Skip to content


       Szűrés lista

Székesfehérvár Nemzeti Emlékhely fejlesztése

Fehérvár 2007-ben 1,7 milliárd forint, EU-s pénzt nyert a "Királyi séta-Történelmi időutazás az ezeréves Székesfehérváron" című kiemelt projektjével. A projekt a középkori királyi bazilika - az egykori koronázások és királyi temetkezések - romterületén megvalósuló méltó Nemzeti Emlékhely kialakítását, valamint a középkori Székesfehérvár részleteit bemutató makettvárost és egy királyi játszóparkot foglalta magában. Az összköltségből a Nemzeti Emlékhely fejlesztésére fordítanak 1 milliárdot. 

2008-ban el is készültek a tervek az Emlékhely  fejlesztéséről (lásd fent és itt), azonban ezt a látványvilágot és ötletet az Országos Tervtanács elutasította. Sőt,  a tervvel és főként annak az egykori bazilika 38 méter magas jelképes szelvényét bemutató építészeti jellel a Kulturális Örökségvédelmi Hivatalnak és a város lakóinak is voltak fenntartásai.

Így Székesfehérvár városának nem volt más választása,  idén augusztusban kiírt egy ötletpályázatot, hátha belefutnak a tutiba. A pályázatra az október 5.-ei határidőig 52 db pályamű érkezett, melyek közül a bíráló bizottság kiválasztotta egy top5-öt, melyeken majd tovább gondolkodhat, melyeket majd tovább fejleszthet.

A bírák építészeti szempontrendszere a következő volt: "A bírák az egyes pályaműveket komplex szakmai összetételű szempontok alapján vizsgálta. Ezt követően az egyes pályaművekben található építészeti-fejlesztési megoldás egészének építési minősége, illetve a pályaművekben található egyes ötletek vagy részmegoldások eredetisége okán, a bizottság kiemelte azokat a pályaműveket, melyeket a továbbtervezés programjának meghatározása szempontjából előremutatónak, hasznosnak értékelt"...(a zárójelentésben a többi bullshit)

Eltér István, a Magyar Építész Kamara elnöke a 10.29.-én lezajlott eredményhirdetés kapcsán elmondta, két hétvégén keresztül dolgozott a zsűri, hogy megtalálja a formai követelményeknek megfelelő 52 munkából a legjobb pályázatokat. Az első körben 24 terv került ki, majd öt plenáris ülés után összesen 14 pályamunka maradt. Ezek közül 6 pályamű esetében ajánlották fel a legkisebb megvételt, mintegy 500 ezer forintot. Kiemelt megvételben 5 terv részesült, ezeket 2,5 millió forinttal jutalmazták. Az első hely 7 millát a második 6-ot a dobogó alja pedig 5-öt ért.

Eltér István, ki a bírálóbizottság elnöke is volt elmondta, hogy három pályázatot minden szempontból jónak ítéltek. "Bármelyik is valósulna meg, nem vallanánk szégyent vele." - hangsúlyozta. A bizottság ugyanakkor rangsorolt a tervek között, első helyen a CET Budapest Kft. alkotását javasolja megvalósításra. 

"Történelmi pillanatot élünk át és újra eljutottunk egy állomáshoz. Reményeim szerint egy olyan továbblépésre lesz lehetőségünk, ami maga után von majd egy megvalósítást is." - emelte ki Dr. Balogh Ibolya, a Fejér Megyei Közgyűlés elnöke az eredményhirdetésen.

"Székesfehérvár szívében ez a terület tényleg a nemzet fontos emlékhelye kell, hogy legyen nem csak a fehérváriak, hanem minden magyar számára az országhatáron belül és kívül." - mondta Székesfehérvár polgármestere. Warvasovszky Tihamér (MSZP)hozzátette, bízik abban, hogy akik vállalkoztak erre a feladatra, magukévá tették a hely szellemét és megszerették ezt a várost.

Nu a sok lelkendezés után íme a nyertes pályamű, melyeket 7 millió forintért vásárolt meg az önkormányzat és amely lemosta a tavalyi jelöltet! A CES Budapest kft remekműve  .....
tütürütürütütütüüü .... :

 

 

 

 

A többi kép erről a "csodáról" a kép fölött a "nyertes pályamű" link alatt. Lehet gyönyörködni a terv ötletességében és a pályázati mű igényességében!

"Több generáció közös szellemi munkája volt ez az alkotás. Nem szerettünk volna igazi tetőt csinálni, hanem azt szerettük volna, hogy a város nyerjen egy olyan teret, ahol létezni tud és a romok is védelmet kapnának ezáltal, de le is lehet látni a romokra. A városi tér és a romok rétege összefüggő teret alkotna, ami főlé olyan jel kerül, ami megépíthető, de képes olyan szakrális üzenettel bírni, ami a Bazilika létéhez méltó."- mondta Csomay Zsófia, aki Nagy Györggyel közösen tervezte a nyertes pályaművet.

A Zárójelentésben olvasható a bírák részletes elemzése (76.oldal), ahol olyan gyöngyszemeket találunk, mint:
"A pályamű rendkívül érzékeny, kevés eszközzel szövi bele a romterületet a várostestbe." "Frappánsan oldja meg a maradványok védelmét éppúgy, mint a szimbolikus jel megfogalmazását."
"A pályaművet, korszerű gondolatisága, építészeti értékei és hasznosíthatósága miatt a Bíráló Bizottság első helyre értékeli!"

