Skip to content


       Szűrés lista

Hőre olvadó aszfalt - direkt

Ilyen már tényleg nincs.....

Mi a logikus lépés egy rossz, kátyus út esetén? Befoltozni, hogy évekig rá se kelljen nézni, ugye? Vagy túl naív vagyok?

Az biztos, hogy hiányzik valami "szakértelmem", mert a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tamási üzemmérnöksége teljesen másképp csinálja:

"Járhatatlanná vált az út a múlt heti kánikulában a Gyulajt Kurddal összekötő szakaszon. A harminc fok feletti hőség már az országútnak is sok volt, olvadni kezdett. – Ha végignéztünk az úton, úgy látszott, mintha tócsákban állt volna a megolvadt aszfalt – emlékezett vissza Selmeczi László, alpolgármester. – A megolvadt bitumenen szinte lehetetlen volt autóval közlekedni, mert ráragadt a kerekekre és csúszott rajta a kocsi.

Egyik magyarázat:

"Az alpolgármester hozzáértőkkel konzultált és megtudta, hogy az út alsó rétege engedett a hőségnek és változtatta járhatatlanná a szakaszt. Ez ugyanis egy olyan speciális anyagból készült, amelynek megkötéséhez 2-3 év is szükséges."

Tehát tavaly javították az út felső rétegét, most mégis az alsó ment tönkre, ami olyannyira speciális, hogy 2-3 év kell a megkötéséhez. Milyen lehet az? Van ilyen egyáltalán? Nem inkább kispóroltak belőle valamit?

Másik magyarázat:

"A Magyar Közút Nonprofit Zrt.-hez több bejelentés is érkezett. Lukács József, a Zrt. Tamási üzemmérnökségének vezetője elmondta, hogy a gyulaji eset nem egyedülálló. Nagykónyi, Koppányszántó, Nagyszokoly, Magyarkeszi és Felsőnyék térségében is találkoztak vele. Magyarázata, hogy tavaly az út azon szakaszaira, ahol az aszfalt nagyon össze volt töredezve, egy higított bitumenes felület került. Ezzel szerették volna megelőzni a kátyúsodást. De a technológia velejárója, hogy 30 fok felett az út elkezd puhulni, az autók kerekei a rászórt zúzalék közül felszippantják a bitumenréteget."

Most akkor mégiscsak a felső réteg ment tönkre? Érti ezt valaki? Meg úgy egyáltalán. Javítanak, de olyan technikával, amiről tudják, hogy nem jó, nem fogja kibírni a nyarat?! Hogy szívni fognak miatta az autósok? Foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés nem áll fenn esetleg?

Természetesen a közútkezelőnek van a problémához egy jó kis mekkmesteres megoldása:

"Ezért a cég naponta kétszer utókezelést végzett az említett szakaszokon. Ilyenkor a megfelelő méretű zúzalékkal szórták újra a szakaszokat. Lukács József hangsúlyozta, hogy az utolsó, szombati utókezelés fehér rétege még a következő hét elején is látható volt az országúton. Elmondta azt is, hogy a közútkezelő felkészült egy újabb kánikulára, ebben az esetben a munkatársaik és a gépek munkaidőn túl is menetre készek, hogy az utakat járhatóvá tegyék."

Tavaly átaszfaltozták az utat. Idén, nem egyszer a mostani hőségben, naponta kétszer leszórják murvával. Nem lett volna egyszerűbb rögtön elsőre rendesen megcsinálni???

Címkék: abszurd megyei hír

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr871260925

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Cenzúrázzák Szollár Domokost 2009.07.23. 10:56:52

A sajtómunkások pletykáiból korábban is sejthettük, hogy a kormány letiltja szóvivőjének, a ferihegyi reptér alkalmazottjaként korábban is megdöbbentő mondatokkal előállt Szollár Domokosnak bizonyos nyilatkozatait, de blogunk minderre bizonyítékka...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.23. 10:12:31

Felelősségrevonást akarok! Ez már Abszurdisztáni mértékkel mérve is túllő mindenen.

eszkep 2009.07.23. 10:13:12

Szerintetek az olaszországi, spanyol, vagy éppen a görög utakon sem lehet közlekedni nyáron?????

