Skip to content


       Szűrés lista

4 hónap helyett 3 év

Nem túlzás azt állítani, hogy a Keleti pályaudvar és környéke a főváros egyik legocsmányabb része. "Szerencsére" rengeteg nemzetközi vonat érkezik, így a  külföldi vendégek 2-3 lépés után máris ízelítőt kapnak a "real" Budapestből. Dagadt hiéna taxisok, vendégvadászók, 100 forintért mindent árulók, embertömeg, kosz, mocsok ...

Erre jött még rá a metróépítkezés. Lezárták a Keleti pályaudvar környékét, így a környező boltok bezártak, csak a koccintós, sörözős restik maradtak, ahol már reggel 7 órakor a jó munkásemberek dobják be a reggeli tekerős kiflit, majd amikor megyünk haza délután 5 órakor, akkor ugyanezen arcok tolják az esti kört is... (Csöndes, koszos, barátságos népség volt ez régen. Mi 17 évesen disco után  reggel, néha kijöttünk ide egy fröccsre meg szkanderozni a melósokkal. De ez több mint 10 éve volt! - eric)
Ma ez így fest: üres kirakatok, szemét, málló házfalak, üveges tekintetek, rossz arcok.

Javaslom mindenkinek (illetve csak a legbátrabbaknak), köztük a fővárosi vezetésnek, sétáljon el a Keletitől a Dózsa György útig. Nem nagy távolság, 500 méter lehet ... megéri. Az élmény megfizethetetlen, ilyet semmilyen 3D-s IMAX mozi sem tud visszaadni. Azok a szagok, hangok ...

A helyzeten sokat segítene, ha újra visszaadnák a forgalomnak a Keleti pályaudvar környékét, felszíni tereprendezéssel egybekötve ...


"A 4-es metró Keleti pályaudvari állomásának résfalazási munkálatai miatt 2008. március 16-án mintegy négy hónapra lezárják a Kerepesi út és a Dózsa György út közötti útszakaszt"
- közölte a BKV 2008. február 27-én.

 


Ugyanis faszán beetettek minket, hogy mennyire übercsúcs technológia ez a résfalazásos állomásépítés! "Csak rövid időre kell lezárni az a teret, építünk egy dobozt a föld alá, betemetjük, aztán már a föld alatt folyik tovább a munka, és a felszínen megindulhat a közlekedés ..."


"Azokban az országokban, és városokban, ahol hosszabb ideje és folyamatosan építik a metrót, sok tapasztalat halmozódott fel, és az évek folyamán kialakultak a városok belsejében használható környezetkímélő építéstechnológiák.

Ilyen építéstechnológia az ún. "milánói módszer", vagy Németországban a "Deckel Bauweise" magyarra fordítva a felső födémes építési mód, vagy angol nyelvterületen "Top-Down" fentről lefelé építési mód.

Ennek a módszernek az a lényege, hogy a felső záró födém a lehető leghamarabb elkészül, és az állomások építése ezután a födém alatt bányászati módszerrel folyik tovább a környezet, a felszín minimális zavarásával.

A 4-es metró dobozállomásainak építésénél ez a módszer alkalmazható. Első ütemben elkészítendő a közművek, az építési területről való kiváltása után oldalanként az állomást határoló rés- vagy cölöpfalak, ha lehetséges a közúti forgalom folyamatos fenntartásával.

Az állomást határoló résfalak, vagy cölöpfalak megépítése után épül meg a felső vasbeton zárófödém, földre zsaluzva. Az elkészült felső födémre vissza lehet ezután helyezni a végleges közműveket, és elkészíteni a végleges felszíni rendezést, visszaadni részben vagy teljesen a közúti vagy gyalogos forgalomnak a felszínt. Ez az a minimális építési idő, amikor a minden építéssel együtt járó kellemetlenségeket közvetlenül el kell viselni a környezetnek és a lakosságnak.

Az állomásépítési munkák ezután tovább folynak a födém alatt. A leadó nyílások éjszakára zajvédő tetővel lezárhatók. Így a munka éjszaka is folyhat, ami a munkákat gyorsítja." - metro4.hu
 

(Költői kérdés: Vajon melyik állomás építése zajlott / zajlik éjjel-nappal, több műszakban?)

Jól számolom, hogy az ígért 4 hónap már 14 hónapja (!) lejárt?

És a legszomorúbb, hogy ez fel sem tűnt senkinek ...
A határidő lejártakor azt hazudták, hogy még egy hétig biztos lezárva marad (!), aztán egy hét múlva eldöntik, hogy még meddig. Szerintem nem döntöttek semmiben, egyszerűen fogalmuk sincs semmiről. Kész csoda, hogy ez a város még működik, ilyen hozzá nem értő vezetéssel ...

2009. szeptember 17-én végre valakinek leesett (a TV2-s riporternek), és megkérdezte Lakos Imrét, a Budapest Főváros Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottságának elnökét (SZDSZ), a válaszából meg hír lett.

Még másfél évig lesz lezárva a Keleti környéke, 2011-ben nyitják meg. Így lett a 4 hónapból 3 év.  A szokásos "magyaros" építkezés, munkatempó, elkúrás, nem az én felelősségem, "leszarom az embereket, én Budán lakom, légkondis Audival járok" hozzállás.

Felelős? Kötbér? Felelős? Kötbér? Felelős? Kötbér? Válaszok???


Szóval, ki számolja a napokat, hogy hány nap van még hátra, míg újra átautózhat a Margit hídon? (Hát, maradjunk annyiban, hogy nem 330 ...)



A videón amúgy Lakos meg Molnár Gyula egy játszóteret adott át, amit a DBR épített 40 millió forintból, a 4-es metró költségvetéséből a Fehérvári út-Kanizsai utca sarkán, a volt munkaterületre.

Talán Négymadár karikatúrája a legjellemzőbb:

(További hasonló rajzok Négymadár blogján) 

Címkék: budapest közélet metró

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr101408309

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.09.29. 11:12:58

@leila iron: Én ezt a zárófödémet az állami vállalatok székházaira, a Parlamentre, és a minisztériumok épületeire tenném. Persze, csak ideig-óráig...

