Skip to content


       Szűrés lista

A szlovák államnyelvtörvény és a magyar külügy

Ha mi csináljuk meg, már lerohanták volna tankokkal Budapestet, ebben biztos vagyok...

Kedden a szlovák parlament elfogadta a nyelvtörvény módosítását (a 150 fős összlétszámból 136-an voltak jelen, 79-en támogatták a módosítást), amely szeptembertől lép életbe.

Marek Maďarič, a kulturális tárca vezetője kijelentette, az eddig is érvényben levő nyelvtörvény az elfogadott jogszabállyal, most már érvényesíthető lesz. Kijelentette, a törvény kizárólag az intézményekre vonatkozik, vagyis egyének bírságolása helytelen nyelvhasználat miatt nem jön számításba.

Amit tudunk a törvényről::

- a nemzetiségi (magyar) iskolákban minden dokumentációt szlovákul is vezetni kell

- minden párt, minden szervezet minden iratát szlovákul kell elkészíteni

- nyilvános rendezvényeken a kisebbségi nyelv mellett szlovákul is tolmácsolni kell az elhangzottakat

- azokon a településeken, ahol a magyarok aránya kevesebb, mint 20%, ott az egészségügyi és szociális intézményekben csak szlovákul beszélhet a személyzet

- minden emlékművön, szobron, táblán először kell szerepelnie a szlovák feliratnak, csak utána jöhet a magyar, a szlovákkal azonos, vagy kisebb betűkkel. A magyar feliratot engedélyeztetni kell a kulturális minisztériumban.

Egyébként rendesek voltak, mert először arról volt szó, hogy a műemlékek és szobrok feliratai esetében a szlovák a kisebbségi nyelvű felirat tükörfordítása legyen. Ettől elálltak, így lehet verseket idézni. Márha engedélyezi az "illetékeselvtárs" a minisztériumban...

Két pont nem ment át:

- a köztisztviselők számára kötelező akarták tenni a tökéletes szlovák nyelvtudást (felsőfokú nyelvvizsga)

- a kisebbségi nyelven sugárzó regionális és helyi rádióknak a nemzetiségi nyelven sugárzott műsort államnyelven is meg kellett volna ismételniük

Mehetnek a kisebbségi nyelvű televíziók egyenes adásai is, szimultán tolmácsolással engedélyezettek. A kisebbségi tévéműsorok esetében pedig elegendő a feliratozás.

Csupa jó hír, nemigaz? Roppant demokratikus dolog a kisebbség nyelvhasználatát korlátozni és szankcionálni.

Ugyanis aki nem tartja be a törvényt, azt megbüntetik. Akár 5.000,- eurós bírságot is kaphat a nővérke, ha "Csókolom, Margit néni!"-t köszön az ismerős betegnek...

2009-ben, az Európai Unióban. Ahol nincsenek határok, mindenki szabad, és úgy általában az egész egy nagy tarkabarka családnak van beállítva, ott a szlovák kormány bizony kimutatta a foga fehérjét. Ficoék százszorakkora nácik, mint amilyennek a magyarokat szokták beállítani.

"Marek Maďarič kulturális miniszter szerint a módosítás után a nyelvtörvény szavatolja, hogy az államnyelven mindenki kellő mennyiségű információhoz juthasson, ugyanakkor ezt nem akadályozza meg a kisebbségek nyelvén, vagy idegen nyelven sem."

"A legfontosabb, hogy senki se legyen diszkriminálva, se a kisebbségek, se a szlovákok"  - tette hozzá.

A miniszter arra a kérdésre, tervezik-e nyelvrendőrség felállítását, azt felelte, ez a megnevezés lealacsonyító, a törvény betartatása felett egy új minisztériumi osztály fog őrködni.

Simán az arcába nevettek a magyaroknak, már nem először. Mondjuk amilyen külpolitikánk van, nem csodálom. Elég csak a kócos asszonyra gondolni...

Mit tett Magyarország

a Malina Hedvig-ügyben,

a tankönybotránnyal kapcsolatban,

Dunaszerdahely után,

Slota beszólásait követően?

Semmit.