ErEr 2009.07.23. 10:14:31

érdekes hogy más országokban sokkal nagyobb hőingadozások hatása mellett egy út igen sokáig tökéletes ... itt meg szarnak kell lennie hogy a zsíros állami megrendelés már fél év múlva újra csöngessen a kasszában

Pollo 2009.07.23. 10:18:56

Mikor ugyanezt a kerdest feltettem egy mernoknek az autopalyafelugyeletnel, az volt a valasz, hogy ilyen mentalitassal nem huznam egy honapnal tovabb a miniszteriumban, de meg csak a muvezetok kozt se.
Azota en mar nem kerdezek semmit, inkabb csak remenykedek benne, hogy egyszer megjon mindenkinek az esze.

százfogú c.zenekar 2009.07.23. 10:20:03

Nem messze lakom onnan...
Nálunk az volt a baj, hogy télen nagyon szétfagyott az út. Jöttek tavasszal a munkások, minden kátyúba beledobtak egy lapátnyi aszfaltot, egyszer rácsaptak a lapáttal, azt gyerünk!
Egy hét múlva az sem látszott, hogy csináltak volna valamit, ugyanolyan járhatatlan lett az út. Egyrészt ki kellett volna pucolni a gödröt, mert földre, kavicsokra nem igazán tapad az aszfalt, másrészt le kellett volna törmöríteni rendesen...
Ezután még kétszer dolgoztak rajta, az utoló beavatkozás már sikeres volt, mert ott rendesen kivágtak részeket az útból, amit utána normálisan befoltoztak. Miért nem lehetett volna ezzel kezdeni?
Maguknak is megspóroltak volna egy rakás felesleges munkát, az autósok sem szívtak volna.
Ki érti ezt?

Hetfield 2009.07.23. 10:22:50

Már meg sem lepődök. Kifogás az mindig van: a hideg, a meleg, az eső, az autóforgalom... Legközelebb gondolom már a csillagok állása vagy a napfogyatkozás lesz a baj.

belzebubó 2009.07.23. 10:23:39

@eszkep: már én is jeleztem az előző BKV kamerás poszt alatt,hogy ez jó téma lenne,remélem meghallgatásra talál szavunk ugye Laspalmas? :)

kacsa! 2009.07.23. 10:25:06

@eszkep: Közben rájöttek hogy egy ekkora szakembertől nem lehet megválni.

tudi 2009.07.23. 10:25:13

Kérdés ezt a technológiát hol látták, mert ha mondjuk Norvégiában, akkor megértem, hogy olvad az aszfalt 30 fok felett.

Hetfield 2009.07.23. 10:26:22

@százfogú c.zenekar: Nálunk is pontosan így csinálják. A 200 méteres utcánkat évente 2-3-szor kátyúzzák. Kijönnek, lyukba bele az aszfalt, hárman köré állnak, mindegyik ráver egyet a lapáttal, csókolom...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.23. 10:30:13

@belzebubó: Biztos a Balogh Zsolt reszeli munkaidőn kívül! :D

Pollo 2009.07.23. 10:31:50

@kacsa!: Persze. Szemelyzetiskent tul sokat tud :D

Marcellusca 2009.07.23. 10:34:43

Miért nem vagyok meglepődve most sem!
És mennyi pénznek kell még így elfolynia, hogy legyen végre felelősségre vonás?!
Nem, nem a lapátoló melósra gondolok, hanem a vezetőkre! Mindenhol, minden felelős szinten!

@eszkep: Na, vazze!
És még az is ki fog derülni, hogy mindezt nyugdíj mellett csinálja. :)

Marcellusca 2009.07.23. 10:36:28

@Noname Cowboy: Fúúújjjjj!
Még jó, hogy ebéd előtt vagyok! :D

@Pollo: Hehe! És ebben az a vicc, hogy ez nem vicc!

