudok beszámolni. Egyébként megygyőződésem, hogy bőven van mit változtatni a BKV-n, így érdemes gondolkodni rajta. Ahogy a post írója, zero is épp ezt tette: összegyűjtötte, hogy a BKV forrásai miből állnak össze, és kerek mondatokban megfogalmazta, hogy szerinte merre kéne menni. Jó ez, hasznos dolog, és az is jó, hogy le is írja a gondolatait, és a kommentezéssel sokan mások is el tudják mondani a véleményüket. A BKV pedig az utasok és az adófizetők pénzéből működik, így mindenkinek joga van ahhoz, hogy a közérdekű adatokat megtudja, és a cég működésével kapcsolatban elmondja a véleményét.
Én is kiváncsi vagyok arra, hogy külföldön hogyan oldják meg a közösségi közlekedést. Rendszeresen meg szoktam kérdezni a külföldi kollégákat, hogy náluk hogy megy. És még az általam csodált tiszta, pontos és korszerű hálózatok üzemeltetőinek is rengeteg gondja van.
A formaruhák kiosztásakor már a BKV-nál dolgoztam, így erről viszonylag jó információim vannak: amikor kiderült, hogy a kiosztott ruhák nem megfelelőek, akkor a gyártót berendelték a BKV-ba, és közölték vele, hogy vagy kijavítja a hibás darabokat, vagy kötbért fizet; és ha a jövőben nem tud a megállapodásnak megfelelő ruhákat szállítani, akkor a BKV szerződést bont vele.

Véraláfutás 2009.06.03. 17:22:32

Ja még egy észrevétel: a 4-6-os villamos felújított megállóiban nem tudom mennyibe került a kihangosítás "korszerűsítése", de a régebbin legalább lehetett érteni mit mondanak be. Ezek csak recsegni képesek. Pl. Petőfi híd lábánál, Blaha amiket utoljára hallottam zörögni, de a tájékoztatás az nem jött át rajta ;)

szabogyula 2009.06.03. 17:22:57

Kedves Szerkesztőség !
Mostmár aztán kezd elegem lenni !!
Ti nem találtok Magyarországon az életnek legalább egy ici-pici olyan szeletét , ahol minden rendben van ,
nem tanácsadók adnak tanácsokat milliókért, hanem a munkahelyükre bejáró / egyébként/ ott dolgozó alkalmazottak,
nem hatvanezerért takaritanak le egy szobrot , hanem a takaritónő kimegy egy vödör floraszepttel, és reggeli elött megcsinálja,
a cég székhelye nem cipruson a nikozia utca 14 alatt van, hanem mondjuk a Rákoczi úton,
meg sorolhatnám...
Ne bosszancsatok már !

kovego 2009.06.03. 17:24:55

@Szilágyi Károly: "a kommentezéssel sokan mások is el tudják mondani a véleményüket"
akkor most, mi kommentezők kapjuk a több milliárdot, mint tanácsadói díjat?

kovego 2009.06.03. 17:26:15

tudom miért drága ez a kütyü:
ha benyomod a jegyed, akkor egyből le is vonják az szja-t a jegyedről

"8.1.1 Talplemez (gyorscsatlakozó csapokkal, APEH rúddal) 10 801 Ft
8.1.2 Talplemez APEH memória modullal (kiöntéssel szerelten) 23 103 Ft
8.1.3 APEH EPROM szalagkábel 4 557 Ft"

Véraláfutás 2009.06.03. 17:27:32

@ostoba 8o:

XD ez egy blog és a címe mindent elárul, mivel foglalkozik...

Viktus 2009.06.03. 17:28:34

"Vagy szerintetek egy ilyen készülék többe kerül, mint mondjuk ez a laptop?"

Az új gépecske árába van építve a BKV vezető patrícius réteg meg a fővárost vezető patrícius réteg új horvátországi nyaralóinak költsége is ... az acernél árában ezek nem szerepelnek.

Viktus 2009.06.03. 17:34:32

@Liberté__73:

Tegyük hozzá azon okból, hogy magyarland vízfejű képződmény, és a legtöbb cég adózós részlege ergo a központ Pestbudán van a fővárosban ...

@Matteo79:

Modern diesel 5 litert iszik súlyadó, biztosítás 60 ezer körül megvan éves szinten, mint költség ... veszek volán, máv, bkv bérletet a kiváltására az autózásnak , akkor kb. ugyanott vagyok (sőt beleszámítom, hogy plusz adót kell fizetnem gyakorlatilag a máv, volán, bkv fenntartására) többe is fáj , és még időhöz kötve kényelmetlenül is kéne utazni ... fasza alternatíva.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.03. 17:38:46

@Szilágyi Károly:

Ó, én hiszek.

De akkor áruld el, hogy pontosan miértnem sikerül ezt az irdatlan nagy összeget, 1 milliárdot előteremteni és bevezetni az idő alapú jegyeket, ami MINDEN utasra hatással lenne?

