Skip to content


       Szűrés lista

A multik bélyege: lopósak vagyunk

Angliában, Belgiumban, az USA-ban (és még ki tudja hol) évek óta működik az önkiszolgáló vásárlás. Vagyis bemész a boltba, telepakolod a kosarad, majd lehúzod a szkenerrel a cuccokat, és fizetsz az automatának. Nem ülnek alkalmazottak a pénztárakban, csak a rendre figyelnek. A módszer pedig működik, a vásárlóknak is tetszik, és a boltokat sem lopják szét.

Ugye milyen elképzelhetetlen ez nálunk? Ahol már akkor morognak a hátad mögött, ha nem kp-val, hanem bankkártyával fizetsz? Vajon mekkora anyázás lenne az önkiszolgáló kasszáknál? "Igyekezzé mán te idióta!" és társai. Vajon egyáltalán hány százalékát fizetnék ki a kosárba pakolt áruknak az emberek? Mert bár az élelmes megélhetési bevásárlók sem egy elhanyagolható csoport, de tudvalevő, hogy itt nálunk még a jómódúak is szinte rávetik magukat az akciós meg repicuccokra, és nagyon büszkék, ha spórolnak 3 forintot a liszten, netán valamit sikerül ügyeskedniük.

Szóval szerintem egész egyszerűen nincs rá esély, hogy ezt a rendszert Magyarországon bevezessék. Egyszerűen mentalitásbeli különbségek vannak a "nyugattal", persze ezek nyilvánvalóan összefüggnek azzal, hogy a magyar bérek köszönőviszonyban sincsenek az árakkal.

Nézzük mi a véleménye a rendszer magyarországi bevezetéséről a mosolygós, "vásárlóbarát" multiknak.

Az [origo] több élelmiszerbolt-hálózatot, az Auchant, a Tescót, a CBA-t és a Spart kérdezte arról, mit gondolnak az önkiszolgáló fizetésről. Mindenütt elmondták, hogy nyitottak az újításra, de egyik helyen sem gondolkodnak komolyan az önkiszolgáló rendszer bevezetésén, még a kipróbálását sem tervezik. Többen hivatkoztak arra, hogy nagyon sokba kerülne az önkiszolgáló rendszerek kiépítése.

"Külföldön a Tesco áruházakban is vannak ilyenek, de az más közeg, más kultúra, más versenykörnyezet" - közölte a Tesco szóvivője, Hackl Mónika, azt azonban nem akarta részletezni, hogy miben más a magyar vásárló, mint a külföldi.

Az Auchan szóvivője, Gillemot Katalin arra hivatkozott, hogy a hipermarketjeikben a vásárlók szeretik a pénztárosok kedvességét, és azt is, hogy bezacskózzák nekik az árut, ezt a szolgáltatást pedig nem akarják elveszteni.

Óvatosan fogalmazott Laber Zsusa, a Spar szóvivője is. Azt mondta, nem áll szándékukban megbántani a magyar vásárlókat, akiknek túlnyomó része becsületes, de a válsággal együtt megszaporodtak náluk a bolti lopások, amelyek száma az alacsony életszínvonal és a munkanélküliség miatt amúgy is magas. Szerinte még nem jött el az ideje, hogy az önkiszolgáló kasszákat bevezessék itthon, mert bár nagyon "modern és innovatív eszköz", de még nem világos, hogy "a kereskedőnek nem lenne-e kárára".

A CBA-ban 2009-ben a korábbinak több mint a duplájára nőtt a bolti lopások száma, ezért attól tartanak, hogy az önkiszolgáló kasszák "támadási felületet adnának a bűnözői csoportoknak". Fodor Attila szóvivő szerint jelenleg ehhez az újításhoz nem megfelelő "a gazdasági és morális helyzet". Az üzletlánc egy XI. kerületi boltjában az üzletvezető helyettese ezt úgy fogalmazta meg: "kegyetlenül lopnak itt nálunk".

Szeretném, ha valami illetékes - jogvédő, ombudsman, bárki - felszólalna, és kikérné magának a multik válaszait, mert azok bizony a rasszizmus iskolapéldái. Megbélyegezték a magyarokat, hogy lopósak. Ezt így lehet?

Viccen kívül pedig: Ti el tudjátok ezt itthon képzelni? (Nem, nem a csajt.)

(képek és szöveg: [origo])

Címkék: multi társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr871653751

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bravó Draskovics, felébredtél? 2010.01.08. 11:29:59

Vazzeg. Shadearmy küldött nekem egy Indexes linket, Kártérítésre kötelezik a tolvajt címmel jelent meg egy cikk. Az MTI-re hivatkozva leírják, hogy "Én minden miniszteri posztra alkalmas vagyok" Draskovics Tibor, igazságügyi és rendészeti min...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.01.08. 09:08:27

tudtuk eddig is, hogy messze allunk a nyugattol. Ezt most penteken miert?

kuki123 2010.01.08. 09:13:58

ide lehetne sorolni a teszkós és madaras teszkós benzinkúti lopást is:
beállnak rendszám letakarva vagy hamis
megtankol
kitolat

kuki123 2010.01.08. 09:16:17

az a probléma hogy a kaja is érték az eus fizetéskehez képest sokkal nagyobb tételnek számít %-ban a kaja költsége

mondjuk eddig engem nem zavart hogy vannak boltos nénik :)

szabogyula 2010.01.08. 09:17:01

Kötelező a négyévesnél öregebb autók eredetvizsgálata minden vizsgáztatás alkalmával .
mno.hu/portal/686879

MeeCee 2010.01.08. 09:18:44

Máshol a becsületkasszás újságos is műxik, itt még az se, talán ilyen aprósággal kellene kezdeni, bár semmi reményt nem látok se erre, se arra.

f.m.j. 2010.01.08. 09:19:19

hát, nem tudom
generációk óta tartanak minket ilyen anyagilag bizonytalan állapotban, a mi elitünk, szeretett vezíreink...
pl. Angliában 500 éve polgári gondolkodás, és anyagi színvonal sújtja az ottélőket
Nehéz nem párhuzamot vonni, tehát értsd: ha elvárásaid vannak, nyújtsál is valamit. Valahogy úgy kölcsönösen.
Én nem mondom, hogy nem lopósak a az itt élők, de kik azok? Én utoljára harmadikos koromban loptam boltból, egy csomó rágót, de olyan pellngér, meg igazgatói intő volt, hogy elment a kedvem a további lopkodástól, vagyis nem lopok.
Most ezért is kollektív bűnösséget kellene érezzek? bocs fiúk, és lányok, de nem megy :):):)

kuki123 2010.01.08. 09:25:34

@MeeCee: jah mikor az ingyenes metró újságot is 10-essével viszik

LOL

eszkep 2010.01.08. 09:27:02

A nyilatkozatokból két dolgot lehet leszűrni:

- Egyrészt, a lecsúszó magyar társadalomban megszaporodott azok száma, akik már azért lopnak, hogy enni tudjanak (ui. a CBA-ból biztos nem LCD TV-t lop a paraszt).

- Ne szépítsük a dolgot: egy törökbálinti, érdi (hogy csak ne is a legbalkániasabb helyet említsem), alapból szétlopnának mindent a cigányok.
(Ezen a mondaton lehetne szépíteni, cirkalmas körmondatba foglalni a lényeget, de minek?)

Elipszilon 2010.01.08. 09:27:24

El tudnám képzelni a csajt, a szkenneres vásárlást meg leszarom.

panki83 2010.01.08. 09:28:50

@mókusfüles bukósisak: angliában 1807-ben még voltak rabszolgák, ennyit a hatalmas 500 éves polgári gondolkodásról.

Nálunk lopnak a politikusok, lopnak a cigányok, lopnak a magyarok (maximum nem úgy, mint a cigányok), lop itt az egész ország sajnos, ha meg ilyen kassza lenne ne feltételezzük már, hogy minden második ember nem sumákolná el a kosár felét legalább...

Az elmúlt x*100 évben nem azt tanultuk meg, hogy milyen a jólét, hanem azt, hogy hogyan lehet megélni a jég hátán is, akkor meg mit várunk.

mry314 2010.01.08. 09:28:52

@ostoba 8o:
Azért ez így ebben a formában nem igaz!
(a 2006 előtt ÚJONNAN vásárolt autókra kell az első műszaki vizsga alkalmával eredetvizsgát is csináltatni, mivel azok nem voltak integrált műszaki vizsgán, így nincsenek benne a rendszerben.)

reKorrekt 2010.01.08. 09:29:54

Hadd ne mondjam hogy a bolti lopások 90%-át milyen "népcsoport" követi el.

zsoltix 2010.01.08. 09:30:19

Van az a mondas, hogy alkalom szuli a tolvajt. Ez nem feltetlenul igaz, mert alkalma mindenkinek van lopni. Csak van aki megteszi, van aki nem. A ketto kozti arany, ami nem mindegy:)

kuki123 2010.01.08. 09:30:31

@mókusfüles bukósisak: először és utoljára ált 3-dikos koromban loptam...volna de majdnem lebuktam :D
egy varázs radír volt amivel a tintát is ki lehetett törölni a lány kanadából hozta....
sosem felejtem ahogy megjelent valaki az ajtóban....

dr. Aullah 2010.01.08. 09:30:47

Hát, ahol az ingyen kirakott láthatósági mellényt elviszik, ott inkább ne rakjanak ki ilyet. Szétlopnák a boltot, és azokkal fizetnék meg akik tisztességesen vásárolnak.

mry314 2010.01.08. 09:30:59

@mry314:
Hogy a témához is hozzászóljak:
Az "önkiszolgáló" kasszák mellé 2-3 rendőrt állítanék azonnali tűzparanccsal, szerintem kevesen sumákolnának!

panki83 2010.01.08. 09:37:35

Végül is valami sci-fi-t lehetne forgatni, amelyikben ilyen boltok vannak, egyébként szerintem ez Németország/Ausztria vonaltól keletre sehol sem működne, gyanítom, hogy Olaszországba is maximum északon.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 09:39:22

Két gondolatom lenne:
1: Technikailag szerintem megoldható lenne, hogy csak akkor tudsz távozni a kasszától (fizikai akadály), ha az ÖSSZES cucc be van "szkennelve", és ki is van fizetve. (húúúh, ombuckalakómanó nyihogna a személyi szabadság efféle korlátozása miatt)
2: Ecceri 76 éves Mari-néni Bivalybasznádalsón bemegy a helyi CBA-ba (ami kb az EGYETLEN bolt a településen)... Nem is folytatom...