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.23. 10:40:20

@belzebubó: Összeillő pár! :D
@eszkep: Bakker 100milla végkielégítés + 18* 4 = 72milla fizetés + sokszázezeért igazgatósági tagságok! Hogy menjen a retkes picsába a disznaja!

eszkep 2009.07.23. 10:41:22

@Marcellusca: Itt bővebben megismerhetjük a szimpatikus hölgyeményt:

www.bkv.hu/downloads/mozgasban/2009.01.sz.pdf
(6. oldal)

belzebubó 2009.07.23. 10:41:24

@eszkep: Ja igy már értem! Akkor biztosan véletlen,hogy a BKV dolgozók ezekbe a egészségpénztárba fizetnek be.

eszkep 2009.07.23. 10:43:04

@belzebubó: Arra gondolni sem "merek", hogy ezért jattot kapna zsebbe...

Pollo 2009.07.23. 10:44:43

@eszkep: Ha most gonoszkodni akarnek,akkor azt mondanam, hogy ekkora hatsoval az lenne a csoda ha elferne egyetlen lovon.
Termeszetesen holgyre ilyet soha nem mondanek, ezert el is hatarolodom magamtol.

eszkep 2009.07.23. 10:45:16

@Noname Cowboy: És adjuk hozzá, hogy idén, év végéig, majd' két évvel tovább dolgozik, miután megkapta a "végkielégítést"!!!
Mennyi is 100 000 000 két évi kamata???? (Alsó hangon évi 10%-al számolva...)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.23. 10:48:53

@eszkep: Az a 72milla arra vonatkozott, hogy végkielégítés után másfél évig mé ott dolgozik.

chrstphr 2009.07.23. 10:54:48

Ez már annyira abszurd, hogy szinte fáj.

Hogy egy klasszikust idézek: "Neveket akarok hallani!"

És vonják felelősségre az érintetteket.

Hol élünk, a harmadik világban???

Projectelf 2009.07.23. 10:55:16

Ez olyan mint a hidegre tönkremenő kabát vagy az extrém esőzés következtében átázóvá vált esőkabát :D

picur3ka 2009.07.23. 11:02:39

Szerintem olyan aszfaltot kellene feltalalni, ami soha nem kot meg.

Mourinho már nem a király 2009.07.23. 11:10:43

Nemrég volt haver Németországban és meséli h. látják egyik helyen foltozzák az utat. Másnap mikor arra mentek nem tudták megmondani hol történtek a munkálatok, kicsit másképp foltoznak arra.

Beer Ninja 2009.07.23. 11:16:06

Nem tudom, hogy vagytok vele, de én meg tapasztaltam olyat, hogy egész jó útfelületet 'javítottak meg', így könnyen, gyorsan és olcsón lehet a statisztikát növelni az elvégzett jó munkákkal...

A legszarabb utakat meg hagyják romlani, azok már túl sokba kerülnének...

Az is jó trükk, hogy pl. Szegeden 30-as övezetté nyilvánítanak egész utcákat útjavítás helyett, így 'bővül az egészséges lakókörnyezet', és a legalsóbbrendű utakat még ritkábban kell csak javítani, tehát pár tábla kihelyezésével spórolnak egy nagyot, csak az autósok szívnak...

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2009.07.23. 11:19:27

egyes civilizáltabb régiókban a használt autóabroncsokat ledarálják, porrá zúzzák és belekeverik az aszfaltba.
miért jó ez így? mert: kevesebb aszfaltot kell felhasználni (olcsóbb kivitelezés), megoldódik egy különösen környezetszennyező anyag problémája (használtgumit itt hová teszel?), a magas gumitartalmú aszfalthoz az autók gumija jobban tapad (eccerű mint a faék), és jobban bírja a terheléseket és az időjárás-változásokat is (mert rugalmas).
nálunk ez miért nem járható út?
talán mert túl logikus és olcsó, ill. előremutató lépés lenne.
már megint én vagyok a marha....

melimeli 2009.07.23. 11:25:21

Valahogyan Ausztriában képesek rá, hogy az alsóbbrendű út hiába csupa patchwork a sok javítástól, az eredendő felület mégis sima, észre sem veszed a foltokat, ui. _ nem dobál _.

gidabiga 2009.07.23. 11:27:03

@Anthony - awkward silence:


Németországban néhány út úgy néz ki toldozottan-foltozottan, mint egy patchwork takaró, viszont amikor mész rajta, teljesen sima, mint egy vadiúj burkolat

gidabiga 2009.07.23. 11:28:36

@melimeli:

szintén a patchwork jutott eszedbe? :D
valószínűleg akkor nem pasi vagy :)))