További pályaművek: itt 

Címkék: közélet

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr831519605

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

z666 2009.11.13. 10:03:00

A modern építészet definiciója:

Odarakunk egy elb***ott, kib***ottul oda nem illő kockát.

eszkep 2009.11.13. 10:04:23

@Seduxen: Elismerem, hogy pongyolább, de ha bármilyen sajtóorgánum leírja manapság...

Marcellusca 2009.11.13. 10:04:50

@Seduxen: NEM LEHET!!!! :)

Nem a Székes fehér vár ott, hanem Székesfehérváron. :D

:: M/OR :: 2009.11.13. 10:05:11

@Őrnagy Őrnagy:

ArchiCAD? Nekem első látásra az MS Paint ugrott be... Az ingyen van, oszt jó van rajzójjá e he.

Elképzelem, hogy valami betépett emberke, a szer hatása alatt hozta ezt össze.

"Szinek , csíkok, óh vazze mindenütt szines csíkok, meg egy nagy kocka. Uhh de durva, a színes csíkok villognak öcsém a kockáááán. Érted, a nagy betonkockán színes csíkok kúsznak mint valami kukakcok".

Aki meg vele volt Paintbe öntötte ezt a látomást hallomás alapján :) :P.

z666 2009.11.13. 10:07:13

epiteszforum.hu/node/14033
epiteszforum.hu/node/14179
epiteszforum.hu/node/14144
epiteszforum.hu/node/14126

A szakmám építészmérnök. Magasabb szinten gondolkodásmódban jobban el van zsidósodva (fajilag talán nem annyira), mint a média....

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.13. 10:08:08

bocs a gigaOFF-ért, de a Jó Isten bassza meg Romano Rácz Sándort, és az elfajzott gondolkodásmódját:

"Az ítéletre váró olaszliszkai gyilkosok nyilvánvalóan egy pszichológiai durrdefekt áldozatai. Reméljük, a bíróságnak lesz elég erkölcsi ereje szembeszállni a vérszomjas cigánygyűlölők elvárásával, és ítélete meghozatalánál legalábbis nem súlyosbító körülményként veszi figyelembe a zavart tudatállapotot, s azt, hogy 15 évvel ezelőtt ugyanott, hasonló körülmények között, de akkor valóban halálra gázoltak egy kislányt, két jelenlegi vádlott húgát. "

hvg.hu/velemeny/20091108_cigany_integracio_vita.aspx

eszkep 2009.11.13. 10:08:58

@denever: Igen, a Kálvin tér az egyik kiemelkedően pocsék elrettentő példa...
Az én "kedvencem" a Vörösmarty téren épített "csoda" (a Vigadó mögött!!!). Még dühöngtem is, hogy ez a szar már sohasem fog elkészülni, miért van még mindig felállványozva??? Aztán megtudtam, hogy már rég kész van... Tulajdonképpen akár még jól is nézhetne ki a XIII. kerületben épülő új városnegyedben, na de a Vigadó mögött a belvárosban???

z666 2009.11.13. 10:12:14

Nyugaton is az ilyen épületek kapják a díjakat...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.13. 10:12:27

@eszkep: bocs, én már csak ilyen maradi vagyok :)

@Marcellusca: köszönjük Emese!

eszkep 2009.11.13. 10:15:57

@Seduxen: Ejnye, ne beszélj ilyen csúnyán és különben vedd szádra Isten nevét hiába. Civilizált kultúrember ilyen esetben így fogalmazna:
"A fasszopó kurva anyja verjen ácskapcsot az ilyen tetves geci fejébe, ha már a világra szart ekkora férget."
Így mindjárt más, nem? :-)

eszkep 2009.11.13. 10:18:56

@eszkep: Még akkor is más, ha a "se" kimaradt az első mondatomból...
"különben se vedd szádra Isten nevét hiába"

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.11.13. 10:22:48

Még egy undormányt, mint ez a szocreál kiszínezett kocka....az éjszakai kép a bizonyíték, hogy az egészet egy max 8 éves gyerek csinálta.
És van pofájuk "szakrális üzenettel" felruházni, meg a Bazilikához hasonlítani....zubbonyt nekik!!

DArchAngel 2009.11.13. 10:26:22

Nono! Az fehérváriak már arra az időre készülnek, amikor legális lehet a könnyű drogok fogyasztása, mint Hollandiában. Gondoljátok meg, hányan fognak érkezni, hogy kicsit begombázva flesseljenek nagy, színes doboz körül.Egész Székesfehérvárt beteríti majd a marihuána-füst és ezzel a legboldogabb magyar város lesz, ahol mindenki mosolyog :)

eszkep 2009.11.13. 10:30:59

@laspalmas: Igen, a "megmagyarázásban" profik... Bár ahhoz is kell "szakértelem", hogy a szarról megmagyarázzuk, hogy arany...

Véraláfutás 2009.11.13. 10:36:07

Vajon Prága miért olyan népszerű a turisták körében.......
Ez a bűvös kocka lehet, hogy az olimpiai pályázat része is lesz, mondjuk uszodaként tálalva.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.11.13. 10:36:23

@z666: Bzmg, a mai magyar építészmérnökök mind az atomháborúra készülnek? Hatalmas betonkockák, lőrésszerű apró ablakokkal.
Okádék, okádék, okádék.