Volt egy kis "jajhátpedigeztnemkéne", oszt csókolom.

Most a nyelvtörvénynél előadták ugyanezt:

"Szabó Vilmos külügyi államtitkár azt mondta, a kormány felelősen, a jószomszédi kapcsolatokat szem előtt tartva törődik a magyar kisebbség sorsával, helyzetével.

A tárca illetékese konkrét lépéseket említett: Balázs Péter külügyminiszter május 13-án jelezte szlovák partnerének, hogy Magyarország problémásnak tartja az államnyelvtörvényt, amely közvetlen hatással lehet az anyanyelv használatára. A külügyi tárca vezetője május 26-án levelet küldött szlovák partnerének a törvénytervezettel kapcsolatos nemzetközi jogi aggályokról, s a meglátásokról az EBESZ kisebbségi főbiztosát is tájékoztatták.

Több telefonbeszélgetésben jelezték
, hogy a törvénymódosítással kapcsolatban fenntartásaik, aggályaik vannak. Az Országgyűlés oktatási bizottságának elnöke sürgős tárgyalást javasolt a szlovák társbizottság elnökének."
 

Aduászként Szili próbálkozott, levélben kérte, hogy halasszák őszre a törvénymódosítás szavazását. Gondolta, addig csak történik valami... De nem hallgattak rá.

Most pedig, hogy megszavazták a módosítást, a magyar külügyminisztérium "sajnálatát és aggodalmát fejezte ki" emiatt.

Gratulálunk. A felvidéki magyarok meg köszönik szépen.

Címkék: politika szlovákia abszurd külügy

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr421218862

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mindenes 2009.07.02. 10:28:54

Hír 2018-bólMajdnem napra pontosan 9 évvel a szlovák nyelvtörvény bevezetése után tegnap a Nagy Szlovák Állam hadserege felsorakozott a most még meglévő szlovák-magyar határvonalon. Követeléseik között nemcsak a Győr-Budapest-Miskolc vonal teljes kiürítés…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mind2 (törölt) 2009.07.01. 22:42:31

@Egaesz Homo: ki réved itt a múltba ? Te, én, mi ?
Réved a fene. Mindannyian változást akarunk. Nem miattam meg miattad kurválkodnak Rómában és pincérkednek Londonban, hanem azért mert 20 évünk ráment egy here politikai osztály töketlenkedésére, a gazdasági taccsratételre. És közben a médikurvákról szólt az élet, mialatt kilopták alólunk az országot.Ezért ki a felelős ?
Én nem nézek Mónikát, Te sem nézel, mi dolgozunk mint a hülye, és egyre inkább tele vagyunk. Nem kell csikósnindja ruhában a Hősök terén körbevonulgatni - igaz. És nem kell micisapkázni, tetemcafatozni sem -
Viszont mindenki elmehet a pi***ba, ha nem térünk észhez....

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.01. 22:42:32

@Egaesz Homo: egyszerű egyébként:
a(z intellektuális) hazaárulók mennének

(tanulj meg eltalálni egy válasz gombot)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.01. 22:45:19

@Egaesz Homo: Eszterházy nem zsidó??? Te láttál már róla képet?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.01. 22:45:42

@Egaesz Homo: spiró nem magyar, pofázhat ő bármit a "magyarságáról' ezzel is a képünkbe röhög.
annyira tájékozatlan vagy a témában (liberté?), hoyg nem is hallottál a híres kornis-spiró vitáról? inkább ordítozásról?

mind2 (törölt) 2009.07.01. 22:45:55

@Egaesz Homo: majd ha nyugdíjas leszek ( még soká lesz ) elolvasom. Úgyis itt szemez velem a könyvespolcról....

Egaesz Homo 2009.07.01. 22:47:00

@mind2: Igazából a probléma nem elsősorban az előző húsz év. Ahogy már írtam, a puha diktatúra sokkal rombolóbb mint a kemény. A magyar nemzet mint olyan, bizonyos szempontból önként elárulta önmagát, igaz kapott érte cserébe színes gyöngyöket.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.01. 22:47:04

Egyébként miért zsidózunk, ha most tótozni kéne?!

