Skip to content


       Szűrés lista

Turult a Szoborparkba?!

Az elvtársak mindig tudnak meglepetéseket okozni, de azért most nagyon-nagyon elvetették a súlykot.

A hányatott sorsú, bontásra ítélt, majd "művészileg átértelmezett" turullal kapcsolatos megszólalásuk igazi méregkeverőhöz illő mestermunka: rövid, de annál velősebb.

Filló Pál, a Munkástagozat elnöke jegyzi ezt a remek értelmi képességekről tanúskodó szösszenetet:

"Az MSZP munkástagozata - tekintettel a turulszobor körül kialakult vitára - azt javasolja, hogy a szobrot ne bontsák le, hanem helyezzék át a Szoborparkba.

Ott, a letűnt idők jelképei között, jó helyre kerülne, és akinek igénye van rá, továbbra is megcsodálhatná a műalkotást.

A szocialisták szerint a XII. kerületnek végre kell hajtania a bíróság jogerős döntését."

A hét csúsztatása és a hét leggecibb beszólása a jobbolnak egy nyilatkozatban, mindössze öt sorban!

Ehhez azért tehetség kell.

A Munkástagozat elnökeként letagadni a kommunizmust, lecserélni a "letűnt idők" kifejezésre, elég vastagbőrös húzás. Persze, aki nem hallott még a Szoborparkról, az csak azt veszi le most, hogy "Né' milyen jófej megin' az MSZP, mondták, hogy hova vigyék azt a  nyüves madarat, amin az a hülye Fidesz annyit rugózik mán mióta...."

Nem hülye ez a Filló, egyáltalán nem.

Írhatta volna azt is, hogy

"Az MSZP munkástagozata - tekintettel a turulszobor körül kialakult kurvaunalmas vitára és a rettentő kevés szocialista szavazóra- azt javasolja, hogy a szobrot ne bontsák le, hanem helyezzék át a Szoborparkba. Ott, az áldott jó kommunizmus szebbnél szebb jelképei között, jó helyre kerülne, Lenin és Kun Béla csőrön b***ná, ha szemtelenkedne, és akinek igénye van rá, hogy ilyen irredenta jelképeket nézegessen, az továbbra is megcsodálhatná a műalkotást, amint megszégyenülten tárogatja a szárnyait.", 

de ez nem lett volna nyomdaképes. Lendvai előző munkahelyeit felidézve kihúzott pár szót, majd elégedetten vigyorogva hátradőlt.

Valószínűleg így tett a nyilatkozatot olvasva Gusztos Péter is, tudniillik ő már a turul felállításakor, 2005 októberében javasolta a Szoborparkot, mivel:

"A Szabad Demokraták Szövetsége szerint a turulmadár, mint politikai szimbólum, mind a két világháború közötti időszakban, mind pedig a rendszerváltás utáni Magyarországon olyan politikai értelmezést nyert, amely miatt ez a jelkép nem alkalmas arra, hogy a II. világháború áldozatainak az emlékét megörökítse"

 

Címkék: mszp abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr411197662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.21. 16:16:54

@TaTa86.: "Gyurcsány, takarodj!" = "ki a zsidókkal/cigányokkal!"
kuruc.info/r/35/38844/
micsoda szakmai, fordítási hiba! :O nagon "felkészületlenek" ezek a németek, de reméljük többet ilyen gyerekcsíny, ilyen apró hiba nem fordul elő többet

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.21. 16:55:01

@Laibach: nincs náczivadász? úristen! remélem átjönnek ide, a blog.hu-ra
itt könnyebb kommentálni is

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.21. 17:02:51

@tesz-vesz:
Néztem róla a műsort.. ha Lendvai Idiota kinyitja még egyszer a száját és kioktat mindenkit demokráciáról meg eurpéerségról akkor ha legközelebb összefutok vele nem egy bazmeget fogok mondani, hanem kiverem a botoxot a fejéből. Ez a sztori még ha csak a fele így történt ahogy tálalva volt, egy szó jutott eszembe róla KOMMUNIZMUS, veres elvtárs tájékoztatja dracskovics elvtársat aki leszól a nem illetékes rendőrnek, stb ide büzölög az egész velejéig rothadt korrupt antidemokratikus beidegződése ezeknek a véglényeknek. Veresnek régen a börtönben kellene rohadni.

Roxvox 2009.06.21. 17:09:27

@DexterMorgan78/Séfbácsi:
Ha ez bizonyítást nyer (amiben én a jelen körülmények között nem nagyon hiszek) akkor ezeknek végük lesz, mint a botnak. Igen bűzlik, de mi nem?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 17:21:26

@tesz-vesz: Az anyós bent ül a sötét szobában és magában beszél. Meglátja ezt a férj, odamegy és lekever neki egy isteneset.
-Anyus! Most is magában beszél? Megint össze vissza fog beszélni egész héten, és nem fogja tudni kitől hallotta!

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.06.21. 17:25:08

Gecire unalmas ez a turulsírás mindkét fél részéről. több turulos cikket köszi nem kérek.

A náczivadász meg itt megy:

twitter.com/naczivadasz

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.06.21. 17:51:24

Nekem tetszik a turul, szarok a politikai háttérre, szép madár, szép szobor, a blog meg bugzik egyébként, ha túl sok a hozzászólás (tűzróka alatt, ie-vel, meg operettel, meg netszképpel nem próbáltam)

Tündér_Lala 2009.06.21. 18:02:49

A többi turult hagyjátok már, Mert ezek beolvasztják és vizágyút öntenek belőle a gaz rasszisták ellen !

