Skip to content


       Szűrés lista

A multik bélyege: lopósak vagyunk

Angliában, Belgiumban, az USA-ban (és még ki tudja hol) évek óta működik az önkiszolgáló vásárlás. Vagyis bemész a boltba, telepakolod a kosarad, majd lehúzod a szkenerrel a cuccokat, és fizetsz az automatának. Nem ülnek alkalmazottak a pénztárakban, csak a rendre figyelnek. A módszer pedig működik, a vásárlóknak is tetszik, és a boltokat sem lopják szét.

Ugye milyen elképzelhetetlen ez nálunk? Ahol már akkor morognak a hátad mögött, ha nem kp-val, hanem bankkártyával fizetsz? Vajon mekkora anyázás lenne az önkiszolgáló kasszáknál? "Igyekezzé mán te idióta!" és társai. Vajon egyáltalán hány százalékát fizetnék ki a kosárba pakolt áruknak az emberek? Mert bár az élelmes megélhetési bevásárlók sem egy elhanyagolható csoport, de tudvalevő, hogy itt nálunk még a jómódúak is szinte rávetik magukat az akciós meg repicuccokra, és nagyon büszkék, ha spórolnak 3 forintot a liszten, netán valamit sikerül ügyeskedniük.

Szóval szerintem egész egyszerűen nincs rá esély, hogy ezt a rendszert Magyarországon bevezessék. Egyszerűen mentalitásbeli különbségek vannak a "nyugattal", persze ezek nyilvánvalóan összefüggnek azzal, hogy a magyar bérek köszönőviszonyban sincsenek az árakkal.

Nézzük mi a véleménye a rendszer magyarországi bevezetéséről a mosolygós, "vásárlóbarát" multiknak.

Az [origo] több élelmiszerbolt-hálózatot, az Auchant, a Tescót, a CBA-t és a Spart kérdezte arról, mit gondolnak az önkiszolgáló fizetésről. Mindenütt elmondták, hogy nyitottak az újításra, de egyik helyen sem gondolkodnak komolyan az önkiszolgáló rendszer bevezetésén, még a kipróbálását sem tervezik. Többen hivatkoztak arra, hogy nagyon sokba kerülne az önkiszolgáló rendszerek kiépítése.

"Külföldön a Tesco áruházakban is vannak ilyenek, de az más közeg, más kultúra, más versenykörnyezet" - közölte a Tesco szóvivője, Hackl Mónika, azt azonban nem akarta részletezni, hogy miben más a magyar vásárló, mint a külföldi.

Az Auchan szóvivője, Gillemot Katalin arra hivatkozott, hogy a hipermarketjeikben a vásárlók szeretik a pénztárosok kedvességét, és azt is, hogy bezacskózzák nekik az árut, ezt a szolgáltatást pedig nem akarják elveszteni.

Óvatosan fogalmazott Laber Zsusa, a Spar szóvivője is. Azt mondta, nem áll szándékukban megbántani a magyar vásárlókat, akiknek túlnyomó része becsületes, de a válsággal együtt megszaporodtak náluk a bolti lopások, amelyek száma az alacsony életszínvonal és a munkanélküliség miatt amúgy is magas. Szerinte még nem jött el az ideje, hogy az önkiszolgáló kasszákat bevezessék itthon, mert bár nagyon "modern és innovatív eszköz", de még nem világos, hogy "a kereskedőnek nem lenne-e kárára".

A CBA-ban 2009-ben a korábbinak több mint a duplájára nőtt a bolti lopások száma, ezért attól tartanak, hogy az önkiszolgáló kasszák "támadási felületet adnának a bűnözői csoportoknak". Fodor Attila szóvivő szerint jelenleg ehhez az újításhoz nem megfelelő "a gazdasági és morális helyzet". Az üzletlánc egy XI. kerületi boltjában az üzletvezető helyettese ezt úgy fogalmazta meg: "kegyetlenül lopnak itt nálunk".

Szeretném, ha valami illetékes - jogvédő, ombudsman, bárki - felszólalna, és kikérné magának a multik válaszait, mert azok bizony a rasszizmus iskolapéldái. Megbélyegezték a magyarokat, hogy lopósak. Ezt így lehet?

Viccen kívül pedig: Ti el tudjátok ezt itthon képzelni? (Nem, nem a csajt.)

(képek és szöveg: [origo])

Címkék: multi társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr851653751

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bravó Draskovics, felébredtél? 2010.01.08. 11:29:59

Vazzeg. Shadearmy küldött nekem egy Indexes linket, Kártérítésre kötelezik a tolvajt címmel jelent meg egy cikk. Az MTI-re hivatkozva leírják, hogy "Én minden miniszteri posztra alkalmas vagyok" Draskovics Tibor, igazságügyi és rendészeti min...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ralph Cifaretto 2010.01.08. 11:49:23

Azért ne csináljunk magunkból hülyét! Kinn is lopnak a boltokban rendesen. Az önkiszolgáló fizetés kinn is csak úgy működhet, ha szigorú ellenőrzés van.

sorokinV 2010.01.08. 11:51:52

Majd ha a t. multic nem rohadt húst és vizezett sajtot árulnak, akkor majd nekiállok szégyenkezni, hogy szerencsétlen hazámfiai feltehetőleg nem rendeltetésszerűen használnák az önkiszolgáló pénztárt!

