Skip to content


       Szűrés lista

Rászállt az APEH a melegutalványra

Avagy hogyan szívassuk meg azon kevés szerencséseket, akik a megadóztatás ellenére is kapnak idén cafetériát.

Volt egy ici-pici kiskapu a hideg étkezési jegynél kétszeres összegben adható melegutalványnál: két, magyar tulajdonú üzletlánc, a COOP és a CBA is beváltotta azokat, sok-sok embernek könnyítve meg ezzel az életét. Mindenki jól járt: a családok még hónap végén is tudtak ENNIVALÓT venni, a multikkal versenyző boltocskáknak pedig megnőtt a forgalma.

Egyértelmű hát, hogy ez a helyzet nem tartható tovább....

Drága imádott adóhivatalunk felmutatta a középső ujját, és durván az orrunkra vágta az említett kiskaput. Mostantól csak és kizárólag büfékben, gyors- és rendes éttermekben, ételszállító cégeknél váltható be a meleg kajajegy, illetve olyan boltokban, amik elszeparálják a jeggyel történő vásárlást. Papíron eddig is így volt, most azonban ezt már komolyan is veszik. Elvégre a szabály az szabály, nehogymár jól érezzük magunkat.

 


"A minősítés nem az étel hőfokához kötődik, hanem ahhoz, hogy juttatás révén valóban kizárólag étkezőhelyi vendéglátásnak, munkahelyi étkeztetésnek, vagy közétkeztetésnek minősülő szolgáltatás keretében megvalósuló ételfogyasztás történjen akkor is, ha a fogyasztást a magánszemély a számára juttatott, utalvány-(kártya-)forgalmazók által rendszeresített étkezési utalványok beváltásával, vagy kizárólag ilyen fogyasztásra felhasználható készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel egyenlítik ki.

Olyan utalványt (kártyát) lehet tehát legfeljebb havi 18 000 forint értékben kedvezményes adózással juttatni, amely kizárólag az előbbi szolgáltatásokra váltható (cserélhető) be. Ennek megfelelően az utalványok (kártyák) elfogadója lehet:

  • a helyben történő kiszolgálással (önkiszolgálással) fogyasztást nyújtó vendéglő, étterem, kifőzde, munkahelyi étkezde,

  • az étel-kiszállítást szolgáltató vállalkozás,

  • az olyan büfé, látványpékség, grill-sütőde pizza-sütőde, helyben sütött, főzött húst, hústerméket kiszolgáló stb. kereskedelmi üzlet, vagy annak részlege, amely a meleg, illetve jellemzően melegen fogyasztható (melegíthető) ételek szolgáltatásán kívül más terméket nem forgalmaz, más szolgáltatást nem nyújt, vagy olyan kereskedelmi üzlet, amely megszervezi és ellenőrizhető módon működteti az utalványok (kártyák) előbbi szolgáltatásokra történő – más termékek forgalmazásától elkülönített – beváltását, felhasználását.

Ez azt jelenti, hogy az utalványok (kártyák) elfogadása pl. iparcikkek, élvezeti cikkek, vagy a felsorolt szolgáltatások keretén kívül értékesített élelmiszer-termékek, italok (a teljes felsorolás lehetősége nélkül: só, cukor, édesítők, édességek, cukrászati termékek, gabonafélék, száraztészták, pékáruk, rágcsálnivalók, olaj, zsiradékok, ízesítők, húsáruk, üdítők, kávé, tea, kakaó, tejtermékek, mélyhűtött-, előre csomagolt-, dehidratált-, konzerv- ételek, zöldség- gyümölcs stb.) vásárlására, nem felel meg a juttatás kedvezményes adózását megalapozó feltételeknek. Ilyen esetben a Szja törvény rendelkezésének megszegése miatt felmerülhet mulasztási bírság szankció alkalmazása is: az adóhatóság az adózás rendjéről szóló törvény 172. §-ának (15) bekezdése alapján, a magánszemélyt 50 ezer, más adózót (pl. az utalvány-elfogadót, vagy a kibocsátót, ha a felhasználhatóságot nem korlátozza) 100 ezer forintig terjedő mulasztási bírsággal sújthatja."

 

Értem én, hogy eredetileg is erre lett kitalálva ez az utalvány, de könyörgöm, eddig nem bántotta a szemüket? Most, mikor sok család a tönk szélén egyensúlyozik, most kell őket megszívatni?

Címkék: társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr71723526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elp 2010.02.04. 08:57:39

"Más helyen, ha egy embernyi sávon letapossák a füvet, mert mindenki arra megy, akkor lekövezik. Itt meg odaállítanak két géppisztolyos őrt."

Ez deigaz

Gérard Duchemin 2010.02.04. 09:49:16

@heima:

Nincs igazad @Gastroger:-rel szemben, mert nem a törvény betűjét kell rágni, hanem nem kicseszni azzal, aki eddig el tudta költeni, most meg már nem. Aki ezt nem érti az vagy hülye, vagy szemét, választhatsz.

Marcellusca 2010.02.04. 10:20:07

Olvasgatom itt a két napi "termést".
Hát, érdekes kommentek vannak. :)

Még "jó", hogy nekem nincs ilyen gondom.
Eddig sem, ezután sem fogok kapni sem hideg, sem meleg étkezési utalványt.
Cafeteria meg nem is létezik.
Van a nettó fizum, és abból azt és ott veszek, ahol és amit akarok. :D

heima (törölt) 2010.02.04. 10:49:15

@Gérard Duchemin: lakás kiadása után 25% szja-t, és bizonyos esetekben százalékos eho-t kell fizetni. A lakáskiadó lakosság 9X százaléka ezt nemes egyszerűséggel hanyagolja.

Ha kijön egy APEH közlemény, hogy mostantól jobban ellenőrzik a lakáskiadókat, akkor az állam kicseszik a "kisemberrel", mert eddig adó nélkül ki tudta adni, most meg már nem.

Egyébként ez nagyon érdekes, hogy a magyar mondjuk nem a magas jövedelemadó kulcsok miatt zúgolódik, és követel helyette alacsonyabbakat (akár a szavazatával is), hanem inkább a kiskapukat díjazza. Az eva nevű szörnyűség is ennek a közgondolkodásnak a terméke, én már látom magam előtt a vastagbőr cikket (ha esetleg felszámolná egy Fidesz kormány az evát), hogy a kisembert hogy megszívatják, meg hogy ez milyen jó volt.

kill004 2010.02.04. 10:55:04

@Auris: Nem minimálbérért melózom. A hozzászólásaimban kb azt olvashattad, hogy AKI minimálbérből éldegél, annak ez most szar. A maszop kormányt meg hibáztatom eleget, ne félj.

nyugatioldal 2010.02.04. 11:30:34

Szemét mocok banda ez az apeh, de nem is rájuk haragszok, hanem erre a mocok bandára aki kitalálta. NEm elég nekik a 25% adó a 97-et akarják? S kitől veszik el? Talált: az emberektől. Merthogy a máltató 15.000 ftból akarja megúszni a dolgot, s ezért cc 7.500 hideget ad a 12.000 meleg helyett, a 4.500 különbséget meg simán ellopja az állam. Grat. Mocokszemetek. Fújj. Áprilisban nem felejtünk.
u.i,: Külön vicc a vevő megbüntetése, r*h*dt mockok.

BigBlueI 2010.02.04. 12:34:08

De hát ezekből a dolgokból , mint
"só, cukor, édesítők, édességek, cukrászati termékek, gabonafélék, száraztészták, pékáruk, rágcsálnivalók, olaj, zsiradékok, ízesítők, húsáruk, üdítők, kávé, tea, kakaó, tejtermékek, mélyhűtött-, előre csomagolt-, dehidratált-, konzerv- ételek, zöldség- gyümölcs stb"
szoktam én is itthon meleg ételt előállítani! :-o
Most akkor nem főzhetem meg itthon, hogy másnap elvigyem, hanem inkább fizessem ki a qrva drága éttermi kiszolgálást, meg a sóbertnóbert-féle házhozszállítást?
Komolyan mondom, hogy ennyi idiótát, mint amennyi ebben az országban van, nem találni 10 naprendszerben sem. Biztos a belterjesség miatt van.