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.06.21. 18:15:16

@zero: te vagy az egyik legnagyobb Turul ellenlábas zerokám...és leszarom a turult is, meg azt is hogy ez itt nem kívánságműsor zerokám... wehéá

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.21. 18:16:25

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/:

Ja, ezért írtam ... hogy mi meg leszarjuk hogy ki mit szeretne :)

Akkor minden OK:

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.06.21. 18:17:56

@zero: na látod, én is leszarom, hogy leszarod ki mit szeretne..és ha frusztrált vagy, BAN-olj ki ;) (maszturbálj)

Akkor minden OK:

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.21. 18:25:39

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/:

HOgy még vasárnap este is hiperszuperérzékeny vagy..... :))

ejnye!

Tündér_Lala 2009.06.21. 18:28:04

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: @zero:
Megbeszéltétek fijjúúk ? Mi ez a szar is le van szarva hangulat vasárnap kora este ?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 18:28:37

Szerintem meg a szovjet emlékművet helyezzék át a Szoborparkba a Szabadság térről, a turul körül meg már abba kéne hagyni a hisztit, mert tényleg unalmas. Adják meg rá utólag az engedélyt - mint bármely más szoborra vagy épületre -, és akkor tán a Maszop/Szadesz sem fog még több szavazót veszíteni. Persze onnantól kezdve, hogy a turul eltávolítása Demszkáj személyes ügye, ne várjunk racionalitást... De ez szerintem már mind ki lett tárgyalva az előző turulos posztoknál.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.06.21. 18:30:08

@zero: szuperérzékeny? :) csak segíteni akartam megnyerni a blogok háborúját, ugyanis a nácziturul az nem fér bele a méjnsztrímbe. ;)

@Tündér_Lala: a nyomott idő, meg az enyhe másnaposság teszi, kérlek nézd el nekem :]

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.21. 18:56:40

@Mj:
Az orosz emlékmű tényleg oda való, aki koszorúzni akarja az meg menjen ki és fizessen 1500 Ft-t. Vagy vigyék ki egy temetőbe és kész.

Tündér_Lala 2009.06.21. 19:14:04

Az orosz emlékműről nekem is az a véleményem, hogy temetőben volna a helye és akkor azoknak a szintén vágóhídra hajtott szerencsétlen szovjet kiskatonáknak az emlékhelye lehetne. Így (a Szabadság téren ) azonban egy megszálló hatalomnak a legyőzöttek képébe tolt hatalmi jelképe. Tolerálhatjuk, de nem szertjük.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.21. 19:32:18

@DexterMorgan78/Séfbácsi: de most őszintén, ránéz egy átlagember draskovicsra, ki az aki szimpatikusnak találja és nem egy utolsó féregnek, ami egyébként.
nem hiszem, h vannak emberek akiknek ez, mega szilvási szimpi.

gcsabi 2009.06.21. 19:33:37

@Tündér_Lala:
Egyre inkább hajlamos vagyok azt hinni, hogy a b.oldalon sajnos ennyi a választék!
Egy gátlástalan manipulaló rablóbanda vs. agyhalottak akik egy marék molyleke szintjén képesek gondolkodni. És a második csoport a "tisztességes baloldaliak" mert ők legalább nem tehetnek róla ennyi jutott fejbe.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 19:35:20

@DexterMorgan78/Séfbácsi:

Csak hát ugye még a végén Putyin elvtárs összehúzná a szemöldökét, mint az észteknél, plusz jó lenne azt a szerződést is módosítani, aminek értelmében ott van az emlékmű.:-/ 2006-ban is "véletlenül" megrongálódott pár doni magyar sír, amikor egy kis baja esett a sarló-kalapácsos önkényuralmi címernek.:-/

Roxvox 2009.06.21. 19:45:40

Szobort (szobrot) a turulparkba.

Tündér_Lala 2009.06.21. 19:49:23

A nagybátyám mesélte, hogy tizen éves kölyökként
leventében ki akarták őket vinni németországba. Páran úgy döntöttek, hogy nem mennek át a határon és vissza szöknek. (Nem volt veszélytelen, akkoriban akasztottak az ilyenért.) Elbújtak egy széna kazalban és sikerült maradni. Gyalog indult haza és háromszor cserélt kabátot és bakancsot hazáig (Szeged). Jött egy orosz és elvette tőle a fenti ruhadarabokat. A másik nem tűrte, hogy mezitláb, kabát nélkül menjen februárban és szerzett neki.
Ők is emberek voltak jók és rosszak, mint mindannyian. A történetet hallva az ember nem tudja, hogy sírjon vagy nevessen.

gcsabi 2009.06.21. 19:49:34

@TaTa86.:
2006-ban egy Írországban delgozó ismerősőm szerint egy átlagos Guiness- Bushmils fogyasztó kb. annyit tudott Magyarhonnal kapcsolatban: 1848 :),Puszkasz, Liar dzsurcszani! De leginkább a harmadik!
Hát ennyit a jóhírünkről!

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.21. 19:49:45

@Mj:
Csak hogy a doni emlékmű is ott van ahol az esemény történt, nem igaz? :)
Mindannyian tudjuk hogy miért pont ezen a téren van ez a borzalom....már aki tudja hogy mi volt ott előtte.
(huh viasaton megy a rokki nem tudom valahanyadik része:) Ez mi szar, ezek a gagyi erőltetett hatásvadász kamerabeállítások és párbeszédek:))

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.21. 19:51:18

@gcsabi:
bakker 3- szor olvastam el a 3. mire megértettem :)

wladyslawsky (törölt) 2009.06.21. 19:56:13

@Mj: de hát ott vannnak a szovjet katonai temetők, azok emléket állítanak a meghalt embereknek, azokat tartsuk rendbe, meg minden, na de azért a szovjet megszállás talán mégsem volt annyira üdvözítő számunkra, hogy sarlós-kalapácsos emlékművel tisztelegjünk iránta...