Egy objektív elemzés a szlovákokról, csak hogy mindenki tudja őket hova tenni: gyuloltellensegeink.blog.hu/2009/04/17/a_szlovakok

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.01. 22:47:59

@Egaesz Homo: tarzan is majmok közt nőtt fel, úgyis viselkedett mint a majmok.
nincs ez másként a esterkével sem.

mind2 (törölt) 2009.07.01. 22:49:04

Miért kell mindig ezt a ki zsidó- ki nem zsidó párbajt bedobni, a francba...?
Bazz, egy csomó ember ősei között lehettek zsidók, cigányok, örmények, svábok, szlovákok, horvátok... ilyenkor tényleg mindig elmegy a kedvem...:(

Egaesz Homo 2009.07.01. 22:49:58

@TaTa86.: Láttam róla, az Esterházy család grófi ágából származik.
@tesz-vesz: Már leszögeztem, tegnap is, hogy nem vagyok Liberté. Igen Spiró zsidó és emellett magyar, mint ahogy Zrínyi magyar és emellett horvát volt.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.01. 22:50:00

@Egaesz Homo: Mert provokálsz azért. Egyébként a véleményedet nem ismerem, nem olvastam. Csak 3 percre jöttem fel a V'bőrre...

Egaesz Homo 2009.07.01. 22:52:18

@TaTa86.: Akkor ne mond elhamarkodottan, hogy provokálok.

f.m.j. 2009.07.01. 22:53:52

@Egaesz Homo:

"Ha a szellemi elit rothad az az előjele a társadalom rothadásának."

Na, ebben nagyon nem vagyok biztos, hogy ez ilyen irányúan működik.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.01. 22:54:41

@mind2: Nézz fel az árokásó blogra, és gondolkozz el azon, miért van az, hogy az ott fent lévők 60%-a zsidó, 30%-a zsidózott.

Na ezért nem szeretjük őket, a nemzetellenes árokásás és a zsidó származás erős korelációt mutat.

Egaesz Homo 2009.07.01. 22:55:17

@fmj: Szar neked. Most erre mit mondjak?

f.m.j. 2009.07.01. 22:58:48

@Egaesz Homo:

Na, ezt most miért kellett ilyen stílusban?

Azt hittem normális a hangnem, de mindegy, fáradt vagyok, nem fejtettem ki, egyébként ez nem "szar" nekem, csak szerintem ez nem ilyen egyirányúan, egysíkúan működik...

mind2 (törölt) 2009.07.01. 22:59:36

@Egaesz Homo: hát a XX. század Európának nem volt egy fáklyásmenet. De mi különösen nagy mélyütéseket kaptunk. És mindig oda lyukadok ki, hogy nézzük a poltikai osztályt. Ez a mi tragédiánk. Hogy a szar úszik felül. És a megosztottság. Meg a végletek.
Amit meg a Kádár-kor művelt a mentális állapotokkal, az olyan mint a tetoválás a lelkekben.
Skizofrénia. A kushadó kutya és a filléres megalkuvások időszaka. Rombolt.56, aztán százezres tömeggyűlés... szerintem aki ebben az országban normális tudott maradni, azt ki kéne tömni és mutogatni...
DE most komolyan érdekel. Szerinted mik a kitörési pontok ? És nem pénzügyi manőverekre gondolok.

Egaesz Homo 2009.07.01. 23:01:00

@fmj: Aha normális a hangnem, csak akasztgatni óhajtasz. Alapvetően ez normális...

Na hagyjuk, úgy gondoltam, hogy a társadalom rothadásának vannak előjelei, például a társadalmat ostorozó írók, költők. Ez már arra utal, hogy valami nem működik jól.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.01. 23:01:03

@Egaesz Homo: tudom, nem tesz semmit.
de nemhogy javítana, inkább még árt is, talán a panelszoba

f.m.j. 2009.07.01. 23:04:03

@TaTa86.:

Az is módfelett érdekes, hogy valamiért a zsidók tartják fontosnak közölni, hogy ők azok. Ezzel valami pluszt érzékeltetve az identitásban, vagy miért? Lásd: Vona interjú, és a csökött agyú riporter ezzel akarta heccelni Vonát... fura, nem?
Ha nem tetszik a magyar identitás, (mert a magyarok hőzöngenek, meg többet képzelnek magukról, szarok, és közben valakik akarnak lenni, pedig kicsik, gyengék..., stb) akkor be lehet vetni a másikat. Basszus, nekem ez az egy magyarságtudatom van, pedig a felmenőim között tó, székely, és német is van, de valahogy így alakult, hogy magyar lettem :) ez valami meghatározhatatlan dolog...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.01. 23:06:18

@Egaesz Homo: itt nem arról van szó ki a zsidó ki nem, te ostoba.
hanem arról ki az intelleketülle hazaáruló. te nem azért mennél az akasztófa alá, önként (de szerintem félreértetted), mert zsidó vagy, heló.
egyébként te nem tettél semmi maradandó bomlasztást, úgy tudom, semmi értelme nincs így. :(

egyébként egy újabb bizonyíték, hogy hogynem a zsidók mindig liberálisok, vagy szocik, de hogy erre miért nem jönnek ők rá, örök rejtély.
hoyg ők miért nem tudják hogy idegenszívűek többségükben

"miért? ki tudja? holokausztért?"

f.m.j. 2009.07.01. 23:06:30

@Egaesz Homo: én komolyan nem értem, hogy mi ebben az akasztgatás

mind2 (törölt) 2009.07.01. 23:07:29

@TaTa86.: félreértettél. most másról beszélgettünk, ezért éreztem megint mellékvágánynak azt, hogy ki zsidó, ki hutu, vagy ki tuszi :)

@Egaesz Homo: ezt én sem értettem. ez cinikus volt. egyébként meg jó gondolat. és fmj- nek igaza van. Attól, hogy a francia királyi udvar parókákat próbálgatott és csendben ítélte halálra magát a boldog tudatlanságban, a francia paraszt még gondolkozott az élet egyszerű kérdésein. Például azon, hogy minek neki egy divatbuzi Habsburg királynő és nincs kedve kalácsot enni....bárhogy is ajánlgatják neki :)

f.m.j. 2009.07.01. 23:10:35

@fmj:

már az "akasztgatás" szót sem tudom értelmezni. Belekötni, vagy bitófailag? (mert az távol áll az én identitásomtól)
Szerintem kicsit túlspiláztad a szerepedet a sok ellenvélemény hatására :)

Egaesz Homo 2009.07.01. 23:10:46

@mind2: Tudod az a baj, hogy a politika általában olyan mint a nép. Hisz a politikusokat nem importáljuk magunk közül választjuk ki őket.
Kitörési pontok.... hm...

Újratárgyalni a kádári éraában felvett kölcsönök kifizetését, azok összegét továbbá lejárati dátumát.

A 10 hektárnál kisebb földdel rendelkező földbirtokosokat arra ösztönözni komoly anyagi támogatásokkal, hogy alkossanak szövetkezeteket, közös gépekkel és földmegmunkálással.

Turizmus, turizmus, turizmus. A termálfürdőket középpontba helyezni.

Ennyi jut most eszembe hirtelen.

f.m.j. 2009.07.01. 23:12:13

@mind2: jó, de kivel? :)

Kynczával? Ő jó gyerek, kicsit forrófejű, de én úgy érzem jó gyerek :)

Egaesz Homo 2009.07.01. 23:13:49

@mind2: Fáradt vagyok, nem tudok már odafigyelni az ilyen baromságokra, mint irónia. :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.01. 23:15:42