Rwindx 2010.02.04. 12:50:44

@BigBlueI:
Ha nem esett volna le az előző 450 kommentből:
Vedd észre hogy nem téged kívánnak vele támogatni, hanem a vendéglátó helyeket.
Ha te ezt nem akarod akkor ne kérj ilyet.

heima (törölt) 2010.02.04. 12:57:48

@Rwindx: Hiába, nehéz különbséget tenni a meleg étkezés és a meleg étkeztetés között. Biztos a belterjesség miatt van.

BigBlueI 2010.02.04. 13:18:01

@heima: Ha én eszem meg az általam főzött meleg ételt, akkor az meleg étkezés. Ha a családom eszi meg az általam főzött meleg ételt, akkor az meleg étkeztetés. :-P
Biztos a szövegértés miatt van:)

heima (törölt) 2010.02.04. 13:58:07

@BigBlueI: a természetbeni juttatás meg az amit természetben kapsz mi?

BigBlueI 2010.02.04. 14:56:33

@heima: Arra gondolsz, hogy természetben kapom, vagy a természetben kapom?:))
Bocsi az offolásért mindenkitől. Tojjatok mindenre, az élet szép.
Amúgy se hideg, se melegételutalványt nem kap a családunk:)))

heima (törölt) 2010.02.04. 15:43:33

@BigBlueI: arra gondolok hogy világos meghatározás van az szja törvényben mondjuk a meleg étkeztetésre (szja tv 70. § (4) d pont): "meleg étkeztetés formájában juttatott bevételnek minősül az étkezőhelyi vendéglátás, a munkahelyi étkeztetés, vagy közétkeztetés nyújtása révén juttatott bevétel (ideértve a kizárólag e szolgáltatások igénybevételére jogosító utalványt is)"

Ennek mondjuk nem kötelező utánanézni, csak akkor nem értem, hogy miért jó itt többeknek azt észt osztani a "meleg-étkezésről", ha ezt az apró lépést is praktikusan megspórolják.

Samott 2010.02.04. 15:56:02

En csak azt nem latom hogy ki jar ezzel jol? Aki ilyen jegyet kap megszopja, hentes megszopja, cba, coop (magyar kkv-k) megszopjak. Egyedul a kajajegyet 80-90%-os aron felvasarlo (es emiatt adocsalova valo) vendeglosoknek lesz hasznuk ebbol a huzasbol. Ez lenne a feketegazdasag elleni kuzdelem legnagyobb eredmenye?

Rwindx 2010.02.04. 16:25:42

@Samott:
A hentes cba, coop nem szopja meg. Persze jobb lenne neki ha elfogadhatná, ez nem vita tárgya. Még jobb lenne ha az üdülési csekket is elfogadhatnák. Nekik speciel a hideg utalványt találták ki, amit az adóval valóban sikerült szétbaszni és így közvetve megszüntetni. Ezzel az erővel követelhetnénk hogy a könyvutalványt is fogadják el, csak ugye milyen hülyén hangzana ez a hentesboltban?

A vendéglősőknek nem az a hasznuk hogy felvásárolják mert ha 90%-on teszi akkor sokat nem keres rajta, ugyanis ha jól tudom van valami beváltási költség is, hanem az ha elköltik náluk és ezzel nő a forgalmuk.
Aki igazából kaszált eddig a jegyeken az a pár kibocsátó aki ilyeneket jegyeket gyártott, most már ők sem fognak kaszálni. Ők ugyanis pénzt kapnak: 5-6%-ot a cégektől a vásárlások után, és abban nem vagyok biztos, de azt hiszem hogy a beváltások után is.

Az én üdülési csekkemet sem fogják elfogadni a fűrészboltban, ha fűrészt akarnék rajta vásárolni, és lássuk be ez így van jól, mert nem az a cél, hanem az hogy a belföldi turizmust támogassák vele (és tévedés ne essék, nem azokat akik kapják, az teljesen másodlagos, hanem azokat akiknél elköltik)

Samott 2010.02.04. 16:34:32

@Rwindx: a hentes kivetelevel megszopjak (de csak mert tescoban nem veszunk hust) ezutan cba-ba nem jarunk, eddig csak azert koltottunk ott mert elfogadtak, amugy meg draga... meglatjuk hogy lehet kez alatt elsutni valahogy es a bevetelbol etelt veszunk majd valamelyik olcso multiban. Mert meg mindig tobbet lehet igy enni belole, mintha valami kifozdeben valami bizonytalan eredetu kajara koltenenk. Konyvet meg utazast felesleges idekeverni, kajarol van szo. (nem, nem fogadom el a megkulonboztetest, nem erdekel hogy hidegetel vagy melegetel utalvanyrol van szo)

Rwindx 2010.02.04. 16:37:50

@Samott:
Nem a kajáról van szó, pont ezért van a félreértés. Vendéglátásról van szó, vállalkozásokról. A melegétel utalvány róluk szól. Ezért találták ki.

Rwindx 2010.02.04. 16:43:28

@Rwindx: A hidegétel szólt volna az emberekről, csak ugye mint azt említettem a kivetett adóval szétcseszték.

heima (törölt) 2010.02.04. 16:46:55

@Samott: "(nem, nem fogadom el a megkulonboztetest, nem erdekel hogy hidegetel vagy melegetel utalvanyrol van szo) "

ok, ha megállít a rendőr hogy áthajtottál egy piroson, akkor mond csak azt, hogy nem fogadod el a különböztetést, hogy piros vagy zöld lámpáról van szó.

Samott 2010.02.04. 16:48:24

@Rwindx: Leszarom a vendeglatokat, senki ne dontse el, hogy a penzem mire koltom. Miben kulonb egy vendeglatohelyet uzemelteto vallalkozas egy kisboltot uzemelteto vallalkozasnal. Na ugye.

heima (törölt) 2010.02.04. 16:59:19

@Samott: kiveszed a cafeteriádat bruttó bérben és enkit nem érdekel hogy a nettódat mire költöd.

"Miben kulonb egy vendeglatohelyet uzemelteto vallalkozas egy kisboltot uzemelteto vallalkozasnal" Mondjuk sokkal több munkaerő (munkahely) kell ahhoz, hogy egy tésztát egy kifőzdében egyél, mint otthon?

Rwindx 2010.02.04. 17:01:30

@Samott: Tényleg nem különbek, csak éppen őket akarják támogatni. Hogy miért azt attól kell megkérdezni aki ezt így találta ki.

Samott, a döntés a tiéd, nem ők döntik el, ez csak egy lehetőség arra hogy támogadhatod ezeket a vállalkozásokat (amelyek jobbára magyar tulajdonúak).
Úgy támogadhatod őket, hogy felajánlod hogy a bruttó fizetésed egy részén olyan "kuponokat" vetetsz a munkaadóddal, amelyeket ezeknél a vállalkozásoknál válthatsz be.
Cserébe korábban a kormány azt vállalta hogy ha te támogatod őket, akkor az erre elköltött pénz adómentes. Idéntől az a változás hogy "csak" 25% adó terheli ezt az összeget . Ha inkább felveszed fizetésként akkor ugye kb 55% lenne az adó.

Dönthetsz úgy hogy te nem akarsz ilyen "kupont" vetetni hanem leadózod azt a pénzedet is mint a többit, ami azután marad adózás után azt megkapod és elköltöd belátásod szerint.
Elvileg elég szólni a munkáltatódnak hogy te nem így szeretnéd hanem fizesse ki leadózva azt az összeget amit erre szánt. Nem állítom hogy minden cégvezető átlátja miről is van szó.

Balance Of Power 2010.02.04. 17:03:08

@Rwindx: Ezt ki mondta? Es a hidegjegy "meggyilkolasa" mire lett kitalalva? Es hidegjeggyel miert lehetett cigit venni?

Amugy a CBA-t, COOP-ot kb. 3 perc alatt seggbe lehetett volna baszni mar evekkel ezelott, nem? Csak at kellett volna futni az elfogadohelyek listajat az accorservices.hu-n...