gcsabi 2009.06.21. 19:59:14

@DexterMorgan78/Séfbácsi:
Mivel németes hangzású neve van a cimbinek, egy darabig nem is feszegette a származását, bár az akcentusát kissé furcsálloták :)

Tündér_Lala 2009.06.21. 20:01:18

@Mj: A mi halottaink síjai sem a városok főterén helyezkednek el (természetesen) és az ő halottaik síjának sem kellene ott lenni ahol van.
Egyetlen oka lehet, hogy ott van, amit fennt leírtam. Ugyanakkor értem, hogy nem örülnének az áttelepítésnek és elismerem, hogy ki lehet használni negatív propagandára, ha akarják. Ezt csak az érzékenységeket figyelembe véve, ellen szolgáltatásokat nyujtó megállapodással lehetne rendezni. Pld:Államkötségen rendben tartani továbbra is, rendszeresen koszorúzni stb. (ki lehetne találni)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 20:06:45

@DexterMorgan78/Séfbácsi:

Meg mi nem is szálltuk meg őket majdnem 50 évre, és nem raktunk megszálló emlékművet a fővárosuk szabadságról elnevezett terére, ahol korábban az elszakított országrészeknek voltak szobraik, plusz félárbocra eresztett ereklyés országzászló is volt ott. Nem volt elég 1920 traumája, még 1945-ben is pofán vágtak minket, és jól a földbe döngölték az arcunkat, hogy még beszélni se szabadjon a minket ért igazságtalanságokról. Inkább legyünk csak hálásak a minket "felszabadító hősöknek", akik vezérei (és magyarországi kiszolgálóik) a legcinikusabb vigyorral rondítottak bele szimbolikus terünkbe: mostantól a megszállás lesz nektek a szabadság.
Ezért sem árt a történelmet ismerni.
(Én sajnos középkori magyar magánjogot és logika II.-t kell, hogy egyszerre tanuljak, úgyhogy egy ideje nem tévéztem már. De szerintem későeste bekapcsolom a TV2-t, mert a Képírók keretében múltkor is jó film ment - Good night and good luck -, ami gyakorlatilag a csatorna önkiritikája is lehetett volna.)

gcsabi 2009.06.21. 20:07:07

@mefisto:
Amennyiben egy lángpallost tart a kezében...
Az ő helyükben engem is idegesitene ha az utolsó ítéletre célozgatnának!!!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 20:08:38

@wladyslawsky:

Szerintem olvasd el még egyszer, amit írtam. Naná, hogy temetőben a helye, csak ez momentán komoly retorziók nélkül nem kivitelezhető. Ezért kellene előbb a feltételeit megteremteni, de minél gyorsabban.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 20:10:06

@Tündér_Lala:

A szovjet emlékmű alatt egy darab csont sincs, tehát ez sem lehet kifogás az oroszoknál. Mondom, azt az egy darab szerződést kellene már módosítani, aminek a keretében nem lehet onnan elmozdítani.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.21. 20:10:23

@Mj:
Na igen szerintem egy átlagos 10-20 éves azt sem tudja hogy miért szabadság tér a szabadság tér és miért megalázó hogy ott van ivánék "emlékműve". Jönnek demagóg dumával hogy ők felszabadítottak minket, meg ilyenek. Persze ha utána szépen hazamentek volna és hagyták volna az országot akkor talán magunktól is megköszöntük volna nekik.. de így.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.21. 20:12:21

@Mj:
Én meg a Persepolis c, animációs fekete fehér filmet töltöm :) Sok jót hallottam róla:) Nekem ez lesz az esti mozi. (Az iráni eseményekről szól a forradalom előtti és utáni időkről egy kislány szemével)

gcsabi 2009.06.21. 20:16:21

@belzebubó:
Ha le nem szédül szegény attól amit mostánság lát idehaza.

Tündér_Lala 2009.06.21. 20:24:54

@Mj: Sírt írtam, de tudom, hogy nincs ott csont.
Ezzel együt biztos vagyok benne, hogy (bár nem könnyen, mert ők hősi emlékműnek tartják, és náluk máig nagyon nagy kultusza van II.vh.-s halottaknak) meg lehetne és meg kellene állapodni velük.
Egyébként egyet értünk.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 20:25:32

@DexterMorgan78/Séfbácsi:

Én is huszonéves vagyok, ráadásul még az első felét taposom a két X-nek.:) Mostanra egyébként már gyakorlatilag az dönt a fiatalok történelemszemléletéről (azért 10 éves gyerekeket ne vonjunk még bele), hogy melyik szubkultúra tagjai, már ha tagjai valamelyiknek. Ha punkok, akkor szó sem lehet a kommunizmus elítéléséről, ha rockerek, akkor inkább jobbosok, tehát a szovjet megszállást sem fogják szeretni, ha nemzeti érzelműek, akkor meg azt is simán beveszik, hogy a Szíriuszról jöttünk, csak eltitkolják/meghamisítják a történelmünket. És természetesen az sem mindegy, hogy mit hoznak otthonról, érdeklődik-e a kortárs csoport a töri iránt, vagy inkább szétfüvezik magukat, illetve hogy milyen a töritanáruk.
Animációs és fekete-fehér? Érdekes ötvözet.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.21. 20:30:30

@Tündér_Lala:

Azok a szovjet katonák, akik itt voltak, igazából az egyik legvegyesebb társaság voltak a világon, és természetes, hogy honfitársaik hősként tisztelik őket, akár nőket erőszakoltak meg, akár puskával lőtték a papokat, akár cipőt kerítettek a mezítlábas gyerekeknek. Én nem is akarom elvenni senkitől a lehetőséget, hogy halottaik emlékét méltóképpen ápolhassák. Ott van pl. Solymár mellett a brit katonai temető - gyönyörűen gondozzák -, lehet róla példát venni. Csak attól a fránya ideológiától kellene már megszabadulni, ami '45 óta kísért...