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.01.08. 11:52:07

@Rékuc: "Jó volna már elhagyni ezt a bezzegnyugatonmindenkigazdag tévhitet, mert nagyon nem igaz. Igen, jó fizetésem van, de egy 33 négyzetméteres albérletért kereken 160.000 forintnyi koronát fizetek, szóval kiadások is vannak bőven."

A "bezzegnyugatonmindenkigazdag" tényleg tévhit, ezt sokan nem is vitatják, hogy ott se kolbászból van a kerítés és bizony a pénzért dolgozni kell és kiadások is vannak. Szerintem, akinek egy kicsi esze is van ezt nem vitatja!
DE...
Nem mindegy, hogy a folytonos kiadások az ember bérét mennyire emésztik fel. Mennyire érintik érzékenyen a közüzemi díjak emelkedései. Miközben azt hallja, hogy melyik párt, politikus, cégvezető épp mennyit lopott. Közben provident olyan reklámokat tol a tv-ben, hogy gyorskölcsönt kell már a számlákra is felvenni. (K****ra megalázó reklám.)

A következtetés inkább az, hogy: "bezzegnyugaton" mindenki kényelmesen kijön a munkabérből. Ezért "menekülnek" innen az emberek. És akik mennek azok tudják, hogy ott is keményen kell dolgozni és az átlagbért alulról karcolgatja majd az övék, de nem kell megélhetési gondoktól rettegniük.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.01.08. 11:52:42

@laspalmas: dvd lejatszo az pont olyan dolog, ami nelkul amugy sem lehet am elni...

Ralph Cifaretto 2010.01.08. 11:53:55

@Rékuc: Nagy tisztaság, nagy rend. Jártál Londonban? Okádék.

Bankersbox 2010.01.08. 11:54:44

@derelyegrádi szellem: Szombaton piacra? Viccelsz? K. sokan vannak, nincs kedvem tulekedni, sorban allni. Mondjuk hust en sem veszek ilyen helyen. Hetfon is ezt egy kis hentesnel vettem meg, aki miutan betette a zacskoba, figyelmeztetett, hogy amint hazaerek, bontsam ki, mert meg meleg, nehogy befulledjen... Es nem azert, mert kint 30 fok volt es nem mukodott a hutoje....

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.08. 11:58:36

@Rékuc: "De szerintem ez mindenhol így van, a tehetősebbek spórolnak, aki pedig napról napra él, az hajlamos a hülye kiadásokra, herdálásokra."
Miért is van ez? Szerintem pont azért mert vannak vágyai, amiket időnként ki kell elégíteni.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.01.08. 12:03:59

@Talon Karrde: Nem beszélve arról, hogy az embert reklámok formájában mennyi agresszív inger éri nap mint nap. És ezt sokan nem képesek a helyén kezelni.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.01.08. 12:04:28

@Fell Bandi: Az uborkának nincs vonalkódja. A rövid kódja 11(TOP), amit a pénztáros pötyög be, esetleg kikeresi a lapozóból. 8-as menüpont, saláta.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.08. 12:04:47

@Fell Bandi: JAJA, te voltál a pénztáros, gondolom, mennyit kaptál zsebbe?

mind2 (törölt) 2010.01.08. 12:05:24

@derelyegrádi szellem: az első, ami az ecetről eszembejutott ( és igazam lett ) :)
"A smörgasbord, a pazar karácsonyesti vacsora előtt szaunába mennek a skandinávok. A karácsonyi étkezési szokások családonként és területenként változnak, de ami szinte mindenhol megtalálható, az a főtt sonka, svéd fasírt, ecetes hal, lazac, sós-ecetes lében pácolt hering,.... "

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.01.08. 12:06:06

@Fell Bandi: Bocs, nem akartam belekötni, csak szar napom van. Tényleg bocs.

derelyegrádi szellem 2010.01.08. 12:07:17

@Nyman:

Ha ez csak a hétfő/szombat reláción múlik, akkor nem bánom, te menj hétfőn! :-)

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.01.08. 12:08:02

Bár ez a lapozó is érdekes találmány. Az aszalvány menüpontban van többek között a görögdinnye és a sárgadinnye.

Várkonyi 2010.01.08. 12:09:09

@Rékuc: Jajj felejts már el ezt a "nyugaton bezzeg annyira tudnak viselkedni az emberek" dumát.
Attól hogy rendet tartanak, még belülről üres, kiégett emberek. Svédországban élsz, hát tudnod kéne, hogy milyen eszközökkel küzdenek pl. az alkoholizmus ellen...
Egyébként is felejtsük már ezt a szart, hogy nyugat bármiféle módon is például szolgálhat számunkra. A magyarság keleti gyökerű, a mostani szarból való kilábalásunkhoz tehát inkább a kis sárkányok (Hongkong, Szingapúr, Tajvan, Dél-Korea) kollektív társadalmi példáját kell figyelembe vennünk, mint az angolszász individualista zsákutcát.