Komolyan a minden buszba GPS 4 milliárdért fontosabb? Mikor mellesleg tényleg remek időben, sűrűn jönek a buszok ....

szabogyula 2009.06.03. 17:46:11

Egy ilyen bohózat helyzetben már azon sem csodálkoznék, ha mondjuk kiirnának egy tendert 2 miliárdért mittudomén " mozgáskorlátozottaknak szánt 2méter 60 feletti jegykezelő automaták" c. tárgykörben, azt megnyerné a " Nikozia 2000" Kft, utána hirtelen 30 évre titkositanának minden idevágó dokumentumot, hiszen "üzleti titok" !!!!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.03. 17:51:55

@Szilágyi Károly:

Köszönjük a válaszod!

Szerény vélemény szerint le kellene ülnie a tulajdonosnak, az államnak, a cégnek és a civileknek (VEKE és tsa) egy asztalhoz egy üres papírral, és pontosan felvázolni, hogy hogyan kívánják működtetni a BKV-t HOSSZÚ távon.

Mert az nem járja, hogy a tulajdonos (Főváros) nem ad pénzt a működtetésre, de
1, elmegy pénzt kérnu az államhoz,
2, egy év alatt 3,8%-os infláció mellett 10% + 5%-kal emeli a viteldíjat.

Ha sikerül megegyezni a finanszírozásról, százalékokról, akkor elő kell venni a TELJES projetlistát, és előrevenni az utasbarát fejlesztéseket, a többit meg lehúzni.

Ilyen pl. az idő alap menetjegyek bevezetése.
Vagy hogy forgalmi igazolvánnyal olcsóbban lehessen bérletet venni, így szoktatva át az autósokat.
Vagy teljes NYÍLT, átlátható busztendert meghirdetni.
Hogy 4-es metró és a DVR mennyi pénzébe is volt a BKV-nak. Hogy ebből hány km ÚJ villampályát lehetett volna építeni.

Tudod Károly, mikor épült ÚJ villampálya Budapesten? 1996, az 1-es villamos meghosszabítása! 13 éve 1 méter új villamospélya nem épült (A Savolya-parki leágazást a oláza építette). Miközben minden épeszű ember belátja, hogy egy igazi GYORSVILLASOS tizedannyi ba kerülne mint a metró. Mert Budapesten jelenleg NINCSEN gyorsvillamos. Ami tiszta szégyen.

Mert tudod a BKV NEM magáncég! Ha te veszel egy ceruzát a BKV pénzéből, jogunk van megtudni hogy mennyibe került ésatöbbi, Mert minden a MI pénzünkból van (jegybevétel, állami pénz)

Mindannyian egy remek BKV-t szeretnénk, mert nap mint használjuk. De 9400-ért azt kell mondani, hogy ez ÍGY már nem éri meg ...

További jó munkát és a véleményedet szívesen olvassuk itt bármikor!

Szilágyi Károly 2009.06.03. 17:53:41

@zero: A kettőt azért nem érdemes összehasonlítani, mert a GPS-re az EU ad pénzt, az időalapú jegyre viszont egy fityinget sem kap a BKV.
Arról, hogy lesz-e időalapú jegy, én egymagamban nem tudok dönteni, így ezt ne rajtam kérd számon. A BKV egy matematikai modellel szorgosan kiszámolja, hogy nőnének-e a bevételek az időalapú jeggyel, vagy sem. Utána pedig a tulajdonos eldönti, hogy a BKV-nak milyen tarifái legyenek (ahogy ma az áfaemelés kapcsán is a Fővárosi Közgyűlés döntött, a BKV-nak pedig kutya kötelessége végrehajtani).
Ha a magávéleményem érdekel, nekem a chipkártyás rendszer tetszik, ahol a megállók számának megfelelő összeget vonnak le a kártyádról. Így torlódás, terelés vagy bármilyen más esetben is pontosan ugyanannyiba kerül az utazás.
Egyébként az időbélyegzős jegyekre is jönnek panaszok, hogy pontatlan a készülék, nehéz leolvasni a dátumot - szóval már most sokan vannak, akik ellenzik, és már most látszik, hogy az időbélyegzős rendszer fenntartása többe kerül, mint a lyukasztósé. (Az elektronikus rendszereknek szinte mindig több a hibalehetőségük, pláne, ha üzem közben rázkódnak, és van bennük finommechanikai alkatrész is.)

Szilágyi Károly 2009.06.03. 17:58:32

@zero: Egyetértek. Neked is jó munkát, és tényleg szívesen válaszolok minden kérdésedre, ha tudok.

kovego 2009.06.03. 18:07:03

@Szilágyi Károly: akkor a chipkártyással nem lesz semmi gond, ugye? az nem elektronikus!
azt is hány éve tendereztetitek már, és döntés nincs! miért?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.03. 18:14:17

kitiltottak a LMP blogjáról, és törölték csomó értelemes hozzászólásom
milyen demokratikusak nem?

pedig itt itt lehet bezu, és liberté is, pedig ők elég durván kezdték. már régóta gondolom, h a jobboldal ma sokkal demokratikusabb, mint az ún bal.