2009.06.21. 20:36:47

Filló Pált kellene a turul csőrébe rakni - egy vagy több darabban -, ezzel átértelmezve a letűnt korok politikusait ábrázoló élőszobor-kompozíciót.

Tündér_Lala 2009.06.21. 20:45:44

@Mj: Hozzátenném, hogy a valós történésekről 60 éve az emberek csak a családtól értesülhettek és sok családban a nemzeti identitás kialakítása (önös érdekből, nem jó ha a gyereknek ilyen gondolatai vannak) kimaradt. A további nemzedékek pedig ugyanúgy nem kapják meg sem hívatalos tanításból sem otthonról. Ezért azután nem tartják fontosnak a nemzeti jelképeket sem és az ehhez kötődő eszmerendszert.
Ezen is változtatni kell, hogy ne gyökértelen a témában zavaros gondolatokkal bíró, félrevezetett emberek alkossák a társadalmat, hogy normális nemzeti öntudattal rendelkező (sem soviniszta sem nemzetietlen) embereket képezzünk.

One Bad Habit 2009.06.21. 20:47:40

Amúgy európai értelembe véve miben különbözik külsőre egy turul egy sastól, héjától, vércsétől vagy a sólyomalakúak (Falconiformes) rendjének más tagjától? Mert ha nem lehet definiálni a egyértelműen az eltérést akkor valamennyi irredenta szárnyast el kell tüntetni az állatkertből meg a vadasparkokból, vadon élő társaik meg tünjenek a szemünk elől, fdolytassanak éjszakai életformát!

A Pécsi Sasok is egyértelmű gyülöletbeszéd!

Zéro: lécci valld be hogy hétvégi vicc a poszt és igaziból egy ekkora idióta nem kerülhet a be parlamentbe...

Update: Utánanéztem, 24 éve ül a parlamentben!!!

Tündér_Lala 2009.06.21. 20:48:25

Meg a sok idegen szívű, szolga lelkű csibésztől.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.21. 20:56:21

@One Bad Habit:
A turul az tulajdonképpen kerecsensólyom, a turul szó pedig a török turgul-ból eredeztethető ami vadászsólymot jelent legalábbis a wikipedia alapján.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.06.21. 20:57:07

@Horizont:

ugyanmá hiperaktív. hát már a csatár-szakértő-nempolitikus miniszterelnök is síkra szállt a holokausztagadók ellenében.

wladyslawsky (törölt) 2009.06.21. 21:08:57

@Mj: bocs,nem fogalmaztam pontosan, nem vitatom amit írsz, sőt,egyetértek, inkább csak úgymond vakargattam a fejemet, hogy vajh mi a bánat értelme van annak a Szabadság téri emlékműnek, ha egyszer vannak külön katonai temetők...

picur3ka 2009.06.21. 21:12:55

Szep jo estet, turulkodunk man megint, meg mindeg?

Jo kis filo teszta. Minek is szolalt meg? Igazsagos iteletnek szanta-e a felek bekitesere?

Es jovo heten felsir egy kisgyermek....

Aztan hatalmi jelkepeket talalnak...

Ez lehet, hogy erdekesebb:
nol.hu/belfold/penzert_eltunnek_az_aktak

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.21. 21:19:55

@Laibach:
És ráadásul MJ kedvenc szobra is főszerepet kapott a klippben:) Mekkora nagy volt Feró.)

wladyslawsky (törölt) 2009.06.21. 21:20:15

@Mj: azért ezt a szíriuszos elméletet szerintem csak egy igen kis réteg hiszi...:))
viszont érdekelne a véleményed,mint történészhallgatóé: Vona Gábor beszélt arról, hogy a magyar történelemoktatásban (általános+középszint) szándékosan úgy van felépítve a tananyag, hogy a gyerekben nehogy véletlenül is kialakuljon egy erős nemzeti öntudat (pl. a vesztes augsburgi csatát tanítják, viszont a győztes pozsonyit meg nem, meg egyéb példákat is sorolt, most fejből nem tudnám idézni). Erről mit gondolsz ?

f.m.j. 2009.06.21. 22:08:22

@DexterMorgan78/Séfbácsi:

Bocsi, tudom, hogy nem nekem címezted:) de belenéztem, és ígéretesnek tűnik, köszi a tippet :)

A libanoni keringőről mi a véleményed? (ha láttad)

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.21. 22:17:50

@fmj: Nem nem láttam, de ez tényleg jó (most nézem), szóval kis betekintést nyer az ember bizonyos dolgok előzményeibe..

Perillustris 2009.06.21. 23:04:51

@doberman: Mennyit fil(l)óztál ezen?

Mr. Acid 2009.06.22. 00:04:09

Egyébként ez a Filló 7. kerületi létére mifenének kap szállásköltség-térítést?
Az meg a magyar demokrácia szégyene, hogy lehet olyan a parlamentben, aki még az előző "rendszer" alatt is ott ült. Gondolom, belülről akart bomlasztani... :-/

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.22. 00:51:32

@DexterMorgan78/Séfbácsi:

Hehe, Nagy Feró is asszociált rendesen, csak ne itta volna el az agyát.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.22. 01:39:11

@wladyslawsky:

Lépten-nyomon szíriuszos szerencsétlenekről hallok. Van, amelyik csak azt mondja, hogy "elhazudják történelmünket, mert mi vagyunk az ősnép", van, aki csak az összes Badinyi-Jós-könyvet veszi meg, és van, aki szerint már a Bibliát is magyarul írták. Durván saccolva a nemzeti radikálisok harmada, negyede valamilyen töris, de alapvetően gondolkodásbeli, üldözési mániás defekttel rendelkezik. Lehet, hogy rengeteg ember felháborodik most, de én ezt a "Szent Jobb a turul csőrében" akciót is egy kicsit ilyennek látom. És aki ebből azt hozza ki, hogy magyarellenes vagy libsi vagyok, annak üzenem, hogy csókoltatom az anyukáját, ugyanis amióta az eszemet tudom, imádom a magyar középkort, az igazság érdekel, és szeretem a hazámat.
Nem értek egyet Vonával, egyszerűen azért, mert ez nem igaz. Nekem pl. szerencséltetett a szakmódszertanokat a kétszintű érettségi rendszer egyik atyjánál végezni, és bár igen diplomatikus, de érezhetően konzervatív értékrendű. A részben általa írt történelemkönyveket tanulmányozva - 3 órás beszélgetésen vettünk egyszer részt a Nemzeti Tankönyvkiadó egyik referensénél is, ahol módunk nyílt a legbehatóbb elemzésekre is - sem a koncepciózus "lúzer nemzet vagyunk" kép jött elő, hanem a módszertani eltérések és az apróbb, elavultság vagy felszínes ismeretek miatti hibák. (Ezek a gyenge továbbképzések illetve a kutatók és a pedagógusok szaktudása közötti szakadék miatt jönnek létre.) A magam részéről biztos, hogy tanítani fogom a pozsonyi csatát, egyszer cikket is írtam belőle. Vona szerintem azért mond ilyeneket, mert minden történelmet végzett embernek van egy saját koncepciója, ami alapján elképzel egy ideális tankönyvet. Nála a prioritási sorrend a nemzeti öntudatnál kezdődik, a tankönyvíróknál meg a kritikus forráselemzés elsajátításán van a hangsúly - magyarán tanuljon meg a gyerek gondolkozni ahelyett, hogy magol -, és csak utána az értékrendeken. Félreértés ne essék, nálam is az első dolgok között szerepel a nemzeti öntudat és büszkeség kialakítása, de ez nem lehet kizárólagos cél. Vonánál úgy látszik megakadt a lemez a nemzeti öntudatnál, plusz nem valószínű, hogy a friss tankönyvekkel tisztában lenne. Ráadásul a választóknak is azt kell mondani, hogy "ha ránk szavaztok, nem lesz libsi agymosás se a tévéből, se a tankönyvekből, se sehonnan", hanem helyette lesz Jobbik-féle agymosás. És akkor vissza is kanyarodtunk a másik oldalról agymosott és ugyanúgy ideológiák mentén gondolkodó nemzeti radikálisokhoz, akik Jobbik-szavazók.

warriorseby 2009.06.22. 02:07:23

@Mj: Szerintem nincs igazad. 2007-ben érettségiztem, emelt szinten.(nem lett rossz,dicsekvés OFF). Nem mondhatnám, hogy akármelyik könyv alapján is valamiféle nemzeti öntudatot adott volna át a tanár. Akit jobban érdekelt a háttér az utánanézett akit meg nem az"objektíven" kapta meg az anyagot. Semelyik magyar érdem vagy dicsőség nem volt kiemelve, a magyar=lúzer, szerencsétlen álláspont volt jelen mind a 4 év történelemtanításában. Szerintem ez így nem helyes és örülnék ha változnának a tankönyvek, tanárok.

warriorseby 2009.06.22. 02:11:07

ja és természetesen én sem azt mondom, hogy még Ádám és Éva is magyar volt (sőt náczik) hanem a pozitívumokra tenni a hangsúlyt és mondjuk nem olyanokat tanítani az iskolában, hogy az Árpád-sávos zászló vagy a turul fasiszta,náczi, antiszemita trallaalaa stb jelkép.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.22. 02:44:17

@warriorseby:

Azt írtam, hogy az új tankönyveknél másodlagos az értékrend - az én tankönyvem még a marxista előd átdolgozása volt, tehát már ez is haladás, ugyanakkor a tanárom napra pontosan számon kérte a tavaszi hadjárat csatáit -, és pont, hogy multiperspektivikusan, sok nézőpontból akarják láttatni a történelmet, tehát nagy vonalakban ugyanazt állítjuk. Szerintem a tanáron kell, hogy múljon az értékrend átadása - egy tankönyv csak az órák gerincét kell, hogy megadja, és nem Biblia a tanárok számára -, egy tankönyv pedig legyen a lehető legobjektívebb és lehető legkevésbé ideologikus, ami lehetőleg elsődleges, tehát a legkevésbé manipulálható forrásokból építkezik. A nemzeti tragédiákból és vereségekből sem kell a lúzerséget leszűrni, hiszen talpra álltunk és még mindig itt vagyunk. Én például büszke vagyok az 1849-es nyergestetői ellenállásra, pedig elvesztettük azt a csatát a rettenetes túlerőben lévő oroszok ellen. Egyébként éppen a nemzeti radikálisok szokták rendszeresen emlegetni Trianon tragédiáját és az azt megerősítő párizsi békeszerződést, na az mi, ha nem a szerencsétlen sorsunk emlegetése?
Egyszerűen nem szabad válogatni számunkra rossz és számunkra kedvező események között, mert ez önkéntelenül is torzító, hazug válogatás. Be kell mutatni az igazságot - már amennyire rekonstruálni tudjuk -, és ettől függetlenül is át kell adni azt a gondolatot, hogy gazdag történelmünk van, büszkék lehetünk a hazánkra, és nyugodt szívvel járhatunk felemelt fejjel bárhol a világon.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.22. 02:44:57

@warriorseby:

"az Árpád-sávos zászló vagy a turul fasiszta,náczi, antiszemita trallaalaa stb jelkép."