Visszatérve a multikhoz: keményen meg kell őket rendszabályozni, mert a pénz 90%-át kiviszik az országból. Minden egyéb állam szigorúbban bánik a multijaival, csak mi babusgatjuk a rohadék pénzszipolyozó férgeket.

Taktikai Atompingvin 2010.01.08. 12:10:20

A szóvivők szövegeiből az jött ki, hogy jó nekik a rendszer így, ahogy van. Nekik tökmindegy, hogy miből vásárol a kedves vevő (fizetés, nyugdíj, segély vagy "egyéb" jövedelemforrás), csak VÁSÁROLJON. Ez a bevezetni kívánt rendszer nem lenne jövedelmező. A parizert lopó nyuggert egy szem biztonsági őr is meg tudja állítani, és amúgy sem okoz komoly anyagi veszteséget. Ezen két tulajdonság egyikét sem lehet elmondani a "bűnözői csoportokról". "És itt van a kutya lényege eltemetve..."

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.01.08. 12:12:30

Még annyit hozzátennék, hogy annyira azért nem népszerű ez az önkiszolgáló kassza, mint a cikk állítja. A helyi (ír) Tescoban négy van, de jó, ha egyet használnak. A "nép" inkább beáll a "kasszásnénis" sorba, nem keresgeti a vonalkódot; gyorsabban is végez :-)

Fell Bandi 2010.01.08. 12:13:26

@Kiddy: igen, újabban van ez a rendszer, amit írsz. de néhány éve - nem tudom mióta, mert ritkábban járok tecsóba mint zsinagógába - te mérted le az ubit, és ragasztottad rá (vagy a kamerára) a vonalkód címkét. de nem voltam ott, csak a dicsekvést hallottam.

PublicEnemy 2010.01.08. 12:15:25

@Seduxen: Ünnepek előtt mondtam neki,hogy:
"Én leszek a szexuális tárgyad,én kielégítem a vágyad..." ....és hát,megvolt. :)))
Na,azóta csak a gondok vannak.
Sose lőjj házinyúlra!

picur3ka 2010.01.08. 12:16:44

Itt az 5%-os ecet a legerosebb, amit mindenutt lehet kapni, na abbol sokat el lehet hasznalni. Aztan a gyengebbekbol meg meg inkabb.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.01.08. 12:17:48

@Hülyegyerek: És ez a másik rákfenéje a rendszernek: többek szerint tudatosan teszik tönkre az országot. Szerintem NEM! Tönkremegy az magától is, mert nem figyelnek oda rá. NEM ÉRDEKLI A POLITIKUSOKAT AZ ORSZÁG SORSA.
pl.: horn gábor elszólaása, miszerint az szdsz érdekei fontosabbak az ország érdekeinél. Vagy a mai példa, hogy az mdf most fodor gáborral tárgyal, mert így kapnak anyagi segítséget a kampányukhoz. Egy korábban kormányzó párt, akik tűzzel-vassal tiltakoztak bokros lajcsi és csomagja ellen. Mára hirtelen összeborulós cimbik lettek ?!?!?
KÖZBEN AZ ORSZÁG MEG SÜLLYED TOVÁBB A SZARTENGEREN, DE ŐKET EZ NEM ÉRDEKLI, EZ MÁR LEGYEN ANNAK A PROBLÉMÁJA, AKI EBBEN ÉLI HÉTKÖZNAPJAIT.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 12:18:41

@mind2: smörgasmargarin

mást nem tudok mondani, kéremkacsojjjjakiiii :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.08. 12:18:58

Az a helyzet,sajnos itt nem csak a cigók lopnak.Sajnos mi is olyanok vagyunk,hogy nem tudjuk miért de elvisszük.:(( A másik dolog pl.: a rongálások pl.:vonatokon amit csinálhat cigány,paraszt vagy elszállt hülye egyetemisták...:))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 12:19:32

@PublicEnemy: és mi van akkor, ha támad? :)))

ha meg "megvolt", akkor mit kell nyekegni? inkább örülj vinszent :)))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 12:23:04

@Rékuc: jó, nem mondom, hogy mi mindenhol kitakarítunk magunk után, de úgy hagyjuk el a szobát, ahogy érkezéskor átvettük. sőt, lúzercsalád lévén még az ágyneműt is lehúzzuk (kivéve, ahol kategórikusan kérik, hogy NE)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.08. 12:23:33

@PublicEnemy: Höhö. Nincs jobb egy jó kis munkahelyi veszekedésnél,amikor mindenki titeket figyel.:))

Taktikai Atompingvin 2010.01.08. 12:24:01

@csabapayne: A politikusok és a multik közti összefüggésről: a multik vezetőiknek érdekük, hogy profitot termeljen a cég, mert őket nem a pénztárosok választják, hanem a befektetők. A politikusoknak viszont nem érdekük hogy jól működő országot hagyjanak a 4 év múlva érkező új vezetésnek. Nekik az az érdekük, hogy minél több téglát lopjanak el úgy, hogy a fal még ne dőljön össze. Csak az hajlandó itt rendbe tenni a dolgokat, aki hosszú távon akar berendezkedni. Vagy még az se....