Liberté__73 2009.06.03. 18:14:24

@Szilágyi Károly:
"nekem a chipkártyás rendszer tetszik, ahol a megállók számának megfelelő összeget vonnak le a kártyádról"

és azt hogy? fel és LEszálláskor is be kell dugni/oda kell érinteni? vagy hogy?

Liberté__73 2009.06.03. 18:15:18

@tesz-vesz:
" törölték csomó értelemes hozzászólásom "

nemá! olyat is tudsz? ide miért nem? :D

derelyegrádi szellem 2009.06.03. 18:15:43

@Szilágyi Károly:

Tisztelt Szilágyi Úr! Kedves Károly!

Tudom, hogy most kissé igazságtalan leszek, de tudja mint az Ön munkahelyének egyik finaszírozója azt hiszem egyszer kivételesen megengedhetem magamnak ezt.

Bár nem voltunk osztálytársak, és tudtommal rokonok sem vagyunk, de méágis egy tanáccsal kezdeném:

Soha ne kezdjen választ azzal, miszerint: "én csak néhány hónapja dolgozom a BKV-nál". Ebből borzalmasan elege van az embereknek, és igazuk is van, aki vitában áll a BKV-vel az egy szervezettel áll vitában (aminek ön egy eleme), nem pedig személyesen Önnel. Mert tudja, ha a volt szóvivőt kérdezném, ő azt mondaná, és már nem dolgozom a BKV.-nál, kérdezzék az újat.

Tudja, a felelősséget meg a "valódi" tájékoztatást így szokták megkerülni, csak kell egy új ember, aki a korábbi dolgokról nem tud tájékoztatást adni, mert csak most jött, a régi meg már nem. Ezt trükköt különböző állami szervek (cégek) már simára koptatták, már a 80-as IQ-sok is átlátják.

De hogy teljesen világos legyen: Nem ÖNT kérdeztem, hanem a BKV-t, tehát a választ - Önön keresztül - a BKV-tól várom.

Ezt egyértelműbben nem tudom leírni.

A ruhák ügyvében a helyes (amit én piaci alapon működő cégeknél tapasztalatam) eljárás az alábbi:

"hogy a kiosztott ruhák nem megfelelőek, akkor a gyártót berendelték a BKV-ba, és közölték vele, hogy vagy kijavítja a hibás darabokat, vagy kötbért fizet;"

Helyett:

amikor kiderül, (normális helyeken mindjárt az átvételnél) hogy hibás, akkor egyből kötbér, aztán ha nem javítja ki, akkor a kötbért (gondolom van késedelmi és jólteljesítési is a szerződésben)fenntartjuk amíg el nem állunk a szerződéstől, ha javított, akkor is kötbér (vélhetően késedelmi) és azt a végszámlába beszámítjuk, Ha el kellett álllnunk akkor kötbérek mellett esetleg egyéb kár érvényesítése, (pl a közbeszerzési eljárás költsége, stb.)

És néhány kérdés még van. Miért csak a kiosztás után derült ki hogy hibás? Miért nem rögtön az átvételnél?

Illetve egy kínosabb is: A gyártó berendelésére nem az ügy nyilvánosságra kerülését követően került véletlenül sor?

A többi kérdésre adandó válaszra is igényt tartanék, talán valaki tud segíteni, aki már régebben dolgozik ott. Mondjuk a "titokszoba" környékén.

Üdvözlettel:

Egy budapesti adófizető, és bérletjegy vásárló, aki európai árakért balkáni szolgáltatást kap Önöktöl

szabogyula 2009.06.03. 18:16:56

Én / öszefoglalva a véleményemet / azt nem értem, hogy ebben a rendkivül magas adó, ÁFA, emelésekkel sujtott országban ,
/ Szemben más országokkal, ahol kisebbek mindezek, mégis fenntartanak tömegközlekedést, egészségügyet, hadsereget, államapparátust, hogy csak a legnagyobbakat emlitsem /
HOVA LESZ A PÉNZ ?
Arra gondolni sem merek , hogy EKKORA a korrupció, mert akkor, tényleg jöjjön a JOBBIK, még akkor is ha " tapasztalatlan fiatalok" mert azért egy kis rendnek már tényleg kéne lennie...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.03. 18:20:32

@Liberté__73: dehát múltkor te dícsértél meg, h milyen jók és értelmesek a hozzászólásaim.

intézd el h visszavegyenek, jó leszek ígérem, csak szólj az elvtársaknak
erzem.blog.hu/

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.06.03. 18:25:57

Tisztelt Szilágyi úr!