Ettől függetlenül fejben ez az ország olyan messze van ettől...

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.08. 09:39:28

@eszkep:
"a CBA-ból biztos nem LCD TV-t lop a paraszt"
Egyrészt a CBA-ban nem csak parasztok vásárolnak, másrészt nem csak a parasztok lopnak.

andreasue (törölt) 2010.01.08. 09:39:52

Az Auchannál még a fogkrémes dobozt is kinyitják. Mondtam is a pénztárosnak, hogy esetleg a seggem likába is bekukkanthat.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.08. 09:40:56

Még Dajcslándban sem létezik ilyen, legalábbis nem tudok róla, majd ha nekik lesz érmes lesz gondolkodni a témán Mo.-on is, addig felejtős.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.08. 09:42:11

@reKorrekt: Mondd csak, olyan ellenpéldám lesz, hogy beszarsz.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 09:42:46

@mry314: "(a 2006 előtt ÚJONNAN vásárolt autókra kell "

így-így. megelőztél, én is ezt akartam írni...

reKorrekt 2010.01.08. 09:42:53

:f
"Információink szerint karnyújtásnyira került egymáshoz az MDF és az SZDSZ. A közöttük zajló tárgyalások aláírás közelébe jutottak."
Az anyjukat esetleg nem akarják még eladni? :D
:n

Grafithuszar 2010.01.08. 09:44:15

Hát sajnos ez a helyzet, lopunk. Nem tudom igaz-e, de nekem egyszer valaki azzal dicsekedett hogy "okosba" vásárol a tescoban. Ez azt jelenti hogy csinál egy nagybevásárlást, de megbeszéli a pénztárossal hogy kevesebb mennyiséget üt be. Pl Vesz 4 karton ásványvizet, de csak 1-et üt be a mennyiségnek a pénztáros. Utána kint lerendezik, hogy megspórolt ezzel kb 4000 HUF-ot akkor 2000 megy a pénztárosnak....

reKorrekt 2010.01.08. 09:44:24

@Talon Karrde: A szegénységben élő. ;)
Gondolom van egy dazdagmagyaros sztorid, toljad :)

dr. Aullah 2010.01.08. 09:44:26

Amúgy szerintem ez egy hülye ötlet. Sokkal lassabban menne a vásárlás. Az eladó gyorsan lehúzza a cuccokat és utána fizetünk.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 09:44:49

@reKorrekt: azon már túl vannak...

"karnyújtásnyira került egymáshoz az MDF és az SZDSZ"

na ezt így idáig alá is írnám :))) (2-2% mindegyiknek)

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.08. 09:45:39

@Grafithuszar: Háhá, TESCO titok -> alapkönyv, a folytatás is, mindenkinek ajánlom.

f.m.j. 2010.01.08. 09:49:13

@panki83:

azért se tudod rámverni, mert nem érzem a kollektív bűnösséget, felelősséget meg nem vállalhatok azokért, akik ezt teszik.

amúgy meg minek itthon bevezetni ezt a rendszert? hogy még több állástalan legyen?

PublicEnemy 2010.01.08. 09:49:37

Van köztetek olyan,aki nem nézi az árát annak,amit megvesz?Ugye,hogy nincs.Én is szeretnék már egyszer úgy élni,mint a "nagynyugatiak",hogy csak dobálom be a cuccot a kosárba,a végén meg lehúzom a kártyán és lesz@rom mennyibe került.Persze,hogy a csóró átlag pógár,úgy gondolja,hogy amit elvehet ingyen,azt el is veszi.Nem azért,mert tolvajnak született,hanem azért mert ez generációkon keresztül belénk ivódott...a túlélés ösztöne.Ugyanakkor én sosem loptam,és teljes mértékben elítélem.
Amúgy meg sz@rok a szkenneres bizbaszra,engem nem zavar,hogy egy embernek kell fizetnem a kasszánál,aki dolgozik és van munkája.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 09:51:22

@PublicEnemy: "engem nem zavar,hogy egy embernek kell "

főleg ha a szkenneres macára hasonlít a pénztáros, hasközépig dekoltált felsőben :))))

doberman 2010.01.08. 09:51:25

Ez faszság!

Angliában, Amerikában hol van ilyen önki fizetés? Angliában a bevándorló niggerek, K-európaiak stb. lopnának! Amerikában szerinted az illegális mexikói ruppótlanok nem lopnának?

Kibaszott életszerűtlen poszt sikerült.

Nem kéne inkább a zsidók +200 milliójáról írni?

v_feco 2010.01.08. 09:53:49

londonban talalkoztam ezzel a fizetesi modszerrel eloszor...persze kikerekedett a szemem...hazajottem es elmeseltem a haveroknak...a szkeptikusabbjai persze azt mondtak h ne idealizaljam tul... :):) nem hittek el...

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.08. 09:56:01

@reKorrekt:
Nem, van egy böcsületescigánysztorim!
Karácsonyi nagybevásárlás 2009, este 10, a kasszánál várunk tele kosárral.
Előttünk ketten, hasonló kosárral!
Mögöttem beáll a sor végére egy 30as körüli kisebbségi (megjegyzem elég jól volt öltözve), de NINCS nála se kicsi, se nagy kosár, valamit szorongat a kezében, álldogál és vár, érdekes.
Pont mire odajutnék a kasszához megszólít, hogy nem engedném esetleg magam elé, mert hamar végez. Mondom de.
Odaad a kasszásnőnek egy nejlonzacskódarabkát, rajta egy barcode-dal, aszongya, ennyi lesz.
Kasszásnő szeme kikerekedik:
- Mi ez?
- Hát, csókolom, éhesek voltunk és megettünk egy kenyeret bent, de ki akarom fizetni!
Barcode-scan, pénzt odaadja, köszönöm szépen, el.
Mi meg álltunk ott mint akit leforráztak.

zsoltix 2010.01.08. 09:59:20

Ezzel nem lenne tobb munkanelkuli, mert igaz, hogy penztaros kevesebb lenne, biztonsagi or viszont ketszer annyi:)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 10:00:39

@Talon Karrde: én tecsóban tapasztaltam már ilyet (csak a delikvens előttem volt), a kispurdé betolt egy túrórudit. És Anyuka az üres rudipapírt odaadta a pénztárosnak, hogy húzza le. Néztünk, mint a vett malac....

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.01.08. 10:00:48

Pár éve kísrleteztek azzal, ami a szabad világban már régóta jól működik: üres tejesüvegeket kiteszed az ajtó elé este, regel jön a tejesember, lecseréli az üreset a telire oszt ha már felébredtél, kitotyogsz érte.
Szerintetek miért lett vége a kísérletnek egy hét után? Pedig - érthető okokból - nem sutyerák nyócker környéken történt.
Ehhh...

dr. Aullah 2010.01.08. 10:03:19

@Seduxen: Akkor ez is a kultúrájuk része? Csak mert nekem sosem jutott eszembe megenni a cuccot a boltban. Ennyire nem bírtak ki pár percet míg kiérnek?

PublicEnemy 2010.01.08. 10:03:21

@Seduxen: :))))) Naná!Csak az a baj,hogy ott mindig hosszabb a sor.... :))

Asidotus 2010.01.08. 10:04:09

Ha például csak magyar termék lenne az áruházban, akkor esetleg, de a külföldit minden bűntudat nélkül elemelné az ember, főleg meg egy külföldi tulajdonú áruházban.
Szerintem azért Angliában is csak nagyon olyan környéken működik a rendszer, nem hiszem, hogy ahol az egyszeri melósok, pakisztániak, stb laknak, de legalábbis eljuthatnak, ott van ilyen üzlet.

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2010.01.08. 10:06:57

@doberman: nézzél már után, hogy van a szegények részeken ott sincs a Zsidókról meg felesleges írni csak az idióta liberokat vonzza meg ha írnak róla nem fog semmi változni úgy hogy erről ennyit

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 10:07:12

@Aullah: nem tudom, ezt tőlük kellene megkérdezni :) anno anyámék engem úgy neveltek, hogy bármilyen csokira is fájt a fogam, majd a pénztár UTÁN megkapom.

de azt legalább értékelni kell, hogy kifizették. kb nemzeti sport, hogy reggeli tecsós (ósános) nagybevásárlás közben sokan meg is reggeliznek (nem csak mokkák!!).

@PublicEnemy: ki le nem szarná a sort?? én ma reggel a liftben jártam így. buzgón imádkoztam, hogy a cégünkhöz jöjjön a "néni", aki beszállt :))) vaaaaaaauuuuuu :)))) /de sajna neeeeeem/

Algopirin 2010.01.08. 10:10:39

@Aullah:
Jajjmár.
Én is zabáltam benn csomószor. Be is mondom a végén. Oszt ennyi. Mi ezzel a baj?

szabogyula 2010.01.08. 10:10:40

@mry314: @Scarlet Crusader: Akkor elmehet a picsába az MNO is , mert a cikkből nem ez derül ki . Olvassátok el , most én is megnézem mégegyszer .

Kenguru 2010.01.08. 10:12:19

jaja. Tok jo lenne egy ilyen itthon is, hogy meg ennyi embert se alkalmazzanak.
Elore a meg durvabb foglalkoztatasi krizis fele.

reKorrekt 2010.01.08. 10:14:09

@derelye vágó: esetleg ha használnál vesszőket, értelmezni is lehetne amit írsz ;)

f.m.j. 2010.01.08. 10:16:32

@Talon Karrde:

nekem jó ilyet olvasni, kösz

InTheGajd 2010.01.08. 10:20:10

A szatyort folyton ujra kellene tolteni mert hatosavval vinnek az emberek elfele.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.08. 10:22:07

@PublicEnemy: elnézést, de én itt nyugaton is megnézem, hogy mi mennyibe kerül, az élelmiszerboltban is. (Persze ha egy doboz tejet meg egy kenyeret veszek, annak tudom az árát, azóval nem kell mindent nézegetni.) Jó volna már elhagyni ezt a bezzegnyugatonmindenkigazdag tévhitet, mert nagyon nem igaz. Igen, jó fizetésem van, de egy 33 négyzetméteres albérletért kereken 160.000 forintnyi koronát fizetek, szóval kiadások is vannak bőven.
Nem akarom bagatellizálni a magyar viszonyokat, mert én is éltem meghúzott nadrágszíjjal jópár évet otthon, de az is tény, hogy a 'nyugatiak' nem csak azért jómódúak, mert sokat keresnek. Azért is jómódúak, mert nem költenek hülyeségre annyi pénzt, mint Magyarországon és nem nyújtózkodnak tovább a takarónál. Ez az én tapasztalatom.