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.07.23. 11:45:12

Gondolom az útjavítást egy ciprusi tulajdonú svéd vállalat végezte.
- Te Olaf, van még ötszázezer liter ebből a ragadós fekete szarból, mit csináljunk vele?
- Várjá, van egy haverom Magyarba' neki még el lehet passzolni.
- Te figyejjé Olaf, nem fog az megolvadni? Állítólag ott lenn nyáron eléggé meleg van.
- Nebasszá má föl Björn. Olyan ország nem létezik, ahol nyáron több mint 20 fok van. Jó lesz az.

martonx 2009.07.23. 11:49:06

De akkor az elvtársi kőbányák hová adnának el annyi murvát? Nekik jobb ez így.
Ráadásul az is biztos, hogy olyan áron újították fel tavaly, mintha valóban minőségire csinálták volna.
Közben meg lehetett lopni bőven.

mind2 (törölt) 2009.07.23. 11:49:54

@eszkep: reggel kávézás közben ezzel szembesültem... komolyan gondolkodom rajta, hogy lemondom az újságot, mert ezt ép ésszel nem lehet bírni.. hogy már reggel a guta kerülget.

Hát legfeljebb lesz téli gumi - nyári gumi. Meg téli útszakasz és nyári útszakasz...
...állítsátok meg a világot ki akarok szállni :((((

martonx 2009.07.23. 11:51:46

@százfogú c.zenekar:

Magyarázat: Így háromszor el tudták adni ugyanazt.

mind2 (törölt) 2009.07.23. 11:56:16

Egyébként Kína korrupció ellenes harca és joggyakorlata nagyon tetszik nekem. 20 év börtön, vagy akasztás ...ha máshogy nem megy

mesmithy 2009.07.23. 11:57:32

@martonx: Es igy tobb munkahelyet lehet megorizni :-)

37_'etrebiL 2009.07.23. 11:58:19

@martonx:
Orbán elvtárs bányái?

kyncza 2009.07.23. 12:16:31

Úgy kell nekünk!!! Remélem minden napra jut még ilyen hír!! Igazuk van!! Lopják szét az országot! Engedjük?? engedjük!! Ha megemelnék az adót 99%-ra, ez a birka nép akkor is otthon ücsörögne, és max. jól kikiabálná magát!! Aztán fizetne tovább.
Éljen mutyiország, éljenek a vezéreik!!!

37_'etrebiL 2009.07.23. 12:19:28

@kyncza:
"Ha megemelnék az adót 99%-ra"

_Melyik_ adót, gárdistasrác?

DArchAngel 2009.07.23. 12:19:53

@Noname Cowboy: Igen,igen. Mutyiland tovább pörög, az olyan barmok mint mi becsületesen szedegetik össze köveket, homokot, hogy foltozzák az Ország épületét, míg a többség csak ül benne, és szart sem csinál. Üdítő kivétel, amikor némelyik úgy határoz, hogy kiskirály lesz, na akkor lop is a kövekből, a homokból és építtet magának külön kis épületrészt, amolyan országot az országban. A lopott javakon vesz hozzá bírót, politikus esetleg verőlegényt, és boldogan él míg meg nem hal. A barmok élnek, míg meg nem halnak.

Mese vége.

37_'etrebiL 2009.07.23. 12:25:32

@mind2:

Gondolom akkor az is testzik benne, hogy a párt/kormányzat fikázásáért is kb ez jár.

r.yeti 2009.07.23. 12:27:23

"Tavaly átaszfaltozták az utat. Idén, nem egyszer a mostani hőségben, naponta kétszer leszórják murvával. Nem lett volna egyszerűbb rögtön elsőre rendesen megcsinálni???"

Elsőre megcsinálni? Hogy kérdezhetsz ilyet? Akkor csak 1x lehetne lopni és szegényeknek nem lenne pénzük és még a végén éhen halnának.