A nagy agyalások helyett el kell menni a Keleti pu.-ra, fel kell szállni valamelyik Bécsbe tartó Eurocity-re, a Westbahnhof-on kicsit körbebambulni, majd elindulni valamelyik irányba. Mondjuk irány Észak. U6, Floridsdorf, utána kis villamosozás, majd buszozás, és ámulás. Köszike, és puszika. A chipkártyás baromságot meg majd említem én is az "osztrák kollégáknak", szerintem sírva fognak röhögni. ismételten puszika.

szabogyula 2009.06.03. 18:30:31

@derelyegrádi szellem:
Küldd arra az e-mailcimre amit leirtam, mert ezt nem tudom megnyitni !
Köszönöm.
Még ebből is lehet Vastagbőr blog :)

szabogyula 2009.06.03. 18:37:35

@derelyegrádi szellem:
Viszont történelmi események szemtanuja lehetsz.
Elnézést, elnézést

Marcellusca 2009.06.03. 18:41:42

@ostoba 8o:
@derelyegrádi szellem:

Na, a sötétben bujkáló, rémhír terjesztő ellenforradalmárok. xD

derelyegrádi szellem 2009.06.03. 18:46:23

@ostoba 8o:

Újra elküldtem.

Lehet, hogy fáradt vagyok, de nem értem ezt a kommentetedet.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.03. 18:50:22

ezt nem hiszem el!
kittiltottak avincetnről is! pedig itt még több éretelmes hozzászólásom volt. szerencsére pár idézet tőlem bent maradt.

dolphin · adlibitum.hu/ 2009.06.01. 13:47:06
Hello-hallo elektor-kalandorok, ezt a moderalast, meg most minek kellett...?
Válasz erre
jotunder · orulunkvincent.blog.hu 2009.06.01. 13:48:44
ma nincs kedvem a nácikhoz, sorry

orulunkvincent.blog.hu/2009/05/31/szijjarto_jo_hirneve

szabogyula 2009.06.03. 18:51:15

@Marcellusca:
Egyébként leirom miről van szó :
Meg szeretnénk venni önkormányzati lakásunkat, de az önkori akadékoskodik, mondván hogy az ki lett jelölve " külső befektetőnek" történő eladásra, igy mi nem élhetünk az elővásárlási jogunkkal .
Kicsit Hunvald, Verók szaga van a dolognak.
És vazze ez velem történik 2009-ben magyarországon, / miközben Márlonbrándó már 2 hónapos terhes / . Ezt nem hiszem el !
Na ! Ennek akarok utánajárni.
Köszönöm a választ Dereglyádi Úr !

Marcellusca 2009.06.03. 19:16:30

@tesz-vesz: Megreklamáltalak. :)

Sajtószabadság van. Azt írhatsz, amit szerintük szabad. :)

Ezért is csípem ezt a blogot, mert időnként nem értünk egyet zero-val (és biztos az agyára is megyek), de mégsem moderálnak.
És, ahogy észre vettem mást sem nagyon.

@ostoba 8o: Jó, jó, nem azé' mondtam. :)
Csak egy kis összeesküvés ... xD

szellem!
Télleg lehet jogi tanácsért bombázni?
Mert nekem is van ügyem a Munkaügyi Bíróságon. Ha ez a profilodba vág egyáltalán.

derelyegrádi szellem 2009.06.03. 19:21:08

@Marcellusca:

Nem nagyon.

És mértékkel bombázzatok, mert az se baj, ha marad némi időm a fizető ügyfelekre is. :-)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.03. 19:24:21

@Marcellusca: ez jó volt, köszi :D jót röhögtem
letörik a kezem, annyit írok ezek meg csak kitörölnek csak úgy, nem esik jól az embernek. azért ennyi liberalizmus kell. :D
itt legalább tényleg szabadság van. éljen!
(de nem jelent túl jót: egy nap két komcsi oldalról is kitiltanak.)
ez a kedvencem:
" zsazsu · orulunkvincent.blog.hu 2009.06.01. 09:54:13
@tesz-vesz:
A bíróságok fideszesek-e??? Kezdjem mesélni a Happy End Kft.-s storykat? Hány éves vagy királylány? "

meg ez:
" jotunder · orulunkvincent.blog.hu 2009.05.31. 21:34:27
@tesz-vesz: Ritka nagy fasznak tetszik lenni,"

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.03. 19:26:10

hol van még ballibsi oldal? most mivel fogok szórakozni?
a judapest is becsődölt. közelegnek a választások :)

Marcellusca 2009.06.03. 19:30:45

@derelyegrádi szellem: Ha nem nem. :)
Fizetni úgysem tudnék, max egy sört valamelyik késdobálóban. xD

/Pont le akarnak húzni lóvéval./

@tesz-vesz: nincs mit. :)
Nem csípem az ilyen törléseket. Moderljuk, mert nem tetszik a véleménye? Még jó, hogy nem küldik egyből az ÁVH (őőő NBH)-t.
Miért nem próbálnak meggyőzni? Nincs értelmes érvük? Ja, nem, ez így egyszerübb.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.03. 19:34:37

@Marcellusca: ezek komcsik. nem gondolkodnak, csak azt hiszik liberálisok meg, cocialisták.