Az önkiszolgálós pénztárakról én is írtam:
svedorszag.blog.hu/2008/08/27/onkiszolgalas_a_penztarban_is

Ezek a pénztárak sem teljesen őrizetlenek, egy kolléga mindig ott van a közelben, részben a lopásokat megelőzendő, részben, hogy segítsen annak, aki elrontott valamit. Még így is nagyon megéri a boltnak, 6 pénztáros helyett egyet foglalkoztatni.

Vidéki 2010.01.08. 10:23:13

Statisztikusok számára érdekes feladat lehetne kideríteni, vajon az árúforgalom mekkora morzsája zajlik „Angliában, Belgiumban, az USA-ban (és még ki tudja hol) évek óta.” úgy, hogy „bemész a boltba, telepakolod a kosarad, majd lehúzod a szkenerrel a cuccokat, és fizetsz az automatának. Nem ülnek alkalmazottak a pénztárakban, csak a rendre figyelnek.”

Ha ezt is láthatnánk, lehet, hogy rájöhetnénk arra, hogy a „Szentek Közössége” gyakorlatilag még nem jött létre széles körben (és nemcsak Magyarországon).

Ilyen statisztikai adatok hiányában a cikket olvasó naív ember hajlamos hinni a multik bélyegében, hogy lopósak vagyunk.

Watchman 2010.01.08. 10:23:43

Azért hagyjuk már ezt a marhaságot, hogy azért lopunk mert szegények vagyunk. Magyarországon elég nehéz éhen halni, de lopni na azt mindenki tud. Részben pont azért, mert szépen megmagyarázzuk, hogy mi aztán soha nem lopnánk, de hát a politikusok, a válság, az időjárás erre kényszerít. Mert különben nem lenne pénz tejre, kenyérre, miután kifizettük a méregdrága cigit, piát, meg a többi luxuscikket, amit elhelyezése miatt nem lehet ellopni. És nem csak a réti négerek lopnak, hanem a magyarok is.. nem is kevesen.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.01.08. 10:24:15

@Talon Karrde: Tévedsz, láttam már Németországban is ilyet, ráadásul a világ második legnagyobb török városban... ;-) igaz, azon a részen nemigen laktak törökök, és ez öt évvel ezelőtt volt, azóta meg már nem jártam abban a boltban...

Egyébként meg ugyanaz az egész, mint amiért az Amazon és hasonló firnyákok sem szállítanak hozzánk...

vomit 2010.01.08. 10:24:57

ket szo: sarkad, tesco
vastagbor.blog.hu/2009/02/04/bezarhat_a_sarkadi_tesco

de amugy kb. 15 eve egy osztrak ceg komolyan fontolgatta, hogy penztaros nelkuli, radiofrekvencias vagy milyen penztarat csinal. attolod a cuccodat, es leolvassa egyutt az egeszet. amikor a sajttaj vegen kerdezni lehetett, megkerdeztem toluk, hogyan lehet majd megakadalyozni, hogy a jeladokat kicsereljek az arukon, vagy hogy az siman bennmarad az uzletben a polc aljara ragasztva, az aru meg elmegy.
teljesen elkepedtek, es spiralos noteszbe jegyzetelni kezdtek, hogy erre nem is gondolhattak volna. aztan a tobbi ujsagiro verszemet kapott, es sorolni kezdtek, hogyan lehet meg atkurni a rendszert. asszem nem is lett belole semmi.

z666 2010.01.08. 10:30:23

Nemrég láttam sorbanállás közben egy tolvajt kisomfordálni egy elektronikai multi boltjából. Nem szóltam, mert örültem, hogy megkárosítják a féreg multit...:)
(Szégyellem magam, hogy ott vásároltam, de a kis boltok zárva voltak. Egyébként 1000Ft-ért vásároltam.)
Természetesen egy kis bolt (magyar tulajdonú - nem magyarországi zsidó) esetén másképp tettem volna, talán még meg is kergetem a tolvajt...

Watchman 2010.01.08. 10:31:20

@no-night: Az amazon szállít hozzánk is. Igazából elég régóta használom, és nem vagyok biztos, hogy ez az egész történet nem egy UL-e. Szó mi szó dvd-m nekem is tűnt már el, de a kereskedő szó nélkül visszaadta a pénzt, utána is rendeltem tőle, és nem mondta, hogy nektek keleti cimbiknek többet soha.

Marcellusca 2010.01.08. 10:31:29

@Seduxen: Vazze, ekkorát kell csalódnom Benned? :)
Hol marad a 3. gondolatod?
3. A képen lévő csajt meg blokkolnám.
xD

De, hogy ON is legyek:
Szvsz ez nálunk - a jelenlegi színvonalat (erkölcsi, morális, anyagi) tekintve - ez elképzelhetetlen.
Amikor szegények és kisnyugdíjasok az éhenhalásukat elkerülendő kénytelenek 1-2 zsemlét és 5 deka párizsit lopni?
És akkor még nem beszéltünk a - már megfogalmazott - cigányhordák fosztogatásairól.

Marcellusca 2010.01.08. 10:35:18

@mry314: Akkor is egy lenyúlás.
Mi van a 2003-as (volt) Fabiámmal? Azt 2006-ban lecseréltem. Az új tulajnak megint kell eredetiség-vizsgálatot csináltatnia? 2006 előtti, de 2006-ban végrehajtották rajta a vizsgálatot.

Bit Rot 2010.01.08. 10:37:24

@doberman:
"Angliában, Amerikában hol van ilyen önki fizetés? Angliában a bevándorló niggerek, K-európaiak stb. lopnának! Amerikában szerinted az illegális mexikói ruppótlanok nem lopnának?
Kibaszott életszerűtlen poszt sikerült."

Mondjuk én ilyet élőben is láttam Dublinban, de persze nem kell, elhidd.

Sőt, olyan is volt, hogy a szupermarketbe belépéskor felveszel egy vonalkód scannert, és azzal olvasol le mindent, amit a kosárba raksz, a végén pedig gyors ellenőrzés és fizetés.

Watchman 2010.01.08. 10:37:53

@z666: Gratulálok. Viva la revolucion! Jól megmutattad nekik. Szerintem lopjuk szét amolyan robin hood... pardon Rózsa Sándorosan az összes multit. Aztán, ha már tele van a tökük, és bezárnak pár boltot (mint pl a sarkadit), akkor sírjunk közösen a munkanélküli pénztárosok miatt. Mert a cinoista zsidók már azt sem hagyják, hogy jól meglopjuk őket.

Bit Rot 2010.01.08. 10:39:01

@Rékuc:
"Igen, jó fizetésem van, de egy 33 négyzetméteres albérletért kereken 160.000 forintnyi koronát fizetek, szóval kiadások is vannak bőven."

Nem mindegy, hogy valaki keres 150 ezret, amiből 80 ezer lakás + rezsi, és marad 70 ezer.
Vagy valaki keres 500 ezret külföldön, amiből 250 lakás+rezsi, és marad 250 ezer.

Mert az LCD TV az ugyanannyiba kerül, ha nem több itthon.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.08. 10:40:39

@Bit Rot: örülök, hogy ráéreztél mondandóm lényegére.

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2010.01.08. 10:40:48

Svédeknél is faszán működik ez a rendszer, persze Dél-Svédországban egy párat bezártak :) Ki nem találjátok, mi miatt :D

derelyegrádi szellem 2010.01.08. 10:41:23

"Külföldön a Tesco áruházakban is vannak ilyenek, de az más közeg, más kultúra, más versenykörnyezet" - közölte a Tesco szóvivője, Hackl Mónika, azt azonban nem akarta részletezni, hogy miben más a magyar vásárló, mint a külföldi.

Az Auchan szóvivője, Gillemot Katalin arra hivatkozott, hogy a hipermarketjeikben a vásárlók szeretik a pénztárosok kedvességét, és azt is, hogy bezacskózzák nekik az árut, ezt a szolgáltatást pedig nem akarják elveszteni."

Kedves Móni és Kati!

Nem kell kerülgetni, meg kell ki lehet azt már mondani. Európában, ahol nincsenek tömegével cigányok, ott ilyet lehet csinálni, lesz lopás (mert nem csak cigányok lopnak), de kevés, és egyenlegbe hozza pénztárosok megspórolt fizetése.

Méghogy hiányzik a pénztáros kedvessége, meg a bezacskóztás. Nyilván Sarkadon is azért van pénztáros, mert egyeseknek hiányzik az a kis mosoly a pénztárostól, és ha kicsit késik a kedvesség máris pofozzák, vagy arcon köpik, vagy ha nem zacskózza be nekik rendesen. Ennyire szomjazzák a mosolyt, és a kedvességet, meg a zacskózást. Ugye Kati?

Gondolom a biztonsági őrök is a mosolykommandó tagjai, és több száj többet mosolyog alapelv miatt vannak borjú nagyságú rotweilerekkel is :-)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 10:41:43

@Rékuc: Isten látja lelkem nem akarok kotorászni a zsebedben, mert KURVÁRA NEM ÉRDEKEL, és nem is tartozik rám a fizetésed, - és itt egy kövér - DE - következik:

Úgy kb hány százaléka a fizetésednek az albérlet?!

@Marcellusca: ja ez alap, bazze... Ami 18-50 között van, és nőnemű humanoid, azt blokkolni :) ja, persze, ha mozog. bááár ilyen korlátokat sem muszáj állítani :)))))

moRtiZ 2010.01.08. 10:42:07

Felőlem lehetne becsületkassza, eddig sem loptam soha, eztán sem fogok. Nem keresek sokat, de annyit igen, hogy abból be tudjak vásárolni.