Ilyenek melyik tankönyvben vannak benne?

birdlady 2009.06.22. 08:13:28

És a Szabadság híd turuljai?
Na jó, inkább ne adjunk ötleteket a libsiknek..

Amúgy eléggé féltem tőle, amikor a hidat felújították, hogy nem fognak visszakerülni a turulok... De szerencsére ez nem jutott eszükbe.

eszkep 2009.06.22. 08:15:43

Ezt a Filó-féle baromságot még az Index sem merte leadni... Egyébként a legtöbb fasisztázó hülyegyerek le sem tud rajzolni egy nyilaskeresztes zászlót (tapaszalat!), de azért nyugodtan nyomja a Népszavából merített marhaságokat.
Nekik csak egy gyurcsányi idézettel tudok tanácsot adni:
"El lehet menni ebből az országból! Tessék, lehet menni!"

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.22. 08:44:05

Most akkó mivan? megy, vagy marad a Turul, vagy ki-kivel van? kurvára harmadnapos vagyok, azt hiszem mást nem tudok mondani, kéremkaccsojakiii...

PublicEnemy 2009.06.22. 08:52:53

Ezeket a Filló-féléket kellene kitenni a Szoborparkba idegenvezetőnek....biztosan sokat tudnának mesélni a régi"szép"időkről,már ők is odavalók.

Horizont 2009.06.22. 08:54:49

@Seduxen:
Harmadnapos???? Ez igen:))
Szerintem az MSZP megy és a turul marad!
A jog meg le van szarva!
Meg mi is!

mind2 (törölt) 2009.06.22. 09:00:33

Jaj, nem baj, ha előhozok valami mást ? nagyon tetszett, hogy az Szdsz még egy kisebbfajta gyülést sem tudott összehozni ( valami elnökségi összejövetel lett volna ) MERT nem volt meg a létszám !!!!!
Könyörgöm, mi van a székházukkal ? Mi van az adónkkal, amit pártcélokra köthetnek ? És mi van a nagyívű, " válságmenedzseléssel " a Parlamentben... kik is döntenek itt rólunk ? Egy nemlétező párt ???

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.22. 09:31:12

@Horizont: néha történnek 'kisebb' balesetek :)))

köszönöm a rövid összefoglalót, ezt a verziót hol lehet aláírni??? :))

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.22. 09:44:08

@mind2:
Hehe ezen én is jókat mosolyogtam:)
A szadesz annyira válságban van hogy már megbukni is képtelen a vezetősége:) Hehe ez milyen már hogy nincs ki megbuktassa őket...nem tudom értitek-e mire gondolok:)

Horizont 2009.06.22. 09:47:06

@mind2:
Az a vánnyadt kis puma (SZDSZ pumájuk) rángatódzik még egyet-kettőt mielőtt elköltözik az örök vadászmezőkre:))

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.22. 09:48:33

Nem puma az hanem valami gilisztás girhes macska...:(

f.m.j. 2009.06.22. 10:14:33

www.mno.hu/portal/644883

www.mno.hu/portal/644884

tanulságos... kicsit hosszú, de jó (meg kicsit off:))

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.22. 11:47:43

@fmj:
bevallom öszintén a tgm-et nem tudtam végigolvasni..

f.m.j. 2009.06.22. 12:01:18

@DexterMorgan78/Séfbácsi:

Megértelek:)
Én is csak nagy vonalakban futottam át mindkettőt.
Ez csak arra volt jó, hogy újra megerősödjek, hogy mennyire nem kell hinnem a "baloldal"-nak, bárminek is álcázza magát... (mert ő tökmás, mint azok, akik kisajátították a baloldali eszmét, persze...) mert úgy marhaság, ahogy van, TGM-nek is csak ennyi futja, pedig ő a nagy gondolkodó, szerinten túllépett rajta az idő... remélem így lép túl mindegyiken az idő (kár, hogy ez rajtunk sem segít:))

pógárjenő 2009.06.22. 12:36:39

Aztat ajánolnám filópál efftásnak hogy kússzon üvegcserepen a szamueli szoborhoz és kezdje lefetyelni tibike vas-farát, miközben az ő farában dugdosgatják stálin efftás budapest dísz-polgári oklevelét! Valamint, elhatárolódok magamtól, meháhogy qrvára másnapos vagyok!

spájdernecc 2009.06.22. 12:37:32

@DexterMorgan78/Séfbácsi:
@fmj:
tgm beszorult valami időkapszulába, valamikor 68-72 között, azóta csak szűrt, derengő információi vannak a külvilágból
néha kinéz, és kurvára nem érti, hogy mi van körülötte és ezt a bizonytalanságát lejárt szavatosságú filozófusokkal támasztja alá.
Körmendy pedig megpróbálja úgy kezelni, mint akivel lehet bilaterális érintkezésbe keveredni
ez alapvető tévedés, TGM, nem vitázik, nem beszélget, hanem kinyilatkoztat

pógárjenő 2009.06.22. 12:49:17

@spájdernecc: tgm csak a papa fia, mellesleg az öreg a Kolozsvári Magyar Szinház Párttitkára volt !

mind2 (törölt) 2009.06.22. 12:50:27

@fmj: @DexterMorgan78/Séfbácsi: @spájdernecc:

Ezt a publikációt elolvastam, az MN hétvégi mellékletében jelent meg,... csodálkoztam is, hogy TGM a Nemzetben ? Hát nagy csalódás volt, és egy idő után már csak ugráltam a bekezdésekben, unalmas panelszövegek sora, egy ember, aki érezhetően nem tud elszakadni rögzült meggyőződésétől, miközben közeledőt játszik, de láthatóan csak a gesztus közzététele érdekli.
Szar írás, szétcsúszó érvelési és kritikai színvonal.
Blama.

mind2 (törölt) 2009.06.22. 12:52:17

@spájdernecc: Szerintem a Hegedűs Zsuzsa megenné reggelire egy vita során :)))))))

spájdernecc 2009.06.22. 12:57:24

@mind2:
szerintem is
de van annyi esze, hogy fölösleges dolgokkal nem foglalkozik :)

derelyegrádi szellem 2009.06.22. 13:04:28

@mind2:

Az alapvetése is hibás. Onna indul ki, hogy "nekünk" valami megbeszélni valónk van, lenne.