LMP az "szdszenek": "egy célért küzdünk"
www.youtube.com/watch?v=0pOEs4i85u4&eurl=http%3A%2F%2Ferzem.blog.hu%2F2009%2F06%2F03%2Fna_naaa&feature=player_embedded

jotundert megtaláltam a reakción, írtam neki egy kedveset

Tündér_Lala 2009.06.03. 19:54:17

Ez a város pont olyan állapotban van mint az ország
Az a baja hogy vezetői
1.politikai célokra használják. (OV valóban leállította a metro építést, de felajánlotta, hogy. kiépítteti a 1. villamos nyomvonalát. Felháborodottan visszautasították (nyilvánvalóan politikai okokból)és azóta sincs megépítve az 1.villamos.. Ha adnak fogadd el, ha ütnek szaladj el.)
2.Ha valamit csinálnak annak hatásaival nem törődnek. Nem hogy nem teremtettek de eltüntettek Bp.-ről több ezer parkolóhelyet. Lásd a Bartók Béla út felújítását ahol a régi merőleges parkolást megszüntették, az autókat a mellékutcákba zsúfolták be és nem ritka, hogy 40-50 percet kell körözni mire meg lehet állni.
3.Anyagi nyerészkedésre használták és használják a pozíciót. Ezt itt nem kell magyarázni.
4.Nem szeretik, nem érzik magukénak ezt a várost. Közük nincs az emberekhez, nem érdekli őket hogy mennyire élhető ez a hely. Csupán politikai pozíciónak tekintik a város vezetést.

Sajnos nem látok olyan embert a vezetésben aki ezen változtatni tudna. A Tarlós hát nem igazán hiszem. Kövezzetek meg, de még a Schmitt Pálról hitem volna el a leginkább, hogy alkalmas és tudna valamit kezdeni itt.

Liberté__73 2009.06.03. 19:58:50

@Marcellusca:
"mégsem moderálnak. És, ahogy észre vettem mást sem nagyon. "

kivéve, ha a T Blogger khm mm "helyesírását" vonod kétségbe ... mint én, ugye zero?

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.06.03. 20:11:44

@Liberté__73: a szarrágás és a véleménykülönbség között van különbség.

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.06.03. 20:38:47

@Tündér_Lala:

Tarlóssal nincs különösebb bajom, mint óbudai polgármester szerintem rendesen, botrányok nélkül megállta a helyét.

A stílusával kapcsolatban fel lehet (talán kell is) szólalni, de Tarlós pont nem az a politikus, aki csak kamerákkal a seggében, kizárólag a pr miatt száll fel a bkv-ra. (ha már úgyis ennél a témánál tartunk, és nem csak én találkozom vele alkalom adtán a 160-260 -as járaton)

Lenny [Cabdriver] (törölt) 2009.06.03. 20:41:58

maxtuzijatek.hu/pi_kkfh/pi_kkfh3.wmv

Demszky, Gergényi és a haverok szexorgiája :D.

Már 00:30tól erről van szó, lovak, gumibot, liberalizmus, rendőrsisak, bilincsek, nyilvános fürdők, vivát.

Marcellusca 2009.06.03. 20:53:43

@Liberté__73: Nem tudom megerősíteni, amit írsz, mert van néhány téma, amiben nem értünk egyet zero-val. Ennek "hangot" is adtam néhányszor és még egyetlen kommentemet sem moderálta ki.
/Ez nem seggnyalás, zero! :D/
Lehet, hogy azért, mert nem fröcsögök és személyeskedek?
Ész érvek felsorakoztatásával talán lehet hatni a másikra. Nem feltétlen a mindenáron való meggyőzés a lényeg, hanem a vélemények ütköztetése.

füligjimmy77 2009.06.03. 20:57:41

Bazz, nem olvasom végig a kommenteket, de ki lett már vesézve, mi a tököm kerül azon aszerkenytyűn kétszáz-ezerbe? Én programoz lennék, a haverom műszerész, százból kihozzuk okosba, mehet a bót, BKV? Röhej. Beleölnek 50 milliárdot, és még ez is kevés. Az összes többi tömegközlekedési vállalat vajon mennyit kap összesen? A vidékiekre célzok elsősorban. Elvileg ugye, ha 2 millió után ennyi jár, 8 millió után 200 milliárd jár. Nem kell lángésznek lenni ahhoz, hogy megtippeljem, nem kapnak ennyit.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.03. 20:59:30

@Szilágyi Károly:

Akkor hadd reagáljak:

"BKV egy matematikai modellel szorgosan kiszámolja, hogy nőnének-e a bevételek az időalapú jeggyel, vagy sem."

Remélem nem fut error-ra a progi. Amúgy kíváncis elnnék, hogy hogy tudja kiszámolni, hogy XYZ idáig nem utazott abKV-val, de ha lesz ilyen jegy, akkor venni fog...

Szerintem az összes jegyes átszállást elosztják, így kijön egy bődületes mínusz, megrettenek és annyi. Pedig EZ működik, lásd a külföldi példákat.