Őszintén megmondom nem értem a kezdeményezést, mert engem egyáltalán nem zavarnak a pénztárosok, eddig nagyrészt mind kedves / segítőkész volt, sosem szóltak egy rossz szót sem. (Mondjuk lehet mert én sem parasztmódon álltam hozzájuk)

Aki-Baki 2010.01.08. 10:43:03

A kovetkezo felmeresben kerhetnem a cash-back opciot az origo-tol?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.08. 10:48:15

@Seduxen: a kérdés jogos, 30%. Pesten 35% volt.
Nem azt mondom, hogy nem élek jól, mert teljesen korrektül élek, de a cuccot én sem (és svéd ismerőseim sem) számolatlanul szórom a kosárba, mint azt egy korábbi hozzászóló hinné.

reKorrekt 2010.01.08. 10:49:00

@Rékuc: Amúgy Te tudod miért nézed meg az árcédulát 'nyugati' létedre? Hát mert magyaar vaagy :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.08. 10:51:56

Indulatból kommentelők kedvéért:
A post nem arról szól, hogy nálunk is legyen ilyen azonnal, hanem a szóvivők nyilatkozatairól.

PublicEnemy 2010.01.08. 10:53:14

@Seduxen: Én már néha azért könyörgöm,hogy az irodában a velem szemben ülő kolleganő ne megint a naggggyon kivágott felsőben jöjjön,mert:"Így nem lehet dolgozni!" Fúúú...ne tudd meg. :)))
A következő kérdésedre válaszolva..."Nem, jelenleg sajnos nincs felvétel....válság van!" :))))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 10:53:33

@Rékuc: @reKorrekt: furcsa dolog ez... anno, amikor a zasszonnyal összeköltöztünk - még a lakáshitel mellett is - ketten a két - közepesen jónak mondható - fizetésből, akár úgy is vásárolhattunk volna, ha leszarjuk mennyibe kerül. de nem tettük. még akkor is nézegettük, hogy mi, hol, mennyibe kerül.

ez val'szeg a neveltetéssel függ össze, meg otthon is ezt láttuk. nem tudja az ember levetkőzni...

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.01.08. 10:54:39

szerintem a ciganyok loposak. nem mindenki. A parom meg eleteben nem lopott. En is utoljara egy ragot szakkozep elsoben.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.01.08. 10:55:53

Lopósak vagyunk?

MAGYAROK

Ó jaj, mi igazán tiszták vagyunk,
Nyisson ajtót nekünk a reménység!

Ülünk, ülünk a mindenség szélén,
Tán arra várunk, hogy fölfaljon a bánat?
És várunk, csak várunk szomjasztó várásban,
Átalfolyik rajtunk a világosság,
De elhagytuk valahol kőedényeinket,
Elhagytunk valahol minden akarást
S most minden volt és jövendő szomjúság
Itt van, itt van, ó nagyon itt van bennünk,
Hogy friss kenyereink halomra száradnak!
A négylábúak, melyeket megettünk,
Most el?jönnek és kinevetnek minket,
Ezer és harmincegynehány esztendő
Zuhog végtelen szomorú szemünkből
S nem bírja elmosni buta bűneinket.

Most nagyon messze van tőlem a föld,
Mégis azt érzem, hogy magyar vagyok,
Keserű számnak ki mutatna cukrot?
Ki hinné még el, hogy élni akartok?

Jöttem, kölcsönkérjek még ezer kezet,
Mert hogy adhatnék eleget kettővel?
Két bárány volt én adó két kezem
S a farkasok elbántak mindkettővel.
Most minden kedvem holtan terül el,
Mert levegőtlen vihar a jajom:

Leszámitva az ostobaságot,
Multunkat, életünket és a gyomraink,
Ó jaj, mi igazán tiszták vagyunk,
Nyisson ajtót nekünk a reménység!

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 10:56:00

@PublicEnemy: esetleg osszd meg vele a legújabb brit tudományos kutatás eredményét, miszerint a közvetlen kollégák között - munkahelyen létrejött - cekcuális kapcsolat 35%-os munkavégzési hatékonysággal jár... :)))

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.01.08. 10:56:42

Ja, még egy kis József Attila:

KÉT HEXAMETER

Mért legyek én tisztességes? Kiterítenek úgyis!
Mért ne legyek tisztességes? Kiterítenek úgyis.

reKorrekt 2010.01.08. 10:57:18

Micsoda véletlenek vannak: "http://index.hu/belfold/2010/01/08/feljelentettek_monok_onkormanyzatat/"
Van bőr a képükön b+. Szegény Kossuth forog a sírjában :/

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 10:59:05

@PublicEnemy: avagy:

"Én tudom, hogy ez hiba, de hagytam, hogy a Liba
Elmenjen mielőtt még…

Azt mondom, állj, állj, állj, ilyet többet ne csinálj"

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.08. 10:59:53

@Seduxen: azt látom, hogy a nálam tehetősebb svédek is megnézik az árakat, az olcsóbb boltban vásárolnak (népszerű a Lidl és nem csak a szegényebbek körében), hivalkodó költekezés helyett pedig szinte sportból, hobbiszerűen spórolnak, nézik az árfolyamokat, alapokat, dédelgetik a megtakarításaikat.
De szerintem ez mindenhol így van, a tehetősebbek spórolnak, aki pedig napról napra él, az hajlamos a hülye kiadásokra, herdálásokra.
@laspalmas: szerintem korrekt nyilatkozatok voltak, úgy látszik, kezdenek kikupálódni a diplomatikus sajtószóvivők. A helyzetet nem érdemes letagadni, de a legtöbben megállták, hogy értékítélettel illessék a vásárlókat. Piros pont.
Egyedül az üzletvezető-helyettes fogalmazott durván, de ő nem is nagykutya, nem azért kapja a pénzét.

reKorrekt 2010.01.08. 11:01:18

@Seduxen: Ezt még toldd meg azzal, hogy emellett 75% esélye van annak hogy összejöttök egy virgoncra: Te akarod, ő meg vagy igen vagy nem.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 11:03:29

@reKorrekt: LOL

@Rékuc: "nézik az árfolyamokat, alapokat, dédelgetik a megtakarításaikat."

na ennyiben nekem eccerűbb az életem... :))

anarcho78 2010.01.08. 11:04:34

sztem ne vezessék be. lehet, hogy gyorsabb, hatékonyabb meg minden, de (géprombolók, ludditák már rájöttek erre 1811-ben) elveszi a munkát a zemberektől.

ld. még: South Park: THEY TOOK OUR JOBS! - igaz ez más zemberekre vonatkozott, nem a gépiesítésre.

Bankersbox 2010.01.08. 11:15:53

Irorszagban talalkoztam par eve a Tescoban automataval. Azt hiszem 4 automata penztarra jutott egy figyelo.

Tobb mint egy evtizede meg Svedorszagban voltak onkiszolgalo benzinkutak, uvegvisszavaltok. Az elobbinek annyi a hatranya, hogy meg kell tippelned mennyi cucc megy bele, mert elore fizettel. Akkor azzal viccelodtem, hogy Mo-n minden bizonnyal elvinnek az egeszet kutfejjel egyutt, vagy megfurnak a tartalyokat. Ma mar belatom, hogy ez nem vicc...
:)

Gyorgy 2010.01.08. 11:16:11

Novegiaban is mukodik, nagyobb elelmiszerboltokban (Coop Obs) es az IKEA-ban is.
Ket oldalrol megkozelitve:
1. a technikai: az emberek eloszor eleg nehezen hasznaljak, hasonlo a helyzet a repteri check-in automatakhoz. Emiatt tenyleg elofordulna, hogy tevesen (tobbszor/egyszer sem) olvastat be egy termeket plusz nagyon hosszu ideig tart. Viszont egy 4-6 leolvasobol allo blokkal 6-8 penztarat lehet megsporolni, mert akinek bejon, az gyorsabban vegezhet, mint a penztarosos modszerrel.
Ha esetleg veszteseg van (lopas vagy veletlen), azt valoszinuleg fedezi a megsporolt 4 penztaros bere.
Ja, es azert itt is allnak am orok. A Coop-ban elore nevre regisztralnod kell magad es utana hasznalhatod, az IKEA-ban pedig belulrol kapu van es csak akkor szabad odamenni a leolvasokhoz, amikor az elozo ember mar vegzett es elment a geptol. Egy-ket IKEAs mindig ott van.
2. hozzaallas: szerintem ezzel gond lenne otthon (azert az itteniek sem szuzek, nincs is olyan sok helyen pedig pl. az osszes benzinkut mukodik automata (lehuzom a kartyat-tankolok-kesz) uzemmodban). Az otthoni penztarosfizetes mondjuk az otode az itteninek, viszont az arak csak masfel-ketszeresei, ezert ertelemszeruen sokkal kisebb veszteseget tud fedezni a megtakaritott penztarosok bere, mint a magasabb koltsegu orszagokban. Masreszt, az apro de draga dolgokkal szinte biztosan naponta eljatszanak a "veletlenul benne maradt" "osszefogtam valamivel" dumat.

derelyegrádi szellem 2010.01.08. 11:18:00

@Rékuc:

én meg azt láttam ott (Svédországban), hogy a vásárlók a szupermarketben nem rakják púpra a szekeret, hogy alig bírják tolni hárman, hanem annyit váasárolnak amit 3-4 nap alatt megesznek. Ez - szerintem - azért van így, mert megszokták, hogy minden mindig van, és ugyanannyiba is kerül.

MI a hiánygazdaságon szocializált szokásainkat még 20 év alatt sem tudtuk levetkőzni, ha valami VAN, akkor abból mingyá' jó sokat veszünk, sokan úgy érzik, hogy az otthonukat feltétlenül élelmiszer és tartós fogyasztási cikk raktárrá kell alakítani, mert az csak akkor funkcionális.

Azon elhűltem, amikor láttam egy hipermarketben ecetet 5 literes (!) kiszerelésben! Mi a f..szt csinál valaki 5 liter ecettel. Savanyítóüzeme van minden második családnak?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.08. 11:23:01

@Nyman: nem előre fizetsz, csak a kártyát húzod le tankolás előtt (csak úgy engedi a benzint a pumpa), tankolás végén pedig a végösszeget vonja a kártyáról a gép. De ilyen otthon is van, nem?

Viszont ősszel Norvégiában jártam és ilyen kis kempingházakban szálltunk meg. Fullosan felszerelt (mikró, konyha, csempézett fürdő, TV, stb) kis házikók, elöl egy főépülettel. Mivel már ősz volt és utószezon, a főépületben senki nem volt, elhagyatott volt az egész környék, a kemping mégis üzemelt: A főépület ajtaja mellett kis kampókon kulcsok, rajtuk házszámok. az ajtón A4-es papír utasításokkal:
- Vegyél el egy kulcsot, fáradj be a kempingházba, használd, ameddig akarod.
- Az ár 400NOK/éjszaka.
- Távozáskor takaríts ki magad után, a pénzt tedd egy borítékba és dobd be a levélszekrénybe (ez a főépület ajtaján egy kis nyílás).
- A kulcsot akaszd vissza a helyére. Kellemes tartózkodást!