Egyébként a közelben lévő Harc-Szekszárd útvonalat is meg lehet nézni: tavaly ősz környékén aszfaltozták újra az egészet és tavasszal olyan kátyús volt, hogy kikerülni nem tudták őket, ráadásul akkorák, hogy a buszoknak olyat odab*szott ha belement, hogy a buszos is attól félt hogy kitörik a kerék!
Magyarország 2009: SZÉGYEN!!!!

mind2 (törölt) 2009.07.23. 12:30:05

@37_'etrebiL: figyelmesebb olvasást kedves :
" korrupció ellenes harca és joggyakorlata "
ha figyelted ! köszi.

Zbynek 2009.07.23. 12:34:13

@r.yeti: van még pár ilyen a megyében. Én olyannal találkozom elég sűrűn, hogy leszórták zúzottkövel az utat, de hosszábban már több sávban kiszóródott onnan a kő. Baromi élvezetes ott autózni vagy motorozni, hogy dobál jobbra-balra. Még az is százszor jobb volt, amilyen állapotban előtte volt az út.

jozicsenko 2009.07.23. 12:37:28

@Lecso5-kirekesztő antimazsolista:

Szia!

ismerős dolgozott ilyen projekten, mutatta is az utat, ahol a kereszteződést leburkolták: olyan puha (=jó volt lépni rajta, kb mint egy futópálya, v. teniszpálya) uton még nem jártam!

hátránya, hogy ha rámegy egy kamion (és hülye mindig van, főleg az É-balkáni köztársaságban), akkor az egészet szétnyomja, mert nagyn nem bírta a súlyt

hogy a ledarált gumihulladékból fözött útburkolat miért nem lett menő? nem tudom, a srácok csak kutatók voltak, nem Lobby-szakértők... :-S

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.07.23. 12:40:48

@dr. dodó: itt a jó úton is 30 as a korlátozás a legtobb mellékutcában, csak a főút vonalon lehet haladni

Seduxen (már NEM dr.) 2009.07.23. 12:46:50

Mit kell ezen vergődni? javasolnék mindenkinek - tanulmányút gyanánt - egy kis kirándulást - autóval - Egerből Lillafüredre. És nem ám "körbe" a 3-ason Miskolc, és úgy át Lillafüredre.

Nem-nem, van egy - kb huszadrangú - út ami követlenül odavisz. Na az odabasz. Ott nem kell kirakni a 30-as táblát. A 2. emberméretű harckocsiakna után minden autós leveszi, hogy mi van...

na ahhoz képest a postban szereplő út, maga a megtestesült álom :)))

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2009.07.23. 12:49:35

@jozicsenko: nekem egy volt középiskolai osztálytársam él kinn egy boldogabb vidéken, és ott egy gumis-műhelyben 'tengeti' a napjait.
ő mondta, hogy a használt/rossz gumikat ingyen leadhatja a tulaj (ami jó, mert mi a f***nak tároljná otthon) ők meg továbbadják egy cégnek, ami azzal foglakozik, hogy a maradék gumit leszedi az abroncsról, porítja és eladja az aszfaltosoknak.
a dróttal logikus, hogy mi lesz, de az abroncs szövetrészével nem tom' mit csinálnak, de biztosan azt is beokosították valahová valahogy...

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2009.07.23. 12:51:49

@Seduxen: azt hiszem tudod melyiket mondod. mi egy f.transittal jártunk arra, és nem mondom hogy nézett ki a raktér és az abban tárolt szerszámok az azon megtett néhány km után...

PublicEnemy 2009.07.23. 12:54:20

Szerintem mindenki tudja rá a választ,hogy miért nincsenek jó útjaink....mert akkor a közútkezelő társaságnak nem lenne feladata,és eggyel kevesebb intézmény lenne,ahol el lehet sikkasztani a közvagyont.
A szomorú az,hogy emiatt már sok külföldi sem jár ide elkölteni a temérdek, nyaralásra szánt eurot,mert a "fasznak sincs kedve zötykölődni a több millás autóval,ezeken a szar utakon"....ezt már nem egy német és osztrák ismerősöm mondta.Inkább mennek olaszba vagy horvátba.

MÁS:
Na,vajon ki indul minden választás alkalmával a Tamási-választókörzetben???
.....