Marcellusca 2009.11.13. 10:37:06

@Seduxen: Kösz, vazze!
Épp most kávéztam.
Nem tudtad volna korábban idézni?! :D

suski 2009.11.13. 10:38:19

ez a CET kft vagy ki a fene, aki ezt kiagyalta, vajon ugyanaz, aki a rozsdás durungokat odaq.rta a Városligethez?

eszkep 2009.11.13. 10:41:39

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!: Kivételesen akár korrektnek is nevezhetjük a bíróság munkáját.

kuruc.info/r/2/50250/

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.13. 10:42:10

@eszkep: hát ja, a te megfogalmazásod lényegesen cizelláltabbra sikerült :)))

azon kúrtam fel az agyam, hogy MÉG mindig próbálják egyesek menteni a menthetetlent. lassan ott tartunk a büdös kurva élet mocskos faszát, hogy enyhítő körülmény lesz - Btk.-ban nevesítve - a cigó származás.

bazze, van pofája egy 15 ÉVVEL (!!!!) ezelőtti eseményre hivatkozni...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.13. 10:44:28

@eszkep: szerintem is korrektnek nevezhető. Lehet, hogy sokan azt mondják, hogy példát statuáltak. Ebben az ügyben AZT IS KELLETT!!!

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.11.13. 10:49:46

Ez mi a megmerevedett, kénköves, véres......................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????,

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.13. 10:51:01

na egy kis vidámság így péntekre:

teszvesz.hu/show_item.php?item=805486706

"Előkerültek a szlovák koronázási ékszerek" :)))

rolika 2009.11.13. 10:51:56

Tipikus magyar dolog, egy ilyen csilivili, sehova nem illő pályázati "munkáért" hét millát kiadni...

suski 2009.11.13. 10:53:08

OFF
@Seduxen: ????? A gyilkosok az ÁLDOZATOK????

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.11.13. 10:54:55

Hát ha azt valósítják meg Szfehérváron akkor bazmeg tényleg nagyon el van itt sokminden kúrva!
De legalább egy kibaszott ArchiCAD demo-t használtak volna hozzá.
Komolyan micsoda izléstelenség az a kocka???
A modern megvalósítást pártolom. De eeeez??? vállból levágnám a kezét annak a taplónak aki azt papírra merte vetni. Elvenném a fűadaját!Hogyazamocskoskibaszottzsidókurvanyjukat!

eszkep 2009.11.13. 10:56:46

@Seduxen: "bazze, van pofája egy 15 ÉVVEL (!!!!) ezelőtti eseményre hivatkozni..."
Ezen nincs mit csodálkozni, azt pl. már régóta tudjuk, hogy a tatárjárás a zOrbán a felelős...
Na de at ítélet kapcsán azt add össze, mekkora "nácifasisztarasszistaelfogultFIDESZbérencbíróság"-ozás lesz a ballib. médiában...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.13. 10:57:52

@suski: ezek szerint... úgy látszik nem csak én érzem elbaszott gondolkodásmódnak az ilyet?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.13. 11:01:19

@eszkep: gyanítom, hogy a hétfői mokkában is elsírják bánatukat a megélhetési rettegők. nem is beszélve a "remek" újságok "jegyzeteiről".

gondolom MINDEGYIK arra lett kihegyezve, hogy "azért kaptak ennyit, mert cigányok".

NEM BASZDMEG! Azért kaptak ennyit, mert egy embert agyonrúgdostak. A kurva életbe már, ha valakin ca 50 ütés-rúgás van (NEM-NEM, kedves index, nem 40, bár az is döbbenet), és gyakorlatilag kirugdosták a lelket is az áldozatból (az elhunyt iránti tiszteletből nem írtam más hasonlatot), mindezt úgy, hogy az "elsodort" gyerekhez tudomásom szerint még a tükör sem ért hozzá, ergo még csak el sem sodorta Szögi Lajos.

Na ha EZÉRT nem szabnak ki életfogytot, akkor semmiért...

stulquec 2009.11.13. 11:08:06

Székesfehérvári lennék. Bevallom, én bűnöm, hogy megjelent ez a poszt! Én küldtem ericéknek a linkeket. Egyébként barokk-belvárosbuzi fiatalember vagyok és ha a 3 szarból valamelyiket meg fogják valósítani, hát akkor csúnya világ lesz a Koronázóvárosban!
Vannak nagyon szép öntöttvas kandelábereink az építészeknek és a bírálóbizottság tagjainak is!

eszkep 2009.11.13. 11:08:48

@Seduxen: "gyanítom, hogy a hétfői mokkában is elsírják bánatukat a megélhetési rettegők."

Ebben biztos lehetsz. Remélem az felkerül majd a netre, tuti "best of" lesz ::-)
mint már Suski említette, ott megtudhatjuk kik is az ügy "valódi áldozatai". Arról bezzeg nem lesz szó, hogy nem EU-konform egy agyonvert, földön fekvő ember mellkasán ugrálni, és a nyakába / arcába taposni...