@Egaesz Homo: csak az a probléma, hogy spiró magyar állampolgár, az ő identitás a zsidó,a pimasz zsidó, mint pl tóta árpád, mellesleg hasonlítnak is, ha őket megkérdezed, h minek tartják magukat spiró mondhatja, de tóta sose fogja mondani magáról hog yő magyar, ő ember. idegenszívű, semmilyen kötödése nincs a magyar nemzethez, a myagar néphez. egy hitetlen felkötnivaló bolond, ő is menne, ha rajtam múlna. de nem azért mert zsidó ne legyél hülye.
@mind2:
Csoóri már megmondta, azért mert az álam ma nemcsak gazdaságilag gyenge, hanem ideológiailag, nemzeti érzésileg is. amerikában már nem divat a jenki szellem ellen ugatni, itt meglehet tenni, itt a cigányok nem magyarok, hanem némelyike már cigány, és büszkén köpi apofánkba. ("öljétek meg a magyart").
uhyanez a helyzet a zsidókkal fordított asszimiláció van, mind kultúrális (spiró, eszterházy nayg író) min dtörténelmi oktatási értelemben (a fasizmus, hazaszeretet rossz). a komcsik kitelepítették a polgári zsidókat ezért itt maradt a komcsi hitnélküli idegenszívű zsidó réteg a nyakunkon, akik a saját képére próbálják alakítani az itt élőket (heti hetes, pesti est, összes újság, tv jelenleg szinte, színház stb).
sikeresen, ugyanis kádár és rákosi alatt (sok ávós volt zsidó ) nayg hatalomhoz, jutottak, és a komcsikkal együtt nagy vagyonra és anyag, szellemi tőkére tettek szert, most ők írányítják az egész kultúrát. 90-ben az egész sajtó a kezükben volt.

mind2 (törölt) 2009.07.01. 23:17:39

@Egaesz Homo: Újratárgyalni a kádári éraában felvett kölcsönök kifizetését, azok összegét továbbá lejárati dátumát. - írod...

A Kádári idők hiteleit nyögtük, és jelentősen lenyomtuk 1998-2002 között. Nem a Megyó-Gyurcsány-Bajnai évekre gondolsz ? Ugyanis itt kakukkol 100 milliárd dollárnyi kölcsön...

A termálfürdők meg - na nézd csak - szintén 1998-2002 között szaporodtak gombamódra.

Akkor leváltjuk a népet, ha a politika olyan mint ő :(

Egyébként furdalja az oldalamat. Miért érezted szükségét annak, hogy elmond : apukás zsidó ?
Miért ?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.01. 23:18:32

@Egaesz Homo: az akasztós az én vok, én akarok akasztani,

jáksót mindenképpen, legalább őt, ennyi vér kell nekem.

Egaesz Homo 2009.07.01. 23:21:08

@mind2: Mert azt hittem tesz-vesz erre céloz mikor azt írta ki menne, és hogy én mennék-e.

mind2 (törölt) 2009.07.01. 23:21:55

@Egaesz Homo: egyébként a kitörési pontjaid erősen Fidesz-Jobbik illatúak :) Hát én asszem....

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.07.01. 23:22:00

Srácok nézzétek mit találtam! Itt mindenki náczulhat, vagy felszabadíthat!:DDD

armorgames.com/play/4071/warfare-1944

mind2 (törölt) 2009.07.01. 23:22:43

@tesz-vesz: legalább hangulatjeleket raknál... :))))

Egaesz Homo 2009.07.01. 23:23:50

@mind2: Nézd, a rendszerváltás óta felvett kölcsönöket már nem lehet újratárgyalni, a kádári időszakét lett volna sanszos mert ugye lehetett volna hivatkozni arra, hogy ránk kényszerített állami vezetés volt.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.01. 23:24:20

@mind2: annál nem kellett :)
az nem vicc volt :D
én ilyen vad vagyok.

mind2 (törölt) 2009.07.01. 23:25:08

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": miazhogy srácok? Hímsoviniszta blog. Valami női játék nincs ? Amiben mondjuk le lehetne gyilkolni a geronazzót meg a kiszelt ?

f.m.j. 2009.07.01. 23:25:56

@tesz-vesz:

Aha, közben rájöttem :)

@Egaesz Homo:

Egy bocsit benyomhatnál :)

mind2 (törölt) 2009.07.01. 23:26:10

@tesz-vesz: egy vadállat, jah, biztos :) miért nem mindjárt vérfarkas ?

Egaesz Homo 2009.07.01. 23:27:19

@fmj: Bocsi, nem tudom miért de biztos igazad van,

mind2 (törölt) 2009.07.01. 23:27:59

@Egaesz Homo: igen igaza van, úgy hogy ez volt részedről a minimum :)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.01. 23:28:25

@mind2: Sry, az agyam kezdi felmondani a szolgálatot a diszkrét matektól....