Plutonic 2009.09.29. 11:15:37

@csodagyerek: Laktam arra több, mint egy évig... :))

Azért tudjátok, kifejezetten örülök, hogy hagyhatom a fenébe végre ezt a város!
Egy életre szóló megkönnyebbülés, hogy nem kell többé itt élnem. :)

Marcellusca 2009.09.29. 11:16:24

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Pontosan úgy, mint Csernobilban.
Még azt is elintéznem, hogy a beton szarkofág (mily találó név a Parlament fölé húzandó kupolára) alatt legyen sugárzás is.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.09.29. 11:18:07

@Marcellusca: mit nem értessz te fotelnáczi ? elhiszem, hogy a "te korodban", már nehezebben forognak a tekervények, próbáljam meg újra, las-san, ta-gol-va?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.09.29. 11:23:41

@Naumov: Nem. Nem akart egy rakás szarra egy rakás pénz költeni. Ha annyira kellett volna, akkor orosz államadósság fejében is épülhetett volna. Jaaaaaaaa, hogy abból a kedves elvtárak és liberális (a kurva anyád az...) cimbijeik nem tudnak lopni ugye?

loláb 2009.09.29. 11:25:41

Mit is mondott a projektveztő:
"Én egész életemben metrókat építettem, ilyen szakember 100 van a világon"

Ezzel szemben:
-a lezárás 4 hónapból 3 évre nőtt.
-a szerződések 20%-át elmeszeli az uniós közbeszerzési bizottság, emiatt 56 milliárddal kevesebb forrást uniós pénzt kapunk
-a költségvetés minden határon túl nő
-a bamcoval kötött rossz szerződés miatt kb másfél hónapig azt sem lehetett tudni, megépül-e az alagút.

Egy projektvezető felel minden, az adott projekt előkészítésével, lebonyolításával kapcsolatos munka, lépés, folyamat lebonyolításáért. Ennyi (ráadásul időben évekbe, pénzben milliárdokba kerülő) ELKERÜLHETŐ HIBA után miért nem dobják ki a projektigazgatót? Ez ROSSZ munkavégzés, rossz projektvezetés.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.09.29. 11:27:03

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

"duplasávos rakpart, 100 busz a BKV-nak, még egy híd, vm. alagút a nemtom honnan, meg pár apróság, mint pl. villamosvonalak meghosszabítása és ilyenek. Nem vagy-vagy, hanem mind kijönne az árából!"

Az még az eredeti 360 milliárdos (340?) árral votl számolva.

- Teljesen új busz és troli park. Ez CSAK 55-60 millárd.
- Két új duna híd, (magyar áron!)
- M0 befejez (magyar áron!)
- észak-déli HÉV-ek összekötése
- Gödöllői HÉV be a Keleti pu-ig
A HÉV szerelvények részleges cseréje is belefért volna. Ezt az egész város megérezte volna, de az agglomeráció is. A 4-es metrót a teljes említett utazóközönség 15%-a sem fogja használni...

Ezek hülyék és lopnak is. A kurva jó édes anyjukat azt, aki nem nevelte meg őket. Minden a fúrópajzs elé raknám.

Hannibal22 2009.09.29. 11:30:12

@loláb: Erre ylion már megadta a választ: "4 hónap alatt nem lehet feltűnés nélkül ellopni a beruházási költségek 2/3-át, 3-5 év alatt viszont igen. azt hiszem, ezzel a késlekedés logikussá válik." Látom,délelőttös vagy ,ylion:) Jó munkát

Marcellusca 2009.09.29. 11:30:47

@Seduxen: Csak csodálkozom, hogy merre nem jársz.

Ja, és csak most látom az új avatarod. LOL!

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország: Millen gödör?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.09.29. 11:31:02

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Most 560 milliárd környékén van a címke és még közel sem biztos, hogy ez a vége. Vicc. A 4-es metró egy olyan valami amiért kínában már 5 éve agyonlőttek volna mindenkit...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.09.29. 11:32:57

@Marcellusca: tudod, ismerd meg városodat c. versenyre neveztem be. a fődíj egy svájci-bicska :))

végre, hogy valaki észrevette! :) igazából azt hittem, hogy a legfőbb antifa /Perec-tezsvír/ veszi mahd észre, mint a náczizmus markáns megnyilvánulását, de csalatkoznom kellett. nem is igazi antifa ő, csak a szája jár :))

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.09.29. 11:36:58

@Seduxen: Láttam én, hogy 88 te vérmocskos! Csak nem tudtam eldönteni, hogy a a MÁV 88 milliárdjáról van-e szó, vagy uyge a tudjukmiről! De elárultad magad, mert büszkén döngeted a fasiszta melled, hogy ilyen avatarod van...

Azonnalli elhatárolódás!!!!

Marcellusca 2009.09.29. 11:37:50

@Seduxen: Én néhány helyet kihagytam volna, ebből a versenyből.
Millen bicska? Ollan dugóhúzogatós, kis-nagy pengés, reszelős, fingherülős? :)))

Látod, Perec is csak fotelforradalmár és -antifa. :D

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.09.29. 11:38:31

@molnibalage: Aranyosak vagytok, hogy ennyien leírtátok nekem, hogy már 500 milliárd felett vagyunk, csak az a kérdés miért nem egy féltéglával súlykoljátok az illetékes elvtársak arcába, hogy pöppet elszálltak ezzel a dologgal?

Shitting Bull 2009.09.29. 11:42:44

Szerintem nincs lezárva a Baross tér, csak kurva nagy a felfordulás...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.09.29. 11:42:57

@Marcellusca: abbiza. tudod, amivel anno MacGyver a semmiből atombombát is tudott csinálni...