(Annyit elárulok,hogy sznob-szabadkőmüves-fapicsa,és szereti magát mutogatni retardált egyénekkel plakáton!)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.07.23. 12:56:13

@Lecso5-kirekesztő antimazsolista: sz'tem aki járt arra legalább egyszer, annak életreszóló élmény. (mondanom sem kell, Lillafüredről Egerbe már inkább kerültünk :))) ).

Ez kb 3-4 éve volt, el sem képzelem milyen lehet most az az út....

Bár a XVII.-nek a Pesti út nevű műemléke is megérne egy misét :)))
/szerencsémre, mint született rákosborzasztói úgy ismerem, mint a tenyeremet, az évtizedes kátyúkat legalább is, így mindig csak az "újakra" kell figyelnem :))) /

37_'etrebiL 2009.07.23. 12:59:44

@PublicEnemy:

"sznob-szabadkőmüves-fapicsa,és szereti magát mutogatni retardált egyénekkel plakáton"

rákérdezhetek? Morvai Krisztina?

Tündér_Lala 2009.07.23. 13:04:24

@kyncza: Nem értem miért ugrasz. Azért fizetik, hogy kellemetlenkedjen. Hagyd figyelmen kívül amit ír és kész.

mind2 (törölt) 2009.07.23. 13:06:31

@PublicEnemy: olasz, horvát ? Ámultam, hogy Boszniában milyen utak vannak !!! Azt hittem majd szétrázza az agyunkat ha keresztül megyünk az országon... erre ? .. irigykedtem mint a fene, hogy a háború vége után x évvel milyen infrastruktúrájuk van. Igaz, benzinkút kevesebb van, de ki a fene bánja...
És az útépítés több részen EU-s pénzekből történt, ahogy azt táblákon olvasni lehetett.. :(

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.23. 13:08:24

@Tündér_Lala: bazzeg most esik le hogy ki ez a féreg! :)

mind2 (törölt) 2009.07.23. 13:10:49

@Noname Cowboy: :))))
meleg van ma, biztos azért :)
Ő a mi kis kaméleonunk. Vagy százszorszépünk .:))))

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.07.23. 13:11:40

@mind2: Az EU némileg könnyebben ad pénzt, ha azt mondod, hogy a szétlőtt országodat szeretnéd újjáépíteni, mintha szemlesütve bevallod, hogy elkártyáztad a Providentes kölcsönt, és kéne még egy kevéske, de mostmár becsszóra tényleg építeni szeretnél belőle valami szépet.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.07.23. 13:17:46

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: "ha azt mondod, hogy a szétlőtt országodat szeretnéd újjáépíteni, "

nosza, mondjuk mi is ezt. majd ezt is rákenjük Budaházyra, neki már úgy is mindegy :)))

Tündér_Lala 2009.07.23. 13:18:14

Kanadában láttam elképesztő útjavítást autópályán. Felmarnak egy kilóméteres szakaszt (napközben megy a forgalom 130 km/ó-val, nincs kőfelverődés, bár zörög a futómű) éjjel pedig leaszfaltozzák. Az útalap jó azt megcsinálták egyszer tisztességesen csak a kamionok szétnyomják az aszfaltot.

PublicEnemy 2009.07.23. 13:20:15

@mind2: Tavaly egy német ismerősöm vitt ki Münchenbe,mivel arra felé lakik.Mikor láttam,hogy merre megyünk az osztrák határ felé,mondtam neki,hogy én tudok egy rövidebb utat.Erre azt mondta,hogy ő is ismeri,de inkább kerül 100km-rel többet,és másfél órát még rászámol az utazásra,de ő ilyen szar utakon nem bassza szét az autóját,és ez is belejátszik abba,hogy csak ilyen ritkán jár ide.Neki az nem pihenés,ha két napon át csak a fos útjaink miatt bosszankodik,pedig nagyon szereti M.o.-ot. Gondolhatod hogy égett a fejem.....