@tesz-vesz: Hát nemtom... azért az akasztás mégis egyfajta elismerés. Jáksó-féléket fölösleges felakasztani, ha egyszer nem tolja már őket a média, meg a haverok (mondjuk mert börtönben vannak), akkor egy röhejes senki lesz.

Én szívesebben nézném utcaseprőként, mint mártírként.

f.m.j. 2009.07.01. 23:29:57

@Egaesz Homo:

olvass vissza :) és...

...megbocsátok :)

f.m.j. 2009.07.01. 23:30:43

Jóccakát, remélem holnap is lesztek! :)
(kidőltem)

mind2 (törölt) 2009.07.01. 23:33:21

@TaTa86.: az én agyam is. millen matektól ? XD

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.01. 23:34:00

@TaTa86.: dehát ha kitör a pizsamás forradalom, akkor lehet nem? senki nem fogja észrevenni.
azért mégis adjuk már meg a fehér terror hangulatát, :)

(egyébként a hungarikum engem nagyon felhúzott! széchenyi szodomita, kossuth kurvázik, mária prostituált és orálisan van a magyarok istenével .... engem nagyon felhúzott. emellett eltörpül hogy ady egy majom benne

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.01. 23:35:59

@mind2: micsoda vérszomjas amazon.

"harsogva szívnák a vért" :D

Egaesz Homo 2009.07.01. 23:36:56

Nagyon fárasztó emberek vagytok. :)
Ha nincs Brahms akkor már kidőltem volna...

mind2 (törölt) 2009.07.01. 23:37:38

@tesz-vesz: nyugi már. Én ilyenkor be szoktam helyettesíteni más népek idoljaival a magyar neveket és annyi. És ez megnyugvással tölt el.
Hagyd már Spirót a csába, úgyis ez lesz a főműve, mondjuk nem nagy eresztés Villonhoz képest :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.01. 23:39:01

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":
www.freeweb.hu/killerjoe/index.htm

ennek a hangulata jó,a háttérzene, hangok.
igazi hazafias játék :D
ha idekeröülne most egy reakciós kommentelő szívrohamot kapna ennyi zsidó szótól és töménytelen alpáriasságtól, ennyi reakciótól :D

mind2 (törölt) 2009.07.01. 23:40:34

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": mióta unisex ? Mondjuk új idők új dalai szerint igen...
Meg akkor is, ha már azt sem tudom, fiú vagyok-e vagy lány. Mint most ;)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.01. 23:40:41

@mind2: te miylen spiróról beszélsz? ki beszél most ott róla?

mind2 (törölt) 2009.07.01. 23:44:30

@Egaesz Homo: de azért bírod te ezeket a fárasztó embereket mi ?
Na ezt is hallgasd. Én szeretem :)
www.youtube.com/watch?v=izQsgE0L450&feature=related

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.07.01. 23:44:34

@mind2: @Egaesz Homo: Mondd, hogy Brahms nem volt zsidó, mert ugye mint tudjuk a középső neve Jakob...:DDDDDD

mind2 (törölt) 2009.07.01. 23:45:32

@tesz-vesz: már nem tudom, csak a Márián akadt meg a szemem..:)))))

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.01. 23:47:34

@mind2: Addig jó amíg nem tudod...XD

@tesz-vesz: Egy jó ki fehér terror sesem árt, de azért illik megadni a módját! Akkoriban népbiztosokat (, és egy-két randomzsidót) akasztgattak nem celebeket.
Nem lehetünk olyan önzők, hogy a saját kis személyes kedvenceinket gyilkolásszuk...

mind2 (törölt) 2009.07.01. 23:48:24

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":
@Egaesz Homo: amit én linkeltem, a Samuel Barber is zsidó.
Meg ez volt Oliver Stone : A szakasz zenéje. Mint tudjuk, Vietnámban kevés amerikai zsidó 19 éves halt meg, mert átmenekültek Kanadába...
kihalok XDXD

Egaesz Homo 2009.07.01. 23:49:55

@mind2: Zsidómérgezést fogok kapni.