Rwindx 2010.02.04. 17:07:32

@Balance Of Power: Mit ki mondott?
Azt meg hogy miért gyilkolták meg a hideget attól kell kérdezni aki megtette: kormány.
Igen seggbe lehetett volna baszni őket, csak valamiért nem tették meg. Ezt se tőlem kérdezd miért. Nem tudom a választ.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.05. 07:34:13

"Most, mikor sok család a tönk szélén egyensúlyozik, most kell őket megszívatni?"
Ezt én sem szoktam érteni, amikor valakinek hirtelen "feltűnik" valami.

Valami főnök akar ilyenkor villantani, és kitalálja, hogy akkor ezzel, mint eredménnyel?(Parlamentben ilyet, hogy melegkaja-utalvány, úgysem láttak még.)

Mert amikor egy sikkasztás bukik be, annak megvan a háttere, csak mi nem tudjuk, nyilván összevesznek mutyizók, és felnyomják egymást, mert másképp úgysem derül ki, de ennek, mi az alapja...

Samott 2010.02.05. 10:21:11

"Feszült helyzet alakult ki több ágazatban is az APEH tájékoztatása nyomán, ezért levélben kérnek segítséget Kiss Péter társadalompolitikai minisztertől, s az Országos Érdekegyeztető Tanács mai ülésén azt javasolják: az Országgyűlés még ebben a ciklusban módosítsa a költségvetési törvényt – mondta lapunknak Sáling József, a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetének elnöke. Felméréseik szerint csaknem másfél millió munkavállalótól vonták meg az idén az étkezési támogatást az adótörvény miatt, azoknál a vállalkozásoknál pedig, ahol valamilyen szinten megtartották, a béremelésnél ezt figyelembe is veszik. A cafeteriarendszer a legtöbb helyen egyébként csak az étkezési utalványt jelenti –hangsúlyozta az érdekvédő."

nol.hu/archivum/20100205-atvalthatatlanna_tett_melegetel-utalvanyok

Balance Of Power 2010.02.05. 13:13:30

@Rwindx: Azt hogy mire talaltak ki.

Egyebkent szvsz egy vegrehajto szerv vezetosegetol is elvarhato lehet a gondolkodas. Elvileg mar nem ukazokat adnak ki, amiket esz nelkul vegre kell hajtani, feltetelezem hogy a kormany es az APEH kozott parbeszed zajlik.

Ami pedig a CBA-t illeti, ezutan ha netan arra jar egy revizor es megbirsagolja 300 ezerre a boltot, az rohogve kifizeti a buntetest es tovabbra is elfogadja majd a jegyet, nem? Mennyi az eselye annak, hogy rovid idon belul megint arra jar az ellenorzes?

anyu 2010.02.06. 01:22:01

Én szivesen mennék étterembe a melegétel-utalványaimmal, de tavaly óta havi 12 ezerről 7 ezerre csökkentették nálunk ( jónevü multi, hogy rohadjanak meg, a fenéknövezstő menedzser-pics@ink persze ugyanúgy járhatnak cégautóval, az ő juttatásaikat nem csökkentik...) abból nem sok pizzára futná..

Nomost gyerekeim vannak és hát kell a kaja. A melegétel-utalványt elfogadja pár hentes a piacon és húst, felvágottat stb veszek rajta.

Ha ezt megtiltják, akkor majd megpróbálom eladni a jegyeket, mert ha 6 ezerért eladom, még akkor is meg tudom venni belőle legalább 2-3 hétvégére a húst és jobban járok mintha elhamburgerezném.

ja és nálunk nincs cafeteria , vagy kérem a melegétel-jegyet vagy nem kapok semmit.

Megjegyzem én keményen megdolgozom ezekért az utalványokért és nem italra vagy cigarettára költöm, hanem élelmiszerre. Ha a hátrányos helyzetüek vérlázitó jogsértésnek tartják, amiért "csak" élelmiszert vehetnek a kártyára utalt segélyből akkor én is szeretném
ha valaki védené azén jogaimat és azt az óhajomat,hogy szeretnék élelmiszert venni...

2010.02.06. 08:52:35

@piczur: Na persze, arra is volt törvény, hogy a zsidőkat a gázkamrába kell küldeni, a katonák "csak végrehajtották". Egyik csak a géppityuval terelte őket, a másik csak az ajtót zárta rájuk, a harmadik csak a gázcsapot nyitotta ki, egyik sem felelős semmiért, sőt. dícséretet érdemelnek, hogy milyen engedelmesek voltak, mi? Szerintem az apeh nyugodtan megtehetné, hogy szemet húny, mint eddig, eddig sem fájt senkinek az, ha valaki nem pizzát vett az utalványán, hanem mondjuk egy szép szegyet, amit aztán este otthon a saját szája íze szerint kényelmesen kisütögetett.

2010.02.06. 08:58:00

@anyu: gyere hozzánk dolgozni, 6e-ről 4,8e-re csökkent a melegutalványunk, ebből 9 munkanapra lehet befizetni az (egyébként nem drága) munkahelyi menzán. Oszt ezzel be is fejeződött a kafeteria. Illetve kinek mi akad a kezébe könnyen mozgatható és értékes dolog, annak az a kafeteria. :-) vagy inkább :-(

Mouth Hero 2010.02.06. 13:03:32

@Sörömpőőr: Nyilván megtehetné egy apróbetűs kormányutasítás esetén, de nem így kell az adórendszer hibáit javítani, hanem rendes törvényeket kellene hozni. Persze sok éve a lakáshitelek törlesztőrészletének az adózott fizetéshez való korlátozását azért nem vezették be, mert a sok adócsaló nem lett volna hitelképes, tehát - kellő akarat esetén - működik az állami engedékenység (különösen, ha eleget oszt vissz a bank).

S bár jómagam is fizettem CBA-ban melegkaja-utalvánnyal, mindig is tudtam, hogy ez necces.

2010.02.06. 17:19:15

@Mouth Hero: Jópár esetben azért a hatóság korrigálja ki a törvényhozók baromságát. Klasszikus példa a budapesti szmogriadó. Van rá okos rendelet, csak éppen nem rendelik el soha, akkor sem, ha már rég el kellett volna, mert nem lehet egy tollvonással megállítani az életet, megszüntetni a közlekedést, kikapcsolni a fűtést, csak azért, mert füstöl. Vagy említhetném a mentődoboz szavatossági idejét is, lehet rajta rugózni, hogy a légmentesen lezárt kötszercsomag két év után már nem minősül sterilnek, de én még soha senkiről nem hallottam, akit csak ezért megbüntettek volna a rendőrök, mert ez egy hülyeség.

fokabacsi 2010.02.06. 17:21:09

Micsoda lealacsonyító diszkriminatív intézkedés ez???Mi az, hogy amiért megdolgozott az illető abba beleugat mindenféle kullancs. Ne akarják megmondani , mire költöm.Ha úgy tetszik eliszom elgépezem. miért beszélnek bele ???? Ráásszistákok, gárdistások ,faszisták. Kikérem magamnak , hogy bárki hombárfejű háromtokás irodai disznó beleugasson.

fokabacsi 2010.02.06. 17:24:29

@Sörömpőőr: ""Na persze, arra is volt törvény, hogy a zsidőkat a gázkamrába kell küldeni, a katonák "csak végrehajtották". Egyik csak a géppityuval terelte őket, a másik csak az ajtót zárta rájuk, a harmadik csak a gázcsapot nyitotta ki, egyik sem felelős semmiért, sőt. dícséretet érdemelnek, hogy milyen engedelmesek voltak, mi?"" Hogy mi a keresztanyád csipáján nem tudsz hollókosztozni??!!?

2010.02.06. 21:41:30

@fokabacsi: Csak arra akartam célozni, hogy aki egy hülyeséget engedelmesen és precizen végrehajt, az maga is hülye. A hülyeségeket nem végrehajtani kell, hanem a kitalálójukat bezáratni egy nagyon csendes házba, ahol az ajtókon nincsenek kilincsek. Könyörgöm: kis józan észt, erkölcsi tartást várhassunk már el felnőtt embertársainktól!

fokabacsi 2010.02.07. 08:27:31

@Sörömpőőr: Egyetértek, csak ezzel nem vethető össze a katona.Próbálj háborúban parancsot megtagadni. Megnézhetnéd magad.Kb: 10 percig max. Mit gondolsz az orosz vonalak mögött miért buffogott a Nagan?