Marcellusca 2010.01.08. 12:27:19

@PublicEnemy: Most dicsekszel vagy panaszkodsz? :D

Csurár apuka 2010.01.08. 12:28:41

Pár év és tutti bevezetik majd. Nem kell annyi pénztáros. Költségcsökkentés hosszú távon. Vásárlók szeretik. Egyszerű használni.
Az meg, hogy a "nyugati" népek nem olyan lopósak, meg becsületesek, hülyeség. Magyar se rosszabb semmivel mint az ír meg angol stb.

zsoltix 2010.01.08. 12:32:03

@laspalmas: Mikor bevasarlokozpontban bevasarlokozpontban, volt egy eset, mikor egy 100ezer koruli LCD monitort probaltak kivinni a megelhetesiek. Eltereltek a kasszasgyerek figyelmet, nem latta, hogy a kocsiban van. Csak aztan racsesztek, mert besipolt a magneskapu kifele menet.

zsoltix 2010.01.08. 12:34:10

@zsoltix: Jav.: mikor bevasarlokozpontban dolgoztam

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.01.08. 12:34:13

@Inotai József, A Védett Személy:
Azért vegyük figyelembe, hogy nálunk magyaroknál az elmúlt időszakban a becsület és tisztesség értéke rohamosan lecsökkent, majdhogynem eltünt. (A cigány meg sajátságos értékrendet használ)

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.08. 12:37:49

Ebben a kérdésben a fizetés és az árak viszonya a kulcs,nem az ,hogy magyar,ukrán vagy isteni nyugati e az ember...,a biztonsági őrök ott meg csak dísznek vannak ugye,tolják a kosarat az autóig...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.08. 12:38:26

Ezt a postot is ágoston hányta ki betűtésztából. Nem értem hol itt a vastagbőr, továbbá azt sem értem miért gondolják sokan, hogy nyugaton kánaán van. Igen, van ilyen kint, jó dolog is. De ott ezeknél a kasszáknál is ugyanúgy ott áll a néni. Egyrészt megnézi, hogy mindent lehúztál-e a vonalkódleolvasón, másrészről leméri neked a mérlegelnivaló cuccot, harmadrészről segít a terminál használatában, negyedrészről OTT is lopnak.

..és itthoni áruházláncvezetőként, én is elvetném azonnal ezt a módszert :D

Hanzo The Razor 2010.01.08. 12:39:03

A poszt egyébként felvetette bennem a lehetőségét a szervezett bolti lopás/rablásoknak. Ha már úgyis a mi zsebünkből húzzák ki a pénzt azzal, hogy kiviszik a nyereséget, külföldi árut értékesítenek a magyar helyett, és feszt csak az adókedvezményeket kapják, akkor nekünk is csapatostul kellene elvinni az árujukat, hadd tudják meg, ki a magyarok istene!

ZioN 2010.01.08. 12:39:29

Ezzel megleptetek.Jártam már néhány küldföldi(említett) országban de én még ilyen önfizetős kasszával-bolttal nem találkoztam.

reKorrekt 2010.01.08. 12:41:38

@PublicEnemy: Én 6-ot is elejtettem az évek folyamán, hát hadd ne ecseteljem miért örülök hogy már csak 1 dolgozik itt a csomagból... (feministák kíméljenek)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.08. 12:43:57

@reKorrekt: Férfi létemre(33 éves gyerek):Teee hímsoviniszta disznóó! :))

beleszolok 2010.01.08. 12:47:22

@Razid: És közben nyilazzunk is hátra?

Tind 2010.01.08. 12:48:34

Ilyen rendszert Magyarországon? Hülye vagy-e??? Olyan anyázások lennének, hogy ihaj...
Egy ilyen gép előtt sorban álló vásárlók így néznének ki:
30% öreg -> hiába van nagy kani betűkkel kiírva a kijelzőre, hogy mi a faszt csináljon, ő mégse tudja megcsinálni, mert ő már "túl öreg" ehez és "nem tudja megtanulni"

50% analfabéta -> tipikus magyar analfabéta (legyen az fiatal vagy középkorú aki nem tudja "megtanulni" már ezeket, mert ő nem ebben nőt fel vagy kisebbségi aki csak a vasazáshoz ért) aki még egy mosógépet is 2 napig tanul meg bekapcsolni a kézikönyvből és az új TV távirányítójához is több hónapig csak óvatosan nyúl, nehogy "elnyomjon" valamit

20% modern magyar (mm)-> fiatalabbak (vagy idősebbek akik nem egy kő alatt éltek az utóbbi pár évben) akik, hogy ha az előző 80%-nyi vásárlóhoz nem csatlakozott "mm" aki segítsen nekik, akkor az ő anyázásuk, szitkozódásuk és kínlódásuk miatt a saját agyvizük is felforr és mikor végre ők kerülnek sorra akkor hirtelen nekik is kell pár másodperc, hogy felfogják mi van

Tehát lenne sor, anyázás és még több anyázás.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 12:50:25

@reKorrekt: na ezt most fejezzétek be, jó?