mind2 (törölt) 2009.07.01. 23:52:27

@Egaesz Homo: vedd már magad lazábbra: ;)@TaTa86.: miért tesz-vesz írt valami darabot ? XD

Egaesz Homo 2009.07.01. 23:54:32

@mind2: Laza vagyok. Vicc volt. Haha. :) Egyébként ti éjjeli őrök vagytok vagy csupán éjlopók? :D

mind2 (törölt) 2009.07.01. 23:55:07

@tesz-vesz: Ez tök jó, felébredtem tőle :) Csak olyan furcsa- horgas orra van JLL-nak:) Azért jól nyomja....
Most nézem magam, az én orrom sem tökéletes.....
Mi a francot művelhetett dédanyám....????? XDXD

mind2 (törölt) 2009.07.01. 23:56:36

@Egaesz Homo: én reggel 6-kor kelek, és termelem a GDP-t. Csak sok kv-t ittam máma :))

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.07.01. 23:57:36

@tesz-vesz: Anyám, Jerry ezen a videó úgy néz ki mint az egyik csaj nálunk a munkahelyen...

Nah, jóccakát mindenkinek!:DDD

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.01. 23:57:45

@mind2: de hülye vagy :D
az én orrom is nagy egyébként, most gondolkodom levágjam-e vagy csak nézzem tovább a filmem?
www.youtube.com/watch?v=KYPkMXgtrOw

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.02. 00:01:37

@TaTa86.: :D azért mondtam, h most ki venné észre? gyurcsány mellett fel sem jegyezné senki :D
@mind2: "miért tesz-vesz írt valami darabot ? XD "
ez most nem esett le, este van

mind2 (törölt) 2009.07.02. 00:03:18

@Egaesz Homo: magáncég.privátszféra, és tényleg nem vagyok biztos a dédmutterban ...XD

@tesz-vesz: kész vagyok, konkrétan kijött a könnyem.

Nah, sziasztok emberevők, durcásak, komplexusosak, dacosak, nácik és ellenállók, kis szinese az emberiségnek... megpróbálok bealudni:)
folyt.köv.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.02. 00:09:40

@tesz-vesz: Úgy érted suttyomban? Hmm... mondjuk úgy lehet róla szó.
Majd olvasok vmit Prónayról, hogy hogy is kell ezt szakszerűen csinálni. Igazán nem szeretném, hogy valakinek is a zöldkomcsi nyilas pribékeket juttassuk majd eszébe. Az ilyen barbarizmustól jobb ha elhatárolja magát az ember.

Éljen az ellenforradalom!

picur3ka 2009.07.02. 00:23:22

Mind berugtatok, vagy csak en?

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.07.02. 03:33:15

@tesz-vesz:

"...érdekelne arról mi a véleményed, ha értelmes ember vagy, bár ez után nem hiszem, oldalamon fent van."

Nem, tényleg nem vagyok különösebben értelmes ember :( A szellemi kapacitásom átlagos (sajnos). Ez a képregényeim szövegezésén is látszik, hiányzik belőlük az átütő erő, nagyon kevés sikerült jól.
Hogy átlagos képességeimet leplezzem, megpróbálom árnyalataiban látni a dolgokat... ugyanakkkor készséggel elismerem, hogy az igazán értelmes embereknek általában határozott álláspontjuk van, bármiről. Nem keverendők össze a tökhülyékkel, akik szintén igen határozottak, de csak azért, mert kevés információval rendelkeznek arról, hogy mi a fasz van.
Elolvastam Spiró versét az oldaladon, és továbbra is úgy gondolom, hogy egy kemény szatíra, csakúgy, mint az általad idézett Esterházy írás. Ez az én véleményem, no offense amúgy.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.07.02. 03:40:51

@Rorschach:

Esterházytól amúgy semmit nem olvastam, úgyhogy lehet hogy tényleg magyar ellenes, és csak így kiragadva tűnik egy éles szatírának, az eredeti kontextusba visszahelyezve pedig kirajzolódna nekem is amit te látsz.
Spiróól viszont olvastam a csirekefejet, tetszett. Ha én egy ilyet megírnák, simán fenntartanám magamnak a jogot, hogy leszarmagyarozzam azt, akinek pl. még érettségije sincs, de cserébe tör-zúz, és autókat gyújt fel, vagy a buszon zaklatja a néger cserediákot, és mindezt azért, mert ő olyan kurva nagy magyar.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.07.02. 05:07:32

" Ficoék százszorakkora nácik, mint amilyennek a magyarokat szokták beállítani."