Mouth Hero 2010.02.07. 08:27:42

@Sörömpőőr: Rossz a példád, mert a szmogriadót igenis el lehetne, és el is kellene rendelni.

Gnyul 2010.02.07. 12:03:04

Azért nem biztos, hogy az APEH-nek igaza van:
utalvany.blog.nlcafe.hu

Perillustris 2010.02.08. 11:44:11

@Gnyul: Elég gyenge próbálkozás.

2010.02.08. 14:28:27

@fokabacsi: Lehet dezertálni is. Ez csak a gyávák védekezése, hogy "ha nem tettem volna, engem is elítél a hadbíróság"

@Mouth Hero: Na ja, csak éppen jelenleg a BKV-nak az is folyamatos gondot okoz, hogy a normál utasmennyiség elszállítására elegendő járművet elindítson. Szerinted mi történne akkor, ha egyik reggel bő félmillióval több állna a megállókban??? Én egyébként kurva kíváncsi lennék egy igazi szmogriadóra, márcsak azért is, mert abból kiderülhetne, hogy a légszennyezettség mekkora hányadáért felelős a személygépkocsi közlekedés, és mekkora hányadáért a fűtés! Tudniillik az sem gyenge ám... 1m3 földgáz = 1,9kg CO2 és az még a legjobb mind közül, egy szeneskályha ennél sokkal randább dolgokat ereget.

fokabacsi 2010.02.08. 14:51:21

@Sörömpőőr:" Mit gondolsz az orosz vonalak mögött miért buffogott a Nagan?" "Lehet dezertálni is. Ez csak a gyávák védekezése, hogy "ha nem tettem volna, engem is elítél a hadbíróság""

A haverod volt-e ott, ahol katonaságról meséltek? Mert Te nem láttál belülről ilyet az biztos.

Perillustris 2010.02.08. 16:54:11

@Sörömpőőr: Ha beleszólhatok: nyáron nincs fűtés, és hasonlóan szar a levegő.

duhos 2010.02.09. 07:15:21

Egyedülállóként a fizetésem 95 % -a arra megy el, hogy fedél legyen a fejem fölött. Az étkezési utalványt eddig arra tudtam költeni, hogy megvettem belőle a háztartásban nélkülözhetetlen vegyi árukat. ( mosószer, fogkrém, wc papír, szappan, tampon, stb ) Ennivalóra már ebből sem futotta. De legalább tisztán vártam az éhhalált. Most majd ehetek, mert a kormány úgy döntött a "fizetéskiegészítésem" csak meleg ételre költhetem.

Perillustris 2010.02.09. 10:05:17

@duhos: Ez szomorú, de azt kell megérteni, hogy ez nem volt korrekt azokkal szemben, akiknek nem jár(t) utalvány, hanem a teljes bérüket megadóztatva kapták.

Jómagam is vásároltam CBA-ban melegutalvánnyal, de tudtam, hogy ez necces.

Balance Of Power 2010.02.09. 13:10:49

Nem ismerem a pontos szamokat, de a legutobbi idokben mar szinte minden normalisan bejelentos, nem zsebbefizetos adtak ha nem is cafeteriat, de kajajegyet, berletet. Szoval max. a minimalberes-zsebbefizetett munkavallalokkal szemben nem volt fair a dolog. Azt pedig tok jol kivaltotta volna hosszutavon ez a rendszer. Ahogy fentebb is irtak, most majd tomegesen ternek vissza a kisebb cegek ehhez.

Perillustris 2010.02.09. 13:27:50

@Balance Of Power: A "szinte minden" is bőven elég, ha pont olyan munkahelyen dolgozol, ahol nincsen cafeteria.

duhos 2010.02.09. 17:06:33

@Perillustris: Halkan jegyzem meg; a cafeteri-át általában azok az állami cégek adják a dolgozóiknak, ahol egyébként a bérezés alig lépi túl a minimálbér keretét.

Perillustris 2010.02.09. 18:56:56

@duhos: Ezt tényleg halkan, mert - megbocsáss - ez így hülyeség. BTW mely állami cégeknél van a minimálbér közelében az éves juttastás?

Rwindx 2010.02.09. 19:14:40

@Balance Of Power:
A szabályokból gondolom. A szabályok nem változtak csak a végrehajtás, eddig is így kellett volna (a szabályok alapján csinálni).
Ezt egyesek látták régebben is egyesek meg nem. Nem véletlen hogy a nagyobb cégek közül jobbára a CBA fogadja/fogadta el ezeket és a többi nem, mert tudták hogy nem lehet. Másrészről ha nem így lenne mi indokolná a külön hideg/meleg élelmiszer utalvány létét? Vagy azt hogy egyáltalán nem készpénzben kapod az összeget?

Az idevonatkozó adójogi részét meg ismerem, mert kell ismernem, a saját cégem kapcsán. Illetve tavalyig kellett ismernem, idéntől már csak internetutalvány maradt.

@duhos:
Hát a kis és nagy cégek cégek is örömmel osztogatták, ugyanis kvázi olcsóbban tudtak "fizetést emelni".

Mouth Hero 2010.02.10. 22:31:28

@Rwindx: Tök mindegy. A tény, hogy eddig is csak szabálytalanul lehetett melegétel-utalvánnyal fizetni a CBA-ban. S ezt mindenki tudta.

Mintha a BKV-n bliccelők elkezdtek volna rinyálni, amikor ellenőröket tettek a metrókhoz, hogy ezentúl nem tudnak - olyan könnyen - lógni.

Rwindx 2010.02.10. 22:46:05

@Mouth Hero: A kommentekből erősen úgy tűnik nem mindenki tudta.

nyugatioldal 2010.02.11. 06:22:57

Győzelem?!? Vagy csak jönnek a választások???

Az elnök közölte: a Miniszterelnöki Hivataltól kapott levélben arról értesítették, hogy szerdán a kormány tájékoztatást kapott a korábbi feltételek visszaállításáról, vagyis ugyanazt az elfogadási és felhasználási gyakorlatot lehet alkalmazni az idén, mint 2009-ben. Az adóhatóság erről hamarosan közleményt ad ki.

www.mfor.hu/cikkek/Meleg_etkezesi_utalvanyok__kedvezo_valtozasrol_dontottek.html

fokabacsi 2010.02.11. 09:30:15

@nyugatioldal: Jönnek a választások, jönnek a választások, jönnek a választások.MEGINT MEGTALÁLTÁK MAJD 10 MILLIÁRD ELLOPOTT FORINTNAK A NYOMÁT. A naaagy hosszú botot
most faragják.

nyugatioldal 2010.02.11. 10:09:26

@fokabacsi: Á, vicces a Meh, mivel csak annyit mondtak, ugyanazokkal a feltételekkel lehet beváltani. A feltételek viszont nem is változtak, tehát nyilatkoztak a nagy semmiről. A büntetésről persze szó sincs... :-)

Mouth Hero 2010.02.11. 11:44:42

@Rwindx: Dehogynem. Csak most hülyének tettetik magukat.

katos 2010.02.12. 23:51:17

Olvastam itt a kommenteket és van pár észrevételem ezzel kapcsolatban, nem névre címzem, csak úgy általában.
Először is a vidékiekről pár szót. Aki lenézi a tájszólással beszélő embereket, az eleve buta, mert ugyanis az egyes vidéki nyelvjárások sokkal gazdagabbak, mint a teljesen egysíkúvá vált "pesti" nyelvjárás ( ez komoly nyelvészek véleménye, nem az enyém).
A melegétel utalvánnyal kapcsolatban: végre betartatják a törvényt? Kivel? A csóróval, akinek sokat számít, ha hónap vége felé tud húst, lisztet, kenyeret, tejet venni a családjának? Azt nem tudom, hogy tisztában vagytok-e azzal, hogy sok államhivatalban 600 ezer forint a kafeteria kerete? Menjek a négy tagú családdal étterembe? Számításaim szerint kb. egy alkalomra lenne elég a kapott utalvány! Ha viszont húst veszek, akkor az szinte a teljes hónapra elég. Nem
mindegy! A meleg étkezés egészséges voltával is vitatkoznék, már ami a különböző gyorsétteremeket, büféket illeti. Okosok már régen mondják, hogy a hamburger, hotdog és egyebek egész korosztályt tettek tönkre, persze a cola közreműködésével. Amit én otthon főzök-sütök, arról legalább tudom, hogy miből készült és hogyan. A törvény betartatásáról még annyit, hogy gondolom mindenki hallott már arról, hogy a "tisztelt" képviselő urak (elvtársak) mennyi költségtérítést számolhatnak el évente minden számla nélkül. Ezt bármelyikünk megteheti a saját vállalatánál? Kétféle törvény van? Külön van egy az un. elit számára? A mentelmi jog alapján mindent el lehet követni büntetlenül? Még senkinek nem jutott eszébe, hogy az APEH miért most veszi komolyan a törvényt és eddig miért nem? Miért azokat az utalványokat adóztatják meg keményen, amelyeket szélesebb körben fel lehet használni?