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.11.13. 11:10:42

@stulquec: Semmi gond, 500 milla Molnár Albertnek, a Magyar Király szállóra, vissza nem téritendő mehet, ugye?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.13. 11:12:08

@eszkep: nekem is az jutott eszembe, hogy elképzelhető, hogy a családtagok helyében nyilvánosságra hoznám az orvosszakértői véleményt.

hallgattassék meg a másik fél is - alapon. és akkor lehetne beszélgetni, hogy kik is valódi áldozatok.

mocskos kurva világ ez...

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.11.13. 11:12:43

@stulquec: Kéne valami akciót szervezni ellene, ha tényleg meg akarjál építeni

Marcellusca 2009.11.13. 11:12:49

@stulquec:
Engem csak az érdekel, hogy megvan-e még a Gumikacsa, a Kiskakas meg a Topogó? :DDDD

Marcellusca 2009.11.13. 11:16:34

@Seduxen:
@eszkep:
Remélem a bloggazdák figyelemmel kísérik eme remek magazin műsort!
Mer' én dógozom majd, úgyhogy nem áll majd módomban élő-egyenesben informálódnom.

De komolyra fordítva: Tényleg kíváncsi leszek, hogy lesz-e erről szó (biztosan!) és milyen aspektusban (azt is sejtjük)?

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.11.13. 11:18:16

@Marcellusca: Topogó :DDDDDD Jó kis tablettás fröccs:((( Meg Zöld Elefánt, Gondűző, stb,

eszkep 2009.11.13. 11:21:19

@Marcellusca: Íme egy kis ízelítő, mire számíthatunk. Mint látható a stílus a legkényesebb BBC normatíváknak is megfelel, a liberális alapelvekről már nem is beszélve:

nacikhaza.blogspot.com/2008/08/gyilkos-nci-szgi-lajos-akarattal-gzolta.html

nacikhaza.blogspot.com/2008/08/ncivadsz-rdemrem-darnyi-andrs-magyarok.html

stulquec 2009.11.13. 11:23:01

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Molnár Alberté már a fél belváros. Alba Regia szálló- ugye már irodaház, az övé. Van tulajdonrésze a felújított árpád-fürdőben. Aztán magyar király szálló. Lassan felvásárolja a fél belvárost! Meg ugye a híres kurva Metro-telek is az övé volt. Nem csoda, hogy egy éve felgyújtották a kocsiját. Higgyétek el nekünk is már tökünk tele van belőlük. De hát ugye Fehérvár lakosságának jó része a belvárost teljesen elfedő panel-beton rengetegben tengeti életét, így nem csodálkoznék ha megint a szocikat választanánk meg..

kiskakas, topogó megvan. gondűző is. :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.13. 11:26:27

@eszkep: jaajmááá. ez egy fake. ezt az idiótát senki nem veszi komolyan. még ő sem saját magát :)))

saku 2009.11.13. 11:27:01

"Székesfehérvár szívében ez a terület tényleg a nemzet fontos emlékhelye kell, hogy legyen nem csak a fehérváriak, hanem minden magyar számára az országhatáron belül és kívül."

emlekezni fogunk ratok, ne aggodjatok...

stulquec 2009.11.13. 11:27:27

Jah egyébként 4 éve adták át 4.5 milliárdért felújított Vörösmarty-színházat. Többszáz! hibát fedeztek fel rajta a szakértők! Tehát az van, hogy az építő cég tönkrement nem fizet. vezetői elérhetetlenek, irodáik felszámolva. A cég még csak nem is a legjobb ajánlatot tette még is ő nyert. olvassatok utána! beszartok! ez is simán megér egy posztot.
( a színházigazgató az állatdoki a cib-bankos reklámból) :)

www.szekesfehervar.hu/index.php?pg=news_63175
www.fehervartv.hu/ video oldalt a negyedik.

badblood 2009.11.13. 11:29:33

EZ MIEZ???? Vagy divatosan kérdezve: WTF???? Télleg!! Pályázok az "épület" nevére! xD A WTF-el!! Hátha pottyan egy-két milka xD

Marcellusca 2009.11.13. 11:32:00

@Őrnagy Őrnagy: Esztetet a Zűd Elefántot nem ösmerem. Annyit nem ittam. :D A többi, pölö Fapados valahonnan/valamijért megmaradtak emlékezetemben. :DDDD

@Seduxen: Mármint engem vagy Artúrkát? :DDDD

stulquec 2009.11.13. 11:33:41

@Marcellusca: Fapados teljesen felújítva, ilyen hun-szittya nagymagyarosra megcsinálva! De tele van plazamtévével és van digi! Bl-t mindig ott nézem! :)

2009.11.13. 11:38:09

@eszkep: Úgy 93-94 óta kezd ez a szerencsétlen város úgy kinézni, mint csikágó. :-(

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.11.13. 11:44:50

Az eredeti az szerintem kurva jól néz ki.
Ez meg a mi fasz? Olyan az egész mintha painttel rajzolták volna ,de komolyan. Ettől szebbet rajzolok 3d-ben bármikor.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.13. 11:46:53

@zero: jaja, az alsó csíkban pedig az figyelhető meg hogy milyen szépen illeszkedik a környezetébe.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.11.13. 11:48:47

A 3. helyezett az kurva jól néz ki.
Ezzel a színes kockával mi a szándékuk? Most nemzeti emlékhelyet csinálnak vagy valami meleg kultúrtalálkozó színhelyét alakítják ki?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.13. 11:59:01

@eszkep: @Marcellusca: pl ezt is be lehetne olvasni hétfőn a kárászköcsögnek, vagy valamelyik fasszopónak:

kuruc.info/r/35/41978/

"Idősebb fia közben megerőszakolással fenyegette a sírva mentőért könyörgő Emesét, valamint a rémülettől bepisilő, akkor ötéves Zsófiát. "Tarts ki, apa, hozok segítséget" - mondta a nagyobbik gyermek, és a kicsi kezét fogva futni kezdett, amikor a tömeg már az autót verte szét."

azt hiszem, most rá kell gyújtsak...