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 11:23:18

@derelyegrádi szellem: "Azon elhűltem, amikor láttam egy hipermarketben ecetet 5 literes (!) kiszerelésben! Mi a f..szt csinál valaki 5 liter ecettel. Savanyítóüzeme van minden második családnak? "

Próbáltad te már EGYSZERRE vízkőteleníteni az elektromos kávéfőzőt, a budi víztartályát, és kibebaszott Kalgon hiányában a mosógépet? :)))))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.08. 11:24:25

@derelyegrádi szellem: ecet LOL :D
azért egy kis hordós savanyúság nem rossz dolog, ahhoz meg nem két evőkanál kell :)

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2010.01.08. 11:26:52

ez hüjeség, azt elfogadom hogy a megélhetésből sok mindenre rákényszerülünk, de nemá hogy zsigerből tolvajok lennénk, szerintem az a tolvaj aki 300 forintért tud virslit gyártatni meg aki olyan akciót tud szervezni hogyha kettő áráétrt hármat kapok.

Bankersbox 2010.01.08. 11:27:15

@derelyegrádi szellem: A heten ketszer is fordultam a kocsival. Nem azert, mert "hianygazdasagra" szocializalodtam, hanem kurva lusta vagyok, es utalok elmenni bevasarolni. Ez szerintem egy szukseges rossz. Utoljara nagy szupermarketben kb. egy honapja vasaroltam. A karacsonyi es a ket unnep kozotti idiotizmust szandekosan kerultem el, igy viszont jo par dolog mar kifogyott. A kovetkezo nagyobb bevasarlas februarra van utemezve. Hidd el, ilyenkor meg kell pakolni puposra azt a talicskat. Menjen a f.szom 3-4 naponta.
:)

ketroot 2010.01.08. 11:27:28

No igen, amikor én is ilyenenen vásároltam az angol tescoban, akkor csak ámultam, hogy miva'?:D Szerintem mocsok jó dolog és haladós is. Azért megjegyzem azt is, hogy pl amikor eladónál vásárolsz (Tesco), akkor az összes dolgaidat becsomagolják, míg itthon legtöbbször kibasszák az üres szatyrot és pakolhatsz hülye paraszt....

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 11:27:46

@Rékuc: elképzeltem ezt itthon:
1: 1-2 hét ingyenszállás, mialatt disznóóllá válik minimum 1, de inkább több kempingház (ha az összes üres, végig lehet azt lakni :)))
2: Erre ráunva az ÖSSZESBŐL minden mozdítható (beleértve fűtési célból még a padló is) eltűnik
3: Postaláda biztos, ami biztos alapon leszed - hátha van benne pénz -
4: A maradék - hobbiból, vagy a nyomok eltűntetése végett - felgyújt
5: Minden médiában reklamálás, hogy micsoda pöcegödör az a kemping...

Bankersbox 2010.01.08. 11:28:05

@Rékuc: Kartyas fizetesnel meg vanb ez az opcio. De kp-nal nem.

reKorrekt 2010.01.08. 11:28:42

@derelyegrádi szellem: Szerintem ez nem a "hiánygazdaságon szocializált szokásaink"-on múlik, hanem a lustaságunkon és azon, hogy bizony pénzbe kerül 4-5 naponta kijárni a tecsóba...

Én 10 éve vettem egy üveg ecetet. Még nincs bontva, de dolgozom rajta.

Az EREDETI 2010.01.08. 11:30:37

"több mint a duplájára nőtt a bolti lopások száma,"
"azok bizony a rasszizmus iskolapéldái. Megbélyegezték a magyarokat, hogy lopósak."
miért ezek szerint nem azok?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.08. 11:32:50

@Seduxen: ja azt mondanom sem kell, hogy akárhova mentünk, mindenhol ilyen becsületi alapon 'takaríts magad után' megoldás volt. és mindenhol makulátla tisztaság fogadott minket.
És ugye az sem meglepő, hogy magyarországi társam röhögve mesélte, hogy ő meg a haverjai tavaly bizony több kempingben is takarítás nélkül léptek le a szállásokról. És még büszke is volt magára a nyomorult.

derelyegrádi szellem 2010.01.08. 11:38:04

@Seduxen:

"Próbáltad te már EGYSZERRE vízkőteleníteni az elektromos kávéfőzőt, a budi víztartályát, és kibebaszott Kalgon hiányában a mosógépet? :)))))"

Ipari méretekben még soha. :-)

@Rékuc:

és neked van otthon egy hordód, ahol savanyúságot gyártasz? :-)

@Nyman: @reKorrekt:

nem kell tecsóba járni. Menjetek piacra vásárolni, pl minden szombat (akinek ez nem ütközik problémába) délelőtt. Ott találkozhatsz/beszélhetsz emberekkel is, nem csak gépekkel. Én csak mosóport, öblítőt, meg ilyeneket veszek szupermarketben.

Meg sört, de azt ipari méretekben. :-)

Marcellusca 2010.01.08. 11:38:20

@Rékuc: Eztetet mellik mesekönyvben olvastad? :DDDD
Mer' ez nálunk teljes mértékben elképzelhetetlen.
Úgy kitakarítanának (alvás nélkül), hogy bútor, de még szaniter sem maradna.

jágör68 2010.01.08. 11:40:19

Majd ha a munkanélküli segély 800 EUR, az átlagfizetés meg 1600 EUR lesz. Kb 50 év.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.01.08. 11:44:25

A hiperen írtam egy kis kiegészítést az origós cikkhez, saját tapasztalatokkal erről az önkiszolgáló kasszáról:
hiper.blog.hu/2010/01/08/onkiszolgalo_penztar

Szerintem sem működne Magyarországon.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.08. 11:44:42

Tessék :)

"Babakocsi aljába rejtett egy házaspár egy DVD-lejátszót, autós akkumulátort és gyerekruhákat, így akarták kilopni egy pécsi áruházból csütörtökön.
Az őrök észrevették és szóltak a rendőröknek. A kihallgatáson mindent beismertek, azt mondták, közösen találták ki, nem volt pénzük, de szükségük volt a dolgokra."

Fell Bandi 2010.01.08. 11:46:16

A csajt sunáznám, de Kalampárék szkennelési trükkjei miatt esélytelen a dolog nálunk. Tudok olyan raj emberekről, akik egy kígyóuborka vonalkódjával vettek a tecsóban digit. kamerát...

Scarlet Crusader 2010.01.08. 11:46:51

@ostoba 8o: Az MNO ettol fuggetlenul is elhuzhat a picsaba a nevetseges csusztatasaival egyetemben. Meg egyszer megsasolom.

Ralph Cifaretto 2010.01.08. 11:49:23

Azért ne csináljunk magunkból hülyét! Kinn is lopnak a boltokban rendesen. Az önkiszolgáló fizetés kinn is csak úgy működhet, ha szigorú ellenőrzés van.

sorokinV 2010.01.08. 11:51:52

Majd ha a t. multic nem rohadt húst és vizezett sajtot árulnak, akkor majd nekiállok szégyenkezni, hogy szerencsétlen hazámfiai feltehetőleg nem rendeltetésszerűen használnák az önkiszolgáló pénztárt!

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.01.08. 11:52:07

@Rékuc: "Jó volna már elhagyni ezt a bezzegnyugatonmindenkigazdag tévhitet, mert nagyon nem igaz. Igen, jó fizetésem van, de egy 33 négyzetméteres albérletért kereken 160.000 forintnyi koronát fizetek, szóval kiadások is vannak bőven."

A "bezzegnyugatonmindenkigazdag" tényleg tévhit, ezt sokan nem is vitatják, hogy ott se kolbászból van a kerítés és bizony a pénzért dolgozni kell és kiadások is vannak. Szerintem, akinek egy kicsi esze is van ezt nem vitatja!
DE...
Nem mindegy, hogy a folytonos kiadások az ember bérét mennyire emésztik fel. Mennyire érintik érzékenyen a közüzemi díjak emelkedései. Miközben azt hallja, hogy melyik párt, politikus, cégvezető épp mennyit lopott. Közben provident olyan reklámokat tol a tv-ben, hogy gyorskölcsönt kell már a számlákra is felvenni. (K****ra megalázó reklám.)

A következtetés inkább az, hogy: "bezzegnyugaton" mindenki kényelmesen kijön a munkabérből. Ezért "menekülnek" innen az emberek. És akik mennek azok tudják, hogy ott is keményen kell dolgozni és az átlagbért alulról karcolgatja majd az övék, de nem kell megélhetési gondoktól rettegniük.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.01.08. 11:52:42

@laspalmas: dvd lejatszo az pont olyan dolog, ami nelkul amugy sem lehet am elni...

Ralph Cifaretto 2010.01.08. 11:53:55

@Rékuc: Nagy tisztaság, nagy rend. Jártál Londonban? Okádék.

Bankersbox 2010.01.08. 11:54:44

@derelyegrádi szellem: Szombaton piacra? Viccelsz? K. sokan vannak, nincs kedvem tulekedni, sorban allni. Mondjuk hust en sem veszek ilyen helyen. Hetfon is ezt egy kis hentesnel vettem meg, aki miutan betette a zacskoba, figyelmeztetett, hogy amint hazaerek, bontsam ki, mert meg meleg, nehogy befulledjen... Es nem azert, mert kint 30 fok volt es nem mukodott a hutoje....