Taktikai Atompingvin 2009.09.29. 11:51:18

@Plutonic: Nincs kedved elvinni néhány arra lakót szép emlékként? :P
Adunk szívesen van belőlük bőven :D

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.09.29. 11:51:19

@hannibal22-73: kösz :D
@Marcellusca: a naaagy keleti gödör, melyik másik? amelyikről szó van :D itt van tőlem 3 sarokra kb. :) dzsányörű :D
@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": én az aknavető híve vagyok, azt otthonról is lehet célozni a Parlamentre.
@Shitting Bull: a tér nincs, az aluljáró kb. fele van lezárva.

Marcellusca 2009.09.29. 11:52:20

@Seduxen: Az nagyon fáintos. :)
Nekem csak egy "vacak" amerikás Leatherman-em van. Bár, asserossz. :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.09.29. 11:53:34

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország: én meg a 88-asé, azzal is lehetne lőni a parlamentet, és még a feelingje is meglenne :)))

picur3ka 2009.09.29. 11:54:14

@csernaja obca:

Hiaba, na, ez az 50 eves tervek vilaga mar.

picur3ka 2009.09.29. 11:57:09

@loláb:

"Én egész életemben metrókat építettem"

Na kepzeld el, mit csinalna most, ha hipsz-hopsz megepitette volna?

James T. Kirk (törölt) 2009.09.29. 11:57:58

4 hónap helyett 3 év*, nem felfüggesztett, hanem letöltendő, nem elzárás hanem fegyház.
nincs több kérdésem bíró úr

* - illetve ennek a szorzata megfelelően

Seduxen (már NEM dr.) 2009.09.29. 11:58:12

@picur3ka: "Én egész életemben metrókat építettem"

Na kepzeld el, mit csinalna most, ha hipsz-hopsz megepitette volna? "

ja, azt nem tette hozzá Gusztikánk, hogy egész életében EGY metrót épített :) hiába no, jó munkához idő kell...

Potyoló 2009.09.29. 11:58:19

OFF

Zero, a h1n1 témáról is írtok majd? Mert az is elképesztő történet.
Pl. a szert terhes nőkön nem tesztelték, nem tudni, hogy a higanyt is tartalmazó szer milyen hatással lehet a magzatra. Ugyanakkor az országos tiszti főorvos azt javasolja, hogy a terhes nőket elsők között oltsák be! A szert előállító, állami (adófizetői) milliárdokból élő Omninvest nevű cég tulajdonosa egy ciprusi offshore cég, azaz ismeretlen!
A hab a tortán: a Nemzeti Influenza Padémiás tervben ez olvasható: "A jelenleg előállítható oltóanyagokkal az influenzajárványokat megelőzni, vagy lényegesen
befolyásolni nem lehet."

ON

2009.09.29. 11:59:49

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Azért én azt pl. nagyon pártolnám, hogy papíron legyen felfújt 500mrd, hogy az eu annak az x-ed részét támogassa, és akkor már magyar adóforintot nem is költenénk rá... de attól tartok, itt nem ez a helyzet.

Plutonic 2009.09.29. 12:02:20

@csodagyerek: Az kizárt! :DDDD Egy kevés arra is van, nem akarok túl nagy szaporulatot! :))))
Meg aztán akkor miért költöznék el? :)))

Hannibal22 2009.09.29. 12:02:31

@Potyoló: "a szert terhes nőkön nem tesztelték" Egy gyógyszert,hogy szoktak terhes nőkön tesztelni?? Önkéntes alapon vagy mi?

Calden 2009.09.29. 12:08:52

Magyarország 2009. Ez a post is csak egy a számtalan ehhez hasonló esethez. A magyar társadalom egy nagy rakás szar, egymást szúrják hátba az emberek s nagy ívben szarik a másikra. Nincs összetartás, senki nem törődik senkivel. Meg isérdemeljük ha végre kihalnánk vagy inkább gyarmatosítanának végre. Csak jót tennénk a világgal. Maximálisan megértem mindazokat, akik szánalmasnak, nevetségesnek és szerencsétlennek tartanak minket. Mert ma három magyar létezik: a balga, ostoba, mindent eltűrő és a mocskos, semmirekellő, hazug. A harmadik, aki menekülne ebből az országból, ahogy csak tud..

Kenguru 2009.09.29. 12:13:43

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország:
"azért látszik, hogy a nyilatkozó fél már nem alkalmazottja a MÁV-nak..."

Sosem volt az. O a Magyar Vasuti Hivatalt vezette, aminek a MAV es tsi FELUGYELETE volt a feldatata.
Csak tul komolyan vette a dolgat, es az elvarsak az egesz hivatalt eltoroltek.

Hozzászóló 2009.09.29. 12:15:29

Érdekes, hogy Romániában az ottani BKV teljesen (!) lecseréli a buszparkot, természetesen ott is állami támogatással. A különbség annyi, hogy ők elzavarták, megölték a múltban rosszat tett politikusokat, a magyarok újraválasztják őket újra és újra.
Tehát lehet óbégatni, hogy mér ilyen szemetek a vezetők. Hát meg kell őket büntetni példás módon, vagy ahogy mondani szokták: Tetszettek volna forradalmat csinálni! TV székházat felgyújtani, autókat borogatni heti francia látványosság, nem nagy kunszt. Ettől messzebbre kellett volna menniük azoknak a fiataloknak, ha látványos változást akartak volna. De majd csak eljön az az idő is...

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.09.29. 12:18:04

@Kenguru: igen, már más is mondta, de azért köszönöm a felvilágosítást. és igen, egyébként erre is akartam utalni. logikusan, értelmesen beszél, ért a dolgához. komolyan veszi. az meg káros.

@Seduxen: te fotelnáczi :D

@Plutonic: mert ismét sokan lesznek a környékeden :) sokan lesznek, és bizonyos dolgokra nagyon is elegen :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.09.29. 12:19:01

bocsánat, a kurva hosszú OFF-ért, ami most következik, de én befostam ezen a levélen:

"A következő levelet egy magyar tévénéző írta a BBC-nek nehezményezve az Eurovíziós Dalfesztivál kommentátorának ténykedését. Nem is ez az érdekes,
hanem, hogy milyen szórakoztató módon foglalja össze a magyarok
történelmét:

Kedves Uram!