Ez tévedés. Azok után, hogy 20 éve rasszistáz, náciz, fasisztáz, ilyen-olyan fóboz minket, nekem semmi megbeszélni valóm nincs vele. És már soha nem is lesz.

pógárjenő 2009.06.22. 13:10:07

@mind2: a kis könyvesbódé borogató......tgm !

Kristl 2009.06.22. 13:21:22

Mivel tudtommal időkorlát nincs megszabva a bontásra, ezért egyszerűbb lenne kirakni egy márványtáblát rá, hogy "bontás alatt"
és ennyi. Amíg a környezet meg nem változik. (azaz demszki bandája el nem húz a ...)

mind2 (törölt) 2009.06.22. 13:21:42

@derelyegrádi szellem: azt hiszem tanúi vagyunk egy 20 évig " véleményformáló "- ként díszelgő - dülleszkedő csoport fokozatos nevetségessé válásának. És az a röhej, hogy nem mi tettük őket nevetségessé. Mi nem változtunk, csak a közélet,a tendenciák, a történések alakítanak ki olyan helyzetet, hogy mindezen emberek kényszert éreznek egyfajta elmozdulásra. Mivel más felé nem tudnak, maradunk mi. Nem is nevezném dörgölőzésnek, inkább maguk okozta tekintély vesztésnek. Nézem a Lengyel Lászlót meg a többieket, filózofusok, szociológusok, politológusok, vagy nézem a Petschnig M.Zitát, és az ívet amit leírnak maguk körül :) Nevetséges. A felejtésünkben, rossz memóriánkban bíznak. Én viszont emlékszem 2002 és 2006- os gesztusokra, szemvillanásokra.
Az ilyen - önmagukat is szent őrültnek aposztrofáló lények meg mint a TGM - a nevetséges 50 éves lázadók köpönyegébe bújnak.
Függetlenként szépen elharcolgatott ő is 20 évig az egyik oldalon.. már azt sem tudja ki ő valójában :)

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.22. 13:22:58

@derelyegrádi szellem:
Tulajdonképpen azért nem tudtam végigolvasni mert baszott zavarosnak tartottam az írást, persze érthető mert nagyon kimért és precíz próbált lenni elvégre a saját kapuja felé cselezett mikor a nemzet lehozta cikkét, de ezzel nincs is semmi baj. TGM-el egy bajom van, de előbbkezdem amivel egyet tudok vele érteni, nagyon jól látja hogy mi is a mai mszp szdsz, egyetlenegy dolog ami fura hogy mindig is ez volt ez a két banda, azért ő is beállt annak idején a gyurcsányt mint megváltót kikálltók csoportjába, holott már miniszteri ténykedése is túlment minden szakmai és morális határon (a csúcspont az olimpia közbeni lemondása volt, ennyit jelentett neki a sport), persze mindenki bevallhatja hogy tévedett és ha valaki elismeri akkor megbocsátható. A baj vele az hogy saját frusztráltságát és paranoiáit kivetíti egy csoportra (ők az igazi baloldaliak) és az ellenoldalt pedig lefasisztázza és lenácizza immár évek óta. Nem gondol vissza hogy kiket igazolnak a tények és cselekedetek, nem akarja meglátni hogy a mai jobboldal gyakorlatilag baloldali programot szeretne végrehajtani a nemzet megerősítésével az ország érdekeit szem előtt tartva, beteges orbánutálata (mert ő maga a sátán jobb töke) egyszerűen lehetetlenné teszi hogy tényleg érdemi vita alakuljon ki közötte és egy jobboldali újságíró között. Számomra érthetetlen hogy miért olyan félelmetes a baloldalon publikálóknak a nemzet mint fogalom, tényleg nem tudom, ők nem szeretnének büszkék lenni a hazájukra?? Nem akarnak egy olyan országban élni amit elismernek? Szerintem szeretnének, de addig amíg nem ébrednek rá hogy ezt csak nemzetni alapokon lehet végrehajtani, addig tényleg nincs közös nevező.

mind2 (törölt) 2009.06.22. 13:36:27

@DexterMorgan78/Séfbácsi: jah, kb. olyan volt az egész, mikor az apa leül a fiával, hogy innentől mindent megbeszélünk, őszinték leszünk, és mondja-mondja, hogy másképp kell egymáshoz állni, aztán megcsípi közben a bolondbogár és elkezdi szidni, hogy miért te nem így gondolod ? Te hülye, hazug kis tetű, te őszintétlen, hálátlan hülyegyerek. nekem ez jött le.... közeledjünk, de azért azt ugye elismeritek, hogy végül is, akkor sem vagytok mások, mint egy fasiszta csürhe, főként úgy hogy mást sem csináltok, mint teret engedtek a széljobbnak ??????