katos 2010.02.13. 01:07:41

@Rwindx: Sajnos Neked nem esett le! Bár kétségtelen, hogy talán valamit nyernek az éttermek, de nem hiszem, hogy ez lenne a szabályozás célja, különben miért csak most kezdik komolyan venni a törvényt?Az éttermeket már előbb is lehetett volna támogatni! Egyébként nagyon sok étteremben el sem fogadják az utalványt, mert külön szerződéseket kell kötni és macerás a beváltása. Talán inkább megint az a tendencia érvényesül, hogy a túlnyomórészt hazai árúkat forgalmazó CBA -t ,COOP-ot, REAL-t kell még jobban lehetetlenné tenni. Ha ugyanis náluk nem tudod beváltani az utalványt, akkor talán inkább a multiknál (TESCO, AUCHAN stb.) fogsz vásárolni kp-ért, mert azok olcsóbban adják a sokszor silányabb árúikat mint az előbb említettek. Mellesleg talán inkább azokat az embereket kellene segíteni, akik alacsony bérért kénytelenek dolgozni és nekik könnyítést jelentett eddig a meleg utalvány is.Sokan fizetésemelés helyett ezt kapták és ez a munkáltatónak is jó volt. Vagy a munkáltatót nem kell támogatni? Ne válasszam, ha nem felel meg? Talán akkor kellett volna tájékoztatni az embereket a szigorítással kapcsolatban, amikor választaniuk kellett, nemde?! Így utólag már nagyon kilóg a lóláb, mert gondolhatták, hogy mindenki, aki teheti, a kisebb adóvonzatú utalványt választja (így kevesebb az adóbevétel),abban a hiszemben, hogy ugyanúgy fel tudja használni, mint eddig . Ezek után már világos, hogy miért van ez az egész. A kulcskérdés az,hogy eddig miért engedték és miért pont most szigorítanak? Nem valószínű, hogy csak a vendéglátóipari helységek miatt. Egyébként tudomásom szerint már enyhíteni akarnak a szabályozáson.

Perillustris 2010.02.13. 11:51:24

@katos: De most akkor holnaptól meg lehet sértődni, ha egy útszakaszon bemérnek mindenkit? Netán valahol egyszercsak végigbüntetik a suttyó járdára parkolókat?

Legyen tiszta, értelmes szabályozás, ne pedig a meglévőket "rugalmasítsa" pl. az APEH.

Azt kell megérteni, hogy a fenti engedékenység nem korrekt azokkal szemben, akik nem kapnak kajautalványt, ugyanis előnyben részesül az, aki az esetleges emelést pl. 12 ezer forint értékű utalványban kapja (bruttó 15 ezer), szemben azzal, akinek a bére (szuper)bruttó 15 ezerrel emelkedett. Hiszen utóbbi kb. 7-8 ezer forintot jelent nettóban. Azaz 4-5 ezer forinttal rosszabbul jár.

Samott 2010.02.13. 16:52:52

@Perillustris: tehat akkor dogoljon meg a szomszed tehene is? Csak mert neked kevesebb jutott, szopjanak azok is akik kajajegyet kapnak?

Rwindx 2010.02.13. 17:33:29

@katos: Hát idezúditottál nem kevés dolgot, ami között nem is mindenhol látom az összefüggést, de nézzük, megpróbálom kicsit szétszedni:

"Sajnos Neked nem esett le! Bár kétségtelen, hogy talán valamit nyernek az éttermek, de nem hiszem, hogy ez lenne a szabályozás célja" - Ha szerinted nem ez a szabályozás célja akkor mi? És korábbi kérdésem, mi lenne a különbség a hideg és melegételutalvány között, főleg ha figyelmbe vesszük azt hogy a korábbi években azonos adókulcs alá estek (0%)?

Hogy miért most kezdik komolyan venni a törvényt, azt már valakinek válaszoltam: nem tudom. Gyanítom hogy az adókulcsok drasztikus változása miatt.

"Az éttermeket már előbb is lehetett volna támogatni!" - Ha jól tudom ezeket a szabályokat 2005-ben vezették be, de lehet tévedek és korábban. A bevezetés óta támogatják. Én még nem nagyon voltam olyan helyen ahol ne fogadnák el, de nyilván van ilyen nem kevés. Ez a személyes döntése az üzletvezetésnek. Ők kiszámolják hogy a várható forgalomnövekedés (vagy megtartás) megéri-e nekik a macerát és a költségeket.

"Talán inkább megint az a tendencia érvényesül, hogy a túlnyomórészt hazai árúkat forgalmazó CBA -t ,COOP-ot, REAL-t kell még jobban lehetetlenné tenni."
- Miért is kellene lehetetlenné tenni? Azért ne keverjük a szezont a fazonnal. Ha azt mondják hogy mostantól több rendőrjárőrt vezényelnek az utcára, akkor a gyorshajtókat, zebeseket, tolvajokat lehetetlenné tesszük? Ezt nem értem. Ahogy már mondtam EDDIG SEM LEHETETT AZT A GYAKORLATOT FOLYTATNI amit az általad felsorolt üzletek folytattak. Légyszi ne írd válasznak azt hogy mekkora bunkó vagyok összehasonlítom az átlag embert tolvajokkal, zsebesekkel stb, mert nem lenne igaz. Nem őket hasonlítom össze, hanem a jogi feltételeket.

"Mellesleg talán inkább azokat az embereket kellene segíteni, akik alacsony bérért kénytelenek dolgozni és nekik könnyítést jelentett eddig a meleg utalvány is.Sokan fizetésemelés helyett ezt kapták és ez a munkáltatónak is jó volt." - Igen kellene, de ez nem arról szól. A munkáltatónak meg tökmindegy, már szintén említettem. Ha neki van x összege az alkalmazottjára, akkor azt az x összeget fogja elkölteni rá, se többet se kevesebbet. Azaz teljesen mindegy neki hogy vesz rajta utalványt, vagy hozzácsapja az utalvány értékét a bruttó bérhez, amit adózás után megkap a munkavállaló. Ezt miért csak kevesen értik?

"Ne válasszam, ha nem felel meg?" - Így van. Kérd kp-ban. Tény hogy úgy kevesebb lesz.

"Vagy a munkáltatót nem kell támogatni?" - Én mint munkáltató, azt mondom közvetlen juttatással nem. Elég ha nem adóztatnak szénné minket. De ez nem is ide tartozik, itt nem azokat a munkáltatókat támogatják akik a munkavállalóiknak ilyet adnak. Azokat a munkáltatókat támogatják, akik a vendéglátásban alkalmaznak munkavállalókat, hisz vélhetőleg nő (vagy megmarad) a forgalmuk, így a bevételük, így megmarad sok állás.

"Talán akkor kellett volna tájékoztatni az embereket a szigorítással kapcsolatban, amikor választaniuk kellett, nemde?! " - A szabályokon nem szigorítottak semmit, ezt is említettem, csak most már betartatják őket. Mondjuk ha ettől eltekintünk, valóban etikusabb lett volna ezért még tavaly szólni.

"A kulcskérdés az,hogy eddig miért engedték és miért pont most szigorítanak?" - Mégegyszer: eddig sem volt szabad, csak lehetett.

"Nem valószínű, hogy csak a vendéglátóipari helységek miatt." - Ebben igazad van, én a közfelháborodásra mint ok-ra tenném a voksom, és persze választási év van. Nem elhanyagolható szempont.