/Ön május 21-én, szombaton este, a BBC televízió közvetítése alatt, az
Eurovíziós Dalfesztivál pontozásakor ekként kommentálta a versenyben
résztvevő NOX nevezetű magyar együttest: "8 pont a cigányoknak, vagy 5 pont a cigányoknak"./

Ezúton szeretném felhívni szíves figyelmét, hogy mi, magyarok, nem vagyunk cigányok, és ezt most azonnal ki is kérem magamnak, tizenöt millió nemzettársam nevében is. Úgy gondolom, egy újságíró legnagyobb hibái közé a tájékozatlanság, vagy a rosszindulat tartozik, és mivel nem tudom, Ön melyiket gyakorolta az említett szituációban, ezért néhány gondolatot megosztanék Önnel.

A magyarok valóban, a cigányokhoz és még a jelenleg Európában élő nemzetek 90%-ához hasonlóan Ázsiából származnak, ám ez nem jogosítja fel Önt, hogy ilyen vérlázító szemétségeket mondjon. Nagy-Britanniában is élnek, a magyarországi cigányok számarányánál jóval magasabb százalékban afrikaiak, ázsiaiak (köztük cigányok!), még sem fogja nálunk senki se az angolokat például leniggerezni.

Legelőször is, jobb, ha tőlem tudja, hogy a gatyáját, a nadrágját is nekünk, magyaroknak köszönheti, amelyeket nap mint nap felvesz. Ugyanis, ha a nadrágot és a fehérneműt (sok minden más rendkívül praktikus, mai használati tárgyunkkal egyetemben, amely származását már nem tartjuk számon), előbb átmenetileg a magyarok ősei, a hunok, majd pedig véglegesen a magyarok nem hozzák be kontinensünkre, Ön valószínűleg skót szoknyában járna be a stúdióba szerkeszteni. Ami végül is nem lenne különösebben baj (én is akarok már évek óta szerezni egyet), de jó tudomásul venni.

Kecskedudán játszani mi is tudunk, legalább olyan régen és legalább olyan ügyesen és szépen, mint Önök, akár hiszi, akár nem. Annak is utána nézhet nyugodtan, milyen volt a kézműves kultúránk olyan ezeregyszáz éve, mikor megjelentünk Európában, és össze is hasonlíthatja az ugyanilyen korú, Brit-szigeteki leletekkel: nagyot fog csodálkozni az "ázsiai" szépérzék és a három éves kisgyerekek primitív ábrázolásmódját tükröző nyugat-európai "kultúra" közti különbségen.

Tudósokban, feltalálókban, zeneszerzőkben, művészekben mi is eléggé jól el voltunk, vagyunk eresztve: személy szerint én talán csak a jó öreg Will Shaxie-t irigylem egy kicsit Önöktől, de ezzel sokan mások is vannak így.

Katonának mindig is kiválóak voltunk, és tengerésznek is simán
megfelelnénk: tessen szíves lenni beütni a netes keresőjébe ezt a két szót:
Miklós Horthy. Melózni is szerettünk és tudtunk mindig is. Úgyhogy csak ennyit egyelőre a civilizációs párhuzamokról.

Nemzetünk őstörténetéből nekünk is vannak az Önökétől talán jóval régebbi, és legalább annyi valóságtartalommal bíró, de ugyanolyan szép és misztikus legendáink, mondáink, regéink, legalább akkora mennyiségben, csak talán mi nem harsogjuk úgy tele vele a világot, de ugyanúgy szeretjük őket.
(Példának okáért van egy mondánk, egy László nevezetű királyunkról, akit a Római Katolikus Egyház (jaj, tudom: az Önök államvallása, az anglikán, szívből nem kedveli őket!) a szentjei közt tart számon, aki egyszer fogta magát, és a csatabárdjával széthasított egy hatalmas sziklát, amiből víz fakadt, és a katonái nem haltak szomjan. Egyszerű mezei csatabárd volt, nem egy Excalibur-varázskard, de szíve mélyen Ön is beláthatja, hogy ettől bűvészmutatványtól nemhogy Arthur királynak, de még a jó öreg Merlin Mesternek is leesett volna az álla.)

Ha már királyoknál tartunk, szeretném Önnel tudatni, hogy nem a Habsburgok voltak a magyarok egyedüli, első és utolsó királyai. Ezzel a megnevezéssel, hogy király (king) pontosan 1000-ben került a magyar trónra az első.
(Szent) Istvánnak hívták, és annak a dinasztiának a tagja volt, amelyet Árpád háznak hívnak, és amely (pfúj, már megint a piszkos pápisták!) hét
(7!) szentet adott eddig az Anyaszentegyháznak. 550 esztendeig uralkodtak a magyarok felett, ha a női ágat is beszámoljuk (Anjouk, Luxemburgiak, Jagellók, plusz Hunyadiak). Mindazonáltal, fejedelmeink már 1000-nél előbb is voltak, akik tulajdonképpen királyok voltak, viszont most Atillára, a világtörténelem talán legnagyobb uralkodójára nem térnék ki, de nekem elhiheti, van közünk hozzá. (Talán, az Ő iránt érzett ősi gyökerű, genetikai kódolású nyugati irigység és gyűlölet csapódik le akként még a 21. században is, ahogy lecigányozza a magyarokat.) Mellékesen, ennek az Árpád háznak (és a többi magyar dinasztiának is) volt egy csomó kitűnő uralkodója, talán jóval nagyobb arányban, mint Anglia, vagy bármelyik európai nagyhatalom uralkodóházaiban. Ők is jártak például a Szentföldre kereszteskedni, és nekik is általában rendcsinálással kellett kezdeni, amikor hazatértek. Aztán.