(Nálam - mondjuk úgy -, hogy "fél" elejtés volt: ti asszony ott volt gyakorlaton a cégnél 3-4 hétig. De csak utána lett "meglőve", amikor már nem dolgozott nálunk :))))

Taktikai Atompingvin 2010.01.08. 12:52:56

@Razid: Teljesen igazad van. A magyarok istene biztos tud valami tuti tippet arra is, hogy mivel pótoljuk az elűzött multikat.De ha tudsz, te is megoszthatnád.

reKorrekt 2010.01.08. 12:54:25

@Seduxen: akkor összefoglalnám:
Public: gáztüzelésű
Én: vegyestüzelésű
Sedu: gyorstüzelésű
:)

reKorrekt 2010.01.08. 12:56:02

@Hülyegyerek: Szerinted ha megadóztatnánk a multikat, azok fognának csapot-papot (ingót-ingatlant) és elhúznának a picsába? Komolyan kérdezem.

beleszolok 2010.01.08. 13:01:46

@reKorrekt: Aki szolgáltat, illetve kereskedik, az amíg haszna van, addig nem megy sehova. Akár van kedvezménye, akár nincs. Aki termel, az ha máshol kevesebből tud termelni, az talán elmegy. De lassan leeshetne, hogy nem biztos, hogy az a legjobb, ha pár jüanért kiviszi a termelést egy kvázi ellenfél régióba.

marcinátor (törölt) 2010.01.08. 13:02:35

"A multik bélyege: lopósak vagyunk"
Szerintem a multik, mint hatalmas pénzszivattyúk, sokkal-sokkal többet lopnak tőlünk.

Taktikai Atompingvin 2010.01.08. 13:02:36

@reKorrekt: Attól függ, mennyire adóztatod meg. Ők nem érzelmeskednek, kiszámolják az új adózás mérlegét, a kivonulás költségeit, meg a lehetőségeket máshol. Viszont ha csapatos "kalandozást" vagy "magyar bosszút" rendezünk, akkor egész biztosan.

Várkonyi 2010.01.08. 13:03:05

@Hülyegyerek: közmunkák, közberuházások, infrastruktúra-fejlesztés.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.01.08. 13:04:53

@Hülyegyerek: Akkor keletkezhetne egy "magyar multi", ami átveszi a külföldi szerepét, persze nem 2 év alatt de legalább saját lenne.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.01.08. 13:06:56

@Hülyegyerek: Akkor rajta, szervezzük meg!!!
Én nem fogok krokodilkönnyeket hullatni ha nem lesz tesco, cora, auchan, media markt, mekdonálc, C&A, praktiker...stb.

Taktikai Atompingvin 2010.01.08. 13:09:02

@Várkonyi: Ez eddig oké. De ezek állami munkahelyek, valakinek azt az adójából finanszíroznia kellene. Ha a multi nem is, de a multinak dolgozó pl ezt teszi.
@reKorrekt: Egyébként tisztázzuk le: nem ellenzem, hogy a multikra rárakjunk valamennyit a közterhekből, csupán azt mondom, hogy ésszel kell csinálni, mert az alkalmazottakon kívül még a hazai beszállítókkal is szépen kiszúrhatunk @Razid: hozzászólása pedig nem épp egy óvatos megfontolt lépést sejtet.

Taktikai Atompingvin 2010.01.08. 13:14:06

@csabapayne: "magyar multi" ? És az a magyar élelmiszeren kívül még mit is árulna? Magyar műszaki cikkeket, például mikroprocesszort, plazmatévét stb? Csak nekem tűnik úgy, hogy a magyar forgalmazó mellett kellene egy picikét erősebb ipar is? Egyébként a magyar multi nem magyar, hanem csak simán multi. Nekik tökmindegy, hogy magyar, szlovák vagy zulu vásárol tőle, nekik a profit kell, minél több. Le se szarnák a te érdekeidet.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.01.08. 13:27:47

@Hülyegyerek:
Én ezt úgy értettem, hogy az adott kereskedelmi cég nem külföldi tulajdonban van. Pl.: auchan, saturn. Hanem hazai, merészebb esetben állami tulajdonban. Persze ehhez már egy normálisan működő államvezetés is kéne. Adott esetben a hazai termelőkkel korrektebb módon bánnának. Attól még lehetne ugyanúgy kapni samsung tv-t és AMD processzort is. De ez igenis hathatna ösztönzőleg is a magyar iparra, mert egy adott hazai terméket segítene felfuttatni.
Ne feledd nagy pénzek vándorolnak ki a hipermarketek kapuin át az országhatáron kívülre, amit a nép szorgosan elkölt náluk.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 13:29:25