Fruttik 2009.11.13. 12:19:39

gratulálok bazmeg. nem baj, van már nekünk egy részeg papírzsebkendőnk nem messze a romkerttől, meg egy Petőfi szobrunk, amin már mindenki betegre röhögte magát. de semmi gond, jöhet ez is, nem oszt, nem szoroz.
atyaég, ezt TÉNYLEG komolyan gondolta valaki?!?!

Fruttik 2009.11.13. 12:33:43

@Őrnagy Őrnagy: gondűző, óóó.... azok a régi szép idők :D egy pallón kellett átmenni az udvaron, akkora volt a sár :D hát igen, vannak kult helyek Fehérváron.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.11.13. 12:37:23

@Seduxen: Hubazmeg! Hát nekem is cigi kellene faszom!

Johnny336 2009.11.13. 12:40:44

Kit érdekel, mi történt 15 évvel ezelőtt?
Ez nem Amerika, hogy precedensjog legyen. Vagy ha az lenne, akkor a rendőrök lelőtték volna a kisebbségi társadalom felét, önvédelemből.

Marcellusca 2009.11.13. 12:43:17

@Seduxen: Ááááááá, vazze!
Követelem vissza a gyógyszerem (moxonidin)!!!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2009.11.13. 12:49:12

Nincs min meglepődni.
Én a Képző és Iparművészeti Főiskolán végeztem, épületszobrászként. 2004 óta nem dolgozok a szakmámban, előtte is csak névelegesen, mert a végzettségemre nincs szükség.
A velem együtt végzettek közül SENKI sem dolgozik a szakmájában.
Műemlék felújításra sincs pénz, új ornamentikával rendelkező épületekre nincs szükség.
Minden bárminemű szépérzékkel rendelkező embert lehúznak, nem lehet érvényesülni a hagyományos építészeti stílusokat, elemeket előszedő pályázatokkal sehol.
Igazából ennek az az oka, hogy nincs olyan cég aki a kivitelezést meg tudná oldani.
Ma a betonelem és a fém, üveg, műkőburkolat a nyerő kivitelezés szempontjából.
Olcsóbb, nem igényel nagy szakértelmet, gyors és nem igényel szakmai munkát igénylő karbantartást túl sűrűn. Nem mellékesen a munka és anyagköltsége kevesebb, de ugyanannyit lehet érte elkérni, mint egy ugyanolyan méretű, funkcionalitású, csak esztétikailag értékesebb épületért.
Cserébe legalább ronda.

Azt hiszem érthetőek az okok az ilyen jellegű pályaművek kiválasztásánál.

stulquec 2009.11.13. 12:51:11

@Fruttik: Hát igen ha Pécs pályázhat a Balkán kulturális fővárosa címre, mi fehérváriak nyugodtan beadhatnánk a pályázatot az Elbaszott Köztéri Emlékművek és Épületek Fővárosa címre. Tuti nyernénk! Alapból abból kiindulva, hogy a 70-es, 80-as években az egész belvárost körülkerítették panellel. Bárhonnan jön az ember a városba csak az elbaszott panel épületeket látja. Pécs belvárosát nem rakták tele, kitették őket kertibe meg uránba a picsába. Aztán a főtéri Taknyoszsebkendő emékmű, a polgármesterre hasonlító petőfi szobor, zichy ligetben a milleniumi elbaszott bárka, pláza előtt a semmire nem jó vizesbetongömb és még reggelig lehetne sorolni.

Hálisten van egy Bory Jenőnk meg Kocsis Balázsunk akik azért próbáltak rendes szobrokat is alkotni.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.13. 12:53:02

@Noname Cowboy: @Marcellusca: nem vagyok egy túlzottan érzelgős típus, de elképzeltem ezt az egész szitut (már amennyire el lehet...), és ha azt mondom, hogy megjelent a gombóc a torkomban, akkor az még enyhe kifejezés.

na a "szegény áldozatok" faszság helyett, csak EGYSZER kellene ezt idézni a tetves médiának. Csak egyszer.

na innentől kezdve:
1: nem is olyan túlzó az ítélet
2: nagy kár, hogy nincs halálbüntetés

SirBors · http://kisby.blog.hu/ 2009.11.13. 12:55:16

Hát ez valami kikúrt csúnya. Már bocsánat a kifejezésért.
Az eredeti terv kifejezetten pöpec, de a II. III. helyezett is kenterbe veri ezt az undormányt.

suski 2009.11.13. 12:58:37

ismét off

@Seduxen: á, nem nekik van itt félnivalójuk Romano szerint: "Szörnyű, az egész országot megrázó tragédia történt Olaszliszkán, amely ráadásul kitűnően alkalmas a cigányok agresszivitását állító sztereotípia erősítésére. A nyomában feltámadó, az esetet nemzeti üggyé szublimálni akaró akciók sorozata félelmet keltett bennem, s biztos vagyok abban, hogy nem csak bennem."