"Egyébként tudomásom szerint már enyhíteni akarnak a szabályozáson. " - Ez kissé nekem átverés szagú az APEH részéről, olvastam én is.
Itt az eredeti szabályozás: www.apeh.hu/adoinfo/szja/etkezes_080902.html?honap=2009_5 De valahol fent be is írta hogy mit enged az eredeti szabályozás. Erre "állnak vissza". Én nem látom a különbséget.

Cutbertus 2010.02.13. 18:51:15

én se látom a különbséget a hideg-meleg-vagy akármilyen utalvány között..
ugyanis ilyen nekünk nem jár.
ami jár, az a 330forintos órabér és ha
-nem akarsz megfagyni akkor veszel belőle gázpalackot
-ha dolgozni akarsz akkor autózol (ha van kocsid) napi 50 kilométert
-ha nem akarod, hogy levonjanak alkalmanként 5000ft-ot akkor veszel magadnak olyan ruhát amit megkövetelnek.
ergo.. nagyon leszarom, hogy adóztatják-e az utalványokat vagy sem.
gondolom.. talán legtisztább lenne ezt felszámolni. :@

Perillustris 2010.02.14. 01:02:47

@Samott: Én mindig is kaptam. Be is váltottam a CBA-ban, ha arra akadt dolgom. De nem is pattogtam pár napja, mert ahogy mindenki, én is tudtam, hogy rezeg a léc.

Ezt a békát le kell nyelni. Ha nem tetszik, le kell mondani a kajautalványt, és kérni a nettóját KP-ben. Így korrekt, amíg ez a szabály él.

katos 2010.02.15. 17:09:25

@Rwindx: Bocs, de nem szoktam senkit sem lebunkózni csak azért, mert másképpen lát bizonyos dolgokat, másképpen gondolkozik.A hozzászólásaidból ítélve Te sem olyan stílusú ember vagy! Tisztelem a normális vitapartnert. A törvény persze nem új (ebben igazad van), csak az, hogy ezt eddig hatóságilag sem vették komolyan és ezen van a hangsúly, most ellenben igen. Egyébként sokan nem is tudtak erről a törvényről, mert sok helyen elfogadták, ahol nem lett volna szabad. Hozzászoktatták az embereket valamihez, ami kedvező volt a számukra és utána hirtelen és nem a kellő időben szorítottak a kötőféken. Szerintem sokan nem választották volna a meleget, ha tudnak a készülő szigorításról.Én már sok olyan törvénnyel találkoztam, amit pont az "elit " hagyott figyelmen kívül és a mai napig nem veszik komolyan, pl. az offshore cégekkel kapcsolatos adózásra vonatkozó szigorításokat, amit persze türelmi idővel vezetnek be. Lehetne még sorolni a közbeszerzéssel kapcsolatos törvényszegéseket, amikkel szintén elég elnézőek a hatóságok (tudomásom szerint).Egyébként a vendéglőket sem így kellene elsősorban támogatni, mert ezzel a külföldi érdekeltségű étteremláncokat támogatják a legjobban. A lényeg, amiben talán egyetértünk, hogy nem kellene a kék és a piros jegyek között különbséget tenni és nem kellene megadóztatni. Tudomásom szerint egyébként a VBKJ (választható béren kívüli juttatás) a munkáltatónak is kedvező, mert juttat a dolgozónak és nem a bértömeget terheli. Pénzben tudomásom szerint nem lehet kérni, sőt ha már egyszer választottál, nem is változtathatsz rajta abban az évben. Itt végül is ez a bibi, amiért sokan felháborodtak. És szerinted ez nem jogos?

katos 2010.02.15. 17:58:45

@Perillustris: Bocsánat, de szerintem sántítanak ezek a párhuzamok: "De most akkor holnaptól meg lehet sértődni, ha egy útszakaszon bemérnek mindenkit? Netán valahol egyszercsak végigbüntetik a suttyó járdára parkolókat?". Hogy miért? Mert a gyorshajtásról mindenki tudja, hogy törvénybe ütközik, mint ahogy a rablás vagy a garázdaság is. Viszont a meleg étkezési jeggyel kapcsolatos törvényről sokan nem tudtak. Persze a törvény nem tudása nem mentesít, de itt a hatóság felelőssége is megállapítható, amennyiben hallgatólagosan elnézték a törvényszegést. Az egyszerű munkás, akinek talán még net elérése sincs és magyar közlönyt sem vesz minden hónapban, azt látja hogy, itt is ott is ki van írva "meleg étkezési jegyet elfogadunk", még a nagyobb csarnokokban is (lásd a régi skála helyén épült csarnokban a hentesnél és a realban). Évek alatt megszokja ezt és senki nem tájékoztatja arról, hogy törvényt szeg. Aztán hirtelen megadóztatják a cafeteriát , a kék utalványt nagyon, a meleget kedvezményesen és még most sem tájékoztatják, hogy a melegre van egy törvény amit eddig nem tartattak be, ha már választott akkor már szigorúan betartatják. A választás viszont egy évre szól, addig szívás! Tévedések elkerülése végett a cafeteriát nem lehet pénzben kérni! Egyébként , ha valaki nem kap jegyet, az már eleve nem korrekt vele szemben, de ha már valaki kapja az a választása előtt megkaphatná a pontos infókat, mert ez így vele szemben sem korrekt. Még egyszer: nem az a baj, hogy betartatnak egy törvényt, hanem az , hogy ezt ilyen módon teszik, nem véletlenül egyébként. Arról nem beszélve hogy, azt hiszem mindannyian egy csomó törvényszegést fel tudnánk sorolni, ami fölött napirendre tértek pontosan az un."elit"érdekében. Nézzük meg csak volt miniszterelnökünk adócsalását és okirat hamisítását, amiről kiderítették, hogy elévült, pedig egyszerűen csak rosszul számoltak.

Perillustris 2010.02.15. 21:49:13

@katos: Alapvetően egyetértek. Amiben nagyon nem, az az, hogy az "egyszerű munkás" nem tudott arról, hogy necces a hentesnél húsért fizetni. Nyilván van olyan, aki tényleg nem, de a nagy többség (~90%) tudta. Csak kényelmesebb adni a hülyét.

fokabacsi 2010.02.16. 06:59:09

@Perillustris: Egyetértek, hogy adózni kell. Majdnem egyetértek, hogy egy vállalkozónak 27 féle adót kell fizetni. De azzal, hogy a politikus urak megadóztatnák a családjuk nőtagjait , a türelmi zónától sem visszariadva, ha a szavazatvesztéstől nem félnének, no ezzel nem tudok! Ugyanakkor minimum 2 évig birkaként bambultak azon, hogy a BKV-tól kitalicskáztak TÍZ MILLIÁRD FORINTOT, MINIMUM !!!!! Hányok az olyan hozzáállástól, hogy add ide a pénzed legalább-82 %-át!!,- ÉS MI MAJD JÓL VISSZAOSZTJUK NEKED,A SÁPOT természetesen ALAPOSAN KIVÉVE BELŐLE !! BANÁNKÖZTÁRSASÁG !!

fokabacsi 2010.02.16. 07:02:55

@Perillustris: Milyen gyorsan és ügyesen megoldották a képviselői költségtérítés népszavazás ellehetetlenítését!! Elengedett kézzel?! Mit és kit képviselnek ezek a jöttmentek?? A zsebüket. SEMMI MÁST!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.02.16. 09:25:09

@r.yeti: nem
jól megszívattak engem is anyagilag

6000 ft hideg jócskán sem egyenlő 6000 ft meleggel

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.02.16. 09:30:33

hha én eddig 6000 hidefget kaptam, és most 6000 meleget kapok, akkor engem meglopnak jogilag nem?
nem lehet ua! nem?