Hát akinek ez eddig nem esett le, az hitt a kommunizmusban is. Meg a jótündérekben.

Remélem Bajnai nem lesz akkora puhapöcs mint az előzőek. Bár nemtom mivel tudunk a szlovákoknak ártani.

wladyslawsky (törölt) 2009.07.02. 05:34:29

@Rorschach:
"tör-zúz, és autókat gyújt fel, vagy a buszon zaklatja a néger cserediákot, és mindezt azért, mert ő olyan kurva nagy magyar"

és mindezt 1984-ben, a kádári Magyarországon, mi?
(gy.k. akkor íródott a vers)

Geza 2009.07.02. 08:05:04

@belzebubó:
"...Esterházyt (én s-el olvastam..."
Jogos :). Mondjuk amennyire minket magyarokat szeret, én már csak azon csodálkozom, hogy még nem németesítette mondjuk 'Osterhase'-ra. Talán azért, mert annak köze van a húsvéthoz, és a kereszténységet még kevésbé szereti :) ?

f.m.j. 2009.07.02. 08:23:00

Nem tudom azt megfigyeltétek-e, hogy mindegyik fiatal író, vagyis Spiróék nemzedéke (akik már nem is annyira fiatalok:)), mind a nagy létösszegző, a mindent összefoglaló mű előállításán fáradozik, vagyis koruk előrehaladtával egyenes arányban nő regényeik oldalszáma is. Sajnos ettől még nem lesz jobb az írásuk :) A magyar irodalomban amúgy sincs nagy hagyománya az olyan nagyregényeknek, mint a franciáknál, vagy az oroszoknál... Mi a novellában, kisregényben, versben vagyok császárok :)
A Kertész Sorstalansága is max. egy 60-70 oldalas kisregény ígéretét hordozza magában, ha már háború, meg létértelmetlenség olvassátok el Ágota Kristóf Nagy füzetét (az is gyerekek szemszögéből írja le a dolgokat, kötelező darab! Egy rohadt felesleges mondat nincs benne :))

És valóban, Spiró 1984-ben írta azt a verset, Csoóriék elleni mesterségesen, felülről gerjesztett ellenségeskedés hatására... (népi-urbánus vita? vmi ilyesmi, ami már a reformkor óta egy álprobléma:))

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.07.02. 09:50:32

Moldova után Spirót is ráhúzom a faszomra.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.07.02. 09:51:40

@fmj:

Nekem úgy tűnik, hogy bediliznek idővel.

belzebubó 2009.07.02. 10:18:52

@Geza: Osterhase :) legyen egyből a nyuszipapa Hefner.
@tesz-vesz: nem tudom hány hsz-ben már sz-szel irták (nem te),ami nem nagy gond,csak megemlitem ha ennyiszer előkerült,ezt nem helyesirás hanem a tulajdonnév miatt.
Off:én azon röhögtem,hogy amikor a testvére még fénykorában focizott,akkor Ausztriában a tv-ben amikor közvetitettek meccset,kiirták elé,hogy Graf Esterhazy ezt még a 80-as években Kádár alatt...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.04. 18:49:53

@Rorschach: namost mivan? hozzám meg azt írtad, hoyg rájtöttél, h spiró magyarellenes

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.07.05. 11:23:57

@tesz-vesz:

Azt írtam, hogy szerintem szatíra amit írt Spiró a magyarkodó szélsőségesekről, aztán wladyslawsky közölte hogy igen, 1984-ben biztos olyan kurva sok szélsőséges szaladgált.
Ezután végigolvastam a posztod, és akkor írtam oda, hogy úgy tűnik igazad van Spirót illetően.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.07.05. 20:08:07

És ez az ország EU tag lehet? Szégyen...

süti beállítások módosítása