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.08. 11:58:36

@Rékuc: "De szerintem ez mindenhol így van, a tehetősebbek spórolnak, aki pedig napról napra él, az hajlamos a hülye kiadásokra, herdálásokra."
Miért is van ez? Szerintem pont azért mert vannak vágyai, amiket időnként ki kell elégíteni.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.01.08. 12:03:59

@Talon Karrde: Nem beszélve arról, hogy az embert reklámok formájában mennyi agresszív inger éri nap mint nap. És ezt sokan nem képesek a helyén kezelni.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.01.08. 12:04:28

@Fell Bandi: Az uborkának nincs vonalkódja. A rövid kódja 11(TOP), amit a pénztáros pötyög be, esetleg kikeresi a lapozóból. 8-as menüpont, saláta.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.08. 12:04:47

@Fell Bandi: JAJA, te voltál a pénztáros, gondolom, mennyit kaptál zsebbe?

mind2 (törölt) 2010.01.08. 12:05:24

@derelyegrádi szellem: az első, ami az ecetről eszembejutott ( és igazam lett ) :)
"A smörgasbord, a pazar karácsonyesti vacsora előtt szaunába mennek a skandinávok. A karácsonyi étkezési szokások családonként és területenként változnak, de ami szinte mindenhol megtalálható, az a főtt sonka, svéd fasírt, ecetes hal, lazac, sós-ecetes lében pácolt hering,.... "

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.01.08. 12:06:06

@Fell Bandi: Bocs, nem akartam belekötni, csak szar napom van. Tényleg bocs.

derelyegrádi szellem 2010.01.08. 12:07:17

@Nyman:

Ha ez csak a hétfő/szombat reláción múlik, akkor nem bánom, te menj hétfőn! :-)

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.01.08. 12:08:02

Bár ez a lapozó is érdekes találmány. Az aszalvány menüpontban van többek között a görögdinnye és a sárgadinnye.

Várkonyi 2010.01.08. 12:09:09

@Rékuc: Jajj felejts már el ezt a "nyugaton bezzeg annyira tudnak viselkedni az emberek" dumát.
Attól hogy rendet tartanak, még belülről üres, kiégett emberek. Svédországban élsz, hát tudnod kéne, hogy milyen eszközökkel küzdenek pl. az alkoholizmus ellen...
Egyébként is felejtsük már ezt a szart, hogy nyugat bármiféle módon is például szolgálhat számunkra. A magyarság keleti gyökerű, a mostani szarból való kilábalásunkhoz tehát inkább a kis sárkányok (Hongkong, Szingapúr, Tajvan, Dél-Korea) kollektív társadalmi példáját kell figyelembe vennünk, mint az angolszász individualista zsákutcát.

Visszatérve a multikhoz: keményen meg kell őket rendszabályozni, mert a pénz 90%-át kiviszik az országból. Minden egyéb állam szigorúbban bánik a multijaival, csak mi babusgatjuk a rohadék pénzszipolyozó férgeket.

Taktikai Atompingvin 2010.01.08. 12:10:20

A szóvivők szövegeiből az jött ki, hogy jó nekik a rendszer így, ahogy van. Nekik tökmindegy, hogy miből vásárol a kedves vevő (fizetés, nyugdíj, segély vagy "egyéb" jövedelemforrás), csak VÁSÁROLJON. Ez a bevezetni kívánt rendszer nem lenne jövedelmező. A parizert lopó nyuggert egy szem biztonsági őr is meg tudja állítani, és amúgy sem okoz komoly anyagi veszteséget. Ezen két tulajdonság egyikét sem lehet elmondani a "bűnözői csoportokról". "És itt van a kutya lényege eltemetve..."

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.01.08. 12:12:30

Még annyit hozzátennék, hogy annyira azért nem népszerű ez az önkiszolgáló kassza, mint a cikk állítja. A helyi (ír) Tescoban négy van, de jó, ha egyet használnak. A "nép" inkább beáll a "kasszásnénis" sorba, nem keresgeti a vonalkódot; gyorsabban is végez :-)

Fell Bandi 2010.01.08. 12:13:26

@Kiddy: igen, újabban van ez a rendszer, amit írsz. de néhány éve - nem tudom mióta, mert ritkábban járok tecsóba mint zsinagógába - te mérted le az ubit, és ragasztottad rá (vagy a kamerára) a vonalkód címkét. de nem voltam ott, csak a dicsekvést hallottam.

PublicEnemy 2010.01.08. 12:15:25

@Seduxen: Ünnepek előtt mondtam neki,hogy:
"Én leszek a szexuális tárgyad,én kielégítem a vágyad..." ....és hát,megvolt. :)))
Na,azóta csak a gondok vannak.
Sose lőjj házinyúlra!

picur3ka 2010.01.08. 12:16:44

Itt az 5%-os ecet a legerosebb, amit mindenutt lehet kapni, na abbol sokat el lehet hasznalni. Aztan a gyengebbekbol meg meg inkabb.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.01.08. 12:17:48

@Hülyegyerek: És ez a másik rákfenéje a rendszernek: többek szerint tudatosan teszik tönkre az országot. Szerintem NEM! Tönkremegy az magától is, mert nem figyelnek oda rá. NEM ÉRDEKLI A POLITIKUSOKAT AZ ORSZÁG SORSA.
pl.: horn gábor elszólaása, miszerint az szdsz érdekei fontosabbak az ország érdekeinél. Vagy a mai példa, hogy az mdf most fodor gáborral tárgyal, mert így kapnak anyagi segítséget a kampányukhoz. Egy korábban kormányzó párt, akik tűzzel-vassal tiltakoztak bokros lajcsi és csomagja ellen. Mára hirtelen összeborulós cimbik lettek ?!?!?
KÖZBEN AZ ORSZÁG MEG SÜLLYED TOVÁBB A SZARTENGEREN, DE ŐKET EZ NEM ÉRDEKLI, EZ MÁR LEGYEN ANNAK A PROBLÉMÁJA, AKI EBBEN ÉLI HÉTKÖZNAPJAIT.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 12:18:41

@mind2: smörgasmargarin

mást nem tudok mondani, kéremkacsojjjjakiiii :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.08. 12:18:58

Az a helyzet,sajnos itt nem csak a cigók lopnak.Sajnos mi is olyanok vagyunk,hogy nem tudjuk miért de elvisszük.:(( A másik dolog pl.: a rongálások pl.:vonatokon amit csinálhat cigány,paraszt vagy elszállt hülye egyetemisták...:))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 12:19:32

@PublicEnemy: és mi van akkor, ha támad? :)))

ha meg "megvolt", akkor mit kell nyekegni? inkább örülj vinszent :)))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 12:23:04

@Rékuc: jó, nem mondom, hogy mi mindenhol kitakarítunk magunk után, de úgy hagyjuk el a szobát, ahogy érkezéskor átvettük. sőt, lúzercsalád lévén még az ágyneműt is lehúzzuk (kivéve, ahol kategórikusan kérik, hogy NE)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.08. 12:23:33

@PublicEnemy: Höhö. Nincs jobb egy jó kis munkahelyi veszekedésnél,amikor mindenki titeket figyel.:))

Taktikai Atompingvin 2010.01.08. 12:24:01

@csabapayne: A politikusok és a multik közti összefüggésről: a multik vezetőiknek érdekük, hogy profitot termeljen a cég, mert őket nem a pénztárosok választják, hanem a befektetők. A politikusoknak viszont nem érdekük hogy jól működő országot hagyjanak a 4 év múlva érkező új vezetésnek. Nekik az az érdekük, hogy minél több téglát lopjanak el úgy, hogy a fal még ne dőljön össze. Csak az hajlandó itt rendbe tenni a dolgokat, aki hosszú távon akar berendezkedni. Vagy még az se....

Marcellusca 2010.01.08. 12:27:19

@PublicEnemy: Most dicsekszel vagy panaszkodsz? :D

Csurár apuka 2010.01.08. 12:28:41

Pár év és tutti bevezetik majd. Nem kell annyi pénztáros. Költségcsökkentés hosszú távon. Vásárlók szeretik. Egyszerű használni.
Az meg, hogy a "nyugati" népek nem olyan lopósak, meg becsületesek, hülyeség. Magyar se rosszabb semmivel mint az ír meg angol stb.

zsoltix 2010.01.08. 12:32:03

@laspalmas: Mikor bevasarlokozpontban bevasarlokozpontban, volt egy eset, mikor egy 100ezer koruli LCD monitort probaltak kivinni a megelhetesiek. Eltereltek a kasszasgyerek figyelmet, nem latta, hogy a kocsiban van. Csak aztan racsesztek, mert besipolt a magneskapu kifele menet.

zsoltix 2010.01.08. 12:34:10

@zsoltix: Jav.: mikor bevasarlokozpontban dolgoztam

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.01.08. 12:34:13

@Inotai József, A Védett Személy:
Azért vegyük figyelembe, hogy nálunk magyaroknál az elmúlt időszakban a becsület és tisztesség értéke rohamosan lecsökkent, majdhogynem eltünt. (A cigány meg sajátságos értékrendet használ)

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.08. 12:37:49

Ebben a kérdésben a fizetés és az árak viszonya a kulcs,nem az ,hogy magyar,ukrán vagy isteni nyugati e az ember...,a biztonsági őrök ott meg csak dísznek vannak ugye,tolják a kosarat az autóig...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.08. 12:38:26

Ezt a postot is ágoston hányta ki betűtésztából. Nem értem hol itt a vastagbőr, továbbá azt sem értem miért gondolják sokan, hogy nyugaton kánaán van. Igen, van ilyen kint, jó dolog is. De ott ezeknél a kasszáknál is ugyanúgy ott áll a néni. Egyrészt megnézi, hogy mindent lehúztál-e a vonalkódleolvasón, másrészről leméri neked a mérlegelnivaló cuccot, harmadrészről segít a terminál használatában, negyedrészről OTT is lopnak.

..és itthoni áruházláncvezetőként, én is elvetném azonnal ezt a módszert :D

Hanzo The Razor 2010.01.08. 12:39:03

A poszt egyébként felvetette bennem a lehetőségét a szervezett bolti lopás/rablásoknak. Ha már úgyis a mi zsebünkből húzzák ki a pénzt azzal, hogy kiviszik a nyereséget, külföldi árut értékesítenek a magyar helyett, és feszt csak az adókedvezményeket kapják, akkor nekünk is csapatostul kellene elvinni az árujukat, hadd tudják meg, ki a magyarok istene!

ZioN 2010.01.08. 12:39:29

Ezzel megleptetek.Jártam már néhány küldföldi(említett) országban de én még ilyen önfizetős kasszával-bolttal nem találkoztam.

reKorrekt 2010.01.08. 12:41:38

@PublicEnemy: Én 6-ot is elejtettem az évek folyamán, hát hadd ne ecseteljem miért örülök hogy már csak 1 dolgozik itt a csomagból... (feministák kíméljenek)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.08. 12:43:57

@reKorrekt: Férfi létemre(33 éves gyerek):Teee hímsoviniszta disznóó! :))

beleszolok 2010.01.08. 12:47:22

@Razid: És közben nyilazzunk is hátra?