katos 2010.02.17. 18:23:31

@Perillustris: Ha rákattansz a sodexo honlapjára és végignézed a meleg jegy elfogadó helyeket, rengeteg húsbolt, CBA, csemegebolt, sőt még delikátesz is fel van sorolva. Hát akkor miről folyik itt a vita? Ezek a helyek már egy-két évvel ezelőtt is fel voltak sorolva. Szerinted, az APEH-nál nem tudtak erről? Akkor a hatóságnak nem az a kötelessége ( ha már van ilyen törvény), hogy megszüntesse a törvénytelenséget? Évek múlva jut eszükbe, hogy be kellene tartatni, amikor a kéket kilőtték gyakorlatilag a választhatók közül? Nem furcsa? Azt tudod, hogy például az üdülési csekkel hivatalosan tankolásért is fizethetsz, vagy uszoda belépőt vehetsz,sőt vidámparkba is mehetsz belőle?
Gondolj bele, a dolgozó megkapja a "meleg jegyet" és felmegy a sodexo honlapjára, meglátja, hogy a közeli hentesnél beváltják és elmegy, bevásárol. Most akkor ő a bűnös mindenben?
Egyébként a gyorshajtásos illetve piros lámpás hasonlat és a többi köztörvényes bűnnel való összehasonlítás azért is sántít, mert egy honlapon sem hirdetik, hogy itt vagy ott engedélyezett a gyorshajtás vagy a rablás, de ez legálisan fent van a sodexo honlapján.Tudod miért csinálták ezt szerintem," panem et circenses populi romani" , ahogy a klasszikus mondás tartja. Lefordítva feldobtak valamit, amivel lehet foglalkozni és fel lehet rajta háborodni, addig mással nem foglalkozik a nép, nagyobb horderejű dolgokkal. S lám a jóságos ballib kormány rászólt az APEH-re, hogy ne legyen olyan szigorú. Ez az én véleményem.

Perillustris 2010.02.17. 19:32:58

@katos: Voltam is a Vidám Parkban üdülési csekkel. Benzint pedig már nem lehet venni, nekem - ha jól rémlik - két éve volt befűzve 2x5 ezer forint. Vagy 2x10, nem emlékszem. Alapvetően egyetértek a meglátásoddal, annyit fűznék hozzá, hogy lehet szabályosan CBA-ban, vagy akár a hentesnél is melegkaja-utalvánnyal fizetni, ha az elkülönítés meg van oldva, s nem lehet pl. cigit venni belőle. Tehát ez nem magyaráz semmit.

Pszt! 2010.02.18. 11:34:50

Melegétkeztetési utalvánnyal hideg ételt, vagy ételek összetevőit, esetleg wcpapírt, vagy pálinkát venni CSALÁS! Erre a hideg étkeztetési utalvány való. Bár azon is csak élelmiszert szabadna vásárolni. A magyar annyira hozzászokott a csaláshoz, hogy mikor be akarják tartatni a törvényt, egyből méltatlankodni kezd.

dropopi 2010.02.18. 11:37:28

FONTOS INFÓ!!!! Ugyanúgy elfogadják a melegétel utalványt, mint eddig! Frissíteni kellene a cikket!

is 2010.02.18. 11:58:38

rendkivul mokas, ahogy a magyar 100IQ elkepzeli az eletet. a munkaadojahoz nem megy oda, hoyg baszki, de keveset fizetsz, adjal mar tobb bert. volt sztrajk versenyceg ellen valahol is 20 ev alatt? hat nagy, az biztos nem. kozben kell az orok ingyen egeszsegugy, meg az orok ingyen felsooktatas, korlatlanul (na hazudj, megszavaztad 2008 marciusban). aztan ha az allam azt mondja, hogy ezek adoert vannak, akkor ott sir, hogy ot szivatjak. kesz.

na, ennyi a 100Iq. ez a blog.

Gallicus Hungaricinus 2010.02.18. 13:32:22

Itt már eddig is nagyon sok igazságot mondtatok el és ehhez ujat hozzá tenni nem is nagyon lehet. Inkább egy egészen más aspektusból szeretném megvizsgálni a "meleg kajajegy" vagy inkább a Cafetéria kérdést.
A dolog onnan indul, hogy ma a Magyar emberek nagyon nagy részének nem az árú-, hanem a pénzhiány a legfőbb gondja. Árú hiány éveiben (cocilizmus) az élelmiszert kezdetben szintén jegyre osztották...., majd később a pult alól.
A pénzhiányra a modern cocilista kormány kitalálta a Cafetériát (csak zárójelben ez egészen más mint NY-EU gazdag országaiban, de erre most nem pazarolnám a figyelmet).
A "mi Cafetériánk" lényege a következő:
1./ a munkáltató képtelen a baromi elvonások miatt megfizetni a munkaerő piaciértékét (miközben az áruk, termék és sok szolgáltatás ára már vastagon piaci !!)
2./ a nagy tömeg dolgozó "éhség lázadása" ellen kiváló populista megoldás a Cefetéria lett. És itt is különösen az étkezési jegyek. (vegyük már észre, hogya többi elem ügyében milyen csend van, hiszen az embereknek ma inkább az ennivaló a gondja sem mint pl.a kultúra utalvány )
3./ az állam összekacsintott a munkáltatókkal és elfogadta, hogy a bér egy jelentős részét "terményben" lehet megváltani.
4./ Az állam számára költségvetésileg irreleváns, hogy a hol költöd el az étkezési utalványodat, hiszen az adót már előre "benyalta", a felhasználás utáni adó jövedelmek is inkább tervezhetőbb az üzleti szférából (REAL, CBA stb), mint a papíron mindig veszteséges vendéglátásból.
Akkor mi a gond??
Az, hogy van egy nagy TETŰ szervezet, az APEH, a mai kor ÁVÓ-ja, aki úgy gondolta, hogy a bukott kormányon lehet egy még nagyobbat buktatni és most a választások előtt pár hónappal kb. 2 millió embert győzött meg arról, hogy ezekből ELÉG VOLT.
Az egész eljárás mögött az kicsinyes pitiáner személelt bújik meg, amiről itt sokan már beszéltek.
A jogkövető magatartás természetesen minden állampolgártól elvárható, ha az állam is maga mindig és mindenben az. Na, de hát az hol van!!
Zárszó
Az én cégemben minden dolgozónak a maximális 18.000,- Ft melegutalványt adom, és a járulékokat a cég fizeti. Én a saját jegyemet 2 fedélnélkülinek adom rendszeresen. Tudom, hogy ebből képesek csak fenn maradni, mert különben éhen vesznének!!!! Nem pálinkát és nem cigit vesznek ebből. Mikor mondtam, hogy a boltban lehet, hogy nem fogják elfogadni a jegyet a továbbiakban és étteremben kell elhasználni...sírva fakadtak (szószerint!!!). Ezt kellene a hájás nagy pofáju APEH vezérnek meg a még hájasabb szóvivőjének egyszer egy hónapig átélni...mindjárt megértenék a lényeget.

andris08 2010.02.19. 06:15:44

Tisztelt akár ki!!!Miért a dolgozón csattan az ostor a meleg étel utalványokkal kapcsolatban???Miért nem a munkáltatónál tiltják le ezeket a méreg drága ételekre beváltható utalványokat???
A kopogtató cédulákat természetesen gyüjtik,de ki fog ezek után bár kinek is "X"-elni???????????????Itthon 400 Ft ból ebédelek!! Az utalványból köteles vagyok 1500 Ft ért enni??????????Ezen el kellene gondolkodni az illetékeseknek!!!!!