@reKorrekt: "Én: vegyestüzelésű"

Ezt értsük úgy, hogy te NEMRE való tekintet nélkül "lövöldözöl" ? :))

Félre ne érts, én elfogadom a másságot, csak kérdezem... :)))

Mr. Acid 2010.01.08. 13:31:07

Zero, laspalmas! Erről nem lesz poszt:

"Sokakban felvetődött, hogy az ügyben érintett kézilabdázók - Pesics, Sesum és Uros Vilovski - ellen indul-e eljárás amiatt, hogy a Patrióta lokálban és a bár előtt belekeveredtek a verekedésbe. Ezzel kapcsolatban Fejes Péter elmondta, a nyomozás adatai szerint egyértelműen Marian Cozma volt a megtámadott fél, a sportolótársai az ő segítségére siettek, így semmilyen büntetőjogi felelősség nem terheli őket."
Forrás: nol.hu/mozaik/cozma-gyilkossag__hetszaz_tanut_hallgattak_ki_az_ugyben
Azért il

Mr. Acid 2010.01.08. 13:31:51

A végéről lemaradt: azért ilyet ezzel az üggyel kapcsolatban leírni! Hát, phejj, mocskosgecik!

PublicEnemy 2010.01.08. 13:41:18

@Seduxen: Na,ezt most én se nagyon értettem...bár a 6-ba az is belefér. :)))
Bocs reKorr!!! :)

arlequin 2010.01.08. 13:49:15

@derelyegrádi szellem:
én is piacozom, ha kell hetente többször. a húst, zsírt, olajat, tejet háztól, termelőtől. nem tápos, hanem ridegtartott állatok. na annak van íze. amit a 'nagyok' tartanak... halízű csirke satöbbi. vagy 'tanyasi' kétszerannyiért.

reKorrekt 2010.01.08. 13:51:16

@Hülyegyerek: Rossz a példa. A plazmatv a tescoban sem angol, hanem japán, koreai, stb... A lényeg azon van hogy a kereskedelmi profit maradjon itthon, illetve ne az íreknél levágott és a lengyeleken keresztül hozott marhahúst tegyük be a magyar hűtőpultba (bár ez utóbbiról nem a multi tulaja, hanem az eu idióta gazdaságpolitikája tehet).

Taktikai Atompingvin 2010.01.08. 13:51:46

@csabapayne: A hazai termelőket mi motiválná a jobb/olcsóbb áru termelésére, ha alanyi jogon ők kapnak kedvezményt? És légyszi ne mondd, hogy egymással versenyeznének, mert az kartellezésbe torkollna. Azok lennének csak a szép viták: egy állami tulajdonú bolt és a magyar termelők közt.
Meg egyébként amit innen kivonnak, az máshová megy, de amit máshonnan kivonnak, az meg lehet, hogy ide. Az biztos, hogy nem annyira átlátható ez a rendszer, az viszont nem biztos, hogy mi ennek a rendszernek a vesztesei vagyunk.

reKorrekt 2010.01.08. 13:52:35

@Seduxen: Nem, úgy mint a Top Secretben a néger géppuskás a kajibában :)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 13:55:29

@PublicEnemy: nem lennék a kollégája... lehet, hogy ő valami "kollégafetisiszta". minden munkatársat megdug. Andersen meghalt, nincs mese :))

@reKorrekt: húú, az de egy beteg film...

Taktikai Atompingvin 2010.01.08. 13:58:37

@reKorrekt: Leírtam alattad, hogy ennek a tokéhúrcolaszásnak mi nem biztos, hogy a vesztesei vagyunk.
Én lassan eltávozok, mert még meg kell alapozni a házibuli előtt.:))))
Kellemes hétvégét mindenkinek

derelyegrádi szellem 2010.01.08. 14:03:07

@mind2:

és ebből a sós-ecetes pácolt heringből, meg hasonlókból ettél már?

Én igen. Rettenetes.

derelyegrádi szellem 2010.01.08. 14:09:45

@Marcellusca:

Panaszkodik. A kolléga az ünnepek után bemondta neki, gondolkodott a dolgon és, bár egy próbát megért, de mégse homokos! ;-)))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 14:14:08

@derelyegrádi szellem: vagy az "együttlét" után megkérdezte egyik a másikat:
- Te! Mi most akkor buzik vagyunk?
- NEM! Kvittek...

:)))

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.01.08. 14:32:27

Hú wazze, de szép magyar nevek!

Egyébként ez a cikk fölösleges magyarfikázás. Ha a hollandusoknál lett volna 40 évig fridzsiderkommunimus, akkor ők is még a saját gátjukból is garázsfelhajtót csináltak volna.