"ekem a chipkártyás rendszer tetszik, ahol a megállók számának megfelelő összeget vonnak le a kártyádról."

Ne haragudj, de ha itt most két opció van, hogy
1, időpecsétes lyukasztók 1 milliárdért
2, chipkártyás 30-40-50 milliárdért évek múlva ki tudja mikor mennyiért

akkor nem gyorsabb/egyszerűbb/olcsóbb az 1-es variáció?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.03. 21:01:24

@Liberté__73:

Ha elütésen/helyesíráson lovagolsz, ilyen kommentet írsz azt eddig is kimoderáltam MINDENKITŐL , mivel nem kapcsolódik a poszthoz.

füligjimmy77 2009.06.03. 21:06:51

Akkor mennyit spórolnának, ha az összes hatákonyságjvaítás (így mondják szépen a spórolást) miatt kiírt tendert, és tanulmányt leállítanák? Ezt kéne még megtudni.

Liberté__73 2009.06.03. 21:17:17

@br: és ez a tied most melyik?

Rejtett a Szám 2009.06.03. 21:30:24

Nocsak! Mit találtam!

"Seattle városát gyalog vagy busszal érdemes bebarangolni. A belvárosban díjtalanul lehet busszal közlekedni, ha már elhagyták az ingyenes zónát, akkor körülbelül 1-1,75 $ kell fizetniük egy jegyért, mely 1 órán keresztül érvényes. Egy egész napra szóló bérlet ára, melyet a buszsofôrtôl tud beszerezni, 1,70 $."

És ez tényleg így van.

Rejtett a Szám 2009.06.03. 21:32:35

@Rejtett a Szám: Ez szerintem azért lehetséges, mert nem Ferrarira
költik a parkolásból származó bevételeket.

sz_ 2009.06.03. 21:51:21

A chipkártyás rendszer tényleg jobb.

Abból többet lehet lenyúlni. Nem 5400 új készülék kell, hanem sokkal több; a chipkártya gyártását is lehet havercégnek adni; mindezért előtte tanácsadói szerződések sokaságát lehet megkötni.

esef 2009.06.03. 22:22:23

BKV-s téma, de metróval kapcsolatos. Ezek itt bohóckodnak a 4-es metróval, pakolják át a saját zsebükbe az adóforintjainkat, aztán épül a Demszky-féle vakondjárat. Ajánlom tanulmányút keretében az elvtársaknak a párizsi, moszkvai, de még akár a bécsi metró megtekintését és kipróbálását személyesen. Na azok metrók ám!

esef 2009.06.03. 22:25:37

@Szilágyi Károly:
Tisztelt Szilágyi Úr!
A mágikus szó: KÖZBESZERZÉS (also known as mutyi). Amúgy ha 5000 db-ot adnak az állított 200e Ft/db áron, akkor ha a polgár bemegy és csak egy darabot akar venni a polcra, mennyiért vágják hozzá? Akkor inkább veszek egy buszt, az mennyivel vagányabb... :)
üdvözlettel:
esef

Szilágyi Károly 2009.06.03. 22:29:51

@zero: Kettőnél jóval több opció van, de neked tetszik az egyik, nekem egy másik, ezért csak kettőről vitatkozunk itt. A te javaslatod első lépcsőben olcsó, de nekem több bajom is van vele:

1, nem oldja meg a teljesítményarányos díjrendszert, vagyis igazságtalan;
2, továbbra is több száz ellenőr kell, hogy a pecsételt jegyeket ellenőrizzék;
3, nem tudja felmérni az utazási igényeket, így továbbra is költeni kell az utasszámlálásokra, és csak megbecsülni lehet a tényleges forgalmat, és a buszok nem a valós igényeknek, hanem az egy évre előre rögzített rendnek megfelelően fognak járni;
4, az utazási szokásokat sem tudja rögzíteni, vagyis továbbra sem tudjuk, hogy ki mikor, honnan hová szeretne utazni (és azt sem, hogy hányszor száll át, így maradnak a matematikai modellek);
5, nem lehet illeszteni a beléptetőkapus rendszerhez, vagyis maradnak a biztonsági őrök a metrólejáratnál;
6, nagyságrendekkel többet kell költeni a mechanikus egységek karbantartására.

Hirtelen ennyi jutott eszembe. Ezzel együtt igazad van abban, hogy az időbélyegzős olcsóbban és gyorsabban bevezethető, de utána jóval többe kerül a fenntartása, karbantartása, és a járulékos szogáltatások is. Az általam preferált változat viszont az elején igényel lényegesen több pénzt.
Egyébként valószínűleg a megvalósításnál nem csak az általad vagy általam felsorolt érvek alapján fognak dönteni. Van a BKV-nál egy csomó - szerintem tehetséges - szakember, akik sokkal jobban értenek hozzá. És végül a Fővárosi Közgyűlés dönt majd, a BKV-nak pedig majd azt a rendszert kell üzemeltetnie, amit a fővárosi képviselők jónak ítélnek.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.03. 22:35:45

@Szilágyi Károly:

Nos, akkor javaslok egy prágai kirándulást neked is.