Perillustris 2010.02.19. 10:52:41

@andris08: Miért kéne megtiltani? Nekem pl. sosem okozott problémát a melegétel-utalványok levásárlása.

katos 2010.02.19. 19:46:20

@is: Nem kellene ennyire lenézni a többieket, pláne, hogy talán neked van az IQ-dal baj. Miért? Mert nem értetted meg a fentebb olvasottak lényegét. Egyébként nincs ingyen egészségügy, talán ezt még Te is felfogod, ha egy kicsit elgondolkozol. Az államnak nincsen saját pénze, csak abból tud gazdálkodni, amit a dolgozóktól és a vállalkozóktól levon. Ha eddig nem figyeltél volna az egyes felmérések szerint a levonások tekintetében kis országunk nagyon is elől van. A fizetésemnek több mint a felét egyből levonják és a másik kb. 30%-át Áfa és egyéb rejtett adók formájában vonják el. Akkor végül is mi van ingyen? Ebből fizették ki többek között a BKV-nál és más egyéb állami érdekeltségű vállalatoknál azokat hatalmas végkielégítéseket és jutalmakat. Van egyébként még más aspektusa is a dolognak, de ezzel már nem terhelem az agyadat. Lehet, hogy neked nagyon jól megy, egyébként én sem tartozom a szegények közé, mert informatikus létemre nem keresek nagyon rosszul, csak veled ellentétben én gondolok azokra, akiknek a kajajegy nagyon is sokat számít. Ez egyébként szintén nem ingyen van, hanem általában a munkáltató adja a dolgozójának a munkájáért kiegészítésül. Mivel ez után a munkáltató eddig nem adózott és a dolgozó sem így mindenkinek előnyös volt, nem a bértömeget növelte. Mo.-n a szociális háló teljesen szét lett szakítva és a fizetések a végzett munkához képest elég alacsonyak. De gondolom, Te még erről sem hallottál! Egyenlőre itt nem a dolgozók, hanem a kormány tagjai és a képviselők jó része az, aki ingyen élvez sok juttatást, mert nem dolgoznak meg a pénzükért.

katos 2010.02.19. 20:01:44

@Pszt!: Légyszives olvasd el a kommenteket és azért rájössz, hogy miről is van szó. Egyébként melyik a bűnösebb, egy hatóság, amelyik hoz egy egyébként nem túl jó törvényt és évekig elnézi, hogy ismert , nagy cégek nem tartják be (nézz fel a sodexo honlapjára kik vannak az elfogadók között) vagy az az átlag dolgozó aki örül, hogy be tudja a jegyét váltani mondjuk például húsra vagy kenyérre, cukorra vagy étolajra. Nincsen megfelelően szabályozva az egész jegyrendszer, mert például a kultúra jegyen például nem tudtam könyvet venni vagy hanglemezt és nem mindegyik színház fogadta el illetve amelyik elfogadta, az levont belőle 10%-ot. Persze amíg nem tették lehetetlenné a hideg jegyet az adóval, addig sok ember azt választotta, ha vásárolni akart és ha választhatott. Most viszont Te választanád, amikor a kereted 95 %-át elviszi az adó. Eddig 6000 forint meleg jegyből két heti hús adagot meg tudtunk venni. Szerinted hány éttermi étkezésre elég ez egy négytagú családnak? A másik kérdés amit fentebb már taglaltam, de Neked is szívesen leírom, hogy miért pont most kellett rászállni a meleg jegyre, amikor már az emberek választottak? Erősen kitolás íze van a dolognak és talán politika is van benne.

katos 2010.02.19. 20:10:40

@Gallicus Hungaricinus: Abban a dologban nem értek csak veled, hogy ezt az APEH határozta így el, mert szerintem a kormány a bűnös. Szerintem jönnek a választások és végül is a jóságos ballib kormány rászólt az APEH-re, hogy mégsem kell ezt olyan szigorúan venni (visszacsinálták ugyanis a dolgot), holott előtte szerintem ők utasították az APEH.et és nem utolsó sorban addig is az emberek talán egy kicsit elfelejtkeznek az egyéb stiklikről például a BKV és a MÁV ügyeiről.

katos 2010.02.19. 20:16:08

@Perillustris: Szi! Azzal én is egyetértek, hogy ne lehessen rajta cigit, vagy piát venni, de azt hiszem hézagok vannak a szabályozásban és így semmit sem ér és ezt a hatóság is tudja!

katos 2010.02.19. 20:19:33

@nyugatioldal: Szerintem ezért csinálták az egész felhajtást!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.02.19. 21:06:43

@is: te dolgozol?
mert ha dolgoznál kedves magyargyűlölő, akkor tudnád h úgy vágnak ki amikor kinyitod a pofád a melóhelye huzamosabb ideig, hogy öröm nézni a 100 ikús átlag fajtádat

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.02.19. 21:12:09

@Gallicus Hungaricinus: mitől függ h mennyi értékben ad utalványt a munkáltató?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.02.19. 21:14:15

@andris08: ezaz!
ezért lázong mindenki!

mindenki megszívja, ha meleget kap, kit érdekel a 800 ft os pizza, mikor 800 ft egy család jóllakik!

a rohadt életbe a barmokba!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.02.19. 21:16:51

@Perillustris: a levásárlása nekem se okoz túl nagy problémát, csak életfontosságú pénzt von el a csere,
gyak szinte feleslegesen költöm el ameleg utalványt, míg a hideget eb tudtam osztani egy hónapra

arlequin 2010.02.19. 23:43:03

gyerekek.
az apeh arra száll rá amit törvényben neki előírnak. ez lehet szociális-piacgazdasági-kulturális-stb alávágás, de mégis kicsiny törvényhozóink hozzák meg. nem?
az pedig hogy itt egyesek el vannak szakadva a rögvalóságtól és tótavé szinten osztják az észt...
kit érdekel?
na esmét kibőcsekedtem magam.
szép estét.

Labancz 2010.02.20. 15:27:23

Hűha! Rászált az APEH a melegutalványokra?!
Akkor én egy heteroutalványt kérek!

nyíregyházi betti 2010.02.21. 06:40:00

@anyadmajma: "minden dolgozónak összegben ugyan annyit kell adni. Olyan nincs, hogy valaki kap, valaki nem. Olyan sincs, hogy valaki 1000, valaki 2000-ert kap.(egy cégen belül)."

Valószínűleg külföldön élsz, azért tudod rosszul. Én Európa legnagyobb és legsikeresebb gazdaságából származó (és a mai napig ott is működő) multinál dolgozom Magyarországon, ahol alapbérhez viszonyítva kapjuk a kafetéria keretet.

Ennek következtében a legnehezebb és legveszélyesebb, valamint a fővárostól legtávolabb dolgozó kollégák kapják a legalacsonyabb összeget.

A hatóságok rendszeresen ellenőrzik a céget, de ez ügyben még (tudtommal) soha nem emeltek kifogást! A bevezetéskor a sajtóban is megjelent a hír, nem emlékszem, hogy bárkinek is szúrta volna a szemét, hogy éppen a legnehezebb, legveszélyesebb és legalacsonyabb bérű munkatársak kapnak a legkevesebb összeget munkaerejük megóvására, pedig már azzal is megelégednének, ha nem lenne kisebb ez az összeg mondjuk egy kényelmes, légkondis irodában dolgozó munkatársénál. :-(

Perillustris 2010.02.23. 13:21:05

"Ennek következtében a legnehezebb és legveszélyesebb, valamint a fővárostól legtávolabb dolgozó kollégák kapják a legalacsonyabb összeget."

Testsúly alapján adják a leginkább veszélyeseknek? :)

Lehet egy cégen belül más keret természetesen, hiszen egy GM nyilván többet kap(hat), mint a jómunkásember. Annyit kell meghatározni, hogy mely csoportnak jár, s mi alapján. Tehát pl. a fizikai munkakörben 6 órát dolgozók kaphatnak 100 ezret, a 8 órások 150 ezret, az irodai dolgozók meg 250 ezer forintot.

Samott 2010.06.04. 14:50:03

Reg volt, de azert ide kivankozik, hogy nehany hete a nagy Tescokban is elfogadjak a melegetel utalvanyt... CBA-nak, coop-nak reszeltek.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.06.04. 15:02:50

@Samott: Meg ha jól láttam az Auchan-ban is. Ezek szerint ahol melegételt is lehet kapni ott elfogadható??

Samott 2010.06.04. 15:18:53

@Noname Cowboy: nem tudom mi hogyan valtozott, de pizzaspult eddig is volt a tescoban de eddig csak ott bent fogadtak el a melegetel utalvanyt. Most meg mar a kaszanal is ki van matricazva a jegy, es fizettek is elottem vele, szoval tenyleg franko a dolog. Nem kell a cba 20%-os felarat beleszamolni ha ilyesmivel vasarol ezutan az ember. Persze jo lenne valami hivatalos tajekoztatas is errol...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.06.04. 15:21:01

@Samott: Auchan-ban detto! A napokban került vissza a kasszához is a felirat.

Perillustris 2010.06.04. 18:53:13

@Samott: Némileg OFF, de én akkor is inkább a CBA-ba megyek, mint a Tesco-ba.

trojka 2010.10.29. 18:00:19

ha az APEH is rászállt a melegekre, akkor miért engedélyezik a buzi felvonulásukat...bocs, de lehet, hogy ez nem az a fogalom...

süti beállítások módosítása