PublicEnemy 2009.07.23. 13:24:16

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Van benne valami! :)
Csakhogy ők tényleg újjá is építik abból a pénzből.
Rühellem a szerbeket,de hazafiasság,nemzeti identitástudat terén lenne mit tanulni tőlük.

szabogyula 2009.07.23. 13:46:29

@Hetfield:
A
Legközelebb a kormányzati Jósdát is be kell vonni az útfelújitás megtervezésébe , aki majd bruttó 4 M.-óért ir egy tanulmányt, hogy nyáron meleg van, télen meg hideg .

martonx 2009.07.23. 13:54:34

@37_'etrebiL: A szőlőbányákra gondolsz? .-)

37_'etrebiL 2009.07.23. 14:11:25

@PublicEnemy:
"Rühellem a szerbeket,de hazafiasság,nemzeti identitástudat terén lenne mit tanulni tőlük. "

nekik mostanában van/volt a trianonjuk. pár évvel trianon után itt is mindenki hazaffy volt

@martonx:
Jaja . szőlőbányákra.

Horizont 2009.07.23. 14:15:14

Nyáron hőség van, azért megy tönkre az út, télen szétfagy és azért. Nahát fel vagyok háborodva! Mindenről ez a frány idő tehet! Erre mifelénk is csak a lyukakat tömködik. Tömésben nagyon jók vagyunk :))
Az út szélén akkora lyukak vannak, hogy amikor átszáguld (igen száguld) egy teherautó üresen úgy csörög, zörög, hogy kiesik az ember az ágyából:)
A faluban a polgármester pénzt akar beszedni útjavítás címén, házanként 72 ezer ft.-ot (megszavazták) ! Én úgy tudom (?) a súlyadót erre kéne fordítani, van a faluban annyi autó (van ahol kettő is) csak ezzel a pénzzel (se) számolnak el, az utak meg úgy szarok ahogy vannak!

A BKV-s személyzetisre szavakat se találni.
Dr. Szalainé dr.. Szilágyi Eleonóra (basszus
két dr. -t is cipel) a BKV szerint nem 4 milliót keres csak 1,2 milliót, igaz teljesítmény szerint - még 120 százalékos prémiumra is jogosult! Szegény özvegyasszony, miket tudhat! Már szakmailag:)
Jöjjenek már azok a lámpavasak:(

37_'etrebiL 2009.07.23. 14:16:44

zero&palmas:
elégedett vagyok a mai moderálási gyakorlattal
Ez már az UP-féle Bloggervizsga következménye?

spawn666 2009.07.23. 14:18:49

Az mno. jun.12.i száma leirja hova teszik a pénzt amit az állam ad a közutnak. Főcim: sok milliót osztott szét a távozó közutas vezér. Évente tréningekre elköltött 500-600 mill. forintot!!! Ezért nem maradt az utakra, az üzemmérnökségeken sok mindenre nem jut pénz!! Igaz a közmondás: fejétől bűzlik a hal.

mind2 (törölt) 2009.07.23. 14:47:58

@ostoba 8o: a Népszabadság is elveszett már, Heti Válaszra hivatkozni, azt ajánlgatni :)
Kóka ügyes gyerek. Van egy frakciója, ami mögött se párt, se támogatottság, viszont millárdokat érő infók igen...
Istenem az a régi mondás, hogy képtelen lennék annyit enni, mint amennyit hányni szeretnék.
Maffiaország, minden szinten.
De olaszban legalább le is lődöztették egymást, itt meg csak nem ritkulnak a donék...:(

mind2 (törölt) 2009.07.23. 14:55:08

@Horizont: jah, ezeket az adófajtákat is össze-vissza szedik. Ami az önkormányzaté lenne, azt az állam szedi be, és utalja - elvileg - mert mindig késve, az önkormányzatoknak.
A magánnyugdíjat ( ami a privát biztosítóé ) az állam ( Apehon ) keresztül szedi, és utalja - elvileg, ezt is késve - a maszek cégek felé, egy darabig rajt ülve, hogy véletlenül se kapjál időben egyenleget :( Itt mindenki a másik dolgát csinálja, hússzor annyi idő alatt, ötször annyi emberrel.
Ami normatíva lenne azt nem fizetik....
Több százezer ember rágja itt a gittet, az ügyek nem mozdulnak, a korrupció mert ezért virágzik, mert mindenki keresni akar azon a kis pénzecskén.
Nem is hiszem, hogy bárkinek érdeke lenne ezt megszüntetni.
Csak éppen se normális utak, se normális tömegközlekedés, se pénz az egészségügynek, lehetne sorolni.
Egy pénzzabáló, tehetetlen mammut.... a sor végén meg mi fizetjük az egész ránk nehezedő rendszert.