Tind 2010.01.08. 12:48:34

Ilyen rendszert Magyarországon? Hülye vagy-e??? Olyan anyázások lennének, hogy ihaj...
Egy ilyen gép előtt sorban álló vásárlók így néznének ki:
30% öreg -> hiába van nagy kani betűkkel kiírva a kijelzőre, hogy mi a faszt csináljon, ő mégse tudja megcsinálni, mert ő már "túl öreg" ehez és "nem tudja megtanulni"

50% analfabéta -> tipikus magyar analfabéta (legyen az fiatal vagy középkorú aki nem tudja "megtanulni" már ezeket, mert ő nem ebben nőt fel vagy kisebbségi aki csak a vasazáshoz ért) aki még egy mosógépet is 2 napig tanul meg bekapcsolni a kézikönyvből és az új TV távirányítójához is több hónapig csak óvatosan nyúl, nehogy "elnyomjon" valamit

20% modern magyar (mm)-> fiatalabbak (vagy idősebbek akik nem egy kő alatt éltek az utóbbi pár évben) akik, hogy ha az előző 80%-nyi vásárlóhoz nem csatlakozott "mm" aki segítsen nekik, akkor az ő anyázásuk, szitkozódásuk és kínlódásuk miatt a saját agyvizük is felforr és mikor végre ők kerülnek sorra akkor hirtelen nekik is kell pár másodperc, hogy felfogják mi van

Tehát lenne sor, anyázás és még több anyázás.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 12:50:25

@reKorrekt: na ezt most fejezzétek be, jó?

(Nálam - mondjuk úgy -, hogy "fél" elejtés volt: ti asszony ott volt gyakorlaton a cégnél 3-4 hétig. De csak utána lett "meglőve", amikor már nem dolgozott nálunk :))))

Taktikai Atompingvin 2010.01.08. 12:52:56

@Razid: Teljesen igazad van. A magyarok istene biztos tud valami tuti tippet arra is, hogy mivel pótoljuk az elűzött multikat.De ha tudsz, te is megoszthatnád.

reKorrekt 2010.01.08. 12:54:25

@Seduxen: akkor összefoglalnám:
Public: gáztüzelésű
Én: vegyestüzelésű
Sedu: gyorstüzelésű
:)

reKorrekt 2010.01.08. 12:56:02

@Hülyegyerek: Szerinted ha megadóztatnánk a multikat, azok fognának csapot-papot (ingót-ingatlant) és elhúznának a picsába? Komolyan kérdezem.

beleszolok 2010.01.08. 13:01:46

@reKorrekt: Aki szolgáltat, illetve kereskedik, az amíg haszna van, addig nem megy sehova. Akár van kedvezménye, akár nincs. Aki termel, az ha máshol kevesebből tud termelni, az talán elmegy. De lassan leeshetne, hogy nem biztos, hogy az a legjobb, ha pár jüanért kiviszi a termelést egy kvázi ellenfél régióba.

marcinátor (törölt) 2010.01.08. 13:02:35

"A multik bélyege: lopósak vagyunk"
Szerintem a multik, mint hatalmas pénzszivattyúk, sokkal-sokkal többet lopnak tőlünk.

Taktikai Atompingvin 2010.01.08. 13:02:36

@reKorrekt: Attól függ, mennyire adóztatod meg. Ők nem érzelmeskednek, kiszámolják az új adózás mérlegét, a kivonulás költségeit, meg a lehetőségeket máshol. Viszont ha csapatos "kalandozást" vagy "magyar bosszút" rendezünk, akkor egész biztosan.

Várkonyi 2010.01.08. 13:03:05

@Hülyegyerek: közmunkák, közberuházások, infrastruktúra-fejlesztés.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.01.08. 13:04:53

@Hülyegyerek: Akkor keletkezhetne egy "magyar multi", ami átveszi a külföldi szerepét, persze nem 2 év alatt de legalább saját lenne.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.01.08. 13:06:56

@Hülyegyerek: Akkor rajta, szervezzük meg!!!
Én nem fogok krokodilkönnyeket hullatni ha nem lesz tesco, cora, auchan, media markt, mekdonálc, C&A, praktiker...stb.

Taktikai Atompingvin 2010.01.08. 13:09:02

@Várkonyi: Ez eddig oké. De ezek állami munkahelyek, valakinek azt az adójából finanszíroznia kellene. Ha a multi nem is, de a multinak dolgozó pl ezt teszi.
@reKorrekt: Egyébként tisztázzuk le: nem ellenzem, hogy a multikra rárakjunk valamennyit a közterhekből, csupán azt mondom, hogy ésszel kell csinálni, mert az alkalmazottakon kívül még a hazai beszállítókkal is szépen kiszúrhatunk @Razid: hozzászólása pedig nem épp egy óvatos megfontolt lépést sejtet.

Taktikai Atompingvin 2010.01.08. 13:14:06

@csabapayne: "magyar multi" ? És az a magyar élelmiszeren kívül még mit is árulna? Magyar műszaki cikkeket, például mikroprocesszort, plazmatévét stb? Csak nekem tűnik úgy, hogy a magyar forgalmazó mellett kellene egy picikét erősebb ipar is? Egyébként a magyar multi nem magyar, hanem csak simán multi. Nekik tökmindegy, hogy magyar, szlovák vagy zulu vásárol tőle, nekik a profit kell, minél több. Le se szarnák a te érdekeidet.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.01.08. 13:27:47

@Hülyegyerek:
Én ezt úgy értettem, hogy az adott kereskedelmi cég nem külföldi tulajdonban van. Pl.: auchan, saturn. Hanem hazai, merészebb esetben állami tulajdonban. Persze ehhez már egy normálisan működő államvezetés is kéne. Adott esetben a hazai termelőkkel korrektebb módon bánnának. Attól még lehetne ugyanúgy kapni samsung tv-t és AMD processzort is. De ez igenis hathatna ösztönzőleg is a magyar iparra, mert egy adott hazai terméket segítene felfuttatni.
Ne feledd nagy pénzek vándorolnak ki a hipermarketek kapuin át az országhatáron kívülre, amit a nép szorgosan elkölt náluk.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 13:29:25

@reKorrekt: "Én: vegyestüzelésű"

Ezt értsük úgy, hogy te NEMRE való tekintet nélkül "lövöldözöl" ? :))

Félre ne érts, én elfogadom a másságot, csak kérdezem... :)))

Mr. Acid 2010.01.08. 13:31:07

Zero, laspalmas! Erről nem lesz poszt:

"Sokakban felvetődött, hogy az ügyben érintett kézilabdázók - Pesics, Sesum és Uros Vilovski - ellen indul-e eljárás amiatt, hogy a Patrióta lokálban és a bár előtt belekeveredtek a verekedésbe. Ezzel kapcsolatban Fejes Péter elmondta, a nyomozás adatai szerint egyértelműen Marian Cozma volt a megtámadott fél, a sportolótársai az ő segítségére siettek, így semmilyen büntetőjogi felelősség nem terheli őket."
Forrás: nol.hu/mozaik/cozma-gyilkossag__hetszaz_tanut_hallgattak_ki_az_ugyben
Azért il

Mr. Acid 2010.01.08. 13:31:51

A végéről lemaradt: azért ilyet ezzel az üggyel kapcsolatban leírni! Hát, phejj, mocskosgecik!

PublicEnemy 2010.01.08. 13:41:18

@Seduxen: Na,ezt most én se nagyon értettem...bár a 6-ba az is belefér. :)))
Bocs reKorr!!! :)

arlequin 2010.01.08. 13:49:15

@derelyegrádi szellem:
én is piacozom, ha kell hetente többször. a húst, zsírt, olajat, tejet háztól, termelőtől. nem tápos, hanem ridegtartott állatok. na annak van íze. amit a 'nagyok' tartanak... halízű csirke satöbbi. vagy 'tanyasi' kétszerannyiért.

reKorrekt 2010.01.08. 13:51:16

@Hülyegyerek: Rossz a példa. A plazmatv a tescoban sem angol, hanem japán, koreai, stb... A lényeg azon van hogy a kereskedelmi profit maradjon itthon, illetve ne az íreknél levágott és a lengyeleken keresztül hozott marhahúst tegyük be a magyar hűtőpultba (bár ez utóbbiról nem a multi tulaja, hanem az eu idióta gazdaságpolitikája tehet).

Taktikai Atompingvin 2010.01.08. 13:51:46

@csabapayne: A hazai termelőket mi motiválná a jobb/olcsóbb áru termelésére, ha alanyi jogon ők kapnak kedvezményt? És légyszi ne mondd, hogy egymással versenyeznének, mert az kartellezésbe torkollna. Azok lennének csak a szép viták: egy állami tulajdonú bolt és a magyar termelők közt.
Meg egyébként amit innen kivonnak, az máshová megy, de amit máshonnan kivonnak, az meg lehet, hogy ide. Az biztos, hogy nem annyira átlátható ez a rendszer, az viszont nem biztos, hogy mi ennek a rendszernek a vesztesei vagyunk.

reKorrekt 2010.01.08. 13:52:35

@Seduxen: Nem, úgy mint a Top Secretben a néger géppuskás a kajibában :)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 13:55:29

@PublicEnemy: nem lennék a kollégája... lehet, hogy ő valami "kollégafetisiszta". minden munkatársat megdug. Andersen meghalt, nincs mese :))

@reKorrekt: húú, az de egy beteg film...

Taktikai Atompingvin 2010.01.08. 13:58:37

@reKorrekt: Leírtam alattad, hogy ennek a tokéhúrcolaszásnak mi nem biztos, hogy a vesztesei vagyunk.
Én lassan eltávozok, mert még meg kell alapozni a házibuli előtt.:))))
Kellemes hétvégét mindenkinek

derelyegrádi szellem 2010.01.08. 14:03:07

@mind2:

és ebből a sós-ecetes pácolt heringből, meg hasonlókból ettél már?

Én igen. Rettenetes.

derelyegrádi szellem 2010.01.08. 14:09:45

@Marcellusca:

Panaszkodik. A kolléga az ünnepek után bemondta neki, gondolkodott a dolgon és, bár egy próbát megért, de mégse homokos! ;-)))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.08. 14:14:08

@derelyegrádi szellem: vagy az "együttlét" után megkérdezte egyik a másikat:
- Te! Mi most akkor buzik vagyunk?
- NEM! Kvittek...