Volt egy gyönyörű és gazdag országunk, kb. akkora, mint Nagy-Britannia, ahol még a 15. században is kb. annyian éltek, mint akkor az Ön hazájában.
Pedig már ekkor túl voltunk az első magyar holokauszton, amelyet a mongol horda követett el ellenünk, kiirtva minden második akkor élt magyar embert.
(Hogy most miért nincs nagy és gazdag országunk, annak kérem, nézzen saját maga utána: az I. világháború végénél kutakodjon, majd menjen a tükörhöz, és mint brit, köpje szembe magát!) Bizonyára, szerencsésebbek lettünk volna a történelmünkkel is, ha szigetország vagyunk, de sajnos nem vagyunk azok, és itt Európa keleti határán ez soha nem volt túlzottan kifizetődő. Így
ahelyett, hogy idióta trónviszálykodással, vagy a harmadik világ
kirablásával töltögettük volna el az évszázadainkat, ezer évig szinte egyfolytában honvédő háborúkat vívtunk. Az említett mongol iszonyat után nem sokkal már az akkori világ következő szuperhatalmával viaskodtunk 300 esztendeig.

Tudom, nem szerencsés, a "mi lett volna, ha Önök vannak a mi helyünkben"
kérdés feltevése, de tudja, van egy olyan érzésem, hogy olyan ország, hogy Anglia, már vagy ötszáz éve nem létezne, és lelki szemeimmel látom az Önök számtalan, gyönyörű, ódon várait, ahogy a török tüzérség mindössze félórás pergőtűzzel füstölgő kőhalommá változtatja át őket. Ilyen előzmények után kerültünk a már említett Habsburgok "védőszárnyai" alá, akik hasonlóan gondolkodhattak rólunk, mint Ön, mert csak ártottak nekünk. De pár száz év után ők se bírtak velünk, és névleg elismertek egyenrangúnak magukkal, és visszább is vettek a szemétkedésből, úgyhogy egy kicsit már kezdtünk is testesedni, mint a fejlődésben visszamaradt, éhező kisgyerek, akinek végre jó sora lett. Ekkor jött az I. világháború, amelyet egy sor, ugyanolyan mértékben szarházi nagyhatalom (köztük Anglia) robbantott ki, és amelyet a Monarchián belül a magyar kormány a legvégsőkig ellenzett. (Kérem, menjen
újra a tükörhöz...) A II. világháborúban, mivel a megmaradt
Kis-Magyarország nem Anglia és Franciaország között, hanem a III. Birodalom és a Vörös Birodalom között feküdt (ráadásul ezek még puszipajtások is voltak '39 és '41 között), ezért nem az Önök szövetségesei lettünk, és a bolsevistákból se kértünk (már ismertük őket 1919-ből!), viszont kis és meggyalázott országként rettenetesen ijedőssé váltunk, így a nagy és erős Németország mellé álltunk. Németország ellenségeit (köztük Önöket) azonban nem gyűlöltük, nem akartunk ártani nekik, sőt még több tízezer lengyelt is megmentettünk a náciktól (szeretnek is a lengyelek bennünket). Mellesleg, az 1944-es németek általi megszállásunkig az Önök országa és Svédország mellett a miénk volt az európai zsidóság egyetlen mentsvára Európában.
Közben, noha egyetlen puskalövést sem adtunk le brit állampolgárokra, Önök gátlástalanul idejöttek a rohadt bombázóikkal, több tízezer magyar ártatlan civil életét kioltani. (Mellesleg nem adtuk a bőrünket olcsón: a Magyar Királyi Légierő és a légvédelmünk 1944-45-ben több mint 400 angol és amerikai bombázót amortizált le jóval jótállása lejárta előtt, gondolom, többek között ezért is vagyunk cigányok.) Ez azonban még nem volt semmi ahhoz képest, ahogy a mindig is nyugati értékrenddel bíró Magyarországot, az Önök Churchillje, néhány üveg orosz vodkáért és kaviárért cserébe,
eladott bennünket Sztálinnak és a bolsevizmusnak Jaltában. (Embert
barátjáról ismerni meg, ez Önökre is vonatkozik.) Talán ennyi történelem egyszerre elég lesz Önnek, a kommunizmus és korszakának bemutatása nagyon hosszadalmas lenne, ráadásul azt érezni kell a saját bőrön, hogy milyen kellemes. (Ön soha nem élt diktatúrában, igaz?)

Így csak annyit még, hogy a legutóbbi hatvan évben még ráadásul szinte állandóan gazemberek, kóklerek és idióták vezetnek bennünket, de ezért mondjuk mi is felelősek vagyunk. Nos, kedves Mr. Wogan! Látja, ezért vagyunk mi ilyen szegények, szerencsétlenek és lealázottak. Ezért lehet belénk rúgni még egyet, azzal hogy cigányoknak neveznek bennünket. De visszatérve az Eurovízióhoz. Azért a NOX-os "cigánylány" helyes csajszi volt, nem igaz? Kicsit verte a díszes mezőnyt! Még az izraeli "bombázót"
is. (Jujj, mit nem mondok!) Simán befért volna – anno – még a Spice Girlsbe is, és még egy kicsit dobott is volna rajtuk, igaz?

Ha nem hallott volna még róla, itt Magyarországon van ám szép lány bőven, az emberek pedig végtelen jámborak és barátságosak. Jöjjön el egyszer! Majd megtapasztalja a közmondásos magyar vendégszeretetet, és jókat ehet-ihat is majd nálunk (nekünk ugyanis van konyhai kultúránk: az ételeink ehetőek és
határozottan finomak, az italainkat pedig nem rozsból, krumpliból,
cukornádból és egyéb szarságokból főzzük, hanem édes gyümölcsökből. Sőt, sört is megtanultunk főzni, ha pedig a bort kedveli, hát abból eleve magasan jobbak vagyunk.) Itt, Magyarországon pedig az amerikai hülye "kaukázusi típusú" embereket fog látni: nem tehetünk róla, arról a környékről származunk.