magichorze 2009.07.23. 15:08:09

Nyilván nem készülhettek fel Magyarországon extrémnek számitó hőmérsékleti értékekre.

r.yeti 2009.07.23. 15:15:38

@Zbynek: igazad van, elég csak megnézni a 6-ost Szekszárdtól Pécs felé... és még azt nevezik főútnak :(

Laslow · http://laslow.hu/ 2009.07.23. 15:41:58

Ismerős dolgozott egy ideig útépítésen. Rögtön az első nap kiokították, hogy kétféle összetételű anyaggal lehet aszfaltozni. Az egyik várható élettartalma 10 év, a másiké 3. És ők kizárólag ez utóbbit használják, mivel így lesz munkájuk folyamatosan...

Horizont 2009.07.23. 15:46:13

@mind2: Ez az! Ami elég lenne, hogy egy kézen menjen keresztül, az átmegy 6-8 helyen és ember legyen a talpán aki követni tudja! Hallom az iparűzésit is az APEH fogja beszedni, de közben azt mondják, hogy az önkormányzatoké marad! Akkor mi a szösznek bonyolítják? Persze tudjuk:)
Szerinted van bármilyen esély arra, hogy ezekben (is) bárki rendet tud (fog) csinálni? Szerintem mire ezt valaki is gatyába rázná, annyi idő telne el, hogy addigra a klímaváltozás miatt Mo.-t "átmossa" a megemelkedett tengerek vize! És akkor rend lesz-odaát!

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.07.23. 16:16:56

@Horizont: mondjuk szerintem elso korben az ilyen-olyan fonokmicikeje tipusu egyeneket kene kirugni, a hozzajuk csatolt fonokkel egyutt. elony: 10-15%-os azonnali bertomegcsokkenes, a munka szinvonalanak sullyedese nelkul. Ezek utan szakmai kovetelmenyek ellenoriztetese, betartatasa. A vezereket erdekeltte tenni abban, hogy a rajuk bizott resz JOL es HATEKONYAN mukodjon. Akar ugy is, hogy beruk minimum 75%-a elegedettseg-fuggo. Valamint ugyanezt kormanyzati szinten is. Kormanytag csak feddhetetlen eloeletu egyen lehessen. Hirtelen ugrana a teljesitmeny, igaz, nem akarna minden kisgyerek politikus lenni :-)

Roxvox 2009.07.23. 16:55:21

Hogy is szól a tévés szlogen? Széles utat mindenkinek.
Ez teljesen igaz, ugyanis tényleg széles út kell ahhoz, hogy ezt a kurvasok kátyút kerülgesse az ember. :((((

Horizont 2009.07.23. 17:39:45

@ylion: Így kéne!
Én már öreg róka (lány) vagyok, bérből fizetésből élő! A lányom révén most képbe kerültem álláskeresés ügyben. Az, hogy mekkora elvárás van az állásjelentkező felé az hagyján, de akik most ott ülnek mint ez a Szalainé (és hány van még ilyen) a zsíros kipárnázott bőr fotelben az első kérdés után kibuknának, mert semmilyen kritériumnak nem felelnének meg! És nyugdíjig elevickélnek, látjuk mennyiért! Ez is brutális!

jozicsenko 2009.07.23. 18:07:00

@Lecso5-kirekesztő antimazsolista: igazad van, pont ezekről a dolgokról beszéltünk anno azokkal a mérnökhallgatókkal...

a lényeg, hogy olcsó alapanyag az lenne rogyásig, simán le lehetne vele fedni egy kazal kisebb-nagyobb települést (márahova x tonna feletti jószágok nem mennek be, de azért akadna ilyen), no mindegy: ez az iparág nem tud annyit tejelni, a Strabagnak nincs belőle pénze, szóval bukta az egész...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.07.24. 03:35:39

"Nem lett volna egyszerűbb rögtön elsőre rendesen megcsinálni???"

De akkor a sóderes haver cége, miből élne! Munkahelymegartás! :D

süti beállítások módosítása