Ott ugyanis remekül működik az időpecsétes jegyrendszer, nem érzi senki igazságtalannak, nincsenek százszámra ellenőrök, egyszerűen UTASKÉNT tekint az utasokra a helyi vállalat, nem pedig bliccelő bűnözőként.

Talán ezt a mentalistást kellene átvenni :)

Amúgy az 5-ös busznak csuklóst kellene betenni, mert sose férek fel rá :)

sz_ 2009.06.03. 22:38:16

@Szilágyi Károly: "nem oldja meg a teljesítményarányos díjrendszert, vagyis igazságtalan"

Értjük - de például az autópálya használatáért fizetendő díj sem teljesítményarányos. Sőt, még az 1 napos matricát se sikerült kisírni, a minimum a 4 napos.

Egyébként a chipes rendszer mértékegysége mi lenne? Megálló vagy méter? Mert lássuk be, nem volna teljesítményarányos ugyanannyi pénzt kérni egy Astoria-Uránia utazásért a 7-es buszon mint egy Keleti-Stadionok útért a metrón.
Külföldön megállóban számolnak mindenhol?

Szilágyi Károly 2009.06.03. 22:41:11

@esef: közbeszerzés, also known as legal requirement. Ez a törvény, hogy közbeszerzést kell kiírni. Mutyi nem a közbeszerzéstől lesz, hanem attól, hogy néhányan nem a köz, hanem a saját érdeküket nézik, és zsebretesznek pénzt. Így az is mutyi, ha az ember megvesztegeti a rendőrt, hálapénzt ad az orvosnak, vagy éppen jegy helyett egy százast ad az ellenőrnek. Mind-mind arról szól, hogy kijátszák a szabályokat, és cserébe zsebbe tolnak némi pénzt.

Szilágyi Károly 2009.06.03. 22:50:46

@zero: Köszönöm a javaslatot, jártam ott is. Kissráckoromból az egyik meghatározó élményem, hogy a sarki pekárenből áradt fel a friss kifli szaga. :) Még mielőtt mindenki uticélokat javasolna: egy csomó külföldi közlekedési vállalatot megnéztem már, például Bécsben is jártam, ráadásul nemcsak a XXI. kerületben (aka Floridsdorf, a bevándorlók és a helyi szocialisták fellegvára).
Az 5-ös busz majd akkor lesz csuklós, ha a Pasaréti térnél is és Rákospalotán is meg tud fordulni. :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.03. 23:18:09

@zero: pont most dícsértünk meg, h itt nincs cenzúra, erre törlöd a mostani írásomat :D

Feuer Frei ! 2009.06.03. 23:28:45

Üdv,

csak annyit kiegészítésként, hogy Zero nem téved akkor, mikor azt írja, az összbevétel kb. 33 /-át kéne fedeznie a jegy- és bérleteladásoknak.
Ha jól emlékszem, maga Kocsis István is hasonlóan kívánatos - talán még alacsonyabb - arányról nyilatkozott a Figyelő 3-4-gyel ezelőtti számában.

ehhh 2009.06.04. 07:02:10

ha tenyleg 200 ezer, akkor en is beszallito akarok lenni. mar csak azert, hogy azt a valakit, akinek olyan nagy haza lesz ebbol a bizniszbol, annak megse kelljen mar olyan sokat futenie. gondolom a bkv vesz majd 5400 olyan eszkozt, ami csak nyomtat, de annyira nem nez elore, hogy pl rogton valami magneses kartyat is kezeljen, hogy akkor mar 21. szazad legyen. hja, nemi korszerusodes raferne pedig. nem lehet, hogy letre kene hozni egy oldalt, ahol lelkes turistak felvonultatnak az altaluk kulfoldon megismert peldakat, csak, hogy legyen mibol vvalogatnia a kedves uraknak?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.04. 08:31:37

index.hu/kulfold/eu/2009/valasztas/ovb_alkotmanyserto_a_jobbik_szlogenje/

milyen meglepő, hogy az EP-választás előtt "öt perccel" született meg a döntés :)))

Roxvox 2009.06.04. 10:13:58

Most hallottam a hírekben, hogy újabb 36 millás végkielégítés a BKV-nál. Lesz még miről beszélni.

derelyegrádi szellem 2009.06.04. 11:18:53

@Marcellusca:

nem azt mondtam hogy "nem", csak annyit hogy "mértékkel".

Perillustris 2009.06.04. 12:33:25

@zero: "Vagy hogy forgalmi igazolvánnyal olcsóbban lehessen bérletet venni, így szoktatva át az autósokat."

Ez abszolút nem támogatható ötlet. A mostani ár 9 ezer forint. Mennyivel lenne olcsóbb? 2 ezerrel? Az nem oszt, nem szoroz.

Másrészt ez indokolatlan "büntetése" lenne azoknak, akiknek - bármilyen indokkal - nincs autójuk.