Nem lehet mindenki hórihorgas, csámpás, vörös hajú, lófejű, szeplős és csúnya, és hál' Istennek, mi fél óra napozástól nem kapunk bőrrákot. Kérem, gondolkodjon el ezeken a dolgokon, mielőtt még egyszer ilyen ostobaságokat mond, főleg, ha azt egyenes adásban teszi. Ha pedig gyűlöl bennünket, hát az legyen élete legnagyobb orgazmusa."

Potyoló 2009.09.29. 12:28:39

@hannibal22-73: A módszert nem ismerem, de anélkül engedélyt szer elvileg nem kaphat, hogy meg ne vizsgálják, hogy miféle hatással van a magzatra. Ez nem történt meg.
De nem akarok tovább offolni, térjünk vissza a Baross tér csodáihoz. :)

a katona fehérben 2009.09.29. 12:29:35

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Ez szépen hangzik, de szerintem pár költség erősen alultervezett benne. Sajnos nem vagyok szakember, de szerintem például az egész budai rakpart négysávosítása kizárt, hogy kijönne 20 milliárdból (sok kilométerről van szó, ráadásul a város közepén, plusz meg is kell(ett) emelni a szennyvízgyűjtő és a Duna rendszeres áradása miatt), a 4 híd+út se jönne ki 150-ből, legfeljebb szűken kettő (Margit-híd felújítási költsége nyilván irreális, és nem ahhoz viszonyítok, de egy városi híd építése akkor is bonyolult, hosszadalmas, sok tervezést és közlekedésátszervezést igénylő feladat, na meg megkérdezném azt is, hogy hova tegyük őket, ahol úttal is ki lehet szolgálni? Esetleg Óbuda és Újpest közé elfér egy a vasúti összekötő mellé, de aztán?).

Zsoo 2009.09.29. 12:29:55

SZÁMBÓL VETTED KI A SZÓT!

Az utcámban áll a forgalom..

Plutonic 2009.09.29. 12:30:19

@hannibal22-73:
@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország: Akkor átfogalmazom a dolgot. :))
A lakosság 0.6%-a rozsomák létforma. :)))
Azért ez határozottan baráti szám, ne tagadjátok! :DDDD

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2009.09.29. 12:31:09

lehet, hogy OFF, lehet, hogy nem, de most már csak a link alatti zenére tudok gondolni.....
link: www.youtube.com/watch?v=f5pnAyVs-ao

Fényhajú 2009.09.29. 12:31:14

@Seduxen: :DDD én nem fostam be , de valóban szórakoztató ez a levélke

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.09.29. 12:34:38

@a katona fehérben: Nem lehet négysávosítani, mert akkor elveszne az UNESCO Világörökség titulus, és azt meg nem akarták.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.09.29. 12:37:05

@Plutonic: határozottan baráti bezony. a környéken nálunk ez a szám 10% körüli, ami még teljesen kezelhető.
@Lecso5-nem védendő fogyasztó!: szép darab, és jogos is.
@Seduxen: mókás levélke :D

reKorrekt 2009.09.29. 12:37:18

@Seduxen: "aki egyszer fogta magát, és a csatabárdjával széthasított egy hatalmas sziklát, amiből víz fakadt, és a katonái nem haltak szomjan"

Épp ennek tiszteletére avattak nem oly rég egész alakos Szent László szobrot CSÍKSZÉPVÍZen.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.09.29. 12:43:36

@a katona fehérben: Lilnkeltem a mélyépítő magazin forrását, nyugodtan kifejtheted az aggodalmadat nekik. Lehet az a gond hogy ők mélyépítők, a híd meg magasan van.

Aztán ha a völgyhíd kijött 59 milliárdból érdekes lenne, ha egy Duna híd nem. Egyébként nem az a lényeg, hogy hova kerüljön még híd, hanem érzékeltetni akarja az arányokat: Capichi?

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.09.29. 12:47:47

@Seduxen: Urban Legend. Soha nem küldték el, soha nem lett lefordítva angolra, soha nem olvasta el a BBC riportere.

Egyébként tegnap voltak spanyol és olasz vendégeink. Szóba jött, hogy miért van az a, hogy a környező országokban annyi magyar él. Aztán megemlítettem nekik Trianont. Csak néztek mint a moziban és annyit kérdeztek, hogy mi ezt hogy hagyhattuk? Első kérdés, egy normális nyugat európai üzletembertől, akiknek nem cifráztama sztorit csak elmondtam, hogy a döntés értelmében, ennyi és ennyi terület, meg magyar került határon túlra.

Mégis az kérdezték, mi, hogy hagyhattuk ezt, miért nem fordulunk az EU-hoz. Értitek? Miért nem fordulunk az EU-hoz.

Szegénykék. Azt hiszik.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.09.29. 12:49:30

@reKorrekt: Mocskos szarmagyar legenda. Ellentétben (Stern) Mózessel, aki simán kettécsapja a vizet akár a fürdőkádban, akár a Vörös tengerben.

Kravver 2009.09.29. 12:50:47

@Hozzászóló:
Téged sem zavarnaka tények a tisztánlátásban.
Kit zavartak el a románok? Iliescu és köre évekig kormányzott, a mai napig benne vannak a tutiban. Hogy csak 1 példát mondjak.

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":
CAPISCI. Ha már külföldiül írsz, tedd meg azt a szívességet, hogy pontosan teszed.

Plutonic 2009.09.29. 12:51:49

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország: És hozzáteszem azt is, hogy ezek a falun KÍVÜL vannak. :)))
@Seduxen: Ez nagyon tetszett, Sedux! :)))
@reKorrekt: Csíkszépvíz már otthon van.... :)

Kravver 2009.09.29. 12:51:55

@Seduxen:
Te Tomi, ez olyan régi hoax, hogy szakálla van már neki.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.09.29. 12:52:43

@a katona fehérben: Normális áron építve a Duna felett 4 híd az kb. 60 millárd, mivel nagy tétel. Ha ugyanaz a cég csinálja, akkor a sok előrendelés miatt az anyagköltség olcsóbb.