Most majd attól fognak félni, hogy egy ilyenért életfogytot lehet kapni. Juj. Dühöng a fasizmus.
Majd lesz riport a lecsukottak gyerekeivel vmi gagyi mûsorban, ahol egy zacskó csipszért majd szépen elsírják, amit megrendelt az újságírócsapat.

suski 2009.11.13. 13:03:54

@stulquec: no azért Pesten is van rozsdásdurung- erdô pl., közvetlenül a beszart márványkorong (idôkerék?) mellett...kíváncsi vagyok mikor borul fel és csap agyon vmi turistát. Mennyibe került? Egymilliárd vagy vmi ilyesmi?
Kéne ezekrôl is vmi lista...

eszkep 2009.11.13. 13:04:16

@Seduxen: Lol!! Ezt olvassátok:

"Az életfogytiglanra ítélt másodrendű vádlott, H. Kitty édesapja elmondta, hogy bűnösnek érzi magát, noha ő nem rúgott egyet sem Szögi Lajosba. „Korábban bűnöző voltam, de az utóbbi időben már nem” - mondta arról, hogy az ítélet szerint ő elvetemült, a társadalomra rendkívül veszélyes ember. A férfi ígéretet tett arra, hogy az ő családtagjai, rokonai nem állnak bosszút, nem fogják Szögi Lajos családját, hozzátartozóit zaklatni bántani."

Ezt meg kell köszönnünk???

index.hu/bulvar/2009/11/13/olaszliszka_masodfok_itelet/

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.13. 13:13:44

@eszkep: ezt már tényleg nem hiszem el baszdmeg... hogy lehet egy embe... öö, pardon, ezek nem azok. szóval hogy lehet egy két lábon járó szövethalmaz ilyen alantas, undorító, aljas féreg.

kin akarnál bosszút állni, te rohadék söpredék, hogy dögölnél meg a börtönben, a kurva anyád, aki erre a tetves világra szart.... hogy van bőr a pofádon az áldozat családját csak a szádra is venni? szívből remélem, hogy pár embernek vannak megfelelő kapcsolatai abban az intézményben, ahová kerültök, és már csak zsákban hagyjátok el a börtönt...

húúúdekibebaszott ideges lettem....

@suski: azbaszdmeg. megint ezek a férgek lesznek áldozatnak beállítva. köpedelem ez az ország baszdmeg... a kurva újságírók inkább Szögi Lajos gyermekeit kérdezgessék, vajon járnak -e még pszichológushoz? vajon mennyire ment tönkre egy család élete, mert elvették az életét egy férjnek, és apának?

hogy az a ..... ááááá

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.13. 13:18:05

@eszkep: ja, "szegény" H.Dezső, aki neeeeem elvetemült féreg ám, neeeeem, vajon hány eljárásnak volt eddig alanya? na? 1 és 20 közötti számot kérek... KIVÉTEL NÉLKÜL MIND erőszakos bűncselekmény.

"Balla Lajos bíró az ítélet indoklásában kitért arra, hogy ifj. Horváth Dezső labilis idegrendszerű, indulatait nem tudja levezetni, ha a realitásoktól elszakad, fennáll az esetében az öngyilkosság veszélye. Apja, id. Horváth Dezső vonatkozásában a szakértő azt állapította meg, hogy domináns személyiségű, agresszív, indulatos. Ő 2006. október 19-én öngyilkosságot kísérelt meg az előzetes fogvatartás során. "

hvg.hu/itthon/20091113_olaszliszkai_lincseles_targyalas.aspx

Miről is beszélünk még a kurvaéletmocskosfaszát, azt???

Marcellusca 2009.11.13. 13:31:11

@Seduxen: Menj és szívj el vagy két cigit! :D

Az a hír megvan, hogy átadták az új bűnügyi DNS labort?
Múltnap láttam valamelyik híradóban.
Úgy legyen lottó-ötösöm, ahogy már az elején ráéreztem, hogy mivel fognak példálózni!

Igen, igen.
A több, mint egy évvel ezelőtti czigány-leszámolást hozták fel.
Hogy ott is a DNS-mintának köszönhetően találták meg a testvér-párt.

Fruttik 2009.11.13. 13:35:31

@stulquec: Bory Jenő, na igen. a Bory-vár az abszolút kedvencem Fehérváron, ha tehetek kimegyek oda, és csak vagyok.
a Zichy-ligeti hajót meg már el is felejtettem :S
és valóban, évek óta módszeres teszik tönkre ezt a várost is.

eszkep 2009.11.13. 13:52:42

@Seduxen: H.Dezső, aki neeeeem elvetemült féreg ám, neeeeem, vajon hány eljárásnak volt eddig alanya? na? 1 és 20 közötti számot kérek..

"A tettesek még a helyszínen összebeszéltek. Az akkor 36 éves, tíz (!!!) alkalommal elítélt idősebb H. Dezső vezetésével kitalálták, hogy fia, ifjabb H. Dezső és unokaöccse, Sz. András vigyék el a balhét."

TÍZSZER volt tüntetve (ez tehát a jogerős, befejezett eljárás!) ba'meg!!!! 36 évesen... És szabadlábon volt!!! Ez hogy lehetséges?????????????