Az átszoktatást infrastuktúra-fejlesztéssel, tarifareformmal és persze enyhe nyomásgyakorlással (behajtási díj, stb.) kell elindítani. A fokozatokban lehet vita, de az elv kb. ez kell legyen.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.06.04. 12:41:47

"éldául Bécsben is jártam, ráadásul nemcsak a XXI. kerületben (aka Floridsdorf, a bevándorlók és a helyi szocialisták fellegvára)."

Most ezzel biztos engem akart "oltani". Na de ha már nem csak ott jártál, akkor megkérdezem hogy az ott látottak egy töredékét miért nem lehet hasznosítani itthon? :D Ha csak huszadannyira lenne jó a BKV mint a Wiener Linien, már boldogabb emberek lennének a nagy faluban.

A bevándorlók fellegvára amúgy a tizedik kerület, kicsit pontosabban illene tájékozódni a gugli által. Puszika

derelyegrádi szellem 2009.06.04. 12:49:10

@Szilágyi Károly:

Akkor ez enyéimre miért nem tetszett válaszolni?

oszamaci 2009.06.04. 15:25:53

München metrojegy 2-5fő részére
másnap reggel hatig 9€.

oszamaci 2009.06.04. 15:34:05

Amúgy mi az hogy a főváros keveset ad?
A fővárosnak terem?
Nem, az állampolgároktól és a cégektől veszi el
úgyanúgy ahogy az állam is.
Tehát a bkv teljes költségvetését az állampolgárok és cégek adják össze (pl:Mari néni valamelyik kis borsodi faluból vagy a cipész Nagykanizsáról).
Persze aki békávézik az duplán fizet mert jegyet, bérletet is kell vennie.

GIjoe 2009.06.04. 17:13:39

Bar korantsem vagyok szakerto, de en ugy tudom, hogy az ipari es a professzionalis termekek mindig dragabbak. Eleg ha a vendeglatast vesszuk alapul, ahol egy rozsdamentes pult 4 labbal mondjuk 50ezer forintnal kezdodik (ez gyakorlatilag egy "asztal". Arrol nem is beszelve, hogy mondjuk egy profi turmixgep, vagy jegdaralo mondjuk 200+ forintba kerul. Persze ezek talan egy fokkal bonyolultabbak mint a datumozo jegykezelo gep.
De azoknak - a foton is lathato- jegykezelo gepeknek (melyek velemenyem szerint iszonyatosan ormotlanok) kikell briniuk az allando razkodast es ellen kell allniuk a vandalizmusnak is.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.04. 19:03:40

@Szilágyi Károly:

Szóval ezért nem csuklós az 5-ös busz ...erre nem is gondoltam :-))

Sok sikert a BKV-nál, amúgy ... nem lehet könnyű :-)

Moredhel 2009.06.05. 21:45:17

Hadd javasoljak én is valamit:

Manchester, Stagecoach (UK):
Vonaljegy (távolságtól függően): 0.9-2.6 font
Napijegy: 3.5 font
Hetijegy: 11 font
Havi bérlet (28 nap): 40 font

A többi busztársaság is hasonló árakkal dolgozik a városban. Hozzátenném, hogy a megvásárolt jegyhez ÜLŐHELY JÁR. Tehát olyan sűrűséggel is járnak a buszok, hogy mindenkinek jusson. Fél évig éltem ott, ugyhogy ezt most nem a kisujjamból szopom. Ha még mellévesszük a minimum négyszeres fizetést, elgondolkodtató, hogyan tudnak ott ennyiből kijönni. Ha megnézitek, a hetijegy és a bérlet nem sokkal drágább.

kovacs_d 2009.06.06. 00:12:18

@zero:

Na! Azért a cikk meglehetősn sarkít!!
Ugyanis az 550 CZK-s bérlet és a többi formátum is csak egy alap és mivel Prága közlekedési zónákra van osztva kiegészítő bérletek és jegyek vannak.

Így azért más a helyzet, kedves cikkiró! Ugyanott van táblázatban, tessék meg nézni!

www.dpp.cz/en/fares-in-prague/

Ja és az igaz, hogy a nyugdíjasok nem utaznak ingyen. bár a 70 év felettiek igen... ami tudom nagy különbség, de azért ne sarkítsunk.

eldiablomismo 2009.06.09. 15:36:31

@Liberté__73: Tökjó, Budapest élhetőbb város, mint New York :)

Liberté__73 2009.06.09. 15:43:59

@eldiablomismo:

nem én állítom, hanem ugyanaz a cég, akikre zero oly' lelkesen szeret hivatkozni ...
részemről én inkább NYC (vagy van még hosszú lista)

havi 2009.06.17. 14:30:02

A BKV-nak is dolgozik Paks offshore hátterű alvállalkozója
index.hu/gazdasag/magyar/2009/06/17/a_bkv-nak_is_dolgozik_paks_offshore_alvallalkozoja/

Demszky ILYENKOR HOL VAN ÖS IS ÉRDEKELT ?


süti beállítások módosítása