El Argentino 2009.09.29. 12:55:52

4 hónap, 3 év lényegtelen. Lesz az még több is, nem kell ezen kiakadni. Itt így mennek a dolgok.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.09.29. 12:56:24

@Kravver: Jó, hogy jöttél egy ismét érdemi hozzászólással.

Marcellusca 2009.09.29. 12:56:39

@Seduxen: Ez naaaaagyon jóóóóóó!

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.09.29. 13:03:22

@Plutonic: az már csak extra :) jó, persze van, akinek ez további bónuszpont :)

Tündér_Lala 2009.09.29. 13:03:41

Öreg kutya vagyok, emlékszem az első metró vonal építésére. Tized annyi közlekedési kellemetlenséget okozott, mint a mostani. 9 hónap alatt elkészült pld. az Üllői út- nagykör út kereszteződésében az aluljáró - metró lejáróval, állomással egyetemben - miközben folymatosan járt a villamos.
Viszont akkor nem a város élhetetlenné tétele volt a cél.

Marcellusca 2009.09.29. 13:06:10

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Jaaajjjj, de marhaaaa vagy, vazze! :DDDD

Vizuális típus vagyok és előttem a kép, amint Mojzi bá' ül a fa tekenőben, az aszott testével, ázott ősz szakállal, és mint Toranaga szama, a kézélével gyakorolgat és csapkodja a vízfelületet, hogy miként fogja eme művelettel a Vörös tengert is, "üzembiztosan" szétválasztani. :D

Marcellusca 2009.09.29. 13:08:02

Naaaaaa, hol a kommentem?!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.09.29. 13:09:48

Ja, hát nem azért vágtak bele, hogy a Zembereknek jó legyen. Az csak a nagyon sokadik szempont volt.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.09.29. 13:10:53

@Tündér_Lala:

De akkor még nem ezt a modern résfalazások technikát alkalmazták, és nem Klados, a metróépítés C. Ronaldója vezette ...

f.m.j. 2009.09.29. 13:14:42

@Seduxen:

hát ez nagyon tetszett nekem :) az egész.

"kérem menjen a tükörhöz" :D:D:D

krtek 2009.09.29. 13:15:13

Hányan és hányszor elmondták már a másik szégyenfoltját balkáni kis országunknak: ahogy kilépsz a kibaszott reptérről azonnal szembetűnik a kibaszott magyar valóság. Űberköcsög lehuzós, zsirparaszt taxszishorda. Lemaffiázott helyek, csomagrakodás alatti parkolásért büntetést tarháló szarházi. Szakadék utakon portyázó kisgeci rendőrők, nyomorult első benyomás. Valamelyik faszparaszt gyorsfolgalmi útnak keresztelte el, az annó naon fontos politikuisfaszok fekete volgáinak szánt két rozzant belsősávot, amin van 40-es tábla is. Köki. Stb.

Országimage megafaszom...

Persze sokan vannak azok akik azt hiszik a demszjáj féle ember nem szarik magasról erre...
A normál ember majd el sűllyed szégyenében.

f.m.j. 2009.09.29. 13:18:14

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

Nem baj, hogy nem igaz, valaki akkor is megírta, és így gondolja, szerintem vicces volt, és kicsit visszaadja az elveszett önbizalmunkat. Talán.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.09.29. 13:18:34

@Kravver: Persze, kiritika jogos, megtanulva. Azonban ismételten érdeklődnék, hogy azonkívűl, hogy grammarnácziskodsz, másokat leoktatsz, érdemi álláspontkifejtés, nem tőmondatokban, hanem normálisan, értelmesen mikor? Továbbmegyek, egyszer majd, akár posthoz kapcsolódóan?

f.m.j. 2009.09.29. 13:21:21

@Kravver:

inkább olvasok ilyen hoax-ot, mint olyat, hogy adjak egy szegény rákos kisfiúnak pénzt a a műtétjére (aki már 6 éve 9 éves:))

neeskens 2009.09.29. 13:29:57

Nálam a legnyerőbb vonal egyértelműen a 99 -es busz.Blaháról indul, át a nyóckeren és Pesterzsébet a vége. Ritkán utazom vele, mert inkább bringázom.

De valami egészen elképesztő arcok vannak, ellenőrt ott még soha nem láttam.

Kravver 2009.09.29. 13:32:51

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":
Nem kell ahhoz sokat írni, hogy értelme legyen.
Sok beszédnek sok az alja.
Ne vedd leoktatásnak, inkább egy újabb lehetőségnek a tanulásra, fejlődésre.

@mókusfüles bukósisak:
Szíved dolga.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.09.29. 13:45:52

@Kravver: A te szemszögedből. A felvetett témákra viszont nem lehet párszavas válaszokat adni. Ez nem egy szdsz-es sajtótájékoztató.

monyon le 2009.09.29. 13:57:35

Kezdem úgy érezni, hogy a Baros téri ipari homokozó a metró építés teszt pályája! itt próbálják ki azon építési módszereket, melyeket sehol nem szeretnének alkalmazni. Sír a szájuk hogy a Pesti oldalon "löszös, folyós" a talaj...
De minek nekünk fúrni? Miért nem lehet egyszerű módszerekkel pl. kéreg alatti pályát kialakítani. Pl. München, Nürnberg, Köln... M3 szakasza az újpesti részen.

ca2 2009.09.29. 14:01:52

loláb:
Most mit izélsz! Megmondta, hogy ilyen szakemberből alig-alig van a Világon...
A nagytöbbség meg is építi a metro-t, de ilyen mint ő-hogy eredmény nélkül vegye fel nem szerény fizetését-nincs túl sok!
És ne legyenek kétségei senkinek: jövő októberig a metro építésnek egyetlen szempontja lesz:
minnél több lóvé lenyúlása!

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.09.29. 15:12:19

"Ilyen építéstechnológia az ún. "milánói módszer", vagy Németországban a "Deckel Bauweise" magyarra fordítva a felső födémes építési mód, vagy angol nyelvterületen "Top-Down" fentről lefelé építési mód."