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.13. 14:04:09

@eszkep: bííííp! helyes válasz!

eegen, ez egy érdekes kérdés.

nol.hu/belfold/olaszliszka__sulyosbitott_iteletek

meglepő módon, a "konkurenciánál" lehet kommentelni a cikket! SŐŐŐT! Valaki belinkelte a vastagbőr egyik post-ját (az ámerikkájjji "óóóócsóóóó" börtönről :))) ).

uszidzsinga 2009.11.13. 14:27:15

Középiskolás első rajzóráim után egy ilyen tervet akkora karóval dobtak volna vissza hogy nem fér a naplóba. Ezek még meg is akarják építeni, gatyaúristen!!! :o

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.11.13. 14:30:25

...ezt láttam már én is (fehérvári vagyok), bizony az én gyomrom is megfordult a saját tengelye körül :D

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.11.13. 14:45:58

Nekem a 3. jobban tetszik, de ez a szépségversenyeknél is így van, ott is a 3. tetszik mindig legjobban.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.13. 14:58:00

wehehehe, Laspalmas átruccant a "lövészárok" túloldalára :)))

nol.hu/belfold/olaszliszka__sulyosbitott_iteletek

Dzsentrisvihák 2009.11.13. 15:04:37

Ezt a hányást komolyan is gondolják? Rühellem, hogy az összes ilyen jellegű és horderejű munkát tehetségtelen, de haveri építészekre bízzák, akiknek addig terjed a fantáziája, hogy kocka, meg téglatest esetleg valami retardált bauhaus gány... Vissza a szecessziót és a neobarokkot!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.11.13. 15:04:59

@Seduxen:

A kutyafitneszes cikküknél regisztráltam, aztán időnként átnézek ;)

Most meg nézd meg, az egyik idióta Szögi Lajos meggyilkolásához a nyilazó magyarokat, meg a kunok megtérítését hozta ellenpéldaként......

Petiking25 2009.11.13. 15:48:17

Most van az, hogy jobban járnánk ha ellopnák a rávaló EU pénzt, és soha nem épülne meg...

Rwindx 2009.11.13. 17:39:16

Ugye ez vicc? Valami ovodás zsírkréta rajzoló verseny győztese. Ugye?
Ugye????

Akárki is csinálta, remélem nem meri magát mérnöknek nevezni. Ha igen akkor én kitalálok magamnak valami teljesen más szakma elnevezést, de ezt ne.

Zero pls, legyen egy update hogy ez csak vicc volt. Én megbocsátok Ericnek csak legyen egy update.

Tarackos Sül (törölt) 2009.11.13. 19:32:26

LOL olyan mintha hibás lenne a kép . . . mint egy sérült jpeg . . . .

Az első kép viszont pofás a korábbi tervvel. Offkúrsz az nem épül meg, Abszurdisztán tehát hű marad nevéhez.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.11.13. 21:36:38

@Tarackos Sül:

Persze....de ha megépülne, biztos te skandálnád a leghangosabban, hogy "mi a francnak egy ilyen házcsontváz?".
Bevallhatod xD

Készpénz Jancsi 2009.11.13. 23:35:20

Szerintem:

1. Az, hogy kézi rajzzal próbálja valaki elmesélni az ötletét, nem baj, ugyanakkor a sok milliós díjazások fényében valóban készíthettek volna valami ütősebbet. Ettől még lehetne jó a terv.

2. De nem az! A föld alá kényszerített metrómegálló-kripta-bevásárlóközpont image nem segíti az egészséges nemzeti érzés felépülését, a grandiózusság hiányzik majdnem az összes pályaműből, detto a tavaly készült. (Tisztelet a kivételnek: pl Karácsony Tamásék munkája, de az is nyomasztó kissé)

3. A fehérvári bazilikában volt eltemetve árpádházi királyaink többsége, egyes feltételezések szerint Mátyás király is itt építtetett kriptát magának. Aztán az ideiglenesen hazánkban tartózkodó török csapatok lőporraktárnak használták az épületet, ami teljesen meglepő módon felrobbant és a földdel vált egyenlővé. Nem maradt semmi, nulla, zéró, a történelmünk egy része ezzel el lett törölve. Az aquincumi romok jobb állapotban vannak! Mégis szakrális szempontból a legfontosabb hely az országban! Kéne ide egy Jó Kis Emlékhely!

4. De az mszp-nek ez sem sikerült! Pont ők akarják definiálni a nemzettudatot? Az ő pedigréjükkel? Úgysem fog nekik sikerülni! Csak az a baj, hogy megint elfüstölünk 1.7 milliárdot valami trafóházra, ami 20-30 év alatt lepusztul, aztán jön majd a dózer.

Készpénz Jancsi 2009.11.14. 00:01:32

5. Még valami: az egésszel az a baj, hogy az építészek nem mertek "nagyban" gondolkozni. Nyilván egyelőre a városvezetés megköti a kezüket, de azért a kis gnóm klinkertéglás kapuért a főút felől nem kár, több hely kéne. Illetve több pénz; nem is több, hanem konkrétan gdp százalékokban gondolkodjunk: az esztergomi vagy Szent István téri bazilika kaliberű projectet érdemelne meg a téma. Az meg nem fog menni egy 4 éves kormányciklus alatt.