Inkább azon agyaljatok, hogy lehetne ezt megváltoztatni! (Nem, a Bezzeg a vallonok!-ozás nem segít.)

molaris 2010.01.08. 14:38:52

@Inotai József, A Védett Személy:
:D:D
A műszak végére a gépet sem találnák, mert jól körülhatárolt körből tömegesen érkező vásárlók, az is meglovasítanák. "Ilyen még nincs otthon!"- felkiáltással.

molaris 2010.01.08. 14:43:10

@Tind:
Lásd. előző hsz.- em.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.08. 15:45:04

"Az Auchan szóvivője, Gillemot Katalin arra hivatkozott, hogy a hipermarketjeikben a vásárlók szeretik a pénztárosok kedvességét, és azt is, hogy bezacskózzák nekik az árut, ezt a szolgáltatást pedig nem akarják elveszteni."
Zacskózzák ezek a faszomat! Hizlalják a seggüket a széken és úgy néznek rám mint a véres rongyra, mert vettem valamit!
És a kedvencem! Ha nem pakolok elég gyorsan rám dobálja a következő vevő árúját!
Amcsiban páros lábbal pattintanák le őket!
Ja! Láb. Ott ÁLLNAK! Mert úgy gyorsabb pakolni a KEDVES VÁSÁRLÓNAK!!
És van hozzád egy-két kedves szava.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.08. 15:59:02

Azért ebben az is benne van, hogy a magyar üzletek is más mentalitással működnek; a pofátlan lehúzós banda nem jó szó rájuk.
Hogy egy fillért is költeni kéne, akkor már nem.

Másik, a bronzbarnák hogyan használnák ezeket a szarokat?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.08. 16:09:16

"Ti el tudjátok ezt itthon képzelni?"
A csajt simán, az ágyamba.
Úgyis most ment haza a barátnőm :)

szabidoki 2010.01.08. 16:57:43

Hát, hogy itthon működne a dolog, az erősen kétséges.
Angliában úgy zajlik a móka, hogy az önkiszolgáló pénztár két oldalán van két tartó, az egyikbe rakod a kosarad, a másikba a cuccot, miután leolvastad a vonalkódot. Annyira azért nem hülyék az angolok sem, a teszkóban mindkét tartó egy-egy mérleg :D Szóval csalni csak úgy lehet, hogy eleve nem a kosárba rakod a motyót, arra meg ott vannak a biztonságiak. Amúgy ez nemcsak elit környéken van így, ilyen pénztárak általánosan előfordulnak.
Azt nem tudom, hogy mennyi munkabért takarítanak meg vele, 4-6 ilyen kassza tesz ki 1-2 nagyot, de pl. a hayes-i tesco-ban nem kell visszavinni a kosarat, hanem otthagyod az autó mellett, és jön pár emberke, akik visszatolják a helyére, szóval azokat is fizetni kell.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.01.08. 17:10:44

"Az Auchan szóvivője, Gillemot Katalin arra hivatkozott, hogy a hipermarketjeikben a vásárlók szeretik a pénztárosok kedvességét, és azt is, hogy bezacskózzák nekik az árut, ezt a szolgáltatást pedig nem akarják elveszteni."

Életem legbunkóbb pénztárosával a dunakeszi osánban találkoztam. Konkrétan egy kibaszott szót sem szólt egész idő alatt. Se köszönés, semmi kommunikáció. Le is ugattam.

xstranger 2010.01.08. 17:17:07

Londonban a legfeketebb kornyeken lakom es ott is van ilyen (Sainsbury). 2-2 "normalisat" csereltek le egy 4esre es egy 6osra. mindkettonel van egy penztaros aki felugyel, es ha alkoholt akarsz venni akkor azt leokezza (ha elmultal mar 18). Meri a sulyt a gep amit beleraksz a zacskoba es hisztizik ha nem stimmel, altalaban akkor odajon a penztaros es leokezza (gyak megnezes nelkul) arra szamitva hogy ugyis valami meresi pontatlansag van es az a baj.

Egy nagy boltban (20-30 penztar szeles) egy darab biztonsagi or van persze minden be van kamarezva.

Szoval az nem termeszetes hogy mindenki lop, es mas orszagokban a kisebbseg se mindig egytol egyig tolvaly.

laposmacska 2010.01.08. 17:18:04

Svájcban látok ilyet, de nekem is hihetetlen. Mindenesetre én szégyelnék innen bármit is lopni.

Marcellusca 2010.01.08. 17:20:44

@szabidoki: Pesten, a Váci úti tecsónál sem kell visszatolnod a kosarat. Jön egy homeless és felajánlja segítségét. :D

laposmacska 2010.01.08. 17:20:51

@ColT: A boltokkal igazad lehet, ezért veszünk minden akciósan, akár csak 3 forintot is spórolunk vele. A kérdésedre a válasz meg az, hogy biztos ellopnák a vonalkódolvasót. De nem csak a barnák, hanem biztos lenne egy-két koliszobában is belőlük...