:)))

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.01.08. 14:32:27

Hú wazze, de szép magyar nevek!

Egyébként ez a cikk fölösleges magyarfikázás. Ha a hollandusoknál lett volna 40 évig fridzsiderkommunimus, akkor ők is még a saját gátjukból is garázsfelhajtót csináltak volna.

Inkább azon agyaljatok, hogy lehetne ezt megváltoztatni! (Nem, a Bezzeg a vallonok!-ozás nem segít.)

molaris 2010.01.08. 14:38:52

@Inotai József, A Védett Személy:
:D:D
A műszak végére a gépet sem találnák, mert jól körülhatárolt körből tömegesen érkező vásárlók, az is meglovasítanák. "Ilyen még nincs otthon!"- felkiáltással.

molaris 2010.01.08. 14:43:10

@Tind:
Lásd. előző hsz.- em.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.08. 15:45:04

"Az Auchan szóvivője, Gillemot Katalin arra hivatkozott, hogy a hipermarketjeikben a vásárlók szeretik a pénztárosok kedvességét, és azt is, hogy bezacskózzák nekik az árut, ezt a szolgáltatást pedig nem akarják elveszteni."
Zacskózzák ezek a faszomat! Hizlalják a seggüket a széken és úgy néznek rám mint a véres rongyra, mert vettem valamit!
És a kedvencem! Ha nem pakolok elég gyorsan rám dobálja a következő vevő árúját!
Amcsiban páros lábbal pattintanák le őket!
Ja! Láb. Ott ÁLLNAK! Mert úgy gyorsabb pakolni a KEDVES VÁSÁRLÓNAK!!
És van hozzád egy-két kedves szava.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.08. 15:59:02

Azért ebben az is benne van, hogy a magyar üzletek is más mentalitással működnek; a pofátlan lehúzós banda nem jó szó rájuk.
Hogy egy fillért is költeni kéne, akkor már nem.

Másik, a bronzbarnák hogyan használnák ezeket a szarokat?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.08. 16:09:16

"Ti el tudjátok ezt itthon képzelni?"
A csajt simán, az ágyamba.
Úgyis most ment haza a barátnőm :)

szabidoki 2010.01.08. 16:57:43

Hát, hogy itthon működne a dolog, az erősen kétséges.
Angliában úgy zajlik a móka, hogy az önkiszolgáló pénztár két oldalán van két tartó, az egyikbe rakod a kosarad, a másikba a cuccot, miután leolvastad a vonalkódot. Annyira azért nem hülyék az angolok sem, a teszkóban mindkét tartó egy-egy mérleg :D Szóval csalni csak úgy lehet, hogy eleve nem a kosárba rakod a motyót, arra meg ott vannak a biztonságiak. Amúgy ez nemcsak elit környéken van így, ilyen pénztárak általánosan előfordulnak.
Azt nem tudom, hogy mennyi munkabért takarítanak meg vele, 4-6 ilyen kassza tesz ki 1-2 nagyot, de pl. a hayes-i tesco-ban nem kell visszavinni a kosarat, hanem otthagyod az autó mellett, és jön pár emberke, akik visszatolják a helyére, szóval azokat is fizetni kell.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.01.08. 17:10:44

"Az Auchan szóvivője, Gillemot Katalin arra hivatkozott, hogy a hipermarketjeikben a vásárlók szeretik a pénztárosok kedvességét, és azt is, hogy bezacskózzák nekik az árut, ezt a szolgáltatást pedig nem akarják elveszteni."

Életem legbunkóbb pénztárosával a dunakeszi osánban találkoztam. Konkrétan egy kibaszott szót sem szólt egész idő alatt. Se köszönés, semmi kommunikáció. Le is ugattam.

xstranger 2010.01.08. 17:17:07

Londonban a legfeketebb kornyeken lakom es ott is van ilyen (Sainsbury). 2-2 "normalisat" csereltek le egy 4esre es egy 6osra. mindkettonel van egy penztaros aki felugyel, es ha alkoholt akarsz venni akkor azt leokezza (ha elmultal mar 18). Meri a sulyt a gep amit beleraksz a zacskoba es hisztizik ha nem stimmel, altalaban akkor odajon a penztaros es leokezza (gyak megnezes nelkul) arra szamitva hogy ugyis valami meresi pontatlansag van es az a baj.

Egy nagy boltban (20-30 penztar szeles) egy darab biztonsagi or van persze minden be van kamarezva.

Szoval az nem termeszetes hogy mindenki lop, es mas orszagokban a kisebbseg se mindig egytol egyig tolvaly.

laposmacska 2010.01.08. 17:18:04

Svájcban látok ilyet, de nekem is hihetetlen. Mindenesetre én szégyelnék innen bármit is lopni.

Marcellusca 2010.01.08. 17:20:44

@szabidoki: Pesten, a Váci úti tecsónál sem kell visszatolnod a kosarat. Jön egy homeless és felajánlja segítségét. :D

laposmacska 2010.01.08. 17:20:51

@ColT: A boltokkal igazad lehet, ezért veszünk minden akciósan, akár csak 3 forintot is spórolunk vele. A kérdésedre a válasz meg az, hogy biztos ellopnák a vonalkódolvasót. De nem csak a barnák, hanem biztos lenne egy-két koliszobában is belőlük...

Pelso.. 2010.01.08. 22:03:25

@TaTa86.: Talán tudsz róla: pl Kőszeg-hegyaljai falvakban mai napig (igaz ritkán) működnek becsületkasszák: tojás, gyümölcs, méz ki van rakva a kapu elé, meg egy csésze v. tányér a pénznek...

arlequin 2010.01.08. 22:46:10

@Pelso..: nemcsak ezek, hanem VIRÁG-ok. képzeld. mennyire szép. örvendetes. Kőszegen. második otthonom.

butatót 2010.01.09. 02:13:40

@z666:
"Nemrég láttam sorbanállás közben egy tolvajt kisomfordálni egy elektronikai multi boltjából. Nem szóltam, mert örültem, hogy megkárosítják a féreg multit...:)"
Öcsém, te hülyébb vagy helyből, mint más nekifutásból. Mit gondolsz, mi lesz a nemes cselekedeted következménye? Az féreg multi a legközelebbi leltárkor hiányt fog kimutatni, amit az alkalmazottai (nem zsidók, nem cigányok, hanem MAGYAR emberek) fognak megfizetni. Így tőlük, meg az ő gyerekeiktől vetted el a pénzt. A multit egy fillér kár nem éri. Gratulálok, forradalmár, adtál a szarnak egy kiadós pofont. :(

abandi 2010.01.09. 02:55:27

Éljen és virágozzék minden antiszemétista!

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.09. 07:55:52

@laposmacska: "hanem biztos lenne egy-két koliszobában is belőlük... "
LOL

Vidéki 2010.01.09. 08:07:06

@xstranger:

A rendszer lényege: A pénztárosok száma csökken, az ellenőrzésre fordított energia növekszik.

Ott sem a "Szentek Közösségének" mentalitása motiválja a vásárlókat.

Régi filmekben láthattuk, hogy még arisztokrata családokban is előfordult egy-egy kleptomániás, akiket nem a szegénység motivált a lopásra.

Ismert német közmondás: "A bizalom jó dolog, az ellenőrzés még jobb."

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.09. 08:10:48

@Marcellusca: Ó, dehogynem, de 11 óra alvás még egy csecsemőnek is elég kell legyen... LOL

redriot77 2010.01.10. 00:15:51

A gyorskajáldák sem nagyon merik megkockáztatni az ingyenes üdítő újratöltést (kóla-csap a vásárlótérben), nem lesz itt önkiszolgáló pénztár soha.

abandi 2010.01.10. 16:26:39

@Talon Karrde:
Elfogadom, mert nem geci vagyok, hanem mérhetetlenül dühös!!!
Együtt szívunk...

Auchan bojkott 2010.04.09. 12:48:59

Sziasztok!

Hallottatok már erről?
**Lápszag terjeng Dunakeszin -- Csatlakozz Te is az Auchan bojkotthoz!*

Biztos Te is hallottad már, hogy az Auchan dunakeszi áruházát épp egy
értékes tőzegláp területén bővítené újabb kockaépülettel és méretes
parkolóval. A beruházás súlyosan veszélyezteti az áruház melletti
élőhelyet.

Civil szervezetek levélben fordultak az Auchanhoz, arra kérve a multi
vezetőségét, hogy álljon el a beruházástól. Nem tették. Ezért országos
bojkott indult az Auchan ellen.

A vállalat ahelyett, hogy visszalépne a beruházástól, a láp vitatott
jogi besorolásával takarózik (láp-e a láp), és továbbra is ködösít.
Cinizmusára az is jellemző, hogy miközben a természetpusztítás veszélye
nem múlt el, Föld Napi rajzpályázatot hirdetett gyerekek számára. Az
áruház kezébe került terület a Nemzeti Ökológia Hálózat része, még a
legkisebb beavatkozás is súlyos következményekkel járhat. Ezt nem
hagyhatjuk!

*Ha Te is úgy gondolod, hogy az építkezés visszafordíthatatlan
természeti károkat okozna, csatlakozz a bojkotthoz! Ne vásárolj semmit
az Auchanban, amíg a vállalat nem áll el a tervétől!*

Eddig 30 civil szervezet és 1800 aláíró csatlakozott! Küldd tovább Te is
ezt a levelet, hogy még többen legyünk!

A bojkott mellett írd meg a véleményed az Auchannak! Ha regisztrálva
vagy a Facebook-on, jelentkezz be az Auchan Magyarország nevű csoportba,
és írd meg a véleményed az ügyről! Mutassuk meg, hogy az olcsó árak és a
föld napi rajzpályázat nem kábítanak el minket!

Csatlakozás és további információk: www.tudatosvasarlo.hu/auchan
<www.tudatosvasarlo.hu/auchan> és a Facebook "Bojkott Auchan"
csoportjában.

A dunakeszi tőzegláp értékeiről, az eddigi civil ellenállásról
www.tozegto.freeweb.hu <tozegto.freeweb.hu/> oldalon tájékozódhatsz.

2010.12.21. 14:20:18

@laspalmas: Haha, és ki ellenőrzi, hogy minden tételt leolvastattak a k. vásárolók? Tuti azért a nagy siker, mert mindenki mindennel bepróbálkozik, viszik a cuccot átragasztott vonalkóddal, meg ami csak az eszükbe jut. :-)

süti beállítások módosítása