6. Pihentessük a terveket és térjünk vissza az ügyre 5-10-20 év múlva, ha lesz rá pénz!

ati27 2009.11.14. 12:05:11

"Engem csak az érdekel, hogy megvan-e még a Gumikacsa, a Kiskakas meg a Topogó? :DDDD"

A "gombát" és a pingvint kihagytátok! Azok is legendás helyek. A tervről: Fehérvárra jártam hosszú-hosszú évekig, nap mint nap. Hát mit ne mondjak, ennek a förmedvénynek az elődje, amit csak pók néven emlegettek, hát az sem volt semmi. Ki is csapta a biztosítékot. Azt kell hogy mondjam, az funkcionalításában, és kinézetében ehhez képest maga a "konzervativizmus" volt!

Készpénz Jancsi 2009.11.14. 14:21:25

7. A másik, hogy komolyan gondolják , hogy mondjuk egy osztálykirándulás során a gyerekek nem fognak az unalomtól elájulni, hogy leüvegezett romok és üres sírok felett járkálhatnak? Az kell, hogy összecsinálják magukat az élménytől és felnyíljon a szemük. Az építész szakma próbáljon kilépni az őt régészetileg érdeklő romkonzerválás bűvköréből. Mint vizuálisan, mint intellektuálisan kevés, hogy térdig érő régi falakat mutogatunk, többre van szükség, amiből a lélek építkezik. Próbáljuk elengedni a múltat: ha 500 éve ledőlt a bazilika, akkor ledőlt, tessék kigondolni valami újat, ami legalább annyira magasztos. A valaha volt alaprajz ápolgatása kit érdekel a szűk szakmán kívül??

rudebwoi 2009.11.14. 21:33:18

ez meg mi a here??? ezt nem gondolhatjak komolyan!
es mosolyogva fizetnek.... a pofam leszakad. nem tudom elhinni, annyira abszurd.
szerintem arra jatszanak, hogy a nepnel elszakadjon a hur... ez csak a legujabb durva provokacio! ^^

reKorrekt 2009.11.14. 21:57:04

Jézus Mária.
'Asszem e láttán néhány királyunk elkezdene forogni a sírjában...

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2009.11.16. 12:43:58

Azt hittem, hogy a "csótánynál" már nincs lejjebb... de az is le lett bontva később...

veszettfejsze 2009.11.16. 16:25:25

Miért van az, hogy kapásból lekutyap.csázza mindenki a modern épületeket/terveket Magyarországon? Gondoljátok végig egy kicsit másként: hány kortárs modern épületet ismertek a világból, amivel össze tudjátok vetni? (Az ismerést itt nem az egy pillanatra láttam és tetszett/nem tetszett értelemben értem.) Mennyire ismeritek a modern építészetet úgy általában? Egy ilyen terv sok ember sok munkaórája után születik, nem 5 perc alatt hányják össze. Nem lehet a kritikáját se egy "ez mekkora szar!"-ral elintézni. Egy szakmabelinek is hosszabb időt kell szánnia egy terv megértésére, hát még egy laikusnak. Az építész tervezéskor számos tényező mentén mozog, sok minden határolja be egy épület kialakításának lehetőségeit: szabályozási tervek, építési jogi előírások, szabványok és jogszabályok, megrendelői akarat, az épület funkciója, városépítési megfontolások, a helyszín fizikai adottságai, műszaki, kivitelezési korlátok, stb. Nyilván sokat számít az építész saját ízlésvilága és a helyszínről és a feladatról kialakított képe is. Ezen tényezők közt kell az egyensúlyt és ideális kompromisszumot megtalálva megtervezni az épületet. Ez nem könnyű feladat, és meglehetősen sok idő és munka szükségeltetik egy ilyen tervhez. Ezért igazságtalan a mai "instant"-vélemény kultúra: vetek egy pillantást a látványtervre és már el is döntöttem, hogy rossz/jó. Ez azért nem ilyen egyszerű. És persze ezen az sem segít, hogy az emberek többségének a modern építészet érthetetlen, mert nem ismeri és nem is veszi a fáradságot, hogy megismerje. És amit nem értek, az zavar, és akkor az csak rossz lehet.
Pedig ennyivel nem lehet és nem is szabad elintézni a modern építészetet. Vagy épp a modern művészetet egy az egyben.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.16. 17:20:18

@veszettfejsze: TESSÉK? Látom hozzáértő vagy. Légyszives magyarázd meg nekem hogy az az IZÉ hogyan képes olyan szakrális üzenettel bírni, ami a Bazilika létéhez méltó? És mennyire illeszkedik bele a környezetébe? Tényleg, komolyan kérdezem, hátha csak én vagyok hülye korlátolt.

Tündér_Lala 2009.11.16. 17:28:27

@veszettfejsze: Ez azért van, mert a modern művészet képviselői nagyon gyakran nyiltan provokálnak és a gagyi szart (haverjaik segítségével) eladják a sznob marháknak. Tudok kellemes és szép modern műalkotásokat, de többet tudok ami szar (szó szoros értelemben Dali szarral festett képe állítólag).
Ez egy nemzeti emlékhely és nem alkalmas arra, hogy kísérletezésképpen valaki 1,7 Md-ért valami színes kockát tegyen oda. (A foszöld bunkerházat egy döntési hiba nyomán vagy 30 éve nézzük a Tud.Akadémia mellett.)

süti beállítások módosítása