Pelso.. 2010.01.08. 22:03:25

@TaTa86.: Talán tudsz róla: pl Kőszeg-hegyaljai falvakban mai napig (igaz ritkán) működnek becsületkasszák: tojás, gyümölcs, méz ki van rakva a kapu elé, meg egy csésze v. tányér a pénznek...

arlequin 2010.01.08. 22:46:10

@Pelso..: nemcsak ezek, hanem VIRÁG-ok. képzeld. mennyire szép. örvendetes. Kőszegen. második otthonom.

butatót 2010.01.09. 02:13:40

@z666:
"Nemrég láttam sorbanállás közben egy tolvajt kisomfordálni egy elektronikai multi boltjából. Nem szóltam, mert örültem, hogy megkárosítják a féreg multit...:)"
Öcsém, te hülyébb vagy helyből, mint más nekifutásból. Mit gondolsz, mi lesz a nemes cselekedeted következménye? Az féreg multi a legközelebbi leltárkor hiányt fog kimutatni, amit az alkalmazottai (nem zsidók, nem cigányok, hanem MAGYAR emberek) fognak megfizetni. Így tőlük, meg az ő gyerekeiktől vetted el a pénzt. A multit egy fillér kár nem éri. Gratulálok, forradalmár, adtál a szarnak egy kiadós pofont. :(

abandi 2010.01.09. 02:55:27

Éljen és virágozzék minden antiszemétista!

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.09. 07:55:52

@laposmacska: "hanem biztos lenne egy-két koliszobában is belőlük... "
LOL

Vidéki 2010.01.09. 08:07:06

@xstranger:

A rendszer lényege: A pénztárosok száma csökken, az ellenőrzésre fordított energia növekszik.

Ott sem a "Szentek Közösségének" mentalitása motiválja a vásárlókat.

Régi filmekben láthattuk, hogy még arisztokrata családokban is előfordult egy-egy kleptomániás, akiket nem a szegénység motivált a lopásra.

Ismert német közmondás: "A bizalom jó dolog, az ellenőrzés még jobb."

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.09. 08:10:48

@Marcellusca: Ó, dehogynem, de 11 óra alvás még egy csecsemőnek is elég kell legyen... LOL

redriot77 2010.01.10. 00:15:51

A gyorskajáldák sem nagyon merik megkockáztatni az ingyenes üdítő újratöltést (kóla-csap a vásárlótérben), nem lesz itt önkiszolgáló pénztár soha.

abandi 2010.01.10. 16:26:39

@Talon Karrde:
Elfogadom, mert nem geci vagyok, hanem mérhetetlenül dühös!!!
Együtt szívunk...

Auchan bojkott 2010.04.09. 12:48:59

Sziasztok!

Hallottatok már erről?
**Lápszag terjeng Dunakeszin -- Csatlakozz Te is az Auchan bojkotthoz!*

Biztos Te is hallottad már, hogy az Auchan dunakeszi áruházát épp egy
értékes tőzegláp területén bővítené újabb kockaépülettel és méretes
parkolóval. A beruházás súlyosan veszélyezteti az áruház melletti
élőhelyet.

Civil szervezetek levélben fordultak az Auchanhoz, arra kérve a multi
vezetőségét, hogy álljon el a beruházástól. Nem tették. Ezért országos
bojkott indult az Auchan ellen.

A vállalat ahelyett, hogy visszalépne a beruházástól, a láp vitatott
jogi besorolásával takarózik (láp-e a láp), és továbbra is ködösít.
Cinizmusára az is jellemző, hogy miközben a természetpusztítás veszélye
nem múlt el, Föld Napi rajzpályázatot hirdetett gyerekek számára. Az
áruház kezébe került terület a Nemzeti Ökológia Hálózat része, még a
legkisebb beavatkozás is súlyos következményekkel járhat. Ezt nem
hagyhatjuk!

*Ha Te is úgy gondolod, hogy az építkezés visszafordíthatatlan
természeti károkat okozna, csatlakozz a bojkotthoz! Ne vásárolj semmit
az Auchanban, amíg a vállalat nem áll el a tervétől!*

Eddig 30 civil szervezet és 1800 aláíró csatlakozott! Küldd tovább Te is
ezt a levelet, hogy még többen legyünk!

A bojkott mellett írd meg a véleményed az Auchannak! Ha regisztrálva
vagy a Facebook-on, jelentkezz be az Auchan Magyarország nevű csoportba,
és írd meg a véleményed az ügyről! Mutassuk meg, hogy az olcsó árak és a
föld napi rajzpályázat nem kábítanak el minket!

Csatlakozás és további információk: www.tudatosvasarlo.hu/auchan
<www.tudatosvasarlo.hu/auchan> és a Facebook "Bojkott Auchan"
csoportjában.

A dunakeszi tőzegláp értékeiről, az eddigi civil ellenállásról
www.tozegto.freeweb.hu <tozegto.freeweb.hu/> oldalon tájékozódhatsz.

2010.12.21. 14:20:18

@laspalmas: Haha, és ki ellenőrzi, hogy minden tételt leolvastattak a k. vásárolók? Tuti azért a nagy siker, mert mindenki mindennel bepróbálkozik, viszik a cuccot átragasztott vonalkóddal, meg ami csak az eszükbe jut. :-)

süti beállítások módosítása