Fentről lefelé?Ilyet legutóbb a Mekk mesterben láttam.A "szaki" úgy építtetett,hogy tartották a tetőt néhányan miközben befalazta őket.. Erre tetszett gondolni? :-D

Tarackos Sül (törölt) 2009.09.29. 16:28:19

@zero:

De most mit értetlenkedsz? Még néhány év, és a túlsó fele eléri Kínát. Nem megy az gyorsan. Senki sem mondta, hogy vízszintesen fúrnak, nem?

abandi 2009.09.29. 16:45:08

Jól jön az a sok lik majd judapest ostrománál...
Már csak a likudista orrbányában bízhatnak a cionisták, hogy még a forint összeomlása előtt kimenekíthetik innen a ...

Amade (törölt) 2009.09.29. 16:46:59

@Seduxen: nekem tetszik, el is mentem :) jó lesz még XD

cotti 2009.09.29. 17:39:01

"Szóval, ki számolja a napokat, hogy hány nap van még hátra, míg újra átautózhat a Margit hídon? (Hát, maradjunk annyiban, hogy nem 330 ...)"

Mai hír:
"Leáll egy ideig a munka a Margit hídon"
index.hu/belfold/budapest/2009/09/29/leallhat_a_munka_a_margit_hidon_egy_ideig/

btk282 2009.09.29. 17:49:24

De azt se felejtsük el, hogy az évi csaknem 98 millát kereső, kivételes szaktudással megáldott Klados Guszti, DBR projekt igazgató ennek a káosznak a levezénylője, öntelten nyilatkozta: az ő tudását meg kell fizetni. Közben tojik ő a "milánói rendszerre", Deckel Bauweise, Top -Down...Képzelheti bárki, mennyit kérne, ha a magyar módszer helyett ezt alkalmazná! A projket meg tart amig tart, neki nem fáj. A szaktudás, a nemzetközi tapasztalat az megfizethetetlen!

Marcellusca 2009.09.29. 17:53:31

@cotti: Épp most olvastam.

Miért van olyan érzésem, hogy az fog kiderülni, hogy módosítani kell a tervet, amihez "természetesen" több pénz is kell majd?

abandi 2009.09.29. 18:04:43

@btk282:
Ez a kis zsidó még csak most kezdi a rablást!
Nem rég jött ez ide...vissza.

Marcellusca 2009.09.29. 18:04:47

@btk282: Elég "érdekes" nick-et választottál. :)

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.09.29. 18:24:10

@abandi: pont faszán rájuk lehet majd robbantani.
@Marcellusca: természetesen, még több pénz, még hosszabb időre elosztva. én meg szívesen adakozok nekik 10 kiló ciánt fejenként, 10 évre aprólékosan elosztva. természetesen pénz helyett.

abandi 2009.09.29. 18:47:40

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország:
Tévedsz...
Ránk robbantják azzal a pár menekülő zsidóval együtt, akiket még nem raboltak ki a cigányok, meg a kravverfélék...
De még mielőtt ez megtörténne:
www.youtube.com/watch?v=YVOZLaUBuTs

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.09.29. 22:06:19

@Potyoló:

Terhes/szoptató nőkön semmit sem tesztelnek, ezért van minden gyógyszerre ráírva, hogy terhesség/szoptatás alatti szedés ártalmas és/vagy kérdezd meg róla az orvosodat.
Az Offshore-cégről meg már írt Zero:
vastagbor.blog.hu/2009/08/11/ciprusi_offshore_cegtol_veszi_az_oltoanyagot

abandi 2009.09.29. 22:16:09

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország:
Ne baszogass, mert belinkelek egy Bathory '84-es vérivásosat!
@laspalmas:
Ha már kísérlet:
Olyan keszonos meló lesz a végén ebből a históriából, hogy szorhárom, plusz a kemoterápiával egybekötött temetési támogatás!
Persze megint a "rendescigány" lesz az elején...

abandi 2009.09.29. 22:43:40

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország:
Vérivós Báthoryt érdemelnél, de küldök egy Odin-himnuszos Manővert, íme:
www.youtube.com/watch?v=s4uNW0TSFXg

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.09.30. 07:18:13

@abandi: a vérivós is jöhet akár :) köszi :) a Kalashnikov meg direkt ment, nem a zene miatt ofkorz

jpmjpm 2009.09.30. 12:00:56

A címet elolvasva már azt hittem, hogy valamelyik politikus kapta a 3 évet 4 hónap helyett.

Egyébként a Kálvin térrel nem ugyanez a helyzet? Emlékeim szerint 2006-ban már nem tudtunk ott közlekedni.

rulla 2009.09.30. 12:40:05

zero, sajnos elkúrtad, nem kicsit, nagyon.
Hogyaszondja, "..."leszarom az embereket, én Budán lakom, légkondis Audival járok" hozzállás."
Nos, majdnem igaz, és bár előttem ugyan linkelték, de sebaj:
[url]http://index.hu/belfold/budapest/2009/09/30/lakos_imre_harmincmillios_bmw-vel_jar/?token=2026f8bc7c57fbd46eef7365da83ba32[/url]
Kéretik ebből egy cikket fabrikálni, a rend kedvéért...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.09.30. 18:36:27

@Seduxen:

Pedig én vettem észre először, csak te meg engem nem vettél észre.:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.09.30. 18:41:24

@Calden:

"Mert ma három magyar létezik: a balga, ostoba, mindent eltűrő és a mocskos, semmirekellő, hazug. A harmadik, aki menekülne ebből az országból, ahogy csak tud.."

Ezt az önkényes kategorizálást inkább nem veszem sértésnek, mert én pl. nem szeretném elhagyni a hazámat, nem kenyerem a hazugság vagy a tisztességtelenség sem, viszont sok mindent nem is tűrök el.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.09.30. 18:48:47

@Seduxen:

Értem én az író szándékát, de sajnos teli van történelmi tévedéssel.:-/

Kartal (rezervált) 2009.09.30. 19:41:48

@Mj: egen. én is ezt nehezményeztem, amikor olvastam.

süti beállítások módosítása