Nem tudom a szenilitás miért szembetűnőbb náluk ? Fejtő Ferencen annak idején lehidaltam, olyan merev, gyűlölködő, a hazai liberók által olyan könnyen megvezetett vénemberré vált, hogy rossz volt nézni.
De liberális ( TGM maoista, marxista, liberális.... vagy micsoda, mert a zűrzavarban nem igazodom ki ? ) kirakatembereknél egyébként is szembetűnőbb, hogy belemerevednek egy álláspontba, harcba, és szellemileg is sokat romlanak ( Elég megnézni demszkájt, önmaga paródiája lett )

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.22. 13:36:32

@fmj:

Pff, elolvastam mindkettőt... A szerencsétlen levegőbe beszélő TGM-et egyre kevésbé értem. Mi megbeszélni valója lehet neki a jobboldallal, ha már a fogalmak szintjén analfabéta?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.22. 13:40:16

@mind2:

TGM nem liberális, nem maoista, és nem is teljesen marxista. Ő egyszerűen hülye szegény. Nem kell vele foglalkozni.

f.m.j. 2009.06.22. 13:46:27

A másik csalódás a Parti Nagy volt, de nem tudom mit is vártam egy olyan írótól, amit elismer, és szeret a kor, melyben él :)...

nol.hu/lap/hetvege/20090620-a_disznolab_keze

(csak hogy egy helyen legyen:)) de lehet, h már betettem, ... hülye eső...

pógárjenő 2009.06.22. 13:49:43

@Mj: anarhista , a suliba mindég elvették az uzsikát a kis pöcstől, mellesleg olyan mint a cigány-zsidók a tegnap láttam őket cigányzenét huzztak a zsinagóga előtt.......szép látvány!

derelyegrádi szellem 2009.06.22. 13:49:50

@mind2:

"A felejtésünkben, rossz memóriánkban bíznak"

Nálam ezzel rossz lóra tesznek.

"Nézem a Lengyel Lászlót meg a többieket, filózofusok, szociológusok, politológusok, vagy nézem a Petschnig M.Zitát, és az ívet amit leírnak maguk körül"

Én már nem is nézem őket. Nem érdekelnek, és már nem is "tényezők", akiket tájékozódó embernek meg kell hallgatnia.

"Az ilyen - önmagukat is szent őrültnek aposztrofáló lények meg mint a TGM - a nevetséges 50 éves lázadók köpönyegébe bújnak."

Különösen "előmenetelüket" követően. Pl egy diktatórikus állampárt tagjaiként, és támogatóiként.

"Függetlenként szépen elharcolgatott ő is 20 évig az egyik oldalon"

Á, még látszatra sem ügyelt, amennyire én tudom, volt ő a szadesznél még ügyvivő is. Pártfilozófus. A szépbajszú Szabó Miklóssal és még sokan másokkal (pl néhai Eörsi István "közíró", Konrád György "közíró") együtt.

"már azt sem tudja ki ő valójában :)"

ez nem újkeletű nála. Volt ő már kommunista (a Román Kommunista Párt tagságból erre kell következtessek) majd a 90-es évek elején liberális, majd nemzeti liberális, nemzeti konzervatív (!), most éppen neomarxista, 68-as neoforradalmár. Ebben a szerepben egy kicst olyan, mint Kóbor János, mint rockénekes. :-)

De egyébként ökmeghatározása szerint volt ő már zsidó, székely, és zsidó-székely is.

@DexterMorgan78/Séfbácsi:

"TGM-el egy bajom van"

Nekem több is.

"A baj vele az hogy saját frusztráltságát és paranoiáit kivetíti egy csoportra (ők az igazi baloldaliak) és az ellenoldalt pedig lefasisztázza és lenácizza immár évek óta."

Nekem tudod lassan az az érzésem, hogy neki mindegy a pódium, csak fasisztázhasson.

"nagyon jól látja hogy mi is a mai mszp szdsz, egyetlenegy dolog ami fura hogy mindig is ez volt ez a két banda"

Akkor két megoldás van, ha csak most jött rá akkor buta, kár időt vesztegetni írásainak olvasgatásával. Vagy eddig is látta, csak iylen-olyan (gondolom főleg egzisztenciális) okokból nem írta és mondta. A végeredmény ugyanaz.

Én pl mindig is láttam/tudtam, kik azok.

"Számomra érthetetlen hogy miért olyan félelmetes a baloldalon publikálóknak a nemzet mint fogalom, tényleg nem tudom, ők nem szeretnének büszkék lenni a hazájukra??"

Nem, ők magukra szeretnének büszkék lenni. Ezen kívül a kommunista (RKP, MSZMP) akolban beléjük ívódott egy olyan szemlélet, ami ezt kizárja. Így aztán kommunista fogódzójuk (eszmei, anyagi, publikálási lehetőségek elveszése) megszűnte után is döntő többségükben olyan "helyet" keresett és talált, ahol az ilyesmit idejétmúlt, lenézendő (mucsai) ostobaságnak tartják, az ellenkező véleményen lévőket meg fasisztázzák, nácizzák. Ebből a szempontból a szadesz logikus és kiváló választás volt. Majdhogynem törvényszerű.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.22. 13:53:45

@fmj:

Betetted, csak asszem a turuloshoz. Én Föld(buta) S. Pétertől olvastam egy nolblogos förmedvényt hasonló témában, de inkább nem linkelem be, mert kár rá pazarolni az időt.

mind2 (törölt) 2009.06.22. 14:10:58

@derelyegrádi szellem: emlékszem olyan vele készült interjúra, melyben kb. 10x mondta el, hogy ő erdélyi zsidó. Túlhangsúlyozta, és ilyenkor ugye az jön le, hogy szorongásos kórképekkel inkább orvoshoz kéne fordulni, nem belelocsogni a képernyőbe.
Az egészben az a szomorú, hogy 20 évünket vették el EZEK, fotelfilozófusok, sosem volt ellenállók és szabadságharcosok,

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.22. 14:21:31

Ha valaki még nem olvasta volna (a második oldalon van már a poszt):

kepgyar.blog.hu/2009/06/18/sokkolta_a_turulos_muveszt_a_magyarorszagi_hiszti

süti beállítások módosítása