Nem túlzás azt állítani, hogy a Keleti pályaudvar és környéke a főváros egyik legocsmányabb része. "Szerencsére" rengeteg nemzetközi vonat érkezik, így a külföldi vendégek 2-3 lépés után máris ízelítőt kapnak a "real" Budapestből. Dagadt hiéna taxisok, vendégvadászók, 100 forintért mindent árulók, embertömeg, kosz, mocsok ...
Erre jött még rá a metróépítkezés. Lezárták a Keleti pályaudvar környékét, így a környező boltok bezártak, csak a koccintós, sörözős restik maradtak, ahol már reggel 7 órakor a jó munkásemberek dobják be a reggeli tekerős kiflit, majd amikor megyünk haza délután 5 órakor, akkor ugyanezen arcok tolják az esti kört is... (Csöndes, koszos, barátságos népség volt ez régen. Mi 17 évesen disco után reggel, néha kijöttünk ide egy fröccsre meg szkanderozni a melósokkal. De ez több mint 10 éve volt! - eric)
Ma ez így fest: üres kirakatok, szemét, málló házfalak, üveges tekintetek, rossz arcok.
Javaslom mindenkinek (illetve csak a legbátrabbaknak), köztük a fővárosi vezetésnek, sétáljon el a Keletitől a Dózsa György útig. Nem nagy távolság, 500 méter lehet ... megéri. Az élmény megfizethetetlen, ilyet semmilyen 3D-s IMAX mozi sem tud visszaadni. Azok a szagok, hangok ...
A helyzeten sokat segítene, ha újra visszaadnák a forgalomnak a Keleti pályaudvar környékét, felszíni tereprendezéssel egybekötve ...
"A 4-es metró Keleti pályaudvari állomásának résfalazási munkálatai miatt 2008. március 16-án mintegy négy hónapra lezárják a Kerepesi út és a Dózsa György út közötti útszakaszt" - közölte a BKV 2008. február 27-én.
Ugyanis faszán beetettek minket, hogy mennyire übercsúcs technológia ez a résfalazásos állomásépítés! "Csak rövid időre kell lezárni az a teret, építünk egy dobozt a föld alá, betemetjük, aztán már a föld alatt folyik tovább a munka, és a felszínen megindulhat a közlekedés ..."
"Azokban az országokban, és városokban, ahol hosszabb ideje és folyamatosan építik a metrót, sok tapasztalat halmozódott fel, és az évek folyamán kialakultak a városok belsejében használható környezetkímélő építéstechnológiák.
Ilyen építéstechnológia az ún. "milánói módszer", vagy Németországban a "Deckel Bauweise" magyarra fordítva a felső födémes építési mód, vagy angol nyelvterületen "Top-Down" fentről lefelé építési mód.Ennek a módszernek az a lényege, hogy a felső záró födém a lehető leghamarabb elkészül, és az állomások építése ezután a födém alatt bányászati módszerrel folyik tovább a környezet, a felszín minimális zavarásával.
A 4-es metró dobozállomásainak építésénél ez a módszer alkalmazható. Első ütemben elkészítendő a közművek, az építési területről való kiváltása után oldalanként az állomást határoló rés- vagy cölöpfalak, ha lehetséges a közúti forgalom folyamatos fenntartásával.Az állomást határoló résfalak, vagy cölöpfalak megépítése után épül meg a felső vasbeton zárófödém, földre zsaluzva. Az elkészült felső födémre vissza lehet ezután helyezni a végleges közműveket, és elkészíteni a végleges felszíni rendezést, visszaadni részben vagy teljesen a közúti vagy gyalogos forgalomnak a felszínt. Ez az a minimális építési idő, amikor a minden építéssel együtt járó kellemetlenségeket közvetlenül el kell viselni a környezetnek és a lakosságnak.
Az állomásépítési munkák ezután tovább folynak a födém alatt. A leadó nyílások éjszakára zajvédő tetővel lezárhatók. Így a munka éjszaka is folyhat, ami a munkákat gyorsítja." - metro4.hu
(Költői kérdés: Vajon melyik állomás építése zajlott / zajlik éjjel-nappal, több műszakban?)
Jól számolom, hogy az ígért 4 hónap már 14 hónapja (!) lejárt?
És a legszomorúbb, hogy ez fel sem tűnt senkinek ...
A határidő lejártakor azt hazudták, hogy még egy hétig biztos lezárva marad (!), aztán egy hét múlva eldöntik, hogy még meddig. Szerintem nem döntöttek semmiben, egyszerűen fogalmuk sincs semmiről. Kész csoda, hogy ez a város még működik, ilyen hozzá nem értő vezetéssel ...
2009. szeptember 17-én végre valakinek leesett (a TV2-s riporternek), és megkérdezte Lakos Imrét, a Budapest Főváros Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottságának elnökét (SZDSZ), a válaszából meg hír lett.
Még másfél évig lesz lezárva a Keleti környéke, 2011-ben nyitják meg. Így lett a 4 hónapból 3 év. A szokásos "magyaros" építkezés, munkatempó, elkúrás, nem az én felelősségem, "leszarom az embereket, én Budán lakom, légkondis Audival járok" hozzállás.
Felelős? Kötbér? Felelős? Kötbér? Felelős? Kötbér? Válaszok???
Szóval, ki számolja a napokat, hogy hány nap van még hátra, míg újra átautózhat a Margit hídon? (Hát, maradjunk annyiban, hogy nem 330 ...)
A videón amúgy Lakos meg Molnár Gyula egy játszóteret adott át, amit a DBR épített 40 millió forintból, a 4-es metró költségvetéséből a Fehérvári út-Kanizsai utca sarkán, a volt munkaterületre.
Talán Négymadár karikatúrája a legjellemzőbb:
(További hasonló rajzok Négymadár blogján)